Met CETA komt er straks in de EU verboden voedsel toch op je bord, of hoe we zijn belazerd door Ploumen (ex-minister PvdA) en Kaag (D66 minister)

Voormalig
PvdA minister Ploumen, je weet wel de enorme oplichter die zich
voordoet als een oude hippie, heeft meerdere keren keihard in het
openbaar gelogen over de vrijhandelsverdragen CETA en TTIP >>
er zouden keiharde garanties komen dat hier verboden voedsel niet
in de supermarkten of restaurants zou worden toegelaten, destijds verwachtte men na ondertekening van deze verdragen voor de lijkeneters hormoonvlees en chloorkippen in de schappen van de supermarkt (door de NTR afgedaan als totaal ongevaarlijk voor de volksgezondheid, alsof het de taak van de NTR is om vrijhandelsverdragen te promoten; let wel de NTR zou een onafhankelijke zendgemachtigde zijn…)…..

foodwatch
vertelt in een petitie dat de Canadese veeboeren een onderzoek hebben
gedaan en concluderen dat bijvoorbeeld hormoonvlees dat nog steeds is
toegestaan in Canada, geëxporteerd zal mogen worden naar de
EU-lidstaten……

Ploumen
loog verder dat er geen geheime rechtbanken (ISDS) zouden komen, waar
de grote bedrijven afzonderlijke landen of zelfs de EU zouden kunnen
dagen als hun producten verboden zijn in afzonderlijke lidstaten dan
wel in de hele EU…… Die rechtbanken komen er wel en waar dit
soort vrijhandelsverdragen al zijn doorgevoerd blijkt keer op keer
dat de bedrijven aan het langste eind trekken in die processen……
Deze rechtbanken zijn geheim daar de naam van die bedrijven geheim
moeten worden gehouden, zodat de burgers de producten van die
smeerpijpen niet kunnen boycotten……

Overigens
de huidige D66 minister voor o.a. Buitenlandse Handel, hare hufterigheid Kaag gedraagt zich
precies als Ploumen en belazert de kluit op enorme schaal…… (en dan probeert D66 zich ook nog eens als duurzame en groene partij te afficheren……)

foodwatch
spreekt over hormoonvlees, echter een nog veel groter gevaar zijn
genetisch gemanipuleerde zaken, nu nog verboden in de EU, maar met
verdragen als CETA en TTIP zullen deze niet langer geweigerd kunnen
worden…..

Dan nog
dit: de EU tekende het CETA verdrag in 2016, echter het is nog niet
in werking getreden daar een aantal EU-lidstaten nog moeten tekenen.
Het TTIP verdrag is door Trump op de lange baan geschoven, vandaar
dat de EU als sinds eind januari 2017 een lobby delegatie in
Washington heeft, waar politici worden gefêteerd en verleid om zich
bij Trump in te zetten voor dit verdrag dat NB tegen de belangen van
EU burgers ingaat……..

Lees en teken de petitie ajb en  geeft het door!! (een petitie in de vorm van een e-mailactie, echter je behoeft als bij een gewone petitie alleen een paar van je gegevens in te voeren en op de knop ‘verzenden’ te klikken):

Verboden hormoonvlees op ons bord?

foodwatch
Nederland <nicole@foodwatch.nl>

                  

In
tegenstelling tot wat de voorstanders van het vrijhandelsverdrag CETA
met Canada beweren, kan er wel degelijk Canadees hormoonvlees op ons
bord belanden. Dit blijkt uit een recente en onrustwekkende inspectie
van Canadese veebedrijven.
De
beloften van politici dat we ons geen zorgen moeten maken over
mogelijke voedselveiligheidsrisico’s door CETA, zijn dus NIET
gebaseerd op feiten.

Hormoonvlees
was een cruciaal struikelpunt in de Tweede Kamer tijdens het debat
over de ratificatie van CETA. Wij bewijzen weer
dat de risico’s van CETA schromelijk worden onderschat, niet
voldoende zijn gekend of gewoonweg genegeerd.
Wij
willen dit gezondheidsrisico niet nemen! Stop CETA!

Verboden
hormonen

 

Het
is in Nederland sinds 1961 en in de EU sinds 1988 verboden om
hormonen als ‘groeibevorderaar’ voor vlees te gebruiken. En
terecht: hormoonvlees brengt gezondheidsrisico’s met zich mee voor
onze natuurlijke hormoonhuishouding, de ontwikkeling van het lichaam
en onze weerstand. In de VS en Canada worden echter nog steeds
grootschalig hormonen toegediend aan runderen en varkens. 

Nu
de EU de handel met Canada wil bevorderen zal dit ook tot een grotere
import van vlees uit Canada leiden. De alarmbellen gaan hierbij al
snel rinkelen: leidt dit ook tot hormoonvlees op ons bord?! De
Nederlandse overheid en Europese Commissie roepen steeds opnieuw dat
we ons hier geen zorgen over moeten maken.
Een
inspectie van Canadese rundveehouderijen door Europese ambtenaren,
toont aan hoe hol deze woorden zijn.

Onrustbarend
onderzoek

 

Europese
voedseldeskundigen onderzochten de ‘controlesystemen’ voor de
export van vlees uit Canada – die moeten
“verzekeren
dat het vlees afkomstig is van dieren die geen groeihormonen kregen
toegediend”.

Traceerbaarheid is hierbij het speerpunt: waar komt het vlees
vandaan? Kan verzekerd worden dat het niet om hormoonvlees gaat?
De
resultaten van de inspectie zijn vernietigend:

  • De
    ‘papieren’ waarop de traceerbaarheid is gebaseerd, zoals
    vervoersdocumenten en certificaten, zijn in verschillende gevallen
    onvolledig
    of bevatten onjuiste informatie
    .

  • Niet
    alleen bij het papierwerk, maar ook in de veebedrijven zelf werden
    tekortkomingen gedetecteerd. Zo bleken na een dubbelcheck door het
    audit-team meerdere bedrijven
    helemaal
    niet aan de Europese voorschriften te voldoen
    .

  • Eerdere
    aangekondigde beloften en ‘correctiemaatregelen’ (op basis van
    een audit van de EU in 2014) van de Canadese voedselautoriteit om de
    traceerbaarheid in de rundvleessector te verbeteren, zijn
    nog
    niet uitgevoerd
    .

  • Tenslotte is er
    ook nog eens
    sprake
    van mogelijke belangenverstrengeling

    van particuliere dierenartsen, die de controles op de veehouderijen
    uitvoeren. De dierenartsen worden immers tewerkgesteld en betaald
    door de bedrijven zelf, wat onafhankelijke controle in de weg kan
    staan.

Het
huidige controlesysteem kan met andere woorden niet garanderen dat
het vlees, dat vanuit Canada naar de EU wordt geëxporteerd, vrij is
van hormonen.

De
inspectieresultaten lees je hier.
 


Stop het CETA-risico!

Loze
beloften

Het is pas de eerste keer
(!) sinds de ondertekening van het CETA-verdrag (in 2016) dat er een
audit plaatsvond van Canadese rundveehouderijen.
De
beloftes van politici – dat CETA geen risico’s voor hormoonvlees
met zich meebrengt – zijn met andere woorden NIET gebaseerd op
feiten.
 

Deze
audit zet wat ons betreft de ratificatie van CETA op losse schroeven.
Immers, de ernstige zorgen om hormoonvlees waren doorslaggevend voor
bepaalde partijen in de Tweede Kamer. Zij kregen harde toezeggingen
van minister Kaag en eurocommissaris Hogan zich geen zorgen te maken.
Hoe
kan de regering zoiets beloven als pas nu een controle is geweest en
de conclusies daarvan vernietigend zijn?

Dan neem je de zorgen echt niet serieus. Het geeft ons het gevoel dat
CETA er koste wat kost moet komen.


Stop
het risico op hormoonvlees, stop CETA!

In
2016 hebben Canada en de EU het CETA-verdrag ondertekend. CETA treedt
echter pas helemaal in werking als ook de parlementen in de
verschillende lidstaten het volledige verdrag goedkeuren. Het
Nederlandse parlement buigt zich hier al maanden over. Momenteel ligt
het CETA-dossier in de Senaat, na een eerdere stemming in de Tweede
Kamer. We naderen een cruciaal moment: volgende week praten de
senatoren over de te nemen vervolgstappen.

Wij
roepen de senatoren op NU tegen CETA te stemmen. Er is geen tijd meer
te verliezen. Hoe langer CETA blijft draaien, hoe groter het risico
op hormoonvlees in onze supermarkten.

Om nog maar te zwijgen over de andere gevaren van CETA voor de
volksgezondheid, de democratie en het milieu.

Stuur
nu een protestmail en maak de senatoren duidelijk dat CETA moet
stoppen en dat er eindelijk een besluit genomen moet worden om te
gaan stemmen. Alle debatten, kritische vragen en onderzoeken maken
één ding duidelijk: er ligt genoeg bewijs voor een tegenstem!

Nog
niet getekend? Dit is je kans! Samen stoppen we CETA.

Zeg nee tegen CETA!

Met
vriendelijke groet,

Nicole
van Gemert,
Directeur

=========================

Zie ook: ‘Monsanto (Bayer) komt met gentech mais dat bestand is tegen een cocktail van zwaar gif dat vervolgens wel op je bord terug zal zijn te vinden

Stop ISDS, de geheime rechtbanken die in het voordeel van bedrijven werken en zonder meer tegen de belangen van de bevolking zijn‘ 

Ploumen: de clausule in TTIP over aparte, geheime rechtspraak is dood en begraven……. Een leugen van formaat!!‘ (zie ook de links in dat bericht)

Voor meer berichten over CETA, TTIP, Kaag, Ploumen, voedselveiligheid

Mijn excuus voor de vormgeving, de layout van foodwatch is een ramp. 

Nieuwe VS sancties tegen Iran zullen een groot aantal mensen het leven kosten, ofwel: hier is sprake van een grove misdaad tegen de menselijkheid

BBC World Service radio meldde gisteren rond 00.18 u. (CET) dat de VS bekend heeft gemaakt dat het de sancties tegen Iran heeft uitgebreid en dat daarmee een aantal Iraanse banken zullen worden getroffen, daarmee zal ook de al zo door de VS geterroriseerde bevolking zwaar worden getroffen, ondanks de smerige leugen van de Trump administratie dat medicijnen en voedsel niet onder de sancties vallen……

Het verzwaren van de VS sancties tegen Iran zorgen ervoor dat het Iraanse volk voedsel en medicijnen wordt onthouden, dit NB tijdens de uitbraak van COVID-19 en is o.a. daardoor een grove misdaad tegen de menselijkheid!!! Dat de Trump administratie liegt blijkt wel uit het feit dat de Middle East Bank (MEB) onder de sancties valt en juist die bank doet betalingen voor voedsel en medicijnen uit het buitenland……

Trump administration to impose sanctions on Iran as Europe warns it will  trigger humanitarian crisis | The Independent Trump heeft Pompeo eerder dit jaar geautoriseerd sancties tegen Iran uit te breiden, 

Het is een schande dat de EU Iran niet helpt tegen de illegale sancties van de VS (illegaal, immers niet gesteund door de VN), iets dat de EU wel heeft beloofd aan Iran toen de psychopathische Trump terreuradministratie zich terugtrok uit de ……… 

Javad Zarif, de Iraanse minister van buitenlandse zaken, stelt volkomen terecht dat de nieuwe sancties tegen zijn land inderdaad een misdaad zijn tegen de menselijkheid en dat is zo mogelijk een nog grotere misdaad dan veel oorlogsmisdaden, immers velen zullen daardoor het leven verliezen en worden daardoor in feite vermoord door de VS, waarbij hen een vreselijke dood te wachten staat als zware pijnstillers en medicijnen tegen kanker en andere levenbedreigende ziekten niet meer zijn te krijgen….. 

Uiteraard zullen ook veel verzwakte kinderen, chronisch zieken en oude mensen het slachtoffer worden van deze sancties, zoals de sancties van de Clinton regering tegen Irak aan 500.000 kinderen het leven hebben gekost…. Hare kwaadaardigheid Madeleine Albright, destijds minister van buitenlandse zaken, zei een paar jaar geleden dat ze er geen spijt van had deze sancties te hebben ingezet, ook al kostte die 500.000 kinderen het leven, waarvoor zei de hoofdverantwoordelijke was (en is)….. 

Hier wat citaten uit de Financial Times, zoals die van de Iraanse minister van buitenlandse zaken:

Javad
Zarif, Iran’s foreign minister, said the country would survive
“this latest of cruelties” but denounced the effort as a crime
against humanity. “Amid Covid-19 pandemic, US regime wants to blow
up our remaining channels to pay for food & medicine,” he
tweeted, saying the US was conspiring to starve the population.

Iran’s
central bank governor, Abdolnaser Hemmati, said the US move was
“propaganda” for domestic purposes and that it would have little
impact on imports of essential commodities. He said some of the
sanctioned banks were handling imports of food and medicine and
worked with foreign banks which still hold all the necessary waivers
from the US government. The threat of secondary sanctions —
imposing punitive measures on any foreign entities that transact with
the banks — was likely to deter what little international financial
interactions continued.

Barbara
Slavin, an Iran expert at the Atlantic Council, a US think-tank,
described the actions as “sadistic, counterproductive and
ultimately rather sad and desperate”. “The Iranian government
will not capitulate, but instead will turn even more decisively
toward China
and western leverage will be even further eroded,” she said.

Het is overigens alles behalve nieuw dat VS sancties altijd weer ook gericht zijn tegen de voedsel- en medicijnvoorziening van het slachtofferland, ik noemde al even de sancties tegen Irak, maar ook landen als Venezuela en Syrië zijn het slachtoffer van deze sancties en ook bij die sancties loog de VS keihard dat humanitaire goederen zijn uitgesloten van die sancties….. In Venezuela heeft dit intussen aan 50.000 mensen het leven gekost, ofwel die werden vermoord door de VS……

Daarnaast helpt de VS mee met de zeeblokkade van havens in handen van de Houthi-rebellen in Jemen, waarmee de VS zelfs direct meehelpt aan de genocide, die de Saoedische terreurcoalitie nu al 6 jaar uitvoert in dat land en waardoor minstens 500.000 mensen zijn overleden, ofwel ook hier: mede vermoord door de VS………

Zelfs de ultra rechtse denktank Atlantic Council heeft zich tegen die sancties uitgesproken, zoals je kon lezen in de overgenomen tekst van de Financial Times, al was deze denktank zo dom om de reden daarvoor te geven: deze sancties zullen Iran nog verder in de armen van China drijven en aan dat land heeft de Atlantic Council zwaar de pest…… De Atlantic Council wil een verandering van regime in Iran, zodat het westen ook kan beschikken over de enorme voorraden olie en gas in dat land en ja dat bereik je niet door het volk te treffen, integendeel daarmee wordt de haat tegen de VS verder gevoed en kunnen de geestelijken die de macht in Iran hebben deze verstevigen, waarmee de verdrijving van die geestelijken nog verder wordt opgeschoven richting een verre toekomst……  

Hier een artikel van Information Clearing House, eerder geplaatst op Moon of Alabama en lees het commentaar onder deze artikelen (onder het volgende artikle kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag): 

Europe
And The New Sanctions On Iran

By
Moon Of Alabama

October 09, 2020
Information
Clearing House

– The U.S. has imposed new
sanctions on Iran
which will make ANY trade with the country very
difficult:

[T]he
Trump administration has decided to impose yet further sanctions on
the country
, this time targeting the entirety of the Iranian
financial sector. These new measures carry biting secondary sanctions
effects that cut off third parties’ access to the U.S. financial
sector if they engage with Iran’s financial sector. Since
the idea was first floated publicly
, many have argued that
sanctioning Iran’s financial sector would eviscerate what
humanitarian trade has survived the heavy hand of existing U.S.
sanctions.

Behind the move was
pressure from the Zionist lobby. President Trump is in need campaign
funds and the lobby provides those. The move is also designed to
preempt any attempts by a potentially new administration to revive
the nuclear agreement with Iran:

This idea
appears to have first been introduced into public discourse in an
Aug.
25, 2020, Wall Street Journal article
by Mark Dubowitz and
Richard Goldberg urging the Trump administration to “[b]uild an
Iranian [s]anctions [w]all” to prevent any future Biden
administration from returning to the Joint Comprehensive Plan of
Action (JCPOA), the nuclear accord between Iran and the world’s
major powers on which President Donald Trump reneged in May 2018.

The new sanctions will
stop all trade between the ‘western’ countries and Iran.

The Foreign Minister
of Iran responded with defiance:

Javad Zarif
@JZarif – 17:30
UTC · Oct 8, 2020

Amid Covid19
pandemic, U.S. regime wants to blow up our remaining channels to pay
for food & medicine.

Iranians WILL
survive this latest of cruelties.

But
conspiring to starve a population is a crime against humanity.
Culprits & enablers—who block our money—WILL face justice.

In response Iran will
continue its turn to the east. Russia, China and probably India will
keep payment channels with Iran open or will make barter deals.

The Europeans, who so
far have not dared to counter U.S. sanctions on Iran, are likely to
be again shown as the feckless U.S. ass kissers they have always
been. They will thereby loose out in a market with 85 million people
that has the resources to pay for their high value products. If they
stop trade of humanitarian goods with Iran they will also show that
their much vaunted ‘values’ mean nothing.

The European Union
claims that it wants to be an independent actor on the world stage.
If that is to be taken seriously this would be the moment to
demonstrate it.

Source

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

==================================

Zie ook: ‘Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA

Jemen, Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel‘ 

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte
politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna
dagelijks illegaal oorlog voert
‘  

Israëlische aanvallen op Syrië worden niet meer gemeld in de westerse media,’ongeacht het aantal doden’‘ (en zie de links in dat bericht over verdere Israëlische terreur)

Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror’

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Israël bombardeerde vorige week een Iraanse kerncentrale: geen aandacht in westerse media…..‘ 

VS op oorlogspad tegen Venezuela en Iran‘ 

BBC World Service met anti-Houthi propaganda, of hoe de genocide in Jemen wordt gelegitimeerd‘ 

Mike Pompeo demoniseert Iran vanwege het zich niet houden aan de Iran-nucleaire deal… ha! ha! ha! ha!‘ 

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden‘ (bericht met o.a. ‘mooie rollen’ van Bellingcat en hare CDA misselijkheid en godbetert minister Bijleveld)

Israël gebruikte passagiersvliegtuig als menselijk schild tijdens aanval op Syrië‘ 

Blok (VVD minister BuZa) deelt volkomen onterecht VS zorgen over Iran‘ (en zie de links in dat bericht)

Moordenaar van Soleimani komt om bij neerhalen van VS spionage vliegtuig in Afghanistan

Rohani (Iraanse president) waarschuwt VS en EU troepen in het Midden-Oosten

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde‘ (!!!!)

Iran
oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de
VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda….
‘ 

BBC presentator ‘geeft toe anti-Iraanse propaganda te maken inzake Jemen’‘ 

KLM vliegt weer over oorlogsgebied Iran – Irak, terwijl andere maatschappijen waaronder Air France het gebied mijden‘ (zoals MH17 over Oost-Oekraine vloog en dat op een dag dat alle radarstations buiten werking waren!!)

Soleimani moord: VS pleegde een daad van oorlog

Rampvlucht TWA 800 vs. PS752

Trudeau (premier Canada): de VS is verantwoordelijk voor de vliegramp in Iran

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ (en zie de links naar oudere berichten over Iran in dat bericht)

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen……

VS valt door de mand als organisator protesten in Irak waarbij meer dan 300 mensen werden vermoord‘    

Tienduizenden
VS burgers demonstreerden en zullen demonstreren tegen de illegale
oorlog van de VS tegen Iran (za. en zo. ook in Nederland)

KLM vliegt na ‘risicoanalyse’ niet meer in luchtruim van Iran en Irak‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)
Oorlog tegen Iran: VS heeft lak aan democratie >> Irak wordt gedreigd met sancties en ‘herstelbetaling’‘ 

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Bolton ‘feliciteert’ Iran vanwege het 40 jarige revolutie jubileum met een oorlogsdreiging……

VS-anti-Iran conferentie in EU lidstaat Polen, ondanks EU verzet tegen VS sancties…..

Trump gelooft zijn geheime diensten inzake Iran niet meer‘ 

Trump administratie chanteert en bedreigt de EU over ‘schending’ onterechte VS-sancties tegen Iran

Trump Warns Europeans Not to Defy US Sanctions Against Iran

Iran houdt zich aan nucleair verdrag, ondanks VS agressie

SWIFT betalingssysteem raakt monopolie (gelukkig) kwijt 

Montenegrijns natuurgebied bedreigd door NAVO luchtmacht oefeningen

Het is
het Montenegrijnse regering volkomen in de megalomane bol geslagen,
nadat dit land de NAVO binnenhaalde is het nu van zins om een
belangrijk ecosysteem naar de gallemiezen te helpen met militaire
oefeningen, uiteraard in combinatie met één van de grootste
terreurorganisaties op aarde, de NAVO……

Het gaat
hier om Sinjajevina, een gebied dat bekend staat om haar grote
biodiversiteit en dat naast een groot aantal diersoorten wordt
bewoond door mensen die tot 8 verschillende stammen behoren, mensen
die al eeuwen dit wonderlijk mooie gebied met groot succes
beheren……


De NAVO
heeft ook hier weer een heel smerige rol gespeeld, niet alleen door
Montenegro in te lijven bij haar inhumane bloederige
terreurorganisatie en de enorme lobby daarvoor, maar ook met hulp bij het verwerven van het
Sinjajevina ecosysteem als oefengebied voor de luchtmacht…… 

Naast een enorme uitstoot aan CO2 produceren de straaljagers een grote hoeveelheid kankerverwekkend ultrafijnstof en een hele berg zwaar giftige stoffen die deels zullen neerslaan in dit natuurgebied….. 

Het zal je niet bevreemden dat de straaljagers met hun gigantische herrie de wilde diersoorten zullen verdrijven die in dit gebied leven, bovendien zullen de vele schapen die hier worden gehoed daar bijzonder onrustig van worden……

Verder zal men in delen van dit gebeid oefeningen doen met bombardementen en ook daarbij komen grote hoeveelheden giftige stoffen vrij…..

Land
Rights Now & Save Sinjajevina overdrijven m.i. wel enigszins door
te stellen dat dit gebied leidend zou zijn in de strijd tegen de
klimaatverandering, een strijd die al verloren is, immers we kunnen
alleen nog proberen de klimaatverandering enigszins af te remmen,
terwijl de tekenen aangeven dat deze juist jaar op jaar sneller
verloopt en de uitstoot evenredig stijgt…..

Maakt
niet uit, we moeten proberen elk natuurgebied op aarde te beschermen
zeker als je ziet dat natuurgebieden jaar op jaar, ja bijna
gelijklopend met die klimaatverandering, moeten inleveren aan
grootte, hetzij door de klimaatverandering en de weergerelateerde
rampen die dit met zich meebrengt, dan wel door de steeds verder
uitdijende mensheid die natuurgebieden gaat bevolken en zich
toe-eigent …. Om nog maar te zwijgen over het verbranden en kappen
van natuurgebieden t.b.v. diezelfde mensheid, of het nu om het
verbouwen van mais en soja ten dienste van diervoeder gaat of
bijvoorbeeld voor het inrichten van palmolieplantages, waarvan de geproduceerde olie gebruikt
wordt in de levensmiddelenindustrie (terwijl palmolie uitermate slecht is voor de gezondheid…) of diervoer dan wel voor het
aandrijven van auto’s………

Lees en teken deze petitie ajb (ondanks dat de viespeuken van Avaaz deze
petitie hebben opgezet voor Land Rights Now & Save Sinjajevina*) en zegt het voort >> de NAVO moet met haar bloedige poten afblijven van de laatste natuurgebieden in Europa!!

We
can’t let this happen

Land
Rights Now & Save Sinjajevina contact@landrightsnow.org
via gmail.mcsv.net 

The
Balkans largest mountain grassland is under threat from the pollution
and toxic chemicals of military weapons.
 

Sinjajevina
is a biodiversity hotspot in Montenegro,
home
to unique landscapes, animals and people.

Its pastures are used and managed communally by eight different
tribes who for centuries have protected this ecosystem.

Now
they are under threat.  

The
Government of Montenegro wants to use it as a military training
ground.  This will have a tragic, collapsing effect on
Montenegro’s ecosystem and the cultures and traditions of its local
and pastoral communities.

There is no place for CO2 emitting
fighter jets in an unspoilt nature that holds the key
to the world’s climate security! 

The
pastoral communities of Sinjajevina are standing up to protect their
mountains, animals and livelihoods. It’s an uneven battle against
the Montenegrin government who established the military training
ground with support of NATO. Sign
the petition

and join the brave communities standing up to protect their home –
and a vital eco-system.

Sign the petition now
Sign the petition noMontenegro is a country in
Southeastern Europe, with a beautiful coastline, mountains and
grasslands. At the heart of that country, the Sinjajevina-Durmitor
mountain range is home to 22.000 people. It forms part of the Tara
River Basin UNESCO Biosphere Reserve and is bordered by 
two
World Heritage sites.


These natural areas hold the key in the
world’s fight against climate change.
Saving
the unique biodiversity and natural beauty of Sinjajevina is not just
important for Sinjaevians, Montenegro and its citizens, or the EU –
it is important for humanity as a whole.

To help us confront climate change, food insecurity, poverty and
political instability, and to protect the diversity of life, culture
and language that brings beauty and meaning to all of our lives.
Sign
the petition
and
share it with everyone you know.

Sign the petition now


Montenegro wants to be part of the
European Union (EU). And to be part of the EU the government must
respect and protect European values, including the EU’s New Green
Deal and biodiversity strategy for protecting nature.

As
concerned citizens across the world, we urgently call on the EU to
stand with the local communities of Sinjajevina and the ecosystems
they preserve in Montenegro.

Communal land in Sinjajevina

We
are asking to include as a precondition for Montenegro’s EU
membership, the removal of the military training ground in
Sinjajevina – the Balkan’s biggest mountain grassland and vital
ecosystem for Europe.

Sign the petition now

Military development in Sinjajevina


We urge the EU to call on the Montenegro
government to
respect
the wishes of their citizens, preserve nature, and open a
consultation with local communities to create a community protected
area in Sinjajevina.

Stand
with Montenegrin local communities, sign
the petition now
.

Saving
Sinjajevina is a #MissionPossible

=============================================

* Vreemd: wanneer je het aanwijsteken van de muis op de tekst ‘sign the petition now’ zet  en 1 keer klikt met de linker muistoets komt de naam OxfamNovib in beeld, echter als je hetzelfde doet met de foto’s waarop tekst te zien is (en op de link in mijn schrijven naar de petitie), krijg je de ‘naam’ Avaaz in beeld……. Vraag me af wat daar de reden voor is: was dit in eerste instantie een petitie van OxfamNovib en heeft Avaaaz daar onder druk haar eigen petitie van gemaakt of is daar een andere reden voor…??

Voor meer berichten over Montenegro, de NAVO, klimaatverandering, palmolie, soja, bosbrand en/of Avaaz, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Berlijn ontruimt oud kraakpand: weer moeten huurders wijken voor een speculant

Berlijn heeft vanmorgen het roemruchte voormalige kraakpand Liebig 34 ontruimd…… Weer laat een stad de oren hangen naar een projectontwikkelaar die kapitalen wil verdienen aan het uitbuiten van huurders……..

Dit alles terwijl men in Duitsland en in het bijzonder in grote steden als Berlijn al een aantal jaren schande spreekt van de enorme huren die gevraagd worden (ook door de gemeenteraden!), waardoor de gewone bevolking het verder kan vergeten om in die steden een betaalbaar huis te krijgen…… Bijkomende ellende: de huurverhogingen die jaar op jaar werden doorgevoerd resulteerden en resulteren nog steeds in grote aantallen huisuitzettingen…….. 


Liebig 34 was tevens een cultureel centrum en een opvanghuis voor transseksuelen die zijn verstoten (door familie of relatie) of die het slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld >> echt een pand dat je als ‘links stadsbestuur’ wilt ontruimen……. 

Het is dan ook ronduit een schande dat Berlijn 12 jaar geleden besloot het pand te verkopen aan een projectontwikkelaar!! Alsof men niet kon weten waar dit op uit zou lopen…….

Ach het is als in Nederland: kraken is verboden en het speculeren met huizen dat ook zou worden aangepakt is nu zelfs uitgebreid naar huurwoningen, intussen betalen huurders bijna 10% meer voor een dak boven het hoofd dan kopers, terwijl ze in vergelijking nog amper rechten hebben overgehouden……. 

               Zie de vuile grijns van de presentator in deze video

Mensen zijn door de krankzinnige huizenprijzen en enorme huren die daar direct het gevolg van zijn (door speculatie met panden door makelaars en ander soortige speculanten [zelfs uit het buitenland]) een slaaf geworden van hun huis en voor een groot deel van de bevolking betekent dit dat ze ruim meer dan één derde van hun inkomen kwijt zijn aan huur, een schande van jewelste!!! Mensen raken onnodig diep in de schulden en dat is al jaren zo, ondanks dat oplichters als PvdA kwaadaardigheid Klijnsma, die zich als staatssecretaris in Rutte 2 zogenaamd volledig hebben ingezet voor schuldhulpverlening, terwijl zij en andere politici niets hebben gedaan aan de grootste oorzaak van die schulden: de krankzinnig hoge huren….. Sterker nog: partijen als de PvdA, VVD, CDA, D66 en zelfs GroenLinks hebben meegeholpen de huizenprijs op te drijven door de sloop van een enorm aantal goede sociale huurwoningen, simpelweg omdat men vond dat ze te goedkoop waren…….

In de hieronder opgenomen links ook een ‘mooie rol’ voor D66 opperhufter Ollongren, die ondanks het feit dat huurders bijna 10% meer betalen dan kopers, het gewenst vond tijdens de Coronacrisis de hoogste verhoging van huren in 6 jaar tijd door te voeren (overigens de corporaties hadden kunnen kiezen deze niet door te voeren, maar ja die worden jaarlijks bestolen door het kabinet van de door huurders gespaarde gelden, middels de vermaledijde verhuurdersbelasting…)

De hoogste tijd dat huurders zich echt verenigen en hun kont tegen de krib gooien door op te trekken naar het Binnenhof en het geteisem daar te verstaan geven dat het afgelopen moet zijn met het door hen ‘gelegaliseerde uitbuiten’ van huurders!!!

Zie ook: ‘Qualis verkoopt huizen aan buitenlanders tijdens de immer voortdurende woningnood

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt de hoogste stijging van de huren in 6 jaar tijd volkomen terecht‘ 

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ 

Kabinet Rutte 3 heeft record neergezet: meer dan 10 miljard gestolen van de huurders, die bovendien de huurverhoging per 1 juli moeten betalen‘ (!!!!)

Aantal
belastingvrije schenkingen van een ton verdubbeld voor kinderen van
rijke ouders, terwijl kinderen uit arme gezinnen hun loon mogen
inleveren als paps of mams in de bijstand zit
‘ (!!!!)

Cora
van Nieuwenhuizen (VVD minister Infrastructuur en Waterstaat) vindt het
asociaal als Nederlanders op vakante gaan naar Turkije…… Nu wat ik
asociaal vind ‘Cora!!’

Paul Smeulders (GroenLinks Tweede Kamer) wil ‘eerlijke huur’ voor middeninkomens, alsof de lage inkomens niet meer bestaan

Woningcorporaties laat uw menselijk gezicht eindelijk voor één keer zien: bevries de huren!!‘ (ook met aandacht voor ‘scheefwonen’, woningnood en de huizenbubbel)

Belastingontduikers krijgen staatssteun, waar huurders en de grote onderlaag het gelag moeten betalen (een cartoon)‘ 

Gert-Jan Segers (CU 2de Kamer) zegt dat god tegen hem spreekt en ‘neemt het o.a. op voor huurders’ en kopers‘ 

Voor meer berichten over kraken, afbraak sociale huurwoningen, woningnood, huizenbubbel (gevolg van speculatie), scheefwonen (schande dat men deze mensen de schuld durft te geven van de woningnood en hen daar extra voor te laten bloeden!!), inkomensafhankelijke huur, huurliberalisatie, huurstijging, Klijnsma en/of Ollongren, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Wereldbank knijpt arme landen af tijdens de Coronacrisis……..

Ongelofelijk
maar waar: de Wereldbank blijft arme landen pressen hun schulden af
te lossen en dat ten tijde van de Coronacrisis, landen die over het
algemeen al harder worden getroffen door het virus dan economisch
meer ontwikkelde landen, immers de gezondheidszorg in die landen is
op een niveau dat hier als onacceptabel zou worden geacht…… Door de
grote armoede laat de gezondheid van de bevolking in die landen ook
nog eens te wensen over, ‘een win win situatie’ voor een virus als
COVID-19….. (excuseer me voor de vreselijke aanduiding ‘win win
situatie’)

Dat de
Wereldbank al vaccins heeft besteld voor die landen wil niet zeggen
dat deze landen juist nu geen extra hulp nodig hebben….. De Wereldbank blijft ook tijdens de Coronacrisis
arme landen onder druk zetten hun schulden af te lossen…… Daarmee toont de Wereldbank voor de zoveelste keer haar zeer inhumane ijskoude
neoliberale gezicht…… Walgelijk!!

Ene
Axel van Trotsenburg, een Nederlander, is managing director bij de Wereldbank, toen dit
vorig jaar werd bekendgemaakt waren de Nederlandse media weer eens
euforisch, alsof we de wereldcup voetbal hadden gewonnen….. Als je
ziet waar de Wereldbank voor staat, is het om je kapot te schamen dat
alweer een Nederlander daar een topfunctie vervult……

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door! Stop de Wereldbank met het pogen schulden afgelost te krijgen van arme landen, terwijl zoals gezegd juist die landen extra hard worden getroffen door de Coronacrisis…… Laat de Wereldbank weten dat
er meer dan voldoende mensen zijn die zich wel het ellendige lot van
anderen aantrekken en die wensen dat iedereen op deze kleine planeet
dezelfde kansen krijgt!! (vergeet daarbij niet dat ook deze zaak
kan zorgen voor vluchtelingenstromen richting westerse landen…..)

Eén pandemie, dubbele standaarden

Eefje
van Esch, ONE.org

Het coronavirus brengt mensen
dichter bij elkaar – alleen samen kunnen we de schade beperken.
Helaas geldt dit niet voor iedereen. Een aantal grote spelers,
waaronder de Wereldbank, weigert om in actie te komen en heeft een
“ieder voor zichzelf” mentaliteit. Zij dwingt kwetsbare landen om
hun geld te moeten gebruiken voor het aflossen van schulden, in
plaats van te investeren in gezondheidszorg of crisismanagement. Iets
dat levens zal kosten en deze crisis zal verergeren en verlengen.

Volgende maand hebben we de kans om
dit te stoppen en de komende weken zullen we een reeks acties
lanceren om dit mogelijk te maken. Lees en teken de petitie ajb en geeft het door
!

Als reactie op de crisis heeft de
Wereldbank noodkredieten verstrekt en potentiële vaccins voor veel
landen gereserveerd. Maar door de schuldaflossing niet te
onderbreken, verwaarlozen ze een van de beste en snelste instrumenten
die ze hebben om de druk te verlichten en geld en middelen vrij te
maken voor de meest kwetsbare landen. Daarom doen we een beroep op
hen om alles te doen wat ze kunnen om landen te helpen deze pandemie
te overleven.

Dankjewel voor het delen!

Eefje van Esch, ONE.org

=============================

Voor meer berichten over de Wereldbank, het IMF (nog zo’n schandelijke organisatie die arme landen leegrooft), neoliberalisme en/of het Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Lacino Hamilton zat 26 jaar onterecht vast in Michigan, nu is er schandelijk genoeg een bedelactie nodig om zijn leven op de rails te krijgen……

Donderde
gisteravond met een enorme vloek van m’n stoel toen ik een bedelactie van
RootsAction Education Fund onder ogen kreeg: middels acties van dit
fonds kwam Lacino Hamilton vrij na 26 jaar in de gevangenis te hebben
gezeten voor een misdaad die hij niet had begaan, op het moment dat
hij de gevangenis inging was hij 19 jaar ‘oud……’ (GVD!!!)

Je zou
denken dat deze man de rest van z’n leven alleen nog hoeft te
genieten, met een ruime toelage van de staat die hem achter de
tralies zette, maar nee hoor, geen gerechtigheid in de VS:
RootsAction moet bedelen om de man z’n leven nog enigszins op de
rails te krijgen……. (nogmaals: GVD!!!!)

Eén en ander geeft volledig ten overvloede nog eens aan dat we nooit weer wie dan ook mogen uitzetten naar de racistische, fascistische politiestaat VS, waar mensenrechten amper bestaan en recht een uiterst schaars goed is*, vooral weggelegd voor de beter gesitueerde witte bevolking….

Als je wat geld kan missen schenk het dan aan Lacino. (alvast dank)

The American dream? The American nightmare!!

We
helped free him from prison. Now let’s support him

DNA clears Detroit man of slaying after 26 years in prison

(Klik op de foto voor een artikel over Lacino op The Detroit News)

After
26 years behind bars for a crime he absolutely did
not
commit, LACINO HAMILTON
walked out of a Michigan prison last week. He never gave up or gave
in. He kept fighting for justice for himself – and others. 

Now let’s support him. PLEASE
DONATE to Lacino’s GoFundMe page. Help him get back on his feet
after all the years that Michigan stole from him.

I talked to Lacino at length over the weekend by phone, and
he was deeply appreciative of the RootsAction network and the many
of you who signed our petition demanding that his case be reviewed
.
He enjoyed a steak dinner on day one, but he’s having trouble
sleeping and getting used to being outside of prison for the first
time since he was 19.  

It took 26 years for a judge to
declare him innocent and free him. It will only take you 60 seconds
to donate to help him get the basics he needs – an apartment, a
laptop, a phone, clothing, etc.

Click
here to donate to Lacino Hamilton’s freedom fund. Every dollar goes
directly to Lacino.

Speaking
personally, I’ve fought for social-justice for 50 years — but this
campaign had the most joyous ending ever.    
 

 
It’s
a victory for Lacino’s legal team and for Claudia Whitman, the
tireless advocate who founded the National Capital Crime Assistance
Network (NCCAN).   
 
It’s a victory for
Truthout,
the wonderful independent news outlet that
brought
Lacino’s case to our attention
,
and published his powerful columns from prison.   
 
But,
mostly,
it’s a victory for
the human spirit as embodied by Lacino Hamilton
.
He was abused and degraded by a racist system of mass incarceration –
but he survived and is now free to blow the whistle on a horrific
prison system that belies our country’s “land of the free/home of
the brave” rhetoric.   
 
Yes,
I’ll donate to support this incredibly brave individual.

Even $5 helps!  

Onward,  
Jeff Cohen
 
Co-founder, RootsAction Education Fund  

Background: 
 
>>  National
Capital Crime Assistance Network

>>  RootsAction’s
original petition: “Help
Free an Unfairly Prosecuted Man from Prison”

>> 
Truthout
columns by Lacino Hamilton

RootsActionEducationFund.org

==============================

* Bovendien kent de VS het meer dan achterlijke en uiterst onrechtvaardige ‘plea bargain’ >> als je bekent krijg je aanzienlijke strafvermindering, ook als je de misdaad niet hebt begaan, als je dat niet doet loop je een bijzonder grote kans om tot een lange gevangenisstraf te worden veroordeeld, ook als je onschuldig bent……. Welk land dat vindt een rechtvaardig rechtssysteem te hebben levert haar mensen uit aan zo’n land? Welnu schandelijk genoeg bijvoorbeeld Nederland!! Bovendien is het grootste deel van de gevangenissen in particuliere handen, beursgenoteerde bedrijven die belang hebben de gevangenissen zo vol mogelijk te houden waar men slavenwerk voor het bedrijfsleven moet verrichten….. Deze bedrijven hebben een sterke lobby in Washington, waar men aandringt op het uitdelen van zoveel mogelijk gevangenisstraffen…… Zie wat betreft slavernij: ‘Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘ 

Voor meer berichten over etnisch profileren, uitlevering, politie VS, plea bargain en/of mensenrechten, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label BLM (Black Lives Matter) toegevoegd. 

Nederlandse overheden subsidiëren de fascistische Turkse organisatie Grijze Wolven

Weer
zo’n artikel waar je stijl van achteroverslaat: afdelingen van de fascistische Turkse organisatie
Grijze Wolven in ons land krijgen van de lokale en de landelijke overheden
subsidie en ondanks dat er lokaal en landelijk vragen zijn gesteld
over deze meer dan schunnige subsidie, durven die overheden te
stellen dat er niets aan de hand is en dat men goed bezig is met ‘het
beschermen van de rechtsorde…..’ Verder wijst men naar elkaar en
andere instanties en wordt er gezegd dat zolang anderen niet aan de
bel trekken, ze zelf niet in actie behoeven te komen…….
(ongelofelijk!!)

D66
leeghoofd en minister Koolmees stelt plompverloren dat het niet uitmaakt dat de
Turkse Federatie Nederland (TFN >> de koepel van Grijze Wolven
verenigingen) extreem rechts gedachtegoed aanhangt, iedereen mag zijn
eigen keus maken in het kader van de democratische rechtsorde, aldus
deze incompetente fratsenmaker. Doorbraak heeft een rapport
opgesteld waaruit blijkt dat de Grijze Wolven zich schuldig maakt aan
(Turks) nationalisme, aan racisme en zelfs antisemitisme…… Weet
je nog dat leden van Rutte 3 het lef hadden om destijds de Britse
Labour leider Jeremy Corbyn ook vanuit Nederland de bel aan te binden
over zijn zogenaamde antisemitisme??? (terwijl een klein beetje
onderzoek kon aantonen dat dit een flagrante leugen was…..) Echter
dat er in Nederland een antisemitische en racistische groepering
subsidie krijgt is dus niets anders dan ‘een eigen keus maken in het
kader van de rechtsorde’, waaraan Koolmees voor de gemeenten toevoegde dat dit de sociale cohesie en integratie bevordert (en dat
door Turks nationalisme te subsidiëren…)…..

Koolmees die in feite stelt dat er helemaal geen probleem is, zegt te vertrouwen op de lokale overheden die 
“geven aan dat zij de ontwikkelingen met betrekking tot
anti-democratisch of onverdraagzaam gedrag, extremisme en
radicalisering nauwlettend volgen” Wees gerust zegt Koolmees
“wanneer het kabinet constateert dat er sprake is
van gedragingen die de kaders van de democratische rechtsorde
overschrijden, dan zal via de daartoe geëigende kanalen actie worden
ondernomen…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als Koolmees een klein beetje onderzoek had gedaan had hij geweten dat de Grijze Wolven al vele decennia bekend staan voor gedragingen die de democratische rechtsorde ver overschrijden en had hij zijn eigen woorden volgend al lang actie moeten ondernemen……. Blijkbaar zijn voor Koolmees
en de rest van het afbraakkabinet Rutte 3 de economische banden met Turkije belangrijker dan onze democratische rechtsorde……..

Nu
blijkt ook nog eens dat Grijze Wolven meevechten in Nagorno
Karabach* en uiteraard hebben ze aan de kant van het Turkse leger
meegevochten tijdens de illegale inval van dat leger in de Syrische
provincie Idlib, waarbij dat leger alle gevangengenomen
jihadstrijders van ISIS, al-Nusra en andere terreurgroepen
hebben vrijgelaten, psychopathische moordenaars die nu ook deels in Nagorno Karabach meevechten…..

GeenStijl: OORLOG dag 10. Grijze Wolven en nog meer Turken gespot in  Azerbeidzjan  De strijd in Nogorno Karabach, waar leden van de Grijze Wolven meevechten aan de kant van de Azerbeidjaanse agressor……..

Terug
naar Nederland, lees het artikel en zie hoe krom onze regering omgaat
met racisme, nationalisme en antisemitisme en geeft het door
(overigens alle nieuwe berichten van Doorbraak kan je ook onderaan
deze pagina terugvinden):

Overheid,
houd niet langer de Grijze Wolven een hand boven het hoofd!

Geplaatst
op 5
oktober 2020

Het
logo van de Turkse extreem-rechtse partij Milliyetçi Hareket Partisi
(MHP), waar de Turkse Federatie Nederland (TFN) onderdeel van
uitmaakt

Begin
februari publiceerden we het rapport “De
hand van de overheid voedt nog altijd de Grijze Wolven”
. Daarin
deden we gedetailleerd uit de doeken hoe tien gemeenten tussen 2013
en 2018 Turkse extreem-rechtse organisaties hebben gesubsidieerd of
anderszins materieel, financieel of facilitair hebben ondersteund. In
Den Haag, Nijmegen en Beverwijk en in de Tweede Kamer zijn daarop
schriftelijke vragen gesteld. In hun antwoorden beweren zowel de
rijksoverheid als de gemeenten dat er niets aan de hand is. Ze komen
met stoere taal over bescherming van de democratische rechtsorde,
maar ze verwijzen allemaal naar elkaar en andere instanties: ‘zolang
die niet aan de bel trekken hoeven wij niet in actie te komen’.
Gemeenten en het rijk kunnen zich echter niet langer achter elkaar
verschuilen. Ze moeten er nu snel voor gaan zorgen dat er geen
overheidsgeld meer naar Turkse fascisten stroomt.

Ik ben me ervan bewust dat de
Turkse Federatie Nederland (TFN) bekend staat om haar
(nationalistische) gedachtegoed”, antwoordt
minister Koolmees
(pdf) op de Kamervragen
die SP-er Van Dijk stelde
. De TFN is de landelijke koepel van de
Grijze Wolven-verenigingen. In ons rapport staan legio voorbeelden
van het nationalistische, racistische en antisemitische gedachtegoed
van die Grijze Wolven. Maar dat extreem-rechtse gedachtegoed vormt op
zich voor de minister geen probleem, geeft hij aan, want iedereen mag
“eigen keuzes maken binnen de kaders van de democratische
rechtsorde”. Daar gaat het hier echter helemaal niet om. Niemand
heeft het erover om mensen te verbieden om een bepaald gedachtegoed
aan te hangen of zich daarop te organiseren. De vraag is: moet de
overheid dat Turkse nationalisme steunen? “Daar mengt het kabinet
zich in principe niet in”, antwoordt de minister, dat is aan de
gemeenten en hun “geldende subsidiekaders, vaak ten behoeve van
sociale cohesie of integratiebeleid”. Hoe nationalisme ooit sociale
cohesie of integratie zou kunnen bevorderen, geeft Koolmees niet aan.

Er is helemaal geen probleem, is de
boodschap van Koolmees. Hij vertrouwt op de gemeenten, want die
“geven aan dat zij de ontwikkelingen met betrekking tot
anti-democratisch of onverdraagzaam gedrag, extremisme en
radicalisering nauwlettend volgen”. En wees gerust, zo schrijft de
minister stoer, “wanneer het kabinet constateert dat er sprake is
van gedragingen die de kaders van de democratische rechtsorde
overschrijden, dan zal via de daartoe geëigende kanalen actie worden
ondernomen”.

Den Haag

In Den Haag stelden de Haagse
Stadspartij, GroenLinks, PvdD, PvdA en SP schriftelijke vragen. De
antwoorden
(pdf) van het college zijn soms onnavolgbaar. Zo geeft men in
antwoord op vraag 1 aan het rapport “Verhoudingen tussen
Turks-Nederlandse groeperingen” te kennen. In dat rapport wordt
uitgebreid onderzoek gepresenteerd naar de achtergronden, ideeën en
activiteiten van een reeks organisaties met wortels in Turkije. Het
is geschreven in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en
Werkgelegenheid. Toch schrijft men even later doodleuk in antwoord op
vraag 6: “De overheid houdt niet bij welk gedachtegoed organisaties
aanhangen.”

Ook schrijft men: “Het college
hecht eraan in dit verband op te merken dat de gemeente alleen
activiteiten subsidieert die bijdragen aan de gemeentelijke
beleidsdoelen. Het college verstrekt geen subsidie voor het
verspreiden van extremistisch gedachtegoed.” Maar hoe kan het
college weten dat er geen subsidie gaat naar “het verspreiden van
extremistisch gedachtegoed” als het niet bijhoudt welk gedachtegoed
organisaties aanhangen?

De vragenstellers wijzen het
college ook op de fascistische symbolieken die de Haagse Grijze
Wolven-vereniging gebruikt. Het college probeert hen in antwoord
daarop op een dwaalspoor te zetten, en schrijft: “het gebruik van
symbolen is niet per definitie strafbaar.” Maar niemand heeft het
over het al dan niet verbieden van symbolen. Waar het om gaat, is dat
de gemeente geen steun moet verlenen aan een organisatie met
autoritaire, ultra-nationalistische opvattingen, die wordt
aangestuurd vanuit Ankara door de fascistische politieke partij MHP.

De Haagse Grijze Wolven kregen
voornamelijk subsidie voor hun jaarlijkse propagandafestival, de
Turkse Culturele Dagen. Het is alsof de gemeente de ideologisch
verwante Nederlandse Volksunie (NVU) jarenlang subsidie zou geven
voor een festival, en dan zou beweren dat men níet weet waar die
club voor staat én tegelijk dat men wél zeker weet dat er geen
“extremistisch gedachtegoed” verspreid wordt. En dan, als daar
vragen over zouden komen, doodleuk zou roepen dat alles goed is
verlopen. Over de Grijze Wolven-subsidies schrijft men namelijk:
“Wanneer blijkt dat een subsidie door de subsidieontvanger wordt
ingezet voor andere doeleinden dan waarvoor de subsidie is verstrekt,
dan weigert het college deze subsidie of trekt deze in. Bij
bovenstaande subsidies is dit niet gebleken.” Pure gaslighting:
iedereen kan snappen dat organisaties die zijn opgericht om fascisten
bijeen te brengen en de fascistische ideologie te verspreiden geen
politiek neutrale feestjes bouwen.

Toch erkent de gemeente tussen de
regels door wel dat het om een wat schimmige wereld gaat. “Turkse
organisaties hanteren een verscheidenheid aan namen waardoor niet
altijd eenvoudig is vast te stellen of een organisatie lid is van de
Turkse Federatie Nederland (niet alle organisaties zijn open over hun
link met TFN).” De reactie
vanuit de vereniging
op het stellen van de raadsvragen spreekt
ook boekdelen. De vereniging beweert dat de vragenstellers aanhangers
zijn van de gewapende bewegingen PKK en DHKP-C, in hun ogen
“terreurorganisaties”, en roept op “dit niet zonder reactie
voorbij te laten gaan”. Dat is intimiderend bedoeld, wetende dat
hun aanhang nu niet bepaald uitblinkt in pacifisme.

Beverwijk

In Beverwijk kwamen de raadsvragen
van rechts, van de VVD. Het college erkent in
de antwoorden
(pdf) de lokale Grijze Wolven-vereniging een pand
te hebben verkocht “tegen een marktconforme prijs”. Maar men
zwijgt over de terugkoopgarantie die daarbij is overeengekomen en
waarmee de fascisten de gemeente onder druk konden zetten om
commerciële activiteiten in het pand toe te staan. Ook geeft men toe
twee keer subsidie gegeven te hebben, maar dat zou volgens het
college geen probleem vormen, omdat “ons geen zorgwekkende signalen
hebben bereikt over de TFN of de lokale afdelingen daarvan”. Men
verwijst daarbij naar “de rapporten van de AIVD en de regionale
kenniskringen” die door de gemeente “nauwlettend” gevolgd
zouden worden.

Nijmegen

In Nijmegen stelde de SP de
raadsvragen. In Oostenrijk en Duitsland worden de Grijze Wolven als
extreem-rechts en gevaarlijk omschreven door de overheid. In
Oostenrijk zijn hun symbolen zelfs verboden. Toch schrijft het
Nijmeegse college in
antwoord op de raadsvragen
: “Volgens de Nationaal Coördinator
Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) gaat het echter te ver om
het Turks Cultureel Centrum (TCC) en Stichting Hilal Cultureel
Vrouwencentrum als extremistisch te duiden. Wel zijn er vermoedens
van banden met de extreem-rechtse Turkse MHP partij en de
(ultra)nationalistische TFN.” Dat zijn natuurlijk geen vermoedens,
maar feiten. Waarom heeft de gemeente die vermoedens eigenlijk niet
nagecheckt bij de betreffende verenigingen? Of heeft men dat wel
gedaan, maar blijven er toch vermoedens? Maar waarom dan? Vertrouwt
men de antwoorden van die verenigingen niet? En waarom gaat er dan
toch subsidie naar verenigingen die men niet vertrouwt? Coherent is
het allemaal niet. Men verschuilt zich simpelweg achter de landelijke
overheid. “Mochten er vanuit het Rijk concrete contra-indicaties
zijn om in de toekomst geen subsidie te verstrekken aan deze
organisaties, dan zullen we hier gehoor aan geven.”

De feiten in ons rapport doen er
kennelijk niet toe, noch de uitspraken
van de hoogleraar Turkse talen en cultuur Erik Jan Zürcher
in de
lokale Nijmeegse pers. “Volgens hem lijdt het geen twijfel dat de
Turkse Federatie Nederland een ultra-rechtse organisatie is. Het
Turks Cultureel Centrum valt daar onder. ‘Gelieerd aan een partij
waarvan iedereen in Turkije weet dat die het panturkisme aanhangt,
een Turkije van China tot de Balkan’, aldus Zürcher.” De
hoogleraar zei verder: “De Turkse Federatie Nederland is van
oudsher gelieerd aan de MHP-partij, opgericht door Türkeş. Dat is
een ultra-rechtse partij, geen twijfel. Iedereen die het Grijze
Wolven-gebaar maakt, is in Turkije onmiddellijk herkenbaar als
extreme nationalist. Het gebaar komt voort uit de
panturkisme-ideologie: een wens voor een Turkije van China tot aan de
Balkan. Nijmegen subsidieert inderdaad een centrum dat sympathiseert
met wat tegen fascisme aan schuurt.” De journalist concludeert:
“Daarmee onderschrijft hij het standpunt van de linkse
actieorganisatie Doorbraak over het Turks Cultureel Centrum (TCC) in
Nijmegen.”

No pasarán

In een
raadsdebat
naar aanleiding van de vragen trok de Nijmeegse
CDA-burgemeester Bruls zich niets aan van de boodschap van de
hoogleraar. Hij viel liever ons aan. “Kijk, die site Doorbraak,
voor het overige, dat is geen lukrake site, die zou ik in mijn jargon
gewoon een extreem-linkse site willen noemen, die zijn al jaren bezig
met allerlei acties tegen in hun ogen rechtse organisaties, maar ten
opzichte van Doorbraak is iedereen die hier vanavond in de call zit
rechts, kan ik u zeggen, dan moet u echt van heel goede huize komen,
wil u die links gaan inhalen. Dat mag, ook dat waardeer ik in dit
land, maar ze hebben geen echt onderzoek. Zij blijven zich baseren op
de banden met de Turkse partijen, die we als Grijze Wolven doen, dat
zijn partijen die ook ik ten zeerste zou afwijzen en het gedachtegoed
ook afwijs. Alleen wij subsidiëren hier niet rechtstreeks de Grijze
Wolven, wij subsidiëren activiteiten.”

Bruls wilde, zo beweerde hij
althans, mensen niet “in een hoekje zetten” en hele organisaties
namen en shamen.
Behalve dan Doorbraak natuurlijk, want wij zijn radicaal-links en
daarom zouden de feiten in ons rapport per definitie niet kloppen.
Alsof hij dolgraag wilde aantonen dat hij echt een complete politieke
nitwit is, smeet hij tijdens het debat dan wel weer met de
radicaal-linkse en anti-fascistische leus
No
pasarán
(“Ze komen er
niet door!”) om stoer te doen tegenover het extreem-rechtse clubje
Nijmegen Rechtsaf. Turkse fascisten mogen er van hem kennelijk wel
rustig door.

In haar antwoorden op de raadvragen
vergoelijkt het college het fascisme van de Grijze
Wolven-verenigingen voortdurend. “We voeren in Nijmegen een
integratiebeleid en daarbij hoort dat we organisaties als het Turks
Cultureel Centrum en stichting Hilal Cultureel Vrouwencentrum juist
actief betrekken bij Nijmegen. In het algemeen zien we dat
migrantenorganisaties, onafhankelijk van het land van herkomst, zich
vaak organiseren of laten inspireren door levensbeschouwelijke,
politieke of religieuze uitgangspunten”, antwoordt men op de
schriftelijke vragen. Ook deze gemeente doet het voorkomen alsof de
door haar gesubsidieerde activiteiten van de Grijze Wolven
“uitdrukkelijk niet politiek of religieus van aard” zijn. Zou men
met dezelfde argumentatie ook subsidie verlenen aan de NVU?

In het debat zei Bruls over die
gesubsidieerde activiteiten: “Noch de NCTV, noch wijzelf, onze
eigen netwerken, onze eigen onderzoeken, kunnen aantonen dat daar
rechts-extremistische of welke radicale denkbeelden dan ook worden
gepropageerd, bijvoorbeeld naar kinderen toe.” Op de
Facebook-pagina’s van de TFN-verenigingen zijn reeksen foto’s te
vinden van kinderen die Grijze Wolven-gebaren leren maken, de Turkse
variant van het “Sieg Heil”-gebaar.

In het raadsdebat kwam kort ook nog
even de massale herdenkingsbijeenkomst van Grijze Wolven-oprichter
Alparslan Türkeş in Nijmegen in april 2018 voorbij. De ophef
daarover was belangrijk, aldus Bruls, “dat heeft toen wel heel erg
goed gewerkt dat meer verhuurders, grote verhuurders, wel weer attent
zijn op geweest van let op wat je binnenhaalt”. Maar waarom vormde
die bijeenkomst dan eigenlijk een probleem voor hem? Omdat die
georganiseerd was door de TFN? Maar dat is de koepel waar ook de
Nijmeegse Grijze Wolven-verenigingen lid van zijn, en die worden
‘gewoon’ gesubsidieerd door zijn college. Wat hij er trouwens
wijselijk niet bij vertelde was dat die bijeenkomst destijds aan de
grote klok gehangen werd door… die radicaal-linkse Doorbrakers.

Onbevredigend

De antwoorden van de minister en de
diverse colleges waren bijzonder onbevredigend. Maar er was in ieder
geval weer even aandacht voor het probleem. Dat zal vast en zeker
enkele ambtenaren en politici waakzamer gemaakt hebben. In de andere
steden waar men Grijze Wolven steunt, was het helaas volkomen stil,
met name Rotterdam baart wat dat betreft zorgen. Daar worden de
fascisten behoorlijk in de watten gelegd zonder dat er een haan naar
kraait. En zo moeilijk is het niet, de
gemeente Schiedam zei
in de media simpelweg: “Het is echter
niet voor niets dat Schiedam al een aantal jaar niet meer subsidieert
en ook geen vergunningen verleent.”

Nogmaals, voor alle duidelijkheid:
we pleiten nadrukkelijk niet voor een verbod op de Grijze
Wolven-organisaties. Het gaat ons erom dat publieke middelen niet
moeten worden gespendeerd aan extreem-rechtse, ultra-nationalistische
organisaties. Het rijk en die tien gemeenten lijken het probleem niet
te willen zien. Men redeneert vooral vanuit het raamwerk van de
publieke veiligheid en de openbare orde. Dat is een gevolg van de
focus van de laatste twee decennia op jihadisme en de
aanslagendreiging uit die hoek. Het ideologische en sociale gevaar
dat uitgaat van de Grijze Wolven wordt als miniem ingeschat. Dat komt
ook omdat hun geweld voornamelijk is gericht tegen andere groepen die
uit Turkije afkomstig zijn en niet tegen witte Nederlanders. Die
hoeven geen aanslagen te vrezen van Turkse fascisten. Maar het gevaar
voor die andere groepen is wel degelijk reëel. De Grijze Wolven
zetten met hun ideologie aan tot vijandigheid, bedreiging en geweld
tegen grote groepen niet-witte Nederlanders.

Men acht de Grijze Wolven met hun
in de kern seculiere ideologie dus minder bedreigend dan de
jihadisten. Sowieso worden nationalisme en extreem-rechts in
Nederland de laatste decennia helaas door meer en meer mensen
acceptabel geacht. Door rechtse opiniemakers en partijen als de PVV,
Trots op Nederland en het FvD zijn nationalisme en fascisme inmiddels
min of meer main stream geworden. De Grijze Wolven plukken daar de
vruchten van. Predicaten als nationalisme en fascisme leiden niet
meer automatisch tot onrust of zorgen.

Het rijk en de gemeenten wijzen
naar elkaar en andere instanties, en gemeenten verschuilen zich
achter de vermeende politieke neutraliteit van allerlei technische
regelingen voor subsidies. Maar de criteria voor subsidiëring,
waarmee geschermd wordt, gaan niet uit van de politieke realiteit. Er
valt geen scheiding aan te brengen tussen de activiteiten en het
ideeëngoed van organisaties. Daarom moeten het rijk en de gemeenten
nu de verantwoordelijkheid nemen de geldkraan dichtdraaien. Wij
hebben hen de feiten klip en klaar gepresenteerd, en zullen dat
blijven doen. Maar als er straks weer een gewelddadig ‘incident’
plaatsvindt ergens in Nederland tegen bijvoorbeeld Koerden of
Armeniërs, dan is de overheid daarvoor medeverantwoordelijk via het
sponsoren van de beweging van de daders. En nu de gemoederen weer
opgehitst worden vanuit Turkije vanwege de oorlog in
Nagorno-Karabach, is de kans groot dat de Grijze Wolven straks weer
eens de straat op gaan om minderheden uit Turkije te terroriseren.

Eric Krebbers

Fascisme,
Nationalisme,
Racisme,
Turks
rechts

===========================

* Zie: ‘Nagorno-Karabach: Turkije al verantwoordelijk voor genocide op Armeniërs, vecht nu weer illegaal tegen Armenië : het westen zwijgt  

Zie ook: ‘Grijze Wolven, een fascistische Turkse organisatie, wordt door 10 Nederlandse gemeenten gesteund

 

Ondanks gehoorzaamheid van het volk aan Coronamaatregelen, inclusief het gebruik van een mondmasker, loopt het aantal besmettingen sterk op in Duitsland

Ondanks onderzoek waaruit zou
blijken dat Duitse burgers zich braaf aan de regels houden, zelfs meer
dan 80% die maskers dragen ook waar geen verplichting geldt, is het
aantal besmettingen in 1 dag tijd met meer dan 4000 gevallen toegenomen,
de laatste weken bleef het aantal besmettingen beperkt tot rond de
2.200 per dag…… Vanaf 22 augustus steeg het aantal besmettingen tot
boven de 2.000, op die dag meldde het Robert Koch Institut (RKI) een
aantal van 2034 besmettingen, het hoogste aantal sinds april dit jaar,
waar het RKI dit toeschreef aan teruggekeerde vakantiegangers. Het aantal besmettingen
liep tot afgelopen dinsdag al op tot boven de 2.500…….

Opvallend
is het feit dat het aantal sterfgevallen ongeveer gelijk blijft
met dat van voorgaande jaren rond deze tijd…… Hetzelfde is in
Nederland te zien, hoewel hier wel een sterkere toename is van het
aantal IC opnamen, echter dat kan liggen aan een andere inschatting van
de dienstdoende artsen.

Zo
bezien heeft het dragen van een mondmasker geen invloed op het aantal
besmettingen en er zijn deskundigen die stellen dat het aantal
besmettingen zelfs op kan lopen door het dragen van een masker, dit daar
mensen niet begrijpen wat ze wel en niet moeten doen met zo’n onding,
zo moet je na maximaal een uur een ander (schoon) masker opzetten, als
je dat niet doet, is de kans juist groot dat je een ophoping van slechte
stoffen op het masker krijgt en de kans dat je daar wat van binnenkrijgt
is uiteraard veel groter dan bij een nieuw masker. Bovendien als je
moet hoesten met zo’n ophoping van besmettelijke stoffen, of dat nu
‘nanodruppels’ Coronavirus zijn (die toch al niet worden tegengehouden door de meeste maskers), of bijvoorbeeld de ‘gewone griep’, is de
kans ook groot dat je deze stoffen ‘loshoest’ van het masker (dit daar
men telkens weer stelt dat wanneer een masker geen zin heeft, je ten
minste anderen beschermt, ingeval je zelf zonder het te weten wel
besmettelijk bent)

Ben
het niet vaak eens met Jaap van Dissel van het RIVM, maar zijn
opmerkingen over de onzin van het dragen van een masker, deel ik
met hem en zo te zien aan het oplopen van het aantal gevallen in
Duitsland haalt van Dissel ook van die kant zijn gelijk!!

Hieronder
opgenomen het schrijven op de site van WDR5 voor het programma
Tagesgespräch, waarin men vanmiddag (van 12.00 tot 13.00 u.) discussieerde over het nut van Coronamaatregelen. Zoals je begrijpt
veel onzinnig gewauwel als hoe braaf men ‘wel niet’ de regels volgt en
spugen op degenen die geen mondmasker dragen, echter enkele
inbellers hadden wel degelijk een punt met de kritiek die ze leverden op die
regels (de presentator Achim Schmitz-Forte en zijn gast dr. Rolf
Kaiser, een viroloog, waren duidelijk van mening dat maatregelen als
mondmaskers dragen een geducht middel zijn tegen verdere besmettingen).

Zo
stelde een vrouw  volkomen terecht dat veel cijfers geheim worden
gehouden, zoals het werkelijke aantal Coronadoden, daarop zei
presentator Schmitz-Forte dat ‘journalisten’ als hijzelf liever niet te
veel cijfers gebruiken daar dit de luisteraar/lezer/kijker in verwarring
zou brengen…… ha! ha! ha! ha! ha! Hoe durft zo’n kwezel zich nog
journalist te noemen?? Ongelofelijk!! Overigens zoals gezegd ook het
aantal sterfgevallen in Duitsland is niet hoger dan in dezelfde tijd
vorig jaar en de jaren daarvoor, echter daarover spreekt men liever niet….. (hetzelfde geldt voor Nederland)

Een
andere inbeller, een man die wilde ingaan op wat meerdere wetenschappers
als kritiek hebben geleverd op een aantal Coronamaatregelen, werd het woord ontnomen toen Schmitz-Forte stelde dat hij niet goed te
verstaan was, waar hij ‘verduidelijkte’ dat hij met een koptelefoon opzat en
als je dan al slecht te verstaan bent, begrijpt de luisteraar er al
helemaal niets van, vreemd want de man was uitermate duidelijk te
verstaan…… Viroloog Kaiser was duidelijk niet zeker van zijn zaak
wat te horen was aan veelvuldig slikken (ook mensen die liegen doen dat
veelvuldig), hetzelfde gebeurde toen de zojuist besproken man aan het woord kwam, waarschijnlijk had Schmitz-Forte dit ook in de gaten en ontnam de man daarom het woord……..

En
ja, zo worden we dag in dag uit belazerd en ik begin me werkelijk af te
vragen of mensen zelfs niet sterven van angst voor het virus, althans
wanneer ze als ‘besmet’ uit de onbetrouwbare PCR-test komen……. Met
alle maatregelen wordt de economie om zeep geholpen, wat tot grote
ellende zal leiden en waar velen zich het leven zullen nemen vanwege de
uitzichtloze situatie, zoals nu al op grote schaal in de VS gebeurt en
ja ook die slachtoffers kan je toerekenen aan het Coronavirus…… En
dan te bedenken dat een fiks aantal maatregelen onzinnig zijn, zoals het
sluiten van cafés om 10 uur, degenen die nog de moeite nemen om naar
de kroeg te gaan, zetten het op een zuipen en gaan thuis door, waar al
helemaal geen controle is op het aantal aanwezigen of het zich houden
aan de voorgeschreven regels, ofwel ook deze maatregel kan juist het
aantal besmettingen doen stijgen!!   

Ständig
Blaulicht: Wirken Corona-Warnungen noch?

Getragene Mund-Nase-Bedeckungsmaske liegt auf einem Aufkleber mit Piktogramm Maskenpflicht und Aufschrift bitte halten.

Die Infektionszahlen
steigen, dabei gibt es Reisebeschränkungen, Maskenpflicht und jetzt
sogar Sperrstunde in der Hauptstadt. Was machen wir falsch? Wie gehen
wir mit den Warnungen um? Diskutieren Sie mit im WDR 5 Tagesgespräch!

 

Die Meldungen überschlagen sich:
Beherbergunsverbot für Urlauber innen aus Risikogebieten, Sperrstunden
in Berlin und 4.000 Neuinfektionen innerhalb von 24 Stunden meldet
das Robert-Koch-Institut. Es ist keine Zeit für Entwarnung, warnt
auch RKI-Präsident Lothar Wieler: “Wir sind vergleichsweise gut
durch den Sommer gekommen. […] Es sind nicht so viele Menschen
gestorben, weil wir Maßnahmen ergriffen und uns daran gehalten
haben.”

Das bedeutet aber auch, dass die
Maßnahmen weiter erhalten bleiben. Sollten wir den Weg der
Eindämmung überdenken? Nein, sagt Markus Söder am Morgen im ZDF
Morgenmagazin: “Dies ist aus meiner Sicht ethisch nicht zu
vertreten. Wir laufen Gefahr, für das Freizeitverhalten einiger das
Leben vieler zu riskieren.”

Dabei scheint die Lage in den
Nachbarländern drastischer zu werden, Risikogebiete in ganz Europa:
Frankreich, Spanien, Belgien, Niederlande und Österreich. Aber auch
im eigenen Land gibt es mittlerweile Corona-Hotspots, die als
Risikogebiet eingestuft werden. Es gibt Reisewarnungen und
Beherbergungsverbote für Menschen, die aus Hamm, Remscheid oder
verschiedenen Berliner Stadtteilen kommen. Bei den steigenden Zahlen
können jede Woche neue Hotspots entstehen. Genauer bei 50
Neuinfizierten pro 100.000 Einwohner innerhalb der letzten sieben
Tagen. Ist dieser Wert nach wie vor sinnvoll oder müssen wir
Risikogebiet bald neu definieren, denn die Zahlen zeigen nach oben?
Droht der nächste Lockdown?

Wie gehen Sie mit den Warungen und
Regelungen um? Sind Sie besorgt über die steigenden Fallzahlen? Wie
schützen Sie sich vor dem Virus? Bleiben Sie gelassen trotz
steigender Zahlen?

Rufen Sie uns während der
Sendung an (WDR 5 Hotline 0800 5678 555) oder schreiben Sie uns Ihren
Kommentar in unser Gästebuch – von 11.00 bis 14.00 Uhr.

Gast: Dr. Rolf Kaiser, Leiter der
molekularen Diagnostik am Institut für Virologie (Uniklinik Köln)

Redaktion: Willi Schlichting,
Regina Tanne und Beate Wolff

Moderation:
Achim Schmitz-Forte

===================================

Zie ook:
Zie de brief van Sam Brokken ‘Naar een omgekeerde lockdown’.
(Brokken is gezondheidswetenschapper en onderzoeker, zijn
brief werd getekend door 1.400 professionals uit de gezondheidszorg, in
de brief geeft Brokken in een aantal punten aan dat de Coronamaatregelen
disproportioneel zijn…..
)

‘Coronahumor’: het aantal overlevenden van het virus

Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!

Coronacrisis: cafés om 10 uur dicht…… ha! ha! ha! ha!‘ 

Coronamaatregelen tegenstanders, plus Reichskriegsflagge, het Duitse volkslied en ‘journalist’ Uli Hauck

Geert
Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en
de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

VVD
premier Rutte belooft Asscher (PvdA 2de Kamer) dat hij zal zien of er
extra voorwaarden kunnen worden verbonden aan Coronasteun bedrijven….
ha! ha! ha! ha!

Trumps verdediging voor het niet serieus ingaan op Coronacrisis terwijl hij het gevaar kende, stinkt aan alle kanten

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…” 

Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest 

Demonstratie
tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’:
haatzaaien tegen demonstranten
 

Zwangere
vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van
protest tegen de COVID-19 maatregelen

(
en
zie de links in dat bericht naar de aantasting van burgerrechten met
het lamme excuus dat dit nodig is vanwege de Coronacrisis!!
)

Robert
F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn,
gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni
het aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde
is!
)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus:
miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen
met 30% stijgen

Coronavirus:
Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch
goed
‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De
WHO is
bijkans
overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de
Coronacrisis

Coronavirus:
Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt
dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft
gehad

Bill
Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op
vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten
vermenigvuldigen

Bill
Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in
november 2019…..
‘ 

 

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven‘ (en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over het virus) 


Zie
wat betreft de PCR-test voor COVID-19 en de test op antilichamen voor
dat virus:

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!)
(Dezelfde Fauci die eerder in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen
dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl
de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan
Nederland, bovendien kan men niet eens bewijzen dat mondmaskers dragen
echt helpt besmettingen te voorkomen……)

Stop ernstige dierenmishandeling door onzinnige dierproeven en gebruik alleen nog de Research Modernisation Deal

PETA
Nederland is een petitie gestart die veel eerder dan voorzien het
misbruik van proefdieren moet stoppen. Er zijn voldoende
methoden voor onderzoek waarbij geen dieren hoeven te
worden misbruikt…..

Wetenschappers van PETA’s zusterorganisaties hebben de Research Modernisation Deal (RMD) ontwikkelt, daarmee kan het misbruik en martelen van proefdieren worden voorkomen.

Dierproeven | Anti Dierproeven Coalitie

Schrok
van het aantal in Nederland gebruikte proefdieren dat PETA in haar schrijven noemt:
500.000 in totaal, een onbeschoft groot aantal dieren dat wordt
misbruikt, beter gezegd: gemarteld voor de grootste flauwekul, een groep bestaande uit apen,
katten, honden, konijnen, cavia’s en hamsters……. En dat in het kleine Nederland, wat zou betekenen dat er in grotere landen nog veel meer dieren worden doodgemarteld…..


Meer dan vier op de vijf dierproeven zijn nutteloos" | Dieren | Wetenschap  & Planeet | HLN

Je wordt werkelijk doodziek als je ziet wat men allemaal uitvreet met deze dieren, deze foto’s  en de paar
walgelijke en ‘beestachtige’* zaken die in het schrijven
van PETA voorkomen behoren nog maar tot het spreekwoordelijke topje van de
ijsberg…….

Dierproeven – Pagina 3 – VATD-blog

Al ruim
meer dan 40 jaar is er verzet tegen het gebruik van proefdieren en
nog steeds gaat deze walgelijke praktijk door……. De Nobelprijs
voor Geneeskunde 2020 gaat naar 3 onderzoekers die het
hepatitis C-virus ontdekten en dat middels het martelen van apen…..**

Dierproeven zijn wreed, maar ook onwetenschappelijk.

Deze aap werd zwaar mishandelt en gemarteld voor een ander onderzoek dan die naar hepatitis C, hier moet gvd eindelijk een eind aan worden gemaakt!! (ze zouden het geteisem dat dit doet dezelfde behandeling moeten geven!!)

Lees en
teken de petitie ajb en zegt het voort: hoe meer mensen
tekenen hoe moeilijker figuren als hare ChristenUnie kwaadaardigheid
minister Schouten het krijgen om e.e.a. af te wijzen…

Roep de Nederlandse overheid op om de Research Modernisation Deal te omarmen

PETA
Nederland <info@peta.nl>

Jaarlijks
worden er ongeveer 500.000 dieren – waaronder honden, katten,
konijnen, hamsters, cavia’s en apen – in laboratoria in Nederland
gedood voor door nieuwsgierigheid gedreven experimenten, chemicaliën-
en geneesmiddelenproeven of medische opleidingen.

De
gruwelen die dieren in laboratoria ervaren zijn onvoorstelbaar.
Sommigen worden gedwongen om giftige dampen te inhaleren, anderen
worden urenlang geïmmobiliseerd in beveiligingsapparaten, bij
sommigen worden er gaten in hun schedel geboord, anderen worden
besmet met slopende ziekten of hun ruggenmerg wordt verbrijzeld. En
na de experimenten worden de meeste dieren gedood.

En
waarvoor? Dierproeven komen vaak niet ten goede aan mensen. In plaats
daarvan kunnen ze leiden tot dure en vruchteloze klinische proeven
die mensenlevens in gevaar kunnen brengen, miljoenen dieren leed
toebrengen en onderzoekers wegleiden van mogelijk zinvolle
geneeswijzen.

Wetenschappers
van PETA’s zusterorganisaties hebben het falen van het
dierproevenparadigma onderzocht, en ze hebben een plan: de
Research
Modernisation Deal
.

Help dieren – roep de Nederlandse overheid op om de Research Modernisation  Deal te omarmen | PETA Netherlands

Kunnen
we op u rekenen om de petitie te ondertekenen waarin we de regering
aansporen om de overgang naar dierproefvrije wetenschap in Nederland
te versnellen?

Met
PETA’s petitie roepen we de minister van Landbouw, Natuur en
Voedselkwaliteit – die verantwoordelijk is voor de Transitie
Proefdiervrije Innovatie – op om de Research Modernisation Deal te
omarmen om de overgang naar dierproefvrije wetenschap in Nederland te
versnellen.

Bedankt
voor alles dat u voor dieren doet.

Met
vriendelijke groet,

PETA
Nederland

================================

*
In heel veel gevallen is de mens het ‘echte beest’, een psychopathisch gewelddadig en nietsontziend beest……. (dieren staan ver boven dat niveau)

** Zie: ‘Nobelprijs voor Geneeskunde naar figuren die apen hebben misbruikt voor dierproeven

Zie ook: ‘‘Wreedheidsvrije cosmetica’ maakt gebruik van het martelen en villen van dieren

Wetenschappers gebruiken inktvissen als proefdier

State University of New York voert gruwelijke experimenten uit op katten en zelfs op kittens…

Cora van Nieuwenhuizen (VVD EU) over TTIP, VS controles op voedselproducten en cosmetica, zijn goed genoeg voor de EU…… AUW!!!!!‘ (een bericht uit 2015)

Russiagate was een middel om de Koude Oorlog tegen Rusland te doen herleven

Caitlin Johnstone heeft een opzienbarende analyse gemaakt over Russiagate die
een ander licht werpt op deze zaak: het was geen couppoging tegen
Trump, zoals o.a. Sean Davis van The Federalist concludeerde, waar hij
stelde dat de directeur van de CIA, hare bloedige kwaadaardigheid Gina Haspel,
persoonlijk de poging heeft geblokkeerd om documenten vrij te geven
die e.e.a. zouden aantonen.

Volgens
Johnstone maakt het niet uit of Davis met zijn bewering wel of geen
gelijk heeft, maar dat het wel interessant is te zien dat Haspel
flink haar best heeft gedaan om Trump te bewegen de Koude Oorlog
tegen Rusland te doen herleven en dat zij één van de architecten is
van de hernieuwde Koude Oorlog (2.0) tegen Rusland, iets dat je
overigens de hardliners van de Demoncraten uh Democraten ook kan verwijten, vergeet
niet dat deze figuren in de zak zitten van wapenfabrikanten in de
breedste zin van het woord….. (het hoeft geen betoog dat een flink
aantal Republikeinen volkomen achter deze Koude Oorlog 2.0 staat,
Republikeinen die Russiagate als een couppoging tegen Trump
zagen en zien) Het is duidelijk dat Russiagate ervoor heeft gezorgd dat deze
Koude Oorlog inderdaad opnieuw is opgetuigd….

Volgens
Johnstone is Russiagate een ‘PSYOP’ (psychologische operatie) van het
geheime diensten kartel in de VS dat meer dan 25 geheime diensten
(‘inlichtingen diensten’) telt, onderdeel van Deep State, niet om
Trump uit het Witte Huis te krijgen, maar volkomen gericht tegen
Rusland…..

Niet
Trump werd het coup-slachtoffer van Russiagate*, nee Russiagate heeft
de nieuwe Koude Oorlog opgetuigd door het mogelijk maken van een hele
berg aan (loze) beschuldigingen tegen Rusland, aldus Johnstone en
gezien de gang van zaken kan ik niet anders dan haar gelijk
geven…..

Niet
alleen Rusland is de kwaaie pier, intussen worden ook China en Iran al een paar maanden lang
aangemerkt als manipulatoren van de presidentsverkiezingen in de VS,
het gaat zelfs zover dat men nu al zegt dat wanneer Trump wint,
Rusland aan het langste eind heeft getrokken, terwijl Iran en China de
grote winnaar zullen zijn als Joe Biden wint……. ha! ha! ha! ha! ha! Zo doorzichtig dat je je werkelijk afvraagt welke hersenloze idioten van de reguliere westerse (massa-) media deze onzin nog geloven (maar men brengt deze onzin met grote graagte in die media…..)…..

De
reguliere westerse (massa-) media doen dan ook voor bijna 100% mee aan deze
hysterie van ‘kwaadaardige inmenging’ en zo kunnen de westerse bevolkingen bijna dag in
dag uit worden gehersenspoeld met dergelijke baarlijke nonsens……. (vergeet niet dat deze media en het grootste deel van de westerse poltici het lullige Russiagate sprookje ‘nog steeds geloven’ en uitdragen, ondanks dat deze leugen aan alle kanten is doorgeprikt)

Johnstone
stelt aan het eind van haar betoog terecht dat de geheime diensten in
de VS** degenen zijn die het meest hebben geprofiteerd
van Russiagate, terwijl zij deze leugen de wereld in hebben
geholpen…..

Lees
deze uitstekende analyse van Caitlin Johnstone en onthoud e.e.a. daar ook wij de komende
maanden weer heel wat gezeur over Russische inmenging in de Tweede
Kamerverkiezingen van maart komend jaar over ons heen zullen
krijgen, sterker nog de eerste claims daarover dateren alweer van een
paar maanden geleden….. In Nederland is het wel hare D666
boosaardigheid Ollongren die telkens weer met dergelijk claims komt
aanzetten, zonder ook maar één steekhoudend bewijs te kunnen
leveren, al is dat in geval van Russiagate overal het geval, veel
hysterie plus angst- en haatzaaierij resp. voor/tegen Rusland, zonder
enig bewijs daarvoor…..

All Russiagate Did Was Advance Pre-Existing Agenadas Of The Same Spy Agencies Who Started It

by Caitlin
Johnstone

Hare bloedige kwaadaardigheid Gina Haspel, directeur van terreurorganisatie CIA

One
of the many interesting stories that has gotten lost in the shuffle
over the controversy over the horrible Trump-Biden debate and the
president’s recent Covid-19 diagnosis is the recent 
allegation
by
The
Federalist
‘s
Sean Davis

that CIA director Gina Haspel has been personally blocking the
declassification of incriminating documents pertaining to the origins
of the Trump-Russia collusion conspiracy theory known as Russiagate.

Davis’
claim may be true or false, but it’s worth earmarking for later
reference given that we already know Haspel
has
been actively persuading
 the
US president to roll out cold war escalations against Russia, and
given that we know the only real changes of consequence that have
come about as a result of Russiagate are changes which advanced the
longstanding agendas of the same intelligence agencies who started
it.

The
mainstream Democratic partisan narrative has been that investigations
into possible collusion between the Trump camp and Moscow were
designed to ascertain whether the US government had been co-opted at
its highest levels by a hostile foreign power, with countless human
clickbait pundits claiming earlier in Trump’s term that these
investigations would result in Trump being dragged out of the White
House in chains. The mainstream Republican partisan narrative has
been that the president was the target of a soft coup attempt by the
deep state using false allegations of Russian collusion in an attempt
to remove him from office for standing up to the deep state.

Like
most partisan narratives, these are both false.

It
is correct that the conspiratorial allegations of Vladimir Putin
secretly controlling the executive branch of the US government were
bogus. It is also correct that Russiagate was a psyop advanced by
forces in the US intelligence cartel who are sometimes collectively
referred to as a part of the “deep state”, though that term
has become largely meaningless in recent years due to Trumpists
twisting its meaning into “Democrats and anyone who doesn’t like
Trump”. But both Republicans and Democrats are mistaken in
believing that Russiagate had anything to do with removing Trump from
office.

Russiagate
was never a deep state operation targeting Trump; Russiagate has
always been a deep state operation targeting Russia. You may be sure
this is true because while Russiagate has not had any significant
negative effect on Trump, it has greased the wheels for the
escalation of
many
new cold war aggressions

against Russia.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

Russiagate wasn’t an operation by the deep state against Trump, it was an operation by the deep state against Russia. That’s why it resulted in no negative outcomes for Trump, but did facilitate mountains of cold war escalations against Russia.https://medium.com/@caityjohnstone/25-times-trump-has-been-dangerously-hawkish-on-russia-ada915b07f97 

328   

Anyone
who was informed and unbiased knew that the Mueller investigation
would never touch Trump (even as a newbie at the time I
correctly 
called
it back in 2017
),
and anyone who was capable of counting Senate seats knew impeachment
would result in acquittal.

As
far as Trump’s presidential career is concerned all Russiagate ever
accomplished was galvanizing his Republican base around the
completely
false notion

that he is fighting the establishment.

But
what has Russiagate accomplished in relation to Russia? The political
pressure it placed on Trump to act tough on Moscow and the Democratic
Party’s baseless insistence that this administration is controlled by
Putin have ensured that there is nothing but acceleration for a
world-threatening
new cold war

which has seen nuclear treaties abandoned, a much more aggressive
nuclear posture against Russia, weapons sent to Ukraine, many
sanctions on Russia, airstrikes on Russia’s ally Syria, sanctions on
Russia’s ally Venezuela, the Iran deal shredded against urging from
Moscow, NATO expansionism and increased military activity at Russia’s
borders.

These
aggressions were all planned years in advance.
Obama
initiated them
,
the
frighteningly anti-Russiahawk
Hillary Clinton was
scheduled
to continue and expand

them, and then when that fell through the Russiagate contingency was
rolled out to ensure the US intelligence cartel would get its
long-sought campaign to shove Russia off the world stage and thereby
hamstring
its ally China
.

A
dodgy
intelligence assessment

on 2016 Russian election meddling by a
few
operatives who were hand-selected

by
notorious
Russophobe

and
known
perjurer

James Clapper combined with a steady stream of bogus “leaks”
like the
notoriously
false Steele dossier
 to
form the foundation of Russiagate, and it all came from the same spy
agencies whose agendas benefitted from Russiagate.

Catherine Herridge



@CBS_Herridge
BREAKING: The primary sub-source for the Steele dossier was deemed a possible “national security threat” + the subject of 2009 FBI counter-intel probe. According to new records, those facts were known to Crossfire Hurricane team in December 2016. @LindseyGrahamSC

View image on TwitterView image on Twitter

43K   

Caitlin Johnstone 


@caitoz

Why were FBI agents talking about people “scrambling for info to support certain things” at a time US intelligence officers were putting together their report on Russian election interference? Pretty sure conclusions are supposed to come after investigations. https://twitter.com/aaronjmate/status/1309244723488530432 



Aaron Maté



@aaronjmate  Replying to @aaronjmate     Trump was right. still not put together” — strong chance that’s a reference to this: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/816452807024840704?s=20 

View image on Twitter

78     

The
question “
Who
benefits from this?

is essential for understanding the world, and if you ask it of
Russiagate there is one power structure which stands head and
shoulders above everyone else. Yes, the mass media got a major
ratings bump from Russiagate, which is why they played along with it.
Yes, the Democratic Party got to neuter the progressive movement and
distract from its 2016 scandals, which is why they played along with
it. But in terms of actual changes that were implemented as a direct
result of Russiagate, the ones who gained the most were the US
intelligence collective whose pre-existing agendas were advanced by
it.

Not
only were pre-existing agendas against Russia facilitated by
Russiagate, but pre-existing agendas against the American left were
facilitated as well. The burgeoning swell of progressive populism
galvanized by the 2016 Sanders campaign would have made a lot of
warmongers nervous, and the opaque government agencies which
consistently
ally
themselves with status quo-loyal plutocrats

have a vested interest in protecting the class with which they are
allied. The fact that all oxygen was sucked from the progressive
movement into baseless Russia conspiracy theories served the same
intelligence cartel which initiated Russiagate.

In
January of last year a former Assistant Director for the FBI (the
same FBI which wordlessly allowed the bogus Steele dossier to
circulate despite
knowing
its intelligence had been compromised
)
admitted
that his work with the FBI had included actively sabotaging leftist
politicians in the United States to keep them out of government. This
officer’s
entire
FBI career

took place after J Edgar Hoover’s death and after COINTELPRO had
officially been ended.


Andrew Lawrence


@ndrew_lawrence  Uhhhhhhh….Fmr FBI Assistant Director just said “When I first got into the FBI one of the missions of the FBI in its counterintelligence efforts was to try to keep” progressives out of government

Embedded video

6,154     

(voor de video in dit bericht zie het origineel)

So
that’s
two
longstanding agendas of US spy agencies that were advanced by
Russiagate, a psychological operation which was launched by those
same agencies.

And
that’s all you really need to know about Russiagate: that it was
started by the same spy agencies which directly benefited from it.
Unless you were born yesterday, this will tell you that we were
conned.

And
now we’re being told that the CIA director is forcefully obstructing
transparency into the creation of that operation, even as the same
Office of the Director of National Intelligence that James Clapper
headed is
promoting
the narrative

that Iran and China are seeking to influence the US election for
Biden while Russia is seeking to influence it for Trump.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

US Intelligence: If Trump Wins Russia Did It, If Biden Wins It Was China And Iran 

“Lastly, the dumbest thing about believing foreign nations are interfering in American democracy is believing America has any democracy to interfere with.”https://medium.com/@caityjohnstone/us-intelligence-if-trump-wins-russia-did-it-if-biden-wins-it-was-china-and-iran-2fde3d11e15d 

US Intelligence: If Trump Wins Russia Did It, If Biden Wins It Was China And Iran

Back in April I said “China’s gonna be so surprised when it finds out it interfered in the November election.” medium.com

1,091  

This
narrative that we are being primed for will enable these same spy
agencies to sell the story that at least one of the governments they
have targeted for sabotage can be accused of election interference
regardless of who wins.

And
the most depressing thing about it is that they already know they’ll
be able to sell it successfully, because nobody has learned anything
over the last four years despite the transparent scam of Russiagate.
Democrats will happily keep pushing Russia conspiracy theories if
Trump wins, and Republicans will cheerfully push conspiracy theories
about China and/or Iran after a Biden win. There’s no reason to
change strategies if it’s been immensely successful. If it ain’t
broke, don’t fix it.

Watch
them.

__________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| October 4, 2020 at 2:28 am | Tags:
#Trump,
cia,
fbi,
Gina
Haspel
,
James
Clapper
,
odni,
Politics,
Russia,
Russiagate,
war
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2kk 

================================== 

* Wat de
Democraten van meet af aan wisten, immers de Senaat zou nooit akkoord
gaan met een impeachment van ‘hun’ president!!

**
Niet alleen dat: alle westerse geheime diensten hebben geprofiteerd
van de Russiagate hysterie >> ze wisten daardoor veel meer bevoegdheden en geld af te dwingen (middels angst- en haatzaaierij…)…… Niet voor niets ook dat die geheime diensten
voorafgaand aan verkiezingen waar dan ook in het westen (of wat wordt
gezien als westerse landen) telkens weer lopen te mekkeren over
Russische inmenging en manipulaties, alsof men niet in staat zou zijn
om dergelijke manipulaties tegen te gaan……