de TU Delft heeft constructiefouten in de bouw onderzocht en kwam tot de conclusie, dat dit meestal te wijten is aan slechte samenwerking en miscommunicatie. Deze conclusie is volkomen tegenstrijdig met wat de capo di tutti capi van Bouwend Nederland, CDA hufter Brinkman een paar jaar geleden liet weten, toen er balkons van splinternieuwe appartementen donderden: “dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten…..” Dat dubbeltje van Brinkman is trouwens een bijna onbetaalbaar dubbeltje, zoals de huizenprijs laat zien……
Author: Willem Wachtmeester
Cameron zou zo in Rutte 2 kunnen plaatsnemen
De Britse premier Cameron erkende onlangs het recht van de Tibetanen op onafhankelijkheid. Als door een schorpioen gestoken reageerde de Chinese regering, waarna Cameron als de sodemieter erkende dat China recht heeft op Tibet………
Economische belangen gaan nu eenmaal ver voor op morele, ethische kwesties. U ziet het, deze ‘politicus’ kan zo aan de slag in het volksverlakkers- en afbraakkabinet Rutte 2!
Bron: BBC World Service (radio).
Webwinkel vervuiling
Is er iemand, die al eens heeft berekend, wat het stijgende aantal aankopen via het internet betekent voor het milieu en de luchtkwaliteit? Bij de meeste aangekochte zaken wordt een gigantische berg karton en kunststof verpakkings- en opvulmateriaal gestopt en dagelijks maken bestelbussen een gigantisch aantal dieselkilometers in ons land, om de aangekochte producten af te leveren…….
Mantelzorg als vervanger voor professionele hulp
Wat de asociale neoliberale idioten niet begrijpen, of willen begrijpen als zij stellen, dat mantelzorg een serieuze vervanger is voor professionele hulp, is dat 99% van de mantelzorgers niet professioneel zijn. Bovendien snappen deze hufters* niet, dat chronisch zieken, gehandicapten en hulpbehoevende ouderen in noodtempo hun vrienden en bekenden verliezen, die evenals de buren, met z’n allen niet zitten te wachten op gezeur. Bovendien: zoals ik hier al vaker heb gesteld, zullen grote groepen van deze hulpbehoevenden liever kiezen voor suïcide, dan te moeten bedelen om hulp……
*Die als het henzelf betreft rustig Oost-Europese verpleegster inhuren, die 24 uur per dag in huis zijn…..
Klijnsma plat op de bek bij Pauw&Witteman
PvdA rollatorslet Klijnsma zat gisteravond, zoals ik in mijn vorig bericht al aangaf, aan tafel bij Pauw&Witteman. Zij was hier om te spreken over werkloosheid en het weer ‘aan de bak’ helpen van werklozen. Een huisarts vertelde wat zij in haar praktijk meemaakt met wanhopige werklozen en werknemers die als de dood zijn hun werk te verliezen, dat geeft geestelijke en lichamelijke klachten. Degenen die bang zijn hun werk te verliezen, nemen zelfs bewust risico’s door zich niet ziek te melden en onverantwoord door te gaan met hun werk (wat kan uitmonden in veel ernstiger klachten). Klijnsma luisterde dat al knikkend aan (met haar ‘hartstikke’, ongelofelijk domme kop), ook toen een werkloze vrouw van net in de 50 haar verhaal deed. Witteman vond het nodig Klijnsma nog even een veer in de vieze reet te steken: “u bent altijd bezorgd om de medemens…” ha! ha! ha! dat hebben we gezien ja!
Pauw vroeg de werkloze vrouw wat zij wil van de overheid, waar deze op antwoordde, dat zij geen dwangarbeid verwacht (gedwongen tewerkstelling zou nooit weer plaatsvinden, zo beloofde PvdA smeerpijp Drees na WOII). Klijnsma ging daar niet op in en stelde daarop, dat de vrouw natuurlijk met het UWV alle trajecten had doorlopen, waarop de vrouw antwoordde, ja, alle dwang trajecten, maar werkelijk iets doen is er niet bij. Ze noemde bijvoorbeeld het gebruik maken van haar expertise, waar het UWV niets mee doet. Klijnsma vond dat ze het even voor het UWV moest opnemen, ‘er zijn gelukkig veel mensen, die wel door het UWV aan het werk worden geholpen’ (ja dwangarbeid, oftewel uitbesteed WSW werk, terwijl de gehandicapten de straat op worden geknikkerd en de werkplaatsen waar zij werkten, gesloten worden door Klijnsma en haar baas). Vervolgens begint Klijnsma te blaten, dat het daarom zo hartstikke belangrijk is, dat er een (a)sociaal akkoord ligt. Voor 55 plussers worden er extra activiteiten georganiseerd, alsof die mensen ooit aan echt werk zullen komen, er zijn nog geen 100.000 vacatures en meer dan 1 miljoen werklozen (echte cijfers, zonder gegoochel met rekenmethodes en aanpassingen op de definities van werkloosheid). Een werkloze man vertelt dat hij, ondanks dat hij 2,5 jaar werkloos is, geen opleiding kan volgen voor ‘het werken in een andere tak van sport’, daar die mogelijkheid is wegbezuinigd bij het UWV. Daar moest Klijnsma van sputteren, ze stelde dat dit van persoon tot persoon verschilt, hoe lang is iemand werkloos enz., maar uiteindelijk moet ze toegeven dat er fiks is bezuinigd bij het UWV.
Klijnsma zegt tot slot dat het heel belangrijk is werkgevers te vinden bij jou in de buurt…… je meent ‘t….. ha! ha! ha! ha! ‘Gelukkig staat de vakbond weer stevig op poten, dat is goed voor het sociaal akkoord’, aldus de PvdA onbenul, het sociaal akkoord, u weet wel een akkoord waardoor 50.000 thuiswerkers op straat worden geflikkerd. Maar Ton Heerts is voorzitter, dus neoliberaal ‘PvdA beleid’ is veilig gesteld… Wat die stevigheid betreft: stevig tegen werknemers belangen, maar heel stevig voor de belangen van werkgevers en de neoliberale overheid……….
Naar aanleiding van de reactie van Mirjam op dit bericht (zie onder dit bericht), hier een link naar de actie ‘De Lange Mars’, lezen mensen en doe aub mee, er is geen tijd te verlizen! Hier de link:http://delangemars.nl/?p=1823 .na het plaatsen van deze aanvulling vanmorgen (17 mei) kreeg ik een reactie van Raak Grenzeloos, lees die mensen, de actie ‘De Lange Mars’ is op z’n zachtst gezegd, niet helemaal wat het leek te zijn, mijn excuus voor het e.e.a.
Strafbaarstelling illegaliteit: Teeven laat nog eens zien hoe ‘menselijk’ hij ‘wel niet’ is en Samsom weer eens ontmaskerd
Gisteravond bij Pauw&Witteman de Amsterdamse boerenlul en wanpresterend VVD staatssecretaris van ‘Veiligheid en Justitie’ Teeven aan tafel, het gesprek ging voornamelijk over de strafbaarstelling van illegaliteit en de volksverlakkers-spagaat waar de PvdA in zit, als het om dit onderwerp gaat. Fijntjes legde hij uit, hoe hij de hongerstakende gevangenen toch gedwongen kan laten voeden. Deze hongerstakende gevangenen zitten alleen vast omdat ze de bijzonder zware overtreding hebben begaan, dat ze hier niet mogen zijn (deze gevangenschap noemt men met een ‘mooi eufemisme: ‘vreemdelingenbewaring’), terwijl het regime strenger is dan bij ‘reguliere’ gevangenen, die wel misdaden begingen, zelfs zware misdaden…….
Misschien wel de goorste opmerking uit de bek van Teeven, was de constatering, dat hij deze mensen gedwongen zal laten voeden*, daar hij een situatie als die met Dolmatov niet nog eens wil meemaken, daar zou hij naar eigen zeggen buikpijn van hebben gekregen. Godgloeiendegodverdomme, Dolmatov zat onterecht vast en medegevangenen trokken meermaals tevergeefs aan de bel, bij de leiding van de gevangenis… Dolmatov was geestelijk in de war en had alleen daarom al niet in het gevang mogen zitten. De hongerstakers gebruiken het middel van hongerstaking om alle Nederlanders te laten zien, hoe onrechtvaardig zij worden behandeld, niet omdat zij geestelijk in de war zijn. Deze hongerstakers staan volgens Teeven niet in hun recht, daar zij volgens de Nederlandse wet, een overtreding hebben begaan, ook al is deze gang van zaken in strijd met de universele rechten van de mens. Teeven had op zijn buikpijn na de suïcide van Dolmatov, de conclusie moeten trekken, dat hij verantwoordelijk is voor de dood van Dolmatov en daarom moreel en ethisch gezien geen andere mogelijkheid had, dan zijn ontslag aan te bieden, maar ja, voornoemde begrippen komen niet voor in het flinterdunne woordenboek van deze ongelofelijke hufter.
PvdA rollatorslet Klijnsma hoorde e.e.a. met open mond aan en zat zo te zien in haar luier te schijten. Over de houding van de PvdA zei Klijnsma, dat de strafbaarstelling van illegaliteit, een fundamentele kwestie is, die je niet zomaar opzij kan schuiven. Zoals gebruikelijk veel ‘hartstikken’ en ‘wiedeweerga’s’ (of is het wiedeweergaas?), bla bla dus. ‘De PvdA moet dit enorme dilemma overbruggen, niet van je wortels vallen, maar ook niet de val van het kabinet veroorzaken…..’ ha! ha! ha! ha! Sinds wanneer maakt de PvdA zich druk om haar wortels……. De oorspronkelijke wortels zijn al totaal verrot, de ideologie is van socialisme, via de ‘sociaaldemocratie’, 180 graden gedraaid en veranderd in een neoliberale ideologie. ‘Gelukkig’ zette Teeven het takkewijf meteen te kakken, door te stellen, dat PvdA volksverlakker Samsom niet eens heeft geprobeerd contact op te nemen met VVD voorzitter en langstudeerder, de lachende Friese hufter Zijlstra….. M.a.w. Samsom heeft niet eens geprobeerd, om voor zijn verontruste achterban op dit punt het regeerakkoord open te breken, of zelfs maar de scherpe randen van deze voorgenomen wet af te vijlen. Over alle garanties, ook die over strafbaarstelling van hulp aan veroordeelde illegalen, die Samsom zijn achterban afgelopen zondag gaf, stelde Teeven dat deze niet zijn afgesproken en/of kloppen en dat Samsom daarover toch echt eerst moet overleggen met de VVD. Conclusie: Samsom heeft de achterban, zoals elke niet PvdA’er al wist, alweer voorgelogen…….
Aan tafel ook de schrijver Dimitri Verhulst, deze maakte zich terecht druk over het woord ‘illegaal’. Hij hekelde de EU, die vluchtelingen wel erkent, als zij de kans lopen ‘de kogel te krijgen’, in het land van herkomst, maar als daar honger heerst, kunnen ze doodvallen en noemt men deze mensen ‘gelukzoekers’ (je zou zelfs kunnen stellen, dat als jij als ouder weet, als je blijft waar je bent, dat dit minstens één gezinslid het leven zal kosten en je hebt wel de mogelijkheid te vluchten vanwege de honger, maar dat vervolgens niet doet, je strafbaar zou kunnen worden gesteld…). Terecht stelt Verhulst, dat honger in arme landen vaak het gevolg is van westerse machinaties en politiek. Teeven moet bijna projectiel kotsen, maar houdt zich in, zich terdege beseffend, dat hij vergeleken met Verhulst geestelijk gezien, nog minder dan een vedergewicht is.
*Via een omweg: als deze mensen buiten bewustzijn raken, kan hij ze overdragen aan een ziekenhuis, en kan smeerlap Teeven z’n handen in onschuld wassen.
Muzikaal recept voor een echte vakbond met een echte leider, i.p.v. super slippendrager Heerts
Blogdokter P. Pisser’s wereldberoemde geneeskrachtige recepten bundel, krijgt vandaag weer een uitbreiding met een spiksplinternieuw recept, vol met oude en nieuwe muziek. Recepten om de woede, veroorzaakt door overheden, bazen en het grootste deel van de volgzame media, in de juiste kanalen te leiden, kanalen van verzet tegen de algehele koeionering, die jou en heel veel anderen dagelijks ten deel valt.
Eerste ingrediënt: Frank Zappa met het eerste deel van ‘Thing Fish’ één van de geweldige albums van deze geniale duizendpoot, met een berg humor en maatschappij kritiek, die het grootste deel van de Nederlandse politici, hun kiezers en ondernemers, nog steeds in hun zak kunnen steken. Humor is nooit ver weg als je The Residents in de buurt hebt, ‘Roosevelt’, deel 4 van hun 4 delige compilatie-album “Our Tired, Our Poor, Our Huddled Masses’, over geniaal gesproken, psychedelisch schitterend! Ween neemt het recept over met ‘Pure Guava’ een knotsgek album uit de reeks van deze 2 heren, knotsgek, maar perfecte muziek, genieten piepels, kijk uit voor een lachkick! Tijd voor serieuzere muziek, zet de flipperkast maar aan: Crystal Castles uit Canada met hun tweede album: ‘II’ (ha! ha! ha!), jezus met z’n kleine pikkie, wat is dit godvergeten goed! (met dank aan zijne doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros). Hoofdgerecht: The Younger Brother met ‘The Last Days Of Gravity’, TYB is een project van één van de Spongles en dat is niet direct te horen, hoewel de kwaliteit van dezelfde grote hoogte is, gvd wat mooi!!! Hekkensluiter vandaag: Morfine met ‘Yes’, commentaar overbodig, hoewel nogmaals: wat zonde dat Sandman zo jong overleed……
Alles geheel afspelen en op ABN, zoals gewoonlijk!
Veel Plezier!
Boekestijn: kan er een verbod op het betreden van studio’s door deze VVD leeghoofd kwast, worden ingevoerd? Graag met de grootste spoed, de enorme lul zit nu weer te hikken bij BNR, gadverdamme!
Pierre Heijnen in de ‘domme bocht’, o.a. over vrouwen arbeidsparticipatie
Afgelopen zaterdag in Kotskamerbreed (Radio1 van 11.00-12.00 u.) PvdA leeghoofd Heijnen. Heijen maakte weer lekker veel cliché praatjes over vrouwen arbeidsparticipatie, zoals Bussemaker eind vorige week liet weten (zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/bussemaker-vliegt-weer-eens-uit-de.html ).
Terwijl, zoals hier eerder gezegd, de PvdA de kinderopvang mee om zeep helpt en er binnenkort 50.000 thuiswerkers op straat worden geschopt, alweer met dank aan de PvdA.
Over de toeslagenfraude zei Heijnen, dat ‘een partij als de onze, die zo hecht aan verworven rechten……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja Heijnen je hebt helemaal gelijk, de PvdA hecht zeer aan de door arbeiders bevochten rechten… ha! ha! ha! ha! ha! Heijnen zei hier uiteindelijk dat deze fraude bestreden moet worden, een opendeur van ongeveer 1 kilometer breed, ha! ha! ha! ha! Of had je de fraude liever in stand gehouden Heijnen? Voorts wilde Heijnen geen oordeel over Weekers geblunder geven, daar had hij nog geen oordeel over, hoewel hij liet weten, dat Weekers niet weg hoeft, als het aan hem ligt……. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een domme ouwehoer!
Heijnen heeft op Heerts gestemd, als het gaat om de nieuwe voorzitter van de nieuwe FNV, naar PvdA model, inclusief PvdA leden. Heerts kan de vakbond weer ‘smoel’ geven, aldus deze enorme nitwit, ja ‘smoel’ met een PvdA masker op. Deze met zaagsel gevulde paardendrol liet nog weten, dat ‘we’ niet genoeg hebben aan de overheid, als het gaat om het behartigen van arbeidsvoorwaarden, nee, klootzak, de overheid inclusief de PvdA breekt alleen de arbeidsvoorwaarden af en met de FNV nieuwe stijl, lees: PvdA stijl, kan dit nog makkelijker. Corrie van Brenk was al een stevige teruggang geweest op van der Kolk, maar Heerts loopt zich gewoon warm voor een PvdA baan in de Tweede Kamer, een figuur die door de enorme werkgevers hufter Wientjes lief bij zijn voornaam wordt genoemd……. Dan te bedenken dat deze Heerts, met hart voor de FNV, als hij niet verkozen zou worden, de vakbond vaarwel had gezegd!!!
Heijnen verlaat de Kamer voor het Mondriaan College, hij vindt het zo belangrijk voor jongeren en ja hoor daar gaat hij weer…. bla bla bla, en veel open deuren. In de Kamer sta je aan de kant, bij een ROC kan je daadwerkelijk invloed uitoefenen. De flapdrol vergeet even, dat zijn partijcollega, helleveeg Bussemaker, wel minister van Onderwijs is, over invloed gesproken. Bovendien heeft de PvdA meegeholpen om studie bijvoorbeeld weer een hobby van welgestelde kinderen te maken. Als beloning voor zijn disfunctioneren krijgt Heijnen dus weer een mooi politiek baantje toegeschoven, waar hij tegen een vet salaris die tak van onderwijs, waar het al slecht gaat, helemaal naar de gallemiezen kan helpen…….
Heijnen liet zich verder nog even uit over het referendum inzake EU verdragswijziging. Een raadgevend referendum waar hij, naar eigen zeggen, zo hard voor heeft gevochten, een raadgevend referendum dat burgers kunnen aanvragen als ze minstens 400.000 handtekeningen hebben verzameld…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat mensen zich ergeren aan bepaalde zaken binnen de EU, daar wil de PvdA recht aan doen, aan mensen die bezwaar hebben tegen bepaalde zaken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Heijnen is dom, dat geef ik toe, maar hij moet toch minstens enig besef hebben, dat hij de boel belazerd met z’n gelul!!!!
Woensdag gehaktdag, ofwel de dag voor het afleggen van regeringsverantwoording
Lijn 1 besteedde vanmorgen aandacht aan de derde woensdag in mei, waarop de regering verantwoording moet afleggen over het gevoerde beleid. Aurangzeb presenteerde zowaar voor de vierde keer op rij, zonder zich ziek te melden, al zat daar wel het weekeinde tussen. Deze ‘onafhankelijke’ neoliberaal, die Lijn 1 samen met de neoliberaal Jeroen Wielaert presenteert voor de ‘onafhankelijke’ zendgemachtigde NTR, had gelukkig professor doctor Clemens Kool (Utrecht School of Economics) gevonden, die het onzalige beleid van Rutte 2 voor het grootste deel steunt. Bijvoorbeeld over de zorg: “we moeten pijnlijke maatregelen nemen”, de prof.dr. bedoelt hier pijnlijke maatregelen voor de burgers, die nu al geen stuiver meer uitgeven. Het ergste van deze uitlating is wel, dat deze ‘deskundige’, net als het afbraak kabinet Rutte, weigert te kijken naar alternatieve bezuinigingen in de zorg, zoals de topsalarissen, de megalomane peperdure design-nieuwbouw, de nog steeds veel te dure medicijnen, de kolossen van zorgverzekeraars, die met hun veel te logge omvang, zelf op de zorgkosten drukken (inclusief: topinkomens, peperdure kantoren, uitgevertje spelen en een giga reclame budget). Maar ja, zoals gezegd, van een propagandist, die waardeloos regeringsbeleid verdedigt, kan je niet anders verwachten.
Van de meeste maatregelen die vorig jaar zijn genomen, zullen we pas in 2017 iets merken, aldus Kool, die het kabinet nog een veer in de reet stak vanwege de verhoging van de AOW leeftijd…. Alsof dat ook maar iets toevoegt, als je deze ouderen niet onmiddellijk ongeveer een derde minder laat verdienen. Wat zijn trouwens de gevolgen voor de schatkist, als ouderen die al een uitkering hebben, in deze uitkering blijven tot hun 67ste i.p.v. op hun 65ste in een lagere AOW uitkering te belanden. Of heeft men dat al ondervangen met een smerige truc?
Voor meer informatie aangaande het gevoerde regeringsbeleid en de waanzinnige resultaten daarvan, zie een eerder bericht van deze dag: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/werkloosheid-breekt-alweer-een-record.html