Vorstelijke films, of oranje propaganda in het oneindige

RTL 8 is begonnen met een serie films met het thema ‘Vorstelijke films’, dit i.h.k.v. de komende ‘democratische’ troonsopvolging. De eerste aankondiging die ik zag, was die met de film ‘First Knight’, een film over legende rond koning Arthur. ‘Legende’, het woord zegt het al, een verhaal waar elk bewijs voor ontbreekt. Zo is het het ook met de monarchie, uit het niets verschenen edelen, die het beste voor hadden met het gepeupel en vormden met een opgelegd koningschap een baken in een onzekere wereld (een argument dat nu ook telkens weer wordt gebruikt, als pleidooi voor dit achterlijke instituut), althans dat zou je kunnen denken, gezien alle kulverhalen. Terwijl de echte redenen voor het ontstaan van monarchieën met alle andere aanverwante titels en functies, puur op macht en winstbejag waren gebaseerd. Niet voor niets bestonden veel vorstenhuizen van rond de elfde, twaalfde eeuw uit nazaten van de Vikingen, die zich her en der in Europa hadden gevestigd. Kortom slimme, gewelddadige boeren, die de rest van de streek ‘er onder hielden’ met de knoet en zich naast macht, heel veel rijkdom verwierven over de rug van de gewone bevolking, die geen antwoord had op het geweld, dat hen werd aangedaan.

Het huidige koningshuis kan zich allang niet meer te buiten gaan aan geweld jegens de bevolking, wel zie je de sporen van misdaad in hun handelen, zoals onlangs weer met Margriet, maar vergeet de ‘vastgoedavonturen’ niet van ‘onze’ aanstaande koning, het nationale waterhoofd W.A., ik vrees dat dit maar het topje van de koninklijke ijsberg is, als het gaat om sjoemelen en de boel verdraaien. De vraag is of dit ooit uit zal komen, gezien de uitlatingen van voormalig CDA premier Balkenende, de ‘historicus’, vrees ik het ergste, Baleknende liet al eens vallen, dat bepaalde zaken uit WOII, die in 2050 openbaar gemaakt moeten worden, misschien maar beter voor eeuwig geheim kunnen worden gehouden. Veronderstel dat de zwaar sjoemelende losbol Bernhard inderdaad Hitler schreef in 1942, met het verzoek te worden aangesteld als stadhouder van Nederland…….

Je kan er donder op zeggen, dat veel kijkers van de film ‘First Knight’ niet eens weten, dat het hier om een legende gaat, als ze al weten, waar dat woord voor staat. RTL 8 is één van de vele zendgemachtigden, die meedoen aan het propageren van het koningssprookje en dat in het jaar 2013, we leven godverdomme niet in het jaar 1113!!!!

Recept voor het uitbannen van koningsliederen en andere vormen van oranje propaganda

Hier de regelmatige muzikale puinmand, niet van de EO, maar van jouw eigen blogdokter P. Pisser, die met een vreselijke hikaanval bij de eerste hulp zit, dit n.a.v. alle geouwehoer over het belachelijke koningslied.

Als eerste vandaag: Fotheringay met hun gelijknamige eerste album, geniet van de waanzinnig mooie folkmuziek van de band opgericht door Sandy Denny en natuurlijk van haar geweldige stem, jezus, nog steeds jammer, dat zij zo jong overleed. Over folk, mooie muziek een geweldige teksten gesproken: Joni Mitchel met ‘Don Juans Wreckless Daughter’ met o.a. het schitterende baswerk van Jaco Pastorius. Pastorius die de fretloze bas beroemd maakte, hier nog zo’n bassist Mick Karn, die deel uitmaakte van Japan, met hun album ‘Gentlemen Take Polaroids’. Een klassiek album, godsamme wat zit dit goed in elkaar! (let ook op het uitstekende drumwerk!). Nog een meesterbassist: Brian Gingrich met ‘The White Rim Of Heaven’, jezus op een dove ezel, wat moooooooi!!! Tijd voor iets geheel anders, al zit in deze band ook een basgod, te weten J.J. Burnel, dan weet je ‘t wel: The Stranglers met ‘The Men In Black’, een geniaal mooi album, genieten piepels! Als laatste vandaag Blur (en alweer een heel goede bassist) met ‘The Great Escape’, ondanks de fluitende ‘S’ van Albarn, een geweldig stuk muziek. Hoorde onlangs dat Albarn weer op reis gaat met Blur, de reis schijnt te beginnen met een optreden op het festival van Werchter in België.

Alles helemaal afspelen, op ABN natuurlijk!

Veel plezier!

Frits Spits over het koningslied (het woord alleen al, ha! ha! ha! ha! ha!)

Frits Spits heeft per direct zijn werk als zelfbenoemde ‘heraut van het koningslied’ neergelegd, de Nederlander in vertwijfeling achterlatend…. Dit vanwege Ewbank terugtrekking van dit lied na alle commotie en  ‘bedreigingen’ die hij ontving, hierdoor zit Spits z’n taak als ‘heraut’ er op. De kwast, die overrijp is voor het bejaardentehuis, stelde, dat het koningslied knap en indrukwekkend is, waar Ewbanks met anderen maar liefst 3 à 4 maanden aan hebben gewerkt……. ha! ha! ha! ha! ha! hé Spits dat is niet te horen hoor, jezus christus 3 à 4 maanden.. ha! ha! ha!

Maar Spits is boos, dus pas op, hij had ‘t over gieren die boven het lijk van het lied hangen, het lied is meer, het heeft een ziel (ha! ha! ha! ha!), aldus ouwe lul Spits.

Spits weet dat het grootste deel van de van de bevolking dit lied wil, waarom? Simpel: omdat elke kulzender in Nederland, dit wanproduct draait, dit lied ter promotie van een idiote, meer dan achterhaalde traditie en middeleeuws instituut, bevolkt door sjoemelende belastinguitvreters en u weet het, als het in de krant staat, of op de radio wordt gedraaid, is het waar…… ha! ha! ha! ha!

Hé Spits, waarom trek je uit protest de deur van de media niet voorgoed achter je dicht? Ik weet zeker dat je daar heel veel Nederlanders een bijzonder groot plezier mee doet!

Vrouw overreden door vrachtwagen, Rutte in het nieuws

Zojuist in het Radio1 nieuws van 15.30 u. de melding dat Rutte in Den Haag getuige was van het overrijden van een fietsende vrouw, door een afslaande vrachtauto, Rutte zou eerste hulp hebben geboden. Als Rutte niet getuige was geweest van dit ongeval, was dit nieuws niet op de radio gemeld. Een vrouw die anno 2013 wordt doodgereden door een afslaande vrachtwagen, is een diepe schande, waar Rutte mede verantwoordelijk voor is. Waarom is de beveiliging op vrachtauto’s nog steeds niet op orde? Dat komt omdat de politiek de transporteurs al jaren bedient, door regels pas jaren later in te laten gaan, en ach, als daar een slachtoffer door valt, het zij zo…… Rutte zou alle fietsers eerste hulp bieden, als hij de zwaar disfunctionerende autogek Schultz van Haegen gebied als de sodemieter een wet in te dienen, die de transporteurs, op straffe van het verbeurd verklaren van de vrachtauto, gebied binnen een paar maanden de zaken eindelijk eens voor elkaar te krijgen.

Wat Rutte niet ziet, zijn de talloze kinderen met luchtwegklachten door de uitstoot van autoverkeer of de naar schatting 18.000 vroegtijdige doden, die jaarlijks te betreuren zijn door diezelfde uitstoot……..

Benieuwd wat de nieuwe cijfers met verkeersdoden dit jaar opleveren, vorig jaar werd bekend gemaakt, dat minstens 200 doden aan die lijst ontbraken, o.a. doden bij ongelukken, zoals het ongeluk dat vanmiddag in Den Haag weer te betreuren was, werden bijvoorbeeld niet meegerekend…..

Hierbij wil ik de nabestaanden van de vrouw heel veel sterkte wensen bij hun grote verlies.

Kroes poetst eigen straatje ‘schoon’, of hoe leg je de zwarte piet van de ‘cyberaanvallen’ op banken bij een ander

In GMN vanmorgen (na 10.00 u.) VVD kaktrut Kroes over de cyberaanvallen van de laatste weken op banken. Kroes schopte veel opendeuren in ‘er moet actie ondernomen worden, enz. bla bla bla’, ja dat hadden de Nederlandse burgers zelf ook al in de gaten. De grote vraag blijft waarom deze EU politicus die over de ‘digitale agenda’ van de EU gaat, niet eerder keihard aan de bel heeft getrokken, ja ze heeft vorig jaar al eens gewaarschuwd, maar duidelijk totaal onvoldoende, zoals de afgelopen weken bleek. Ze durft zelfs te stellen, dat de banken elkaar niet gewaarschuwd hebben, dat is zegge en schrijve één keer te laat gebeurd, waarna men elkaar onmiddellijk waarschuwde bij een nieuwe ‘cyberaanval’. Het is duidelijk, met dit waardeloze praatje probeert Kroes haar straatje schoon te poetsen en als het aan Kockelman (die met haar sprak) ligt, is dat nog gelukt ook…….

Het was me al eerder opgevallen en het lijkt wel steeds sterker te worden: Kroes spreekt in majesteitelijk meervoud. Kockelman vroeg haar, of ze na deze periode in het EU parlement doorgaat, daar antwoordde ze op met “we hebben nog 1,5 jaar”, maar dat was vanmorgen maar 1 van de vele voorbeelden. Hé Kroes: ‘we’ sjoemelen, ‘we’ hadden een relatie met Parelberg, ‘we’ zijn dochter van een frauderende slager…… ha! ha! ha! Mag die vervelende ouwe draak a.j.b. met de grootste spoed naar een bejaardentehuis? Ze verdient godbetert ook nog eens een hele berg belastinggeld met haar disfunctioneren…..

Postbezorging verdwijnt op maandag, als het ligt aan Kamp, of hoe geef je postbodes een schop na?

VVD Obersturmbannführer Kamp heeft een wetsvoorstel ingediend, waarin hij de maandag als verplichte bezorgdag van post laat vervallen per 1 januari 2014. Als reden wordt de vermindering van postaanbod genoemd, terwijl je de top van Post NL en de voorloper TNT Post, kan verwijten, dat zij hééééél goed voor zichzelf hebben gezorgd, het postbedrijf een flink eind ontmanteld hebben, de postkantoren, ooit bezit van ons allen, zijn verkocht t.b.v.  de aandeelhouders, een fiks aantal brievenbussen zijn verdwenen, postbodes zijn aan alle kanten geschoffeerd en voor een deel de straat op geschopt, ‘postbezorgers’ werken tegen slavenlonen en nu moet dus de eerste postbezorgingsdag van de week verdwijnen, er staan overigens nog 2 dagen op het lijstje van Post NL.

Van innovatie is geen sprake bij Post NL, de top heeft het bedrijf klaar gemaakt voor overname, dit alles tot meerdere eer en glorie van de aandeelhouders en dikke bonussen voor zichzelf. Aan al deze zaken heeft o.a. oud-premier Wim Kok van de PvdA meegewerkt en voor de genadeklap heeft men Agnes Jongerius in zijn plaats aangesteld in het bestuur.

Trouwens hoe zit dat met het verminderde postaanbod in het weekeinde? Je maakt mij niet wijs, dat er niet genoeg te bezorgen valt op maandag, immers er zijn voldoende bedrijven die op zaterdag werken en de particulieren hebben 2 dagen de tijd om post in de bus te deponeren. Je kan er bijna donder op zeggen, dat de post niet op zondagavond wordt gesorteerd, daar dit duurder is, dan op de daaropvolgende maandag, vandaar dat er minder post te bezorgen is op maandag…….

Naast dit alles speelt de overheid nog een andere kwalijke rol, daar zij zelf bezuinigd op de postbezorging en bijvoorbeeld het voorlichtingsinstituut Postbus 51 is met kapitalen omgedoopt in ‘rijksoverheid.nl’, een instituut dat gezien de reclames op de radio, niet meer te bereiken is voor de naar schatting 1 miljoen digibeten in ons land (een lage schatting die met name bestaat uit ouderen)……

De koers van PostNL ging vanmorgen omhoog na de melding over het vervallen van de maandag, de aandeelhouders zijn blij……….

Richard Moti neemt de woorden van Bob Marley als leidraad

De Rotterdamse PvdA wethouder Moti liet vanmorgen in GMN (Radio1 rond 10.45 u.) weten, dat hij Bob Marley als groot voorbeeld ziet. Dit n.a.v. het feit, dat op deze dag in 1978 het ‘One Love Peace Concert’ plaatsvond in de Jamaicaanse stad Kingston. Leeghoofd Moti noemt een paar ‘wapenfeiten’ van Marley, zoals diens oproep tot emancipatie, door Moti geïnterpreteerd als de oproep jezelf te bevrijden, zowel geestelijk als lichamelijk.

Werkelijk ongelofelijk dat deze zelfde Moti, de Rotterdamse PvdA wethouder Florijn, als heel sociaal betitelde in een interview bij RTV Rijnmond*. Florijn, u weet wel de hufter die jacht maakt op uitkeringsgerechtigden, die moeten werken volgens Florijn, maakt niet uit, dat er geen werk is, of dat werkgevers hun werknemers liever ver beneden het minimumloon uitbetalen, zoals al snel na het mislukte ‘Westlandbus’ of ‘kassenplan’ van Florijn bleek. Even googelen en het ware ‘sociale’ gezicht van Florijn is duidelijk.*

Het is duidelijk dat Moti lid is van de juiste partij als het gaat om volksverlakkerij, van Bob Marley heeft hij geen snars begrepen, of hij misbruikt Marley om de bevolking zand in de ogen te strooien. Zijn partij, de PvdA, heeft intussen niets meer met sociaal beleid te maken, hetzelfde geldt voor de koers van de partij, die is neoliberaal en de grote onderlaag in onze maatschappij, inclusief de zwaksten, hebben van de PvdA niets meer te verwachten. Waar is Spekman eigenlijk gebleven, weet u nog? Hij zou er persoonlijk voor zorgen, dat de PvdA haar sociale gezicht terug zou krijgen, je hoort niets meer van deze zelfgebreide ‘rode’ trui.

*Zie voor het betreffende interview: http://www.youtube.com/watch?v=ckofuWyTUU8 , aan de rechterkant van die pagina ziet u nog een aantal bijzonder ‘sociale’ aspecten van Florijn.

Draai hierna maar eens één van de eerste albums van The Wailers en vergelijk de kritische teksten met PvdA beleid, je haren gaan recht overeind staan!

Vroege Vogels presentator Menno Bentveld zegt een duurzame auto te hebben…… ha! ha! ha! ha! ha! Hij maakt dan ook deel uit van de PvdA volksverlakkers propagandamachine de VARA

‘Geld lenen kost geld’, met deze door de overheid verplichte toevoeging aan bepaalde reclames, geeft diezelfde overheid aan, dat de consument wordt besodemieterd in deze reclames!!!!!!

John Ewbank trekt koningslied terug… ha! ha! ha!

John Ewbank heeft het door hem geproduceerde koningslied teruggetrokken, nadat hij een storm van kritiek kreeg, op dit meer dan imbeciele lied. Dit was voor de nieuwsuitzendingen op Radio1 van 8.30 en 9.00 u. het eerste gemelde nieuws, belangrijker zaken waren er niet te melden, als je de redactie van deze nieuwsberichten moet geloven, zoals de aardbeving in China…… Alsof iedere Nederlander van plan is het sjoemelende, belastinguitvreet-stel W.A. en zijn pampaprinses op 30 april toe te zingen…. ha! ha! ha! ha! ha! In OVT durfde ouwelvreter Palm te zeggen, dat dit (‘koninklijke’) nieuws elk uur werd gebracht, met uitleg; welnu Palm, niet op Radio1, niet in de uitzendingen van 8.30, 9.00 en 10.00 u., je weet wel Palm, dezelfde zender waar ‘jouw’ programma OVT te horen is.