Rutte over de ‘begrotingsdiscipline’

Het onzelfstandig ventje en zwaar disfunctionerend premier Rutte, liet zich gisteren nog eens uit over de begrotingsdiscipline in eigen gelederen. Hij verwoordde dit ongeveer zo: ‘We houden vast aan de begrotingsdiscipline*, dit jaar kan dat niet, dat zou funest zijn voor de economie……..’, ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat zegt de klootzak, die de Nederlandse economie kapot bezuinigt en met een waardeloos beleid ons land al bijna 2 jaar geleden in recessie kreeg en datzelfde beleid blijft voortzetten……. Misschien wordt het weer eens tijd voor gegoochel met cijfers en regels, kan hij met valse cijfers in de achterzak, eindelijk een succes claimen!

*De EU regel, waarin gesteld wordt dat het begrotingstekort niet verder op mag lopen dan 3%, een regel die door Rutte en het fout gestrikte CDA varken de Jager, te vuur en te zwaard is bevochten.

Tijs van den Brink op den platten bek

Humoristisch maar toch leuk, gistermiddag had de EO in haar programma de Antilliaanse politicus Helmin Wiels te gast. Deze was uitgenodigd om o.a. te spreken over het overlijden van Hugo Chavez. Van den Brink herinnerde Wiels nog even fijntjes aan zijn uitlating van het terugsturen (vanuit de Antillen) van ‘Nederlanders in body bags’. Wiels was duidelijk in de wiek geschoten door deze uitlating, waar volgens hem niets van klopte, hij vroeg de EO gratenbek waar hij hem dit had horen zeggen en of hij dan even dat fragment wilde afspelen. Wiels was des duivels, toen van den Brink moest toegeven, dat hij dit fragment niet had en e.e.a. van ‘horen zeggen’ had……

Ongelofelijk! Laat van den Brink maar eens een reportage over de armoede op de Antillen maken, maar wel in tegenstelling tot de puissante rijkdom van de witte Nederlandse belastingontduikers, die daar als god in Frankrijk leven, tegen een belastingtarief van iets meer dan 10%….. Al hebben deze arme donders hun kapitalen moeten verkassen, daar per 1 januari 2011 hun geld niet meer onder het bankgeheim viel, een operatie die gladjes werd begeleid door VVD Obersturmbannführer Kamp!

IJsberen, CITES, WWF, de EU en Coca-Cola

Een voorstel van de VS om een verbod in te stellen op de handel in ijsbeervellen, op de CITES conferentie, die dit jaar in Thailand (Bangkok van 3 tot 14 maart) wordt gehouden, werd niet aangenomen. Een te groot aantal landen is tegen, waaronder de EU (!!!!!) en zelfs het Wereld Natuur Fonds sprak zich tegen een verbod uit. Een godgeklaagd schandaal en wat de EU betreft het zoveelste bewijs, dat het met dit orgaan nooit iets zal worden, de rechts-conservatieve landen, waaronder de Oost-Europese landen, krijgen langzaam maar zeker te veel macht en alle voordelen van de EU zijn intussen wel door de banken opgemaakt.

Dat het Wereld Natuur Fonds tegen is, is al helemaal niet te begrijpen, zeker als je ziet, dat ze net een reclamecampagne met Coca-Cola zijn begonnen ter……… bescherming van de ijsbeer!!!!!!!!!

Werkelijk ongelofelijk, bent u donateur van deze geldverslindende waardeloze organisatie, bewaar uw geld maar voor doelen die er echt toe doen en hun geld niet verspillen aan torenhoge salarissen. Wie dat zijn? Nou bijvoorbeeld Artsen Zonder Grenzen, of Sea Shepherd.

Coca-Cola zet zich met name in voor bescherming en instandhouding van het leefgebied van de ijsbeer. Als ze dat menens is, kunnen ze beter vandaag nog al hun fabrieken wereldwijd ontmantelen. Met de productie van plastic en blik wordt het milieu zo vervuild, dat je rustig kan zeggen, dat een flink deel van de happen die door de opwarming van de aarde uit het gebied van de ijsbeer worden genomen, voor rekening van Coca-Cola zijn. Het is Coca-Cola dan ook in het geheel niet te doen om het behoud van het milieu, Coca-Cola kan nu mooie sier maken als ‘duurzaam-bedrijf’ met het beeldmerk van het Wereld Natuur Fonds op het gore blik en plastic. Een vlag op een strontschuit dus, o nee, die vlag van het Wereld Natuur Fonds is ondertussen ook gedrenkt in bloed en stront!

Sander Dekker weer Cito ingedut

De jaknikkende VVD superkleuter Dekker leek onlangs wakker te zijn geworden, toen hij de Onderwijsraad om advies vroeg over veel te kleine scholen. Of het is ‘m daar dat succes in z’n knikkebol geschoten, of hij is weer ingedut en wil mooie sier maken voor zijn neoliberale klotepartij, althans iets ander kan je niet concluderen. Wat is er aan de hand? Dekker wil de Cito-scores van scholen bekend maken. Alsof de kinderen al niet genoeg onder druk staan, om zo goed mogelijk te presteren met deze toets, worden de scholen op deze manier ook nog eens onder druk gezet, waardoor de leerlingen indirect nog verder onder druk komen te staan, werkelijk ongelofelijk dom. Scholen zijn geen productiebedrijven, kappen met die onzin!

Uw Azijnpisser ontving gisteren een animatiefilm over scholing. Uit onderzoek blijkt dat 98% van de kinderen van 3 tot 5 jaar hoogbegaafd is, als het om de belangrijke dingen in het leven gaat, dat percentage nam in 10 jaar tijd dramatisch af.

Het is een bijzonder leuk filmpje (jammer genoeg alleen te volgen als u Engels verstaat), waardoor je na het zien ervan, grote vraagtekens kan zetten bij zaken als een Cito-toets, het is ook in Nederland al lang bekend, dat de Cito-toets eigenlijk geen barst zegt over de prestaties en stand van kennis van/bij de leerling, zeker wat betreft de leerlingen, die door prestatiedruk slecht presteren, maar normaal gesproken goed presteren.

Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U Veel plezier!

Muzikaal recept op een goede afloop voor de Venezolaanse bevolking en tegen hypocriete verontwaardiging van PvdA volksverlakkers

De dokter heeft een uitgebalanceerd geneeskrachtig recept klaargestoomd met taco’s, guacamole en Clash muziek.

Eerste onderdeel: het thema album ‘Modern Ar/Gallery II’, muzikale interpretaties van bekend kunstschilder-werk. Prachtig album met vaak veel te korte nummers, namen als Peer Böhm (die ook een paar interpretaties geeft van Mussorgsky’s ‘Pictures Of An Exhibition’), Sylvia Summer, Ryszart Szeremets e.a. N.a.v. het overlijden van Chavez, speciaal voor het Venezolaanse volk het album ‘Sandinista’ van The Clash, nog steeds een geweldig album met (meestal) nog even actuele maatschappelijke- en politieke kritiek. Nog even terug naar het eerste album, veel korte nummers met één thema: nu het ‘Commercial Album’ van The Residents, met medewerking van o.a. Fred Frith, Chris Cutler, Snakefinger, Sandy Sandwich, maar liefst 39 nummers van hoge kwaliteit, genieten mensen! Nog een thema album: ‘Holy Mountains’ van Esaya, dit zou esoterische muziek zijn, het zal wel, als het maar mooi is en dat is het! Wat mij betreft is de hele aarde ‘heilig’, een aarde die wij aardig aan het verrampeneren zijn. Hoofdgerecht: Bill Laswell met ‘Voice Of Thunder- Speed Of Light’, we houden met dit album de ‘spirituele wereld’ nog even vast, of is het het globale psychedelische universum, zie zelf maar en jezus wat is dit goed!!! Slot aan dit lange recept: nog een basgod met de geniale landschapsschilder Brian Eno met het album ‘Spinner’, godallemachjtijch dit is fabuleutastiosidoki!!!!!

Alles geheel afspelen op ABN!

Veel plezier!

Dijksma regelt uw voedselveiligheid door te bezuinigen op de Voedsel en Warenautoriteit!

De zwaar disfunctionerende sufkut van de PvdA, Sharon Dijksma, maakte vandaag bekend, dat er een ‘Taskforce’ (gadverdamme!) Voedselveiligheid komt. Dus i.p.v. de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) weer om te vormen, tot waar deze inspectie onder andere naam (Keuringsdienst van Waren) ooit voor bedoeld was, het controleren en inspecteren van voedsel. Nee, er wordt weer een extra orgaan opgetuigd, met een naam, die de bevolking moet wijsmaken, dat het de overheid ernst is, als het gaat om voedselveiligheid.

Nog maffer, de bezuiniging op de NVWA gaat gewoon door, dus dit inspectieorgaan wordt nog verder uitgekleed. Volgens idioot Dijksma heeft het uitbreiden van de capaciteit van de VWA geen enkele zin (de kans om gepakt te worden ligt nu voor supermarkten bijvoorbeeld 1 op 125 jaar!!!), de sector moet meehelpen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het argument? De sector heeft er zelf belang bij, dat het een goede naam heeft… ha! ha! ha! Dat zou pas zin hebben als er diverse sectoren zouden bestaan met hetzelfde einddoel: het dienen van het consumentenbelang. Nu is de klant afhankelijk van één van de sectoren die voedsel leveren, m.a.w. men kan moeilijk zelf varkens en kippen gaan houden of fabriekjes en winkels starten, om de intensieve martelboeren, multinationals en de grote supermarkten buiten spel te zetten….

Spekman, valt het u ook op, dat deze zelfgebreide trui van de PvdA, die zo’n grote bek over het ‘sociale gezicht’ van zijn partij had, niet meer te horen of te zien is in de media?

Shell probeert zich als duurzaam bedrijf neer te zetten

Vorige week zaterdag, in BNR Duurzaam, een woordvoerder van Shell, die de zon de energiebron van de toekomst noemde, vandaar dat het bedrijf een paar jaar geleden alle bemoeienis met het ontwikkelen van zonnepanelen stopte….. Voor deze open-deur verklaring, dat het bedrijf nu achter zonne-energie staat, wenst het bedrijf, dat men hen verder met rust laat over de ‘iets’ mindere duurzame kanten van het bedrijf, zoals het zwaar vervuilende winnen van schaliegas (volgens een aantal deskundigen in de VS, is schaliegaswinning nog vervuilender dan het stoken van kolen, door het ontsnappen van grote hoeveelheden methaangas en het gebruik van chemicaliën), het boren in Arctisch gebied en het winnen van olie uit teerzanden.

Shell zette eerder de oliewinning in een bepaald stuk van de Niger Delta stil, daar er grootschalig olie werd afgetapt. Heel flink natuurlijk, nu viel niet de toevoeging Shell Nigeria. Misschien moet men bij Shell eens nadenken hoe het mogelijk, is dat er zo’n grote armoede en ellende is in de Niger Delta en hoe het mogelijk is, dat men op ‘industrieel niveau’ olie kan aftappen en exporteren. Laat Shell eindelijk eens alle banden verbreken met de zwaar corrupte overheid in Nigeria, die nul komma nada doet voor de grote onderlaag van de bevolking.

Mart Smeets en doping, deel 85

De over een enorme ezel getilde kakker en disfunctionerend sportjournalist Smeets, kan het maar niet laten, hij blijft maar dooremmeren over het dopinggebruik in de wielrennerij. In eerste instantie begon hij na het bekennen van dopinggebruik door Armstrong, die hij daarvoor te vuur en te zwaard verdedigde tegen de ‘vuige’ beschuldigingen van dopinggebruik, met het bagatelliseren van dopinggebruik, hij haalde hier de Belgische houding t.a.v. doping aan, zo van: “ach doping, wat maakt ‘t uit”, zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/02/mart-smeets-van-doping-ontkenner-naar.html

Gisteren sloeg die houding al enigszins om in zijn column, toen verweet hij de Fransen de ‘bedenker’ van het dopingsysteem (een oude Franse renner) weer op een voetstuk te plaatsen. Dat was deze renner niet, de bedenker, althans niet zoals Smeets dat zegt, als je in de jaren 60 een Nederlandse ‘profrenner’ sprak, stelde deze steevast, dat iedereen doping gebruikte, maar dat alleen de dombo’s werden gepakt, niets nieuws onder de zon dus.

Vanmorgen ging Smeets geheel los voor de BNR microfoon, los in negatieve zin voor doping. Hij voelt zich belazerd (voorgelogen was zijn uitdrukking) door de renners, dat stelde hij ook voor zijn collega’s ‘sportjournalisten’, die tegen beter weten in het dopinggebruik ontkenden (sommigen stonden er letterlijk met de neus bovenop). Smeets was één van de hufters, die echte sportjournalisten de grond in boorden, vanwege hun hardnekkig inzetten op het boven tafel halen van dopinggebruik, al helemaal als ze de naam Armstrong maar durfden te gebruiken. Natuurlijk noemde Smeets de naam Armstrong niet, nee logisch er ligt nog een flutboek van hem over deze dopingkampioen in de winkel…..

Met zijn zelfbeklag maakt Smeets eens te meer duidelijk, dat hij een totaal incapabel sportjournalist is, zeker als je ziet, hoe lang hij deze sport al heeft verslagen en nooit doorhad hoeveel renners doping gebruikten, terwijl de eerste beste één of twee hersencellige in de straat allang begreep, dat er massaal doping werd gebruikt……..