Muzikaal recept voor echte veiligheid en echt gelukkige kinderen

Hier jouw regelmatig terugkerende geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser, door een dagelijks portie muziek, hou je je hersenen in vorm en vergeet je niet hoe zwaar je dagelijks belazerd wordt door politici en bedrijven.

Als eerste vandaag: Orchestral Manoeuvres in the Dark met ‘Architecture & Morality’ (of de moraliteit van de bouwmaffia en hun lobbyisten in de politiek, zoals de Haagse sloop en onzinbouw wethouder Norder). Niet het beste album van de heren, maar sterk genoeg voor dit recept! Even iets gheel anders: Captain Beefheart and the Magic Band met ‘Unconditionally Gueranteed’, een album als ‘Bluejeans and Moonbeams’, 1 van de mindere albums van psychopaat Don van Vliet en zijn band, maar ook hier, valt genoeg te genieten. Vervolgens Rough Trade met ‘For Those Who Think Young’, onlangs had ik in dit blogtheater al de EP die van dit album is getrokken (of eerst werd uitgebracht?). Leuke muziek, maar sommige nummers overslaan, voor dat je er in blijft (door een niet bedoelde lachstuip). Nu we toch in de 80er jaren zitten: The Stranglers met ‘la Folie’, alweer niet ‘t beste van deze band, maar wel degelijk een klassieker! Nu wat zoete ‘country acid house music’ van Alabama3 met ‘Exile on Cold Harbor Lane’ en let op: ‘don’t you go to Goa!’, jezus wat een perfect album, genieten piepels! Net op tijd voor het machtige geluid van The Chemical Brothers met ‘Surrender’, godverdomme wat mooi en wat een energie pil! Tot slot de schitterende jazz van meester bassist Zimoun met ‘NÅ’, met een bolletje op de A, hetzelfde bolletje dat na een paar minuten luisteren vrolijk door je hoofd rolt. Een geweldig hypnotiserend album, jazz met een minimal ‘geur’, muziek van Don Li, die ook meespeelt op dit schitterende album!

Alles geheel afspelen (tenzij anders vermeld) op ABN!

Veel plezier!

‘Payroll’ doorgeprikt voor werknemers van stad Enschede

Een rechter heeft gelukkig bepaald dat medewerkers die via ‘payrolling’ voor gemeente Enschede werken, dezelfde rechten hebben als de ambtenaren die voor deze stad werken. Bij BNR vanmorgen hoogleraar Evert Verhulp met commentaar op deze uitspraak, volgens deze hoogleraar van de UvA is er niets mis met ‘payroll’ (nee, niet voor de werkgever) en is ‘payroll’ bedoeld om werkgevers te ontlasten van hun loonadministratie…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, en vooral om de kosten te drukken en werknemers alle rechten te ontzeggen!

Je zal zo’n nitwit als hoogleraar hebben, jezus christus!

Voor meer berichten over payroll en/of Verhulp, klik op het betreffende label, onder dit bericht.

Wegenvignet in België

De Belgen willen een vignet invoeren op hun wegen. Nou, als je zoiets durft te zeggen heb je stront aan de knikker bij de ANWB. Van Woerkom, de hoofddirecteur (ja ze hebben er een paar) kreeg bijkans een hartverlamming en maakte zich lekker druk op de radio vanmorgen. Het meest verontrustend vindt hij het nog wel, dat Nederlandse belastingvluchtelingen, die in België wonen, onevenredig worden gepakt, de arme sodemieters worden al ‘zo leeggezogen’……

Hé van Woerkom, dan kopen ze toch lekker een ‘Belgische auto!’ Het gaat hier bepaald niet om arme burgers……

‘Oranje is kansen zien, oranje is ING’, dus ontduik ook de belasting, zoals ING zelf, of de familie die met dezelfde kleur wordt aangeduid, al doen deze twee dat ook nog eens met ontvangen belastinggeld…..

Unicef: Nederlandse kinderen het gelukkigst

Volgens Unicef zijn Nederlandse kinderen de gelukkigste in de wereld, volgens deze organisatie zit het ook wel goed met het verschil tussen arm en rijk……….. Jammer voor de kinderen van asielzoekers, dat zij niet zijn meegenomen in dit ‘gedegen’ onderzoek van Unicef, of voor de 350.000 kinderen uit arme gezinnen in ons land……..

Voorts geeft dit waanzinnig ‘goede’ onderzoek aan, dat het gigantisch aantal kinderen, dat onder de amfetamines zit vanwege ADHD of gerelateerde aandoeningen, overigens vaak in combinatie met een antidepressivum, baat hebben bij deze meer dan achterlijke, levensgevaarlijke medicatie……

Veiligheid in Nederland….. ha! ha! ha! ha!

We hebben tegenwoordig een ministerie van Veiligheid en Justitie, dat wordt ‘geleid’ door het oliedomme en zwaar disfunctionerende VVD stel, de lobbyisten voor de georganiseerde misdaad, Teeven en Opstelten.

Het is intussen 2 jaar geleden, dat een grote brand uitbrak bij Chemie-Pack, een brand die ontstond door onvoorzichtig, niet door de regels gevolgd handelen en die zo groot kon worden, daar er van de administratie geen bliksem klopte en stoffen op de verkeerde plaats waren opgeslagen.

Vanmorgen meldde BNR (rond 07.11 u.)* dat bij een groot aantal bedrijven niet goed wordt omgegaan met gevaarlijke stoffen, dit blijkt uit een rapport van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Deze inspectiedienst meldde in 2010, dat er bij 151 zaken mis waren, dat is nu 121. De inspectie mag die bedrijven niet noemen en gezien de bevindingen staan er dus geen sancties op slecht gedrag, ondanks de eerder genoemde grote brand bij Chemie-Pack in 2011, of de vuurwerkramp in Enschede……

Liesbeth van Tongeren liet bij BNR weten, dat de bedrijven die het wel goed doen, dan maar genoemd moeten worden, dan vallen de slechte er vanzelf uit. Dat is godverdomme de wereld op z’n kop, er dient onverwijld een aanpassing in de wet komen, die het noemen wel mogelijk maakt en bovendien een aanpassing in de wet, die het mogelijk moet maken, dat een bedrijf, dat na 1 waarschuwing niets of te weinig doet, wordt gesloten. Gelukkig noemde van Tongeren wel het ministerie van Veiligheid, een ministerie dat er vreemde normen (en dat is nog heel voorzichtig gezegd) op na houdt als het gaat over de veiligheid van omwonenden en werknemers van bedrijven, die gevaarlijke stoffen produceren of opslaan voor verdere distributie, of voor die distributiebedrijven van gevaarlijke stoffen.

Op Radio1 vertelde een woordvoerder van de koepel van bedrijven, die met gevaarlijke stoffen werken, dat het moeilijk is in 3 jaar tijd alles op orde te krijgen……. Hij (ene Maris) stelde dat het in veel gevallen alleen maar om administratieve zaken gaat, die niet in orde zijn, dus als er een brandweerman/vrouw omkomt als gevolg van foute gegevens over de opslag van bepaalde stoffen, is dat geen probleem voor die bedrijven…….

In januari van dit jaar durfde dezelfde koepel ook al aan de bel te trekken en te stellen, dat er veel te veel inspecties zijn……., die vermaledijde regeldruk toch!!!!

*Niet dat je veel aan dat tijdstip hebt, BNR programma’s zijn bijzonder moeilijk na te luisteren, als het alleen actualiteiten betreft. Het is natuurlijk ook vervelend als je zaken meldt, waar de Telegraaf, ondernemers, of rechtse politici niet blij mee zijn, die programma’s of onderdelen daarvan, moeten minimaal niet na te luisteren zijn.

Rehwinkel met zeer belangwekkend nieuws, o.a voor de burgers die het hoofd niet boven water kunnen houden

Radio1 nieuws van gistermiddag 17.00 u: PvdA burgemeester van Groningen, leeghoofd Rehwinkel kondigt aan, dat sinterklaas dit jaar in Groningen aankomt………..

Femke Halsema vindt het jammer dat rolmodel Thatcher is overleden

Het achterbakse* neoliberale GroenLinks, eh AsgrauwRechtslid, huppeltrut de luxe Halsema, liet via Twitter weten, dat zij het jammer vindt, dat Thatcher is overleden. Volgens Halsema, net als het sjoemelende VVD lid Kroes, is Thatcher een rolmodel voor vrouwen. Nu ben ik geen vrouw, maar indien ik dat wel was en Thatcher werd mij als rolmodel voorgehouden, dan zou ik subiet gierend over m’n nek gaan.

Zie voor wat feiten over Thatcher: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/thatcher-dood-de-hysterie-compleet.html

*Achterbaks: o.a. over Sap, haar opvolger als fractievoorzitter van GroenLinks: het was Halsema, die als eerste het neoliberale GroenLinkslid Sap openbaar afmaakte en na haar aftreden fiks commentaar leverde op de mensen, die Sap de grond in hadden geboord…..

Bron voor Halsema’s Tweet: Stan van Houcke (voor blogadres zie onderaan deze pagina), die daar voorts aan toevoegde dat Thatcher de Chileense oud-dictator en massamoordenaar (+ beul en verkrachter) Pinochet verdedigde, toen hij huisarrest had in Groot Brittannië, iets dat ik in mijn eerdere bericht nog was vergeten……

Muzikaal recept tegen het oorlog voeren voor energiebronnen en valse politici in het bijzonder

Het geneeskrachtige recept voor deze dinsdag, samengesteld door jouw eigen blogdokter P. Pisser.

Het voorgerecht wordt verzorgd door Nina Simone met het album ‘Fine and Mellow’, één van de geweldige albums, van deze godin van de jazzin’ blues. Blues? Cuby & The Blizzards met hun eerste album ‘Desolation’, prachtig debuut uit lang vervlogen tijden van deze on-Nederlands goede bluesband. Nu met een fikse stap naar de space-blues van Little Axe met ‘Hard Grind’, psychedelische blues van Skip McDonald en zijn band, schitterend! Tijd voor iets geheel anders: het thema-album ‘Eternal Hero’ met muziek van Roland Baumgartner en Roumen Dimitrov, Wagneriaans bombastisch, de Valkyries vliegen om je oren, maar door het gebruik van elektronica krijgt ‘t toch nog een lekkere smaak, al heeft de muziek zo af en toe een hoog halleluja huppelkut gehalte. Elektronische muziek, dan zeg je al snel Gary Numan, een in Nederland behoorlijk onderschatte muzikant, hier met het hoofdgerecht, zijn album ‘The Skin Mechanic’, ik neem aan dat ik niet hoef te zeggen, hoe geweldig goed dit is (ha! ha!). Nagerecht: John Maus met ‘We Must Become The Pitiless Censors Of Ourselves’, een schitterend retro album, uiterst geneeskrachtig en het sluit bovendien mooi aan op Gary Numan.

Voor het beste resultaat alles afspelen op ABN!

Veel plezier!