Coronavirus: VVD premier Rutte draait aan knoppen en probeert het virus met een hamer te bestrijden…… ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte liet gisteravond weten dat hij aan knoppen draait en het Coronavirus met een hamer plat wil slaan….. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een belachelijke beeldspraak!!

Inderdaad: Rutte draait aan knoppen, echter volgens mij met een blinddoek op, het is als het rad van fortuin, je weet nooit wat de uitkomst is, geen mondmaskers, misschien toch wel dan het advies om op bepaalde plekken een masker te dragen, daarna een dringend advies en binnenkort een verplichting binnen alle publieke binnenruimten…… Hetzelfde geldt voor de hoeveelheid mensen die bij elkaar mogen zijn, 100 daarna 50 vervolgens 30 en nu in 4 personen en dat hangt dan weer af van waar die gezelschappen zich bevinden, zo mag je buiten met 4 personen samen zijn (met 1,5 meter afstand) en binnen met maximaal 3…….

Zo sla je met een hamer vooral op je eigen vingers - Maurice de Hond De hamer van Rutte met een voorbeeld van de gang van zaken

‘Het mooist’ is uiteraard het met een hamer platslaan van het virus…. Rutte wil dit zelf doen en reken maar dat hij eerst 10 keer op zijn vingers en duim slaat!!

Kabinet kiest voor mokerslag in de strijd tegen het coronavirus |  Nederlands Dagblad Rutte doet een mokerslag na, dat belooft niet veel goeds!!

Ongelofelijk dat men flapdrol Rutte nog serieus neemt (met hulp van de volgzame reguliere media die hem roemen om wat niet meer is dan zijn waanzinnige ad hoc aanpak op de virusbestrijding…..)

Voor meer berichten over het Coronavirus en/of Rutte, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Laatste ‘bijwerking’ om 18.57 u. 14 oktober 2020.

Lousewies van der Laan (D66 directeur Transparency Int.) over het niet vervolgen van Nederlandse corruptie en het laten barsten van klokkenluiders

Gisteren na 8.00 u. op Radio1 oud-D66 politicus Lousewies van der Laan (‘politicus’, nee ik maak geen onderscheid meer tussen man en vrouw, je reinste kul en reden tot achterstelling), zij sprak over een zojuist uitgekomen rapport van Transparency International waaruit blijkt dat Nederlandse bedrijven meedoen aan de wereldtop corruptie in stand houden en in de praktijk brengen….. Het gaat hier om de Corruption Perceptions Index (CPI) van Transparency en daar staat Nederland als nummer 8 genoteerd!! Waar een klein land al niet groot in kan zijn…….

Van der Laan deed het voorkomen als zou de Nederlandse regering daar weinig aan kunnen doen, logisch daar ze nu eenmaal lid is van oplichterspartij D66 en ja die partij zit alweer een paar jaar in het kabinet, dus niet te hard tekeergaan (‘nee toch?’), zelfs niet als je via een politieke benoeming Nederlands directeur Transparency international bent geworden en dat alleen daarom juist wel zou moeten doen, zeker als je ziet dat minister van Buitenlandse Zaken, zijne VVD flapdrolligheid Blok met een grote bek spreekt over corruptie elders…… 

Mr. L.W.S.A.L.B. (Lousewies) van der Laan - Parlement.com

Van der Laan zei nog net dat het wel anders moet en dat was voor mij al een ‘hele opluchting….’ Er is te weinig personeel om zaken te onderzoeken, aldus van der Laan, alsof Nederland zich net heeft vrijgevochten van een koloniale overheerser en het bestuur nog niet op orde is….. Uit de rapportage blijkt verder dat figuren die verdacht worden zelden
voor de rechter komen en ook dat is uiteraard te danken aan
datzelfde personeelstekort, willens en wetens door opvolgende kabinetten veroorzaakt middels bezuinigingen op
het rechtssysteem in ons land…… 

Het is meer dan schandalig dat Nederlandse bedrijven zich op grote schaal schuldig maken aan corruptie in het buitenland en helaas is dit niets nieuws, het is al jaren bekend echter geen hond die het iets interesseert…… Sterker nog: hetzelfde kabinet dat het klokkenluidershuis heeft opgezet (zo meer daarover), Rutte 2 had PvdA minister Ploumen die het in haar verknipte kop haalde om ontwikkelingssamenwerking geheel opnieuw in te richten, zodat langlopende projecten over de kop gingen en waar ze Nederlandse bedrijven in het buitenland ontwikkelingsgelden gaf, dat was volgens haar een betere manier om ontwikkelingshulp te geven…. Een paar jaar later maakte Oxfam Novib bekend dat het nieuwe ontwikkelingshulp een groot fiasco was en dat er kapitalen aan ontwikkelingshulp waren verdwenen, precies zoals voorspeld door deskundigen (en jouw eigen Azijnpisser)…… Verdwenen door corruptie en het wegsluizen van geld naar schimmige buitenlandse bankrekeningnummers van die ondernemers…….

Dat was het nog niet mensen, van der Laan gaf toe dat de enorme lijsten met brievenbusfirma’s in Nederland ontoegankelijk zijn voor onderzoekers van Transparency en Follow the Money, daarmee gaf ze ongewild aan dat de overheid en daarmee de opvolgende kabinetten helemaal geen behoefte hebben aan pottenkijkers die schimmige geldstromen willen onderzoeken en die openheid willen geven over bedrijven die in feite gelegaliseerd de belasting in eigen land ontduiken, wat mij betreft zonder meer een vorm van corruptie……. 

Zoals al vaak op deze plek verzucht: het is een schande dat een vooraanstaand lid van een politieke partij directeur is van een organisatie als Transparency International, zo blijkt ten overvloede nog eens uit dit bericht!!

Wat betreft het slecht omgaan met klokkenluiders*, stelde van der Laan dat daarnaar een onderzoek is ingesteld….. ha! ha! ha! ha! Ja nadat het hele bestuur in 2017 opstapte omdat het één grote puinhoop was in het  Klokkenluidershuis, een organisatie die het heeft gepresteerd om in de paar jaar dat het bestaat niet één zaak te kunnen afhandelen….. Je zou als klokkenluider wel gek zijn om naar dat huis te gaan, immers het eerste wat je moet doen is een verklaring tekenen dat je niet met je informatie de boer opgaat, terwijl dat nu juist het belangrijkste is wat klokkenluiders willen, anders hadden ze net zo goed ontslag kunnen nemen of de mond gehouden over de misstanden die ze wilden aankaarten…… Maar ja alweer: van der Laan is ex-politicus van D66 dat al sinds 2017 meeregeert en ook op dat dossier verantwoordelijkheid draagt als regeringspartij…….. In de links hieronder veel meer over klokkenluiders en het Klokkenluidershuis. Voor meer berichten over corruptie en ontwikkelingssamenwerking, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Tot slot nog dit: orkaan Irma en de malaise door het Coronavirus hebben ervoor gezorgd dat de ellende op de Antilliaanse eilanden Curaçao en Sint Maarten hoog was, na orkaan Irma en dit jaar tijdens de Coronacrisis, weigerde Nederland hulp te verlenen daar eerst corruptie moest worden aangepakt (wat betreft Sint Maarten werd zelfs de eis gesteld dat eerst de zittende regering moest aftreden…)…  Curaçao moest eerst de corruptie aanpakken en werkgelegenheid creëren, terwijl door de Coronacrisis de hele toeristenindustrie plat lag, zo ongeveer de enige bron van inkomsten….. Eén en ander NB tijdens de Black Liver Matter [BLM] demonstraties, waar de Antillen de plek was waar wit Nederland slaven verhandelde….. De hoofdverantwoordelijken in deze: resp. PvdA plork Plasterk, minister in Rutte 2 en de huidige CDA staatssecretaris en opperhufter Knops.

* Zie:  ‘Ontmoeting met een Klokkenluider…..‘ (een artikel van ‘Leefse…..!!!’ voor nieuwe berichten op dat blog zie ook de onderkant van deze pagina)

Zie ook: ‘Philips wist al in 2010 van omkopingsschandaal bij Braziliaanse dochter Dixtal’

Helma Lodders (VVD 2de Kamer) neemt het op voor belastingdienst klokkenluider i.z. kinderopvangtoeslag‘ (en zie de links in dat bericht)

Huis voor Klokkenluiders blijkt nog groter fiasco dan eerder gedacht…… Wat wil je? Opgezet op initiatief van bedrijven lobbykabinet Rutte 2…….

Plasterk adviseert klokkenluidershuis niet onder te brengen bij ombudsman

‘Huis voor Klokkenluiders’ bedoelt om klokkenluiden tegen te gaan………

Klokkenluiders in vervolg vogelvrij, een nieuwe EU wet…….

AIVD geïnfiltreerd in Klokkenluidershuis, dat is ‘gewoon’ gebruik maken van vakkrachten……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klokkenluidershuis een fiasco, zoals voorspeld………

Klokkenluidershuis zoals verwacht één grote mislukking………

Britse regering wil klokkenluiders tot 14 jaar gevangenisstraf geven………… Leve de vrije nieuwsgaring!!

Stop ‘Trade Secrets Protection Directive!’ Daarmee worden we overgeleverd aan bedrijven……..

Zie terzijde en bepaald niet onbelangrijk: ‘Niet alleen Assange staat terecht, maar ook echte journalistiek en degenen die de klok luiden over oorlogsmisdaden, corruptie en andere smerige zaken‘ (en zie de links in dat bericht)

OPCW valt door de mand, klokkenluider: Douma gifgasaanval werd niet uitgevoerd door Syrische leger‘ 

Voor meer berichten over klokkenluiders, klokkenluidershuis, orkaan Irma, Curaçao, Sint Maarten, BLM, ontwikkelingshulp en/of Ploumen, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Voor meer berichten over politieke benoemingen, typ ‘politieke benoeming’ (of gebruik: copy paste) in het zoekvlak bijna rechtsboven op deze pagina. 

VS zet een nieuwe stap richting gerobotiseerde oorlog: een onbemande hybride tank

Nadat de
VS al jaren op grote schaal verdachten vermoordt met drones, waarbij
meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht, dus veelal
vrouwen en kinderen, heeft het bedrijf Textron Systems, een
‘dochteronderneming’ van Howe & Howe, een volautomatische robot
tank gebouwd die zowel elektrisch als middels diesel enorme afstanden
kan afleggen en veel sneller is dan de huidige ‘gewone tanks…….’

Het is
duidelijk dat e.e.a. mogelijk is door de enorme kapitalen die de
Trump administratie in het leger heeft gestoken en dat deze tank dan
ook in de eerste komende (illegale-) oorlog die de VS begint zal worden ingezet, of die oorlog
nu gevoerd wordt tegen Iran, Rusland, China of een ander land dat
niet gebukt wenst te gaan onder imperialistische buitenlandbeleid van de
VS…….

Lees het
volgende artikel, eerder gepubliceerd op het tegenwoordig rechtse
Zero Hedge en zegt het voort, het is de hoogste tijd dat de westerse
volkeren nee gaan zeggen tegen oorlogen die het westen voert in landen waar het niets te zoeken heeft…. Aan
gerobotiseerde oorlogsvoering (grootschalige terreur) zou al helemaal niet begonnen mogen worden, daar het de opmaat is naar een nog meer inhumane en zwaar geïndustrialiseerde vorm van massamoord, die toegepast zal worden in een volgende illegale
grondstoffenoorlog van de VS en haar NAVO-partners…… Oorlogen kosten niet
alleen enorm veel mensenlevens, maar zorgen er ook nog eens voor dat
er grote vluchtelingenstromen opgang worden gebracht en
kweken tenslotte ook nog eens terreur op de straten van Europa en dan
m.n. op de straten van NAVO-lidstaten…….  

Wat gerobotiseerde oorlogsvoering teweegbrengt is zoals gezegd te zien aan de vele duizenden moorden die de VS pleegt met drones, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht (‘niet eens verdacht’: immers het gaat om het vermoorden van verdachten [standrechtelijke executies], zonder dat deze verdachten zich fatsoenlijk hebben kunnen verdedigen voor een rechtbank……)

US
Army To Receive “Astonishingly Powerful” Electric Robot
Tank

by Tyler
Durden

Sun, 10/11/2020 – 23:30

According to Military.com,
Textron Systems, via its subsidiary Howe & Howe, is set to
deliver two versions of a new robotic tank to the US Army. 

Textron will deliver up to four
10-ton Ripsaw M5 Robotic Combat Vehicle prototypes by the end of this
year; each of the tanks will be outfitted with a diesel-hybrid
powertrain. An all-electric version of the M5 will be delivered in
the first half of 2021 for pilot testing. 

Ripsaw M5

Textron
Systems’ Ripsaw M5 unmanned vehicle at the 2019 Association of
the United States Army’s annual meeting. h/t Textron 

“The RIPSAW® M5 is
mission-ready,” Textron tweeted earlier this month. 

Textron Systems  @TXTSystems

The RIPSAW® M5 is mission ready. Visit our virtual booth at #AUSAnow to learn more about M5 and our wide range of products. Register today!

l.feathr.co/AUSANow/Exhibi

#AUSA2020#TeamRipsaw#WeBuildCoolStuff

(kan helaas de video in dit Twtterbericht niet overnemen, hier een video van YouTube met deze tank, let op het imbeciele commenaar vooraf en ach bomen vernielen wat maakt ‘t uit en dan zegt het bedrijf: we build cool stuff……)

5:05 PM · Oct 3, 2020Sprout Social

22 Retweets 9 Quote Tweets 38 Likes

Flushed with cash, the Army has
been on a modernization spree during President Trump’s first term in
office. 

“We’ve spent $2.5
trillion over the term in office, my term,” Trump recently said.
“That’s over three and a half years — think of that $2.5
trillion. I took over a depleted military, old equipment, broken
equipment.”

During this time, the Army has been
searching
for a light, medium, and heavy version of fully autonomous tanks

to give infantry commanders the option of sending robots into harm’s
way before human troops. The use of autonomous systems on the modern
battlefield could save lives during the next war, if that is against
Iran, China, and or Russia. 

Sara Willett, program director for
ground robotics at Textron, told reporters Thursday that the
all-electric M5 will not have a cannon mounted on the turret like the
standard M5. 

“It’s a flat deck
variant that we will be delivering for the all-electric version,”
Willett said. 


 

Michael Howe, senior vice president
from Howe & Howe, said, “one of the most exciting points of
going all-electric is the performance that we see.” 

Howe said the M5 is “astonishingly
powerful” with two 900-horsepower hybrid electric motors and a
diesel range extender.

“This range extender
is just a generator, so it goes into the vehicle itself and allows
the vehicle to go … to an extended range of out to 300 to 400
miles,” he explained.

In September, Army Futures Command
directed the Maneuver Capabilities Development and Integration
Directorate at Fort Benning, Georgia, to develop new requirements for
electric combat ground vehicles.

===============================

Zie ook: ‘Verbied verdere ontwikkeling van moordrobotten

Collectief schulden regelen, alweer een nieuwe manier van schuldenaanpak, die niets doet aan de bron daarvan

Vandaag tekenen 80 gemeenten voor een (alweer) nieuwe aanpak van schulden: Collectief schulden regelen, zo meldde het Radio1 nieuws vanmorgen in het nieuws van 9.00 u. De mensen met schulden overleggen dan bij de gemeenten met alle schuldeisers, dat bespaart tijd, veel papierwerk en bureaucratie en zo kunnen de deze mensen eerder beginnen met het afbetalen van hun schulden……. 

Verder gezocht op de site van de NOS en daar valt o.a. te lezen dat men in Den Haag al langer experimenteert met deze manier van werken, waar deze gemeente afspraken heeft gemaakt met 30 organisaties (en bedrijven, Ap), zoals woningcorporatie Vestia, de Belastingdienst en zorgverzekeraars VGZ en Zilveren Kruis, al wordt er gesteld dat veel bedrijven nog niet meewerken zoals Bol.com en Zalando……….

Veel plannen, weinig daden: schuldhulpverlening zakt weg in het zand | Trouw Afbeelding uit Trouw bij het artikel: ‘Veel plannen, weinig daden: schuldhulpverlening zakt weg in het zand

Het voorgaande geeft aan waar het aan ontbreekt: betaalbare huren (het is meer dan schandalig dat huurders tegenwoordig tot 10% meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers, terwijl ze amper of geen rechten over hebben, zelfs mensen met lage inkomens betalen één derde van hun karig inkomen aan huur!!! dan te bedenken dat D66 hufter Ollongren weigerde de huurverhoging dit jaar niet door te voeren, nee ze gaf zelfs toestemming voor de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd!!*)…. Verder is er nog de financieel veel te hoge belastingdruk, zeker voor de laagbetaalden: naast de btw en de inkomstenbelasting zijn er nog regionale en lokale belastingen en zelfs op de energierekening waarvoor je al btw betaalde, zit tegenwoordig een opslag voor energiebelasting en een bedrag voor duurzame energie, met de naam: opslag duurzame energie en klimaattransitie…. Dan is er nog de veel te dure zorgverzekering en het op de pof kunnen kopen bij bedrijven als Bol.com en Zalando (Let wel: Bol is een bedrijf van Albert Heijn, je weet wel de supermarkt die altijd op haar eigen ‘kleintjes’ let en de klant regelmatig een oor aannaait….)……

Kortom men verspilt kapitalen, kleineert mensen die schulden hebben gemaakt, maar doet alleen iets aan het gevolg niet aan de oorzaak……. Er wordt nu al ruim meer dan 25 jaar geluld over de schuldhulpverlening en ook met de nieuwe aanpak zal er aanwas blijven van nieuwe mensen die in de schuldenellende zullen belanden……. Ook de verhoging van het minimumloon naar een fatsoenlijk inkomen gaat het kabinet Rutte 3 met VVD, CDA, D66 en ChristenUnie te ver (verder wordt Rutte 3 gesteund door de christenbroeders van de SGP) Te zot voor woorden!! (onthoud de namen van die partijen voor het moment dat je volgend jaar maart gaat stemmen en vergeet niet dat de PvdA en GroenLinks nu wel tamtam maken, maar zo gauw ze mee mogen regeren worden de meeste beetje sociale plannen vernietigd in de papierversnipperaar….)

* Zie: Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht‘ en:

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………

Zie ook: ‘Berlijn ontruimt oud kraakpand: weer moeten huurders wijken voor een speculant‘ (met o.a.aandacht voor de krankzinnig hoge huren in Nederland)

Qualis verkoopt huizen aan buitenlanders tijdens de immer voortdurende woningnood

Kabinet
Rutte 3 heeft record neergezet: meer dan 10 miljard gestolen van de
huurders, die bovendien de huurverhoging per 1 juli moeten betalen
‘ (!!!!)

Aantal
belastingvrije schenkingen van een ton verdubbeld voor kinderen van
rijke ouders, terwijl kinderen uit arme gezinnen hun loon mogen
inleveren als paps of mams in de bijstand zit
‘ (!!!!)

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het
asociaal als Nederlanders op vakante gaan naar Turkije…… Nu wat ik
asociaal vind ‘Cora!!’

Paul Smeulders (GroenLinks Tweede Kamer) wil ‘eerlijke huur’ voor middeninkomens, alsof de lage inkomens niet meer bestaan

Woningcorporaties laat uw menselijk gezicht eindelijk voor één keer zien: bevries de huren!!‘ (ook met aandacht voor ‘scheefwonen’, woningnood en de huizenbubbel)

Belastingontduikers krijgen staatssteun, waar huurders en de grote onderlaag het gelag moeten betalen (een cartoon)‘ 

Gert-Jan Segers (CU 2de Kamer) zegt dat god tegen hem spreekt en ‘neemt het o.a. op voor huurders’ en kopers

Heiko Maas (Duitse minister BuZa) wil dat EU sancties treft tegen Rusland vanwege vergiftiging Navalny

Niet te geloven: de ministers van buitenlandse zaken van de afzonderlijke EU-lidstaten hebben besloten om de sancties tegen Rusland te verzwaren vanwege de vergiftiging van Navalny, die door een aantal van de reguliere westerse media al wordt aangeduid als ‘oppositieleider’, terwijl hij en zijn partij goed zijn voor een paar zetels……. In Nederland hebben de NRC, Volkskrant, Trouw, NU.nl en de zogenaamde onafhankelijke NOS hun lezers/kijkers/toehoorders deze leugen geserveerd…… Moet je nagaan: juist NRC, Volkskrant en de NOS durven keer op keer de sociale media te beschuldigen van het brengen van ‘fake news’ (nepnieuws), terwijl ze stuk voor stuk de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak en Libië hebben verdedigd, oorlogen die werden ‘gelegitimeerd’ op basis van leugens zoals iedereen heden ten dage kan weten…….. (maar waarvoor die media nooit een rectificatie hebben geplaatst!!)

Terug naar de vergiftiging van Navalny: zonder enig bewijs dat de Russische overheid schuldig is aan het vergiftigen van Navalny, verzwaart men de sancties tegen dat land….. Het feit dat Rusland geen verklaring heeft gegeven voor de vergiftiging van Navalny is onderdeel van het bewijs, dit terwijl verzoeken van Rusland om mee te mogen doen aan het onderzoek worden afgewezen…… ha! ha! ha! ha! ha! Hoe doorzichtig kunnen de EU lidstaten hun eigen bevolking besodemieteren??? Maar wacht, er is nog meer ‘bewijs’ (houd je vast!): er is geen andere plausibele verklaring voor de vergiftiging dan dat Rusland de dader is….. Ofwel: men kan geen andere dader verzinnen dan Rusland, dus moet Rusland de dader zijn….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Je snapt dat dit niets met wat voor bewijsvoering dan ook te maken heeft, bovendien waarom zou een land dat al onterecht slachtoffer is van sancties, een figuur proberen te vergiftigen die geen bedreiging vormt, terwijl als Rusland hem inderdaad zou willen vermoorden er zo ongeveer 20 andere manieren zijn te bedenken om hem wel met succes uit het leven te helpen, niet in de laatste plaats in de gevangenis waar Navalny zat…… Dan nog: Rusland werd eerder al volkomen onterecht beschuldigd dubbelspion Skripal en zijn dochter te hebben vergiftigd met novitsjok, alweer op uitermate belachelijke bewijsvoering…… Is het dan geloofwaardig dat Rusland dit nog een keer in eigen land zou doen en het slachtoffer laat vertrekken naar het buitenland??? Hoe zot moet je zijn om dat te geloven??!!! 

Novichok and Nonsense: From a Post-Factual to a Post-Logic World – The 21st  Century

Bovendien: als er novitsjok was gebruikt waren de Skripals al lang en breed begraven geweest en was Navalny al in Rusland overleden….. Daarvoor heeft men een nieuw verhaal verzonnen: er zou sprake zijn van een nieuwe vorm van novitsjok….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Overigens heeft ook de OPCW een smerig spel gespeeld, doordat ze totaal ongeloofwaardig was geworden, heeft deze organisatie eerst een verzoek van Rusland afgewezen om de staal te onderzoeken die van Navalny werd afgenomen en vervolgens het onderzoek uitbesteed aan uiterst deskundige laboratoria buiten Nederland, aldus dit orgaan……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja uitbesteed en daar alvast de uitslag aan toegevoegd die uit het onderzoek moest komen: Rusland is de dader!! 

Over de OPCW gesproken, die constateerde in eerste instantie tijdens het onderzoek naar de aanslag op Skripal dat Rusland geen novitsjok in het bezit had, de formule voor de stof werd weliswaar ontwikkeld in de Sovjet-Unie, maar niet in Rusland gefabriceerd, dit gebeurde wel in Oekraïne…….. Daarnaast hebben Duitsland en Groot-Brittannië een ‘kleine voorraad novitsjok…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Vreemd overigens dat de OPCW zich nu ook met politiek en rechtspraak bemoeit, daar dit zogenaamd onafhankelijke orgaan heeft laten weten dat de ‘aanslag op Navalny’ een schending is van het verdrag tegen het gebruik van chemische wapens en daardoor mag Rusland niet ongestraft blijven…… (De OPCW is een autonome internationale, multilaterale organisatie die samenwerkt met de VN) Hoe kan de OPCW dan ten eerste zich bemoeien met de schuldvraag, alsof er een handtekening van Putin of het hoofd van de GROe in de staal bloed van Navalny werd aangetroffen en ten tweede zich zelfs bemoeit met strafvervolging….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (nogmaals: dit orgaan noemt zich ‘onafhankelijk…’) Eén en ander is een teken dat deze zaak aan alle kanten stinkt naar anti-Russische propaganda!! Zoals gezegd wie e.e.a. gelooft moet wel zot zijn en zich snel laten nakijken, ‘wie weet heeft men resten van Navalny’s vergiftiging in de hersenpan!!’

Het is duidelijk dat de EU burgers voor imbeciel worden gehouden door hun respectievelijke regeringen (ook Blok liegt hard mee in het anti-Russiche propaganda koor), je maakt mij niet wijs dat men op regeringsniveau deze belachelijke leugens gelooft!! Kortom we worden ongelofelijk besodemieterd!! 

Navalny heeft laten weten dat Putin achter de aanslag op diens leven zit…… ha! ha! ha! ha! Ja en omdat ‘oppositieleider Navalny’ het zegt gelooft men hem op diens blauwe ogen…….

Waarom we worden belazerd? Simpel de wapenfabrieken draaien weer op volle toeren als tijdens de hoogtijdagen van de eerste Koude Oorlog en dat willen we vooral zo houden, Rusland en China moeten de grote vijanden blijven, zoals George Orwell in 1984 schrijft, ‘oorlog is vrede…..’

Oorlog (of een Koude Oorlog 2.0) is nodig om de bevolking bang en onder de duim te houden en de winsten van de wapenfabrikanten  te optimaliseren en ook oliemaatschappijen hebben baat bij oorlogsvoering, immers dat is ‘goed voor de prijs van olie……’ Bovendien is oorlog goed voor de geheime diensten die het liefst iedereen van wieg tot graf zouden willen schaduwen en elke vorm van verzet tegen de bestaande status quo in de kiem willen smoren…… (wapenfabrikanten in de breedste zin van het woord, dus ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Zie ook:

‘Russen zijn de domste idioten op de wereld’: Navalny als breekijzer voor de VS en de EU‘ 

Navalny: de novitsjok wonderen zijn de wereld nog niet uit‘ 

Aanslag op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen

Novitsjok onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de ‘vergiftiging van Navalny’

Navalny:
zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en
m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor vergiftiging

Duitse regering stelt dat Navalny is vergiftigd met novitsjok

Navalny werd niet vergiftigd maar raakte in coma door een hypo‘ 

Navalny: een nieuwe ‘giftige stok’ om Rusland en Putin mee te slaan

Skripal scenario van GB volledig onderuit gehaald door Israëlische expert‘ (zeker lezen mensen!)

Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!‘ (!!!!)

Joël Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag actie Skripal‘ (en zie dat bericht o.a. voor meer artikelen met christen hypocriet en oorlogshitser Voordewind)

Skripal vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha!

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal

Rusland verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok (novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-Brittannië zit ‘goed fout….

Stef Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (zoals men nu [12 oktober 2020] in de EU weer stelt dat Rusland de schuldige is voor ‘de aanslag op Navalny’, daar dit ‘geloofwaardig’ is [wat het nu juist niet is!!]……)

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet heeft
gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer met 10
km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal: geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal: wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met gifgas’

Russisch zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore met commentaar!

OPCW bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit Rusland……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Nieuwe ‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan worden afgeschreven als false flag operatie

Utrechts provinciebestuur: zwanen mogen worden vermoord

Animal
Rights kwam afgelopen donderdag met het bericht dat de provincie
Utrecht toestemming heeft gegeven om knobbelzwanen af te schieten,
ofwel te vermoorden, omdat ze ‘schade toebrengen aan gras….’ Hoe is
het gvd mogelijk??!!!

Verantwoordelijke partijen in deze en onthoudt het mensen als je maart volgend jaar in het stemhok staat: GroenLinks, D66, CDA, PvdA en ChristenUnie. (maakt niet uit of ze in het proviciebestuur, lokaal bestuur of het landelijk bestuur zitten, het zijn je reinste oplichters, die geen probleem hebben met zware dierenmishandeling, neem alleen al de intensieve martelveehouderij: voor meer berichten daarover, klik op dat label, direct onder dit bericht….)

Aan de
tekst van Animal Rights hieronder zou ik nog willen toevoegen dat het
afschieten van wilde dieren niet helpt, immers de vrijgekomen plekken
worden vrijwel direct weer ingenomen door andere zwanen, het is dan ook duidelijk
dat het Utrechtse provinciebestuur dat toestemming tot het vermoorden van deze dieren gaf, in de zak zit
van de psychopathische jagerslobby…….. Kortom hier is
hoogstwaarschijnlijk ook nog eens sprake van corruptie…… E.e.a.
blijkt ook wel uit het feit dat provincie Utrecht ook toestemming heeft gegeven voor het
afschieten van vossen in de nachtelijke uren, met het uitzetten van
aas en met gebruikmaking van geluiddempers, zodat de bevolking niets hoort en
daarmee niet pissig kan ingrijpen…….*

Lees het artikel van Animal Rights, waar men nog heel wat meer heeft te vertellen over het vermoorden van zwanen en zegt het voort:

Utrechtse zwanen krijgen de kogel

Nieuws: 8 oktober 2020

De
provincie Utrecht heeft toestemming gegeven om knobbelzwanen in bijna
de hele provincie dood te schieten wegens schade aan gras. De
dierenrechtenorganisaties Animal Rights en Fauna4Life
hebben samen bezwaar aangetekend. Niet alleen is de knobbelzwaan een
beschermde inheemse diersoort, maar ook twee andere zwanensoorten, de
kleine en wilde zwaan, worden door het afschot onnodig in gevaar
gebracht. Eerder procedeerden de organisaties ook al tegen het
afschot van zwanen in Friesland. Daar werd het afschot door
de rechter tijdelijk verboden
en later draaide de provincie
haar besluit terug
.

De
organisaties: “Wij zullen ook nu weer de rechter verzoeken het
afschot te schorsen. De afgelopen drie jaren zijn er in Utrecht maar
liefst 2.251 knobbelzwanen gedood.1
Als er niemand bezwaar aantekent worden duizenden dieren zonder
protest veroordeeld tot de kogel.”


KLEINE,
WILDE EN KNOBBELZWANEN


Als er niemand bezwaar
aantekent worden duizenden dieren zonder protest veroordeeld tot de
kogel. Jessica Smit, Animal Rights

Kleine zwanen, wilde zwanen en
knobbelzwanen komen vaak in gemengde groepen voor. Het verschil
tussen (jonge) knobbelzwanen, (jonge) kleine zwanen en (jonge) wilde
zwanen is moeilijk te zien. Hierdoor kunnen de soorten makkelijk met
elkaar worden verward. Kleine zwanen en wilde zwanen zijn strikt
beschermde soorten. Het opzettelijk doden, vangen of verstoren van
deze diersoorten is verboden.

De
wereldpopulatie van de kleine zwaan wordt geschat op hooguit 15.000
individuen. In zachte winters komt maar liefst 60% van de populatie
hier overwinteren.2
Nederland heeft dus een grote internationale verantwoordelijkheid
voor de instandhouding van deze soort. De aantallen kleine zwanen
nemen af en de soort is extreem verstoringsgevoelig. Ook heeft meer
dan 22% van de kleine zwanen, ondanks hun strikt beschermde status,
hagel in het lichaam.3

Jessica Smit van Animal Rights: “Er
worden knobbelzwanen afgeschoten en daarnaast wordt ook geen enkele
rekening gehouden met andere zwanensoorten. Illegale verwonding en
afschot zijn een reëel gevaar. Dit moet te allen tijde worden
voorkomen.”

Schade aan gras?

De provincie geeft ook
nog eens toestemming tot afschot, voordat er überhaupt preventieve
maatregelen zijn ingezet. Dat mag niet. Pauline de Jong, Fauna4Life

Knobbelzwanen mogen van de
provincie jaarlijks vanaf 1 december t/m 14 juni worden afgeschoten.
Het besluit geldt tot en met 2025. Zo’n toestemming kan alleen
worden verleend ter voorkoming van belangrijke schade. De provincie
heeft deze ontheffing verleend, omdat er zogezegd in de hele
provincie sprake zou zijn van schade aan gras.

De rechter
heeft al eerder geoordeeld dat uit het feit dat zowel een
schadeveroorzakende diersoort als schadegevoelige gewassen in een
provincie voorkomen, niet zomaar de conclusie kan worden getrokken
dat belangrijke schade zich ook overal voordoet.4
Dat moet eerst worden bewezen.

Pauline de Jong van Fauna4Life: “Er
moet per geval, bijvoorbeeld per bedrijf of hectare, worden
aangetoond dat er sprake is van belangrijke schade én dat
preventieve maatregelen niet mogelijk zijn. De provincie geeft ook
nog eens toestemming tot afschot, voordat er überhaupt preventieve
maatregelen zijn ingezet. Dat mag niet.”

Lees ook: rechter:
afschot zwanen Friesland verboden

Laat zwanen leven!

Ook zwanen horen thuis
in Nederland en hebben net zoveel recht om hier te leven als wij.
Animal Rights & Fauna4Life

Knobbelzwanen zijn grote dieren die
bijna nooit in één keer dood worden geschoten. Iedereen kent de
beelden van half
aangeschoten zwanen in Zuid-Holland die een vreselijke doodsstrijd
doormaken
. Keer op keer verlenen provinciebesturen ontheffingen
die het doden van wilde dieren mogelijk maken. In plaats van het
geweer te zien als enige en ultieme oplossing bij conflicten tussen
mensen en dieren, moeten we wilde dieren in Nederland zo veel
mogelijk rust en ruimte geven.

De organisaties: “Ook zwanen
horen thuis in Nederland en hebben net zoveel recht om hier te leven
als wij. We moeten opnieuw leren samenleven met wilde dieren. Oók
als hun belangen botsen met menselijke belangen. We zijn hier niet
alleen voor onszelf, maar met elkaar.”

Lees ook: afschot
knobbelzwanen van de baan

  1. Jaarverslagen
    Faunabeheereenheid Utrecht, (2017, 2018 en 2019).
     

  2. Sovon
    Vogelonderzoek en Deltares, (2016). “De ecologische haalbaarheid
    van Natura 2000 instandhoudingsdoelen.” Pag. 45-48. 

  3. Newth et
    al., (2011). “Incidence of embedded shotgun pellets in Bewick’s
    swans Cygnus columbianes bewickii and whooper swans Cygnus cygnus
    wintering in the UK.” Published: Biological Conservation, 2011. 

  4. Rechtbank
    Noord-Holland, (2017). ECLI:NL:RBNHO:2017:10195 

===========================================

*
Zie: ‘Utrecht gaat ‘s nachts vossen afschieten‘ (teken ajb de petitie die naast dat bericht is weergegeven en zegt het voort!!)

Zie ook: ‘Dijksma: Zwanen worden in Nederland mishandeld onder ‘toezicht’ van de NVWA‘ (PvdA oplichter Dijksma had daar geen moeite mee….)

Partij voor de Dieren met schadeclaim van zwanenlijk-koker Smit aan de broek…..‘ 

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….‘ (terwijl het bekend is dat dit laffe moorddadige tuig dit al heel vaak heeft gedaan dit daar jagers roofvogels als concurrenten zien, je zou dit psychopathisch tuig……. Oh nee je mag niet oproepen tot geweld, bijna mijn excuus)

Ganzen moeten massaal worden vermoord…., met dank aan VVD, PvdA, CDA, D66, ChristenUnie en SGP….

Dierenarts Peter Klaver voor het vergassen en nekken klieven van ganzen…….

Zwanendrifter Oostveen spande kort geding aan tegen dierenarts Saskia van Rooy…….

Heb aan de labels ook zwanendrifters toegevoegd, dit geteisem vangt zwanen, kortwiekt ze en verkoopt ze vervolgens aan hufters die een zwaan in de enorme tuin met vijver willen hebben. Eén en ander zou verboden zijn (zie de link direct hierboven) echter zou volgens vogelaars nog steeds gebeuren, dit geteisem gaat zover dat ze mensen met geweld bedreigen die zich hiertegen verzetten………

Vanmorgen het belangrijkste nieuws in het NOS Radio1 Journaal

Vanmorgen was het belangrijkste nieuws in het NOS Radio1 Journaal na het nieuws van 8.00 u. >> het niet doorgaan van het carnaval in Tilburg dit vanwege de Coronacrisis…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ik lach wel, maar lullig genoeg betalen wij met ons belastinggeld voor deze zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde en haar veelal pruts-uitzendingen die meer weg hebben van ‘Van Gewest tot Gewest’, al moet ik zeggen dat dit al lang ter ziele zijnde programma meestal heel wat beter te verteren was, maar ja men bracht daarin dan ook geen nieuws en men probeerde niet leuk te zijn, wat men in het Radio1 Journaal keer op keer tevergeefs probeert……

Bijna 5 minuten lang gezeur over het carnaval, hoe is het mogelijk??!!!

Carnaval in Tilburg afgeblazen: geen prins, geen Raad van Elf - NPO Radio 1Dit moeten de burgers van Tilburg dus missen, ‘vreselijk voor die bevolking hè??’

Voor meer berichten over de NOS, NOS Journaal, Radio1, carnaval en/of het Coronavirus, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Ik heb ook de naam Jurgen van den Berg toegevoegd aan de labels, deze mislukte zakkenwasser ‘presenteert’ het NOS Radio1 Journaal. Elke werkdag in dit Journaal rond 9.15 u. ‘De kritiek van jan publiek’, met echo gebracht en dat zou leuk moeten zijn >> daarin kan de luisteraar kritiek leveren op het programma, waarna van den Berg op ongelofelijk infantiele, tenenkrommende manier probeert zijn blunders en die van zijn sidekick te verklaren…… Te triest voor woorden.

De laatste woudreuzen van Canada dreigen gekapt te worden

Je snapt werkelijk niet wat bestuurders
bezielt als je leest dat men nog steeds bossen kapt ten tijde van de
huidige snelle klimaatverandering, terwijl tegelijkertijd wereldwijd enorme gebieden met bos zijn verbrand dan wel in brand staan, er zijn zelfs dwazen die in
Nederland volledig houten huizen willen bouwen, alsof we gvd een
overschot aan bossen hebben……

In Canada waar nog slechts 1% van de
grote oude woudreuzen staan die het land eerder rijk was, stopt men
zelfs niet met de houtkap in de gebieden waar deze laatste zeer oude en hoge
bomen staan…… Bovendien gaat het hier om oude bossen (oerbossen) die zoals je
begrijpt verreweg de meeste CO2 uit de lucht halen, juist deze bossen
moeten behouden blijven vanwege de al genoemde snelle klimaatverandering…. 

Stop felling Canada's centuries-old forest giants for lumber! - Rainforest  Rescue

Nogmaals; je snapt niet hoe bestuurders
dergelijke zaken toestaan of zelfs stimuleren……..

A Sierra Club BC report on the future of forests in British Columbia

Stand.earth, een onderdeel van
Greenpeace vraagt ook niet-Canadezen de petitie te tekenen, een petitie die men voor het behoud van deze
oude bossen is gestart. Niet meer dan terecht, deze kleine planeet is van ons allemaal en niet van een stel op macht en geld
beluste politici en ‘captains of industry’, zoals dat laatste
geteisem zich een tijdlang het liefst zag (als kapitein, niet alleen van een bedrijf maar van de wereld)! Bovendien om nog eens een cliché aan te halen: de klimaatverandering houdt
niet op bij landgrenzen maar raakt de hele wereld……………. 

Lees en teken de petitie ajb en geeft
het door!! (binnenkort zijn er verkiezingen in Brits-Columbia, het is zaak om voor die tijd zoveel mogelijk
handtekeningen te verzamelen zodat de kandidaten zien dat ze in de gaten worden gehouden en later niet kunnen zeggen: “Wir haben es nicht gewusst….”):

The
last standing giants

Protect old
growth forests from logging

Canada’s westernmost province is home to some of the rarest and
most carbon-rich old-growth forests on the planet. But while
the British Columbia government says that “old forests” still
fill out the province’s landscape, less than 1% of its forests
still have big, old-growth trees.
The majority of these
old-growth forests are still open to logging, and don’t recover
once they’re chopped down.

The good news is, right now there’s a critical
opportunity to put this issue at the top of the agenda for
decision-makers.
Because in just a few weeks, B.C.
is holding an election.

If concerned people around the world add their names to
the petition
asking the B.C. government to immediately ban
logging in the most at-risk old growth forests, it will force
them to pay attention
during a moment where they’re looking
for every possible way to win more votes.

Will
you sign the petition to show politicians that the world is watching,
and pressure them to protect these irreplaceable old-growth forests
from logging?

The fires that continue to rage across the Pacific Northwest,
covering our communities in smoke, are a clear reminder that climate
change is here now.
And these irreplaceable forests
are key to addressing this crisis.
As we scramble to reach
the targets laid out in the Paris Agreement, these trees can not be
lost. Yet even as I type this message to you, roads are being
built into old-growth rainforests and trees that are hundreds or even
thousands of years old are being logged.

There is a solution: the B.C. government
could take immediate action and declare an emergency moratorium on
the logging of the most endangered old-growth forests.
In
fact, B.C.’s own independent old-growth panel recently recommended
just that. The election is a chance to win this necessary
change.
During the campaign period, politicians are more
attentive to the issues raised by community members as they fight to
win votes. With your help, this could be a turning point for the
protection of some of the world’s last big trees.

Next week we’ll be delivering this petition to politicians. To
prove just how important this issue is, it’s critical we have
thousands of signatures from people all over the world.

Add
your voice to the petition calling for an immediate moratorium on
old-growth logging.

Working towards large-scale protection of majestic forested areas is just the work Stand.earth was created to take on. We were founded more than 20 years ago as ForestEthics out of a collective passion to safeguard irreplaceable old-growth forests. Since then, the Stand.earth community has protected millions of acres from logging in the Great Bear Rainforest, Northern Boreal forest and Chile. Together, I know we can do it again.

Our team is fewer than 50 people, but this community is more than 430,000 people strong and growing. With this much people power, I’m confident that we can protect these trees which are the lifeblood of our global climate.

Thank you for taking a stand for these ancient forests,

Tegan Hansen
Forest Campaigner
Stand.earth 

The last giants are falling in British Columbia.
Old growth forests, home to tall, ancient trees, are still being
commercially logged. Now, less than 1% of forests in BC are home to
stands of large, old trees.

This issue affects communities across Canada. Healthy,
old growth forests clean the air, shield us from fire and flooding,
and store massive amounts of carbon. Once logged, it takes hundreds
of years to recover the majority of that stored carbon. Protecting
old growth forests is one of the most effective things we can do to
mitigate the impacts of climate change.

BC recently released an independent report confirming the urgent
need to ban logging for the most at-risk old growth forests. But
instead of taking action, the government has left the
majority of these forests on the chopping block.

These ancient forests need our protection.

Sign the petition urging the BCgovernment to ban logging for the most at-risk old growth forests.

Authorized by Stand Environmental Society of
Canada, registered sponsor under the Election Act, 604 331 6201

==============================

Zie ook: ‘Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische bosbranden)

Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over de
klimaatverandering en andere gevaren die de luchtvervuiling
veroorzaakt)

Het verbranden van steenkool doodt Australiërs en vernietigt het land‘ (over de grote bosbranden in dat land)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht)

Na jessias Klaver komt duivel Trump met een tweede financiële verkiezingsmanipulatie

Afgelopen
donderdag haalde GroenLinks de media met een verkiezingsstunt: alle jongen
die 18 jaar worden moeten € 10.000,– krijgen, nee niet de 17 of 25 jarigen, daar de eersten niet mogen stemmen en de
tweede groep voor een fiks deel al lang doorheeft dat GroenLinks bestaat uit een stel oplichters, die voor macht alle idealen de nek omdraaiden en omdraaien……. (
met macht bedoel ik regeringsdeelname of deelname aan regionaal of lokaal bestuur)

GroenLinks
doet het voorkomen alsof ze daar de ‘happy few’ mee willen pakken >>
zich daarmee links voordoende >> men wil de super welgestelden
1% van hun inkomen extra laten betalen….. ha! ha! ha! Als men
werkelijk de super welgestelden wil aanpakken moet je toch echt met
inlevering van veel meer dan 1% komen en dat zou volkomen terecht zijn als je bedenkt dat de
welgestelden door de Coronacrisis nog rijker zijn geworden….. 

                                                    GroenLinks voorman Jessias Klaver 

Het voorgaande zeker als je
ziet wat deze groep betaalt aan belasting, dat is veel te weinig zeker in
vergelijking met de onderkant van de maatschappij, inclusief de onderkant van de modaal verdieners, deze groep
verdient tot € 68.508,– (die 508 euro…. ha! ha!) en betaalt 37,35% aan inkomstenbelasting dat is in verhouding veel meer dan de
top van welgestelden betaalt >> 49,5% vanaf diezelfde €
68.508,– (ter verduidelijking: de onderkant van de modale inkomens verdient uiteraard bij lange na dat
bedrag niet, deze groep verdient rond de € 34.000,– bruto per jaar…..) Ga maar na wat de onderlaag overhoudt, nadat men deze
37,35% aan belasting heeft betaald en daarna moet dokken voor een belachelijk hoge huur, die vaak meer dan één derde van het netto inkomen opslokt, waarna men
nog diverse regionale en lokale belastingen moet betalen en de
vermaledijde zorgpremie heeft op te brengen….. (waar velen van hen in
niet geïsoleerde huurhuizen wonen en dus de hoofdprijs voor gasverbruik moeten
betalen…..)

Het is
duidelijk dat GroenLinks dit alleen doet om jonge kiezers te
trekken….. Een woordvoerder van GroenLinks deed het voorkomen alsof
ze na diepgaand onderzoek (1,5 jaar…..) tot dit voorstel zijn gekomen, zo zouden
jongeren daarmee een startkapitaal hebben om een bedrijfje te
beginnen (waarna de meesten failliet zullen gaan en we met z’n allen
voor de schade mogen opdraaien….). Ook zouden jongeren zo een
startkapitaal hebben om een huis te kopen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Men denkt bij GroenLinks blijkbaar dat de
maximumprijs voor een koophuis rond de € 100.000,– ligt i.p.v. €
350.000,–

En dan te bedenken dat GroenLinks groot voorstander was van het vermaledijde asociale leenstelsel, ofwel dit sinterklaas spelen is totaal ongeloofwaardig!! (bovendien:alsof men bij GL niet weet dat dit voorstel zal sneuvelen in de Tweede Kamer……)

Maar het
kan nog veel erger mensen: Trump heeft eerder dit jaar elke burger
van de VS een cheque van 1.200 dollar doen toekomen met daarop zijn naam, dit om de Coronacrisis het hoofd te bieden……. Naar nu blijkt
wil Trump dit herhalen door medicare uit te kleden en dat bedrag
gebruiken om iedere burger een cheque te geven voor de
gezondheidszorg, uiteraard weer met zijn naam op de cheque…… Eén en ander moet nog voor de verkiezingen gebeuren, de presidentsverkiezingen die over minder dan een maand worden
gehouden in de VS (3 november a.s.)…… 

Ofwel dit is alweer een manipulatie die zelfs
de Russiagate leugen, als deze waar zou zijn geweest, ver te boven
gaat, sterker nog die zelfs de manipulatie door Israël en dan m.n.
de psychopathische Israëlische Palestijnenslachter Netanyahu overstijgt,
Netanyahu die het VS volk maant op Trump te stemmen…..

Lees het
artikel van Jake Johnson over deze zaak, eerder gepubliceerd op Common Dreams

Published
on Friday, October 09, 2020

by
Common Dreams

‘Shameless
Stunt’: Trump Reportedly Attempting to Raid Medicare Trust Fund to
Pay for Drug Discount Cards With His Name on Them

“There
it is: Trump wants to steal billions from Medicare to pay for an
illegal voter bribery scheme weeks before the election.”

by Jake
Johnson, staff writer

Trump Medicare

President Donald Trump arrives to
speak as Centers for Medicare and Medicaid Services Administrator
Seema Verma and Vice President Mike Pence look on during a
Coronavirus Task Force press briefing at the White House on April 19,
2020. (Photo: Jim Watson/AFP via Getty Images)

Less than a month away from the
November election, Trump administration officials are reportedly
rushing
to implement the president’s recent
proposal
to send $200 prescription drug discount cards to nearly
40 million Medicare recipients—an $8 billion plan that would be
financed by dipping into the Medicare trust fund.

Politico
reported
Thursday that the administration is “seeking to finalize the
plan as soon as Friday and send letters to 39 million Medicare
beneficiaries next week, informing seniors of Trump’s new effort to
lower their drug costs, although many seniors would not receive the
actual cards until after the election.” While the design of the
cards has yet to be finalized, officials are reportedly discussing
ways to put Trump’s name on them.

The plan would cost $7.9 billion,
according to
Politico,
with $19 million going toward letters touting the initiative, which
advocacy groups and Democratic lawmakers are denouncing
as an obvious and potentially unlawful campaign ploy that would
provide little relief for the millions impacted by obscenely
high drug prices
.

“There it is: Trump wants to
steal billions from Medicare to pay for an illegal voter bribery
scheme weeks before the election,” tweeted
Rep. Bill Pascrell Jr. (D-N.J.).

“It’s a shameless stunt
that steals billions from Medicare in order to fund a legally dubious
scheme that’s clearly intended to benefit President Trump’s campaign
right before Election Day.” —Rep. Frank Pallone Jr.

Rep. Frank Pallone Jr. (D-N.J.),
chairman of the House Energy and Commerce Committee, echoed Pascrell
in a statement to
Politico.
“It’s a shameless stunt that steals billions from Medicare in
order to fund a legally dubious scheme that’s clearly intended to
benefit President Trump’s campaign right before Election Day,”
said Pallone.

Dan Diamond  @ddiamond

Replying to @ddiamond

We’ve updated the story with the draft plan circulating in the White House.

politico.com/f/?id=00000175

Estimated $7.9 billion plan, paid for by tapping the Medicare trust fund, would include spending $19 million to send letters to seniors next week.

Image

Image

7:19 PM · Oct 8, 2020

919      1.1K people are Tweeting about this

In a
speech
on healthcare in Charlotte, North Carolina late last month, Trump
proclaimed that his administration would “in the coming weeks”
be mailing out $200 medicine discount cards to tens of millions of
Medicare recipients, an announcement that reportedly caught some
officials at the Department of Health and Human Services off guard.

“Nobody’s seen this before,
these cards are incredible,” said the president, who is badly
trailing
Democratic nominee Joe Biden among senior voters in
recent polls. “Biden won’t be doing this.”

Politico
reported that Seema Verma, administrator of the Centers for Medicare
and Medicaid Services (CCMS), is pressuring officials to have the plan ready
to go before Election Day, heightening internal concerns that the
discount cards are little more than an attempt to assist Trump’s
reelection campaign with taxpayer dollars.

“This is a solution in search
of a problem and a bald play for votes in the form of money in
pockets,” one unnamed HHS official told
Politico.

“We don’t need more PR
stunts designed to distract us from the reality that President Trump
has done more to help the drug corporations with big tax breaks than
he has to help seniors struggling to afford medicine.”

—Margarida Jorge, Lower Drug Prices Now

Margarida Jorge, campaign director
for Lower Drug Prices Now (LDPN), said in a statement
that “sending $200 gift cards to seniors before the election is
a poor substitute for continuing to let drug corporations jack up
their medicine prices afterwards.”

“Yet again, President Trump is
trying to bribe his way to re-election,” said Jorge. “Americans
need serious reforms that check Pharma’s power to charge whatever
they want and to increase prices any time. We don’t need more PR
stunts designed to distract us from the reality that President Trump
has done more to help the drug corporations with big tax breaks than
he has to help seniors struggling to afford medicine.”

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely. 

===============================================

Voor meer berichten over Klaver, GroenLinks, Trump, Biden, Netanyahu, verkiezingen, verkiezingsbeloften en/of manipulatie, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Great Barrington Declaration tegen overmatige en zelfs gevaarlijke Coronamaatregelen

Epidemiologen
en volksgezondheidsspecialisten hebben grote zorgen over de
schadelijke effecten op geest en lichaam door het gevoerde COVID-19
beleid en bevelen een andere aanpak die ze Focused Protection
(Doelgerichte Bescherming) noemen, ze hebben e.e.a. vervat in wat ze noemen (de): Great Barrington Declaration (GBD).

De
huidige maatregelen leiden volgens de opstellers van de GBD tot lagere vaccinatie
aantallen bij kinderen (het is de vraag of dat inderdaad erg is),
verergerde cardiovasculaire (ofwel: hart en vaat-) ziekten, veel
minder kankeronderzoek en een vermeerdering van geestesziekten, ofwel psychische klachten…… Dit
alles leidt volgens de opstellers tot een grotere oversterfte in de komende jaren (ook als
het virus zal zijn uitgewoed, Ap)…….

 

Volgens
de opstellers van de Great Barrington Declaration (GBD), hebben arbeiders
en jongere leden van de maatschappij het ergst te lijden onder de voornoemde zaken (waar ik aan toe zou willen voegen dat de grote arme onderlaag het slachtoffer zal zijn, zoals dit met besmettelijke ziekten en het huidige virus in veel landen al is te zien. Voorts stelt men terecht dat het weghouden van kinderen en studenten uit
school/universiteit in feite misdadig is…… Je kan er
donder op zeggen dat jongeren die hun studie/school dit jaar hebben
afgerond en mochten scholen/universiteiten onverhoopt weer worden
gesloten, ook degenen die volgend jaar hun school of studie afronden,
zullen merken dat hun ‘papiertje’ heel wat minder waard is dan dat van
degenen die normaal hun school/studie af hebben kunnen maken…….

Terecht
merkt men op dat het immuniseren van de bevolking voorop moet staan
in het beleid om COVID-19 te verslaan. Maar houdt simpelweg extra
rekening met ouderen en chronisch- en/of terminaal zieke mensen!! In
feite de aanpak die we al volgen met griepgolven. Zorg dat deze mensen hun
boodschappen thuis krijgen en doe e.e.a. desnoods alleen met medische
mondmaskers…….

Wat betreft psychische klachten moet niet vergeten worden dat het aantal suïcides in de VS al fiks zijn gestegen t.o.v.
voorgaande jaren, het directe gevolg van COVID-19 en dat zijn mensen
die werkloos zijn geworden, dan wel failliet zijn gegaan en er geen
gat meer in zien, of mensen die al aan een geestelijke kwaal leden
maar door alle maatregelen tegen het virus geheel de weg zijn
kwijtgeraakt……. Daarbij zijn er de ouderen die al
vereenzaamd waren maar die door het virus in het geheel niemand meer
te zien kregen/krijgen en tot de conclusie kwamen/komen* er dan maar een eind aan te
maken…… Reken trouwens maar dat een aantal mensen zich het leven
benam daar ze ziek werden van het Coronavirus en met sterke klachten
maar besloten er een eind aan te maken, liever dan opgenomen te
worden op de intensive care…….

De
schrijvers van de Great Barrington Declaration houden voor het
overige gewoon de hygiëne maatregelen aan en stellen dat wanneer je
ziek bent je thuis moet blijven. Dan kan men gewoon de maatschappij
door laten draaien zoals we gewend waren!!

Ben het overigens niet eens met de opstellers wat betreft de PCR-test, die is bewezen waardeloos…..**

Lees
de verklaring en besluit of je deze al dan niet wil tekenen…… (en
ja naast artsen of ander medisch personeel kan het gewone publiek de
verklaring ook tekenen en daarbij hoopt men dat je je aan de
opgestelde zaken houdt)

Great
Barrington Declaration

– As infectious
disease epidemiologists and public health scientists we have grave
concerns about the damaging physical and mental health impacts of the
prevailing COVID-19 policies, and recommend an approach we call
Focused Protection.

Read
The Declaration         
Sign
the Declaration

Français
Português
Español
Italiano
Deutsch
Svenska
русский
עברית
Polski

Dansk
Ελληνικά
Magyar
اللغة
العربية
česky
Hrvatski
română

Turkish coming soon

De opstellers van de GBD: Dr. Martin
Kulldorff,
Dr. Sunetra Gupta en Dr. Jay
Bhattacharya

The
Great Barrington Declaration

The Great Barrington
Declaration – As infectious disease epidemiologists and public
health scientists we have grave concerns about the damaging physical
and mental health impacts of the prevailing COVID-19 policies, and
recommend an approach we call Focused Protection. 

Coming from both the
left and right, and around the world, we have devoted our careers to
protecting people. Current lockdown policies are producing
devastating effects on short and long-term public health. The results
(to name a few) include lower childhood vaccination rates, worsening
cardiovascular disease outcomes, fewer cancer screenings and
deteriorating mental health – leading to greater excess mortality
in years to come, with the working class and younger members of
society carrying the heaviest burden. Keeping students out of school
is a grave injustice. 

Keeping these measures
in place until a vaccine is available will cause irreparable damage,
with the underprivileged disproportionately harmed.

Fortunately, our
understanding of the virus is growing. We know that vulnerability to
death from COVID-19 is more than a thousand-fold higher in the old
and infirm than the young. Indeed, for children, COVID-19 is less
dangerous than many other harms, including influenza. 

As immunity builds in
the population, the risk of infection to all – including the
vulnerable – falls. We know that all populations will eventually
reach herd immunity – i.e.  the point at which the rate of new
infections is stable – and that this can be assisted by (but is not
dependent upon) a vaccine. Our goal should therefore be to minimize
mortality and social harm until we reach herd immunity. 

The most compassionate
approach that balances the risks and benefits of reaching herd
immunity, is to allow those who are at minimal risk of death to live
their lives normally to build up immunity to the virus through
natural infection, while better protecting those who are at highest
risk. We call this Focused Protection. 

Adopting measures to
protect the vulnerable should be the central aim of public health
responses to COVID-19. By way of example, nursing homes should use
staff with acquired immunity and perform frequent PCR testing of
other staff and all visitors. Staff rotation should be minimized.
Retired people living at home should have groceries and other
essentials delivered to their home. When possible, they should meet
family members outside rather than inside. A comprehensive and
detailed list of measures, including approaches to multi-generational
households, can be implemented, and is well within the scope and
capability of public health professionals. 

Those who are not
vulnerable should immediately be allowed to resume life as normal.
Simple hygiene measures, such as hand washing and staying home when
sick should be practiced by everyone to reduce the herd immunity
threshold. Schools and universities should be open for in-person
teaching. Extracurricular activities, such as sports, should be
resumed. Young low-risk adults should work normally, rather than from
home. Restaurants and other businesses should open. Arts, music,
sport and other cultural activities should resume. People who are
more at risk may participate if they wish, while society as a whole
enjoys the protection conferred upon the vulnerable by those who have
built up herd immunity.

On October 4, 2020,
this declaration was authored and signed in Great Barrington, United
States, by:

Dr. Martin
Kulldorff
, professor of medicine at Harvard University, a
biostatistician, and epidemiologist with expertise in detecting and
monitoring of infectious disease outbreaks and vaccine safety
evaluations.

Dr. Sunetra Gupta,
professor at Oxford University, an epidemiologist with expertise in
immunology, vaccine development, and mathematical modeling of
infectious diseases.

Dr. Jay
Bhattacharya
, professor at Stanford University Medical School, a
physician, epidemiologist, health economist, and public health policy
expert focusing on infectious diseases and vulnerable populations.

Sign
the Declaration

Co-signers

Medical
and Public Health Scientists and Medical Practitioners

Dr. Rajiv
Bhatia
,
physician, epidemiologist and public policy expert at the Veterans
Administration, USA

Dr. Stephen
Bremner
,professor
of medical statistics, University of Sussex, England

Dr. Anthony J
Brookes
,
professor of genetics, University of Leicester, England

Dr. Helen
Colhoun
,
,professor of medical informatics and epidemiology, and public health
physician, University of Edinburgh, Scotland

Dr. Angus
Dalgleish
,
oncologist, infectious disease expert and professor, St. George’s
Hospital Medical School, University of London, England

Dr. Sylvia
Fogel
,
autism expert and psychiatrist at Massachusetts General Hospital and
instructor at Harvard Medical School, USA

Dr. Eitan
Friedman
,
professor of medicine, Tel-Aviv University, Israel

Dr. Uri Gavish,
biomedical consultant, Israel

Dr. Motti Gerlic,
professor of clinical microbiology and immunology, Tel Aviv
University, Israel

Dr. Gabriela
Gomes
,
mathematician studying infectious disease epidemiology, professor,
University of Strathclyde, Scotland

Dr. Mike
Hulme
,
professor of human geography, University of Cambridge, England

Dr.
Michael Jackson
,
research fellow, School of Biological Sciences, University of
Canterbury, New Zealand

Dr. Annie
Janvier
,
professor of pediatrics and clinical ethics, Université de Montréal
and Sainte-Justine University Medical Centre, Canada

Dr. David
Katz
,
physician and president, True Health Initiative, and founder of the
Yale University Prevention Research Center, USA

Dr.
Andrius Kavaliunas
,
epidemiologist and assistant professor at Karolinska Institute,
Sweden

Dr. Laura
Lazzeroni
,
professor of psychiatry and behavioral sciences and of biomedical
data science, Stanford University Medical School, USA

Dr. Michael
Levitt
,
biophysicist and professor of structural biology, Stanford
University, USA.
Recipient of the 2013 Nobel Prize in Chemistry.

Dr. David
Livermore
,
microbiologist, infectious disease epidemiologist and professor,
University of East Anglia, England

Dr.
Jonas Ludvigsson
,
pediatrician, epidemiologist and professor at Karolinska Institute
and senior physician at Örebro University Hospital, Sweden

Dr.
Paul McKeigue
,
physician, disease modeler and professor of epidemiology and public
health, University of Edinburgh, Scotland

Dr. Cody
Meissner
,
professor of pediatrics, expert on vaccine development, efficacy, and
safety. Tufts University School of Medicine, USA

Dr. Ariel Munitz,
professor of clinical microbiology and immunology, Tel Aviv
University, Israel

Dr. Yaz Gulnur
Muradoglu
,
professor of finance, director of the Behavioural Finance Working
Group, Queen Mary University of London, England

Dr. Partha P.
Majumder
,
professor and founder of the National Institute of Biomedical
Genomics, Kalyani, India

Dr. Udi Qimron,
professor of clinical microbiology and immunology, Tel Aviv
University, Israel

Dr. Matthew
Ratcliffe
,
professor of philosophy, specializing in philosophy of mental health,
University of York, England

Dr.
Mario Recker
,
malaria researcher and associate professor, University of Exeter,
England

Dr. Eyal
Shahar
,
physician, epidemiologist and professor (emeritus) of public health,
University of Arizona, USA

Dr. Karol
Sikora MA
,
physician, oncologist, and professor of medicine at the University of
Buckingham, England

Dr.
Matthew Strauss
,
critical care physician and assistant professor of medicine, Queen’s
University, Canada

Dr.
Rodney Sturdivant
,
infectious disease scientist and associate professor of
biostatistics, Baylor University, USA

Dr. Simon
Thornley
,
epidemiologist and biostatistician, University of Auckland, New
Zealand

Dr. Ellen
Townsend
,
professor of psychology, head of the Self-Harm Research Group,
University of Nottingham, England

Dr. Lisa
White
,
professor of modelling and epidemiology, Oxford University, England

Dr. Simon
Wood
,
biostatistician and professor, University of Edinburgh, Scotland

==========================================

*  Er zijn nog steeds landen waar ouderen worden afgeschermd van de buitenwereld en die alleen hun geliefden, als ze die nog hebben, op afstand kunnen zien en niet meer buiten (mogen) komen (ook dat is bijzonder slecht voor het welzijn van ouderen)……..

**  Zie
wat betreft de PCR-test voor COVID-19 en de test op antilichamen voor
dat virus:

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!)
(Dezelfde Fauci die eerder in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen
dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl
de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan
Nederland, bovendien kan men niet eens bewijzen dat mondmaskers dragen
echt helpt besmettingen te voorkomen……)

Zie ook:
Zie de brief van Sam Brokken ‘Naar een omgekeerde lockdown’.
(Brokken is gezondheidswetenschapper en onderzoeker, zijn
brief werd getekend door 1.400 professionals uit de gezondheidszorg, in
de brief geeft Brokken in een aantal punten aan dat de Coronamaatregelen
disproportioneel zijn…..
)

‘Coronahumor’: het aantal overlevenden van het virus

Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!

Coronacrisis: cafés om 10 uur dicht…… ha! ha! ha! ha!‘ 

Coronamaatregelen tegenstanders, plus Reichskriegsflagge, het Duitse volkslied en ‘journalist’ Uli Hauck

Geert
Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en
de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

VVD
premier Rutte belooft Asscher (PvdA 2de Kamer) dat hij zal zien of er
extra voorwaarden kunnen worden verbonden aan Coronasteun bedrijven….
ha! ha! ha! ha!

Trumps verdediging voor het niet serieus ingaan op Coronacrisis terwijl hij het gevaar kende, stinkt aan alle kanten

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…” 

Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest 

Demonstratie
tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’:
haatzaaien tegen demonstranten
 

Zwangere
vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van
protest tegen de COVID-19 maatregelen

(
en
zie de links in dat bericht naar de aantasting van burgerrechten met
het lamme excuus dat dit nodig is vanwege de Coronacrisis!!
)

Robert
F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn,
gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni
het aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde
is!
)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus:
miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen
met 30% stijgen

Coronavirus:
Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch
goed
‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De
WHO is
bijkans
overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de
Coronacrisis

Coronavirus:
Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt
dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft
gehad

Bill
Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op
vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten
vermenigvuldigen

Bill
Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in
november 2019…..
‘ 

 

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven‘ (en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over het virus) 

 

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van (zonder Coronabesmetting en -gezeur).