Han Noten laat ‘erudiet’ van zich horen, lobby in de 1ste Kamer bestaat niet!

De neoliberale ‘denker’ van de PvdA, Han Noten, was vanmorgen te gast bij BNR na 09.30u., ik kan de kwal niet horen zonder onmiddellijk schijtziek te worden, maar heb een paar minuten mee kunnen pikken (tegen een zware tol, de hele plee ondergekotst). Noten, die binnenkort de Eerste kamer verlaat, vindt dat deze Kamer te politiek wordt, vervelend hè Noten, als je in de Tweede Kamer het volk belazert, en in de Eerste Kamer worden een paar van je vuile plannetjes afgeschoten, dat moeten we niet hebben. Verder vindt deze PvdA hufter, dat het werk in de Eerste Kamer een bijbaantje moet blijven, ze moeten een baan daarnaast hebben, dat is alleen maar goed, aldus Noten. Ja, precies zoals het nu is, een Eerste Kamer die vol zit met lobbyisten, die de belangen van het bedrijfsleven behartigen, daar zijn ze immers voor bedoeld, die volksvertegenwoordigers in de Eerste Kamer…… Maar zo ziet Noten dat niet, dat lobby tot belangenverstrengeling leidt, daarom noemt hij een collega uit de Eerste Kamer, die een WAO uitkering krijgt, die zou ook uit eigen belang tegen plannen, die de WAO beperken, kunnen zijn, alsof dat te vergelijken is. Ten eerste zou een volksvertegenwoordiger uit de Eerste Kamer, geen WAO uitkering moeten krijgen, 99% van deze figuren hebben allang een fiks kapitaal bij elkaar gegraaid, ten tweede zou je de inkomens die aan politici worden toegekend, kunnen zien als een uitkering, immers zij worden door de belastingbetaler bekostigt en als er nu voor één inkomen goed wordt gezorgd in Nederland, is het wel voor juist die inkomens, n.b. door de politici zelf. Waarom werd een paar jaar geleden de Balkenende-norm met € 7.000,– verhoogd, kon de minister-president niet meer rondkomen van € 186.000,– per jaar????????

Noten? Snel naar een bejaardenhok en nooit meer een publieke functie a.u.b!

Beatrix doet afstand, ons nationale waterhoofd koning

Ons nationale waterhoofd Alexander en zijn pampaprinses Maxima Zorreguieta, worden koning en koningin. Beatrix doet afstand van de troon, voordat de vader van Maxima, Zorrgeuieta wordt aangeklaagd wegens zware misdaden tegen de menselijkheid onder het fascistische Videla regime in Argentinië. Het net sluit zich steeds nauwer om Zorreguieta en je kan natuurlijk niet een aangeklaagde fascistische misdadiger bij de kroning van ‘ons’ staatshoofd aanwezig laten zijn, want dat mag hij van de PvdA neoliberale superwindvaan Samsom, aanwezig zijn bij de kroning van zijn dochter en schoonzoon, zo liet Samsom vorig jaar weten. Het zal me niet eens verbazen, als er door de Nederlandse overheid, druk is uitgeoefend op de Argentijnse overheid, een ‘hold’ op het Argentijnse OM te zetten, zodat de vervolging van Zorreguieta ‘even’ wordt opgeschort.

De kroning is gepland op 30 april, dat is om te voorkomen, dat de dag van de arbeid, 1 mei ooit een nationale feestdag wordt in ons land. Er is tenslotte nog nooit iemand doodgegaan van werken, luidt het cliché….. Als je voor elke dode die in de geschiedenis ten gevolge van arbeid overleed, een stuiver zou moeten betalen, zou je na 50 jaar, met een jaarlijks inkomen van € 100.000,–(netto), die som geld noch niet neer kunnen tellen.

Maar je moet er natuurlijk niet aan denken, dat daar ooit bij stil wordt gestaan, nee, dan liever voor de uitvreters van het koningshuis, met al hun waanzinnige verdiensten voor ons land, elk jaar, naast hun gigantische bijstandsuitkering uit de belastingpot, een peperduur feest bereiden, ook al betaald uit diezelfde pot…….

Je zou toch hopen, dat we anno 2012 eindelijk eens kappen met het meer dan achterlijke en achterhaalde instituut monarchie, een peperduur instituut, dat thuishoort in de middeleeuwen. Durf niet te komen met het lulargument, dat een president nog duurder is, dat is een leugen, bovendien heb je met een minister-president, in het geheel geen president nodig, zelfs dan, als de minister-president de hoogste vertegenwoordiger van Nederland zou zijn, zou de zogenaamde Balkenende-norm nog veel te hoog zijn!

Muzikaal recept voor een alarmsysteem t.b.v alle burgers, maar tegen valse veiligheid en kredietbeoordelaars

Jouw eigen geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser, voor deze rrrrrare maandag, die alweer bol staat van zouteloos, dom gelul.

Het eerste onderdeel: Little Feat met het geweldige live album ‘Waiting For Columbus’, met daarop onder andere het prachtige, humoristische country nummer uit de film Easy Rider ‘Don’t Bogart That Joint’ (my friend en zo is’t maar net!), speciaal voor de 2 grote VVD lobbyisten van de georganisserde misdaad, Opstelten en Teeven. Vervolgens: Stanley Clarke met ‘Vulcan Princess, één van de mooiste jazzrock (wat men later jazz fusion ging noemen) albums uit de 70er jaren, met o.a. de medewerking van Airto Moreira, de goddelijke Braziliaanse percussionist, genieten piepels! Daar sluit mooi het album ‘Toy Planet’ van Irmin Schmidt (van de legendarische Duiste band ‘Can’) & Bruno Spoerri, schitterende geluidslandschappen waar je zo in verdwaalt, in diverse ‘stylies’, ingenieus mooi! Hoofdgerecht 1: het verzamelalbum ‘One Night In Bloom’ met namen als Streamer, Nuspirit, Helsinki, Jeacqueline Taieb (met een waanzinnig mooie cover van het nummer ‘My Generation’ van The Who, dat hier ‘7h du Matin’ heet). Hoofdgerecht 2: Yello met ‘Claro Que Si’, een van de geniale producten van de geluidstovenaars Blank en Meier, fabulotasties! Hekkensluiter, de vrolijk chaotisch kabbelende muziek met extra’s van Mariner met ‘Amphibian’ met een ruimte reis door de oersoep, prachtig!

Alles geheel afspelen op ABN!

Veel plezier!

Schultz van Haegen zet de burgergeest onder water

Het kwaadaardige VVD klerewijf Schultz van Haegen, die schijt heeft aan de gezondheid van de burgers aan de onderkant van de samenleving en aan het milieu, liet zich i.h.k.v. de aanstaande herdenking op 1 februari van de Watersnoodramp in 1953, uit over het ‘feit’ dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen in het geval van een evacuatie, mocht het nog eens tot een watersnoodramp komen. Daarom gaat dit monster voor de regio’s een evacuatieplan maken, zodat de burger weet wat het betekent om onder de zeespiegel te leven en dus weet wat te doen bij zo’n ramp……. ha! ha! ha! ha! We leven godverdomme niet meer in 1953, probeer de randstad nu maar eens te evacueren, jezus wat een volksverlakker. Trouwens dat ze over 1953 durft te spreken, daar was de overheid de hoofdschuldige van alle ellende, niet de slachtoffers, wat een tyfuswijf!

Asscher: “er moet geregeerd worden”

Op de woorden van Ton Heerts, die stelt dat de sociale partners (o.a. de vakbonden) buiten spel zijn gezet door Rutte 2, durft PvdA slaapbol en griezel Asscher te zeggen, dat er geregeerd moet worden. De AOW maatregelen die PvdA leeghoofd Klijnsma heeft doorgevoerd, zijn intussen van kracht en een regering kan niet 3 maanden lang niet regeren. Er kan gesproken worden als de partners (waaronder de bonden) met geschikte alternatieven komen……… ha! ha! ha! ha! ha! Alsof dat overleg is…. Om nog eens een gigantische opendeur in te schoppen voegde Asscher toe, dat er soms besluiten genomen worden, waar niet iedereen tevreden over is (alsof het over de verhoging van de postzegelprijs gaat), “maar ik reken op de sociale partners”, aldus klaas vaak…….. Werkelijk ongelofelijk, dat is minister godverdomme!

Nog steeds blij dat u PvdA stemde?

NL-alert het nieuwe alarmeringssysteem van uw overheid voor een exclusieve groep!

Op 4 februari gaat men het nieuwe alarmeringssysteem NL-Alert, van uw overheid uittesten. men gaat ervan uit, dat iedereen zo ongeveer een smartphone heeft, maar als u twijfelt mag u op de website van de overheid zoeken of uw telefoon dat kan, die website is: rijksoverheid.nl*, u weet wel het monstrum waar men tegen miljoenenkosten, een nieuwe naam aan heeft gegeven (was postbus 51). De overheid gaat er dus vanuit, dat iedereen zo’n telefoon kan en wil aanschaffen, dat in een crisistijd, waar 1.2 miljoen mensen in Nederland in armoede leven….. Zoals gezegd er zijn genoeg mensen, die een tyfushekel aan mobiele telefoons hebben en vergeet daarbij het grote aantal ouderen niet, die bij god niet weten wat ze met zo’n kutding moeten doen en er dus niet over prakkiseren er een aan te schaffen. Ach, voor politici bent u afgeschreven na uw 67ste levensjaar en aan idioten die geen mobiel willen, heeft de overheid al helemaal schijt, die zijn ‘sowieso’ (gadver) lastig en kritisch……

Zouden er politici en ambtenaren zijn, die er belang bij hebben, dat zo veel mogelijk mensen een ‘slimme mobiel’ aanschaffen? De vraag stellen is ‘m beantwoorden! Zie de uitlatingen van politici over lobbywerk van Kamerleden, moet allemaal kunnen, bovendien staan de deuren van de politiek in Den Haag en Brussel wagenwijd open voor lobbyisten, wat mij betreft, een schande van formaat, waar de politiek vooralsnog weigert ook maar iets aan te doen!!!!

Trouwens waarom moet er voor een Nederlands alarmeringssysteem weer een Engels woord gebruikt worden, n.b. door de Nederlandse overheid?

*Als u naar die website gaat, vindt u op de ‘home’ pagina geen onderwerp met de beginletter ‘A’, u moet ‘alert’ in het zoekvlak invullen, bij alarm komt u geen steek verder….. goed hè!!!

U kan ook direct naar NL-Alert, u komt dan op de volgende site: http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/

Deze pagina is, zoals u uit voorgaand adres al kan lezen, van nederlandveilig.nl , veilig voor bepaalde telefooneigenaren. Belachelijk trouwens, dat niet gewoon alle ip adressen in Nederland zo’n alarmering krijgen toegestuurd

Sweder van Wijnbergen bagatelliseert rol kredietbeoordelaars

Vanmorgen was Sweder van Wijnbergen in Lijn 1 te gast (Radio1 van 10.30-11.00u.), om te spreken over de problemen bij de ‘bank-verzekeraar’ SNS Reaal. Hier liet hij weten, dat de rol van Fitch, die waarschuwde voor het laten meebetalen door obligatiehouders, voor de ellende bij SNS*, van nul en generlei waarde is. Dat geldt wat hem betreft voor de rol van alle kredietbeoordelaars. Alsof de rente voor landen niet als een pijl de lucht in schiet, als deze beoordelaars een negatief oordeel vellen, Volgens van Wijnbergen geven die kredietbeoordelaars alleen maar de zaken weer, zoals die ervoor staan. Nogmaals, dat de financiële markten sterk reageren bij een negatief oordeel, is dan wel bijzonder vreemd……..

*Het laten bloeden van obligatiehouders, die tot nu toe altijd worden ontzien, zou z’n weerslag krijgen op alle banken, daar men ervan uit gaat, dat de overheden ten alle tijde zullen lappen in het geval van problemen bij een systeembank: lees de belastingbetaler zal ten allen tijde lappen………

Vergeet daarbij niet, dat velen vraagtekens zetten, bij het SNS als systeembank neerzetten, twijfels die van Wijnbergen zelf ook heeft, maar kredietbeoordelaar Fitch denkt daar dus geheel anders over.

Muzikaal recept voor het terugdringen van luchtvervuiling en het teruggeven van in WOII geroofde kunst.

Het geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P. Pisser, om je te wapenen, tegen alle leugens, die politici en anderen deze week weer over jou heen zullen storten (maar niet om ze te vergeten!).

De dokter start vandaag met het album ‘Lead Me Not Into Penn Station’ van Block, mooie folkrock met net ‘dat’ ietsje extra en een paar kritische teksten, die je zo op Rutte 2 kan plakken, genieten dus! We stappen over naar akoestische cross-world muziek met het album ‘Overtime’ van het Duitse Urban Turban. Schitterende muziek met een fiks aantal kritische teksten (ook voor alle werknemers van buiten Nederland, die hier worden uitgebuit, vaak met medeweten van- en mogelijk gemaakt door de  politiek (EU, m.n. Bolkestein en landelijk). Verder een paar mooie John Mayall covers. Over ‘world’ gesproken: Slovo met ‘Nummo’, een waanzinnig mooi album en veel vette kritiek o.a. op de VS: ’21 Today’ een opsomming van een aantal illegale oorlogen, die de VS voerde. Hoofdgerecht: Mark Grant met ‘Sound Design 2 remixes’, een mooi album met o.a. namen als Osunlade, Mood II Swing, Atmosfear (hé, ‘the word of tonight….) en Trax. Toegerecht: Röyksopp met ‘Röyksopp’s Night Out’ een sjkitterend live album van deze elektronische Vikingen, sjkoll!

Een kort recept, maar de dokter adviseert je vroeg naar bed te gaan, om met een goed gewapende geest te voorschijn te komen morgenochtend, veel plezier en handjes onder ‘t dekbed!

Alles geheel afspelen op ABN, voor garantie op het geneeskrachtig effect van dit recept!