Oranje propaganda voor schoolkinderen

Vandaag meldde het NOS nieuws op Radio1, dat er voor de ‘koningsspelen’ die op 26 april worden gehouden ter ere van de troonswisseling en inhuldiging van ‘ons’ nationale waterhoofd en zijn pampaprinses, zich in een week tijd 4.000 scholen hebben aangemeld, het gaat om in totaal 800.000 kinderen. Sporten voor het koningshuis, natuurlijk ga je je kind niet thuis houden, als je de pest hebt aan het sjoemelende, belastingvretende stel, dat met koningshuis wordt aangeduid. Een schandalige gang van zaken, benieuwd of ze op de scholen, die meedoen, ook vertellen, wat het koningshuis allemaal flikt, bijvoorbeeld de rol van Bernhard, die voor Hitler wel stadhouder wilde worden in Nederland, of zijn rol bij het helpen vluchten van nazi-kopstukken, of het plan van koningin Wilhelmina en Bernhard, het kabinet na de oorlog naar huis te sturen, of zijn lobbywerk voor straaljagerfabrikant Lockheed, of de financiële malversaties van koningshuisleden, of de huizenbouwprojecten van het nationale waterhoofd, enz. enz.

De vraag stellen is ‘m beantwoorden, nee dus! De kinderen moeten leren dat het normaal is, dat wij een ‘democratie’ hebben, die wordt aangeduid als constitutionele parlementaire monarchie…….. ha! ha! ha! ha! ha!

Dan te bedenken, dat het huidig koningshuis geen bliksem te maken heeft met de oude oranjes, dat overigens voor ‘t grootste deel ook al tuig van de richel was

Het is 2013 en wij leren onze kinderen, dat een koningshuis de normaalste zaak van de wereld is, monarchie een instituut uit de donkere middeleeuwen en dan klagen dat het beroerd gesteld is met het onderwijs……

Trouwens extra wrang is het feit dat deze sportdag voor scholen flink wordt gepropageerd, als je bedenkt, dat sport tegenwoordig op de allerlaatste plaats komt in het onderwijs en veel te weinig wordt gegeven, vaak nog door niet in dat vak opgeleide leerkrachten, dit alles vanwege bezuinigingen. Nu het achterlijke koningssprookje wordt opgepoetst met een kroning, kan er ineens een berg geld vrijgemaakt worden voor sportende kinderen…..

Arnoud Boot, de PvdA schaduwminister van Financiën

In het Radio1 programma degids.fm heeft men een schaduwkabinet aangesteld. Degids.fm is een VARA programma, de propaganda omroep van de PvdA. Bij mijn weten is het nog nooit vertoond, dat een propaganda orgaan van een regeringspartij een schaduwkabinet samenstelt. Een schaduwkabinet is een middel voor oppositiepartijen, die om de een of andere reden, totaal geen invloed hebben op het regeringsbeleid terwijl er verregaande beslissingen worden genomen, of de situatie in ondemocratische samenlevingen waar oppositie niet wordt getolereerd, opereren schaduwkabinetten vaak vanuit het buitenland. Waarschijnlijk was men bij de PvdA en de VARA bang voor een echt schaduwkabinet in Nederland, daar de kiezer juist niet vroeg om een VVD/PvdA kabinet, iets dat de volksverlakkers hebben omgedraaid in: “het was de wens van de kiezer” (GGGVD!), vandaar dat de VARA met de PvdA op de achtergrond, besloten tot dit volkomen belachelijke schaduwkabinet. Een schaduwkabinet bestaande uit louter voorstanders van het huidige waardeloze, sloop-kabinet Rutte 2, o.k. er wordt wel eens een beetje gebromd, maar de hoofdzaak is het verdedigen van het waardeloze beleid dat gevoerd wordt, en dat intussen het land 2 jaar in recessie houdt, een topwerkloosheid van ruim boven één miljoen werklozen (de cijfers van het CBS zijn veel te laag, meer dan 400.000 mensen worden niet meegerekend, maar zijn wel degelijk werkloos), mensen in armoede: meer dan 1,2 miljoen, een top aantal faillissementen en het dumpen van miljarden aan belastinggeld in bodemloze Europese putten, terwijl de voedselbanken hier, de klanten niet meer kunnen voorzien van basisbenodigdheden, als klap op de vuurpijl heeft Dijsselbloem het vertrouwen in de banken, als het gaat om spaargeld, te grabbel gegooid.

Over de laatste ging het vandaag met de ‘schaduwminister van Financiën’  Arnoud Boot, u weet wel zo’n figuur die net als veel andere ‘deskundigen’ de ellende niet aan hebben zien komen, en zelfs echte deskundigen de grond in boorden, als zij kritiek op de gang van zaken gaven en waarschuwden voor een grote crisis. Boot zei bij zijn ‘aanstelling’ op 2 januari jl. als schaduwkloot, dat het goed is, dat Dijsselbloem luistert en niet zo de media zoekt. De lul wist natuurlijk niet, dat Dijsselbloem in de maand voorafgaand aan dit gesprek, het vuur uit zijn sloffen liep in Europa, voor steun van zijn kandidaatstelling als voorzitter van de Eurogroep, maar daar had hij dan ook alle tijd voor, het ging en het gaat in Nederland tenslotte veel beter, dan in de ons omringende landen…….. Oh, nee, het is juist andersom, en hoe dat komt? Simpel door het gevoerde beleid onder de kabinetten Balkenende 4 en Rutte 1 en 2!!!

Nu mag u raden wat Boor vandaag liet weten op Radio1 (na 11.00u.), verdedigde hij het beleid, of had hij kritiek? Natuurlijk verdedigde Boot de zwaar disfunctionerend minister van Financiën en eenzelfde kwalificatie voor het voorzitterschap van de Eurogroep. Lange dagen, veel besluiten, bla bla bla………..

Muzikaal recept voor echte journalisten en tegen militaire oefeningen in stedelijk gebied

Blogdokter heeft weer een geheel vers menu samengesteld, met geneeskrachtige muziek voor de vermoeide geest van de hedendaagse mens, die bijna dagelijks wel één keer wordt belazerd door m.n. de politiek.

Als eerste een verzamelalbum met de titel ‘Mire de Barre jazz vol.10’, met namen als Xavier Richardeau, Philippe Laudet, Ted Nash e.v.a., een mooi album met verschillende jazz stijlen. iets geheel anders is de muziek van Creedence Clearwater Revival met hun 1ste gelijknamige album, met geweldige covers z.a. ‘I Put A Spell On You’ en het andere beroemde nummer van Jay Hawkins ‘Suzie Q’, practig album, geniet van de geweldige stem van John Fogerty in zijn jonge jaren, zweterige blues met een psychedelisch tintje. Je zou verwachten dat de band uit Louisiana, of uit de buurt van dat gebied zou komen, maar ze komen toch echt uit San Francisco. Nog een heel bijzondere stem en ‘zwetende muziek’: Captain Beefheart and the Magic Band met ‘Doc At Radar Station’, jammer dat de man zo’n psychopathisch genoegen schepte in mensen pesten. Een mooi album met schitterende ‘Da Da achtige’ teksten. Zweten? Daar weten ze zelfs in Scandinavië alles van: The Mutants met ‘Voodoo Blues’, allemachtig geniaal mooi e muziek, perfect! Genieten piepels! Van Scandinavie naar de zweterige psychedelische bluesrock van Jesus Volt met ‘Electro Button coXXX’, met de swamp gitaar van Tony Joe White op één nummer (jammer dat zijn stem er niet op staat, die is ook zeer bijzonder). Ook het mooie gitaargeluid van Jean Marie Aerts is op dit album te horen en hij deed de productie. Een bijzonder en schitterend album! Hoofdgerecht: een zweterige soep van Beck (2013 Beck jaar!) en het space-bluesrock album ‘Odelay’, godvergeten mooi! Toegerecht: om je helemaal op het verkeerde been te zetten (goed voor je hersenen) het album: ‘Comes Alive’ van Gruppo Fantasma, overweldigende latin-rock met een zware cumbia onderlaag. Opgenomen in Austin, Texas, deze ‘redneck’ staat verkleurt steeds meer, en dat is maar goed ook, kan er eindelijk een eind komen aan de witte inteelt daar. Jezus mensen wat een band, wat een energie, overweldigend!

Veel plezier!

Van Haersma Buma, CDA leeghoofd de luxe, heeft geen tijd om te schaatsen, wat hem betreurt, maar wel om naar de wedstrijden te kijken……. ha! ha! ha! ha! Weet je hoeveel tijd het kost om alle schaatswedstrijden te zien?

Chris Kijne en Frenk van der Linden houden van brave interviews

Afgelopen woensdagavond vond het ‘Grote Interviewgala’ plaats, na afloop werden o.a. Chris Kijne en Frenk van der Linden gevraagd naar confronterende interviews, Frenk van der Linden zag nog wel een kleine mogelijkheid voor een ‘breekijzer interview’, maar met name Chris Kijne ziet er helemaal niets in, Kijne u weet wel, de ‘journalist’ die er geen moeite mee heeft, om bepaalde zaken niet te melden als ‘journalist’ (dat is hij dus ook niet). E.e.a. was afgelopen donderdag te horen op Radio1, iets na 12.18u.

Het is wat confronterende journalistiek betreft dan ook treurig gesteld in ons land, overheidsbeleid wordt behandeld, zoals fundi-christenen met de bijbel omgaan: bijzonder voorzichtig en men kijkt wel uit flink kritisch te zijn.

Een hopeloze zaak, en dan verzucht de dagbladpers dat zij het zo moeilijk hebben (vind je ‘t gek?), en zijn actualiteiten programma’s op radio en tv verworden tot meestal treurige kleutertje luister rubrieken……..

En die prijs voor het beste interview? In het land van de blinden, is zelfs iemand met 10% gezichtsvermogen koning.

Gelukkig zijn er nog altijd goede uitzonderingen te vinden in Nederland.

Legeroefening in Twente en ‘niet ondenkbare’ opstanden

Nadat bekend werd, dat de Nederlandse justitie haar burgers niet alleen met camera’s, maar ook met ‘drones’ in de gaten houdt, werd afgelopen week een begin gemaakt met een oefening van het leger in het stedelijk gebied van Twente. Dat is om de militairen te oefenen in het controleren van een gebied, waar het leger in wordt gestuurd. Er werd nog net aan toegevoegd, dat dit om buitenlandse gebieden en steden gaat. Maar bij dat laatste kan je grote vraagtekens zetten, zeker gezien de politieke situatie in Europa, waar steeds grotere groepen in opstand komen, tegen bezuinigingen die ingevoerd worden om het gokken met geld van banken, verzekeringsmaatschappijen, pensioenfondsen en overheden recht te trekken met het uitpersen van de bevolking met belastingmaatregelen, die deze burgers met name treffen. Dijsselbloem voegde daar ruim een week geleden nog even fijntjes een goedkeuring aan toe, met zijn fiat voor het uitkleden van kleine spaarders (het zou hier om een unieke situatie gaan, maar zoals de geschiedenis laat zien, zijn dit soort unieke situaties redelijk snel gemeengoed…….).

De kans dat er grote opstanden zullen ontstaan in Europa is niet ondenkbaar en op dat moment zal een deel van de politie achter deze opstanden staan, daar zij zelf ook getroffen worden door bijzonder onredelijke bezuinigingen, zoals die nu al plaatsvinden, terwijl de echte schuldigen niet of nauwelijks worden gepakt, hetzij financieel hetzij strafrechtelijk. Voor dat moment van opstanden worden de troepen her en der geoefend in het controleren van stedelijke gebieden en in het isoleren en opbrengen van ‘opruiende en opstandige elementen’ in grote opvangkampen. Uw Azijnpisser wil de politici en militairen het advies geven, even hun oor te luister te leggen bij de CIA, die grote ervaring heeft in het opbrengen van grote groepen burgers, deze vast te houden in bijvoorbeeld voetbalstadions, of militaire kampementen, hen te martelen en eventueel vermoord te laten verdwijnen, zoals de CIA fascist Pinochet hielp in het Chili van 1973 (11 september……). In Argentinië kan de fascistische vader van pampaprinses Maxima, smeerlap Jorge Zorreguieta,  nog wel wat advies geven…..

Voor dergelijke situaties worden er militaire oefeningen gehouden in stedelijke gebieden, oefeningen die betaald worden met belastinggeld, net zoals de militairen, de hardware, de wapens, de voertuigen en het vliegend tuig wordt betaald met dat geld………..

Zie ook: ‘‘Uw’ leger oefent alvast op u, voor het geval dat…….

       En:  ‘Legeroefening in het onder de knoet houden van het Nederlandse volk

Frans Lomans, Irak, en hypocrisie

De hoofdredacteur van Panorama, liet afgelopen woensdag op Radio1 (na 12.30u.) zijn ‘licht’ schijnen over het jaarlijkse prijzenfestival, voor de beste ‘interviewer’. Lomans wees nog even, op het feit, dat de journalisten in aanloop naar de illegale oorlog in Irak, wel erg mak waren geweest. Terwijl er genoeg journalisten waren, die door de bewijs-leugen van inlichtingendiensten heen prikten, maar dat is Lomans met zijn suffe weekblad natuurlijk niet opgevallen, terwijl zelfs op de Nederlandse tv regelmatig actualiteiten programma’s grote vraagtekens bij de ‘bewijzen’ voor massavernietigingswapens zetten. Zo was wapeninspecteur Blix meermaals op de Nederlandse tv te zien, hij stelde meermaals, dat Irak deze wapens niet had en zelfs niet kon maken, gezien de resultaten van de VN inspecties onder zijn leiding.

Het sterkste staaltje hypocrisie dat ik de laatste jaren hoorde, werd even later opgevoerd, toen Lomans meldde, dat hij ontslagen had moeten worden, voor het onzorgvuldig aannemen van een medewerker, die er een potje van had gemaakt en daarop ontslagen moest worden….. Dat gaat ver hè, zeggen dat je het verdiend had ontslagen te moeten worden en dan zo onbeschoft zijn, deze conclusie niet om te zetten in het aanbieden van je functie, dus zelf ontslag nemen. Je denkt vaak dat het niet gekker kan, verbazingwekkend dat deze conclusie telkens weer sneuvelt……….

Israël en de hypocriete houding van Nederland i.z. schending van mensenrechten

HIER
EEN BERICHT DAT STAN VAN HOUCKE VANDAAG OP ZIJN SITE PLAATSTE,
COMMENTAAR IS WAT MIJ BETREFT NIET NODIG,
VAN HOUCKE LEGT DE VINGER
OP DE ETTERENDE ‘HYPOCRIETE PUIST’, DIE TYPEERT HOE NEDERLAND
VERSCHILLENDE MATEN HEEFT AANGELEGD EN VOLGT, ALS HET GAAT OM HET
VEROORDELEN VAN MENSENRECHTENSCHENDINGEN, ZOALS MOORDEN BEGAAN DOOR
DE ISRAËLISCHE OVERHEID:

ZONDAG
24 MAART 2013

Minister
Asscher’s Antisemitisme 6


Minister
Asscher,

Bekend
is nu dat

Netanyahu
biedt Turkije excuses aan voor bestorming schip bij Gaza,

waarbij
ik aanteken dat de NRC bewust een foutieve kop boven
het artikel heeft geplaatst omdat mijn collega’s nog steeds niet
durven te schrijven dat Israel zijn excuses aanbiedt voor het van
dichtbij door het hoofd schieten van negen Turkse burgers om onze
Turkse NAVO-bondgenoot duidelijk te maken waar in internationale
wateren de grenzen liggen volgens de natie die zich graag ‘de
Joodse staat’
 noemt. 

Deze
terreuraanslag leidde in het Westen niet tot politieke stappen tegen
Israel, terwijl wanneer negen joodse burgers door een Turks
doodseskader waren vermoord dit wel tot politieke repercussies had
geleid. Deze hypocriete houding van u en uw collega’s en de
mainstream-opiniemakers illustreert de wijze waarop u allen in de
praktijk laat zien dat de rechten van de mens niet universeel zijn,
maar beperkt blijven tot ons soort mensen zal ik maar zeggen. Het is
dan ook niet volkomen onverklaarbaar dat een deel
van de zogeheten ‘Turkse jongeren’ een
weerzin heeft ontwikkeld tegen niet alleen joden, maar ook westerse
christenen en atheïsten die altijd de mond vol hebben over
democratie en mensenrechten. Minister Asscher, u en de andere
zwijgers tonen het disrespect voor het internationaal recht en het is
dan ook niet meer dan een gotspe dat juist u en de andere politici en
mainstream journalisten nu juist deze zogeheten ‘Turkse
jongeren’
 op hoge toon moreel veroordelen.
Nu Israël heeft bekend dat negen Turkse burgers door zijn commando’s
ten onrechte zijn vermoord, is de vraag: wat zijn de repercussies van
de Nederlandse regering waarvan u vice premier bent naar aanleiding
van de impliciete bekentenis dat dit een Israelische terreurdaad is
geweest? Volgen er wel repercussies of is een Turks leven minder
waard dan een joods leven? En tenslotte: vreest u niet dat uw
hardnekkig zwijgen de wederzijdse minachting en haat alleen maar
zullen vergroten? En wat betreft de foto van Netanyahu met de leider
van het kabinet waarin u zit: wat voor een beeld moet men krijgen van
onze democratische rechtstaat waarvan de minister president zijn
collega Netanyahu zo vriendelijk begroet, terwijl bekend is dat deze
politicus nooit de Oslo-Akkoorden heeft erkend en nog steeds het
internationaal recht op grote schaal schendt door almaar meer land
van de Palestijnse bevolking te stelen?


In
afwachting van uw antwoord,


Stan
van Houcke,

Journalist/schrijver

Amsterdam.


                      Een
Nederlandse zionist begroet een Israëlische zionist. 

Dat
kan je wel stellen ja, Rosenthal had dan ook als eerste baas
de Israëlische overheid, daarna de VS en pas op de derde
plaats diende hij de Nederlandse burger.

Lees
ook de eerdere stukken, die Stan schreef met o.a. de titel: ‘minister Asscher’s antisemitisme‘, onderaan deze pagina vindt u een link naar zijn site.


Zie ook:

Gaza Freedom Flotilla tegen de blokkade van de Gazastrook, met een overlevende van de USS Liberty


Israël overvalt vredesschip Al Awda van de Gaza Freedom Flotilla met veel geweld……. 

Elfstedenkruisje officiële onderscheiding

Gisteren bereikte mij het zeer belangwekkende nieuws, dat het Elfstedenkruisje is gebombardeerd tot een officiële onderscheiding en mag dus bij gelegenheden, als het suffe achterlijke, middeleeuwse kroningssprookje, gedragen worden. Ons nationale waterhoofd had zeker niet genoeg onderscheidingen voor z’n kroning, kan deze prins pils dat elfstedenkruisje ook opspelden.

Hoera! Alsof het godverdomme 1613 is…….. (hoewel de toenmalige echte oranjes in die tijd, niet moesten proberen zich tot koning te laten kronen…….)