Stropers: jacht op bedreigde diersoorten geïntensiveerd onder dekking van Coronavirus

In het BBC programma The Food Chain (het programma blijft 1 jaar na vandaag te beluisteren) gisteravond aandacht voor het aantrekken van stroperij op o.a bedreigde diersoorten in Afrika en dan m.n. in Kenia…… (al is het zeker dat dit voor alle natuurreservaten in Afrika opgaat……)

Gemeenschappen die zich al 30 jaar bezighouden met de bescherming van natuurreservaten en de vaak bedreigde diersoorten in die gebieden, hebben grote klappen gekregen door het Coronavirus, er komt geen toerist meer en voor de bevolking is er geen sociaal opvangnet…. Daarom niet zo vreemd dat men toch dieren gaat schieten, al gaat het dan meestal om antilopen…. 

De stropers die wel achter de bedreigde diersoorten aangaan zien hun kans schoon door het virus en intensiveren de jacht op deze dieren, jammer genoeg worden deze stropers gegidst door leden van de gemeenschappen die zich juist bezig zouden moeten houden met de bescherming van die dieren, maar ja als je niets meer hebt…… (ik kan me dat niet voorstellen, maar heb dan ook makkelijk praten vanuit Nederland…..)

Bedreigde dieren - Stichting No Wildlife Crime 

Wat men aan conservering heeft bereikt in 30 jaar tijd wordt nu langzaam maar zeker teniet gedaan……

Hier de tekst bij het BBC programma (walgelijk te zien dat de BBC blijkbaar als de VN samenwerkt met het neokoloniale bedrijf Nestlé….):

Plundering
the planet under cover of coronavirus

The
Food Chain

 
(voor 1 kilo girafvlees schijnt men op de westerse illegale markt $ 1,000.– te betalen……)

Some
thought Covid-19 would give our planet a breather while many of our
movements and industries were restricted, but there are worrying
signs that in some parts of the world exactly the opposite is
happening.

Emily
Thomas finds out how the pandemic has left many people hungry,
desperate, an d turning to rainforests and wild animals to feed
themselves, whilst for others there’s growing evidence the virus
could be providing cover to make profit at the planet’s expense.

We
hear allegations of illegal slashing and burning of an Indonesian
rainforest to make way for a palm oil plantation and ask Nestle, the
world’s biggest food company, what it’s doing to make sure its
products are deforestation free. The head of the UN’s Environment
Programme explains why it’s more vital than ever for countries to
put environmental protection at the heart of their economic recovery
plans, and a conservation worker in Kenya shares fears that decades
of animal and environmental preservation work is in danger of being
undone.

Contributors:

Michael
O’Brien-Onyeka, senior vice president for the Africa field division
at Conservation International; 

Farwiza Farhan, founder of
HAkA; 

Benjamin Ware, head of responsible sourcing, Nestlé

Inger
Andersen, executive director of the United Nations Environment
Programme (UNEP)

(Picture:
Giraffe at Serengeti National Park, Tanzania. Credit: Getty
Images/BBC)

Coronavirus: ten behoeve van een vaccin vermoordt GlaxoSmithKline een half miljoen haaien……..

Weer zo’n bericht waarvan je haren recht overeind gaan staan: het blijkt dat men uit de lever van haaien olie haalt, daarin zit een stof met de naam squaleen, wat voor diverse doeleinden wordt gebruikt, o.a. voor motoren, maar ook voor het maken van een vaccin tegen het Coronavirus…….. Overigens vind je squaleen ook in olijfolie, tarwekiemen en rijstzemelen, lullig genoeg zit het in veel grotere hoeveelheden in de lever van de haai…….

Onder andere GlaxoSmithKline gebruikt de haaienlever voor het maken van een vaccin tegen COVID-19….. Voor dit gebruik verwacht men een enorm aantal haaien te moeten vermoorden, er wordt gesproken over een half miljoen……

Tel dit op bij het enorme aantal haaien dat jaarlijks wordt vermoord, men schat honderd miljoen* of zelfs nog meer (!!!) voor het overgrote deel alleen voor de vin en je begrijpt dat de doortrapte ploertige bloeddorstigheid van de mensheid ook hier weer geen grenzen kent…… De dieren worden na het afsnijden van de vin weer in zee gegooid waar ze een afschuwelijke dood sterven…… Als je dacht dat men alleen in Azië haaien vermoordt voor de vin heb je het mis, ook Europese vissers maken zich hier schuldig aan en reken maar dat daar ook Nederlandse vissers tussen zitten…….

Voordierenblogger: 73 miljoen haaien jaarlijks gedood voor haaienvinnensoep.  China en Hong Kong halen de soep van het menu af ( video) Ze moesten die vent z’n ****** eraf snijden!

Een vaccin voor het virus, steek die maar weg op een donkere plek, maar niet in mijn lijf!!

Zie ook: ‘Haaien gedood voor H1N1-vaccin‘ (een bericht uit 2010)

Hier nog de tekst van een oude Care2 petitie tegen het vermoorden van haaien:

Protect
Sharks From Shark Finning

Nature's Crusaders 2 Thumbs up Award goes to Care2 and you” | Nature's  Crusaders

As apex
predators, sharks play a critical role in maintaining healthy marine
ecosystems. Sadly, populations around the world are declining rapidly
and it’s estimated that more than 70 million are being ruthlessly
killed every year just for their fins.

Shark finning is the
incredibly cruel and brutal practice of cutting off their fins, often
while they’re still alive, and throwing their bodies back into the
ocean to suffocate, bleed to death, or be attacked by other
predators. Unlike their meat, their fins are commercially valuable
and are used to make shark fin soup, which is considered a delicacy
in some Asian communities.

Not only does this trade threaten
individuals, and species (including threatened and endangered
species), it’s having a devastating impact on marine ecosystems.

While some states have acted to protect sharks from this
brutal trade, the U.S. is still playing a major role by importing and
exporting shark fins, and acting as a transit country for shipments
of shark fins.

The Shark Fin Sales Elimination Act (H.R.
1456/ S. 793) would ban the import, export, possession, trade, and
distribution of shark fins and products containing shark fins,
eliminating the need for further state legislation and reducing our
contribution to this incredibly inhumane and unsustainable trade.

Please sign and share the petition urging Congress to stand
for healthy marine ecosystems and the protection of sharks by passing
this important piece of legislation. 

================================= 

* Heel vervelend je moet nu 2 keer klikken, één keer in dit bericht en één keer op de pagina die daarna volgt, daar op de bovenste link. Met dank aan de nieuwe meer dan waardeloze interface van Blogger……..

Zie ook: ‘Australië vermoordde vier tijgerhaaien, daar deze dieren toeristen zouden hebben aangevallen…….

Voor meer berichten over haaien, dierenmishandeling, het Coronavirus, vaccinatie en/of GlaxoSmithKline, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Stoptober: meer beperkingen op roken en de trein nog minder een alternatief voor de auto

Dat het vandaag 1 oktober is kan je niet zijn ontgaan, zoals je waarschijnlijk ook niet bespaard is gebleven dat men vandaag weer met de vervelende kreet ‘stoptober’ op de proppen komt. Stoppen met roken in oktober, verbasterd tot stoptober, ‘zó enorm leuk verzonnen’, vind je ook niet? 

Vanmorgen op Radio1 volop aandacht voor het roken, o.a. met het bericht dat je op de treinstations niet meer mag roken, niet dat daar ook maar één hond last van had, nee de roker moet gestraft worden voor diens ‘liederlijk gedrag….’ Daarmee is de trein meteen een kilometer of tig verder verwijderd van een alternatief voor de auto….. De auto die met de door de plofmotor geproduceerde uitlaatgassen jaarlijks zorgt voor 18.000 vroegtijdige overlijdens, niet een paar weken of maanden eerder, maar mensen die jaren eerder overlijden en dat meestal na een akelig ziekbed….. Ter vergelijking: aan het roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen vroegtijdig en dat evenzo na een akelig ziekbed…… 

Trouwens al helemaal belachelijk dat je niet meer mag roken op de stations daar de trein nu al wordt gemeden als de pest vanwege het Coronavirus….. 

Ook op de ziekenhuisterreinen mag vanaf vandaag niet meer gerookt worden, nee zelfs niet op de parkeerplaats, terwijl de over dat terrein rijdende auto’s in de kort af te leggen afstand, gemiddeld enorm veel meer en gevaarlijker gif uitstoten dan zelfs 50 mensen die tegelijk een sigaret roken…..

Alle sigaretten en shag vanaf 1 oktober in donkergroen-bruine verpakking -  DrentsNieuws.nl De nieuwe verpakking van sigaretten en shag, ook per vandaag ingevoerd

Alsof rokers niet verslaafd zijn, immers deze verslaving is letterlijk een chronische ziekte, leuk als je dan vanwege een andere kwaal bent opgenomen en je niet meer mag roken (als je al naar buiten kan met de kwaal waarvoor je bent opgenomen….)… Kortom deze patiënten moeten ook nog eens afkicken en dat cold turkey….. Wellicht niet bekend in het ziekenhuis, maar mensen die afkicken kunnen op het minste of geringste agressief reageren, ‘leuk voor het personeel’ en dan maar klagen over de stijgende agressie in ziekenhuizen……

Moet eerlijk zeggen dat het me alles meeviel dat Wanda de Kanter en haar evenknie Pauline Dekker beiden longartsen, niet te horen waren op de radio (althans tot 10.00 u. vanmorgen, daarna verkas ik dagelijks naar buitenlandse zenders). Beide longartsen hoor je nooit over het autoverkeer, terwijl dat verkeer niet alleen zorgt voor het enorme aantal mensen dat door langdurige auto-uitstoot inademing overlijdt, maar ook jaarlijks een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten bezorgt….. (de Kanter en Dekker zetten vooral in op rookpreventie bij jongeren)……

Roken levert netto trouwens meer op dan rokers de gezondheidszorg kosten: de gemiddelde roker kost de gezondheidszorg € 7.000,– terwijl deze door vroegtijdig overlijden en Zelf was ervan overtuigd dat de rokers de schatkist 12 miljard op jaarbasis opleverden* echter dat schijnt 2,3 miljard euro te zijn en dat voor het jaar 2015, dat zal nu ongetwijfeld na een aantal prijsverhogingen meer zijn, echter er moet niet vergeten worden dat er onnoemelijk veel meer illegale tabak en tabak van over de grens wordt gekocht (in de buurlanden is roken een stuk goedkoper, je zou bijna verhuizen naar een grensgebied) Zie wat de kosten en baten betreft: ‘Wat kost roken de Nederlands maatschappij? Het levert geld op!‘ (irritant genoeg moet je daarna nog een keer klikken voor je op de gewenste pagina komt, dankzij de waardeloze nieuw interface van Blogger) De nabestaanden van te vroeg overleden rokers zouden van de staat restitutie moeten eisen voor het door hun geliefde familielid teveel betaalde belastinggeld!! (accijns zijn een vorm van belastingheffing)

Met de prijsverhogingen worden m.n. de mensen die psychische problemen hebben en mensen die in de financiële problemen zitten** nog verder op kosten gejaagd, waardoor de motivatie om te stoppen wordt gereduceerd tot nul! Vooral de georganiseerde misdaad profiteert van elke prijsverhoging, daar men dan nog meer illegale tabak kan afzetten!! Zie de enorme vangsten het afgelopen jaar van illegaal ingevoerde tabak*** en het oprollen van illegale sigarettenfabrieken, waarvan er een aantal weken geleden weer één in Duitsland werd opgerold, daar produceerde men voor de Britse markt maar liefst 40 miljoen sigaretten per maand!! En toch stellen zowel de Kanter als Dekker dat het verhaal dat de georganiseerde misdaad profiteert van prijsverhogingen een leugen is…… Australië is het lichtend voorbeeld (ook voor de Kanter en Dekker) de prijzen zijn daar zo hoog (een pakje sigaretten kost daar omgerekend rond de € 20,–) dat er intussen meer illegale tabak wordt gerookt dan het legale product!!

Unnamed 1 1 Illegale sigarettenfabriek ontmanteld in het Duitse Kranenburg (vlakbij Nijmegen)

Het is ronduit een schande dat de landen die het roken willen beperken, weigeren de tabaksindustrie te verbieden extra verslavende stoffen aan de tabak toe te voegen, dit daar nicotine de minst verslavende stof is in tabak…… Destijds minister Borst van D66 (kabinet Kok 2) had het gore lef hierover te zeggen dat een dergelijk verbod alleen maar zou aanzetten tot roken….. Borst had met hetzelfde gemak het direct met strychnine vergiftigen van rokers kunnen bepleiten, wat een akelig mens was dat, jezus!

Tot slot: uit onderzoek blijkt dat prijsverhogingen van de afgelopen 5 jaar niet hebben geholpen, het aantal rokers blijft gelijk, althans dat zegt men, echter het zou me niet verbazen als het aantal rokers zelfs is gestegen…… Men stelt dat het Coronavirus ervoor zorgt dat meer mensen stoppen met roken, daar rokers meer kans zouden hebben het virus op te lopen, al zal het mij niet verbazen dat men juist meer gaat roken, immers als je uiteindelijk toch overlijdt aan het virus, kan je net zo goed de resterende tijd wel roken!!

Stoptober? Met veel plezier Rooktober!!

*   Destijds uit 2 onafhankelijke bronnen gedestilleerd, kan de bronnen daarvoor niet meer terugvinden.

 **  Dat is een heel groot deel van de onderlaag in onze maatschappij, mensen die ook nog eens in veel te dure (veelal niet geïsoleerde) huurhuizen moeten wonen……

*** Ondanks deze grote vangsten is het aantal opgespoorde gesmokkelde sigaretten zwaar beneden wat men tot een jaar of tien geleden wist op te sporen (na tips)…..

Hackers leggen anti-Syrische propaganda van Britten bloot

Het is
hackers gelukt om de servers van het Britse ministerie van
buitenlandse zaken te hacken en wat ze daar vonden was niet
mis……….. Honderden geheime pagina’s die aangeven dat de Britse overheid anti-Syrische propaganda leugens heeft gebracht in dit o.a. door illegale Britse
oorlogsvoering verscheurd land…..

De
hackers waren vooral uit op bewijzen van een verbintenis tussen het
Foreign, Commonwealth and Development Office (FCDO),
‘zeg maar’ het kantoor van het ministerie van buitenlandse zaken dat gaat over
ontwikkelingssamenwerking en een netwerk van gecontracteerde privé
organisaties die
in het geheim media platforms hebben opgezet en geleid
tijdens de in 2011 begonnen oorlog tegen het Syrische bewind van
Assad, een oorlog die al 9 jaar voortsleept….. 

Groot-Brittannië
is verantwoordelijk voor het opzetten van radiostations in Syrië, dan
wel stations gericht op Syrië, voorts dag en weekbladen, boeken, stripbladen voor kinderen, posters en stickers….. Ook werden
‘oppositiegroepen’ gefinancierd, ‘oppositiegroepen’ ofwel terreurgroepen die in het
westen een paar jaar lang (en sommige media doen dat nog steeds)
werden aangeduid als ‘gematigde rebellen’, terwijl het in
werkelijkheid om moordenaars, verkrachters en martelbeulen ging…..

Eén en
ander zou zijn begonnen met het opleiden van ‘burgerjournalisten’ die
vanaf 2011 berichtten over de strijd in Syrië, velen van hen werden
vermoord door ISIS, toen deze groep zich in de strijd ging mengen
(alweer met behulp van de VS!!)

De schrijver van het hieronder opgenomen artikel spreekt
van een burgeroorlog, echter dat klopt niet immers de oorlog in Syrië
werd georganiseerd en
(en wordt nog steeds) geregisseerd vanuit Washington en
Langley (waar het hoofdkantoor van de CIA is gevestigd)….. 

De VS (CIA) probeerde e.e.a. eerst middels een door die organisatie georganiseerde ‘opstand’ die mislukte, waarna
de VS, Saoedi-Arabië en Egypte op grote schaal terreurgroepen uit
Libië naar Irak transporteerden en hen vandaar over de
grens met Syrië hebben gebracht, waarbij die terreurgroepen tevens van wapens en rollend
oorlogstuig werden voorzien….

De
hackers hebben 200 tot 300 uiterst gevoelige documenten bemachtigd,
waarvan er een aantal al zijn gepubliceerd op het internet en naar
verwachting zullen er de komende week meer worden gepubliceerd, tot
verdriet van hoogwaardigheidsbekleders en ambtenaren van het eerder aangehaalde
ministerie van buitenlandse zaken….

Uiteraard
wijst de FCDO onmiddellijk naar Rusland als dader, dit daar e.e.a
professioneel zou zijn gedaan….. ha! ha! ha! ha! Ja het is intussen
zo’n cliché dat voor alles wat mis gaat in het westen Rusland als
dader wordt aangewezen, op zo’n manier dat ik me afvraag of er buiten degenen die deze
beschuldigingen de wereld in helpen er nog mensen zijn met meer dan 2
hersencellen die deze onzin geloven…… Zie Wikileaks, bepaald
geen door een staat opgezet platform, maar dat wel uiterst
professioneel is opgezet en werkt en waarop een enorm aantal smerige spelletjes, leugens en oorlogsmisdaden zijn geopenbaard en dat uit onverdachte bron: officiële geheime VS dossiers!!
 

Volgens
zeggen zouden medewerkers van de FCDO niet zo in hun maag zitten met het vrijgeven van documenten, op het internet geplaatst door
Anonymous, daar veel van de zaken al bekend waren, het zal dan ook
waarschijnlijk alleen wat onrust geven bij de hooggeplaatsten op het
ministerie van buitenlandse zaken, zeker daar men nog niet weet wat
er allemaal bij elkaar is gegraaid door de hackers…..

Ook het
Britse ministerie van defensie (lees: oorlog) had en heeft
waarschijnlijk nog dergelijke programma’s lopen in Syrië, maar dit
ministerie zou niet zijn gehackt.

Kortom:
nogmaals wordt bewezen dat het westen: de VS, Canada, de EU en
Australië, ofwel een groot deel van de NAVO-lidstaten (en een paar niet westerse landen), een wel heel smerige rol hebben gespeeld in Syrië,
terwijl de oorlog die door het westen is ontketend niet alleen een
enorm aantal dodelijke slachtoffers (vermoord) heeft opgeleverd, maar
ook grote vluchtelingenstromen opgang heeft gebracht….. Mensen die de
meeste EU landen niet wensen op te nemen, hoeveel schuld ze ook
dragen voor de reden waarom die mensen op de vlucht zijn geslagen: niet alleen vanwege de illegale oorlog tegen
Syrië, maar ook de illegale oorlogen van de VS en andere NAVO-lidstaten tegen Afghanistan en Irak,
zie bijvoorbeeld de vluchtelingen in kamp Moria op Lesbos…….. Het is om je dood te schamen!!!

Het
volgende artikel werd geschreven door Ian Cobain en verscheen eerder
op Middle East Eye (MEE) en door mij
overgenomen van Information Clearing House:(uiterst irritant dat je eerst naar een andere pagina wordt geleid, waarna je pas kan doorklikken voor het artikel op Information Clearing House [en die van MEE daarvoor], dit dankzij de nieuwe meer dan waardeloze interface van Blogger):

Exposed:
Hackers uncover details of covert UK Foreign Office propaganda
against Syria

By
Ian Cobain

A Syrian rebel fighter pictured in 2016. British government contractors helped to run media offices for opposition groups, according to leaked documents (AFP)

September
29, 2020 “
Information
Clearing House

– Hackers have penetrated the computer systems of the UK’s foreign
ministry and taken hundreds of files detailing the country’s
controversial propaganda programmes in war-torn Syria.

In
a security breach of enormous proportions, the hackers appear to have
deliberately targeted files that set out the financial and
operational relationships between the Foreign, Commonwealth and
Development Office (FCDO) and a network of private-sector contractors
that have been covertly running media platforms in Syria throughout
the nine-year civil war.

Middle
East Eye understands that between 200 and 300 highly sensitive
documents are thought to have been acquired by the hackers.

Some
of the documents have already been posted on the internet, and
foreign office ministers and officials are bracing themselves for the
possible appearance of more over the coming weeks.

While
the hackers are not thought to have yet been identified, the
sophistication of the cyber-attack has raised concerns at the FCDO
that a state actor could have been responsible, with suspicion
focusing on Russia.

In 2018,
the UK foreign ministry said
 that Russian intelligence
officers had attempted to hack into its computer systems.

The FCDO is refusing
to comment on the hacking that led to the exposure of the Syrian
propaganda material.

In a statement, the
ministry said: “The UK has been clear in our support for
elements of the moderate opposition in Syria to stand up to both the
tyranny of the Assad regime and the brutal ideology of Daesh.”

The
FCDO became aware of the breach last week, after some documents had
been posted by the hacking collective known as Anonymous. Foreign
Secretary Dominic Raab was briefed at the weekend and other ministers
were informed on Monday.

The
documents shed further light on propaganda initiatives known in UK
government circles as “strategic communications”, whose existence
came
to light
four years ago, and which
MEE detailed
earlier this year.

REVEALED:
The UK’s covert propaganda campaign in Syria

In February, a Middle
East Eye investigation revealed details of a British
government propaganda campaign
in Syria which sought to promote
the UK’s strategic interests through support for the “moderate
armed opposition”.

MEE is now publishing
details of an internal
assessment
revealing concerns and divisions within government
about the effectiveness and appropriateness of that campaign. It
reveals the work was being conducted despite concerns that it was
illegal. Many risking their lives as citizen journalists and
activists on the ground were not aware of London’s involvement.


Some Syrian activists
involved in British-backed projects have defended
the work
, saying they were dependent on western support for
funding. Some complain that western countries should have done more
to support the opposition and that support for their work dried up as
the war tilted in Damascus’s favour. Others say the work may have
been counterproductive.

The
programme aimed to promote “attitudinal and behavioural change”
among Syrian audiences by fostering secular values, building
resilience among the civilian population and by promoting what the UK
government described as the Moderate Armed Opposition.

They show that British
government contractors established radio stations, published Arabic-
and English-language magazines, newspapers, books and children’s
comics, designed posters and stickers, and helped to run opposition
groups’ media offices.

One contractor is said
to have distributed more than 660,000 printed items across Syria in
six months.

The hacked documents
also show how the “strategic communications” programme has
influenced the reporting of many major media organisations, with one
contractor claiming to be in contact with 1,600 international
journalists and other individuals able to help influence public
opinion.

Citizen
journalists

At the heart of the
propaganda initiatives was a large network of Syrian citizen
journalists, many of whom began reporting on the uprising against the
government in 2011 and were then provided with training, equipment
and encouragement by UK contractors – without the role of the British
government being made explicit.

A number of citizen
journalists were detained and murdered by the Islamic State group
after it began capturing territory in the country in 2015.

IS frequently
denounced its victims as western “spies”, and some Syrian citizen
journalists were pursued across the border to Turkey and murdered.

The documents posted
on the internet in recent days identify not only private-sector
contractors working for the Foreign Office, but also a number of the
individuals who are running those companies.

However, MEE
understands that senior FCDO officials are less concerned about the
contents of many of the documents – as the existence of the
propaganda programme had already been made public – than they
are about the apparent ease with which the department’s computer
systems were broken into.

Similar programmes
have been run in Syria by the UK’s Ministry of Defence, which does
not appear to have been hacked.

Source

===========================

Zie ook: ‘Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda‘ (en zie de links in dat bericht, die voor een deel afwijken van die behorend tot die in de hieronder opgenomen link)

VS trainingsnetwerk voor terroristen in Syrië……‘ (en zie de links in dat bericht)

Israëlische stafchef spreekt omfloerst over een volledige oorlog tegen Syrië……..‘ Israël werd door Rusland teruggefloten, echter blijft af en aan luchtaanvallen uitvoeren op doelen in Syrië, begrijp niet dat Rusland dit toe blijft staan, al is dat waarschijnlijk uit angst voor de VS…… (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen overd de rol van Israël in de oolog tegen het democratisch gekozen Syrische bewind)

Greenpeace legt grote keien in zeereservaat van de Noordzee: reden voor BNR om de waarheid te verdraaien en haat te zaaien

Afgelopen dinsdag op BNR het bericht (rond 8.46 u.) dat Greenpeace grote keien heeft gedumpt in een zeenatuurgebied. Nou nee, dat klopt niet: BNR meldde dat Greenpeace grote keien in de Noordzee heeft gedumpt om zo het vissen tegen te gaan (het zou wat mij betreft niet op genoeg plaatsen kunnen gebeuren!).

Volgens de zich cabaretier en jurist achtende presentator van Werven en zijn bipslikkende sidekick van Groningen zou Greenpeace daarmee vissers uit Nederland en Groot-Brittannië willen dwarszitten….. Zodat de argeloze luisteraar de idee krijgt dat die ‘arme vissers’ straks nergens meer kunnen vissen en een hekel krijgt aan Greenpeace……

Foto van eenzelfde actie in 2015 maar destijds in het Nederlandse deel van dit zeereservaat

Het tuig vertelde er niet bij dat Greenpeace dit inderdaad in een zeereservaat heeeft gedaan, een plek waar vissen in feite verboden is, maar waar geen visser zich iets van aantrekt en waar controle afwezig is, slechts een klein gebied wordt door deze immense dierenbeulen ontzien…….

Zeereservaat - Wikipedia
Op deze kaart alle zeereservaten over de wereld, zoals je ziet bijzonder weinig in de Atlantische Oceaan, al staan op deze kaart waarschijnlijk alleen de grote reservaten…..Trouwens een ontzettend onduidelijke kaart; voor een vergroting klik op de 3 liggende streepjes rechtsboven in je browserscherm, waar je een zoomfunctie vindt.

Vissers in Nederland en GB hebben inmiddels klachten ingediend bij de autoriteiten…… De brutaliteit van dit geteisem!!

Tot slot nog dit: vissen die worden gedood ervaren de meest vreselijke dood die dieren kan ‘overkomen’ daar hun hersenen door blijven werken ook al worden hun darmen uit het lichaam gerukt en ook bij invriezen leven deze dieren nog minstens een uur door…* Dus mensen, stop ajb met het eten van vis dat bovendien ook is afgeladen met kwik en andere troep die de mens in de zee heeft gedumpt….. Voorts kunnen de zeeën, door het leegvissen daarvan, veel minder CO2 opnemen, zo bleek onlangs uit wetenschappelijk onderzoek, ofwel we moeten als de donder stoppen met het leegvissen van de zeeën….. 

* Zie: ‘Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Amnesty International wil verbod op ‘haatspraak’ tegen (en bedreiging van) vrouwen

Afgelopen zaterdagmorgen op WDR het bericht dat Amnesty International (Duitsland) zich bemoeit met ‘haatspraak’ tegen en bedreiging van vrouwen en dat dit strafbaar moet worden gesteld, neem aan dat het laatste een ‘zaterdagfout’ was van de redactie, daar bedreiging van vrouwen, zoals elke bedreiging van wie dan ook strafbaar is in Duitsland, ‘maar goed……’

Volgens de presentator gaat het Amnesty vooral over haatspraak tegen vrouwen in de politiek en vrouwelijke journalisten. Alsof er geen vrouwen in de politiek zitten die een inhumaan beleid voeren en daarvoor (terecht) worden uitgescholden (uitschelden ziet men in Duitsland als een vorm van haatspraak)….. Neem Golda Meir (of: Meïr, wat je wilt), Thatcher en ga nog maar even door, politici die hebben laten zien dat ze lak hebben aan hele grote bevolkingsgroepen en deze hebben afgeknepen en die niet terugdeinsden een oorlog te beginnen….. 

Beste citaten van Margaret Thatcher - Victor Mochere Hare inhumane bloedige ploertigheid Thatcher

Overigens ook Nederlandse vrouwelijke politici hebben met scheldpartijen te maken als ze weer eens een achterlijke opmerking maken, of heel fout beleid voeren, neem hare D66 misselijkheid, godbetert minister Ollongren, die botweg weigerde de huren te bevriezen, terwijl huurders al bijna 10% meer betalen voor een vaak ‘slecht dak boven het hoofd’ dan kopers, die ook nog eens heel veel meer rechten hebben, sterker nog huurders hebben al bijna geen rechten meer…. En dan is Ollongren nog maar het topje van de spreekwoordelijke ijsberg, de VVD zit ‘vol’ vrouwelijke hufters…….

Wat betreft vrouwelijke journalisten, deze zijn er tegenwoordig in overvloed en niet zelden zijn ook dat vrouwen die er bij wijze van spreken om vragen uitgescholden te worden vanwege hun totaal gekleurde inhumane of anderszins zeer foute berichtgeving, op dit blog is in de loop van de jaren al een ‘klein legertje’ van deze vrouwen voorbijgekomen…… 

Nogmaals bedreigingen zijn uiteraard uit den boze, maar als je de journalistiek of de politiek ingaat, of dat nu is als vrouw of man, weet je dat je bij tijd en wijle de kop van jut bent, als je daar niet tegen kunt moet je een ander beroep kiezen….. 

Amnesty Duitsland is overduidelijk bezig de vrijheid van meningsuiting de nek om te draaien, waar slaat het gvd op?!!

Overigens niets nieuws, Amnesty International maakt zich ook veelvuldig schuldig aan het brengen van fake news en schikt zich iets te vaak naar de mening van ‘organisaties’ als het Pentagon of de CIA…..

Voor meer berichten over Amnesty International, Thatcher, Ollongren en/of de vrijheid van meningsuiting, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

De Britse regering laat kinderen hersenspoelen met het juiste gif: het neoliberalisme en kritiek daarop is uit den boze

Ongelofelijk
maar waar: de Britse regering heeft een ‘Personal,
Social, Health and Economic [Education]’ (PSHE) curriculum (leerplan)
opgesteld voor schoolkinderen, het leert kinderen zaken ‘die ze nodig hebben’ als ze volwassen zijn en hen kennis geeft hoe jezelf gezond en veilig
te houden…..

Op
dat PSHE is een update gekomen en die beperkt scholen bronnen te
gebruiken die extreem politieke standpunten weergeven….. Tevens is
de update een gids van hoe kinderen te leren over relaties, seks en
gezondheid en dat vanuit passende bronnen….. (oh dus geen gezeur
als zouden homo relaties normaal zijn enz…..)

Scholen
wordt uitdrukkelijk geboden geen bronnen te gebruiken van
organisaties met ‘extreme politieke standpunten en andere zaken…..’ Vervolgens
een helemaal belachelijke toevoeging: zelfs als het materiaal niet
extreem is mag deze niet worden overgenomen van een extreme
organisatie, daar dit een ‘omarming en ondersteuning’ zou zijn van
het geachtegoed dat zo’n organisatie uitdraagt…… Zo dat gaat wel ‘extreem’ ver, immers dit betekent
tevens dat een vredelievende organisatie met een zelfde doel, zoals natuurbehoud ook moet worden afgewezen……. Of neem een organisatie als Sea Shepherd die zich inzet voor walvis- en dolfijnachtigen en zich tevens verzet tegen het leegvissen van de zeeën, of natuurbeschermers die zich bijvoorbeeld verzetten tegen het kappen van bomen t.b.v. uitbreiding van snelwegen……

 

Zeker is dat men ook Black Lives Matter (BLM) als een extreme organisatie ziet…. (terwijl het niet eens een centraal geleide organisatie is)  

Nee, het is duidelijk dat er geen materiaal gebruikt mag worden van
organisaties die zich inzetten voor het behoud van de natuur en de
wereld in haar geheel >> de neoliberale ‘verniel en verdien mores’
moet erin gepompt worden, zodat kinderen het later gewoon vinden dat
men bijvoorbeeld een bos kapt in de buurt van hun woning, of daar bijvoorbeeld een kantorencomplex bouwt of een bedrijventerrein aanlegt, dan wel dat men een
kerncentrale in de buurt van hun huis bouwt en wat dacht je van
weer eens meedoen aan een zoveelste illegale oorlog, alsof dat alles
niet extreem is…. Jezus op een houtvlot!!! 

 

Ja
en dan te bedenken dat dagelijks 4 miljoen kinderen in Groot-Brittannie met honger naar school
gaan, daar de ouder(s) geen geld hebben om ontbijt te kopen (waar de opvolgende Britse regeringen weigeren werkloze ouders meer te betalen zodat ze zelf hun kinderen fatsoenlijk kunnen voeden….)…. En
dan over veiligheid en gezondheid van kinderen durven spreken, een gotspe van hier
tot Timboektoe!!! (vergeet niet dat deze kinderen door de Coronacrisis, het niet naar schoolgaan, dit ontbijt op school hebben moeten missen…….)

 

Nog een ‘leuk feitje’: Extinction Rebellion en Campaign
Against
Arms Trade (CAAT) worden gerekend tot extreme organisaties als
neonazi’s……’ ha! ha! ha! ha! Ja ik lach wel, maar je kan wel nagaan wat
dit betekent….
Het
is dan ook wel duidelijk dat met deze aanpassing op de PSHE richtlijn
onderwijzers die als links worden gezien, zo goed als vogelvrij zijn
verklaard……..

Het
wachten is op een soortgelijk Nederlands leerplan……….

Soms
denk ik wel eens als dit soort zaken voorbijkomen, een bom erop, maar
ja dat mag je natuurlijk niet zeggen, geen geweld, ook al bedoel je dat niet letterlijk, het zou onmiddellijk als ‘extreem gedachtegoed’ worden weggezet…….. (ach ja dat soort gedachten komen dan ook alleen maar voort uit ‘extreme dagdromen’)

Lees
het volgende bericht van Jasmine Norden, eerder gepubliceerd op The Canary (en gordels vast!)

The government is
quietly trying to destroy freedom of speech in our schools


Jasmine
Norden

29th September 2020

The government is quietly trying to destroy freedom of speech in our schools  | The Canary

The Department for Education has
updated its PSHE
guidance
to schools with new restrictions banning resources from
“extreme political stances”. 

PSHE stands for ‘personal,
social, health and economic education’. It teaches children skills
intended to prepare them for adult life, as well as knowledge about
keeping themselves healthy and safe.
   

But the new guidelines amount to a
direct attack on freedom of speech. And many education professionals
have expressed concern about how this will affect their freedom in
teaching PSHE.

The
guidance


The guidance,
published on 24 September, includes an outline of appropriate
resources for use in teaching about relationships, sex, and health.
Part of the guidance reads:

Schools should not under
any circumstances use resources produced by organisations that take
extreme political stances on matters. This is the case even if the
material itself is not extreme, as the use of it could imply
endorsement or support of the organisation. Examples of extreme
political stances include, but are not limited to:

(Voor de video met Boris Johnson die e.e.a. ‘uitlegt’ zie origineel)

  • a
    publicly stated desire to abolish or overthrow democracy,
    capitalism, or to end free and fair elections

  • opposition
    to the right of freedom of speech, freedom of association, freedom
    of assembly or freedom of religion and conscience

  • the
    use or endorsement of racist, including antisemitic, language or
    communications

  • the
    encouragement or endorsement of illegal activity

  • a failure to condemn
    illegal activities done in their name or in support of their cause,
    particularly violent actions against people or property

Grave
concerns


In a joint statement,
the Coalition of Anti-Racist Educators and Black Educators Alliance,
said:

The guidance, which
specifies what kinds of resources and external speakers can be used
in school PSHE lessons, is a thinly veiled attack on a wide range of
movements fighting for urgently-needed social justice causes, and has
implications far beyond its apparently narrow scope. As educators
committed to anti-racist work, we are gravely concerned about the way
this guidance appears to censor materials produced by anti-racist
organisations and activists.


tetrapod @pancake_puns

Replying to @pancake_puns

to me, the most worrying part: “this is the case even if the material itself is not extreme, as the use of it could imply endorsement or support of the organisation”. so if an organisation deemed “extreme” makes a kids’ picture book, it still can’t be used

Profile photo, opens profile page on Twitter in a new tab

tetrapod

@pancake_puns

as a white teacher i know i am less likely to be targeted by this – black leftist teachers are going to be by far the most vulnerable – but honestly i am starting to get a little frightened about what this means for teachers with leftist views.

7:44 PM · Sep 25, 2020


286  42 people are Tweeting about this


Kevin Blowe, coordinator fo the
Network for Police Monitoring, told
The
Canary 
that the
guidance is “incompatible with human rights legislation”:

This guidance is a
fundamental denial of the right to freedom of opinion. It will
prevent external organisations from working with schools on any
challenging issue without some kind of “balancing opinion” from
some official source.  It will close down the range of ideas
that young people hear and encourage schools to blacklist any
organisation that might say anything the government could consider as
controversial, out of a fear that this is seen as an endorsement.

It will also be more
likely that children and young people are reluctant to talk about or
associate with any campaign or cause considered ‘extreme’, even
if they have never taken part in “illegal activities” themselves,
for fear of the personal consequences.

In our view, this
guidance is incompatible with human rights legislation and it is
inevitable it will face a legal challenge.

Miqdaad Versi  @miqdaad

There are many good critiques of this new chilling government guidance for PSHE, but I’d like to highlight in particular:

1. The government expects Muslim *children* to *have to* condemn actions of terrorists who claim to act in the name of Islam

gov.uk/guidance/plan-

Image

5:18 PM · Sep 26, 2020  375


264 people are Tweeting about this

Extremist’
organisations

In January 2020, it was reported
that counter-terrorism police had listed several left-wing
organisations, including Extinction Rebellion and Campaign Against
Arms Trade (CAAT), as ‘extremist’ ideologies. These groups were
included on the list alongside neo-Nazis groups. 

After this was
revealed by the
Guardian,
the south-east division of Counter Terrorism Policing was forced to
recall
the list.

The term extremism has no basis in
UK law, and politicians have struggled to define it. As Blowe wrote
in an article in 
The
Canary
:


Extremism’ is, after
all, a very scary term, one that is often used interchangeably with
violence or even terrorism. It has no legal definition and the
government has continually struggled and
failed 
to
find one
robust enough to stand up in court, leaving the police
with complete discretion in deciding what it covers…

However, this is a label
that the police have regularly attached to all kinds of political
protest and campaigning, even though individuals choosing to take to
the streets in opposition to government policy is a cornerstone of
our democratic process and is protected by national and international
law.

An
attack on freedom of speech


Minister for school standards, Nick
Gibb, told
The Canary:

Our new relationships, sex
and health education (RHSE) guidance and training resources equip all
schools to provide comprehensive teaching in these areas in an
age-appropriate way. These materials should give schools the
confidence to construct a curriculum that reflects diversity of views
and backgrounds, whilst fostering all pupils’ respect for others,
understanding of healthy relationships, and ability to look after
their own wellbeing.

We will be issuing further
training resources throughout the year so that schools are supported
to begin teaching the new RSHE curriculum by summer 2021 at the
latest. I know many schools have already begun teaching, and I look
forward to seeing all schools follow suit as soon as possible.


But this still leaves significant
questions remaining over which organisations and what material will
be classified as extremist and therefore banned by the Department for
Education.

This guidance could be used to stop
teachers using resources from organisations such as Extinction
Rebellion or Black Lives Matter (BLM). It’s an attack on the freedom of
speech, and preventing students from learning about important causes
and opinions could have a far-reaching impact on children across the
country.

Featured image via
Flickr/Allison
Meier
and Wikimedia
Commons/Foreign and Commonwealth Office

Mensenrechtenadvocaat ligt op sterven in Iraans gevangenisziekenhuis

Care2
kwam gisteren met een petitie om de Iraanse mensenrechtenadvocaat
Nasrin Sotoudeh vrij te krijgen, zij zit al 2 jaar in de gevangenis,
voor het verdedigen van vrouwen die de pest hebben aan de
verplichte hoofddoek…… Na een hongerstaking van 6 weken is
Nasrin opgenomen in een gevangenisziekenhuis en dat tijdens de
Cronacrisis (als je zo verzwakt bent als Nasrin is de kans groot dat je flinke
fysieke problemen krijgt als je besmet wordt met COVID-19, of een andere besmettelijke ziekte)…….

Nasrin
is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 38 jaar (….) en 148
zweepslagen….. Te zot voor woorden en lullig genoeg is dit mede de
schuld van VS agressie, door de sancties tegen Iran en het
opjutten van het Iraanse volk door de CIA (toegegeven door
deze terreurorganisatie!!!), hebben de geestelijken hun grip op de
maatschappij de laatste jaren kunnen verstevigen met alle negatieve gevolgen van dien, zoals te zien in deze
zaak……. 

 

De bedoeling van de VS is dan ook dat het volk door de verharde aanpak in opstand komt, echter dat bereik je niet door de geestelijken tegen de haren in te strijken, integendeel!! (Iran is immers allesbehalve een democratie zoals men die staatsvorm in het westen ‘verstaat’ [al kan je daar ook grote vraagtekens bijzetten, al helemaal als je het over de VS hebt])

 

Lees enteken de petitie ajb en geeft het door: Nasrin moet onmiddellijk
vrijgelaten worden!!!

This
human rights lawyer is a hero. But she is dying in confinement,
unable to even see her family.


The most internationally famous
human rights lawyer in Iran, Nasrin Sotoudeh, has been in prison for
two years — and now, she’s been hospitalized after a six-week
hunger strike and is
fighting
for her life.

Authorities arrested Sotoudeh in 2018 after she defended feminist
activists who challenged the country’s mandatory headscarf law.
Sentenced to 148 lashes with a whip and 38 years of prison, she has
been ripped away from her two children and husband.
During
the COVID-19 pandemic, the situation has escalated dramatically.

https://www.thepetitionsite.com/nl/533/674/460/?z00m=32551091&redirectID=3046288216 

Iran is holding hundreds of
political protesters in crowded, filthy prisons where the deadly
virus is running rampant. Even though they have released more than
100,000 other detainees due to the public health crisis, political
dissidents have remained locked behind bars. To protest these
near-death sentences, Sotoudeh
staged
two hunger strikes, demanding the release of political prisoners.

She has put others’ lives above her own by slowly starving herself at
a time when her immune system needs its strength most. Her husband
says her physical state has deteriorated to a terrifying degree —
he was only able to see her for a moment, but her dramatic weight
loss and sunken eyes shook him to his core.
Sign
the petition to demand that Iranian authorities release Nasrin
Sotoudeh and all political prisoners!

https://www.thepetitionsite.com/nl/533/674/460/?z00m=32551091&redirectID=3046288216 

Thank
you for all that you do, 


 

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team


P.S. The
Iranian government must not be allowed to get away with endangering
political prisoners like Sotoudeh.
Demand
that they immediately drop all charges against Nasrin Sotoudeh and
free all prisoners of conscience before COVID takes their lives!

Coronahumor: werk mee om de fraude te bestendigen en draag een mondmasker

Een paar dagen geleden plaatste ik al een humoristische boodschap van Brasscheck TV, gisteren ontving ik een tweede:

Flyer
#2

Better
than social media

Fighting
back peacefully, legally

A second flyer you can download and
post.

Maybe if will wake some people up
and let people who know this is a scam know that they are not alone.

Click
here to download flyer (PDF)

AkzoNobel baas leest kabinet de ‘Coronales’ >> OEF: mondmaskers voor de deur!!!

Vanmiddag
in het BNR nieuws van 16.00 u. het bericht dat de baas van AkzoNobel
Thierry Vanlancker het kabinet de les leest en stelt dat de regering
de regie moet nemen…… Vanlancker was even vergeten dat we hier
(hij is Belg) naar de verkiezingen gaan en dat men dan liever niet te
veel regie neemt, daar dit zomaar de verkiezingen van jouw partij negatief kan beïnvloeden….

Vanlancker
is voorts een mondmasker gelover, terwijl deskundigen deze als totaal
overbodig wegzetten, sterker nog: het is zelfs mogelijk dat je door
het dragen van zo’n onding juist het virus oploopt, daar materiaal
zich verzamelt op dat masker en als je dan niet op tijd een nieuw
masker opzet, loop je juist een grote kans met het virus besmet te worden…… Als
je wel op tijd bent (je moet elk uur een nieuw schoon masker opzetten) moet je opletten het masker af te zetten zonder
het materiaal van het, masker aan te raken en ook de nieuwe op te
zetten zonder het masker zelf te beroeren….. 

Maar zoals gezegd:
genoeg deskundigen waaronder virologen die zo’n masker onzin
vinden. Sam Brokken
(NB een Belgische) gezondheidswetenschapper en onderzoeker plaatste een brief waarin hij stelt dat de Coronamaatregelen disproportioneel zijn, deze brief werd door 1.400 professionals uit de gezondheidszorg getekend……*

Naar een omgekeerde lockdown 

Volgens
Vanlancker is het argument van velen dat zo’n onzinnig mondmasker de
vrijheid beknot, echter dat vindt hij onzin en ja zo’n topgraaier
denkt het natuurlijk altijd beter te weten dan ieder ander, totdat
deze door de mand valt…… Voor oudere mensen beknot zo’n ding wel
degelijk de vrijheid, zelfs het ademen gaat voor deze mensen dan
moeizamer en als je in het openbaar vervoer zit is het al helemaal
uiterst vervelend zeker als je een lange reis moet maken….. Ach met het openbaar vervoer heeft Vanlancker geen probleem, hij heeft immers een auto
met chauffeur….. 

Trouwens ook werknemers die met zo’n masker moeten
werken, hebben last van deze virusverzamelaars…. Zelfs als je maar
een half uur met een masker hoeft te werken om bijvoorbeeld het frame
van je fiets of een deel van een auto te spuiten, is dat benauwend,
al helemaal met warm weer…… (bijvoorbeeld spuiten met giftige
verf van Akzo)

Daarover
gesproken: Vanlancker waar bemoei je je eigenlijk mee, jij en jouw
bedrijf zijn verantwoordelijk voor het op grote schaal vergiftigen
van het milieu**, jij bent wel de laatste die zich openlijk met volksgezondheid
zou moeten bemoeien, vervelende en vervuilende sufferd!!! (AkzoNobel verdient kapitalen met het vervuilen van het milieu….)

Akzo-baas:
‘Kabinet moet meer de leiding nemen’

  • BNR Webredactie

Vandaag, 13:58 Update: vandaag,
15:49

Premier Mark Rutte en het kabinet
moeten nadrukkelijker de leiding nemen in het coronadebat. Nu wordt
er te veel geluisterd naar mensen die vinden dat ze in hun vrijheid
worden beknot, bijvoorbeeld in hun weerzin tegen een
mondkapjesverplichting. Dat zegt Thierry Vanlancker, de Belgische
topman van AkzoNobel, in BNR Zakendoen.

Er is immers sprake van een
crisissituatie en dat vraagt om een strakkere hand, zegt Vanlancker.
‘Dat kun je niet doen door naar vijftig mensen te luisteren, op een
bepaald moment moet je beslissen. Het is net als in een bedrijf: als
je een democratische beslissing wilt nemen, wordt het moeilijk.
Mensen worden ervoor betaald en zijn gekozen om de beslissing te
maken. Dat had directiever gemogen, ja.’ 

 

Luister terug |
Mondkapjesplicht
gaat niet werken

Vanlancker merkt het als hij
bezoekers uit België, Frankrijk of Duitsland over de vloer krijgt.
‘Als niet-Nederlander vind ik het debat rond het dragen van een
mondkapje een beetje hallucinant, moet ik zeggen. Het beknotten van
de vrijheid vind ik een licht overstatement van wat er aan de hand
is. Buitenlandse bezoekers zijn wat verbijsterd als er hier in
Amsterdam eigenlijk een soort straatfeestje aan de gang is. Wij
dragen zelf een mondkapje en we voelen ons echt niet zo beknot.’

Straatbeeld in het Haagse centrum.

Straatbeeld in het Haagse centrum. (ANP
/ Phil Nijhuis) Haags centrum? Station HS en het straatbeeld in het
Haagse centrum ziet er heel anders uit, veel meer mensen en af en toe een mondmasker, overigens op de foto zie je behalve de vrouw op de voorgrond, nog een vrouw en een man voor het station staan en die dragen geen masker…..

=======================================

*  Zie de brief van Sam Brokken ‘Naar een omgekeerde lockdown’. Nogmaals: Brokken is gezondheidswetenschapper en onderzoeker, zijn brief werd getekend door 1.400 professionals uit de gezondheidszorg, in de brief geeft Brokken in een aantal punten aan dat de Coronamaatregelen disproportioneel zijn………

** AkzoNobel maakt o.a. speciale verf voor schepen en vliegtuigen.

Zie ook:

‘Coronahumor’: het aantal overlevenden van het virus‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het virus)