Stop greenwashing door grote bedrijven als Mars en Procter & Gamble: de hoogste tijd voor echte duurzame actie >> het redden van onze aarde

Rainforest
Action Network (RAN) is een petitie begonnen waarmee bedrijven
als Procter & Gamble, Mars en 400 andere grote bedrijven worden gewezen
op de bittere noodzaak nu eindelijk echt actie te ondernemen tegen de
klimaatverandering en het kappen en verbranden van bossen en
oerwouden…..

Jarenlang
hebben dit soort bedrijven beterschap beloofd en niet alleen dat, men
heeft zelfs de boel belazerd door berichten de wereld in te sturen dat
men duurzaam bezig was (en is), terwijl dit aantoonbaar een enorme
leugen is (dat noemt men ‘greenwashing’)……

Er zijn
gigantische branden over de wereld, van het Amazonewoud, naar de VS
tot de poolcirkel, vandaar over een groot deel van de aarde in de
richting van de oerwouden op Borneo en Sumatra naar Australië……
Deze branden geven aan dat er nu moet worden ingegrepen, althans als
we de wereldtemperatuur niet met meer dan 4 graden Celsius willen
laten stijgen tegen het eind van deze eeuw (met 4 graden C. stijging wordt een groot deel van ons
land al onbewoonbaar doordat het onderwater zal komen te staan en nee
daartegen kunnen we geen dijken bouwen, daar de stijging van de
zeespiegel veel te groot zal zijn…..)

Experts explain how the Brazilian wildfires became so devastating and what  can be done to save the rain forest - ABC News

De
orkanen volgen elkaar in steeds grotere snelheid op en ook de kracht
van deze orkanen wordt met het jaar sterker, puur en alleen te danken
aan de klimaatverandering……..

Ondanks
dit alles worden er bossen gekapt en verbrand puur uit economisch
gewin, terwijl de veroorzaakte schade door de gevolgen van de
klimaatverandering al lang niet meer in geld is uit te drukken, schade als gevolg van: bosbranden, droogte, overstromingen en afsmelten van
gletsjers……. Om over de door deze gevolgen overleden mensen en
dieren nog maar te zwijgen….. (van 2018 tot maart 2020 zijn er in
Australië door bosbranden meer dan 2 miljard dieren omgekomen…..)

De grote
bedrijven die geldelijk gewin halen uit de vernieling van de aarde,
plus in feite de moord (immers men gaat willens en wetens verder met
het vernielen van de aarde) op een enorm aantal mensen en dieren,
moeten daarmee stoppen en worden gedwongen zoveel mogelijk van de
schade te herstellen (voor zover mogelijk….)…. Verder dienen de grofgraaiende toplagen van deze bedrijven te worden vervolgd door het Internationaal Strafhof (ICC)!!!


Lees en teken de petitie ajb, het gaat hier om het voortbestaan van de mens
en een groot aantal diersoorten en met deze natuurrampen zelfs om de
wereld, nog steeds ons aller thuis!!! (en geeft het door!

 

 

(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English]
)

(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in
deze
vertaalapp
,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit
)

 

The time for promises is over. The age of action has begun.

Maggie Martin – Rainforest Action
Network

Ten years. It doesn’t sound like
much, right?
But the
next ten years are critical for our climate, our forests and our
health.

Yet the corporations at the center of
deforestation and climate chaos have wasted the last ten years.
There’s
no time left to lose: we need to see action NOW.

By knowingly dragging their feet, big
brands are responsible for the destruction of some of the world’s
most precious rainforests, the stealing of Indigenous and local
communities’ lands, and massive carbon emissions caused by
deforestation. And more than 1,500 environmental defenders have been
murdered
trying to prevent this corporate destruction in the last ten years.
All of this just to maximize corporate profit every year.

Who’s responsible for all of this,
you ask?
Procter
& Gamble, Mars, Mondelēz and more than 400 companies in the
Consumer Goods Forum who’ve focused on greenwashing rather than
real action.

Demand Action Now

Today,
right now, the Amazon rainforest is on fire. The rainforests of
Indonesia are on fire. California, Oregon and Washington State are on
fire. Alabama, Louisiana and Texas have been hit by 2 hurricanes just
weeks apart, with another one on the way. The climate crisis is here,
right now. Our only hope to prevent things from getting much worse is
to keep our forests standing and fight with communities on the
frontlines of deforestation. If we don’t stop this corporate greed
within the next ten years, we will experience run-away climate chaos.
The time for promises is over.

Demand Action Now

We’ve seen and heard its promises
before, but what we haven’t seen is ACTION. After failing to
enforce its self-imposed deadline to cut deforestation from its
members’ supply chains in 2020, the Consumer Goods Forum (CGF) has
just launched its new “Forest Positive Coalition”—clearly,
a greenwashing cover-up. But we can’t give them another ten years
of inaction.
It’s
time to hold the Consumer Goods Forum accountable. For them to feel
the same heat as those facing down the fires they’ve caused.

Right now, there’s momentum building
against these companies—there’s pressure on their shareholders
and profits. The public is watching.
But
we need YOU to turn up the pressure and make sure that the Consumer
Goods Forum can’t get away with an empty set of promises.

Our window of time to defend our
forests, stand with frontline communities, and protect our climate is
closing fast. Let’s make the next ten years count,

Maggie
Martin
Senior Forest Campaigner
Rainforest Action Network

================================

Zie ook:

US Export-Import Bank financiert een grote levensbedreigende kolencentrale in India

Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud


ForFarmers
veevoeder wil uitbreiden in meer Europese landen landen en zo het
stikstof probleem exporteren

Brandend
Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en
uiteindelijk de planeet

Het
Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand

Slavernij
in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij
bosbranden Californië

Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil
tekenen

ING,
Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het
Amazonegebied: u wordt opgelicht!!

Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud
‘ 

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ 

Australië:
film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en
media misinformatie
‘ (en zie de links
in dat bericht naar veel meer berichten over de Australische
bosbranden)

Siberië
en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië
staan weer in brand…….

Ecuadoraans
Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door
mijnbouwbedrijven als Biliton
 

 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Voor meer berichten over greenwashing, duurzaamheid, palmolie, soja (voor ‘onze’ enorme veestapel wordt oerwoud verbrand om daar soja te verbouwen), klimaatverandering, weergerelateerde rampen, Procter & Gamble en/of Mars Inc., klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Trump tot de VN: VS brengt vrede, China agressie…. ha! ha! ha! ha!

Trump,
de psychopathische oorlogsmisdadiger gebruikte zijn vierde toespraak tot de Algemene Vergadering van de VN om zichzelf een hele grote
veer in de enorm vieze bips te steken, volgens hem is hij een welwillend
en verantwoordelijk wereldleider, terwijl China de agressor van
de wereld is….. ha! ha! ha! ha!

Dat was
het nog niet, Trump vervolgde met te zeggen dat de VS haar doel
vervult als vredestichter…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha! ha! ha! Uiteraard doelde Trump daarbij op het Abraham-akkoord
tussen Israël, de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Bahrein, dat
hij zou hebben beklonken en een akkoord tussen Servië en Kosovo.
Alsof de VS een vredelievend land is, dat de laatste 20 jaar maar
liefst meer dan 2,5 miljoen mensen heeft vermoord in illegale
oorlogen, illegale geheime militaire operaties en middels al even
illegale drone aanvallen op van terreur verdachte personen, ofwel standrechtelijke executies, een oorlogsmisdaad van formaat (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers
niet eens werd verdacht, ofwel veelal vrouwen en kinderen….)…..

Trump
heeft in de 4 jaar tijd dat hij aan het bewind is al meer bommen op
Afghanistan afgeworpen dan oorlogsmisdadiger Obama in 8 jaar tijd!!

Natuurlijk moest Trump nog even China de schuld geven van het Coronavirus,
terwijl het er toch steeds meer op lijkt dat dit virus uit het
militaire laboratorium voor biologische oorlogsvoering van Ford Detrick komt, waar vorig jaar juli e.e.a fout ging, waarna de basis
met een bloedgang werd gesloten……. (voorts heeft men in Frankrijk
na het bekijken van ‘oude’ medische stalen geconcludeerd dat de eerste
Coronagevallen in dat land al dateren van voor december 2019…….)

Trump
bleef China aanvallen en stelt dat er actie moet worden ondernomen
tegen dat land en dat het kwaad dat dit land over de wereld brengt
moet worden geneutraliseerd onder leiding van de VS….. Zo’n 100
jaar geleden zou een dergelijke toespraak worden gezien als een
oorlogsverklaring…….

Trump stelde in zijn toespraak tot de VN verder dat de VS de grote beschermer is van mensenrechten…… Wat daar nog op te zeggen, als je ziet dat de VS een enorme schender is van mensenrechten, neem alleen al de omgang met de gekleurde bevolking van de VS en de barbaarse behandeling van vluchtelingen…..*

Alex
Ward is de schrijver van het artikel hieronder dat eerder werd
gepubliceerd op Vox en door mij werd overgenomen van InformationClearing House. Onder het artikel de hele speech van Trump en
een video met de toespraak van Putin (onder het geheel kan je klikken
voor een ‘Dutch vertaling’, dat neemt wel enige tientallen seconden
in beslag):

Trump
at the UN: U.S. is good, China is bad

 The
president portrayed the US as a benevolent, responsible world leader
— and China as the world’s aggressor.
 

By
Alex Ward

Displayed
on a monitor, President Donald Trump addresses the United Nations
General Assembly at UN headquarters on September 24, 2019, in New
York City.
Drew
Angerer/Getty Images

September 24, 2020
Information
Clearing House

– President Donald Trump used his fourth, and perhaps final, United
Nations General Assembly speech to portray himself as a benevolent,
responsible world leader and China as the world’s
aggressor.

“America is fulfilling our destiny as
peacemaker,” he said in a prerecorded address, touting US-brokered
normalization-of-relations deals between Israel and two Arab nations,
ongoing talks to end the Afghanistan War, and a Serbia and Kosovo
pact signed at the White House.

“As we pursue this bright
future, we must hold accountable the nation which unleashed this
plague onto the world: China,” Trump added, referring to the
coronavirus.

In many ways, the speech was vintage Trump. He
boasted that his America First approach to foreign policy —
anathema to the UN’s multilateral ethos — is the best way forward
for the US and the world. He beamed about US economic and military
strength. And he bragged about his administration’s handling of the
coronavirus, even though nearly 200,000 Americans have died of the
disease, while expressing hopes for a better, pandemic-less
world.

But the key takeaway is Trump’s framing of China as
the nation most responsible for the Covid-19 outbreak, and therefore
the country most deserving of the world’s scorn. It continues the
administration’s preference to speak of China as a Cold War-like
enemy, with the US leading the way to rid the globe of its evil. “The
United Nations must hold China accountable for their actions,”
Trump declared.

Many
expected Trump to say these things
,
 partly
because he’s been saying them for months. He at first praised
China’s handling of the coronavirus, and only started to speak
belligerently about Beijing as his failure to control America’s
outbreak became too big to ignore. Now he’s taken that message, at
first geared toward a domestic audience, to the global stage.

Of
course, Trump did not vow to distribute a coronavirus vaccine around
the world, nor did he swear to tackle key global problems like
climate change. Such failures may lead much of the speech to be
disregarded.

But in terms of getting his main point across —
US good, China bad — the short, virtually delivered speech likely
did the trick.

Transcript
of Trump’s UNGA speech is below:

It is my profound
honor to address the United Nations General Assembly, 75 years after
the end of World War II and the founding of the United Nations.

We
are once again engaged in a great global struggle. We have waged a
fierce battle against the invisible enemy — the China virus —
which has claimed countless lives in 188 countries.

In
the United States, we launched the most aggressive mobilization,
since the Second World War. We rapidly produced a record supply of
ventilators creating a surplus that allowed us to share them with
friends and partners all around the globe. We pioneered lifesaving
treatments, reducing our fatality rate 85 percent since April. Thanks
to our efforts, three vaccines are in the final stage of clinical
trials. We are mass producing them in advance so they can be
delivered immediately upon arrival.

We
will distribute a vaccine. We will defeat the virus. We will end the
pandemic. And we will enter a new era of unprecedented prosperity,
cooperation, and peace.

As
we pursue this bright future, we must hold accountable the nation
which unleashed this plague onto the world: China. In the earliest
days of the virus, China locked down travel domestically while
allowing flights to leave China — and infect the world.

China
condemned my travel ban on their country, even as they canceled
domestic flights and locked citizens in their homes. The Chinese
government and the World Health Organization (WHO), which is virtually
controlled by China, falsely declared that there was no evidence of
human-to-human transmission. Later they falsely said people without
symptoms would not spread the disease. The United Nations must hold
China accountable for their actions.

In
addition, every year China dumps millions and millions of tonnes of
plastic and trash into the oceans, overfishes other countries’
waters, destroys vast swaths of coral reef, and emits more toxic
mercury into the atmosphere than any country anywhere in the world.
China’s carbon emissions are nearly twice what the US has, and it’s
rising fast.

By
contrast, after I withdrew from the one-sided Paris
climate accord
, last year America reduced its carbon emissions by
more than any country in the agreement. Those who attack America’s
exceptional environmental record while ignoring China’s rampant
pollution are not interested in the environment. They only want to
punish America, and I will not stand for it.

If
the United Nations is to be an effective organization, it must focus
on the real problems of the world. This includes terrorism, the
oppression of women, forced labor, drug trafficking, human and sex
trafficking, religious persecution, and the ethnic cleansing of
religious minorities. America will always be a leader in human
rights. My administration is advancing religious liberty, opportunity
for women, the decriminalization of homosexuality, combating human
trafficking, and protecting unborn children.

We
also know that American prosperity is the bedrock of freedom and
security all over the world. In three short years, we built the
greatest economy in history, and we are quickly doing it again. Our
military has increased substantially in size: We spent $2.5 trillion
over the last four years on our military. We have the most powerful
military anywhere in the world — and it’s not even close.

We
stood up two decades of China’s trade abuses. We revitalized the
NATO alliance, where other countries are now paying a much more fair
share. We forged historic partnerships with Mexico, Guatemala,
Honduras, and El Salvador to stop human smuggling. We are standing
with the people of Cuba, Nicaragua, and Venezuela, in their righteous
struggle for freedom.

We
withdrew
from the terrible Iran nuclear deal
and imposed crippling
sanctions on the world’s leading state sponsor of terror. We
obliterated the ISIS Caliphate 100 percent, killed its founder and
leader, al-Baghdadi,
and eliminated the world’s top terrorist, Qassem
Soleimani
.

This
month, we achieved a peace deal between Serbia and Kosovo. We reached
a landmark breakthrough with two
peace deals in the Middle East
after decades of no progress.
Israel, the United Arab Emirates, and Bahrain all signed a historic
peace agreement in the White House with many other Middle Eastern
countries to come. They are coming fast, and they know it’s great
for them and it’s great for the world.

These
groundbreaking peace deals at the dawn of the new Middle East, by
taking a different approach, we have achieved different outcomes —
far superior outcomes. We took an approach, and the approach worked.
We intend to deliver more peace agreements shortly, and I have never
been more optimistic for the future of the region. There is no blood
in the sand. Those days are hopefully over.

As
we speak, the United States is also working to end the war in
Afghanistan, and we are bringing our troops home. America is
fulfilling our destiny as peacemaker, but it is peace through
strength. We are stronger now than ever before. Our weapons are at an
advanced level, like we’ve never had before, like, frankly, we’ve
never even thought of having before, and I only pray to God that we
never have to use them.

For
decades, the same tired voices propose the same failed solutions,
pursuing global ambitions at the expense of their own people. But
only when you take care of your own citizens will you find a true
basis for cooperation. As president, I have rejected the failed
approaches of the past, and I am proudly putting America first, just
as you should be putting your countries first. That’s okay. That’s
what you should be doing.

I
am supremely confident that next year, when we gather in person, we
will be in the midst of one of the greatest years in our history. And
frankly, hopefully, in the history of the world. Thank you, God bless
you all. God bless America. And God bless the United Nations.

See
also

Watch;
Trump Gets Loudly Booed While Paying Respects to Ruth Bader Ginsburg

China
goes on the attack in response to Donald Trump’s UN speech

WATCH:
Russia President Putin’s full speech at U.N. General Assembly

 Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

===============================

* Voor ‘meer berichten over de vredelievende mensenrechtenbewaker VS’, zie :
VS
vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van
WOII……..
‘ Tot
het jaar 2000, deze eeuw zijn er intussen ruim meer dan 2,5 miljoen
moorden aan toe te voegen, moorden begaan door de VS en de NAVO (waar
deze terreurorganisatie onder militair opperbevel stond en staat van
de VS…)….

VS
buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en
oorlogen……….

List
of wars involving the United States

CIA
70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen,
media manipulatie enz. enz………

Voor meer berichten over Trump, China, Abraham-akkoord, Coronavirus en/of BLM (Black Lives Matter: over de demonstraties tegen mensenrechtenschendingen en moorden gepleegd door de politie in de VS), klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Coronamaatregelen tegenstanders, plus Reichskriegsflagge, het Duitse volkslied en ‘journalist’ Uli Hauck

Vanmiddag op WDR 5 voor 13.30 u. de ‘Meinung’ (mening) van Uli Hauck. 

SR-Mediathek.de: Schlagwort: uli hauck

Leugenaar Uli Hauck

Deze plork durfde keihard te liegen dat tijdens de grote demonstratie in Berlijn tegen de aantasting van de burgerrechten, een aantasting ‘gelegitimeerd door de strijd tegen het Coronavirus’, deze tegenstanders als het handjevol neonazi’s dat deelnam aan deze demonstratie met Reichskriegsflagge rondliepen…..

Eén van de Reichskriegsflagge

Ene leugen van jewelste en niet anders bedoeld dan de tegenstanders van de aantasting van burgerrechten te demoniseren…….

De hysterie in vooral de Duitse media en politiek over de demonstratie in Berlijn blijft maar voortduren, te onpas en te onpas wordt erop gehamerd dat er veel neonazi’s deelnamen aan die demonstratie en ook dat is een enorme leugen….. Daarbij worden de tegenstanders van de anti-burgerrechten maatregelen als gevaarlijke gekken neergezet……

Extreemrechtse agenten bij de politie: Duitsland pijnlijk getroffen | RTL  Nieuws

Neonazi’s met nog één van de bewuste vlaggen

Vreemd dan dat al deze opiniemakers, politici en journalisten zich niet druk maken over het Duitse volksklied, ofwel Das Lied der Deutschen, waarvan het begin luidt: ‘Deutschland, Deutschland über alles, über alles in der Welt’. Een volkslied dat ook tijdens de nazi-periode werd gezongen en dat men daar in 1952 de eerste 2 coupletten van heeft verwijderd, maakt het niet minder onverteerbaar voor de slachtoffers van de enorm bloedige nazi-terreur!!!

Laat Uli Hauck daar zijn mening maar eens over geven, zonder dat hij de vrijheid van meningsuiting over de hekel haalt omdat het hem in deze niet aanstaat….. Bovendien ziet deze figuur zich als journalist, laat hem zich dan ook als dusdanig gedragen en eerst eens grondig onderzoek doen waarom mensen het onterecht vinden dat hun burgerrechten worden ingeperkt en afgenomen, voordat hij z’n vuilbek opentrekt en ronduit liegt dat het volk tijdens de demo in Berlijn voor het grootste deel neonazi’s waren!!

Zie ook:

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens
‘ 

Robert F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn, gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen‘ (ook Kennedy liet zich uit over het ‘enorme aantal neonazi’s’ tijdens deze demonstratie)

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (lees
dit bericht, met daarin o.a. een staatje over het aantal
sterfgevallen in Nederland, dat sinds begin juni niet meer stijgt,
terwijl het aantal besmettingen vanaf die tijd is toegenomen!!!

Ofwel
het ‘aantal besmette personen’ is toegenomen door de waardeloze PCR
test

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht. 

Facebook zal hoogstwaarschijnlijk haar definitie van antisemitisme aanpassen (plus die belachelijke definitie)

ACT.IL
is de Israëlische trollenfabriek die elk commentaar op Israël zou
‘aanvallen’ met positieve uitingen t.a.v. Israël, uiteraard met
medeneming van kritiek op het geuite negatieve commentaar op Israël,
dit gecombineerd met meldingen van antisemitisme aan platforms als
Facebook. Echter ACT.IL kan het werk niet aan vanwege de vele publicaties op
het internet. Daarom zetten rechtse zionistische organisaties* Facebook (en YouTube) onder druk om elke kritiek
op Israël als antisemitisch en haatzaaierij te bestempelen en daarom
te verwijderen van haar platform……

Hier
de definitie van antisemitisme zoals die in 2016 en werd
goedgekeurd
door de 31 landen die lid zijn van de International Holocaust
Remembrance Alliance (IHRA):

Antisemitisme
is een bepaalde perceptie van Joden die tot uiting kan komen als een
gevoel van haat jegens Joden. Retorische en fysieke uitingen van
antisemitisme zijn gericht tegen Joodse of niet-Joodse personen en/of
hun eigendom en tegen instellingen en religieuze voorzieningen van de
Joodse gemeenschap.”

In
die definitie staat te lezen: retorische en fysieke uitingen van
antisemitisme zijn gericht tegen Joodse en
niet-Joodse
personen
en/of hun
eigendom
en tegen
instellingen
en religieuze voorzieningen van
de Joodse gemeenschap
…… Ofwel ook kritiek
op Israëlische nederzettingen of op de Israëlische staat, het leger
en zelfs Israëlische bedrijven die hun boek ver te buitengaan,
kunnen worden aangemerkt als antisemitisme, immers de genoemde
organisaties worden geleid door Joden…….. Sterker nog, als zo’n bedrijf in handen van een Jood, maar wordt geleid door een niet-Jood, is kritiek op zo’n bedrijf ook antisemitisch!!

Facebook
stelt nu nog dat het kritiek op Israël niet ziet als antisemitisme,
echter het is maar de vraag hoe lang Facebook haar rug recht zal
houden na het pleidooi van IHRA, zeker als je ziet, dat Palestijnen massaal van Facebook
werden uitgesloten, daar ze kritiek leverden op de vreselijke
behandeling die zij hebben te verduren van de fascistische
apartheidsstaat Israël….. Tel dat op bij de aanstelling van Emi Palmor voor de censuurafdeling van Facebook (zij was eerder hooggeplaatst bij Israëlische ministerie
van justitie**) en je begrijpt dat het niet lang zal duren
voor Facebook om zal gaan……………

Het
volgende artikel over deze zaak werd geschreven door Neve Gordon,
eerder gepubliceerd op Al Jazeera en door mij overgenomen van
Information Clearing House (Gordon gebruikt het woord Jood vaak
in zijn schrijven en dat gecombineerd met kritiek zou reden kunnen
zijn dat Facebook elke link naar dat artikel zal verwijderen van haar
platform….):

Redefining
anti-Semitism on Facebook
 

If
Facebook were to adopt the IHRA definition of anti-Semitism, this
would be detrimental to freedom of speech.
 

By
Neve Gordon

Pro-Israel organisations have lobbied Facebook to adopt the IHRA definition of anti-Semitism [File: Reuters/Dado Ruvic]

Pro-Israel
organisations have lobbied Facebook to adopt the IHRA definition of
anti-Semitism [File: Reuters/Dado Ruvic]

September 24, 2020
Information 
Clearing House

– With its 2.7 billion users, Facebook is the world’s largest
and arguably most influential social media platform. Therefore, it
comes as no surprise that right-wing Zionist organisations have
identified it as a key platform to promote their agenda.

Several years ago, for
example, the Israeli Ministry of Strategic Affairs alongside students
from IDC, an Israeli university in Herzliya, helped
create ACT.IL, an “online community that will act to promote a
positive influence on the international public opinion towards the
state of Israel via social media platforms”. ACT.IL established
an army of trolls and then developed an app to make their
work more effective by coordinating mass reporting of Facebook posts
critical of Israel.

Soon, it became clear
that no army of trolls can cope with monitoring the massive amount of
content on Facebook. That is why, right-wing Zionist organisations
have recently begun pressuring Facebook to include criticism of
Israel as part of its own definition of hate speech. Their objective,
in other words, is to force Facebook to alter the algorithms it uses
to detect hate speech so the company’s own algorithms will
automatically remove any criticism of Israel from the platform.
Algorithms, they realised, are more efficient than trolls.

The
campaign

Working closely with
the Israeli government this past summer, the pro-Israel lobbying
group StopAntisemitism.org launched the new campaign after
receiving funding from right-wing philanthropist Adam Milstein. 

In July, Orit
Farkash-Hacohen, Israel’s Minister of Strategic Affairs, published
an op-ed in Newsweek urging social media companies to root
out the anti-Semitic “virus” by fully adopting the International
Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) working definition of
antisemitism.

A few weeks later, on
August 7, 120 organisations representing the “who’s who” of
Zionist right-wing groups sent a letter to Facebook’s
Board of Directors, calling upon them to fully adopt the IHRA
definition as the “cornerstone of Facebook’s hate speech policy
regarding antisemitism”.

This definition, which
has been endorsed or adopted in some official capacity by more than
30 countries, includes 11 examples of anti-Semitism, several of which
involve criticism of Israel. This is just the latest concrete
manifestation of how any critique of the Israeli government and its
politics now assumes the taint of anti-Semitism.

There is, to be sure,
some irony here. Historically, the fight against anti-Semitism has
sought to advance the equal rights and emancipation of Jews. Yet, in
the IHRA definition those who speak out against the subjugation of
Palestinians are called anti-Semites.

Thus, instead of
enabling the struggle against those wish to oppress, dominate and
exterminate Jews, this new definition of anti-Semitism comes after
those who wish to take part in the struggle for liberation from
colonial rule. In this way – as Judith Butler has observed – “a
passion for justice [is] renamed as anti-Semitism”.

Yet, the people behind
this campaign are neither interested in irony nor in justice, and
certainly not in justice for Palestinians. As Lara Friedman, the
president of the Foundation for Middle East Peace who wrote an expose
on the Facebook campaign for Jewish Currents, has pointed
out, their letter to the Board of Directors “represents the latest
front in the battle to use the IHRA definition to officially exclude
criticism of Israel from the bounds of acceptable discourse”.

Facebook
responds

The campaign seems to
have had an immense impact. Four days after receiving the letter from
the Zionist organisations, Guy Rosen, Facebook vice president for
Integrity, announced the organisation had updated its hate
speech policy to take into account certain kinds of implicit hate
speech, such as “stereotypes about Jewish people controlling the
world”.

Monika Bickert,
Facebook’s vice president of content policy, sent a letter to
the signatories, noting the company “draws on the spirit – and
the text – of the IHRA”, and that under Facebook’s policy,
“Jews and Israelis are treated as ‘protected characteristics’”.

Sheryl Sandberg,
Facebook’s chief operating officer, even wrote a personal
note to Milstein, who financed the campaign. She assured him that the
IHRA definition has been “invaluable – both in informing our own
approach, and as a point of entry for candid policy discussions with
organizations like yours”.

Yet, the company still
seems to be reluctant to adopt the parts of the definition that
relate to Israel, and it is not coincidental that in Facebook’s
responses they mention only hate speech towards Jews.

Friedman from the
Foundation for Middle East Peace cites senior Facebook official Peter
Stern who three months before the campaign was
launched asserted that: “We don’t allow people to make
certain types of hateful statements against individuals. If the focus
turns to a country, an institution, a philosophy, then we allow
people to express themselves more freely, because we think that’s
an important part of political dialogue … and that there’s an
important legitimate component to that. So we allow people to
criticize the state of Israel, as well as the United States and other
countries.”

The
battle continues

Unsurprisingly,
Facebook’s new hate speech policy has not satisfied the pro-Israel
lobby, and in the August 7 letter, part of the ire was directed
towards Stern, claiming that he had “admitted that Facebook does
not embrace the full adoption of the IHRA working definition because
the definition recognizes that modern manifestations of antisemitism
relate to Israel”.

In a tweet responding
to Sandberg’s letter, Milstein made it clear the campaign will
continue: “We look forward to working with @Facebook to ensure
#antisemitism is eradicated from the platform and the #IHRA working
definition of antisemitism is fully adopted by your organization.”

On the other side of
the political spectrum, a group of scholars (myself included)
specialising in anti-Semitism, Jewish and Holocaust history, and the
Israeli-Palestinian conflict wrote to Facebook about the
dangers of adopting the IHRA definition.

While urging Mark
Zuckerberg to “fight all forms of hate speech on Facebook”, we
called on him to refrain from “adopting and applying a politicized
definition of antisemitism, which has been weaponized to undermine
free speech, in order to shield the Israeli government and to silence
Palestinian voices and their supporters”.

If Facebook does
eventually bow down and include the full IHRA definition in its
algorithms, free speech on Israel/Palestine, which is already under
immense pressure, will receive a lethal blow. It is up to Facebook
users to voice their concern by notifying Zuckerberg and Sandberg
that they will abandon the platform the moment the media giant
decides to adopt the IHRA definition. Ultimately, we, the users, do
hold the power.

Neve Gordon is a
Marie & Curie Fellow and Professor of International Law at Queen
Mary University of London. He is also the author of Israel &
Occupation and co-author of The Human Right to Dominate.

Source

See
also

Zoom
cancels Palestinian icon Leila Khaled’s webinar at California
University:
Facebook
and YouTube have also chosen to censor the event.

Finkelstein:
How Gulf monarchies, PLO leaders, and US neoliberals sold out
Palestine:

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

=================================

*  Wist
niet dat er ook linkse zionistische organisaties waren, ‘maar
goed, tegenwoordig kan je alles verwachten wat eerder ondenkbaar was, zie het handelen van de PvdA en GroenLinks tijdens de afgelopen 10 jaar…’ 

** Zie: ‘Facebook: Emi Palmor, ex-top Israëlische ministerie van Justitie krijgt topfunctie bij Facebooks censuurplatform

Zie ook:

Zwangere vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van protest tegen de COVID-19 maatregelen‘ (zie ook de links in dat bericht naar artikelen over het Coronavirus en het misbruik van deze ziekte om burgerrechten in te perken)

YouTube verwijdert in aanloop naar presidentsverkiezingen video’s met info verkregen middels hacken, censuur door VS techreuzen‘ 

Facebook dat zo hoog van de toren blaast over fake news, staat keiharde leugens van Trump toe‘ 

Robert Epstein: Google en Facebook corrumperen de politiek en manipuleren de presidentsverkiezingen‘ (en zie de links in dat bericht over Facebook, censuur en de manipulatie van de verkiezingen in de VS)

Biden en Trump zijn voor het blijven winnen van schalie-olie en gas met een ‘mooie rol’ voor Shell

Milieugroep
Food & Water Watch (F&WW) heeft een onderzoek gedaan naar
olie- en gaswinning (schalie-olie en -gaswinning) en
dat vergeleken met het inzetten op duurzame energieproductie met
gebruikmaking van zon en wind (en aardwarmte) en komt tot de conclusie
dat de laatste, dus duurzame energieproductie veel meer banen
genereert dan de winning van fossiele brandstoffen middels fracken,
bovendien geven deze banen veel meer zekerheid aan de arbeiders die
in die ‘tak van sport’ werken.(zo ligt de winning van schalie-olie plat vanwege de lage olieprijs) 

F&WW
zet vooral in op zonne- en windenergie, echter ik neem aan dat ze wel
degelijk ook aardwarmte hebben meegenomen in hun onderzoek, immers
alleen met deze combinatie kunnen we tot een energie-fossielvrije
toekomst komen (en door windenergie te gebruiken voor de productie
van waterstof, waarmee we ook de zware industrie en zelfs vliegverkeer
‘fossielvrij’ kunnen maken!!) Echter als F&WW alleen heeft
ingezet op zonne- en windenergie zal het beloofde aantal banen nog
flink verder stijgen!!

Daarover
gesproken: F&WW stelt dat met het inzetten op zonne- en
windenergie het aantal banen zal groeien tot 16.500, terwijl de Shell
(!!) fabriek voor het kraken van ethyleen (voor schaliegas) niet meer
dan 600 mensen werk verschaft…… Het Department for Energy (DOE) komt
echter tot andere cijfers, volgens dit ministerie zal het inzetten op
petrochemische industrie in
Pennsylvania
uiteindelijk voor 7.000 mensen een baan opleveren, ik neem aan dat
men daarin ook toeleveringsbedrijven meerekent en uiteraard de
arbeiders die meewerken aan het fracken, ofwel het uit gesteente
halen van schaliegas (en olie)…….

Shell
speelt dus ook hier weer een heel smerige rol, voor het bouwen van de
fabriek (in feite een soort raffinaderij) heeft het bedrijf maar
liefst 1,65 miljard dollar aan subsidie gekregen…… Vandaar
ook de berichtgeving van Shell dat het blijft inzetten op de winning
van gas*, zo kan men het schaliegas als LNG naar o.a. Nederland
vervoeren, waarvoor een door de overheid betaalde LNG-terminal op de
Tweede Maasvlakte werd gebouwd, zo kan Shell ondanks deelname aan
gaswinning in Rusland inzetten op 2 paarden en mocht het tot een
clash komen met de VS over deelname aan Russische gaswinning kan
Shell zich terugtrekken uit die winning en helemaal inzetten op LNG
uit de VS, een zogenaamde win win situatie (gedver!!)……..

In
het schrijven van Lisa Newcomb op Common Dreams wordt gesteld
dat de schaliegas en -olie winning goed is voor in totaal 18.300
banen in Pennsylvania, echter ik neem aan dat men hiermee het totaal
aantal banen bedoelt dat in de VS nodig is voor schalie-olie en
gaswinning….. Overigens dient nogmaals opgemerkt te worden dat de
schalie-oliewinning momenteel stil ligt vanwege de te lage
prijs voor olie op de wereldmarkt….

Zowel
Trump als Biden hebben al beloofd dat ze in zullen blijven zetten op
olie en gas en tevens geen eind zullen maken aan de winning van
schaliegas en -olie….. Daarvoor hebben beiden een fikse bonus
ontvangen van de energiesector voor hun campagne, al kreeg Biden een
lager bedrag (1,6 miljoen tegen 4,5 miljoen dollar voor Trump; peanuts vergeleken met de subsidie die Shell ontving), men
neemt daar dus ook aan dat Trump de verkiezingen zal winnen….. (al geeft ook deze zaak aan dat het niet uitmaakt wie er president is, ook wat betreft oorlogsvoering is er weinig verschil al belooft Biden meer militaire actie te zullen ondernemen tegen o.a. Venezuela…….)

Published
on Monday, September 21, 2020 by Common
Dreams

Fracking
Not a ‘Sustainable Pathway to Prosperity’: New Report Shows Clean
Energy Would Create More Jobs Than Fossil Fuels

“For the sake of giving
workers a stable future, protecting public health, and making real
strides in the fight against climate chaos, the choice is clear:
Clean energy jobs can deliver far more good jobs for Pennsylvania.”

By Lisa
Newcomb, staff writer

Democratic
presidential nominee and former Vice President Joe Biden speaks to
reporters at Wilkes-Barre Scranton International Airport after
participating in a CNN town hall event on September 17, 2020 in
Avoca, Pennsylvania. Despite calls from climate advocates to ban
fracking, Biden told CNN’s Anderson Cooper the process needs to be
included in a transition to net-zero emissions. (Photo: Drew
Angerer/Getty Images)

As U.S. Secretary of Energy Dan
Brouillette toured the Shell Ethane Cracker Plant in Beaver
County, Pennsylvania Monday, a new report from a watchdog group
indicates clean energy technology can produce more jobs in the state
than fracking and other fossil fuel-related industries.

“Political leaders in the
state must create the policies that will grow these industries,
instead of doubling down on fracking’s false promises about jobs,”
Alison Grass, research director for Food & Water Watch said
in a statement accompanying the organization’s report Monday. “For
the sake of giving workers a stable future, protecting public health,
and making real strides in the fight against climate chaos, the
choice is clear: Clean energy jobs can deliver far more good jobs for
Pennsylvania.”

The report comes as both President
Donald Trump and Democratic presidential nominee Joe Biden attempt to
woo voters in the Keystone State, as a victory there could
mean
winning the White House for either candidate.

Food & Water Watch’s report,
Cracked:
The Case for Green Jobs Over Petrochemicals In Pennsylvania
,”
found that while the Shell Ethane Cracker Plant—the same one
Brouillette visited Monday—negotiated an “unprecedented $1.65
billion tax giveaway,” it will only employ 600 workers, while a
similar monetary investment in wind or solar manufacturing would
employ 16,500 people.

In a press
release
previewing Brouillette’s visit, the Department of
Engery said the plant “has provided approximately 7,000 jobs to
the greater Pittsburgh area and jumpstarted the rapidly growing need
for a robust petrochemical industry in Appalachia.”

Grass disagreed with that claim.
“Instead of continuing to hand out money to frackers and
petrochemical corporations, Pennsylvania could create a real,
worker-centered recovery by investing in clean energy manufacturing.
This research shows that clean energy outperforms fossil fuels when
it comes to putting Pennsylvanians to work,” she said.

The report also indicates
that despite repeated claims
from Republican lawmakers including President Trump of incredible job
gains due to fossil fuel industry investments in the United States,
“the fracking boom only boosted employment by about 18,300
in Pennsylvania. With another bust already in progress, fracking
cannot provide a sustainable pathway to prosperity or an
adequate solution to the deindustrialization that has imperiled
the region for decades.”

In addition, the report’s authors
wrote in a summary of their research, “tax cuts for the largest
corporations in the world strengthen corporate power, increase
inequality, and dampen job growth by encouraging speculation instead
of employment.” 

As Trump and Biden vie for votes
ahead of the November election, calls for aggressive action from
climate advocates appear to fall on deaf ears, or, perhaps, ears
attuned to corporate donors—the energy and natural resources sector
has donated $4.5
million
and $1.6
million
to each campaign, respectively—despite polling showing
voters are concerned with fracking and
the climate
crisis
in general and support a Green
New Deal
, which neither candidate defends.

As recently as last Thursday,
during a
CNN
town hall, Biden reaffirmed his previous statements that he will
not ban fracking
. Trump, sending Brouillette to celebrate
the Shell plant Monday, deploying Vice President Mike
Pence
to the state earlier this month as well as visiting to
rally fossil fuel industry workers in the Keystone State himself,
continues
to deny
the effects of human activity—including fossil fuel
extraction and production—on the climate crisis.

The report’s authors note the
president’s emphasis on the industry in helping him win a second term
in November, writing, “The Trump re-election campaign is heavily
emphasizing fossil fuel and petrochemical jobs in Pennsylvania. Trump
held a campaign-style rally at the facility a few months ago, and
more recently falsely claimed credit for its construction.
Brouillette’s two-day visit is a strong indicator that the White
House will continue to emphasize the importance of fossil fuel jobs.”

Biden’s campaign, despite the
former vice president’s recent visits to the state, has some critics
concerned
he is not articulating his vision clearly nor investing enough in key
battleground states.

Referring to the relative lack of
Biden campaign resources on the ground in Pennsylvania, one local
Democratic county chairperson told
the
New York Times
last week, “I do think the polls have tightened because of the
lack of presence.”

Both Trump and Biden have planned
visits
to Pennsylvania this week.

Our work
is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
License. Feel free to republish and share widely.

================================

* Zie: Shell
positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!
‘ 

Zie ook:

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen‘ 

Shell,
Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval
plastic te exporteren naar Afrika
‘ 

Kleine
bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote
vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Willem
Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de
sponsoring door Shell stoppen!!

Shell
krijgt plek op top 30 lijst van Royal Bank Canada (RBC)

Shell
gaf advies klimaatresolutie te verwerpen

(
!!!!)

Australië:
film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en
media misinformatie

(en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de gevolgen
van de klimaatverandering voor Australië en het smerige beleid van
de regering daar)

Absolute
noodzaak volgens Michael Moore, Jeff Gibbs en Greta Thunberg: het
redden van mens, dier, natuur en aarde, voor het echt te laat
is

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie-
en gaswinning zal blijven
‘ 

Shell,
ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar
investeren in plasticproductie………

Bas
Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de
klimaatverandering……. OEI!!!

ExxonMobil
vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal
bedonderen van de kluit!!

Shell
was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

(
!!!!)

Exxon
lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon
over klimaatverandering…….

(
ongelofelijk
ook…..
)

Geert Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

Dacht op 6 september jl. toen ik luisterde naar Het VPRO Radio1 programma OVT, dat ik een herhaling van een paar jaar geleden hoorde toen ik broodschrijver Geert Mak en ‘historicus’ Philipp Blom na afstemmen op de zender hoorde koekwauzen. Niet vreemd immers OVT, ofwel Onvoltooid Verleden Tijd, is een geschiedenisprogramma. 

Maar nee hoor Mak en Blom spraken over de Coronacrisis en stelden plompverloren dat als de Coronapandemie ons iets geleerd heeft, is het wel dat deze crisis het einde heeft ingeluid van de westerse hegemonie over de wereld….. Een paar jaar geleden hoorde ik in een ander programma, ik dacht op de BBC een figuur hetzelfde zeggen, echter sinds die tijd hebben de VS en de NAVO nog een paar extra militaire bases op de wereld gezet, de NAVO in Colombia en de plekken waar de VS dit heeft gedaan weet ik niet meer, ik dacht minstens 2 in Afrika en 1 in Oceanië…… (die deel uitmaken van meer dan 800 militaire VS bases over de wereld….)

Gezien de illegale sancties die de VS her en der aan landen oplegt (dus zonder VN goedkeuring), is het al helemaal bal, de rest van het westen schijt bij wijze van spreken in de broek niet ook slachtoffer te worden van VS sancties, dat is immers het beloofde land, zeg maar het land van melk en honing, zo redeneert men althans terwijl deze terreurstaat een bloedspoor over de wereld trekt dat nog zelden is gezien, en dat al vanaf het eind van de Tweede Wereldoorlog*, wat zeg ik al kort na de oprichting van deze terreurstaat….. Illegale VS sancties tegen een land zijn onmiddellijk een grote bedreiging voor bedrijven die werkzaam zijn in zo’n land dan wel voor zo’n land, immers zij kunnen o.a. verdere bedrijfsvoering elders wel vergeten en zelfs andere bedrijven die samenwerken met zo’n bedrijf, kunnen getroffen worden door strafmaatregelen…. Toch echt een uitvloeisel van de VS hegemonie!! (de westerse hegemonie wordt gegarandeerd door de VS en met sancties en geweld afgedwongen….)

Van de Radio1 webpagina:

‘Als
de coronapandemie i
ets openbaarde, is het wel het einde van de
westerse hegemonie in de wereld. Sterker nog: de pandemie legt de
vinger op de zere plek van een cultuur die niet weet hoe zichzelf te
vernieuwen en terugvalt op oude reflexen als nationalisme, angst voor
verandering en roep om sterke mannen.’

Dat althans constateren
journalist Geert Mak
en historicus
Philipp
Blom
in
respectievelijk
Epiloog bij
Grote verwachtingen 
en
Het grote wereldtoneel
.
Beiden schreven een terugblik op de coronacrisis. Volgens Blom brengt
die de narcist in de westerse mens naar boven. Volgens Mak zou dit
wel eens het begin van het einde van 500 jaar burgerlijke verlichte
beschaving kunnen aankondigen.’
De schrijvers zijn te gast.

Wellicht duidden Blom en Mak op ellende binnen de EU, echter die heeft niets te maken met de Coronacrisis, immers deze ellende begon al ver voor de Coronacrisis, eerst met de bankencrisis, toen de rijke landen de arme zuidelijke landen hebben uitgenomen, omdat hun banken waarop geen toezicht werd uitgeoefend, op de pof geld hadden geleend aan die arme zuidelijke landen, iets dat een kind kon voorspellen…… Daarna kwam de vluchtelingencrisis vanwege grootschalige westerse terreur (o.l.v. de VS) in landen als Afghanistan, Irak, Libië en Syrië….. 

Niemand wilde die vluchtelingen hebben en sindsdien doet de EU eigenlijk niets meer voor die mensen er zou nu eindelijk een akkoord zijn waarbij de Oost-Europese landen die geen vluchtelingen wensen, zoals het fascistische Polen, Hongarije en Oostenrijk, geld en menskracht ter beschikking zullen stellen voor landen die wel vluchtelingen opnemen…. Zo kan de EU toch door met minstens 3 fascistisch geregeerde landen (Oostenrijk wordt overigens door de fascisten en de Groenen bestuurd, waarbij de Groenen een aantal fascistische zaken hebben moeten slikken, zoals de weigering vluchtelingen op te nemen…..)

Nogmaals al deze toestanden binnen de EU zijn niets nieuws…..

Het ‘opkomend nationalisme’ is er al vanaf Pim Fortuyn en in andere EU lidstaten al veel langer (neem het Franse Front National >> FN dat sinds 2018 wordt aangeduid als: Rassemblement National >> RF), dus ook al niets nieuws onder de zon, echter eer de gehele Nederlandse bevolking een sterke leider wil, moet er nog heel wat water door de Rijn stromen……. (gelukkig!)

Mak zat nog wat te zwetsen over mensen die gelijk hebben gekregen en merkte voorts op dat er een crisis dreigt….. ha! ha! ha! ha! Nederland zit al even in een recessie, maar dat was Mak nog niet opgevallen in z’n rijkelijk gevulde portemonnee en z’n nederige stulpje in Jorwerd……. 

Alsof hij een staatsman van formaat is, liet Mak weten dat hij de eerste maanden van de Coronapandemie had geanalyseerd en hij ziet de Coronacrisis als een mogelijkheid om tot een ‘new deal’ van Roosevelt te komen…….. ha! ha! ha! ha! ha! Bijzonder origineel, dachten we net af te zijn van de vermaledijde ‘new green deal’ van PvdA oplichter en huppellul Timmermans, ongelofelijk genoeg vicevoorzitter van de Europese Unie, komt Mak weer met een ‘green deal….’ krrrreuuuuun…..  Blom had zeer interessant speciaal voor die dag een zééééér interessante kraakstem** geoefend (dat is pas een vreselijke pandemie!!!) en was daardoor tijdens z’n praatje de draad kwijt….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Mak zat weer in de ruimte te lullen (z’n specialiteit als er iemand naar hem luistert) toen hij stelde dat politici wat meer over moeten dragen aan de bevolking, anders zijn het geen politici…… Tjonge wat een wijsheid, heb daarna een lachstuip van een minuut of tien opgelopen, waaraan ik de hik overhield…. 

Mak die met zijn boek In Europa half Nederland volkomen onterecht in katzwijm kreeg, moest nog even opmerken dat  de EU het vehikel is voor verbetering….. ha! ha! ha! ha! De EU begint steeds meer het vehikel te worden van nationalisten en daarmee van fascisten, juist daarom ook moeten we af van de EU, als de EU een politieke unie zal zijn, is het afgelopen met de zeggenschap van Nederland en andere kleine EU lidstaten, dat staat als een paal boven water!!!

Boekpresentatie: Grote verwachtingen - Geert Mak - Evenementen in Amsterdam

Mak bleef lobbyen voor de EU en stelde dat ‘wij’ (Nederland, Ap) niet betalen maar verdienen aan de EU……. Deze claim is wel erg sterk gesteld, immers wie rekent even uit wat we zouden verdienen als we niet in de EU zouden zitten? Immers Nederland is sinds de 60er jaren weer een handelsland, dat door haar ligging ook nog eens onontbeerlijk is voor landen als Duitsland en meer richting Oost-Europa liggende landen, wat alles te maken heeft met onze overdreven infrastructuur en zoals zo-even opgemerkt haar uiterst gunstige geografische ligging, waar rivieren de handelsaders vormen richting andere landen…..

De meest ‘wijze uitspraak van Mak’ vond ik wel de zin: in Nederland zit geen ping maar een plof……. Mensen, echt je kon me wegdragen… ha! ha! ha! ha! Wat een over een manke pony getilde zakkenwasser, allemachtig!!! Mak ziet zich als een vader des vaderlands en zei tot slot: “Kop in de wind en doorgaan!” Dit als advies voor de luisteraars…… Jezus! Wedden dat hij er eerst nog ‘met de poten in de modder’ bij had bedacht, maar dit maar heeft laten varen, immers het is moeilijk doorgaan als je met je laarzen vastzit in de modder!!!  

*  Eigenlijk was dat al vanaf het moment dat de VS besloot een atoombom boven Hiroshima tot ontploffing te brengen en een paar dagen later gevolgd door een
waterstofbom op Nagasaki; de aanval op Nagasaki geeft ten overvloede
nog eens aan dat de VS per se ook de waterstofbom wilde uitproberen voor
de oorlog voorbij was, ofwel dat deze atoomaanvallen waren volkomen overbodig……

** Op 21 januari 2021 toegevoegd: de kraakstem epidemie maakt met de dag meer pedante ‘slachtoffers’, kraakstem ook wel deep fry dan wel fry voice genoemd.

Voor meer gezwets van Mak, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht. Dat geldt ook voor meer berichten over het Coronavirus of PvdA EU grofgraaier Timmermans.

Duitse neonazi-politieagenten blijven de pers halen in ‘verward (rechts) Duitsland’

Afgelopen zondag op WDR5 in het wekelijkse programma Presseclub, aandacht voor de neonazi’s die als politieagenten werkten en van wie er vorige week een aantal werden opgepakt, in vooral de stad Essen. Elf jaar lang heeft dit racistisch geteisem zich beziggehouden met het verspreiden van hun vuile gedachtegoed en op zeker dat veel burgers die wortels hebben in het Midden-Oosten of Afrika problemen hebben gehad met deze agenten…. Etnisch profileren is niet voorbehouden aan de VS of Nederland, het is ook één van de specialiteiten van de Bundes-Polizei……. 

Volgens zeggen zouden er 200 neonazi-politieagenten zijn te vinden in Duitsland….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Reken maar dat het minstens het tienvoudige is!! In totaal zijn er in Duitsland ongeveer 49.000 agenten*, gegarandeerd dus dat het aantal van 200 neonazi-agenten een totaal ongeloofwaardig laag aantal is…….

Extreemrechtse agenten bij de politie: Duitsland pijnlijk getroffen | RTL  Nieuws

Neonazi’s
 

Na de melding dat er ongeveer 200 neonazi-agenten zijn in Duitsland, stelde één van de journalisten** dat er geen reden is te spreken van  een structureel probleem….

Het ging van kwaad tot erger mensen: één van de journalisten durfde te stellen dat de agenten zo gemaakt worden door de ‘behandeling die ze in bepaalde wijken krijgen’, ofwel de Turkse, Marokkaanse en Afrikaanse burgers zijn schuldig aan de nazificering van de Duitse politiedienst…..Een schandalige stelling, die aangeeft dat deze journalist zichzelf schuldig maakt aan racisme!!

Als agenten al onbeschoft worden behandeld is dat in 99% van de gevallen te danken aan machtsmisbruik als etnisch profileren, ofwel bepaalde mensen keer op keer langs de weg staande houden (met de eis zich te identificeren en hen eventueel te fouilleren, wat sommigen meerdere keren per week overkomt; iets dat overigens ook hier gebeurt), of het op andere manieren treiteren van deze mensen……

De journalisten lieten merken dat ze hun mening baseren op verhalen van derden of collega’s…… ‘Journalisten……’ Niet één keer vielen de woorden Turken, Marokkanen, of een aanduiding van Duitse burgers uit (andere) Afrikaanse landen, alsof deze mensen niet anders worden behandeld door agenten van politie dan witte mensen met een ‘andere achtergrond……’ Het woord links viel wel, men moest natuurlijk even afgeven op ‘extreem links’, alsof dat een probleem is in Duitsland of in de politiekorpsen daar……

Eén van de agenten stelde dat de politie lang niet zo streng is als in de 50er en 60er jaren van de vorige eeuw…… Ja vreemd hè, als je bedenkt dat de meeste nazi-agenten na de Tweede Wereldoorlog mochten blijven en gewoon hun taak hebben hervat….. Juist dit soort zaken was de grondoorzaak voor het ontstaan van de Baader-Meinhof Gruppe, die de kont tegen de ‘nazikrib’ gooide….. (zelfs een fiks aantal rechters die onder de nazi’s mensen spugend ter dood veroordeelden mochten hun beroep blijven uitoefenen……)

Het geheel werd nog voortgezet door een journalist die stelde dat de bewuste agenten geen misdaden hadden begaan…… ha! ha! ha! ha! ha! Alleen het in bezit hebben van neonazi materiaal is al voldoende voor een veroordeling, immers het gaat her ook nog eens om agenten van politie…….. Trouwens het mag tijd worden dat etnisch profileren door de politie tot ontslag leidt…… Hetzelfde geldt voor het uitschelden door de politie van mensen met wortels buiten Europa………

Geteisem als deze journalisten kweken juist fascisme onder de ‘minder nadenkende’ luisteraars naar dit programma en/of lezers van hun stukken……..

*  49.000 agenten, net
iets minder dan in Nederland, maar wel met een aanmerkelijk grotere
bevolking (en grondgebied), t.w. 49 miljoen inwoners….. De Duitse
politie presteert allesbehalve slechter dan de Nederlandse, ofwel we
kunnen een fiks aantal agenten op straat knikkeren (moet je nagaan: dan
hebben wij ook nog eens een flink aantal uiterst irritante boa’s….)….

** Ik herken de afzonderlijke stemmen niet en heb geen zin dit uit te zoeken, ik heb daar simpelweg geen tijd voor.

Zie ook:

Politie van het Duitse Essen: 29 agenten zijn neonazi’s

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners….‘ (en zie de links naar meer berichten over politiegeweld in de VS, de reden voor de Blak Lives Matter [BLM] demonstraties)

Heb ook het label RAF toegevoegd aan de labels diredct onder dit bericht, de Rote Armee Fraktion was de opvolger van de Baader-Meinhof Gruppe

Pogingen van de VS om een conflict te provoceren met Iran zijn bedoeld om de herverkiezing van Trump veilig te stellen

De
reguliere westerse media loven het ‘vredesakkoord’ (Abraham-akkoord)
van Israël met de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Bahrein, zonder te
kijken waarom e.e.a. gebeurt en wat de gevolgen daarvan zijn. Niet zo
vreemd als je ziet dat diezelfde media de westerse terreur onder
leiding van de VS in het Midden-Oosten, Afghanistan en een paar
Afrikaanse landen van A
tot Z hebben gesteund en daar nog steeds achter staan, zelfs als
achteraf bewijzen boven tafel kwamen waaruit overduidelijk bleek dat deze illegale oorlogen ‘werden gelegitimeerd’ door leugens, zoals die over Irak
onder Saddam Hoessein als zou dat land massavernietigingswapens
hebben gehad…..

Het
grootste doel van dit Abraham-akkoord* is Iran nog verder te
isoleren (en zo een steeds grotere legermacht op de been te brengen
om dit land aan te vallen) dit vanwege de zogenaamde agressie van dit
land…… Terwijl datzelfde westen (nogmaals: onder aanvoering van
de VS) alleen deze eeuw al meer dan 2,5 miljoen mensen heeft vermoord
in de illegale oorlogen tegen
Afghanistan, Irak, Libië en Syrië, echter ook middels de duizenden moorden
die in de loop van de tijd werden begaan met behulp van drones en
illegale geheime militaire operaties……

U.S. effort to provoke conflict with Iran to boost Trump's re-election is already  starting – Mondoweiss

Eigenlijk
nog veel schandaliger is het feit dat het verdrukte Palestijnse volk
met dit Abraham-akkoord elke hoop op hulp en steun van haar
arabische familie verder kan vergeten, terwijl deze mensen zich al in
een wanhopige positie bevinden en geen eigen leven kunnen leiden
zonder te worden geconfronteerd met Israëlische terreur en dat op
dagelijkse basis het jaarrond……

Eén en
ander is nogmaals een teken dat deze reguliere westerse media alles
behalve onafhankelijk zijn en de oren laten hangen naar de steenrijke
eigenaren van die media en de neoliberale westerse politiek……

Vanmorgen sprak Bernard Hammelburg, de bolronde ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, nogmaals lovende woorden over het Abraham-akkoord en uiteraard werd Iran als de grote boosdoener afgeschilderd, de nitwit spreekt zelfs over ‘de as’ Iran-Libanon-Syrië, alsof die meer bloed hebben vergoten, of zelfs maar in de buurt komen van wat ‘de as’ VS-Israël-de VAE-Bahrein-Saoedi-Arabië* aan bloed hebben vergoten…… Vergeet bijvoorbeeld niet dat Saoedi-Arabië en de VS de terreurgroepen in Syrië van wapens (inclusief rollend oorlogstuig en raketten), geld en militaire training hebben voorzien…… Om over de bloedige Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk nog maar te zwijgen, zoals het met scherp schieten op ongewapende demonstranten, waaronder kinderen, medisch hulpverleners en journalisten, dit tijdens de Great Return March (klik voor  berichten over die March op het label met die aanduiding, direct onder dit bericht)…….

Voorts voert Israël met grote regelmaat illegale bombardementen uit op doelen in Syrië, waarbij deze fascistische apartheidsstaat keer op keer het luchtruim van Libanon schendt…… (ook zou Israël zelfs doelen in Iran hebben gebombardeerd….)

Nee voor opperzak Hammelburg zijn de landen die met Israël heulen een coalitie, of geallieerden, terwijl dit uiteraard een as van het kwaad is, als bewijs daarvoor ook de genocide die Saoedi-Arabië, de VAE, Egypte en de VS uitvoeren in Jemen, waar intussen al minstens een half miljoen mensen moet zijn overleden, of beter gezegd: moet zijn vermoord (waaronder om en nabij 100.000 kinderen……) door grootschalige terreur en blokkades van voedsel, water, brandstof en medicijnen door de genoemde schoftenlanden…….. (de laatst genoemde zaken zijn zelfs misdaden tegen de menselijkheid!!!)

Ach ja, Hammelburg, de ploert die mensen op de sociale media  kakkerlakken durft te noemen, je weet wel zoals de nazi-Duitsers de Joden afschilderden voor en tijdens WOII…….

Het
volgende artikel komt van Mondoweiss en werd geschreven door Scott
Roth (een Joodse man, ik zeg het er maar even bij, voordat ik wordt
uitgemaakt voor antisemiet, alleen voor het overnemen van zijn
artikel…….):

U.S. effort to provoke conflict with Iran to boost Trump’s re-election is already starting

Scott
Roth, Mondoweiss Publisher adam@mondoweiss.net via sendingservice.net

U.S. effort to provoke conflict with Iran to boost Trump's re-election is already  starting – Mondoweiss

Opperschoften en oorlogsmisdadigers Pompeo en Natanyahu (deze twee hebben ze duidelijk te zien beiden achter de ellebogen……)

The
presidential election of 2020 is inching closer by the day, and
naturally,
Israel
is a major beneficiary
of
the political jockeying that is taking place.

Given
what we already know about this administration it’s not completely
fantastical to think that it might resort to the very
worstand
that if it did so Israel would be a large factor in it. 

Actually I
think it’s interesting how the further isolation of Iran is not a
much bigger talking point among analysts when they discuss Israel’s
new agreements with the autocratic Persian Gulf states of
Bahrain
and the United Arab Emirates.
Shared
enmity of Iran is the driving force behind Israel’s (now disclosed)
relations with these two states,
as
well as others
;
the humiliation of Palestinians, while an awful betrayal, is much
less a goal of the Gulf states than it is a consequence they are
willing to accept. Even if every neocolonial western-backed regime in
the Middle East decided to recognize Israel it wouldn’t solve
Israel’s
true
existential issues.

Anyway,
the U.S., Israel and several Gulf states are out of the closet as a
front, and they are the “good guys,” while Iran, Hezbollah, Hamas
and whomever else “they” want to demonize are the “bad guys,”
and it seems like we lived through
something
very similar
not
all that long ago. The international order may not be a
Hobbesian-like anarchy but it is ruthlessly rational in its amorality
and inhumanity. In this regard Israel has shown itself to be a great
success.

During
this holy week of
contemplation,
it’s worth asking if a Jewish State in the Levant that was founded
against the will of the majority of the people who lived there and
that has defined itself in opposition to the flora and fauna of the
region,
has
been worth the costs.

Thanks
for reading and happy new year,

Scott
Roth

Publisher,
Mondoweiss

========================================

*  Abraham, een bijbelse figuur, zodat de niets vermoedende christenen denken dat dit een door god gegeven akkoord is……

** Saoedi-Arabië met wie Israël al lang goede banden onderhoudt, terwijl Hammelburg
stelt dat er met dat land en Israël nog een verdrag moet worden
getekend en je als argeloze luisteraar zou denken dat deze 2 bloedige terreurstaten
vijandig tegenover elkaar staan….

Zie ook:

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel‘ 

“A
new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte
politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna
dagelijks illegaal oorlog voert

Voor veel meer berichten over Israël, Palestijnen, Saoedi-Arabië, Jemen en genocide, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Aanslag op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen

Finian
Cunningham publiceerde een artikel op Sputnik dat ik overnam van
Information Clearing House (ICH), waarin deze terecht kritiek levert
op de enorme hypocrisie in het westen over moorden begaan door de VS
(en toegegeven, dus onderzoek naar de waarheid is overbodig)….. Moorden door de VS begaan
waarvoor men niet eens met de ogen knippert, laat staan kritiek
levert, terwijl een niet bewezen aanslag op Navalny (als die op de
Skripals) de westerse media en politiek doen schreeuwen om sancties tegen Rusland…… (ook voor de aanslag op de Skripals is geen bewijs dat deze door Rusland zou zijn begaan!!)

Volkomen
terechte kritiek van Cunningham, mensen lees dit bericht en zegt het
voort, de hoogste tijd dat men eens ontwaakt uit de propaganda-coma
en men zich druk maakt om echte agressie en terreur, te weten die van
de VS met hulp van de andere NAVO-partners, grootschalige terreur die
miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan en die ervoor heeft
gezorgd dat we terreur op de westerse straten kregen…… Terreur
van jihadisten waarover men zich wel druk maakt, zonder dat iemand
even de ogen opent en ziet waar die agressie van moslims vandaan
komt: (nogmaals) grootschalige westerse terreur die alleen deze eeuw al aan ruim
meer dan 2,5 miljoen mensen het leven heeft gekost, ofwel die zijn
vermoord door de grootste terreurentiteit op aarde, de VS en dat met hulp van haar oorlogshond en
terreurorganisatie NAVO…… (en ja ook Nederland heeft daaraan meegewerkt en is daarom aan te merken als oorlogsmisdadiger….)

Er moet
een eind komen aan deze westerse massamoorden en terreur als we niet nog meer terreurmoorden in het westen willen zien en niet in de
laatste plaats mensen op de vlucht willen zien slaan, deze westerse terreur
moet beëindigd worden en de schuldigen dienen te worden berecht
door het Internationaal Strafhof (ICC)….. Onder de aangeklaagden zouden
ook figuren behoren als ex-CDA premier Balkenende en diens secondant
en partijgenoot de Hoop Scheffer, die niet alleen als minister zou
moeten worden vervolgd, maar ook voor zijn hoofdrol in de NAVO als
secretaris-generaal, waardoor hij moet worden gezien als een ‘zware’ oorlogsmisdadiger…… (uiteraard geldt hetzelfde voor de
kabinetten Rutte en de verantwoordelijken in die kabinetten, zoals hare VVD leeghoofdigheid en oorlogsmisdadiger Hennis-Plasschaert, nu godbetert speciaal VN-gezant voor Irak, hoe hard kan je een volk schofferen waarvan 2 miljoen mensen werden vermoord in de illegale VS/NAVO oorlog!!)

Vanmorgen werd gemeld dat Navalny het ziekenhuis heeft verlaten, reden om nog eens haat te zaaien tegen Rusland: het zou volgens de media schandalig zijn dat Rusland durft te vragen om bewijzen voor de novitsjok vergiftiging van Navalny, ook zou Rusland onderzoek tegen werken (oh vandaar dat Rusland onmiddellijk toestemming gaf om de kleding die Navalny droeg toen hij werd opgenomen, op te sturen naar Duitsland….), terwijl Duitsland in werkelijkheid weigert om Russische deskundigen toe te laten tot het onderzoek…. Hetzelfde gebeurde eerder in de zaak Skripal, ook toen mocht Rusland niet meewerken aan het onderzoek…… Hoeveel bewijs wil je hebben voor het smerig handelen door westerse landen als Duitsland en Groot-Brittannië….??!!!

Heb
onder het ICH artikel ook de reactie van een lezer geplaatst, voorts
kan je onder het artikel klikken voor een ‘Dutch’ vertaling, dit neemt
wel enige tientallen seconden tijd in beslag:

Assassinating
Irony & Truth

By
Finian Cunningham

September 17, 2020
Information
Clearing House

–  Amazing isn’t it? Western states vehemently demand
sanctions on Russia over unproven and, frankly, tenuous allegations
of assassination. Yet the self-declared leader of the Western world,
Donald Trump, openly brags about ordering assassinations. And nothing
but silence follows.

Irony, it can be said,
is dead, or rather assassinated by countless violations of
international law by American power, with the silent complicity of
Western states and mainstream media. (More on that in a moment.)

Russian political
dissident Alexei Navalny apparently recovered this week in a German
hospital after nearly three weeks of being in a coma. Germany has
claimed that Navalny was poisoned with a lethal nerve poison,
accusing Russia of foul play. Other Western states have likewise
implicated Moscow and are demanding the imposition of sanctions.

Since the Germans have
not provided any evidence to back up their ostentatious claims,
no-one can really know what happened Navalny except that he was flown
out of Russia to Berlin on 22 August showing no signs of poisoning,
according to Russian doctors who had examined him thoroughly. The
Russian medics concluded Navalny may have suffered from diabetic
shock. The whole case is fraught with obscurity and lack of due
process, thanks to Berlin’s remarkable lack of information – an
obduracy that breaches diplomatic and legal norms.

Same can
be noted for the Sergei Skripal case
, the former MI6 spy whom the
British government claim was poisoned by Kremlin agents back in 2018.
Again, as in the Navalny case, no evidence has been presented by
London, yet the British accusation have all been taken as good coin
by Western states which have railed against Russia with punitive
sanctions.

Now contrast this
reflexive and self-righteous Western response towards Russia based on
flimsy hearsay and convoluted claims with the abject blanket silence
towards US President Trump and his avowed assassination efforts.

Trump claimed this
week that he wanted to order the murder of Syrian President Bashar
al-Assad over an alleged chemical weapons attack in 2017. Turns out
that Trump was over-ruled by the Pentagon, although the US did carry
out a barrage of air strikes against Syria. 

Turns out too that the
chemical weapons attack was most likely a false flag provocation by
Western-backed militants, according to whistleblowers in the
Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), as reported by
Wikileaks and The Gray Zone, among others. So, in that case, the US
air strikes were a war crime and Trump’s aborted assassination plan
against Assad would have been cold-blooded murder of a foreign
leader.

Trump bragged about
his desire to commit murder this week. Just as he has done on several
occasions of his
actual assassination order on the Iranian General Qassem Soleimani
earlier this year.
The US has never presented any evidence in an
attempt to justify the drone-murder of Soleimani. All we have heard
are American smears against the revered Iranian commander whose
region-wide fight against terrorism is a matter of record.

There is, of course,
nothing new about American presidents ordering assassinations against
foreign citizens. Summary executions are a presumed prerogative of US
leaders who see themselves above international law and due legal
process because of their self-declared 

“American exceptionalism”.
That goes hand-in-hand with waging foreign wars of aggression by the
self-appointed “global policeman”.

Virtually every
American president going back decades has blood on his hands from the
assassination of foreign nationals deemed to be “enemies” of US
imperial interests.

Trump’s bragging
about murder just reflects the open descent of American power into
the gutter of gangsterism. There is no shame relishing in the power
to murder. There is only arrogance and presumption of impunity.

That impunity is
afforded by the spinelessness of Western leaders and corporate news
media whose function is increasingly seen to be a propaganda laundry
service for American war crimes and state terrorism.

They jump to
sanctimonious condemnation of Russia over dubious accusations of
assassination involving apparently inefficient nerve poison, and
without any evidence whatsoever.

But an American
president wallows in murderous schemes like a Mafia boss, and Western
governments and media say nothing. That silence amounts to
complicity.

The glaring
juxtaposition of Navalny and Assad, among other cases, shows that
irony, as well as truth, morality and international law have all been
murdered by Washington and its Western vassals.

Finian
Cunningham
has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.
– 
Source

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

————————————————————-

Hier
een terzake doend commentaar van Know_the_truth
:

The
world is on the cusp of something horrific while the western sheeple
are still fast asleep directing their anger against refugees and
immigrants. Lukashenko yesterday said that Belarus has had to close
down its western borders and made a direct appeal to the citizens of
Lithuania, Poland and Ukraine to “stop your mad politicians
before they start a war” not that its going to do any good of
course as they are all delusional and brainwashed into accepting
without a question the myth of western “supremacy” and
hatred of Russia.  

The west has gone beyond all bounds of decency
and common sense in attempting to foment a colour revolution in
Belarus which is probably the closest strategic ally the Russian
federation has and is also a member of the CSTO and they are playing
with fire. President Putin has made it crystal clear that Russia will
intervene if the situation which is being driven and coordinated from
the three aforementioned countries gets out of control.  The west
is anti – peace and are only out for war, so far they have destroyed
numerous so called “third world” countries who have been
ubable to defend themselves but it now looks like their hubris and
delusional mania are driving them to turn their sights on countries
like Russia and China who can and will defend themselves. The way
things are going it wouldnt at all surprise me if world war breaks
out in the coming year.

===========================================

Zie ook:

ING too big in crime: misdadig handelen ING Bank Slaski, gecombineerd met de leugens over de vergiftiging van Navalny‘ 

Navalny: de novitsjok wonderen zijn de wereld nog niet uit 

‘Russen
zijn de domste idioten op de wereld’: Navalny als breekijzer voor de
VS en de EU

Novitsjok
onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de
‘vergiftiging van Navalny’

Navalny:
zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en
m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor
vergiftiging

Duitse
regering stelt dat Navalny is vergiftigd met novitsjok

Navalny
werd niet vergiftigd maar raakte in coma door een hypo
‘ 

Navalny:
een nieuwe ‘giftige stok’ om Rusland en Putin mee te slaan

Skripal
scenario van GB volledig onderuit gehaald door Israëlische expert

(
zeker
lezen mensen!
)

Novitsjok
Skripal sprookje? Lees dit bericht!

(!!!!)

Joël
Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag
actie Skripal
‘ (en
zie dat bericht o.a. voor meer artikelen met christen hypocriet en
oorlogshitser Voordewind)

Skripal
vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland
mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op
Skripal

Rusland
verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse
beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok
(novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-Brittannië zit ‘goed
fout….

Stef
Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op
Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet
heeft gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer
met 10 km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal:
geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt
Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal:
wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met
gifgas’

Russisch
zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore
met commentaar!

OPCW
bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit
Rusland……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Nieuwe
‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan
worden afgeschreven als false flag operatie

Turkije arresteert 60 advocaten op beschuldiging van terrorisme: lid van Gülen beweging

Erdogan
laat nog eens zien dat de zogenaamde coup tegen hem een false falg
operatie was waarmee hij zijn macht verder kon uitbreiden en
tegenstanders uit de weg kon werken…… De vereniging van baliemedewerkers
van Ankara heeft vorige week maandag bekend gemaakt dat 60 advocaten
zijn gearresteerd en worden beschuldigd van terrorisme, ze zouden lid
zijn van de Gülen beweging…… 

Fethullah Gülen wordt
beschuldigd van de coup op 15 juli 2016 tegen de corrupte, psychopathische
reli-fascist Erdogan, een coup waarmee Erdogan zijn macht op het
niveau van een dictator bracht, ook al kan hij nog steeds de
verschillende verkiezingen niet voor 100% naar zijn hand zetten……

Fethullah Gülen'e gıyabi tutuklama ve kırmızı bülten - Son Dakika Haber

Fethullah Gülen

 

Uiteraard
hebben deze advocaten anderen verdedigd die werden beschuldigd van
het lid zijn van de Gülen beweging, het is in een rechtsstaat niet
meer dan normaal dat verdachten recht hebben op een advocaat die hun
zaak bepleit…….

Schande
dat in Nederland alleen het Adocatenblad.nl aandacht aan deze zaak
heeft geschonken, de hele westerse wereld en zeker de reguliere
media, zouden op de kop moeten staan…… Zeker daar dit de zoveelste keer is dat Erdogan advocaten aanpakt die mensen verdedigen die door hem worden beschuldigd van terreur: het verdedigen van PKK leden en/of lidmaatschap van de
Gülen beweging…… Turkije kan je dan ook al lang niet meer aanduiden als rechtsstaat……. 

Men loopt wel te schreeuwen over Loekasjenko in Wit-Rusland, terwijl er amper of geen kritiek komt als Erdogan weer aan het moorden is, journalisten opsluit (alleen bij de arrestatie van westerse journalisten komt er kritiek uit het westen…) en zoals vorige week maandag: alweer het arresteren van advocaten die niets anders deden dan verdachten bij staan…….. Wat Loekasjenko flikt kan wat betreft kwaadaardigheid nog niet in de schaduw staan van het uiterst misdadig handelen van de reli-fascistische Erdogan regering….. Schande!!!

Ankara's detention of lawyers draws global outcry - Turkish Minute De arrestatie in Turkije van advocaten  vorige week maandag…….

 

Nee, geen kritiek uit het westen op het arresteren van advocaten, men wil Turkije behouden voor de NAVO en blijft dit land met
zijden handschoenen aanpakken, sterker nog men houdt in het westen de PKK op de terreurlijsten, terwijl deze beweging heeft geholpen met de
strijd tegen IS…… De reden dat de PKK op die lijst staat heeft alles te
maken met de bloedige terreur van de opvolgende Turkse regeringen
tegen de Koerden, terreur waartegen de PKK zich volkomen terecht verzet….. 

Het is zonder meer een schande dat men niet
veel meer bericht over wat er in de ‘Turks-Koerdische gebieden’
gebeurt, men zou zelfs middels satellietfoto’s kunnen aantonen dat
het Turkse leger daar de ene oorlogsmisdaad na de andere
begaat……. Het verbod van de Turkse regering om ‘Turks-Koerdistan’ te bezoeken, een verbod voor advocaten, journalisten en mensenrechtenorganisaties, waartoe ik ook de Rode Halve Maan reken, is geen reden om te zwijgen, integendeel!! (immers dat verbod geeft aan dat Turkije daar vreselijke oorlogsmisdaden begaat….)

Istanbul
Bar Association Warns of ‘Dystopia’ Over Detention of 60 Lawyers

İstanbul Bar Association warns of looming 'dystopia' over detention of 60  lawyers | Zaman Australia

Ankara (TM
The İstanbul Bar Association on Monday denounced the detention of 60
lawyers by the Ankara Chief Public Prosecutor’s Office, saying that
the lawyers cannot be charged with practicing law.

The
charge of membership in a terrorist organization stems from the
[lawyers’] practice of their profession,” said a statement issued
by the bar. “This situation is new, with the exception of one or
two cases, and tells of a dystopia under construction.”

The Ankara Chief
Public Prosecutor’s Office on Friday issued detention
warrants
 for 60 lawyers on terror charges.

Related:
The Future of Erdogan’s Power: The Possible Fate of the AKP

According to a
statement released by the office, the lawyers followed up on “cases
of Gülen-affiliated defendants” and “tried to manipulate the
trials to the benefit of the terrorist organization under the guise
of the practice of law.”

The Turkish government
accuses the Gülen movement, a faith-based group inspired by Muslim
cleric Fethullah Gülen, of orchestrating a failed coup in 2016 and
designates it as a terrorist organization.

This post was
originally written for and published by Turkish
Minute
and appears here with permission.

================================

Zie ook:

EU sprak over sancties tegen Wit-Rusland, terwijl men Brazilië en Saoedi-Arabië laat begaan met het uitvoeren van genocides


Turkse regering breekt de rechten van vrouwen en meisjes af, terwijl het aantal moorden op deze groep groot is en met de dag groeit‘ (ook voor dit bericht ‘veel aandacht’ in de reguliere westerse media…..)

VS verantwoordelijk voor honger in Syrië en wil desondanks de sancties nog verder verzwaren op basis van nieuwe leugens‘ (en zie de links in dat bericht over de westerse oorlog tegen het democratisch gekozen regime in Syrië) 

Turkije vermoordt meer dan 50 Syrische militairen: artikel 5 van de NAVO komt in beeld… 

Syrië:
uitleg over de geologische en psychische oorlogsvoering tegen dit
land