Chinese antipropaganda: de ontwikkeling van supersoldaten…… ha! ha! ha! ha!

Alsof
je een slecht sciencefiction stripboek leest: de angstzaaierij in de
VS dat China bezig is om supersoldaten te ontwikkelen….. Ken
Dilanian, een reporter van MSNBC, stelde dat ‘wat we nu weten is dat
de topambtenaren van geheime diensten bewijzen hebben dat China, de
‘nieuwe’ officiële slechte macht voor het westen, bezig is met
biologische experimenten op haar militairen om hun
gevechtscapaciteiten te vergroten’.

CIA
handlanger Dilanian vervolgde met te zeggen dat hij eerst wel
sceptisch stond toen opzichte van deze claim, maar nadat hij zocht in
de denktank wereld van militaire experts*, hij erachter kwam dat deze
experts e.e.a. hebben bestudeerd en erover hebben geschreven en
voldoende bewijs hebben dat Chinese wetenschappers bezig zijn om met
biotechnologie toe te passen op het slagveld……. Daarna geeft deze
‘reporter voorbeelden van soldaten die voldoende hebben aan 3 uur
slaap’, en sluipschutters die een keer zover kunnen kijken dan de
gemiddelde mens…… (de zogenaamde bewijzen zijn natuurlijk niet voor de openbaarheid geschikt….) Waarna hij nog op moest merken dat wij het in
het westen onethisch vinden om met de genen van gezonde mensen te
experimenteren…… ha! ha! ha! ha!

Zo
de waard is vertrouwt deze de gasten: alles ‘wat god verboden heeft’
doet men in de VS, zoals het zoeken naar een besmettelijke ziekte die
ingezet kan worden op het slagveld, dan wel tegen de bevolking van
een ‘vijandig land…’ Geheel toevallig werd het grote VS militaire
laboratorium van Fort Detrick vorig jaar juli gesloten, daar er een gevaarlijk gemanipuleerd virus was
ontsnapt…..** Een aantal maanden voor de uitbraak van het
Coronavirus…… Intussen draait dit laboratorium weer volop en
zoekt men o.a. naar dat soort virussen om als wapen in te zetten…… (hoe gewetenloos en krankzinnig kunnen wetenschappers zijn??!!!) Bovendien als er één
land is dat onethisch onderzoek doet naar genetische manipulatie van
levende wezens is het de VS wel!!

Terug
naar Dilanian: hij refereerde naar een artikel van John Ratcliffe,
hoofd ‘
National
Intelligence’ (ofwel deze figuur gaat over alle geheime diensten die de VS
‘rijk’ is),
gepubliceerd
in de Wall Street Journal, waarin hij in koude oorlogstaal
waarschuwde voor China…. Deze Ratcliffe heeft een boek geschreven
met de titel: ‘China is National Security Threat No 1’, een boek met
een prent waarop een vervaarlijke rode slang is te zien in de vorm van de Chinese
muur die de wereld in een wurggreep houdt……. (vergeet niet dat figuren
als Ratcliffe vijanden nodig hebben, immers als die er niet meer zijn,
zal een fiks deel van de geheime diensten worden uitgekleed en je
weet het: oorlog is voor de VS een vorm van industrie, waarmee vooral voor de grote bedrijven enorme kapitalen
zijn te verdienen)

In
het artikel van Caitlin Johnstone, waarvan het voorgaande het begin
is, stelt ze dat de VS China afschildert als een macht die de wereld
wil overheersen….. ha! ha! ha! ha! Nee ik lach niet om Caitlin,
maar om dergelijke nonsens die men in de VS werkelijk gelooft,
terwijl er niet een flinter aan bewijs wordt meegeleverd en de claims
worden gedaan door geheime diensten die vooral bekend staan om hun
enorme leugens die alleen deze eeuw al aan meer dan 2,5 miljoen
mensen het leven hebben gekost….. En dat van een land dat meer dan
800 militaire bases heeft over de wereld en haar hand niet omdraait
om een illegale oorlog te beginnen dan wel een coup te organiseren in
landen die niet naar haar pijpen dansen…… De leugen dat
het bij de oorlogen die VS begint gaat om het brengen van democratie of vrijheid, is van een
dergelijk smerig niveau dat je ervan staat te kijken dat men deze nog
langer gelooft, immers de VS is er goed in om democratisch gekozen
premiers of presidenten af te zetten met een staatsgreep en daarna
een dictator te installeren, bewijzen en voorbeelden te over……. (om maar te zwijgen over de goede banden die de VS zelfs met de meest gewelddadige dictators onderhield en onderhoudt…..)

So
We’re Already At The ‘Chinese Super Soldiers’ Part Of The
Propaganda Campaign

by Caitlin
Johnstone

“What
we know is that the nation’s top intelligence official says that
the US has evidence that China is conducting biological experiments
on its soldiers to enhance their capabilities,” said
CIA
asset

and reporter Ken Dilanian on
a
recent MSNBC segment

designed to keep you nice and terrified of the west’s current
Official Bad Guy.

“I
was somewhat skeptical about this claim, but when I started poking
around I found that private American military experts in the think
tank world have actually studied this issue and written about it and
they have found that there is ample evidence that Chinese scientists
are very interested in applying bio-technology to the battlefield,”
Dilanian continued. “Picture super strong commandos who can
operate on three hours’ sleep, or a sniper who can see twice as far
as a normal person. This is the kind of thing that the Chinese aspire
to doing, and you know, it’s problematic because in the west we
consider that to be unethical, to tamper with the genes of healthy
people.”

Dilanian
was referring to a claim made in a freakish screed of cold war smut
recently published in the
Wall
Street Journal

by US Director of National Intelligence John Ratcliffe titled “
China
Is National Security Threat No. 1
“.
The piece includes
an
illustration

of a red serpent shaped like the Great Wall squeezing the world in
its coils, much like the globe-strangling tentacled beasts
traditionally used in propaganda to drum up fears of
communists
and
Jews
taking over the world.

Ratcliffe
claims that “China poses the greatest threat to America
today, and the greatest threat to democracy and freedom world-wide
since World War II,” asserting that there are “no ethical
boundaries to Beijing’s pursuit of power” and its “efforts
to drag the world back into the dark”.

Completely
unburdened by any need to provide evidence or even anything
resembling subtlety, Ratcliffe lists as reasons we should all be
afraid of China’s sinister desire to “subordinate the rights of
the individual to the will of the Communist Party” such things as
intellectual property theft and the fact that China (like all major
nations) often seeks to influence US politics. Slipped in among these
mundane and unimpressive claims, Ratcliffe writes that “China
has even conducted human testing on members of the People’s
Liberation Army in hope of developing soldiers with biologically
enhanced capabilities.”

A
claim without evidence made by a spy chief about the world being
threatened by Chinese supervillains with extraordinary powers given
to them by unethical Chinese mad scientists should of course be
dismissed with a scoff and a vulgar gesture. Instead, CIA assets like
Dilanian are leading the charge to throw the entire might of the
plutocratic media into driving this nonsense as far into western
consciousness as possible. This ridiculous story has been picked up
not just by Murdoch outlets like
The
New York Post
,
but by outlets like 
The
Guardian

and
NBC as
well.

Every
day there’s more dehumanisation of Chinese people in the MSM. Today,
@adamgabbatt
presents Trump appointee John Ratcliffe’s racist ranting undigested.

“China conducting biological tests to create super soldiers,
US spy chief says”
https://t.co/F8KUnCJc9R

Anna
Chen (@MadamMiaow)
December
4, 2020

Truth,
as they say, is the first casualty in war. With its
emphasis
on global narrative control

in lieu of conventional military tactics, this is doubly true of cold
war.

Painting
the Chinese government as a cartoon villain willing to perpetrate any
evil to conquer the world and drag it into the darkness, opposed only
by the plucky forces of light in our own government, is as
transparent a propaganda construct as it gets. If we had an actual
news media this idiocy would be called out, questioned and and
scrutinized for all the world to see, and the public reminded of the
US intelligence community’s
extensive
history of lying

to promote pre-planned agendas against targeted governments.

What
we will get instead is a steady stream of increasingly incendiary
claims about China being parroted without evidence by the mass media
who serve as mouthpieces for the most sociopathic government agencies
on this planet. This is because China, like Russia, Iran, Venezuela
and the other nations which have resisted absorption into the
US-centralized empire, insists on its own self-sovereignty and has
therefore
found
itself in the imperial crosshairs
.

There
is no evidence that China wants to take over the world. There is only
evidence that it wishes to create a
multipolar
world, which has been the norm throughout the entirety of human
history minus the last three decades. People have been told that
China is trying to replace America as the global hegemon so many
times that they simply accept it as a basic fact, but there is no
actual evidence anywhere that the Chinese government has any interest
in ruling over a bunch of random foreigners with whom it has little
in common.

One
myth I think really that needs to be dispelled is that somehow China
is aiming to replace America and going to run the world, and it’s
not,” said Chinese venture capitalist and social scientist Eric Li
in the John Pilger documentary 
The
Coming War on China
.

First
of all, the Chinese are not that stupid. The west, with its
Christian roots, are about converting other people into their
beliefs. The Chinese are not about that. It’s just that–again,
I’m not degrading the western culture, I’m just pointing out the
inherent nature, the DNA of two different cultures–the Chinese two
thousand years ago built the Great Wall to keep the barbarians 
out,
not to invade them.”

Ratcliffe’s
screed of sinophobic cold warrior porn includes an illustration of a
red Chinese dragon shaped like the Great Wall squeezing the world in
its coils, much like the globe-strangling tentacled beasts
historically depicted in anti-communist and anti-semitic propaganda.
pic.twitter.com/VthDgOXnG4

Caitlin
Johnstone (@caitoz)
December
5, 2020

Image Image

(voor de jonkies een verduidelijking: het eerste affiche is van 2020 en de tweede stelt Sovjet dictator Stalin voor, een affiche uit 1938)

Whenever
I criticize the US empire’s aggressions toward and propaganda about
China my social media notifications are quickly flooded with
blithering imbeciles who claim I love the CCP and think it’s awesome
and wonderful. I don’t know what species of brain worm makes
people think if you oppose western imperialism it means you love the
governments who are being targeted by western imperialism, but it
would be good if it went extinct. I simply wish to live in a world
where armageddon weapons aren’t being brandished about in steadily
escalating acts of insane brinkmanship.

There
is no sane reason we should have to live on a planet where
governments are waving nuclear weapons at each other in increasingly
aggressive battles for global domination. There is no reason the
western empire and China cannot pursue detente and work to peacefully
coexist on this planet. Most of the rank-and-file public you see
babbling hysterically about China online are completely unaware of
the existence of the word “detente” and don’t even know
it’s an option; they’re so saturated in brain-melting propaganda that
they think these standoffs which are seeing
more
and more military buildup

near China’s borders are the only possibly course that can be taken.

Well
it’s not the only possible course. We humans, as a species, can use
the power of our numbers to force an end to the collision course with
disaster we’ve been set on by a changing world order meeting with the
perverse neoconservative ideology that US hegemony must be preserved
at all cost. It absolutely is possible for humanity to live in a
state of healthy collaboration with itself and with its ecosystem, if
only we can pry loose the fingers of the ruling sociopaths from the
steering wheel and turn our world toward peace and harmony.

With
the incoming Biden administration being
packed
to the gills

with ravenous China hawks, it is clear that this multi-front cold war
and its accompanying propaganda campaign is only going to get crazier
and crazier. Be a voice beckoning the world to sanity.

_________________________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 or
my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| December 5, 2020 at 3:44 am | Tags:
china,
Ken
Dilanian
,
media,
news,
Politics,
propaganda,
ratcliffe,
super
soldiers

| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2p3

======================================= 

*  De denktank wereld van militaire axperts zit bomvol fantasten die grootlobbyist zijn van de wapenindustrie >> bewijzen te over!!

** Zie: ‘Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt‘ (Fort Detrick) (en in Frankrijk zijn de eerste officiële besmettingen aangetroffen: zo bleek in het voorjaar van dit jaar, uit nader onderzoek van bloedmonsters die in november 2019 in dat land werden afgenomen!!!)    

Australië brandt weer…….

Een fiks deel van het oostelijk en zuidoostelijk Australië heeft weer te kampen met bosbranden (48 in totaal, althans tot gistermiddag), zo meldde BBC World Service radio gistermiddag…… Vooral Fraser Eiland, het grootste zandeiland ter wereld en Unesco Werelderfgoed is zwaar getroffen, de helft van het 1.800 vierkante kilometer grote eiland is al afgebrand, waarbij alweer een enorm aantal dieren is omgekomen (wat nu ‘Black Summer’ wordt genoemd in Australië, de enorme bosbranden van vorig jaar, die in september begonnen en doorraasden tot begin januari dit jaar, kwamen niet alleen 33 mensen om het leven, maar ook minstens 1 miljard dieren, van de 60.000 koala’s die werden getroffen door de branden is het overgrote deel omgekomen, zo werd kortgeleden bekendgemaakt……)

Weer schijnt het dat de bosbranden veel vroeger zijn dan normaal, althans het gemiddelde normaal, daar zoals gezegd: vorig jaar deze branden al begonnen in september, begonnen ze dit jaar half oktober na een illegaal gestookt kampvuurtje…….. En als vorig jaar worden er ook nu weer record temperaturen in bepaalde delen van Australië gemeten……. Het land beleefde de warmste november maand sinds deze temperaturen worden gemeten en de hoogst gemeten temperatuur was een gloeiende 48 graden Celsius…….

Fraser Island locator map

Triest genoeg zijn er ook nu weer een enorm aantal dieren omgekomen in het vuur en is de kans groot dat een bebost deel met bomen van 1.200 jaar oud in rook zal opgaan………. 

Unesco-werelderfgoed gaat op in rook: Australische Fraser Island verwoest  door bosbranden | Buitenland | hln.be

Tegelijkertijd exporteert Australië dagelijks één miljoen ton steenkool, waarmee de klimaatverandering sterk wordt aangejaagd…….. De VS is overigens de nummer 2 exporteur van steenkool en samen dumpen deze landen steenkool op de wereldmarkt tegen afbraakprijzen, de reden voor het CDA – PvdA kabinet Balkenende 4 om vergunning af te geven voor de bouw van 4 nieuwe steenkoolcentrales in ons land…… Balkenende 4, een kabinet waarin de aansteller en valsgroene PvdA namaak-goeroe Timmermans staatssecretaris was…..

Onbegrijpelijk dat het Australische ‘volk’ al niet na de vreselijke branden van vorig jaar, waarbij zoals gezegd 33 mensen omkwamen, in opstand zijn gekomen tegen de regering Morrison, zeker daar deze premier zelf een klimaatscepticus is en zaken ingang heeft gezet waardoor Australië nog meer steenkool zal exporteren (o.a. door de bouw van wat de grootste steenkoolterminal ter wereld zal zijn, waarvoor een zeekanaal dwars door het Grote Barrièrerif werd gegraven………. Voorts moet niet vergeten worden dat de Australische stroomvoorziening voornamelijk draait op steenkool…….

Zie ook: ‘Directeur en 2 bestuursleden Rio Tinto stappen op na vernietiging van grotten met 46.000 jaar oud heiligdom van Aboriginals

Het verbranden van steenkool doodt Australiërs en vernietigt het land

James Murdoch richting goede pad, verlaat News Corporation van zijn vader‘ 

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….‘ 

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

Australische
wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn,
dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden
‘ 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische bosbranden van vorig jaar)

—————————————

Voorts zie: ‘Groot Barrièrerif voor 60% verbleekt‘ (en klik op de links in dat bericht naar meer artikelen over dit enorme rif)

PS: weet niet of het jou ook opvalt, maar dit jaar hebben we ongelofelijk veel dagen met harde wind achter de kiezen, het zal me niet verbazen als dit het gevolg is van de enorme bosbranden, die niet alleen in Australië woedden en woeden, maar ook in Indonesië, Siberië, Alaska (en andere grote gebieden in de VS), Canada en Zuid-Amerika (het Amazonegebied)……

Coronavirus en schending mensenrechten

Hoorde gistermorgen een inbelprogramma op BBC Scotland (radio), onderwerp het vereenzamen van ouderen en de ronduit schending van mensenrechten door gevoerd Coronabeleid in dat deel van Groot-Brittannië. 

Kinderen mogen hun ouders niet meer opzoeken in verzorgings- en verpleegtehuizen, met één uitzondering: als zo’n oudere op sterven ligt. Op dat moment mogen een paar verwanten deze mensen apart van elkaar bezoeken, er zit dan een personeelslid van het ziekenhuis bij, die je in de gaten houdt, daar je de hand van de stervende niet mag vasthouden……… 

Schande!!!

Gelukkig schijnt men niet overal in Schotland zo streng te zijn, aldus een paar inbellers. 

Verzorgingstehuizen, zorg dat je er nooit inkomt,want je gaat er alleen horizontaal uit……

Wat een belachelijke hysterie mensen en vergeet niet: met het gevoerde beleid houdt men het virus juist levend (zodat we straks wel een vaccinatie moeten nemen, daar je anders op veel plekken niet langer welkom bent >> ping ping kassa voor de farmaceuten en dan moet die vaccinatie waarschijnlijk jaar na jaar herhaald worden……) 

Te ziek voor woorden!!!

Voor meer berichten over het Coronavirus, mensenrechten, verzorgingstehuizen, verpleegtehuizen, farmaceuten, vaccins en/of vaccinatiepaspoort, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Massamoord veroordelen maakt je geen radicaal of extremist: in een gestoorde wereld is revolutie de gematigde positie

Weer een mooie gedachteoefening van Caitlin Johnstone, die de kop
meekreeg: ‘In An Insane World, Revolution is The Moderate Postition’.

In
haar schrijven noemt ze een aantal punten die beginnen met:
It should’n be radical or extremist’, ofwel: ‘Het zou niet radicaal
of extemistsch moeten zijn’, waarna ze een aantal zaken noemt.

Het
zou niet radicaal of extremistisch moeten zijn (of als zodanig te
worden gezien):

  • als
    je tegen massamoord bent

  • als
    je je verzet tegen een wereld omspannende machts-alliantie die de
    meeste van die massamoorden pleegt

  • als
    je je verzet tegen het bestaan van geheime overheidsinstanties die
    een uitgebreide geschiedenis hebben in het plegen van gruwelijke
    misdaden

  • als
    je zegt dat iedereen een basale levensstandaard zou moeten hebben,
    i.p.v. hen voedsel, onderdak en toegang tot gezondheidszorg te
    ontzeggen, als ze niet de juiste getallen op hun bankrekening hebben
    staan*

  • als
    je je verzet tegen het bestaan van een kleine elite klasse die hun
    fortuin gebruikt om onze maatschappij te manipuleren voor
    eigen gewin

  • als
    je niet wilt dat plutocraten en overheidsinstanties met opzet de meningen
    van mensen manipuleren met massamedia propaganda (zeg maar gerust
    een vorm van hersenspoeling)

  • als
    je wilt dat iedereen een gelijke kans moet hebben om zijn/haar stem
    te laten horen over ons ecosysteem, i.p.v. een selecte groep
    machtsdienende lakeien**

  • je
    wilt dat onze maatschappij wordt geregeerd door de grote meerderheid
    ten dienste van die meerderheid, i.p.v. een maatschappij die wordt
    gergeerd door een minderheid ten dienste van die minderheid

Caitlin
vervolgt met te zeggen dat het volkomen normaal, verstandig en gezond
is een wereld te wensen waarin iedereen vrij is om te doen, te
zeggen en te denken wat ze maar willen, zolang het niet een ander
schaadt en waar niemand wordt vermoord door machtige regeringen. Dat
is een basale, intuïtieve en gezond verstandelijke wens voor jezelf
en voor je medemens >> het is een wens die je voor de
maatschappij hebt zoals je die voor jezelf hebt.

Echter
als je het voorgaande wenst als politiek beleid, wordt je gezien als
extremist en radicaal….. Het wordt als volkomen normaal gezien als
je tegen oorlog bent, echter als je je uitspreekt tegen een illegale
oorlog die jouw regering voert dan wel steunt, wordt je weggezet als
een Russische agent (of trol), als een figuur die dictaturen
vrijpleit en alles wat je verder nog kan worden toegevoegd, alles om
je van de (internet) platforms te weren waar oorlogen enz. juist
worden gepromoot door de reguliere media die dit ook doen via de reguliere mediakanalen…… 

Het wordt als oké gezien als je voor
vreedzame samenwerking bent, ook op het gebied van het ecosysteem,
echter als je
specifieke
politiek promoot waarmee je e.e.a. voor elkaar kan krijgen, wordt je
meteen gezien als een duivelse communist, een agitator van de
werkende klasse of een liberaal linkse gek (en dat ben je uiteraard bijzonder snel
in de VS).

Het
simpel opnemen voor gezond verstand boven gekte, zorgt ervoor dat je
wordt uitgesloten door de managers die verantwoordelijk zijn voor het
bewaren van de wereldorde die van top tot bodem knettergek is……
Als je je verzet tegen de systemen die worden gebruikt door de
heersende macht voor het moorden, uitbuiten en onderdrukken van
mensen in binnen- en buitenland, dag in dag uit en waarbij
tegelijk het ecosysteem wordt vernield waarvan we afhankelijk zijn om te
overleven, wordt je gebrandmerkt als een gek en worden je verkeerde
gedachten in quarantaine gezet (censuur) zodat je niet ‘de hele kudde’ kan
besmetten, aldus Caitlin en wat mij betreft valt daar geen speld
tussen te krijgen.

Eén
en ander wordt mogelijk gemaakt door het feit dat de machtigen hun
weelde en invloed misbruiken om de collectieve waan te voeden dat
gekte normaal is en dat ziekte gezond is. De welgestelde politici
en plutocraten, die de media in bezit hebben, voeden het publiek met
een onophoudelijke stroom propaganda die erop gezicht is om dat
publiek te overtuigen dat kapitalisme (en het huidige neoliberalisme,
Ap) goed werkt en dat de term westers imperialisme een maffe
complottheorie is….. Waarbij het leger, de politie en politici als
onze vrienden worden voorgesteld (immers zij beschermen, bewaken en
promoten de huidige inhumane neoliberale status quo, Ap)…… Dit
wordt continu gedaan door de reguliere nieuwsmedia en wordt met een
variërende subtiele graad gebracht in bijna elke tv show, tv
serie en film……… (wat betreft de tv shows vooral in de VS, al kan men er hier ook wat van, neem het meer dan achterlijke tv programma ‘Dit vindt Nederland’, o.a. met leeghoofd Catherine Keyl, waar gelukkig voortijdig de stekker uit is getrokken)

Het
voorgaande is volgens Caitlin een collectieve, met propaganda
geforceerde waan. Terwijl in werkelijkheid de reguliere promotors die
zijn geautoriseerd door de gevestigde orde de werkelijke extremisten
zijn en het zijn juist degenen die gezondheid en gezond verstand
wensen die gematigd zijn.

De
gekte in onze wereld zal door blijven gaan zolang we niet in staat
zijn om collectief onze weg uit deze gekte te vinden, zolang men in
staat is om ons collectief in verwarring te houden over wat gekte en
gezond verstand is, over wat normaal en abnormaal is, over wat
gematigd en extreem is……

Tot
slot merkt Caitlin op dat wanneer je je verzet tegen deze gekte, je
jezelf geen radicale identiteit moet aanmeten, bouw geen een eigen wereldje op met het leven op de rand. Om een revolutionair leven te
leiden, moet je juist wijzen op de normaliteit en alledaagsheid van
je gedachten, van het leven zoals je dat leidt. Laat je leven een
uitdrukking zijn van gezond verstand en revolutie.

Je
kan zelfs stellen dat gezien deze zaken het een plicht is om in
opstand te komen en een revolutie te ontketenen!! Waaraan ik zou
moeten toevoegen: ‘Je zou zelfs kunnen stellen’, daar je in het
eerste geval in feite oproept tot geweld en daarmee kan je ven het
netwerk worden gestoten daar je niet mag oproepen tot geweld en dat
geldt zelfs als je bijvoorbeeld oproept tot geweld tegen dictators
als Bolsonaro van Brazilië, die met zijn beleid de oorspronkelijke
volkeren van het Amazonewoud vogelvrij heeft verklaard, volkeren op
wie al eeuwen een genocide wordt uitgevoerd……

In
An Insane World, Revolution Is The Moderate Position

by Caitlin
Johnstone

It
should not be considered radical or extremist to oppose mass murder
for profit and power.

It
should not be considered radical or extremist to oppose the
globe-spanning power alliance that is perpetrating most of that mass
murder on the world stage today.

It
should not be considered radical or extremist to oppose the existence
of secretive government agencies which have extensive histories of
committing horrific crimes.

It
should not be considered radical or extremist to say that everyone
ought to have a basic standard of living instead of being deprived of
food, shelter and medicine if they have the wrong imaginary numbers
in their bank account.

It
should not be considered radical or extremist to oppose the existence
of a small class of elites who use their vast fortunes to manipulate
our entire society toward their advantage.

It
should not be considered radical or extremist to want plutocrats and
government agencies to stop deliberately manipulating people’s minds
using mass media propaganda.

It
should not be considered radical or extremist to want everyone to
have an equal chance of getting their voice heard in our information
ecosystem instead of a few select power-serving lackeys.

It
should not be considered radical or extremist to want a society that
is ruled by the many for the benefit of the many instead of one that
is run by the few for the benefit of the few.

It
is very normal, sane and healthy to want a world where everyone has
what they need to live, where everyone is free to do, say and think
whatever they like as long as it isn’t hurting anyone else, and where
nobody is being murdered by powerful governments. This is a very
basic, intuitive, common sense desire to have for yourself and for
your fellow human beings; it’s wanting for your society what you want
for yourself.

Yet
people who promote policies which are aimed at creating this kind of
world are consistently marginalized and dismissed as radicals and
extremists. It’s okay to say you oppose war in principle, but if you
oppose any specific acts of warmongering being perpetrated by your
government you’ll get labeled a Russian asset, a dictator apologist
and all sorts of other pejorative labels which exist solely to
justify keeping you off of mainstream platforms. It’s okay to think
we should live in peaceful collaboration with each other and our
ecosystem, but if you promote specific policies to make that happen
you’re an evil commie, a class warrior and a moonbat in the same way.

Simply
advocating sanity over insanity gets you shoved out of sight and out
of mind by the narrative managers responsible for preserving a world
order that is stark raving insane from top to bottom. If you oppose
the systems exploited by the ruling power establishment which
murders, exploits and oppresses people at home and abroad all day
every day while destroying the very ecosystem we depend on for
survival, then you are branded a lunatic and your wrongthink
quarantined so as not to infect the mainstream herd.

This
dynamic is made possible by the fact that the powerful are constantly
pouring their wealth and influence into manufacturing the collective
delusion that madness is sanity and sickness is health. The
plutocrat-controlled political class and the plutocrat-owned media
class feed the public an unceasing stream of propaganda aimed at
convincing them that capitalism is totally working, that western
imperialism is a kooky conspiracy theory, and that the military,
police and politicians are our friends. This is what’s constantly
being done by mainstream news media, and with varying degrees of
subtlety it’s what is being done by every show on television and
every movie churned out by Hollywood as well.

But
that’s all it is: a collective propaganda-induced delusion. In
reality it is the mainstream promoters of the
establishment-authorized status quo who are the violent extremists,
and it is those who desire health and sanity who are the moderates.

The
madness of our world will necessarily continue for as long as we are
unable to collectively find our way out of it, and we will be unable
to collectively find our way out of it for as long as they are able
to keep us collectively confused about what is madness and what is
sanity. About what is normal and what is abnormal. About what is
moderate and what is extreme.

If
you oppose the madness of our world, don’t make an identity out of
being a “radical”. Don’t build an egoic structure around
life on the fringe. You are not radical, and your ideas should not be
fringe. To live a revolutionary life, you should insist on the
normality and mundaneness of your own position. Sanity should not be
special and unusual, and we should not participate in the delusion
that it is.

Let
your life be an expression of the common sense ordinariness of
revolution.

______________________

Image
via Pixabay.

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 or
my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| December 7, 2020 at 3:37 am | Tags:
establishment,
peace,
Politics,
propaganda,
revolution,
sanity
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2p6 

*  Terwijl in de VS, waar dit op wat betreft westers niveau het meest
aan de hand is…… De VS, een westers land als GB, waar zelfs honger wordt geleden en tegelijkertijd een
oorlogsbudget is aangenomen door de senaat dat groter is dan ooit
eerder gezien in de geschiedenis van deze terreurentiteit………… Kortom de overheid offert zelfs het welzijn van de eigen bevolking op (het welzijn van de grote arme onderlaag wel te verstaan) om illegaal oorlog te voeren en een imperium te handhaven met meer dan 800 militaire bases over de wereld….. Vandaar ook dat de VS zonder meer het Vierde Rijk vormt (en laten we hopen dat dit rijk zo snel mogelijk ten val wordt gebracht….

** Lakeien die
zogenaamd duurzaamheid omarmen (neem de valsgroene PvdA goeroe en oplichter de luxe Timmermans), maar geen bliksem doen, sterker nog
toestaan dat de wereld zoals wij die kennen verder naar de gallemiezen
wordt geholpen…..

Frontex directeur was op de hoogte van zware schending VN Vluchtelingenverdrag maar weigert elke verantwoordelijkheid te nemen en op te stappen

Frontex is
een orgaan dat helpt bij het ‘beschermen van de EU buitengrenzen’.
Leden
van FRONTEX die samenwerken met de Griekse kustwacht helpen
deze kustwacht bij het terugsturen van boten met vluchtelingen naar
Turkije, waarbij men geweld gebruikt en de boten met ten einde raad
zijnde vluchtelingen terug duwt dan wel trekt richting Turkse
kust…… Een enorme schending van het VN Vluchtelingenverdrag en
bovendien een mensenrechtenschending van grote proporties……….

De
directeur van FRONTEX is Fabrice Leggeri en deze
fascistische ploert weigert elke verantwoordelijkheid voor
misdragingen van zijn politionele organisatie die vooral in de
Egeïsche Zee (ook
Icarische Zee genoemd) duidelijk fascistoïde trekken vertoont……..

Eén en ander terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat deze Leggeri zelf op de hoogte was van misdragingen, maar deze onder het tapijt heeft geveegd…….. WeMove Europe heeft dan ook een petitie opgesteld waarin van de Europese Commissie wordt gevraagd Legerri te ontslaan.

Lees en teken de petitie van WeMove Europe ajb en zegt het voort, de hoogste
tijd dat de EU eindelijk eens een menselijk gezicht opzet als het
gaat om vluchtelingen, die godbetert op de vlucht zijn geslagen voor
de illegale oorlogen die het westen in hun thuisland uitvecht, een
plek waar de VS en haar NAVO-partners niets maar dan ook helemaal
niets te zoeken hebben!!!! (bovendien oorlogen die in de meer
westelijke EU landen terreur kweekt op straat, maar wat wil je als je
ziet dat het westen met illegale oorlogen (niets anders dan ongelofelijk grootschalige terreur) tekeer
is gegaan en gaat in een aantal islamitische landen, waarbij sinds 2001 meer dan 2,5 miljoen mensen zijn omgkomen, of beter gezegd: zijn vermoord…..

Zero
accountability

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu> 

 


New evidence shows that the EU’s border control agency is involved in rights abuses. Its Director knew about the violations and lied to our elected representatives.

Demand HIS Resignation

There’s a
secretive and well-funded EU agency that’s trying to cover up
illegal activity in the Aegean Sea. Leading it is a man who acts like
he’s above the law.

That agency is
FRONTEX, the EU’s border control agency.
Its Director, Fabrice
Leggeri, is personally implicated: he knew about the abuse and
violations of human rights and lied to Parliament. [1] Just
yesterday, he was grilled by MEPs again, but he’s refusing to
accept any responsibility and is resisting calls to resign. [2]

Journalists have
worked tirelessly to uncover the abuses. MEPs are calling for him to
resign. [3] Even FRONTEX officials themselves are leaking details of
violations! But the voices of outrage from citizens like us are
missing. Will you join me in calling on Leggeri to resign?

Ask Leggeri for his resignation now!

The
allegations are shocking:
FRONTEX helped Greek border guards act
like pirates. They attacked migrants in unstable boats, forcing them
away from EU waters, to be left stranded at sea. The
investigations show FRONTEX also witnessed numerous other violent
incidents, and their officials (including Leggeri himself) tried to
cover them up.
[4]

One incident of the Greek coast guard attacking migrants

Migrants
in the Aegean Sea are being attacked with sticks while one officer
fires a weapon in this screenshot from a video

They are denying
responsibility, and refusing to acknowledge that FRONTEX took part in
any illegal action.
[2] And they actually think they can get away
with it. But according to EU law, all people have the right to apply
for asylum, and we’re fighting for that right together, as a
community.

That’s why in
September we submitted a 67-page legal complaint to the EU Commission
asking that it act to end abuses and violence toward migrants.

[5] Most of the evidence we submitted referred to the same types of
human right abuses. The EU Commission acknowledged our complaint and
assigned us a case handler. But now that it’s clear FRONTEX is
directly involved, Leggeri has to go.

Ask Leggeri for his resignation now!

Even after Leggeri
is gone, huge problems with FRONTEX will remain.
It has always
been a problematic organisation. It operates in a legal grey area
with no way to hold it to account. Getting rid of Leggeri can only be
a first step, but it’s a crucial one if we’re going to have any
chance of abolishing FRONTEX at all.

When we decided to
file our legal complaint to the EU Commission in September, we knew
we’d be in this campaign for the long-haul,
until the EU
Commission acts to end abuses and violence toward migrants. Now that
it’s clear that FRONTEX itself is contributing to these exact
abuses, we have to face this challenge as well.

As
a first step, please join me in asking for the resignation of Fabrice
Leggeri, Director of FRONTEX.

For humanity,

David (London), Giulio
(Roma), Olga (Bologna), and the entire WeMove team

References:
[1]
https://www.guengl.eu/frontex-chief-must-be-sacked-after-migrant-pushback-expose/
https://www.socialistsanddemocrats.eu/newsroom/sds-call-frontex-director-resign
[2]
https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20201126IPR92509/
https://multimedia.europarl.europa.eu/en/committee-on-civil-liberties-justice-and-home-affairs_20201130-1645-COMMITTEE-LIBE_vd
[3]
https://www.euronews.com/2020/12/01/meps-call-for-eu-border-agency-director-to-resign-over-migrant-pushbacks
[4]
https://www.nytimes.com/2020/11/26/world/europe/frontex-migrants-pushback-greece.html
https://www.bellingcat.com/news/2020/10/23/frontex-at-fault-european-border-force-complicit-in-illegal-pushbacks/
https://www.spiegel.de/international/europe/eu-border-agency-frontex-complicit-in-greek-refugee-pushback-campaign-a-4b6cba29-35a3-4d8c-a49f-a12daad450d7
[5]
We submitted the legal complaint to the European Commission together
with Oxfam, also with the support of Human Rights Watch. Donations
from this community allowed us to conduct over 350 hours of
specialist research to gather enough evidence to make a strong legal
case. It was widely covered in the media:
https://euobserver.com/migration/149509

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

=================================

Voor meer berichten over Frontex, vluchtelingen, Griekenland en/of illegale oorlogen, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Corona-spinsels: het nieuwste van het nieuwste: met een mondmasker op telefoneren vanuit je huis……. ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk maar waar: hoorde vanmorgen op BBC radio Scotland een inbeller, die NB vanuit diens huis belde, en daarbij een mondmasker droeg, wat de verstaanbaarheid ‘echt geweldig verbeterde’ (amper te verstaan)…

Tja je zal het virus maar oplopen door de telefoon, vandaar mijn oproep aan de industrie voor het fabriceren Corona-bestendige oorbeschermers!!

Oh dom van mij, die bestaan al:

Oorbeschermers

Voor meer berichten over het Coronavirus, mondmasker en/of humor, klik op één van deze labels, direct onder dit bericht.

Hannah Arendt 14 oktober 1906 – 4 december 1975

In het
WDR radioprogramma ZeitZeichen van afgelopen vrijdag aandacht voor (politiek) filosoof Hannah
Arendt
*, overleden op die dag in december 1975.

In 1933 werd Arendt gearresteerd door de Gestapo, ze wist
samen met haar man en moeder te vluchten naar Frankrijk, om na de
aanval van Duitsland op Frankrijk door te vluchten naar de VS…..

Het leven van deze
opmerkelijke filosoof werd o.a. voor een groot deel beheerst door de nazificatie van Duitsland en alle ellende die
daarna volgde, natuurlijk ook veel aandacht voor de Jodenvervolging (waarbij ze uiteraard ook aandacht schonk aan andere dictaturen en kritiek had op Israël vanwege de omgang met de Palestijnen).

In het
schrijven op de site van WDR 5 staat bij de aankondiging van dit programma te lezen dat
Martin Heidegger haar vriend was, echter dat was na 1933 niet meer
het geval, daar Heidegger Hitlers regime steunde tot aan de val van dat regime in 1945….. (best schandelijk dat men dit niet noemde en dat door NB een Duitse zendgemachtigde…..)

Arendt bemoeide zich ook met de berechting van Adolf Eichmann** in Israël, waarvoor ze de meer dan 3.000 tellende verslagen heeft gelezen  die ten grondslag lagen aan
de berechting van deze nazi-schoft en heeft daar naar eigen zeggen
meermaals om moeten lachen, wat nog eens aangeeft hoe belachelijk het
was dat de nazi’s ooit de macht hebben kunnen grijpen en zelfs het grootste
deel van het Duitse volk achter zich wisten te scharen……

Nog
steeds worden uitspraken, analyses en filosofieën van Hannah Arendt gebruikt
en volkomen terecht!!

ZeitZeichen

04.12.1975 –
Todestag der Philosophin Hannah Arendt

Von Jutta Duhm-Heitzmann


Was für
eine Frau: mutig, unbeirrt und bestechend genau. Hannah Arendt, 1906
geboren,  war eine Denkerin, die Freunde und Weggenossen und
selbst ihre Gegner nicht kalt ließ. Sie stammte aus einem
sozialdemokratischen, jüdisch-assimilierten Elternhaus und studierte
Philosophie bei einigen der brillantesten Philosophen der Zeit,
darunter Martin Heidegger, ihrem Freund und Mentor

Mit ihren Forschungen über die
deutsche Romantik Ende der 20er Jahre rückte das Judentum und die
Bedingungen seiner gesellschaftlichen Assimilation immer stärker ins
Zentrum ihrer Studien.

1933 wurde sie von der Gestapo
verhaftet, konnte aber mit ihrem Mann und ihrer Mutter fliehen,
zunächst nach Frankreich, dann in die USA. Dort arbeitete sie als
Kommentatorin und Lektorin, erhielt aber 1951 nach der
Veröffentlichung einer Analyse über “Elemente und Ursprünge
totaler Herrschaft” auch eine Professur am New
Yorker Brooklyn College
, später eine an der University
of Chicago
.

Einer breiten Öffentlichkeit wurde
sie 1961 bekannt als Berichterstatterin für die “New
York Times
” über den Eichmann-Prozess in Jerusalem.
Dabei prägte sie den spektakulären Begriff von der “Banalität
des Bösen”, so kontrovers diskutiert wie keines ihrer anderen
Werke. Die fatale Macht des Totalitarismus blieb auch danach eins
ihrer zentralen Forschungsgebiete.

Hannah Arendt starb am 4. Dezember
1975, 69 Jahre alt und international hoch geehrt. Gerade heute wieder
wird sie mit ihren philosophischen und gesellschaftspolitischen
Theorien viel gelesen und zitiert –  analytisch brillant und
zeitlos aktuell.

===============================

*  De link naar de Engelse Wikipedia pagina over Hannah Arendt, daar deze veel uitgebreider is dan de Nederlandse versie.

** Ook deze link naar de Engelse pagina van Wikipedia over deze onmenselijke nazi-opperschoft, en weer daar deze veel uitgebreider is dan de Nederlandse pagina. 

Zie ook: ‘Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette‘ (o.a. over een brief die ook werd ondertekend door Arendt)

Bedrijven maken veelal de dienst uit, ten koste van de democratie, op naar de nieuwe fascistische orde!!

De lange arm van Iran: VPRO met antipropaganda: Iran ‘pleegt moorden’ in Nederland

Het
lijkt intussen wel of de halve wereld (en zeker de ‘westerse variant’
daarvan) het maar waardeloos vindt dat de (echt) gematigde oppositie
in Iran zoveel voor elkaar heeft gekregen en daarom Iran op alle mogelijke
manieren in een kwaad daglicht stelt, zodat de geestelijken de macht
weer naar zich toe kunnen trekken…….. (mede onder aanvoering van propaganda gebracht door de VS en Israël)

Ben geen
fan van het Iraanse bewind, maar de leiding van het land heeft wel laten zien dat men zich
met man en macht verzet tegen de grootschalige terreur van groepen
die zijn gekweekt door de gigantische westerse terreur in Afghanistan, Libië en
Irak……
(deze terreurgroepen zijn zelfs deels mede opgezet door de VS) Door deze westerse terreur, middels illegale oorlogen gevoerd met westerse troepen
onder leiding van de echte NAVO-baas: de VS, zijn er al meer dan
2,5 miljoen mensen omgekomen (vermoord), waarvan het merendeel in Irak…….

Syrië
was na Irak het volgende doel van de VS, al bekokstooft vanaf 2006 en
in werking gesteld door de Obama administratie en dan m.n. Hillary
Clinton, destijds minister van buitenlandse zaken. Doel o.a.
beschikking te krijgen over de olievelden van Syrië en grondgebied
voor transport van gas uit de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) naar
Europa, dat laatste wees Assad keer op keer af, de laatste reden voor die oorlog was ook het feit dat het Syrische bewind bevriend is met Iran en grenst aan Israël met wie het volkomen terecht op vijandige voet staat…… De uitvoering
van het door de VS gesmede plan bestond eruit een opstand te ontketenen en zo het opstappen van Assad
te bewerkstelligen…… Een aantal
buitenlandse agitatoren die daarvoor de islam misbruikten zouden het volk op de
been krijgen, echter deze opstand mislukte ‘jammerlijk’, de overgrote meerderheid van het Syrische volk was tegen.

Intussen
was Libië door het westen veranderd in een vreselijke puinhoop,
waarbij het eens rijkste land van Afrika in de kortste keren tot de
armste landen van dat continent behoorde…… (er is ook een enorme
goudvoorraad gestolen, waarschijnlijk door de VS en Frankrijk, goud
waarmee Khadaffi een oliedinar, of petrodinar wilde invoeren
voor een groot deel van de wereld en dat gedekt door goud, om zo van
de petrodollar af te komen, die nog steeds wordt gedekt door lucht >> één
van de redenen waarom Khadaffi weg moest van de VS….)…….

De VS
vervoerde samen met Egypte en Saoedi-Arabië (S-A) hele terreurgroepen uit
Libië naar Irak, om ze daarna tot over de grens met Syrië te
helpen, waarbij ze werden voorzien van wapens, munitie en rollend
oorlogstuig om ten strijde te trekken tegen het reguliere Syrische
leger…….. De rest is geschiedenis: Het Syrische volk werd op een vreselijke manier geterroriseerd door de zogenaamde jihadisten en het land werd voor een fiks deel
in puin gelegd, vooral door bombardementen van de VS en andere
NAVO-lidstaten, waarbij ‘onze’ F-16’s verkennende missies
uitvoerden……. De VS is nog steeds met troepen in Syrië en bezet
daar de belangrijkste olievelden, in dat gebied beschermt de VS ook
nog eens terreurgroepen en een groot aantal ISIS strijders…….

Kortom
de opzet van de VS mislukte, maar het gevolg is wel dat het land
zoals gezegd grotendeels in puin ligt, althans het stedelijk gebied,
gebieden met onvervangbare oudheden zijn vernietigd door de door de
VS en S-A gesteunde terreurgroepen, waaronder ISIS…… Hoewel
de opzet van de VS dit keer mislukte, is de oorlog in Syrië in feite nog steeds niet afgelopen zolang de VS en Turkije
illegaal Syrisch grondgebied bezetten (overigens beschermt Turkije in het door haar bezette gebied terreurgroepen en ook daar nog
veel ISIS leden, tuig dat daar eerder gevangen werd gehouden door de
Koerden, die de Turken middels een bloedbad hebben verjaagd)

Deze
uitleg was nodig om te begrijpen waar Iran mee te maken heeft, immers
ook Iran vocht mee in Syrië, zoals het land dat ook in Irak deed en daar
bij wijze van spreken zij aan zij met de VS……

De
moordaanslag op Qassem Soleimani, de generaal die zijn sporen ruim
verdiende in de strijd tegen IS, werd uitgevoerd door verreweg de grootste
terreurentiteit ter wereld, de VS en de onlangs gepleegde aanslag op
de Iraanse atoomgeleerde Mohsen Fakhrizadeh, hoogstwaarschijnlijk ook door
de VS gepleegd met hulp van Israël (terreurorganisaties CIA en Mossad)….. Zeker de laatste aanslag, die op
Fakhrizadeh, werd
niet veroordeeld door de andere westerse regeringen, nee enkele van
deze regeringen vonden het wel een goede zaak en spraken met trots
over deze ‘heroïsche daad’, enkele andere westerse staten juichten als de VS de moord op
Fakhrizadeh zelfs
toe en nog weer anderen zwegen erover, al deze zaken zijn zonder meer schandalig!!!

De lange arm van Iran (afbeelding bij het VPRO programma)

Gistermiddag in VPRO’s Argos aandacht voor de zéééér
originele stap van dit programma om ook tv uitzendingen te maken. De
eerste staat gepland voor a.s. donderdag op Nederland (NPO) 2 en
heeft als titel de lange arm van Iran. In de studio journalist Jacco
Versluis, de maker van de eerste tv uitzending die Argos gaat uitzenden, volgens hem intimideert en bedreigt Iran hier Iraniërs die
zich verzetten tegen het bewind in Teheran en ook zouden er 2 moorden
‘door de Iraanse overheid zijn gepleegd’ in Nederland, althans
volgens Versluis……..

Ho wacht
even Azijnpisser, Versluis zei al vrij snel nadat hij aan het woord
kwam, dat niet kan worden bewezen dat Iran inderdaad de moorden heeft
gepleegd, maarrrrrr ‘er zijn wel sterke aanwijzingen voor, aldus de
‘journalist….’ Wat die aanwijzingen dan zijn vertelde de haatzaaier
tegen Iran er niet bij…… Ook dat ligt niet geheel zo: volgens
Versluis is het feit dat de AIVD Iran als dader aanwijst een
bewijs dat Iran de moorden heeft (zou hebben kunnen) gepleegd….. ha! ha! ha! ha! Ja, de AIVD vertelt altijd de waarheid,
nou goed!!! Trouwens, ook de AIVD komt (zoals zo vaak) niet met bewijzen……

Iraanse
activisten tegen het bewind in Teheran hebben al eens eieren tegen de
ramen gehad…… ha! ha! ha! Je ziet ‘t voor je: een getraind
commando staat met 15 kratten eieren op straat en begint een
eierbombardement….. Eieren tegen ramen is typisch een handeling die
xenofobe figuren in hun eigen buurten gebruiken tegen mensen van wie
zij vinden dat ze geen recht hebben op een plek in Nederland, opgejut
door de fascisten van Forum en PVV…….

Eén van
de vermoorde Iraniërs was Ali Motamed die in zijn woonplaats Almere
werd vermoord, deze man heeft in 1981 een bomaanslag gepleegd in
Teheran en daarbij kwamen 73 mensen om het leven…….. Me dunkt dat
er genoeg mensen zijn die uit wraak deze figuur zouden hebben willen vermoorden,
immers hij is nooit gestraft, terecht merkte Versluis dan ook op dat
het de vraag is of de Nederlandse overheid van die aanslag op de
hoogte was toen Motamed een verblijfsvergunning kreeg voor Nederland. (de vraag stellen…..)

Over het
atoomprogramma van Iran zei Versluis dat Nederland geen
paddestoelwolk boven Jeruzalem wil en daarom Iran niet aanpakt (om
zo het maken van een kernwapen te voorkomen, immers de EU heeft zich
nog steeds niet uit het nucleaire overeenkomst met Iran
teruggetrokken zoals de VS wel heeft gedaan; meen te weten dat Boris Johnson al eens heeft gezegd dat hij Iran niet vertrouwt, en daarom de VS
steunt)…..

Versluis
zei tegen het einde volmondig dat Iran hier moordaanslagen heeft
gepleegd, terwijl hij dit in het begin nog niet te bewijzen
noemde…… Tja hij moet natuurlijk ook zieltjes winnen voor de
eerste tv uitzending van Argos……

Jezus
wat een kul!!

Oh ja,
hier nog een zin van het hieronder opgenomen schrijven op de
internetsite van Radio1:

Journalisten
Rik Delhaas en David Davidson doen al geruime tijd spraakmakend
onderzoek naar de betrokkenheid van Iran bij meerdere
(politieke) moorden in Nederland’

Ha!
ha! ha! ha! Hoezo een spraakmakend onderzoek? Hebben ze ingebroken
bij de Iraanse ambassade of zo?? Of zijn ze afgereisd naar Iran en
hebben ze de Iraanse president Rohani  te pakken genomen met waterboarding….? En dan nog het ‘meerdere moorden’ in die zin, doet vermoeden dat het om meer dan 2 moorden gaat……

De
VPRO: eens een progressieve omroep…….

Hier de
hele tekst van de internetsite van Radio1:

De
lange arm van Iran

Afbeelding bij tweet

VPRO’s Rik Delhaas

Iran
spioneert en gebruikt in Nederland geweld tegen oppositiegroepen die
het regime in Teheran ‘terroristisch’ noemen. In 2015 werd Ali
Motamed en in 2017 Ahmad Mola Nissi hier geliquideerd. Nederland
lijkt daarmee het strijdtoneel te worden van het Iraanse regime en
zijn tegenstanders.

In 2015 werd de 56-jarige
elektromonteur Ali Motamed in Almere van dichtbij door het hoofd
geschoten. Twee jaar later wordt in Den Haag Ahmad Mola Nissi
vermoord. Beide mannen zijn afkomstig uit Iran. De vermoorde Motamed
was ooit lid van een verzetsbeweging die in 1981 een bomaanslag heeft
gepleegd op het hoofdkwartier van de Islamitische Republikeinse
Partij in Iran. Er vielen 73 doden, waaronder de plaatsvervanger van
ayatollah Khomeini. De naar Nederland gevluchte Ali Motamed
blijkt bloed aan zijn handen te hebben. In hoeverre was de
Nederlandse overheid hiervan op de hoogte?

Journalisten Rik Delhaas en David
Davidson doen al geruime tijd spraakmakend onderzoek naar
de betrokkenheid van Iran bij meerdere (politieke) moorden in
Nederland. De moorden passen in een patroon. Ook
elders in Europa zijn de laatste jaren verschillende politiek actieve
tegenstanders van het Iraanse regime bedreigd en geprobeerd te
vermoorden. Jacco Versluis is de maker van deze eerste
televisie-uitzending van Argos. 

================================================

Zie ook: ‘Moord op Iraanse atoomgeleerde waarschijnlijk door CIA gepleegd: VS stuurde vóór de aanslag haar grootste bommenwerpers naar Qatar‘ (een paar dagen voor deze laffe aanslag….)

Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet om oorlog met Iran uit te lokken‘ (en zie de links in dat bericht)

De
‘liefde’ van de Trump administratie voor Israël, een fascistische
apartheidsstaat en de moord op alweer een Iraanse atoomgeleerde

(en zie de links in dat bericht, links o.a. naar berichten over de aanslag op Qassem
Soleimani)

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ (geeft nog eens aan wie behoort tot de grootste terreurstaten in het Midden-Oosten en Iran hoort daar niet bij!!)

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde

Voor meer berichten over Iran, Irak, Libië, Khadaffi, Soleimani en/of Hillary Clinton, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Beste bezoeker dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van, tot morgen!

Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?

Caitlin Johnstone heeft een artikel geschreven waarin ze stelt dat als
het bijvoorbeeld om Jemen gaat, wij de terroristen zijn. In zekere
zin haalt ze met deze stelling haar gelijk, immers onze (westerse)
regeringen ondernemen geen actie tegen de Saoedische terreurcoalitie (sterker nog men levert zelfs wapens aan de grootste dader Saoedi-Arabie
en wij laten dit gebeuren…..)……. We kijken nog wel even op als er een
spaarzaam bericht met bijvoorbeeld weer een waarschuwing van VN baas
Guterres volgt waarin hij de wereld wijst op het vreselijke lot
van de sjiitische bevolking van Jemen, maar vervolgen gewoon weer ons
dagelijkse leven na te hebben verzucht dat het vreselijk is wat er in
Jemen gebeurt……

Vreemd
dat Caitlin niet spreekt over genocide, terwijl die intussen al bijna
6 jaar gaande is en waarbij niet 233.000 mensen zijn overleden zoals
de VN inschat (een cijfer dat Caitlin aanhoudt), maar minstens 500.000, waaronder ten minste 100.000
kinderen……

Een
paar jaar geleden liet Rutte 3 en dan m.n. zijne VVD leeghoofdige hufterigheid
Blok (minister van BuZa) weten dat er geen sprake was van
wapenleveringen waarvoor hij een vergunning had afgegeven, maar van
wapenonderdelen en die vallen volgens de schoft niet onder de
wapenboycot tegen de reli-fascistische terreurstaat
Saoedi-Arabië…… Alleen daarvoor zou Blok al vervolgd moeten
worden door het Internationaal Strafhof (ICC), maar dat strafhof is
er vooral om gekleurde oorlogsmisdadigers te vervolgen……..

Zoals gezegd, het gaat niet alleen om de westerse politici die een
genocide mogelijk maken (terwijl ze na Rwanda stelden dat dit nooit
weer zou worden toegestaan….), maar ook wij zijn verantwoordelijk
daar we niet in opstand komen tegen onze inhumane neoliberale
regeringen voor wie geld verdienen belangrijker is dan mensenlevens,
zelfs als die levens van kinderen zijn……

Wat de VS aangaat is er al helemaal geen excuus meer, deze grootste terreurentiteit op aarde, steunt de Saoedische terreurcoalitie, zowel militair als middels wapenleveranties. Zo helpt de VS als Groot-Brittannië mee aan de genocide in Jemen, door het trainen van de Saoedische militairen, de VS gaat nog verder dan GB doordat het land meehelpt aan de zeeblokkade van havens die in handen zijn van de Houthi rebellen, zodat er geen voedsel, water,medicijnen en brandstof kan worden geleverd……. Het gaat hier om rebellen die het sjiitische volk proberen te beschermen tegen het grootschalige geweld van die terreurcoalitie…… Voorts is de VS af en aan met speciale troepen op Jemenitische bodem om te vechten tegen de Houthi’s…… Tot voor een paar jaar voorzag de VS het vliegend oorlogstuig van de terreurcoalitie van brandstof tijdens de vluchten (en dat gratis!!), zodat men zo effectief mogelijk kon bombarderen, voorts regelde de VS de coördinatie van de bombardementen met haar AWACS vliegtuigen en als ik me niet vergis doet de VS dat nog steeds…….

We
Are The Terrorists

by Caitlin
Johnstone

The
Trump administration is
reportedly
close

to moving the Houthi rebels in Yemen onto its official list of
designated terrorist organizations with the goal of choking them off
from money and resources. The
head
of the UN’s World Food Program

along with
many
other
experts caution
that this designation will prolong the horrific war which has claimed
over a quarter million lives and create an impenetrable barrier of
red tape stopping humanitarian aid from getting to the Yemeni people.

The
United Nations
conservatively
estimates
 that
some 233,000 Yemenis have been killed in the war between the Houthis
and the US-backed Saudi-led coalition, mostly from what it calls
“indirect causes”. Those indirect causes would be disease
and starvation resulting from what UN Secretary-General Antonio
Guterres calls “the worst famine the world has seen for
decades”.

When
people hear the word “famine” they usually think of mass
hunger caused by droughts or other naturally occurring phenomena, but
in reality the starvation deaths we are seeing in Yemen (a huge
percentage of which are
children
under the age of five
)
are caused by something that is no more natural than the starvation
deaths you’d see in a medieval siege. They are the result of the
Saudi coalition’s use of blockades and its 
deliberate
targeting
 of
farms, fishing boats, marketplaces, food storage sites, and 
cholera
treatment centers
 with
airstrikes aimed at making the Houthi-controlled parts of Yemen so
weak and miserable that they break.

In
other words, the US and its allies have been helping Saudi Arabia
deliberately kill children and other civilians on mass scale in order
to achieve a political goal. Which would of course be a perfect
example of any standard definition of terrorism.

Heartbreaking!

I never imagined that one day I will see children like this in
#Yemen!

This child is from #Hajjah
governorate. He is suffering from severe acute
malnutrition(SAM).
#YemenCantWait.
pic.twitter.com/k0eEWTnxnl

Ahmad
Algohbary (@AhmadAlgohbary)
December
2, 2020

We
are the terrorists. Saudi Arabia, the US, the UK, Australia, Canada,
France and every other nation which has facilitated the horrific mass
atrocity in Yemen–this tight globe-spanning power alliance is a
terrorist organization the likes of which the world has never seen
before. The idea of the unfathomably savage and bloodthirsty US
empire designating the Houthis as a terrorist organization is the
least funny joke that has ever been told.

We
are the terrorists. I say “we” instead of our governments
because if we are honest with ourselves, we as a civilian population
are complicit in this slaughter. The horrors in Yemen are without
question the worst thing that is happening in the world right now,
yet they comprise barely a blip in our social consciousness. The
overwhelming majority of us have seen the pictures and videos of
starving Yemeni children, thought something along the lines of “Oh
a famine, that’s so sad” and gone back to thinking about sports
or whatever other insipid nonsense occupies most of our attention.

We
are the terrorists. Yes it is true that we have been propagandized
into our complicity with this terrorism and if the news media were
doing its purported job Yemen would be front and center in our
attention, but we are still complicit. We are still participating in
it, still living in a society that is woven of the fabric of
slaughter and brutality without rising up and using the power of our
numbers to force a change. Just because you are unaware that you
sleep on a bed of butchered children doesn’t mean you’re not lying in
it.

At
least 233,000 Yemenis have died in the US-UK-Saudi war on their
country, in a new (conservative) United Nations estimate.

This
criminal war started in March 2015 (under Obama, then expanded by
Trump), and continues today, with little media
coverage
https://t.co/up2PJajURj

Millions of children across Yemen face serious threats due to malnutrition, in particular, and the lack of basic health services. All these threats are caused by the ongoing war and hostilities in the country (file photo).

UN humanitarian office puts Yemen war dead at 233,000, mostly from

Almost
a quarter of a million people have died in Yemen’s war, the UN Office
for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) said on its
website on Tuesday, confirming the huge toll from anews.un.org

558

384 people are talking about this

We
are the terrorists. But we don’t need to be.

We
can begin waking up together. Waking up our friends and neighbors,
spreading consciousness of what’s going on, raising awareness of the
horrors our governments are perpetrating in Yemen and in other
nations in the name of imperialist domination, helping each other see
through the veils of propaganda to how much life and how many
resources are being spent on inflicting unspeakable acts of terror
upon our world instead of benefiting humanity.

The
US government could force an end to the horrors in Yemen almost
immediately if it really wanted to. If maintaining unipolar hegemony
were suddenly advanced by giving the Houthis victory in Yemen instead
of fighting to ensure Washington-aligned rule, the Saudis would
withdraw and the war would be over within days. We could make this
happen if we could spread enough awareness of the reality of what’s
happening in Yemen.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

Real Journalists Would Grill Biden On Yemen At Every Opportunity

Biden campaigned on ending the war. He should therefore be pushed on that issue constantly, at every interview and press conference. There’s no legitimate reason for this not to happen.https://caitlinjohnstone.substack.com/p/real-journalists-would-grill-biden 

Real Journalists Would Grill Biden On Yemen At Every Opportunity

During
this whole stupid US presidential race I heard very few arguments in
favor of a Biden vote that struck me as anything more than the product
of ignorance, propaganda distortion and partisan…

caitlinjohnstone.substack.com

914

352 people are talking about this

Break
the silence on Yemen. Pressure Biden to
fulfil
his campaign pledge

to end the war which was initiated under the Obama-Biden
administration. Oppose US imperialism. Weaken public trust in the
mass media which refuse to give us a clear picture of what’s going on
in the world. Help people realize that their perception of reality is
being continually warped and distorted by the powerful.

We
end our role in the terrorism of the empire by awakening the citizens
of that empire to its acts of terror.

________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 or
my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| December 4, 2020 at 4:05 am | Tags:
#Trump,
america,
empire,
Houthi,
news,
terrorist,
usa,
Yemen
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2oV 

============================================== 

Zie ook: ‘Oorlogshelden bestaan niet, alleen oorlogsslachtoffers: met de loep o.a. gericht op Jemen

Internationale Dag van de Rechten van het Kind: 20 november 2020

Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen

Jemen, Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen 

BBC World Service met anti-Houthi propaganda, of hoe de genocide in Jemen wordt gelegitimeerd‘ (!!!!)

BBC presentator ‘geeft toe anti-Iraanse propaganda te maken inzake Jemen’‘ (!!!!)

Coronavirus
‘afleiding’: de VS dreigt Iran, Rusland en China, terwijl deze
terreurstaat het zo door het virus getroffen Somalië bombardeert….

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden 

Jemen: de laatste ziekenhuizen moeten sluiten >> alle brandstof is op…..‘ (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen over Iran)   

VS propaganda door de CIA geënt op de leest van nazi-Duitsland en daarmee van oorlogsmisdadiger Goebbels‘ 

EU sprak over sancties tegen Wit-Rusland, terwijl men Brazilië en Saoedi-Arabië laat begaan met het uitvoeren van genocides‘ (!!!!)

USAID weer betrapt op wapensmokkel tussen ‘humanitaire hulp’, dit keer voor Jemen‘ (!!!!)

Srebrenica
herdenking: een uiterst hypocriete gelegenheid, waar men de ogen sluit
voor de genocide in Jemen en de etnische zuivering van Palestijnen

Avantium met een ‘mooi contract’ voor genocidepleger Saoedi-Arabië‘ 

Houthi
aanval op Saoedische raffinaderijen: een grote blunder van de VS

Genocidepleger
Saoedi-Arabië klaagt Houthi’s en Iran aan bij VN Veiligheidsraad
vanwege terreur

Frankrijk
dreigt journalisten met gevangenisstraf voor openbaarmaking
documenten Jemen

Activistische
Franse burgers blokkeren met succes het laden van wapens voor
Saoedi-Arabië
(!!!!)

Strijd
in Oost-Jemen waar lokale stammen de Saoedische import van militair
materieel blokkeren

Meer
bewijs voor VS betrokkenheid bij transport en bevrijding van IS
leden
‘ (!!!!)

Al
Qaida Jemen krijgt VS wapens van Saoedi-Arabië

Van Dueren, de Nederlandse ambassadeur ‘in Jemen’ slaat de plank bijna volledig mis…….

Slachting in Jemen gaat door met volledige steun van de VS………

Pentagon: nieuwe geheime operatie voor steun aan Saoedische coalitie die genocide uitvoert in Jemen……

VN bespreekt humanitaire hulp aan Jemen met bewind in Teheran; voorts: hoe de Saoediërs en de VS Jemen vernietigen

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen

Trump administratie staat op het punt de Houthi’s in Jemen op de terreurlijst te zetten…….

Jemen: genocide en oorlog hebben tot nu toe al rond de 200.000 mensenlevens geëist…..

Amal
Hussain, het meisje van 7 dat voor het westen symbool stond voor
humanitaire crisis (lees: genocide) in Jemen, is overleden…….

Jemen: VS politici roepen uiterst hypocriet om een onmiddellijk eind aan de ‘oorlog……’

Saoedische
terreurcoalitie stuurt 10.000 militairen extra naar de Jemenitische
havenstad Hodeida >> de genocide in een hogere versnelling

Jemen: ware dodental door geweld Saoedische terreurcoalitie veel hoger dan eerder geschat

Jemen
genocide: democratische oppositie steunt met bijna 100% Trumps
terreuragenda, terwijl ze hem aanvallen op niet bewezen Russiagate……

Jemen: VS wapenindustrie medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid‘ (!!!!)

Saoedi-Arabië bombardeert busstation in Jemen…….

Saoedische terreurcoalitie geeft eindelijk toe dat de aanval op een schoolbus niet gerechtvaardigd was……

Saoedische
terreurcoalitie raakt alweer een bus met kinderen, dit keer tijdens een
bombardement van een vluchtelingenkamp……..
‘ (!!!!)

Genocide Jemen: ‘eindelijk ontdekt’ door reguliere media VS, nu nog Nederland en de EU

Saoedische aanval op schoolbus in Jemen: 43 kinderen vermoord……

Aanval op schoolbus Jemen, door Saoedi-Arabië opzettelijk als doel gekozen, geen reden voor VS veroordeling……

Bom waarmee schoolbus in Jemen werd getroffen is van VS makelij‘ (!!!!)

Democratisch congreslid eist antwoorden over de rol van de VS bij de massamoorden in Jemen, zoals de aanval op een schoolbus

Saoedi-Arabië woedend over VN rapport waarin de waarheid wordt verteld over S-A en de oorlog in Jemen

Trump wijst elke bezuiniging af op de hulp van de VS voor de genocide die Saoedi-Arabië uitvoert in Jemen

8 miljoen Jemenieten, inclusief een groot aantal kinderen, dreigen te sterven van de honger……..

Door VS geregisseerd bombardement op ziekenhuis Hodeida >> 50 doden……‘ (!!!!)

Jemen, de gemartelde, vermoorde of ‘verdwenen’ Jemenieten, onder verantwoording van de Saoedische coalitie……

Jemen: de vergeten genocide en haar kinderslachtoffers………‘ (!!!!)

Saoedi-Arabië geeft toe in Jemen gruwelijke oorlogsmisdaden te hebben begaan…. 
(en daarmee is ten overvloede nog eens duidelijk gemaakt dat ook de VS
meewerkt aan oorlogsmisdaden en de genocide in Jemen…..
)

Agressie
vanwege een vermeende gifgasaanval op Douma, terwijl de tienduizenden
kinderen die in Jemen worden vermoord middels een genocide blijkbaar
niet meetellen……

Saoedische
coalitie valt in Jemen de laatste haven voor humanitaire goederen
aan…… Weer ziekenhuis met hulp van VS gebombardeerd………
‘            

Congres VS geeft akkoord voor verdere steun aan de Saoedische genocide in Jemen……

VS versterkt militaire terreur t.b.v. genocide >> deelname aan aanval op Jemenitische havenstad Hodeida…….

VS en Groot-Brittannië weigeren een onmiddellijk staakt het vuren op haven t.b.v. door genocide geterroriseerd Jemen…..‘ (zie ook de links in dat bericht)

VS vecht in Jemen, Pentagon loog weer eens >> Congres eindelijk ‘wakker’

Saoedi-Arabië vermoordde minstens 20 bruiloftsgangers in Jemen

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS doet planning van de Saoedische genocide in Jemen…..‘ (!!!!)

VS rol in Jemen gaat verder dan eerder gemeld, ofwel nog meer VS hulp bij Saoedische genocide op sjiieten…..

Jemen: meer VS steun voor genocide op sjiieten met grote levering ‘slimme munitie’ aan Saoedi-Arabië……‘ (!!!!)

Jemen: BBC propaganda voor genocide door Saoedische coalitie……..

Mike Pompeo (ex-CIA, VS min. van BuZa en ‘christen’) liegt openlijk over genocide in Jemen‘ (zie ook de links in dat bericht)

Saoedi-Arabië heeft op verzoek van de VS intensief haar islam ideologie (en die van ISIS) verspreid…..‘ (soennitisch, terwijl het merendeel van de Jemenitische bevolking en haar beschermers, de Houthi’s sjiitisch zijn)

Het bovenstaande is nog maar een deel van de berichten over de smerige illegale oorlog die de Saoedische terreurcoalitie voert in Jemen, een  oorlog die al snel na de eerste inval van deze coaltie veranderde in een genocide……

Stop geweld tegen arbeidsmigranten en vakbondsmensen

Alsof we
terug zijn ‘in de goede oude 19de eeuw’: vrijdag 27 november jl,.
Kreeg vakbondsman Arne Gorter een pak slaag van een psychopathische
parkbeheerder van ‘bungalowpark Heidehoek in Wezep……… Waarom?
Nou ‘simpelweg’ omdat hij een Poolse arbeidsmigrant op het ‘park’
wilde bezoeken…… Eén en ander volgens De Stentor zo
berichtte Doorbraak in haar jongste nieuwsbrief……..

Gorter
en zijn collega’s onderzoeken de uitbuiting, willekeur, intimidatie
en zelfs geweld tegen arbeidsmigranten in Nederland……

In
Nederland hebben we een minimumloon, al is dat schandalig weinig
gezien alleen al de huurprijzen in dit land, echter een groot deel
van de werkgevers, als een groot deel van de tuinders, betalen zelfs dat niet….. Zo huisvesten de bazen
deze mensen in veel te kleine behuizing waar het bovendien vaak ook
nog aan van alles ontbreekt…….. Voor die behuizing betalen de
arbeidsmigranten zich scheel, zodat er van hun al veel te karig loon
weinig overblijft…….

Niet
alleen betalen die migranten veel te veel zoals in het hierboven
aangehaalde geval, maar ze mogen dus blijkbaar ook niet iedereen
ontvangen, te zot voor woorden anno 2020……. (dit is zelfs een schending van mensenrechten!!)

Al vanaf
de 70er jaren hebben opvolgende regeringen beloofd deze misstanden
aan te pakken, echter zonder enig echt effect……..
Verantwoordelijke partijen: VVD, CDA, PvdA, D66, ChristenUnie en SGP
(ja echt fijn christelijk: je medemens uitbuiten zo heeft hun jezus
dat ook bedoeld in het nieuwe testament van het grote boze
sprookjesboek de bijbel……) Mensen onthoudt die partijen als je
volgend jaar in het stemhok staat, of wanneer dan ook: deze partijen
hebben het dubbel en dwars verdiend volledig weggevaagd te worden!!!

Stop
intimidatie en geweld tegen arbeidsmigranten en vakbondsmedewerkers

Geplaatst
op 28
november 2020

                           

FNV vakbondsman Arne
Gorter kreeg vrijdagmiddag slaag van de parkbeheerder van
bungalowpark Heidehoek in Wezep. Hij wilde er een Poolse
arbeidsmigrant bezoeken. ‘We zijn niet veilig meer als
vakbondsmensen’, stelt Gorter, die bij de politie aangifte heeft
gedaan van mishandeling.” Zo berichtte
De Stentor gisteren
.

Dit geweld is geen incident, maar
het gevolg van een fucked up systeem dat arbeiders slechts ziet als
een kostenplaatje in plaats van als mensen.

In Nederland is er sprake van een
minimumloon. Onder het minimumloon mag je niet zakken. Maar de
bedrijven willen toch een groei van hun winsten zien. Maar de winst
van de een (het bedrijf, en de aandeelhouders daarachter) is het
verlies van de ander (de arbeider).

Bedrijven blijven op zoek gaan naar
hoe ze meer kunnen besparen over de ruggen van de arbeiders. Dat doen
ze door

Dat doen ze ook door zowel het werk
als de woning te regelen voor arbeiders. De woningen zijn dan erg
slecht, en veel mensen leven in een kleine ruimte. Er is geen sprake
van privacy, maar daarnaast is het ook onveilig in deze tijden van
corona.

Vervolgens wordt de veel te hoge
huur van het loon ingehouden. Zo maken de bedrijven meer winst
doordat ze 1. minder werkgeverslasten betalen en 2. vanwege het
inhouden van de te hoge huur veel minder loon betalen.

Bart Plaatje

@BPlaatje

Vanmiddag aangifte gedaan. Vakbondsman @GorterArne kreeg klappen om hem bij #arbeidsmigranten vandaan te houden. @FNV gaat @NBBU en @ABUnl vragen om geweld tegen vakbonden te veroordelen en maatregelen te nemen. Bewijs dat je geen cowboy bent maar professioneel!

8:00 PM · Nov 27, 2020Twitter for Android

109  Retweets

27 Quote Tweets   187 Likes

Voor de video van enkele seconden in dit Twitterbericht zie het origineel.

En dan heb ik het nog niet gehad
over de vele intimidaties en geweld, de te hoge werkdruk, en slechte
arbeidsomstandigheden. Ben echt trots op mijn collega’s Bart
Plaatje
en Arne Gorter
en anderen die deze arbeiders organiseren.

Dit is nodig voor hen, maar ook
voor de hele samenleving. Want zolang deze vorm van uitbuiten
mogelijk is, zal de race naar beneden (nóg meer winst voor bedrijven
door nóg meer uitbuiting van arbeiders) niet stoppen.

Het organiseren van deze arbeiders
zal zorgen voor een stevig fundament. Een stevig vangnet dat van
belang is voor ons allen.

Het antwoord op het stoppen van
deze race naar beneden mag nooit, zoals sommige politieke partijen
voorstellen, grenzen sluiten en migratie beperken/reguleren zijn. Het
antwoord is organiseren. Want: workers united will never be defeated.

Cihan Ugural

(Dit artikel verscheen eerder
als een
draad
op Twitter.)

Arbeidersstrijd,
Kapitalisme,
Uitsluiting,
Vakbond