Lagarde legt uit

Gisteren de bruin gebronsde IMF, grootgraai-huppelkut Lagarde in Nieuwsuur. Ze zei hier o.a. dat ze blij is dat Nederland nog niet hoeft te voldoen aan de 3% begrotingstekort regel van de EU. Als we maar wel inzetten op hervormingen, dus de grote onderlaag nog eens op een gore manier pakken, door de door henzelf bevochten arbeidsrechten tot een minimum terug te brengen. Voorts deed ze nog een goed woordje voor de bouwmaffia, u weet wel die misdadigers die de overheid en de bevolking ongeveer een triljard euro afhandig hebben gemaakt. Nog wat gelul over banken die geen hypotheken verstrekken en dat wel moeten doen, alsof ze geen heel scheve balans met juist veel te hoge hypotheken hebben, nog wat over de huizenprijs, maar niet dat deze echt veel te hoog is, of de huizenbubbel, of de gigantisch grote hypotheekschuld in ons land.

De boodschap is duidelijk, jullie mogen nog even doorspelen, maar wel volgens de EU (door het IMF goedgekeurde) spelregels!!!!

Gelukkig werd ze vandaag door Griekse studenten en sympathisanten lekker voor lul gezet!

Frank de Grave wil de minder welgestelde patiënt de ‘second opinion’ ontzeggen, op drogredenen wel te verstaan

VVD stumper en nitwit de luxe, Frank de Grave (die nog een fout avontuur meemaakte bij de DSB)  steekt VVD stoephoer Schippers graag een handje toe om uw zorg om zeep te helpen. Met zijn pet op van voorzitter van de Orde van Medisch Specialisten, deed hij vanmorgen een pleidooi uitgaan, dat patiënten, die een ‘second opinion’ willen, deze maar zelf moeten betalen. Een ‘second opinion’ is duur en maar in 2% van de gevallen heeft het enige zin, loog deze ‘politieke’ clown. Alsof mensen met een verkoudheid een second opinion aanvragen……

De echte cijfers: ‘Best Doctors’ een wereldwijde organisatie die ‘second opinions’, zij zorgen voor de beste arts, die bij de aandoening past waar een patiënt mee komt, deze organisatie heeft een onderzoek gedaan in Nederland naar deze ‘second opinions’. Het heeft volgens de uitkomsten van het onderzoek niet in 2% zin om naar een ‘second opinion arts’ te gaan, maar in 19% (dat is bijna een vijfde!), in die gevallen wordt de diagnose gewijzigd, wat in 46% van de gevallen leidt tot een ander behandelplan. Door deze wijzigingen wordt er in totaal ook nog eens € 5.000,– bespaard, zelfs inclusief de ‘casussen’ die duurder uitpakken!!! Dit was een verkorte weergave van de woorden van Leon Kempeneers, die vanmiddag bij de EO te gast was (Radio1 na 14.00 u.), tevens werkt hij mee aan het NCRV programma ‘Altijd Wat Monitor’.

Wie schetst mijn verbazing, toen ik Wilma Wind, van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie hoorde, die het zowaar niet eens is met de Grave en zijn orde van de gore kouseband…

Vereniging Eigen Huis en Blok willen restschuld mee kunnen nemen

Gisteren maakte de voorzitter van de Vereniging Eigen Huis bekend, dat hij en zijn organisatie willen, dat mensen met een restschuld op hun huis, deze schuld meenemen naar hun nieuwe huis, maar wel samen met de Nationale Hypotheek Garantie…….. ha! ha! ha! ha! ha! De smeerpijp wil dus, dat mensen in hun nieuwe huis ook zwaar onder water komen te staan, met belastinggeld (de NHG) als reddingsboei…. Ongelofelijk, VVD leeghoofd Blok laat dit intussen al onderzoeken, men stelt dat er geen nieuw risico bijkomt, daar de Nationale Hypotheek Garantie mee verhuist. Er wordt alleen vergeten, dat die NHG betrekking had op het oude huis, een huis dat veel te duur werd gekocht, n.b. met hulp van de overheid, via de NHG. Alles bij elkaar is de belastingbetaler dus de risicodrager, als men in de problemen komt, doordat een huis veel te duur is gekocht en daar een veel te hoge hypotheek op is verstrekt, wordt het probleem van de restschuld niet opgelost, door het meenemen van de restschuld, nee, het nieuwe huis komt daarmee net zover, of nog verder onder water te staan. Dit alles op een moment, dat de huizenbubbel nog steeds bestaat, en de huizenprijs nog vele tientallen procenten te hoog is, m.a.w. het probleem van de restschuld wordt daarmee alleen maar groter… Men kan dus ook maar één conclusie trekken: de bouwmaffia met hun lobbyisten in de Vereniging Eigen Huis, de regering en de Kamer willen hoe dan ook de huizenbubbel in stand houden….

Misschien kan Blok voor volgend jaar de huurders alvast een huurverhoging van 10% opleggen, dan kan hij de huizenkopers daarmee nog verder de stront in helpen, en huurders barsten toch van het geld! (tot nu toe, zijn die laatsten de enigen die moeten bloeden voor het gevoerde wanbeleid……..)

Vaticaan stelt van Geest aan als adviseur

Paul van Geest is door ‘de heilige stoel’ (ha! ha! ha!) aangesteld als deskundig adviseur van de ‘Congregatie voor de Geloofsleer’. Volgens van Geest, die gisteren in GMN te horen was (Radio1 na 9.30 u.) en antwoordde op de vraag van presentator Kockelman, hoe het Vaticaan bij van Geest en de universiteit van Tilburg terecht kwam, antwoordde hij, dat de universiteit van Tilburg niet alleen door de Nederlandse staat wordt beoordeeld, maar ook door het Vaticaan……. Met andere woorden, de universiteit van Tilburg wordt door de top van de katholieke kerk gunstig beoordeeld, dat zet onmiddellijk een groot vraagteken, bij het grote aantal hoogleraren van die universiteit, dat door de NOS, NTR en BNR* wordt gebruikt in de duiding van een groot aantal nieuwsfeiten……

*BNR is weliswaar niet onafhankelijk (onderdeel Telegrof groep), maar omdat de presentatoren doen voorkomen, dat dit wel zo is, noem ik deze radiozender. Trouwens, datzelfde kan je zeggen van de NOS en NTR, waar de onafhankelijkheid al heel lang zoek is, zie alleen al de uitzendingen van het Radio1 programma Lijn 1, die zijn voor 80% neoliberaal en conservatief te noemen

Muzikaal recept voor echte, grote verbeteringen in arbeidsomstandigheden en beloning, voor alle loonslaven in ontwikkelingslanden, die onze kleding fabriceren

Een wel gewogen geneeskrachtig recept, aangeboden door jouw eigen blogdokter Pisser, dit ter ondersteuning van de (versufte) lezer, waarmee deze de hersenen kan ordenen en alle volksverlakkerij kan opslaan, ten einde die op een geëigend moment paraat te hebben en de politieke volksverlakkers daarmee neer te sabelen…. ha! ha! ha! ha! ha!

Om de hersenen een beetje los te maken, start de dokter vandaag met het legendarische, psychedelische album ‘Ogdens Nut Corn Flake’van The Small Faces, potverdepielekuttekens wat is dit nog steeds sterk. Het sprookje van Stan en de maan, wordt verteld door de zelfde ‘nutcase’ die een dergelijke rol op het Beatles album ‘Magical Mystery Tour’ vervulde. De lezer die de naam van die man weet, gaat op voor de 4e hands koelkast van dr. Pisser (met zeer exotische schimmels!!!). We vervolgen de oefening met het psychedelische album ‘Whatevershebringswesing’ (de remix met prachtige bonus) van Kevin Ayers, godsakke wat is dit mooi! (en humoristisch). Nog wat psychedelische oefeningen met een artiest waar jouw Azijnpisser een haat liefde verhouding heeft: Lou Reed met ‘Transformer’. Reed is wat mij betreft een onuitstaanbare zak, die echter wel een aantal mooie albums heeft gemaakt, waarvan deze er één is, allerjezussen wat goed! (voor M.). Dan een vrouw voor wie ik veel bewondering heb: Debby Harry met ‘Koo Koo’, een waanzinnig mooi album, dat zij maakte toen haar partner Chris Stein (gitarist van Blondie) zwaar ziek was, ondanks dat deze haar zacht gezegd, niet altijd even netjes behandelde, bleef zij dag en nacht voor hem klaar staan, petje af! Dit album is volmaakt!!! Terug naar de glamrock metal speed stylie: Kap Bambino met ‘Devotion’, retro maar op een zeer bijzondere manier, over psychedelisch gesproken! Broeders en zusters we sluiten vandaag af met het album ‘Music by Cavelight’ van Blockhead, potverdetuttifrutti wat een geweldig album, uitermate geneeskrachtig en opwekkend. Tot slot, tot slot nog één album: ‘Fear of Magnetism’ van Stratus, al vaak gedraaid in dit blogtheater, maar het is net als het vorig album uitermate geneeskrachtig en bijzonder prachtig.

Nou, geniet van dit recept, alles geheel afspelen en op ABN, veel plezier!

Lars van Troost (Amnesty International) uit de bocht

Lars van Troost sprak afgelopen zaterdag in de Kotsnieuwsshow (Radio1 na 8.30 u.) over Guantanamo Bay. Hij liet daar vallen, dat daar onschuldigen zitten, maar ook mensen waar geen bewijs tegen gevonden is…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hoe is het mogelijk, dat de VS een illegale gevangenis in stand kunnen houden, een ongekende schending van mensenrechten, terwijl de wereldleiders daar amper een woord aan vuil maken…….

Weekers, de Bulgaarse aap en de ‘welgestelde mouw’

De aap komt uit de mouw, wat betreft de grove nalatigheid van VVD leeghoofd Weekers, dit ventje die eerder al eens liet weten, het niet meer te weten*, blijft volhouden, dat hij niets wist over de fraude met toeslagen van Bulgaren. De enorme flapdrol heeft gelijk als hij het woord Bulgaren noemt, maar van de fraude zelf is hij meermalen op de hoogte gesteld, door zijn eigen ambtenaren,. maar ook door Abvakabo is hij 2 keer gewaarschuwd, aldus Corrie van Brenk vanmorgen voor de KRO microfoon (Radio1 na 9.30 u.). Zij stelde dat in de rapportages van Abvakabo, waaruit blijkt, dat de belastingdienst 4 miljard euro laat liggen, niet over nationaliteit werd gesproken. Daar wringt ‘m nou net de schoen, Weekers dacht dat het om rijke frauderende Nederlanders ging, en daar doet de VVD alleen wat aan, als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld als de media op de hoogte zijn, of op een andere, te overduidelijke misstand). Weekers en zijn partij, zuigen met hulp van de PvdA, het liefst de grote onderlaag nog verder uit, dan dat hij iets doet aan de vele miljarden, die jaarlijks aan belasting worden ontdoken door de welgestelde Nederlanders (naar schatting 20 miljard euro per jaar!!!!!!)  Zie bijvoorbeeld ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/weekers-totaal-incapabel.html .

Kortom Weekers wilde op deze fraude geen extra belastingambtenaren zetten, die wegens tekort aan menskracht de Bulgaarse fraude niet aan kunnen pakken. Toen onlangs bleek dat een aantal franchise ondernemers de boel voor een paar miljoen flessen, liet Weekers in de media dapper weten, dat hij hier direct zijn ambtenaren op zou zetten, om e.e.a. tot de bodem toe uit te zoeken……..

*Zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/weekers-weet-niet-wat-de-effecten-van.html

Ton Heerts is vader en had in het stadion moeten zitten… .

Gisteren in Buitenhof een ‘discussie’ tussen de 2 kandidaten voor het voorzitterschap van de FNV, Ton Heerts en Corrie van Brenk. Beiden zijn voormalig politici van de PvdA, daarmee nogmaals het bewijs, dat de zogenaamde hervorming van de FNV, door PvdA nitwit Klijnsma, een ordinaire PvdA greep naar de macht was bij de FNV.

Terug naar de discussie, die ik u verder zal besparen. Opvallend was de inleiding van Ton Heerts, hij begon met te mededeling, dat hij vader van 2 kinderen is en dat hij eigenlijk in het stadion had moeten zitten (kijk mij is goed zijn en vader, maar toch gekozen voor de studio i.p.v. het stadion….). Dus dat is eigenlijk al reden genoeg, hem te kiezen als voorzitter….. Voorts noemde hij het (a-)sociale akkoord, dat hij als een verdienste van zichzelf ziet, nee echt waanzinnig, 50.000 mensen op straat en daar trots op zijn als vakbondsbestuurder. Heerts wil dat ouderen inleveren ten behoeve van jonge werklozen. Dus de paar ouderen, die nog werken, zoeken ‘t maar uit, i.p.v. te zoeken naar echte oplossingen voor de crisis, die met het huidige VVD/PvdA kabinetsbeleid van dag tot dag verergert. Niets over de miljarden, die Weekers laat liggen als het gaat om het tillen van de belasting. Kortom Heerts is een aankomend 2e Kamerlid van de PvdA en dat draagt hij nu al uit.

Als actieverleden, noemde Heerts meermalen de acties bij de distributiecentra van Albert Heijn, alsof hij daarmee zijn politieke- en ondernemers volgzaamheid kan wegpoetsen, jezus wat een lul!

Heerts liet weten, dat zijn hart bij de FNV ligt, terwijl hij onlangs nog liet weten, dat wanneer hij niet wordt verkozen, hij een andere baan zal zoeken……. Wat zak en wat een leugenaar!

Ik ben niet echt voor van Brenk, maar gezien de situatie, is zij ver boven Heerts te verkiezen, vooralsnog stelt zij zich veel sterker op tegen het onbegrijpelijke afbraakbeleid van Rutte 2, zie haar opstelling over de bezuinigingen op de thuiszorg, al blijft zij een PvdA lid, en als er een onbetrouwbare politieke partij is, dan is het wel de PvdA……..

Er is maar één echte goede kandidaat voor de FNV: Henk van der Kolk! Bij gebrek aan beter en voor uw eigen welzijn en dat van uw collega’s, stem als FNV lid aub op Corrie van Brenk!

Bangladesh: de arbeidsomstandigheden voor de textielindustrie worden verbeterd

Vanmorgen werd bekend gemaakt, dat men in Bangladesh, na de ramp in een textielfabriek vorige week, de arbeidsomstandigheden voor arbeiders in de textielindustrie gaat verbeteren, een industrie die met name het westen van kleding voorziet. De werksters in deze industrie krijgen er 1 cent per dag bij en ze ontvangen een plankje, dat ze tijdens het instorten van het gebouw waarin ze werken, boven hun hoofd dienen te houden……..