Koninklijke toelagen door Jeroen Koch

Alweer in OVT vanmorgen: de geschiedkundige Jeroen Koch over de hoogte van de uitkering van W.A., dit n.a.v. de uitlating van ons nationale waterhoofd W.A., die in het ‘interview’ (dat was het niet, zie mijn voorlaatste bericht ‘Nelleke…..’) dat hij afgelopen week met zijn pampaprinses gaf, zei niets te kunnen doen aan de hoogte van zijn toelage*, daar dit in wetgeving is vastgelegd. Deze uitlating riep bij de redactie van OVT de vraag op hoe dat eerder was geregeld. Volgens Koch kreeg Willem I uiteindelijk 2,4 miljoen gulden en de opbrengst van de domeinen die hij geëist had. Op de vraag hoeveel één miljoen gulden in begin 19e eeuw was, in vergelijking met de euro nu, zei Koch, dat dit ingewikkeld is, daar komen allerlei tabellen bij kijken aldus de geschiedkundige. Koch had die vraag kunnen verwachten en het verbaasde mij, dat hij hier geen antwoord op had. Welnu dit bedrag moet je met minimaal 5 vermenigvuldigen, tel daar de grote armoede onder het grootste deel van de bevolking in die tijd bij op (inclusief ondervoeding, bijzonder slechte huisvesting en ziekten, die zelfs toen te voorkomen waren) en je hebt een beeld van wat de eerste koning van ons land er bijzonder asociaal aan belastinggeld uit wist te persen. Intussen staat deze Willem I in een lange rij van koninklijke belastinguitvreters…….

*Al zei hij wel, dat bij een lagere toelage hij zijn personeel niet meer zou kunnen betalen; daar zou ik nog wel eens wat feiten en getallen over willen horen, immers personeel heeft hij ook nodig als representatie voor zijn functie en deze kosten zouden dus op de onkostenrekening moeten staan. Bovendien, als W.A. de regering vriendelijk verzoekt, zijn inkomen te verlagen naar wat hij waard is (zo’n € 50.000,– per jaar), zal de regering daar geen moeite mee hebben, althans daar zou je van uit moeten gaan. Daarnaast zou deze kwast als eerste moeten kappen met zijn achterlijke vastgoed avonturen.

Nelleke Noordervliet uit de bocht met een ‘gap jaar’

Nelleke, Nelleke, wat vloog jij vanmorgen uit de bocht met je column in OVT (Radio1 rond 10.30 u.). Jouw boeken heb ik niet gelezen, wel volg ik jou al geruime tijd in de media en kan niet anders concluderen, dan dat dit qua columns (wat mij betreft), de slechtste was. Jij lepelde even op dat ‘meisjes’ tegenwoordig een ‘gap jaar’ nemen voor zij gaan studeren, een jaar waarin jonge vrouwen de wereld rondreizen op kosten van hun ouders. Jezus, Nelleke, dat uit jouw mond, ik weet dat je niet uit een echt arm gezin komt, maar met deze uitlating vergeet je even alle studentes, die hard moeten werken naast hun studie, om e.e.a. te kunnen betalen, studentes die alleen kunnen dromen van rond de wereld reizen. Met jouw uitlating bevestig je het akelige vooroordeel, dat studenten (vrouwelijke- en mannelijke-) een luizenleventje leiden en hun studie inderdaad met het grootste gemak in 4 jaar kunnen afronden. Dat vooroordeel gaat alleen op voor studenten van welgestelde komaf, voor hen is de langstudeerboete dan ook een lachertje, hetzelfde geldt voor het (a)sociale leenstelsel……….

Ad Verbrugge wil graag ‘oranje’ populair blijven

Ad Verbrugge, de populaire ‘filosoof’, was vanmiddag te gast in Buitenhof. Hier duidde hij op bijzonder ‘interessante’ manier het ‘interview’ (daar kan je bij voorgekookte vragen en antwoorden niet van spreken) met ons nationale waterhoofd W.A en zijn pampaprinses en over de monarchie in het algemeen. U raadt het al, het koningshuis is van het grootste belang voor Nederland, Beatrix heeft het prima gedaan, nog wat geblaat over W.A., die zei nog genoeg fouten te zullen maken (alsof er behalve het gebruikelijke oranje vee, ook maar iemand de idee had, dat deze ongelofelijke domme, sjoemelende kwast ooit zelfs maar iets verstandigs of origineels zou kunnen zeggen, zonder hulp van derden en op momenten dat die hulp er niet is, de gebruikelijke bocht uit zal vliegen). Het koningshuis, een totaal achterhaald, middeleeuws instituut, dat bakken aan belastinggeld kost, werd dus ‘vakkundig’ verdedigd door een ‘filosoof……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Muzikaal recept voor het strafrechtelijk vervolgen van alle belastingontduikers en alleen echte actualiteiten in het Radio1 Journaal

Blogdokter P. Pisser is door hoogleraar Bogaerts aangemerkt als ‘Loon Woelf’ en daar is hij best trots op! Vandaar weer een positief geneeskrachtig recept van deze solitaire grootheid.

Nina Simone bijt de spits af met het album “House Of The Rising Sun’, één van de vele…., je weet ‘t al: schitterend! Taj Mahal neemt het over met het album ‘Anthology 1966-1971′, een mooi compilatiealbum van deze veelzijdige artiest, met een meer dan volmaakte uitvoering van “Statesboro Blues’, kortom geweldig! Misschien een wat vreemde overstap: Robert Wyatt met ‘Nothing Can Stop Us’, een waanzinnig mooi album uit 1982, met nr. 5 ‘Stalin wasn’t Stalling’, een ‘wat’ naïef nummer over massamoordenaar Stalin en diens strijd tegen die andere massamoordenaar Hitler. Wyatt heeft lang gelooft in het zogenaamde communisme van de Sovjet-Unie, China en Cuba, laten we dat maar zien als het gevolg van een gehersenspoelde gelovige. Al denk ik niet, dat hij in 1982 nog in Stalin geloofde, dit nummer dateert uit WOII, uit 1943 om precies te zijn, de schrijver komt uit de VS en heet Willie Johnson. De muziek is prachtig en er staan zonder meer een aantal prachtige teksten op dit album. Het nummer ‘Guanta La Mera’ op het dit album, deed de dokter denken aan het album ‘The Carnival’ van Wyclef Jean, maar eigenwijs als hij is, staat nu ‘The Ecleftic’ op het recept, en godsamme, wat is dit een prachtig album van deze gigant! Zojuist had ik het al over politieke ideeën van Wyatt, Manu Chau gelooft terecht in een wereld waarin echt de welvaart, gezondheidszorg en voedsel eerlijk worden verdeeld (als dit niet gebeurt, is de mens snel gedoemd onder te gaan, daar is geen komeet voor nodig!). Hier staat zijn album ‘Radio Bemba’ geprogrammeerd, jezus, dit is een super energie zetpil voor je oren, genieten piepels! (en voeten van de vloer!). Jammer dat de muziek van Manu Chau zo weinig variatie kent, waardoor je niet te vaak naar zijn muziek kan luisteren. Hoofdgerecht: de prachtige reggae dub-stab van Dub Syndicate met ‘Strike The Ballance’, wat nog te zeggen, dan geniet, als je alleeen bent op z’n loon woelfs , of met meerderen als het om een roedel loon woelfs gaat, maar geniet met met volle teugen van deze meer dan schitterende muziek (ha! ha! ha!). Dub en rockin’ reggae? of tot slot: Dread Zone met ‘Sound’, potverdeplattepielekens, wat een sterk geneesmiddel!

Alles geheel afspelen en op ABN, voor het beste resultaat!

Veel plezier!

Weekers bliksemafleider belastingontduiking door koningshuis en andere welgestelden

God, god, VVD onbenul Weekers zei een paar dagen geleden, dat het belastingontduiken (hou maar op met je ‘ontwijken’) van prinses Margriet, een privé kwestie is, waar hij niets in te zoeken heeft. Dat heeft ‘m alom hoongelach opgeleverd, dus heeft hij z’n staf onder druk gezet, als de donder met een andere vorm van belastingfraude te komen. En ja hoor, men heeft wat gevonden, franchise winkeleigenaars (die in hun winkel producten van bijvoorbeeld C 1000 verkopen, maar onafhankelijk en dus ‘klein’ zijn) belazeren de kluit, door retouren te boeken, die niet bestaan. In Nieuwsuur liet Weekers gisteravond opgezwollen weten, dat hij en zijn ambtenaren de komende tijd deze branche wel eens grondig zullen controleren, het gaat hier minstens om enige miljoenen, dan hebben zijn ambtenaren verder gelukkig geen tijd om achter echt groot geld aan te gaan, geld van de welgestelde bovenlaag in ons land, die op allerlei manieren, misdadig de belasting ontduiken, dat bedrag is naar schatting 20 miljard per jaar………..

Martin Visser duidt de werkloosheid en ‘beleid’ Rutte 2

Bij Pauw&Witteman gisteravond FD columnist Visser, die zich uitliet over de werkloosheid, waarvan hij het schrikbarend vindt, dat nu ook de groep van 25 tot 45 jaar wordt getroffen, maar waarvan hij later in het gesprek de cijfers relativeert…….. ha! ha! ha!* Op de vraag hoe het komt, dat wij het een stuk slechter doen dan omliggende landen, zei Visser, dat dit een vertrouwenskwestie is, psychologie beaamt hij. Hé Visser wat zou je denken van een rampzalig afbraak beleid, gevoerd door Rutte 1 en 2, dat heeft hoegenaamd niets te maken met psychologie, maar alles met wanbeleid. Logisch dat Visser zei, dat economische groei moeilijk te sturen is, ja nogal wiedes als je denkt, dat dit een zaak van psychologie, i.p.v. goed regeringsbeleid is…. ook logisch dat iemand van het FD dat zegt, die zijn er nog maar pas achter gekomen, dat het beleid van Rutte 2 minder zaligmakend is, dan eerder gedacht.

Jezus wat een zak!!!!

Onze werkloosheid is een stul lager dan die in Zuid-, of Oost-Europa, over de werkelijke werkloosheid zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/cbs-liegt-er-weer-vrolijk-op-los-met-de.html

Stefan Bogaerts waarschuwt voor ‘loon woelf’

Hij noemde de woorden ‘loon woelf’ niet, maar Bogaerts, hoogleraar forensische psychologie, waarschuwde vanmorgen in GMN (rond 9.38 u.) voor eenlingen, die wellicht plannen hebben om een aanslag te plegen op 30 april. Als je de woorden van Bogaerts moet geloven, zouden deze, hoofdzakelijk mannen, uit frustratie over hun situatie met een storm in hun hoofd rondlopen en die storm zoals gezegd willen loslaten op het koningshuis, maar ook op politici, ambtenaren en rechters. Als dat zo zou zijn, zou het aantal wel even wat hoger zijn dan de 52 die Bogaerts noemt. Hij spreekt over mensen die met hun kop tegen de muur liepen, met een ‘rechterlijk verleden’ en solisten. Gezien de economische situatie, het aantal faillissementen, het aantal werklozen, het aantal scheidingen, het aantal huisuitzettingen, zou het mij verbazen als dit er 52 zijn. Volgens Bogaerts moeten die mensen naar psychische hulp geleid worden…. Waar hebben we dat eerder gehoord? O ja, in de Sovjet-Unie, werden dissidenten, waaronder vele ‘loon woelfs’, die met hun kop tegen de muur waren gelopen bij de overheid, die overheids onwelgevallige kritiek uitten, van wie het leven even rampzalig werd ontwricht door die overheid, als iemand hier, die na werkloos te zijn geworden, z’n huis uit wordt gesodemieterd, deze dissidenten, verdwenen in grote getale in ‘psychiatrische inrichtingen’. Trouwens wie bepaalt, of iemand die volkomen terecht goed pissig is op de gang van zaken in dit land, psychisch gestoord is….?

Kockelman, die het programma presenteerde, noemde nog even de aanslag van Karst T., die een ‘aanslag’ op het koningshuis in Apeldoorn pleegde als voorbeeld. Er niet bij vertellend, dat deze T. een rekening niet betaald kreeg voor werkzaamheden verricht t.b.v. ons nationale waterhoofd W.A., hij failliet was, zijn huis en gezin kwijt was en dat de actie van T. een duidelijke suïcidale protestactie was, waarbij deze wanhopige man, zo verblind was, dat hij er niet bij nadacht, dat hij onschuldigen zou doden met zijn actie. Op het filmpje is duidelijk te zien, dat hij zijn auto niet op de bus afstuurde, waarin de belastingverteerders van het koningshuis zaten, maar op het monument de Naald. Als hij dat op een ander moment had gedaan, was het verhaal: ‘macht over het stuur verloren’ geweest en had geen hond zich in zijn situatie verdiept……

Radio1 Journaal zou bijzonder populair zijn, maar verdwijnt vervolgens voor een groot deel

Onlangs maakte Radio1 bekend dat uit ‘onderzoek’ o.a. bleek, dat het Radio1 Journaal heel populair is. Zo worden de flut onderwerpen behandeld door ‘verslaggevers’ als Marc-Robin Visscher en Jeroen Wielaert hoog gewaardeerd volgens dat ‘onderzoek’, u weet wel figuren die zich als de leukste kleuter thuis gedragen, Visscher godbetert ook nog eens met een spraakgebrek, alsof je een kleurenblinde een modeshow laat verslaan, als je zoiets al zou willen verslaan. Vervolgens werd er door de hoofdredactie, bij de presentatie van dit ‘onderzoek’, aan toegevoegd, dat men in het vervolg minstens 2 keer per uur een muziekje gaat uitzenden, een rare mededeling, daar men dit al jaren doet.

Nu schijnt men de hele programmering, die overigens steeds meer op die van BNR lijkt (behalve de muziekjes waar niemand, die naar een actualiteitenzender luistert, op zit te wachten), om te gooien. Dus een paar weken geleden werd de loftrompet gestoken over dit peperdure, met belastinggeld betaalde, waardeloze actualiteitenprogramma en nu verdwijnt een groot deel van dit programma. Hoe kan je de belastingbetaler nog zwaarder belazeren?

Dit alles stelt een levensgroot vraagteken bij de bewering dat de Radio1 Sportzomer in 2012, bijzonder ‘goed’ werd beluisterd en gewaardeerd. Radio1 Sportzomer, een verfoeilijke, extreem dure programmering op een actualiteiten zender, die een paar maanden lang, voornamelijk dom gelul over sport en suffe muziek uitzond………

Trouwens wat is dit, om de paar jaar wordt de programmering op Radio1 omgegooid. Is er dan een nieuwe bobo, die veel te veel belastinggeld ‘verdient’ en zijn stempel op Radio1 wil drukken? Als luisteraar wordt je er doodziek van, dat is zeker en de zender verdwijnt meer en meer naar de achtergrond, bij luisteraars die een goede kwaliteit verwachten van hun actualiteitenzender.