Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen

Nieuw
onderzoek van Declassified UK (een onderdeel van de Daily Maverick) heeft in weerwil van zwijgen
van het Britse ministerie van defensie (lees: van oorlog) aangetoond, dat
Groot-Brittannië (GB) 145 militaire bases heeft over de
wereld……. ‘Niet zo vreemd dus’ dat de regering van Boris Johnson een extra
budget voor defensie heeft vrijgemaakt waarmee de uitgaven met 10%
stijgen t.o.v. het vorig jaar…… (terwijl dagelijks ruim meer dan 4 miljoen kinderen met honger naar school gaan…..)

Echte
militaire bases heeft GB in 5 landen rond China, een marinebasis in
Singapore, garnizoenen in Brunei, drone ‘test bases’ in Australië, 3
bases in Nepal en een snelle reactiemacht in Afghanistan…….

Op
Cyprus zijn 17 militaire installaties van GB te vinden, inclusief
schietbanen en spionage stations……. Er is militaire aanwezigheid
van het Britse leger in 7 arabische koninkrijken (lees:
bloedige dictaturen…..)……

In
Saoedi-Arabië heeft GB 15 militaire terreinen waarmee GB de terreur
tegen de bevolking steunt en dat reli-fascistsch geregeerde land
helpt een genocide uit te voeren in Jemen…….

In
Afrika heeft GB militairen gestationeerd in Kenia, Somalië, Djibouti, Malawi, Sierra Leone, Nigeria and Mali…….

Een
aantal militaire bases bevinden zich in belastingparadijzen als
Bermuda en de Kaaimaneilanden……..

De
militaire aanwezigheid van GB in het buitenland is veel groter dan
men tot nu toe dacht en daarmee is GB na de VS het tweede land met zoveel
buitenlandse bases, de VS heeft er meer dan 800…… Daarnaast oefenen de VS en GB grote terreur uit in delen van de wereld zoals het Midden-Oosten en dan heeft men in die landen een grote bek over Iran dat het Midden-Oosten zou destabiliseren…… ha! ha! ha! ha! De VS heeft met hulp van GB en andere NAVO-lidstaten deze eeuw al meer dan 2,5 mensen vermoord in illegale oorlogen (ofwel grootschalige terreur), die ook nog eens grote stromen vluchtelingen op gang brachten en terreur hebben gekweekt op de straten van een aantal van de NAVO-lidstaten in Europa….

60
van de militaire bases staan onder Brits bestuur en 85 onder bestuur
van de landen waar die bases zich bevinden, maar waar wel een flinke Britse militaire
aanwezigheid bestaat.

Declassiefied
UK heeft niet de kleine militaire aanwezigheid van GB meegenomen van
militaire missies in VN verband, zoals in Cyprus en Zuid-Soedan…..
Ook de terreuracties van speciale troepen zijn buiten het onderzoek
gehouden, wat me niet meer dan logisch lijkt, daar men nooit gegevens
vrijgeeft over deze terreuracties…… Ook Nederland maakt zich daar
schuldig aan en psychopaat Marco Kroon is zelfs gehuldigd voor
zijn moorddadige inzet tijdens deze buitenlandse terreuracties van
het Nederlandse leger……..

Het volgende artikel geschreven door Phil Miller komt van Information Clearing House en werd eerder gepubliceerd op de Daily Maverick (onder het volgende artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit neemt wel iets meer dan een tiental seconden tijd in beslag):

Declassified
UK: REVEALED: The UK military’s overseas base network involves 145
sites in 42 countries

By
Phil Miller

November
27, 2020 “
Information
Clearing House

– “Daily
Maverick
” –  Britain’s armed forces have a far more
extensive base network than ever presented by the Ministry of
Defence. New research by Declassified reveals the extent of this
global military presence for the first time – as the government
announces an extra 10% spending on defence.

UK
military has base sites in five countries around China: naval base in
Singapore, garrisons in Brunei, drone testing sites in Australia,
three facilities in Nepal and quick reaction force in Afghanistan

Cyprus
hosts 17 UK military installations including firing ranges and spy
stations, with some located outside UK’s “sovereign base areas”

Britain
maintains military presence in seven Arab monarchies where citizens
have little or no say in how they are governed

UK
personnel are stationed across 15 sites in Saudi Arabia, supporting
internal repression and the war in Yemen, and at 16 sites in Oman,
some run directly by British military

In
Africa, British troops are based in Kenya, Somalia, Djibouti, Malawi,
Sierra Leone, Nigeria and Mali

Many
UK overseas bases are located in tax havens such as Bermuda and
Cayman Islands

Britain’s
military has a permanent presence at 145 base sites in 42 countries
or territories around the world, research by Declassified UK has
found.

The size of this global military presence is far
larger than previously thought and is likely to mean that the UK has
the second largest military network in the world, after the United
States.

It is the first time the true size of this network
has been revealed.

The UK uses 17 separate military
installations in Cyprus as well as 15 in Saudi Arabia and 16 in Oman
– the latter both dictatorships with whom the UK has especially
close military relations.

The UK’s base sites include 60 it
manages itself in addition to 85 facilities run by its allies where
the UK has a significant presence.

These appear to fit the
description of what General Mark Carleton-Smith, Britain’s Chief of
the General Staff, recently termed as “lily pads” – sites which
the UK has easy access to as and when required.

Declassified
has not included in the figures the UK’s small troop contributions
to UN peacekeeping missions in South Sudan or the Cyprus buffer zone,
nor staffing commitments at NATO administrative sites in Europe or
most of its special forces deployments, which are largely unknown.

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

De Ethiopische regering en de procureur-generaal weten zeker dat er geen burgers zijn gedood in de strijd met opstandelingen……

Gistermorgen op BBC World Service het
programma Hardtalk met Stephen Sackur. Hij had de procureur-generaal van Ethiopië, Gedion Timothewos, aan de telefoon en vroeg hem o.a, naar de
nu al 3 weken durende strijd in de regio Tigray, die volgens het leger is beslist in het
voordeel van haarzelf. Sackur vroeg de procureur-generaal naar het enorme
aantal doden en (zwaar-) gewonden die tijdens de strijd zouden zijn
gevallen (de ziekenhuizen zitten overvol,
niet alleen met gewonden maar ook met een enorm aantal doden, waarvoor deze ziekenhuizen een groot tekort aan lijkzakken hebben…)….. Bij hoog en laag hield Timothewos vol dat er geen burgerslachtoffers zijn te betreuren,
uiteraard een leugen van gigantisch en heel smerig niveau!!!

A mountainous landscape in Tigray, Ethiopia Het bergachtige landschap van Tigray is ideaal voor guerrilla oorlogsvoering

Het Tigray People’s Liberation Front (TPLF) is nog lang niet verslagen
en zal zich richten op guerrilla oorlogsvoering, dit vrijheidsfront is
goed bewapend en beschikt zelfs over raketten, voorts zou een flink deel
van de Ethiopische troepen, die waren gelegerd in Tigray, zijn
overgelopen naar het TPLF.

De baas van Timothewos, premier Abiy Ahmed heeft laten weten dat hij het land wil verenigen…… Het is dat ‘t zo triest is, anders zou je je werkelijk kapotlachen, het land verenigen door een oorlog te voeren tegen een deel van het volk; hoe ziek in je bol moet je zijn om dit nog te durven zeggen, terwijl het bloed van de slachtoffers bij wijze van spreken onder zijn deur doorloopt…..

Je begrijpt wel dat ondanks dat berichtgeving van getuigen, die aangeven dat de oorspronkelijke bevolking
van Tigray willekeurig wordt gemarteld, verkracht en vermoord door
Ethiopische militairen, Timothewos daar natuurlijk niets van wilde weten….. Het is dan ook niet voor
niets dat er niemand het gebied in mag, geen journalisten, geen
hulporganisaties en al helemaal geen mensenrechtengroeperingen……. (dit kwam overigens zijdelings ter sprake in het interview dat ik niet in het geheel heb gehoord, deze info hoorde ik al een paar dagen eerder en ook toen ontkende de regering elke verantwoordelijkheid, sterker nog dit zou fake news zijn…..) Wat betreft de berichtgeving uit Tigray moet nog opgemerkt worden dat de regering van Ethiopië het internet en telefoonverkeer in Tigray heeft platgelegd…….

Dat er veel burgers zijn omgekomen is geen wonder daar het Ethiopische leger ook nog eens steden in Tigray heeft gebombardeerd (met name de stad Mek’ele [ook aangeduid als Mekelle] zou zwaar zijn getroffen), iets dat de regering niet heeft toegegeven noch ontkend, maar de berichten uit het gebied (vooral van vluchtelingen) liegen er niet om……

 

Mondmaskers ook op het perron en haltes van het openbaar vervoer……. ha! ha! ha! Nu nog de plicht zo’n onding te moeten dragen als voetganger en op de fiets en brommer

Hoorde vanmorgen dat je ook mondmaskers (of mondkapjes, wat je wilt) moet dragen op de grote tochtbakken die we (trein-) stations noemen en bij de haltes van het openbaar vervoer die allen buiten zijn te vinden……. ha! ha! ha! ha! Het verbieden van het roken van een peuk op het station, aan het eind van het perron, waar verder geen hond komt, is al totaal belachelijk voor woorden en ook deze mondmaskerplicht zal nog meer mensen de auto injagen (althans mensen die tot nu toe nog de trein durfden te nemen..)…. Dan te bedenken dat het openbaar vervoer al geen alternatief was voor de auto……

Dit noemt men grappige mondmaskers, ‘leuk hè?’

Nu ook nog het gebod  dat wanneer je onderweg bent naar een openbaar vervoer halte of het station, je al een mondmasker moet dragen (even ‘zinvol’), of wat dacht je van het verplicht dragen van zo’n onding op de fiets, immers als je een keer hoest op de fiets kan je zomaar 10 voetgangers besmetten die bijvoorbeeld staan te wachten voor het stoplicht……. 

Nogmaals: in de landen waar al lang een mondmaskerplicht bestond voor de openbare binnenruimtes, zoals Frankrijk, België en Duitsland zijn de cijfers van het aantal besmette personen in verhouding even hoog, zo niet hoger…….

Mondmaskers? Pure kul!! (virologen die dit eerder opperden durven de mond niet meer open te doen…..)

Zie ook: ‘Mondmasker-plicht in openbare binnenruimten volledige onzin

Mondmaskers doen veel meer kwaad dan goed…….

Coronavirus: hoe paniek wordt gebruikt om dwingende regels door te voeren en burgerrechten buitenspel te zetten

Doorgeslagen Corona-hysterie: Duisburg en Gelsenkirchen overwegen buiten een rookverbod‘ 

Coronavirus: mondmasker onzin‘ (schandelijk
genoeg zijn alle afbeeldingen in dit bericht verwijderd, een bericht
gebaseerd op een Facebook post van Marjolein Jansen, het ging hier ook
om afbeeldingen met tekst van deskundigen; bij nazoeken bleek dat de
Facebookpost van Marjolein in haar geheel is verwijderd!! Schunnige
censuur!!
)

Coronavirus: ook in België grote aantallen nieuwe besmettingen >> mondmaskers kunnen besmettingen niet voorkomen!!‘ 

Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers

Coronavirus beslommeringen: nu nog de verplichting dat je latex handschoenen moet dragen in de openbare binnenruimten‘ (‘Corona-humor’)

Ondanks
gehoorzaamheid van het volk aan Coronamaatregelen, inclusief het
gebruik van een mondmasker, loopt het aantal besmettingen sterk op in
Duitsland
‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronahumor: buschauffeur in Duitsland ‘maakt het al te bont’: mondmaskers af en sigaretten aan!!

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!‘ 

Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen
(opvallend dat men in de reguliere media amper of niet ingaat op de
argumenten die Kennedy aanvoerde, wel heeft men overdreven veel aandacht
voor het handjevol neonazi’s dat meedeed aan de demonstratie, waarbij
het lijkt of de hele demo bestond uit neonazi’s >> een leugen van
formaat!!)

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ 

COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’: haatzaaien tegen demonstranten

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!  

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’ 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft

Republikeinen noemen Biden een Xi marionet, terwijl hij de koude oorlog met China verder zal uitbouwen

Zoals
verwacht: nu Biden de presidentsverkiezingen definitief heeft
gewonnen, komt de Republikeinse Partij met beschuldigingen dat Biden
een marionet is van China. Dit terwijl Biden zich omringt met figuren voor sleutelposities die bij de Republikeinen goed liggen……

Zo is de te verwachten nieuwe minister van defensie voor de VS, Michele
Flournoy, een politicus die juni dit jaar nog liet weten, dat de VS
een wapenrace (‘arms race’) moet beginnen om de capaciteit te verkrijgen
een geloofwaardige dreiging te kunnen laten uitgaan aan het adres van China dat de VS in staat is om binnen 72 uur in de Zuid-Chinese
Zee alle Chinese oorlogsschepen, duikboten en koopvaardijschepen te
torpederen…….. Hoe bedoelt u slap beleid tegen China???

Het
is als de mantra van de Democratische Partij dat Trump een lakei van
Rusland zou zijn, terwijl hij de koude oorlog tegen
Rusland (nieuw) leven heeft ingeblazen en het land continu aan haar
westgrenzen te maken heeft met militaire oefeningen van de VS en de
andere NAVO-partners…….. (zo meer daarover)

De
minister van buitenlandse zaken onder Obama zal Antony ‘Tony’ Blinken zijn,
een havik die op meerdere gebieden de strijd aan wil gaan met China,
dus ook op economisch gebied, precies wat Trump heeft gedaan…..
Voorts heeft Blinken al aangegeven dat hij achter de demonstranten in
Hongkong staat en alles zal doen om hen te steunen en China dus dwars
te zitten….. Niet vreemd dus dat Blinken goed ligt bij de
Republikeinen……

Jake
Sullivan die Biden aan zal wijzen als National Security Advisor,
alweer een havik die stelt dat China zich opmaakt om de wereldleider
te worden ten koste van de VS……. Hoorde op 30 november een deel van BBC’s Hardtalk, een gesprek tussen de neoliberale hufter en presentator Stephen Sackur en de VS ambassadeur voor de EU onder Obama, Anthony Gardner. Deze liet weten dat Blinken een groot verschil zal maken met het buitenlandbeleid van de Trump administratie……… ha! ha! ha! ha! Dan te bedenken dat deze Blinken adviseur was voor oorlogsmisdadiger Obama (waar hij o.a. ook oorlogsmisdadiger Hillary Clinton adviseerde over het zo ongeveer vernietigen van Libië), Clinton was destijds de eerste minister van buitenlandse zaken in die administratie en werd opgevolgd door John Kerry.

Kortom
als Biden een lakei van China zou zijn, zou hij zeker deze figuren
niet aanstellen, bovendien is hij afhankelijk van de senaat voor
goedkeuring van de kandidaten die hij aanwijst en is daarmee gebonden
wat betreft de keuzes die hij maakt (waarschijnlijk blijft de senaat
ook na a.s. 5 januari, wanneer er senaatsverkiezingen worden gehouden in Georgia, in handen van de Republikeinen, waardoor het
Biden moeilijk zal vallen om te regeren zonder steun van deze
partij……..

Ondanks
alles blijft men in de Republikeinse Partij pijlen afschieten op
Biden met fantastische verhalen dat hij de economie naar de knoppen
zal helpen met hulp van China……

Caitlin
Johnstone gaat verder in op de demonisering van Biden door de Republikeinen,
waarbij ze juist laat zien dat Biden waarschijnlijk een grotere ramp zal
zijn voor de buitenlandspolitiek van de VS dan Obama en Trump samen…… Volgens Caitlin terecht opegemerkt: alles mogelijk gemaakt door de echoënde media in de VS, die ook 4 jaar lang Trump afschilderden als een Russische agent, terwijl hij zoals gezegd juist de koude oorlog met dat land opnieuw heeft opgetuigd en een poltiek ontwikkelde tegen dat land, die zelfs tijdens de grote Koude Oorlog niet voor mogelijk zou zijn gehouden, zoals het herhalen dat de VS zich het recht voorbehoud een kernoorlog te beginnen, i.p.v. het kernwapen als afschrikkingsmiddel te zien, zoals het altijd werd gepresenteerd (‘als we worden aangevallen met kernwapens zullen we terugslaan met kernwapens’)…….

This
Is Your Brain On Echo Chambers: Right Calls Biden A Xi Puppet As He
Packs His Cabinet With China Hawks

by Caitlin
Johnstone

This
is your brain:

This
is your brain on media echo chambers:


Paul Joseph Watson



@PrisonPlanet

Joe Biden set to appoint another compromised SIMP for China. Imagine my shock. (SIMP*)

View image on Twitter

3,548

696 people are talking about this

Prior
to the US election I wrote a
couple
of
articles
saying that if Biden wins he will be attacked by the right as a Xi
Jinping puppet even as he escalates dangerous cold war aggressions
with China, in exactly the same way Trump was attacked by Democrats
as a Putin puppet even as he
escalated
dangerous cold war aggressions

with Russia. This extremely obvious prediction is of course already
coming true.

I’m
still getting dopey wingnuts in my social media notifications telling
me that Biden is a Xi Jinping puppet who is going to be soft on
China, even as Biden packs his cabinet with virulent anti-China
hawks:

It’s
not hard to see where people of a certain ideological bent are
getting the impression that Biden is going to be a sycophantic
Beijing lackey, though, with influential rightist voices pounding
that message into their skulls all day every day despite all evidence
to the contrary. Just today within hours of this writing you’ve got
Republican congressman Dan Crenshaw
tweeting
that “Biden‘s plan is to let radicals destroy our economy,
with little if any benefit for the environment, and huge benefits for
China,” right-wing pundit Paul Joseph Watson
labeling
the murderous war whore Blinken a “compromised SIMP for China”,
and bloodthirsty psychopath Tom Cotton
proclaiming
on no basis whatsoever that Biden is “surrounding himself with
panda huggers who will only reinforce his instincts to go soft on
China.”

“Panda
huggers.” This is a sitting member of the US Senate.

As
Bob Gates said, Joe Biden has “been wrong on nearly every major
foreign policy and national security issue over the past four
decades.”

Now
he’s surrounding himself with panda huggers who will only reinforce
his instincts to go soft on China.

Tom
Cotton (@SenTomCotton)
November
23, 2020

This
complete schizm from reality, where you’ve got an incoming
administration stacked with Beltway insiders who want to attack
Chinese interests running alongside an alternate imaginary universe
in which Biden is a subservient CCP lackey, is only made possible
with the existence of media echo chambers. It’s the same exact
dynamic that made it possible for liberals to spend four years
shrieking conspiracy theories about the executive branch of the US
government being run by a literal Russian agent even as Trump
advanced
mountains
of world-threatening cold war escalations

against Moscow in the real world.

You
see this dynamic at work in conventional media, where
plutocrat-controlled
outlets like
Breitbart are
still frantically 
pushing
the Russiagate sequel narrative

that Hunter Biden’s activities in China mean that his father is a CCP
asset. You also see it in social media, where, as explained by
journalist Jonathan Cook
in
an article

about the documentary
The
Social Dilemma
,
“as we get herded into our echo chambers of self-reinforcing
information, we lose more and more sense of the real world and of
each other.”

“We
live in different information universes, chosen for us by algorithms
whose only criterion is how to maximise our attention for
advertisers’ products to generate greater profits for the internet
giants,” writes Cook.

Because
people are a lot more likely to click, read and share information
which validates their pre-existing opinions and follow people who do
the same, social media is notorious for the way it
creates
tightly insulated echo chambers
 which
masturbate our confirmation bias and hide any information which might
cause us cognitive dissonance by contradicting it. Whole media
careers were built on this phenomenon during the years of Russiagate
hysteria, and we see it play out in spheres from imperialism to
Covid-19 commentary to economic policy.

Biden
becoming president effectively makes the US a vassal state of China.

Gavin
Mario Wax (@GavinWax)
November
22, 2020

Someone
benefits from this dynamic, and it isn’t you. As we’ve
discussed
previously
,
we know from
WikiLeaks
documents that powerful people actively seek to build ideological
echo chambers for the purpose of propaganda and indoctrination, and
there is surely a lot more study going into the subject than we’ve
seen been shown. Splitting the public up into two oppositional
factions who barely interact and can’t even communicate with each
other because they don’t share a common reality keeps the populace
impotent, ignorant, and powerless to stop the unfolding of the
agendas of the powerful.

You
should not be afraid of your government being too nice to China. What
you should worry about is the US-centralized power alliance advancing
a multifront new cold war conducted simultaneously against two
nuclear-armed nations for the first time ever in human history. There
are far, far too many small moving parts in such a cold war for
things to happen in a safely predictable manner, which means there
are
far,
far too many chances

for something to go very, very wrong.

Whenever
someone tells you that a US president is going to be “soft”
on a nation the US government has marked as an enemy, you are being
played. Aways, always, always, always. It’s just people manipulating
you away from your natural, healthy inclination toward peace. Get out
of your echo chamber, look at the raw information instead of the
narratives, and stop letting the sociopaths manipulate you.

_____________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 or
my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

#biden,
#china,
#cold-war,
#echo-chambers,
#social-media,
#tom-cotton

==============================================

* SIMP:  simp (plural simps) (slang) A simple person lacking common sense; a fool or simpleton. (slang, by extension) Someone who is not worthy of respect.

Zie ook: ‘Aanstelling Michele Flournoy als minister van ‘defensie’ onder Biden, heeft niets met feminisme van doen

Team Biden voor meer censuur op het internet

Green
New Deal, ofwel linkse tak van de Democraten niet verantwoordelijk voor
mager resultaat dat de partij boekte (bij de verkiezingen) voor het
Congres

De hypocrisie van ‘liberale en linkse’ Democratische stemmers

Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

Met de winst van Biden is het fascisme in de VS bepaald niet weggestemd

Biden (de gekozen VS president) al bezig met aanstelling van door Republikeinse eisen geschikte ‘kabinetsleden’‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan’

VS militarisme marcheert door: geen discussie of media aandacht voor Washingtons oorlog tegen de wereld

VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En ter zijde: De EPA heeft toestemming gegeven om dicamba te herintroduceren op de VS markt, leuk vooruitzicht daar Biden TTIP zal tekenen

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ (o.a. tegen Iran en Venezuela, terwijl de sancties van Trump tegen Venezuela al aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost en ook in Iran zijn al veel slachtoffers te betreuren door de illegale sancties van de VS……. Als dit slap optreden is valt er maar één ding te vrezen: oorlog…..)

Met Xi (in de kop) wordt Xi Jinping bedoeld, de Chinese president. (voor meer berichten over deze figuur, vul zijn naam in op het zoekvlak rechtsboven aan deze pagina en klik daarna in het eerste bericht dat je ziet op zijn naam in de labels, direct onder dat bericht, dit voor een chronologische volgorde van berichten)

‘The American Dream’: miljoenen mensen hebben niet voldoende te eten en dat tijdens de Coronacrisis

Weer een
bericht waar je stijl van achterover slaat: de Trump administratie
heeft de voedselprogramma’s tijdens de Coronacrisis verder
uitgekleed, waardoor 24 miljoen volwassen VS burgers nog amper te
eten hebben…….

Met de
voortgaande Coronacrisis wordt verwacht dat dit aantal op zal lopen
naar 54 miljoen mensen (werkloosheid, faillissement enz.), waaronder
18 miljoen kinderen….. Vergeet hierbij niet dat er al voor de Coronacrisis meer dan 50 miljoen mensen afhankelijk waren van voedselbonnen (ook onder de zo bejubelde president Obama…)……. Een zaak waar Trump op wil bezuinigen; hoe ongelofelijk slecht moet je zijn als je mensen eten wilt onthouden….. Intussen is het oorlogsbudget van de VS zo belachelijk groot als deze nooit eerder is geweest, een budget om illegale oorlogen te voeren en de meer dan 800 militaire bases van de VS op de been te houden, om over de kosten voor het massaal vermoorden van mensen met drones nog maar te zwijgen……. (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht >> over terreuraanslagen gesproken……)

Tegelijkertijd
heeft de Trump administratie honderden miljarden Coronasteun gegeven aan
vooral grote bedrijven, waaronder een fiks aantal die dit niet eens
nodig hebben…… Om over de vele miljarden voor het ontwikkelen van een
Coronavaccin nog meer te zwijgen, miljarden voor een steenrijke
farmaceutische industrie, die voldoende middelen had om zelfstandig
een vaccin te ontwikkelen en zelfs als die farmaceuten deze vaccins zouden weggeven,
hebben die bedrijven nog voldoende liquide middelen over!!!

The American Dream? The American Nightmare!!

Wij
kunnen de petitie van het Care2 team jammer genoeg niet tekenen.

Millions can’t afford to eat during the pandemic

Tell
the U.S. government: Do not cut food assistance for struggling
families during a pandemic

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Right now, nearly 24 million
American adults do not have enough to eat. With COVID-19 continuing
to ravage the U.S, that number is expected to swell to 54 million,
including 18 million
children.
The Trump
administration has spent the last 4 years attacking the country’s
food assistance programs and now they’re at it again. If they get
away with such cruelty this time, more than 1 million children will
lose access to food.
Sign
the petition and urge the Biden-Harris administration to immediately
roll back the prior administration’s outrageous and cruel attacks on
food assistance programs.

Feeding people, especially
children, should not be political. It’s absolutely disgusting that
Trump and his buddies have worked so hard to make so many people’s
lives harder.
Will
you join us in calling for an end to these attacks against people
living in poverty?

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Trump is cutting food assistance program again, during one of the
nation’s most dire times.
Sign
the petition.

=====================================

Zie ook: ‘Trump
administratie wil voedselhulp sterk terugbrengen, na de welgestelden
een belastingcadeau te hebben gegeven van 1,5 biljoen dollar

688.000 arme VS burgers raken voedselbonnen kwijt door bezuiniging inhumane Trump administratie……‘ 

I grew up on food stamps. I’ll never forget the sneering looks‘ (vergeet nooit dat dakloosheid en armoede traumatiserend zijn voor kinderen…..)

Trump met een niet eerder vertoond hoog oorlogsbudget wil 3 miljoen burgers voedselbonnen afnemen

‘Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden….’ Arme patiënt uit ziekenhuis gezet!‘ 

Arizona: vanaf nu levenslang recht op niet meer dan 12 maanden bijstand……..

’90 jarige ‘activist’ in het land van hoop en glorie gearresteerd voor het uitdelen van voedsel aan daklozen…….

Willem Post en Hans Veldman met open deuren boek ‘De spiegel van Amerika…….’

Trump:
VS heeft een geweldige prestatie geleverd met de hulp aan Puerto Rico
na orkaan Maria………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. meer over de schade die deze orkaan aanrichtte, maar ook over orkaan Irma die Sint Maarten eerder trof)

VS en de enorme armoede ‘in één van de rijkste landen’‘ (rijk op basis van gebakken lucht, ieder ander land met zoveel schuld was bij wijze van spreken al lang en breed failliet verklaard)

VS hypocrisie t.a.v. knielende footballspelers……….

Daklozen in de VS, het land van ‘hoop en glorie’, worden massaal gedeporteerd…………

Mondmasker-plicht in openbare binnenruimten volledige onzin

Vanaf morgen mag je je niet langer in openbare binnenruimten bevinden zonder de meer dan onzinnige mondmaskers…… Mondmaskers zijn dingen die het ademen bemoeilijken en die brildragers een beslagen zicht geven……. Ja als je longklachten hebt behoef je deze dingen niet te dragen, terwijl juist die mensen bevattelijk zijn voor het Coronavirus…… Dus deze mensen moesten in een paar dagen tijd een verklaring van de huisarts of specialist proberen los te peuteren dat ze longklachten hebben, terwijl deze artsen zich al over de kop werken, gegarandeerd dan ook dat velen nog dagen moeten wachten op zo’n verklaring…..

Wat dacht u van een portie mondmasker-humor?! | VRT NWS: nieuws

Het voorgaande terwijl deskundigen en een fiks aantal virologen de mondmaskerplicht onzin vinden……..  Verder is aangetoond dat een mondmaskerplicht niet zorgt voor een afname van het aantal besmettingen, zoals Duitsland en België proefondervindelijk hebben ervaren…… Het voorgaande nog buiten het feit dat je een mondmasker elk uur moet vervangen door een schoon exemplaar en zelfs om de 20 minuten als de luchtvochtigheid hoog is, daar zo’n masker zelf een bron van infectie kan vormen na te lang dragen…..

Weer een volledig onzinnige aantasting van onze burgerrechten en lichamelijke integriteit……. Maar misschien wel belangrijker: weer een maatregel die het virus actief houdt, immers als je dergelijke maatregelen zou nemen tijdens een zware griepepidemie, zou dit ervoor zorgen dat het griepvirus kan doorwoekeren en dat het daarmee als nu met COVID-19, steeds meer slachtoffers kan maken…….

Waarbij dit alles ook nog eens bedacht moet worden dat de gebruikte testen en zeker wat men ziet als de meest betrouwbare, de PCR test, meer dan 50% vals positieve besmettingen oplevert, anders gezegd: meer dan 50% van de mensen die werden aangemerkt zijnde besmet met COVID-19 zijn dat niet!! Dat laatste is alleen te controleren als men het bloed van zo’n besmette persoon zou onderzoeken en nee dat gebeurt niet: te duur en te arbeidsintensief…… Hetzelfde geldt voor de overledenen ‘aan COVID-19’: als ze een verschijnsel hadden dat ook bij het Coronavirus behoort, werden en worden ze meegerekend als Corona-doden, zonder dat men het bloed van deze mensen onderzoekt……… (nogmaals: geen tijd en te arbeidsintensief…..)

De maatschappij wordt onleefbaar gemaakt met dergelijke onzin maatregelen en bovendien worden mensen steeds chagrijniger…….. Volgens gezondheidszorg deskundigen kunnen de maatregelen op den duur zelfs veel meer slachtoffers eisen dan het virus, denk daarbij aan mensen die te laat naar de arts zijn gegaan met klachten die bijvoorbeeld op kanker kunnen duiden, maar ook aan mensen die zich het leven benemen daar ze door de maatregelen volkomen aan de grond zitten en overheidssteun wel kunnen vergeten…… Dan heb je nog de verminderde inzet tegen zaken als malaria, dat jaarlijks al een enorm aantal dodelijke slachtoffers eist, op zeker dat volgend jaar blijkt dat het aantal dodelijke malariagevallen fiks zal zijn gestegen…….. Hetzelfde geldt uiteraard voor de strijd tegen cholera en difterie….. Verder zou ik nogmaals willen wijzen op het feit dat met de maatregelen het virus veel langer kan en zal doorwoekeren en daarbij logischerwijs meer slachtoffers heeft gemaakt en zal maken……

Vanuit de media, politiek en delen van de gezondheidszorg stelt men dat mensen die zich verzetten tegen deze (onzinnige) maatregelen, complotdenkers* en gekkies zijn die niet begrijpen waarom het gaat…… Deze mensen vergeten te kijken naar de feiten, zoals hiervoor genoemd, maar ook het beleid niet willen zien dat op dit virus werd gevoerd in een land als Zweden, dat aanvankelijk voor meer slachtoffers zorgde dan veel andere landen, maar waar eerder en ook nu de bedrijven door konden en kunnen draaien en scholen gewoon open konden blijven, dit daar ze de regels volgden en volgen die in acht worden genomen bij een zware griepepidemie: voorzichtigheid betrachten bij het omgaan met ouderen, zwakkeren en chronisch zieken (en piepjonge kinderen, al schijnt dit nu niet nodig te zijn)…….

Ach ja men heeft nu eenmaal allerlei maatregelen genomen die maar al te vaak volkomen tegenstrijdig waren en die achteraf onzinnig bleken te zijn en ja dat wil men natuurlijk niet toegeven, dus blijven Rutte en z’n oplichters doorgaan op de verkeerd ingeslagen weg!! De jongste blunder is wel het door laten gaan van de Black Friday hysterie, waardoor mensen massaal de winkelcentra opzochten en dan een paar dagen later een mondmaskerplicht invoeren…… ha! ha! ha! ha! ha! Sterker nog: de pipo’s van ‘Veiligheidsregio’ verordonneerden dat winkels eerder dicht moesten vanwege het Coronavirus, waardoor een nog grotere concentratie ontstond van mensen die de winkels bezochten, hoe krankzinnig dom moet je zijn om dergelijke maatregelen door te voeren??? 

* Vergeet nooit dat degenen die om het hardst schreeuwen dat er van een
complottheorie of samenzweringstheorie sprake is, zelf zaken hebben te
verbergen, dan wel zichzelf juist schuldig maken aan hetgeen ze anderen
verwijten: een complottheorie uitdragen…….

Zie ook: ‘Mondmaskers doen veel meer kwaad dan goed…….

Coronavirus: hoe paniek wordt gebruikt om dwingende regels door te voeren en burgerrechten buitenspel te zetten

Doorgeslagen Corona-hysterie: Duisburg en Gelsenkirchen overwegen buiten een rookverbod‘ 

Coronavirus: mondmasker onzin‘ (schandelijk genoeg zijn alle afbeeldingen in dit bericht verwijderd, een bericht gebaseerd op een Facebook post van Marjolein Jansen, het ging hier ook om afbeeldingen met tekst van deskundigen; bij nazoeken bleek dat de Facebookpost van Marjolein in haar geheel is verwijderd!! Schunnige censuur!!)

Coronavirus: ook in België grote aantallen nieuwe besmettingen >> mondmaskers kunnen besmettingen niet voorkomen!!‘ 

Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers

Coronavirus beslommeringen: nu nog de verplichting dat je latex handschoenen moet dragen in de openbare binnenruimten‘ (‘Corona-humor’)

Ondanks
gehoorzaamheid van het volk aan Coronamaatregelen, inclusief het
gebruik van een mondmasker, loopt het aantal besmettingen sterk op in
Duitsland
‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronahumor: buschauffeur in Duitsland ‘maakt het al te bont’: mondmaskers af en sigaretten aan!!

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!‘ 

Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen
(opvallend dat men in de reguliere media amper of niet ingaat op de
argumenten die Kennedy aanvoerde, wel heeft men overdreven veel aandacht
voor het handjevol neonazi’s dat meedeed aan de demonstratie, waarbij
het lijkt of de hele demo bestond uit neonazi’s >> een leugen van
formaat!!)

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ 

COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’: haatzaaien tegen demonstranten

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!  

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’ 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft

ABN Amro en Aegon gaan bezuinigen daar ze te groot zijn in het buitenland

DeBeurs.nl
komt vandaag met twee berichten waaruit blijkt dat
ABN Amro en Aegon te groot zijn in het buitenland en daarvoor zaken
afstoten die verliesgevend zijn, dan wel een reorganisatie door te
voeren. Zo heeft ABN Amro aangekondigd 2.700 arbeidsplaatsen te
schrappen en stelt niet uit te sluiten dat er gedwongen ontslagen
zullen vallen…… Aegon gaat de buitenlandse tak voor Centraal- en
Oost-Europa verkopen. Uiteraard met verlies, al zegt Aegon dat e.e.a.
gebeurt tegen 2 keer de boekwaarde, echter het is maar de vraag in
hoeverre die de werkelijke waarde weergeeft (immers je slacht niet de kip met de gouden eieren) en welke kosten
ABN Amro heeft gemaakt voor het aankopen van die ‘Europese
takken….’)

Na het
ten volle uitbreken van de bankencrisis in 2008 hebben overheden de
financiële sector met honderden miljarden aan belastinggeld ondersteund om faillissementen in die sector te voorkomen’ (zogenaamd ‘too big to
fail’ >> TBTF, ofwel te groot om failliet te laten gaan), waarna ons werd beloofd dat dit nooit weer zou worden toegestaan, dus dat
banken (en andere financiële instellingen als
verzekeringsmaatschappijen) weer ‘too big to fail’ zouden worden…..Om dat te bereiken werden de banken verplicht een (te kleine) kapitaalbuffer op te bouwen, zodat ze grote verlezen zelf zouden kunnen opvangen…… Een
‘kapitaalbuffer’ van 3% zoals vastgesteld door de EU en de ECB,
terwijl die buffer volgens deskundigen minstens 30% zou moeten zijn
om eenzelfde debacle als in en na 2008 te voorkomen……

Nu
blijkt dat veel van die instellingen zelfs minder in kas hebben dan
voorafgaand aan de bankencrisis, waarbij Nederland nog positief
afsteekt, echter wel met een belachelijk kleine buffer van 3%…….

Ons werd
tijdens de bankencrisis zelfs beloofd dat banken en andere financiële
instellingen niet langer ‘too big to fail’ mochten worden, dus niet
weer veel te groot worden in het buitenland….. Rutte gaf vorig jaar
toe (aan fascist Baudet) dat de banken inderdaad weer ‘too big to
fail waren geworden’*, ondanks dat hij één van degenen was die de belofte heeft gedaan dat dit nooit weer zou gebeuren….. (ach ja, je weet het:
Rutte kan liegen en prutsen wat hij wil >> hij wordt door de reguliere media voor het grote publiek toch telkens weer opgehemeld
als een ‘geweldige premier’ ha! ha! ha! ha!)

Nu
blijkt meer en meer dat deze financiële instellingen in de problemen
zijn gekomen, doordat ze te groot zijn in het buitenland………

De ECB
heeft de rente op een zo laag niveau gezet dat pensioenfondsen moeten
korten en waardoor banken weer onmogelijk veel geld hebben geleend
aan bedrijven en consumenten, leningen die voor een groot deel
slechte leningen zijn (één van de redenen voor de bankencrisis) Goed hè de EU >> ‘wat ben ik blij’ dat we lid zijn van dit ondemocratisch geldverslindende orgaan…… NEXIT: zo snel mogelijk!!!

Reken
maar dat deze banken en andere instellingen binnen afzienbare tijd
met door ons opgebracht belastinggeld op de been zullen moeten worden
gehouden >> meer dan schandalig!!!

ABN
AMRO zakt op Damrak na update strategie


Gepubliceerd op 30
november 2020 09:10

Aanhoudend stormachtig weer voor ABN Amro

AMSTERDAM (AFN) – Het aandeel ABN
AMRO stond maandag onder druk op de Amsterdamse beurs. De bank kwam
met een update van de strategie en kondigde aan banen te schrappen.
De Europese beurzen begonnen lager aan de laatste dag van november.
Beleggers deden het rustig aan na de sterke opmars deze maand en
hielden vooral de ontwikkelingen rond het coronavirus en de
brexit-onderhandelingen in de gaten.

De AEX-index op Beursplein 5
noteerde kort na opening van de markt 0,3 procent lager op 609,79
punten. De hoofdindex koerst af op een maandwinst van zo’n 14
procent. De MidKap daalde 0,5 procent tot 910,43 punten. De beurzen
in Londen, Frankfurt en Parijs verloren tot 0,6 procent.

ABN AMRO zakte 4 procent in de AEX.
De bank gaat de komende vier jaar tot 15 procent van de banen
schrappen, oftewel zo’n 2700 arbeidsplaatsen. Het concern wil daarmee
tegen 2024 jaarlijks zo’n 700 miljoen euro aan kosten besparen. Het
merendeel van de banen zal pas na 2022 verdwijnen. Verder verkoopt
ABN AMRO zijn hoofdkantoor aan de Amsterdamse Zuidas en huurt daarvan
een deel weer terug. De strategische plannen zijn de eerste van de
bank onder topman Robert Swaak.

——————————————————–

Aegon
verkoopt activiteiten in Centraal- en Oost-Europa


Gepubliceerd op 29
november 2020 13:05

 

AMSTERDAM (AFN) – Verzekeraar Aegon
heeft zijn Centraal- en Oost-Europese tak verkocht aan de
Oostenrijkse branchegenoot Vienna Insurance Group (VIG). Het gaat om
het verzekerings-, pensioen- en vermogensbeheer in Hongarije, Polen,
Roemenië en Turkije. Daarvoor betaalt VIG 830 miljoen euro.

“We scherpen onze strategische
focus aan en richten ons daarbij op die landen en activiteiten
waarmee Aegon de meeste waarde kan creëren”, zegt topman Lard
Friese van Aegon. Volgens de verzekeraar vertegenwoordigt de verkoop
van 830 miljoen euro 2,6 keer de boekwaarde van de onderdelen per 30
juni 2020.

De transactie is onder voorbehoud
van goedkeuring door toezichthouders en mededingingsautoriteiten. De
verkoop wordt naar verwachting in de tweede helft van 2021 afgerond.
De opbrengst wordt onder meer gebruik om de schulden te verlagen.

===================================

* Zie: ‘Rutte vs Baudet: Rutte geeft toe: onze banken zijn weer ‘too big to fail’

Zie ook: ‘ECB waarschuwt hypocriet dat de banken de stroppenpotten moeten vullen

ING haalde porno en gokken binnen ondanks de belofte dat dit niet weer zou gebeuren‘ (zie ook de links in dat bericht)

Moord op Iraanse atoomgeleerde waarschijnlijk door CIA gepleegd: VS stuurde vóór de aanslag haar grootste bommenwerpers naar Qatar

Terwijl
er in Washington een gerucht rondgaat dat Trump nog voor zijn
aftreden Iran zal aanvallen, zijn er een aantal grote B52
Stratofortress bommenwerpers gespot die richting Israël vlogen om
via het luchtruim van die terreurstaat door te vliegen naar
Qatar….. Met ‘tracking software’ kon men deze bommenwerpers volgen,
waar de piloten voor het Israëlische luchtruim de transponders
hebben uitgezet zodat men dit vliegend oorlogstuig niet langer kon
volgen……

US
Central Command (CENTCOM) stelt dat de vliegtuigen ter afschrikking
werden gestuurd en om de veiligheid van partners en geallieerden te
waarborgen…… (de veiligheid van terreurstaten: Saoedi-Arabië, Israël, VAE en de andere westerse NAVO-lidstaten die terreur uitoefenen in het Midden-Oosten, waartoe binnenkort ook weer Nederland zal behoren…..)

Ter
afschrikking van Iran, niet dat dit land zoals de VS zelf de ene na de
andere illegale oorlog start, maar omdat Iran, naast Irak en Syrië,
een staat is die het opneemt voor de sjiieten die bijvoorbeeld
middels een genocide in Jemen worden uitgemoord door Saoedi-Arabië,
de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en dat met militaire hulp van de VS
en Groot-Brittannië…… Zonder enig bewijs stellen deze
terreurstaten dat Iran de Houthi’s in Jemen militair terzijde
staat, een leugen van enorme proporties!!

Over
Saoedi-Arabië en de VS moet nog gezegd worden dat deze diverse
terreurgroepen in het Midden-Oosten steunen, waaronder IS
(ISIS)…… Zo houdt de VS de belangrijkste olievelden van Syrië
bezet, een gebied waar zich meerdere terreurgroepen bevinden,
waaronder een groot aantal IS leden……. Terwijl juist deze
twee staten, de VS en S-A verantwoordelijk zijn voor de vreselijke terreur die deze
groepen hebben doen neerdalen op de bevolkingen van Libië, Irak en
Syrië, heeft men het gore lef te stellen dat Iran de grote terrorist
in het Midden-Oosten is……

Mocht
het onder Trump niet tot een oorlog met Iran komen, zal Joe Biden, de gekozen president van de VS, deze
taak graag overnemen, hij heeft de Trump administratie in het
verleden meermaals slapheid verweten in het optreden tegen Iran en
Venezuela en als je de terreur van de VS tegen deze landen ziet, sancties die in Venezuela al tot de dood van meer dan 50.000 mensen hebben geleid, kan
dat maar één ding betekenen: oorlog!!!! (ook al heeft Biden beloofd
dat hij de VS weer zal doen toetreden tot de partijen die de
nucleaire deal met Iran sloten, echter het is maar zeer de vraag of
hij dit werkelijk zal doen als je ziet wie hij wil aanstellen als
ministers van defensie en buitenlandse zaken, beiden haviken die niet voor niets goed
liggen bij de Republikeinen…..)

Het nieuws over het zenden van deze bommenwerpers dateert van 23 november, terwijl Mohsen Fakhrizadeh, de Iraanse atoomgeleerde, een paar dagen later werd vermoord, ofwel de VS was minstens op de hoogte van de terreuraanslag die het leven kostte aan Fakhrizadeh, sterker nog het nieuws over het zenden van bommenwerpers wijst juist op directe betrokkenheid van de VS bij deze aanslag, anders gezegd de kans is groot dat Fakhrizadeh werd vermoord door terreurorganisatie CIA (dat al jaren ondermijnende terreuracties uitvoert in Iran)…….. Het voorgaande sluit niet uit dat de Israëlische terreurorganisatie Mossad deze aanslag heeft uitgevoerd, immers de Mossad werkt maar al te vaak samen met de CIA……

Mijn excuus: na plaatsing toegevoegd voor meer duidelijkheid: de VS heeft deze bommenwerpers gestuurd daar men wraakacties van Iran verwachtte nadat de aanslag op Fakhrizadeh zou zijn gepleegd >> eerder al plaatste ik een bericht over deze moord, waarin terecht het vermoeden wordt uitgesproken door o.a. Jake Johnson dat deze aanslag werd gepleegd om een oorlog met Iran uit te lokken, zie daarvoor de link onder het volgende artikel: ‘Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet…’, enz.

Het
volgende artikel, werd voor de Times of Israël geschreven door
Judah Ari Gross, ik nam het over van Information Clearing House
(onder het artikel kan je klikken voor een Dutch vertaling, dit neemt
wel enkele tientallen seconden tijd in beslag):

In  threat to
Iran, US sends heavy bombers to Middle East via Israel
Move
comes amid reports and speculation Trump administration may take
military action against Tehran before Biden enters office
By
Judah Ari Gross

A B-52 heavy bomber, flanked by fighter jets, flies to the Middle East in a tacit threat to Iran on November 21, 2020. (US Air Force/Facebook)

November 23, 2020
Information
Clearing House

– “Times
Of Israel
” -The United States this week rapidly deployed
several heavy bombers to the Middle East this week in an apparent
threat to Iran, amid swirling speculation that US President Donald
Trump plans to take military action against Tehran before
President-elect Joe Biden enters office.

US Central Command
said the planes were sent into the region “to deter aggression and
reassure US partners and allies.”

In a highly irregular
move, the B-52H Stratofortress planes were seen flying toward Israeli
airspace on Saturday en route to the base where they will be
stationed, likely in Qatar. The aircraft were spotted on civilian
tracking software approaching Israel before they apparently turned
off their transponders, rendering them invisible on those
applications.

It was the third time
in the past year and a half that B-52 bombers, which are capable of
carrying nuclear weapons and other powerful munitions, have been
deployed to the region in tacit threats to Iran.

In previous cases, the
bombers were not seeing flying through Israeli airspace. It was not
immediately clear what accounted for the change in route.

The planes were
ordered on short notice to fly to the Middle East nonstop from their
home base in North Dakota, refueling along the way in mid-air. The
bombers were accompanied on the mission by F-15 and F-16 fighter
jets, as well as KC-10 and KC-135 refueling planes, US Central
Command (CENTCOM) said.

The ability to
quickly move forces into, out of and around the theater to seize,
retain and exploit the initiative is key to deterring potential
aggression,” Lt. Gen. Greg Guillot, commander of the US military’s
9th Air Force, said in a statement.

The general said
deploying bombers to the region allows their crews to better acquaint
themselves with the area and work better with local units.

These missions help
bomber aircrews gain familiarity with the region’s airspace and
command and control functions and allow them to integrate with the
theater’s US and partner air assets, increasing the combined
force’s overall readiness,” Guillot said.

The US has previously
deployed B-52 bombers to the region during periods of heightened
tensions. This occurred in early 2020 after the US killed top Iranian
commander Qassem Soleimani in an airstrike in Iraq. The strategic
aircraft were also sent to the region in May 2019, when Iran
allegedly attacked a number of US allies in the Persian Gulf and shot
down an American spy drone that flew near its airspace.

The deployment of the
long-range heavy bombers came amid reports that the Trump
administration — and Israel — planned to carry out military
operations against Iran before Biden enters office. The US
president-elect is expected to take a somewhat softer, more
diplomatic approach than Trump, who pulled out of the 2015 nuclear
deal world powers signed with Iran and employed a so-called “maximum
pressure” campaign of heavy economic sanctions against the Islamic
Republic.

Though analysts say
this effort has created leverage for future negotiations, the tactic
has not yet borne fruit in terms of halting Iran’s nuclear efforts
— indeed the Islamic Republic has amassed far more nuclear material
and at higher levels of enrichment under the campaign — nor has it
curbed Tehran’s regional hegemony ambitions.

Biden, who was vice
president to Barack Obama when the 2015 accord was signed, has said
that he plans to return to the agreement as a basis for further
negotiations with Iran.

The Trump
administration is reportedly planning a bevy of wide-ranging
sanctions on Iran to make it more difficult for the incoming
administration to rejoin the nuclear deal.

US Secretary of State
Mike Pompeo visited the region over the past week, including a stop
in Israel, in which he told the Jerusalem Post that the US would
consider a military strike against Iran.

The administration
has been clear on that for its entire four years. There is no reason
that would change today or tomorrow,” Pompeo said.

Last Friday, Channel
13 reported that Israel and the US were planning to increase pressure
on Iran with “covert operations” and economic sanctions during
Trump’s final weeks in office. Jerusalem and Washington assess that
Tehran will not respond militarily before the end of Trump’s term,
according to the unsourced report.

The report did not
elaborate on the nature of actions that may be taken.

Among other covert
operations against Iran’s rogue nuclear program, Israel and the US
were reportedly responsible for introducing the Stuxnet computer
virus to sabotage parts of Iran’s nuclear enrichment process a
decade ago, and for more recent sabotage attacks on Iranian nuclear
facilities. Israel’s Mossad spy agency spirited out a vast trove of
Iranian documentation regarding the regime’s nuclear program, Prime
Minister Benjamin Netanyahu revealed in 2018. Israel has also been
linked in reports to the killings of several Iranian nuclear
scientists, and last week The New York Times reported that Israeli
agents killed Al-Qaeda’s No. 2 Abu Muhammad al-Masri in Tehran in
August at the behest of the US.

Last Monday, the Times
reported that Trump had asked top advisers if he had options to
strike Iranian nuclear sites during his last weeks in office, but was
dissuaded with warnings it could lead to a wider conflict. Trump
convened the officials a day after the UN nuclear watchdog said Iran
had stockpiled over 12 times more enriched uranium than the 2015
nuclear deal allows, the report said, citing four current and former
US officials.

Times of Israel
staff contributed to this report.

See
also

Iran
denies Israel killed 2 of its soldiers in Syria

Trump
can help Israel against Iran in final months – analysis
:
It’s
likely that the US and Israel have something up their sleeves that
can’t be mentioned.

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

=============================================

Zie ook: ‘Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet om oorlog met Iran uit te lokken‘ 

De
‘liefde’ van de Trump administratie voor Israël, een fascistische
apartheidsstaat en de moord op alweer een Iraanse atoomgeleerde
‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde tot en met ‘KLM vliegt weer enz….’, links o.a. over de aanslag op Qassem Soleimani)

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ (geeft nog eens aan wie behoort tot de grootste terreurstaten in het Midden-Oosten en Iran hoort daar niet bij!!)

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde‘ 

Moordenaar van Soleimani komt om bij neerhalen van VS spionage vliegtuig in Afghanistan‘ (zie de links in dat bericht, voor een groot deel over de illegale oorlog tegen Afghanistan)

KLM vliegt weer over oorlogsgebied Iran – Irak, terwijl andere maatschappijen waaronder Air France het gebied mijden

Voor berichten over de genocide in Jemen zie: ‘Jemen: Houthi’s behaalden een grote overwinning op het Saoedische leger‘ (en zie de links in dat bericht)

BBC: Houthi rebellen veroorzakers honger in Jemen……..‘ (en zie de links in dat bericth)

Jemen: stop het bloedbad dat Saoedi-Arabië aanricht in dat land………‘ (en zie de links in dat bericht)

VS heeft reden gefabriceerd om de Houthi rebellen in Jemen te bombarderen…….

Moord op Iraanse nucleaire wetenschapper mogelijk aanzet om oorlog met Iran uit te lokken

De
ellende voor Iran houdt maar niet op sinds Trump zich uit de
nucleaire deal* met Iran terugtrok en harde (illegale) sancties tegen
Iran instelde, die sindsdien nog een paar keer zijn verscherpt en
onlangs nog eens verder werden verdiept (door de grootste
terreurentiteit ter wereld, het Vierde Rijk ofwel de VS…)…..

Het land
zweeft door die sancties aan de rand van de afgrond, de Iraanse munt,
de rial is fiks in waarde onderuit gegaan, terwijl het land ook nog
eens hard werd getroffen door de Coronacrisis…. (logisch, daar
chronisch zieken, baby’s, peuters en ouderen al verzwakt waren als gevolg van de
illegale sancties die de VS Iran heeft opgelegd, waardoor het aantal
slachtoffers van COVID-19 snel is opgelopen, ofwel daarmee heeft de VS, als met de sancties tegen Venezuela [met als gevolg 50.000 doden], in feite een massamoord gepleegd en dat van een omvang die maar zelden met één terreuractie werd behaald……)

Eerder
werd generaal Qassem Soleimani door de VS vermoord, terwijl deze
generaal uiterst succesvol was in de bestrijding van ISIS en andere
terreurgroepen in Irak en Syrië, terreurgroepen inclusief ISIS die
werden en worden gesteund door de VS en andere NAVO-lidstaten,
waaronder Nederland (al is het niet duidelijk of Nederland via via
ISIS heeft gesteund, behoort het wel degelijk tot de mogelijkheden)
Opvallend ook dat de strijd van de VS tegen ISIS in Syrië bijna zonder succes was, anderhalf jaar lang zou de VS stellingen van ISIS
onder vuur hebben genomen en hebben gebombardeerd (nogmaals: zonder enig succes). Terwijl Rusland, dat te hulp werd geroepen door Assad, in een
paar maanden tijd grote winsten behaalde tegen ISIS en andere
terreurgroepen (met o.a. de hulp van Soleimani en de Koerden die al succes boekten tegen deze terreurgroep), iets waar de
reguliere media over zwegen en zwijgen, nee de VS zou ISIS hebben
verslagen, een leugen vanjewelste…… Het is zelfs zo zot dat in het
gebied van de Syrische olievelden die de VS illegaal bezet houdt, een
aantal terreurgroepen worden beschermd door de VS, onder die groepen
ook een fiks aantal ISIS strijders……

Jake
Johnson vraagt zich in het hieronder opgenomen artikel van Common
Dreams af of deze zonder meer laffe aanslag op atoomgeleerd
e Mohsen Fakhrizadeh, waarschijnlijk gepleegd door de Israëlische terreurorganisatie Mossad, niet een poging is om
Iran te verleiden een aanval te openen op Israël, wat Iran tot
dusver nooit heeft gedaan na aanslagen van de fascistische
terreurstaat….. Heel goed mogelijk, daar de VS onmiddellijk zal
ingrijpen als Iran een dergelijke aanval zal openen…… Vergeet
niet dat Iran raketten bezit waarmee het elke stad in Israël
deels kan platgooien…… De aanslag werd door de westerse media
verdedigd met de woorden dat Israël nu eenmaal bang is voor Iraanse
kernwapens, daar men keihard liegt dat Iran daarmee bezig is, zonder
enig bewijs daarvoor…. Als Iran Israël zo graag zou aanvallen
waarom heeft het dan niet allang ‘gewone raketten’ afgevuurd op
Israël….??? Kortom dat hele verhaal is een verzinsel om aanvallen
van Israël en de VS te legitimeren…..

Overigens zou ook de VS de aanslag kunnen hebben gepleegd, zoals ik gisteren in een ander bericht al opperde**,

Schande
dat de Europese Unie en haar lidstaten deze daad van grove en laffe
terreur niet veroordeeld hebben, blijkbaar gelden er andere regels
als de VS en/of Israël zich bezondigen aan terreur….. Ach onzin,
het is meer dan duidelijk dat de EU als de VS met twee maten meet en
schijt heeft aan een terreuraanslag in een land als Iran, terwijl men
hier hysterisch bijna massaal de vlag halfstok hangt als er in
West-Europa een terreuraanslag wordt gepleegd, die dan ook nog eens
zijn uitgelokt door de enorme grootscheepse terreur die de VS en de
rest van het westen hebben uitgestort en uitstorten over landen in
het Midden-Oosten, Afghanistan en Libië…….

Opperschoft
en fascistische psychopaat Trump heeft de aanslag toegejuicht, volkomen volgens verwachting, immers deze ploert heeft ook de moord op
Soleimani gelast, terwijl deze bij wijze van spreken in Irak bijna zij aan
zij met de VS heeft gevochten in de strijd tegen ISIS……
Al bakte de VS er ook daar niet veel van, wel heeft de VS de stad
Mosul bijna
helemaal plat gegooid, waarbij meer dan 40.000 burgers*** om het
leven zijn gekomen en waarbij de VS meermaals door de VN werd verzocht
te stoppen met de bombardementen, juist vanwege dat grote aantal
burgerslachtoffers, echter de VS had daar lak aan, zoals het later
ook Raqqa volledig in puin heeft gegooid en ook toen niet reageerde op dezelfde verzoeken van de VN…….

Lees
verder en zie wat Jake Johnson heeft te zeggen over deze zaak:

Published
on
Friday, November 27, 2020 by Common
Dreams

‘Intended
to… Set the Stage for War’? Questions and Warnings Follow
Assassination of Top Iranian Nuclear Scientist

“This cowardice—with serious indications of
Israeli role—shows desperate warmongering of perpetrators,”
said Iran’s top diplomat.

By Jake
Johnson, staff writer

A view of the scene where Mohsen Fakhrizadeh, Iran's chief nuclear scientist, was killed on November 27,2020.

A view of the scene where
Mohsen Fakhrizadeh, Iran’s chief nuclear scientist, was killed on
November 27,2020. (Photo: Iranian State TV/Handout/Anadolu Agency via
Getty Images)

This story has been updated.

Mohsen Fakhrizadeh, a leading
Iranian nuclear scientist, was assassinated Friday in a drive-by
shooting near the nation’s capital of Tehran.

“Yet another reckless step
that appears intended to poison the well for negotiations under a
Biden administration and set the stage for war.”
—Ryan
Costello, National Iranian American Council

Fakhrizadeh was hospitalized
following the shooting but doctors were unable
to save his life
, according to news reports. Islamic
Revolutionary Guard Corps (IRGC) accounts are alleging
the assassination was carried out by Mossad, the Israeli spy agency.

Demanding a swift response from the
international community, Javad Zarif, Iran’s top diplomat, tweeted
that “terrorists murdered an eminent Iranian scientist today.”

“This cowardice—with serious
indications of Israeli role—shows desperate warmongering of
perpetrators,” said Zarif. “Iran calls on the international
community—and especially [the European Union]—to end their
shameful double standards and condemn this act of state terror.”

First reported
by state media outlets and later confirmed
by the Iranian defense ministry, the killing of Mohsen Fakhrizadeh
comes amid simmering
fears
of a military attack on Iran by the U.S. or Israel.
American and Israeli officials have for years claimed, without
evidence, that Iran is developing a nuclear weapon.

Earlier this month, according
to
the
New York Times,
U.S. President Donald Trump asked his advisers to provide him with
options to bomb Iran’s primary nuclear site. And earlier this week,
Axios
reported
that the Israel Defense Forces (IDF) “have in recent weeks been
instructed to prepare for the possibility that the U.S. will conduct
a military strike against Iran before President Trump leaves office”
in January.

A secretive
meeting
late Sunday between U.S. Secretary of State Mike Pompeo,
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, and Saudi Crown Prince
Mohammed bin Salman only served to intensify warnings that some kind
of attack on Iran could be imminent. One unnamed Saudi source told
Middle East Eye
that “Netanyahu was advocating hitting Iran” during the
meeting.

While it remains unclear who was
behind the attack, Trita Parsi of the Quincy Institute for
Responsible Statecraft argued
that “Israel is a prime suspect because of a few factors: It has
the expertise and capacity. It has done it before. It has the
motivation.”

“Conducting attacks in Iran
has few down-sides for Israel right now,” Parsi tweeted. “Either
Iran lashes out and sparks a broader conflict that sucks in the U.S.,
bringing about a U.S.-Iran confrontation that Netanyahu long has
sought.”

Hours after the assassination,
Trump retweeted
a post calling Fakhrizadeh’s killing “a major psychological and
professional blow for Iran.”

Sina Toossi, senior research
analyst at the National Iranian American Council, called the U.S.
president’s move an “implicit approval if there ever was one.”

Farnaz Fassihi    @farnazfassihi     Breaking: Iran’s top nuclear scientist & head of research at defense ministry Mohsen Fakhrizadeh assassinated in a drive by shooting in Damavand.

IRGC accounts reporting it was a MOSSAD operation. Explosion then intense machine gunfire.

4:01 PM · Nov 27, 2020

268    149 people are Tweeting about this

Fakhrizadeh
is “by far the most important Iranian nuclear scientist to be
assassinated to date,” noted Ali Arouzi, Tehran correspondent
for 
NBC News.
“Netanyahu had mentioned him by name.” 

Ali Arouzi   @aliarouzi    This is the scene where the apparent assassination took place in Damavand east of Tehran. Reports that Fakhrizadeh taken to hospital by helicopter. News outlets calling him a martyr. Iranian officials are almost certainly going to say this has US & Israeli hallmarks all over it

.Image 3:18 PM · Nov 27, 2020

200         217 people are Tweeting about this

 

Around the time reports of the
assassination began circulating Friday, Hossein Salami, head of the
IRGC, tweeted:
“The assassination of nuclear scientists is the most obvious
violent confrontation of the imperialist system to prevent us from
gaining access to modern science.”

Ryan Costello, policy director of
NIAC, described the assassination as “yet another reckless step
that appears intended to poison the well for negotiations under a
Biden administration and set the stage for war.”

“Assassinations, sabotage,
sanctions, and military confrontation have all accelerated the U.S.
and Iran on the path to war as well as resulted in an expanding
Iranian nuclear program,” Costello said in a statement.
“The killing of military men and scientists will only result in
their replacement and Iran accelerating their pursuit of credible
deterrents.”

“There is still space for
urgent diplomacy to stop a rush to war,” Costello added.
“Conflict is not inevitable. But it will require restraining
those in Washington and around the region who are determined to
plunge forward into war.”

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

===================================

*   De nucleaire deal met Iran staat bekend als de P5+1 nucleaire deal, of als de Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA), voor meer berichten daarover, klik op één van deze labels, direct onder dit bericht (berichten waarin JCPOA is opgenomen als label, zijn in de minderheid).

**  Zie: ‘De ‘liefde’ van de Trump administratie voor Israël, een fascistische apartheidsstaat en de moord op alweer een Iraanse atoomgeleerde

*** 40.000 is waarschijnlijk een veel te laag aantal, waarschijnlijk zijn er in Mosul meer dan 80.000 mensen omgekomen >> niet te controleren daar Irak direct na de inname de ruines heeft gebulldozerd zonder de lijken daaronder vandaan te hebben gehaald……

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ (geeft nog eens aan wie behoort tot de grootste terreurstaten in het Midden-Oosten en Iran hoort daar niet bij!!)

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde‘ 

Moordenaar van Soleimani komt om bij neerhalen van VS spionage vliegtuig in Afghanistan‘ (zie de links in dat bericht, voor een groot deel over de illegale oorlog tegen Afghanistan)

KLM vliegt weer over oorlogsgebied Iran – Irak, terwijl andere maatschappijen waaronder Air France het gebied mijden‘ 

Soleimani moord: VS pleegde een daad van oorlog

Hennis-Plasschaert speelt de vermoorde onschuld in Irak‘ 

Rutte
3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet
terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……

Sancties van de VS zijn illegaal en zijn oorlogsmisdaden die moeten worden gestopt

KLM vliegt na ‘risicoanalyse’ niet meer in luchtruim van Iran en Irak‘ 

Oorlog tegen Iran: VS heeft lak aan democratie >> Irak wordt gedreigd met sancties en ‘herstelbetaling’

VS valt door de mand als organisator protesten in Irak waarbij meer dan 300 mensen werden vermoord

Rampvlucht TWA 800 vs. PS752

Trudeau (premier Canada): de VS is verantwoordelijk voor de vliegramp in Iran

Rohani (Iraanse president) waarschuwt VS en EU troepen in het Midden-Oosten‘ 

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ 

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen……‘  


Tienduizenden
VS burgers demonstreerden en zullen demonstreren tegen de illegale
oorlog van de VS tegen Iran (za. en zo. ook in Nederland)
‘ (en zie de links in dat bericht over het voortdurend demoniseren van Iran)

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is


Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Iraakse regering pissig over VS beschuldiging dat Iraanse bewind corrupt is

US Views Iran’s Qassem Soleimani as “Equivalent” to ISIS Leader

Trump volgt het scenario van deep state: oorlog met Iran ‘is onvermijdelijk….’

Voor meer berichten over Mosul, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van.

Star Wars: Darth Vader is overleden

De acteur David Charles Prowse, de man die in Star Wars Darth Vader speelde is gisteren op 85 jarige leeftijd overleden (geboren op 1 juli 1935).

De stem van Prowse was nooit te horen, die werd gedaan door James Earl Jones. Prowse was bodybuilder en gewichtheffer tot hij in 1967 zijn eerste rol speelde in een James Bond film. 

Ben een science fiction liefhebber en ondanks dat de Star War films waanzinnig mooi zijn gemaakt, zitten  er veel onwaarschijnlijke zaken in die films, zoals het schieten vanuit ruimteschepen door mensen, immers als je met warp snelheid kan reizen (een fictieve super snelheid) laat je dat schieten niet over aan een mens, daar dit met kunstmatige intelligentie veel sneller en nauwkeuriger kan. Maakt verder niet uit, ik heb altijd genoten van die films.

James Earl Jones en Darth Vader