Coronabeslommeringen: harde lockdown, waarom dan geen vliegverbod? En een Duitse viroloog over ‘succes’ van vaccinatie

Het is werkelijk om je kapot te lachen: ten eerste de meer dan belachelijke vertoning van VVD premier en aartsleugenaar Rutte op tv gisteravond en het afkondigen van een ‘harde lockdown’ door dezelfde pias. Een harde lockdown met het dringend advies om niet te gaan vliegen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Blijkbaar willen Rutte en z’n rebellenclub de luchtvaartmaatschappijen niet teveel voor de voeten lopen….. Hoe kan je verdedigen dat allerlei winkels en ‘doorlooplocaties’ als musea moeten sluiten, terwijl de enorme doorlooplocaties van vliegvelden gewoon open blijven en als kers op de Coronataart mag je dan ook nog eens plaatsnemen in een cabine met een groot aantal mensen, waarin de kans op besmetting uiteraard veel hoger is dan in de eerste beste winkel??!!!! (trouwens je kan thuis nog beter afstand houden van elkaar dan in zo’n cabine…….)

                                           ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kortom men weet bij god niet hoe zaken zo te verdraaien zodat mensen nog geloof blijven hechten aan de Coronamaatregelen…….. Het is als met de mondmaskers, eerst niet nodig, waar het RIVM volkomen terecht opmerkte dat deze ondingen geen zin hebben, daarna een dringend advies deze te dragen in winkels, tot het verplicht stellen daarvan in alle openbare ruimtes……. Dat e.e.a. grote onzin is bleek wel in een Belgisch zorgcentrum waarvan op 12 december jl. bekend werd gemaakt dat een ‘hulpsint’ (alsof er een echte zou zijn, wat een zottigheid!) maar liefst 57 bewoners besmette met het virus…..

De ‘hulpsint droeg als zijn medewerkers (‘zwarte pieten?) mondmaskers, bewaarden meer dan 1,5 meter afstand, zorgden ervoor dat ze de cadeautjes niet aanraakten en alsnog werden 57 van de bewoners besmet (volgens VRT1 op die dag), die overigens geen mondmasker droegen. Dit is van belang daar men bij kritiek op deze ondingen stelt dat een mondmasker voorkomt dat wanneer je besmet mocht zijn, je anderen niet kan besmetten……. Gelul dus! (dat de mondmaskers het virus niet tegen kunnen houden, was al veel langer bekend, vandaar ook dat men met het voorgaande lamlendige excuus kwam…..) Niet voor niets ook dat je bij gevaarlijke besmettelijke ziekten mensen in ‘maanpakken’ ziet lopen, waarbij ook het hele hoofd is afgesloten van de ‘buitenwereld’ en men perslucht gebruikt die zonder meer zuiver is…….

 

Een met Sars (1) besmette patiënt wordt behandeld

Nog even terug naar de toespraak van Rutte, vanmorgen was het niet van de lucht op zowel Radio1 als BNR, elk nieuwsbericht boog weer op de meer dan 8 miljoen kijkers die de meer dan lachwekkende vertoning van Rutte hadden gezien, het kwam zelfs even in de nieuwsberichten van WDR 5….. Alsof het gvd een prestatie is, logisch dat veel mensen hebben gekeken, immers met die toespraak kreeg je te horen wat de maatregelen zijn die genomen worden, het was geen quiz , voetbalwedstrijd of andere zaak waarvoor mensen massaal voor ‘de buis’ plaatsnemen!!

Moest vanmiddag naar de huisarts (in het centrum), zag in de stad dat het alsnog behoorlijk druk was, ondanks de ‘harde lockdown’ en een fiks aantal gesloten winkels………

Een lockdown van meer dan 4 weken, terwijl lockdowns in andere landen amper succes opleveren…. Alleen in landen die je niet anders dan met vliegtuig of schip kan bereiken boekten enig succes, waar het maar de vraag is, of die op een later tijdstip niet alsnog met een piek in besmettingen te maken krijgen (immers het is in het geheel niet zeker dat vaccinaties succes zullen hebben….)….

Daarover gesproken: nog één beslommering voor deze dag >> op WDR 5 vanmorgen een viroloog die stelde dat men niet moet verwachten dat met de vaccinaties het aantal doden zal dalen, om dat te kunnen zien heb je volgens deze volksverlakker meerdere maanden nodig……. ha! ha! ha! ha! ha! Ja en dan maar hopen dat het aantal doden niet stijgt juist door die vaccinaties, immers het is maar de vraag hoe veilig die vaccins zijn, als je ziet dat ze met stoom en kokend water zijn gefabriceerd……. Een flink aantal artsen en verpleegkundigen hebben al laten weten deze vaccinaties niet te nemen, juist vanwege de snelheid waarmee ze zijn gefabriceerd en ‘uitgetest……’ 

Zie ook: ‘Lockdown vanwege het Coronavirus en andere beperkende maatregelen hebben in Duitsland gezorgd voor een grote toename van geweld tegen vrouwen

Coronavirus: VVD premier Rutte en CDA minister de Jonge blunderen maar door, waar de NOS probeert de geloofwaardigheid van die 2 op te pompen

Corona-spinsels: het nieuwste van het nieuwste: met een mondmasker op telefoneren vanuit je huis……. ha! ha! ha! ha!

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit….

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens‘ (de demonstratie waar Kennedy sprak)

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni het
aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde is!
)

Demonstratie tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere leugens

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen‘ 

Coronavirus: artsen willen via rechtszaak tegen de staat COVID-19 van A-lijst krijgen, daar het een griepvirus zou zijn

Coronavirus: veel hysterie, waarom dan wel vakanties toestaan naar ‘risicogebieden’ en dan ook nog ‘s nachts‘ 

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!)
(Dezelfde Fauci die eerder in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen
dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl
de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan
Nederland, bovendien kan men nu
bewijzen dat mondmaskers dragen niet helpt besmettingen te voorkomen
[door berichten geplaatst op 16 en 17 oktober 2020, waarin wordt
aangegeven dat ondanks de mondmaskerplicht het aantal besmettingen
opliep in zowel Duitsland als België]……)

Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen‘ 

Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers‘ 

Coronavirus beslommeringen: nu nog de verplichting dat je latex handschoenen moet dragen in de openbare binnenruimten‘ (‘Corona-humor’)

Ondanks
gehoorzaamheid van het volk aan Coronamaatregelen, inclusief het
gebruik van een mondmasker, loopt het aantal besmettingen sterk op in
Duitsland
‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over het virus) 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!‘ (!!!!)

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt dat
90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft gehad

—————————————————————–

Voor het testen op COVID-19 zie: ‘Coronavirus, PCR test: leugens en onzin

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(
!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

—————————————————– 

Zie wat betreft de vaccins: Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

—————————————————-

Wat
betreft de aantasting van burgerrechten en zelfs mensenrechten (al gaan
die 2 op een paar vlakken samen op) door de Coronamaatregelen, waartoe
ook de link hier direct boven moet worden gerekend, vanwege censuur,
zie:
‘Coronavirus en schending mensenrechten

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (o.a. over het eerste bedrijf dat zo’n pas intussen heeft ontwikkeld.….. >> nog niet ten tijde van dat bericht)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ (wat intussen voor de tweede keer is gebeurd, hier een link naar de belangrijkste maatregelen)

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten
 
Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app‘ (die app werd na groot verzet niet verplicht, maar wat in het vat zit verzuurt niet, om nog eens een cliché aan te halen….)

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Egypte voltrekt in 10 dagen tijd 49 doodstraffen, media aandacht minimaal, dit in tegenstelling tot voltrekking van 1 doodstraf in Iran

Gisteren veel aandacht op de nationale radio nieuwszenders in Nederland, Duitsland, België en Groot-Brittannië. Het ging hier om, zoals deze zenders meldden, een barbaarse executie van journalist Ruhollah Zam, die beschuldigd werd een grote demonstratie, die in geweld eindigde, mede te hebben georganiseerd….. Niets mee mis deze aandacht voor inderdaad een barbaarse doodstraf, deze middels ophanging, al is elke doodstraf uiteraard barbaars, zijn er wel gradaties in gewelddadigheid……..

Maar wat een  verschil met ‘de aandacht voor’ het grote aantal doodstraffen in Egypte, even barbaars middels ophanging…… Op dezelfde zenders geen woord over het feit dat de Egyptische junta onder leiding van de corrupte schoft al-Sisi de laatste 10 dagen ‘maar liefst’ 49 mensen heeft laten vermoorden…… Dit nog naast het feit dat Egypte in oktober en november (jl.) in totaal al 57 mensen heeft laten vermoorden, het gaat hier om advocaten en politieke activisten (dat laatste ben je in Egypte al als je als burger meedoet aan een demonstratie tegen de junta…)……

Hoe is
het mogelijk dat de westerse media daar geen aandacht aan hebben
geschonken en schenken? Oh simpel: de westerse regeringen hebben
goede banden met de Egyptische junta, alleen al vanwege het feit dat
al-Sisi de democratisch gekozen regering van de Moslim
Broederschap omver heeft geworpen (uiteraard met hulp van de CIA….)……

En je
weet het waarschijnlijk wel: de westerse media in handen van
plutocraten verdedigen hun eigen regeringen, vooral als deze een
neoliberaal beleid voeren en dat is voor de overgrote meerderheid van westerse landen het
geval, waarbij men liever een executie in Iran, China of Syrië
verslaat als barbaars en schending van mensenrechten, terwijl
executies in Saoedi-Arabië, de VS en zoals in dit geval Egypte
liever worden verzwegen, juist daar de westerse regeringen en bedrijven goede
handelsbetrekkingen onderhouden met dat soort bloedige dictaturen, of zoals het
geval in de VS, met deze in feite politiestaat (ook een vorm van
dictatuur)…….Het viel me nog alles mee dat die media wel aandacht hadden voor het grote aantal federale doodstraffen in de VS, al heeft dit alles te maken met het feit dat deze doodstraffen (de meest gruwelijke: middels de elektrische stoel….) werden uitgevaardigd door Trump, die al jaren niet goed ligt bij diezelfde media……….

Lees en teken de petitie van het Care2 team ajb en geeft het door!! De petitie is gericht aan grote westerse bedrijven als BP die in Egypte werkzaam zijn en waarin de top van die bedrijven wordt gemaand zich uit te spreken tegen deze executies en de junta te pressen deze te stoppen.

The Egyptian government executed 49 people in 10 days.

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Egypt
is rounding up activists and lawyers and killing them in record
numbers

Sign Now

Amnesty International is calling it
an “execution spree.” In the past few months, the
organization has witnessed a terrifying uptick in government
executions carried out by Egyptian authorities, with no signs of
abating. In two months — October and November 2020 — state
officials hanged 57 individuals, more than double the number of
people who were officially executed in the entire preceding year. Of
these, 49 were killed in mass executions held over a period of just
10 days.
Many
of the prisoners who were rounded up and put to death during this
reign of terror were citizens who dared to voice their own opinions.

Despite the fact that the President
of Egypt, Abdul Fattah al-Sisi, claims there are “no political
prisoners” in the country, that is simply a lie. Scores of
activists and lawyers have been detained in recent years, including
three employees at a civil rights NGO who were jailed in November.
Once in custody, they are typically tortured into issuing false,
pre-written confessions. We need powerful voices to speak out if we
are to have any hope of changing this tide.
Money
talks, and that’s why we’re calling on BP to use its position of
influence to speak out now.

As the largest and most powerful foreign corporation operating in
Egypt, it must utilize its leverage to end this horror show.
Sign
the petition to demand that major foreign investors, including BP,
pressure the Egyptian government to halt these executions now!

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

Sign Now

P.S. All
prisoners of conscience are at risk so long as Egypt is allowed to
continue hanging its own people at will.
Tell
BP it must use its sway in Egypt to demand the government end its
spree of murders!

=================================

Voor meer berichten over de doodstraf, executie, Abdul Fatah al-Sisi, Moslim Broederschap, Egypte en/of Iran, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.  

Paul Blokhuis (ChristenUnie staatssecretaris) schiet weer eens een ferme bok: wil verkoopbonussen tabaksfabrikanten aanpakken

De
enorme CU flapdrol Blokhuis schoot afgelopen donderdag een meer dan
levensgrote bok toen hij n.a.v. een dom bericht gebracht door de NVWA
aankondigde hard op te zullen treden tegen tabaksfabrikanten die
bonussen geven aan supermarkten voor de verkoop en zichtbaarheid van
hun producten……. De sufferd vergat even dat die bonussen niet aan
klanten wordt gegeven maar aan degenen die tabak verkopen en dat is
een doodnormale zaak en niet verboden!!

Blokhuis
was te horen op Radio1 rond 8.38 u. en daar maakte hij een enorme
blunder met te zeggen ‘het kan niet zo zijn
(gadver) dat we in de supermarkten zijn waar we met z’n allen
gezondheid nastreven en bla bla bla…….. ha! ha! ha! ha! Hier gaf
deze christelijke onbenul zichzelf een brevet van onvermogen, immers
de supermarkten liggen bomvol producten die zwaar ongezond zijn, maar
waartegen Blokhuis geen maatregelen wenst te nemen, neem alle
producten met palmolie, dit is een slecht vet en zorgt ervoor dat je
aderen dichtslibben met alle narigheid, doden en zorgkosten van dien…… 

Over vet gesproken: er zit toch al veel te veel vet in allerlei
producten, hetzelfde geldt voor suiker en zout en dat ook in
producten voor kinderen die daarmee een zeer slechte start van hun
leven maken, maar ach dat interesseert deze christenbroeder geen
zier, immers de producenten van al die troep, ook die uit de
doodsindustrie die men aanduidt als intensieve veehouderij, behoren
tot de vrienden van de ChristenUnie en veel ‘veeboeren’ (lees:
dierenbeulen) zijn zelfs lid van de ChristenUnie……. (zo meer over
die ‘boeren’ en hun doodsindustrie)

Met de kans dat deze foto direct wordt verwijderd nog even een blik op een aantal tabaksmerken:

 

Trouwens
dat de NVWA geen controles doet op slechte vetten en andere zaken als
teveel zout en suiker, is al een teken aan de wand, zelfs al kan de
NVWA daar niets tegen ondernemen kan het wel bij de politiek en
media aankloppen met waarschuwingen, zoals ze ook in het hieronder
opgenomen artikel waarschuwen voor tabaksgebruik!!!

Wanneer
gaat Blokhuis optreden tegen autodealers die benzine dan wel
dieselauto’s verkopen?? Jaarlijks overlijden rond de 18.000 mensen
aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en niet een
paar maanden eerder, maar jaren eerder en dat na een akelig
ziekbed……… Dit nog buiten het grote aantal kinderen dat
jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde
uitstoot……. Uiteraard doet hypocriet Blokhuis dat niet, zoals ook
de NVWA zich vooral richt op roken en niet op autorijden….. Extra
belachelijk: de NVWA gaat dezelfde controles uitvoeren bij
benzinestations, terwijl de NVWA geen probleem heeft met alle doden
die in en door het verkeer vallen en hoe voert de NVWA deze controles uit? Precies: met de auto!!

Nog zo’n
‘bedrijfstak’ waar de NVWA zwaar nalatig is: de intensieve
martelveehouderij, terwijl zich toch ook daar gevaarlijke ziekten
ontwikkelen en deze doodsindustrie ervoor zorgt dat Nederland een
onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering, die nu elk
jaar wereldwijd duizenden slachtoffers eist en enorme schade
aanricht……. Voorts is vleeseten slecht voor je lichaam, het kan
meerdere kankers veroorzaken, waarvan de belangrijkste wel maag en darmkanker is!! Voorts tast het eten van vlees een groot aantal
andere organen aan, zelfs hart en lever zijn daar niet van uitgesloten!!!
Benieuwd of er ChristenUnie leden in de top van de NVWA werken, het
zou me niet verbazen…..

Blokhuis is zo’n grote hypocriet, dat het hem totaal niet interesseert dat de grote tabaksfabrikanten via Nederland de belasting ontduiken in de landen waar ze die zouden moeten betalen >> echt fijn christelijk: geld verdienen aan misdaad!!

Om te
laten zien hoe belachelijk en kafkiaans de NVWA bezig is, de volgende
tekst van de site van deze flutorganisatie (de zaken die extra
belachelijk zijn heb ik ‘vet weergegeven’, zoals een deur waarachter de tabak zich bevindt,
maar die ook wel eens voor andere zaken worden geopend en dat mag niet naar het
inzicht van de NVWA….. ha! ha! ha! ha! ha!):

NVWA
treedt op tegen verkoopbonussen voor rookwaren bij supermarkten

Nieuwsbericht |
10-12-2020 | 07:00

Tabaksfabrikanten
maken op grote schaal verboden afspraken met supermarkten over
verkoopbonussen en vergoedingen voor de zichtbaarheid en
beschikbaarheid van rookwaren (zoals tabak en elektronische
sigaretten). Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Voedsel- en
Warenautoriteit (NVWA) waarbij 6 supermarktketens zijn onderzocht.

De NVWA ontdekte bij deze 6
(middel) grote supermarktketens in totaal 51
samenwerkings-overeenkomsten met onrechtmatige vergoedingen tussen de
supermarktketens en 10 verschillende tabaksfabrikanten. De verboden
afspraken tussen tabaksfabrikanten en supermarktketens gaan over
vergoedingen voor behaalde verkoopresultaten (verkoopbonussen) en
over schapvergoedingen (vergoeding voor opname in het schap en over
beschikbaarheid en zichtbaarheid van deze producten). Voor de
introductie van een nieuw product of merkvariant worden vaak
eenmalige vergoedingen bovenop de vaste schapvergoeding gegeven.

De hoogte van de verboden
vergoedingen van tabaksfabrikanten aan supermarktketens varieert van
€10.000 tot circa 2 miljoen euro per jaar.

Voor rookwaren geldt een
strikt reclameverbod. Ook vergoedingen die ten doel hebben de
verkoop van deze producten te stimuleren zijn daarom niet toegestaan.
De NVWA treedt op tegen de verboden vergoedingen door de fabrikanten
een bestuurlijke boete op te leggen. De hoogte van de bestuurlijke
boete is wettelijk vastgesteld op €45.000 en kan bij herhaalde
overtreding oplopen tot €450.0000. Iedere verboden overeenkomst
telt hierbij als een aparte overtreding.

Om na te gaan of tabaksfabrikanten
een einde hebben gemaakt aan de verboden afspraken zal de NVWA
blijven controleren. Ook start de NVWA in het najaar van 2020 een
vergelijkbaar onderzoek bij tankstations.

Inspecties
uitstalverbod rookwaren

Inspecteurs van de NVWA hebben in
de maanden juli, augustus en september van 2020 ook een andere
handhavingsactie uitgevoerd om te controleren of supermarkten zich
houden aan het uitstalverbod voor rookwaren. Sinds 1 juli 2020 moeten
rookwaren in supermarkten namelijk helemaal aan het zicht worden
onttrokken.

Bij deze inspecties bij
supermarkten bleek dat nagenoeg alle supermarkten de rookwaren hadden
afgeschermd. Van de 68 winkels die de NVWA bezocht waren bij 2
winkels de rookwaren nog niet afgedekt. Bij 33 bedrijven waren de
rookwaren wel afgeschermd, maar werd nog niet aan alle voorwaarden
voldaan
Zo lagen er in sommige winkels nog andere
producten achter het afdekmiddel, waardoor de deuren vaker opengaan
dan strikt noodzakelijk is voor de verkoop van rookwaren.
Ook
waren er winkels waar nog niet alle rookwaren waren afgedekt. In
enkele gevallen was een merknaam van sigaretten bij de aanduiding
geplaatst.
Ook kwam het voor dat er meer dan 1 aanduiding op
het afdekmiddel stond.

Bij 5 winkels zagen inspecteurs dat
een ander onderdeel van het reclameverbod voor tabak werd overtreden,
bijvoorbeeld omdat er een poster met tabaksreclame hing. De NVWA
heeft opgetreden tegen supermarkten die zich niet aan de regels
hielden. Er zijn in totaal 30 bestuurlijke boetes en 3 schriftelijke
waarschuwingen opgelegd.  De hoogte van de bestuurlijke boete is
wettelijk vastgesteld op €450 en kan bij herhaalde overtreding
oplopen tot €4500.

Roken is zeer schadelijk voor de
gezondheid. Omdat het zien van tabaksproducten bij verkooppunten
kan aanzetten tot roken geldt er bij supermarkten een uitstalverbod.

Dit is een van de maatregelen om het stoppen met roken makkelijker te
maken en beginnen moeilijker, op weg naar een rookvrije generatie.

Vanaf 1 januari 2021 geldt het
uitstalverbod (ook wel display-ban genoemd) ook voor andere
verkooppunten, waaronder ook webwinkels en tankstations. De NVWA zal
ook bij deze verkooppunten de naleving van het uitstalverbod gaan
controleren. Alleen voor bepaalde speciaalzaken geldt dan nog een
uitzondering.

=========================================

Zie ook: ‘Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien….‘ 

Wanda de Kanter (longarts) wil naast de e-sigaret ook alcohol en autorijden verbieden

Rokers-schandpalen op stations moeten weg, veronderstel dat de trein echt een alternatief voor de auto wordt

‘De Sjoemelsigaret’, roken: de kruistocht is nog lang niet voorbij

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Wereld Anti-Tabaksdag: volksverlakkerij en veel hypocriet gezeur

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’



Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!

Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens

De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns….

Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken……………

Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF…….‘ (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan….)

—————————————————

Wat betreft ongezonde levensmiddelen en frisdrank zie: ‘Vijf voedselleugens ontmaskerd

Suiker en Kanker‘ (terwijl stevia een prima vervanger is van suiker, je wordt er niet dik van en het remt obesitas af; in Japan zijn er veel minder gevallen van obesitas, niet voor niets, al in de 70er jaren is stevia daar verplicht als vervanger van (geraffineerde) suiker, dat daar niet meer mag worden gebruikt!!)

Blue Band smeerdiploma is goed voor peuter………

Kinderen en gif: verbod op slechte voedingsstoffen‘ 

Rutte 3 ontmoedigt gezond eten en jaagt daarmee bewust de zorgkosten verder op!

Schippers weer plat op de bek: groei aantal reclames gericht op kinderen voor ongezond voedsel en snoep………

Schippers maakt zich alweer ‘druk’ om ‘obese kinderen…..’

Coca-Cola betaalt wetenschappers om haar producten te promoten en voor weerleggen kritiek……

Schippers doodstil: zoutgebruik in sauzen en bereide maaltijden met 15% gestegen…….

Schippers fel tegen alcoholsponsoring uit de sport, ach per dag overlijden ‘maar’ 12 mensen t.g.v. alcoholgebruik…….

Lockdown vanwege het Coronavirus en andere beperkende maatregelen hebben in Duitsland gezorgd voor een grote toename van geweld tegen vrouwen

Afgelopen vrijdag meldde WDR 5 dat dit jaar in Duitsland het geweld tegen vrouwen achter de voordeur met 25% is toegenomen, dit vanwege de beperkende Coronamaatregelen (de eerdere lockdown in het voorjaar)…… je begrijpt dat dit ook andersom geldt, ofwel dat mannen om dezelfde reden meer te maken hebben met geweld in huis, al is het duidelijk dat dit niet in verhouding staat tot het aantal vrouwen dat door dit geweld wordt getroffen…….

Aanstaande woensdag wordt in Duitsland een ‘harde lockdown’ doorgevoerd, te vrezen valt dat dit tot een nog grotere toename van geweld achter de voordeur zal leiden…… (het zou me verbazen als dit niet het geval zal zijn…….)

  (dat belooft een heftig congres te worden als je de cijfers ziet……)

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te begrijpen dat in Nederland en andere westerse landen een vergelijkbare toename van geweld is te zien, dus rond die 25% toename in Duitsland…….

Vergeet niet dat huiselijk geweld ook uit kindermishandeling en kindermisbruik kan bestaan….. (de scholen zouden vanaf woensdag dicht gaan, dus kinderen die thuis mishandeld of misbruikt worden zijn dan ook de klos……..)

Het ziet er naar uit dat VVD premier Rutte, die werkelijk denkt een ‘groot staatsman’ te zijn, straks zal aankondigen dat ook Nederland in een harde lockdown moet, hoe deze kwezel dan denkt mensen te kunnen betrappen op bijvoorbeeld veel meer bezoek dan zal worden toegestaan (te verwachten is dat je geen bezoek meer mag ontvangen), weet ik niet, gaat deze mislukte zakkenwasser militairen op de straathoeken neerzetten???? 

Er is maar één manier om van het virus af te komen en dat is het virus alleen bestrijden door zwakkeren en ouderen extra te beschermen, zo zal immuniteit optreden en ja dat geeft een piek in het aantal gevallen en het aantal doden, daarop hadden Rutte en z’n suffe maten zich in de zomer al kunnen voorbereiden door het aantal IC afdelingen uit te breiden met hulp van het leger (te bemensen met medisch personeel van land-, zee- en luchtmacht, kunnen ze eindelijk eens wat nuttigs doen dan achter de terreur van de VS aan te lopen en daaraan mee te werken….)…. 

Overigens hadden Rutte, disfunctionerend CDA minister de Jonge toch al moeten zorgen voor veel meer intensive care capaciteit, ook zonder dat men van plan was geweest het virus niet verder te bestrijden, immers men verwachtte toen al een tweede golf (die juist ook logisch is door de niet werkende maatregelen, deze zorgen ervoor dat het virus hoogst besmettelijk blijft, hetzelfde zou je zien als we op dezelfde manier een ernstige griepgolf zouden behandelen als het Coronavirus, neem die van 2018…..)  

En zoals al vaker opgemerkt op deze plek: de huidige griepgolf zorgt ook voor extra doden en IC opnames, echter al deze gevallen krijgen het etiket Coronavirus, immers de ‘gewone griep’ heeft een paar overeenkomsten met COVID-19 en men heeft deze doden niet via het bloed op COVID-19 getest……. En hoe sterk is het huidige griepvirus?? Anders gezegd, het is goed mogelijk dat we met een ernstige griepgolf te maken hebben zoals die van de griepperiode van eind 2017 op 2018, dit gaf een oversterfte op de normale cijfers van 9.440 mensen……. Ook het griepvirus van 2015 eiste meer levens, toen ging het om 8.600 meer mensen dan die overleden door de griepgolf van 2014……

Voor meer berichten over het Coronavirus en/of griepvirus, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Unilever heeft een ‘ambitieus klimaatplan’, of hoe een grote aanjager van de klimaatverandering zich probeert groen te wassen

Unilever,
een multinational die wasmiddelen en levensmiddelen op de markt
brengt, is van plan haar aandeelhouders te bevragen over haar
‘ambitieuze klimaatplan’ en wil daarbij tevens advies van de
aandeelhouders….. Eén en ander staat gepland voor het eerste
kwartaal van het komende jaar, waar DeBeurs.nl, die dit artikel
vandaag brengt, met de vreemde toevoeging
komt dat deze ‘consultatie’ op de agenda staat voor 5 mei 2021, terwijl het
eerste kwartaal toch echt afloopt op 31 maart 2021…….

De
plannen van Unilever: in 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering
weg zijn en de producten de helft schoner zijn…… Weet bij god
niet wat men hiermee bedoelt zeker als je verder lees en ziet dat de
multinational afgelopen zomer nog stelde dat de uitstoot in 2039 nul
moet zijn, dus geen uitstoot van de bron tot de verkoop…. Overigens kwam Unilever vorig jaar ook al met ‘mooie’ valse praatjes over het milieu en klimaat

Alan
Jope, topgraaier van Unilever, noemt de klimaatverandering “de
meest urgente kwestie van onze tijd” en Unilever is
“vastbesloten een leidende rol te spelen bij het versnellen van
de overgang naar een koolstofvrije economie……” ha! ha! ha!
ha! Unilever wil dus nog 9 jaar lang producten op de markt brengen
die schadelijk zijn voor het milieu en voor de volksgezondheid…..

Paul Polman 😷 (@PaulPolman) | Twitter

De vuile oplichter!!

Eén en
ander betekent Unilever voorlopig niet van zins is te stoppen met het gebruik
van palmolie dat in bijna alle levensmiddelen van het bedrijf wordt
gebruikt, niet alleen een stof die slecht is voor de volksgezondheid,
maar die er tevens voor zorgt dat de oerwouden in rap tempo worden
verbrand, wat zoals je begrijpt een enorme aanjager is van de
versnelling die de klimaatverandering al jaren laat zien….*
Bij de verbranding van oerwoud wordt niet alleen een enorme
hoeveelheid CO2 de lucht ingestuurd, maar daarbij komen ook grote
hoeveelheden methaangas vrij, een broeikasgas dat meer dan 80
keer zo sterk is dan CO2…… Door deze verbranding ontstaan enorme
gebieden waar geen groen meer te bekennen is en die daarom ook nog
eens veel meer warmte opnemen, warmte die anders door planten en
bomen wordt opgenomen, kortom ook daarmee wordt de
klimaatverandering nog eens verder aangejaagd…. Vergeet hierbij
niet dat ook de hitte die vrijkomt door bosbrand zorgt voor een
verdere opwarming van het klimaat…….

Oplichter
Joppe stelt niet dat het ‘opschonen’ van haar producten bestaat uit
het niet verder gebruikmaken van palmolie, of landbouwgif…. Als
Joppe echt begaan is met de gezondheid van de klant en het milieu
zijn deze plannen totaal onproductief, immers we kunnen gewoonweg
niet langer wachten met maatregelen om de klimaatverandering af te
remmen
, daar stoppen van de klimaatverandering allang niet meer
mogelijk is…….. Het stoppen van de klimaatverandering wordt ons bijna dagelijks als mogelijk voorgehouden, o.a. door
PvdA EU grofgraaier Timmermans, die als een vals groene goeroe mooie
praatjes ophangt, terwijl de Europese Commissie waarvan hij vicevoorzitter is, tegelijkertijd zaken
toestaat die juist het afremmen van de klimaatverandering tegengaan…… Neem het visserijbeleid, men wil in deze commissie
zogenaamd een eind maken aan overbevissing**, terwijl
de voorzitter van de Europese Commissie, von der Leyen de Brexitdeal
desnoods wil torpederen als Groot-Brittannië niet akkoord gaat met
de toegang tot haar territoriale wateren voor vissers uit EU
lidstaten…..

Een
andere inconsequentie zijn de enorme EU subsidies voor landbouw en
veeteelt, waardoor oerwouden in o.a. Brazilië in brand worden
gestoken om daar soja te telen als krachtvoer voor de enorme EU
‘veestapel’ (waar in Nederland jaarlijks zelfs meer dan 600 miljoen dieren
worden groot en doodgemarteld), een veestapel die zelfs zorgt voor
een enorme uitstoot aan methaangas, zoals gezegd een meer dan 80 keer
zo sterk broeikasgas dan CO2……. (en dan spreek ik niet [nu wel
dus] over de vele transportbewegingen voor veevoer als soja en met
dieren of delen van kadavers…..)

Unilever
besodemietert niet alleen de consument, maar wil nu dus ook de
aandeelhouders belazeren (al hebben die aandeelhouders al helemaal
lak aan de klimaatverandering en de gezondheid van de consument, als
er maar dividend wordt uitgekeerd en de aandelen zo hoog mogelijk op
de beurs worden gewaardeerd……)….

De
aankondiging van Unilever is een typisch geval van groenwassen (greenwashing)!!!

Unilever
legt klimaatplan aan aandeelhouders voor

Gepubliceerd op 14
december 2020 09:17

Unilever sets goals to reduce its plastic use and support a 'waste-free  world' | Greenbiz

LONDEN (AFN) – Was- en
levensmiddelenconcern Unilever legt het klimaatplan van het bedrijf
aan de aandeelhouders voor. Volgens het bedrijf willen de
aandeelhouders steeds meer weten over de klimaatstrategie van
Unilever. De multinational wil daarom hun advies over de “ambitieuze”
plannen om de uitstoot van CO2 terug te brengen.

Met het klimaatplan wil het
inmiddels Britse bedrijf de uitstoot in het hele bedrijf
terugbrengen. In 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering weg zijn
en de producten de helft schoner gemaakt worden. Afgelopen zomer
kondigde Unilever nog een nieuw doel aan, namelijk nul uitstoot in
2039, van de bron tot de verkoop.

Ook hoopt het bedrijf transparanter
te kunnen worden en verantwoording te nemen, om zo een “sterker”
gesprek aan te kunnen gaan met de aandeelhouders en andere bedrijven
aan te sporen soortgelijke stappen te ondernemen. Topman Alan Jope
noemt klimaatverandering “de meest urgente kwestie van onze
tijd” en dat Unilever “vastbesloten is een leidende rol te
spelen bij het versnellen van de overgang naar een koolstofvrije
economie”.

Volgens Unilever is het de eerste
keer dat een multinational klimaatplannen vrijwillig voorlegt aan
aandeelhouders om over te stemmen. Dat gebeurt in het eerste kwartaal
van volgend jaar, voor de algemene aandeelhoudersvergadering van 5
mei 2021. De uitkomst van de stemming is overigens niet bindend.
Daarnaast wil Unilever elke drie jaar advies van de aandeelhouders.
 

==========================================

*
Unilever boogt erop dat het bedrijf alleen duurzame palmolie gebruikt, echter ten eerste
is palmolie niet duurzaam daar het ongezond is, ten tweede is ook de
productie niet duurzaam, daar de arbeidsvoorwaarden voor de
medewerkers uitermate slecht zijn….. Bovendien: zolang er vraag is
naar palmolie, zullen nieuwe bedrijven of boeren zich op deze ‘tak
van sport’ storten en dat door zo min mogelijk kosten te maken om zo
de winsten zo groot mogelijk te maken, waarbij opnieuw grote delen van oerwouden zullen worden afgebrand….. Er is maar één duurzame
soort van palmolie en dat is die waar deze aan de bomen blijft
hangen, ofwel waar deze olie in het geheel niet meer wordt
geproduceerd!!! Je begrijpt natuurlijk dat het ook een enorme leugen is dat biodiesel met palmolie allesbehalve duurzaam is, zie daarvoor:
Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

**
Belangrijk voor de gezondheid van de oceanen daar overbevissing deze
oceanen ziek maakt, zo ziek dat deze enorme plassen water geen of
praktisch geen CO2 meer opnemen……Zie: ‘Overbevissing gestimuleerd door voorzitter Europese Commissie von der Leyen tijdens Brexit overleg

Zie ook: ‘Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer

Bas Eickhout (GroenLinks EU) strijdt nu voor verbieden van landbouwgif met ‘mooie duurzame praatjes’ over landbouw‘ (en zie de links in dat bericht naar meer fratsen van deze GL volksverlakker en EU grofgraaier)

Unilever,
Nestlé en Procter & Gamble zijn bedrijven die mensen uit hun huis
en van hun grond laten zetten, alleen om de wereld nog verder te
vernietigen voor geldelijk gewin
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ (en zie de links in dat bericht)

Unilever voor het gerecht gedaagd door ex-arbeiders in Kenia‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde tot de link ‘Paul Polman…. enz.’)

Unilever ‘in veilige groene handen’ bij Nils Andersen (o.a. BP)

Orang oetan, zwanger en hongerend houdt zich vast aan de laatste boom terwijl bulldozers haar leefgebied vernielen voor palmolie

EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie‘ (!!!!) (let wel: ook ons belastinggeld wordt daarvoor misbruikt!!)

Regenwouden bufferen niet langer o.a. koolstof, maar stoten dit netto uit, dit door bedrijven als PepsiCo……..‘ (en Unilever!!)

Paul Polman (Unilever) groenste CEO van Nederland……….. ha! ha! ha! ha!‘ (Polman: nog zo’n oplichter!)

Overbevissing gestimuleerd door voorzitter Europese Commissie von der Leyen tijdens Brexit overleg

Morgen staat in de EU overbevissing op
de agenda, terwijl von der Leyen intussen de overbevissing in stand
wil houden door toezeggingen te eisen van Groot-Brittannië tijdens Brexit besprekingen over toegang tot de
territoriale wateren van dat land door vissers uit andere
EU-lidstaten…..

Te zot voor woorden dat
lobby-organisaties van de grote visserij bedrijven met de
bloedige vingers durven te wijzen naar zeedieren als zeehonden, dolfijnen en
bepaalde walvissen, als zouden die verantwoordelijk zijn voor overbevissing, terwijl deze schoften lobbyen
voor bedrijven die met grote visfabrieken 365 dagen per jaar de zeeën
leegvissen (deze visfabrieken vriezen de gevangen vis in die
vervolgens door andere schepen worden overgenomen, zodat deze enorme
schepen zo ‘efficiënt mogelijk’ door kunnen gaan met hun moordend en martelend werk en dat 24 uur per dag, 365 dagen per jaar….)….. Hier moet nu eindelijk een eind aan worden gemaakt!! Vissen zijn de dieren die op de meest gruwelijke manieren worden vermoord, zo trekt men de ingewanden uit de dieren terwijl ze meestal nog leven, bovendien kunnen de hersenen van vissen nog lang doorwerken, nadat ze zogenaamd zijn gedood…… Bedenk maar eens wat dat betekent….

Voorts heeft het leegvissen van de Somalische kustwateren geleid tot piraterij van de Somalische vissers die geen droog brood meer konden verdienen, een zaak die zich ook voordoet in de kustwaren van west-afrikaanse landen en ook daar vindt piraterij plaats…. In plaats van die grote visfabrieken te verbieden daar nog langer te vissen, stuurden onder andere EU-lidstaten marineschepen naar die gebieden om o.a. deze grote visfrabrikieken te beschermen

Doe mee en retweet de boodschap aan de
hypocriete PvdA grofgraaier Frans Timmermans, die zich voordoet als een groene goeroe en daaarbij uitdraagt dat de Europese Commmissie zeer begaan is met het milieu, klimaat en duurzaamheid, terwijl de dagelijkse werkelijkheid meestal het tegenovergestelde laat zien, zoals in dit geval (als je niet op Twitter
zit, kan je op een manier je stem laten horen, deze staat
weergegeven aan het eind van de oproep die hierna is opgenomen).

En mensen stop met het eten van vis, het is niet gezond en je veroorzaakt daarmee enorme dierenmishandeling………  Methylkwik (uitgedrukt als kwik) zit in vis
en is schadelijk voor de ontwikkeling van je zenuwstelsel. Met name
is het schadelijk voor de hersenen van ongeboren en jonge kinderen. (tekst van Supersnel Gezond) Je begrijpt natuurlijk wel dat naast kwik zich ook andere schadelijke stoffen in vis bevinden en ook voor volwassenen is kwik allesbehalve gezond……

Hier de tekst van Our Fish bij deze actie, waarin o.a. wordt aangegeven hoe belangrijk
vissen zijn voor een gezonde oceanen zodat deze CO2 op kunnen blijven
nemen:

Neem actie: deze week is het tijd om te beslissen

Our Fish takeaction@our.fish via gmail.mcsv.net 

Red de Oceaan 

Deze week komt de EU Landbouw- en Visserijraad bijeen om de
EU-visserijquota voor de Noordzee en de Atlantische Oceaan voor 2021
vast te stellen.

Helpt u mee om Frans Timmermans,
vicevoorzitter van de Europese Commissie, op te roepen om actie te
nemen om overbevissing te beëindigen en om de gezondheid van onze
zee en oceaan te herstellen? Retweet en like onze tweet aan hem:

RETWEET

Vice-president Timmermans is de architect van de EU Green Deal en
beweert toegewijd te zijn aan het bereiken van koolstofneutraliteit.
Maar we kunnen dit niet bereiken als we de grootste koolstofvoorraad
ter wereld blijven beschadigen: de oceaan. De oceaan heeft vissen
nodig om gezond te blijven en om ons te blijven beschermen tegen de
gevolgen van klimaatverandering. Toch heeft de EU Landbouw- en
Visserijraad jaar na jaar visquota vastgesteld die hoger liggen dan
wat wetenschappers hun hebben verteld dat duurzaam is. Daar moet nu
een einde aan komen.

Retweet en like onze tweetalstublieft om Timmermans te laten zien dat de bewoners van Europaoverbevissing willen beëindigen. 

De oceaan is
onze grootste verdediging tegen klimaatverandering. Die heeft de
afgelopen eeuw al 90% van de door mensen veroorzaakte warmte
opgenomen. Maar als we doorgaan met het vernietigen van ecosystemen
vanwege overbevissing, dan kan de oceaan ons niet blijven
beschermen.

Om het klimaat te redden, moeten we de oceaan
redden. En een gezonde oceaan heeft vis nodig.

Onderneem
vandaag nog actie. 

Bedankt voor je steun, 

Bec
en het Our Fish team

PS Zit u niet op Twitter? Geen probleem,
u kunt het ons laten weten door hier te klikken en we zullen u deze
e-mails in de toekomst niet meer sturen: ik
gebruik geen Twitter.

===========================================

Zie ook: ‘Australische wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn, dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden‘ (terwijl visfabriek Margiris, omgedoopt tot Abel Tasman, een schip van Parlevliet & Van der Plas uit Katwijk, de zeeën van Australië en daarbuiten leegvist…..)

De EU laat andermaal zien niet te functioneren >> geen stappen tegen overbevissing‘ (een bericht van december 2019…….) 

Rio Mare tonijn voor kinderen, zodat zij nog het uitsterven mee kunnen maken van deze prachtige dieren…….

Tonijn sterft langzaam maar zeker uit‘ (en dan wordt het vlees van deze mooie dieren ook nog eens verwerkt in sushi en kattenvoer…..)

Overbevissing groter probleem dan gedacht >> Greenpeace: ‘u mag gerust een visje eten…….’‘ 

Nederland vist de wereldzeeën leeg‘ (waar een klein land al niet ‘groot’ in kan zijn…….)

Stad gevormd door vissersschepen ontdoet de Argentijnse kustwateren van vis en inktvis‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Ghana: kustwateren leeggevist

Juncker heeft Senegal opgelicht met visserijverdrag

Sylvia Borren (ex-Greenpeace) is blij dat Greenpeace met de grote vissers aan tafel zit……..


Greenpeace Klinckhamers vol lof over leegvissen zeeën….. Polderen tot het oneindige….. Vroege Vogels propaganda…..

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ 

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..‘ 

Carola Schouten (CU minister) loog over wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij…….‘ 

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Zalm, alles behalve gezond, al wil het Voedingscentrum (en de NVWA) daar niets van weten……..

Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer

Het was gisteren 5 jaar geleden dat het meer dan waardeloze klimaatakkoord van Parijs werd gesloten. Sinds die tijd is de uitstoot van CO2 en methaangas alleen maar met grote hoeveelheden toegenomen (methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2, en komt o.a. vrij bij olie- en gaswinning, bovendien produceert ‘onze’ meer dan belachelijk grote veestapel van meer dan 600 miljoen dieren die hier jaarlijks wordt groot- en doodgemarteld een enorme hoeveelheid methaangas, waarmee Nederland een onevenredig grote bijdrage levert aan de klimaatverandering!!) Daarbovenop zijn de dierenbeulen die zich boer nomen verantwoordelijk voor het verbranden van het Amazonewoud t.b.v. soja als krachtvoer voor de dieren… (Nederland is na China de nummer 2 importeur van soja en 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer!! straks meer daarover)

Tijdens de klimaattop van Parijs mochten de oliemaatschappijen 95% van de tijd deelnemen aan de besprekingen en de milieuactiegroepen amper 5% van de tijd…… En dan nog durven spreken van een succes is een gotspe zoals je maar zelden tegenkomt……. (waarna Shell zich ook nog eens niet heeft gehouden aan de afspraken…….*)

Ter ere van dat klimaatakkoord vond er gisteren een virtuele klimaattop plaats, waar uiteraard mooie praatjes en beloften werden gedaan, maar waarvan we weten dat dit praatjes voor de vaak zijn om vooral de wereldbevolking niet ongerust te maken en dat men de boel goed in de hand heeft, ook al laat de praktijk het tegenovergestelde zien…… Von der Leyen, de voorzitter van de Europese Commissie heeft gisteren vroeg in de avond laten weten dolblij te zijn met de EU en zichzelf op dit gebied, terwijl er amper iets is bereikt of gedaan….**

 Vijf vragen over de VN-klimaattop in New York Foto van de vorige klimaattop in New York (2019)

Gisteren in MAX Nieuwsweekend Remco de Boer, ‘onderzoeker en publicist van de energietransitie’ (die zichzelf voordoet als klimaatambassadeur, en hoe!!). Hij noemde het klimaatakkoord wat zacht en dat moet harder worden en dat wordt het, aldus deze grote koekwaus. Volgens de fantast heeft het klimaatakkoord al veel opgeleverd…… Presentator Mieke van der Weij liet weten dat ze toch wat ongerust was, al zei ze op ‘n gegeven moment dat we in 2021 toch onder de groene zoden liggen….. Maar de Boer wist haar gerust te stellen zoals ik al zei o.a. door een paar keer te herhalen dat ‘t akkoord weliswaar slap is, maar dat er zaken veranderen, meer landen sluiten zich aan en beloven mooie zaken, waar het nog maar de vraag is of dit leidt tot voldoende actie en of die maatregelen dan nog op tijd worden genomen….. 

Op die vraag kan ik alvast antwoord op geven: Nee!! We zijn al te laat en de klimaatverandering gaat nu al vanzelf in een steeds grotere ‘versnelling’, zeker gezien de korte tijd die waarin de temperatuur stijgt en bijvoorbeeld de noordelijke ijskap ontdooit…… Maar neem ook de cumulatieve effecten die zich voordoen door de opwarming, zoals het ontdooien van de permafrost in Siberië, Noordelijk Scandinavië en het noorden van Noord-Amerika….. Daardoor ontsnappen er enorme hoeveelheden methaangas en deze zorgen natuurlijk voor een verdere opwarming waardoor er nog meer permafrost ontdooit, enz. enz….. 

Hetzelfde geldt voor gletsjers en ijsbergen zoals je begrijpt, immers minder weerkaatsing van de zon (door gesmolten sneeuw en ijs), waardoor de boel verder opwarmt , waardoor er nog meer ijs afsmelt enz. enz……. En dan hebben we nog de enorme bosbranden, zoals die nu weer in het Amazonewoud (dit jaar nog meer dan vorig jaar), in Indonesië (Borneo en Sumatra) en in Australië (de oost kust)…… Heb sterk het vermoeden dat het daardoor veel vaker hard waait, wat dit jaar zonder meer het geval was, bijna geen weekend zonder harde wind (en ook op andere dagen natuurlijk). Weet niet wat daar het effect van is, maar kan me voorstellen dat daarmee de opwarming nog sneller gaat…..  Wat betreft de maand november zitten we 2 graden boven de gemiddelde wereldtemperatuur en die maand behoort tot de 5 warmste novembermaanden ooit…….

Maar de Boer ziet het zonnig in, hij ziet veel verbetering, zo stelde hij dat het goed gaat met de bouw van windmolens op zee, echter dacht toch echt gehoord te hebben dat de windparken sterk achterlopen op de opleveringsdatum, schijnt ook een geldkwestie te zijn…….

Van der Weij had zich redelijk goed voorbereid en vroeg naar hout als biomassa en dat dit: toch ‘niet zo duurzaam is?’ Laten we het daar maar niet overhebben zei de Boer, grootlobbyst van de fossiele industrie op z’n breedst….. Nee want dan moet je toegeven dat houtverbranding nog een fractie ongezonder is dan de steenkoolverbranding……….(bijzonder slap dat van der Weij daar niet op doorging…) Dan nog de kap van gezonde grote bomen, eer dat de vervangers zo groot zijn en net zoveel CO2 kunnen opnemen ben je 50 jaar verder en die tijd hebben we niet!!! Terwijl de Boer zoals gezegd lobbyist is van (houd je vast): de steenkoolmaffia (vooral die van de VS en Australië) de oliemaatschappijen, schaliegas en -olie en…. kernenergie!!!! (zo nog extra aandacht voor hout als biomassa)

De Boer stelde verder dat ‘we goed bezig zijn (in Nederland, Ap)’wat betreft de energietransitie…… Daarna kakelde de Boer nog even over kernenergie waarop van der Weij zei dat er wel geen uitbreiding zal komen met nieuwe kerncentrales vanweghet verzet onder de bevolking, echter de Boer ziet de zon al aan de radioactieve horizon en stelde dat er steeds meer voorstanders zijn, ook D66 zou nu welwillend ten opzichte van kernenergie staan….. In Zeeland is het volk in meerderheid voor 2 nieuwe kerncentrales, aldus de ratel….. Moet je nagaan: geen verzekeringsmaatschappij wil zo’n ding verzekeren, terwijl ze daar ongelofelijk veel winst mee zouden kunnen maken, ja totdat het fout gaat, dan is zo’n maatschappij in 1 keer failliet!! En dan  nieuwe centrales in zo’n klein dichtbevolkt land: als er een ramp gebeurt moet je ‘met een beetje geluk’ tot 60 kilometer uit de buurt van de rampcentrale blijven, ga maar na wat dat betekent……..

De Boer? Knotsknettergek!!

Wat ‘we’ wel moeten doen is als de donder windparken op zee bouwen en daarmee waterstof maken voor de zware industrie en wellicht kan je daar zelfs vliegtuigen op laten draaien!! Bovendien zijn auto’s op waterstof een heel stuk schoner, geen mijnbouw voor grondstoffen en de zwaar vervuilende productie die ermee gepaard gaat….. Ook zijn elektrische auto’s zwaar door die accu’s….. Bij brand moet de brandweer zo’n auto onderdompelen in een enorme bak water……. Vervolgens is er nog de enorme hoeveelheid laadpalen die nodig zijn in de straten, terwijl we ‘net’ van de parkeermeters af zijn, verder zijn er nog alle grondstoffen voor de productie van die ondingen en het vervuilende productieproces daarvoor…….

Van der Weij begon nog over haar emmertje: als ze gaat douchen vangt ze het water op voordat het warm is en spoelt daar de plee mee door…. Het ’emmertje van Mieke’ noemt men dat aldus de sukkel…… Hé van der Weij je kan elke keer als je warm water nodig hebt, het koude water opvangen en daar de planten binnens- en buitenshuis mee bewateren, of de plee mee doorspoelen…. Ach ja goed bedoeld en ze doet gelukkig nog wat.

In mijn schrijven hiervoor noemde ik het al een paar keer, de ontbossing van oerwouden, o.a. voor soja en dat m.n. door hele grote delen van dat oerwoud te verbranden. Vanmorgen in Vroege Vogels op Radio1 aandacht voor de ontbossing, van vooral oerwouden. De Europese Commissie komt met een voorstel tot de ‘Bossenwet’ waarmee men wil verbieden dat er nog langer palmolie en soja wordt ingevoerd in de EU, hetzelfde geldt voor hout uit die oerwouden. Een mooi initiatief waar je niet tegen kunt zijn, echter wel lullig dat deze week nog bekend werd gemaakt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat (in verhouding) dan in Brazilië, dit nog naast het moedwillig kappen van bossen voor het fabriceren van houtpellets voor biomassacentrales en de nieuwe kolencentrales (vooral in Estland, Scandinavië en de VS), terwijl die verbranding zoals gezegd nog een fractie vuiler is dan die van steenkool…… Zie: ‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘ (en zie de links in dat bericht)

*   Zie: ‘Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

**  Von der Leyen liet gisteren overigens ook weten dat ze geen akkoord heeft wat betreft de Brexit, zij wil ‘vrij vissen’ in Britse wateren door vissers uit EU-lidstaten…… Alsof dat gvd duurzaam is, de zeeën zijn al voor een groot deel leeggevist!! (later wellicht nog een bericht hierover)

Zie ook: ‘Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (een bericht uit mei 2019, dus 4 jaar na het klimaatakkoord van Parijs….)

 ‘CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’‘ (met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2 en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen, lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan initiatieven als Fridays for Future meedoen…..

De bosbranden in Australië zullen hun weerslag op de hele wereld hebben‘ (en zie de links over de bosbranden in Australië in dat bericht)

Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd

Grote Arctische gebieden in Siberië, Groenland, Canada en Alaska branden: klimaatkantelpunt nadert met rasse schreden

‘Methaangasboer’ ontsnappend uit de Oost-Arctische Plaat kan de wereld zoals wij die kennen vernietigen

Klimaattop Madrid: de grote vervuilers hebben veel te veel invloed‘ 

Milieugroepen buitengesloten van klimaattop Madrid 

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt

John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………‘ (wat ook is gebeurd en waar deze centrales werden gebouwd aan de rand van het belangrijke natuurgebied Sundarbans….) 

VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?

Obama’s woorden zijn nauwelijks verstomd, of de VS dumpt ruwe olie op de wereldmarkt…..‘ (de valse woorden van Obama op de klimaattop van Parijs)

Remco Dijkstra (VVD) legt ‘milieustandpunt’ VVD uit………. OEI!!!‘ 

Klimaattop: een wanhopige, maar lachwekkende ‘tweet’ van de VN…..‘ (Parijs)

Bas Eijckhout vals geëmotioneerd over volkomen tekortschietend klimaatakkoord……….‘ (Parijs)

Bas Eickhout was zondag even terug uit Parijs om hééél duurzaam deel te nemen aan de ‘klimaatmars…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Rutte gaat niet naar de klimaattop in Parijs, hij is terecht bang uitgelachen te worden en men hem (alweer terecht) totaal niet serieus zal nemen……..

Remco Dijkstra (VVD) vindt dat het KNMI de mond moet houden over de klimaatverandering……

Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU) was vanuit Bonn wel tevreden over het Rutte 3 regeerakkoord……….
(dezelfde Eickhout die als grofgraaier in de EU stemde voor het langer
toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, onderdeel van
Roundup…..)

Obama op de klimaattop: uiterst vals!!!‘ (klimaattop 2014) 

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen 

Pechtold pissig: kolentaks afschaffing kost de consument en bedrijfsleven circa 4 miljard euro……

Extinction Rebellion richt zich teveel op de toekomst

Boeren vs Extinction Rebellion: ‘zoek de verschillen’

Extinction Rebellion blokkeert de vuilste straat van Nederland en GL burgemeester Halsema stuurt in haar plaats de ME

Nijpels: ECN en Planbureau voor de Leefomgeving zijn onafhankelijke scheidsrechters….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Remco de Boer is ‘objectief’ voor het winnen van schaliegas……

Remco de Boer (‘energiedeskundige’): komend jaar gaat de focus van Rutte 3 naar het voorkomen van broeikasgasuitstoot…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

Klimaatakkoord: groei Schiphol plus een biomassacentrale en de Binnenhof bbq met daartoe behorende corruptie

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3

Klimaatakkoord: nogmaals krijgt de bevolking een reuzenoor aangenaaid

Mona
Keijzer (CDA staatssecretaris) waarschuwde voor bangmakerij wat betreft
de verhoging van de energierekening die wel degelijk fiks omhoog is
gegaan

Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte

‘Klimaatakkoord’
>> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer
eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine
auto’s……

—————————————————————-

Subsidies voor oliemaatschappijen en andere grootvervuilers, plus verdere financiële stromen die te maken hebben met energieNederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (en zet dat eens af tegen dit bericht uit 2013: ‘Rutte 2: een tegenvaller van € 8,3 miljard‘ (zo worden we dag in dag uit belazerd, je zou bijna oproepen tot een grote volksopstand, maar ja dat mag niet op het internet…….)

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen

EU
met mooie woorden over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB
oliemaatschappijen steunt met een bedrag van 7 miljard euro………
‘ (ook met jouw belastinggeld en dat was al zo voor de Coronacrisis……)

‘Klimaatakkoord’, niet de grote vervuilers maar gezinnen betalen de energietransitie‘ 

Subsidie op het vernietigen van onze aarde: Shell, DSM, AkzoNobel en de NAM willen meer………‘ (moet je nagaan: daarnaast krijgen de fossiele industrie in Nederland 8,3 miljard subsidie op jaarbasis….)

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de
klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen die
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Land- en tuinbouw krijgen subsidie voor energietransitie, waar de burgers dubbel moeten betalen…….

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen

Energierekening: Arjan Vliegenthart (Nibud) >> onze cijfers zijn geen waarheid, het is een voorspelling

Wat betreft gezondheid en luchtvervuiling, waar het armste deel van de bevolking meestal het slachtoffer is:

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens
(lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het om mensen die nooit gerookt hebben, ofwel ook onder de rokers
kunnen er longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van
auto’s…..)

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’ 

Nederlandse lucht nog vuiler dan eerder gedacht…..

Beste bezoeker, dat was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van, tot morgen!

Wopke Hoekstra (minister Financiën) neemt lijsttrekkerschap van CDA over van partijcollega de Jonge, ‘Hoekstra heeft door het virus immers niets te doen……’

Vanmorgen spoot de koffie met een noodgang tegen m’n raam toen ik tijdens een slok hoorde dat Wopke Hoekstra de taak van de disfunctionerende sufferd Hugo de Jonge overneemt, dus het lijsttrekkerschap van het CDA en daarmee het voorzitterschap van die partij…… De Jonge kon zijn taak als dusdanig niet meer aan, daar hij het als minister van Volksgezondheid te druk had met de bestrijding van de Coronacrisis…..

Hoekstra is even druk met de Coronacrisis, maar dan met de financiële crisis die door de maatregelen tegen het Coronavirus is ontstaan…… Ik snap het niet meer beste lezer, maar gegarandeerd dat Hoekstra tegen hetzelfde probleem zal oplopen als de Jonge….. 

Hoekstra en de Jonge, benieuwd wat ze met de handen doen, Hoekstra doet alvast of er niets aan de hand is……… brrrrr
 

Eén en ander geeft nog eens aan dat men bij het CDA volledig de weg kwijt is, wat een meer dan achterlijke beslissing!! Kees Boonman vond het vanmorgen in MAX Nieuwsweekend nodig om de Jonge te verdedigen, daar hij stelde dat Omtzigt de kandidatuur van Hoekstra had gesteund, daarmee had Omtzigt volgens hem de Jonge een trap na gegeven…… (mijn woorden, maar daar kwam het wel op neer) Je moet weten dat Boonman een grote fan is van de Jonge, niet dat daar reden voor is, gezien alle blunders die hij zeker op het Coronadossier beging…… Boonman noemt zich journalist en politiek deskundige, terwijl hij niets anders doet dan VVD premier Rutte, de Jonge en CDA minister van Justitie Grapperhaus te verdedigen (wat de laatste aangaat bij diens overtreding van de Coronaregels, die deze hufter NB zelf had opgesteld en daarbij een zo hoge boete inzette dat je meteen een strafblad kreeg; een zaak waarvoor Grapperhaus zelfs niet het fatsoen had om onmiddellijk af te treden, terwijl Boonman het ook in deze die zaak opnam voor de CDA opperhufter…….)

Je geeft als CDA minister het lijsttrekkerschap op omdat je het te druk hebt en dan geeft het CDA deze functie aan een minister die het minstens zo druk moet hebben…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Laten we maar hopen dat dit de laatste stuiptrekking is van deze meer dan hypocriete, inhumane (op vluchtelingenbeleid) en neoliberale natuurvernietigingspartij (het CDA is grootlobbyist voor de intensieve martelveehouderij, die met haar enorme methaanuitstoot de klimaatverandering onevenredig snel aanwakkert, met de intussen meer dan 600 miljoen [het nieuwste cijfer] dieren die hier jaarlijks worden groot- en doodgemarteld….). Weg met het CDA na 17 maart 2021, de dag van de Tweede Kamerverkiezingen!!

Las overigens dat Hoekstra voorzitter is geweest van de fascistoïde studentenvereniging Minerva, ‘echt een vent dus die je het de financiën  van het land toevertrouwt…….’

Zie wat betreft het lijsttrekkerschap van de Jonge: ‘Hugo
de Jonge (minister Volksgezondheid) treedt terug als lijsttrekker en
daarmee als partijleider van het CDA, dit was volkomen te voorzien

Hugo
de Jonge: CDA minister Volksgezondheid en vicepremier heeft naast de
Coronacrisis tijd zat dus nu ook voorzitter van het ‘spannende’ CDA
‘ 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend‘ (zie ook de links naar berichten over het Coronavirus in dat artikel)

—————————————————————-

Zie ook: Coronavirus:
VVD premier Rutte en CDA minister de Jonge blunderen maar door, waar de
NOS probeert de geloofwaardigheid van die 2 op te pompen
‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ (te triest en te dom voor woorden….)

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown  

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft 

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend‘ 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit! 

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’   

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden‘ 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land‘ 

 Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit‘ (Volksgezondheid moet: zijn minister Medische Zorg)

En zie: ‘Wopke Hoekstra (CDA minister) spreekt op Personal Finance Day: ‘Hoe word je rijk én gelukkig…’‘ Voor meer berichten over Hoekstra, klik op het label met zijn naam, de labels vind je direct onder dit bericht.

Universeel Basis Inkomen: een mensenrecht

WeMove
Europe komt met een petitie waarin de EU wordt opgeroepen een
proeftraject te beginnen met een Universeel Basis Inkomen (Universal Basic Income) ofwel een UBI.

Juist
in deze onzekere Coronatijden, waar velen in de ellende en armoede
zijn gestort is dit van het grootste belang (en wat betreft de ellende door het Coronavirus zou Nederland nog gunstig afsteken bij een aantal andere EU landen als Frankrijk en
Groot-Brittannië…..)

Met
de voortgaande automatisering zullen we uiteindelijk wel moeten,
immers het is een leugen dat automatisering juist voor meer werk
zorgt, neem de mechanisatie van de landbouw (waar men nu ook in de
tuinbouw bezig is om arbeid te automatiseren). Daarbij wordt gezegd dat de hoeveelheid werk die landbouwarbeiders hebben verzet, overging op de fabrieken die de machines voor dat werk maakten, echter deze fabrieken zijn zelf ook al flink geautomatiseerd,
overigens bestonden die fabrieken al ten tijde dat de landbouw veel
minder geautomatiseerd was, waar men andere producten maakte, veelal fabrieken die ook auto’s e.d. maakten. Een ander voorbeeld zijn de
geldautomaten en het internetbankieren, waar voorheen een heel leger
aan loketmedewerkers nodig was voor opnemen en storten van geld en
een veel kleiner aantal bankmedewerkers die mensen hielpen aan
wurgleningen en hypotheken, zijn nu nog maar mondjesmaat medewerkers
nodig om e.e.a. af te handelen en echt daarvoor in de plaats zijn
heel wat minder mensen aan het werk gezet en zelfs het kleine aantal mensen die daarvoor aan het werk werden gezet worden langzaam maar zeker de laan uitgestuurd……

Er
wordt door tegenstanders beweert dat er dan niemand meer zal werken,
echter dat is een grove leugen, het UBI hoeft dan ook geen inkomen te
zijn waar je rijk van kan worden, het is veel meer de bedoeling dat
je wanneer je zonder werk komt te zitten, toch verzekerd bent van een fatsoenlijk
inkomen (dus geen bijstand, want daar kan je niet van rondkomen; zo meer daarover). Bovendien is het gezien het enorme aantal werklozen niet
meer dan humaan iedereen een basis inkomen te geven, waarom kan een
paar procent van de mensen net zoveel of zelfs meer inkomen hebben
dan een groot deel van de wereld, mensen die stuk voor stuk hun geld
verdienen of verdienden door anderen uit te buiten……. Hoe is het
mogelijk dat we de belasting voor de rijken zover hebben verlaagd dat
het verschil in inkomstenbelasting tussen de laagstbetaalden en de
super welgestelden nog maar een kleine 14% is, dezelfde schoften die
dat terecht vinden zijn juist tegen een basis inkomen…….. Te
schunnig voor woorden!!

In
Nederland hebben we ruim meer dan 1,4 miljoen werklozen, alleen wordt
een groot deel van die mensen niet meegerekend, ten eerste degenen die in de bijstand zitten en ten tweede degenen die werkloos zijn
geworden terwijl hun partner een inkomen had dat net 10 cent te hoog
was om aanspraak op bijstand te kunnen maken….. De
werkloosheidsuitkering is zover uitgekleed dat je bijna 20 jaar
gewerkt moet hebben om daar een fatsoenlijke periode van rond te kunnen
komen en zelfs dat willen de neoliberalen als VVD premier en
opperhufter Rutte ons afpakken, je krijgt een zakje geld mee, waarmee je vervolgens een opleiding moet bekostigen en daarna als
de bliksem weer aan het werk, dit zou een garantie tegen werkloosheid
zijn, echter dat is je reinste flauwe kul, zie wat er gebeurt als er
weer een crisis of ‘pandemie’ uitbreekt: weg werk (en reken maar dat
wanneer de Coronacrisis nog een halfjaar aanloopt, het aantal
werklozen sterk zal oplopen en ook dan weer: velen zullen na een korte
WW uitkering aan het kortste eind trekken……)

Zie ook de halleluja verhalen over de flexibilisering van arbeid zoals uitzendkrachten en de zzp’ers, mensen die er als eerste uitvliegen als er weer een crisis uitbreekt, vooral de zzp’ers zijn dan ook nog eens mensen die zich niet kunnen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid of die niet kunnen sparen voor hun oude dag, zaken die de maatschappij uiteindelijk als een fikse kostenpost toch voor de kiezen krijgt, immers je kan deze mensen niet laten wegrotten….. 

Uit
het voorgaande kan je meteen concluderen dat met een UBI niemand nog
afhankelijk is van een partner om een leefbaar bestaan te kunnen
leiden……. Vooral van belang voor vrouwen/mannen die worden mishandeld door hun partner, maar geen zelfstandig inkomen hebben, waar velen van hen maar proberen door te leven in hun gewelddadige thuissituatie, daar ze geen financiële mogelijkheid zien voor een zelfstandig leven……

Dan zijn er nog de grote groepen lijden onder hun werkloosheid en bij god niet weten hoe ze hun
huis nog kunnen afbetalen, en de mensen in de vrije huursector die geen
huurtoeslag krijgen en uit hun huis zullen worden gezet….. (overigens is het
met een UBI wel zaak om van de achterlijk hoge huizenprijs af te komen en de
huren terug te brengen naar een aanvaardbaar niveau zodat je per maand nooit
meer betaalt dan maximaal 18% van je inkomen voor een dak boven het
hoofd, beter nog: men zou niet meer moeten betalen dan het huis (nog) waard is, iets dat nu onmogelijk is door de met opzet veroorzaakte woningnood, die de huizenprijs opdrijft tot ver voorbij de werkelijke prijs…… overigens ook de lokale wethouders zijn daar als de grondspeculanten schuldig aan, men rekent goud voor een postzegel aan grond, schande!!)

Door
het Coronavirus weten we nu wel dat en enorm aantal mensen die thuis
moeten werken er van alles voor over hebben om weer naar kantoor of
welke werkplek dan ook te gaan, daar ze de gesprekken met collega’s
missen en niet direct zicht hebben over wat ze bijdragen aan een
bedrijf, terwijl je dat meestal wel kan zien in interactie met
collega’s, waardoor je meer overzicht krijgt over wat jouw plaats in het
geheel is……

Er is
ook helemaal niets op tegen om mensen die werken een kwart of nog wat
meer te laten verdienen dan mensen die niet werken, maar dan zal een
basisinkomen zoals gezegd wel een flink stuk hoger moeten zijn dan bijvoorbeeld
de bijstand en het minimumloon, immers daar kan je niet van
rondkomen, tenzij inderdaad een fiks aantal lasten drastisch omlaag
gaan zoals het al aangehaalde kosten voor huisvesting en uiteraard de
hoge inkomstenbelasting voor groepen die maar weinig inkomen hebben, zij betalen maar liefst 37%, ofwel meer dan een derde van het bruto inkomen.

De werkelijkheid in Nederland laat een tegenpovergestelde zien van een basisinkomen: mensen worden gedwongen te werk gesteld als ze werkloos zijn en recht hebben op een uitkering en dat in banen die te zot zijn voor woorden, zoals ‘verkeersregelaars’, of werk in kringloopcentra die voor veel kleine bedrijfjes die hetzelfde al lang deden het faillissement betekende…..*

Een
basisinkomen zal voor velen een last van de schouders halen, wat de
leefbaarheid alleen maar ten goede kan komen!!! 

Tot slot: een basisinkomen zou een mensenrecht moeten zijn!!

Leesen teken de petitie ajb en geeft het door!

Universal
Basic Income – Let’s try it!

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

I was told that
I was more social and happier, and I think it’s because there was
always some money in my account. It’s so much security for life.”

These are the
hopeful words of a Finn who participated in Finland’s basic income
experiment that gave a group of people cash every month, no strings
attached.

Its overall results were outstanding with people feeling less
depressed and trusting others and institutions more. [1]

As we struggle
through this pandemic
– a family member unemployed, a cafe forced
to close or a nurse that is overworked and underpaid – the idea of
a Universal Basic Income
(UBI) – where every person receives a
monthly cash payment – seems more pragmatic and needed than ever

Europeans agree, a
new YouGov poll shows that more than two-thirds of Europeans now
support a UBI.
[2]

With such
widespread support a UBI should be a no-brainer for Europe!
But
we know that EU decision-makers still have questions about UBI’s
feasibility, costs and effects on people. This is why we’re asking
the Commission to back a pilot program. [3]

We are arranging a
meeting with the European Commission’s department working on social
fairness, who have told us they are open to discussing the idea.
Imagine if we arrive at the meeting not only with a poll that
shows Europeans want it but also a huge petition that demands action.

SIGN NOW

The YouGov
poll shows that Europeans believe a Universal Basic Income could have
massive benefits.
For
Italians, the benefits of a UBI included not only paying for basic
needs (30%), but a reduction in anxiety for the future (42%) and the
possibility to focus on doing valuable things that under our current
system don’t pay the bills – like caring for others (19%),
volunteering (12%) or training (19%). [4]

Europe is not doing
enough to help people who are suffering – but we can redesign this
failing social system. A Universal Basic Income is one way to do
that. And a pilot program would be the first logical step: it
would help the EU understand how it would work and see its impacts on
employment, on well-being, inequality and poverty.
It could help
us build a programme for all Europeans that is based on actual lived
experience.

SIGN NOW

A UBI would be
a great big experiment to rethink our economic system in Europe. That
system is unfairly designed and has led to a situation of spiralling
inequality, where the richest 1% have more wealth than the rest of
the world. Over 20% of Europeans are at risk of poverty.
[5]
As a community, we’ve fought to stop corporate tax avoidance and
tame big tech, now help us fight for a UBI that redistributes more
wealth and allows people to reach their full potential.

With hope,
David
(London), Marta (Warsaw), Giulio (Rome) and the entire WeMove team

PS: UBI is supported
by people from the likes of Pope Francis to physicist Stephen Hawking
to economics Nobel Prize laureates. [6] Now that the idea has gained
widespread support, it’s time for the EU to give it a chance:
tell
decision makers it’s time to give UBI a try!

References:
[1]
https://www.ubie.org/the-unheard-results-of-the-finnish-basic-income-experiment/
[2]
The survey was conducted in 6 European countries – France, Germany,
Italy, Poland, Portugal and Spain – where people expressed strong
support for a UBI and would like their governments to set up a pilot
project. https://www.wemove.eu/results-yougov-poll-about-ubi
[3] A
UBI pilot program would give a selection of EU-residents monthly cash
payments for a period of at least three years to assess the impacts
of the program

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

Follow
on Twitter
|
Like
on Facebook

|
Subscribe
on Youtube

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

===========================================

* Zie o.a.: ‘Vrijwilligerswerk: De VVD en de PvdA maken u vandaag of morgen werkloos en overmorgen moet u, als tegenprestatie, verplicht vrijwillig werken….. ha! ha! ha! ha!‘ (denk aan de smerige streken van de PvdA in Balkendende 4 en Rutte 2 als u in maart in het stemhok staat, als deze partij weer regeringsmacht krijgt, gaan alle ‘mooie sociale plannen’ hupsakee in de prullenbak of de papiervernietiger….)

Zie ook: ‘Basisinkomen en geluk: een doel voor de hele mensheid

‘Robotisering’ produceert werkloosheid, een zaak waarvoor nu al een oplossing bedacht moet worden!‘ (een schande dat men hier niet op anticipeert, hoewel je er donder op kan zeggen dat men dit wel bespreekt op de Bilderberg conferenties en reken maar dat men daar sterk tegen een basisinkomen is, niet voor niets dat er geen letter van wat er is besproken mag uitlekken….)

Hans de Boer (VNO-NCW) wil dat de volgende regering de geldpotten klaar zet…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Segers bepleit aanrechtsubsidie terwijl ‘Christen’Unie tegen een basisinkomen is……‘ 

Basisbaan i.p.v. basisinkomen, ofwel een heel smerige neoliberaal plan…….‘ 

Tiny Kox wil geen basisinkomen………..‘ (een SP Eerste Kamerlid en dan vindt men het gek in de SP top dat de jongeren van Rood de kont tegen de krib gooien…….) 

Alfred Kleinknecht tegen basisinkomen, hij ziet liever hééééél vééééél banen tegen het minimumloon……..‘ 

Sterk mag voor de zoveelste keer haar lamme plannen voor de jeugdwerkloosheid uitleggen……‘ (en daar is dan ook niets van terechtgekomen)

Ik kreeg op dit bericht een uitgebreid antwoord van Joost van der Zwan, hierbij:

Joost
van der Zwan

Zelf had ik ergens gehoord dat één
probleem met UBI zou zijn, als iedereen het zou hebben, alle prijzen
ook omhoog zouden gaan. Geef de Elite een vinger en ze pakken je hele
hand.?

Tevens heb ik ook mijn bedenkingen over
de site van WeMove !

Je hoort nooit het einde van een
petitie.

Ze zijn zo groot geworden om een
graantje mee te pikken met het succes van “Stop TTIP”, en
tegenwoordig sturen ze alleen maar mail om een donatie te doen !

    Beantwoorden

  •  · 2
    d

Willem
Wachtmeester

Beste Joost, je hebt gelijk met wat je
zegt, vandaar ook dat ik in mijn bericht al aangaf dat er aardig wat
garanties zullen moeten worden gegeven, zodat je inderdaad
fatsoenlijk rond kan komen van zo’n inkomen, ofwel de elite zal zo
moeten worden uitgesloten zodat ze geen misbruik kunnen maken van het
UBI maken. Overigens is WeMove Europe bepaald niet de enige
organisatie die pleit voor een UBI en het is ook zo dat de meeste
petitie organisaties grote bedelaars zijn, echter van een kale kip
kan je niet plukken, ofwel deleten die mails!

    Beantwoorden

  •  · 2
    d

Excuus op per ongeluk op enter gedrukt
(niet op de wc!) Zojuist hoorde ik op Radio1 een pleidooi voor een
basisbaan, een nieuwe manier om mensen verplicht vrijwilligerswerk te
laten doen, maar dan onder een andere noemer…… Wellicht dat ik
daar nog een bericht aan wijd. Met vriendelijke groet, Willem.

1

    Beantwoorden

  •  · 2
    d

Willem
Wachtmeester

Nee dat klopt er zijn wel veel meer
sites die het er over hebben en er is ook een facebook pagina. Hoewel
het een goed tussenoplossing is ga ik toe liever voor een wereld
zonder geld, helaas is dit nog moeilijker te bereiken hoogst
waarschijnlijk.

Ben je bekent met The Venus Project.

The Choice is Ours (2016)

https://youtu.be/Yb5ivvcTvRQ

Of ZEITGEIST: THE MOVIE | 2007,

https://youtu.be/OrHeg77LF4Y

zo ben ik erin gerold.

Over die basisbaan had ik ook al iets
van voorbij zien komen, maar verders geen aandacht aan besteed.

We hebben al de Participatiewet, die
niets helpt overigens.

https://nos.nl/…/2311059-nauwelijks-meer-mensen-aan-het…

Tja, het is allemaal
bezigheidstherapie, er zijn al heel veel banen verloren gegaan aan de
automatisering en er gaan er nog veel meer verdwijnen door robots
(35% in 2035), tenzij je de robots maakt, totdat er een robot is die
robots maakt. Mwhahah

Black Mirror, comming to live, Yeah
Baby.?

The Choice is Ours (2016) Official Full Version

YOUTUBE.COM

The Choice is Ours (2016) Official Full
Version

The
Choice is Ours (2016) Official Full Version

Hugo de Jonge (minister Volksgezondheid) treedt terug als lijsttrekker en daarmee als partijleider van het CDA, dit was volkomen te voorzien

Op deze plek sprak ik destijds al m’n verwondering uit dat de Jonge, toen al met een fiks aantal blunders op het Coronadossier, zich kandidaat stelde als lijsttrekker en partijleider van het CDA*. Niet toevallig ook dat hij nu opstapt als lijsttrekker, na alweer een gigantische blunder, het niet op de hoogte zijn van het feit dat Pfizer al veel eerder in een persbericht had aangegeven dat het niet 100 miljoen maar 50 miljoen doses vaccins zou kunnen leveren, waarmee de Jonge had kunnen weten dat ook het aantal vaccins voor Nederland, 1 miljoen, door 2 zou moeten worden gedeeld**, maar ja de Jonge had het veel te druk met het promoten van z’n (zielige) ego……. 

Een schande ook dat de Jonge niet heeft ingezet op het beter belonen van verplegend- en (thuis-) zorgpersoneel, zeker ook gezien de tekorten aan verplegend personeel…… Hij heeft zelfs in de zomer niet z’n best gedaan om meer personeel op deze takken van sport aan te trekken; ofwel gezien deze zaak als alle andere blunders is de Jonge als minister van Volksgezondheid totaal ongeloofwaardig……

De grootste leugen in deze zijn wel de woorden van de Jonge, waarmee hij aangaf waarom hij opging voor het lijsttrekkerschap van het CDA: dat deed hij naar eigen zeggen: “Uit plichtsbesef….” ha! ha! ha! ha! ha! En dat tijdens de Coronacrisis, wat je daar ook van mag vinden……. Daarmee stelde hij dat alleen hij geschikt was als lijsttrekker en gaf hij z’n collega’s die ook opgingen voor dat lijsttrekkerschap nog eens een fikse schop na, zoals hare hufterigheid Keijzer (al vind ik dat dan wel weer prima), maar een schande dat hij ook Omtzigt een fikse trap na gaf (ik mag Omtzigt niet, o.a. vanwege zijn inhumane kijk op de mensen die de door het westen gevoerde illegale oorlogen uit het Midden-Oosten en Afrika ontvluchtten richting Europa, maar hij zou een prima voorzitter zijn geweest van het walgelijke en hypocriete CDA)…. Bovendien geeft deze uitspraak van de Jonge eens te meer aan wat een megalomane, narcistische flapdrol hij werkelijk is, ongelofelijk!!

Schandelijk het aantal ‘journalisten’ dat ik alleen vanmorgen al op BNR en Radio1 (o.a. leeghoofd en zever de luxe Kees Boonman) hoorde, die de Jonge bejubelden, werkelijk ongelofelijk hoe slecht deze zogenaamde journalisten hebben opgelet tijdens de Coronacrisis, die nog immer voortduurt en dat juist ook door wanbeleid van de Jonge (en zijn VVD maat en ‘premier’ Rutte niet te vergeten)…….

Mensen lees vooral de berichten waarin de Jonge in de kop wordt genoemd, al speelt hij ook een rol in de meeste berichten waarin Rutte wordt genoemd. Laten we hopen dat het CDA fiks wordt afgestraft tijdens de verkiezingen maart volgend jaar, dat zou dik verdiend zijn!! (en laten we bovendien hopen dat Nederland wakker wordt uit de Coronacoma en eindelijk inziet wat een waardeloze premier de liegende hufter Rutte werkelijk is, zeker gezien zijn enorme blunders op het Coronadossier……

*  Zie: ‘Hugo de Jonge: CDA minister Volksgezondheid en vicepremier heeft naast de Coronacrisis tijd zat dus nu ook voorzitter van het ‘spannende’ CDA‘ en zie wat dat betreft ook: Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend‘ (zie ook de links naar berichten over het Coronavirus in dat artikel) 

** Zie: ‘Coronavirus: VVD premier Rutte en CDA minster de Jonge blunderen maar door, waar de NOS probeert de geloofwaardigheid van die 2 op te pompen

Zie ook:Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ (te triest en te dom voor woorden….)

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown  

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft 

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend‘ 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit! 

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’   

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden‘ 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land‘ 

 Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit‘ (Volksgezondheid moet: zijn minister Medische Zorg)