Author: Willem Wachtmeester
Hugo Chavez dood
Gisteren werd bekend gemaakt dat Hugo Chavez is overleden. In het Radio1 Journaal van 01.00u. werd gesteld door de nieuwslezer, dat Chavez omstreden was, o.a. door zijn verzet tegen privatisering* en andere zaken, maar vooral zijn grote verzet tegen de VS. De nieuwslezer had beter kunnen zeggen, dat na decennia lange inmenging in de politiek door de VS van een groot aantal landen in Midden en Zuid-Amerika, er met Chavez een ander tijdperk aanbrak in veel van die landen, een tijdperk dat zich kenmerkte door politieke omwentelingen en een bijzonder kritische houding t.a.v. de VS.
Hier mijn zienswijze op de dood van Chavez en Venezuela:
Ja, Chavez dood, Chavez heeft veel goeds gedaan voor de arme bevolking van Midden- en Zuid-Amerika, maar Venezuela in het bijzonder, ook al was hij een autoritaire klootzak**. Wat deed Chavez dan voor het arme deel van zijn bevolking? Niet alleen zorgde hij voor betere huisvesting (met riolering en schoon drinkwater), beter gezondheidszorg (arme Antillianen kunnen voor gratis zorg in Venezuela terecht…) maar ook voor alfabetisering (zelfs voor volwassen burgers, ook op een leeftijd boven de 50 jaar). De situatie toen hij de macht nam was een bijzonder slechte, en dat was niet alleen wat betreft de economie. Zo stemde het grootste deel van de bevolking niet en als armen al stemden, was dat vaak onder rechtse druk (door ‘bepaalde’ werkgevers), of na dat ze cadeaus ontvingen.
Voorts heeft Chavez de arme burgers van Zuid- en Midden-Amerika weer zelfbewustzijn en trots gegeven, niet voor niets heeft er de laatste 10 jaar een behoorlijke omwenteling plaatsgevonden in heel veel landen in de voornoemde regio, niet dat dit alleen een verdienste van Chavez is, maar het hielp wel.
Wat betreft de misdaad, die is net als de corruptie heel hoog in Venezuela: in de 60er jaren was het echter nog veel erger dan nu, de cijfers laten sindsdien een kleine verbetering zien, al is de situatie onder Chavez niet significant verslechterd en als iets moeilijk uit te bannen is, dan is het wel de kanker van corruptie, die automatisch de misdaad aanwakkert. Ik vrees dat dit nu veel erger gaat worden, als eerste zal de VS de kans grijpen, haar invloed in Venezuela te laten gelden, dat gaat altijd via omkoping en ondermijning van de machthebbers, die de VS niet welgevallig zijn. Je moet dan ook vrezen, dat de situatie in Venezuela bijzonder instabiel zal worden en een burgeroorlog is niet ondenkbaar. Vergeet niet, dat Chavez de armen heeft getraind en bewapend……..
Laten we er maar het beste van hopen.
* Echt goed over nagedacht: Chavez nationaliseerde een aantal grote ondernemingen, die het land jaren hadden leeggezogen.
** Las dit bericht nog eens op 5 april 2021, en moet zeggen dat ik wel erg kort ddoor de bocht ging met dat ‘klootzak’, hij was de eerste president die echt wat deed voor de arme bevolking en dat is hem duur komen te staan, je kan er dan ook donder op zeggen dat hij is vermoord door de CIA…..)
Sacha de Boer verlaat de waan van de dag….
Hier het bericht dat Stan van Houcke vandaag plaatste over het vertrek van Sacha de Boer van het NOS Journaal, verder commentaar is wat mij betreft overbodig (mijn excuus voor de layout, bij het overnemen van berichten gaat dit vaak mis):
DINSDAG 5 MAART 2013
Sacha de Boer. Waan van de Dag
Voorpagina Het Parool:
Journaallezer Sacha de Boer (45) stopt. Op 3 mei presenteert ze haar laatste uitzending van het NOS Journaal. De Boer is toe aan ‘slow journalism’. ‘Ik wil niet meer de waan van de dag volgen, maar weer wat langer over iets nadenken.’
Eigenlijk wilde ze per 1 april vertrekken. Maar toen kwam de koningin met de aankondiging van de abdicatie. Dat wilde De Boer nog wel meepikken. Ze vertrekt nu net na de koningin.
Tien jaar is De Boer het gezicht van het Achtuurjournaal, ook wel de Champions League van journaallezers. Ze presenteerde eerst afwisselend met Philip Freriks, nu met Rob Trip.
http://www.parool.nl/parool/nl/38/MEDIA/article/detail/3404090/2013/03/05/Sacha-de-Boer-stopt-bij-Journaal-Ik-wil-geen-waan-van-de-dag-meer.dhtml
Nogmaals:
De Boer is toe aan ‘slow journalism’. ‘Ik wil niet meer de
waan van de dag volgen, maar weer wat langer over iets
nadenken.’
Kortom, mevrouw De Boer laat de NOS-Journaalkijkers weten dat ze tien jaar lang ‘de waan van de dag’ hebben gevolgd, en dat degene die deze ‘waan van de dag’ voorlas al die tijd maar kort over iets nadacht voordat ze het voorlas. Ik wist dat wel, maar ja, ik ben journalist en lees wel eens een boek over mijn vak. Mevrouw De Boer komt daar pas tien jaar na dato achter en als ze het niet in het openbaar had toegegeven dan had haar publiek nog niet geweten dat De Boer tien jaar lang de ‘waan van de dag’ heeft voorgelezen. Gefeliciteerd.
Muzikaal recept tegen de smerige volksverlakkers van de PvdA
Flink de smoor in als huurder en voel je je flink genaaid door de VVD, maar vooral door de PvdA. Blogdokter P. Pisser heeft een geneeskrachtig recept samengesteld, om de agressie in juiste banen te leiden (maar niet met de bedoeling, dat je vergeet hoe je genaaid wordt door deze volksverlakkers!).
Vooraf: Elliot Zigmund, Ed MacEachen & Steve la Spina met ‘Starlight’, schitterende jazz op de oude leest geschoeid, virtuoos en mooi! Dan weer een vreemd thema album ‘Action Drive’ met intussen al behoorlijk bekende namen als Eric Stone, Peter Hunt, Jim Glass, Back-Beier (die het mooite en slechtste nummer leverden), e.v.a. Schitterende muziek, klinkt vaak als een kruising tussen The Art Of Noise, Yello en nog wat andere elektronica componisten (soms iets te gelikt, maar de meeste nummers duren net 2 minuten, dus….). ‘Aztecan Sounds’ is het volgende album uit de serie ‘Fantastic Ethnic’ van Ewuare, godverdepielemannekes wat is dit mooi, een elektrotrip door een oude cultuur, genieten piepels! Het volgende album is een grote tegenvaller: Zéphyr met ‘Flame’, heel anders dan het eerder besproken album van deze groep, er staan echt wel een aantal mooie nummers op, maar in huize Azijnpisser komt deze niet meer op de draaitafel! Een herstel maakt de dokter met het album ‘Boheme’ van Deep Forest, prachtige psychedelische muziek van deze Fransen, heel mooi! Climax van de dag: Shpongle met ‘Are You Shpongled?’, Azijnpisser wel, dat is zeker, jezus wat een koekwous! Maar godverdomme wat is dit geweldige muziek, volmaakt! Jouw blogdokter verwacht binnenkort een afgeleide van Shpongle, op een treurig hoog niveau!
Alles, behalve Zéphyr geheel afspelen, op ABN, voor het beste resultaat!
Veel plezier!
Monasch: huurders moeten bloeden voor de huizenbubbel en de bank-graaiers
Vanmorgen in Lijn 1 aandacht voor scheefhuurders, zoals de mislukte sinterklaasdichter Wielaert scheefwoners noemt (je moet er niet aan denken, dat men wat dit betreft de aandacht op kopers vestigt). Te gast PvdA huftertje Monasch, die ‘lekker’ van leer trok. Zo vindt Monasch, dat door de aanpak van Rutte 2 van de hypotheekrenteaftrek de huizenprijs daalt….. ha! ha! ha! ha! Ja, je moet maar durven, als politicus keihard liegen voor de radiomicrofoon.
Er moet doorstroming komen op de woningmarkt, aldus Monasch, dus daarom moeten huurders de kostprijs van hun huis gaan betalen…. Je zou godverdomme ontploffen als je deze smerige klootzak hoort lullen. Hé enorme tyfuslul, huizen waren ‘vroeger’ na 30 jaar afbetaald, en de kwaliteit van de meeste huizen, gaat in die tijd bepaald niet vooruit. Monasch bedoelt, dat hij de huizenbubbel in stand wil houden, dus de huurders moeten ook minstens 100% meer gaan betalen voor het gebakken lucht gedeelte van hun huis. De kostprijs van een huis is minimaal 50% te hoog, met grote dank aan de PvdA!
Doordat er geen doorstroming is, ontstaan er wachtlijsten, volgens deze grote volksverlakker. Hé vuile ploert, die wachtlijsten zijn ontstaan, met name door wethouders (waarvan een flink deel van de PvdA), die de voorraad echte sociale huurwoningen hebben gesloopt, om daar met hulp van de bouwmaffia, peperdure huur- en koophuizen voor terug te bouwen, maar wel een fractie van de oorspronkelijke voorraad. Eigenlijk verdedigt Monasch hier ook nog eens dit sloopbeleid en het handjeklap van wethouders, ambtenaren en de bouwmaffia. Wanneer volgt er eindelijk een strafrechtelijk onderzoek naar de handel en wandel van deze wethouders en ambtenaren?
Monasch en de rest van de PvdA willen ‘scheefwoners’ zoveel laten betalen, dat ze ten einde raad maar een veel te duur koophuis aanschaffen, al kan het grootste deel van die ‘scheefwoners’ dat niet eens betalen. De schoft ging zover, dat hij durfde te stellen, dat huurders met een laag inkomen vaak al 30% van hun inkomen verwonen, en dat dit eigenlijk ook maar moet gelden voor huurders die meer verdienen. De PvdA zou op moeten komen voor de arme huurders, die veel te veel verwonen en daardoor aangewezen zijn op voedselbanken en als ze pech hebben hun huis worden uit gesodemieterd, waarna de belastingbetaler mag opdraaien voor de herhuisvesting…..
Monasch moest weer snel weg, nadat hij staccato zijn standpunten uitspuugde, snel weg, want het vuur werd hem te heet onder de voeten (antwoorden had hij al niet, het is een continue herhalen van een doctrine, discussiëren willen PvdA politici niet meer, het zijn dan ook echte regenten!).
De PvdA laat naast de grote onderlaag van de bevolking, de huurders (die ook al bij deze groep horen) boeten voor het eigen sloopbeleid, voor de huizenbubbel en het grote gokken van de bank-graaiers!!!
Als u op de volksverlakkers van de PvdA hebt gestemd, is dat heel vervelend voor u en voor het grootste deel van de bevolking, maar wilt u a.u.b. nooit meer stemmen op deze volksverlakkerspartij, die u en een grote groep anderen zo bedonderd heeft en het land, samen met de VVD, naar de knoppen helpt?
Samsom, hé flapdrol, wat zeg je nu, nu Kamp weigert een kolentaks in te voeren, jij zat toch bij Greenpeace?
Asscher wil jongeren op school houden
De grote wanpresterende PvdA slaapbol Asscher lanceerde het plan, dat werkloze jongeren weer naar school moeten, niet dat deze jongeren een uitkering krijgen, of dat zij met een opleiding wel aan de slag komen. Wat dat laatste betreft, de laatste werkloosheidscijfers laten zien, dat de werkloosheid bij hoogopgeleiden, dubbel zo groot is………. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Het is bij Asscher en zijn PvdA collega’s nog niet doorgedrongen, dat je mensen niet kan verplichten tot leren, ongemotiveerde leerlingen, leren geen ene bliksem, stelletje achterlijke dwazen!
Het is duidelijk, de PvdA politici weten niet, hoe ze de aandacht van het zwaar falende regeringsbeleid moeten afleiden, gelukkig is dat meer en meer een onmogelijke taak geworden……
Hiernamaals: de slimste leugen van religies
De hiernamaals-leugen van diverse geloven, is een extra valse, je kan moeilijk verhaal halen na je dood. De hedendaagse oplichters kunnen hun petje afnemen voor hun illustere voorgangers, zo’n slim oplichters plan (met zoveel arme donders die erin trappen) is daarna nooit meer geëvenaard!
Alleen dit feit al is genoeg om elk geloof naar de ‘prullenbak van de geschiedenis’ te verwijzen.
Het woord ‘geloof’ zou dat al moeten zijn, het woord ‘bijgeloof’ is dan ook een uitvinding van de oplichters, die religies propageren. Het ergste is wel, dat kinderen gehersenspoeld worden met deze oplichterij, waardoor velen, zoals maar al te vaak blijkt, in de rest van hun leven (zware) geestelijke problemen hebben. Over kindermishandeling gesproken……
Tandarts maakt slachtoffers in Frankrijk
Weer staat Nederland voor lul in het buitenland, dit keer een ‘tandarts’ die in Frankrijk het gebit van een flink aantal patiënten verrampeneerde. De klootzak was al in onderzoek bij de IGZ, die dit onderzoek stopzette, daar deze ‘tandarts’ in 2009 naar Frankrijk vertrok!?!!! Dus als je buiten Nederland doorgaat met het verkloten van gebitten, wast de IGZ de handen in onschuld. Nu deze ‘tandarts’ weer in Nederland aan de slag wil, heropent de IGZ het onderzoek………
Ongelofelijk!
Diane-35, of de veiligheid van de consument vs. economische belangen
Werkelijk weer een ongelofelijk staaltje smerige belangen behartiging, als je de ‘geschiedenis’ van de anticonceptiepil Diane-35 bekijkt. Al zo’n 15 jaar verschijnen er van tijd tot tijd artikelen, of gesprekken met deskundigen in diverse media-organen, die waarschuwen voor het gebruik van deze pil van Bayer*. Eindelijk wordt er een rem gezet op deze gevaarlijke pil, maar als het aan VVD stoephoer Schippers ligt, blijft de pil gewoon in de handel, voor VVD’ers en een aantal andere partijen, waaronder de PvdA gaan economische belangen nu eenmaal voor de volksgezondheid, ok, voor de vorm wordt er wat gesputterd als er ‘iets mis’ gaat, maar het geheel overziend, wat betreft de veiligheid van de consument, gaan de centen gewoon voor de gezondheid van de belastingbetaler, die godverdomme in verhouding ook nog eens veel meer belasting betaalt, dan het eerste beste grote bedrijf.
*Bayer u weet wel het bedrijf dat in WOII ‘dood leuk’ gebruik maakte van concentratiekamp gevangenen, om daar medische experimenten op uit te voeren……
Zie ook het bericht van 2 maart jl.: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/03/diane-35-schippers-is-niet.html