Werkloze 55 plussers in Arnhem gefopt

In GMN vanmorgen (Radio1 rond 09.43 u.) aandacht voor de ‘InspiratiePlusDagen’ in Arnhem, een project om 55 plussers aan het werk te krijgen. De 55 plussers leren daar sollicitatie brieven te schrijven, hun netwerk te gebruiken en andere zeer handige zaken voor de kansloze werkloze. Er wordt hen niet geleerd hoe ze uit het niets banen moeten scheppen, want daar wringt de schoen, er zijn intussen meer dan 1 miljoen werklozen (zonder gegoochel met rekenmethodes*) en er zijn nog geen 100.000 vacatures. In tijden dat het nog redelijk ging, werden deze 55 plussers al niet aangenomen (zelfs 45 plussers nauwelijks), laat staan dat ze in de huidige crisistijd wel zouden worden aangenomen.

Benieuwd welke politieke vrienden in Arnhem profiteren van deze frustratie bezorgende actie onder 55 plussers en wat de totale kosten van dit onzalige project voor de belastingbetaler zijn…….

InspiratiePlusDagen? Je reinste volksverlakkerij!

*Men kan met rekenmethoden wel een getal toveren, maar echt mensen wegtoveren kan alleen via moord, als is het dan geen toveren………. Al zou je kunnen zeggen, dat in het huidig klimaat grote groepen als vuil en parasitair worden weggezet, met name ouderen en langdurig werklozen, uiteindelijk zal dit leiden tot een toename van het aantal suïcides binnen deze groepen, waarna je grote vraagtekens zou moeten zetten bij het woord ‘suïcides………..’

Werkloosheid breekt alweer een record en de recessie houdt aan, net als de fop-cijfers van het CBS….

Vanmorgen heerste er voor 9.30 u. een ingehouden hoerastemming bij veel ‘deskundige economen’, door het aanhoudende koude weer, zou het gasverbruik veel hoger zijn dan normaal, goed voor de economie, aldus deze ‘deskundigen’ die daarom verwachtten, dat we uit de recessie waren gekomen. De ‘deskundige economen’ waren alleen even vergeten, dat de gemiddelde Nederlander een stuk minder uit te geven heeft, als gevolg van het door deze ‘deskundigen’ geprezen afbraakbeleid van Rutte 1 en 2 (al hebben een aantal van deze deskundigen de laatste maanden het licht gezien en eindelijk ingezien, dat bezuinigen tot grotere ellende leidt). Tel daar een groter gasverbruik bij op en iedere imbeciel kan begrijpen, dat dit niet tot grotere en/of meer uitgaven zal leiden, wel heeft dit geleid tot het nog verder spekken van de oliemaatschappijen en energieleveranciers.

Rond 9.30 u. werd door het CBS bekend gemaakt, dat Nederland voor het derde kwartaal in een recessie zit, een recessie die voor het eerste van die drie kwartalen werd onderbroken door een ‘lichte groei’, die werd veroorzaakt door gegoochel met rekenmethodes. Dat gegoochel gaf zoals iedereen weet, maar voor een korte periode het effect, dat Nederland niet in een recessie zat…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Lachen? Er valt natuurlijk niets te lachen, de werkloosheid steeg naar een nieuw record van 8,2 procent met een ‘totaal’ van 650.000*, ook dit is een bijzonder ‘zacht cijfer’, aangezien er tegenwoordig hele volksstammen niet als werkloos worden meegerekend, het echte cijfer is de miljoen allang gepasseerd……..

‘Professor’ Muffels van de regeringspropaganda universiteit van Tilburg, liet zijn ‘licht’ over de CBS cijfers schijnen: Europa doet het slecht, bla bla bla. De oplossing volgens Muffels: er moet worden ingezet op de bestrijding van de werkloosheid….. Alsof het wanbeleid van Rutte (1 en) 2 niet juist zorgt en heeft gezorgd voor meer werkloosheid, een stijging van het aantal faillissementen, een record aantal mensen van 1,2 miljoen, die in armoede leven, inclusief 320.000 kinderen (let wel, deze laatste 2 cijfers zijn van een aantal maanden geleden), een record aantal huisuitzettingen vanwege financiële problemen en als ‘kers op de taart’ zoals gezegd een aanhoudende recessie…..

Muffels slikt en stottert een aantal keren, ook als hij zegt, dat hij verwacht dat de economie het komende kwartaal uit de rode cijfers zal komen. Weet Muffels al van nieuwe goochelrekenmethodes?

De veroorzakers van al dit ‘moois?’ VVD, PVV, PvdA, D66, GroenLinks en CU, waarvan de eerste 3 de meeste ‘eer’ toekomt!

*Vreemd, dat de werkloosheid in maart met 30.000 werklozen steeg en dat deze stijging in april maar 7.000 was, ik vrees, dat men bij het CBS ook met dit cijfer positivistisch heeft zitten goochelen, want dat positivisme is de remedie aldus een aantal grootgraaiers en de zwaar disfunctionerende VVD premier Rutte……..

Muzikaal recept voor het met onmiddellijke ingang op straat schoppen van VVD sjoemelaar en blunderlul Weekers en een verbod nog langer mensen op te sluiten, die niets hebben misdaan

Blogdokter P. Pisser heeft weer een geneeskrachtige muziek-puinmand voor jou samengesteld, doe er je voordeel mee!

Als eerste heeft de dokter Pink Fairies met hun compilatiealbum ‘Flashback’ uit 1975 geprogrammeerd. Dappere poging van een rockband niet de toen al platgetreden paden van de symfonische rock te betreden, rock met een psychedelisch randje. Mooie muziek, de zang doet af en toe denken aan Lou Reed. Niet echt heel bijzonder, maar toch een leuk tijdsdocument. Over naar de jazzrock van Weather Report met ‘Black Market’, jezus wat is dit goed, een echte klassieker piepels!!! Zo, en nu iets geheel anders: Hallucinogen met ‘Twisted’ 73 minuten lang elektronica van ongekende hoogten (waar zelfs James T. Kirk nooit geweest is!), schitterend!! Over iets anders gesproken: Kap Bambino met ‘Devotion’, laat het getripte geluid van KB over je heen spoelen en als je het hard genoeg zet (geen buren pesten) gebeurd dat vanzelf, prahahachtig! Hoofdgerecht op de dag, dat leugenaar Weekers zich moet verdedigen: Serart, mensen, dit is heel bijzonder, godvergeten mooi, met dank aan zijne hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros (ook voor KB), psychedelisch uiterst vreemde muziek, het ene moment waan je je in Afrika en het volgende in een VS getto, waanzinnig goed!!! Wat sluit daar beter op aan dan PACT? (nou heel wat Azijnpisser), PACT dus, met ‘Cosmic Tones’, al eerder gebruikt in dit blogtheater, maar jezus op een blind paard, het is dan ook uiterst geneeskrachtige muziek!!

Veel plezier!

Wereldland Nederland: ABN Amro en ING willen optimisme promoten………

De stichting Wereldland Nederland, een initiatief van een aantal grote bedrijven, waaronder verzekeringsmaatschappijen, AH, bovengenoemde bedrijven e.v.a., wil dat Nederlanders niet zozeer de portemonnee trekken, zoals Rutte graag zag, terwijl hij het grootste deel van die Nederlanders kaal plukt, maar de leden van de stichting willen dat Nederlanders meer vertrouwen in de politiek en de economie krijgen……. ha! ha! ha! ha! ha! ING en ABN Amro zijn 2 van de hoofdverantwoordelijken voor de huidige crisis, banken die bovendien niet willen, dat mensen hun bankrekeningnummer mee kunnen nemen bij het veranderen van bank. De leden van de stichting spreken over het optimisme bij de Nederlanders over hun eigen situatie, zoals ‘onderzoeken’ telkens weer laten zien, onderzoeken die niet worden gehouden onder de meer dan 1 miljoen werklozen, of de 1,2 miljoen armen in dit land (waaronder 320.000 kinderen), of onder de mensen, die dankzij veel te hoge hypotheken, verstrekt door o.a. ING en ABN Amro, zover in de schulden zitten, dat zij hun huis uit worden gezet, of de ouderen, die minder pensioen ontvangen, mede dankzij deze 2 kutbanken, of onder de ZZP’ers die niet meer rond kunnen komen…….. Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar de boodschap lijkt me duidelijk, de leden van deze stichting, zijn net zulke grote hypocrieten en volksverlakkers als Rutte, die met zijn waardeloze kabinetten, de economie nog een extra zet heeft gegeven en geeft, een zet richting….. afgrond!

De verborgen agenda? Dat u meer gaat kopen…. ha! ha! ha! ha! ha!

Weekers grijpt niet in, waar er afspraken zijn gemaakt met de belastingdienst, of…….

VVD onbenul en blunderkampioen de luxe Weekers, die het meestal niet weet, liet onlangs meermalen weten, dat hij niet ingrijpt, waar men afspraken heeft gemaakt met de belastingdienst. De zak had beter z’n tong af kunnen bijten, want ‘god straft onmiddellijk’. Gisteren werd bekend, dat het Portugese energiebedrijf EDP, zo’n  6 keer meer moet betalen, dan was afgesproken met de belastingdienst. Afspraken waarin het bedrijf een winst opgaf, zonder daar cijfers over aan te leveren….. De Europese Commissie uitte grote kritiek op deze gang van zaken, nadat Tax Justice het bedrijf EDP aan de schandpaal nagelde. Hierop had de belastingdienst geen andere keuze, dan de overeenkomst met EDP open te breken………

Het uitgezakte VVD leeghoofd Neppérus liet gisteren, een beetje voorbarig weten, dat het hier maar om één geval gaat……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Weekers durft intussen over het toeslagenschandaal te zeggen, dat hij niet elk dossier kan lezen, alsof hij niet meermalen is gewaarschuwd, dat het hier om structurele fouten in de toeslagenwetgeving gaat……

Blijft overeind, dat Weekers moet hebben gedacht, dat het hier om fraude, gepleegd door welgestelde Nederlanders ging, waar zoals bekend al jaren niet tegen wordt opgetreden, het gaat hier naar schatting om 20 miljard op jaarbasis….. (dit bedrag is buiten de toeslagenfraude……)

Nog even over Portugal, u weet wel het land waarvoor u al flink heeft moeten dokken, om de door Nederlandse banken en verzekeringsmaatschappijen veel te soepel geleende gelden aan dat land, veilig te stellen…….

Eugene Roorda in zijn BNR column: ‘multinationals maken de wereld beter, omdat ze naar hun klanten luisteren……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!