Verbond van Verzekeraars over toename aantal fraudegevallen

Gistermorgen op R1 na 8.00 u. het bericht dat het aantal gevallen van achterhaalde verzekeringsfraude vorig jaar t.o.v. 2018 bijna is verdubbeld van: 13.000 naar 25.000 zaken, het bedrag dat werd bespaard lag daarmee op in totaal 96 miljoen euro…… 

Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars was aan de telefoon, deze gaf toelichting bij het e.e.a. Volgens hem hebben de verzekeringsmaatschappijen dat bereikt door ten eerste betere samenwerking onderling en met justitie en politie. Ook zou men betere opsporingsmethoden gebruiken, o.a. door softwarematige aanpak, waarbij je moet denken aan software die verdachte gevallen eerder en sneller opmerkt dan de mens (althans dat laatste hoorde ik een paar weken geleden al). Ook zou er eerder contact gezocht worden met politie en justitie (het werd er niet bij verteld, maar dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat niet alleen individuele klanten maar ook de georganiseerde misdaad de boel zou proberen te flessen….).

Volgens Weurding doen de verzekeraars dit ook voor de klanten zodat de premies niet onnodig hoeven te stijgen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!! De premies gaan toch wel omhoog en als je ziet hoeveel de verzekeraars binnen weten te harken, is die 96 miljoen fraude klein grut (in popiejopie woorden: ‘peanuts’)…….. Vergeet niet dat het aantal claims onnoemelijk veel lager is dan het aantal premiebetalende klanten!!

Het ‘nederige stulpje’ van het Verbond van Verzekeraars, gebouwd met de veel te veel betaalde premies van klanten…..

Tijd dat een gespecialiseerd bedrijf buiten de verzekeringsbranche (bah wat een woord!!) de polissen eens goed onder de loep neemt, want gegarandeerd dat nog niet 10% van de mensen die voorwaarden leest en weet wat e.e.a betekent als ze een claim indienen……..

Dan zijn er nog de zaken waar klanten het oneens zijn met de verzekeringsmaatschappij en een klacht kunnen indienen bij een arbitrage panel van die verzekeraars, bevolkt door mensen die van buiten de verzekeringstak komen en waar vreemd genoeg toch regelmatig zo’n maatschappij op de vingers wordt getikt (in het voordeel van de klant….)….

Verzekeringsmaatschappijen zijn er om winst te maken en je moet echt oppassen als zij weigeren een zaak te verzekeren, zoals kerncentrales, daar ze dondersgoed weten dat wanneer het daar misgaat ze meteen failliet zullen gaan………..

Zie ook: ‘Verzekeraars scherpen voorwaarden aan naar aanleiding van Corona-pandemie

Aegon koopt ondanks de recessie eigen aandelen in‘ 

NN Group neemt schadetak Vivat over: Jorritsma (VVD 1ste Kamer) pissig over ‘gemiste kans’

ASR (verzekeraar) schaft variabele beloning af, nadat de top zich 60% loonsverhoging toekende op het al giga salaris

Grote verzekeraars eisen verplichte verzekering tegen wateroverlast……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Verzekeraars over verzekeringsfraude…… OEI! Zandzakken voor de deur!!

Voor meer berichten over Nederlands Verbond van Verzekeraars, oplichting van klanten, premieverhoging, verzekeringsfraude,  woekerpolissen en/of kernenergie, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus: Duitsland ziet grote toename besmettingen ondanks ‘trouwe’ mondmaskerdragers

 Duitsland meldde gisteren een grote toename van het aantal Coronabesmettingen….. Dit ondanks het grote aantal mensen dat daar mondmaskers draagt….. Kortom nogmaals toont de praktijk aan dat het dragen van mondmaskers allesbehalve ‘zaligmakend’ is……. 

 Flauw, echt leuke cartoons over het mondmasker zijn niet te vinden. (althans ik kan ze niet vinden)

Zie ook: ‘Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen‘ (‘oud bericht’ maar wel verhelderend en zie de links in dat bericht)

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (idem)

Voor meer en nieuwe berichten over het Coronavirus en/of mondmaskers, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. 

Update: heb na klachten de eerdere seksistische cartoon verwijderd, deze was overigens minstens zo flauw als degene die ik op 17 oktober 2020 heb toegevoegd als vervanger.

Rutte (door media geroemd VVD premier) stelt dat het nu niet de tijd is om Hongarije en Polen te straffen

Beste bezoeker, donderde gisteravond weer eens van m’n stoel, dit keer was de zo door de pers geprezen Rutte* weer eens de oorzaak. Rutte was in Brussel voor een overleg met de premiers van de afzonderlijke EU lidstaten. De verslaggever dacht zoals gewoonlijk als het om een medewerker van de NOS gaat, weer met wollige taal de aandacht van de luisteraar te moeten trekken en sprak zééér interessant over het door Brussel sjezen…… (‘leuk hè?’)

Volgens deze verslaggever had men over alle onderwerpen gesproken, inclusief het Coronavirus (waar het wel vreemd zou zijn als niet juist dat onderwerp bovenaan de agenda stond, ‘maar goed…’) 

De verslaggever vroeg Rutte naar Hongarije en Polen en de ‘rule of law’, ofwel of men deze landen nu eindelijk gaat aanpakken voor het naar de bliksem helpen van de rechtsstaat, een proces dat nu al jaren gaande is…… (en Rutte had eerder al een paar keer dapper belooft deze landen in de EU aan te zullen pakken, alsof hij de president van de EU is….)

Rutte had het gore lef te stellen dat het daar nu niet de tijd voor was…… Bam! Daar lag ik…. Waar haalt deze driedubbel doorgehaalde disfunctionerende klungel het lef vandaan om dit ook nog geïrriteerd te zeggen, terwijl de EU al zo vaak heeft aangekondigd deze (in feite fascistisch geregeerde) landen aan te zullen pakken……. Als je als premier dat soort dingen durft te zeggen moet je er niet vreemd van opkijken dat steeds minder mensen nog vertrouwen hebben in het monstrum EU!!! 

Telegraaf | Verdeelde reacties op EU-akkoord: 'miljarden weggegooid' Rutte met masker, duidelijk te zien dat dit tevens zijn Pinokkio neus verbergt (hij heeft het masker dan ook ‘uiterst effectief op…. ha! ha! ha! ha! ha!)

Politici en de reguliere media uit de EU hebben er de laatste jaren flink de angst ingejaagd bij de burgers door naar de Brexit te wijzen, zodat men de idee zou laten varen om te eisen dat men de EU zou moeten ontmantelen of althans dat een afzonderlijk land bijvoorbeeld Nederland uit dit bondgenootschap zou moeten stappen….. Desondanks groeit het wantrouwen (gelukkig) en reken maar dat wanneer er nog een paar landen uit de EU stappen het is afgelopen met deze ons door de strot geduwde organisatie, die in feite niet anders kan dan door te gaan naar een politieke eenheid, iets waar het overgrote deel van de EU burgers nooit om heeft gevraagd, maar die ons middels de euro in feite is opgedrongen!! Sterker nog de invoering van de euro was de opzet om tot die politieke eenheid te komen, dat hebben de verantwoordelijke politici al lang toegegeven……. Moet je nagaan wat een goor, smerig spel en dat over de rug van de afzonderlijke EU bevolkingen!! Om nog maar te zwijgen over de manier waarop we hier zijn belazerd met het Oekraïne referendum en het referendum tegen de EU grondwet…….

Andermaal heeft Rutte laten zien schijt te hebben aan de burgers, ondanks al zijn mooie praatjes, die keer op keer leugens blijken te zijn!!

Rutte, als het nu niet de tijd is om Hongarije en Polen aan te pakken, wanneer dan wel (hufter), in 2050??

* Waar men ook nog eens stelt dat ‘peilingen’ aangeven dat deze beroepsoplichter door het overgrote deel van Nederland wordt gezien als een geweldige premier, ik zal niet nog eens alle blunders van deze mislukte clown en zakkenwasser oplepelen, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het overgrote deel van Nederland blind en doof is…..

Voor meer berichten met aartsleugenaar Rutte, de EU, het referendum en/of het Coronavirus, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Gates Foundation nu ook betrokken bij grove oplichting Afrikaanse boeren

De
Bill and Melinda Gates Foundation heeft 10 miljoen dollar geschonken
aan de uiterst bedenkelijke Cornell Alliance for Science (CAS), een
communicatie campagne die is gehuisvest in Cornell (VS) en die zich
ten doel heeft gesteld mensen te trainen in het promoten en
verdedigen van genetische gemanipuleerd voedsel, gewassen en
landbouwchemicaliën….. Met deze donatie is het totaal door de
Gates Foundation geschonken bedrag aan CAS gestegen tot 22 miljoen
dollar…..

De
laatste schenking komt op een moment dat de Gates Foundation al onder
vuur ligt voor het spenderen van miljarden dollars aan
landbouwontwikkeling die niet ten goede komt aan de bevolking van
Afrikaanse landen maar aan de grote bedrijven, dit middels
landbouwontwikkeling schema’s die foute landbouwmethoden verankeren
door afhankelijkheid van bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerde zaden
(waarna de kleine boeren bijvoorbeeld niet meer aan eigen
zaadvermeerdering mogen doen en zo overgeleverd zijn aan bedrijven
als Bayer* en Syngenta voor elk nieuwe oogst…..)

Religieuze
leiders hebben de Bill and Melinda Gates foundation gevraagd hun
strategie voor Afrika aan te passen. Met een compliment voor de inzet
van de Gates Foundation voor voedselzekerheid en de humanitaire
infrastructurele hulp aan overheden in Afrika, stellen deze
leiders dat ze bezorgd zijn over de ondersteuning die de Gates
Foundation geeft aan de uitbreiding van intensieve landbouw op industriële
schaal, daar deze juist de humanitaire crisis verdiept, e.e.a. vervat
in door velen getekende brief van de Southern African Faith
Communities’ Environment Institute (SAFCEI).

Gates Foundation Doubles Down on African Industrial Agriculture  Misinformation | The Liberty Beacon

De
brief wijst de door Gates geleide alliantie aan voor een ‘Groene
Revolutie’ (AGRA) en de hoogst problematische steun voor de commerciële manier van zaaien (met gentech zaden) die worden gecontroleerd door de grote zaadbedrijven
zoals er daarvan hierboven een paar zijn genoemd….. Ter verduidelijking: bedrijven als Bayer en daarmee ook Monsanto plus Syngenta manipuleren zaden genetisch zodat ze grote hoeveelheden landbouwgif overleven(….), daarmee nemen de bewuste gewassen veel gif op en dat belandt vervolgens op je bord….. (gif als het kankerverwekkende glyfosaat, hoofdonderdeel van Roundup…..)

Hetzelfde
gebeurt overigens al ‘een kleine eeuwigheid’ in landen als India waar
vele kleine boeren failliet zijn gegaan en waar velen zich het leven
hebben benomen….. Als die kleine boeren failliet gaan nemen de
grote zaadbedrijven de grond over en met genoeg misoogsten komen ze
zo aan enorme gebieden waar ze monoculturen telen, met een beetje
geluk mag zo’n kleine boer op zo’n bedrijf werken maar wel tegen een
grijpstuiver zoals je begrijpt……. Teruggaan naar de oude manier
van telen kunnen de boeren niet, immers als er een paar planten
tussen staan die zijn terug te leiden naar de zaden van zo’n groot
zaadbedrijf, krijgt de boer een enorme boete die hij van zijn/haar
leven niet terug kan betalen……

De
Bill and Melinda Gates Foundation heeft zo grote projecten in Afrika
gesteund en geld weggehouden van duurzame landbouwprojecten…….
Het AGRA project wordt overigens ook gesteund door
schoftenorganisatie Rockefeller Foundation……

Ondanks
14 jaar lang aan miljarden steun en de belofte dat tegen 2020 de
armoede zou zijn afgenomen in de Afrikaanse landen waar men met AGRA werkt, zou de voedselzekerheid zijn toegenomen en zou er een stijging van inkomens zijn te zien, echter daar is niets
van terecht gekomen, aldus een rapport met de naam ‘False Promises’
dat in juli jl. werd vrijgegeven gebaseerd op een onderzoek door een
coalitie van Afrikaanse en Duitse groepen en werd gepubliceerd door
het Tufts Global Development en Environment Institute (TEI)…….

Weer
staat de Bill and Melinda Gates Foundation in de verkeerde
schijnwerper, zo is deze foundation ook bezig met het ontwikkelen van
een Coronapaspoort, zelfs in de vorm van een chip die onder de huid
moet worden aangebracht en waarmee je toegang kan krijgen tot het
openbaar vervoer en openbare gebouwen als gemeente- of stadhuis en
supermarkten…..**

Lees
het volgende artikel van USRTK, ofwel U.S. Right To Know, voor een
aantal links naar door mij genoemde zaken zie de links in de volgende tekst:

Gates
Foundation doubles down on misinformation campaign at Cornell as
African leaders call for agroecology

Posted
on September
30, 2020
by Stacy
Malkan

The Bill and Melinda
Gates Foundation awarded
another $10 million
 last week to the controversial Cornell
Alliance for Science, a communications
campaign housed at Cornell
that trains fellows in Africa and
elsewhere to promote and defend genetically engineered foods, crops
and agrichemicals. The new grant brings BMGF grants to the group to
$22 million.

The PR investment
comes at a time when the Gates Foundation is under fire for spending
billions of dollars on agricultural development schemes in Africa
that critics say are entrenching farming methods that benefit
corporations over people. 

Faith
leaders appeal to Gates Foundation
 

On September 10, faith
leaders in Africa posted an open
letter to the Gates Foundation
asking it to reassess its
grant-making strategies for Africa. 

While we are
grateful to the Bill and Melinda Gates Foundation for its commitment
to overcoming food insecurity, and acknowledging the humanitarian and
infrastructural aid provided to the governments of our continent, we
write out of grave concern that the Gates Foundation’s support for
the expansion of intensive industrial scale agriculture is deepening
the humanitarian crisis,” says the sign-on letter coordinated by
the Southern
African Faith Communities’ Environment Institute
 (SAFCEI).  

The letter cites the
Gates-led Alliance for a Green Revolution (AGRA) for its “highly
problematic” support of commercial seed systems controlled by large
companies, its support of restructuring seed laws to protect
certified seeds and criminalize non-certified seed, and its support
of seed dealers who offer narrow advice about corporate products over
much-needed public sector extension services.
 

We appeal to the
Gates Foundation and AGRA to stop promoting failed technologies and
outdated extension methods and start listening to the farmers who are
developing appropriate solutions for their contexts,” the faith
leaders said.

Despite billions of
dollars spent and 14 years of promises, AGRA has failed to achieve
its goals of reducing poverty and raising incomes for small farmers,
according to a July
report False Promises.
 The research was conducted by a
coalition of African and German groups and includes data from a
recent
white paper
published by Tufts Global Development and
Environment Institute. (TEI)

  Uganda’s largest daily newspaper reported on AGRA’s failing project (op het orgineel kan je door op de afbeelding te klikken deze vergroten en leesbaar maken)

The Gates Foundation
has not yet responded to requests for comment for this article but
said in an earlier email, “We support
organisations like AGRA because they partner with countries to help
them implement the priorities and policies contained in their
national agricultural development strategies.”

Disappearing
promises of the green revolution
 

Launched in 2006 by
the Gates and Rockefeller Foundations, AGRA has long promised to
double yields and incomes for 30 million farming households in Africa
by 2020. But the group quietly removed those goals from its
website sometime in the past year. AGRA’s Chief of Staff Andrew Cox
said via email that the group has not reduced his ambition but is
refining its approaches and its thinking about metrics. He said AGRA
will do a full evaluation on its results next year. 

AGRA declined to
provide data or answer substantive questions from researchers of the
False Promises report, its authors say. Representatives from BIBA
Kenya, PELUM Zambia and HOMEF Nigeria sent a letter
to Cox Sept. 7
asking for a response to their research findings.
Cox responded
Sept. 15
with what one researcher described as “basically three
pages of PR.” (See full correspondence
here including BIBA’s Oct. 7 response
.)

African farmers
deserve a substantive response from AGRA,” said the letter to Cox
from Anne Maina, Mutketoi Wamunyima and Ngimmo Bassay.  “So do
AGRA’s public sector donors, who would seem to be getting a very
poor return on their investments. African governments also need to
provide a clear accounting for the impacts of their own budget
outlays that support Green Revolution programs.”

African governments
spend about $1 billion per year on subsidies to support commercial
seeds and agrichemicals. Despite the large investments in
agricultural productivity gains, hunger has increased thirty percent
during the AGRA years, according to the False Promises report.

Gates Foundation
investments have a significant influence on how food systems are
shaped in Africa, according to a June report
from the International Panel of Experts on Sustainable Food Systems

(IPES). The group reported that billions of dollars in Gates
Foundation grants have incentivized industrial agriculture in Africa
and held back investments in more sustainable, equitable food
systems.  

BMGF looks for
quick, tangible returns on investment, and thus favours targeted,
technological solutions,” IPES said.

Local
producers and short food chains
 

The Gates Foundation
agricultural development approach of building markets for
larger-scale, high-input commodity crops puts it at odds with
emerging thinking about how to best deal with the volatile conditions
caused by the twin crises of climate change and the Covid-19
pandemic.

In September, the UN
Food and Agriculture Organization said
 it is essential to
build more resilient local food systems as the pandemic “has put
local food systems at risk of disruptions along the entire food
chain.” The report documents pandemic-related challenges and
lessons from a global survey conducted in April and May that drew 860
responses. 

The clear message
is that, in order to cope with shocks such as COVID-19, cities with
suitable socio-economic and agroclimatic conditions should adopt
policies and programmes to empower local producers to grow food, and
promote short food chains to enable urban citizens to access food
products,” the report concluded. “Cities have to diversify their
food supplies and food sources, reinforcing local sources where
possible, but without shutting off national and global supplies.”

As the pandemic
threatens farming communities already struggling with climate change,
Africa is at a crossroads, wrote Million Belay, coordinator of the
African Food Sovereignty Alliance (AFSA), and Timothy Wise, lead researcher
of the Tufts analysis of AGRA, in a Sept.
23 op-ed
. “Will its people and their governments continue
trying to replicate industrial farming models promoted by developed
countries? Or will they move boldly into the uncertain future,
embracing ecological agriculture?”

Belay and Wise
described some good news from recent research; “two of the three
AGRA countries that have reduced both the number and share of
undernourished people – Ethiopia and Mali – have done so in part
due to policies that support ecological agriculture.”

The biggest success
story, Mali, saw hunger drop from 14% to 5% since 2006. According to
a case study in the False
Promises report
, “progress came not because of AGRA but because
the government and farmers’ organizations actively resisted its
implementation,” Belay and Wise wrote, pointing to land and seed
laws that guarantee farmers’ rights to choose their crops and
farming practices, and government programs that promote not just
maize but a wide variety of food crops.

It’s time for
African governments to step back from the failing Green Revolution
and chart a new food system that respects local cultures and
communities by promoting low-cost, low-input ecological agriculture,”
they wrote. 

Doubling
down on PR campaign housed at Cornell
 

Against this backdrop,
the Gates Foundation is doubling down on its investment in the
Cornell Alliance for Science (CAS), a public relations campaign
launched in 2014 with a Gates grant and promises to “depolarize the
debate” around GMOs. With the new $10 million, CAS
plans to widen its focus
“to counter conspiracy theories and
disinformation campaigns that hinder progress in climate change,
synthetic biology, agricultural innovations.” 

But the Cornell
Alliance for Science has become a polarizing force and a source of
misinformation as it trains fellows around the world to promote and
lobby for genetically engineered crops in their home countries, many
of them in Africa. 

Numerous academics,
food groups and policy experts have called out the group’s inaccurate
and misleading messaging
. Community groups working to regulate
pesticides and biosafety have accused CAS of using
bully tactics in Hawaii
and exploiting
farmers in Africa
 in its aggressive promotional and lobby
campaigns.  

A July
30 article
by Mark Lynas, a Cornell visiting fellow who works for
CAS, illuminates the controversy over the group’s messaging. Citing
a recent meta-analysis
on conservation agriculture, Lynas claimed,  “agro-ecology
risks harming the poor and worsening gender equality in Africa.”
His analysis was widely panned by experts in the field.

Marc Corbeels, the
agronomist who authored the meta-analysis, said the article made
sweeping
generalizations
.” Other academics described Lynas’ article as
really
flawed
,” “deeply
unserious
,” “demagogic
and non-scientific
,” an erroneous conflation that jumps to
wild
conclusions
,” and
“an embarrassment
 for someone who wants to claim to be
scientific.”

The article should
be retracted
, said Marci Branski, a former USDA climate change
specialist and Marcus
Taylor
, a political ecologist at Queen’s University.

Debate
over agroecology
heats up

The controversy
resurfaced this week over a webinar CAS is hosting Thursday
Oct. 1 on the topic of agroecology
. Citing concerns that the
Cornell-based group is “not serious enough to engage in an open,
unbiased” debate, two food-system experts withdrew from the webinar
earlier this week.

The two scientists
said they agreed to participate in the webinar after seeing each
other’s names among the panelists; “that was enough for both of
us to trust also the organization behind the event,” wrote Pablo
Tittonell
, PhD, Principal Research Scientist in Argentina’s
National Council for Science and Technology (CONICET) and Sieglinde
Snapp
, PhD, Professor of Soils and Cropping Systems Ecology at
Michigan State University, to panel moderator Joan Conrow, editor of
CAS. 

But reading some of
the blogs and opinion pieces issued by the Alliance, the publications
by other panelists, learning about the biased and uninformed
claims against agroecology, the ideologically charged push for
certain technologies, etc. we came to the conclusion that this venue
is not serious enough to engage in an open, unbiased, constructive
and, most importantly, well informed scientific debate,” Tittonell
and Snapp wrote to Conrow.

We therefore
withdraw from this debate.” Conrow has not responded to
requests for comment.

 The webinar will
go forward with Nassib
Mugwanya
, a 2015 CAS global leadership fellow and doctoral
student at North Carolina State University, who has also been
accused of making unfair attacks on agroecology. In a 2019
article
for the Breakthrough Institute, Mugwanya argued,
“traditional agricultural practices can’t transform African
agriculture.” 

The article reflects
typical biotech industry messaging: presenting GMO crops as the
“pro-science” position while painting “alternative forms of
agricultural development as ‘anti-science,’ groundless and
harmful,” according
to an analysis
by the Seattle-based Community Alliance for Global
Justice.

Particularly
notable in the article,” the group noted, “are strong usages of
metaphors (e.g., agroecology likened to handcuffs), generalizations,
omissions of information and a number of factual inaccuracies.”

With Tittonell and
Snapp off the roster at Thursday’s webinar, Mugwanya will be
joined by Pamela Ronald, a professor of plant pathology at the
University of California, Davis, who has ties
to pesticide industry front groups
, and Frédéric
Baudron
, senior scientist at the International Maize and Wheat
Improvement Center (CIMMYT), a Gates Foundation-funded
group

Asking
for a ‘fair fight’

Mariam Mayet,
executive director of the African Centre for Biodiversity, sees the
ramped up PR campaigns as “evidence of desperation” that they
“just cannot get it right on the continent.” 

Her group has for
years been documenting
“the efforts to spread the Green
Revolution in Africa, and the dead-ends it will lead to: declining
soil health, loss of agricultural biodiversity, loss of farmer
sovereignty, and locking of African farmers into a system that is not
designed for their benefit, but for the profits of mostly Northern
multinational corporations.”

The Cornell Alliance
for Science should be reigned in, Mayet said in
an August webinar
about the Gates Foundation’s influence in
Africa, “because of the misinformation (and) the way that they are
extremely disingenuous and untruthful.” She asked, “Why
don’t you engage in a fair fight with us?”

Stacy Malkan is
co-founder and reporter for U.S. Right to Know, a nonprofit
investigative research group focused on public health issues. She is
author of the 2007 book, “Not Just a Pretty Face: The Ugly Side of
the Beauty Industry.” Follow her on Twitter @StacyMalkan 

GMOs,
Our
Investigations
, Pesticides
  AGRA, agricultural
development
, BIBA
Kenya
, Cornell
Alliance for Science
, Gates
Foundation
, GMO, green
revolution
, HOMEF
Nigeria
, Joan
Conrow
, Mark Lynas,
Nassib Mugwanya,
PELUM Zambia,
pesticides

============================ 

*  Nu ook eigenaar van gifmenger en genetisch manipulator van zaden Monsanto (VS).

** Zie: Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘(Bill Gates is de grote promotor van zo’n paspoort, het liefst in de vorm van een onderhuidse chip, de idee is dat je zonder zo’n paspoort geen toegang meer zal hebben tot openbaar vervoer en openbare binnenruimten….)

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (over het eerste bedrijf dat bezig is met het ontwikkelen van zo’n pas……)

Zie ook:
B&M Gates Foundation, COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

Eugenetica en genetische manipulatie gaan hand in hand……‘ (met ‘een mooie rol’ voor de B&MGates Foundation)

Corruptie: Europese Commissie maakt gemene zaak met Monsanto over toestaan glyfosaat!‘ (in dit bericht een aantal links over glyfosaat, Monsanto, enz. plus een link tussen Monsanto en de B&M Gates Foundation)

G20 in vrouwonvriendelijk en mensenrechtenschendende Saoedi-Arabië (tevens genocidepleger) waar tegelijk de W20 voor vrouwen plaatsvindt

CODEPINK
komt met een petitie tegen de deelname van de ‘vrouwen-subcommissie’*
Women20 (W20) in Saoedi-Arabië, zo ongeveer het meest vrouwonvriendelijke land
op aarde…….

Snap
niet dat CODEPINK niet de hele G20 veroordeelt voor het organiseren
van hun walgelijk voor een overgroot deel neoliberaal overleg en dat in in de
reli-fascistische staat Saoedi-Arabië die NB een genocide uitvoert
in buurland Jemen, waar S-A minstens 500.000 mensen moet hebben
vermoord, waaronder meer dan 100.000 kinderen…….. 

Daarnaast is S-A verantwoordelijk voor enorme mensenrechtenschendingen en is het reli-fascistische bewind verantwoordelijk voor de steun aan diverse terreurgroepen….. Je weet wel groepen die in het westen en dus ook in Nederland ‘gematigde rebellen’ worden genoemd, terwijl ze verantwoordelijk zijn voor massamoorden, openbare executies, verkrachtingen en martelingen, maar ja daaraan maakt Saoedi-Arabië zichzelf ook schuldig, ondanks dat onderhouden de meeste westerse landen goede banden met deze terreurstaat, zoals Nederland en zelfs ‘ons’ koningshuis doet daaraan mee…..

Custom_campaign_image_women__don_t_whitewash_saudi_misogyny__boycott_the_w20_

‘Gelukkig toch mannen in beeld….’ (jezus eh oh nee: maria!!!)

‘Maar
goed’ elke actie die zich keert tegen Saoedi-Arabië is
meegenomen, het land kan niet vaak genoeg in de media aan de paal worden genageld voor haar wanddaden, ook al is dat meestal alleen op de sociale media
, waar men
zich nog wel druk maakt over genocides en alle andere wanddaden van regimes zoals dat van S-A……
(de moord op Khashoggi was een uitzondring, ook al was S-A toen al jaren bezig met de genocide in Jemen, waar de reguliere westerse, zogenaamd onafhankelijke media amper aandacht aan besteedden en besteden …)

Tot slot: het is duidelijk dat Saoedi-Arabië deze gelegenheid ter hand neemt om het land te promoten in het buitenland en dat westerse landen hier aan meewerken is een schande van enorme proporties!! Je snapt dat voor die promotie de moorddadige Saoedische kroonprins Mohammad bin Salman (MBS) de grote kracht achter de schermen is

Meer dan belachelijk dat wij de petitie niet kunnen tekenen (alleen de bevolking van de VS, Canada en Australië kan tekenen), heb daar onlangs al contact over gehad met CODEPINK,  daar stelt men problemen te hebben met de software en men zou daaraan werken…..

Delegates to the Womens20 Need to #BoycottMBS

In
just a few days, Saudi Arabia is set to host this year’s G20
summit. The conference will include the
Women
20 (W20) subgroup to advise the G20 on gender equality and women’s
economic empowerment — all while brave Saudi women’s rights
activists remain imprisoned for their bravery. 

We
consider it
incongruous
to be an advocate for gender equality and a voice for women, yet
participate in an event hosted by a kingdom notorious for its
abhorrent human and women’s rights record
.
Saudi Arabia is a beautiful country full of brave people who want
better leadership for the place they call home. So in advance of the
summit, we are asking the delegates to prioritize the wellbeing of
Saudi people and decline to attend this year’s W20 summit. 

Our
next targets: Melissa Fisher, a professor based in New York City, and
Barbara Cleary, a trustee of the National Alliance of Women’s
Organizations (NAWO) from the United Kingdom
.
If we flood their inboxes with emails asking them to drop out of the
summit, maybe they will reconsider their attendance. Will you send
our email to Melissa Fischer and Barbara Cleary asking them not to
attend Saudi Arabia’s W20 summit? 

Ask
W20 delegates to stand up for Saudi activists and refuse to attend
this year’s summit! 

Saudi
Arabia’s leadership has a long history of repressing human rights
and ruthlessly punishing peaceful activists.
In
recent years, many Saudi women activists, such as Loujain
al-Hathloul, Samar Badawi, and even the Crown Prince’s own cousin,
Princess Basmah bint Saud, have been arrested, imprisoned, and
tortured, simply for advocating for women’s and human rights in
their country
.
Saudi Arabia is not hosting this year’s W20 events because it truly
cares about gender equality. Rather, it is merely a show to distract
from the country’s repression, violence, and human rights abuses.
Already,
delegate Lyric Thompson has announced she will not be attending the
summit. Plus, the mayors of several major cities, including New York,
Los Angeles, London, and Paris, dropped out of the Urban 20 mayors’
summit
.
We believe that Melissa, Barbara, and their fellow delegates have an
opportunity to truly advocate for women and draw global attention to
Saudi Arabia’s mistreatment of its female citizens. 

If
you, too, care about the rights of women in Saudi Arabia and around
the world,
will
you please email Melissa Fischer and Barbara Cleary asking that they
decline to attend this year’s W20 summit?

The more emails they receive, the harder our request will be to
ignore. 

Tell
Melissa Fischer and Barbara Cleary: MBS does not care about women’s
rights. Drop out of the Women 20 delegation now! 

We
at CODEPINK know: if even one woman is not free, none of us are free.
That is why we have spent years fighting the brutality and inequality
perpetuated by the kingdom of Saudi Arabia.
Along
with our partner Freedom Forward, we have already convinced one W20
delegate and several Urban 20 delegates to drop out of the summit,
and with your help, we are confident we can convince more to decline
attendance as well.

It is time to stand up and speak out for Saudi women. 

Toward
peace, 
Danaka,
Ariel, Ann, Angela, Carley, Caty, Cody, Emily, Jodie, Kelsey, Leila,
Leonardo, Maxine, Mary, Medea, Michelle, Nancy, Paki, Teri, and
Yousef

=========================================

*
‘Vrouwen subcommissie’: hoe verzint men het, wat vernederend
voor vrouwen, al hebben er op zeker vrouwen meegewerkt aan de
naamstelling, het zal me niet verbazen als dit alleen vrouwen waren,
maar wel de topgraaiers onder de vrouwen, zoals je begrijpt……

Voor meer berichten over Saoedi-Arabië, vrouwenemancipatie, Jemen, genocide, G20 en/of M. bin Salman, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus beslommeringen: nu nog de verplichting dat je latex handschoenen moet dragen in de openbare binnenruimten

Nu de ongelofelijk klungelende Rutte en zijn maten, laten we zeggen de Corona taskforce, het Outbreak Management Team (OMT) en het Red Team (dat zijn vuige communisten zoals je begrijpt!) het voor elkaar hebben gekregen dat je verplicht met een onzinnige mondmasker op de kop in de openbare binnenruimten moet vertonen, is de vraag wat de volgende maatregel zal zijn, daar het zeker is dat het aantal besmettingen niet onderuit zal gaan door het dragen van deze ondingen, daarom heb ik een paar voorstellen:

  • Stel het verplicht dat mensen latex handschoenen moeten dragen in openbare binnenruimten, met een verbod het gezicht of welk ander lichaamsdeel dan ook aan te raken met ‘rubberhanden!’ Overtreding te bestraffen met een boete van € 99,– en mocht men dan ook nog worden aangetroffen zonder ‘rubberhanden’, te verhogen met nog eens € 99,– waarmee je meteen een strafblad te pakken hebt en dat voor het leven!! (bij nog een overtreding in deze categorie volgt onherroepelijk openbare geseling en dat geldt ook voor de categorieën hieronder!!)
  • In kantines mag het mondmasker afgezet worden, daar tegelijk eten eten met zo’n onding op nu eenmaal onmogelijk is, maarrrrrrr stel dan wel een verbod in op praten en hoesten! Praten dient bestraft te worden met € 99,– en als je dan ook nog eens hoest nog eens € 99,– en jawel ook daarbij een strafblad voor het leven!!
  • Schoenen zijn een gewild vervoermiddel voor virussen dus ook een gebod voor het aanbrengen van plastic hoesjes over de schoenen, die ververst moeten worden als je van de ene naar een andere winkel gaat!! Voor het niet dragen van deze hoesjes een boete van € 99,– en als je daarbij ook nog eens van de ene naar de andere winkel bent gegaan, nogmaals een boete van € 99,– en ook dat is weer goed voor een levenslang strafblad!!
  • Een verbod op het dragen van van zijden, latex of leren kleding daar virussen deze kleding prettig vinden en daar lang op kunnen overleven!! Mocht je aangetroffen worden met deze kleding: een boete van € 99,– en mocht je een combinatie van deze kleding dragen een extra boete van € 99,– en ja ook dat is dan weer goed voor een levenslang strafblad!! Hier moet nog aan toegevoegd worden dat wanneer je ook nog eens bont
    draagt (omdat het virus zich hierin kan verschuilen) daar onmiddellijk
    een straf van 20 zweepslagen op staat, plus openbare verbranding van dat
    kledingstuk!!
  • Daarover gesproken: een verbod om zonder enige bescherming het haar los te dragen, omdat het virus zich daarin kan verschuilen en dan kan toeslaan als je iemand per ongeluk passeert op minder dan 1,5 meter afstand!! Als je wordt aangetroffen met los haar, alweer een boete van € 99,– en mocht je daarbij baarddragend zijn een extra boete van € 99,–, zoals je al intussen begrepen had: ook hier weer een levenslang strafblad!!

Mocht je meer dan drie strafbladen hebben verzameld wordt je onmiddellijk voor het leven opgesloten!! 

Zo pakken we het virus ‘voortvarend’ aan!! (zonder hamer)

Morocco 'bans the sale and production of the burka' - BBC News

Het beste is dan ook om iedereen vanaf nu te gebieden een burka te dragen!!! (maar uiteraard niet met een open gaasje voor de ogen en mond!!) 

Netherlands: Burka ban enters into force Zo, deze figuren zijn bijna helemaal klaar voor het Coronavirus, waar alleen een gaasje moet worden geplaatst, dat dan weer moet worden dichtgemaakt met plastic, daar je anders helemaal geen bliksem meer ziet, laat staan een onverlaat die de Coronaregels overtreedt……

Laatste update (had een fout formaat foto, mijn excuus) 19.25 u. 15 oktober 2020.

Bolivia: CIA en OAS hebben op valse gronden een coup tegen de Boliviaanse president Morales opgezet

De kop is eigenlijk niets nieuws zeker
niet als je dit blog hebt gelezen na de coup tegen de Boliviaanse
president Evo Morales, die een uiterst succesvolle regering leidde,
waarbij hij de grote onderlaag van oorspronkelijke bewoners niet
alleen hoop op een betere toekomst gaf, maar dit deels ook voor
elkaar kreeg, zo werd de ergste armoede geledigd, werd die groep van
de bevolking gealfabetiseerd en heeft hij ook de gezondheidszorg voor
dat deel van de bevolking voor een heel groot deel op orde gekregen….
Tja en als dat lukt terwijl je een socialistisch beleid voert en
mijnbedrijven nationaliseert heb je onmiddellijk de VS (CIA) en de
dictatoriale krachten in Zuid-Amerika aan je broek hangen…… (plus Canada, dat een aantal mijnbouwbedrijven heeft die werkzaam zijn in Latijns-Amerika, inclusief Bolivia……)

Las afgelopen dinsdag een halleluja bericht op
Zero Hedge dat is verworden tot een rechts platform waar ook
investeerders e.d. publiceren, waar men een artikel bracht van Investing Trends dat vrolijk berichtte over China dat nu dan toch
met een tweede golf Corona te maken zou hebben, althans in de
provincie waar lithium wordt gevonden en dat zou Hubei zijn, echter de dagelijkse werkelijkheid in China is daar geen bewijs voor. Het gaat dan overigens over de provincie waar
volgens velen de eerste gevallen van het Coronavirus werden gevonden, t.w. in de stad Wuhan. Later bleek dat in Frankrijk al in november 2019 de eerste gevallen
van met Corona besmette mensen werden aangetroffen, dat wist men
destijds niet, maar nader onderzoek van afgenomen stalen met bloed (‘terwijl de Coronacrisis Europa al
in haar greep hield’), gaf aan dat deze mensen COVID-19 al veel eerder onder de leden
hadden…….

Volgens de schrijver van het artikel
ligt vanwege het virus de lithiumwinning in China nu plat en is dit een kans voor
lithiummijnen in Zuid-Amerika….. Onmiddellijk schoot de coup in
Bolivia door m’n hoofd en inderdaad waar men eerst alleen sprak over
lithiummijnen in Argentinië, kwam even later Bolivia in beeld…..
Het kaartje dat getoond werd op de site klopt van geen kant, maar het
stond me inderdaad bij dat er in Bolivia grote hoeveelheden lithium
waren gevonden en dat het land hoopte daar rijk van te worden (dat
was in januari 2019, terwijl de coup tegen de regering Morales al op 10 november 2019
plaatsvond…..)

Investing Trends kraaide dus halleluja,
daar bedrijven als Tesla niet langer afhankelijk waren van
China (de prijs voor de aandelen van Tesla gingen na de coup dan ook meteen omhoog…..)…. Het is dan ook duidelijk dat de coup werd voorbereid door de CIA (men heeft het gore
lef om te zeggen dat er een politieke crisis gaande was in Bolivia en dat de bevolking
het opstappen eiste van Morales, terwijl het grootste deel van de
bevolking, de oorspronkelijke bewoners, achter hun president
stond en dat nog steeds doet…)…. Morales werd door het leger gearresteerd, in een vliegtuig
gezet en uiteindelijk in Mexico afgeleverd, ofwel ronduit een coup en
alweer georganiseerd door de VS (CIA) en nogmaals is de grootste
onderliggende motivatie grondstoffen, waarvan lithium wel de
belangrijkste is!!! (lithium is een belangrijk onderdeel in accu’s voor auto’s en smartphones enz.) Vooral de OAS, de vereniging van Amerikaanse staten,
heeft een smerige rol gespeeld in het geheel en heeft een vals
rapport uitgebracht waaruit zou blijken dat Morales verkiezingsfraude
had gepleegd…… Morales verblijft momenteel overigens in Argentinië……

Volgend jaar mei worden er weer verkiezingen gehouden in Bolivia (klopt niet de verkiezingen werden gehouden op 18 oktober 2020*)  en reken maar dat de witte minderheid zal winnen, men zal op zeker de verkiezingen manipuleren, daar het anders zeker is dat de oorspronkelijke bewoners (zoals gezegd een meerderheid in Bolivia) massaal op de partij van Morales, de MAS, zullen stemmen en daarmee de verkiezingen zullen winnen (althans zoals gezegd: als men niet ingrijpt…)….

Lees het artikel op Solidair (een Belgische website) dat ik hierover vond
op het internet en zegt het voort, ook de Nederlandse minister van
BuZa, zijne leeghoofdige VVD hufterigheid Blok schaarde zich achter
deze smerige coup, een staatsgreep NB tegen de eerste president van de
oorspronkelijke Boliviaanse bewoners, sinds de eerste witte
moordenaars uit Europa een aantal eeuwen geleden voet op Boliviaanse
bodem hebben gezet……. (en ja die oorspronkelijke bevolking is
altijd in de meerderheid geweest, maar mocht nooit deelnemen aan de
verkiezingen…….) Uiteraard was Blok op de hoogte van het e.e.a.,
maar ja eens een VVD ploert…… Overigens ook de EU en andere westerse landen als Australië en Canada schaarden zich achter het valse rapport van de OAS, dit zoals gewoonlijk gesteund door de reguliere westerse media, die te bedonderd zijn om de waarheid uit te zoeken (en dat van de eigenaren-plutocraten ook niet mogen), terwijl ze bijna dag in dag uit een grote bek hebben over ‘fake news’ op de sociale media……… (fake news: nepnieuws) Bij de coup tegen Morales zijn tientallen doden gevallen onder de oorspronkelijke bewoners, maar ja dat is een minderwaardig volk in de ogen van velen, dus dat interesseert de westerse politici en reguliere media geen zier……. Schande!!!!

Bolivia:
staatsgreep was gebaseerd op schijnrapport.

"Staatsgreep" (Foto Laura Rivas)

“Staatsgreep”
(Foto Laura Rivas)

Jonathan
Lefèvre en Paula Polanco

In november vorig jaar
werd het progressieve regime in Bolivia gedwongen om in ballingschap
te gaan. De coup werd mogelijk gemaakt door een rapport van de
Organisatie van Amerikaanse Staten (OAS), waarin sprake is van
“verkiezingsfraude” door president Evo Morales en zijn
partij. Vier maand later blijkt daarvoor geen enkel bewijs te
bestaan.

Op zondag 20 oktober
won de linkse Evo Morales, sinds 2006 president van Bolivia, de
presidentsverkiezingen. Hij haalde in de eerste ronde 47,06% van de
stemmen, terwijl zijn tegenstander Carlos Mesa 36,52% van de stemmen
op zijn naam schreef. Morales had dus een voorsprong van iets meer
dan 10%. Dat is ook het percentage dat door de Boliviaanse grondwet
wordt vereist om bij de eerste verkiezingsronde de zege te kunnen
behalen.

Maar dat nipte
percentage deed meteen de controverse losbarsten. Oppositiekandidaat
Carlos Mesa aanvaardde het resultaat niet en riep de bevolking op om
te demonstreren. De OAS, waarvan ook de Verenigde Staten lid zijn,
publiceerde een rapport dat moest aantonen dat het MAS-kamp
(Movimiento al Socialismo – Beweging naar het socialisme, de partij
van president Morales) verkiezingsfraude had gepleegd. Aangespoord
door de Verenigde Staten slaagden rechts en extreemrechts erin om Evo
Morales in ballingschap te doen gaan en de macht te grijpen.

De VS hadden het niet
voor de linkse president: onder zijn presidentschap werd het
minimumloon verhoogd met 87%, de armoede daalde met 25%, de
economische groei bedroeg 4% per jaar (een van de bloeiendste
economieën van Latijns-Amerika), strategische sectoren zoals de
winning van koolwaterstoffen, mijnbouw, water, telefoon,
elektriciteit werden genationaliseerd, het MAS-regime weigerde
lithium in de handen van multinationals te laten, enz. Kortom, Donald
Trump en zijn vriendjes zagen liever een liberaal aan het hoofd van
het land.

Bolivia:
wat zit er achter de staatsgreep tegen Evo Morales?

Doordat het Westen
zich verschool achter het rapport van de OAS, dat zogezegd
verkiezingsfraude blootlegde, werd de staatsgreep amper als dusdanig
erkend. Aangezien Morales fraude had gepleegd, was het niet meer dan
logisch dat de oppositie aan de macht kwam. Dat hierbij tientallen
doden vielen, werd als “collateral damage” beschouwd. De
democratie had dus gezegevierd. De nieuwe, zelfuitgeroepen presidente, Jeanine Áñez
kon zo het presidentiële paleis binnenstappen, met de bijbel in de
hand en de belofte om schoon schip te maken in het land. Ze doelde
hiermee op de Indianen, die nochtans 60% van de bevolking uitmaken
(Evo Morales is zelf trouwens de eerste Indiaanse president in de
geschiedenis van het land). In 2013 verklaarde ze: “Ik droom van
een Bolivia dat bevrijd is van inheemse satanische riten. Er is geen
plaats in de stad voor ‘Indianen’, ze kunnen maar beter naar het
Hoogland of El Chaco trekken.”

“We
hadden meteen het gevoel dat er iets niet klopte met het
OAS-rapport.”

Hoe moeten we die
staatsgreep, die na Washington door verschillende Europese
hoofdsteden werd toegejuicht, interpreteren? We ontmoetten Guillaume
Long van het Center for Economic Policy Research (CEPR), een denktank
uit Washington. Hij was vorige week in Brussel om de leden van het
Europees Parlement te waarschuwen voor het rapport van de OAS. Het
CEPR publiceerde op dinsdag 10 maart een studie
die aantoont dat er geen enkel bewijs is van fraude door het
Morales-regime en dat het OAS-rapport dus de val heeft veroorzaakt
van een door het volk rechtmatig verkozen regering.

Het OAS-rapport werd wereldwijd door de pers overgenomen.

“We
hadden meteen het gevoel dat er iets heel vreemds aan de hand was met
de waarnemingsmissie van de OAS in Bolivia. Daarom dateert ons eerste
verslag dat die vermeende verkiezingsfraude tegenspreekt van 9
november, twee dagen voor de staatsgreep. Ik heb zelf nog als
waarnemer bij de OAS gewerkt. Ik voelde meteen dat er iets niet
klopte. Die extreem agressieve toon van het eerste verslag, al meteen
de dag na de verkiezingen, paste niet binnen het kader van een
waarnemingsmissie. Het veroorzaakte spanningen die zouden leiden tot
de staatsgreep”, vertelt Long, voormalig Ecuadoraans minister
van Buitenlandse Zaken in de regering van de progressieve president
Rafael Correa.

“Toen ik zelf nog
minister was, heb ik nooit problemen met de OAS gehad. Ik heb de
organisatie zelfs in Ecuador ontvangen en alles is heel goed
verlopen. Dat was trouwens ook wat ons zo verbaasde. De OAS heeft de
reputatie zeer serieus en streng te zijn. Aangezien ik waarnemer voor
de OAS ben geweest, weet ik dat niet de hele organisatie hoeft te
worden gedelegitmeerd. Maar hier is ze duidelijk haar boekje te
buiten gegaan.” 

De OAS is in het hele
continent actief. “Ze heeft veel invloed. En het is ook niet de
eerste keer dat ze verder gaat dan haar verkiezingswaarnemingsmissie
toelaat. Tijdens de verkiezingen van 2010-2011 in Haïti bracht de
OAS ook een twijfelachtig rapport uit. Daarin werd een kandidaat
gepusht die eigenlijk al uit de race was gehaald (de kandidaat Michel
Martelly werd gesteund door de VS. In de eerste ronde van de
verkiezingen werd hij derde, maar de OAS zou hem tot tweede uitroepen
en uiteindelijk zou hij de verkiezingen zelfs winnen, nvdr). In het
geval van Bolivia slaan de beschuldigingen van de OAS op een
zogezegde ‘trendbreuk’: volgens de eerste resultaten die het
Boliviaanse Electorale Hof meedeelde, was er een verschil van iets
minder dan 10% tussen Morales en zijn tegenstander, terwijl de
definitieve resultaten de dag erna een kloof van meer dan 10%
aantoonden. De OAS beweerde daarom dat er verkiezingsfraude had
plaatsgevonden en de tegenstanders van Morales volgden de organisatie
hierin. Maar dat dit verschil groter werd is logisch, aangezien de
laatste resultaten uit regio’s kwamen die traditioneel voor Evo
Morales stemmen. In feite worden Morales en de MAS ervan beschuldigd
dat ze een tweede verkiezingsronde wilden vermijden door te zeggen
dat het verschil groter was dan 10%. Daar zijn de aanklachten dus op
gebaseerd. Jammer genoeg voor de OAS toont onze studie aan dat die
aantijgingen niet op feiten berusten.” (Zie kader)

Een
poging om het regime te veranderen

Kunnen we dan spreken
van een destabiliseringsstrategie, van een poging om het bewind in
Bolivia te veranderen? “Ja. Ons verslag is natuurlijk een
wiskundig verslag, er wordt niet gesproken over de beweegredenen van
partijen, dat is niet de rol van het CERP-onderzoekscentrum. Maar ik
ben van mening dat men het land inderdaad wilde destabiliseren om de
oppositie de mogelijkheid te geven het linkse regime af te
schudden.” 

Gebeurt dit dan door
de aard van de OAS, onder de invloed van Washington? “Ik denk
dat het aan een aantal factoren te wijten is. Ten eerste is dit niet
iets dat een half jaar op voorhand al was gepland. Het is een gevolg
van een samenloop van verschillende omstandigheden: een verschil van
minder dan 10% tussen Morales en Mesa, zijn tegenstander, een
Boliviaanse samenleving die gepolariseerd is tussen progressieve en
reactionaire krachten, een Latijns-Amerikaans klimaat dat doet denken
aan de Koude Oorlog. En er was ook de secretaris-generaal van de OAS,
Luis Almagro, die om herkozen te worden de steun nodig had van
president Donald Trump en van Amerika’s extreemrechts in het
algemeen, dat een van zijn naaste medewerkers ter plaatse heeft
gestuurd. De Verenigde Staten hebben van de omstandigheden gebruik
gemaakt om hun pionnen te plaatsen en het reactionaire rechts aan te
moedigen om de MAS van de macht te verdrijven.”

Guillaume Long in 2017, toen hij minister van Buitenlandse Zaken was van Ecuador (foto Cancillería del Ecuador)

De traditionele media
hebben daar meteen op ingehaakt en hebben het rapport van de OAS als
een feit voorgesteld. Ze konden dus onmogelijk spreken van een
staatsgreep tegen Morales en zijn partij, aangezien ze zelf schuldig
waren aan fraude. “Dat is een les die we daaruit kunnen trekken,
ja. Daarom ben ik trouwens hier, om de leden van het Europees
Parlement te ontmoeten en hen te zeggen: neem dergelijke studies niet
langer klakkeloos over. Vraag naar bewijzen, technische details, …
alvorens je het over fraude hebt. De Europese Unie heeft het verslag
van de OAS nooit in vraag gesteld en heeft het gewoon overgenomen om
ook te kunnen zeggen dat het Boliviaanse regime verkiezingsfraude
heeft gepleegd. Vanuit democratisch oogpunt is dat heel erg!”

“We
zijn erin geslaagd de consensus te doorbreken en het debat te
openen.”

Gelukkig zijn er de
afgelopen weken steeds meer artikels verschenen die het OAS-rapport
tegenspreken. Dat is grotendeels te danken aan het CEPR, dat de
afgelopen vier maanden cijfers en feiten heeft vrijgegeven. Zo werd
in The Washington Post bijvoorbeeld een studie van twee onderzoekers
van het prestigieuze Massachusetts Institute of Technology (MIT)
gepubliceerd, die gebaseerd is op de feiten die het CEPR heeft
uitgebracht. Een van de belangrijkste kranten uit de Verenigde Staten
die titelt dat er helemaal geen fraude geweest is, dat kan de
oppositie ondanks de staatsgreep verzwakken en in het voordeel spelen
van de progressieven.

“Dat is moeilijk
te zeggen. De lokale media zijn immers in handen van de rechtse en
extreemrechtse oppositie. We zullen al snel zien of ze het over onze
studie zullen hebben (die op dinsdag, de dag na het interview met
Guillaume Long verschijnt, nvdr), maar zeker is het niet. Maar we
zijn er al in geslaagd om de consensus over die ‘fraudes’ van het
Morales-regime in Latijns-Amerika, de Verenigde Staten en Europa te
doorbreken. Dat is niet niks. Het debat is geopend. In het verleden
was het nauwelijks mogelijk om over een staatsgreep te praten,
traditionele media weigerden gewoon om die term te gebruiken. Beetje
bij beetje veranderen ze hun berichtgeving en steeds vaker publiceren
ze ook kritische meningen.”

En nu moet de OAS op
de beschuldigingen antwoorden. “Voorlopig zit de OAS in nauwe
schoentjes. Dat is normaal, want we bewijzen met statistici dat haar
rapport nergens op gebaseerd is.”

Nieuwe
verkiezingen in mei

Welke les kunnen we
hieruit trekken? “Vertrouw nergens blindelings op, controleer
altijd de feiten. Als je jr beleid op wind baseert – zoals de
Europese Unie doet, in navolging van de Verenigde Staten – kan dat
zeer gevaarlijk zijn. Het is de OAS en dus gaan we ervoor, met de
ogen dicht. Zelfs als dat betekent dat we een staatsgreep
rechtvaardigen en een democratisch verkozen regime ten val laten
brengen. ” 

Want ondertussen is
het progressieve bewind van Evo Morales gevallen en is de rechtmatige
president in ballingschap in Argentinië. In mei houdt de
putschistische regering nieuwe verkiezingen. Alle peilingen
voorspellen dat de MAS als grote winnaar uit de bus zal komen. Maar
rechts en extreem-rechts hebben al laten zien dat de wil van het
Boliviaanse volk niet hun grootste zorg is. De bevolking moet dus
vechten om door La Paz, Washington en ook Brussel gehoord te worden.
Een objectief rapport van gerenommeerde academische onderzoekers,
zoals dat van Guillaume Long en zijn medewerkers, kan hen helpen om
het “nepnieuws” aan de kaak te stellen dat door Washington
en zijn bondgenoten wordt verspreid.

  OAS ‘More rights for more people’ ha! ha! ha! ha! Dat er nog iemand is die dit orgaan serieus neemt, een orgaan dat in feite onder leiding van de VS staat…….. (toevoeging van mij, Ap)

Guillaume
Long vertelt verder: “In Bolivia gebeurt het tellen van de
stemmen in twee telrondes: de voorlopige en bindende telling. Via de
voorlopige telling kunnen de burgers worden geïnformeerd over de
ontwikkeling van de verkiezingen. Dit gebeurt 24 uur lang en tot 83%
van de stemmen zijn geteld. Op dat moment had Evo Morales 7,9%
voorsprong op zijn tegenstander. 24 uur later, met 95% van de stemmen
geteld, werd de publicatie hervat. Op dat ogenblik werd zijn
voorsprong op 10,6% geschat. De OAS-verkiezingsmissie concludeerde
hieruit dat er sprake was van een abnormale trendbreuk. Op basis
daarvan hebben we getracht te achterhalen of zich bij de Boliviaanse
verkiezingen inderdaad een abnormale verandering heeft voorgedaan. We
zijn onze analyse gestart bij het stopzetten van de publicatie van de
resultaten, toen 83% van de stemmen waren geteld. We hebben de
stemtrend geanalyseerd in de regio’s die nog moesten worden geteld om
te zien of de uitslag al dan niet overeenstemde met de algemene trend
van de stemmen. De gebieden die nog moesten worden geteld, waren
regio’s die de afgelopen twintig jaar steeds in het voordeel van de
MAS hadden gestemd.”

Met andere woorden, het is logisch
dat die kloof dan groeit van 7,9 naar 10,6%. Maar dat verschil van 3%
was wel voldoende voor de OAS om te beweren dat de MAS fraude heeft
gepleegd. “De OAS beschikt voor het opstellen van haar rapporten
en conclusies over ongelofelijke technische capaciteiten. We
begrijpen dan ook niet hoe ze met die capaciteiten tot die conclusies
is gekomen. We denken dus dat het verkiezingsproces in Bolivia door
de OAS is gepolitiseerd.”, vertelt de man die zelf als waarnemer
bij de OAS heeft gewerkt en die de organisatie dus van binnenuit en
door en door kent. 

Guillome Long 

Toen
de progressieve president Rafael Correa in 2007 in Ecuador aan de
macht kwam, was Guillaume Long hoogleraar aan de universiteit. Hij
werd eerst adviseur van verschillende ministers, waarna hij zelf deel
van de regering ging uitmaken. Dat was aanvankelijk als minister van
Kennis en Menselijk Talent, daarna als minister van Cultuur en tot
slot als minister van Buitenlandse Zaken. Na het mandaat van Rafael
Correa werd Long door de nieuwe president Lenin Moreno benoemd tot
permanent vertegenwoordiger van Ecuador bij de Verenigde Naties.
Enkele maanden na die benoeming nam hij echter ontslag wegens
onenigheid met de president. Die was verkozen op basis van een
progressieve agenda maar nam uiteindelijk vooral neoliberale
beleidsmaatregelen. Sindsdien werkt hij voor het Center for
Economic Policy Research (CEPR), een denktank in Washington
.

=============================

* Mijn excuus, de verkiezingen vonden plaats op 18 oktober 2020, zie daarvoor ook het schrijven van de neoliberale hufter Edwin Koopman (werkt ook voor de VPRO) die een uiterst gekleurd verslag gaf in Trouw, waarbij hij verzweeg dat de OAS een coup organiseerde op basis van de uitslagen (waarbij hij de overwinning van Morales als dubieus durfde neer te zetten….): ‘Bij de verkiezingen in Bolivia worden de kandidaten met stenen bekogeld en gaan aanhangers met elkaar op de vuist

Zie ook: Amnesty, Human Rights Watch, en massamedia doodstil over moord op journalisten in Bolivia‘ 

Bolivia: OAS heeft gelogen over verkiezingen: Evo Morales onterecht afgezet middels staatsgreep!

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen‘ 

NOS liegt weer over Evo Morales (Boliviaanse president) die met coup werd afgezet

Bolivia coup een ‘CIA job’, aldus anonieme Duitse veiligheidsanalist, met lessen voor de toekomst

Bolivia: misdadigers die vechten voor het kapitalisme

The US EMBASSY in Bolivia continues carrying out covert actions to support the coup d’état against President Evo Morales. 

NOS met fake news over Bolivia

Bolivianen eisen hun president terug

Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales

Bolivia: bewijs op tafel dat VS aanstuurt op een coup

Bolivia’s Evo Morales ‘unhurt’ after helicopter emergency landing



Bolivia Closes 2018 Among The Highest Economic Growth Rates



Bolivia’s Remarkable Socialist Success Story: President Evo Morales has transformed his country’s economy with an unapologetically left-wing agenda.

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO……..

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen‘ 

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela‘ (zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Venezuela)

9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……

People of Brazil: my sincere condolences with ‘your’ fascistic, psychopathic president Bolsonaro……

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Bolsonaro wint Braziliaanse verkiezingen >> weer zijn we een fascistisch geleid land ‘rijker…’

Braziliaanse verkiezingen: democratie versus (neo-) fascisme, ook een groot gevaar in Europa

Katy Sherriff (Radio1 correspondent Z-Amerika) brandt socialistische partij Brazilië af……

—————————————————————————————-

Voor meer berichten over VS terreur:
 

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Tot het jaar 2000, waar deze eeuw intussen al meer dan 2,5 miljoen
moorden aan toe zijn te voegen, moorden begaan door de VS en de NAVO
en daarmee ook door Nederland (de NAVO terreurorganisatie stond en staat onder militair opperbevel van de
VS, de grootste terreurentiteit op aarde…)….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

De war on drugs is veel dodelijker dan over het algemeen gedacht‘ 

Heb in deze toch ‘onderdrukking minderheden’ aan de labels direct onder
dit bericht toegevoegd, ook al is de oorspronkelijke bevolking in
Bolivia geen minderheid, hebben ze geen machtsmiddelen als het leger en
de politie die door de witte minderheid wordt geleid…… Daar zouden
schoften als Blok en de topgraaiers in de EU zich eens druk om moeten
maken!!!! (zeker als je nagaat dat de oorspronkelijke bewoners van
Latijns Amerika voor een groot deel zijn uitgemoord in een genocide,
uitgevoerd door de witte Europeanen……)

Coronavirus: Radio1 ‘met uitermate belangrijk sensatie verslag’ over de partytent waar men gisteravond feestvierde

Vanmorgen op Radio1 zeven minuten lang gezeur over de partytent op het Plein in Den Haag, waar men gisteravond ‘oh god wat vreselijk’: feestvierde en dat tijdens oplopende Coronacijfers, ‘alsof de duivel zelf aanwezig was….’ 

‘Verslaggever’ Marc Hamer was te horen op het Plein waar men de antiekmarkt aan het opbouwen was. “Jaha daar zie ik die rode tent waarvan we de beelden hebben gezien”, aldus Hamer, die even later zijn verhaal vervolgde met de woorden: “Dat ziet er wel heel raar uit” (die rode tent)….. ha! ha! ha! ha! ha! Jaha als er geen feest was gevierd in die tent, had deze er niet raar uitgezien, maar met de kennis van gisteravond ‘ziet het er inderdaad wel heel raar uit…..’ Jezus op een paard!! 

Het viel me nog mee dat Hamer niets zei over de kleur van de partytent: ‘rood’ ‘dat zou verdulleme wel eens een teken kunnen zijn dat China erachter zit!!’

Feest in horeca op Het Plein stilgelegd door Haagse politie - Misset Horeca ‘Is het niet vreselijk? Ze zouden dat geteisem……….’

Uiteraard ‘interviewde’ Hamer passanten en de mensen die de markt opbouwden en hé wat vreemd: iedereen was er pissig over!! 

Daarna ging het nog vier minuten door over de laatste avond dat de horeca open was (natuurlijk weer met een verslag van die avond…)……

Radio1, daar betalen we belasting voor………

Later toegevoegd: mijn excuus, vergeten te melden dat Marc Hamer de naam van de horecagelegenheid noemde in zijn prutsverslag. Waar men op Radio1 nooit de naam van een bedrijf mag noemen, vond hij het nu waarschijnlijk noodzakelijk om de naam van de gelegenheid door het slijk te halen……… Belachelijk!!

BPRC Rijswijk en apenhandelaar Hartelust uit Tilburg importeren wilde apen uit Mauritius om deze te mishandelen voor dierproeven

Dacht
dat BPRC Rijswijk een punt had gezet achter het gebruik van apen voor
medische proeven, maar uit een bericht van Animal Rights blijkt dit
allesbehalve het geval te zijn. Doordat de minister van de
ChristenUnie die hierover gaat, hare onbenullige
kwaadaardigheid Carola Schouten vindt dat het beschermen van
bedrijfsgegevens belangrijker is dan het vreselijke lijden van
dieren, is het voorgaande niet helemaal zeker, echter gezien de
geschiedenis van BPRC en Hartelust kan het bijna niet anders dan dat
ze betrokken zijn bij deze wel heel smerige handel….. Twee zaken zijn wel zeker: BPRC verkoopt apen voor dierproeven en dat voor € 7.000,– per stuk en BPRC en Hartelust leveren apen voor dierproeven aan de universiteit van Leuven…….

AAP en proefdieren | Stichting AAP 

Lees de tekst bij de petitie (die tekst is meer uitgebreid dan de hieronder opgenomen tekst) die Animal Rights steunt, een petitie van
‘Action for Primates’ en ‘Progress Science Mauritius’, teken deze petitie ajb
en geeft het door, het moet afgelopen zijn met het misbruik van apen
voor dierproeven!! Wat zeg ik? Het moet helemaal afgelopen zijn met
dierproeven, het is dan ook totaal nodeloos, er zijn tegenwoordig
heel andere en betere manieren om te zien of bepaalde stoffen goed
te keuren zijn voor menselijk gebruik, dat kan bijvoorbeeld door menselijk cel materiaal
te gebruiken en geeft daarmee zelfs veel betere resultaten dan het misbruik van proefdieren!!!*

Schokkende undercoverbeelden dierproeven in toonaangevend apenlaboratorium  - Animals Today

Moet je nagaan: eerder werden actievoerders tegen de proeven met apen in BPRC uitgemaakt voor terroristen, terwijl de pijn en het lijden die de medewerkers van deze duivelse organisatie veroorzaken bij weerloze dieren zonder meer als heel smerige terreur kan worden aangemerkt!! (waarnaast ze zich bovendien schuldig maken aan massamoord op weerloze dieren….) Ofwel het gaat hier om gewetenloze psychopaten!!

Dat Animal Rights onderscheid maakt tussen wel en niet in het wild gevangen dieren, vind ik op z’n zachtst gezegd je reinste kul, de mens moet met z’n moorddadige poten van deze dieren afblijven!! (overigens ook honden en katten worden misbruikt voor dierproeven*)

Nederland importeert apen uit Mauritius

Proefapen

De afgelopen twee jaar importeerde
Nederland maar liefst 221
apen uit Mauritius
. Waar deze apen precies
heen gaan is niet duidelijk, want de minister vindt het beschermen
van bedrijfsgegevens belangrijker dan het lijden van
proefdieren
. Topverdachten zijn apenhandelaar Hartelust
uit Tilburg
en het proefdiercentrum BPRC uit
Rijswijk

Internationale dierenrechtenorganisaties
trekken aan de alarmbel. Mauritius wil niet alleen haar apenfokkerij
uitbreiden, maar ook toestaan dat het vangen
van wilde apen weer wordt opgestart
. Dit moet
gestopt worden, voordat het legaal wordt om wilde apen van het eiland
te plukken en ze te exporteren naar laboratoria overal ter wereld!

Handel in apen

Handel in proefapen moet stoppen!

RED DE APEN

Ons werd bevestigd dat Hartelust sinds
1992 apen afneemt uit China, Afrika en Mauritius
. Het is
bizar dat de minister het aantal apenexperimenten in Nederland wil
verminderen, maar de grootste apenhandelaar van Europa
geen strobreed in de weg legt. Nederland is de spil in de Europese
apenhandel voor dierproeven. 

Importeert
Nederland straks wilde apen uit Mauritius?
,
(excuus maar dat doet Nederland al!! Ap) Wij voeren campagne voor
de stopzetting van apenexperimenten en de handel in proefapen.
Apen zijn geen testobjecten of reageerbuizen!
Teken onze
petitie en red
de apen
uit de laboratoria.

Hartelijke
groet,

Susan Hartland,

directeur Animal Rights 

PS Wist
je dat het BPRC uit Rijswijk
proefaapjes
verkoopt voor € 7000,-
per stuk?

PPS
De campagne tegen de apenfokkerij op Mauritius is gestart door de
organisaties ‘Action for Primates’ en ‘Progress Science Mauritius”.
Animal Rights steunt deze campagne.
Je
vindt hier de petitie
en meer informatie.

=================================

* Zie: ‘Stop ernstige dierenmishandeling door onzinnige dierproeven en gebruik alleen nog de Research Modernisation Deal‘ 

Zie ook:Nobelprijs voor Geneeskunde naar figuren die apen hebben misbruikt voor dierproeven

‘Wreedheidsvrije cosmetica’ maakt gebruik van het martelen en villen van dieren

Wetenschappers gebruiken inktvissen als proefdier

State University of New York voert gruwelijke experimenten uit op katten en zelfs op kittens…

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD EU) over TTIP, VS controles op voedselproducten
en cosmetica, zijn goed genoeg voor de EU…… AUW!!!!!
‘ (een bericht uit 2015)

Het label RMD direct onder dit bericht staat voor Research Modernisation Deal (zie de eerste link met * hierboven).

Politiebond ANPV wil algeheel verbod op verkoop alcohol…… Oei!!!!

Het BNR nieuws van 13.30 u. het bericht dat politiebond ANPV een algeheel verbod wenst op de verkoop van alcohol voor de komende 4 weken…… Eén en ander daar de bond bang is dat het vanavond ingaande verbod op de verkoop van alcohol tussen 20.00 en 07.00 u. niet zou zijn te handhaven. Het zou tot conflicten leiden in de winkels en daarvoor moeten dan boa’s of politieagenten ingezet worden, dat personeel is er eenvoudigweg niet, aldus woordvoerder Xander Simonis in het AD……. Voorts vreest hij dat men dan veel meer thuisfeestjes zal organiseren, waarvoor de drank van te voren wordt ingeslagen, met de kans dat men elkaar besmet met COVID-19…..

Een ontnuchterende strijdWellicht binnenkort in Nederland als Simonis zijn zin krijgt

Simonis weet uiteraard niet dat er een ongelofelijk aantal alcoholisten rondloopt in Nederland, zoals het woord al aangeeft mensen die verslaafd zijn aan de harddrug alcohol…… Verslaving is een ziekte en ‘cold turkey’ afkicken van alcohol zoals Simonis wenst, zal nog veel meer problemen opleveren, immers mensen worden agressief en gaan dat afreageren op de directe omgeving of dat nu op straat is of in de huiselijke kring…… Het aantal geweldplegingen op straat en achter de voordeur zal met grote aantallen oplopen en ja daarvoor heeft de politie ook al geen tijd, al kan de politie het in dat geval al helemaal niet laten afweten als men de alarmlijn belt met een melding van geweld op straat of huiselijk geweld…….

Drooglegging in de VS - Andere Tijden

Volgens Simonis zal dit wel leiden tot 19de eeuwse toestanden als in de VS, maar dan weet iedereen tenminste waar hij/zij aan toe is……. ha! ha! ha! ha! ha! Het bleek al dat Simonis geen licht is, echter deze opmerking versterkt dat gegeven op een enorme manier, immers de met negentiende eeuw wordt bedoeld de eeuw die begint in begin januari 1800 en eindigt eind 1899……. Het gaat om de drooglegging in de 20ste eeuw die begon op 17 januari 1920 en eindigde op 5 december 1933. Ja men wist waar men aan toe was: geen alcohol, wat leidde tot de illegale vraag naar alcohol en daarmee werd de maffia in de VS een organisatie om rekening mee te houden, men verdiende zich geheel en al scheel aan de verkoop van illegale alcohol….. Onderzoek wees later uit dat er in de tijd van de drooglegging meer alcohol werd gedronken dan daarvoor gebruikelijk was…..

Nee, echt een tof idee van die Simonis!! Ik zal vanavond een borrel op zijn gezondheid nemen!! Maar let wel mensen: alcohol is verreweg de meest dodelijke harddrug die in Nederland wordt gebruikt, volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gepubliceerd op RTL Nieuws van 4 september 2019, zou het om gemiddeld 15 doden per dag gaan, dat is inclusief een paar doden die door alcoholgebruik in het verkeer vallen >> een eerder cijfer in 2011 sprak nog over een gemiddelde van 12 doden per dag, exclusief verkeersdoden….. Dit cijfer houdt geen rekening met ongevallen veroorzaakt door alcoholgebruik waarbij het slachtoffer (zwaar-) gewond raakt en ook het cijfer aan slachtoffers door geweld veroorzaakt door alcoholgebruik is daar niet in meegenomen….. 

Hier de kosten van alcoholgebruik voor de maatschappij, een cijfer van de STAP site, aangeleverd door het RIVM:

In 2013 kostte alcoholgebruik de Nederlandse samenleving netto 2,3 tot 4,2 miljard euro. Dat blijkt uit een recent herziene kosten-batenanalyse van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en drie andere onderzoeksinstituten. Als ook de private kosten worden meegenomen in de berekening, zoals de kosten van voortijdige sterfte en verlies aan kwaliteit van leven, dan waren de nettokosten in 2013 4,2 tot 6,1 miljard. (hier moet aan toegevoegd worden dat wanneer je door een dronken automobilist wordt aangereden en je wordt bijvoorbeeld op de eerste van de maand op de IC opgenomen, maar je overlijdt een maand later, je niet wordt meegenomen in het cijfer van het aantal alcoholdoden, hetzelfde geldt overigens voor ‘gewone ongelukken’ waarbij een auto is betrokken)

Zie ook: ‘Grapperhaus (CDA minister Justitie en ‘Veiligheid’) wil Narcotica Unit tegen drugsmaffia…… Oef!!‘ (o.a. met aandacht voor alcoholgebruik en zie de links in dat bericht)

Madeleine van Toorenburg wil alle koffieshops sluiten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht)

Wim van Dalen (o.a. STAP): alcohol is net zo schadelijk als tabak…… AUW!!!!‘ (en zie de links in dat bericht)

Wim van Dalen (STAP) wil festivals en horeca om zeep helpen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

ING prijst harddrugsfabrikant de hemel in!!‘ 

En zie een eerder bericht van deze dag over de persconferentie die Rutte gisteravond gaf: ‘Coronavirus: VVD premier Rutte draait aan knoppen en probeert het virus met een hamer te bestrijden…… ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over alcohol, harddrugs, alcoholisme, verslaving, softdrugs, alcoholreclame, stichting alcoholpreventie (STAP) en/of het Coronavirus,klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.