Author: Willem Wachtmeester
Muzikaal recept voor het stoppen met megalomane projecten en het schrappen van optredens door demente cabaretiers
Blogdokter P. Pisser gruwt van het graai-instituut, dat met koningshuis wordt aangeduid en wil deze gelegenheid gebruiken om de lezer aan te sporen wekelijks, tot op de dag van de troonswisseling, minstens 1 keer het album ‘Never Mind The Bollocks’ van The Sex Pistols spijkerhard te draaien. Dan nu het door dr. Pisser ingeleverde geneeskrachtig recept:
Vandaag start de dokter met het verzamelalbum ’12th St. Patrick’s Day Celebration Festival’ ‘Irish Paradise Lost and Found’ zo dat was weer 2 bekken vol woorden, maar het is een prachtig album met namen als: Jennifer Russel, Drimin Dubh, Skidoo e.a. traditionele en moderne Ierse muziek, en hoewel dr. Pisser en ‘ondergetekende’ niets met sinten of religies te maken willen hebben, is dit prachtig! Dan een nieuwere muziekstijl uit een verder verleden, Lionel Hampton: ‘Live In Cannes’, een prachtig album van deze vibrafonist, pianist, componist en bandleider, die in 2002 overleed. Op de laatste 3 nummers speelt Chick Corea mee (van wie later meer), sjkit’r’nd!!! Totaal niet aansluitend maar wel erg mooi: Aphex Twin met ‘Drukqs’ heftige experimentele elektronische muziek, die ook heel liefelijk kan klinken, een echte ‘hersenscherper’, mooi en bijzonder apart! Van de sci fi muziek door Aphex Twin, naar de ‘Griekse’ gitaargod Nicky Skopelitis, is alweer een fikse stap opzij, maar jezus wat is dit album sterk! Een album waar de jarenlange partner van Skopelitis, Bill Laswell, samen met een groot aantal andere artiesten, meewerkte. 2013 is het jaar van Beck, dus hier het album ‘Odelay’, een heerlijk hoofdgerecht! Als toet het album ‘Tibetan Scores’ van Ewuare, laat je langzaam wegdromen op deze prachtige muziek, maar vergeet niet, wat de Tibetanen al meer dan 50 jaar, met (instemmend) stilzwijgen van de rest van de wereld, wordt aangedaan door China, vergeet dat nooit!!!!!
Alles geheel afspelen op ABN voor het beste resultaat!
Veel plezier!
Van Aartsen en New Babylon
Het was mij geheel ontgaan, maar in de column van Ewald (wat is het: Ewout, of Ewald?) Engelen op Radio1 (rond 13.40u.), vertelde deze, dat VVD praalhans en kakker extraordinair van Aartsen, op de dag, dat deze als burgemeester New Babylon opende met de woorden, dat dit complex als voorbeeld staat voor Den Haag, de projectontwikkelaar door dit project failliet was gegaan…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Nu nog het ‘voorbeeldig failliet’ van gemeente Den Haag, door de belastinggeld-verslindende sloop van het bestaande perfecte muziekcentrum (en door die sloop ook nog eens een aanslag op het milieu) en de daarop volgende megalomane peperdure nieuwbouw van een totaal overbodig muziekcentrum, ook nog eens op een plek, waar de schitterend monumentale kerk aan de overkant in het niets zal vallen.
Nog even over dat ‘New Babylon’ is daar voor Engels gekozen, omdat daar een groot aantal Jamaicaanse rasta’s cannabis aan de mens gaan brengen?
Freek de Jonge en het cadeau van Pauw&Witteman
Het koningshuis heeft verzocht hen geen nationaal cadeau aan te bieden ‘ter ere’ van de troonswisseling op 30 april a.s. Witteman zei vorige week vrijdag in de uitzending, dat dwars als zij zijn, Pauw&Witteman deze gebeurtenis niet ‘onopgemerkt’ voorbij willen laten gaan………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Dwars’ en Pauw&Witteman… ha! ha! ha! en dan ‘onopgemerkt’, zelfs de katten en honden beginnen te begrijpen waar alle hysterie om draait, van der Laan wil als burgemeester van Amsterdam, v.w. alle drukte rond de kroning een extra feestnacht, een koningsnacht van 30 april op 1 mei, is het eindelijk bij het begin van de dag van de arbeid feest in Nederland! Trouwens de bewoners van de wijken in Amsterdam, die jaarlijks al overlast beleven aan het koningshuis-propaganda feest, zullen wel bijzonder blij zijn met hun ‘burgervader’…….
Wat hebben de ‘dwarse’ Pauw&Witteman in petto? Tot aan de kroning geven zij wekelijks een ‘geschenk’, verzorgd door een bekende Nederlander, aanbieden aan de nieuwe koning. Vorige week vrijdag was de jonge de eerste die de ‘eer’ te beurt viel. Gekleed in een bijzonder functionele stropdas, las hij een pro-monarchie gedicht op en verklaarde het oude wijf de Jonge daarna, dat hij een ‘zekere’ relatie heeft met Trix de gehelmde en met de pampaprinses, de laatste prees hij, daar Maxima Zorreguieta haar vader direct buiten spel zette, al zal dat wel door een ander ingegeven zijn, aldus de Jonge. Alle clichés voor de monarchie, kwamen zonder hapering uit de ‘opstandige keel’ van de Jonge…… Mag deze oude flapdrol eindelijk met de boodschappenbus mee?
Over de titel koningin voor Maxima, de dochter van een fascist, was het gezelschap het wel eens, een titel, die verder niets inhoudt, nee, totdat ons nationale waterhoofd een fatale stommiteit begaat, dan ontstaat er toch wel wat wrijving, mocht Amalia nog te jong zijn, om de troon te bestijgen…..
Ach eerst twee keer een nazi-officier als prins, daar kan nog wel een koningin met fascistische achtergrond bij…….
Gisteren was de harmonica trekker Kraayenhof aan de beurt, daar had uw Azijnpisser echt geen zin in.
Plasterk: om te kunnen decentraliseren, moet er gecentraliseerd worden, ha! ha! ha! ha! uiteindelijk wordt Nederland dan 1 grote stad met een minimum aan voorzieningen!
Politie inzet: de zinloze jacht op softdrugs
Deze week heeft de politie weer ‘grote successen’ geboekt met de opsporing en ontmanteling van een fiks aantal ‘wiet plantages’. Een totaal zinloze jacht, net als die op de ganzen, een leeggekomen plek wordt onmiddellijk weer ingenomen, zeker in deze tijden, waarin veel burgers bij god niet weten hoe ze de touwtjes nog aan elkaar moeten knopen, wat is er handiger dan een kamer die je niet gebruikt, vol te plempen met cannabis planten? En dat alles voor een drug, die qua schade nog niet in de schaduw kan staan van de verslavende harddrug alcohol en de schade die deze drug de maatschappij berokkend, direct en indirect.
Ten kostte van het oplossen van andere, vaak veel heftiger zaken, vindt er dus een grote verspilling plaats van belastinggeld en politie-inzet. Het zwaar wanpresterende VVD ‘fatsoens-duo’ Teeven en Opstelten, zouden beter kunnen pleiten voor een totale legalisering van softdrugs, dat levert niet alleen een berg belastinggeld extra op aan btw, maar zoals gezegd ook een veel efficiëntere politie-inzet en daarmee een flinke besparing van over de balk gegooid belastinggeld. Tot slot wordt daarmee de georganiseerde misdaad buiten spel gezet, misschien wel de belangrijkste reden voor die totale legalisering. Je zou dan ook kunnen stellen, zoals ik hier al vaak heb gedaan, dat Teeven en Opstelten fungeren als lobbyisten voor die georganiseerde misdaad, je zou je zelfs af kunnen vragen, of deze ‘heren’ geldelijk gewin hebben bij het vasthouden aan de status-quo, ja zelfs een langzame afbraak van die status-quo, door het gedogen steeds verder ter discussie te stellen.
Dit alles, nadat een groot deel van de wereld er intussen van overtuigd is, dat de Nederlandse aanpak een goede is (veel minder gebruikers dan elders van alle soorten drugs, althans als je de harddrug alcohol buiten beschouwing laat), er zijn landen en staten in de VS, die zelfs een stap verder gaan. Het is zelfs al zo ver gekomen, dat ongeveer een jaar geleden een paar burgemeester van voorsteden van Parijs, de Nederlandse overheid waarschuwden, softdrugs niet verder te criminaliseren, daar deze burgemeesters zien, dat Nederland langzaam maar zeker het oude pad verlaat en meer en meer met dezelfde problemen te maken krijgt, waar zij in Frankrijk worden geconfronteerd: grote misdaad, door het verbod op softdrugs, een bloeiende misdaad en het overspoelen van de straten met gevaarlijke harddrugs (als je toch misdadig bezig bent met het aan de man brengen van cannabis, kan je net zo goed meteen ook coke, heroïne, ghb, enz, verkopen….)
Muzikaal recept voor het aanpassen van kromme wetten en een echt referendum
Een geneeskrachtig recept, samengesteld door blogdokter P. Pisser, een recept om jou een beetje op te kalefateren na een week van leugens en bedrog.
Als eerste deze vrijdag Offer Israeli met ‘Clash’, virtuoos uitgevoerde, wat ‘wij’ in de 70er jaren jazzrock noemden, nu maar hopen, dat het geen fascistische zionist is… Dan La Buenasombrera met ‘Verdes Son Tus Pasos’, mooie, humoristische Spaanse jazz, genieten maar! De dokter heeft weer wat aparts opgeduikeld: Klaas R. Blaser met ‘Realms of Purgatory’ heb niets met purgatory of esoterisch gezwets, wat veelvuldig op de hoes wordt genoemd, ben meer voor het aanpakken van aso-teringlijers, je weet wel de meeste politici en het deel van de ondernemers, die langzaam maar zeker de wereld naar de kloten helpen. Maar godverdomme wat is dit mooi! Tijd voor iets geheel anders: Primal Scream met ‘Give Out, But Don’t Give Up’, best een mooi album, maar enigszins te gelikt, vooral de irritante vrouwenkoortjes komen snel de neus uit. Dit is niet meer de oude Primal Scream, dat is duidelijk, af en toe lijkt het er weer even op, maarrrrr…. Dan met een reuze stap naar het werk van Christian Hanak met ‘Breathtaking Pain’, mooie hypnotiserende elektro (trance), soms even de weg kwijt, om daarna weer op het moeilijke, kronkelende pad terug te keren, o zusters en broeders. Tot slot: Justin Berkovi met ‘Charm Hostel’, mooie SyFy op de vierkante millimeter, mooi!
Veel plezier!
Teeven heeft een nieuwe bruine ballon opgelaten: strafeis door slachtoffers
Hij was al weer een paar dagen uit het nieuws en aangezien hui toch al een afspraak had staan met het Radio1 programma “Vrijdagmiddag Live’, leek het de zwaar disfunctionerend staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Teeven wel een goed idee, om de onderbuik van Nederland nog eens te bedienen. Dus kwam hij met de idee, dat slachtoffers, in het kader van verruiming van het spreekrecht tijdens rechtszittingen, een strafeis mogen uitspreken, nou ja eerder een ‘strafwens’. Daarmee ondergraaft Teeven de onafhankelijkheid van de rechter weer eens, immers de rechter zal in een ernstige strafzaak wel rekening moeten houden met die ‘strafwens’, daar anders de rapen gaar zijn in conservatieve- en PVV kringen (die overigens zelf vaak aan de verkeerde kant van de wet staan). Eigenlijk zegt Teeven hiermee, dat hij vindt dat er wel wat zwaarder gestraft kan worden, vergeet niet, dat elk slachtoffer van een misdrijf een gesprek heeft met de officier van Justitie, die dit gesprek meeneemt in de strafeis. Vergeet daarnaast bovendien niet, dat wij in EU verband al veel zwaarder straffen dan de meeste andere EU landen. Aan het eind van zijn pleidooi voor de radiomicrofoon vanmorgen, stelt Teeven wel, dat de rechter natuurlijk alles moet wegen….., ja maar dat wordt dan wel meer bemoeilijkt, dat begrijpen, is teveel voor deze Amsterdamse boerenlul.
Advocaat Spong is niet direct tegen het uitspreken van die strafwens in een rechtszaak, terwijl hij zelf het tegenargument al geeft: de populistische uitspraak, dat het slachtoffer levenslang krijgt, terwijl de dader met een flutstraf wegkomt. Spong vindt alleen, dat slachtoffers zich niet met het bewijsmateriaal mogen bemoeien……. ha! ha! ha! En als dat bewijsmateriaal zwaar onvoldoende is, zoals regelmatig gebeurt, mag het slachtoffer dan wel een strafwens uitspreken? In feite bemoeit het slachtoffer zich dan indirect wel met het bewijsmateriaal….
Bart Nooitgedacht, voorzitter van Vereniging van Strafrechtadvocaten, stelde dat het slachtoffer door deze toevoeging, zelf onderworpen kan worden aan een verhoor, iets dat tegen het slachtoffer kan werken en in het voordeel van de dader kan zijn (bij een zwaar getraumatiseerd slachtoffer is dat van te voren al te zien als een nadeel, dat zou zelfs een 1 en 2 hersencellige nog kunnen begrijpen).
In het programma ‘Vrijdagmiddag Live’ liet Teeven weten, dat de rechters weliswaar een hoge werkdruk hebben, maar dat de zaken ook veel te lang duren, op de vraag van de presentator, of hij dat even wil bevestigen, doet hij dit niet, terwijl hij dit toch echt eerst meldde, ‘het kan allemaal sneller met bewaking van de kwaliteit’. Haalt de enorme hondenlul even later de rechtspraak op Sint Maarten aan, daar doet één rechter de zwaarste zaken, hier zijn dat er drie, maar ook hier zegt Teeven, dat hij niet wil zeggen, dat dit hier ook zo moet…. Jezus wat een ouwehoer!
Brenninkmeijer had een paar weken geleden commentaar op de omgang van Teeven met slachtofferhulp, veel geouwehoer, maar weinig of geen daden (mijn samenvatting van de woorden van Brenninkmeijer), natuurlijk ziet de ombudsman alles verkeerd, terwijl de eerste beste imbeciel kan horen, dat Teeven vergeleken met Brenninkmeijer een ongelofelijke dombo is. Teeven durfde zelfs te zeggen, dat Brenninkmeijer beter onderzoek moet doen, wat een idioot! Over kritiek op de omgang met uitgeprocedeerde asielzoekers wil Teeven al helemaal niets weten, maar dat was allang bekend, voor de huidige generatie VVD’ers is de hele wereld veilig, kan iedereen terug naar het land van herkomst en is alleen een dode vluchteling een echte vluchteling. Dat hij een vies goor beleid voert tegenover deze mensen, zal de flapdrol een rotzorg zijn. Teeven, die mensen van deze wereld illegaal durft te noemen en dat ook nog eens strafbaar heeft gesteld……..
Teeven moet eindelijk eens aan de pakkans van misdaden werken, i.p.v. populistische bruine ballonnen op te laten, m.a.w. doe eindelijk je werk eens klootzak!.
Kerstens vindt dat het kabinet genoeg doet voor de bouw
Voor de BNR microfoon (na 11.00u.), liet PvdA keffer Kerstens weten, dat het kabinet meer dan genoeg doet voor de bouw. Dit zei hij na commentaar op de greep, die Rutte 2 doet uit de kas van de woningbouwcorporaties, die daardoor veel minder nieuwbouw kunnen plegen (en als gevolg, de kosten voor de huurder flink blijven stijgen, echt heel sociaal), zo noemde hij de verlaging van de btw en nieuwe regels voor de starters, die zich weer tot over de kruin in de schulden kunnen steken, trouwens alsof deze laatste maatregel al een groot succes is…….
VVD ‘zwaargewicht’ en draak extraordinair Neppérus liet weten, dat het kabinetsbeleid, dan misschien wel vervelend is voor de werklozen, maar dat we door de zure appel heen moeten bijten. Viel nog mee, dat ze niet over zoet na zuur begon……
Deze 2 vertegenwoordigers van het sloopkabinet Rutte 2, lullen natuurlijk niet over de meer dan 650 mensen die dagelijks werkloos worden en het consumentenvertrouwen, dat steeds verder wegzakt. Of er nog iets te repareren is, of dat er een mooie toekomst open ligt, als het land naar de kloten is geholpen door waardeloos en ronduit rampzalig beleid: een (echte) werkloosheid van meer dan 1 miljoen mensen, een record aantal faillissementen, 1,2 miljoen armen, jaarlijks 12 miljard belastingaftrek* voor hypotheekrenteaftrek met een totale schuld van 700 miljard euro(!!!), die niet opweegt tegen de waarde van die huizen (nog niet voor de helft) en een economische krimp, die zonder rekentrucs al bijna 2 jaar voortduurt……
*Daar doet die halve procent minder aftrek jaarlijks, voorlopig maar heel weinig aan.
Faillissementen voor de belastingbetaler
Alweer een faillissement waar de belastingbetaler voor op mag draaien, althans als dit faillissement wordt uitgesproken door de rechter en gezien de praktijk, zal dit hoogstwaarschijnlijk gebeuren. Onlangs het faillissement van de Pier in Scheveningen, in eigendom van een aparte van der Valk BV. Je zou denken, dat dit bedrijf meer dan genoeg geld heeft om zo’n faillissement te voorkomen, maar kennelijk zit de wet zo krom in elkaar, dat de belastingbetaler uiteindelijk opdraait voor de kosten, een meer dan schandalige gang van zaken. Deze week het bloemen exportbedrijf Ciccolella, dit bedrijf heeft een grote betalingsachterstand en dreigt failliet te gaan, het Italiaanse moederbedrijf heeft geld zat, maar weigert verder op te draaien voor de verliezen. Of u maar even de portemonnee wil trekken!
Onder Rutte 1 en 2 is het aantal faillissementen opgelopen tot recordhoogte, ook zonder gore ‘legale’ truc-wetgeving kost ons allen dit een gigantisch kapitaal. Onder Rutte 1, deed men niets aan deze wetgeving, o nee, ik vergis me, het is makkelijker gemaakt om een BV op te starten, zo hoef je niet minstens € 18.000,– te reserveren, als je een BV wilt opzetten, goed hè……….
Zie ook: ‘De Mos schiet bokken, kinderen en ouden van dagen direct naar binnen en luiken voor de ramen!!!‘