Green New Deal, ofwel linkse tak van de Democraten niet verantwoordelijk voor mager resultaat dat de partij boekte (bij de verkiezingen) voor het Congres

De
Democraten hebben weliswaar de presidentsverkiezingen gewonnen, maar
ondanks een keer zo hoog budget voor die verkiezingen dan de Republikeinen, hebben ze geen extra senaatszetels gehaald en daardoor zelfs
zetels verloren in het huis van afgevaardigden……. Kortom je zou
kunnen stellen dat Biden als nieuwe president bitter weinig voor
elkaar zal krijgen…….

Binnen
de Democratische Partij wijst men met de vingers naar de links kant
van die partij als schuldigen voor dit negatieve resultaat in het
congres…… Linkse Democratische politici die o.a. achter de Green
New Deal staan, hebben het wel degelijk goed gedaan tijdens de
verkiezingen, ofwel de conservatieve tak van de Democraten wijst
volkomen onterecht naar de progressieve krachten in de partij als
schuldigen voor dit verlies aan macht in het congres….. 

Als die conservatieve Democratische tak van de partij zo doorgaat bestaat de kans dat de partij zal worden gespleten en er een nieuwe wat meer linkse Democratische Partij zal ontstaan. Gezien het resultaat van die progressieve, meer linkse tak zou die wel eens de oude Democratische Partij kunnen overvleugelen en dat zou een hele verademing zijn, daar er nog amper verschil bestaat tussen de Democratische en Republikeinse Partij, wat voor de wereld betekent dat Biden door zal gaan op het illegale oorlogspad en dat wellicht op een heel wat fanatiekere manier dan de Trump administratie…….

Kenny
Stancil van Common Dreams schreef een artikel over deze zaak:

Published
on Monday, November 09, 2020 by Common
Dreams

99%
of Green New Deal Co-Sponsors Won Their Races This Cycle: Analysis

“Saying
progressive policies held Democrats back from expanding their House
majority/taking the Senate just doesn’t hold water with data
available so far.”

by Kenny
Stancil, staff writer

 

Rep. Alexandria Ocasio-Cortez (D-N.Y.) speaks to Sunrise Movement activists protesting in the offices of Rep. Nancy Pelosi (D-Calif.) in Washington D.C., on Nov. 13, 2018. (Photo: Sarah Silbiger/The New York Times via Redux)Rep. Alexandria Ocasio-Cortez
(D-N.Y.) speaks to Sunrise Movement activists protesting in the
offices of Rep. Nancy Pelosi (D-Calif.) in Washington D.C., on Nov.
13, 2018. (Photo: Sarah Silbiger/The New York Times via Redux)

Shedding more light on a
significant electoral trend that progressives have drawn attention to
in the aftermath of the 2020 U.S. election, a new analysis by
Earther
found that of the 93 House co-sponsors of the Green New Deal
resolution who ran for reelection this year, only one lost their
congressional race. 

“Simply put,” wrote
journalist Brian Kahn in
Earther,
“the Green New Deal is not a political loser,” including
for representatives in swing districts.

Kahn identified four House
co-sponsors who represent districts that “range from very
slightly Democratic to moderately Republican,” according to
Cook
Political Report’s

Partisan Voting Index

Of those four, three—Reps. Mike
Levin (D-Calif.), Jahana Hayes (D- Conn.), and Peter DeFazio
(D-Ore.)—have already “decisively won their reelection bids,”
while the fourth, Rep. Tom Suozzi (D- N.Y.), is projected to win
handily “once all mail-in ballots are counted.”

“This quick-and-dirty
analysis,” Kahn said, “aligns with other data showing that
representatives who have sponsored and voted for progressive policies
were not punished by voters.”

As Common
Dreams
 reported this
weekend, Rep. Alexandria Ocasio-Cortez (D-N.Y.) and others pointed
out that every single congressional member who ran for reelection
this year as a supporter of Medicare for All won their race. 

Ocasio-Cortez
hinted
that her team would be “running numbers” on the
Green New Deal—of which she is the
lead House sponsor
—next. As

Earther’s
analysis showed,
the reelection rate for representatives who co-sponsored the Green
New Deal resolution was nearly 100% as well, with 92 out of those 93
congressional members retaining their seat.  

“Saying progressive policies
held Democrats back from expanding their House majority/taking the
Senate just doesn’t hold water with data available so far,”
Kahn noted on
Twitter.

Brian Kahn    @blkahn

Replying to @blkahn and @AOC

Let’s also not forget one of the Green New Deal Senate co-sponsors is the vice president-elect! Saying progressive policies held Democrats back from expanding their House majority/taking the Senate just doesn’t hold water with data available so far

5:51 PM · Nov 9, 2020

2.2K   245 people are Tweeting about this

As Common
Dreams
reported last week,
the blame
game within the Democratic Party
began immediately in the wake of
its lackluster showing in down-ticket contests, with officials from
the right and left flanks of the party pointing
fingers at each other

The New
York Times 
allowed
Ocasio-Cortez to make
the evidence-backed case
for the positive
role played by the left
in the 2020 election, but for the most
part, corporate media outlets over the weekend did their best to
cement the right-wing narrative that progressive policy ideas are to
blame for the party’s underwhelming performance in down-ballot races.

So-called moderate Republicans like
former Ohio Gov. John Kasich and Sen. Mitt Romney of Utah, as well as
moderate Democrats like South Carolina Congressman James Clyburn,
were given airtime on
CNN
to falsely claim Americans don’t back egalitarian policy proposals.

Yesterday we officially entered a new era of not listening to anything John Kasich says. The era will continue until further notice.

The Hill   @thehill

John Kasich: “The Democrats have to make it clear to the far left that they almost cost him this election.”

Embedded video

11:35 AM · Nov 8, 2020 12.3K

1.4K people are Tweeting about this

(voor de video in bovenstaand twitterbericht, zie het origineel)

 

David Sirota   @davidsirota

this is the kind of clip that someone will put in a retrospective in 5 years when climate change has destroyed Utah and the entire country, and only then will everyone finally realize what a total monster Mitt Romney is

The Recount @therecount

Sen. Mitt Romney (R-UT) says who he voted for is “in the rearview mirror.”

Now “I want to make sure that we conservatives keep on fighting to make sure we don’t have a Green New Deal, we don’t get rid of gas and coal and oil, that we don’t have a Medicare For All plan …”

Embedded video

5:05 AM · Nov 9, 2020  2.4K

470 people are Tweeting about this

(voor de video in bovenstaand twitterbericht, zie het origineel)

Waleed Shahid    @_waleedshahid

Rep. Jim Clyburn railing against “socialism” while often having a bust of one of America’s most prominent democratic socialists — W.E.B. Du Bois — behind him on TV is a mood.

Image

9:54 PM · Nov 8, 2020

7.4K    1.4K people are Tweeting about this

These assaults continue despite
recent
polling
, including surveys commissioned by

Fox News
, that indicates
the majoritarian popularity of left-wing policy ideas eschewed by
Democrats and Republicans alike, including an expanded role for the
government in the provision of healthcare and the creation of green
jobs in energy and infrastructure. 

In Georgia, for instance, where
Democrats
have a chance to secure a Senate majority
if they win both runoff
races, voters
prefer
a universal public option to the Affordable Care Act. 

Since voting ended last week,
however, numerous corporate-friendly politicians have advocated for
shifting the nation’s political center of gravity rightward, despite
the fact that politicians who supported popular redistributive
policies, such as Medicare for All and the Green New Deal, were
reelected
at higher rates
than ostensibly centrist Democrats, including in
swing districts. 

“The people who actually back
progressive policies came through the election largely unscathed and,
in many cases, fared better than their more conservative Democratic
counterparts in swing districts,” Kahn wrote.

“For all the complaining about
progressive policies sinking Democrats’ chances of expanding their
hold on the House and overtaking the Senate,” he added, “the
data available so far just is not there.”

John Nichols, The
Nation’s
national affairs
correspondent and author of 
The
“S” Word: A Short History of An American Tradition…
Socialism
, tweeted
that “the Democratic Party’s problem is not Alexandria
Ocasio-Cortez.”

“The Democratic Party’s
problem,” he continued, “is that it keeps trying to
marginalize the people who build energy and excitement about fighting
for the future, like… Alexandria Ocasio-Cortez.”

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

============================================

Zie ook: ‘De hypocrisie van ‘liberale en linkse’ Democratische stemmers

Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

Met de winst van Biden is het fascisme in de VS bepaald niet weggestemd

Biden (de gekozen VS president) al bezig met aanstelling van door Republikeinse eisen geschikte ‘kabinetsleden’‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan’

VS militarisme marcheert door: geen discussie of media aandacht voor Washingtons oorlog tegen de wereld

VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En ter zijde: De EPA heeft toestemming gegeven om dicamba te herintroduceren op de VS markt, leuk vooruitzicht daar Biden TTIP zal tekenen

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ 

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Hoorde vanmorgen D66 volksverlakker Paternotte op BNR zwetsen over China, dat zich schuldig zou maken aan ‘cyberhacks’ (interessant hè?), spionage en bedrijfsspionage. ‘Het bewijs daarvoor’ ligt bij de geheime dienst en die willen deze bewijzen niet vrijgeven omdat daardoor mensen in gevaar zouden komen….. Blijkbaar vertrouwt Paternotte de geheime diensten op ‘de blauwe ogen’, terwijl deze diensten enorme dossiers aan leugens hebben opgebouwd, neem de illegale oorlogen die de  VS deze eeuw heeft gevoerd en voert……

Paternotte kwam een paar keer terug op Nederlandse universiteiten waar Chinese studenten hun studie volgen en als je hem zo hoorde, is ook dat een vorm van spionage, de presentator van Werven vroeg hem daarop waarom dan niet Chinese studenten geweerd, echter daar wil Paternotte niets van weten…… ha! ha! ha! ha! ha! (ook voor die claim heeft Paternotte geen bewijs…..)

(foto van RTL site met bericht over NSA spionage)

Ook vanmorgen het bericht dat de NSA (geheime dienst van de VS) via een Deens datacentrum spioneert, waarbij ook Nederland als slachtoffer wordt genoemd en ook nu weer is er sprake van bedrijfsspionage…… Een klokkenluider van het Deense leger heeft de zaak aanhangig gemaakt, naast Nederland en Denemarken worden ook Duitsland en Frankrijk genoemd als slachtoffer van VS spionage……

Hé Paternotte voor die VS spionage, de zoveelste keer, zijn meer dan voldoende bewijzen, maar daar maak jij je niet druk om hè?? Vuile hypocriete angst- en haatzaaier!!

De AIVD en MIVD die niet moe worden van het vals beschuldigen van Rusland en China, lieten op het bericht van VS spionage weten, dat iedereen nu eenmaal aan spionage doet…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vreemd dan dat ze dit niet zeggen als ze met loze beschuldigingen komen dat Rusland of China ons zouden bespioneren….. Wat een oplichters!!!

Het is als met de eerdere claim van hare D66 kwaadaardigheid Ollongren die Rusland beschuldigde van het manipuleren van de verkiezingen in ons land, ook dat zonder één bewijs te overleggen……

D66? Het liegen, verdraaien van feiten en het belazeren van hun kiezers zit ze in het bloed!!!

Zie ook: ‘Nijntje populair in China, pas op Trump!!

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

Duitsland roept Russische ambassadeur op ‘het matje’ vanwege vermeend hacken van Duits parlement

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange‘ (en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en klokkenluiders, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal spioneert)

Israël houdt 24 uur per dag Palestijnen in de gaten met gezichtsherkenningsapparatuur en hulp Microsoft’ (!!!!)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!

Epstein was een agent van de Mossad en werd gebruikt om politici te chanteren‘ 

WaPo waarschuwt voor Russische digitale controle over de hersenen van VS burgers‘ (de Washington Post, het lijfblad van Dekkers, Paternotte en Groothuis)

——————————————————-

Over het manipuleren van verkiezingen en referenda: ‘Facebook keurde advertenties goed die waren gericht op neonazi’s

VS presidentschap wordt gekocht met 100 dollar per uitgebrachte stem

Michael Bloombergs deelname aan de verkiezingen laten nog eens zien hoe ondemocratisch de VS presidentsverkiezingen zijn

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Alexandria Ocasio-Cortez grilt Zuckerberg over misleidende advertenties op Facebook: liegen in verkiezingstijd is toegestaan

Tulsi Gabbard (Democratische presidentskandidaat) en de gestoken verkiezingen

Hillary Clinton manipuleert democratische voorverkiezingen

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ (zie ook de links in dat bericht naar meer berichten over Ollongren en haar leugens) (!!!!)

Trump tracht met fake news het volk te manipuleren en daarmee de EU te schande te maken

ALEC is een extreem rechtse lobbyclub: corruptie tot op het hoogste niveau en (echte) beïnvloeding van verkiezingen

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Britse regering weigert RT en Sputnik voor conferentie over persvrijheid….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

1984 het boek van George Orwell: niet langer fictie…….

Het westen vervolgt journalist Assange, Rusland laat journalist vrij na onrust over diens gevangenschap‘ (zie daarin ook de links naar andere berichten over Assange)

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee‘ (!!!!)

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Facebook stelt klimaatsceptisch Daily Caller aan als ‘factchecker…’ ha! ha! ha! ha! ha!

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ 

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

OVT (VPRO Radio1) met reclame voor de jacht ofwel voor het vermoorden van dieren

Bedacht me nog moet ik daar wel over schrijven, de promotie voor de jacht, vorige week zondag in het VPRO programma OVT (onvoltooid verleden tijd), echter het feit alleen al dat het hier om een VPRO programma gaat, waarvan de leden vinden dat dit een progressieve omroep is, is voldoende om er een paar woorden aan de wijden.

Isabella Roozendaal heeft een boek geschreven over de jacht met de zeer verrassende titel: ‘Op jacht’. Roozendaal vertelde dat ze op dit onderwerp kwam door haar belangstelling als fotograaf voor de verhouding tussen mens en dier……… (‘logisch’ dat je dan kijkt naar het vermoorden van dieren door de mens….) Roozendaal verdiepte zich in de jacht en ‘de cultuur daaromheen’, niet alleen in Europa maar ook in Noord- en Zuid-Amerika…..

Roozendaal ging mee op jacht en om serieus te worden genomen door de jagers, heeft ze ook de jacht-cursus gedaan, daar ze er niets van snapte (waarom psychopaten graag jagen, Ap) en om te zien wat eraan voorafgaat (aan de jacht)…..

Vrouwen jagen wel maar in veel mindere mate dan mannen en die vrouwen krijgen een enorme bak bagger over zich heen, zo merkte Roozendaal op….. Waarom vertelde ze niet, maar elke jager die op de foto gaat met het door hem/haar vermoorde dier, zoals de psychopaat op de foto hieronder en dat met een bedreigde diersoort, kan terecht rekenen op een hele grote bak bagger op de sociale media, daar de reguliere media amper of geen belangstelling hebben voor de jacht en de terechte grote verontwaardiging liever niet in reacties terugzien. (bovendien zijn die media voor het overgrote deel in handen van plutocraten, spuugrijke psychopaten die zelf ook graag dieren vermoorden…..)

(foto uit de petitie van change.org met de titel: ‘Annamarie Van der Westhuizen luring US trophy hunters to South Africa’)

Zag onlangs een walgelijke foto van een vrouwelijke jager uit de VS, die de door haar vermoorde dieren ook nog eens seksueel misbruikt met dildo’s e.d. en daar trots de foto’s van toont…….. Je zou zo’n wijf……… (zal de zin niet afmaken, daar je niet mag oproepen tot geweld, hoewel oproepen tot geweld tegen dieren als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien……)

Van der Gaag, één van de OVT presentators stelde dat jagen gebeurt uit natuurbehoud, zo die kulreden hoefde Roozendaal niet meer te noemen…… Gelukkig dat Roozendaal nog wel vertelde dat de jacht in het verleden door de adel er ook voor bedoeld was om te kunnen doden in de strijd die men wellicht nog eens zou moeten voeren op het slagveld tegen concurrerende adel……. Daarmee maakte ze ongewild duidelijk dat jagers, die plezier beleven aan het vermoorden van dieren, ook makkelijk een mens kunnen vermoorden…… (en dat soort psychopaten mag zelfs wapens thuis hebben)

Niets over het feit dat veel dieren niet goed worden geschoten en daarom uren, ja zelfs dagen moeten lijden voor ze overlijden, pure marteling, alleen dat zou genoeg moeten zijn om de jacht helemaal te verbieden, we leven tenslotte in 2020 niet in jaar nul!!

Palm, de andere presentator vroeg of er ook meer jongeren jagen en of jagen hip is geworden en ja hoor daar was Roozendaal het wel mee eens…… In de VS zijn er te weinig mensen die nog jagen en dat is een probleem aldus Roozendaal….. Echter Roozendaal schijnt de werkelijkheid in de VS niet te kennen: uit de dagelijkse praktijk blijkt dat jagers in de VS met toestemming van Trump op bedreigde diersoorten als beren en wolven jagen en dat op een manier waarbij deze dieren in hoog tempo worden uitgemoord…….

In de VS mogen kinderen van 12 jaar al meedoen aan de jacht (met een groot geweer, aldus van der Gaag), dat mag niet in Nederland, maar de psychopaten die zich jager noemen, nemen wel hun kinderen mee op de jacht, aldus Roozendaal die vervolgde door ‘héééél wijs’ te zeggen: “It takes a hunter to make a hunter…….” Ja, je moet er vroeg bij zijn om psychopaten in de dop warm te maken voor moord…… Kortom: een heel smerige vorm van kindermishandeling……..

Van der Gaag vond het wel kies om de luisteraar aan te raden het boek te kopen, waarin volgens hem ook allemaal gerechten staan voor het meest curieuze wild, zoals het bereiden van een eekhoorn, aldus deze promotor van moord op dieren…… (hoe ziek in je bol moet je zijn om zelfs eekhoorn te willen eten…??!!!)

Kijk dat is de VPRO anno 2020………..

Zie ook: ‘Utrechts provinciebestuur: zwanen mogen worden vermoord‘ (met toestemming van GroenLinks, D66, PvdA, CDA en ChristenUnie……..)

Stropers: jacht op bedreigde diersoorten geïntensiveerd onder dekking van Coronavirus

Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..‘ (en dat heeft Trump gedaan voor 14 diersoorten, waaronder wolf en beer…..)

Jacht op wilde zwijnen, zelfs jongen mogen worden afgeschoten in de zoogtijd……

En terzijde: ‘Kattenverbod EU te zot voor woorden en het ‘groene gehalte’ van GroenLinks

De hypocrisie van ‘liberale en linkse’ Democratische stemmers

Volgens
Caitlin Johnstone mag men zich inderdaad kwaad maken over het feit
dat Trump de eindzege van de verkiezingen op 4 november jl.
opeiste, echter de volledige reguliere (massa-) media en ‘politieke
klasse’ hebben elke legitimiteit verloren om ook nog maar een letter
van kritiek te leveren op het zich illegaal kronen door Trump, nadat
ze de VS coup in Venezuela hebben gesteund…… (in het schrijven
van Caitlin zit een fout, daar ze zegt dat deze groepen elke
legitimiteit hebben verloren om een leider te veroordelen die henzelf [‘themselves’] kroonde, moet uiteraard zichzelf zijn)

Verder
een mooi kort stuk waarin wordt aangegeven dat we van de Democraten
niets hoeven te verwachten als Biden de nieuwe president zou worden (het artikel van Caitlin is van 5 november jl. en toen was nog niet zeker of Biden werkelijk genoeg kiesmannen zou weten te bemachtigen*). Het voorgaande daar de
grote bedrijven de Biden campagne hebben gesteund en dat moet terugbetaald worden nu hij heeft gewonnen…. Zo kan het arme deel van de VS wel vergeten dat
Biden veel voor hen zal doen, daar dit tegen de belangen indruist van
de grote bedrijven, waar ik een paar groepen apart wil noemen: de
financiële sector, de farmaceutische sector en de wapenfabrikanten
(de laatste in de grootste zin van het woord, dus inclusief de
fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig….)

Oké
Biden zal iets meer doen voor het milieu en de VS weer binnen de
groep landen brengen, die de klimaatakkoorden van Parijs tekenden,
een verdrag waaruit de VS, ofwel klimaatscepticus Trump, zich op 4 november jl. officieel terugtrok…..
Echter vergeet daarbij niet dat dit waardeloze verdrag volkomen ontoereikend is
om de snelle klimaatverandering zelfs maar enigszins af te remmen, laat
staan dat het leugenachtige doel wordt gehaald, om de stijging van de
wereldtemperatuur tegen het eind van deze eeuw tot 1,5 graad Celsius te beperken, dat is schier
onmogelijk!!

Lees
het schrijven van Caitlin en bedenk dat de wereld een VS president
nodig heeft die echt radicaal de boel wil veranderen, niet alleen
voor het volk van de VS, maar voor de hele wereld, een president ook
die een eind maakt aan de oneindige illegale oorlogen van de VS en
die de meer dan 800 buitenlandse VS bases ontmantelt!! Denken dat
zo’n president uit de kringen van Democraten of Republikeinen zal
komen is als een fata morgana in de woestijn…….

Electoral
Musings: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

by Caitlin
Johnstone

It
is perfectly valid for the American public to express outrage over
Trump’s declaration of victory, but the entire American media and
political class forever lost all legitimacy to condemn a nation’s
leader from illegitimately crowning themselves by backing the
Venezuela coup.

Watching
Democrats’ inability to handily defeat a crazy reality TV host in two
elections is like seeing someone pick a fight with a six year-old
girl and getting their ass kicked, then coming back with a bunch of
their friends and watching them all get carried off on stretchers.

All
the hours of post-electoral analysis you’re about to hear are just
mental gymnastics to avoid confronting one very simple fact: that the
way the Democratic Party has been securing funding is incompatible
with securing votes. That’s the only correct answer to the question
of what went wrong for the Democrats this year. They court wealthy
donors who in exchange demand policies which hurt ordinary Americans.
Ignore all answers besides this one.

It’s
not because of inadequate outreach to this or that demographic. It’s
not because of racism. It’s not because of being too “woke”.
It’s not because of the Electoral College or gerrymandering. It’s
because Democratic donors advance interests which hurt the Democratic
base, which naturally makes the base disinclined to vote for them.

People
simply are not going to support a party which does not advance their
interests. If the Democratic Party were obtaining material benefits
for people, they would dominate the US government. But that would
mean taking things away from the donor class, so it’s been a no-go.
Meanwhile the donor class is never going to support a party which
acts against its interests. Getting enough votes and getting the
support of wealthy elites are therefore mutually exclusive endeavors.
You cannot have both. Dems will keep struggling with votes until they
figure this out.

It
is good that people are criticizing the Democrats’ garbage
performance against a cartoon character opponent. But let’s not kid
ourselves: as soon as they get Biden in the line is going to be
“We’re doing fine; nothing needs to change. Biden beat the
socialist and then beat Trump. Where’s brunch?”

Democrats
ignored the left and courted Republicans instead under the mistaken
belief that there are millions of Americans who want to coddle the
rich, kill the poor, shit on disadvantaged groups and destroy the
environment, but to do so with decency.

Maybe
there are a lot of liberals who are closet Trump voters. This dark,
secret passion they can never admit to publicly, like how all
conservatives secretly love gay sex.

Presidents
are just narrative management ops the US empire uses to explain to
the public why it is doing the things it was always going to do. Like
explaining death to children using puppets.

If
Biden somehow fails to get in, the elites who installed him as the
nominee are responsible for that loss. If Biden secures the election,
the elites who installed him are responsible for his administration’s
evil actions. You don’t get to control everything and then duck
responsibility for your outcomes.

Ignore
everyone who’s bitching about the Electoral College right now. They
only ever complain about it during actual elections and then forget
all about it until the next one.

Leftists
who voted Biden did it with the goal of hopefully later getting a
chance to wake America up. Liberals who voted Biden did it so they
can go back to sleep.

Bush
dropped more bombs than Clinton. Obama dropped more bombs than Bush.
Trump dropped more bombs than Obama. This trend has much less to do
with who’s president than with the nature of global metastatic
imperialism. And it ain’t changing with Biden.

The
idea that everything will be fine once Trump’s gone is more dangerous
than Trump.

The
more desperately aggressive and authoritarian the western empire
becomes, the more the blue checkmarked commentariat who protect it
are going to expose themselves for what they really are.

This
is all you’re ever seeing with those liberals and fauxgressives who
spend all their time on Twitter taking pot shots at anti-imperialists
and finger wagging at people for being too far left. They’re just
protecting an increasingly indefensible world order from its critics.

“Antifascists”
who support Biden should call themselves
Arguably-Slightly-Less-Fascist.

The
dumbest thing about this presidential race has been the narrative
that nations who will be targeted by the US no matter who wins have a
really strong preference for one of the candidates.

Beauty
is just a word for the experience of having truly seen something.

_________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

#trump,
#biden,
#election,
#narrative-matrix,
#news,
#politics,
#president

Caitlin
Johnstone

| November 5, 2020 at 3:13 am | Tags:
#Trump,
biden,
election,
narrative
matrix
,
news,
Politics,
president
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2mR 

==========================================

* Hoewel er nu ook stemmen ‘uit onverdachte hoek opgaan’, dus geen Trump aanhangers, die stellen dat er inderdaad is geknoeid met de verkiezingen…….. (al lijkt het me sterk dat e.e.a. nog tot een andere uitslag zal leiden)

Zie ook: ‘Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

Met de winst van Biden is het fascisme in de VS bepaald niet weggestemd

Biden (de gekozen VS president) al bezig met aanstelling van door Republikeinse eisen geschikte ‘kabinetsleden’‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan’

VS militarisme marcheert door: geen discussie of media aandacht voor Washingtons oorlog tegen de wereld

VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En ter zijde: De EPA heeft toestemming gegeven om dicamba te herintroduceren op de VS markt, leuk vooruitzicht daar Biden TTIP zal tekenen

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ 

ING haalde porno en gokken binnen ondanks de belofte dat dit niet weer zou gebeuren

De
grofgraaitop van ING is zich de pleuris geschrokken van berichtgeving
in het Financieele Dagblad (FD), waar men heeft geconstateerd dat ING
met de overname van Payvision porno en
gokken heeft binnengehaald…… Hoewel het bankbedrijf weigert cijfers over te leggen,
zegt het vanaf de start na de overname van betalingsverwerker Payvision, zich te hebben ingezet voor
het ‘afscheid nemen’ van klanten die zich met deze zaken
bezighielden….. ha! ha! ha! ha! Ja heel geloofwaardig als je
tegelijkertijd weigert cijfers over te geven……. Het FD stelt dat ING bijna 200 miljoen euro heeft verloren op de aankoop van Payvision……..

Na
witwasschandalen, rente manipulatie (Libor) en andere ronduit misdadige
zaken waarvoor ING in één zaak 700 miljoen euro moest betalen voor een schikking met het OM, bewijst ING, onderdeel van de financiële maffia, zich nogmaals te
beschuldigen aan misdadig gedrag!! 

Overigens stelde ING in 2008 alle banden met klanten uit de pornosector te hebben verbroken…..*

En dan
te bedenken dat deze (misdadige) bank alweer te groot is om failliet
te laten gaan**, ofwel ‘too big to fail…’ (TBTF) Kortom als Nederland en de
rest van de wereld door de Coronacrisis nog verder wegzakt in een
economische neergang, zullen wij, de belastingbetalers, weer banken
als ING op de been moeten houden……

Het
volgende artikel komt van DeBeurs.nl:

ING:
direct werk gemaakt van afstoten porno- en gokklanten

Gepubliceerd op 13
november 2020 08:05

AMSTERDAM (AFN) – ING heeft na de
overname van betalingsverwerker Payvision naar eigen zeggen van meet
af aan werk gemaakt van het afscheid nemen van klanten die niet
passen in het risicoprofiel van de bank. Dit gaat dan onder meer om
porno- en gokklanten. Dit meldde de bank in een reactie op het nieuws
van Het Financieele Dagblad. De zakenkrant stelt dat ING bijna 200
miljoen euro heeft verloren op de aankoop. ING gaat niet in op
bedragen.

Payvision, waar ING begin 2018 een
belang van 75 procent in verwierf, bediende volgens het FD jarenlang
dubieuze klanten in de porno- en gokindustrie. ING zou volgens de
krant zo in zijn maag hebben gezeten met zijn fintechdochter dat
afgelopen september de winstgevendste portefeuille, die van de
pornoklanten, voor 1 euro in stilte is overgedragen aan een
voormalige eigenaar van Payvision.

ING verwierf de resterende aandelen
in Payvision vorig jaar en dit jaar. Na de volledige overname verliet
het vorige managementteam van Payvision het bedrijf, zo wordt door
ING in een reactie gemeld. Tijdens de overname zijn volgens de bank
al afspraken gemaakt om het aantal klanten in bepaalde segmenten
geleidelijk te verminderen, met name in ‘adult’ entertainment en
gokken.

Hoewel er geen juridisch bezwaar is
tegen het porno- en goksegment, hanteert ING een eigen beleid om in
ieder geval de pornoklanten uit te sluiten. De gokindustrie wordt
niet uitgesloten, op voorwaarde dat slechts een beperkt percentage
van de inkomsten van een klant met deze activiteit wordt verdiend.

=============================================

*  Zie: ‘KREDIETCRISIS. ING Bank weert pornowebsites‘ (voor degenen met een sterke maag, een artikel NB van 26 juni 2008 op GEENSTIJL’)

**
Te groot om failliet te laten gaan? Een leugen: natuurlijk kan het
kabinet besluiten een bank als ING failliet te laten gaan en i.p.v.
miljarden aan belastinggeld te misbruiken voor het redden van een
misdadige organisatie, zou het kabinet kunnen besluiten dit geld te
gebruiken om klanten over te hevelen naar een staatsbank, zodat grote
schuldeisers die beter hadden moeten weten, kunnen fluiten naar hun
centen. Zoals je begrijpt: dat zal niet gebeuren, het neoliberale
kabinet onder de neoliberale VVD leugenaar en disfunctionerend premier Rutte, schikt zich naar de
lobby van de bankenmaffia…… (en dan durft Rutte te beweren dat hij het neoliberalisme afzweert……) Hoewel diezelfde Rutte en zijn
ministers van Financiën in de eerste 2 kabinetten, o.a. met CDA
leeghoofd de Jager en PvdA oplichter Dijsselbloem, het volk uit en te
na beloofden dat men nooit weer zou toelaten dat banken te groot zouden worden om ze failliet te laten gaan
(too big to fail)……..Rutte heeft een tijd geleden al toegegeven dat de grote Nederlandse banken, ondanks zijn beloften en die van zijn ministers inderdaad weer te groot zijn om failliet te laten gaan…… Zie: Rutte vs Baudet: Rutte geeft toe: onze banken zijn weer ‘too big to fail’‘ (zo
worden we dag in dag uit belazerd door de politiek…..
)

Zie ook: ‘Goldman Sachs de zoveelste bank die uiterst misdadig gedrag afkoopt met een schikking‘ 

Marieke Blom, hoofdeconoom ING, vindt het niet meer dan logisch dat bedrijven die overheidssteun kregen 181.000 mensen hebben ontslagen

ING too big in crime: misdadig handelen ING Bank Slaski, gecombineerd met de leugens over de vergiftiging van Navalny 

Verzekeraars mogen weer dividend uitkeren en eigen aandelen opkopen: ach en als de financiële crisis hen hard treft zijn wij weer de klos

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over het Amazonegebied en de vernieling daarvan door o.a. oliemaatschappijen)

ING besluit ‘n.a.v. Coronacrisis’ 42 kantoren te sluiten, aandeelhouders blij…..

Goldman Sachs: het genezen van een patiënt is niet rendabel……..‘ (!!!!)

ING
verhoogt koersdoel chemicaliëndistributeur en werkt daardoor mee aan de
vernietiging van de aarde en aantasting van de volksgezondheid

ING doet het goed volgens Ralph Hamers (opperhoofd ING)

ING is alweer zo groot dat ze niet failliet mag gaan, met dank aan topgraaier Hamers

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’

En terzijde nog zo’n fijne Nederlandse bank:


Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Democratie is meer dan verkiezingen alleen: tijd dat politici dat in hun oren knopen

Kreeg
gisteren een nieuwsbrief van WeMove Europe,
waarin de schrijver, Laura Sullivan, terecht betoogt dat democratie
uit meer bestaat dan verkiezingen alleen en dat mogen vooral politici
wel eens goed in de oren knopen!! Immers deze veelal psychopathische en op macht beluste
figuren stellen dat na het stemmen het volk de bek moet houden,
immers zij zijn verkozen om voor het volk beslissingen te nemen en de mening te vormen……..

En
dan te bedenken dat politici zoals in Nederland zich na de verkiezingen direct in de grote
achterkamer van het Catshuis terugtrekken* en daar een enorm deel van de
beloften gedaan voor de verkiezingen hupsakee in grote
papiervernietiger donderen……. Ja zegt men dan dat moet wel daar je
om te kunnen regeren nu eenmaal compromissen moet sluiten……. Een
leugen vanjewelste: je kan kiezers niet lokken met plannen die
aanspreken en die plannen vervolgens door de plee trekken, als je dit
zou doen in het bedrijfsleven en je hebt een overeenkomst met een andere firma gesloten, zou deze volkomen terecht een zaak tegen
je aanspannen, logisch je kan niet op eerdere getekende toezeggingen
terugkomen omdat je vindt dat het spel er net even anders uitziet dan
verwacht en jou dat ‘geheel toevallig’ wel heel goed uitkomt……….

Sullivan
wijst op het grote ondemocratische karakter van de EU en geeft een
paar voorbeelden aan waaruit blijkt dat men daar inderdaad lak heeft
aan democratie en het volk, men is daar 100 keer eerder lobbyist voor
het (grote) bedrijfsleven dan voor het volk……..

Wist
het niet, maar Sullivan vertelt over David Sassoli, de president van
het Europese Parlement, die vorige maand de stemming over de
gigantische subsidie die jaarlijks naar de landbouw en veeteelt gaat,
een jaarlijks bedrag van 60 miljard euro(!!!!), een dag naar voren
haalde en gegarandeerd dat hij dit heeft gedaan om er zeker van te
zijn dat de meerheid van de aanwezigen zou instemmen met zijn
voorstel…….. (ingegeven door de machtige landbouwlobby en EU politici die zelf grote belangen hebben in de landbouw, zoals hare groothufterigheid Schreijer-Pierik van het CDA)

Zoals gezegd de EU is een ondemocratisch orgaan is, alleen al het feit dat de EU burgers niet de politici kunnen
kiezen die zij wensen, is te
belachelijk voor woorden……. Ach ja, kleine landen kunnen het dan wel vergeten, ook al een teken dat we uit de EU moeten stappen…….

Met
het akkoord voor het landbouwbudget laat de EU andermaal zien dat het
lak heeft aan het klimaatakkoord van Parijs…… (zo meer daarover)

Een
andere zaak is de miljarden steun voor door de Coronacrisis getroffen
landen, dit door o.a. het Nederlandse volk opgebrachte steun……
Totaal onduidelijk of men die gelden op zo’n manier aanwendt dat ze
in overeenstemming zijn met het al meer dan lamlendige klimaatakkoord van
Parijs, sterker nog: het is wel zeker dat wanneer er niemand aan de
bel trekt, die gelden allesbehalve duurzaam zullen worden
aangewend…. Neem de Nederlandse steun voor bedrijven: er zijn
vorige maand veel minder bedrijven failliet gegaan dan normaal
gesproken het geval zou zijn geweest, dit door de Coronasteun van de
overheid voor bedrijven, ofwel er worden bedrijven overeind gehouden
die al failliet hadden moeten zijn en reken maar dat daar veel
vervuilende bedrijven tussen zitten, die juist failliet zouden zijn
gegaan daar ze niet duurzaam zijn……..

Moet
toegeven dat ik WeMove Europe een erg naïeve organisatie vindt,
alsof we werkelijk de EU kunnen veranderen, terwijl het instituut zo
is opgezet dat dit onmogelijk is…… De EU is één grote
poenmachine voor de grote bedrijven, vooral voor de grote landbouwers
en de dierenbeulen die zich boer durven noemen van een hel op aarde
die men dan weer aanduidt als megastal of erger nog een gigastal, ofwel
de ploerten van de intensieve martelveehouderij en als er één tak
van industrie is*,
die de klimaatverandering enorm aanjaagt is het wel de intensieve
veehouderij……. (moet je nagaan de meeste van die hellen op aarde worden met subsidiegelden gebouwd……)

En die industrie wordt ook nog eens met miljarden belastinggeld
van de EU (volkeren) gesteund, waarmee de vernietiging van de wereld
zoals wij die (nog) kennen wordt gesubsidieerd, een industrie die voorts producent is van
voor de mens levensbedreigende virussen…… (waar zelfs het laatste reddende antibioticum voor de mens al wordt gebruikt, een antibioticum dat men alleen bij grote antibioticaresistente bacterie infecties gebruikt en dan moet de patiënt ook nog in levensgevaar verkeren…..) Zie hoe hysterisch men doet over de Coronacrisis, terwijl men deze levensbedreigende situatie kabinet na kabinet laat liggen, schande!!!

Dezelfde poenmachine, de EU, is ook verantwoordelijk voor de achteruitgang van de gespaarde pensioenen, daar men willens en wetens de aandelenkoersen hoog wil houden en daarom de rente zo laag mogelijk houdt, dat laatste is dan ook de reden waarom pensioenfondsen een steeds onzekerder toekomst beloven aan de deelnemers die godbetert hun leven lang spaarden voor hun pensioen, een schande van gigantische proporties!!! Weg met de EU en wel zo snel mogelijk!!!

Hoe
is het gvd allemaal mogelijk??!!!

Democracy
is more than elections

Laura
Sullivan – WeMove Europe <info@wemove.eu>

Democracy is more than elections: Polls are galore, but citizens and voters  are being denied constitutional rights

The image of Donald
Trump on a golf course refusing to concede election defeat got me
thinking. It served as a blunt reminder of just how much power
certain leaders hold on to. Admittedly the US is not the only place
where abuse of power has gotten out of control in recent times. When
I think of Europe in the last weeks, a far less publicised image
comes to mind.

It is that of David
Sassoli, the President of the European Parliament. We were so shocked
by his decision last month to bring forward a key vote on the future
of agricultural subsidies by one day. It sounds like no big deal –
who cares, right? But it was about how €60 billion of agricultural
subsidies would be spent each year. The date change confused the
whole vote, leading to allegations that the powerful agribusiness
lobby played a role. [1] The result was
a
vote that totally undermined the EU’s commitment to climate action

and has led to calls from Fridays for Future to
#withdrawthecap.
[2]
If
such last-minute tricks can be allowed, where is people power? What
say do we have over Europe’s most expensive cash distribution
system, within which the most money goes to those with the most
hectares of land?

Another image is of
our partner Emma from the Debt Observatory in Globalisation in Spain.
She is shaking her head and explaining to me that up to now, there is
no way to find out how literally billions of euros of post-COVID EU
recovery funds will be spent in Spain. This is not a Spanish story.
Right
now, activists and movements in Spain and all over Europe are
fighting to influence how that money is spent to make sure the
transition after COVID is truly green and truly just.

So where is
people power in Europe right now? My view is this: we still need a
heck of a lot more of it.
People
turning up to vote every 4-5 years is not enough for democracy to
work. In his short and brilliant book called ‘Against Elections’
David Van Reybrouck points out that we need other ways to get
involved in what happens between elections.

(ook te krijgen in Nederlands dan met andere kaft en met de titel: ‘Tegen verkiezingen’, ISBN nr. 9781609808105)

This is
precisely why WeMove Europe exists – to ensure people in Europe know
what is happening, and to ensure we can find ways together to drive
Europe towards a positive future.
We
do this via all kinds of actions, starting with the petition, which
signals what people care about and followed up with demonstrations
(when we can), twitter storms, poster actions, direct emails, direct
calls to or meetings with decision makers.

But we still need way
more ways to be drivers of change beyond what organisations like
WeMove Europe can do.
Right
now, there is one I’m really curious about: Citizens’ Assemblies

have been a bit of a nerdy topic so far but they are starting to kick
ass where it matters and may be about to hit the mainstream.

Where I come from, in
Ireland, Citizens’ Assemblies have been held on some of the most
controversial topics of our time: gay marriage, abortion and climate
change. The one on abortion hit me pretty hard because it’s the issue
that has polarised my country for as long as I can remember. In 2016,
the Irish parliament set up a Citizens’ Assembly on abortion before
the referendum on the same issue. They randomly-selected 99 people,
through using criteria to make the group more demographically
representative.
Those
people spent five weekends listening to presentations from both sides
of the debate and then … drumroll… they got to talk about it.
Imagine. They listened, shared, disagreed, changed their opinion or
stuck to them. They deliberated.

64% of the participants ultimately voted for no restrictions in early
pregnancy. [3] It led to the Prime Minister publicly changing his
view on abortion. Some felt the Citizens’ Assembly was out of touch.
But the subsequent referendum saw 66% voting in favour of removing
the restrictions. This experience and the others on gay marriage and
climate have been massive for Ireland, for our democracy and our
identity.

Meanwhile in France, a
recent Citizens’ Assembly on climate change led to 149 creative and
exceptional recommendations, 146 of which Macron has pledged to fight
for. One of those is about making ‘ecocide’, or the destruction
of nature, a punishable crime – which is about time. Another is about
putting climate goals in the Constitution. [4]
Imagine
how this could lock in positive change and thumb its nose at
electoral cycles and changing political priorities?

We are interested in
this because
right
now activists all over Europe are excited about the potential of
Citizens’ Assemblies.
A
climate assembly is one of Extinction Rebellion’s three main
demands – they understand the need to improve democracy in order to
combat climate change. Citizens’ Assemblies are already planned in
Spain, Denmark, Germany and Scotland (though lockdowns have slowed
things down). Cities across Poland are doing the same thing. And the
German-speaking Community in Belgium has gone further than anyone
else to make them an official part of the state decision making
system.

So, what if we brought
this to the European level? What could that mean for discussions of
climate change, where that particularly large challenge knows no
borders? What could it bring to debate over CAP subsidies, that has
been raging for decades almost entirely without citizen voices? Or
maybe, just maybe, on the future of the European Union?
The
US election saw millions of Europeans glued to their screens for
updates. Could a Citizens’ Assembly help make things a bit more real
and draw Europeans closer to Europe?

One thing is for sure:
at a time of fake news, conspiracy and rising polarisation, it would
be pretty handy to have
a
place to bring people together to hear each other out, to discuss and
deliberate. The conversation can’t just happen on Twitter.

What we want to know
is this: are you as excited about the potential of Citizens’
Assemblies as we are? Should we be campaigning for a Citizens’
Assembly on climate on the European level?

With hope,
Laura
Sullivan, Executive Director of WeMove Europe

References:

[1] https://www.birdlife.org/europe-and-central-asia/news/press-release-european-parliament-kill-nature-CAP-22Oct2020

[2] https://twitter.com/Fridays4future/status/1320258903695781888?s=03

[3] https://www.bbc.com/news/world-europe-39687584

[4] https://www.sciencemag.org/news/2020/10/jury-duty-global-warming-citizen-groups-help-solve-puzzle-climate-action

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.
To unsubscribe from WeMove Europe, please click here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can you
chip in with a few euros a month and help make sure we can move fast to
win the campaigns that matter to all of us? Donate

 

==================================

* Dan is daar natuurlijk ook de kleine achterkamer, de naar zweetvoeten in gympen stinkende kamer van VVD aartsleugenaar Rutte in het vermaledijde torentje……. 

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

Mondmaskers doen veel meer kwaad dan goed…….

Het is al langer bekend dat mondmaskers
niet helpen tegen het Coronavirus, zie ook landen als Duitsland en België, waar men braaf mondmaskers droeg, maar waar de zogenaamde
tweede Coronagolf harder toesloeg dan in een land als Nederland waar
men veel minder van die ondingen gebruikte…..

Ook is het al langer bekend dat je zo’n
mondmasker om het uur moet verversen en in ruimtes met een hoge
luchtvochtigheid zelfs om de 20 minuten……. Bovendien zie je
telkens weer mensen die het masker ofwel verkeerd ophebben dan wel de
neus niet bedekken met zo’n masker……

Hoe meer deskundigen zich uitspreken
tegen deze milieuvervuilende dingen, die je overal ziet liggen in de
berm of op het fiets- dan wel het voetpad, hoe beter het is, weg met deze ondingen, die
bepaalde scholieren zelfs de hele schooldag moeten dragen………

Hier een video van Brasscheck TV
over dit onderwerp. Brasscheck bracht de video in twee delen, echter die kan ik niet overnemen, dus heb ik de gehele video overgenomen van YouTube. De video is een uiterst sarcastisch commentaar van arts Vernon Coleman (hij stelt onder meer dat het virus ongelofelijk intelligent is, daar het weet wie wel en niet te besmetten). In de video stelt Coleman verder dat het virus snel weg zal zijn [opgenomen op 18 juli jl.], echter hij hield er geen rekening mee, dat wanneer je een ander zwaar griepvirus te lijf gaat zoals het Coronavirus, dit virus ook veel langer zal overleven en wellicht een tweede piek zal bereiken……):

Masks do more harm than good

Vernon Coleman MD

Reality check

The correct way to wear a mask…is not to wear one.

They are meant for very specific applications and in normal
non-scam times, their rules for use were very precise.

According to a CDC web page from 2010 – which has been taken
down… Changing the mask every 20 minutes in a wet environment &
every 60 minutes in a nonaerosol environment & between patients
is recommended. Imagine that. You’re supposed to change to a fresh
mask every hour. Or least that was the rule before the 2020 scam.

A veteran physician Vernon Coleman MD cuts through the smoke in
detail. Worth watching the whole thing.

References

Click
here to visit Coleman’s website
(Click on the HEALTH
button)

You can order one of Coleman’s best books here: Coleman’s
Laws: Twelve essential medical secrets which could save your life

Click here for more
about the CoVid Con

Click here for more
about Fauci’s original fraud

Click here to support
Brasscheck

============================================

Zie ook: ‘Coronavirus: mondmasker onzin

Coronavirus: ook in België grote aantallen nieuwe besmettingen >> mondmaskers kunnen besmettingen niet voorkomen!!‘ 

Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers

Coronahumor: buschauffeur in Duitsland ‘maakt het al te bont’: mondmaskers af en sigaretten aan!!

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!‘ 

Grapperhaus (CDA minister Justitie) overtreding Coronaregels: boete en strafblad ofwel hij dient per direct op te stappen!!

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen‘ (opvallend dat men in de reguliere media amper of niet ingaat op de argumenten die Kennedy aanvoerde, wel heeft men overdreven veel aandacht voor het handjevol neonazi’s dat meedeed aan de demonstratie, waarbij het lijkt of de hele demo bestond uit neonazi’s >> een leugen van formaat!!)

Berlijn: demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de rechter!)‘ 

COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’: haatzaaien tegen demonstranten

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!  

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’ 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

‘Islamitische terreur’: de EU ministers van Binnenlandse Zaken vergaderen virtueel over maatregelen

Vandaag vindt een videoconferentie plaats met de ministers van Binnenlandse Zaken van de EU-lidstaten, onderwerp: de recente terreuraanslagen door ‘islam terroristen’. Volgens ‘ingewijden’ zal er ongetwijfeld meer geld worden vrijgemaakt voor Interpol en zal men dit orgaan meer bevoegdheden toekennen (zoals bijna elke lidstaat na aanslagen hun geheime diensten en politiekorpsen meer geld geven en meer bevoegdheden geven….) Ook bespreekt men hoe de afzonderlijke landelijke politiekorpsen van de EU-lidstaten beter kunnen samenwerken…..

Europese Raad


Raad van de Europese Unie

            Europese Raad - Raad van de Europese Unie 

Voorts gaat e.e.a. ‘natuurlijk’ over de grensbewaking tussen onderlinge EU-lidstaten en de verhouding met het Verdrag van Schengen….. Het is vrijwel zeker dat er weer meer geld vrijgemaakt zal worden om de buitengrenzen beter te bewaken, alsof eerdere geldinjecties ook maar een millimeter verschil uitmaakten met de situatie daaraan voorafgaand (en men wel op tijd figuren die kwaad willen van de straat haalt….)….

Het woord censuur wordt in dat soort conferenties gemeden als de pest, terwijl men wel degelijk censuur op het internet wil invoeren als het gaat ‘om radicale moslim-sites…….’ En nee, men wenst niets te doen tegen het beledigen van de islam, daar spreekt men plotsklaps wel over ‘de vrijheid van meningsuiting……’ (je kan zeggen dat wij nu eenmaal al decennialang onze christelijke godsdienst hebben bespot en bespotten, echter dat betekent niet dat je willens en wetens de islam moet beledigen, waar de meeste moslims, wat betreft hun godsdienst en het denken daarover, fiks achterlopen op het grootste deel van de bevolkingen in westerse landen)……

Videoconferentie van de ministers van Binnenlandse Zaken - Consilium (ha! ha! ha! ha!)

Er zal zeker niet gesproken worden over het feit dat telkens weer blijkt dat de daders van terreuraanslagen al bekend waren bij geheime diensten (en vaak genoeg ook bij de politie), men deze figuren bij wijze van spreken in het vizier had en dat deze figuren desondanks een aanslag wisten te plegen……. 

Ook zal er niet gesproken worden over de grootschalige westerse terreur in diverse moslimlanden als Afghanistan, Irak, Syrië en Libië, wat de laatste betreft ook nog eens in een paar andere islamitische landen in Afrika (waar vooral de VS tekeergaat……..) Bij die terreur zijn alleen deze eeuw al meer dan 2,5 miljoen mensen (moslims) omgekomen en als je denkt dat alle nabestaanden depressief in een hoek gaan zitten, heb je het mis, natuurlijk zitten daar genoeg nabestaanden tussen die wraak wensen te nemen…… Vreemd trouwens dat de westerse media die op tilt slaan na een aanslag in een westers land, totaal niet met opgeklopte reacties komen als een westerse geallieerde in zo’n moslimland een bruiloft of begrafenis opblaast, alsof dat geen terreur is, hetzelfde geldt voor de seriemoorden met VS drones (tot in Pakistan) van mensen die men verdenkt van terreurdaden en waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht, dus veelal vrouwen en kinderen…… (alweer alsof dat geen terreur is….)

Wanneer worden de westerse bevolkingen eindelijk wakker uit hun comateuze slaap en zullen ze eisen dat hun afzonderlijke regeringen stoppen met het uitoefenen van grootschalige terreur in landen waar men niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft….???

Zie ook: ‘9/11 en de voorkennis van de aanslagen in de VS‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over 9/11 en de onderbroekbommen kul) en: ‘9/11 werd mede georganiseerd door Israël‘ en: Tell Congress: Stop the Patriot Act!‘ (ingevoerd na 9/11) en: ‘9/11: Al Qaida tjokvol agenten van Saoedi-Arabië, VS, Israël en Egypte‘ en tot slot: ‘9/11 forum geblokkeerd, de waarheid mag niet gezegd worden…….‘ (met nog meer links naar (9/11 berichten)

En lees ook het volgende bericht: ‘NSU (‘neonazi-club’) kon moordaanslagen plegen met hulp van Duitse overheid…..‘ (vreemd genoeg zien de westerse media dit soort geweld niet als terreuraanslagen…..)

Voorts zie de volgende berichten over grootschalige VS terreur (vaak met medewerking van andere NAVO-lidstaten als Nederland):
VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)

Met de winst van Biden is het fascisme in de VS bepaald niet weggestemd

In het
volgende artikel van Pete Dolack (gepubliceerd op CounterPunch)
gaat hij in op ‘de grote winst’ van Biden* t.o.v. Trump en stelt
daarbij dat met de winst voor Biden het fascisme bepaald niet is weggestemd, me
dunkt een open deur inschoppen. Dolack vergeet voor het gemak dat
niet alleen de Republikeinen verantwoordelijk zijn voor het opleven
van het fascisme in de VS, de Democraten hebben daar maar al te
graag aan meegedaan met het haat- en angstzaaien tegen
respectievelijk voor diverse buitenlanden……

Ook de
militarisering van de politie is een zaak die niet alleen is voorbehouden aan de Republikeinen >> al onder Clinton en
later onder Obama werd e.e.a. steeds verder aangekleed (de macht van politie
en geheime diensten uitbreiden is immers één van de eerste zaken
die een fascistische dictator oude stijl als eerste ter hand neemt)

Eén van
de kenmerken van een fascistische staat is bovendien ongebreideld
nationalisme en dat was in de VS al vele decennia aanwezig voordat
WOII uitbrak en ja daaraan deden en doen de Democratische en
Republikeinse Partij maar wat graag aan mee……

Helemaal
vreemd vind ik de constatering van Dolack dat het nieuwe fascisme
niet gepaard gaat met paraderen van het leger als onder de nazi’s in
Duitsland en de fascisten in Italië en daarbij haalt hij de
fascistische regimes in Chili en Argentinië aan**,
echter die fascistische regimes spiegelden zich juist aan de nazi’s,
inclusief de militaire ‘ganzenpas…..’

Voorts
is de agressie van de VS tegen de vele buitenlanden waar deze
terreurentiteit een inval deed (illegale oorlogsvoering) volkomen in lijn met fascistische
regimes, keer op keer stelt men simpel als de VS een Washington niet
welgevallig buitenland binnenvalt, dit is om de VS te beschermen…..
Daarnaast kan de VS het altijd prima vinden met fascistische regimes,
sterker nog, de coup die vooraf gaat aan de installering van een
fascistische junta wordt voor het grootste deel voorbereid door de VS
en meestal uitgevoerd onder regie van de CIA….. Hoe fascistisch wil
je het hebben???

Het
indoctrineren van kinderen op school gaat o.a gepaard met belachelijke nationalistische rituelen, zoals het groeten van de vlag en het
stokstijf stilstaan als het vermaledijde volkslied is te horen (met de hand op het hart… ha! ha! ha!) van
deze op bloed van de oorspronkelijke volkeren gefundeerde vereniging
van terreurstaten……. Het voorgaande is ingevoerd om te laten zien dat de zogenaamde Amerikanen recht hebben op hun middels een enorme genocide gestolen land…… En ook het hersenspoelen van kinderen met
z.g. Amerikaanse waarden en normen, plus hun foute
geschiedenislessen, die geheel in tegenstelling staan tot de
werkelijkheid (zoals het verzwijgen van die genocide op de oorspronkelijke volkeren in de VS) is zonder meer een fascistische indoctrinatie!!

Toch
is er genoeg te leren uit het artikel van Dolack die ook ‘mooie
inzichten’ geeft, als je het voorgaande maar ‘in het achterhoofd
houdt’ (zo geeft Dolack in het kort weer wat de meest bekende 20ste eeuwse dictaturen betekenden voor de lonen en arbeidsvoorwaarden van arbeiders; terwijl de economieën prima draaiden, Ap):    

November
8, 2020

Don’t
Let Up: Fascism isn’t Dead Yet

by Pete
Dolack

Photograph
Source: Anthony Crider – CC BY 2.0

Even if Joe Biden had won the U.S.
presidency by the expected landslide, the threat of fascism would
remain. And not simply because Trumpites are not going away anytime
soon.

Donald Trump doesn’t have the
intelligence, competence or sufficient ruling-class backing to
actually become a fascist dictator. His desire to be one, however,
has been more than sufficient to necessitate the widest possible
movement against him and the social forces he will continue to
represent, and there is no doubt his authoritarian impulses would
have become still worse had he won a second term. What little
democracy is left in the United States’ capitalist formal democracy
would have been further reduced.

It might be better to
understand Trump as the Republican Party’s frankenstein —
the culmination of the Republican “Southern Strategy.” Richard
Nixon was an open racist who developed the strategy of sending dog
whistles to White racists; Ronald Reagan promoted “states’
rights,” well understood code words for supporting racially biased
policies; George H.W. Bush exploited racial stereotypes with his
Willie Horton campaign ads; George W. Bush’s presidency will be
remembered for his callous ignoring of New Orleans and its
African-American population in the aftermath of Hurricane Katrina;
and the roster of Republicans hostile to civil rights is too long to
list. Moreover, the Republican Party, with very few exceptions, has
been an eager promoter and enabler of Trump’s virulent pro-big
business policies with most not even bothering to pretend to
challenge Trump’s racism and misogyny.

It was no surprise that a
billionaire con man whose business plan has long been to screw his
real estate empire’s working-class contractors and use every trick
imaginable to not pay taxes or his creditors was going to stick it to
working people.

The Trump administration has been
the worst U.S. presidency in history with an extraordinarily fierce
approach to class warfare. But let us consider what fascism is: At
its most basic level, fascism is a dictatorship established through
and maintained with terror on behalf of big business. It has a
social base, which provides the support and the terror squads, but
which is badly misled since the fascist dictatorship operates
decisively against the interest of its social base. Militarism,
extreme nationalism, the creation of enemies and scapegoats, and,
perhaps the most critical component, a rabid propaganda that
intentionally raises panic and hate while disguising its true nature
and intentions under the cover of a phony populism, are among the
necessary elements.

Despite varying national
characteristics that result in major differences in the appearances
of fascism, the class nature is consistent. Big business is
invariably the supporter of fascism, no matter what a fascist
movement’s rhetoric contains, and is invariably the beneficiary. We
often think of fascism in the classical 1930s form, of Nazis
goose-stepping or the street violence of Benito Mussolini’s
followers. But it took somewhat different forms later in the 20th
century, being instituted through military dictatorships in Chile and
Argentina. Any fascism that might arise in the U.S. would be wrapped
in right-wing populism and, given the particular social constructs
there, that populism would include demands to “return to the
Constitution” and “secure the borders.”

Formal democracy vs.
fascism

United Statesians have indeed
suffered through four years of militarism, extreme nationalism, the
creation of enemies and scapegoats, the imposition of
“constitutionalist” judges and demands to “secure” borders,
complete with open racism and misogyny. But the Trump administration
and its followers constitute a movement with the 
potential to
bring about a fascist dictatorship, not actual fascism. Should the
U.S. ruling class — industrialists and financiers — decide
they would no longer tolerate the country’s limited,
corporate-constrained variety of “democracy,” the militias and
assorted far right street gangs that “stand by” on Trump’s
command would be unleashed without constraint. And they would be
openly joined by police and security agencies in fomenting violence
rather than being tacitly supported as they are at present.

Nonetheless, fascism is the last
resort of any capitalist ruling class. Instituting a fascist
dictatorship is no easy decision even for the biggest industrialists,
bankers and landowners who might salivate over the potential profits.
For even if it is intended to benefit them, these business elites are
giving up some of their own freedom since they will not directly
control the dictatorship; it is a dictatorship 
for them,
not 
by them.
It is only under certain conditions that business elites resort to
fascism — some form of formal democratic government, under which
citizens “consent” to the ruling structure, is the preferred form
and much easier to maintain. Working people beginning to withdraw
their consent — beginning to seriously challenge the economic
status quo — is one “crisis” that can bring on fascism. An
inability to maintain or expand profits, as can occur during a steep
decline in the “business cycle,” or a structural crisis, is
another such “crisis.”

A summary of what happened under
the fascist regimes of the 20th century shows the class nature of
fascism clearly.

*In Germany, corporate profits more
than doubled in five years, while from Hitler’s ascension to power
on January 30, 1933, to the summer of 1935, wages dropped 25 to 40
percent. In 1935, a “labor passport” was instituted in which the
employer wrote reports on the holder. The employer could confiscate
the passport at will, without which employment could not be taken,
effectively making it impossible to change jobs. In 1938, it was
formally made illegal for a worker to change jobs.

*In Italy, from 1926 to 1934,
industrial wages were reduced at least 40 to 50 percent, while
agricultural wages were reduced 50 to 70 percent. Unemployment meant
the specter of starvation, and as a further whip to keep wages down,
children were regularly used in agricultural and factory work as
substitutes for fired adults. From 1935, many factory employees were
placed under direct military discipline; missing more than five days
of work was a penalty subject to nine years’ imprisonment. All
workers had to carry a “labor passport.”

*In Francisco Franco’s Spain,
real wages in 1949 were 50 percent of those in 1936. Rationing lasted
until 1952; the rations alone were insufficient to maintain human
existence. The historian Paul Preston, author of two books that
closely examine Franco and his regime, quoted Hitler aide Heinrich
Himmler as calling the Franco regime “more brutal in its treatment
of the Spanish working class than was the Third Reich in its dealings
with German workers.”

*In Augusto Pinochet’s Chile, the
majority of workers earned less in 1989 than in 1973 (after adjusting
for inflation). Labor’s share of the national income declined from
52 percent in 1970 to 31 percent in 1989. The minimum wage dropped
almost by half during the 1980s, and by the end of that decade,
Chile’s poverty rate reached 41 percent and the percentage of
Chileans without adequate housing was 40 percent, up from 27 percent
in 1972. One-third of the country’s workforce was unemployed by
1983.

*In Argentina, the main union
federation was abolished, strikes outlawed, prices raised, wages
tightly controlled and social programs cut. As a result, real wages
fell by 50 percent within a year. Tariffs were reduced deeply,
leaving the country wide open to imports and foreign speculation,
causing considerable local industry to shut. For the period 1978 to
1983, Argentina’s foreign debt increased to $43 billion from $8
billion, while the share of wages in national income fell to 22
percent from 43 percent.

Capitalists remain firmly in
control

Even with the dramatic rise in
unemployment and the trillions of dollars handed out to large
corporations since the start of the pandemic, the above disasters for
working people, imposed through unrestrained violence, is far beyond
what working people experienced under Trump.

Industrialists and financiers have
an iron grip on U.S. politics (witness the dreadful choice the two
corporate parties have just offered), and the overdue economic
downturn triggered by the pandemic has not hurt profits for most big
corporations, with bailouts provided for those who have
taken a hit to their bottom lines. Financiers and speculators are
doing quite well, and because Wall Street values stability,
financiers likely were more behind Joe Biden than Trump. As the
Democratic Party favors financiers (while the Republicans favor
industrialists), Wall Street will have no problem at all with the
incoming Biden administration. Some industrialists likely have tired
of Trump’s antics, or calculate that they have gotten all the
services they can reasonably expect from him; some among this
grouping probably don’t mind a change. And given Biden’s decades
of loyal service to corporate interests, in particular the banking
industry, little gnashing of teeth is likely to be found in corporate
boardrooms.

There was no need for U.S.
capitalists to institute a fascist dictatorship during the Trump
administration and there won’t be any need in the near future. So,
to circle back to the opening of this article, why should it be said
that the threat of fascism is undiminished with the ouster of Trump?
That is because as long as capitalism exists, the threat of fascism
exists.

The system is called capitalism
for a reason — it is the rule of capital. The owners of capital.
Those who have capital generally divide into two camps,
industrialists and financiers, as alluded to above. Industrialists
own or are the top managers of enterprises that produce tangible
goods and services, while financiers trade, buy and sell stocks,
bonds and other securities, continually inventing new instruments to
profit off virtually every aspect of commercial activity. The two
compete fiercely for the bigger half of the profits and thus have
sometimes conflicting interests, but there is considerable overlap
between the two sectors of capitalists. Crucially, their class
interests are completely aligned.

Employees are paid far less
than the value of what they produce; this is the source of
corporate profit. The bloated salaries and profits generated by
exploitation of employees is far greater than can be thrown into
spending on luxuries or used for business investment, so these
massive piles of money are diverted into financial speculation,
swelling an already bloated financial sector, which grabs large
amounts of this speculative money for itself. Top managers of
industrial firms in turn are paid largely in stock so that their
interests are “aligned” with that of finance capital, to use Wall
Street lingo.

Elections dont
decide who gets to rule

This is the ordinary and routine
working of capitalism. As long as people consent to this arrangement
— and thus consent to their ongoing exploitation — all is
well for industrialists and financiers. But what if consent begins to
be withdrawn? What if an economic downturn is so severe and sustained
that it becomes difficult to extract profits? This is when
capitalists begin to think about putting an end to formal democracy
and instituting authoritarian rule. At the most extreme, this
authoritarian rule can slide into fascism. Such a scenario is always
a possibility because capitalism is inherently unstable. Twenty years
into the 21st century, we’re already living through a third
economic downturn, each worse than the previous one.

United Statesians, for now, have
pushed back against a potential slide toward fascism by ousting
Trump, albeit only by a narrow margin. But the recent global trend is
unmistakable: Far right authoritarian ideologues remain in office in
countries around the world, among them Brazil, Turkey, Hungary,
Poland and the Philippines, and the U.S. has a history stretching
back to the 19th century of installing right-wing dictators and
overthrowing democratically elected governments. Capitalists have a
variety of economic tools at their disposal to maintain their rule,
the armed force of governments to enforce their rule, and a variety
of institutions and control of the mass media to reinforce ideologies
upholding their rule. Elections in capitalist countries decide who
gets to govern, not who gets to rule.

Formal democracy is the preferred
method of ruling, but if violence, ranging all the way to fascism, is
the only way to maintain their power, that is what industrialists and
financiers will insist their governments impose. Fascism can’t
arise or be raised to power without a social base, a badly confused
bloc that supplies support and the shock troops. This social base has
to be maleducated enough to believe the obvious lies spewed by the
leader and be enthused by the permission granted to openly display
their hatreds, be those racism, misogyny, nativism, homophobia or
anti-Semitism, permission wrapped in virulent nationalism. The
millions of fanatical Trump followers are a monument to the lack of
education in the U.S., a pervasive propaganda system and the product
of decades of relentless Republican Party ideology. There can be no
potential fascist movement without such a social base.

Given this fanatical support of
Trump despite the massive failures and undisguised class warfare of
his administration, both the followers and the shock troops will
remain when Trump soon leaves the White House. Will they be called on
in the future? If you don’t want the threat of fascism to hover in
the background, you’ll have to get rid of capitalism.

Pete Dolack writes
the Systemic
Disorder
 blog and has been an activist with several groups.
His first book, It’s
Not Over: Learning From the Socialist Experiment
, is available
from Zero Books and he has completed the text for his second book,
What Do We Need Bosses For?

===============================

*  Biden haalde weliswaar een grote winst, maar in het congres gaan de Democraten hoogstwaarschijnlijk terug in het aantal zetels voor het lager huis. (waardoor regeren zeer moeilijk zal worden, daar de senaat in handen zal blijven van de Republikeinen……)

**
De fascistische dictatuur in Chili begon op 11 september 1973 (de
eerste 9/11) en eindigde op 11 maart 1990, die in Argentinië begon
op 24 maart 1976 en eindigde 10 december 1983)

Zie ook: ‘Biden (de gekozen VS president) al bezig met aanstelling van door Republikeinse eisen geschikte ‘kabinetsleden’‘ 

Het electorale college in de VS, met ‘kiesmannen’, werd opgetuigd om de slavernij te laten voortbestaan’

VS militarisme marcheert door: geen discussie of media aandacht voor Washingtons oorlog tegen de wereld

VS moordmachine weer in handen van ‘volwassen en bekwame leiding’‘ 

Joe Biden president, echter de peperdure campagne was zo slecht dat de senaat in handen blijft van de Republikeinen……‘ (en zie de links in dat bericht!!)

En ter zijde: De EPA heeft toestemming gegeven om dicamba te herintroduceren op de VS markt, leuk vooruitzicht daar Biden TTIP zal tekenen

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ 

Fukushima: lozen van 1,2 miljoen ton radioactief besmet water in oceaan geen probleem voor Japanse regering en IAEA…….

De
Japanse regering is van zins om TEPCO, de eigenaar van de Fukushima
nuleaire rampcentrale, toestemming te geven om 1,2 miljoen ton met
radioactief besmet water in zee te lozen…..

Sinds
de ramp in 2011 stroomt er dagelijks al met radioactief besmet water
in zee, echter daarnaast heeft TEPCO in meer dan 1.000 tanks
radioactief besmet water opgevangen en zit aan de top van de
capaciteit, ofwel men ‘kan niet nog meer van dat water opslaan; dat
kan uiteraard wel maar de kosten lopen de ‘spuigaten uit…..’

Grossie,
de directeur van de IAEA, het Internationaal Atoomenergieagentschap,
bezocht de centrale dit jaar en verklaarde dat het dumpen van dit
radioactief besmet water behoord tot ‘de gewone gang van zaken……’
De IAEA,. NB een agentschap van de Verenigde Naties, is dan ook niets
meer dan een lobbyorgaan voor nucleaire energie, hoe gevaarlijk en
duur deze vorm van energieopwekking ook is…… Meer dan
schandalig!!

Volgens
TEPCO is dit water gezuiverd van radioactieve isotopen en blijft
alleen tritium achter in het water, een radioactieve stof die de
huid niet kan penetreren, maar pas gevaarlijk wordt bij inademing en
inname bijvoorbeeld door het eten van met tritium besmette vis……

Schunnig
genoeg weet TEPCO dat de waterzuiveringsinstallatie die de
radioactieve isotopen uit het water moet halen, grote problemen heeft……. Greenpeace International stelt dat TEPCO de laatste jaren heeft
toegegeven dat deze problemen bestaan en dat in meer dan 80% van de
tanks de radioactieve isotopen die ‘weggezuiverd’ zouden zijn, nog
steeds in het water zitten….. Volgens Greenpeace bevatten de
bewuste tanks verder ondermeer strontium -90, een zeer kankerverwekkend en dodelijke stof…….

Nogmaals,
dit is een teken dat het zeer onverantwoorde afbraakkabinet Rutte 3
knettergek is dat men alleen al het plan heeft nieuwe kerncentrales
te bouwen, des te meer daar ons grondgebied maar zeer klein is en een
kernramp in zo’n centrale zal een groot gebied onbewoonbaar
maken….. Hoe meer dan achterlijk moet je zijn om te pleiten voor
meer kerncentrales in ons kleine land, daarnaast zijn de kosten enorm,
jaarlijks moet er geld aan subsidie bij en geen
verzekeringsmaatschappij wil een kerncentrale verzekeren en dat is
bepaald niet voor niets……

Lees
het volgende zeer verontrustende artikel en vergeet niet dat radioactiviteit
van de Fukushima centrale zelfs wordt gevonden voor de kust van
Californië……

Het
volgende artikel komt van CounterPunch en werd geschreven door
Robert Hunziker:

November
1, 2020

Dumping
Fukushima’s Water into the Ocean

What
could possibly go wrong?

by
Robert
Hunziker

Photograph
Source: IAEA Imagebank – CC
BY 2.0

For nearly a decade
the crippled Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant has been streaming
radioactive water into the Pacific Ocean. As it happens, TEPCO (Tokyo
Electric Power Co.) struggles to control it. Yet, the bulk of the
radioactive water is stored in more than 1,000 water tanks.

Assuredly, Japan’s
government has made an informal decision to dump Fukushima Daiichi’s
radioactive water into the Pacific Ocean. A formal announcement could
come as early as this year. Currently, 1.2 million tonnes of
radioactive water is stored.

The problem: TEPCO is
running out of storage space.

Government of Japan’s
solution: Dump it into the Pacific Ocean.

Third-party expert
solutions: Build more storage tanks.

Environmental groups
insist there is no reason why additional storage tanks cannot be
constructed outside the perimeter of the plant. They accuse the
government of seeking the cheapest and quickest solution to the
problem. All along, authorities have promised the site will be safe
in 40 years. Really, only 40 years!

According to IAEA’s
Director General Grossi, who visited Fukushima in February 2020,
dumping radioactive water that is mainly contaminated with tritium
meets global standards of practice. (Source: Michael Jacob in Tokyo,
What! Is Japan Really Planning to Dump Radioactive Water From
Fukushima Into the Ocean? Sweden-Science-Innovation, June 10, 2020)

In that regard,
advocates of nuclear power utilize a subtle storyline that convinces,
and deceives, the public into accepting nuclear power, however
reluctantly. It goes something like this: “There’s nothing to
worry about. Nuclear power plants routinely release tritium into the
air and water. There is no economically feasible way to remove it.
It’s normal, a standard operating procedure.” Nevertheless, as
shall be explained in more detail forthwith, there is nothing
positive about that posture, absolutely nothing!

According to TEPCO,
all radioactive isotopes will be removed, except tritium, which is
hard to separate. Still, similar to all radioactive substances,
tritium is a carcinogen (causes cancer), a mutagen (causes genetic
mutation), and a teratogen (causes malformation of an embryo).

The good news: Tritium
is relatively weak beta radiation and does not have enough energy to
penetrate human skin. The principal health risks are ingesting or
breathing the tritium.

TEPCO has deployed an
Advanced Liquid Processing System (ALPS) that purportedly removes 62
isotopes from the water, all except tritium, which is radioactive
hydrogen and cannot easily be filtered out of water.

However, the
filtration system has been plagued by malfunctions. According to
Greenpeace International, within the past two years TEPCO admitted to
failures to reduce radioactivity to levels below regulatory limits in
more than 80% of the storage tanks. Reported levels of Strontium-90
(a deadly isotope) were more than 100 times regulatory standards with
some tanks at 20,000 times.

They have
deliberately held back for years detailed information on the
radioactive material in the contaminated water. They have failed to
explain to the citizens of Fukushima, wider Japan and to neighboring
countries such as S. Korea and China that the contaminated water to
be dumped into the Pacific Ocean contains dangerous levels of
carbon-14 (koolstof-14). These, together with other radionuclides in the water will
remain hazardous for thousands of years with the potential to cause
genetic damage. It’s one more reason why these plans have to be
abandoned.” (Source: Fukushima Reactor Water Could Damage Human DNA
if Released, Says Greenpeace, The Guardian, October 23, 2020)

Cancer is
the main risk to humans ingesting tritium. When tritium decays it
emits a low-energy electron (roughly 18,000 electron volts) that
escapes and slams into DNA, a ribosome or some other biologically
important molecule. And, unlike other radionuclides, tritium is
usually part of water, so it ends up in all parts of the body and
therefore, in theory, can promote any kind of cancer. But that also
helps reduce the risk because tritiated water is typically excreted
in less than a month. (Source: Is Radioactive Hydrogen in Drinking
Water a Cancer Threat, Scientific American, Feb. 7, 2014)

Some evidence suggests
beta particles emitted by tritium are more effective at causing
cancer than the high-energy radiation such as gamma rays. Low-energy
electrons produce a greater impact because it doesn’t have the
energy to spread its impact. At the end of its atomic-scale trip it
delivers most of its ionizing energy in one relatively confined track
rather than shedding energy all along its path like a higher-energy
particle. This is known as “density of ionization.” As such,
scientists say any amount of radiation
poses a health risk
.

According to Ian
Fairlie, Ph.D. (Imperial College/London and Princeton University), a
radiation biologist and former member of the 3-person secretariat to
Britain’s Committee Examining the Radiation Risks of Internal
Emitters: “At the present time, over a million tonnes of
tritium-contaminated water are being held in about a thousand tanks
at the site of the Fukushima Daiichi nuclear power station in Japan.
 This is being added to at the rate of ~300 tonnes a day from
the water being pumped to keep cool the melted nuclear fuels from the
three destroyed reactors at Fukushima. Therefore new tanks are having
to be built each week to cope with the influx.” (Source: Ian
Fairlie, The Hazards of Tritium, March 13, 2020)

Furthermore,
radioactive contaminants in the tanks, such as nuclides like
caesium-137 (an extremely deadly isotope) and strontium-90 (which is
equally deadly) in reduced concentrations still exist in unacceptable
high levels. According to Fairlie: “These problems constitute a
sharp reminder to the world’s media that the nuclear disaster at
Fukushima did not end in 2011 and is continuing with no end in
sight.”

There are no easy
answers here. Barring a miraculous technical discovery which is
unlikely, I think TEPCO/Japanese Gov’t will have to buy more land
and keep on building more holding tanks to allow for tritium decay to
take place. Ten half-lives for tritium is 123 years: that’s how
long these tanks will have to last – at least. This will allow time
not only for tritium to decay, but also for politicians to reflect on
the wisdom of their support for nuclear power.” (Fairlie)

Meanwhile, over the
course of seemingly endless years, Fukushima Daiichi remains “the
world’s most dangerous active time bomb” for several reasons, and
spent fuel rods are at the top of the list.

In addition to the 800
tons of lava-like molten fuel, aka: corium, (the big meltdown) in the
three reactor containment vessels, the crippled reactor buildings
contain more than 1,500 units of used nuclear fuel rods in open pools
of water and must be kept cool at all times or all hell breaks loose.
Loss of water from structural damage or another major earthquake (the
structures are already seriously compromised) could expose the fuel
rods, resulting in uncontrolled massive release of sizzling radiation
that could be worse than the original meltdown, possibly exposing
Tokyo to an emergency mass evacuation event with people running and
screaming.

Tokyo Electric Power
has plans for complete removal of the dangerous fuel rods by 2031.
That work is being carried out remotely from a control room about 500
metres distance due to extraordinarily high radiation levels inside
the reactor buildings.

Dismally, a perverse
endlessness overhangs Chernobyl (1986) and Fukushima Daiichi (2011),
earmarking these nuclear power meltdowns as the worst industrial
accidents in human history.

Yet, with 440
operating nuclear plants worldwide, and 50 new plants under
construction, there are plans to build a few hundred more.

Robert
Hunziker
lives
in Los Angeles and can be reached at rlhunziker@gmail.com.

============================================

 Zie ook: ‘Kernenergie promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3 kerncentrales te bouwen in Nederland‘ (niet 3 maar deze partijen, gesteund door de christenbroeders van de SGP, plus de fascisten van PVV en FvD, willen tot 10 nieuwe kerncentrales bouwen in ons kleine land, waar één ramp met zo’n centrale een groot deel van Nederland onbewoonbaar maakt!! Centrales die bovendien niet zijn te verzekeren, me dunkt een heel groot teken aan de wand!!)

VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales

Suche
nach Endlager: Gorleben offenbar aus dem Rennen |
tagesschau






Atommüll
in NRW |
mehr







Keine
Kernkraft, keine Kohle: Woher kommt künftig unser Strom? |
video
| daserste


De gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales


Tsjernobyl: de straling in gebieden rond de rampcentrale is plotseling 17 keer zo hoog

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag



Duits en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2‘ 



Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië‘ 




Japan op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in de oceaan te lozen‘ 

 

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over bruinkool en de smerige rol die RWE speelt in Nederland en Duitsland)


Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

Nieuwbouw Britse kerncentrale Hinkley Point C valt stevig duurder uit, BAM nog verder in de problemen‘ 


Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als veilig en goedkoop


Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!




Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 




Radioactieve wijn door kernramp Fukushima





Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..




Stientje
van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie,
waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk
zijn……



Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!


 

JAPAN PLANS TO EXPOSE ITS PEOPLE AND 2020 TOKYO OLYMPIANS TO FUKUSHIMA RADIATION

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!


Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking


Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….


Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….


Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..


Australische ‘wetenschappers’ verklaren Fukushima tot een incident……..


Turkenburg stelt dat een ‘meltdown’ van de kerncentrales in Borssele en België onmogelijk is…….. AUW!!!


Turkenburg:
“de ramp in Fukushima is aan menselijk falen te danken..” ha! ha! ha!
ha! Ja, zoals de kerncentrales ook door mensen worden gebouwd!!


Ramp Fukushima door menselijk falen