Gistermiddag werd bekend gemaakt dat de EU sancties treft tegen vooraanstaande figuren uit Wit-Rusland (Belarus), bovendien erkent de EU de uitslagen niet van de verkiezingen in dat land…… ha! ha! ha! ha! Het was pas nieuws geweest als de EU deze belachelijke verkiezingsuitslag wel had erkend!!
Echter veel erger is het feit dat de EU nu een grote bek heeft, terwijl het de nieuwe dictators van Europa of beter van de EU, te weten: de premiers Mateusz Morawiecki van Polen en Viktor Orbán van Hongarije wel dreigt met maatregelen, maar verder amper iets onderneemt tegen deze extreemrechtse partijen en hun bestuurders, als de dood dat ze meer Oost-Europese EU leden tegen zich in het harnas jagen…….
Fascist Morawiecki
Morawiecki is lid van de fascistische PiS (Prawo i Sprawiedliwosc, ofwel: Recht en Rechtvaardigheid), ook de president van Polen, Andrzej Duda lid is van deze fascistische partij…… Deze partij werkt in de EU o.a. samen met de Tory Party van Boris Johnson uit Groot-Brittannië en met de SGP en ChristenUnie (CU) uit ons land……. Wellicht daarom dat Nederland zo voorzichtig is met het aandringen op strenge sancties tegen Polen, immers de CU maakt deel uit van Rutte 3 en de fundamentalisten van de SGP steunen dat waanzinnig slechte kabinet…….
Als het gaat om de Hongaarse fascistische partij Fidesz, de partij van Orbán, heeft de woordvoerder van die partij Gergely Gulyàs, minister en vriend van Orbán, laten weten dat het toch deel wil blijven uitmaken van de Europese (eerder: Evangelische) Volkspartij (EVP), daar het eerder dreigde op te stappen nadat de partij maart dit jaar werd geschorst door de EVP…… Vele jaren te laat en lullig genoeg vond de EVP het niet nodig om Fidesz uit de fractie te zetten…… (ach ja de 13 zetels van Fidesz in het EU parlement kan de hypocriete EVP wel gebruiken, verder heeft de EVP lak aan ethisch en moreel handelen…..) Het CDA, ook lid van de EVP heeft jarenlang beweert haar best te doen om Fidesz aan te pakken, echter daar bleef het bij….
Fascist Orbán
Een paar jaar geleden begon men in het CDA Orbán zelfs te steunen (o.a. Omtzigt en de Lange) daar hij een onchristelijke behandeling van vluchtelingen voorstond en doorvoerde….. (onchristelijk daar je volgens een bijbel-jezus-cliché je deur open moet zetten voor vluchtelingen, ja zelfs je bed moet afstaan aan deze mensen, die op de vlucht zijn geslagen voor de illegale oorlogen die de VS, veelal met hulp van andere NAVO-partners in het Midden-Oosten en Afrikaanse landen voert…….)
Tot slot nog dit: grote delen van de Hongaarse en Poolse bevolkingen staan onder druk van de fascisten die hen regeren…….. Laat de EU daarom eerst de balk uit haar eigen oog verwijderen voor het naar de splinter van een ander wijst!!! (om nog eens een ander jezus-cliché aan te halen)
Afgelopen dinsdag weer een optreden van VVD pinokkio premier Rutte en zijn ‘onversaagde’ CDA Corona Don Quichot de Jonge die het volk wezen op hun verantwoording….
Het viel me mee dat dit hufterstel niet nog eens de jeugd beschuldigde van de dood van hun oma of opa……
Alleen nog thuisfeestjes met niet meer dan 6 personen, met meer moet je maar de horeca opzoeken…… ha! ha! ha! ha! En als dat niet blijkt te helpen maken we er 3 personen van!! (met een uitloop naar 2 personen)
Voorts mogen kinderen tot 12 jaar ongebreideld feesten daar men denkt dat die het virus niet kunnen doorgeven, terwijl er voldoende deskundigen zijn die stellen dat dit wel degelijk mogelijk is…… Tussen die wetenschappers zijn er die stellen dat dit zelfs voor het 10de levensjaar mogelijk is, al stellen de meesten dat kinderen het virus kunnen doorgeven vanaf 10 jaar en ouder…….
Rutte en de Jonge afgelopen dinsdag…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (wat zou er achter dat gordijn zitten, aan anti-Coronaklabak?)
De regeringsgetrouwe zendgemachtigde NOS had gistermorgen in haar programma NOS Radio1 Journaal al een socioloog gevonden, die het optreden van de 2 sukkels, Rutte en de Jonge, de hemel in prees, vooral dat ‘knuffelen van tante Sjaan en oom Han’ vond hij geweldig….. ha! ha! ha! ha! ha! Daar bereik je het volk mee, zo kan je de woorden van deze socioloog uitleggen.
Halsema die zich als keizerin van Amsterdam gedraagt, liet dezelfde dag weten dat ook zij de regels aanscherpt, kortom de mondmaskerplicht die zij eerder verplichtte op drukke plekken heeft niets geholpen, immers waarom anders de regels verscherpen?? De GroenLinks keizerin van Amsterdam liet weten dat de horeca gelegenheden ‘s nachts om 00.00 uur dicht moeten en je kan er bijna donder op zeggen dat ze overwogen heeft om een avondklok in te stellen (machtsuitoefening over anderen vinden dit soort figuren lekker), wellicht heeft Klaver, de jessias van GroenLinks, haar wel omgepraat dit niet te doen, maar wat in Halsema’s Coronavat zit verzuurt niet!!!
In hetzelfde NOS Radio1 Journaal had kruk-presentator van den Berg gistermorgen burgemeester Bruls, voorzitter van het ‘veiligheidsberaad’, aan de telefoon en die sprak zichzelf een paar keer fiks tegen. Bruls vond het optreden van Rutte, de Jonge en Halsema geweldig (hoewel hij eerder tegen een mondmasker plicht was, terwijl Halsema deze verordonneerde op drukke Amsterdamse plekken). Bruls liet met zijn loftuiting weten dat hij ook achter het eerder sluiten van de horeca staat en dus vindt dat men het daar niet goed doet….. Echter even later gaf Bruls de horeca complimenten over het omgaan met de Coronaregels…… ha! ha! ha! ha! ha!
Ongelofelijk trouwens dat men nog steeds niet inzet op het veel meer testen van mensen (na aan de universiteit van Oxford te hebben gevraagd welke Coronatest wel goed werkt)….. Immers het is de hoogste tijd om te weten hoeveel mensen het virus al onder de leden hebben gehad en het zal me niet verbazen als dit de meerderheid van de bevolking is. Voorts zou men moeten stoppen met alle belachelijke hysterische maatregelen, laat deze ziekte als een gewone griep uitwoeden en blijf rekening houden met ouderen en chronisch zieken, daar juist onder die mensen het gros van de doden valt!!!
‘Een ritje met de tram, ofwel… machtsvertoon!‘
(van Leefse…..!!!, voormalig Blog van Aaltje E., voor nieuwe (en
oude) berichten op dit blog en haar voormalig blog, zie onderaan deze
pagina, maar beter nog volg je het blog Leefse…..!!!
Bij het zoeken naar gegevens over palmolie gebruik stuitte ik op een schrijven van de Rabobank dat ook stevig investeert in ‘duurzame palmolie’…..’ ha! ha! ha! ha! ha! Palmolie kan niet duurzaam zijn en zal dat ook nooit worden, de vuile oplichters!!
Zolang er ‘duurzame palmolie’ zal worden verkocht, zullen grote delen van oerwouden worden gekapt dan wel platgebrand om daar palmolieplantages te vestigen, daarom is er maar één soort duurzame palmolie: die niet gebruikt wordt, noch in voedingsmiddelen, noch in brandstof!! (ook palmolie in bijvoorbeeld diesel is allesbehalve duurzaam!!)
Hier wat teksten over palmolie op het internet:
Palmolie is een bindmiddel van verzadigd vet, dat het risico op hart- en vaatziekten verhoogt. Zo bevat palmolie 48% verzadigde vetten en olijfolie 14%. Daarnaast zit de stof 3-MCPD in palmolie, wat schadelijk voor de nieren en kankerverwekkend kan zijn.
Hier tekst van het Voedingscentrum over palmolie: Palmolie bevat meer verzadigd vet dan andere oliesoorten. Verzadigd vet staat bekend om de ongunstige gezondheidseffecten. Zo verhoogt verzadigd vet het LDL-cholesterol. Op die manier vergroot verzadigd vet het risico op hart- en vaatziekten.
In de Warenwet zijn regels voor de Nederlandse voedselveiligheid vastgelegd. In de wet staat dat een product onze gezondheid niet in gevaar mag brengen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit ziet toe op de naleving van de regels uit de Warenwet. Aldus het voedingscentrum….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ten eerste zouden producten met palmolie niet verkocht mogen worden volgens de regels van de Nederlandse voedselveiligheid, immers palmolie veroorzaakt niet alleen hartklachten en andere problemen die met de bloedvaten te maken hebben, maar het is ook een grote veroorzaker van heel veel obesitas gevallen (vooral in arme landen….)…… Voorts kan het gebruik van palmolie kanker en nierproblemen veroorzaken……. Ten tweede is de NVWA een meer dan waardeloze organisatie, de opvolger van de expres uitgerangeerde inspecties die uitstekend werk verrichtten en dan moet de NVWA het ook nog eens doen met veel minder personeel dan de eerdere inspecties hadden…… (met dank aan CDA, PvdA, VVD en D66). Als palmolie zo slecht is waarom hebben de NVWA of de opvolgende kabinetten nooit geëist dat palmolie niet langer mag worden gebruikt in voedingsmiddelen, ja zelfs in snoep voor kinderen??!!!!
Producten waarop staat ‘bevat plantaardige oliën’, kunnen palmolie bevatten. Vaak zit het in een mengsel. Palmolie zit bijvoorbeeld in slaolie, frituurolie en margarine. Ook producten als koekjes, zoutjes, sauzen, chocoladepasta en pindakaas kunnen palmolie bevatten. In tegenstelling tot wat het Voedingscentrum hier beweert staat op de genoemde producten en in het overgrote deel van andere producten dat er palmolie in is verwerkt (dus niet: ‘kan zijn verwerkt’)……. Heb overigens persoonlijk nooit op pindakaas gezien dat daar palmolie in is verwerkt, logisch immers pinda’s bevatten zelf al voldoende olie!!
En dan de wel heel belachelijke constatering van hetzelfde Voedingscentrum:
De toenemende vraag naar palmolie leidt tot een uitbreiding van het oliepalm-areaal in de productielanden. Dit gaat in bepaalde gevallen ten koste van het tropisch regenwoud en tropisch veenland. Ook zijn er zorgen over arbeidsverhoudingen op plantages, landconflicten, broeikasgassen en het gebruik van bestrijdingsmiddelen. De uitdaging is daarom om te zorgen dat de productie van palmolie plaatsvindt op een duurzame manier. Nee dat is geen uitdaging >> zoals eerder opgemerkt: duurzame palmolie bestaat niet…… (en daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar de voedselveiligheid!!)
Het meest schunnig vind ik wel het deel over voedsel dat de Rabobank heeft geplaatst op haar site: ‘Palmolie is een onmisbaar ingrediënt in veel voedingsmiddelen.’
dit is zelfs de eerste zin van het onderstaande Rabo-artikel……. Je
zou met hetzelfde gemak kunnen beweren dat arsenicum een onmisbaar
ingrediënt is in voedingsmiddelen………
In Ecuador financiert de Rabobank de handel in olie die is gewonnen in het Amazonewoud, waardoor hele gebieden onbewoonbaar zijn geworden voor de oorspronkelijke bevolking en de dieren die daar leefden, dit na een aantal gevallen van grote olievervuiling……* Nee, ‘echt héééél duurzaam allemaal……’
De Rabobank zou zich meer openstellen, meer transparantie geven en zich vooral bemoeien met duurzame productiewijzen en producten…… ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! Wat een zootje oplichters!!! Dan nog in de kop te durven spreken over de ‘Strijd om duurzame palmolie……’ Blijkbaar vindt men het bij de Rabobank wel goed als mensen ongezond eten en daaraan kapot gaan, sterker nog: daar wil de Rabobank zelfs voor strijden!! zoals de Rabobank eerder ook de suikermaffia steunde en volgens mij nog steunt….
Bosbranden op Sumatra om plaats te maken voor palmolieplantages:
En dan durft de Rabobank de kleine boeren duurzame uitbaters te noemen van palmolieplantages……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Leugens en bedrog, maar ach wat wil je, de Rabobank is zoals de naam al zegt een bank en die staan uiterst ver van moreel en ethisch handelen, zelfs maatschappelijk verantwoord ondernemen is al een contradictio in terminis als je het over bijna alle banken hebt……. Eén ding is zeker, de Rabobank is goed in ‘greenwashing!!’ (liegen dat je duurzaam en eerlijk bezig bent) Eén an ander zal overigens wel van alles te maken hebben met de neoliberale oplichter Barbara Baarsma, die tegenwoordig voor deze bank werkt……. (klik voor de gein op het label met haar naam, direct onder dit bericht, je ziet dan 16 andere berichten over deze neoliberale ploert)
Strijd om duurzame palmolie
Palmolie is een onmisbaar ingrediënt in veel voedingsmiddelen. De
economische waarde ervan is groot, zowel voor multinationals als voor
kleine familieboerderijen in Azië. Op milieugebied staat de sector
voor fikse uitdagingen. De Rabobank is in de hele keten betrokken bij
oplossingen, van de plantages tot het schap van de supermarkt. ‘Als
food- en agribank is het in ons belang dat de sectoren waar wij een
sterke positie in hebben, ook gezond zijn.’
Een westerse supermarkt zonder palmolie is ondenkbaar. Een
veelheid aan producten in de supermarkt bevatten dit ingrediënt,
volgens sommigen in meer dan 50% van alle artikelen. Palmolie dient
niet alleen als bak- en braadolie of als een vervanger voor boter,
het zit ook in in snoep, waspoeder en cosmetica.
Dat deze olie van groot economisch belang is, is dan ook
overduidelijk. Supermarktketens, waaronder Wal-Mart, Carrefour en
Ahold, verdienen hun geld met palmolieproducten. Onder hun
leveranciers zijn grote ondernemingen als Unilever, Coca-Cola,
Procter & Gamble en Mars. Ook aan het begin van de palmolieketen
is de economische impact aanzienlijk: duizenden kleine boeren
(familiebedrijfjes) in met name Zuidoost-Azië zijn samen goed voor
meer dan 40% van de palmolieproductie. Het verbouwen van oliepalmen
kan voor hen heel aantrekkelijk zijn. De opbrengst is indrukwekkend:
oliepalmen leveren tot wel tien keer meer ton per hectare op dan
sojaplanten, acht keer meer dan zonnebloemen en zes keer meer dan
raapzaad.
Banking for Food-aanpak
Als bank in landbouw en voedselketens is de Rabobank ook betrokken
bij de palmoliesector. Met haar Banking for Food-aanpak richt de
Rabobank zich op het verstrekken van financiering aan ondernemingen
(van microfinanciering tot oogstfinanciering op maat), het delen van
kennis en het ondersteunen van ecologische en maatschappelijke
doelstellingen.
De palmoliesector staat voor talloze uitdagingen, die niet alleen
het gevolg zijn van het enorme economische potentieel van palmolie,
maar ook van de diversiteit in de keten. Zowel wereldspelers als
talloze kleine boeren vormen hier immers een schakel in. De
belangrijkste uitdagingen:
Een groot deel van kleine boeren
heeft geen goede toegang tot kennis, financiering en markten, en
heeft hulp nodig om de benodigde certificering te krijgen.
Ontwikkeling van voorheen
ongecultiveerd of lokaal beheerd land. Er is vaak onenigheid over
het bezit en de exploitatie van palmolieplantages, als gevolg van de
slechte registratie van landrechten.
Ontbossing, vernietiging van de leefomgeving, illegale
immigratie en de daarmee samenhangende slavenarbeid vormen serieuze
bedreigingen voor landrechten. Tegenwoordig bestaan er echter
nationale en internationale procedures voor de bescherming van
bossen en van de leefgemeenschappen die van deze bossen afhankelijk
zijn.
Een duurzame en gezonde palmoliesector vraagt om betrokkenheid van
grote internationale spelers en vraagt om mogelijkheden voor de
lokale gemeenschappen van kleine boeren.
Deze visie van de Rabobank
wordt in de praktijk gebracht door de Round Table on Sustainable Palm
Oil (RSPO), een platform voor grote producenten, handelaren,
maatschappelijke organisaties, de detailhandel en financiële
instellingen (waaronder de Rabobank). De rondetafel telt meer dan
2.000 leden in ruim 70 landen en vertegenwoordigt de hele keten voor
palmolie.
Afdwingen verbeteringen
De Round Table on Sustainable Palm Oil speelt een sleutelrol bij
de aanpak van duurzaamheidskwesties en is erop gericht dat duurzame
productie gewaarborgd kan worden. Daarbij hanteert de rondetafel een
integrale ketenaanpak: van de kleinste boer tot de grootste handelaar
en van de plantage tot het supermarktschap. De RSPO betrekt alle
schakels in de keten, deelt kennis en formuleert een gezamenlijke
doelstelling om de sector te transformeren. De rondetafel heeft een
zwaarwegend aandeel in het afdwingen van verbeteringen.
Bankbeleid
Deze RSPO-aanpak vormt een integraal onderdeel van het
Rabobank-beleid in de palmolieketen, dat speciaal ontwikkeld is om
risico’s te beheersen. Rabo-klanten die palmolie produceren, moeten
de principes en criteria van de RSPO onderschrijven.
Geraldine Lim,
relatiemanager bij de Rabobank, zegt: ‘Als food- en agribank is het
in ons belang dat de sectoren waar wij een sterke positie in hebben,
ook gezond zijn. Wij zijn zeer begaan met het welzijn van toekomstige
generaties en hun gemeenschappen.’
De aanpak van de Round Table on Sustainable Palm Oil vormt een
integraal onderdeel van het Rabobank-beleid in de palmolieketen.
Verdere groei verwacht
Alhoewel in de afgelopen jaren veel vooruitgang op
duurzaamheidsgebied is geboekt, is de strijd nog lang niet gewonnen.
Dit heeft vooral te maken met het feit dat het belang van palmolie de
komende jaren alleen maar zal toenemen. Sectoranalisten hebben
voorspeld dat de wereldwijde vraag naar eetbare oliën tussen nu en
2050 zal verviervoudigen, en dat palmolie aan 60% van deze vraag zal
voldoen. ‘Alleen al in Indonesië is ongeveer tien miljoen hectare
aan plantages aangelegd, deels ten koste van het regenwoud. Verwacht
wordt dat dit de komende tien jaar verder toeneemt. Conclusie:
palmolie geldt momenteel milieutechnisch gezien als een van de meest
uitdagende gewassen op aarde’, aldus Karel Valken van de Rabobank.
Vraag naar duurzaam geproduceerde palmolie bleef
achter
Het stimuleren van de vraag naar volledig traceerbare duurzame
palmolie is een van de grootste problemen. Onder druk van de westerse
markten werd meer palmolie duurzaam geproduceerd. De wereldwijde
vraag bleef echter achter. Aanzienlijke hoeveelheden duurzaam
geproduceerde olie werden daarom verkocht voor de prijs van
conventionele palmolie.
De wereldwijde vraag naar eetbare oliën zal tussen nu en 2050
verviervoudigen.
100% duurzame palmolie in 2020
2014 lijkt een keerpunt te zijn geweest. Niet de productie, maar
de verkoop van duurzame palmolie steeg met 65% ten opzichte van het
jaar ervoor. Vooraanstaande internationaal actieve handelsbedrijven
en producenten hebben zich geschaard achter de afspraak ‘100%
duurzame palmolie in 2020’ voor hun hele palmolieketen, net als
sommige nationale overheden. Pawan Kumar, analist bij de Rabobank:
‘Momenteel heeft meer dan de helft van de verwerkers en
raffinaderijen wereldwijd zich gecommitteerd aan de duurzame route en
meer dan de helft van mondiale handelaren heeft zich daar nu bij
aangesloten. Dit is voor een groot deel te danken aan de lobby van
RSPO en haar leden.’
Vorige week de zwaar ondemocratische actie van Kamerleden behorend tot de coalitie partijen, die als een haas vertrokken uit de plenaire zaal, zodat er niet gestemd kon worden over een loonsverhoging voor verplegend personeel…… Kamerleden die eerder bij herhaling het verplegend personeel de hemel in hebben geprezen……
Vanmorgen heeft het kabinet bekendgemaakt dat er geen extra geld wordt uitgetrokken voor het verhogen van de salarissen van verplegend personeel, waar het zeker is dat de coalitiepartijen hun Kamerleden hebben geboden om vandaag wel aanwezig te zijn voor de stemming over dit onderwerp, zodat ze niet weer zo schandelijk en onbeschoft hoeven te vluchten…….
Ondanks alle vals lovende woorden van figuren als VVD aartsleugenaar en premier Rutte en zijn maatje CDA volksverlakker de Jonge, kan het verplegend personeel dus simpelweg barsten, personeel dat al ver voor de Coronacrisis leed aan zware overbelasting…..
Door deze houding zullen velen zich wel 3 keer bedenken voor ze besluiten te gaan werken in de verpleging, terwijl er nu al een tekort is van 120.000 verpleegkundigen……. Bovendien denkt 40% van de huidige verpleegkundigen erover om te stoppen met hun werk, dit vanwege de enorme werkdruk en het te lage salaris in vergelijking met de huizenprijs (zo meer daarover). Als die 40% inderdaad besluit op te stappen zal het tekort aan verpleegkundigen oplopen tot 300.000!!!!
Een aantal dat nog verder op zal lopen door de vergrijzing waarmee de komende jaren extra verplegend personeel zal afvloeien…… Tel dat op bij de onwil van het kabinet om het verplegend personeel meer inkomen te geven en je snapt dat de verpleging een ramp staat te wachten, een ramp die nog zal worden overtroffen door eventuele latere pandemieën, waar het dan overgebleven personeel zich totaal over de kop zal moeten werken…… Terwijl men al stelt dat mocht een tweede Coronagolf tussen nu en 2 maanden zal plaatsvinden, het personeel de werkdruk niet aan zal kunnen……(het verplegend personeel keert nu zelfs al oververmoeid terug van vakantie….)
Kortom met het besluit van Rutte 3 geen extra geld uit te trekken voor loonsverhogingen van verplegend personeel, is dat kabinet al precies zo onverantwoord bezig als het was na de waarschuwing van de AIVD in 2016 dat Nederland niet klaar was voor een pandemie…… ‘Precies zo onverantwoord?’ Nou eigenlijk nog veel meer onverantwoord, daar het kabinet nu zou moeten weten wat het betekent als er tekorten zijn aan verplegend personeel tijdens een ‘pandemie….’ (pandemie tussen aanhalingstekens daar een echte pandemie zoals de Spaanse Griep veel meer mensen het leven kost!!)
Het huizentekort, ofwel de woningnood is één op één te danken aan het waanzinnige wanpresteren van de opvolgende regeringen in ons land en de wethouders die samenwerkten met de bouwmaffia en hebben toegestaan dat hele wijken met goede sociale huurwoningen werden gesloopt om daar duurdere huizen voor terug te bouwen en dat tot voor een paar jaar ook nog eens in veel mindere mate…..
Dezelfde wethouders die de grond verkochten en verkopen als zou het bezaaid zijn met goud…… Zij en de opvolgende regeringen hebben deze nood met opzet gecreëerd en zijn dan ook hoofdverantwoordelijk voor de achterlijk hoge huizenprijs in ons land*, waardoor verpleegkundigen niet genoeg verdienen voor een koophuis en zijn aangewezen op de vrije huursector zodat ze een kapitaal kwijt zijn aan een dak boven het hoofd en zoals zo ongeveer alle huurders 10% meer verwonen dan kopers in vergelijkbare huizen……
Uitermate onbeschoft dat Rutte 2 zich durft te beroepen op de Coronacrisis en daardoor al zoveel geld verloren gaat….. Ten eerste hebben wij, de belastingbetalers dat geld opgebracht en het zou niet meer dan fatsoenlijk zijn als wij daar ook wat over te zeggen hebben!! Ten tweede: het waardeloze kabinet Rutte 3 heeft al miljarden weggeven aan bedrijven, ja zelfs aan veel bedrijven die ofwel dat geld niet nodig hadden (zoals bouwketen Praxis), dan wel aan bedrijven die zonder de Coronacrisis failliet waren gegaan en dat alsnog zullen gaan, ofwel ook hier kapitalen aan weggegooid geld, echter als verplegers meer geld nodig hebben om een fatsoenlijk huis te kunnen betrekken en daarbij nog rond te kunnen komen, is Rutte 3 niet thuis…..
Vergeet bij dit alles niet dat de kabinetten Rutte 1, 2 en 3 kapitalen hebben bezuinigd op de zorg en er geen probleem mee hadden dat er ziekenhuizen werden gesloten……..
De dooddoener dat verplegend personeel al een loonsverhoging krijgt, moet wel in perspectief gezien worden, jaren geen verhoging en dan nu een paar jaar een loonsverhoging die in feite niet goedmaakt wat het verplegend personeel achterloopt op andere beroepen met gelijkwaardige verantwoordelijkheid en zelfs amper helpt bij de huisvesting, daar de huren jaarlijks met meerdere percentages wordt verhoogd…….
Velen denken trouwens dat al het verplegend personeel een bonus te wachten staat van € 1.000,–, echter deze is alleen voor het personeel dat met Coronapatiënten heeft gewerkt en dat is een in verhouding kleine groep……. Dat het andere personeel harder heeft moeten werken vanwege het beslag op capaciteit door de Coronacrisis, interesseert blijkbaar geen hond in de politiek……
Wat mij vooral ook steekt is het feit dat zorgpersoneel in verpleeg- en verzorgingstehuizen (buiten de enkele verpleegkundigen in die tehuizen), als dat in de thuiszorg, een loonsverhoging helemaal kunnen vergeten, terwijl deze mensen zich een slag in de rondte moeten werken, tegen een belachelijk laag salaris….. Ook deze mensen hadden met Coronapatiënten te maken…….
Echte fijne mensen die Kamerleden en kabinetsleden van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie (plus de christenen van de SGP die dit kabinet steunen….) Echt ‘heel christelijk en sociaal verantwoord allemaal……’ Ach ja christenen, de grootste hypocrieten op onze kleine planeet…… Beste bezoeker onthoudt deze partijen als je maart volgend jaar gaat stemmen!! (niet op stemmen dus!!)
* Met die hoge huizenprijs bewerkstelligt men tevens dat mensen wel gedwongen zijn om te blijven werken, immers baanverlies betekent tegenwoordig voor velen een fikse terugval in inkomen zodat men niet langer de huur of hypotheekpremie e.d. kan betalen…… (dit nog naast een steeds hoger stijgende werkloosheid…..)
Voor (nog veel) meer berichten over het Coronavirus, woningnood, huurstijging, verplegende personeel, en/of thuiszorg, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht
In de
VS, ‘het land van de ongekende mogelijkheden’, kan je worden
veroordeeld vanwege een miskraam die men beoordeelt als doodslag, zelfs als die door geweld van een
ander is veroorzaakt…..
In 2018
werd Marshae Jones neergeschoten toen ze 5 maanden zwanger was,
daardoor verloor ze haar foetus….. De dader werd niet gestraft, nee
Jones werd aangeklaagd voor doodslag daar ze door de aanslag op haar
leven haar foetus verloor……
Gelukkig
werd de aanklacht ingetrokken, wat niet wil zeggen dat andere vrouwen
in dezelfde situatie, dus na een miskraam zelfs als deze wordt veroorzaakt door geweld van een ander, daarvoor niet zullen worden veroordeeld >> in ‘maar liefst’ 38 VS staten behoort dat ‘gewoon’ tot de mogelijkheid………
Bij het voorgaande moet niet worden vergeten dat ook het afbreken van een zwangerschap als gevolg van een verkrachting is verboden in deze VS staten…….
Zoals al zo vaak op deze plek verzucht: hoe is het mogelijk dat Nederland nog mensen uitlevert aan de VS, het hele rechtssysteem is daar doodziek en dan is de hierboven beschreven zaak nog maar het spreekwoordelijke topje van de ijsberg…….. Klik ook op het label ‘plea bargain’ direct onder dit bericht, daarmee wordt bedoeld dat je beter kan bekennen een misdaad te hebben begaan, ook al ben je onschuldig, daar je anders een heel grote kans loopt op een veel hogere straf……. Om nog maar te zwijgen over het grootste deel van de gevangenissen in de VS dat in feite in handen is van een beursgenoteerd bedrijf, ofwel in handen van aandeelhouders, die belang hebben bij grote hoeveelheden aan gevangenen……
Nogmaals: de VS, het land van de ongekende mogelijkheden……
De
volgende tekst is een begeleidend schrijven voor een petitie die het
Care2 team heeft opgezet om deze waanzinnige wetgeving op miskramen teniet te doen, lees en teken de petitie ajb en geeft het door:
Marshae
was pregnant when she was shot. She tragically miscarried, so they
charged HER with manslaughter!
Marshae was the victim of a crime.
But the state of Alabama, where this violence took place, was more
willing to see her as simply a vessel, a human incubator, whose only
role was to keep her unborn baby alive. Even
though someone else was responsible for her miscarriage, she was
deemed a criminal for it.
Fortunately, they eventually dropped the charges against her.
However, this could still happen to other pregnant people in Alabama
or in 37 additional U.S. states at any time!
Hoorde gistermorgen weer een onzinnige column van Marianne Zwagerman op BNR, deed me onmiddellijk denken aan die van vorige week, waarover ik al een concept had geschreven, maar nog geen tijd had dit in een bericht te verwerken en te posten.
Zwagerman sprak toen over psycholoog Martin Appelo, die na in april kritiek te hebben geleverd op het lamlendige Coronabeleid van Rutte 3 en het Management Outbreak Team, werd afgeserveerd door de publieke omroep, waarmee ze vooral de zogenaamd onafhankelijke NOS bedoelde. Was Appelo eerder tot wel 3, 4 keer per week te horen in het waanzinnig slechte NOS/NTR programma ‘Nieuws & Co’, na zijn kritiek geen optredens meer in dat programma…….. Inderdaad belachelijk, daar haalde Zwagerman volkomen haar gelijk.
Zwagerman
Echter e.e.a. heeft volgens Zwagerman niets te maken overheidsdwang, dit daar Zwagerman uit eigen ervaring weet dat dit onzin is. Zwagerman weet dit daar ze eerder directeur van een groot mediabedrijf was en dat was de Telegraaf* (al noemde ze die naam niet in haar column), waar ze directeur van het digitale medium van dit bedrijf was……
Zwagerman vergat voor het gemak even dat een zendgemachtigde als de NOS afhankelijk is van overheidssubsidie en zich wel degelijk bezighoudt met zelfcensuur ten gunste van de zittende regering…… Neem alleen al de bezuinigingen van de laatste 20 jaar op de NOS en de rest van de publieke omroep……. Niet voor niets ook dat een paar jaar geleden het uitstekend presenterende duo Marcel Oosten en Frederique de Jong die op Radio1 ‘s morgens het NOS Journaal presenteerden, hun ontslag kregen, gegarandeerd als gevolg van hun bij tijd en wijle ongezouten kritiek op de zittende regering…….. In plaats daarvan werd de enorme kruk Jurgen van den Berg aangesteld als presentator, de man kan niet eens een normaal gesprek voeren met gasten, laat staan dat hij figuren als ministers of staatssecretarissen zou kunnen interviewen in de beperkte tijd die daarvoor staat op Radio1…….
Op 12 augustus, dus een dag na de column van Zwagerman, in het onovertroffen suffe programma onderdeel ‘Mediaforum’ van Spraakmakers op Radio1 (na 10.00 u. bij KRO-NCRV), spraken de aanwezige journalisten en presentator zich uit voor meer ‘positief nieuws’ in de media, dit terwijl men bijvoorbeeld amper of geen tijd besteedt aan zaken als de zich in Jemen voltrekkende genocide, of wat dacht je van de enorme terreur van Israël tegen de Palestijnen…… Het niet melden van deze zaken heeft dan ook alles te maken met de belangen van de zittende regering, die liever geen kritiek ziet op staten als Israël of Saoedi-Arabië, immers daar valt ofwel geld te verdienen, dan wel om een beschuldiging van antisemitisme te voorkomen……
Daarover gesproken: ook de zogenaamd onafhankelijke BBC is als de dood om subsidie te verliezen en heeft ‘flink meegedaan’ aan het demoniseren van Jeremy Corbyn als zou hij een antisemiet zijn, een leugen van enorme proporties die hem de verkiezingen heeft gekost en dat was dan ook precies de bedoeling, de top van Labour die meedeed aan de demonisering van Corbyn, had daar zelfs een verkiezingsverlies voor over……….
Niet alleen de publieke zendgemachtigden maken zich schuldig aan zwaar gekleurde berichtgeving, ook de reguliere commerciële (massa-) media maken zich daar in grote getale schuldig aan….. Niet zo vreemd als je ziet dat de eigenaren van deze media uitermate welgesteld zijn en zeker in het westen hebben deze eigenaren belang bij het handhaven van de inhumane neoliberale status quo, die ook nog eens goed is voor de enorme kapitalen die deze figuren bezitten……
Niet voor niets ook dat de westerse reguliere media zonder uitzondering achter de voorbereidingen en de uitvoering van de illegale oorlogen staan die de VS her en der begon….. Men nam zonder enig onderzoek de leugens over van geheime diensten als de CIA en de NSA, ook al wist men dat deze diensten enorm veel vaker liegen dan dat ze de waarheid vertellen…… Niet zo vreemd als je nagaat dat de eigenaren van die media in het bezit zijn van grote aandelenpakketten in de wapenindustrie**, ofwel (illegale) oorlogsvoering is goed voor deze aandeelhouders, dat geldt overigens ook voor oliemaatschappijen, ook die draaien op z’n best als de VS weer eens met een fikse illegale oorlog bezig is……***
Zwagerman verzuchtte in haar column nog “Was het maar zo makkelijk”, doelend op geldstromen enz. die ten grondslag zouden liggen aan bepaalde berichtgeving (of het niet melden van zaken, Ap). Welnu Zwagerman: zo makkelijk is het…. Advies voor Zwagerman: duik eens een aantal uren in Wikileaks en je zal versteld staan wat er allemaal mogelijk is en bedenk dan meteen wat het lot is van degenen die de klok luiden over smerige zaken tijdens oorlogen of de voorbereiding daarvan…… (neem Edward Snowden)
* De Telegraaf, zo liet Zwagerman enige tijd geleden weten, zou voor velen de oorzaak van WOII zijn geweest…… Zwagerman doelde hier uiteraard bijzonder cynisch op het totale foute karakter van de Telegraaf tijdens deze Wereldoorlog….. Vanwege het op grote schaal collaboreren met de nazi-Duitse bezetter werd de Telegraaf na WOII verboden en zou wellicht nooit meer zijn verschenen als de door hemzelf gewenste stadhouder van Hitler, prins Bernhard, zich na de oorlog niet had ingezet voor het opheffen van het verschijningsverbod van deze nazi-krant……
** Wat
betreft de aandelenpakketten in de wapenindustrie: daarbij doel ik op
de wapenindustrie in de breedste zin van het woord, dus ook aandelen in
fabrieken die varend, rollend en vliegend oorlogstuig maken.
*** Deze oorlogen worden uiteraard
politiek en militair gesteund door de andere NAVO-lidstaten…. De NAVO die zonder
enige uitzondering vanaf de oprichting van deze terreurorganisatie,
militair wordt geleid door meerdere sterren dragende VS
officieren….
De ‘verreweg grootste historicus van onze tijd’, althans zo ziet Donald Trump zichzelf waarschijnlijk, liet onlangs weten dat ‘de Spaanse Griep van 1917 waarschijnlijk de Tweede Wereldoorlog heeft beëindigd……’
Lachen over deze enorme blunder past niet daar deze vreselijke (echte) pandemie zoveel dodelijke slachtoffers eiste, anders zou je je alweer kapotlachen om deze enorme psychopathische dwaas!!
Voor degenen die niet helemaal begrijpen waar dit over gaat: de Spaanse griep woedde over de wereld in 1918 en 1919, eiste 20 tot 100 miljoen levens, een aantal waarbij vergeleken het Coronavirus een onschuldige griep is…… (en wellicht de hoogste tijd om dat virus zo te behandelen) Niet alleen begon deze pandemie in 1918, het jaar waarin ook de Eerste Wereldoorlog eindigde en zoals je afgelopen week wel zal hebben meegekregen eindigde de Tweede Wereldoorlog niet in 1917 of 1918, maar in 1945……..
Na de hierboven weergegeven video, volgt er nog een over het Coronavirus en ook in die video (van FOX, de zender voor Trump) blundert Trump er lustig op los (en dan te bedenken dat het vrijwel zeker is dat hij de a.s. presidentsverkiezingen in november weer zal winnen, ondanks wat Trump ‘fake polls’ [nep-peilingen] noemt en waar hij nogal laag zou staan genoteerd…..) In die video wil hij verder niet aangeven of hij de uitslagen van de komende presidentsverkiezingen zal accepteren, mocht hij toch verliezen…… Hieronder kan je ook direct naar die video:
‘Trump Humiliates Himself Repeatedly in Interview with Fox News | NowThis’:
Tot slot een (wel) zeer humoristische samenvatting met ‘clips’ waarin ‘de fenomenale kennis van geschiedkundige Donald Trump’ tentoon wordt gesteld:
Ongelofelijk
maar waar: YouTube zal in aanloop naar de presidentsverkiezingen in
de VS video’s verwijderen als deze informatie bevatten die is
verkregen via hacken (en waarschijnlijk zal YouTube dat ook doen in aanloop
naar verkiezingen in andere delen van de westerse wereld, zoals
Nederland)…….
Het is
alsof je tegen een klokkenluider zegt dat die haar/zijn informatie
niet mag gebruiken op een sociaal platform en al helemaal niet als daarmee een smerige corrupte neoliberale ploert van een politicus wordt besmeurd…. Zoals het inderdaad is geregeld met het meer dan belachelijke Klokkenluidershuis in ons land, als je daarnaar toe gaat als
klokkenluider, moet je als eerste een verklaring ondertekenen dat je de informatie waarmee je naar buiten wilt treden,
niet verder mag verspreiden, sterker nog: je mag er verder met niemand over spreken!! Geen wonder dan ook dat het Klokkenluidershuis is verworden tot een totaal mislukt project, een schande van jewelste!!
Caitlin
Johnstone, die het hieronder opgenomen artikel heeft geschreven,
merkt dan ook volkomen terecht op dat informatie die aantoont dat
iemand bijvoorbeeld corrupt is, juist moet worden geopenbaard, hoe je
ook aan die informatie bent gekomen, immers daar heeft het volk in een echte democratie recht
op!! (zij zegt het met andere woorden, maar daar komt het wel op neer)
YouTube zal dan ook vanaf nu dan alle informatie censureren die van
Wikileaks komt…… Immers ook
over Trump en Biden is het e.e.a. te vinden op Wikileaks…….
Een andere consequentie van deze regelrechte censuur (alleen ‘thuishorend’ in een dictatuur) is dat ook informatie uit een hack, maar die in een ander land wordt geplaatst, zal worden gecensureerd……..
Johnstone stelt verder dat men elke niet welgevallige informatie (althans door de overheid als niet geschikt geacht voor de ogen van het volk) zal worden afgedaan als ‘gehackt’ en dus op die basis onderhevig zal zijn aan censuur…….. Precies wat er in 2016 gebeurde, toen klokkenluider Seth Rich, lid van Clintons campagneteam (DNC), mails van Hillary Clinton doorspeelde naar Wikileaks, dit daar hij woenend was over de smerige manipulaties tegen destijds presidentskandidaat Bernie Sanders……. Het team van Clinton ging in de aanval door te stellen dat de Russen de servers van het DNC hadden gehackt en de gevonden informatie doorspeelden aan Wikileaks, daarmee wisten Clinton en haar team de aandacht af te leiden van het smerige spel dat zij speelde……
Grote techreuzen als Google en Facebook hebben volgens de New York Times overleg gevoerd met overheidsinstanties hoe de presidentsverkiezingen van a.s. november veilig te stellen, daarvoor hebben ze zelfs een coalitie gevormd…… ha! ha! ha! ha! ha! En dan te bedenken dat Facebook politici laat liegen op haar platform (dit met persoonlijke toestemming van Zuckerberg), alsof dat niet een heel smerige manipulatie is van deze verkiezingen!!! Meer dan
schandalig, hoe de grote techreuzen als Google en Facebook de valse tanden nog eens
laten zien…….
Facebook doet zoals gezegd het tegenovergestelde: alle
leugens die politici brengen in aanloop van de presidentsverkiezingen
in de VS worden getolereerd, terwijl Zuckerberg de opperploert van dit concern zo’n grote bek had over het manipuleren van deze verkiezingen in 2016 zogenaamd door Rusland (waarvoor nog
steeds geen flinter aan bewijs is gegeven…..)
Hetzelfde
geldt ook voor het geschreeuw over fake news (nepnieuws) op de
sociale media, terwijl deze schreeuwers, de reguliere media, hele archieven vol hebben geschreven met fake
news, bijvoorbeeld over de zojuist genoemde manipulatie van de
verkiezingen, of wat dacht je van de berichtgeving voorafgaand aan en
tijdens de illegale oorlogen die de VS is begonnen, bewijzen te
over!!
Hoe is het mogelijk dat men zo openlijk spreekt over censuur en de reguliere westerse media en poltici hierover zwijgen als het graf?? Blijkbaar staat men achter deze volgende stap richting een smerige fascistische dictatuur……..
Lees het
schrijven van Johnstone en zegt het voort, aan deze vorm van censuur
moet zo snel mogelijk een eind worden gemaakt, anders wordt het
internet een enge plek waar burgers kunnen worden bedonderd en dat
zonder enige ter zake doende kritiek, ofwel de waarheid over diverse smerige zaken zal worden geweerd zodat men het volk dom kan houden en men aan de top kan flikken wat men wil………
In
what it calls an effort to make itself “a more reliable source
for election-related news and information,” YouTube has
announced
that it will be removing “content that contains hacked
information, the disclosure of which may interfere with democratic
processes, such as elections and censuses.”
“For
example, videos that contain hacked information about a political
candidate shared with the intent to interfere in an election,”
adds the Google-owned video sharing platform.
This
by itself is an alarming assault on human communication and press
freedom. If there is authentic information out there about either of
the candidates who are up for the most powerful elected position on
the planet, the world is entitled to know about it, regardless of how
that information was acquired. Monopolistic tech oligarchs have no
business barring us from learning about and discussing that
information.
Immensely
powerful people should not be permitted to have secrets from the
public anyway. The amount of power one has should be directly inverse
to the amount of secrecy they are permitted to have. If you’re
anywhere near the presidency of the United States of America, the
secrecy you are entitled to should be zero.
If
a hacker is able to get ahold of accurate information about Donald
Trump or Joe Biden, that information is ours. We’re entitled to it.
Anyone who tries to obstruct our access to that information is
stealing from us. It’s absolutely ridiculous that we have a society
where people are permitted to both rule over us and keep secrets from
us as it is without government-aligned
tech plutocrats silencing our attempts to learn what those secrets
might be.
Moreover,
no YouTube moderator will be in any position to definitively say
whether most information that comes out is hacked. They’d only be
able to do what the mass media did with the 2016 WikiLeaks drops and
cite unproven assertions by opaque intelligence agencies who have a
proven track record of lying, assertions which turned
out to be far more dubious
than most Americans realize. Documents or video could be leaked about
a candidate and US intelligence agencies could just declare it a
“hack” and have any YouTube videos about it immediately
censored.
“[T]he
great majority of leaked information — the lifeblood of
investigative journalism — is anonymous. Often, like in the cases
of Edward Snowden, Chelsea Manning or Reality Winner, whistleblowers
face serious consequences if their names become attached to documents
exposing government or corporate malfeasance. But without a name to
go with a document, the difference between leaked data and hacked
data is impossible to define. Thus, powerful people and organizations
could claim data was hacked, rather than leaked, and simply block all
discussion of the matter on the platform.”
So
this in and of itself is an outrage. But the way things are playing
out it could wind up being a lot worse if damning information about a
candidate surfaces prior to the November election.
So
there’s already reason to be concerned that YouTube’s new attack on
press freedoms will spread to social media outlets like Twitter and
Facebook. Add in the fact that these platforms are openly
coordinating with each other and with the US government to silence
speech deemed “online meddling” and “election
interference” and it looks a lot more likely.
The
New York Timespublished
an article
on Wednesday titled “Google, Facebook and Others Form Tech
Coalition to Secure U.S. Election”, later
changed
to “Google, Facebook and Others Broaden Group to Secure U.S.
Election”.
“Facebook,
Google and other major tech companies said on Wednesday that they had
added new partners and met with government agencies in their efforts
to secure the November election,” NYT reports. “The group,
which is seeking to prevent the kind of online meddling and foreign
interference that sullied the 2016 presidential election, previously
consisted of some of the large social media firms, including Twitter
and Microsoft in addition to Facebook and Google. Among the new
participants is the Wikimedia Foundation.”
Monopolistic tech companies which collaborate in unison with government agencies to prevent unauthorized narratives from circulating on the internet are conducting state censorship. Own it.
So
if information emerges about a candidate in an “October
surprise” in a way that can be credibly spun as a “hack”
like the 2016 WikiLeaks drops were, it’s entirely likely that we will
see some interference in people’s ability to communicate about it on
not just one but multiple social media platforms. How much
communication interference we’d be subjected to is unknown at this
time, but it certainly looks like there are measures in place to at
least implement some under certain circumstances.
Imagine
if documents or video footage were posted online somewhere and we’d
get blocked from sharing its URLs on Facebook or suspended for
posting screenshots of it on Twitter. The way iron-fisted censorship
practices are already unfolding, it’s a possibility that looks not at
all remote.
Anyway,
something to be on alert for.
______________________
Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at my
website or on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on Facebook,
following my antics on Twitter, throwing
some money into my tip jar on Patreon or Paypal,
purchasing some of my sweet
merchandise,
buying my books Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, click
here.
Everyone, racist platforms excluded, has
my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.
Voor meer berichten over censuur, manipulatie, klokkenluidershuis, Wikileaks, Google, Facebook, YouTube, Twitter, Microsoft, Snowden en Assange, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. (Assange wordt wel getoond op een foto, maar wordt niet genoemd, echter als oprichter van Wikileaks uitermate belangrijk in deze)
Milieudefensie
komt met een petitie die de overheid oproept de kosten voor de
vergroening eerlijk te verdelen, daar volgens het lamlendige
Milieudefensie de regering de kleine bedrijven laat betalen…. Gelukkig blijkt uit de tekst dat Milieudefensie ook de consumenten, scholen, de zorg noemt als betalende groepen.
Jammer dat Milieudefensie de positie van de consument niet beter uitlegt, immers die betaalt al lang een fiks deel van de ‘verduurzaming van de
maatschappij’ en dat intussen al meer dan 1,5 jaar middels de energierekening……. (zelf betaalde ik daar vorig jaar al € 360,– aan mee) ‘Verduurzaming’ tussen aanhalingstekens, daar je amper kan spreken spreken van een regeringsbeleid gericht op vergroening of verduurzaming van de maatschappij, immers de plannen van Rutte 3 zetten amper of niet ech(te) zoden
aan de ‘duurzame dijk……’ Neem alleen al de jaarlijkse subsidie van Rutte 3
voor de fossiele industrie, met 8,3 miljard euro!! (en dat is de enorme top van de spreekwoordelijke ijsberg)
Milieudefensie begaat een enorme blunder door te stellen dat landbouwbedrijven ook
teveel moeten betalen voor de vergroening*, terwijl bijvoorbeeld de
intensieve martelveehouderij een groot deel van de klimaatverandering
aanjaagt met de enorme uitstoot van methaangas door de belachelijk
grote veestapel in ons land, methaangas is een broeikasgas dat meer dan
80 keer zo sterk is als CO2!! Dan is er nog de import van gentech soja
t.b.v. diervoer waarvoor enorme delen van het Amazonewoud worden
verbrand, waarbij ook weer gigantische hoeveelheden CO2 en methaangas
vrijkomen……. Voor het transport van soja, dieren, kadavers en
delen van kadavers worden ook nog eens grote hoeveelheden CO2
geproduceerd….. Met deze zaken is Nederland een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering!! (Nederland is na China zelfs de nummer 2 importeur van gentech soja voor diervoer en dan te bedenken dat 80% van de wereldsojaproductie naar veevoer gaat!!)
Het voorgaande terwijl de intensieve martelveehouderij ook nog eens subsidie ontvangt van de EU en Nederland…… Wat betreft Nederland moet je bijvoorbeeld ook kijken naar de vergoedingen voor natuuronderhoud die boeren ontvangen, terwijl jaren geleden al werd gesteld dat de miljarden die daarvoor zijn betaald, weggegooid (belasting) geld is…… Dan zijn er nog de vergoedingen die boeren ontvangen voor ‘schade veroorzaakt door ganzen……’
Ik
begrijp wel dat het doel van Milieudefensie goed is, alleen bekruipt
me telkens weer het nare gevoel dat Milieudefensie wordt geleid door
figuren die lobbyen voor de foute sectoren, zoals de intensieve
veeteelt en ja ook met deze petitie laat Milieudefensie dit weer
zien……
Dit alles terwijl het regeringsbeleid erop is gericht om de kosten voor stroomverbruik te verlagen en die voor het gebruik van gas steeds meer te verhogen….. (één van de meer dan lamlendige onderdelen van een falend regeringsbeleid op verduurzaming) Daardoor worden vooral de minder goed bij kas zittende huurders getroffen, immers zij wonen in huizen die amper of niet zijn geïsoleerd, er zijn gvd huizen met een huur van € 400,– en meer per maand, die niet eens beschikken over dubbelglas!!! Je snapt dat deze huurders extra hard worden getroffen daar zij veel meer gas verbruiken dan de huurders van wel goed geïsoleerde huizen…….
Uiteraard is het voorgaande ook bekend bij de partijen die de coalitie vormen waaruit het disfunctionerende kabinet Rutte 3 is opgebouwd, waar natuurlijk de ministers en staatssecretarissen, inclusief aartsleugenaar en premier Rutte, ook weten dat zij de grote onderlaag het hardst treffen en dan tegelijkertijd, zoals gezegd, miljarden weggeven aan de grote vervuilers als de oliemaatschappijen en de steenkoolmaffia (de grootste viespeuken), dit met 8,3 miljard euro op jaarbasis!! Overigens heeft die steun niets met de Coronacrisis te maken, dit enorme bedrag zou ook voorgaande jaren zijn weggeven aan dit geteisem die nog steeds durven te stellen dat de klimaatverandering niet wordt veroorzaakt door de mens, ofwel de verbranding van fossiele brandstoffen….**
Lees en teken de peititie ajb, ook al blundert Milieudefensie weer eens. Het is te gek voor woorden dat grote bedrijven
naarmate ze meer CO2 uitstoten minder behoeven te betalen…… (mocht je donateur zijn van Milieudefensie of overwegen hen een donatie te geven, zou ik nog eens heel goed nadenken en voor de donatie die je wilt doen, een andere milieuorganisatie uit te kiezen!!)
De
vervuiler betaalt. Nou, niet dus!
Milieudefensie
Nieuws 13 augustus 2020
Nieuwe
cijfers: kleine bedrijven betalen de vergroening
Wiebes
breekt belofte: kleine bedrijven betalen méér dan grote vervuilers
De
vervuiler betaalt. Nou, dus niet! Minister Wiebes beloofde vorig jaar
dat vervuilende bedrijven voor hun eigen vergroening zouden betalen.
Maar uit nieuwe
cijfers
blijkt dat hoe meer CO2
je uitstoot, hoe minder je hoeft te betalen.
De kosten van
vergroening komen dus terecht bij huishoudens, landbouwbedrijven, de
zorg, het onderwijs en de overheid. Dat is de wereld op z’n kop!
Dit
kan en moet anders. Daarom vragen wij de regering: stop de financiële
steun aan grote vervuilers en investeer in duurzaam herstel. Het
steunen van de grote vervuilende industrie kan echt niet langer. Help
je mee?
Corona
heeft ons leven op z’n kop gezet. En wat blijkt: alleen samen staan
we sterk. Dat geeft hoop, want ook de economische crisis en de
klimaatcrisis moeten we met zijn allen aanpakken. Helaas doen
vervuilende bedrijven niet mee. En onze regering staat dit toe. Het
is tijd voor duurzame en eerlijke oplossingen voor iedereen. Teken de
oproep aan de politiek.
De
overheid steekt miljarden euro’s in de economie. Een geweldig kans
om de economie een duw in de groene richting te geven. Toch blijft de
overheid vervuilende bedrijven steunen zonder nieuwe voorwaarden.
Stel je eens voor dat we alleen nog geld zouden investeren in
de toekomst, Bijvoorbeeld in projecten die ernstige klimaatschade
tegengaan en zorgen voor tienduizenden groene banen. Projecten die
echt goed zijn voor jou en mij – en niet alleen voor de
aandeelhouders van vervuilende bedrijven.
Investeren
in de toekomst doe je zó
Warmtefonds:
isolatie voor iedereen
Veelvliegers
betalen voor duurzaam vervoer [voor iedereen]
Eerlijke
prijs voor vlees, lagere btw op groente en fruit
Ja,
ik teken de oproep voor duurzaam herstel:
Beste
premier Rutte, leden van het kabinet en leden van de Tweede Kamer:
Pak
met daadkracht en saamhorigheid de klimaatcrisis aan.
Kom
met een ambitieus groen banenplan. Geef mensen die door de
coronacrisis hun baan kwijt zijn, of dreigen te verliezen,
toekomstperspectief.
Verbind
groene voorwaarden aan de steun die grote bedrijven krijgen. Dan
pakken we gelijk met de economische crisis ook de klimaatcrisis aan.
Zet
ons belastinggeld voor de goede dingen in. Stimuleer juist nu groene
en eerlijke keuzes en stop geen geld meer in vervuiling.
Wees
een overheid voor iedereen. Want onze verantwoordelijkheid houdt
niet op bij mensen die nu en hier leven. Het gaat ook om de
generaties na ons en om mensen in veel minder rijke landen.
Klimaatverandering raakt ons allemaal.
* Je zou hooguit kunnen stellen dat landbouwbedrijven die hun groente ecologisch (‘biologisch’) telen, veel te veel betalen. Toevallig werd vanmorgen bekend gemaakt dat deze ecologische tuinders en landbouwers (exclusief de veeteelt, immers het eten van vlees is nooit maatschappelijk verantwoord of duurzaam) het kabinet verzoeken de btw van 9% op hun producten te laten vallen, daar er een afname is te zien van de verkoop van groente waarop geen gif is te vinden….. Niet vreemd, zeker nu tijdens de Coronacrisis steeds meer mensen werkloos raken, daar de vergiftigde groenten en fruit veel goedkoper zijn, dan de echt gezonde varianten, een schande van formaat!!!
** Waar Exxon en Shell, respectievelijk in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen diepgravend onderzoek al wisten dat de verbranding van fossiele brandstoffen inderdaad de oorzaak is van de snelle klimaatverandering….. Ondanks dat betaalden Exxon en Shell foute wetenschappers om e.e.a. te ontkennen…… (als ik me niet vergis doen deze smeerpijpen dat nog steeds, ondanks dat de topgraaiers van die bedrijven ‘een groen colbert’ hebben aangetrokken…….)
Beste bezoeker, vanwege omstandigheden en te verrichten mantelzorg moet ik het hierbij laten voor vandaag, morgen (echt) meer berichten, tot dan!!