JSF promotie door Defensie

De luchtmacht houdt deze dagen oefeningen via vliegbasis Leeuwarden. Vlak voor 13.30 (Radio1) liet een Defensie medewerker weten, dat de handleidingen van de F16 niet meer toereikend zijn, voor de problemen, waar men nu tegenaan loopt. M.a.w. Defensie laat via deze oefening de politiek weten, dat men de beslissing voor de JSF nu moet bekrachtigen, want Defensie heeft allang voor dit meer dan waardeloze toestel gekozen. Waardeloos? Zelfs in de VS is men daar intussen van overtuigd.

Defensie lobbyt nu dus d.m.v. oefeningen, die ook al met belastinggeld worden betaald………

Turkse pianist veroordeeld wegens blasfemie

De Turkse pianist Fazil Say is vanmorgen in Istanbul voorwaardelijk tot 10 maanden gevangenisstraf veroordeeld, wegens een ‘blasfemische tweet’. Fazil had een vers van een Perzische dichter uit de elfde eeuw via twitter verstuurd. Misschien moet Erdogan zijn imam vragen een fatwa tegen de Perzische dichter uit te vaardigen…… Dit is de zoveelste veroordeling van bekende Turken, waaronder een legertje journalisten, die wegens het openlijk kritiek uitoefenen op de regering of geloof, voor het gerecht worden gesleept.

Opvallend, dat bij nieuws uit Turkije, de oud GL politicus Lagendijk meestal om verslag en commentaar wordt gevraagd, maar vanmorgen niet. Benieuwd wat de conservatieve Turkenlikker Lagendijk, die ‘universitair’ de Turkse overheid adviseert, van deze zaak vindt en hoe hij ook dit weer recht lult…..

Weet u nog welke Nederlandse politici en ‘deskundigen’ na de val van Khadaffi, de nieuwe machthebbers in Libië het advies wilden geven, eenzelfde soort ‘democratie’ als die in Turkije na te streven?

‘Oranjes’ weer in opspraak over ‘belastingconstructie’

Prinses Margriet heeft, op advies (lees: met hulp) van staatsbank ABN Amro, een stichting opgericht, via welke zij de erfbelasting voor haar kinderen tot zo goed als nul reduceert. Komt er dan werkelijk geen eind aan deze praktijken, terwijl je, als je koningsgezind zou zijn, ervan uit kan gaan, dat met name het koningshuis zich niet bezondigen aan dit soort fratsen, sterker nog het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie voor het oranjevee. Maar zelfs als je niet koningsgezind bent, zou je kunnen zeggen: “wat zij kunnen, mag ik ook”, al is dit voor het grootste deel van de bevolking geen zaak, daar zij geen vermogen hebben en dus elke cent belasting moeten betalen……

Hoogleraar Kavelaars liet zich op Radio1 (na 11.00 u.) uit, over deze zaak. Voorts liet hij zich uit over het salaris van de koning(in), 5 miljoen euro per jaar, belastingvrij!!!! Volgens Kavelaars moet men wel beseffen, dat hier alle kosten nog af moeten. Kavelaars zegt er niet bij, dat er een uitgebreide onkostenregeling is, voor o.a. het vliegen van leden van het koningshuis, of het onderhoud aan de domeinen en gebouwen, die voor (belasting)kosten van de overheid zijn…… Overigens is die 5 miljoen een bedrag van 800.000 euro plus een heel vette onkostenregeling

Muzikaal recept voor het aanpakken van makelaars en tegen verdere flexibilisering van arbeid

Blogdokter P. Pisser heeft weer tijd gevonden, om een uitgekiend geneeskrachtig recept voor jou uit te werken, een recept waar je de komende nacht lekker op kan slapen, zelfs zonder psychedelica (al is met deze middelen het recept een stuk lekkerder).

Als eerste ingrediënt: Damon Albarn met ‘Dr. Dee’, één van de mooie albums van deze geniale componist, tekstschrijver, instrumentalist en zanger, nu maar hopen dat hij niet is gezwicht voor één van de wrede, religieuze sprookjes, die deze wereld rijk is. Ali Farka Touré geloofde wel in één van die kwaadaardige sprookjes,m al was hij geen fundamentalist en zal hij zich ‘in z’n graf omdraaien, als hij hoort wat de moslim-fundamentalisten hebben aangericht in zijn geliefde land Mali. Hier het album ‘Savanne’, dat in 2006, vier maanden na zijn dood werd uitgebracht, één van de mooiste albums van deze Mali-bluesartiest! Ry Cooder maakte Touré in 1994 bekend in het westen en speelde ook mee op het album dat in datzelfde jaar werd uitgebracht: ‘Talking Timbuktu’ (later in dit blogtheater). Blues? Lightnin’Hopkins met het compilatie-album ‘Just Sittin’ Down Thinikin’, lichtvoetige folkblues, van bijzonder hoog kaliber! Deze man kwam jouw Azijnpisser voor het eerst tegen op het eerste album, dat hij als puberpisser kocht, het verzamelalbum “Folk Blues Party’ (uitgebracht op Fontana). Nu we toch met blues in de weer zijn: John Mayall met ‘Broken Wings’ of ‘The Blues Alone’ zoals het album oorspronkelijk heette. Zoals deze titel al doet vermoeden, speelde Mayall de meeste instrumenten zelf, en had op 1 of 2 nummers minimale hulp. Maar godverdegodver wat is dit mooi, wat mij betreft één van zijn beste, meest sfeervolle albums! Dan blues van Dr. John: ‘Voodoo Blues’, een compilatie-album met blues nummers van dit genie, en dat is het: geniaal mooie muziek! De blues die je tot nu toe hoorde, was bepaald niet alleen trieste muziek, maar om te laten zien hoe vrolijk blues kan klinken, het album ‘Rockin’ The Blues’ van de gigant (letterlijk en figuurlijk) Howlin’ Wolf met ‘Rockin’The Blues’ al stelt Wikipedia, dat dit een live album is, staat er op het vinyl van de dokter toch echt deze titel, terwijl het geen live album is, dit album wordt ook wel aangeduid als ‘The Rockin’ Chair Album’, een waanzinnig mooi album met nummers van Willie Dixon, de bassist die ook meespeelt op dit album, genieten piepels! Tot slot van dit recept met voornamelijk blues-sessies, het bluesy album ‘Play’ van Moby, wat nog te zeggen dan sjkit’r’nd!!!

Voor het gewenste resultaat alles helemaal afspelen en natuurlijk op ABN!

Veel plezier!

Noord-korea: heeft iemand ooit een bevestiging gezien, dat de proeven die N-Korea nam, inderdaad kernproeven waren? (dit is pas na een aantal dagen te constateren) Uw antwoord is een vierdehands koelkast met oranje W.A. schimmel waard!

Jorritsma is blij, dat de gedwongen invalidenquotering van de baan is

De sjoemelende VVD burgemeester van Almere, liet vanmorgen in Kotskamerbreed (Radio1 van 11.00-12.00 u.) weten, dat ze blij is dat de gedwongen invalidenquotering bij bedrijven van de baan is. Vooral de regel dat dit voor bedrijven van 25 of meer werknemers zou gaan gelden, stak haar, elk bedrijf zou gehandicapten in dienst moeten nemen, als daar geen belemmering voor is, althans daar kwamen haar woorden op neer.

Telkens als het om dit soort onderwerpen gaat, spreekt Jorritsma over “mijn gevoel zegt me dat…”, ha! ha! ha! ha! Haar gevoel komt namelijk voort uit haar ‘dromen’, die ze heeft over haar ‘slapende eigenaar zijn’ van het bouwbedrijf met dezelfde naam, dat sinds haar burgemeesterschap van Almere, verdacht goede zaken doet in Almere en omgeving…….

Dijksma doet grote natuurstappen…… ha! ha! ha! ha!

Het domme PvdA dikkerdje, staatssecretaris Economische Zaken Dijksma, was gisteren te gast in Lijn 1 (Radio1 van 10.30-11.00 u.) bij de rechtse huppelkut Aurangzeb, onderwerp de natuur in Nederland (Dijksma ‘houdt zich m.n. bezig’ met landbouw, natuur en voedselkwaliteit). Veel bla bla over natuur, waarin vooral ‘het grote stappen zetten’ wel 10 keer terugkwam, iets dat voor haarzelf een onmogelijke zaak is, gezien haar proporties. Een paar keer herhaalde ze, dat ze naast bos en veen woont, waar ze zelfs een keer aan toe voegde, dat veel Nederlanders dat hebben…….

Dijksma verdedigde het gedwongen verkopen van stukken natuurgronden, door Staatsbosbeheer, dat is onder Rutte 1 besloten en daar heeft de PvdA zich nu aan gecommitteerd. Ze is zo dom, dat ze zelfs vertelde, dat boeren van de EU aan groen beheer moeten doen en als deze boeren zo’n stuk grond kopen, voldoen ze in een klap aan de EU regels……. (een slimme volksverlakker houdt dit soort informatie wijselijk voor zich).

Verkoop van grond is geen vrijbrief voor de nieuwe eigenaar om maar te doen met die grond wat men wil, volgens volksverlakker Dijksma; nee, maar als je ziet hoe snel allerlei regels te grabbel worden gegooid, voor ‘het grote goed’, weet je dat dit bepaald geen garantie is. Neem de omgevingswet (Wet algemene bepalingen omgevingrecht, of Wabo), die ervoor zorgt, dat plannen, niet meer door ellenlange procedures op de lange baan worden geschoven (lees: geen gezeik, ik ben wat van plan, en als ‘t een beetje mee zit, kan morgen een schop in de grond, maakt niet uit waar..). Dit moet ook bij Dijksma bekend zijn, dus zat ze gisteren, als een echte PvdA’er te liegen voor de radiomicrofoon.

Dijksma verdedigt zelfs de verbreding van de A27 door het natuurgebied Amelisweerd. Volgens leeghoofd Dijksma is haar collega Schultz van Haegen niet over één nacht ijs gegaan, deskundigen hebben daar heel goed naar gekeken, aldus Dijksma. Vreemd, dat de deskundigen, die de stad Utrecht hebben ingeschakeld tot een andere conclusie kwamen, ook dat moet Dijksma weten (hoewel, het is natuurlijk wel een leeghoofd…). Natuurlijk komt het lul praatje voorbij, dat gesloopte natuur in het natuurgebied Amelisweerd, elders in een groter aantal vierkante meters terugkomt … Aurangzeb komt bijna klaar als ze dit hoort: “dus die actievoerders die tegen de verbreding zijn, zijn tegen natuurontwikkeling…..?” Het viel me mee, dat domkop Dijksma die schofterige uitlating niet steunde. Wel durfde ze te zeggen, dat de bomen van 50 jaar oud, ook nog eens worden verplaatst; als die bomen er staan, is dat nog mogelijk, maar er staan heel wat bomen van ruim meer dan 100 jaar oud, die gaat men echt niet verplaatsen, dat kost namelijk kapitalen.

Paardenkut Dijksma kondigt nog een of andere natuurdag aan in juni of juli, had geen zin om dit na te zoeken, dat zijn namelijk schaamlappen, die de domme natuurfanaat in slaap moet sussen, m.a.w. “de natuur is bij mij in goed handen….”

Dijksma werd nog gevraagd naar het grote probleem van zwerfafval in de natuur, “dat moeten mensen zelf doen” aldus deze enorme nitwit, die niets heeft gedaan aan het verdwijnen van statiegeld op petflessen, alsof de kleine plastic flesjes (zonder statiegeld), die je nu al in grote getale overal ziet liggen, niet een gigantisch probleem zijn…..

Dijksma zei, dat ze zondag op haar fiets springt……. ha! ha! ha! ha! ha! dat mag dan wel een heel stevige kinderfiets zijn!

Benieuwd wat het PvdA propaganda orgaan Vroege Vogels hier morgen van bakt…..