VVD en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie kerncentrales

Afgelopen
donderdag hebben VVD en CDA de regering tijdens de Algemene Politieke
Beschouwingen (APB) het voor elkaar gekregen dat de afbraakregering Rutte 3 een onderzoek zal laten doen naar de
mogelijkheid tot nieuwbouw van kerncentrales in Nederland en hoe
bedrijven te verleiden mee te werken aan-, dan wel mede financiering van die nieuwbouw….

Dit onderzoek zal er komen, mede daar de fascistische beweging PVV en de vrouwonvriendelijke christenfundi-partij SGP dit voorstel steunden……. Gewoon lak aan een groot deel van het volk dat tegen deze centrales is, dit vanwege de gigantische kosten en de enorme gevaren die dergelijke centrales ‘opleveren….’

Ik zou
zeggen: zoek eerst maar eens een verzekeringsmaatschappij die zo’n
centrale wil verzekeren, ik kan de VVD en het CDA nu al verzekeren
dat zo’n maatschappij niet bestaat, nergens ter wereld wil een
verzekeringsmaatschappij zo’n uiterst gevaarlijk onding verzekeren,
ze zouden wel gek zijn…..

Mapping Radiation Levels: Toward a Vigilante Cartography or a Model of  Data-Sharing? | Musings on Maps

De verspreding van radioactiviteit vlak na de ramp met de kernreactoren in Fukushima

Fukushima, waar zich in 2011 de zoveelste kernramp voltrok, heeft ten overvloede bewezen dat kernenergie een letterlijk en figuurlijk doodlopende weg is!!!

Waarom
zijn D66 en ChristenUnie niet meteen in de hoogste boom geklommen om
de VVD en het CDA te verzekeren dat men onmiddellijk moet stoppen met
zo’n heilloos en gevaarlijk plan. Deze flutpartijen, die zogenaamd het
neoliberalisme willen afzweren, zouden onmiddellijk uit het
kabinet moeten stappen!! Maar nee beste bezoeker, de zogenaamde tegenstander van kernenergie D66 heeft dit voorstel, evenals de ChristenUnie, gesteund!!

Hier nog een Twitterbericht van D66 uit december 2019:

D66  @D66

Een broodnodige stap voor het klimaat! Alle vervuilende kolencentrales in Nederland gaan dicht.

eerstekamer.nl/nieuws/2019121
Image

Lange termijn visie, daar ontbreekt het aan. Durf nucleaire energie nu eens bovenaan de lijst te zetten!

D66 @D66

Replying to @pepervreter

Kernenergie onnodig en duur. Geen enkele overheid heeft zoveel geld zomaar in een la liggen. Er is geen enkel bedrijf met concrete plannen. Bovendien wordt kernenergie ook steeds duurder, terwijl wind en zon steeds goedkoper worden.^Liz

2:55 PM · Dec 10, 2019Twitter Web App

 

Opvallend nog in dit bericht is de opmerking dat kernenergie steeds duurder wordt, terwijl kernenergie in feite altijd al duur is geweest, echter: -het niet meerekenen van de bouwkosten, -het niet meerekenen van jaarlijkse subsidie, -het niet reserveren van geld voor de afbraak wat een plicht zou zijn en -het niet in beschouwing nemen van de opslag van kernafval (NB voor 100 jaar opgeschoven!!!), maakte deze energie nog enigszins ‘goedkoop……’

Hoe is
het mogelijk dat men nu weer durft te spreken over nieuwbouw van zo’n levensgevaarlijke centrale???* WISE heeft intussen een brief gestuurd naar de
aandeelhouders van kerncentrale Borssele (voor een deel overheden) om hen te laten
onderzoeken wat de kosten van sluiting zijn van de huidige
kerncentrale, mocht deze in 2023 worden gesloten. Eén en ander daar de
aandeelhouders jaarlijks miljoenen verlies lijden op deze centrale en al lang geen dividend meer ontvangen……

Vooral CDA, ChristenUnie en SGP moeten zich doodschamen, immers het grote boze sprookjesboek de bijbel maant hen om goed voor de aarde te zorgen, terwijl ze alleen al met het kernafval toekomstige generaties met een gigantisch probleem opzadelen, om nog maar te zwijgen over de afbraak van die centrales, dat is welhaast onmogelijk en peperduur, terwijl ook dat weer een enorme hoeveelheid radioactief besmet materiaal oplevert….. Je kan er donder op zeggen dat men de oude centrales zal laten staan, immers dat is vele malen goedkoper dan afbreken……

Kerncentrale Hinkley Point C symboliseert Europese worsteling met  kernenergie

De bouw van de centrale Hinkley Point C

Terecht
wijst WISE naar Hitachi dat op dezelfde dag van de APB besloot zich terug te
trekken uit het plan voor nieuwbouw van de kerncentrale Hinkley Point in
Groot-Brittannië, dit vanwege de kosten en de veel te hoge prijs voor die energie……… Ook in GB besloot men een vastgestelde veel te hoge prijs te garanderen voor de afname van elektriciteit uit deze nieuwe centrale…… Gegarandeerd dat men ook deze centrale met subsidies op de been zal moeten houden….. De kans dat de centrale in Hinkley Point niet zal worden afgemaakt wordt met de dag groter…..

Vanmorgen op BNR presentator van Werven en zijn sidekick van Groningen, die helemaal lyrisch waren over het plan van CDA en VVD, voor hen is kernenergie de oplossing, terwijl ze wel uitkijken om ook maar in de buurt van zo’n centrale te gaan wonen…… Ach ja van Werven begrijpt niet eens dat de elektricitiet uit zo’n onding in feite zwaar wordt gesubsidieerd….

In hetzelfde programma was ook emeritus hoogleraar Turkenburg te gast, die zich eerder nog wel eens verzette tegen kernenergie, maar die tegenwoordig wel voorstander is van kernenergie….. Zelfs hij stelde dat de bouw van 3 nieuwe centrales (die VVD en CDA zouden willen bouwen) niet haalbaar is, te duur en dat geldt ook voor de geproduceerde stroom…… Ongelofelijk lullig dat Turkenburg wel pleitte om Borssele nog langer open te houden, terwijl ook hij zou moeten weten dat hier kapitalen aan subsidie voor nodig zijn, dit nog naast de problemen met deze centrale (die men bewust onder de pet houdt, terwijl bijvoorbeeld bekend is dat er haarscheurtjes in de reactorwand zitten……)

Wat een
geteisem toch de politici van CDA, VVD, D66 en ChristenUnie!!! Hoe durven ze te spelen met de veligheid van de bevolking??

Afleidingsmanoeuvres
tijdens de APB

Tijdens
de Algemene Politieke Beschouwingen (ABP) grepen VVD
en CDA de kans aan om kernenergie (weer) op het schild te heffen. De
regeringspartijen willen dat het kabinet gaat onderzoeken wat er
nodig is om ‘bedrijven te verleiden’ om een nieuwe kerncentrale
te bouwen. Op dezelfde dag v
erlaat
het Japanse concern Hitachi een lang gepland Brits
kernenergieproject
,
ondanks een zeer genereus ondersteuningspakket dat werd
aangeboden door de overheid. De Britse regering wilde namelijk fors
meebetalen aan het kernenergieproject in Wales, maar het bleek een
doodlopende weg. 


Dat
kerncentrales simpelweg niet rendabel zijn te maken, lijkt nog steeds
niet door te dringen. Dat laat onverlet dat de uitkomst van het
onderzoek vrij voorspelbaar is: zonder enorme subsidies bouw je in
Europa geen kerncentrale (meer).
 

Brief
aan eigenaren Borssele

Ondertussen
heeft WISE een brief gestuurd aan de
aandeelhouders van kerncentrale Borssele, met
het verzoek een onderzoek te laten uitvoeren naar de financiële
consequenties van de sluiting van de centrale, zo mogelijk al in
2023. De kerncentrale in Borssele maakt per jaar enkele tientallen
miljoenen verlies en daar hebben de eigenaren, Zeeuwse gemeenten en
de provincie, direct last van. Het is hoog tijd dat de overheden
gaan inzien dat zij een behoorlijk risico nemen met publiek geld en
dat een dergelijke sluiting op z’n minst onderzoek verdient.

Lees de brief →

=============================

* Vergeet niet dat Nederland maar klein is en een ramp met zo’n centrale zou een enorm gebied van ons land voor lange tijd onbewoonbaar maken!!

Voor meer berichten over Fukushima, Borssele, Doel, Tihange (de laatste 2 zijn oude Belgische kerncentrales waar van alles mis mee is), Hinkley Point, kernenergie, nieuwe kerncentrale, transport en opslag atoomafval en/of Wim Turkenburg, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Aegon koopt ondanks de recessie eigen aandelen in

DeBeurs.nl meldde gistermorgen dat Aegon eigen
aandelen gaat inkopen, dit ondanks het feit dat Nederland in een
recessie zit…… Verzekeraars worden meestal hard getroffen door
recessies en zouden dan geld op de plank moeten hebben om verliezen
te compenseren, hoe ongelofelijk dom moet je zijn om als bedrijf tijdens een recessie geld uit te geven….. 

Blijkbaar denkt men bij Aegon dat Rutte 3 het
bedrijf wel zal redden als het in financiële nood komt, zoals het sinds de Coronacrisis bedrijven belastinggeld heeft gegeven dat door jou en mij werd opgebracht en dat aan bedrijven die het ofwel niet nodig hadden en aan een fiks aantal bedrijven die al op
omvallen stonden….. (uiteraard ook aan bedrijven waar e.e.a. wel
zin had) En reken maar dat Aegon gered zal worden mocht het op omvallen komen te staan…….

Ongelofelijk
weer!!

Aegon
koopt eigen aandelen in

Gepubliceerd op 17 september 2020
08:36

DEN HAAG (AFN) – Verzekeraar Aegon
gaat voor 59 miljoen euro eigen aandelen inkopen. 

Daarmee wil Aegon
de effecten van het uitgeven van stockdividend neutraliseren.

Bijna de helft van de
aandeelhouders koos voor een dividend in aandelen. Per 39 gewone
aandelen krijgen zij één nieuw aandeel Aegon. De verzekeraar gaat
de benodigde aandelen daarvoor vanaf 1 oktober inkopen en verwacht op
zijn laatst op 2 november klaar te zijn met de inkoop.

Navalny: de novitsjok wonderen zijn de wereld nog niet uit

In het 17.00 u. (CET) nieuws van BBC World Service van gistermiddag het bericht dat het team van Navalny in Omsk, nadat bekend werd dat hij vergiftigd was, de hotelkamer van hem hebben doorzocht en daar 2 bijna lege plastic flesjes met water vonden….. Deze flesjes hebben ze opgestuurd naar Duitsland en zo kwam men erachter dat Navalny was vergiftigd met novitsjok….. 

In het voorgaande zitten maar liefst 2 wonderen: de eerste dat men na een dag nog half leeggedronken flesjes met water vond in de hotelkamer van Navalny, een wonder daar het team eerst stelde dat hij was vergiftigd middels thee die hij dronk op het vliegveld……. Bovendien wordt een hotelkamer na verlaten van de gast onmiddellijk schoongemaakt, waarbij alles wordt meegenomen, ook lege of halfvolle flesjes water en toch kon het team nog 2 flesjes water terugvinden in die hotelkamer……. Wonder 2: noch de schoonmaker(s), noch het team zijn ziek geworden van de vondst van de 2 flesjes (waarvan er één besmet zou zijn met novitjok), daar novitsjok uiterst giftig is en iedereen in een hotelkamer zou doden bij opening van zo’n flesje waar dan ook onherroepelijk sporen aan de buitenkant van dat flesje moeten hebben gezeten en dat is al levensgevaarlijk…….

Wonder 3: pas na een paar dagen in Duitsland stelde men dat Navalny was vergiftigd met novitsjok, een dag of 3 na de vergiftiging, terwijl het team van Navalny stelt dat het de flesjes onmiddellijk heeft laten toekomen aan de autoriteiten in Duitsland….. Vrijwel direct na het bericht dat Navalny zou zijn vergiftigd stelde men dat dit met novitsjok moest zijn gebeurd, ofwel de onderzoekers konden gericht zoeken naar sporen van novitsjok, waarom heeft het dan nog een paar dagen geduurd voordat men stelde dat Navalny was vergiftigd met novitsjok? Wonder 4: men stelde dat men novitsjok in het lichaam van Navalny had gevonden, terwijl het team nu stelt dat die analyse is gebeurd op basis van de opgestuurde flesjes water…….

Russian opposition leader Navalny still comatose but stable after transfer  to Berlin hospital

Het Duitse ziekenhuis waarin Navalny is opgenomen

Wonder 5: waarom heeft de FSB, de geheime dienst van Rusland novitsjok gebruikt om Navalny uit te schakelen en niet op een andere manier geprobeerd hem te vermoorden, bijvoorbeeld middels een auto-ongeluk? Dit daar de FSB staat bekendstaat als de beste geheime dienst ter wereld……. Men had meerder manieren om Navalny te doden zonder enig spoor na te laten en ‘toch koos men voor novitsjok’, terwijl het westen en dan m.n. Groot-Brittannië Rusland eerder beschuldigde van het vergiftigen van Skripal en zijn dochter met novitsjok, een claim die gezien de zogenaamde bewijzen nergens op slaat, waarom dan in hemelsnaam novitsjok gebruiken? Dan nog het volgende: veronderstel dat de FSB of de GROe inderdaad Navalny zou hebben vergiftigd, waarom dan Navalny laten gaan naar het buitenland??!!! (terwijl men kon weten dat men met novitsjok op de proppen zou komen; kortom volledige waanzin!!)

Wonder 6: hoe is het mogelijk dat Navalny (zoals de Skripals) de aanslag met novitsjok heeft overleefd, terwijl deskundigen zeggen dat dit onmogelijk is, sterker nog dit chemische wapen is zo giftig/schadelijk dat het niet eens ingenomen hoeft te worden, als je in de direct nabijheid van een kleine hoeveelheid bent, zorgt dit onherroepelijk voor het intreden van de dood…… Hoewel dit wonder eigenlijk al is genoemd bij wonder 2, oké ik houd het op 5 wonderen, niet misselijk en reden genoeg om heiligverklaringen af te geven door het Vaticaan!!

Weer is het westen geslaagd in het zaaien van haat tegen-, en angstzaaien voor Rusland…….

Wat een gekkenhuis!!!

Oh toch nog een klein wondertje: Navalny was mysterieus genoeg door deze ‘vergiftiging met novitsjok’ van de ene dag op de andere, zonder enige verkiezing, plotsklaps oppositieleider van Rusland, terwijl hij goed is voor 2% van de stemmen!!!! ha! ha!ha! ha! ha!

Tot slot moet nog worden opgemerkt dat de Russische artsen als nitwits en onder controle staand van het Kremlin werden voorgesteld door het westen, terwijl zij Navalny op dezelfde manier behandelen als de Duitse artsen en deze (Russische) artsen stelden dat Navalny niet was vergiftigd….. 

Het is een wonder boven wonder dat die beren smeren konden……. 

Heb aan de labels ook NS2 toegevoegd, dat staat voor Nord Stream 2, de gaspijpleiding van Rusland naar Duitsland, die de VS op alle mogelijk manieren wil frustreren, wie weet zelfs met gif als novitsjok, waarvan naast Oekraïne, ook Duitsland en Groot-Brittannië een voorraad hebben……. (de VS wil haar peperdure schaliegas in de vorm van LNG leveren aan de EU lidstaten en dan moet je natuurlijk geen pijpleiding hebben die goedkoop gas naar een groot EU land als Duitsland transporteert……)

Zie ook:

‘Russen zijn de domste idioten op de wereld’: Navalny als breekijzer voor de VS en de EU‘ 

Novitsjok onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de ‘vergiftiging van Navalny’

Navalny: zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor vergiftiging

Duitse regering stelt dat Navalny is vergiftigd met novitsjok

Navalny werd niet vergiftigd maar raakte in coma door een hypo‘ 

Navalny: een nieuwe ‘giftige stok’ om Rusland en Putin mee te slaan

Skripal scenario van GB volledig onderuit gehaald door Israëlische expert‘ (zeker lezen mensen!)

Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!

Joël Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag actie Skripal‘ (en zie dat bericht o.a. voor meer artikelen met christen hypocriet en oorlogshitser Voordewind)

Skripal vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha!

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal

Rusland verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok (novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-Brittannië zit ‘goed fout….

Stef Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet heeft
gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer met 10
km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal: geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal: wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met gifgas’

Russisch zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore met commentaar!

OPCW bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit Rusland……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Nieuwe ‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan worden afgeschreven als false flag operatie

Niet alleen Assange staat terecht, maar ook echte journalistiek en degenen die de klok luiden over oorlogsmisdaden, corruptie en andere smerige zaken

Noam Chomsky en Alica
Walker hebben een artikel geschreven over het proces tegen Julian
Assange, eerder gepubliceerd op
Independent
(vanwege mijn adblocker mag ik geen gebruik maken van dit
platform……) en door mij overgenomen van
Information
Clearing House
.

In de kop stellen Chomski
en Walker dat de VS regering, ofwel de Trump administratie Julian
Assanges persoonlijkheid terecht stelt, echter als je het stuk leest
zie je dat men weliswaar Assange probeert te besmeuren, maar dat in
feite de echte journalistiek terecht staat, dit naast de
klokkenluiders die hun ergernissen melden aan onderzoeksjournalisten
als Assange….

Iemand te besmeuren is in
dit geval voor de VS overheid het middel om een journalist als
Assange of klokkenluiders als Chelsea Manning en Edward Snowden
totaal ongeloofwaardig te maken voor het grote publiek…… Tevens is dit uiteraard het middel om de zaak waarvoor mensen als Assange en
Manning terecht staan/stonden ofwel te bagatelliseren dan wel te stellen dat
deze 2 de staatsveiligheid in gevaar hebben gebracht, dat laatste is een leugen van
enorme proporties…..

Opinion: How the US government put Julian Assange's personality on trial

Meer dan schunnig dat de reguliere
westerse media zich massaal achter de leugens van de opvolgende VS
administraties stelden, die van Bill Clinton, George W. Bush,
‘vredesduif’ Obama en nu die van de psychopathische fascist
Trump…….Deze media deden dat zonder te onderzoeken of de leugens
kloppen, die veelal van de CIA en de NSA kwamen, organisaties die
bekend staan om hun leugens en verdraaiingen van feiten, zoals die
over Irak, Afghanistan, Libië en Syrië…… Terwijl die media van
de eerste 3 op zeker weten dat het leugens waren, door hen herhaalt
en daarna nooit gerectificeerd, sterker nog men blijft de leugens
gewoon herhalen, hoewel sinds de illegale invallen van de VS in
Afghanistan, Irak, Libië en Syrië intussen meer dan 2,5 miljoen
mensen zijn vermoord……… 

Nog veel erger is het dat diezelfde media hun collega, de meer dan eens gelauwerde onderzoeksjournalist* Assange, zo hebben laten vallen, ja zelfs voor verrader hebben uitgemaakt (ook door de reguliere Nederlandse media)……. Al moet ik zeggen dat ze daar wel reden toe hadden, immers als men Assange had verdedigd, had men toe moeten geven dat men volkomen fout zat met de steun voor de illegale oorlogen die de VS met hulp van NAVO-lidstaten als Nederland tegen voornoemde landen begon, terwijl alle bewijzen daarvoor op tafel lagen en liggen…….** 

     Mensen zien deze waanzinnig leuke video van een paar minuten 

Lees het korte artikel van
Chomski en Walker en zegt het voort: Julian Assange moet onmiddellijk
worden vrijgelaten en de westerse media moeten eindelijk doen wat ze
jaren geleden al hadden moeten doen: Assange steunen en daarmee de
echte journalistiek verdedige
n!! Als die media dit niet doen is het hek van de dam en zal echte journalistiek (ook het kleine beetje dat nog in die reguliere media is te vinden) de nek worden omgedraaid ‘voor het groter goed: een nieuwe orde ofwel een politiestaat als die door George Orwell beschreven in het boek 1984’ (onder het artikel kan je klikken
voor een Nederlandse [Dutch] vertaling, dit neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag)

How
the US government put Julian Assange’s personality on trial

By
Noam Chomsky and Alice Walker

Opinion: How the US government put Julian Assange’s personality on trial

September 11, 2020
Information
Clearing House

–  On Monday Julian
Assange
was driven to the Old Bailey to continue his fight
against extradition
to the United States
, where the Trump administration has launched
the most dangerous attack on press freedom in at least a generation
by indicting him for publishing US government documents. Amid
coverage of the proceedings, Assange’s critics have inevitably
commented on his appearance, rumours of his behaviour while isolated
in the Ecuadorian embassy, and other salacious details.  

These predictable
distractions are emblematic of the sorry state of our political and
cultural discourse. If Assange is extradited to face charges for
practising journalism and exposing government misconduct, the
consequences for press freedom and the public’s right to know will
be catastrophic. Still, rather than seriously addressing the
important principles at stake in Assange’s unprecedented indictment
and the 175 years in prison he faces, many would rather focus on
inconsequential personality profiles.  

Assange is not on
trial for skateboarding in the Ecuadorian embassy, for tweeting, for
calling Hillary Clinton a war hawk, or for having an unkempt beard as
he was dragged into detention by British police. Assange faces
extradition to the United
States
because he published incontrovertible proof of war crimes
and abuses in Iraq and Afghanistan, embarrassing the most powerful
nation on Earth. Assange published hard evidence of “the ways in
which the first world exploits the third”, according to
whistleblower Chelsea Manning, the source of that evidence. Assange
is on trial for his journalism, for his principles, not his
personality.

You’ve probably
heard the refrain from well-meaning pundits: “You don’t have to
like him, but you should oppose threats to silence him.” But that
refrain misses the point by reinforcing the manipulative tropes
deployed against Assange.  

When setting a gravely
dangerous precedent, governments don’t typically persecute the most
beloved individuals in the world. They target those who can be
portrayed as subversive, unpatriotic – or simply weird. Then they
actively distort public debate by emphasizing those traits.  

These techniques are
not new. After Daniel Ellsberg leaked the Pentagon Papers to
journalists to expose the US government’s lies about Vietnam, the
Nixon administration’s “White House Plumbers” broke into
Ellsberg’s psychiatrist’s office in search of material that could
be used to discredit him. NSA whistleblower Edward
Snowden
was falsely portrayed as collaborating with the Chinese,
then the Russians. Obsession with military intelligence analyst
Manning’s mental health and gender identity was ubiquitous. By
demonizing the messenger, governments seek to poison the message.  

Julian Assange in the
Ecuadorian embassy – a timeline

The prosecution will
be all too happy when coverage of Assange’s extradition hearing
devolves into irrelevant tangents and smears. It matters little that
Assange’s beard was the result of his shaving kit having been
confiscated, or that reports of Paul Manafort visiting him in the
embassy were proven to be fabricated. By the time these petty claims
are refuted, the damage will be done. At best, public debate over the
real issues will be derailed; at worst, public opinion will be
manipulated in favour of the establishment.  

By drawing attention
away from the principles of the case, the obsession with personality
pushes out the significance of WikiLeaks’ revelations and the
extent to which governments have concealed misconduct from their own
citizens. It pushes out how Assange’s 2010 publications exposed
15,000 previously uncounted civilian casualties in Iraq, casualties
that the US Army would have buried. It pushes out the fact that the
United States is attempting to accomplish what repressive regimes can
only dream of: deciding what journalists around the globe can and
cannot write. It pushes out the fact that all whistleblowers and
journalism itself, not just Assange, is on trial here.

This piece was
written by Noam Chomsky and Alice Walker, co-chairs of
AssangeDefense.org

Source

See
also

Prosecution
of Julian Assange part of Donald Trump’s ‘war on journalism’, court
hears

Assange
hearing adjourned as prosecution lawyer is tested for COVID-19

Click for
Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

====================================

*  Wikipedia heeft de informatie verwijderd over de prijzen die Assange won met zijn onderzoeksjournalistiek…….. Schande!!!

** Nogmaals:
terwijl alle bewijzen voorhanden zijn dat de VS de westerse wereld heeft
voorgelogen om deze oorlogen te rechtvaardigen, sterker nog een aantal
landen waaronder Nederland hebben meegeholpen met de fabricage van deze
leugens voor één of meer van deze oorlogen, wat betreft Nederland betrof
dit de illegale oorlog tegen Irak……) 

Wat betreft Assange zie: 

Het proces tegen Assange: een verslag van de voormalige Britse ambassadeur Craig Murray 

Liveblog: Julian Assange Under Threat – Defend Wikileaks

Het martelen van onderzoeksjournalist Julian Assange: een interview met Andrew Fowler

YouTube verwijdert in aanloop naar presidentsverkiezingen video’s met info verkregen middels hacken, censuur door VS techreuzen‘ (o.a. censuur op info van Wikileaks….)

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte‘ (met o.a. aandacht voor Assange en zie de links in dat bericht over de verkiezingen in GB) 

Internationale
Dag van de Persvrijheid: ARD hekelt geheel hypocriet Turkije zonder ook
maar één woord te besteden aan Julian Assange
‘ (en zie de links in dat bericht naar oudere artikelen over Assange)

Zie terzijde:

9/11 werd mede georganiseerd door Israël‘ (9/11 het sein voor de illegale oorlogen tegen Afghanistan en Irak)

Iran zou de VS ambassadeur voor Zuid-Afrika willen vermoorden: complottheorie van de CIA‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de westerse demonisering van Iran)

Trumps verdediging voor het niet serieus ingaan op Coronacrisis terwijl hij het gevaar kende, stinkt aan alle kanten

Hoe je
ook denkt over het Coronavirus, ofwel COVID-19 doet er niet toe, of
je nu wel of niet denkt dat het virus een echt gevaar is, of denkt
dat de maatregelen veel te ver gaan, dan wel dat je de maatregelen tegen verspreiding van het virus serieus
neemt, maatregelen die werden genomen door kabinet Rutte 3, het Outbreak Management Team (OMT),
het RIVM en de leiders van de veiligheidsregio (weliswaar een ad hoc beleid dat van de hak op de tak ging):
wat Trump durfde te zeggen toen uitkwam dat hij allang op de hoogte
was gebracht van de eventuele gevaren van dit virus is zonder meer
een schande van enorme proporties…..

De
eerste weken toen duidelijk werd dat de VS ongemeen hard werd
getroffen door het virus, stelde Trump dat COVID-19 een griepje was
en dat je er oh wonder zomaar binnen een dag van kon genezen en later
zijn zeer imbeciele opmerkingen hoe je het virus te lijf kon gaan
door het innemen of injecteren van ontsmettingsmiddelen (waaraan een
aantal mensen is overleden…)……

Nu
blijkt dus zoals gezegd dat Trump op de hoogte was van het werkelijke
gevaar dat het virus vormde voor (wat mij betreft) een aantal
groepen, zoals ouderen, chronisch zieken en mensen die een ernstige
ziekte onder de leden hadden…..

Het
excuus van Trump was dat hij geen paniek wilde zaaien en op en neer
springend het volk dood en verderf in het vooruitzicht had moeten stellen, alsof er geen
andere manier van reageren mogelijk was geweest…..

Het
meest smerige uit de redenering van Trump is wel dat hij in veel
andere zaken juist wel zo’n karikatuur liet zien, zelfs al voor zijn
presidentschap zoals zijn haat- en angstzaaien tegen/voor Mexicaanse emigranten die hij
moordenaars, verkrachters en drugsdealers durfde te noemen, waartegen
hij een ‘big beautiful wall’ zou oprichten, te betalen door de
Mexicanen…. Echter tegelijk daarmee de witte burgers opzettend tegen de jammer genoeg nog steeds in de minderheid zijnde gekleurde VS burgers…..

Of wat dacht je van Trumps opmerkingen over gevaarlijke
moslims, waar hij zelfs de grenzen sloot voor moslims uit een aantal
landen, behalve die uit Saoedi-Arabië, terwijl nu juist dat land wel
is afgeladen met mensen die de VS wel kunnen vreten en waarvan bekend is dat welgestelden en de dictatuur van dat land terreurgroepen hebben bekostigd en nog bekostigen, terreurgroepen waaronder IS en Al Qaida…..Om nog maar te zwijgen over zijn uiterst onbeschofte en haatzaaiende opmerkingen aangaande demonstranten die meededen aan de Black Lives Matter (BLM) demo’s…….

Natuurlijk
vergat Trump bijvoorbeeld bij de opmerkingen over moslims te vertellen dat de VS
het aan zichzelf te danken had, dat een groot aantal moslims (en
gelukkig een gigantische hoeveelheid andere wereldbewoners) de
schurft hebben aan- en (bepaald niet vreemd)  bang zijn voor de grootschalige terreur van de VS, mensen die dat
land volkomen terecht zien als een land dat de wereldvrede verder heeft weggedrongen
dan 30 jaar geleden voor mogelijk werd gehouden na de val van de
Sovjet-Unie……..

Het
volgende artikel dat uitgebreider ingaat op deze zaak werd geschreven
door Richard C. Gross en gepubliceerd op CounterPunch:

September
15, 2020

American
Carnage’ Unveiled

by Richard
C. Gross

Photograph
by Nathaniel St. Clair

It doesn’t seem to sink in that
this country’s so-called president withheld deadly serious
information from the American people about such a life-altering,
once-in-a-century coronavirus that it could kill them. It was his
biggest lie yet.

What Donald Trump did was
comparable to setting the house on fire – our house – with “we
the people” locked inside as we helplessly watched the smoke
curling in under the doors and dying one by one with little or no
possibility of rescue.

One wag posted online that Trump’s
excuse for not telling the people about the seriousness of the virus
and its follow-on COVID-19 was because he didn’t want to panic them
is as if Prime Minister Winston Churchill refused to turn on air raid
sirens as German bombers approached Britain’s shores during the
Blitz in World War II because he didn’t want to frighten Londoners.

He would have been locked away in
London Tower for the rest of his life.

Not our leader. Though impeached by
the House and forgiven by his Republican-led Senate, he hasn’t been
accountable for his actions as president since he took office Jan.
20, 2017. The extent of his self-proclaimed irresponsibility toward
more than 320 million Americans is indescribable; it’s haunting,
chilling, ghastly. (“I don’t take responsibility at all,” he
said March 13.)

His election opponent Joe Biden
accused Trump of an “almost criminal” act. Almost?

Tens of thousands of Americans may
have died needlessly because Trump didn’t have the moral sense, the
empathy, even the cold political reckoning to share his knowledge
about the danger of the coronavirus even though he was informed about
it in an intelligence briefing Jan. 28, according to Bob Woodward’s
book “Rage.” And he was urged several times by administration
officials in January and February to act, 
The
New York 

Times reported
May 4.

When a pandemic is raging, it
becomes harder to deny that rigorous, truthful information is a
mortal necessity,” wrote Jonathan Freedland, a columnist
for 
The Guardian newspaper,
in the Aug. 20 edition of 
The
New York Review of Books.

No one need explain the risks of
false information when one can point to, say, the likely consequences
of Americans’ coming to believe they can deflect the virus by
injecting themselves with bleach,” he wrote.

How can someone, especially the
president of what is rapidly becoming what critics say is a failed
state, deliberately lie to his people by telling them the virus —
“one day – it’s like a miracle – it will disappear” –
when the reality that he knew existed was the exact opposite? 

Where
is the humanity? Where is the ability to think of the consequences of
his statements about how the disease will just “disappear?”

Trump angrily defended his
deliberate lying at a White House news conference Thursday by
resorting to the not-wanting-to-cause-panic defense by saying, “I
don’t want to jump up and down and start screaming ‘Death!
Death!’ because that’s not what it’s all about. We have to lead
a country. There has to be a calmness.”

Jumping up and down like a little
boy isn’t how a sane leader would go about telling his people that
an alarmingly dangerous disease is coming their way and there’s a
need to prepare. But Trump lied again, full of nonsense about not
wanting to cause panic.

Philip Rucker, the White House
bureau chief for 
The
Washington Post
, hit the
bullseye when he wrote that Trump always purposely tries to panic
people: “Throughout his five years on the national political stage,
Trump has used fear to acquire and keep power. Scare tactics are the
hammer and screwdriver of his tool kit.”

As examples, Rucker reminds that
Trump began his campaign in 2015 by warning that Mexican immigrants
were “rapists” and “bringing drugs” and “bringing crime.”
He warned against Muslims, MS-13 gangs, caravans of Central Americans
seeking asylum in the United States, denounced mail-in voting and
rigged elections and wrote shrill tweets crusading for “LAW AND
ORDER.” Let’s not forget his warnings about “looters,”
“anarchists” and “radical Democrats” supposedly creating
havoc in the streets during demonstrations for racial justice.

All fantasies created in his
twisted mind.

No one, especially in a democracy,
in a country ruled by laws, should be permitted to singlehandedly
create a laughingstock and a dystopia virtually overnight, treating
the citizenry aside from his base of supporters as if they didn’t
exist. The best example of that is how he refused to help coastal big
cities because they were Democratic strongholds. He never has been
the president of all the people.

By not acting on his knowledge of
the approaching danger, Trump not only exacerbated the threat from
the virus, shutting down the infectious disease expert Dr. Anthony
Fauci* but also cratered a thriving economy, on which he had pinned
his hopes for re-election because of a nationwide lockdown whose
duration may have been shorter if federal restrictions on movement
had been enforced early on.

What we got instead was a
remarkable total lack of leadership from the federal government. And
there was no one, not even Ivanka or her husband Jared Kushner, White
House advisers, to force Trump to take responsibility for guiding his
country through its worst health disaster in 100 years. It’s as if
a frightened citizenry were led by a 5-year-old.

We the people should not let this
pass as if it were just one more of Trump’s lies that his
supporters disregard as a harmless personality quirk. This lie was no
quirk. It killed people, probably very many people. (“I alone can
fix it,” he said at the outset of his presidency.)

This American carnage stops
right here and stops right now,” Trump said in his dark inaugural
address. Trouble is, he is the one responsible for the carnage.
Perhaps it’s best summed up by Shakespeare:

You told a lie, an odious damned
lie; Upon my soul, a lie, a wicked lie.” 
Othello,
Act V, Scene 2.

Richard C. Gross, a career
journalist at home and abroad, retired as the opinion page editor of
The Baltimore Sun.

============================

* Ben het daarin niet eens met Gross, immers ook Fauci is een heel gevaaarlijk man en heeft vele duizenden aids-doden op z’n geweten…… 

Zie ook:

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…” 

Coronacrisis: het zoveelste teken dat de privatisering van de zorg een enorme misstap is geweest 

Demonstratie
tegen COVID-19 maatregelen: ‘de neonazi bestorming van de Reichstag’:
haatzaaien tegen demonstranten
 

Zwangere
vrouw in Australië gearresteerd voor het op Facebook posten van
protest tegen de COVID-19 maatregelen

(
en
zie de links in dat bericht naar de aantasting van burgerrechten met
het lamme excuus dat dit nodig is vanwege de Coronacrisis!!
)

Robert
F. Kennedy sprak op anti-Coronamaatregelen demo in Berlijn,
gecensureerd door veel van de reguliere westerse mediaorganen

Demonstratie
tegen Coronamaatregelen Berlijn: ‘bestorming Reichstag’ en andere
leugens

Berlijn:
demonstratie tegen Coronamaatregelen (twee keer toegestaan door de
rechter!)
‘ (in
dat bericht ook een staatje waarin aangegeven dat sinds begin juni
het aantal sterfgevallen t.o.v. voorgaande jaren nagenoeg hetzelfde
is!
)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Coronavirus:
miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen
met 30% stijgen

Coronavirus:
Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch
goed
‘ 

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

De
WHO is
bijkans
overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de
Coronacrisis

Coronavirus:
Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Ab
Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt
dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft
gehad

Bill
Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op
vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten
vermenigvuldigen

Bill
Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in
november 2019…..

Zie
wat betreft de PCR-test voor COVID-19 en de test op antilichamen voor
dat virus:

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad(!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Fauci
en de CDC hebben toegegeven dat de hele Coronacrisis zwaar wordt
overdreven, zet dat eens af tegen de toespraak van premier Rutte en
minister de Jonge
‘(!!!!)

Voor nog veel meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Vredesakkoord Israël, VAE en Bahrein gericht op oorlogsvoering en doodshandel

Het in
Washington getekende ‘vredesakkoord’ (Abraham-akkoord) tussen
Israël, de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en Bahrein is een
vehikel om de VS dominantie in het Midden-Oosten te bewaren en is
tegelijkertijd een bondgenootschap tegen ‘Iraanse agressie….’ Natuurlijk is het tevens een
handelsverdrag, zodat Israël haar wapens en drones kan leveren aan
de arabische, soennitische landen die ik zojuist noemde…… (tevens
een ‘mooie gelegenheid’ om ‘de boycot door het westen’ [waar amper
sprake van is] te breken op producten van illegale nederzettingen uit de al
even illegaal door Israël bezette West Bank, ofwel zo kan Israël die foute producten NB kwijt aan arabische staten…..)

Een
‘vredesverdrag’ tussen landen die nooit oorlog voerden, terwijl de
woorden van de fascistische psychopaten Trump en Netanyahu bij de
argeloze kijker/luisteraar de idee doen ontstaan dat deze staten al
decennia in ‘een hete oorlog’ waren verwikkeld……

Zoals
eerder op deze plek gezegd, tevens een ‘mooie gelegenheid’ voor
Israël om het verdrukte Palestijnse volk nog verder te terroriseren
zonder dat een aantal arabische landen in de toekomst aan de bel zullen
trekken……

Gisternacht in het BBC World Service radionieuws van 00.00 u. een
verslaggever die Trump voorzichtig een ‘vredesbrenger’ noemde, de
vredesbrenger voor het Midden-Oosten….. Het is dat het zo triest is, anders zou je je daadwerkelijk doodlachen…… Uiteraard is Trump
allesbehalve een vredesbrenger, hij heeft zo mogelijk de boel nog
verder gedestabiliseerd in dat deel van de wereld……. Waar Israël
nu een nieuwe markt heeft voor haar wapens en foute producten is de
VS al geruime tijd een grote wapenexporteur voor de meest foute dictatuur in het Midden-Oosten, t.w. Saoedi-Arabië, om nog maar te zwijgen over
de militaire hulp van de VS aan de fascistische apartheidsstaat
Israël met 3,8 miljard dollar per jaar…….

Met dit akkoord kan de Trump administratie ook wapens leveren aan de VAE, tot nu toe had deze administratie daar goedkeuring voor nodig van het Congres…….

De
wapens die de VS en Israël leveren en zullen leveren aan de VAE worden o.a.
gebruikt voor de genocide die Saoedi-Arabië met hulp van de VAE,
Egypte (ontvangt ook wapens van de VS) en Marokko uitvoert in Jemen, dit met militaire hulp van de
VS en Groot-Brittannië….. (Israël had eerder al politieke en economische banden aangeknoopt met de reli-fascistische apartheidsstaat Saoedi-Arabië…)

Dit
zogenaamde vredesakkoord is de opmaat naar een illegale oorlog tegen
Iran….. (Saoedi-Arabië zou bezig zijn met de ontwikkeling van
kernwapens en reken maar dat de VS daar de helpende hand biedt…)
Mocht deze reli-fascistische dictatuur (‘koninkrijk’ waarmee ons
koningshuis schandalig genoeg vriendschappelijke banden
onderhoudt….) inderdaad beschikken over kernwapens is een
kernoorlog tegen Iran bijna onvermijdelijk…. Niet vreemd dus dat
Iran haar pogingen om een kernwapen te ontwikkelen weer zou hebben
opgepakt….. (al moet ik zeggen dat deze verdachtmaking van de CIA
komt en die terreurorganisatie spreekt voor het overgrote deel in
leugens…)

Eén
ding is zeker: het door Israël verdrukte Palestijnse volk is het
eerste grote slachtoffer van dit zogenaamde vredesverdrag……

Het
volgend schrijven, tevens petitie (die wij niet kunnen tekenen) komt
van CODEPINK:

Arms Deals with UAE? I’ll take a Free Palestine Instead

Pictured above: Ariel Gold with CODEPINK supporters protesting

outside the White House today.

Netanyahu
was in Washington D.C. to sign U.S.-brokered deals with the UAE and
Bahrain today
.
Not only are these deals an underhanded way to maintain Israel’s
status quo of land theft and apartheid, but they
 also
come with huge arms sales. Normalization with Israel AND weapons
sales? Let’s go ahead and say it: these “peace” agreements
don’t have much to do with peace. Many politicians around the world
are applauding these deals — but we aren’t celebrating, we are
protesting outside the White House today! Take action right now to
tell
Congress not to approve any weapons sales to the UAE, Bahrain, or
other countries involved in the war in Yemen
.  

The
United States is deeply involved in militarizing and terrorizing the
Middle East, from the $3.8 billion annually we give to Israel in
military assistance to our support for the Saudi-led war in Yemen.
Israel’s normalization deal with the UAE was couched in delaying
annexation, but Netanyahu announced right away that he still plans to
annex, and
just
days after the announcement of the normalization deal, news broke
that it contained a “secret clause” providing for billions of
dollars in weapons sales to the UAE from the U.S.

I wonder how long it will be before we hear about a secret weapons
deal for Bahrain?

 

Custom_campaign_image_israel_uae_bah

To
call these self-serving arrangements “peace deals” is a farce.
Not only do these deals pave the way for more weapons sales, but they
were also both brokered without any consideration for the 5 million
Palestinians living under apartheid, occupation, and siege. 

The
good news is that the Trump administration can’t sell the weapons
without Congressional approval.
Contact
your Senators and Representative now and tell them not to approve
weapons sales to the UAE, Bahrain, or any other country involved in
the war in Yemen

Both
the U.S. and Bahrain are part of the Saudi-led coalition that has
been wrecking Yemen for over five years. The UAE says that it ended
its involvement in the war but they still maintain operational
control of several non-state armed groups totaling around 90,000
fighters on the ground in Yemen. Bahrain, which is still part of the
Saudi-led coalition, is also home to a U.S. naval base with almost
8,000 troops. On top of all of this, both
the
UAE and Bahrain are repressive dictatorships
.

We
need to shut down new arms deals before they even begin.
Please
contact your representatives now and ask them to oppose any arms
deals with the UAE and Bahrain
.

After
contacting Congress, you can also take action on social media to
oppose the deal that was signed this afternoon to normalize Israeli
apartheid and the war in Yemen.
Use
this toolkit of tweets and Facebook and Instagram posts! 

In
solidarity from Palestine to Yemen!  

Ariel
and the entire CODEPINK team: Ann, Angela, Carley, Caty, Cody,
Danaka, Emily, Jodie, Kelsey, Leila, Leonardo, Maxine, Mary, Medea,
Michelle, Nancy, Paki, Teri, and Yousef

P.S. We
still have an opening for our 
Regeneration Manager.
Please
send applications to 
maxine@codepink.org. 

=================================

Zie ook:

“A new era of peace”, aldus Netanyahu over de aangeknoopte politieke banden met de VAE, even vergetend dat Israël bijna dagelijks illegaal oorlog voert

Politie van het Duitse Essen: 29 agenten zijn neonazi’s

Gistermorgen razzia’s in Duitsland, waarbij men in totaal 29 politieagenten met neonazi sympathieën, nou zeg maar 29 neonazi’s arresteerde, die dienden bij de Duitse politie….. 24 van hen komen uit het politiekorps van Essen, inclusief een Dienstgruppenleiter (DGL), ofwel een wat hoger in de hiërarchie staande agent, als zou je deze in Nederland ongetwijfeld moeten aanspreken met inspecteur of iets dergelijks…. 

De agenten werden volgens WDR direct op non-actief gesteld, wat me eigenlijk onnodig lijkt te melden, ‘maar goed…’ Op WDR zei men overigens dat de politie ‘razzia’s’ had gebruikt voor de aanhoudingen van de neonazi-agenten, razzia, een ‘fijn’ negatief woord uit WOII….

Deze neonazi-agenten (tja zo kan je het wel stellen) zitten al sinds 2011 in een chatgroep waar men elkaar opjut met zaken als (virtueel) gekleurden afschieten of vluchtelingen in gaskamers ombrengen…..

Rechtsextremismus in der Polizei: Nazi-Cops sind keine Ausnahme

Onbegrijpelijk dat e.e.a zo lang heeft geduurd voordat men ingreep (vanaf 2011 was dit gaande!!), e.e.a. moet invloed hebben gehad op het functioneren van de politie in Essen….. Ach ja, ook daar is etnisch profileren de normaalste gang van zaken, zo meldde AVROTROS in augustus nog: de korpschef van de politie Essen zou de strijd aanbinden met ‘ethnische Profilerstellung’ (ofwel etnisch profileren)…..*

De korpschef van de politie in Essen:Korpschef Van Essen wil racisme bij de politie bestrijden: 'Etnisch  profileren gebeurt bij ons en dat is niet professioneel' - EenVandaag

En beste bezoeker, wellicht denk je dat iets dergelijk hier niet kan, echter dan moet ik je helaas teleurstellen, ook hier komt dit voor…. Niet voor niets ook dat de Nederlandse politie voor het overgrote deel ‘goed functioneerde’ tijdens de Tweede Wereldoorlog, dus collaboreerde met de nazi-Duitse bezetter….. Zo hielp men mee met razzia’s en het afvoeren van Joden, Roma, Sinti en politieke gevangenen……

De klachten over etnisch profileren door de politie in Nederland bereiken dan ook regelmatig de media, waar de politie van Den Haag, als ik het goed begrepen heb, nog steeds de kroon spant…..

Op deze plek al eerder aangegeven, in het verleden hield ik me nog wel eens bezig met kraken, demonstraties en acties zoals die tegen het dumpen van kernafval in zee, waarbij ik niet zelden agenten heb horen zeggen dat ze demonstranten in kampen zouden moeten opsluiten, of hen in een lekke boot de zee op zou moeten sturen….  

Dat is het probleem met politie en leger, ‘diensten’ die vrijwel altijd worden geleid door zonder meer rechtse figuren en tja die hebben geen zin in ‘linkse oproerkraaiers’ (wat je voor hen al bent als je PvdA stemt….. ha! ha! ha! ha!) In het gunstigste geval worden er wat meer nadenkende figuren als agent aangenomen om te worden aangesteld als wijkagent…….

Over leger gesproken: een paar maanden geleden was er nog een dergelijk neonazi schandaal binnen het Duitse leger….. (‘het gaat lekker daar….’) Zie: ‘Neo-nazi’s in het leger‘ (een artikel van Doorbraak, waarvan je de nieuwste berichten onderaan deze pagina kan vinden) en zie voor fascisten in het Nederlandse leger: ‘Het leger en extreemrechts‘ (een artikel van Antifascistische onderzoeksgroep Kafka, met ingang van vandaag ook nieuwe berichten van deze groep onderaan deze pagina)

* Zie: ‘Korpschef Van Essen wil racisme bij de politie bestrijden: ‘Etnisch profileren gebeurt bij ons en dat is niet professioneel’‘ (benieuwd of die korpschef ook betrokken is bij dit neonazi schandaal)

Voor meer berichten over fascisten, nazificatie, neonazi’s, extreem rechts, etnisch profileren, razzia, racisme en/of vervolging minderheden, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Update op 17 september 2020: vergeten te melden, vreemd genoeg werd dit bericht gisteren gepost buiten mijn medeweten, ofwel het betrof een gepubliceerde kladversie, die ik dan ook vandaag heb aangepast.

Alabama 15 september 1963: vier zwarte meisjes vermoord, met een herdenking door Martin Luther King en John Coltrane

Op
15 september 1963 hebben witte fascisten van de KKK dynamiet laten
ontploffen in een baptistenkerk in Alabama, daarmee vermoordde dit
geteisem vier zwarte meisjes tussen de elf en veertien jaar…..

De ongeëvenaarde en geweldige zwarte voorvechter voor gelijke rechten (tevens dominee) Martin Luther King, plus de legendarische saxofonist John Coltrane (met het nummer Alabama), waren onder de mensen die de
meisjes herdachten met een kerkdienst en een paar concerten.

Vergeet voorts niet dat men in de vorige eeuw tot de 70er jaren in zuidelijke staten van de VS, als Alabama niet zelden gelynchte zwarten in een boom zag hangen…. Dit zou in 1950 zijn gestopt, echter het ging wel degelijk nog door tot ver in de 60er jaren, ook al liep het aantal terug, het was er niet minder gruwelijk en barbaars om…… (er werden overigens ook zwarten levend verbrand en dat samen met het lynchen van zwarten werd voor het overgrote deel door witten gedaan die op zondag in de kerk zaten……)


Hier de ook al legendarische zangeres Billie Holiday met het nummer ‘Strange Fruit’ dat over dat lynchen ging, een live nummer uit 1959:

 

In het bericht van Brasscheck TV een paar video’s, waar de tweede tevens aandacht heeft voor de
aanhouding van
King* in Birmingham, waar eerder dat jaar, april 1963, ‘onlusten waren uitgebroken’, destijds bedoelde men daarmee dat de witte politie tekeerging tegen geweldloze gekleurden die demonstreerden tegen de rassenscheiding….. (delen van het mooie nummer Birmingham van Randy Newman komen nog een paar keer voorbij) Helaas kan ik die video niet overnemen, ondanks dat deze op YouTube zou moeten staan, vandaar voor de echte tweede video zie het origineel.

Alabama

History:
Coltrane and King

Remembering
the intensity of the struggle

Alabama – The Power of
Jazz

On Sunday, September 15, 1963,
twelve sticks of dynamite were placed in the 16th Street Baptist
Church in Birmingham, Alabama. The bomb had been planted by the white
supremacy group, the KKK, and killed four young black girls between
the ages of 11-14.

John
Coltrane wrote the song ‘Alabama’ in response to this event and
patterned his playing in the song after Martin Luther King’s speech
at the funeral for the four girls.

Coltrane also performed in eight
benefit concerts for King in 1964 and recorded several other songs
inspired by the civil rights movement called, ‘Reverend King’,
‘Backs Against the Wall’ and his album Cosmic Music dedicated to
Martin Luther King.

The back
story to the bombing

Most people are aware of the church
bombing in Birmingham that killed four children in 1963.

Missing from the story is why THIS
particular church was targeted.

It’s a triumphant story, but also
sheds a light on the diabolical hatred that infected (and still
infects) many Americans.

=============================

Zoals
gezegd: de tweede video in het origineel kan ik niet overnemen, dus hier een
paar andere video’s over de bomaanslag en met o.a. de toespraak van King
n.a.v. deze aanslag (luisteren mensen, King was een uiterst intelligente activist en zonder meer een begaafd spreker [en schrijver]): 

 

 

De volgende video gaat over de hiervoor al aangehaalde vreedzame demonstratie tegen de rassenscheiding door de gekleurde bevolking van Birmingham, dit gebeurde zoals gezegd eerder dat jaar in april 1963. King sprak daar ook en werd gearresteerd door de witte politie van die stad…:

En nog een door King ingesproken brief vanuit de gevangenis, duurt even maar meer dan de moeite waard:

 

Voor meer berichten over Martin Luther King, Malcolm X, BLM (Black Lives Matter), vervolging minderheden, Black Panthers, en/of racisme, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht

ForFarmers veevoeder wil uitbreiden in meer Europese landen landen en zo het stikstof probleem exporteren

DeBeurs.nl meldde gistermorgen dat Veevoederbedrijf
ForFarmers gaat uitbreiden in het buitenland, waar het bedrijf nu al
in 5 Europese landen actief is te weten naast Nederland: Duitsland,
Polen, Groot-Brittannië en België ……

ForFarmers
zou volgens eigen zeggen het grootste veevoederbedrijf van Europa
zijn (benieuwd of men daar Rusland ook als Europees land meerekent) en
heeft een jaarlijkse afzet van 10,1 miljoen ton veevoer.

Op haar
site stelt ForFarmers dat het gebruik maakt van duurzame geteelde
soja en palmolie….. ha! ha! ha! ha! ha! Duurzame soja? Nederland is
na China de grootste importeur van soja uit o.a. Brazilië….. Het
gaat daar om genetisch gemanipuleerde soja en daarvoor worden
gebieden zo groot als Nederlandse provincies afgebrand…… Dit
heeft niets met duurzaamheid van doen, zoals je begrijpt…….
Hetzelfde geldt voor palmolie, ook daarvoor worden in tropische
gebieden de oerwouden platgebrand, dit nog naast het feit dat
palmolie een slechte soort vet is, dus slecht voor de gezondheid en
ook als brandstof is palmolie allesbehalve goed voor het milieu…… 

Zolang er vraag zal zijn naar palmolie, zelfs al zou dit ‘duurzame palmolie’ zijn, zullen er grote gebieden van oerwouden worden platgebrand om dit economisch lucratieve product te verbouwen….. Ofwel pas als elke vraag naar palmolie verdwijnt zal een groot deel van het verbranden van oerwoud verdwijnen….. Nogmaals: duurzame palmolie bestaat niet!! Wat betreft soja: deze zou alleen geteeld moeten worden voor directe menselijke consumptie, daardoor zal men stoppen met het verbranden dan wel kappen van oerwoud (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer >> over verspilling gesproken!!)

Soja
dient verbouwd te worden in een gematigd klimaat en daarvoor is geen
genetische manipulatie nodig, bovendien kan je dit dan doen in
gebieden waar wel water voorhanden is. Echter soja voeren aan dieren
geeft als hierboven betoogd alleen maar extra vervuiling en kan alleen daarom al niet als
duurzaam worden gezien, als we de klimaatverandering nog enigszins
willen afremmen moeten we stoppen met het eten van vlees en gebruik van zuivel,
alleen dat is duurzaam!! 
 

Bovendien
zorgen palmolie en soja ervoor dat de stikstof uitstoot groot is in
de intensieve martelveehouderij….. Blijkbaar wil ForFarmers deze
stikstof uitstoot ook elders opvoeren en dat onder het valse
voorwendsel dat e.e.a. duurzaam wordt verkregen…… Over stikstof productie door intensieve veeteelt gesproken, daar is men stil over in de reguliere media, maar in feite is er geen bliksem veranderd sinds ChristenUnie minister en nitwit Schouten heeft beloofd e.e.a. aan te pakken…. De proef met minder krachtvoer (o.a. voer met soja en dat is stikstofproductie bevorderend) is voortijdig afgeblazen en van het massaal opkopen van varkenshellen op aarde is amper sprake, daar het alleen zou gelden voor bedrijven die enigszins duurzaam zijn en die zijn er amper of niet…….

Naar aanleiding van het bovenstaande nog dit: wellicht weet je het nog niet, maar de meer
dan belachelijke claim van ‘wetenschappers’ (zoals die van de
Wageningse universiteit) die in de zak zitten van de intensieve
veehouderij, zou soja melk veel minder duurzaam zijn dan melk van
koeien, echter dat is een enorme leugen en dat aanwijsbaar met feiten!! (hoorde
eergisteren wel een ander echt feit: voor 1 kilo kaas bijna 10 liter melk nodig is,
terwijl dit voor kaas gemaakt van soja [prima te eten] bijna 1 op 1 liter water is…….)

ForFarmers
is een stel oplichters van de eerste orde!!!

ForFarmers
mikt op verdere groei in Europa

Gepubliceerd op 15 september 2020
09:26

(alsof al het geïmporteerde diervoer gaat naar koeien in de wei……)

LOCHEM (AFN) – Voederbedrijf
ForFarmers wil de komende jaren een aantal nieuwe markten betreden.
Dat meldde de onderneming voorafgaand aan zijn beleggersdag. Het
bedrijf uit Lochem is nu in vijf Europese landen actief. Dat moeten
er tegen 2025 zeven zijn. 

Daarbij mikt ForFarmers op een “meer
evenwichtige verdeling” tussen de meer volwassen thuismarkten en
nieuwe groeiregio’s.

ForFarmers is met een afzet van
10,1 miljoen ton voer op jaarbasis naar eigen zeggen marktleider in
Europa. De onderneming is actief in Nederland, Duitsland, België,
Polen en het Verenigd Koninkrijk. Daar moeten dus nog twee landen
bijkomen, aldus het bedrijf.

Door groei op eigen kracht en door
overnames wil ForFarmers tegen 2025 een bedrijfsresultaat van 125
miljoen tot 135 miljoen euro per jaar behalen. In de eerste helft van
dit jaar was het bedrijfsresultaat 48,2 miljoen euro. Volgens het
bedrijf zouden ook de winstmarges in de periode verbeterd moeten
worden. In de “uitdagende thuismarkten” moet dit jaarlijks
tussen de 0 en 3 procent stijgen.

Verder meldt ForFarmers dat de
operationele kosten tegen 2025 met 10 miljoen euro structureel omlaag
kunnen. De uitkering aan aandeelhouders wordt daarbij opgevoerd. Van
de onderliggende winst moet 40 tot 60 procent aan aandeelhouders
overgemaakt worden. Nu nog geldt een maximum van 50 procent.

ForFarmers merkt op dat op de
Europese thuismarkten, met uitzondering van Polen, steeds meer druk
is op de agrarische sector. Veehouders hebben steeds meer te maken
met milieumaatregelen om de uitstoot van onder meer fosfaat en
ammoniak door dieren te beperken. Daardoor is de groeiverwachting
voor de agrarische sector in Noordwest-Europa zeer beperkt.

====================================

Voor meer berichten over stikstof, palmolie, soja, intensieve martelveehouderij, vleeseten, Carola Schouten, klimaatverandering, bosbrand en/of Amazonegebied, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Hugo ‘Corona’ de Jonge (‘minister’ Volksgezondheid): “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, dat is ons werk…”

Gistermiddag rond 16.48 u. was CDA blaaskaak en godbetert minister voor Volksgezondheid Hugo de Jonge te beluisteren op BNR, deze enorme kwast werd door een paar verslaggevers van BNR gevraagd hoe het zo ging* (na de Troonrede). De Jonge antwoordde met te zeggen: “Er gaan dingen goed en er gaan dingen niet goed, maar dat is ons werk”, en verdomd zo te horen vond hij dat ook nog een goede grap…..

Ja, het was immers van meet af aan duidelijk dat men een hap snap beleid voerde en dat dit beleid van de hak op de tak werd gewijzigd, zoals de eerste mededeling van VVD onverlaat Bruno Bruins, destijds minister van ‘Medische Zorg’ (ja ja, er moesten zoveel mogelijk baantjes verdeeld worden….), die eerst stelde dat het onwaarschijnlijk was dat het virus Europa zou bereiken, daarna stelde hij dat er geen reden was om evenementen als het carnaval af te gelasten…… Vervolgens verordonneerde hij evenementen met maximaal 100 personen en na nog een paar blunders belande het aantal personen uiteindelijk op maximaal 3….. Daarna werd hij plotsklaps ‘oververmoeid’ en trok aan z’n stutten……. (voor meer berichten met Bruins, klik op het label ‘Bruno Bruins’, direct onder dit bericht)

Downloads | De Eerstelijns

Dat zijn nog maar een paar voorbeelden van het geblunder door het kabinet, het RIVM en het Outbreak Management Team (OMT)……

Elke blunder werd ook door de reguliere media afgedaan als: ‘het is nu eenmaal voor het eerst in lange tijd dat we met een pandemie te maken hebben en iedereen maakt fouten…..’ (precies waar de Jonge op duidde, zie de eerste alinea)…… Ja iedereen maakt fouten maar niet tegen zo’n achterlijk hoog salaris en dito onkostenvergoeding…… Bovendien hebben deze figuren verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid….. Vervolgens was daar nog de waarschuwing van de AIVD en MIVD in 2016 dat Nederland niet was voorbereid op een pandemie en er te weinig verpleegkundigen en IC-bedden waren….. Aan beide zaken hebben zowel Rutte 2 (met PvdA) als Rutte 3 geen bliksem gedaan, integendeel: men heeft er in Rutte 2 voor gezorgd dat een fiks aantal zorgmedewerkers en verpleegkundigen werden ontslagen, laat staan dat men verpleegkundigen en zorgmedewerkers een hoger salaris bood….. (om het tekort aan verpleegkundigen en zorgmedewerkers weg te werken) In Rutte 2 en 3 werden er ook ziekenhuizen gesloten, zodat er nog minder IC-bedden overbleven….

De Jonge kreeg ook nog de vraag wat hij vond van de handelingen van zijn partijcollega en minister van Justitie Grapperhaus tijdens diens bruiloft (het geen afstand bewaren i.v.m. het Coronavirus). Volgens de Jonge heeft ‘Ferd’ (van Ferdinand) nog het meest geleden onder deze zaak….. ha! ha! ha! Wat een foute cliché truc, gadver!! ‘Ferd is een harde werker die zich helemaal inzet en daarmee zal hij het conflict rond zijn geloofwaardigheid snel de wereld uit zijn’, aldus de Jonge (mijn woorden, maar daar komt het wel nop neer)….. Kortom men zal snel vergeten wat een enorme zak die Ferd uh Grapperhaus werkelijk is…. En ja daarin heeft hij gelijk, als de meeste mensen een wat langer geheugen hadden, waren de protesten tegen de Coronaregels niet van de straat te slaan geweest….. (en zou de disfunctionerende premier Rutte waarschijnlijk niet zo worden opgehemeld in de media)

Hoorde in hetzelfde programma dat de Jonge afgelopen week heeft gezegd ‘de strijd aan te hebben gebonden’ met het neoliberalisme, als een ideologie die heeft afgedaan….. ha! ha! ha! ha! Oh vandaar dat hij er zo’n geweldige representant van is en dat in een kabinet dat een inhumaan neoliberaal beleid voert!!! (neem de meer dan schunnige huurverhoging, of het verzet tegen het opnemen van 400 weeskinderen van onder de 14 jaar, nu mogen er bij de gratie van de VVD 100 mensen worden opgenomen uit het Griekse vluchtelingenkamp Moria, waaronder veel van die weeskinderen maar ook families met verzwakte personen) Waar haalt de Jonge het gore lef vandaan, jezus!!!

* De meer dan belachelijke Troonrede, die deels ook nog eens was gebaseerd op cijfers van het uiterst onbetrouwbare CPB. Het team van BNR was zo te horen op het Binnenhof, maar weet dat niet zeker en heb al helemaal geen zin om dat uit te zoeken……

Zie ook:

Prinsjesdag voor de tiende keer met de Rutte-leugen: iedereen krijgt er volgend jaar geld bij……‘ 

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht.