Martin Luther King: vrede en gelijkheid is mogelijk

Afbeeldingsresultaat voor martin luther king

“I
refuse to accept the view that mankind is so tragically bound to the
starless midnight of racism and war that the bright daybreak of peace
and brotherhood can never become a reality…” Martin Luther
King Jr.

 Image

Pinned Tweet

NMHP   @NMBewitched

Met dank aan, ja aan wie? Heb het ”geretweete’ (gadver) bericht per ongeluk weggeklikt, mijn excuus. (zeker mijn dank aan NMHP en uiteraard aan Martin Luther King voor zijn ware woorden in dit standpunt >> zie wat dat betreft ook: Dr. Martin Luther King Jr.: 8 wijze lessen!)

Zie ook: ‘Martin Luther King: de moord van 50 jaar geleden door de VS overheid uiterst beperkt herdacht

Als Martin Luther King nog zou leven was hij onderwerp van censuur en was zijn Facebook pagina verwijderd

NAVO, het grootste militaire verbond maakt zich schuldig aan grootschalige terreur i.p.v. de vrede te bewaren‘ (o.a. geluidsfragmenten met het protest van King tegen de oorlog in Vietnam)

Thomas Merton >> een kritische rk geestelijke vermoord in hetzelfde jaar als Robert F. Kennedy en Martin Luther King

Fred Hampton 30 augustus 1948 – 4 december 1969 >> mensenrechtenactivist vermoord door FBI en Chicago politie

Martin Luther King: de moord van 50 jaar geleden door de VS overheid uiterst beperkt herdacht

Martin Luther King jr. vermoord door de overheid, aldus rechter……..

De
langzame moord op de ideeën van Martin Luther King……………..
Ofwel: Dr. Martin Luther Kings lessen willens en wetens verzwegen….

De oorlog tegen het arme deel van de VS bevolking

Nam Kurt Cobain zijn eigen leven? Niet volgens een flink aantal mensen

Martin Luther King misbruikt door Radio1

 ‘Paul
Scheffer, het media-orakel met een ‘vlijmscherpe analyse’ over het
racistische optreden van de politie in de VS……… AUW!!!

Willem Post over de zegeningen van het zero tolerance beleid in de VS en ach, het is misschien ietsje doorgeschoten…….  

Het label BLM staat voor Black Lives Matter, klik op dat label, direct onder dit bericht, voor meer artikelen over de recente ‘rassenrellen’ in de VS (er is maar één ‘humaan’ ras op deze planeet en dat is ‘vreemd genoeg’ [voor velen]……. het menselijk ras!!)

Nagorno-Karabach: Turkije al verantwoordelijk voor genocide op Armeniërs, vecht nu weer illegaal tegen Armenië : het westen zwijgt

Het huidige conflict in en nabij Nagorno-Karabach is gestart door Azerbeidzjan, zoveel is wel duidelijk, de belangrijkste reden voor deze stelling is wel dat Armenië geen belang had bij een oorlog met aartsvijand Azerbeidzjan daar het Nagorno-Karabach al in bezit had, althans het gebied is autonoom maar wordt beschermd door Armenië, daarnaast zijn er getuigen die stellen dat Azerbeidzjan de strijd begon met het schieten op de bouw van een militaire post van Armenië in het omstreden gebied. 

GeenStijl: OORLOG dag 10. Grijze Wolven en nog meer Turken gespot in  Azerbeidzjan De Fascistische Turkse Grijze Wolven vechten in het conflictgebied tegen Armenië

Het lijkt me wel duidelijk dat Turkije de grote agressor achter de schermen is, zo werden al kort nadat het huidige conflict begon Turkse F-16 straaljagers gezien die aanvallen uitvoerden op stellingen van de Armeniërs (F-16’s voor een deel overgenomen van Nederland), voorts zouden er Turkse militairen en pantservoertuigen zijn gezien in het Azerbeidzjaanse gebied grenzend aan Nagorno-Karabach, terwijl Turkse militairen en leden van de Turkse fascistische Grijze Wolven zijn gezien in het gevechtsgebied…….

Een beschadigd huis in Barda, Azerbeidzjan. Dat land vecht met Armenië om de enclave Nagorno-Karabach. Daarbij worden clusterbommen gebruikt. Amnesty International meldt dat Azerbeidzjaanse troepen Israëlische clusterbommen heeft ingezet tegen Armeense burgers…. (klik op de foto voor het artikel)

Nog schunniger is het feit dat Turkije islamitische terreurgroepen (door het westen aangeduid als ‘gematigde rebellen) uit de Syrische provincie Idlib naar het conflictgebied heeft vervoerd, waar ze tegen de (orthodoxe) troepen van Armenië vechten……. 

Azerbeidzjan claimt veroveringen in strijd om Nagorno-Karabach | NOS

Het westen keek toe hoe Turkije illegaal Idlib binnenviel en daar de door de Koerden gevangengenomen ‘jihadstrijders’ bevrijdde (inclusief een groot aantal leden van ISIS) en tekeerging tegen de Koerdische bevolking van Idlib, dit zonder enige noemenswaardige kritiek te leveren…… Dat de Koerdische bevolking moest vluchten voor het geweld van Turkije en de door haar bevrijdde en bewapende terreurgroepen, interesseerde het westen geen zier…… Nee toen Syrische troepen volkomen terecht NB haar eigen provincie wilde bevrijden en succesvol was in de strijd tegen Turkije en deze terreurgroepen, begon het westen moord en brand te schreeuwen en te spugen over een paar miljoen vluchtelingen*, die in de verdrukking zouden zijn gekomen door het Syrische offensief….. Met geen woord werd gerept over het feit dat deze vluchtelingen voor het overgrote deel bestonden uit leden van islamitische terreurgroepen en hun familie…….. (waar de meesten van deze figuren niet uit Syrië kwamen)

Ongelofelijk dat ook nu het westen er weer het zwijgen toe doet, wat betreft de Turkse agressie, nee men doet een beroep op beide partijen het vuren te staken, zonder de schuldige aan te wijzen voor deze oorlogssituatie >> Azerbeidzjan…… Maar vooral de Turkse agressie tegen Armenië zou toch minstens grote verontwaardiging moeten wekken, zeker als je bedenkt dat de Turkse regering onder de psychopathische reli-fascist Erdogan en voorgaande Turkse regeringen dan wel junta’s ontkennen dat zij een genocide hebben gepleegd op het Armeense volk, terwijl de  bewijzen daarvoor een archief van meerdere vierkante meters heeft gevuld…… 

De westerse wereld kijkt weer toe hoe Turkije volkomen illegaal oorlog voert, nu weer tegen Armenië, zonder daar commentaar op te leveren, zoals de westerse wereld amper of geen commentaar had op de illegale Turkse inval in Syrië, terwijl diezelfde westerse wereld voor een groot deel weigert te spreken over de Armeense genocide, omdat: of belachelijk genoeg die term destijds niet bestond, dan wel daar men partner is van NAVO-lid Turkije….. Zoals het westen er ook het zwijgen toe doet over het feit dat Turkije al jarenlang oorlog voert tegen de Koerden in eigen land, sterker nog: op verzoek van Turkije heeft het westen de Koerdische PKK op de terreurlijst gezet, een schande van jewelste!!!

Ondertussen gebruikt oorlogsmisdadiger Erdogan oorlogsvoering om zijn dictatuur te bestendigen en het Turkse volk rustig te houden……. 

Het is voor de Armeniërs te hopen dat Rusland ingrijpt.

* De werkelijke hoeveelheid mensen is nooit gecontroleerd, echter het zou me verbazen als dat er meer dan 800.000 waren, terwijl men sprak over 3 miljoen vluchtelingen……. 

Zie ook: ‘Armeense genocide nog steeds niet erkend door Nederlandse regering……‘ (voor meer berichten over de Armeense genocide, klik op dat label, direct onder dit bericht)

Zie verder: ‘Nederlandse overheden subsidiëren de fascistische Turkse organisatie Grijze Wolven

Syrië: uitleg over de geologische en psychische oorlogsvoering tegen dit land

Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda‘  

Turkije vermoordt meer dan 50 Syrische militairen: artikel 5 van de NAVO komt in beeld….
(waar het westen met verontwaardiging reageert als Syrië Turkse militairen op haar eigen grondgebied aanvalt, terwijl
het westen stil is als er Syrische militairen worden vermoord in Syrië door
terreurstaat Turkije en de terreurgroepen die dit land steunt….)

Anna Timmer (ex-HRW, nu opperhoofd PAX) voor meer oorlogsvoering……..‘ 


BBC weer met anti-Syrische propaganda en veel aandacht voor de geweldige Turken en hun leider Erdogan


Idlib (Syrië), weer gekleurd nieuws van de ‘onafhankelijke’ NOS‘ (met meer links o.a. naar berichten over de gifgasaanvallen in Syrië)


Turkije’s illegale oorlog in Syrië: Rutte wil wel pleiten voor een strenger wapenembargo, al zal dat geen zin hebben……

Turkije helpt ISIS gevangenen: minstens 750 IS strijders zijn al gevlucht

Syrië en wat de reguliere media je niet vertellen

Syrisch leger neemt posities in voor de strijd met de Turkse agressor

Turkije’s oorlog tegen de Koerden in Syrië: media hebben niets geleerd en gaan door op de oude voet

Turkse illegale inval in Syrië verdedigd op Radio1‘ (zie ook de links in dat bericht naar de eerdere Turkse inval in Syrië)

Syrië: de etnische, culturele en religieuze zuivering door Turks leger en islamitische terreurgroep

Lucas Waagmeester, NOS correspondent in Turkije, met 5 km/u. uit de ‘Koerdenbocht’

Turkije
bombardeert eerste Koerdische doelen in Syrië nadat Erdogan aankondigde
dat Turkije snel een ‘geplande inval’ zal uitvoeren

New York Post geeft 5 jaar te laat toe: IS werd en wordt gesteund door Turkije

Syrië: de etnische, culturele en religieuze zuivering door Turks leger en islamitische terreurgroep

Turkije klaar voor nieuwe inval in Noordoost-Syrië

VS keurt raketleveringen van Turkije aan terreurgroep in Syrië goed

Erdogans vrouw krijgt mensenrechtenprijs WHF voor ‘opvang’ vluchtelingen……

‘Vote Shaming, ‘progressieve Amerikanen’ demoniseren kiezers die niet Democratisch of Republikeins stemmen

In de VS
hebben figuren als Bill Maher hun progressieve masker afgeworpen en
hun pijlen gericht op burgers die weigeren te stemmen op het
tweekoppige monster bestaande uit de Republikeinse en Democratische Partij…. Maher c.s hebben het gore lef te stellen dat deze stemmers de meest
giftige wereldburgers zijn……. Echter deze stemmers hebben groot
gelijk, immers of je nu door de hond of de kat wordt gebeten, het
blijft bijten en het gevoerde beleid wijkt in de praktijk amper
af…….

De
Democraten zetten zich af tegen de ongelijke behandeling van de grote
onderlaag in de VS echter de praktijk laat zien dat ook de Democraten
zich amper inzetten voor deze grote groep……

Wat
betreft de grootschalige VS terreur over de wereld voeren deze 2
partijen hetzelfde agressieve beleid, waar velen denken dat de
Democraten meer vredelievend zijn, heeft Obama laten zien dat het
geen bliksem uitmaakt: hij was de volledige 2 termijnen in oorlog
verwikkeld en dat als de eerste president sinds de VS onafhankelijk
is….. (terwijl Obama Nobelprijs voor de Vrede winnaar is…..)

Caitlin Johnstone* heeft een artikel geschreven over deze zaak en ze noemt
daarbij 21 punten die aangeven dat de stemmers die op een derde
partij stemmen, groot gelijk hebben. Zo voert ze bijvoorbeeld aan dat
de Republikeinse partij als het aan de macht is, een zo rechts
mogelijk beleid voert, echter als de Democraten daarna aan de macht
komen, wordt er niets teruggedraaid, hoe onrechtvaardig bepaalde
zaken ook zijn…..

Zoals je
begrijpt richt Johnstone vooral haar kritiek op de Democraten, daar
deze het van de daken schreeuwen dat zaken niet eerlijk verlopen,
maar eenmaal aan de macht hetzelfde doen. Neem de persvrijheid: de
Democraten vinden dat de persvrijheid heilig is, echter als het om
Julian Assange gaat willen ze deze, zoals Trump dat wenst, uitgeleverd hebben aan
de VS, terwijl Assange niets anders heeft gedaan dan z’n werk (en dat uitstekend!!) en
gebruik maken van de persvrijheid, terwijl de leugen dat hij mensen
in gevaar heeft gebracht al lang en breed is doorgeprikt…… 

 

Voorts beschuldigen de Democraten de alternatieve media van het brengen van fake news (nepnieuws), terwijl de reguliere (massa-) media zich daar keer op keer schuldig aan maken, neem alleen al de aanloop naar- en het verloop van de illegale oorlogen die de VS voerde en voert…..

 

Kortom
de Democraten willen in feite dat de echte media (de alternatieve media) aan banden worden
gelegd en dat ten gunste van de reguliere media die over het algemeen het beleid steunen (m.n. het bloedige buitenlandbeleid) van: -de zittende administratie, -het militair-industrieel complex, -de financiële sector en -het andere grote bedrijfsleven…… (de eerste twee, of eigenlijk drie overlappen elkaar gedeeltelijk)

Lees het
artikel van Johnstone (van 29 september jl.) en denk daaraan als je bijvoorbeeld het volgende debat tussen Trump en Biden kijkt of beluistert (Joe Binden wil dat alleen als Trump virusvrij is….. ha! ha! ha! Kortom hij is bang voor Trump), Trump en Biden, 2 oorlogsmisdadigers en lobbyisten voor de wapenfabrikanten, het verdere grote bedrijfsleven en de financiële
sector……..

On
Vote Shaming: 21 Ways Supporting The US Establishment Is Worse Than
Voting Third Party


by Caitlin
Johnstone

The
vote-shaming engines have predictably kicked into high gear in
America as the presidential election approaches, with
shitlib
pundits like Bill Maher

doing their part to paint third-party voters as the most toxic people
in the world.

Which
is of course ridiculous. I have no strong opinions about how
Americans should vote in November, but it’s obvious that in terms of
toxicity third-party voters are not on the list of people who are
worthy of criticism. The dire situation humanity now finds itself in
under the leadership of the US hegemon is not the fault of a small
fringe faction which doesn’t want to support oligarch-coddling
ecocidal warmongers, it’s the fault of those who help preserve
America’s oligarchic ecocidal warmongering status quo.

Contrary
to the stock template lines that establishment spinmeisters are
regurgitating to bully the left into submission, here are 21 things
which are in fact a lot more crazy, selfish, stupid and privileged
than voting third party:

1.
Supporting a two-headed one-party system in the most powerful
government on earth which has plagued our planet with endless war and
ecocide and marched humanity to the brink of extinction.

2.
Continuing to support a political system which is wholly owned and
operated by the wealthy, leaving zero effective influence over US
policy in the hands of ordinary Americans and immense influence in
the hands of the very rich.

3.
Continuing to support a system which consistently deceives the
American people into consenting to oppressive neoliberal exploitation
at home and bloodthirsty neoconservative warmongering abroad, both of
which always hurt the most impoverished and disadvantaged groups
worst.

4.
Continuing to support a two-headed one-party system where one head
always pushes as far to the right as possible when in power and the
other head never moves things back leftward even one iota when it is.

5.
Continuing to support a political establishment which rehabilitates
war criminals like George W Bush, Bill Kristol, David Frum and John
Bolton while demonizing anyone who refused to vote for a warmonger.

6.
Supporting a political party which has been consistently attacking
Donald Trump from the right on foreign policy, pushing him to
escalate cold war tensions with Russia further and further and
shrieking hysterically if he makes the slightest move toward
deescalation anywhere.

7.
Supporting a political party which is designed to co-opt all leftward
populism and railroad it into support for an establishment which
promotes war and oligarchy while depriving Americans of the same
social safety nets afforded to everyone in every other major country
on earth.

8.
Supporting a party which claims to support press freedoms while
cheerleading Trump’s extradition of Julian Assange, a move which if
successful will cripple press freedoms around the globe and make it
impossible to hold the world’s most powerful government to account.

9.
Supporting a political party which has spent Trump’s term galvanizing
its base around the psychopathic CIA and J Edgar Hoover’s
minority-oppressing, left-punching FBI while doing everything it can
to stamp out any leftist zeitgeist within its ranks.

10.
Continuing to support a mass media structure which works every day to
deceive Americans into supporting their own impoverishment while
weapons of war are spread across the planet at massive expense.

11.
Supporting a political establishment which promises slow, incremental
change and actually delivers no change whatsoever while our species
slides off the cliff of extinction, taking out the most impoverished
and marginalized first.

12.
Pretending foreign policy just doesn’t exist, or if it does exist
pretending Joe Biden isn’t a lifelong warmonger who has spent his
entire campaign attacking Trump for being insufficiently hawkish in
most spheres of international conflict.

13.
Ignoring the fact that both parties are working in support of
world-threatening cold war escalations against both Russia and China,
a multifront campaign whose complexity increases the probability of
something going cataclysmically wrong even more than the last cold
war.

14.
Pretending a party that’s done exactly nothing for America’s
disempowered communities isn’t directly responsible for the poverty,
police brutality, mass incarceration, exploitation and oppression
those communities face today.

15.
Pretending a return to how things were before Trump’s presidency
wouldn’t just be a return to the conditions which created Trump’s
presidency.

16.
Pretending Obama, who destroyed Libya, devastated Syria, facilitated
the rape of Yemen, intervened in Ukraine, maintained and expanded all
of Bush’s most depraved policies and did nothing for the people who
elected him, was a good president.

17.
Continuing to support a political system where everything keeps
getting worse no matter which oligarchic puppet Americans elect.

18.
Putting your head in the sand and pretending everything will be fine
once a Democrat is in charge,
again.

19.
Supporting a novelty joke party with fake primaries which are always
rigged to ensure victory for the safest oligarchic puppet instead of
pushing for something resembling actual democracy.

20.
Promoting the lie that if you just keep doing something that has
never, ever worked, this time it might produce different results.

21.
Lulling people back to sleep when the only thing that can help
ordinary people is for them to start waking up and using the power
of their numbers to force drastic, revolutionary change.


 

It’s
easy to advocate incrementalism when you’re not living hand to
mouth. It’s selfish to think that acting on climate change can be
rolled out over many decades so as not to upset the corporate donors
of your favorite politicians. It’s the height of entitlement to
close the door to progressives inside the Democratic Party and then
throw a shit fit when they vote for another party. It’s
hypocritical to hyperventilate about election-rigging Russians while
secretly, and then openly, rigging primaries against progressives.


Supporting
the continued existence of a fake two-party system which advances
exploitative agendas hurts the most vulnerable populations in America
and in the entire world. Acting self-righteous because you actively
support that system while spitting on the people who are trying to
change it is selfish, is stupid, is hypocritical, and is a mark of
extreme privilege.

________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.


Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2


============================ 

* Lullig genoeg moet je nu twee keer klikken, de tweede keer op de bovenste link, waarna je op de gewenste site komt.

Sociaal leenstelsel in aanloop verkiezingen gedumpt door bedenker PvdA (geïntroduceerd door oud-minister Bussemaker)

Verkiezingen volgend jaar dacht men bij de PvdA, hoe kunnen we wat stemmen pikken van GroenLinks en D66, oh ja natuurlijk: vanaf vandaag zijn we tegen het (a)sociaal leenstelsel!!

Het meer dan belachelijke stelsel, een misbaksel van jewelste, werd NB bedacht door ex-PvdA minister Bussemaker…… Met een grote bek heeft ze dit stelsel uit en te na verdedigd, het destijds nieuwe speeltje waarmee klassenmaatschappij 2.0 nog verder kon worden opgetuigd en dat door iemand van de Partij van de Arbeid, een zogenaamde sociaaldemocratische partij, die zich in de praktijk echter gedraagt als een inhumane neoliberale partij…… 

Vijf jaar minister Bussemaker in zeven cartoons | DUB

Het ging zelfs zover dat Bussemaker ontkende dat kinderen van arme ouders in grote aantallen afzagen van een studie, logisch immers zij zijn als kind al geconfronteerd met de ellende die het geeft als je in armoede schulden opbouwt…. Zo is een huisuitzetting door schulden hoogst traumatiserend voor kinderen, een trauma dat hen het leven lang zal bijblijven….. Maar nee, Bussemaker stelde simpelweg dat dit onzin was, zelfs nadat de cijfers dit bevestigden……

Tja o.a. het voorgaande heeft de PvdA alles bij elkaar aardig wat stemmen gekost bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2017, dus besloot men het over een andere boeg te gooien onder aanvoering van Asscher, terwijl schoften als Asscher in Rutte 2 juist mee hebben geholpen om die klassenmaatschappij 2.0 op te tuigen……. (en hebben ingestemd met het asociaal leenstelsel….)
                   Jet Bussemaker 

Het geteisem van de PvdA heeft zelfs het gore lef om nu te eisen dat de
te veel betaalde studiegelden worden geretourneerd…….. Moet je
nagaan en dan zitten ze al 3 jaar in de oppositie, maar omdat de
verkiezingen eraan komen maakt men plotsklaps lawaai bij de PvdA….. 
Wat een stelletje hypocriete oplichters!

Ach ja, PvdA, een waardeloze partij met enorme hypocrieten, als ze onverhoopt toch weer mogen meeregeren, zal men stante pede alle gedane beloften om Nederland een beetje socialer te maken versnipperen, verbranden en daarna door de plee spoelen…..

Vroeg me af wat onderwijsafbreker Bussemaker tegenwoordig doet en dacht van m’n stoel te donderen toen ik het onder ogen kreeg, houd je vast: hoogleraar Wetenschap, beleid en maatschappelijke impact…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja echt een specialist in maatschappelijke impact die jongeren van de universiteit Leiden moet voorbereiden op de maatschappelijke impact van bepaalde acties…… Wat de impact is op de maatschappij van het asociale leenstelsel hebben we gezien met de invoering daarvan door deze psychopathische suffe hufter!!

PvdA? Weg ermee en voorgoed graag! 

Overigens, ik sprak nog over GroenLinks en D66, deze zichzelf voor goed onderwijs ‘strijdende’ op de borst kloppende partijen, waren beiden voor dit meer dan asociale leenstelsel……

Voor meer berichten over het sociale leenstelsel, onderwijs, Bussemaker, Asscher, PvdA, GroenLinks, D66 en/of klassenmaatschappij, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Trump terug in het Witte Huis: zandzakken voor de deur!!

Alsof we blij moeten zijn dat het psychopathische 666 beest Trump terug is in het Witte Huis, zo berichtten vanmorgen de landelijke radiozenders van ons land, Duitsland, België en Groot-Brittannië……

Mafketel Trump liet meteen weten dat er geen reden is om bang te zijn van het Coronavirus, terwijl een heel groot deel van de enorme onderlaag in de VS amper toegang heeft tot de gezondheidszorg…….

Trump keert terug in het Witte Huis en doet meteen mondkapje af | NU - Het  laatste nieuws het eerst op NU.nl Broodje worst!

Zoals voorspeld misbruikte Trump zijn ‘ziek zijn’ direct voor de komende presidentsverkiezingen: je ‘zou bijna denken’ dat Trump in het geheel geen besmetting met COVID-19 heeft opgelopen…..

Zie ook: ‘Beurzen reageerden positief op het nieuws dat Trump waarschijnlijk vandaag al uit het ziekenhuis wordt ontslagen

‘Not a Tragic Accident—A Crime Scene’: Critics Say Trump Covid Diagnosis a ‘Culmination’ of His Deadly Pandemic Response 

Trumps Coronabesmetting toont aan dat de ‘oppositie’ hem van meet af aan heeft gezien als een serieus onderdeel van de macht

ECB misbruikt Coronacrisis voor totale controle betalingsverkeer en politieke macht: de invoering van een digitale euro

De ECB heeft aangekondigd te gaan
experimenteren met een digitale euro, zo meldde  De Beurs.nl afgelopen vrijdagmorgen……

Volgens de ECB is dit nodig wanneer
mensen niet meer met cash zullen betalen, maar ook voor ‘extreme
tijden’ als gewone betaalsystemen niet meer functioneren door
bijvoorbeeld een ramp of een pandemie….. Hoe bedoelt u niet meer
functioneren door een ramp of pandemie? Als alle geldautomaten de lucht in vliegen of als de
banken besluiten niet langer met cash geld te willen werken? En wat als je dan wel euro’s op zak hebt, worden die tegelijkertijd waardeloos verklaard…??

Men is vooral bang geen controle meer
te hebben over hoe mensen zaken betalen, dat blijkt ook wel uit de
mededeling dat dit bescherming biedt tegen een eventueel digitaal
betaalmiddel van buiten het euro gebied, dat zou volgens de ECB
bestaande betaalmiddelen kunnen verdringen en een ‘eventuele
bedreiging vormen voor de financiële stabiliteit…’ en vervolgt dan
met: ‘of zelfs onze monetaire en financiële soevereiniteit’ (aantast, Ap). Zoals te verwachten wordt er nog meer angstzaaierij gebruikt: dit met de mededeling dat vreemde digitale munten terrorisme en misdaad mogelijk maken…. ha! ha! ha! ha! Alsof terroristen en misdadigers zich laten afschrikken door een digitale euro…. Belachelijk!!

Kortom de ECB is uit op politieke
macht, iets dat met het besluit tot de invoering van de euro al de
bedoeling was, immers met de euro is in feite een politieke eenheid
van de EU noodzaak, zie al het gedonder tijdens de bankencrisis van
2008, waarbij de EU in het geval van Griekenland daar zelfs de politieke macht overnam…….

De ECB stelt om de bevolking naar de
mond te praten wel dat de digitale euro een aanvulling is op contant
geld, ja als je stelt dat het tegenovergestelde het geval is wil
niemand de digitale euro!! Uiteraard is het de bedoeling dat contant
geld geheel verdwijnt, zoals hiervoor al aangehaald: de banken willen dat al jaren….. Als
contant geld wordt afgeschaft is het hek van de dam en kan men elke
cent die uitgegeven wordt controleren en daarmee ieders leven
nog meer controleren dan nu al het geval is…….. 

Het volgende komt uit de tekst van het hieronder opgenomen artikel van DeBeurs.nl: ‘De digitale euro moet contant geld aanvullen, niet vervangen. Zo
biedt het in de ogen van de centrale bank mensen een grotere keuze en
makkelijkere toegang tot betalingen moeten geven. Dat vergroot de
kans dat iedereen kan betalen en stimuleert innovatie.
‘ 

Nee, de digitale euro zou er niet komen om contant geld te vervangen, totdat de ECB besluit dat dit wel moet en dat kan na invoering van de digitale variant binnen afzienbare tijd gebeuren, zeker als de dollar valt, waarmee deze de euro meesleept….. (zo meer daarover) Een grotere keuze? We hebben al lang een digitale euro en daarvoor een digitale gulden, immers als je met je pas betaalt komt er geen ‘analoog geld’ aan te pas!! En dan: de digitale euro vergroot de kans dat iedereen kan betalen en stimuleert innovatie? Wat een geouwehoer, of bedoelt de ECB dat mensen die aan de grond zitten zich nog verder in de schulden kunnen steken met deze digitale euro, of krijgen ze die gewoon toegeschoven?? Natuurlijk niet!! Nee de kans is groot dat dit de EU burgers weer een smak geld gaat kosten, zoals we op een onbeschofte manier werden uitgekleed met invoering van de vermaledijde euro!!

Over kosten gesproken: reken maar dat dit smerige plan een
hele bak belastinggeld gaat kosten, alleen voor het experiment zal
men al een kapitaal uit moeten geven……. 

Je zou bijna denken dat de ECB en daarmee haar topgraaier Lagarde voorziet dat de euro in de nabije toekomst onderuit zal gaan…… Dat zal zoals gezegd gebeuren als de dollar valt en het is een wonder dat de dollar niet
al lang is gevallen, zeker als je de enorme schuld van de VS ziet, elk ander
land met zo’n schuld zou lang en breed failliet zijn gegaan, maar niet
de VS en dat komt niet in de laatste plaats omdat de dollar (volkomen
onterecht) een internationaal betaalmiddel is……*

ECB gaat experimenteren met digitale euro - Leeuwarder Courant Hare kwaadaardigheid Lagarde

Een digitale euro is de verdere gang
naar een politiestaat, waarvoor de fundamenten al lang zijn gelegd en
waarvan de bouw al flink vordert, niet in de laatste plaats door de
maatregelen die zijn genomen i.v.m. het Coronavirus, maar ook met
maatregelen die de laatste 20 jaar zijn genomen, waardoor niet alleen
het recht op privacy is verworden tot een wassen neus, maar ook
andere burgerrechten in rap tempo zijn en worden afgebroken……..

De ECB moet zich tot haar taak beperken
en dat is controle op de centrale banken en de commerciële banken,
dat werk doet de ECB niet en zo is het nu mogelijk dat onze grote
banken alweer veel te groot zijn om om te laten vallen, zoals dit
duidelijk werd nadat de financiële (banken) crisis in 2008 begon….
(dit heeft VVD ‘premier’ en topleugenaar Rutte zelfs moeten
toegegeven!!)

We kunnen vanaf 12 oktober laten
weten wat we daarvan vinden, een veel te korte tijd om mensen te
kunnen alarmeren vooral een tegen uit te kunnen spreken, ofwel het
zoveelste smerige spel van de ECB, die ons een digitale munt door de
strot wil duwen…… Vooralsnog heb ik geen tekenen gezien of gehoord van een grootschalige campagne die aangeeft dat de EU burgers zich kunnen verzetten tegen deze digitale munt…… Vanaf 12 oktober, en reken maar dat de periode
dat dit mogelijk is zeer beperkt zal zijn….. Ach men maakt wat
spotjes die de angst erin moeten jagen bij de EU bevolking en klaar
is ECB Kees…….

Schande!!!

ECB gaat experimenteren met digitale euro


Gepubliceerd op 2 oktober 2020 09:17 |

ECB GAAT EXPERIMENTEREN MET DIGITALE EURO -

BRUSSEL (ANP/BLOOMBERG) – De Europese
Centrale Bank (ECB) onderzoekt de mogelijkheid van een digitale euro.
Dat is volgens de bank nodig wanneer mensen niet meer met cash zullen
betalen, maar ook in extremere tijden als gewone betaalsystemen niet
meer functioneren. Dat laatste zou kunnen voorkomen bij rampen of een
pandemie

Een digitale euro biedt volgens de ECB ook bescherming tegen een
eventueel digitaal betaalmiddel van buiten het eurogebied. Dat zou
bijvoorbeeld bestaande betaalmiddelen kunnen verdringen en een
eventuele dreiging kunnen vormen voor de financiële stabiliteit “of
zelfs onze monetaire en financiële soevereiniteit”.

De digitale euro moet contant geld aanvullen, niet vervangen. Zo
biedt het in de ogen van de centrale bank mensen een grotere keuze en
makkelijkere toegang tot betalingen moeten geven. Dat vergroot de
kans dat iedereen kan betalen en stimuleert innovatie. Ook maakt een
digitale versie de euro aantrekkelijker voor buitenstaanders en kan
de digitalisering helpen in de strijd tegen witwaspraktijken of de
financiering van terrorisme.

Ontwikkelingen

In een rapport over de economische, strategische technologische en
maatschappelijke keuzes waar de eurozone voor staat, concludeert de
ECB dat er een digitale versie van de euro moet komen wanneer
ontwikkelingen rondom de eurozone daarom vragen. Daar moeten dus nu
al voorbereidingen voor getroffen worden, schrijft de bank.

ECB-president Christine Lagarde zegt dat de rol van de ECB is om
vertrouwen te kweken in geld. “Dit betekent dat we moeten zorgen
dat de euro geschikt is voor het digitale tijdperk.”

Inwoners van de eurozone kunnen vanaf
12 oktober laten weten wat ze van het ECB-plan vinden

============================

*  Voorts wordt olie nog steeds in dollar waarde weergegeven, echter Rusland is doende deze te vervangen door een andere munt. Daarover gesproken: China en Rusland zijn bezig zelf een internationaal betaalmiddel te ontwikkelen als alternatief voor de dollar. Niet voor niets gaat de VS al weer een aantal jaren tekeer tegen Rusland, waar China aan toe werd gevoegd, in eerste instantie daar het een buffer tegen VS terreur wenst in de Zuid-Chinese Zee, waar de Trump administratie het Coronavirus aan toe heeft gevoegd, als zou China expres het virus hebben losgelaten op de wereld…… Terwijl vorig jaar juli het VS legerlaboratorium Fort Detrick met de grootste spoed werd gesloten nadat een onbekend pathogeen was ontsnapt uit dat laboratorium….. In dat laboratorium was men overigens ook bezig het Ebola virus ‘te vervolmaken…….’ (om te gebruiken in biologische oorlogsvoering!) Zie wat dat lab betreft: ‘Deadly Germ Research Is Shut Down at Army Lab Over Safety Concerns‘ Hier een paar zinnen uit dit bericht van The New York Times (NYT): ‘Problems with disposal of dangerous
materials led the government to suspend research at the military’s
leading biodefense center. 
En vervolgens: 
“Research is currently on hold,”
the United States Army Medical Research Institute of Infectious
Diseases, in Fort Detrick, Md., said in a statement on Friday
‘. Ofwel het gaat hier om een ‘military leading biodefence center‘ Biodefence? Niets defensie, biologische oorlogsvoering is wat men werkelijk bedoelt, zoals het VS ministerie van defensie zich alleen bezighoudt met oorlogsvoering!! En dan een zin die wat later in de tekst volgt en waarin men plotseling spreekt over: The United States Army Medical Research Institute of Infectious
Diseases, in Fort Detrick
, ofwel een medisch research centrum voor infectieziekten, alsof de VS erop gebrand is om buitenlanders i.p.v. haar personeel te beschermen tegen besmettelijke ziekten………. Nogmaals het gaat hier zoals in de eerste zin van het NYT artikel al bleek om een centrum voor biologische oorlogsvoering!!

Christenen zijn potentiële kannibalen

Drink mijn bloed en eet mijn vlees zou jezus zijn volgelingen hebben voorgehouden: “Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt” (Joh. 6, 51-58)

Vreemd dat christenen deze meer dan belachelijke traditie van het avondmaal* volhouden, immers het geeft nogmaals aan dat de grens tussen het eten van (dieren) kadavers en lijken van mensen uitermate klein is…….

Kadavers in de natuur: steeds meer kans dat je ze tegenkomt | RTL Nieuws

Overigens stelt de bijbel dat je dieren goed moet behandelen, hoe kan het dan dat de christenfundi’s van SGP en ChristenUnie (CU), alsmede de christenen van het CDA, die dagelijks dieren mishandelen daar ze ‘boer zijn’ op een intensieve veehouderij, dit kunnen rijmen met voorschriften uit de bijbel, dan moet je toch echt wel een enorme hypocriet zijn….. Door de week dieren mishandelen en op zondag in de kerk de grootsheid van gods schepping bejubelen (en onder die grootse schepping vallen ook de dieren die door o.a. christenen worden groot- en doodgemarteld…..)

Trouwens het feit dat je volgens de bijbel vlees mag eten is al helemaal belachelijk, immers waarom heeft de god van deze figuren dan de mens geschapen als veganist, immers onze ingewanden zijn niet gebouwd op het eten van vlees (en zuivel) en zouden daar slechts voor beperkte duur voor moeten worden gebruikt: in noodgevallen als er geen ander voedsel te krijgen is, dus tijdens een hongersnood…..** Langdurig en intensief vleeseten kan diverse (ernstige) ziekten veroorzaken, zoals maag- en darmkanker en ernstige hartklachten als zelfs een hartinfarct, voorts is het schadelijk voor het grootste deel van andere organen, ook voor ons grootste orgaan, de huid…… 

*  Het heilig avondmaal geserveerd met rode wijn (alcohol) als het bloed van jezus (alsof hij een lopend wijnvat was), terwijl wijn een zeer dodelijke harddrug is!!! (wat niet wil zeggen dat ik geen alcohol drink en ook daarmee ben ik harddrugsgebruiker [tabak is in feite ook een harddrug])

** En ja, elke vleeseter is, als de (hongers-) nood maar hoog genoeg is, een potentiële lijkeneter…….

Voor meer berichten over vleeseten, religie, christenen, christelijke hypocrisie en/of intensieve martelveehouderij, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Coronahumor: buschauffeur in Duitsland ‘maakt het al te bont’: mondmaskers af en sigaretten aan!!

In het WDR5 nieuws van 13.00 u. het bericht dat een buschauffeur (in Duitsland) zijn passagiers gisteravond buiten de bebouwde kom liet weten dat men de mondmaskers kon afzetten, hij zou het licht uitdoen, zodat niemand het kon zien, even later stak hij een sigaret op!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Ik vrees dat de chauffeur zijn baan per direct kwijt is (dat werd niet gemeld in het bericht)……

Samenzweringstheorieën van geheime diensten worden geslikt als zoete koek

Kort
maar krachtig is het artikel van Caitlin Johnstone waarin ze betoogt
dat men blindelings de samenzweringstheorieën slikt die de geheime
diensten in de VS loslaten op het volk….. Hetzelfde gebeurt
overigens in de rest van het westen en dat meestal nadat de geheime
diensten van een westers land de leugens van hun ‘kameraden’ in de VS
volgen, immers daarmee kunnen die geheime diensten (‘inlichtingen
diensten’) meer geld en macht opeisen bij hun (respectievelijke)
regeringen…… (en zoals je wellicht weet, dat lukt telkens weer)

Ongelofelijk
te zien dat de geheime diensten van de VS alweer maandenlang
liegen
dat Rusland, China en Iran de presidentsverkiezingen in de VS
manipuleren, met als hoogtepunt de nieuwste woordentruc: als Biden
wint hebben Iran en China manipulatie van die verkiezingen gewonnen
en als Trump wint is Rusland de beste manipulator….. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! Kortom een ‘win win situatie’ (gadver!) voor die geheime diensten,
immers in beide gevallen kunnen ze zeggen dat hun
informatievoorziening juist was……

Hoe immens dom moet je zijn om dat te geloven?? Wel zo dom als
bijvoorbeeld de reguliere media in ons land die deze waanzinnige
theorie met grote graagte hebben overgenomen en je weet het: als de
reguliere media iets dergelijke brengen, gelooft het grootste deel
van de lezers, luisteraars of kijkers deze meer dan belachelijke
leugen……

Wel
wat snel door de bocht Azijnpisser, immers een fiks deel van de
medewerkers van die media weten dondersgoed dat dit een achterlijke
theorie is, maar ze doen niet anders dan mensen bang maken met angst-
en haatzaaierij, immers goed voor de aandelen van de eigenaren van
die media (de bazen van die medewerkers), het gaat dan m.n. om de aandelen in de wapenindustrie (en dan in de
breedste zijn van het woord: dus inclusief de fabrikanten van
rollend, vliegend en varend oorlogstuig)…..

Neem
ook de leugens van de VS dat andere NAVO-lidstaten veel te weinig uitgeven aan defensie, terwijl
wat betreft de EU de lidstaten Duitsland, Italië, Frankrijk en
Groot-Brittannië (de laatste zal ondanks de Brexit lid blijven van
de NAVO) zelfs 3 keer meer uitgeven aan defensie dan Rusland….. Voorts
bestaat de kans door leugens te blijven herhalen dat de VS illegaal
op oorlogspad gaat en dan gaan ook de koersen van de ‘olie-aandelen’
omhoog…. (en ook daarvan hebben de eigenaren van die media grote aandelenpakketten….)

Gezien
de laatste alinea’s kan je dus inderdaad concluderen dat de
plutocratische eigenaren van de media belang hebben bij het bang
houden van de bevolking, ofwel het in stand houden van de inhumane neoliberale status quo….. Je kan een groot deel van de berichtgeving in de reguliere media zonder meer aanmerken als propaganda…… En ja, niet voor niets dat die media de
sociale media keer op keer aanwijzen als brengers van nepnieuws (fake
news), want veronderstel dat het grootste deel van de bevolking de
serieuze alternatieve media op het net meer gaan vertrouwen dan de reguliere
media….. (en gelukkig groeit dat aantal mensen!) 

Bij plaatsing dom genoeg het volgende vergeten: je begrijpt dat de Coronacrisis de geheime diensten wel heel goed uitkwam en komt, zonder ‘het gebruikelijke gezeur’ in de Tweede Kamer werden en worden burgerrechten ingeperkt!! (natuurlijk geldt dit ook voor andere zogenaamde westerse democratieën…..)

Lees
het artikel van Johnstone, die beter uitlegt waar het hier om draait en ben het geheel eens met haar laatste zin in dat artikel, waarin ze stelt dat we ons uit het kapitalistisch model van competitie moeten terugtrekken en dat moeten inruilen voor samenwerkende relaties met elkaar en met het ecosysteem, anders zal de mens uitsterven, zo simpel is het
(en geeft het door, tijd dat de westerse bevolkingen wakker worden
uit hun coma en zien welke smerige spelletjes neoliberaal kapitalistische regeringen en media
gebruiken om hen dom, bang en slapend te houden):

A
Wrong Turn At Albuquerque: Notes From The Edge Of The
Narrative Matrix

by Caitlin
Johnstone

(ik vind de oude Bugs Bunny tekenfilms nog altijd geweldig!)

If
all your rabbit holing through information about conspiracies and
establishment power leads you to believe that the world is being
secretly rescued by the president of the United States, you made a
wrong turn at Albuquerque.

~

Really
sucks how the US intelligence cartel is going to claim a rival nation
interfered in the election no matter who wins in order to advance
pre-planned geostrategic agendas and everyone’s just going to accept
it on faith because they learned nothing these last four years.

Not
looking forward to Trump supporters unquestioningly swallowing the
narrative that China interfered for Biden and then spending years
screaming about the need for more cold war aggressions against
Beijing while Biden does exactly that and they still claim he’s not
doing enough.

~

The
fact that politicians who not only supported the Iraq invasion but
actively facilitated it are
still
becoming US presidential nominees proves the entire American
political system is corrupt beyond the possibility of redemption.

~

Saying
anything about Trump or Biden always gets Americans to reflexively
assume that I’m pushing for one or the other to win, but for the
record I have no more preference for the outcome of this fake
oligarchic election than I have for the winner of the next
Wrestlemania.

~

Part
of the problem is that Hollywood has conditioned people to think that
where there are bad guys, there must be a good guy around to oppose
him. So they look for one and find Trump or Biden. But there are no
good guys in a system that’s rigged to only let in corrupt assholes.

~

If
you don’t talk about Trump in a way that provokes angry responses
from both Democrats and Republicans, you’re doing it wrong.

~

When
both mainstream parties exist to deceive you, it’s impossible to
inform yourself using mainstream partisan narratives without being
deceived. They’re both worldviews that are deliberately designed to
distort your perception.

~

The
mass media don’t use the word “moderate” accurately,
whether they’re talking about moderate rebels in Syria or moderates
who stand between two warmongering oligarchic parties. This is
because the mass media are there to promote an empire whose ideology
is violent extremism.

Things
will remain fucked as long as “moderate” means standing
between one warmongering political party that lets rich people screw
you and another warmongering political party that lets rich people
screw you.

~

The
only real consequences of Russiagate have been manufacturing consent
for a new Cold War and neutering any potential leftward movement in
the United States, both of which were pre-existing agendas of the
same intelligence agencies that started Russiagate.

~

Supporting
the Vietnam war was dumb. Supporting the Iraq invasion after being
lied to about Vietnam was an order of magnitude dumber. Supporting
any US war agendas after being lied to about Iraq is an order of
magnitude even dumber than that.

~

Monopolistic
social media giants
collaborate
with US government foreign policy objectives

to ensure their monopoly is allowed to continue and then
ban
accounts for posting ill will toward US government leadership
,
but China and North Korea are bad because they have government
censorship.

~

Calls
for civility and politeness are always anti-populist in nature and
always arise from the fear of the ruling class that the commoners can
wake up at any moment to their strength of numbers and overthrow
them.

~

Everyone
carries trauma and delusion. Irresponsible people focus on conquest
and achievement, thereby spreading their trauma and delusion around,
and they’re praised for it. Responsible people prioritize inner work,
healing their trauma and delusion, and they’re called losers.

~

Our
species is never going to compete its way out of the existential
threats it competed its way into. We will move out of the capitalist
model of competition and into a collaborative relationship with each
other and with our ecosystem, or we will go extinct. It is that
simple.

___________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| October 6, 2020 at 2:09 am | Tags:
#Trump,
biden,
centrists,
moderates,
narrative
matrix
,
Politics,
war
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2kA

Nobelprijs voor Geneeskunde naar figuren die apen hebben misbruikt voor dierproeven

De Nobelprijs voor Geneeskunde 2020 gaat naar drie wetenschappers die het hepatitis C-virus ontdekten. Het gaat om de VS wetenschappers Harvey J. Alter en Charles M. Rice en om de Brit Michael Houghton. 

Van links naar rechts op het scherm: Harvey Alter, Michael Houghton en Charles Rice. Deze figuren hebben voor hun vondst een groot aantal apen misbruikt als proefdieren…….. 

Alweer een Nobelprijs met een behoorlijke stank, zoals dit maar al te vaak het geval is bij de Nobelprijs voor de Vrede…… Zo startte Obama, VS president en Nobelprijswinnaar voor de Vrede, 2 oorlogen en was verantwoordelijk voor minstens 2 andere oorlogen,…. Verder was Obama als eerste president van de VS de volledige 2 termijnen in oorlog verwikkeld….. Alleen Nixon ging Obama voor, echter
deze opperploert stapte op vanwege het Watergate schandaal en kon daarom
zijn tweede termijn als president niet volmaken….. (hij moest wel
opstappen daar hij anders middels een impeachment zou zijn afgezet…)
‘Vredesduif’ Obama zou als zijn ministers van buitenlandse zaken Hillary Clinton en Joe Biden door het Internationaal Strafhof (ICC) moeten worden vervolgd voor ernstige oorlogsmisdaden……..