‘Groene Europese Commissie’ verklaart verbod op gebruik kankerverwekkend glyfosaat als illegaal……

De Franse tak van SumOfUs kwam vanmorgen met het bericht dat de Europese Commissie, die zo groen bezig zou zijn onder PvdA vicevoorzitter en valsgroene goeroe Timmermans en zijn sidekick en partijcollega Samsom,  dat het verbod van Oostenrijk op het gebruik van het kankerverwekkende glyfosaat dat dit land begin dit jaar instelde, illegaal is…….. Timmermans is overigens van zins meer gif toe te staan op de EU markt….*

Roundup zou verboden zijn voor consumenten, echter het internet staat bomvol advertenties voor deze levensgevaarlijke troep……

De EU heeft in november 2017 besloten dat het kankerverwekkende glyfosaat, het hoofdbestanddeel van Roundup, eerder van gifmenger Monsanto en nu van Bayer dat het bedrijf overnam, nog tot eind 2022 gebruikt zal mogen worden…….

EU grofgraaier Schreijer-Pierik voor het CDA had liever gezien dat deze kankerverwekkende troep nog 15 jaar zou worden toegestaan, maar was blij dat het tenminste nog 5 jaar gebruikt mocht worden, volgens haar had de ‘wetenschap’ het gewonnen van emotie en angst…… ‘Wetenschappelijke’ lobby ten dienste van Monsanto……. (Monsanto dat in 2017 nog niet was overgenomen door Bayer, dit gebeurde een jaar later) 

In Frankrijk is dit gif verboden, maar in Nederland spuiten we rustig  door... | Columns | bndestem.nl

Dit vindt Schreijer-Pierik een mooi gezicht, een gele (of regelmatig ook oranje) akker of weiland, geel van de glyfosaat, ‘het ziet er ook echt gezond uit…….’

In meerdere studies uit de VS blijkt dat glyfosaat kankerverwekkend is en aan de hand daarvan hebben rechters daar schadevergoedingen toegekend aan kankerslachtoffers die intensief en lang met deze letterlijke kankerzooi hadden gewerkt, dan wel aan hun nabestaanden…….

Sinds Roundup op de markt is, begin 70er jaren van de vorige eeuw, is twee derde van de insecten verdwenen…… ‘Beetje teveel toeval….’ Echter dat kan figuren als Schreijer Pierik geen bliksem schelen, wat haar betreft sterven die insecten geheel uit, zo heb je ook geen plagen meer, echter deze duffe ‘keukentafel’ dombo begrijpt niet dat wanneer de insecten zullen zijn verdwenen, ook het doek zal vallen voor de mens, immers we hebben insecten o.a. nodig voor bestuiving van gewassen en vruchtbomen…..  

Niet alleen Schreijer-Pierik stemde voor het langer toestaan van de levensbedreigende kankertroep, ook Bas Eickhout, GroenLinks grofgraaier voor de EU, stemde voor het langer toestaan van glyfosaat!!! ‘GroenLinks’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Stelletje oplichters!!

* Zie: ‘Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) van zins nog meer gif tegen consumenten toe te staan in de EU

Zie ook:

Europese Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid: een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel geveegd‘ (dit bericht was de voorloper op het verbod dat de Europese Commissie heeft uitgevaardigd tegen de beslissing van Oostenrijk)

Geweldloze ‘actievoerders’ tegen gebruik van landbouwgif in Zuid-Tirols dorp worden strafrechtelijk vervolgd door overheid

Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden‘ (echt christelijk ook)

Monsanto (Bayer) komt met gentech mais dat bestand is tegen een cocktail van zwaar gif dat vervolgens wel op je bord terug zal zijn te vinden

BASF produceert gif voor ontwikkelingslanden, gif dat hier vanwege het grote gevaar voor de volksgezondheid is verboden, maar alsnog op je bord belandt

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis

Supermarkten en de rest van de voedselindustrie zijn verworden tot een supermacht

Bayer gaat harder optreden tegen patiënten die kanker opliepen door glyfosaat‘ (!!!!)

Bedrijven moeten stoppen met het schaden van de volksgezondheid en het vernielen van het milieu

Heb aan de labels ook de naam Carola Schouten toegevoegd, daar deze Christen Unie minister ook al geen bliksem tegen landbouwgif onderneemt.

VS oorlog tegen terreur vervangen door militaire bedreiging van Rusland, China en Iran

Eve
Ottenberg schreef op CounterPunch een artikel waarin ze betoogt dat
de VS de oorlog tegen terreur (NB met VS ondersteuning van
terreurgroepen als ISIS…) heeft vervangen voor het bedreigen van
Rusland, China en Iran (en Venezuela*) met militaire actie……

Met haar
leger, marine en luchtmacht** tart de VS de regimes van Rusland, China en Iran,
alsof het om regimes gaat die op het punt staan om een oorlog te
ontketenen tegen de VS…….

Trump
zei in zijn vierde toespraak tot de VN dat China de grote agressor
van de wereld is, terwijl hij zichzelf en de VS prees als
vredestichters, voorvechters van mensenrechten en een natie die het
beste voor heeft met de wereld……. Uiteraard kan iedereen zien die een klein
beetje energie steekt in wat de VS alleen deze eeuw al heeft
gepresteerd op dit gebied, dat het tegenovergestelde het geval
is…… Deze eeuw heeft de VS met hulp van haar oorlogshond
de NAVO (dus ook met hulp van Nederland) ruim meer dan 2,5 miljoen
mensen over de kling gejaagd in illegale oorlogen, geheime militaire (CIA) acties en standrechtelijke executies van verdachten en waarbij meer dan 90% van de slachtoffers die werden vermoord niet eens werden verdacht…. 

Voorts is de VS een grote schender van mensenrechten en dat bepaald niet aleen in eigen land, zie bijvooorbeeld de steun voor bloedige dictaturen in Latijns-Amerika, of zelfs het vervangen van democratische gekozen presidenten voor rechtse dictatoriale schoften…. Wat nog te zeggen over de claim dat de VS het beste voorheeft met de wereld, terwijl de werkelijkheid laat zien dat de VS het beste voorheeft met zichzelf en daarvoor zelfs andere landen aanvalt……

Ottenberg
betoogt terecht dat de VS met haar agressie, zoals de sancties tegen
Iran en China, de banden tussen Iran en China heeft doen veranderen in hechte
economische en vriendschappelijke banden*** en dat voor een tijd van minstens 25 jaar!!
Volgens Ottenberg waren die hechte banden er ook zonder de VS wel
gekomen, echter dat betwijfel ik toch enigszins, zeker gezien de
omgang van China met de Oeigoeren, al wordt die omgang in het westen zwaar
overdreven en aangezet met een hele berg leugens, echter zonder de
agressie, of beter gezegd terreur (bestaande uit illegale sancties en militaire agressie tegen Iran) van de VS lijkt het me sterk dat
deze regimes hechte banden zouden hebben aangeknoopt…….

Lees het artikel van Ottenberg en onthoudt wat ze te zeggen heeft,
immers de VS is op een uiterst gevaarlijk pad beland en daar zal het
met de Democraat Biden, mocht hij de presidentsverkiezingen winnen,
niet van afwijken, sterker nog: Biden heeft al beloofd dat mocht hij
winnen, de VS militaire actie zal ondernemen tegen Venezuela……
(vergeet niet dat Biden al een enorme oorlogsmisdadiger was, voordat
Trump in beeld kwam…..)

September
25, 2020

Provocation
on the High Seas: U.S. Naval Adventures Near the Shores of Russia,
China and Iran

by Eve
Ottenberg

Photograph
Source: USS San Antonio, a San Antonio-class amphibious transport
dock – Public Domain

The war on terror is slowly ending.
The U.S. military will try to keep bases in Iraq and Afghanistan, but
with most troops gone in the next few years, the lives of the few who
remain will be at constant risk. Pressure will mount to get those
soldiers out. But Pentagon bureaucrats and brass are masters of
institutional infighting, and, apparently, ignoring presidential
orders they don’t like, so who knows how that will turn out? One
thing is sure: the military’s focus has shifted, from the Middle
East to Russia and China. That means U.S. soldiers and materiel will
continue to be in places they shouldn’t, in ever greater numbers,
namely the Black Sea and the South China Sea.

Lest you fear that peace might
break out in the Middle East, there’s always the possibility of a
U.S. assault on Iran. That chance greatly increased with the Trump
regime’s monumental blunder of smashing the Iran nuclear treaty.
Trump clearly thought his high-handed rejection would cow the
Iranians. He was wrong. In an apparent rage, he ratcheted up
sanctions, threats, insults and then – an assassination, the
logical conclusion of which was war, had Trump not come to his
senses. Since then things have cooled down a bit, though not enough
to stop the Trump regime from interfering with Iran’s oil trade
with Venezuela or from making preposterous accusations about Iranian
plots against the U.S. ambassador to South Africa, an official with
no relation to Iran, known mostly for her business in expensive
handbags and for donating to Trump.

What the idiotically bellicose U.S.
policy toward Iran – including the recent U.S. push for more
sanctions – has mainly achieved is a warm embrace between Iran and
China. And that’s not a matter susceptible to piracy on the high
seas – the preferred U.S. approach to tankers taking Iranian fuel
to Caracas. Nor will wild charges about planned assassinations of
obscure, random U.S. bureaucrats affect this relationship. The Trump
regime has blustered, threatened, insulted and caused the great
Iran-China friendship to sink deep roots and blossom. It probably
would have anyway, but Trump surely deserves credit for nourishing
it.

As Time
reported on July 29, Iran is negotiating a 25-year deal with China,
with “billions of dollars worth of Chinese investments in energy,
transportation, banking and cybersecurity in Iran.” There also
could be “weapons development and intelligence sharing and joint
military drills.” In short, this $400 billion deal is huge and
alarm bells are ringing frantically in Washington. They shouldn’t
be. If the Trump regime had been paying attention, they would have
seen this coming, because it’s the logical outcome of their absurd
hostility to both countries.

But then, cultural illiteracy
regarding Iran is a feature of Republican policy in the Middle East.
After all, the Bush regime invaded, conquered and destroyed Iraq –
war crimes whose main beneficiary was Iran, which had no love, to say
the least, for Saddam Hussein and was more than happy to cement its
brotherhood with newly ascendant Iraqi Shia. This is the sort of
stuff any high schooler could have alerted the Bush regime to in
advance. But alas, the GOP’s geopolitical geniuses had no use for
even high school wisdom. To ensure we all got that point, the Trump
regime quickly pounced on one of Obama’s few decent and intelligent
moves in the Middle East – the Iran nuclear treaty – and shredded
it.

Still, the U.S. military’s focus
has shifted. That shift started with Obama’s odious “pivot to
China.” According to Chinese State Councilor Wang Yi, quoted by
Russia Today,
U.S. intervention in the South China Sea is “the main driver of
militarization there.” Currently several countries in the region
claim territory in the South China Sea – China, Vietnam, Malaysia,
the Philippines, Indonesia and Brunei. Some of these claims overlap,
thus causing disputes,
RT
reports. The U.S. stirs the pot with its “freedom of navigation”
military patrols. Naturally this intervention has led to incidents
between the Chinese and U.S. militaries. And worse could happen any
time. China regards the South China Sea as its backyard and the U.S.
presence there as a provocation. After all, how would Washington
react to Chinese military patrols in the Gulf of Mexico? That is the
territorial equivalent of what the U.S. does to China, though
Washington refuses to recognize this in its quest for global
dominance.

It’s the same with U.S.
aggression in the Black Sea, where the target is Russia. In August,
the U.S. held military drills in the Black Sea, known, in the not too
distant past, as the shores of Russia. Earlier, Andrei Krasov of the
State Duma Defense Committee told the Interfax agency: “The actions
of American reconnaissance aircraft will not remain without
reaction.” 

Indeed, in late July, Russia reported intercepting an
American reconnaissance flight over the Black Sea. Two much of this
sort of stuff could lead to war.

So what we have here is the U.S.
fishing in troubled waters. NATO has already nearly surrounded
Russia, which now boasts supersonic nuclear weapons. In response,
Trump recently revealed that the U.S. has some sort of secret “super”
weapon. Which only makes the Black Sea brinksmanship more dangerous.
Both adversaries are armed to the teeth. To make matters worse, Trump
has ripped up all nuclear treaties with Russia except START – and
that is at death’s door.

A war with either Russia, China or
Iran would be catastrophic, as anyone with a brain knows. Nor would
it solve any of the myriad disasters currently besetting the U.S.: an
out-of-control pandemic, with more fatalities than any other country
in the world and no end in sight; economic collapse, with tens of
millions jobless and millions facing eviction and homelessness in a
few months; a climate taking revenge on fossil fuel capitalism by
burning up large swaths of the globe, including the American West
Coast; other human-induced, climate change, extreme weather events
elsewhere in the U.S., like the currently soggy Gulf Coast; the rise
of violent, over-armed, know-nothing, radical right-wing vigilantes;
racial unrest. And those are just the big, obvious monster weeds in
the American front yard. 

Washington should take a page from Voltaire
and tend its own garden. Forget about the Black Sea, the South China
Sea and the Gulf of Oman. Now is not the time for new conflict.
Because as every school child knows, never is the only time for
nuclear war.

Eve Ottenberg is a novelist and
journalist. Her latest book is
Birdbrain. She
can be reached at her website.

============================

*   Ottenberg noemt Venezuela niet, echter dit land mag in deze vooral niet vergeten worden, zeker als je ziet dat alleen al door de VS sancties tegen dat land, meer dan 50.000 mensen om het leven zijn gekomen, ofwel vermoord door VS terreur!!

**  Ottenberg spreekt vooral over de marine, echter ook de lcuhtmacht van de VS tart de genoemde landen door veelvuldig net het luchtruim van die landen te schenden met haar straaljagers, dit nog naast het raketschiuld van de VS in Polen en Roemenie, een raketschiuld zogenaamd tegen Iraanse raketten, echter de raketten van het schiuld kunnen in een mum van tijd worden vooerzien van meerdere kernkoppen en daarmee staan deze raketbases op de drempel van Rusland en dat met raketten die volgens het INF-verdrag daar niet mogen staan, vandaar dat de VS dat verdrag heeft opgezegd en niet omdat Rusland dit verdrag zou schenden met nieuwe raketten zoals de VS keer op keer liegt, men gaat zelfs niet in op uitnodigingen van Rusland deze raketten te inspecteren zodat de VS kan zien dat ze het INF verdrag niet schenden…..  Wat betreft het leger is de VS continu bezig met militaire oefeningen langs de grenzen van Rusland, dit als leider van de NAVO troepen……….

*** Hetzelfde geldt voor Rusland en China, die door de agressie en sancties van de VS in elkaars armen zijn gedreven. 

Zie ook:

Trump tot de VN: VS brengt vrede, China agressie…. ha! ha! ha! ha!‘ 

Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror
‘ 

‘Russen zijn de domste idioten op de wereld’: Navalny als breekijzer voor de VS en de EU‘ 

Novitsjok onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de ‘vergiftiging van Navalny’

Navalny:
zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en
m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor vergiftiging
 

VS kernwapenbudget wellicht verdriedubbeld als het START-verdrag niet wordt verlengd: ofwel de wereld weer dichterbij een kernoorlog

Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen‘ 

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel‘ (dit vredesakkoord noem ik daar de VS zich daarvoor heeft ingezet, duidelijk met de bedoeling Iran te isoleren en tzt eventueel zelfs aan te vallen)

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte
politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna
dagelijks illegaal oorlog voert

Bidens puppeteers verwijten Trump slap buitenlands optreden‘ (met oorlogstaal tegen Venezuela)


VS op oorlogspad tegen Venezuela en Iran‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Venezuela)

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA‘ 

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran‘ 

Mike Pompeo demoniseert Iran vanwege het zich niet houden aan de Iran-nucleaire deal… ha! ha! ha! ha!‘ 

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis‘ 

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden‘ (bericht met o.a. ‘mooie rollen’ van Bellingcat en hare CDA misselijkheid en godbetert minister Bijleveld)
 

Irak: niet Iraanse militie, maar ISIS verantwoordelijk voor aanval waarvoor VS de Iraanse generaal Soleimani vermoordde‘ (!!!!)

BBC presentator ‘geeft toe anti-Iraanse propaganda te maken inzake Jemen’‘ 

KLM vliegt weer over oorlogsgebied Iran – Irak, terwijl andere maatschappijen waaronder Air France het gebied mijden‘ (zoals MH17 over Oost-Oekraine vloog en dat op een dag dat alle radarstations buiten werking waren!!)

Soleimani moord: VS pleegde een daad van oorlog

Rampvlucht TWA 800 vs. PS752

Trudeau (premier Canada): de VS is verantwoordelijk voor de vliegramp in Iran

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ (en zie de links naar oudere berichten over Iran in dat bericht)

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen…… 

————————————————————-

Voor meer VS terreur:

VS
vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van
WOII……..
‘ Tot
het jaar 2000, deze eeuw zijn er intussen ruim meer dan 2,5 miljoen
moorden aan toe te voegen, moorden begaan door de VS en de NAVO (waar
deze terreurorganisatie altijd onder militair opperbevel stond en staat van
de VS, terwijl de NAVO nu ook 2 bases heeft in Colombia in de buurt van de Venezolaanse grens…)….

VS
buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en
oorlogen……….

List
of wars involving the United States

CIA
70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen,
media manipulatie enz. enz………

‘Coronahumor’: het aantal overlevenden van het virus

Het hieronder opgenomen schrijven komt van Brasscheck TV en geeft aan hoe het ervoor staat in de VS, één van de zwaarst door het Coronavirus getroffen landen. Eerst adviezen (uiteraard niet de officiële). Daarna het aantal overlevenden van het Coronavirus per leeftijdsgroep, dat zijn wel officiële cijfers, te weten die van de CDC gepubliceerd op 10 september jl. (CDC >> de Centers for Disease Control and Prevention) 



Public
Health Advisory

Updated September
26, 2020

    1.
    Wear a mask

    2.
    Ignore the suffering of service workers, small business owners and
    your own children

    3.
    Shut up and stop asking questions and shout down anyone who does

For
more information: cdc.gov (Not
an official publication of the Centers for Disease Control. For
entertainment purposes only)

            CoVid
survival rates of infected patients

                 

                     CDC
September 10, 2020:

                        0
– 19     99.997%


                       20
– 49    99.98%


                       50
– 69    99.5%


                       70+
         94.6%

===============================

Zie ook:

Coronacrisis: cafés om 10 uur dicht…… ha! ha! ha! ha!‘ 

Coronamaatregelen tegenstanders, plus Reichskriegsflagge, het Duitse volkslied en ‘journalist’ Uli Hauck‘ 

Geert Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

VVD premier Rutte belooft Asscher (PvdA 2de Kamer) dat hij zal zien of er extra voorwaarden kunnen worden verbonden aan Coronasteun bedrijven…. ha! ha! ha! ha!

Trumps verdediging voor het niet serieus ingaan op Coronacrisis terwijl hij het gevaar kende, stinkt aan alle kanten

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…” 

Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest 

Demonstratie
tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’:
haatzaaien tegen demonstranten
 

Zwangere
vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van
protest tegen de COVID-19 maatregelen

(
en
zie de links in dat bericht naar de aantasting van burgerrechten met
het lamme excuus dat dit nodig is vanwege de Coronacrisis!!
)

 

Robert
F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn,
gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni
het aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde
is!
)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus:
miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen
met 30% stijgen

Coronavirus:
Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch
goed
‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De
WHO is
bijkans
overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de
Coronacrisis

Coronavirus:
Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt
dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft
gehad

Bill
Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op
vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten
vermenigvuldigen

Bill
Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in
november 2019…..


Zie
wat betreft de PCR-test voor COVID-19 en de test op antilichamen voor
dat virus:

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!) Dezelfde Fauci die gisteravond in Nieuwsuur stelde niet te begrijpen dat er geen uitgebreide mondmaskerplicht bestaat in Nederland, terwijl de VS in verhouding veel meer besmettingen en Coronadoden heeft dan Nederland, bovendien kan men niet eens bewijzen dat mondmaskers dragen echt helpt besmettingen te voorkomen….

Coronacrisis: cafés om 10 uur dicht…… ha! ha! ha! ha!

Het is de disfunctionerende VVD premier Rutte, z’n Coronataskforce, bestaande uit hemzelf, CDA plork en minister de Jonge, CDA misdadiger (immers een strafblad) en minister Grapperhaus, het OMT (Outbreak Managemant Team) en het RIVM weer eens geheel en al in de bol geslagen: Rutte en de Jonge gaan straks o.a. bekendmaken dat de cafés om 10 uur (‘s avonds) moeten sluiten….. ha! ha! ha! ha! ha!

Dat wordt binge drinken tot 22.00 u. en dan als een balletje de straat op, feest in de stad!! En reken maar dat men dan thuis verder aan de zuip gaat, niet met 4 maar meer mensen, immers geen buur die zijn/haar buur gaat verklikken…. De politie mag wel een vloot aan drones inzetten omdat te kunnen controleren…….

Er is genoeg gewaarschuwd, Rutte en de Jonge moeten nu maar eens met echte  maatregelen komen | Opinie | destentor.nl

ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Waarschijnlijk wordt ook bekendgemaakt dat men niet langer met 100 personen tegelijk maar ‘slechts’ met 50 personen aan een evenement mag meedoen…… ha! ha! ha! ha! Zelfs als je gelooft dat dit zal werken is het belachelijk dat dan alsnog 50 mensen aan een evenement mogen meedoen, immers als er een paar personen besmettelijk zijn, kunnen deze een flink deel van de andere aanwezigen besmetten……

De zoveelste blunder van Rutte en z’n suffe maten op het Coronadossier, hoe is het toch mogelijk dat zoveel mensen Rutte zouden steunen?? (althans als je dat soort peilingen gelooft……)

Voor meer berichten over het Coronavirus, of de totaal ongeloofwaardige misdadiger Grapperhaus, Hugo de Jonge en/of topleugenaar Rutte, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Kernenergie promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3 kerncentrales te bouwen in Nederland

Vanmiddag (tussen 12.00 en 13.00 u.) op WDR 5 het programma Tagesgespräch dat dit keer was gewijd aan kernenergie, dit n.a.v. de schunnige toestemming voor onderzoek naar de bouw van nieuwe kerncentrales in ons land door het meer dan waardeloze kabinet Rutte 3 en dan m.n. gepromoot door de VVD en het CDA (met toestemming van o.a. D66, ChristenUnie en gesteund door de fundamentele christenbroederpartij SGP)…… Weer enorme kapitalen aan belastinggeld door het putje voor een flutonderzoek, terwijl Nederland zelfs sterk achterloopt op de eigen plannen voor de bouw van windparken op zee enz….. 

Dus i.p.v. in te zetten op de zo snel mogelijke realisering van windparken op zee, kiest men voor een peperduur onderzoek naar een doodlopende weg, kernenergie……. Met windparken op zee kan men zelfs een waterstoffabriek laten draaien en daarmee kunnen we o.a. de zware industrie zoals de hoogovens van Tata Steel in IJmuiden fossielvrij laten draaien (metaalfabrieken werken met kolengestookte ovens, dit gaat niet met gas of elektriciteit), met waterstof kunnen we in de nabije toekomst zelfs vliegtuigen laten draaien……

Maar nee, Rutte c.s. kiezen liever voor kernenergie, Fukushima ligt alweer een paar jaar achter ons, dus de tijd is rijp om deze mega dure en uiterst gevaarlijke vorm van energieopwekking weer eens als beste alternatief voor de gewone fossiele energieopwekking te lanceren, immers het grootste deel van het volk is de gevaren van kernenergie al lang weer vergeten, gevaren die nog eens duidelijk werden gemaakt door de ramp in de Japanse centrale………

Drie ex-toplui van kerncentrale Fukushima aangeklaagd - De Standaard Mobile

De zich voltrekkende kernramp in Fukushima op 11 maart 2011…. 

Duitsland begint nu ook onderzoek naar de bouw van nieuwe kerncentrales terwijl men eerder kernenergie had afgeschreven als energievorm……. Je kan wel nagaan hoe machtig de lobby voor kernenergie is…..

In het WDR programma was Dr. Anna Veronika Wendland de gast en zij is groot voorstander van het gebruik van kernenergie, niet dat ze daarvoor heeft gestudeerd, maar omdat ze Oost-Europa heeft bestudeerd en tevens de kerncentrales in dat deel van Europa ‘onder de leken loep’ heeft genomen (nogmaals: als leek!!). En nee, er was geen wetenschapper in de studio die mordicus tegen kernenergie is en een studie achter de rug heeft op het gebied van kernenergie (en die zijn er voldoende, zeker in Duitlsland!!)……

Wendland liet weten dat ze tegenstanders van kernenergie wel begrijpt, daar ze in een grijs verleden zelf tegenstander was van kernenergie, maar ze heeft zich daarna om laten kopen om kernenergie te promoten (je snapt dat die laatste woorden van mij zijn)……

Over het kernafval probleem, dat een luisteraar haar voor de voeten wierp gaf ze in eerste instantie geen antwoord, nee deze ‘dame’ begon meteen over de gevaren van gewone fossiele brandstoffen en dat energiecentrales gestookt op steen- of bruinkool schade aanrichten in het menselijk lichaam en de natuur….. Wat betreft het Russische gas zag ze alleen maar (Russische) beren op de weg, ofwel Rusland is totaal onbetrouwbaar, terwijl dit land nooit internationale economische afspraken heeft gebroken, zet dat eens af tegen de VS, of dat nu over Trump of diens voorgangers gaat, de (economische) afspraken met dit land zijn boterzacht en worden bij het minste of geringste gebroken, zoals zelfs de recente geschiedenis laat zien……..

Alle ongelukken met kerncentrales zijn volgens Wendland te danken aan of slechte techniek, of centrales die op de verkeerde plek werden gebouwd, met dat laatste doelde ze op de Fukushima kernramp…. Wat betreft foute techniek sprak ze over de kernramp met de Tsjernobyl centrale…… Tja en alle daarvoor gebeurde kernrampen zoals die met de Three Mile Island kerncentrale in de VS of die met Sellafield kerncentrale in Groot-Brittannië  werden niet door haar genoemd en reken maar dat wanneer men haar daarop had gewezen, ze had geantwoord dat deze rampen gebeurden met kerncentrales gebouwd met verouderde techniek…… Ook al niets over de problemen het jaarrond in Franse en Belgische kerncentrales…… 

Overigens dient over het vorige nog opgemerkt te worden dat we bijna geen meldingen meer krijgen van grote hoeveelheden radioactieve ontsnapte stoom of water uit die centrales >> men heeft leergeld betaald en houdt e.e.a. uit de media…… (hetzelfde geldt eigenlijk voor de kerncentrale in het Nederlandse Borssele, eerder werd er minstens één keer per jaar een incident met deze centrale gemeld, echter dat is nu ook ‘onder controle’ >> de laatste paar jaar geen negatieve berichtgeving meer over deze centrale, immers men wil nieuwe kerncentrales bouwen en dan heb je alles behalve negatieve berichtgeving nodig……

Nee, Wendland stelt 11 jaar lang een studie naar kernenergie te hebben gedaan (zoals gemeld vooral naar kerncentrales in Oost-Europa) en is voor de nieuwbouw van deze levensgevaarlijke centrales, waarover een inbeller volkomen terecht stelde dat de bouw van kerncentrales één van de grootste fouten is die de mens heeft gemaakt…. Echter telkens weer haalde Wendland het totaal foute Nederlandse standpunt aan als een verstandige keus……

Hitachi heeft zich op de eerste dag van de Algemene Politieke Beschouwingen (APB) hier, uit de nieuwbouw van een grote kerncentrale in Groot-Brittannië teruggetrokken, te weten die van Hinkley Point C, dit daar het project nooit winstgevend kan worden gemaakt, anders dan de mensen een veel te hoge prijs te laten betalen voor deze vorm van heel foute energie en ondanks dat de zeer foute regering Johnson een vaste hoge energieprijs beloofde (te betalen door de consumenten) heeft Hitachi zich teruggetrokken uit dit project…….. (terwijl dit bedrijf ervaring heeft met het bouwen van kerncentrales, gaat Nederland onderzoek doen naar de mogelijkheid tot het bouwen van deze centrales…..)

Met de bouw van een kerncentrale wordt een enorme berg CO2 en stikstof geproduceerd en vrijwel overal wordt de bouw deels betaald door de overheid, ofwel met belastinggeld…. Veilige nieuwe centrales? Waarom wil dan geen verzekeringsmaatschappij deze doodcentrales verzekeren??? Ofwel ook bij een ongeluk is de belastingbetaler de klos….. Voorts zegt dit dat de deskundigen van deze verzekeringsmaatschappijen ervan uitgaan dat een kernramp wel degelijk mogelijk is in Nederland (zo meer daarover)……. Ook het afbreken van een kerncentrale is nooit voltooid en de kans is bijzonder groot dat men deze centrales zal laten staan, waar deze centrales in feite deels ook bestaan uit kernafval……. Daarover gesproken: volgens Wandland is het niet waar dat men kernafval een miljoen jaar lang zal moeten bewaken, daar men op korte termijn wel veilige ondergrondse opslag zal realiseren…… 

Terwijl ik dit bericht schreef was weer een ‘deskundige’ te horen die stelde dat het kernafval heel goed in granietlagen opgeslagen kan worden…… Tja dat werd eerder ook verteld over zoutkoepels (onder de grond), echter daar is het helemaal mis en men probeert het kernafval daaruit te halen, al is het volgens echte deskundigen onmogelijk al dit afval veilig te stellen…….. De Duitse radio stelde dat men onderzoek gaat doen, echter de hiervoor aangehaalde ‘deskundige’ stelde dat men al lang bezig is met boringen en scans om te kijken waar men wel veilig kernafval onder de grond kan stoppen……

Dan nog eens over Nederland, men denkt er in de VVD en het CDA over om minstens 3 nieuwe kerncentrales te bouwen, maar eigenlijk wil men er meer, terwijl 1 ramp met zo’n centrale een enorm gebied voor jaren onbewoonbaar maakt, terwijl men toch ook bij de VVD en het CDA moet weten dat Nederland maar een klein land is…… Intussen hebben de VS en Rusland bommen ontwikkeld die zo’n kerncentrale tot in de kern kunnen opengooien en je dan een enorme ramp hebt, ook dat is weer één van de feiten waarom we nooit meer op deze doodlopende weg door moeten gaan!!

Nogmaals: om de klimaatdoelen te halen hebben we nu actie nodig op het gebied van veeteelt, verkeer en huizenbouw (een directe stop op het afbreken van huizen voor protserige nieuwbouw, en de sloop van kantoren waarin huisvesting kan worden gerealiseerd!! En nee: kernenergie is geen oplossing maar een verdieping van het probleem (zo heb ik niet eens gesproken over de ongelofelijke vuile winning van uranium….), voor de stroom uit deze centrales zijn kapitalen aan subsidie nodig en reken maar dat ook de bouw gepaard zal gaan met enorme bedragen aan subsidie >> betaald uit door ons opgebracht belastinggeld!!!

Hier de begeleidende tekst voor het programma Tagesgespräch op de site van WDR 5 (onder het artikel kan je klikken op Dialogbox, voor commentaar van lezers op de onzalige plannen):

Klimawandel –
die Stunde der AKW?

Das Atomkraftwerk Borssele in den Niederlanden

Wie die
Klimaziele von Paris erreichen, den Klimawandel stoppen? Nur mit
neuen Atomkraftwerken, lautet eine Antwort, die immer öfter zu hören
ist. Sehen Sie das auch so oder fürchten Sie die negativen Folgen
der Atomkraft? Diskutieren Sie mit im WDR 5 Tagesgespräch!

Laut einem Bericht in der Zeitung
“Welt” denken die Niederlande über den Bau von bis zu zehn
neuen Kernreaktoren nach. Anders seien die Klimaziele von Paris nicht
erreichbar, meint die Regierungspartei VVD von Ministerpräsident
Mark Rutte. Die Kernenergienutzung in den Niederlanden sei
“unverzichtbar” im Kampf gegen den Klimawandel, heißt es
auf der Website der konservativen Partei. Das niederländische
Wirtschaftsministerium präsentierte bereits eine Studie zu den
Vorteilen der Kernenergienutzung.

Auch in Deutschland melden sich
Stimmen, die mit Hinweis auf die Klimaziele, die Atomenergie
wiederbeleben wollen. “Kernforschung muss weiter betrieben und
gefördert werden. Wir müssen technologieoffen bleiben”, erklärte
etwa Sachsens Ministerpräsident Michael Kremtscher (CDU) im Januar
dieses Jahres.

Dabei sind die Fragen der
Entsorgung des alten Atommülls noch immer nicht geklärt. Heute wird
der erste Zwischenbericht zu einem möglichen Endlager in Deutschland
vorgelegt. Er zeigt auf, in welchen Gebieten die Einrichtung eines
Endlagers für hoch radioaktiven Atommüll nach festgesetzten
Kriterien grundsätzlich möglich wäre. Wann da eine Entscheidung
fällt, steht noch in den Sternen. Und auch die Gefahren der
Atomkraft sind längst noch nicht gebannt. Fukushima und Tschernobyl
sind mahnende und nach wie vor “strahlende” Beispiele.

Kritiker werfen den
Atomkraftbefürwortern vor, die Kosten für die Atomkraft, die
angeblich nicht teurer als Energie aus Wind und Sonne
sei, schönzurechnen, da weder die Endlagerung noch mögliche
Unfälle in diesen enthalten seien. Befürworter weisen dagegen auf
den geringen Flächenbedarf im Gegensatz zu Windrädern und
großflächigen Solaranlagen hin.

Was
meinen Sie? Sollte Atomkraft auch für Deutschland wieder eine
Option sein, oder halten Sie das für viel zu gefährlich? Glauben
Sie, dass AKW zum Schutz des Klimas notwendig sind, oder halten Sie
das für eine Ausrede? Ist Atomkraft wirklich billig? Kann man über
sie diskutieren, ohne die Frage der Endlagerung von Atommüll geklärt
zu haben?

Gast: Dr. Anna Veronika Wendland

Redaktion: Ulrich Horstmann, Willi
Schlichting und Gundi Große

Dialogbox
Kommentieren
[120]

 

================================

Zie ook:

Suche
nach Endlager: Gorleben offenbar aus dem Rennen |
tagesschau



Atommüll
in NRW |
mehr




Keine
Kernkraft, keine Kohle: Woher kommt künftig unser Strom? |
video
| daserste

VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales‘ 

De gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales

Tsjernobyl: de straling in gebieden rond de rampcentrale is plotseling 17 keer zo hoog

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag

Duits en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2‘ 

Duits kernafval via Amsterdam naar Siberië‘ 

Japan op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in de oceaan te lozen‘ 

‘Ongeluk’ in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over bruinkool en de smerige rol die RWE speelt in Nederland en Duitsland)

Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

Nieuwbouw Britse kerncentrale Hinkley Point C valt stevig duurder uit, BAM nog verder in de problemen‘ 

Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als veilig en goedkoop

Radioactieve deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder getoonde, dus vanaf de link ‘Melchior: na Fukushima’ enz….)

Samsom (PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië, een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire energie lobbyisten’‘ 

Radioactieve wijn door kernramp Fukushima


Hans Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje
van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op kernenergie,
waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange levensgevaarlijk
zijn……

Jodiumtabletten voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Eigenaar Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!

Kerncentrales geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor echt groene energieopwekking


Bam gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….

Hinkley Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw kerncentrale……….

Melchior: na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’ kernenergie afzwoer……..

De grote banken steunen al vele jaren vreselijke dierenmishandeling en jagen daarmee ook de klimaatverandering verder aan……

Het
Care2 team heeft een petitie opgesteld waarmee van de de International Finance
Corporation (IFC), een dochter van de Wereldbank, wordt geëist niet langer investeringen
te doen in de uiterst inhumane en bloedige intensieve veehouderij in ontwikkelingslanden…… De grote banken hebben van het begin van de intensieve veeteelt grote investeringen gedaan in deze walgelijke vorm van veehouderij, dit o.a. om deze ‘voedselvoorziening’ te beheersen en te sturen……

Met die IFC inveseringen wordt ook het foute voeren van de arme dieren in die veeteelt gestimuleerd,
hoog calorisch voer als mais en soja, waar mais maar vooral soja
ook nog eens eiwitrijk is….. Dit zorgt niet alleen voor een enorme uitstoot aan
stikstof, maar zorgt bij de dieren voor diverse aandoeningen als
pijnlijke zweren en abcessen…….. Bovendien zijn koeien ‘hun leven lang’ (beter: kort) aan de diarree door dit ‘krachtvoer….’

Voorts worden met deze investeringen ook zaken ontwikkelt
als kippen die in zeer korte tijd veel te groot worden, zodat de
dieren letterlijk door hun poten zakken….. Deze dieren liggen in de koel- en vriesvakken van de supermarkt als kippen, echter het zijn kuikens van amper 2 maanden oud, maar wel bijna zo groot als een volwassen kip….. (één van de universiteiten die daar als hoofdverantwoordelijk voor kan worden gesteld, is ‘onze’ universiteit van Wageningen; waar een klein land al niet ‘trots’ op kan zijn……)

Ook het
martelen van varkens worden met de investeringen van IFC bekostigd, zoals
de zeugen die vast liggen tussen stangen, zodat ze zich amper of niet kunnen
bewegen…….

Care2
stelt dat de intensieve martelveehouderij bovendien verantwoordelijk
is voor een enorme uitstoot aan CO2, beetje dom dat men tevens niet
heeft gewezen op een gigantische uitstoot aan methaangas door deze walgelijke vorm van dierhouderij, dit daar methaangas ook nog eens een
meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas is dan CO2…..

Door die
uitstoot van CO2 en methaangas in de intensieve veehouderij wordt de klimaatverandering verder aangejaagd…. Echter bij het platbranden van oerwoud om soja voor diervoer te verbouwen, komt ook nog eens een extra grote hoeveelheid CO2 en methaangas vrij en daarmee
wordt, zoals je begrijpt, de klimaatverandering op een gigantische manier
aangejaagd…….. (en logischerwijs zorgt het verdwijnen van bos ervoor dat de verbrande bomen niet langer CO2 opnemen) De wereldsojaproductie gaat voor 80% naar diervoer……

Denk niet dat het in Nederland beter is, hier is de Rabobank, naast ING en ABN Amro, de grootste investeerder in de hel voor dieren >> de intensieve martelveehouderij…..

Care2
eist investeringen in duurzame veehouderij i.p.v. ‘factory farming’
(intensieve veeteelt), daar de dieren daar ook nog eens ouder mee
worden…. Alweer een dikke fout van het Care2 team, immers dieren
als koeien worden vermoord als ze onvoldoende melk gaan geven en dat
kan in duurzame melkveehouderij gaan om een jaar winst in langer
leven, echter ook dan valt het spreekwoordelijke doek voor de koe en
wordt deze geslacht* vele jaren voor de levensduur van deze dieren……Een koe kan 20 tot 25 jaar oud worden echter in de intensieve veehouderij worden ze na maximaal 6 jaar geslacht…..

Het is
dan ook zaak wat de mens geheel stopt met vleeseten en het gebruik
van zuivel!! De veganistische varianten zijn ook nog eens meer
smakelijk en dat zonder enig dierenleed en een enorme besparing op de
uitstoot van CO2 en methaangas, zodat we naast het uitbannen van deze
vreselijke vorm van dierenmishandeling, ook de klimaatverandering nog
enigszins kunnen afremmen!!! Dit nog naast het feit dat vlees en zuivel slecht zijn voor het menselijk lichaam en diverse organen aantasten, dit kan zover gaan als het veroorzaken van een hartaanval of van maag- en darmkankers, vormen van kanker die jaar op jaar groeien…… Verder is het een feit dat voor één kilo vlees gemiddeld 5 kilo groente en een enorme plas water nodig is, ofwel stoppen met vleeseten helpt ook nog eens tegen het wereldvoedselprobleem en het tekort aan water in vele gebieden op de wereld!!

Nog een ‘mooi bijverschijnsel’ van de intensieve martelveehouderij is het kweken van besmettelijke ziekten als vogelgriep en varkenspest…… De laatste varkenspest schijnt een gemuteerde vorm te zijn van meerdere virussen die bij overslaan op de mens een echt grote pandemie kan veroorzaken, deskundigen waarschuwen dat dit wel degelijk kan gebeuren en dat op korte termijn……. (tot nu toe was het verhaal dat de varkenspest niet kan overslaan op de mens……)

Gezien het voorgaande, teken ik toch voor deze petitie, immers elke verbetering in terugdringing van het
intensieve dierenleed is meegenomen, daarnaast is het een probaat
middel tegen stikstofproductie en bovendien valt hier ook enige winst
te behalen voor de strijd tegen de bosbranden in bijvoorbeeld het
Amazonewoud en het afremmen van de klimaatverandering. Lees en teken
de petitie ajb en geeft het door, een duurzame wereld is in o
ns aller
belang!! (en zeker voor de diersoorten die zo worden mishandeld in de
intensieve martelveehouderij…..)

They are bankrolling the torture of innocent animals

Lauren
W., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Big
banks have been funding animal cruelty and torture for years. It’s
time for a change.

Chickens inhumanely bred grow to
painful and unnatural sizes to the point that they cannot even stand,
their legs crumpling
beneath them.
But the
larger the chicken, the bigger the profit. Cows forced to consume
high-calorie foods like corn and soy instead of slowly, leisurely
grazing on grass
suffer
from ulcers, sores, and abscesses.

But the larger the cow, the bigger the profit. Pigs stuffed into pens
so tight that they will never know free movement a day in their life
accidentally trample
each other.
But the
larger the number of pigs, the bigger the profit.
Suffering
was written into the very structure of factory farming.
It
is not only unconscionably cruel — it is unsustainable.

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/421/241/287/?z00m=32550213&redirectID=3045776349 

Big banks have been bankrolling
factory farms from the start, knowing that if they funnel their
undepletable funds all into one part of the industry, they will have
total control over the market.

Since 2010, World
Bank’s IFC has pumped almost two billion dollars into the factory
farm industrial complex.
Imagine the suffering that
could have been avoided if that money went to humane, compassionate
farming efforts instead.

Beyond the cruelty, factory farming is one of the top contributors to
carbon emissions and it sets a horrifying standard for human
treatment of animals — something that has directly led to the
pandemic we find ourselves in today. We need the big players to get
on the right side of history.
Sign
now and demand that IFC divest from factory farming, and invest in
humane, sustainable practices…and our future!

—————————————————–

Hier nog een deel van de
petitietekst:

Big banks have been bankrolling
factory farms from the start, knowing that if they funnel their
undepletable funds all into one part of the industry, they will have
total control over the market.
The
only reason
factory farming has become so synonymous with our global food systems
is that these financial institutions choose to prop it up, favoring
their own bottom line over the health of animals, humans, and the
planet.

Sign the petition and join
activists like Jane Goodall in demanding that the World Bank’s
International Finance Corporation (IFC) divest from factory farming,
and put that money towards more sustainable and compassionate animal
farming systems.

Since
2010, IFC has pumped almost
two
billion dollars
into
the factory farm industrial complex. Imagine the suffering that could
have been avoided had those billions of dollars instead been invested
in animal health and welfare — after all, healthy animals live
longer, produce more, and produce better quality products. 

But
this is a classic case of the big players trying to corner the market
— instead of investing in small-scale, sustainable, and diverse
farms, they are essentially creating a hostile environment where a
few powerful people pull the strings for the entire world’s food
sources. 

 

This will only carve out more food and economic
inequality — an issue that IFC claims it was founded to fight.
It’s
consolidated control, and the only people who win are those who are
already in power. 

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/421/241/287/?z00m=32550213&redirectID=3045776349

The
scale of the world’s factory farming problem does not only translate
into animal suffering. The industry is also one of the top
contributors of air and water pollution, as well as the deforestation
of the world’s trees, aka the earth’s lungs.
Experts warn
that if massive financial institutions like IFC do not transfer their
support to more environmentally friendly methods of food production,
there will soon be little left of the earth’s vital lifegiving
resources. 

Environmentalists
are pushing
for this divestment in the midst of the COVID-19
pandemic, which is most likely a zoonotic disease — a disease that
transfers from animals to humans. Humankind’s relationship with
wildlife and farmed animals created the ideal environment for the
coronavirus to thrive — eliminating biodiversity, destroying
habitats of wildlife in favor of building cages for livestock,
overusing antibiotics on farmed animals to the point of
resistance…the list goes on and on.
We
cannot risk another pandemic. Scientists say our current ways of
doing things all but guarantee one. 

We need the big players to get
on the right side of history. Sign now and demand that IFC divest
from factory farming, and invest in humane, sustainable
practices…and our future!

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/421/241/287/?z00m=32550213&redirectID=3045776349

Thank
you,

Lauren
W.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Factory farming is a huge contributor to climate change, the spread
of zoonotic diseases, and immeasurable cruelty.
Tell
big banks to stop funding it now.

=====================================

* Slachten een goede aanduiding voor de gruwelijke moordpartij
die dag in dag uit en jaar na jaar doorgaat, vreemd dat de lobbyisten
van de enorme dierenmishandeling in de intensieve veeteelt daar nog geen
alternatief, minder gruwelijk woord voor hebben gevonden……

Zie ook: 

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……

Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

——————————————————–

Wat betreeft het Amazonewoud zie:

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet‘ (en zie de links in dat bericht)

VS propaganda door de CIA geënt op de leest van nazi-Duitsland en daarmee van oorlogsmisdadiger Goebbels

The
Splendid Blond Beast (Money, Law and Genocide in the Twentieth
Century) is een boek van Christopher Simpson. Onderwerp de verplaatsing van hooggeplaatste nazi oorlogsmisdadigers, die na WOII
werden beschermd door de VS en daar aan het werk werden gezet….. De VS liet dossiers van deze
oorlogsmisdadigers verdwijnen, zodat ze niet konden worden berecht en daarna werden gecontracteerd door de VS…. Eén van de
hoofdverantwoordelijken was Allen Dulles*, in eerste
instantie ‘Director of the Central Intelligence’ (DCI) van de Office of Strategic Services (OSS) en daarna van de
opvolger van die geheime dienst, de Central Intelligence Agency (CIA**) die in 1947 werd opgericht. 

bol.com | The Splendid Blond Beast (ebook), Christopher Simpson |  9781504043496 | Boeken
 

Hier een
samenvatting van het boek The Splendid Blond Beast:

From a
National Jewish Book Award–winning author: The “revelatory and
shocking” investigation into the CIA’s liberation of Nazi war
criminals (Kirkus Reviews)

How did Gen, Karl Wolff, one of the
highest-ranking members of the Nazi Party’s Waffen-SS, who personally
oversaw the deportation of three hundred thousand Jews to the
Treblinka extermination camps, escape prosecution at the Nuremberg
trials? As revealed in this groundbreaking investigation—culled
from recently uncovered archival documents—the answer lies within
the US government, which buried reports on the Final Solution and was
complicit in the recruitment of Nazi war criminals, all to protect
the world economy. Among the key players was CIA director Allen
Dulles, who was not only instrumental in Wolff’s exoneration but also
responsible for installing former slave-labor specialists into
positions of power in postwar Germany.

In this damning exposé
of American government malfeasance, author Christopher Simpson traces
the roots of mass murder as an instrument of financial gain and state
power, from the Armenian genocide during World War I to Hitler’s
Holocaust through the practice of genocide today. Detailing how the
existing structures of international law and commerce have encouraged
mass killings, corporate looting, and profiteering at the expense of
innocent victims, The Splendid Blond Beast is a disturbing and
profound book about the success of evil in our time.

The
award-winning author of Blowback and Science of Coercion, Simpson
also served as research director for Marcel Ophüls’s Oscar-winning
documentary, Hôtel Terminus: The Life and Times of Klaus Barbie.

Ja
ongelofelijk als je leest dat een oorlogsmisdadiger als SS
generaal Karl Wolff, die verantwoordelijk was voor de deportatie van
minstens 300.000 Joden naar Treblinka, zo berechting en straf
kon ontlopen…… Alles ‘voor het hogere doel de wereldeconomie te
redden’, waar massamoord een instrument werd voor financieel gewin en
het bestendigen van de staatsmacht, dit van de Armeense genocide, de
Holocaust tot de hedendaagse genocides (zoals die in Jemen, Ap), aldus Simpson….. Simpson legt
in zijn boek gedetailleerd uit hoe de structuren van internationale
wetgeving en commercie (in het westen): massamoorden, zakelijke plundering en het
profiteren over de rug van slachtoffers hebben aangemoedigd……

Eén en
ander werd (en wordt nog steeds) gebruikt: -voor illegale oorlogsvoering en -eerder ook voor propaganda
tegen de Sovjet-Unie, -voor de strijd tegen anti-koloniale activisten
en tegen -progressieve groeperingen die zogenaamd Sovjet pionnen waren….. (allen vormen van propaganda) Uiteraard gaat het om groeperingen die zich hebben verzet tegen het inhumane en
bloeddorstige kapitalisme en tegen de ongelijke behandeling van niet
alleen arme (t.o.v. rijke) landen, maar ook tegen het
allesoverheersende racisme in de VS…… (vergeet daarbij niet dat kapitalisme en fascisme elkaar deels overlappen…..) Moet nog gemeld worden dat men nu i.p.v. de Sovjet-Unie, Rusland misbruikt om mensen te demoniseren als Russische trollen wanneer zij niet welgevallig commentaar leveren op de huidige inhumane status quo en de illegale oorlogsvoering door het westen (onder aanvoering van de VS) in landen waar dit westen niets te zoeken heeft…… (zoals de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië, Syrië en waar de VS in feite de oorlog in Oost-Oekraïne heeft veroorzaakt met de door haar georganiseerde en met 4 miljard dollar betaalde ‘opstand’ en coup tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj….)  

Propaganda
USA

An
interview with Christopher Simpson

                Filmed
in the 1980s

Books by Christopher Simpson

The Splendid Blond Beast: This
groundbreaking investigation into the CIA’s post – world War II
liberation and recruitment of Nazi war criminals – including the
pivotal role played by CIA director Allen Dulles – races the roots
not only of US government malfeasance, but of mass murder as an
instrument of financial gain and state power, from the Armenian
genocide during World War I to Hitler’s Holocaust through the
practice of genocide today.

Blowback: The true story of how US
intelligence organizations employed Nazi war criminals in clandestine
warfare and propaganda against the USSR, anticolonial
revolutionaries, and progressive movements worldwide that were
claimed to be Soviet pawns.

Science of Coercion: Drawing on
long-classified documents from the Pentagon, the CIA, and other
national security agencies, Simpson exposes secret government-funded
research into psychological warfare and reveals that many of the most
respected pioneers in the field of communication science were
knowingly complicit as their findings were employed for the purposes
of propaganda, subversion, intimidation, and counterinsurgency during
the Cold 

War era.

Click here to support
Brasscheck

==================================

*
Allen Dulles was o.a. verantwoordelijk voor de coup van 1953 in Iran
(in feite de oorzaak voor de opkomst van de moellahs in Iran en
de staatsgreep tegen de Sjah-dictator in 1978), de staatsgreep in
Guatemala in 1954 en de mislukte Bay of Pigs invasie in Cuba, de
mislukking waarvoor president John F. Kennedy hem ontsloeg als
directeur van de CIA. Vreemd genoeg mocht deze psychopathische schoft
deelnemen aan de Warren Commissie die de moord op John F. Kennedy
onderzocht….. Hoe meer dan doortrapt kan je een zo belangrijke
moord onderzoeken en het dan gek vinden dat zovelen hierin een
bevestiging zagen en zien dat de CIA betrokken was bij de moord op
Kennedy en dat dit in feite het ware complot was, niet voor niets was de CIA de eerste die de term ‘complottheorie’ in de wereld bracht en dat was juist daar zoveel mensen in de VS en daarbuiten volkomen terecht het officiële verhaal van de moord op Kennedy niet geloofden…….
Overigens was Dulles ook verantwoordelijk voor het aanstellen van
nazi-tuig in het naoorlogse Duitsland…… Juist dat, het verzadigd zijn van nazi’s in het lokale, regionale en landelijk bestuurde Duitsland, was één van de hoofdredenen voor de Baader Meinhof Gruppe om tekeer te gaan tegen de Duitse leiding van de samenleving.

** Zie: ‘CIA
70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen,
media manipulatie enz. enz………
‘  

Voorbeelden van VS (en CIA) terreur:

VS
vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van
WOII……..
‘ Tot het jaar 2000, deze eeuw zijn er
intussen ruim meer dan 2,5 miljoen moorden aan toe te voegen, moorden
begaan door de VS en de NAVO (waar deze terreurorganisatie altijd onder
militair opperbevel stond en staat van de VS…)….

VS
buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en
oorlogen……….

List
of wars involving the United States

Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

Neste MY Renewable Diesel™ – hoogpresterende biobrandstof met lage emissie, zo valt te lezen op de site van dit bedrijf en dat is dan ook wat men in radioreclames laat horen…..

Men doet schimmig over de bron, maar gegarandeerd dat het grootste deel van deze diesel met palmolie wordt gemaakt, voorts bestaat een deel uit ‘afgewerkte’ frituurolie (‘biomassa’) en dat zou volgens deskundigen bij verbranding in een motor heel wat minder schoon zijn dan men doet geloven. Wat betreft palmolie stelt Transport & Environment dat deze olie als brandstof een 3 keer zo hoge CO2 uitstoot oplevert…… 

Producenten palmolie woest vanwege verbod in biodiesel, kans voor Nederland  | RTL Nieuws

Ongelofelijk dan ook dat de EU heeft verordonneerd dat het gebruik van palmolie als brandstof pas vanaf 2023 geleidelijk zal worden afgebouwd naar 0 in 2030….. Nogmaals een teken dat de EU in feite wordt geregeerd door het grote bedrijfsleven….. Zelfs GroenLinks doet daar aan mee, zo tekende EU grofgraaier Bas Eickhout voor het langer toestaan van het kankerverwekkende landbouwgif glyfosaat in de professionele tuin- en landbouw….. (glyfosaat is verwerkt in Roundup op de markt gebracht door Monsanto dat nu eigendom is van de grote gifmenger Bayer)

Duurzame palmolie bestaat niet en het is dan ook totaal onbegrijpelijk dat het nog steeds wordt toegestaan dit in motoren te verbranden en te verwerken in levensmiddelen….. Bedrijven als Unilever doen hun best om palmolie als duurzaam te slijten, terwijl het ten eerste al slecht is voor de gezondheid (palmolie zit zoals gezegd in ongelofelijk veel levensmiddelen), het is een slecht soort vet dat obesitas bevorderend is en is bovendien de pest voor je bloedvaten die dichtslibben door veelvuldig gebruik van deze troep…… 

De EU moet het gebruik van palmolie als biobrandstof stoppen! - Red het  Regenwoud

Ten tweede zorgt men ervoor dat middels deze foutieve aanprijzing als duurzaam, de vraag naar palmolie alleen maar toeneemt en ja waar een markt is zal men oerwouden platbranden om daar palmolieplantages te beginnen, daarmee wordt de klimaatverandering sterk aangejaagd, immers er komt niet alleen een enorme hoeveelheid CO2 vrij bij bosbrand, maar ook een grote hoeveelheid methaangas en dat is een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo sterk is dan CO2……..

Palmolie (Elaeis guineensis jacq.) -

Neste MY Renewable Diesel (NMRD) doet de vraag naar palmolie al helemaal stijgen naar topniveau en juist dat moeten we al helemaal niet willen!!

Kortom: Neste MY Renewable Diesel is een bedrijf dat haar nietsvermoedende klanten een rad voor ogen draait, of anders en simpel gezegd de klanten oplicht!!   

  

Zie ook:

PepsiCo
verantwoordelijk voor ontbossing oerwoud Borneo…… Boycot Pepsi
producten!


Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….
 

Unilever
‘in veilige groene handen’ bij Nils Andersen (o.a. BP)

Orang
oetan, zwanger en hongerend houdt zich vast aan de laatste boom
terwijl bulldozers haar leefgebied vernielen voor palmolie

EU:
palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is
amper een optie

EU
moet palmolie in diesel verbieden, redt de orang oetan en de
oerwouden!

Greenpeace
actie om te voorkomen dat een schip met palmolie aanmeert in
Rotterdam

‘Britse
reclame code commissie’ weigert tv reclame die gericht is tegen het
gebruik van palmolie

Unilever
voor het gerecht gedaagd door ex-arbeiders in Kenia

Milieudefensie
knettergek geworden, felicitaties n.a.v. palmolieverbod in diesel per
2030

Red
de orang-oetan van de ondergang, stop de palmolie vernietiging van
het oerwoud!

Regenwouden
bufferen niet langer o.a. koolstof, maar stoten dit netto uit, dit
door bedrijven als PepsiCo……..
‘ 

—————————————————

Voor berichten over het verbranden van oerwoud in Zuid-Amerika zie:

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet‘ (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen over de branden in het Amazonewoud

 

Militair vliegtuig van Oekraïne neergestort: het wachten is op de beschuldiging dat Rusland erachter zit

Een vliegtuig van de Oekraïense luchtmacht is gisteravond neergestort, daarbij zijn intussen 26 militairen om het leven gekomen………

Ondanks dat ik al de hele dag zit te wachten tot het eerste westerse radiostation de schuld voor dit ongeluk in de schoenen van Rusland schuift, is dit wonderlijk genoeg nog steeds niet gebeurd. Echter je kan er donder op zeggen dat dit niet lang op zich zal laten wachten, immers Rusland zal en moet gedemoniseerd worden in het westen en dat voor het overgrote deel met leugens, die niets anders zijn dan anti-Russische propaganda…….. Immers zo kan men de aandacht afleiden van de enorme westerse terreur in het Midden-Oosten en Afrika, dit o.l.v. de VS, tevens de permanente militaire baas van de NAVO, een militaire terreurorganisatie waarvan ook Nederland lid is……..

Paul Jansen (‘journalist’ Telegraaf) vindt kritiek op Halbe Zijlstra (VVD ex-Tweede Kamerlid) voor rol in storten van 750.000 ton granuliet in natuurplas volkomen onterecht

Gisteren in het Mediaforum op Radio1 (na 10.00 u.) aandacht voor het Zembla programma van afgelopen donderdagavond, waarin werd gesteld dat Halbe Zijlstra, nu topman van VolkerWessels en vanuit die functie de top van Rijkswaterstaat onder druk heeft gezet om toestemming te geven om granuliet, een asfalt afvalproduct, te dumpen in de Gelderse natuurplas ‘Over de Maas’.

Dat Zijlstra zijn netwerk, opgebouwd in de Tweede Kamer, heeft misbruikt om Waterstaat onder druk te zetten voor toestemming in de hiervoor genoemde zaak, blijkt uit bezoeken aan het ministerie en een groot aantal mails, appberichten en telefoongesprekken zo leerde Zembla uit gegevens die men verkreeg middels een Wob-verzoek  (Wob: Wet openbaarheid van bestuur) 

Profiel: Halbe Zijlstra, leugen doet VVD-minister de das om | NU - Het  laatste nieuws het eerst op NU.nl

Oplichter en leugenaar Zijlstra

Paul Jansen, die eerder stelde totaal onafhankelijk te zijn*, stelde dat Zembla de avond tevoren een waardeloos programma had gebracht en dat men in feite een bok had geschoten……. Ofwel het storten van 750.000 ton granuliet in een natuurplas is geen nieuws en je zou kunnen concluderen dat Jansen tevens vindt dat deze storting geen vervuiling in de bewuste plas teweeg heeft gebracht…….

Volgens deskundigen komt er een kankerverwekkende stof vrij als granuliet in aanraking komt met water….. Daarop lieten 2 vergunningsverleners het vorig jaar afweten, wat veranderde toen Zijlstra zich ging bemoeien met deze zaak, zo bleek uit een Zembla uitzending van afgelopen februari…..

Zijlstra is zich (zoals gewoonlijk) van geen kwaad bewust, hij heeft geen druk uitgeoefend en zou alleen maar mensen met elkaar in contact hebben gebracht, iets dat het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft bevestigd met de mededeling dat Zijlstra geen invloed op de zaak heeft uitgeoefend: letterlijk: ‘Zijlstra heeft alleen het besluit tot goedkeuring van het dumpen van deze kankertroep bespoedigd….. ha! ha! ha! ha! ha! Hoe krom kan men lullen op Infrastructuur en Milieu, een ministerie dat wordt geleid door leeghoofd en klimaatverandering aanjager van Nieuwenhuizen, ‘geheel toevallig’ VVD partijcollega van Zijlstra….. Voorts is sidekick D66 Stientje van Veldhoven staatssecretaris op dit ministerie, je weet wel de oplichter die zich jarenlang druk maakte om statiegeld op plasticflesjes, maar zodra ze op haar post zat, deze zaak plotseling overliet aan het bedrijfsleven, iets waar ze zich NB de jaren daarvoor zo ‘kwaad om had gemaakt……’** 


Minister onderzoekt verdere verbreding snelweg: tienbaans A4... -  Leidschdagblad

Van Nieuwenhuizen is tevens grootlobbyist van de asfaltmaffia, vandaar……..

Terug naar Telegrof opperhufter Jansen die met kraakstem (ook wel deep fry of Fry voice genoemd) vervolgde dat er al helemaal niets aan de hand is daar de overheid, kabinet Balkenende 4 (CDA – PvdA) in 2009, granuliet heeft aangemerkt als grond in ……. ha! ha! ha! ha! Oh dus als een corrupte minister of staatssecretaris een smerige maatregel heeft ingevoerd, die ‘oh toeval’ het bedrijfsleven bijzonder goed uitkwam en waarmee kankertroep in het milieu kan worden gedumpt, is er niets aan de hand….. Bij elke echte journalist zouden de haren overeind gaan staan, maar niet bij ‘onderzoekjournalist’ Jansen, die stelt dat het gewoon mag en vindt dat de normaalste zaak van de wereld…… Overigens: de verantwoordelijke minister was destijds Jacqueline Cramer (PvdA), die zich tegenwoordig voordoet als een groene goeroe…… In 2019 heeft het ministerie van Rijkswaterstaat en Verkeer nog eens herbevestigd dat granuliet grond is, en alweer geheel toevallig onder minister van Nieuwenhuizen….. (‘je zou bijna hopen’ dat deze inhumane schoft zelf een fikse kanker op zal lopen……)

In het ‘vuur van het gesprek’ verloor Jansen plotsklaps weer zijn zéééér interessante kraakstem en dat op het moment dat hij stelde dat het heel normaal is dat ex-politici worden aangesteld in de top van grote bedrijven hun politieke netwerk gebruiken om (smerige) lobby te plegen in Den Haag…… Het is meer dan een schande dat ex-politici zich met een dikke functie laten fêteren, wat aangeeft dat ze zich voor deze bedrijven hebben ingezet, ofwel daar is zonder meer sprake van corruptie en dat is strafbaar, zeker als dit ook nog eens ten koste gaat ven mens, dier, natuur en milieu…….

Zijlstra en van Nieuwenhuizen zijn de grote boosdoeners in deze zaak en zouden daarvoor strafrechtelijk moeten worden vervolgd…… De directeur-generaal van Rijkswaterstaat Michelle Blom zou per direct ontslagen moeten worden, iemand op zo’n functie die zich zo onder druk laat zetten, is geen knip voor de neus waard!!

En Jansen? Ach van de Telegrof en als zodanig al totaal ongeloofwaardig, wat een mislukte zakkenwasser!!

* Zie: ‘Paul Jansen van de Telegraaf: “ik ben niet van de VVD, ik ben onafhankelijk……” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

** In werkelijkheid interesseerde het van Veldhoven geen zier, dat blijkt wel! Met de verkiezingen van volgend jaar maart in de kop maakte ze afgelopen april bekend dat per 1 juli 2021 dat statiegeld zal worden ingevoerd…… Echter statiegeld op blikjes laat nog langer op zich wachten, en daarbij stelde ze dat in het najaar van 2021 een teruggang van blik in zwerfafval moet zijn gerealiseerd van 70 tot 90% anders volgt ook daar statiegeld….. ha! ha! ha! ha! Wel die teruggang zal niet zijn te zien, ofwel van Veldhoven geeft de grote frisdrank- en bierfabrikanten weer extra tijd om het milieu verder te vervuilen en tegen die tijd is D66 wellicht flink geslonken en zal er geen statiegeld op blik worden gerealiseerd…….. (of van Veldhoven bedenkt zich nog een keer…….)

Zie ook:

Zijlstra zette als topman Rijkswaterstaat onder druk in granulietzaak‘  

Voor meer berichten over Zijlstra, Cora van Nieuwenhuizen, Cramer en/of Paul Jansen, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.