Author: Willem Wachtmeester
Olympische winterspelen in Sotsji: boycotten!
Gelukkig! Gisteravond in Nieuwsuur een sporter, die haar ogen had geopend in Sotsji en vertelde hoe deze duurste winterspelen ooit, die daar in 2014 worden gehouden, over arbeiders en bewoners heen walst, bij de eersten door onveilig, hard werk, lange dagen en minimale beloning, die soms zelfs helemaal uitblijft, voor de tweede groep, de bewoners die op plekken woonden waar infra of wat dan ook aangelegd wordt voor deze spelen, een onteigening van hun huis, zonder enige vorm van compensatie.
De hoogste tijd, dat met name sporters nu een streep trekken en deze komende, meer dan walgelijke spelen boycotten!!!!
Een Duyvis dippie, voor iedereen met het brein van een zwakbegaafd kippie!
Giro 555 en de resultaten van de actie voor Syrische slachtoffers
Jan Bouke Wijbrandi, algemeen directeur Unicef Nederland en voorzitter van de actie ‘Help Slachtoffers Syrië’ (de slachtoffers van de burgeroorlog), vertelde gisteren in Nieuwsuur, dat de actie, die maandagavond op tv werd gehouden, nog minder heeft opgebracht, dan eerst werd gemeld, geen 1,2 maar 1 miljoen euro. Wijbrandi probeerde uit te leggen, hoe de verdeelsleutel voor dat ingezamelde geld, over de 10 aangesloten organisaties ‘werkt’, dit n.a.v. de wrevel die ontstond over het feit, dat een organisatie, die daadwerkelijk in Syrië aanwezig is, of in de vluchtelingenkampen rond Syrië, veel minder geld ontvangt dan organisaties, die daar niets of bijna niets doen.
Wat Wijbrandi er niet bij vertelde, is het feit, dat het ingezamelde miljoen, bij lange na niet genoeg is, om de top-inkomens te betalen, die verdiend worden binnen deze 10 organisaties…….
Trouwens benieuwd, wat de kosten zijn geweest voor het programma ‘Help Slachtoffers Syrië’ afgelopen maandagavond, ik zou er niet van opkijken, als die het ingezamelde miljoen overtreffen, dan kunnen we pas echt spreken over een waanzinnig succes……..
Muzikaal recept voor behoud van de rechterlijke onafhankelijkheid en het per direct ontslaan van Opstelten en Teeven
Alweer een gewogen geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P. Pisser.
De dokter start vandaag met ‘Rumours’ van Fleetwood Mac, een album dat ik in tegenstelling tot het werk van de oude Mac, maar bijzonder weinig afspeel (de laatste keer moet minstens een jaar of 20 geleden zijn), toentertijd kon je ook nergens komen of dit album werd wel opgezet, om schijtziek van te worden. De groep is de laatste tijd weer wat vaker in het nieuws, ik geloof dat ze zelfs weer gaan toeren. Naar dat soort concerten moet je nooit gaan, niets zo ellendig als mooie muziek slecht vertolkt te horen/zien worden door bejaarde musici, die het ‘vuur’ allang verloren hebben (daar zijn gunstige uitzonderingen op, maar dat zijn vaak artiesten of bands, die nog steeds spelen, zoals The Cramps, of Iggy Pop). Maar ik moet eerlijk toegeven, ‘Rumours’ staat nog steeds als een huis! We gaan verder met het thema-album ‘Ökonomie’ met namen als: Silvia Sommer, Tom West, Roland Baumgartner, Ron Rich. Elektronische muziek, voornamelijk geënt op klassieke muziek, met hier en daar een uitstap naar de jazz, een mooi album. Nog een verzamelaar met elektronica ‘Two Hundred & Forty Volts’ met namen als Thomas Villhaver, Random Factor, Dalub, Masheen (e.a.), lang niet zo toegankelijk als ‘Ökonomie’, maar verrassend goed! Even wakker worden met ‘Not Your Kind Of People’ van Garbage, bijzonder geneeskrachtig en gewoon heel erg pjachjtichj!! Aansluitend Hooverphonic met ‘The President Of The LSD Golfclub’ (LSD, je weet wel het spul dat ze toevoegen aan Pepsi Kick), maar is dit mooi? Wat dacht je, nahatuuurlijk!!! Climax van de dag: Spylab met ‘This Utopia’, fabuleutastica!
Voor het gewenste resultaat alles afspelen op ABN!
Veel plezier!
Hans Gilissen, de burgemeester van Venray dient zijn brevet van onvermogen in
PvdA kloot Hans Gilissen, burgemeester van Venray, heeft Marokko gevraagd om hulp voor de aanpak van ‘onwillige’ jongeren, die ergens in het verleden een band hebben met Marokko. Burgemeesters kunnen bij mijn weten niet ontslagen worden voor disfunctioneren, maar als je dit bericht hoort, zou je wensen, dat deze enorme zak, met de grootste spoed op straat wordt geschopt.
- Ten eerste hebben deze jongeren net iets meer met Marokko, dan andere jongeren, dit vanwege hun familie, maar daar is dan ook alles mee gezegd, ze zijn net zo Nederlands als de anderen.
- Ten tweede sinds wanneer zoekt een burgemeester of gemeenteraad in het buitenland naar hulp voor de eigen problemen? Is het al zo erg, dat we dit niet met Nederlandse kennis kunnen oplossen?
- Ten derde is Marokko een staat waar het woord democratie niet eens in het woordenboek staat, gaan we bij dat soort regimes te rade, als we een probleem hebben?
Dit is één groot brevet van onvermogen, werkelijk ongelofelijk!
Je zou bijna gaan denken, dat Gilissen behoefte heeft aan snoepreisjes, of een tweede huis in Marokko…..
Benieuwd wanneer de sharia wordt ingevoerd in Venray!
Verstand als een kippie? Vreet u scheel aan Duyvis dippie!
Cees van Dam vindt dat er voldoende wordt gedaan voor de slachtoffers van seksueel misbruik binnen de rk kerk
Cees van Dam, voorzitter van de koepel van orde en congregaties (van de rk kerk), liet vanmorgen in GMN (Radio1 voor 10.00 u.) weten, dat zijn koepel en de kerk zorgvuldig te werk gaan met de claims ingediend door de slachtoffers van het kindermisbruik in de rk kerk, “haast is nooit goed”, volgens van Dam (moet je nagaan, de slachtoffers zijn vaak al lang geleden misbruikt door de zogenaamde geestelijken die de integriteit van hun ‘schapen’ zeiden te beschermen). Hij ontkent dat er expres wordt getraineerd in deze zaak. Voorts verschuilt van Dam zich achter het bureau dat deze claims behandeld. Er is al veel gebeurd (sinds het rapport van de commissie Deetman is verschenen), aldus de grote hufter van Dam en ach wat kan hem ‘t schelen, dat zowel de slachtoffers, als Deetman het daar niet mee eens zijn….
Je zou toch godverdomme denken, dat de rk kerk zich dood schaamt voor het gebeurde en als de donder deze zaak uit de wereld wil hebben, maar nee hoor, ‘we’ hebben een nieuwe fascistische paus en het beperken van de geldelijke schade voor de kerk is belangrijker dan de slachtoffers van deze weerzinwekkende misdaden schadeloos te stellen,…. Werkelijk ongelofelijk!
Wesley Sneijder vijand van Real Madrid
Voetballer Wesley Sneijder durfde vanmiddag in het Radio1 nieuws van 12.00 u., het woord vijand te gebruiken, toen hij sprak over de wedstrijd die hij zou moeten voetballen tegen zijn oude club Real Madrid.
Nu weet ik wel, dat de verstandelijke vermogens van de meeste voetballers niet bijzonder groot zijn, maar om als professioneel voetballer, met al de verhalen over elkaar aftuigende ‘voetbalfans’, te spreken over vijandschap, is wel heel erg dom…….
Opstelten wil de onafhankelijkheid van rechters uitkleden
De zwaar disfunctionerend minister van Veiligheid en Justitie, en lobbyist van de georganiseerde misdaad, de uitgezakte VVD pad Opstelten, heeft weer eens een stinkende bruine ballon opgelaten. Opstelten wil rechters makkelijker kunnen ontslaan en schorsen, de enorme klootzak wil rechters dus onder druk kunnen zetten, als ze, een hem onwelgevallige uitspraak dreigen te doen……….
Het is de allerhoogste tijd, dat er een wet komt, die grote eisen stelt aan de kwaliteit van ministers en staatssecretarissen van Veiligheid en Justitie. Een wet, die het mogelijk maakt, dat deze functionarissen bij disfunctioneren, ongeacht de samenstelling van het kabinet, op straat gezet kunnen worden, zonder wachtgeld. Als deze wet praktijk was geweest, waren Opstelten en Teeven al 2 jaar geleden de straat op gepunterd!