Dierenbeulen van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Donderde gistermorgen weer eens met een enorme dreun van m’n stoel toen ik het
hieronder opgenomen artikel van Varkens in Nood onder ogen kreeg: de
dierenbeulen ofwel ‘varkensboeren’ (die varkens ongelofelijk martelen in volgepropte
stallen), hebben middels de Producenten Organisatie Varkenshouderij
(POV) reclame en zelfs lesmateriaal gemaakt dat is gericht op
kinderen, dit met de titel ‘The Pig Story……’

Pr-platform The Pig Story in de lucht 

Een foto uit The Pig Story, een leugen van jewelste, immers de biggen liggen niet op stro!!

Niet
voor niets daar steeds meer kinderen weigeren vlees te eten, logisch
daar hun geest nog niet is gehersenspoeld met leugens over de
intensieve veehouderij……. Uiteraard is er niets te vinden in dat
materiaal over het onverdoofd afknippen van staarten en het castreren
van biggen, dat laatste gebeurt nog wel verdoofd maar dan met CO2*, iets dat o.a. volgens Varkens in Nood uiterst stressvol is voor deze arme dieren…. 

Die staarten mogen alleen geknipt worden als daar een
dringende reden toe is, die moet zijn goedgekeurd door een dierenarts
en dat geteisem (ik bedoel niet de gewone dierenarts, maar die in
dienst van de intensieve veehouderij) stelt simpelweg massaal dat dit
nodig is….. De stallen zitten gewoon veel te vol waardoor deze arme
dieren in elkaars staart gaan bijten, ondanks dat de leugenaars van de
POV beweren dat er voldoende ‘speelgoed’ aanwezig is….

Het
schoftentuig van de POV durft zeugen die na de geboorte vast liggen tussen stangen,
lui te noemen, ze hebben gewoon geen zin om ook maar
wat te doen, aldus de oplichters van de POV, een leugen van enorme proporties, deze arme dieren kunnen zich zelfs niet bewegen als ze dat willen!! (walgelijke dierenmishandeling!!)

The Pig Story

Het ‘luie varken’ >> hoe kan je nog (varkens-) vlees eten als je alleen deze barbaarse dierenmishandeling al ziet???

Hier een foto uit het lesmateriaal, totaal tegenovergesteld aan de foto hierboven, terwijl die foto de dagelijkse werkelijkheid is voor ‘bijna 1 miljoen moedervarkens (zeugen):

 

Je
begrijpt dat men al helemaal niet spreekt over de enorme uitstoot van
methaangas door de intensieve martelveehouderij (methaangas is meer dan 80 keer zo sterk dan CO2) en ammoniak, die beiden de klimaatverandering enorm aanjagen, ja
zelfs zoveel dat de intensieve martelveehouderij ervoor zorgt dat
hoe klein Nederland ook is, het alsnog een onevenredig grote aanjager is van de
klimaatverandering……..

Uiteraard worden er geen foto’s of video’s getoond van de slachterijen, laat staan van de systematische marteling van varkens voor ze worden vermoord, zoals het levend koken van varkens…… Hetzelfde geldt voor het vervoer van varkens, hoorde in het Radio1 nieuws van 14.30 u. dat er weer een ongeluk is gebeurd met een vrachtwagen propvol varkens, zo krijgen deze arme en slimme dieren nog een extra trauma te verwerken, voor ze barbaars worden vermoord…….**

Varkens ontsnappen uit gekantelde aanhanger op N33 [+foto]

Ongeluk met vrachtwagen met varkens, niet bekend hoeveel varkens zijn omgekomen en (zwaar) zijn verwond…. In de gekantelde aanhanger zaten 100 varkens zo kan je wel nagaan hoe propvol die zat….. 

Lees en
teken ajb de petitie van Varkens in Nood en geeft het door!! Kom je
het bewuste lesmateriaal tegen op de school van je kind trek dan
onmiddellijk aan de bel bij de directie, het kan niet de bedoeling
zijn dat kinderen zo grof worden voorgelogen!!!! (en vergeet niet dat vleeseten zonder meer slecht is voor een groot aantal organen in je lichaam en uiteindelijk zelfs tot een dodelijke ziekte als maag- en darmkanker kan leiden…..)

26
augustus 2020

Kindermarketing
door de Nederlandse varkenshouderij – Varkens in Nood dient klacht
in bij Stichting Reclame Code

Een walgelijke video waarin vragen over varkens worden beantrwoord door een ander kind, met een fluitende dierenbeul op de achtergrond: 

The
Pig Story’, een pr-campagne van de Nederlandse varkenssector,
gebruikt misleidende en onjuiste informatie om jonge kinderen te
beïnvloeden. Stichting Varkens in Nood dient daarom een klacht in
bij de Reclame Code Commissie (RCC). “Jongeren eten omwille van het
klimaat en dierenwelzijn steeds vaker plantaardig. Deze schaamteloze
kindermarketing is bedoeld om de jeugd een onterecht rooskleurig
beeld van varkensvlees te geven.” aldus Varkens in Nood.

Misleiding

The Pig
Story is onderdeel van een pr-campagne met een budget van 200.000
euro, opgezet door de Producenten Organisatie Varkenshouderij
(POV). Naast een website is er een boekje vol misleidende en
onjuiste informatie dat naar alle lagere scholen is gestuurd als
lesmateriaal.

In het
boekje worden bewezen welzijnsproblemen niet benoemd. Er wordt niets
gezegd over de kraamkooi waarin de zeug wordt opgesloten met veel
stress en verveling tot gevolg. Het kraamhok wordt omschreven als een
plek “om samen te zijn met de biggen” waar het “luie varken”
“slapend en dommelend” zo’n 16 tot 19 uur op een dag ligt. Een
zeug die de keuze krijgt is juist een actief dier, dat het grootste
deel van de dag loopt en onderzoekt.

The Pig
Story schrijft dat varkens “samen kunnen spelen met het speelgoed,
dat er in elk hok is.” Het zogenaamde speelgoed bestaat meestal uit
een ketting met een stuk plastic, waar varkens snel op uitgekeken
zijn en die absoluut niet voorziet in de natuurlijke behoefte om te
wroeten en te onderzoeken.

Volgens
The Pig Story zijn de biggen op een leeftijd van vier weken “oud
genoeg om op eigen benen te staan.” Biggen op deze jonge leeftijd
weghalen bij de zeug veroorzaakt echter verstoord gedrag en
speendiarree en andere ziektes, die vaak met antibiotica verholpen
moet worden.

De
klacht tegen thePigStory.nl

Directeur
Frederieke Schouten: “Vlees is ongezond, draagt bij aan de
opwarming van de aarde en leidt tot veel dierenleed. Steeds meer
mensen weten dit en vooral jongeren kiezen vaker voor plantaardig. De
vleessector verkeert in ontkenning en verzet zich. Deze pr-campagne
is schaamteloze kindermarketing en gaat veel te ver. Hopelijk maakt
onze klacht een einde aan de propaganda gericht op deze kwetsbare
groep.”

Als je wat geld kan missen, steun dan Varkens in Nood:

IBAN: NL49 TRIO 0212 1888 87
BIC: TRIONL2U

==================================

Zo zijn ook Joden, Roma en Sinti door de nazi’s in vrachtwagens vergast tijdens WOII…..

** Nog zo’n ongeluk, al was daar nog een extra stressvolle situatie: een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius…..:

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

Zie ook:

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië

Derving is winstgevend!‘ (supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!)

Met dank aan Puck van der Wiel van Varkens in Nood. 

 Update op 2 oktober 2020.

Het verbranden van steenkool doodt Australiërs en vernietigt het land

Greenpeace
Australië wijst op een onderzoek waaruit blijkt dat in dat land
jaarlijks 800 mensen vroegtijdig overlijden aan de gevolgen van
langdurige inademing van de uitstoot van steenkoolcentrales…….
Jammer dat men niet weergeeft om hoeveel jaren eerder overlijden het
gaat en aan welke ziekte men overlijdt. (al is het zeker dat dit overlijden jaren eerder en niet maanden eerder is en dat aan één of meerdere soorten kankers….) Lullig dat Greenpeace stelt dat dit de grootste gezondheidscrisis ooit is (in Australië), immers het aantal overlijdens in Australië door huidkanker en longkanker (de laatste als gevolg van auto-uitstoot), moet afzonderlijk minstens zo groot als niet veel groter zijn……..

De
uitkomst van het onderzoek geeft verder aan dat de verbranding van
steenkool jaarlijks zorgt voor 850 baby’s die ter wereld komen met
een te laag geboortegewicht en 14.000 astma aanvallen bij kinderen
tussen de 5 en 19 jaar oud…… Ook al effecten veroorzaakt door auto-uitstoot…..

Steenkoolcentrales
produceren bepaald niet alleen CO2, maar ook kwik, arsenicum en lood,
alle 3 uiterst giftige stoffen voor het menselijk en dierlijk lichaam (en uiteraard voor de natuur)……. In Australië zijn maar liefst 22 (oude) werkende kolencentrales en hoewel die niet allemaal direct naast woonwijken liggen, kan de
geproduceerde luchtvervuiling mensen treffen in grote gebieden rond die centrales, daarbij kan het om meer dan 100 kilometer gaan…..

Het schrijven hieronder betreft een petitie van Greenpeace Australië, een petitie die wij niet kunnen tekenen,
terwijl Australië ook nog eens verantwoordelijk is voor minstens
100.000 vroegtijdige doden in andere plekken over de wereld*,
inclusief een enorm aantal kinderen met long en/of luchtwegklachten,
dit daar Australië per dag 1 miljoen ton (dus 1.000 kilo maal 1
miljoen!!) steenkool exporteert en daar binnenkort nog een enorm
aantal kilo’s aan toe zal voegen als de nieuwste en grootste
steenkoolterminal wordt geopend en dat aan de kust waarlangs het
Groot Barrièrerif ligt, voor die terminal wordt een kanaal voor
zeeschepen gegraven en dat dwars door dat Goot Barrièrerif……

Ongelofelijk
allemaal, zeker als je ziet hoe de klimaatverandering, o.a. sterk
aangejaagd door steenkoolverbranding, huishoudt in Australië, zoals
we eind vorig jaar en begin dit jaar hebben gezien met het grote aantal bosbranden in dat land….. Bosbranden  waarbij niet alleen veel mensen om
het leven kwamen, maar vooral een gigantisch aantal dieren……

Australië en de VS dumpen al jaren steenkool op de wereldmarkt en dat tegen
afbraakprijzen, waardoor o.a. het totaal gemankeerde kabinet
Balkenende 4 (CDA en PvdA) besloten toestemming te geven voor de bouw van 4 nieuwe kolencentrales, waarbij de gascentrales werden uitgeschakeld vanwege de prijs van steenkool, terwijl die
centrales enorm veel schoner zijn dan zelfs de nieuwe kolencentrales….. Nog een ‘leuke bijkomstigheid’: de
zogenaamde biomassa bijstook van houtpellets in die centrales, geeft een
uitstoot die nog een fractie smeriger is dan die van steenkool……. 

Voor die ‘biomassa’ worden hele bossen gekapt in de VS en Scandinavië
en nee, daarvoor worden geen restjes gebruikt van houtverwerking of van sprokkelhout uit bossen, nee hele bomen worden verwerkt tot houtpellets…… Voor de aankoop van die bossen gaf VVD plork
Kamp vlak voor zijn vertrek als minister in 2017 maar liefst 4
miljoen euro aan de eigenaren van die nieuwe kolencentrales…… 

Het
kappen van bomen met een zo zware CO2 belasting is juist nu totaal onverantwoord, immers zoveel CO2, door de mens geproduceerd, werd niet eerder in de atmosfeer gemeten, ondanks alle zwaar vervuilende klimaattoppen, stijgt dit CO2 niveau jaar op jaar en dat is
ronduit een schunnige misdaad……

Voor het PDF waarop Greenpeace Australië zich baseert, klik op deze link.

Burning
coal is killing people in Australia
 

Greenpeace
<actau@mail.greenpeace.org>

           Lethal power: how coal is killing people in Australia | APO

It’s
the biggest public health crisis you’ve never heard of.

A
shocking new report has revealed 800 people in Australia die
prematurely from exposure to air pollution from coal-burning power
stations each year [1].

It’s
also responsible for 850 cases of low birthweight in newborns, as
well as 14,000 asthma attacks in children and young adults aged 5-19.

The
dangerous pollutants from the coal-burning power stations – which
include toxic chemicals like mercury, arsenic and lead – consist of
particles so small they get stuck in our lungs and reach our
bloodstream. Children, the elderly and people with respiratory
illness are the most vulnerable.

But
here’s the unbelievable thing – we know these deadly pollutants are
killing us and making us sick. But right now our laws aren’t
protecting us from this deadly pollution. Enough’s enough.

Any
death from coal-burning power stations is one death too many.

Which
is why together, we need to ensure our politicians take the advice of
the health experts to protect our communities, and develop stronger
air pollution limits as we switch to clean renewable energy.

If
the big polluters think they can ignore us and keep putting our lives
as risk they’re wrong. Email your Environment Minister now!

East coast air pollution in Australia

Image:
Air pollution can travel hundreds of kilometres from its emitting
source.

The
truth is the coal industry is already in decline worldwide. But the
fossil fuel lobby via their last flailing attempts are determined to
keep them spewing out pollution in Australia for as long as possible.
They’re even pushing pushing back on new pollution controls
including mercury. It makes no sense.

Australia’s
current fleet of power stations are some of the oldest and most
dangerous in the developed world. Keeping these dangerous old
clunkers open has dramatic implications for the health of all
Australians.

The
longer we wait to close Australia’s dirty coal-fired power stations,
the more people are at risk of damaged health or premature death.

Please
email your Environment Minister and demand #CleanAirNow!



We know this kind of pressure works. Already over 230 companies in Australia and overseas have made commitments to move away from coal-fired electricity by committing to 100% renewable energy. These are major household names – like Telstra, Carlton and United, Mars, Google, L’Oreal, and Australia’s big four banks.

Let’s build on this momentum and guarantee the future health and safety of our communities by doing everything we can to clean up our air too.

None of us can build a clean air future alone. But you’re not alone. You’re one of millions.
When each of us chooses to stand up and unite behind a movement that is for a healthy environment which puts people and planet first, we become an unstoppable force.Will you take 2 minutes to email your Environment Minister and ask them to clean up our air?

Thank you for all you do.

With gratitude,

Sam, Alana, Jonathan and the team at Greenpeace Australia Pacific

PS did you catch the findings of our latest research report? Air pollution from burning coal kills 800 people in Australia and makes thousands more ill each year. Use your voice. 

Email
your Environment Minister and demand #CleanAirNow!

NOTES

[1]
Greenpeace Australia Pacific. 2020. “Lethal Power: How Burning Coal
is Killing People in Australia.”

[2]
Vickers, B. 2020. “Clean air should be a right, not a dirty
secret.” Newcastle Herald: Opinion, July 24, 2020.
https://www.newcastleherald.com.au/story/6846026/clean-air-should-be-a-right-not-a-dirty-secret/

[3]
Carrington, D. 2020. “Exposure to air pollution may increase risk
of covid death, major study says.” The Guardian: Environment,
August 13, 2020.
https://www.theguardian.com/world/2020/aug/13/study-of-covid-deaths-in-england-is-latest-to-find-air-pollution-link

[4]
Cole, M., Ozgen, C. and Strobl, E. 2020. “Air pollution exposure
linked to higher COVID-19 cases and deaths – new study.” The
Conversation, July 14, 2020.
https://theconversation.com/air-pollution-exposure-linked-to-higher-covid-19-cases-and-deaths-new-study-141620

=================================

* Dit cijfer moet overigens veel hoger zijn, zo concludeert het Duitse Max Planck Instituut dat wereldwijd jaarlijks 8,8 miljoen mensen sterven door luchtvervuiling, vervuiling niet alleen veroorzaakt door kolenstook, maar ook door autorijden, vliegen en varen…. Echter als je ziet hoeveel kolencentrales er nog werkzaam zijn over de wereld moet het aantal doden door die kolenstook op minstens 1 miljoen per jaar liggen, al zal het werkelijke aantal waarschijnlijk een keer zoveel zijn….. Aan roken overlijden jaarlijks 7,2 miljoen mensen, al kan je er donder op zeggen dat daar rokers tussen zitten die hun longkanker niet zouden hebben opgelopen als ze niet lange tijd nabij kolencentrales, snelwegen, vliegvelden en/of havens hadden gewoond, ofwel een fiks aantal van die doden door roken moet toegewezen worden aan andere oorzaken dan alleen roken!!!  

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Biden zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror’

De
Democratische Conventie heeft eens te meer duidelijk gemaakt dat met
een Democraat in het Witte Huis de kans op een verlichting van de
ongebreidelde VS terreur in diverse buitenlanden geen sprake zal zijn….. Vorige week
dinsdagavond werd in de VS een van te voren opgenomen video
uitgezonden, waarin een groep van 7 militaire, geheime dienst en
diplomatieke beambten werden getoond, deze figuren stelden dat de
Trump administratie niet agressief genoeg optreedt in het
Midden-Oosten*, en tegen Rusland, China, Iran en Venezuela……

Ongelofelijk
dat ook Colin Powell deel uitmaakte van de 7, dat deze vreselijke
oorlogsmisdadiger zijn mond nog open durft te doen is een gotspe!! De
schoft stelde dat niemand zal durven opstaan tegen Biden daar ze
zullen weten wat ‘business’ is onder Biden, je weet wel dezelfde
‘business’ die met de leugens van Powell werd losgelaten op Irak en
die daar intussen aan meer dan 2 miljoen mensen het leven heeft gekost, ofwel mensen die zijn vermoord door de VS en haar hielenlikkende NAVO partners
als Nederland…….

            Final Nite 4 of the Dem Nat'l Tent Revival | café babylon

Zoals al
zo vaak gesteld (ook op deze plek) met Biden als president zal de
wereld er bepaald niet vreedzamer op worden en dat is een
beangstigend feit!! (vooral beangstigend voor de bevolkingen van
landen die zich weigeren te schikken naar de VS hegemonie…..) 

Je kan onder het volgende artikel klikken voor een ‘Dutch vetaling, dat neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag. Het onderstaand artikel werd eerder geplaatst op de World Socialist Web Site (WSWS.org) en werd door mij overgenomen van Information Clearing House:

 

The
Biden campaign and the attempt to “rescue” American hegemony

By
Andre Damon

The Biden campaign and the attempt to “rescue” American hegemony - World  Socialist Web Site

August 23, 2020
Information
Clearing House

–  Over the past week, the American public was subjected to an
eight-hour infomercial, officially termed by the Democratic Party a
“convention,” in which the long-time political reactionary Joe
Biden was packaged simultaneously as the great American everyman and
a miracle cure for America’s problems.

Amid celebrity cameos,
empty platitudes, and unconvincing “personal” anecdotes, the vast
majority of this week’s telethon was devoid of any actual
discussion of program and policies. Behind the hoopla, however, there
are significant conflicts within the ruling class, centered primarily
on issues of foreign policy.

These conflicts were
partially revealed on Tuesday night, when the convention aired a
pre-recorded segment featuring a group of seven military,
intelligence and diplomatic officials who claimed that the Trump
administration was not fighting the US wars in the Middle East and
pursuing its conflicts with Russia and China aggressively enough.

Commenting on Trump’s
Middle East policy, Brett McGurk, in charge of the US operations in
the Middle East under Obama, said, “Our military had a policy to
maintain our presence in Syria,” which Trump went on to “abandon.”
He concluded, “It’s shameful.”

Rose Gottemoeller,
former Deputy Secretary General of NATO, concluded that Trump “hasn’t
been standing up” to Russia and China “at all.” Another State
Department official added, “Thanks to Donald Trump, our adversaries
are stronger, and bolder.”

Following the segment,
General Colin Powell added that Biden “will make it his job to know
when anyone dares to threaten us, he will stand up to our adversaries
with strength and experience. They will know he means business.”
The “business” for which Powell is best known is the destruction
of Iraq and the death of one million of its inhabitants, based on
false claims about “weapons of mass destruction.”

These themes were
expanded upon in a letter published Friday by a group of 72
high-level intelligence and military officials—and war
criminals—headed by former CIA and NSA director Michael Hayden,
declaring their support for Biden.

The first of the
letter’s ten bullet points states that Trump “has called NATO
‘obsolete,’ branded Europe a ‘foe,’ mocked the leaders of
America’s closest friends, and threatened to terminate longstanding
US alliances.” As a result, the letter concludes, “ Donald Trump
has gravely damaged America’s role as a world leader.”

In other words, the
present administration has undermined the fundamental geostrategic
aims that have led the United States into three decades of war: The
effort to control the Eurasian landmass, including the Middle East.

In the four years
since Trump became the Republican nominee, a ferocious conflict has
been raging within the ruling class, centered on differences over
foreign policy, and in particular the “hot war” being waged
between the Ukrainian government and pro-Russian forces in its
Eastern regions after the US-backed coup in 2014.

Instead of focusing on
the conflict with Russia that has been the preeminent concern of much
of the foreign policy establishment, the Trump administration has
been preoccupied with stunting the economic growth of China while
building up US military capabilities to fight a war in the Pacific.

But here, too, the
military and intelligence figures aligned with the Biden campaign
feel that the White House has been ineffective. As two of the
letter’s signatories wrote in an article in
Foreign
Policy

magazine, “Trump has confronted China by starting trade wars with
everyone else” rather than involving other imperialist states.
“Major democratic powers including Japan, France, and Canada are
desperate to work with the United States to blunt China’s predatory
technology policies.”

From the standpoint of
the ruling class, it is primarily these differences over foreign
policy, not domestic policy, that are being fought out in the
election. Facing the greatest social and economic crisis since the
Great Depression, domestic policy has been conducted on a largely
bipartisan basis. The CARES Act, which sanctioned the
multi-trillion-dollar bailout of Wall Street while starving testing
and contact tracing, passed unanimously in the Senate and by an
unrecorded voice vote in the House.

The latest issue of
Foreign
Affairs
,
one of the main journals of US geopolitics, lays out some of the
concerns of the dominant factions of the state. “After nearly four
years of turbulence,” the lead editorial states, “the country’s
enemies are stronger, its friends are weaker, and the United States
itself is increasingly isolated and prostrate.”

Its concern is that
Trump has proven an unreliable steward of the interests of the ruling
class abroad. “Dragging his party and the executive branch along,
the president has reshaped national policy in his own image: focused
on short-term advantage, obsessed with money, and uninterested in
everything else.”

The magazine’s lead
story declares that Trump’s unstable and erratic foreign policy has
resulted in a situation in which “China is wealthier and stronger,
North Korea has more nuclear weapons and better missiles… and
Nicolás Maduro is more entrenched in Venezuela, as is Bashar
al-Assad in Syria.”

From the standpoint of
the Biden campaign, the solution to all of these crises is to
reassert American dominance and “leadership” over its traditional
allies in Europe and Japan in order to pursue a more aggressive US
policy against Russia and China. The United States must again be the
world hegemon.

The central focus of
the new administration will be “reclaiming America’s place in the
world” through the reassertion of “American exceptionalism,”
stated Joe Biden adviser Jake Sullivan in the
Atlantic
.

Earlier this year,
Biden published an article entitled “Rescuing U.S. Foreign Policy
After Trump” in the March/April issue of
Foreign
Affairs
.
In that article, he declares, that “to counter Russian aggression,
we must keep the alliance’s military capabilities sharp.” At the
same time, the United States needs to “get tough with China.” The
“most effective way to meet that challenge is to build a united
front of U.S. allies and partners to confront China.”

But while the latest
issue of
Foreign
Affairs

may be titled “The World Trump Made,” the geopolitical debacle
facing the United States did not spring from Trump’s head. Trump
did not make the “world.” Rather, the “world”—and,
specifically, the crisis of American imperialism—made Trump.

The decline in the
hegemonic position of the United States extends over a period of
decades and was already evident prior to the collapse of the Soviet
Union in 1990-91. The dissolution of American imperialism’s Cold
War adversary was seized on by the strategists of the American ruling
class to declare a “unipolar moment.” The United States could
utilize its unrivaled military power to counter its declining
economic position through force.

The endless series of
wars launched by the United States over the past three decades have
destroyed entire societies—in Iraq, Yugoslavia, Afghanistan, Libya,
Syria, Ukraine, and Yemen, among others. But they have failed to
reverse US imperialism’s fortunes. Moreover, they have profoundly
distorted and brutalized American society itself: a process of which
the fascistic Trump administration is an expression.

Even prior to Trump’s
inauguration, there were growing tensions between the US and its
erstwhile allies in Europe. The coronavirus pandemic and the
disastrous response of the ruling class to it—a policy that has
been bipartisan—has further eroded the global position of American
capitalism.

American imperialism
confronts intractable problems, and first among them is the growth of
social opposition within the United States itself. Among the
considerations motivating support for the Biden campaign within the
ruling class is the hope that it can somehow establish a broader base
for imperialist aggression abroad. The promotion of identity politics
is aimed at further integrating privileged sections of the upper
middle class behind the project of global domination. This is what
Kamala Harris represents.

A Biden/Harris
administration will not inaugurate a new dawn of American hegemony. 

Rather, the attempt to assert this hegemony will be through
unprecedented violence. If it is brought to power—with the support
of the assemblage of reactionaries responsible for the worst crimes
of the 21st century—it will be committed to a vast expansion of
war. Trump and Pompeo are barreling headlong toward a conflict with
China. Biden’s critique of this disastrous course is that the
United States needs to get “tough,” whether against Russia,
China, Afghanistan, Syria, or everywhere in between.

The American ruling
class, moreover, confronts in the growth of the class struggle the
most serious threat to its geopolitical ambitions.

Whichever course is
ultimately determined by the election, US imperialism has, as the
World
Socialist Web Site

warned in the run-up to the Iraq war, a “rendezvous with disaster.”
All factions of the US state are united on a course of action that
will lead to the deaths of countless millions. The struggle against
war will not go forward through the selection of either Trump or
Biden, but through the independent struggle of the working class.

Copyright © 1998-2020
World
Socialist Web Site

– All rights reserved –
Source

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

================================== 

*
Waaronder Syrië, waar de Obama administratie een opstand
organiseerde met ‘leiders’ die veelal uit he
t buitenland kwamen en
daarbij scherpschutters inhuurden die op demonstranten schoten, om
dit zo in de schoenen van Assad te kunnen schuiven >> een
typische false flag operatie, waarin de VS de specialist is…….

Voor meer berichten over Joe Biden, Donald Trump, Powell, verkiezingen, illegale oorlog, Irak, Rusland, China, Iran en/of Venezuela, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Het martelen van onderzoeksjournalist Julian Assange: een interview met Andrew Fowler

Andrew
Fowler is een Australische gelauwerde onderzoeksjournalist, die
eerder werkte voor ABC. Hij heeft zich vastgebeten in de zaak
Assange, de meer dan schunnige vervolging van een man die zich
op uitstekende wijze heeft gekwijt van zijn taak als
onderzoeksjournalist en die een groot aantal oorlogsmisdaden en
smerige en gewelddadige politieke spelletjes van de VS (en bondgenoten) heeft blootgelegd…… 

Ondanks dat is Assange door zijn ‘collega’s’ van de reguliere media uitgemaakt voor
verrader en charlatan, terwijl deze ‘journalisten’ zich achter de enorme
terreur hebben geschaard die de westerse wereld onder aanvoering van de
VS hebben uitgeoefend en nog uitoefenen in het Midden-Oosten, Afrika en Zuid-Amerika (daar o.a. met grootschalige geheime operaties), ook al is die enorme terreur, veelal in de vorm van illegale oorlogen, die zogenaamd
gelegitimeerd zijn met overduidelijke leugens en dat niet één keer maar
meerdere keren!!! Overigens moet je daar Oekraïne ook nog aan toevoegen als een land dat door ingrijpen van de VS in grote ellende is beland en waar men NB oorlog voert tegen de bevolkingsgroep die de voormalige president Janoekovytsj democratisch (en dus legaal) heeft gekozen en dat in door internationale waarnemers goedgekeurde verkiezingen…..

In het
volgende artikel van John Kendall Hawkins, gepubliceerd op
CounterPunch, komt het hele verhaal van Assange nog eens
voorbij en wordt uitvoerig ingegaan op de manier waarop Assange
geestelijk en daarmee lichamelijk is gemarteld, eerst in de
Ecuadoraanse ambassade (in de tijd voorafgaand aan zijn illegale
arrestatie door de politie van Londen) en daarna in de Belmarsh
gevangenis, waar hij in isolatie(-folter) wordt gehouden……

Het
artikel met veel verwijzingen, o.a, naar de film ‘Not in our name’,
gemaakt door John Furse, waarna met een paar bekenden wordt gesproken
over het vreselijke lot dat Assange heeft getroffen, waarbij hij
schandalig genoeg ook nog werd beschuldigd van verkrachting, een
smerige streek van het Zweedse ministerie van justitie, uiteraard met
hulp van terreurorganisatie CIA…….. De journalisten die zo’n
commentaar hebben op Assange, alleen omdat hij de waarheid naar
buiten bracht (en niemand in gevaar heeft gebracht zoals zo vaak
wordt gelogen als zou hij dit wel hebben gedaan), zouden minstens de film van Furse moeten zien……

Als
Julian Assange wordt uitgeleverd en veroordeeld in de VS, zal dat een
grote klap zijn voor de echt onafhankelijke journalistiek op de sociale media en op zeker dat met de uitspraak andere onderzoeksjournalisten worden
gewaarschuwd de mond te houden als het om zware misdaden van de overheid
gaat…..

Assange zal in de VS op zeker tot een heel
lange gevangenisstraf worden veroordeeld, terwijl hij in feite al meer dan 9 jaar
heeft vastgezeten en dat voor het vertellen van de waarheid en het bewijs daarvoor te hebben gegeven, NB met officiële documenten (op Wikileaks), zaken waarop het
volk recht heeft!! Een groot aantal journalisten van de reguliere
media moeten zich dan ook doodschamen dat ze Assange zo hebben
besmeurd……

Lees het
volgende uitstekende artikel, zie de video en geeft het door, tijd dat de wereld
wakker wordt en Assange in de armen sluit, het is een schande dat
deze man wordt gefolterd voor het naar buiten brengen van de smerige
waarheid die men in het westen wil verdoezelen…… Vergeet niet dat
ook Nederland blindelings heeft meegewertk aan de massamoorden van de
VS in de illegale oorlogen die deze terreurentiteit o.a. in het Midden-Oosten en Afghanistan heeft gevoerd en nog voert……. Met die illegale oorlogen waren de heren/dames journalisten het zoals gezegd wel eens, zonder
naar de zogenaamde redenen daarvoor te kijken (leugens van de CIA, NSA en dat niet zelden in samenwerking met andere geheime diensten als de MIVD), laat staan deze te onderzoeken………
(en dat zijn dezelfde journalisten die de woorden fake news in de
mond durven te nemen als ze het hebben over de onafhankelijke journalistiek op de sociale media…..)

August
20, 2020

Torturing
Assange: An Interview with Andrew Fowler

by John
Kendall Hawkins

Drawing
by Nathaniel St. Clair

I love Wikileaks.”

DJ Trump

Can’t we drone him?”

Hillary Clinton

Andrew Fowler is an Australian
award-winning investigative journalist and a former reporter for the
ABC’s Foreign Correspondent and Four Corners programs. and the
author of
The
Most Dangerous Man in the World: Julian Assange and WikiLeaks’
Fight for Freedom
.
This is an updated edition of his 2011 account of the rise and
political imprisonment of Assange. 

Much of that account explained how
Assange seemingly inevitably moved toward an adversarial positioning
against American imperialism abroad. He was a tonic for the
indifference expressed by so many ordinary Americans in the traumatic
aftermath of 9/11 and the rise of the surveillance state. Boston
Legal’s Alan Shore (James Spader) seems to sum
it up
succinctly.

His updated version discusses the
torture Assange is currently undergoing at Belmarsh prison in
Britain. Here is a must-see
film
regarding his torture.

His book also contains the latest
on UC Global’s comprehensive spying on Assange and his visitors at
the Ecuadorian embassy in London in the last year of his ‘refuge’
there. UC Global is a Spanish security company hired to protect the
embassy. It has since been revealed that they were passing on data to
American intelligence, presumably the CIA. 

Certainly, Fowler implies
such a connection in his updated book, citing two Assange hacking
breaches of US government servers, each of which, Fowler writes, the
CIA went berserk, as if they’d been hit by a foreign enemy. In the
last (new) chapter of the book, “The Casino,” Fowler describes
how outraged the CIA was when Assange published their hacking tools,
known as Vault 7, on Wikileaks: “Sean Roche, the deputy director of
digital innovation at the CIA, remembers the reaction from those
inside the CIA. He said he got a call from another CIA director who
was out of breath: ‘It was the equivalent of a digital Pearl
Harbor.’” Below is my recent interview with the author.

* Note: Upon his release of the
Pentagon Papers, Daniel Ellsberg was referred to as “the most
dangerous man in the world.”

             

What is the up-to-date
status of Julian’s health?

It seems quite clear that there is
an attempt by the British and US administrations to destroy Assange,
either driving him to suicide or a psychological breakdown. He has
had a lung condition for a number of years, which has not been
properly treated, and is clearly suffering from huge stress. During
his last court appearance over a video link, there were long pauses
between his words, even when speaking his own name.

When Chelsea Manning was
imprisoned at Quantico she spent 23 hours per day in solitary
confinement and was stripped naked at night. How does Julian’s
treatment at Belmarsh compare? Manning’s treatment was said to be
an attempt to coerce her into ratting on others, including,
presumably Assange. What do you see as the ultimate purpose of
Assange’s treatment? And how does it amount to torture?

The ultimate purpose of Assange’s
treatment is a warning to others. Particularly other journalists.
It’s the modern day equivalent of crucifixion, putting heads of
enemies on spikes, or public hangings. The torture of Assange
involves two main areas: being confined to three rooms in a single
building for 7 years, and unable to leave without fear of arrest and
extradition to Sweden which was playing an underhand role to allow
Assange to be extrdited to the US. As the UN rapporteur on torture
Nils Meltzer wrote that never in the two decades he had spent
investigating war crimes had he ever seen such a ganging up of so
many powerful nations against one individual. It is a testament to
Assange’s mental strength that he resisted at all.

No effort was made by the
Swedes to “question” Assange once he was lifted from the
Ecuadorian Embassy, suggesting that their purpose all along was, as
Assange and his defenders averred, a pretext for hand-over. You’d
think there was some way to nix the bail jump charge given this
likelihood of intergovernmental collusion. Thoughts?

There are no outstanding
allegations for Assange to answer in Sweden. They were always only
allegations, rather than charges. It is important to understand that
if the Swedish prosecutors had charged Assange, they would have had
to reveal the evidence of the ‘offences’ to his lawyers upon
which those charges were based. And the evidence was not only thin,
it pointed to a conspiracy. So it was possible to keep Assange in the
embassy, while the UK prosecuting authority worked at ways of getting
him extradited to Sweden. 

There seems little doubt that the plan all
along was to use Sweden as a holding pen for Assange as the US
applied for his extradition. It is possible he could take his case to
the European Court of Human Rights (ECHR), but the Brexit decision,
makes this area extremely murky.

Can you provide more
details about the UC Global, the Spanish company brought into the
Ecuadorian Embassy to spy on Assange? Do we know more about what data
that they gathered? Has a more definitive connection to the CIA been
made? Has any further effort been put into place to quash the
extradition process based on this fact alone? (He could never expect
a fair trial back in the US if such surveillance and potentially
framing were done.)

UC Global not only recorded
hundreds of conversations inside the Ecuadorian embassy, but also
photographed
the phones [and] their location identifying IMEI numbers
,
passports and other documents of everyone who visited Assange in the
embassy between 2015 and 2018. It’s my understanding that the case
running in Madrid at the moment against the former CEO of UC Global,
David Morales, who is charged with illegally spying on Assange and
his lawyers (a specifically illegal act in Europe) will be used by
the Assange legal team to argue that the US extradition case should
be thrown out. It is my understanding that if any material gathered
spying on Assange and his lawyers is used, or even known about, by
those involved in the US prosecution – the charges must be
withdrawn. There has been no definitive connection to the CIA. The
closest I have managed to make the link is to the State Department
and White House confidantes.

Snowden’s, Permanent
Record
is one of the best reads I’ve had in quite some time.
You could argue that his revelations are equally, if not more
significant, than what Assange offers up through Wikileaks. Where do
you stand on the difference of value, if any, between Wikileaks and
the Snowden revelations?

The main differences are: Assange
is a recipient of information which as a journalist he publishes.
Snowden is a source. When it comes to quantifying the different
values of their work, Assange mainly provided information and
analysis, whereas Snowden exposed intelligence gathering systems. In
the source-journalist relationship, they both need each other. Both
exposed the activities of a war-making machine. Without Assange it is
unlikely that we would have had Snowden. It was WikiLeaks that opened
up the public on a truly massive scale to a secret world of horror
and deception which until then had been largely hidden from view. For
Snowden’s part he brought the argument home that it wasn’t just
foreign governments who were being spied on, it was the Americans
themselves. They both played a significant and at times overlapping
role in revealing the truth about the world we’re in.

Assange and Snowden seem to
have had their differences over the years. Snowden describes in PR
how he chose his nickname: “The final name I chose for my
correspondence was ‘Verax,’ Latin for ‘speaker of truth,’ in
the hopes of proposing an alternative to the model of a hacker called
‘Mendax’ (‘speaker of lies’)—the pseudonym of the young man
who’d grow up to become WikiLeaks’s Julian Assange.” (p.193)
There was irritability there between them, and Snowden didn’t trust
Assange with his life (fearing that a dump, rather than a
journo-processed revelation system, would close off future
whistleblower arguments). His first choice had been the
NYT,
but their suppression of James Risen’s 2004 pre-election piece on
STELLARWIND enraged him and he ended up going with Greenwald
et
al
, instead.
Snowden suggests character differences between the two, but on the
other hand Assange really pissed the US government off when he sent a
woman to rescue Snowden from Hong Kong. Some of us thought Obama was
going to shoot down Bolivia One with president Evo Morales on board
because Obama thought Snowden was onboard.

 

I see in Permanent
Record
Snowden says he
decided not to go with WikiLeaks because of a change of policy to
publish material unredacted, or ‘pristine’ as he calls it. Not
sure why he says this because WL policy is to redact. [Here’s
Snowden’s explanation
.] WL did put all the
Iraq/Afghanistan/Cablegate documents online un-redacted, but only
after David Leigh of the
Guardian
published the password — and the material was already out on the
internet. I’ve never asked Assange this, but there is another
Mendax. In the 1920s an Australian science fiction writer Erle Cox’a
Mendax was an eccentric inventor. Mendax experiments with ‘matter
transmission’ ‘invisibility’ and ‘extracting gold from
seawater’. There is a tension between the two, no doubt about it.
Snowden still errs on the side of secrecy and Assange on the side of
publication, possibly the difference between an ex-intelligence agent
and a journalist.

Covid-19 seems to be the
wild card in the deck, vis-a-vis Assange’s extradition to the US.
If he doesn’t contract the illness in prison, then his extradition
next year could prove problematic — courts, protests, circus. How
do you think the virus will affect the legal proceedings? Do you
think he’ll be better off under Biden’s DOJ? Or worse, given the
perceived threat to the Democrats he represents? Do you see a way for
his defense to exploit the DNC/Russia hack dishonesty?

Not sure how Covid will impact
anything much, other than slowing down the process, which in itself
is extremely problematic for Assange. He’s already been in prison
or under house arrest (including the embassy) for nine years. I’m
not sure what it takes to embarrass the UK government into refusing
the extradition request, but the new indictment is surely turning the
political prosecution into a farce. The US now wants to re-arrest
Assange to wrap in a new indictment because the first one was likely
to fail. In past years it might have been possible for the UK
Government to reject this deceptive or incompetent behaviour by the
US, but Britain is a spent force now on the world stage, and the US
can do whatever it wants.

As for Biden’s DoJ, he’s called
Assange a ‘high-tech
terrorist
’ and has recently said though he favours freedom of
the press it should not compromise US national security. Not much
hope there.

One hope Assange has is the
possible pardoning of Snowden. It plays to Trump’s ‘deep state’
argument that the intelligence agencies are out of control and were
involved in the fabrication of Russian collusion. [Here’s Snowden
referencing his work for the
“Deep State”
] Assange’s work has exposed CIA atrocities
(which supports Trump’s position) but WikiLeaks has also revealed
evidence of war crimes by the US military, an establishment so
admired by his core supporters. I fear that a Snowden pardon, much as
I would personally welcome it, would only further isolate Assange.

If
Assange goes down, do you see a future for journalism in the world —
given America’s so-called leadership in this area, by way of the
holy first amendment, but with dwindling global newspapers. The

Guardian, WaPo
and
the
NYT
remain the only papers of record available in every international
terminal in the world — and sales falling for them, the fight over
what’s real news and what isn’t underway (a proxy war to control
the narrative), how do you see the fight for journalism ahead?

If Assange goes down, it will be
the third domino. First, the rising power of executive government;
second, the destruction of the, at times, countervailing power of the
mainstream media, including public broadcasters who draw their
political power from their audiences (and thus to a certain extent
are independent). The internet has savaged media budgets which has
weakened the overall media environment and empowered governments to
attack and cut public broadcasters. Assange who used the internet as
a weapon for journalism provided a way to re-energise old media
structures — engage readers and challenge executive government
authority. He provided a way to democratise journalism. It is the
reason he is such a threat to the hegemony of the US led five eyes
nations, who until recently in a uni-polar political and strategic
world, have ruled supreme.

I sometimes marvel at the
effect on journalism and even constitutional issues in America that
Australians have had. Early on, Assange seems to have declared war
on
the DoD and, later, the US State Department; John Pilger has,
with his interview with the CIA “rogue
Duane Clarridge, exposed the full fuckin hubris of American foreign
policy; and, Fox News has so dumbed down the political conversation
in America that it may be heading for a fate like that depicted in
Idiocracy.
Any thoughts?

There’s a strange contradiction
in Australia. Australians are very conservative, and cautious, but
part of the national identity is tied to the notion of
anti-authoritarianism, dating back to the nation’s convict past.
The degradation of the mainly poor, transported to Australia from the
UK and Ireland two centuries ago for often minor crimes, created a
bedrock of antagonism against the ruling ‘elites’. This long
history of dissent in Australia has produced outstanding journalists
such as Pilger and Assange, Wilfred Burchett and Philip Knightly. I
can think of no better way to explain how Assange and Murdoch became
two of the most influential global media figures in the past century.
Murdoch rose to power as an anti-establishment figure in the UK and
Assange has done the same on a global basis.

More articles by:John
Kendall Hawkins

John Kendall Hawkins
is an American ex-pat freelancer based in Australia.  He is a
former reporter for The New Bedford Standard-Times.

=======================================

Voor meer berichten over Julian Assange, Edward Snowden, Chelsea Manning,  CIA en/of Wikileaks, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Duitse politie rolt illegale sigarettenfabriek op

Gisteren op WDR5 in het nieuws: de (Duitse) politie rolt een illegale sigarettenfabriek op in Kranenburg (en dat weer in reusachtig grote blauwe Rizla vloei).

In de fabriek werden waarschijnlijk al vanaf 2016 het enorme aantal van 10 miljoen sigaretten per week geproduceerd…… Men gaat ervan uit dat die sigaretten met name naar Groot-Brittannië gingen, waarschijnlijk is de prijs daar nog hoger dan in Duitsland en Nederland……

De Duitse douane en politie hebben met hulp van de Nederlandse douane een illegale sigarettenfabriek opgerold in Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen. In de fabriek konden 10 miljoen sigaretten per week worden geproduceerd.

En dan stelt men jaar na jaar dat het aantal rokers flink vermindert, gelul van een dronken aardbei, zo blijkt ook ten overvloede uit dat nieuwsbericht……

Het is wel zeker dat men zich bij de georganiseerde misdaad kapot lacht als er weer een accijnsverhoging op tabak wordt doorgedrukt, iets dat bijvoorbeeld Wanda de Kanter, kruisridder tegen roken, telkens weer ontkent…..

De Duitse douane en politie hebben met hulp van de Nederlandse douane een illegale sigarettenfabriek opgerold in Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen. In de fabriek konden 10 miljoen sigaretten per week worden geproduceerd.

Waar figuren als longarts de Kanter en haar collega Pauline Dekker wel voor zorgen is dat mensen die in armoede leven ten eerste zullen zoeken naar illegale sigaretten en zo de vraag daar naar stimuleren, ten tweede: elke sigaret die deze mensen roken, wordt ten volle opgerookt: men neemt meer trekken van een sigaret dan ooit tevoren en rookt ze bij wijze van spreken op tot het filter, daarmee worden die mensen nog ontvankelijker voor kankerontwikkeling…… Nee, echt een succes die prijsverhogingen!! 

Vergeet voorts niet dat mensen die in financiële problemen zitten, vaak gepaard gaand met scheiding, alcoholisme en andere ellende als je kind niet te zien krijgen, niet gemotiveerd zijn om te stoppen met roken en elke prijsverhoging van tabak daarbovenop zorgt voor nog minder motivatie….. Australië is wel het bewijs dat prijsverhogingen niet werken, er is geen westers land waar meer illegale sigaretten worden gerookt dan daar!! (voor het overgrote deel gesmokkeld, zoals ook hier en in andere westerse landen waar de tabaksprijs achterlijk hoog is….)

Jaarlijks zouden in Nederland 20.000 mensen sterven aan de gevolgen van roken, een aantal dat benaderd wordt door kankers en andere ernstige ziekten als gevolg van het langdurig inademen van auto-uitstoot, dat ligt op 18.000 op jaarbasis (en een groot aantal kinderen dat jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot)…… Het aantal huidkankers zou intussen op 17.000 per jaar liggen, een aantal dat nog flink zal groeien, zo is de verwachting (vanwege o.a. de vergrijzing)…… Al gaan natuurlijk lang niet al die patiënten dood (gelukkig!) Borstkanker is trouwens ook een grote doodsoorzaak, 3.000 mensen per jaar (en ook hier 17.000 patiënten op jaarbasis…..). 

Maar de douane is blij met alle zinloze inzet op tabakssmokkel, immers de vraag genereert aanbod en in dit geval ook misdaad!!

Oh, nog vergeten, ik ben altijd beschikbaar om illegale sigaretten te verbranden, als de politie of douane behoefte heeft aan destructie ruimte……

Cancel culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van meningsuiting…….

Viel afgelopen zaterdag met m’n neus in de ranzige boter toen ik rond 18.15 u. thuiskwam en Radio1 aanzette. Men sprak over Bol.com dat ervoor heeft gekozen alle uitingen op verpakkingen die met zwarte piet te maken hebben niet meer te zullen bezorgen en ondanks dat daar niets op aan valt te merken was er één gast (v) die wat tegensputterde….

Anders werd het na 18.30 u. toen men sprak over ‘cancel culture’, een zaak die zeker ook met de ‘cultuur van zwarte piet’ te maken heeft, maar die is ‘overgewaaid’ uit de VS n.a.v. de Black Lives Matter (BLM) protesten. Met dat cancel culture bedoelt men mensen die bepaalde figuren openbaar ‘aan de paal willen nagelen’ als ze uitspraken hebben gedaan die totaal niet door de beugel kunnen zoals racistische of seksistische uitspraken, dan wel door het boycotten van bedrijven die middels reclame uitingen of namen van producten anderen vernederen en beledigen…. (waar een combinatie van beiden mogelijk is, bijvoorbeeld een directeur van een bedrijf die anderen op een smerige manier beledigt*)

De vrouw die eerder al wat tegensputterde, Raisa Blommestijn, een ‘docent/onderzoeker’ aan de universiteit van Leiden, ging nu helemaal los, volgens deze feeks verpesten hele kleine groepen pleziertjes als zwarte piet, alsof er intussen niet al een fikse beweging is, van ook witte Nederlanders, die niets meer met deze voor gekleurde mensen beledigende en vernederende karikaturale slavenfiguur te maken willen te hebben…..

Alsof zwarte piet bij onze cultuur hoort, terwijl men hier pas in de 60er jaren op grote schaal sinterklaas ging vieren…… 

Raisa Blommestijn on Twitter: "Gisteravond was ik te gast bij ... 

de fascistische racist Raisa Blommestijn
 

Volgens Blommestijn is ook het veranderen van namen van producten als moorkop, huidkleurige panty’s (uiteraard wordt hiermee de witte huid bedoeld), negerzoen en zigeunersaus, een aantasting van onze cultuur….. Panty en snoep/eet cultuur!! ha! ha! ha! ha! Ze ging nog even door en bleef maar hameren op ‘heel kleine extremistische groepen’ die onze vrijheid van meningsuiting te grabbel gooien……. Heel kleine extreme groepen die bepalen wat wel en niet kan….. 

Weet je wat extreem is Blommestijn? Witte fascistisch racistische groepen die grof geweld gebruiken tegen gekleurde mensen die zich verzetten tegen discriminatie, vernedering en belediging middels de belachelijke zwarte piet figuur!!! (overigens ook geweld tegen witte Nederlanders, die zich hier tegen verzetten) Of wat dacht je van mensen die zich kwaad maken over etnische profilering door de politie, of vanwege geweld dat onterecht tegen hen wordt gebruikt door diezelfde politie……. Waar de kinderen van gekleurde mensen elk jaar voor, tot een paar dagen na sinterklaas maar al te vaak worden gepest doordat ze worden uitgescholden voor ‘zwarte piet…’ Ach dat begrijpt universitair docent Blommestijn logischerwijs niet, laat staan dat ze ook maar iets van empathie bezit om zich e.e.a. in te kunnen beelden…… 

Nogmaals: ‘het sinterklaas feest’ maakt nog lang geen deel uit van onze cultuur, het grootste deel van Nederland begon dit pas te vieren in de 60er jaren!!

Hoe is het mogelijk dat deze wel heel kleingeestige flapdrol docent is aan de universiteit van Leiden??? Wat is dit??? (tekenend ook dat de extreem rechtse omroep WNL deze hufter uitnodigt, een omroep die vanwege het veel te geringe ledental nooit had mogen worden toegelaten tot het publieke bestel!!)

Voor meer berichten over zwarte piet, racisme, etnisch profileren, discriminatie, pesten en/of vrijheid van meningsuiting, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label BLM (Black Lives Matter) toegevoegd, dit is als eerder opgemerkt één van de oorzaken waarom men nu zoveel over ‘cancel culture’ spreekt (op Engelstalige zenders). 

* Zoals de intussen al lang overleden baas van Blokker die opmerkte dat hij geen bijstandsgerechtigden (door hem: bijstandstrekkers genoemd) in zijn winkels wenste daar ze zouden stelen…….

Zie ook:

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië‘  

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

Frankrijk
stal 21 miljard dollar van voormalige slaven als schadeloosstelling
voor de ex-slavenhouders, zoals ook Nederland dat toestond
‘ 

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada

PS: volgens Wikipedia is de vertaling voor cancel culture: ‘afrekencultuur’, een echt ‘lekkere’ negatieve vertaling’, die overigens werd gebruikt voor de wil van een groot aantal mensen om politici en anderen die hun boek ver te buiten waren gegaan, te vervolgen, daar het daar maar al te vaak aan ontbreekt….. Daarvoor bedacht men deze negatieve uiting om zo aan te geven dat het om vervelende mensen ging die vervolging eisten en die het ‘mooie politieke spel’ verstierden (overigens, waarom zou je een vertaling zoeken voor ‘cancel culture’, immers als men een Engels woord kan gebruiken in dit land doet men dit tot vervelens toe, neem alle flutreclames met Engelse woorden, zelfs met Engelse werkwoorden die men op z’n Nederlands vervoegt, of zelfstandige Engelse naamwoorden waar men een ‘Nederlands werkwoord’ van maakt…???) 

Donald ‘Darth Vader’ Trump: strijder voor het licht….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren werd Donald ‘Darth Vader’ Trump tijdens de Republikeinse conventie voorgesteld als strijder voor het licht, strijder tegen de duisternis, anarchie en terreur van links…. Links: waarvan men o.a. de Democratische Partij ‘beschuldigt…’ Democraten links ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Space And Race | You and Me, Dupree

Trump: oorlogsmisdadiger, fascist, racist, aartsleugenaar, volksverlakker, corrupt, misdadiger en……  ‘strijder voor het licht!!’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Vooruit, nog één:

De Azijnpisser: Donald 'Darth Vader' Trump verklaart ruimte tot ...

Zie ook:

Donald ‘Darth Vader’ Trump verklaart ruimte tot oorlogsgebied en laat Duitsland en haar bedrijven weten dat men zich heeft te schikken naar de VS wensen

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië

Het zal
een ieder wel duidelijk zijn dat de VS maatschappij racistisch is, of
het nu gaat om onderdak, de gezondheidszorg, onderwijs of het financiële
systeem (hypotheken enz.) t.b.v. de gekleurde bevolking, is
gelijkheid met het witte deel van de bevolking ver te zoeken…..

Ook het
justitiële systeem is doordrenkt van racisme, zwarte en andere
gekleurde mensen lopen in verhouding veel vaker de kans (zwaar) te worden gestraft voor misdaden,
dan de witte meerderheid…. Niet voor niets dan ook dat de
gevangenissen onevenredig zijn bevolkt met zwarte (en anders
gekleurde) minderheden……. Lullig genoeg zitten er zelfs mensen al meer dan 20 jaar vast omdat ze 3 maal een misdaad hebben begaan, en dan gaat het bepaald niet om moord, roofoverval of andere ernstige misdaden………

Door een
meer dan achterlijke bepaling in de grondwet van de VS en dan bepaald
in het deel waarin slavernij wordt verboden zit een fiks gat: de
grondwet stelt dat slavernij of onvrijwillige tewerkstelling niet zal
bestaan in de VS of in gebieden waar haar jurisdictie geldt, behalve als
straf voor een misdaad waarvoor men overtuigend als schuldige is
aangewezen……. Uiteraard is dit geen letterlijke vertaling, echter
daar komt deze ‘loophole’ wel op neer…….

Tel dat
eens op bij het feit dat de meeste gevangenissen in de VS door een
beursgenoteerd bedrijf worden bestuurd en je snapt dat de slavernij
weer welig tiert in de VS, gevangenen krijgen niets of amper betaald
voor hun werk en van de overheid wordt een gelijkmatige stroom van
gevangenen gevraagd, zodat de gevangenissen economisch levensvatbaar blijven,
waar deze in werkelijkheid fikse winsten schijnen te behalen voor de
grofgraaiers die men aandeelhouders noemt……..

Lees en
teken ajb de petitie van het Care 2 team, aan deze vorm van moderne
slavernij moet een eind gemaakt worden, zeker na alle geweld tegen
vreedzame demonstranten die volgde n.a.v. de politiemoord op George
Floyd! 

Overigens is de woede van gekleurden die wel geweld
gebruikten te begrijpen, immers zij leven voor een overgroot
deel in armoede en krijgen veel minder betaald dan hun witte collega’s (als die een bepaald soort werk al willen doen), terwijl men hen het stemmen onmogelijk probeert te maken…….. (en dat lukt bij elke verkiezing ‘redelijk goed…..’)

Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het bestrijden van een bosbrand op 28 september eveneens in Californië

AFP
Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het
bestrijden van een bosbrand op 28 september 2019 eveneens in Californië

Onder de eerste petitie is nog een extra petitie van het Care2 team toegevoegd, deze ontving ik vanmorgen in m’n mail. Deze petitie gaat in tegen een nog schandaliger vorm van slavernij, die overigens in de eerste petitie al even is aangegeven: in Californië zijn weer een groot aantal bosbranden en daar er behoefte is aan een enorm aantal brandweerlieden, die echter niet voorradig zijn, worden gevangenen gedwongen mee te helpen bij het blussen van deze bosbranden…… Dit bluswerk is al gevaarlijk voor geroutineerde brandweerlieden, laat staan wat dit betekent voor gevangenen die geen ervaring hebben met dit werk….. Overigens ook vorig jaar gebeurde e.e.a., zie foto hierboven. 

De gevangenen die dit werk meermaals hebben uitgevoerd, komen ondanks hun opgedane kennis, als ze vrijkomen, nooit in aanmerking voor een baan bij de brandweer, dat geldt overigens voor alle kennis over beroepen die ze elders in de gevangenis hebben opgedaan, zoals die voor het produceren van bepaalde goederen…..

In de eerste petitie nog even aandacht voor de andere gevangenen die volop ontsmettingsmiddelen produceren, veel te dicht op elkaar gepakt, maar ach, ‘het gaat ten slotte alleen maar om gevangenen……’

En dan durft de fascistische racist Trump op de Republikeinse conventie te zeggen dat juist hij tegen racisme is…….

Teken beide petities ajb mensen en geeft het door!

De VS, ‘het land van de ongekende mogelijkheden’, in uiterst negatieve zin wel te verstaan!!!

This Constitutional loophole makes slavery still legal in the U.S.

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Slavery
is still legal as long as this loophole is in the U.S. Constitution.
Demand an amendment to truly and fully abolish slavery, now!

Racism exists in every single
system that makes up the United States’ infrastructure —
healthcare, education, credit, and finance, to name just a few. But
one of the most blatantly racist structures is the
criminal
justice system, where a disproportionate amount of imprisoned people
are Black.

When they are imprisoned, Black folks are stripped of their rights
thanks to the 13th amendment of the Constitution. This amendment,
meant to abolish slavery, actually just dressed it up in different
clothes by including this massive caveat:

“Neither slavery nor
involuntary servitude,
except
as a punishment for crime whereof the party shall have been duly
convicted,
shall exist
within the United States, or any place subject to their
jurisdiction.”

People in prison are forced to
perform labor for free or shockingly low pay, while kept locked up
and being denied their autonomy. Additionally, prisons compel
incarcerated people to pay for basic necessities like calling their
families and reading library books.

Some inmates have been forced to
risk their lives fighting fires even though they won’t be eligible to
become firefighters — or to enter many other professions — upon
release.

Others are now making hand
sanitizer for COVID-19 while being packed into overcrowded spaced
where the disease runs unchecked, with minimal (if any) protections.
Prison labor is
modern-day slavery, but we have the power to end it.
Sign
the petition and urge Congress to introduce a new amendment to the
Constitution, nullifying the 13th amendment and replacing it with one
that abolishes slavery COMPLETELY.

Thank
you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S. We
have to close this loophole in the Constitution that allows for
modern-day slavery.
Sign
the petition.

———————————————

Climate
change is burning California. In response, California is choosing to
burn its inmates.

Miranda B., Care2 Action Alerts actionalerts@care2.com

California is, once again,
on fire. From north to south, wildfires are raging and causing even
more unprecedented death and destruction.

And it’s getting worse every year, due to Trump administration
policies that continue to let climate change spiral out of control.
But since California doesn’t have enough salaried, professional
firefighters to combat these disasters,
the
state is turning to prisons.

Locked up, shackled, with their rights and freedoms stripped away,
incarcerated people — who are disproportionately Black and Brown —
have little control over their lives, and the state is fully
exploiting this fact.

To make up for the shortage
in firefighters, prisons are compelling inmates to go out and battle
the flames — paying them as little as $2
a
day
to put their
lives on the line,

while denying them the opportunity to become professional
firefighters upon release. But because prisons have been the sites of
some of the largest COVID-19 outbreaks in the country, due to cramped
conditions and insufficient masks and hand sanitizer, many
incarcerated people are simply too sick to help.
The
answer to this problem is not to shove more prisoners into the flames
— it’s to fight climate change and stop these fires once and for
all.
Please
sign the petition demanding that the federal U.S. government take
action against climate change and send federal aid now!

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

 

==============================

Zie ook: ‘Lacino Hamilton zat 26 jaar onterecht vast in Michigan, nu is er schandelijk genoeg een bedelactie nodig om zijn leven op de rails te krijgen……

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners….. 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter (o.a. voor berichten over de demonstraties in de VS).

Nog een paar dagen en de uitbreiding van de Trans Mountain Pipeline kan een feit zijn………

Liberty
Mutual is een verzekeringsmaatschappij die over een paar dagen de
beslissing neemt of het door zal gaan met het verzekeren van de Canadese Trans
Mountain Pipeline (TMP) en de uitbreiding daarvan (TMX (pijpl.), waar de eerste de natuur al zwaar heeft vervuild met lekken….. De uitbreiding zal weer heilige gebieden van
de oorspronkelijke volkeren ernstig vervuilen en daarmee tevens de rechten van
die volkeren nogmaals met voeten treden……. 

Zoals gezegd ook de uitbreiding van de TMP zal in de toekomst op zeker gaan lekken, zoals het al in gebruik zijnde deel van deze pijpleiding…. Alle oliepijpleidingen gaan lekken en dat voor het overgrote deel al
heel snel na de aanleg, daarmee zullen de gebieden (grond en
rivieren), ook die van de oorspronkelijke volkeren, voor vele
decennia niet meer zijn te gebruiken……..

Key facts about the Trans Mountain pipeline expansion | Times Colonist

Lees en teken de petitie van Rainforest Action Network ajb, deze is gericht aan de CEO van
Liberty Mutual, David Long en zorg daarmee dat men nu eens eindelijk
de rechten van de oorspronkelijke volkeren wel eerbiedigt, dit keer zoals gezegd
in Canada, waar deze mensen zoals die in de VS een zwaar ongelijke
behandeling krijgen in vergelijking met de witte import uit Europa, die hen NB bijna hebben
uitgemoord…….. Bovendien moeten we stoppen met het nog meer
verbranden van fossiele brandstoffen willen we de klimaatverandering
nog enigszins afremmen…..

Weg
met de Trans Mountain Pipeline!!

Geeft
het door mensen, we hebben nog maar een paar dagen de tijd!!

Deadline: One week to halt the Transmountain Pipeline

Elana Sulakshana –
Rainforest Action Network

Court quashes Trudeau's approval of Trans Mountain pipeline ...

In
just one week, Liberty Mutual will decide whether it will keep
insuring the destructive, rights-violating Trans Mountain Pipeline:
They
need to hear from YOU today.

The fight against the Trans Mountain
pipeline has been led by powerful Indigenous resistance on the ground
and in the courts for more than a decade. All of their efforts, and
pressure from people like you, have brought us to this day: The
day a decision by insurance giants could spell the end of this
pipeline. When we stop the flow of insurance money, we stop the flow
of oil.

Take Action

Because of you, Liberty Mutual
is feeling the pressure to drop the Trans Mountain pipeline
,
but it still hasn’t confirmed whether or not it will continue to
insure the destructive, rights-violating project — and the deadline
to decide is next week! 

The heat of the climate crisis and the
fire season is on because Liberty Mutual continues to insure
projects like this.
Urge
Liberty Mutual CEO, David Long, to drop Trans Mountain and insure our
future instead.

https://act.ran.org/page/21631/action/1?ea.tracking.id=e_en&en_og_source=e_en&utm_medium=Email&utm_source=EngagingNetworks&utm_campaign=utm_campaign&utm_content=Climate+-+Insurance+-+8.24.2020+C&ea.url.id=566374&forwarded=true

Let’s make one thing very clear,
Willem, Liberty Mutual could halt the expansion and operation of
Trans Mountain just by refusing to insure it. Instead, it continues
to insure climate destruction and leave communities high and dry in
the crisis of its own making. 

Next week, that could all
change if we let Liberty Mutual CEO, David Long, know that the only
option is to DROP Trans Mountain.

Take Action

Last month, we delivered 50,000+
petition signatures to CEO David Long’s house and invited him to
our virtual rally, but he refused to join or talk to us. At the
moment activists delivered those petitions to his doorstep, over 350
people joined that virtual rally and made hundreds of phone calls to
Liberty Mutual.

We’ve shown up at Liberty Mutual’s
HQ in Boston and their office in Seattle with a clear message:
Stop
insuring the climate crisis and start insuring our future and a
liveable climate.
 

This is Liberty Mutual’s chance to
start being on the right side of history.
Can
you send a message to CEO David Long and urge them to make a public
commitment to cut ties with Trans Mountain?

Our goal is to reach 100,000 letters total, and we only have a week,
so please, act now:

Take Action

It’s time Liberty Mutual does its
job to insure communities and a liveable climate, instead of
pipelines and destruction. 

For people and planet,

Elana
Sulakshana
Energy Finance Campaigner
Rainforest Action
Network

========================================

Voor nog veel meer berichten over ‘Indianen’, TMP en /of olievervuiling, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook de volgende afkortingen van pijpleidingen toegevoegd, ook deze gaan over de gebieden van de oorspronkelijke bewoners (‘índianen’), waar TMX pijpl. staat voor Trans Mountain pipeline expension (in feite de uitbreiding van de TMP, het onderwerp in dit bericht), verder afkortingen van de pijpleidingen: Keystone XL (voor het grootste deel in de VS, beginnend in Canada) en DAPL (deze pijpleiding ligt in de VS en begint in North Dakota).

US Postal Service wordt in hoog tempo uitgekleed om stemmen per post tegen te gaan, plus de teloorgang van Post NL

Hoewel Trump eerder een voorstander was van stemmen per post, heeft hij de US Postal Sevice (USPS) tot doel gemaakt van een kruistocht om deze dienst de nek om te draaien, het lijkt Nederland wel, waar de voormalige minister van Economische Zaken, VVD hufter Kamp, samen met Herna Verhagen, de grofgraaier van Post NL, grote stappen hebben gezet om deze postdienst de nek om te draaien….. Het enige verschil met de VS is dat het hier in een trager tempo gebeurt.

Afgelopen zondag in het Radio1 nieuws van 8.00 u. een bericht over de strijd in de VS tussen de Democraten en de Republikeinen over de USPS, waar Trump het stemmen per post onmogelijk wil maken, daar dit grote fraude in de hand zou werken…… Aanleiding voor dit bericht was een wetsvoorstel van het Huis van Afgevaardigden om de bezuinigingen op de USPS terug te draaien…. De Democraten zijn (terecht) bang dat deze bezuinigingen ten koste zullen gaan van het aantal Democratische stemmen……..

Trump heeft begin dit jaar al eens laten weten dat wanneer de hele achterban van de Democraten die mag stemmen en dat zou kunnen doen, de Republikeinen nooit meer aan de macht zullen komen……

Voor de zoveelste keer viel het me op dat de NOS niets vertelt over de al doorgevoerde bezuinigingen, het aanstellen van een Trump-lakei als directeur van de USPS en het ontslag van een aantal andere topfiguren van deze postdienst…… Verder wordt er al helemaal niet gerept over het feit dat een groot aantal postsorteermachines is verwijderd en vernietigd, waardoor de kans bijzonder groot is dat een aanzienlijk deel van de VS burgers  niet eens per post zal kunnen stemmen……..

Het lijkt wel of de Trump administratie lessen heeft getrokken uit de manier waarop hier langzaam maar zeker de postdienst de nek wordt omgedraaid:

  • postbodes zijn ingeruild voor mensen (‘bezorgers’) die zwaar worden uitgebuit en gezien de mensen die ik af en toe zie, zou het me niet verbazen dat Post NL daar ook nog subsidie voor krijgt (‘mensen met een vlekje….’)
  • de postkantoren zijn weg, eens ons aller eigendom en voor de verkoop nog opgeknapt op kosten van ons de belastingbetalers……. Daarmee is ook de service voor een fiks deel vernietigd, nu moet je  naar winkels waar men amper of geen tijd heeft voor deze service……
  • ruim meer dan de helft van de brievenbussen is intussen verwijderd (eerder was er in dorpen en steden een brievenbus binnen een straal van 500 meter daar is 1 kilometer van gemaakt, een afstand die voor veel ouderen niet is aan te lopen) 
  • als ik me niet vergis zijn er nog maar een paar sorteercentra over in ons land…… 
  • in plaats van te zorgen dat men de post blijft gebruiken, hebben Verhagen en Kamp (plus diens voorgangers) ervoor gezorgd dat de postzegel steeds duurder is geworden, waardoor men de post steeds minder gaat gebruiken en als gevolg daarvan geeft Economische Zaken Post NL weer toestemming de postzegel nog meer in prijs te verhogen, enz. enz……)
  • Postbezorger Sandd zou dit jaar beginnen met het bedienen van de consument en dat tegen fiks concurrerende prijzen vergeleken met Post NL, echter ook daar hebben Verhagen en de staatssecretaris van Economisch Zaken, hare CDA kwaadaardigheid Keijzer, een stok voor gestoken en besloten dat Post NL dat bedrijf mag overnemen (daarmee ingaand tegen de uitspraak van de rechter en het advies van de Autoriteit Consument & Markt)….. Schandelijk genoeg gaven de vakbonden toestemming voor die overname: ‘zij zouden er nog van alles hebben uitgesleept voor het personeel…..’
  • Post NL buit schoolkinderen uit via haar dochter de reclame verspreider Netwerk VSP, een taak die makkelijk door de postbezorgers zou kunnen worden gedaan, waarmee tevens het aantal postbezorgingen flink zou stijgen, maar nee, Economische Zaken en Verhagen buiten daar liever kinderen voor uit…..

Topgraaier Verhagen in haar peperdure Post NL designkantoor: 
PostNL mag Sandd niet overnemen van toezichthouder (update) - Emerce

Behoorlijk schunnig was ook het verbod van Kamp en Rutte 2 (CDA en PvdA) op de verkoop van Post NL aan het Belgische Bpost, dit daar de postbezorging een te belangrijke dienst is om aan een buitenlandse partij over te laten…… ha! ha! ha! ha! ha! En dat terwijl de top van Post NL samen met Economische Zaken, de postbezorging de nek omdraait!!! Wat een smerige oplichters!!! Achteraf blijkt dat Post NL NB zelf werkzaam is in België!!!

Niet voor niets dat men van de post af wil, immers de post is een heel stuk moeilijker te controleren dan het internet en de telefoon, die in ons land op grote schaal worden getapt…….. Hoe minder post er wordt aangeboden, hoe makkelijker die post is te controleren…….

Zie ook:

Post NL verkoopt Italiaanse dochter om zich meer te richten op de Nederlandse en…. Belgische postmarkt!!‘ 

Post NL weigert botweg te voldoen aan de eis van de rechter om de fusie met Sandd terug te draaien‘ 

Post NL niet overgenomen door Bpost, het bedrijf is gezond en klaar voor het opdoeken van de postbezorging……….

Post NL nog niet klaar met vernietiging postdienst, waar de resultaten van de pakketpost tegenvallen

Post NL’s overname van Sandd ‘doorslaand succes’: personeel Sandd gaat er zwaar op achteruit…..‘ 

Post NL draait nu ook de december post de nek om

Herna Verhagen (Post NL) staat voor ‘een goed, bereikbaar en betrouwbaar postnetwerk……’‘ (ha! ha! ha! ha! Wat een oplichter!!) 

Post NL kan met de overname van Sandd definitief een punt achter de briefpost zetten
    

William Moorlag (PvdA Tweede Kamer) wil fusie Post NL en Sandd ten koste van alles

ACM geeft Post NL toestemming de postmarkt verder de nek om te draaien

Post NL wil de belastingbetaler als verplichte sponsor

Post
NL verantwoordelijk voor uitbuiting personeel, die door onderaannemers
onder dwang zelfs drugs en andere verboden zaken vervoeren

Post NL, beleid van directeur Verhagen is een regelrechte ramp, nu zelfs een tekort aan postbezorgers……..

Post
NL draait niet alleen de postbezorging de nek om, maar ook de
postsorteerders, zodat de service nog verder onderuit wordt
gehaald……

PostNL onderuit op beurs na slechte cijfers, ‘oorzaak is een slecht resultaat in de postmarkt….’ ha! ha! ha! ha! ha!

Jongerius (PvdA EU) heeft extra baan bij Post NL……..

Poolse pakketbezorgers uitgenomen door Post NL……..

Kamp (VVD) geeft Post NL voor de laatste keer toestemming de postbezorging nog verder de nek om te draaien………

Post NL eist versoepeling van Rutte 3, zo niet, zal de plattelandsbevolking voor de gevolgen opdraaien……..

Kamer wil maatregelen tegen kapitalistisch fenomeen vijandige overname…. Daar zal je ‘t hebben!

Herna Verhagen (Post NL) de postvolumes zijn helaas weer gedaald en er zal personeel uit moeten……. Post ausradieren deel 85

Aangetekende digitale post…… Knettergek!!

‘Kamp
‘bewaakt’ onze postbezorging: Post NL is ‘mean en lean…’ ha! ha! ha!
ja! Ja, zo kan je een sterfhuisconstructie ook noemen!!

‘Kamp: het gaat goed met de post…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!’ Overname Post NL door Bpost

Post NL heeft slechter resultaat geboekt ‘dan verwacht……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Post NL krijgt toestemming van ACM de postmarkt de nek om te draaien………

Post NL gaat vrolijk door met de post de nek om te draaien…….

Kamp keurt verdere afbraak postmarkt door Post NL goed…….

Post NL breidt bezorgtijden pakketpost uit, terwijl via een sterfhuisconstructie, de postbezorging de nek word omgedraaid…….

Post
NL klaagt over ACM, die de toegankelijkheid van de
‘postdienstverlening’ in gevaar brengt……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Inderdaad dat moet je aan Post NL overlaten, de top van dat bedrijf kan
dat veel beter!!!!