Zalm vergeven met dioxine in de winkel, of: voedselveiligheid? een goed idee! Nu nog een echte controle op fout voedsel….

Vandaag werd bekend gemaakt, dat er 200 ton ‘Zweedse’ zalm, vergiftigd met dioxine op de Europese markt is verkocht, een partij daarvan is aan Nederland verkocht. Er ligt een EU verbod op de verkoop van die zalm, die wel verkocht mag worden in Zweden, Finland en Letland, mits de zalm daar wordt geleverd met een etiket waarop een waarschuwing voor de gezondheidsrisico’s staat. Datzelfde geldt voor haring uit de Oostzee. Een vreemde zaak, dat men in die landen het uiterst kankerverwekkende dioxine in voedsel mag verkopen.

In februari 2012, is de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) gewaarschuwd door hun collega’s uit Zweden, voor een partij met dioxine vergiftigde zalm*. Dat was volgens een woordvoerder van de NVWA een eenmalig gebeuren, en vormde de partij geen gevaar voor de volksgezondheid. De NVWA woordvoerder wil niet zeggen aan welk Nederlands bedrijf, deze zalm is verkocht (?!!), de NVWA is er in eerste instantie voor het bedrijfsleven, niet voor de consument, zoals ook nu weer blijkt. Zo ‘eenmalig’ was dit dus niet, gezien de bekendmaking die vandaag werd gedaan en de vraag is, hoe vaak dit intussen is gebeurd, zonder dat daar enige ruchtbaarheid aan werd gegeven (zo van: “ach het gaat maar om een partij van 2.000 kilo…….”).

Dioxine is zoals gezegd een levensgevaarlijke, kankerverwekkende stof, die amper afbreekt na inname en in het lichaam achterblijft. Een woordvoerder van de NVWA, die zegt dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid, is op z’n zachtst gezegd bezig met volksverlakkerij…..

Ook nu stelt de NVWA, dat deze zalm gewoon verkocht mag worden in de genoemde Scandinavische landen en de hoeveelheden dioxine geen gevaar opleveren voor de volksgezondheid……

Weet u nog? Tijdens het ‘paardenvlees schandaal’ werd er om de haverklap gemeld, dat dit geen gevaar vormde voor de volksgezondheid, alsof bij de NVWA, een orgaan dat stelt, dat dioxine geen gevaar voor de volksgezondheid is, de voedselveiligheid in goede handen is…… ha! ha! ha! ha! ha!

Zoals ik hier al eerder berichtte, is de controle op veel zaken in Nederland zwaar onder de maat, de inspectiediensten zijn tot een levensgevaarlijk minimum terug bezuinigd, het wachten is dan ook op een nationale ramp, zoals die lokaal al werd vertoond met de ramp bij Chemie-Pack en bij de Q-koorts….

Wilt u echt zoveel mogelijk risico uitbannen? Eet dan geen vis, vlees of eieren, u kan zonder heel goed overleven en zoals het zich steeds vaker laat aanzien kan dat zelfs veel beter zonder het eten van deze producten. Producten waarbij, als deze vergiftigd zijn, of op andere manier een gevaar voor de volksgezondheid vormen, de NVWA telkens weer ‘achter het net vist….’

De NVWA? Een overheidsorgaan, waar de economie op nummer 1 staat en de volksgezondheid niet eens de derde plaats haalt!!!

*Ik vraag me af, of de NVWA zelfstandig had ontdekt, dat er met dioxine vergiftigde zalm op de Nederlandse markt werd verkocht, de vraag stellen is ‘m beantwoorden, vrees ik……

Aurangzeb, de neoliberale presentatrice van het ‘onafhankelijke’ Radio1 programma Lijn 1, die meermaals liet weten, de pest te hebben aan uitkeringen, meldde zich vandaag weer eens ziek….. ha! ha! ha! ha! ha!

Muzikaal recept voor beter opgeleide agenten en tegen kortzichtige, asociale columnisten

Blogdokter P. Pisser heeft weer een uitgelezen boeket met geneeskrachtige muziek voor jou samengesteld.

Als eerste vandaag, Baaba Maal met ‘Lam Toro’, één van de vele mooie albums van deze geweldige Senegalese zanger. de dokter is groot fan, maar zelf heb ik af en toe wat moeite met zijn stem, die ik snel vindt vervelen, maar ik geef toe, hij is een zeer kundig en goed zanger. Nu we toch in Afrika zijn: Busi Mhlongo & Twasa met ‘Babhemu’, schitterende muziek, let op de waanzinnig mooie bassen en ritmes. Voor beide voorgaande albums, dank aan Patrick & Madelon (al zijn zij allang geen ‘2eenheid’ meer). Door naar Nederland, hoewel?: Nii Mantse met ‘King Salomon Fofoi’, Afrikaans, Surinaams en Nederlands, gemaakt in Nederland, highlife, sukus en reggae, dat kan bijna niet stuk en dat gebeurt dan ook niet, een goed album met een paar juwelen. Verder met ‘Posession & African Dub’ een project van Fousseny Kouyata, Foday Musa Suso, Aiyb Dieng en Bill Laswell, sterke, hypnotiserende muziek, perfect!!! Op naar Tunesië met Hector Zazou, meestercomponist, dichter, producer en muzikant, met zijn album ‘Chansons de Mer Froides’ een geniaal mooi album met medewerking van o.a. Susan Vega, Björk, Siouxie, Jane Siberry, Tukiko Kato, John Cale e.a. Haar naam kwam net voorbij en hier haar album ‘Homogenic’, de keizerin van de Noordelijke alternatieve muziek: Björk. Onnodig te zeggen, dat dit uiterst geneeskrachtige muziek is, van ongekend grote hoogte! Als toegerecht Goldfish, mmmmmm, dat is pas lekkere vis! Geniiet van hun gelijknamig album, een beproeft ingrediënt, genieten piepels!

Veel plezier!

Babypoedermelk lekt weg, net als de nog schaars aanwezige hersencellen van Ploumen en Dijksma….

In China vertrouwt men de fabrieken niet meer waar poedermelk voor baby’s wordt gemaakt, na alle schandalen in de afgelopen jaren. Nederlanders met een Chinese achtergrond en Chinese studenten kopen voor familie en vrienden Nederlandse poedermelk op en versturen die naar China.

De ongelofelijke PvdA nitwit Ploumen liet vanmorgen in GMN weten, dat zij op jacht gaat naar baby-melkpoeder in China. Ze vertelde de presentator, dat ze orde op zaken gaat stellen in China ….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het domste dikkerdje van de PvdA, Dijksma kon niet achterblijven en zocht ook de media. Door ontstane tekorten, moeten Nederlandse ouders maar overschakelen op een ander merk, die opmerking heeft haar intussen al een extra dom etiket opgeleverd. Maar ze gaat verder, zo stelde zij dat ze het verzenden van baby-melkpoeder uit Nederland tegen zal gaan, de kuttekop vertelde, dat de Chinese douane de containers uit Nederland zal tegenhouden. Alsof de douane daar in staat is alle verzendingen, die met name particulieren doen, tegen kunnen houden, en al die zendingen in dezelfde containers terechtkomen…… ha! ha! ha! ha! Voorts wist deze wel erg bol opgeblazen dombo te vertellen, dat vanaf juli de productie van melkpoeder zal worden opgeschroefd. Met dat laatste hadden de fabrikanten al veel eerder moeten beginnen, het probleem is intussen al een jaar oud. Dat dit niet gebeurde, kan je niet alleen de fabrikanten kwalijk nemen, maar ook de betreffende bewindslieden, die veel eerder aan de bel hadden moeten trekken, maar ja, daar zit geen hersencapaciteit, zoals ook nu weer eens is bewezen……

Samsom belazert de PvdA achterban alweer i.z. strafbaarstelling illegaliteit

PvdA superwindvaan Samsom liet vanmorgen bij BNR (rond 08.25 u.) weten, dat de gesprekken over de strafbaarstelling van illegaliteit, met de PvdA leden in het land een open karakter hebben, althans de uitkomst staat open, anders heeft praten geen zin, aldus deze volksverlakker van het jaar 2012. Of hij, als het grootste deel van de leden toch tegen blijft, terug naar de onderhandelingstafel zal gaan, wilde hij niet zeggen, de uitkomst staat immers nog open……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat hij niet wil zeggen, zegt hij met diezelfde opmerking eigenlijk wel, hij is overtuigd van zijn gelijk en zal dus niet terug komen op dit onderdeel van het ‘regeerakkoord’. Vandaar dat hij al zijn  onzin argumenten nog een opsomde, tot en met de uitlating dat illegalen beter af zijn met strafbaarstelling (waarmee hij zich neerlegt bij de grove schending van mensenrechten, waar Nederland zich in deze zaak nu al geruime tijd schuldig aan maakt en waarvoor de PvdA mede verantwoordelijk voor is).

Gelukkig voor Samsom en de PvdA heeft coalitiegenoot VVD intussen wel begrepen, wat Samsom maar niet wil begrijpen: dat de achterban van de PvdA de houding van Samsom niet langer zal pikken en heeft vandaag bij monde van stoephoer Schippers en de disfunctionerende veiligheidspad Opstelten laten weten, dat er over de strafbaarstelling valt te praten met de VVD…..

Toevallig begint de VPRO op Radio1 net met hetzelfde onderwerp, de redactie deed haar werk zo goed, dat zij spreken van anonieme VVD’ers die deze handreiking deden….. Maar ja wat wil je, 2 presentatoren en de zwaar ‘deskundige’ PvdA sjoemelaar Peper……

Toevoeging op 9 mei 2013: ik noemde Opstelten als mede VVD lid, die nog wel zou willen onderhandelen over de strafbaarstelling illegaliteit. De opmerkende lezer, die tevens de ‘mainstream’ media volgt, zal weten dat dit niet het geval was, men liet Schippers horen en even later een oud fragment van Opstelten, waarin hij stelde weer te willen onderhandelen, dit ging echter niet op voor dit onderwerp. Mijn excuus daarvoor, niet aan de grote VVD griezel en politiestaatbouwer Opstelten, maar aan de lezers van mijn berichten.

XXImo, kan het vervelende wijf met haar uiterst irritante Donald Duck stem aub haar domme kop dichthouden? Laat u als ondernemer geen poot uitdraaien door volkomen overbodige organisaties als XXImo!!!!!!

Henk Spaan, meer en meer een vervelende rechtse klootzak

Vanmorgen in zijn column bij GMN (Radio1 rond 10.15 u.) vond Henk Spaan het weer eens nodig te kankeren op de Amsterdamse fietsers, die de stad terroriseren. Vooral de fietstunnel door het Rijksmuseum in Amsterdam steekt hem danig. Daar heeft hij natuurlijk een punt, niet voor niets overlijden jaarlijks 18.000 mensen voortijdig aan de uitlaatterreur van de fiets. Spaan fiets een keer of 3 per jaar, van zijn Franse chalet (dat nog net niet op wielen staat) naar een colletje in de buurt en weer terug. Dat fietsers geen luchtvervuiling in Amsterdam veroorzaken met hun fiets, of jaarlijks in Nederland rond de 900 mensen doodrijden (over terreur gesproken..), zal Spaan aan z’n reet roesten, hij heeft de pest aan fietsers en dat zal Nederland weten ook!

In zijn column nam hij meteen de krakers nog even op de hak. Krakers, u weet wel, mensen die vooral in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw, speculatiepanden, of volkomen ten onrechte tot slooppand verklaarde huizen, die jaren leegstonden, kraakten voor bewoning, daar er voor deze mensen ‘geen’ huizen waren via de reguliere weg. Nee Spaan heeft daar niets mee, met woningnood, dus krakers zijn voor Spaan terroristen. Waarschijnlijk is het de flapdrol ontgaan, dat kraken alweer een paar jaar geleden is verboden, nadat de lobbyisten van de bouwmaffia (inclusief banken, verzekeraars en makelaars met hun knokploegen), de partijen in de 2e Kamer jarenlang onder druk hadden gezet, dit verbod door te voeren. Niet dat de woningnood is opgelost, die is erger dan ooit, mede met dank aan de sloopwethouders van de PvdA.

Spaan gaat zo ver, dat hij de genoemde groepen mensen als ‘dat soort’ wegzet, wie riepen ditzelfde ook alweer een jaar of 75 geleden….? Ik vermoed dat Spaan een buitenechtelijke latrelatie heeft met Rita Verdonk, hij lult al als een echte suffe, kortzichtige ‘Trots’ aanhanger, jezus wat een vervelende ouwe lul. Om zijn woorden van jaren geleden te gebruiken: Vuilnisman, mag deze (oude) zak ook mee?!

Trouwens, wat maakt hij zich druk om Amsterdam? Dacht toch in eerdere columns van hem gehoord te hebben, dat hij in Den Haag woont.

Agent vervolgt voor mishandeling en doodslag

Er gebeurt zo gigantisch veel de laatste jaren, dat ik als blogger, lang niet alle onderwerpen kan becommentariëren, waarvan ik aantekeningen maak. Gisteravond keek ik mijn aantekeningen van de laatste paar weken door en kwam toen het bericht tegen, dat vorige week in de media verscheen, over een paar agenten, die van vervolging wegens het doden van een man, werden vrijgesproken. Het slachtoffer was een verwarde man, die met een bijl zou hebben gezwaaid. Volgens de uitkomsten van een onderzoek, hadden de agenten daarop geen andere keus, dan de man dood te schieten. Alsof je nog zin en kracht hebt, om met een bijl te zwaaien, als je bijvoorbeeld in je been of arm wordt geschoten……..  

Vanmorgen werd bekend, dat de agent, die vorig jaar november op het Haagse station Holland Spoor een 17 jarige jongen doodschoot wordt vervolgd door het OM. De agent schoot de jongen dood, terwijl deze niet eens gewapend was (zelfs niet met een aardappelschilmesje*),. De agent wordt verweten een ‘verkeerde schiethouding’ te hebben aangenomen, waardoor hij de jongen niet in het been, maar in de nek werd geraakt…. Voorts is de agent zware mishandeling en doodslag ten laste gelegd.

‘Een verkeerde schiethouding……’ ‘Nu meen ik mij te herinneren’, dat er een paar jaar geleden een rapport verscheen, waarin werd gesteld dat het slecht gesteld was met de ‘schietkunsten’ van de Nederlandse agent en dat daarop actie zou worden ondernomen, door alvast veel meer te oefenen, dan 1 keer per jaar. ‘Een verkeerde schiethouding’, was deze agent aan het ‘abseilen’, zodat hij per ongeluk ondersteboven hing, toen hij schoot, op een jongen die verdacht was omdat hij wegrende, een vrij normale reactie op een gevaarlijke situatie, dat zit ons mensen in de genen.

Tot slot: ik was verrast, dat de Haagse agent wordt vervolgd, ik kan mij niet herinneren, wanneer dit voor het laatst gebeurde, bij een ‘schietincident’, waarbij de politie betrokken was……….

*Weet u nog? In 1981 werd een verwarde vrouw met een aardappelschilmesje doodgeschoten door een agent, ook toen werd gesteld dat er geen andere keus was, noodweer: dus doodschieten maar……

Draai hier nog maar eens het nummer ‘Krauts’ (cops can’t shoot straight) van The Incredible Fred Banana Combo bij.

Muzikaal ‘second opinion’ recept, 2 of meer halen, niets betalen, doe er je voordeel mee!

Hier weer het regelmatig terugkerend geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter, zo geneeskrachtig, dat je vanzelf je kont tegen de krib gooit, als je weer eens wordt belogen door politici in de politiek of dezelfde volksverlakkers op politiek benoe,mde baantjes.

Voorgerecht: Flo & Eddie met ‘Illegal Immoral & Fattening’, een geweldig, uiterst humoristisch album van deze heren, die in de 60er jaren bekend werden met hun band The Turtles en het schitterende nummer ‘So Happy Together’. Tevens figureerden Flo & Eddie regelmatig in de optredens van Frank Zappa en maakten als zodanig deel uit van The Mothers Of Invention. Regelmatig werden de heren gearresteerd tijdens optredens wegens ‘immoreel’ gedrag….. ha! ha! ha! Op dit album worden diverse grootheden uit die tijd in de maling genomen, zoals The Rolling Stones, George Harrison e.a., maar zoals vaker met dit soort albums, ook al ken je die groepen niet, het blijft lachen met deze 2 vrolijk gestoorde gekken. Nu we toch op dat vlak zitten: Alberto Y Los Trios Paranoias en hun compilatie-album ‘Mandrax Sunset Variations’, ook veel op de hak nemen van groepen uit eind 60er en de 70er jaren. Het nummer ‘Jesus Wept’ speciaal voor mensen, die bij gebrek aan overheidsinstellingen, zijn aangewezen op de ‘hulp’ van The Youth For Christ of andere door religie gestuurde organisaties (een grof schandaal overigens, hulp met als tegenprestatie een religieuze hersenspoeling, waar VVD stoephoer Schippers de boel nog verder verkankerd). Over religie gesproken: Ween met ‘God, Ween, Satan, The Oneness’ pas op met de pretsigaretten, zodat je er niet in blijft. Het nummer ‘You Fuched Up’ speciaal voor de onlangs overleden kutkever Thatcher, en het hele album voor fascisten paus Bergoglio en fascistendochter en pampakoningin Maxima, die deze fascist € 128.000,– gaf, toen hij nog aartsbisschop in Argentinië was. Na deze ongelofelijk heftige energiezetpil het album ‘Zero Life Night Vision’ van Kap Bambino, één van de aanwinsten, die de dokter verkreeg van zijn hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros, een geweldig album, aparte glamrock-achtige’ muziek met psychedelische onderlaag, meer dan sjit’r’nd!!! Als hoofdgerecht nog een uit dezelfde bron: Crystal Castles met hun gelijknamige album uit 2008, psychedelica van ongekend grote hoogte! Toegerecht, alweer uit de onuitputtelijke bron van LBP: Blockhead met ‘Interludes After Midnight’, over psychedelica en extreem goede muziek gesproken….. jezus wat mooi!

Voor het beste resultaat: alles geheel afspelen en op ABN.

Veel plezier!