Samsom: “als er geen sociaal akkoord komt, heeft Nederland een probleem”. Nederland heeft al gigantische problemen, mede door het afbraakbeleid van de PvdA in Rutte 2, klootzak!!!!!!

Muzikaal recept voor het aanpakken van reders, die schijt hebben aan het milieu en het welzijn van de mens en tegen de schijtvervelende MKB brandstof reclames

Blogdokter P. Pisser heeft weer een dampende schotel met geneeskrachtige deunen voor jou in de aanbieding.

Als eerste op deze zonnige dag: Pete Seeger, het compilatiealbum ‘Folksongs, Ballads &Banjo’, de 3e cd.

Mooie muziek van deze strijdbare artiest, die zich al z’n leven lang inzet voor arme burgers, vrouwen en tegen het grootkapitaal. Jammer dat de vakbonden, waarvan hij een groot voorstander was, in de VS (en veel andere plekken) zijn verworden tot logge, maffiose, oncontroleerbare bedrijven. Seeger is ook ‘n virtuoze muzikant, neem het Bach ‘nummer’ ‘Jesus, Joy Of Man’s Desiring’, je weet niet wat je hoort! Nog een muzikant/zanger die zich inzette voor de grote onderlaag, al was het in zijn geval voor de gekleurde medemens: Big Bill Broonzy met het compilatiealbum ‘House Rent Stomp’ (speciaal voor alle huurders, die dit jaar weer gepakt gaan worden, vanwege het tekort aan sociale huurwoningen, die door de grote politieke partijen in samenwerking met de bouwmaffia voor een heel groot deel gesloopt werden en t.b.v. het instand houden van de huizenbubbel). Vooral zijn vroege werk is doorspekt met maatschappijkritische teksten, zoals in het nummer ‘Joe Turner Blues’, maar dat in ‘uptempo’ (op andere albums) beter is. Vooral op de akoestische gitaar was de man een genie, de 2 gitaristen van folkgroep Pentangle (later in dit blogtheater) zeiden eens, dat zij met z’n tweeën dit werk nog niet konden evenaren. Het is Beck jaar, dus ‘Midnite Vultures’ van deze gigant en zijn band, ‘t is even wat anders dan Broonzy, maar wel net zo godvergeten mooi! (in het eerste nummer ‘Peaches and Cream’ is overigens ook een banjo te horen). Volgend onderdeel: nog eens We Are Acid Mothers Afrirampo met hun gelijknamig album, dit album is een samenwerking van 2 Japanse bands: Acid Mother Temple en Afrirampo, experimentele psychedelische rockshit, van hoog kaliber! (It’s Almost Christmas Again). Omdat het ieder jaar John Lydon jaar is, het album ”Second Edition’ van Public Image Ltd. Lydon covert nog even het Roy Orbison nummer ‘Only The Lonely’, en Jah Wobble is in optima forma! Tot slot: Christian Hanak met ‘Breathtaking Pain’, het zou hier volgens de hoes om techno trance gaan, maar is dat niet, verder alleszins goed inpasbaar in diverse geneeskrachtige recepten, Genieten maar!

Veel plezier!

Attje Kuiken zoekt de media weer eens lekker populistisch

PvdA nitwit Kuiken was al een tijdje niet meer te horen in de media, bovendien ligt de PvdA nogal onder vuur, dus het werd weer eens tijd voor aandacht en een afleidingsmanoeuvre…

Het leeghoofd ‘maakt zich druk’ over de tarieven in parkeergarages en heeft nu een voorstel voor deze garages die in handen zijn van de lokale overheden: een tarief per minuut i.p.v. per uur. “Wij gaan voor de automobilist en de consument”, aldus de kuttekop (klinkt toch beter zonder ‘n’). Natuurlijk vertelt deze dwaas er niet bij, dat voor die tarieven in lokale parkeergarages, o.a. dezelfde PvdA verantwoordelijk is.

Dus pas op! Voor u ‘t weet, betaalt u peperdure parkeerminuten!

Maar het klinkt goed hè, als je partij wegens grof wanbeleid in de regering onder druk staat, met een verhaal te komen, dat je het opneemt voor de automobilist, ook al is dat tegen de eigen lokale besluitvorming in……

Laat dit onnozele kuiken zich maar eens bemoeien met de miserabele staat van fietspaden in Nederland, want vergeet niet, dat zelfs als u geen auto rijdt, of heeft gereden, u jaarlijks zo’n € 500,– aan belastinggeld betaalt voor parkeerplaatsen in de straat……

Tineke Netelenbos: olielozingen, reders, regeldruk en piraten

Schepen lozen ‘s nachts massaal afgewerkte olie op de (Noord-) zee, dan hoeven zij om ervan af te komen er niet voor te betalen in (Nederlandse) havens. De boetes in Nederland zijn volgens deskundigen veel te laag, vandaar dat men liever het risico neemt op die boete. De boete bedraagt hier enkele tienduizenden euro’s, terwijl er in Frankrijk en België al snel 1,5 miljoen euro boete wordt opgelegd na zo’n overtreding. Logisch, aangezien de lobbyisten van de reders in Nederland, zoals PvdA huppeltrut Netelenbos, de politiek en daarmee de overheid, met hun vermaledijde regeldruk, aardig in de hand hebben. Eén punt verdient nog de speciale aandacht van dit soort lobbyisten: de reders willen bescherming tegen piraterij aan boord van hun schepen, die in ‘piraatgevaarlijke’ wateren varen. Een deel van diezelfde reders zijn verantwoordelijk voor die piraterij, daar deze grote delen van de Afrikaanse kust leegvissen en de lokale vissers brodeloos achter laten…..

En weer slaat Nederland een pleefiguur!

Vergeet naast dit alles niet, dat de Nederlandse belastingbetaler jaarlijks miljoenen aan belastinggeld kwijt is, voor het opruimen van olievervuiling op de Noordzee….

Mart Smeets, of hoe fout kan je zijn?

Mart Smeets was vanmorgen te horen bij GMN, niet voor zijn ‘column’, maar om te spreken over schaatsster van Gennip, die in 1988 drie keer goud won. Hoe kan je als ‘sportjournalist’ zorgen, dat vooral de aandacht bij zo’n onderwerp naar jezelf gaat? Daar heeft praalhans en wanpresterende kakhufter Smeets geen probleem mee: je zegt, dat in de 35 jaar*, dat jij columns schreef voor Trouw, je er 2 gemist hebt, één door van Gennip…….

Gadverdamme wat een klootzak!

*Dit zeg je heel nadrukkelijk, het liefst 2 keer.

Terreur in het Westland!

Kauwen laten in het Westland massaal steentjes en andere harde zaken op de kassen vallen, gevolg flink wat glasschade. Kauwen laten van nature steentjes vallen op plekken om te peilen of ze er een veilig nest kunnen bouwen. Maar ze vinden het effect dat ze veroorzaken zo leuk, het geluid dat de steentjes e.d. maken als ze vallen, dat ze hier een ‘hobby’ van hebben gemaakt….. ha! ha! ha! ha!

Benieuwd wanneer de eerste schreeuw om vernietiging van de gehele Westlandse kauwenpopulatie in de media zal weerklinken…….

Misschien moet de huidige coördinator Terrorismebestrijding zich op de kauwen richten, kan hij eindelijk iets nuttigs doen!

Bron: GMN ‘De vraag van vandaag’

Tom de Ridder en MKB Nederland

De nieuwe campagne van MKB Brandstof is vandaag van start gegaan, de idioot die zich voor doet als Tom de Ridder, doet weer eens de suggestie, alsof u zonder de MKB Brandstofpas een dodelijke kankervariant oploopt. MKB Nederland voorzitter van Leendert-Jan Visser heeft zich op de radio al eens gedistantieerd van MKB Brandstof*, en zegt er niets mee te maken te hebben, terwijl MKB Brandstof het zelfde lettertype en kleuren gebruikt als MKB Nederland. MKB Nederland zegt de associatie vervelend te vinden, maar doet niets aan dit oneigenlijk gebruik van haar naam (en de voornoemde gelijkenis).

In de nieuwe campagne van MKB brandstof wordt ingezet op de ZZP’er. Bent u ZZP’er en ook lid van MKB Nederland, dan weet u dat deze organisatie zo goed als niets voor u doet. MKB Brandstof verdient flink aan de gepropageerde klotepas, dus niet echt iets voor de ZZP’er die al met de rug tegen de muur staat.Vandaar deze aanbieding: schrijf u uit al lid van MKB Nederland (die toch geen bliksem voor u doet) en mocht u al lid zijn van MKB Brandstof, zegt u dan meteen dat lidmaatschap ook op, scheelt u toch weer een aardige stuiver! Mocht u overwegen zo’n tankpas aan te vragen, dan weet u nu, dat u ordinair een extra poot wordt uitgedraaid, niet doen dus!

*Hier een bericht van 23 januari jl. op dit blog, in de laatste reactie de verwijzing naar Visser van MKB Nederland:

MKB BRANDSTOF: ZEG UW LIDMAATSCHAP VAN MKB EN MKB BRANDSTOF ONMIDDELLIJK OP!

MKB Brandstof stopte maandag per direct met de ongelofelijk irritante Tom de Ridder spotjes, om…. deze onmiddellijk te vervangen voor een spotje met ene Moniek, die aankondigde, dat de Ridder z’n stem kwijt was en dat dit de mensen bij dit kutbedrijf niet verraste. Dit gaat maar door, vandaag bedankte deze brandstof-geldpomp trut,de vele blijken van warme belangstelling en uitingen van beterschap voor de Ridder. Leuk hè, ha! ha! ha! ha! ha! Ondertussen blijft men de klanten van dit bedrijf besodemieteren, immers als je je kan veroorloven zoveel reclame te maken, moet je een giga berg geld verdienen aan die vermaledijde tankpas. Of krijgt MKB Brandstof subsidies of belastingaftrek voor die reclames, dat zou nog erger zijn, daardoor zou elke Nederlander via de belasting meebetalen aan deze oplichters bende. MKB Nederland onderneemt geen stappen tegen dit bedrijf dat haar naam misbruikt, althans MKB Nederland stelt dat het niets te maken heeft met dit bedrijf, het is dan ook aannemelijk, dat MKB Nederland wel degelijk een band heeft met dit bedrijf, of minstens toestemming heeft gegeven voor het gebruik van haar naam.

Daarom nogmaals de oproep zoals die in de kop van dit bericht te lezen is: ZEG UW LIDMAATSCHAP VAN MKB NEDERLAND EN MKB BRANDSTOF ONMIDDELLIJK OP!

2 OPMERKINGEN:

  1. Ruud van Wijngaarden23 januari 2013 20:39

    MKB is een gangbare afkorting om Midden- en Klein Bedrijf aan te duiden, precies de doelgroep voor de nationale tankpas. Als u bij het KvK deze afkorting intikt krijgt u 200 pagina’s met namen van bedrijven die hem gebruiken in hun bedrijfsnaam. Niet wonderlijk dus dat MKB Nederland (waar geen enkele band mee bestaat) geen reden heeft om juridische stappen te ondernemen.

    Qua inkomsten en uitgaven is MKB Brandstof geheel onafhankelijk. Al sinds 2005 blijkt de dienst van het bedrijf voor zoveel ondernemers bijzonder veel gemak te bieden, dat daardoor ruimte is om te investeren reclamespots, waarmee weer nieuwe ondernemers bereikt kunnen worden.

    We weten dat onze klanten zo tevreden zijn over het gemak dat de pas heb brengt dat ze er jarenlang gebruik blijven maken. We kunnen zo kosten en baten goed tegen elkaar afwegen. Bovendien kunnen we door onze communicatie zo te concentreren prima afspraken maken met de radiostations.

    (voor de duidelijkheid, ik ben de woordvoerder van MKB Brandstof)

    BeantwoordenVerwijderen

  2. De Azijnpisser24 januari 2013 13:41

    Geachte heer van Wijngaarden,

    U stelt alweer, dat uw organisatie niets met MKB Nederland te maken heeft, zoals u eerder op de radio durfde te stellen, en zoals u in dit blog op 9 januari jl. in een reactie aan de orde stelde.

    Op 15 januari jl. reageerde Leendert-Jan Visser van MKB Nederland op uw reclame in het programma GMN op Radio1 vlak voor 10.30u., waar deze er geen geheim van maakte grote moeite met uw irritante klotenreclame te hebben, zie ook dit blog van 15 januari jl. (‘Tom de Ridder is echt niet…..’). Deze Visser stelde voor de microfoon, dat MKB Brandstof gebruik maakt van hetzelfde lettertype en kleuren die MKB Nederland gebruikt, dit stelt uw woorden van hierboven wel in een heel vreemd daglicht en op basis daarvan zou Visser wel degelijk om een verbod kunnen vragen, nog langer hun naam te misbruiken. Wat er wel of niet bij de KVK te vinden is zegt niet zo bar veel, zie alle faillissementsfraudes en andere zaken die totaal niet door de beugel kunnen. Het feit alleen al, dat u hetzelfde lettertype en de kleuren van MKB Nederland gebruikt, suggereren dat er minstens een ‘korte lijn’ loopt tussen uw organisatie en MKB Nederland.

    Fijn voor u dat u zoveel succes hebt met uw bedrijf, vreemd, dat u zoveel winst kunt behalen met uw tankpas, maar die winst moet ergens vandaan komen, van uw klanten, ik kan mij dan ook niet voorstellen, dat ondernemers goedkoper uit zijn met deze tankpas, t.o.v. zelf deze administratie te doen, of zoals vele MKB bedrijven het regelen, door een administratiekantoor in te huren voor alle belastingzaken.

    Mijn oproep aan de leden van MKB Nederland en MKB Brandstof, hun lidmaatschap op te zeggen blijft dan ook gewoon staan.

    Met vriendelijke groet en in de hoop dat uw bedrijf snel op de fles gaat, liefst als gevolg van deze meer dan achterlijke spotjes (als je de reclames hoort lijkt het gvd wel of je leven ervan af hangt, als je niet als de sodemieter een tankpas met je meedraagt).

Muzikaal recept tegen vals gespeelde politiek en verontwaardiging

Hier het regelmatig terugkerend geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser, speciaal voor jou samengesteld.

Eerste onderdeel: The Beach Boys met ‘Holland’, zoals je door de titel al kan vermoeden, dit album is voor het grootste deel in Nederland gemaakt, in tegenstelling tot wat ik een paar weken geleden zei over het album ‘Surf’s Up’, dat heeft mij intussen een kaakslag van de dokter opgeleverd, mijn  excuus bij deze. Mooi album waar de ‘jongens’ af en toe nog ‘vlammen’. Dr. John neemt de speler over met ‘Tango Palace’, niet ‘t beste dat hij ooit maakte, al is de kwaliteit ook op dit album van en door Rabbeneck gewaarborgd. Vervolgens The Passage met ‘Degenerates’, ja dat is even wat anders hè, lieve luisteraars, vreemde psychedelische synthesizer pop, doet denken aan The Legendary Pink Dots, maffe muziek en dito, soms wat zwarte humor, prachtig! Uit de Blow Fish serie, ‘Volume Copulation Explosion’ cd 1, (bij jou en mij, lichten dezelfde gebieden in de hersenen op, bij het genieten van muziek, als bij een orgasme! al was dat bij het uitkomen van dit album nog niet wetenschappelijk bewezen). prachtige muziek van o.a. The Cure, Beck (2013 Beck jaar), Dubstar, Baader Meinhof (!!), The Shave en Afghan Wigs (!). Let op! Sla nummer 4 en 5 over, jezus wat is dat klote! Hoofdgerecht: het hier veel geroemde album ‘Helgoland’ van Massive Attack, waar in het eerste nummer ‘Pray For Rain’ The Beach Boys nog even toekijken. Hekkensluiter de luxe: Brian Eno met ‘The Drop’, geniet van het fabuleuze werk van deze legendarische, geniale geluidslandschapschilder!

Diane-35: Schippers is niet verantwoordelijk voor de volksgezondheid

In Frankrijk zijn 4 vrouwen overleden aan de gevolgen van pil gebruik, het gaat hier om de (anticonceptie) pil Diane-35. Volgens het bijwerkingen centrum Lareb, zouden er in Nederland mogelijk 10 doden te betreuren zijn. Dat is geen reden voor de zwaar disfunctionerende VVD minister van Volksgezondheid Schippers, deze pil, net als in Frankrijk, te verbieden. Daar gaat het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) over, volgens het takkewijf. Met deze uitlating wast zij haar met bloed besmeurde poten weer eens in onschuld, maar ze heeft natuurlijk gelijk, als minister van Volksgezondheid houdt zij zich o.a. bezig met farma lobby, niet met de gezondheid van de bevolking, althans dat zou je kunnen concluderen, als je deze wanpresterende huppeltrut hoort lullen………