Paardenvlees en controle

Toch een ‘leuk’ bij effect van het ‘paardenvlees schandaal’, eindelijk lijkt een flink deel van de Europese bevolking uit de ‘voedselveiligheids-coma’ te ontwaken en zich af te vragen, wat de ‘inhoud’ van de voeding is, waar zij zich dagelijks volproppen. Bovendien ziet een groot deel van diezelfde bevolking, dat de overheidscontroles op hun voeding totaal te wensen overlaat, m.a.w. dat zij ook op dit gebied zwaar besodemieterd worden…….

WOZ waarde versus huurprijs

Ombudsman Brenninkmeijer maakt zich terecht druk over de onzichtbaarheid van regels rond de WOZ waarde bepaling, hiermee was hij gisteren te zien in Nieuwsuur, laat hij zich nu ook eens druk maken over de belachelijk hoge huurprijs die bewoners moeten betalen. Een huurprijs die meer en meer opgeschroefd wordt, om te kunnen wedijveren (huurliberalisatie) met de achterlijk hoge koopprijs van huizen (een prijs die voor meer dan de helft uit gebakken lucht bestaat), moet de huurprijs zo snel mogelijk naar dat niveau getild worden, dit alles om de huizenbubbel in stand te kunnen houden…..

Politiek, het probleem met dit begrip is, dat de grote massa, ten onrechte, overtuigd is van de goede bedoelingen en betrouwbaarheid van figuren die zich politicus durven te noemen

Traumacentrum heeft schijt aan de integriteit en privacy van kinderen

Kwam gisteravond tijdens het zappen terecht, in het programma ‘Traumacentrum’ van SBS, het programma was bijna afgelopen. In beeld een arts, die een kind behandelt en daar later voor de camera nog wat aan toevoegt. De ouders zal wel om toestemming gevraagd zijn, maar het gaat hier om hun kind, hoe kunnen zij, de arts en de programmamakers zo weinig belang hechten aan de bescherming van de integriteit en privacy van dat kind?

Na alle ophef over stiekem filmen op de eerste hulp post van het VUmc in Amsterdam, wordt dit zeker als normaal ervaren, het is een godvergeten schandaal, dat men dit soort programma’s durft te maken en over het handelen van de ouders en arts zijn al helemaal geen woorden te bedenken, ongelofelijk!

Waar blijft de politiek in deze, hebben zij dan helemaal niets geleerd van het schandaal rond het VUmc??????

Muzikaal recept voor echte linkse politiek en ‘gratis’ openbaarvervoer, maar tegen oranje propaganda, suffe spotjes en ‘slimme meters’

Blogdokter P. Pisser heeft weer een uitgemeten, zonnig, geneeskrachtig recept voor jou samengesteld.

Eerste onderdeel: Hikashu met ‘The human Being’, fraaie muziek uit Japan, die als ‘avant-pop’ wordt aangeduid, iets meer ‘poppy’ dan bijvoorbeeld de Franse groep Magma, waar het wel wat van weg heeft. De zang van Koichi Mukkami doet mij denken aan een westerse zanger uit de 70er jaren, maar ik kan niet op de naam komen, dus als je op wilt gaan voor de 4e hands koelkast….. Dan een raar verzamel album met de naam ‘Heart-Core Fifth World Sampler’ met namen als Sonic Surfers, Vox Luvitna, Sherron e.a. Op ‘t eerste gezicht lijkt het shit muziek, maar speel je de muziek af, met de bassen helemaal open (zoals Jullie Azijnpisser zijn muziek afspeelt), doet ‘t vreemde, prettige dingen in je hersenhal. Het nummer ‘No more war’ van 2 Shouts And A Yell, is een mooi nummer, alleen gaat de tekst over een universele regering, die e.e.a. zou moeten voorkomen, misschien zou zo’n regering oorlogen tussen landen kunnen voorkomen, maar dat kan alleen als er oorlog tegen de burgers gevoerd wordt, door zo’n regering, kortom een regelrechte ramp voor de mensenrechten. Vandaar dat we ook beter vandaag, dan morgen uit de onzalige EU kunnen stappen, zeker als je ziet hoe de grootste fractie uit het EU parlement, de EVP is opgebouwd uit ultra-conservatieve krachten, die streven naar dictatoriale overheersing. Neem het smerige varken Orbán uit Hongarije, die de persvrijheid aan banden wil leggen en legt, tegen abortus en het homohuwelijk is (is deze fascist trouwens familie van het ongelofelijke tyfuswijf Orbán-de Haas van het Katholiek Nieuwsblad?). Overigens zijn er maar weinig EU partijen waar je geen fundamentele vragen bij kunt zetten.

Waarom zullen we nooit weten, daar dr. Pissers wegen ondoorgrondelijk zijn, maar nu staat Asian Dub Foundation met R.A.F.I. op het menu, jezus wat mooi! Plus flink wat kritiek op de machthebbers, die zo ongeveer alles naar de kloten helpen. Nu we toch in deze hoek van wereld-cross-over zitten:  Trans Global Underground met ‘Impossible Re-Broadcasts’, remixes van voornoemd album door o.a Kamel Nitrate, Thievery Corporation, genetic Drugs en Salgrass, extra hard genieten, piepels! Afsluiter: Radha met gelijknamig album, Italiaanse-cross-trance-shit, prachtig!! Trap niet in de verlokkingen van de hindu-godsdienst, die gepropageerd wordt in een paar nummers: we hebben maar één leven om het goed te doen op deze wereld, dus laten we eindelijk eens echt beschaafd worden, de religies terugdringen naar de volwassen huiselijke sfeer en het geluk voor iedereen op deze kleine planeet verwezenlijken.

Maar nogmaals, op deze ‘kleine’ voetnoot na, wat een schitterend album!

Veel plezier!

Koningshuis in Lech

Het koningshuis is neergestreken in het Oostenrijkse Lech voor de jaarlijkse wintervakantie (regeren is uiterst vermoeiend, al die klote recepties en vliegreizen naar dictatoriaal geregeerde landen). De bewoners die door de ‘oranjes’ (nul en generlei connecties met de echte oranjes) op handen worden gedragen, door

deze graaifamilie, genereert het stadje een berg geld, had gisteren een herdenkingsdienst gepland voor het herdenken van het ‘ski-ongeluk’ van Friso een jaar geleden. Dus een kerkdienst, compleet met kaarsen, waar onbeschoft genoeg, geen ‘oranje’ te bekennen was, die waren ‘gewoon’ aan het skiën, aldus één van de vele journalisten ter plaatse, ha! ha! ha! ha! Het Radio1 nieuws gisteren van 18.00u. een uitgebreid verslag, compleet met vragen aan bewoners van Lech. Of er iets veranderd was sinds vorig jaar, was één van de vragen, ja hoor nog meer waarschuwingen, je vooral te houden aan de voorschriften, zoals het niet skiën buiten de pistes. Het aanwezige journaille maakte zich hijgend op voor het orgasme voor vandaag: ‘het fotomoment’.

Dat fotomoment werd dan weer uitgebreid besproken in het Radio1 nieuws vanmiddag, jezus wat een geouwehoer, één grote ‘oranje’ propaganda!

Helma Lodders: de waarheid is links

Het VVD leeghoofd Lodders maakt zich druk over het feit, dat leerlingen in het onderwijs linkse propaganda voor de kiezen krijgen. Hare kwaadaardigheid maakt zich druk over lessen, waarin wordt gesteld, dat de ‘bio-industrie’ veefabrieken zijn. Er worden jaarlijks een half miljard dieren (!!!!, wat nou, Nederland is vol?) groot- en doodgemarteld in dit land, maar als je de manier waarop e.e.a. gebeurd onmenselijk, monsterlijk durft te noemen, of zelfs behoorlijk zwak van ‘veefabrieken’ durft te spreken, schiet het takkewijf uit haar slof. Ach een megastal is ook maar een stal en de waarheid is voor links tuig…..

Hetzelfde tyfuswijf Lodders durfde in 2011 te zeggen, dat de EU natuurbeschermingsregels veel te strak zijn, half december 2010 opende zij een meldlijn en ze zei een half jaar later zich rot geschrokken te zijn van het resultaat….. Ja het was werkelijk verschrikkelijk hoe CDA natuurvernietiger Bleker met de EU regels in de achterzak de natuur ‘beschermde………’

Ria Cats, opruier tegen vakbonden

De neoliberale huppeltrut en redacteur van het FD, Rai Cats liet vanmorgen op BNR (rond 08.35u.) weten*, dat zij zich zorgen maakt over de radicalisering binnen de vakbonden. Volgens de rechtse huppelkut willen radicale facties binnen de vakbonden niets anders dan actie voeren, omdat ze tegen alle overheidsmaatregelen zijn en vinden dat hun handtekening onder akkoorden, van nul en generlei waarde zijn (wat gezien de gebeurtenissen van de afgelopen jaren ook ‘een waarheid als een koe’ is). Alsof dat niet genoeg reden is om je kont tegen de krib te gooien!!!!! Rechtse figuren als Cats maken zich schuldig aan opruiing, en zoals gezegd ook nog eens op volkomen onterechte grond (die ze ook nog eens zelf aangeeft).

*Het particuliere radiostation van de Telegraaf, dat via WNL ook nog eens uit de ruif van de staat mee eet.

NS wil één tarief op het spoor

De NS wil één tarief op het spoor, dit nadat het overheidsbedrijf door hun veel te hoge tarieven en slechte dienstverlening, veel treinreizigers de auto in joeg en als laatste kers op de taart, een waardeloze trein heeft gekocht, die extra duur, de goed werkende (en veel goedkopere) intercity verbinding Amsterdam-Brussel de nek omdraaide. De Fyra, een peperdure klote trein, die de reiziger door de strot werd geduwd. Er is een gezegde, dat spreekt van het stil blijven zitten, tijdens het scheren, daar heeft men bij de NS nog nooit van gehoord, dat is vandaag weer eens duidelijk geworden met deze roep om één tarief! Reken maar dat dit eenheidstarief weer een verhoging van de prijs met zich mee zal brengen.

De andere treinreis aanbieders verklaarden, dat dit niet mag van de mededingingsautoriteit en dat de provincies daar over gaan, hoe verklaren deze bedrijven dan de afspraak, die men onderling heeft gemaakt voor het busvervoer????? Zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/02/openbaarvervoer-tarieven-de-passagiers.html

Het is de hoogste tijd, dat de overheid het openbaarvervoer weer geheel zelf (echt) in handen neemt, vervoer is tenslotte een basisvoorziening en vermindering van autoverkeer komt de gezondheid van velen ten goede (naast de vele luchtwegklachten bij kinderen en andere zwakke groepen, 18.000 vroegtijdige doden jaarlijks). Kunnen we eindelijk dit vervoer gratis maken, zodat een ieder daar gericht belasting voor betaalt, en er aan een groter en kwalitatief beter openbaarvervoer- en spoornet gewerkt kan worden (zodat iedereen makkelijk en snel de werkplek en andere bestemmingen kan bereiken), wie dan nog wil autorijden, betaalt dubbel. Kunnen we meteen de bezem door organisaties als de NS halen en een groot deel van de veel te hoog betaalde en veel te grote top, de straat op schoppen!

Door het ‘Bob’ spotje met Lenny Kuhr en het vreselijke nummer ‘Visite’, zou je je spontaan volledig vol laten lopen, om je daarna te pletter te rijden tegen een boom!