Brexit zorgt voor een alarmerend groot aantal dode dolfijnen

Door de
onzekerheid door de Brexit voor de grote ‘visboeren’, reders met
grote trawlers, hebben deze hun visgebied verlegd naar het Kanaal
tussen Frankrijk en Engeland (het gaar. Het negatieve effect van deze
verandering is een groot aantal dolfijnen die als bijvangst in de
netten van deze trawlers verdwijnen en daar stikken, ofwel deze dolfijnen worden willens en wetens vermoord…….

Jammer dat het Care2 team niet pleit voor een totaal verbod op vissen in het Kanaal, maar enkel het aantal trawlers drastisch wil verminderen in dat gebied (dat toch al ‘overbevolkt’ is met scheepsverkeer). 

Maar ondanks het voorgaande: lees het
volgende schrijven van het Care2 team en teken de petitie ajb!! (en
geeft het door):

Don’t
let dolphins drown in the English Channel

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Dolphins
are dying at an alarming rate in the English Channel — caught in
nets and drowning so Europeans can eat some fish. Please help!

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/711/493/265/?z00m=32491803 

Brexit has been one of the most
tumultuous and divisive events of the decade. The resulting chaos and
uncertainty are not only taking a toll on UK and EU citizens.
An
unexpected and shocking casualty? Dolphins.

As European fishermen prepared for the UK to exit the EU’s fishing
regulations, their presence in the English Channel reached an
all-time high.
But
the high volume of fishing vessels, or trawlers, has killed dolphins
in unprecedented numbers.

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/711/493/265/?z00m=32491803

Dolphins get caught in fishing
lines and nets run by trawlers. Unable to surface for breath, the
curious, compassionate animals drown and are only discovered once the
crews pull up the nets to collect their haul.
The
crews, without a second thought, throw the lifeless bodies back into
the water, which then wash ashore and are picked at by seagulls.

These dolphins are dying painfully and needlessly! We must protect
them.
Sign
the petition and tell the EU to regulate trawlers and decrease the
number allowed to operate!

Thank
you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Dolphins are dying at extremely high rates and no one is doing
anything about it.
Sign
now to demand accountability.

—————————————————

Hier de petitietekst:

 

Brexit
has been one of the most tumultuous and divisive events of the decade
– a decade politically defined by partisanship and chaos. The UK
general election resulted in a win for the Conservative Party, so
party leader and Prime Minister Boris Johnson is rushing ahead with
his plan for UK’s withdrawal from the EU by January 31, 2020.
Things
are happening fast, and it is hard to predict exactly where the trade
relationship between the UK and the EU will land.

This
chaos and uncertainty are not only taking a toll on UK and EU
citizens. The European fishing presence in the English Channel has
been at an all-time high, likely because of the expected divorce of
UK fishing regulations from EU standards post-Brexit.
But the high volume of fishing vessels, or trawlers, is now killing
dolphins
in unprecedented numbers.
 

Sign
now and demand that the EU amend the Common Fisheries Policy* (CFP) to
decrease the number of trawlers!

The
dolphins get caught in fishing lines and nets run by the trawlers.
Unable to surface for
breath, the dolphins drown

and are only discovered once the crews pull up the nets to collect
their haul.
The crews,
without a second thought, throw the lifeless bodies back into the
water, which then wash ashore and are picked at by seagulls.
 

These
EU trawlers have no accountability.

Without independent observers on board to record what is caught,
there is no reporting system for the number of dolphin casualties
their nets and lines cause. And with such a high number of trawlers,
there is no doubt that the number of dolphins drowned is at a record
high as well.
 

These
dolphins are dying painfully and needlessly! We must protect them.
Sign the petition and tell the EU to regulate trawlers, including
putting independent observers on each and every vessel!

=============================

* Common Fisheries Policy (CFP): het gemeenschappelijk visserijbeleid van de EU.

Voor meer berichten over/met dolfijnen en/of de Brexit, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Heineken social responsible? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Een ‘sociaal verantwoorde’ drugsproducent en verspreider!!

Zag afgelopen week bij toeval een Heineken reclame en waar ik normaal meteen ‘doorzap’ als er reclames in beeld komen, bleef ik hangen vanwege de woorden ‘social responsible’, als zou Heineken een sociaal verantwoord bedrijf zijn…..

Je zag een knul een mondmasker met z’n handen beetpakken op het deel dat voor de neus en mond moet worden geplaatst…… ha! ha! ha! ha! ha! Nee, ‘echt heel sociaal verantwoord!!’ (‘en uiterst zinvol’) Verder zag je mensen weer ‘heel veel plezier’ hebben met Heineken bier, waar ze afstand hielden van elkaar en tegelijkertijd een tappende ‘bartender’ met mondmasker….. Als mensen aangeschoten raken is het eerste wat overboord gaat de regels tot afstand bewaren, dat moet trouwens al het geval zijn geweest vanaf het moment dat mensen alcohol konden maken en consumeren; je kent het wel op feestjes, mensen die brallend aan elkaar hangen…… 

Heineken is een fabrikant van de harddrug alcohol, heeft in het buitenland gebruik gemaakt van geld uit ontwikkelingshulp en buit vervolgens arbeiders uit, één en ander o.a. voor een suikerrietplantage in Kenia, ofwel neokolonialisme van de bovenste plank!! En weer: echt heel sociaal verantwoord!! 

bol.com | Heineken Voordeelverpakking - 48 stuks - 33 cl

Zonder leeftijdvermelding kan je dit plaatje van Bol.com zien op Google en over ‘greenwashing gesproken….’

Uiteraard verschijnen in de reclame onverbiddelijk de woorden: ‘geen 18 geen druppel’, alsof dat niet juist de belangstelling trekt van pubers, die daarvoor al het zogenaamde plezier hebben gezien van bierdrinkende mensen…… Ofwel met dit soort reclames worden de ‘puberkatten’ op het spek gebonden!!

Alcohol is de meest dodelijke harddrug, niet vanwege de zwaarte van het middel, maar vanwege het enorme aantal doden dat door deze harddrug valt, in Nederland alleen al 12 mensen per dag (een cijfer van jaren geleden, ofwel dat cijfer moet intussen hoger liggen) en dat is als gevolg van langdurig alcoholgebruik, dus niet de doden die vallen door dronken automobilisten, of door geweld onder invloed van alcohol, om over het grote aantal gewonden vanwege deze zaken nog maar te zwijgen……

Zocht op de site van Heineken naar informatie, maar dan moet je eerst je leeftijd invullen, echter voordat ik m’n geboortejaar kon invullen, kreeg ik al te zien dat ik te jong was om door te gaan….. ha! ha! ha! ha! ha! Ben intussen 65…… Nee, ‘echt een geweldige site!!’

Heineken is een oplichtersfirma die dood, verderf en ellende produceert en verkoopt!! 

PS: vanmorgen werd bekend gemaakt dat Heineken het eerste halfjaar van 2020 een verlies heeft gelden van 297 miljoen euro, het bedrijf deed, hoewel er sinds april een licht herstel is te zien, verder geen uitspraken over de rest van het jaar, daar de situatie onzeker is vanwege de Coronacrisis.

James Murdoch richting goede pad, verlaat News Corporation van zijn vader

James Murdoch heeft het bedrijf News Corporation van zijn vader verlaten, zo klonk het uit m’n radio afgelopen zaterdag in het BBC nieuws van 01.00 u (CET).

De reden waarom liet me even verbaasd achter: Murdoch jr. is het niet eens met het redactionele beleid in de ‘kranten’ van Murdoch en datzelfde geldt voor FOX, de zender van Murdoch sr. 

Eén van de zaken die Murdoch jr. erg stak was het ontkennen van de klimaatverandering op de platforms van News Corp., terwijl Australië, het geboorteland van zijn vader, vorig jaar voor een deel is afgebrand en waarbij niet 500.000, of 1 miljard, maar 3 miljard dieren zijn omgekomen, zo liet men afgelopen week nog weten, na wetenschappelijk onderzoek…….

Zijn de bosbranden in Australië het nieuwe normaal? - OneWorld

Uiteraard zijn die steeds heviger branden het gevolg van de klimaatverandering en die wordt nog steeds verder aangejaagd door de Australische schoftenregering Morrison, met nog weer een uitbreiding van de export van steenkool en dat tegen afbraakprijzen, zodat arme landen nog steeds kolencentrales bouwen en Nederland zelfs haar gascentrales heeft uitgeschakeld en 4 nieuwe kolencentrales heeft toegestaan (CDA/PvdA kabinet Balkenende 4)……. Australië exporteert nu al 1 miljoen ton steenkool per dag……… Ook bijzonder vreemd dat Rutte 3 zo snel van het gas wil en tegelijk kolencentrales laat doordraaien tot 2030…….. Je kan 10 keer beter gas verbranden dan steenkool……. 

Overigens een paar weken geleden werd nog bekend gemaakt dat Nederland jaarlijks 8,3 miljard euro aan subsidie verstrekt voor fossiele brandstoffen……… En dan durft de reguliere pers te zeggen dat Rutte 3 het groente kabinet ooit is, ook al een heel smerige manier van greenwashing…… (ach in het land van de blinden is zogezegd zelfs iemand met 10% zicht koning)

Toch mooi te zien dat mensen ook op het niveau van James Murdoch tot inkeer kunnen komen, ook al gebeurt dat uitermate weinig en zijn er zelfs ploerten die zeggen het licht te hebben gezien, maar ondertussen gewoon doorgaan met hun smeerpijppraktijken, ‘greenwashing’ noemt men dat….. Unilever is daar ‘een mooi voorbeeld van’, men stelt daar dat men alleen duurzame palmolie gebruikt, terwijl er geen duurzame palmolie bestaat……. Het is slecht voor je lichaam, rijden op die troep is ook allesbehalve schoon en zolang er vraag is naar palmolie zullen oerwouden worden afgebrand om daar palmolieplantages ‘neer te zetten…..’ Kortom: er moet een eind worden gemaakt aan de vraag naar palmolie en dat kan alleen als elk gebruik van palmolie wordt verboden en dat wereldwijd…… (althans in het tropisch gebied van de wereld)

Nu blijft de vraag wat James Murdoch met al zijn geld gaat doen (hij zou in het bezit zijn van een paar miljard dollar), laten we hopen dat hij zich gaat inzetten voor het afremmen van de klimaatverandering en zal streven naar een echt duurzame wereld.

Zie ook:

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….‘ 

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

Australische wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn, dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden‘ 

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer artikelen over de Australische bosbranden)

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van en tot morgen!

De gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales

kerncentrale-ongevallen

Als de mens met een echte pandemie te maken zal krijgen waarbij honderden miljoenen mensen zouden overlijden, is de kans meer dan levensgroot dat wereldwijd een aantal kerncentrales in ‘meltdown’ zullen gaan……. 

Meltdown kerncentrale Japan: waar ging het fout? 

Hierboven, de Fukushima ramp-kernreactoren, waar keer op keer nog steeds grote hoeveelheden radioactief besmet water in zee worden geloosd en waar men nog steeds geen langdurige oplossing heeft voor de meltdown……..

Voor meer berichten over kernenergie en wat daarmee samenhangt, zoals de rampencentrales, klik op één van de labels, direct onder dit bericht

Alexander Pechtold (D66): van tweedehands autoverkoper, politicus naar directeur CBR en daar nu druk met bestrijding van cowboys

Pechtold is directeur CBR, nadat hij min of meer gedwongen de politiek moest verlaten (totaal ongeloofwaardig geworden) en dat zullen we weten ook, in korte tijd wist hij ‘al 2 keer alle nationale Nederlandse radiozenders’ te halen, te weten: Radio1 en BNR……

                Alexander Pechtold schreef een boek "Optimist in de politiek"

Pechtold kwam afgelopen woensdag met het grote nieuws dat hij de cowboys wil aanpakken die beloven dat je in 1 dag het theorie-examen autorijden kan halen…. Die ‘cowboys’ vond hij zo te horen wel een geweldige vondst van zichzelf, hij noemde dit wel 10 keer toen hij op BNR z’n suffe zogenaamd verontwaardigde praatje mocht afsteken…..

Maarten Wolterink on Twitter: "Failed D66 laat Buza Blok in het ...

Na de vraag om hoeveel van die cowboys het gaat, begon Pechtold op z’n ‘politieks’ eerst over andere zaken te praten om uiteindelijk te zeggen dat het er misschien wel duizenden zijn, die volgens hem miljoenen verdienen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ach, eens een fantast en oplichter…….

Pool mag niet worden uitgezet naar geboorteland vanwege ontbreken onafhankelijke rechtspraak, waarom dan wel uitleveringen aan de VS

Gistermiddag op BNR het bericht dat een Pool die zou worden uitgezet naar zijn geboorteland, niet mag worden uitgeleverd aan de autoriteiten daar, omdat ‘onafhankelijke rechtspraak in Polen niet is gegarandeerd…….’

Waarom levert Nederland dan wel mensen, zelfs eigen ‘onderdanen’, uit aan de VS??? Is onafhankelijke rechtspraak daar wel gegarandeerd?? Het hooggerechtshof in de VS wordt aangewezen door de zittende president, of noemt men dat hier ‘een onafhankelijke aanwijzing….?’ Dan kent de VS nog het meer dan belachelijke ‘3 strikes out’, waarbij in Californië mensen zelfs voor 3 kleine misdrijven veroordeeld kunnen worden tot een levenslange gevangenisstraf; hoe kan je mensen uitzetten naar een land dat zo’n onrechtvaardig fascistoïde rechtsspraak hanteert…?? 

Sterker nog: de VS kent het meer dan achterlijke ‘plea bargain’, in feite een schikking waarin je toegeeft iets gedaan te hebben, ook als je de misdaad waarvoor je wordt aangeklaagd niet hebt begaan, daar je bij een rechtszaak de grote kans loopt een veel langere gevangenisstraf ‘te krijgen….’ Nogmaals: hoe kan je mensen uitleveren aan een land dat een dergelijk onrechtvaardige en belachelijke rechtspraak kent…???

Bovendien kent de VS in tegenstelling tot Polen de doodstraf, al reden genoeg om niemand uit te zetten naar dat land, zelfs als de garantie wordt gegeven dat de uit te zetten persoon niet zal worden onderworpen aan de doodstraf……. 

Mateusz Morawiecki Memes - Photos | Facebook

Mateusz Morawiecki is de fascistische premier van Polen

Daarover gesproken: Nederland en andere EU lidstaten hebben zo’n grote bek over Polen en willen dat het land eigenlijk uit de EU zou moeten worden gezet vanwege de grote politieke invloed op de rechtspraak in dat land, waarom dan wel de continue pogingen sinds Trump aan het bewind is om het meer dan schunnige vrijhandelsverdrag TTIP met de VS getekend te krijgen, een verdrag dat volkomen tegen het belang van de bevolking ingaat??!!! Trouwens, wat mij betreft mag men ook Hongarije, Oostenrijk en Roemenië uit de EU zetten, wat zeg ik? Men mag de hele EU opheffen, het is niet anders dan een ondemocratisch wangedrocht, dat middels lobbyisme totaal is verknoopt met het grote bedrijfsleven!!  

Maar jezus wat een hypocriete klerezooi!!!

Voor meer berichten over uitlevering, plea bargain, doodstraf en/of TTIP, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label ISDS (Investor-State Dispute Settlement, ofwel Investeerder-staatarbitrage) toegevoegd, dit is de benaming van de rechtbank die wordt gebruikt voor vrijhandelsverdrag TTIP en CETA (de laatste is eenzelfde verdrag met Canada), daarbij kunnen bedrijven in het geniep een land voor een geheime rechtbank dagen als deze producten van dat bedrijf verbiedt, bijvoorbeeld uit oogpunt van de volksgezondheid, de praktijk laat zien dat de bedrijven voor meer dan 97% van de gevallen deze zaken winnen………

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….

Geen
nieuws eigenlijk, het bericht van het Rainforest Action Network,
waaraan tevens een petitie is gekoppeld, dat een enorm gebied met bos en veen in Siberië in brand staat, maar dat ook een groot deel van de
oerwouden in het Amazonegebied (vooral in Brazilië) en Indonesië afbrandt, echter belangrijk genoeg om nog eens te herhalen, zeker
gezien de bijna totale desinteresse van de reguliere media……. 

In het Amazonegebied is alweer een klein record gevestigd: nu al de meeste brandhaarden van de laatste 13 jaar (aldus Greenpeace Groot-Brittannië) Deze
branden worden aangestoken door figuren die ofwel palmolieplantages
willen beginnen, dan wel soja willen telen of gebied vrijmaken voor
intensieve veehouderij……..
Greenpeace wijst daarvoor naar banken in GB, daar deze banken 2 miljard dollar hebben gestoken in de doodsindustrie die wordt aangeduid als veeteelt…… Ofwel grote gebieden van het Amazonewoud brandt men af om daar vee te kunnen laten grazen…….

Zolang
regeringen toestaan dat palmolie gebruikt mag worden in een enorm
aantal voedingsmiddelen (zoals Unilever dat in haar meeste
‘voedingsproducten’ doet) en als brandstof mag worden ingezet, zal
men oerwoud blijven verbranden, er bestaat dan ook geen duurzame
palmolie zoals bedrijven als Unilever de wereldbevolking
voorliegen…. Bovendien is deze zogenaamde duurzame palmolie zonder
meer slecht voor je lichaam, het is een heel fout vet dat een groot
aantal organen aan kan tasten, zoals het hart en de
hersenen…..*

Dan gaat
de gentech soja uit het Amazonegebied naar diervoer en het kleine
Nederland is daar zelfs de nummer 2 importeur van, na het enorme
China……. Dit daar wij een meer dan schandalig grote veestapel
hebben van 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot- en
doodgemarteld…… Een veestapel die ook nog eens een gigantische
berg methaangas uitstoot, een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo
sterk is als CO2….. Ofwel Nederland is een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering…… Niet alleen door het
platbranden van oerwoud voor die veestapel, maar ook nog eens met die
veestapel zelf, om over de extra belasting door transportbewegingen voor
die doodsindustrie nog maar te zwijgen……

Over klimaatverandering gesproken: afgelopen dinsdag 28 juli was het meer dan 50 graden Celsius in Bagdad, waar regelmatige temperaturen boven de 45 graden C. worden gemeten die een stad of gebied in feite onleefbaar maken…….. En dan te bedenken dat door de illegale oorlog die de VS met hulp van o.a. Nederland in 2003 begon (waarbij meer dan 2 miljoen mensen werden vermoord) het land in chaos is gestort en men maximaal 2 uur per dag elektriciteit heeft….. ‘Het gaat goed met de acties tegen de klimaatverandering…..’ Maar niet heus: ondanks alle zeer vervuilende klimaattoppen stijgt jaar op jaar de CO2 en methaangas uitstoot…… 

Zoals opegemerkt: de ujitstoot van methaangas groeit niet alleen door de enorme veehouderij wereldwijd, maar ook doordat de opwarming van de aarde, het hoogst is in m.n. het noorden tegen de poolcirkel…… Daar zijn enorme hoeveelheden methaangas opgeslagen in de permafrost die steeds sneller ontdooit, dit geeft een cumulatief effect, immers door de hoge temperaturen ontdooit de permafrost en het vrijgekomen methaangas jaagt de klimaatverandering verder aan, waardoor het nog warmer wordt en er nog meer methaangas vrijkomt, enz. enz…….

Om het voorgaande proces nog eens te versterken staan ook nu weer grote gebieden in Siberië in brand, gebieden zo groot dat het ondoenlijk is deze te blussen…… Met andere woorden niet alleen komen daar enorme hoeveelheden CO2 vrij door bos- en veenbranden, maar komt als gevolg daarvan ook nog eens een giga berg methaangas vrij….. In plaats van Rusland te demoniseren zouden westerse regeringen hulp moeten bieden bij het blussen, immers de klimaatverandering stopt niet bij de grenzen van Rusland!!

Lees en
teken de petitie van Rainforest Action Network (RAN) ajb (en geeft het door), het afbranden van oerwoud voor veeteelt, palmolie en soja (de laatste voor meer dan 80% naar de
‘vleesindustrie’) moet eindelijk afgelopen zijn, waarbij bedrijven
als Unilever voor het gerecht zouden moeten worden gesleept!! Als je
het niet voor jezelf wilt tekenen, doe het dan voor toekomstige
generaties!! 

The Amazon fires are being caused by these industries…

Robin
Averbeck – Rainforest Action Network

The Amazon is on fire. So are the
rainforests of Indonesia.

Our world’s lungs are going
up in smoke…

The mass scale burning of rainforests
last year was just a preview of what’s to come this year. These
fires have been intentionally set by Big Agribusiness to clear land
for their relentless pursuit of profit over people and planet. 

Take Action

Let’s be clear: this is an
outright assault on the Indigenous peoples of the Amazon and local
communities in Indonesia.
In
the middle of a pandemic
.
For corporate profit. It’s an assault on YOU and me too. 

It’s been proven, time and again,
that forests are our last, best line of defense against the climate
crisis. Rainforests are called the “lungs of our planet” because
they process the massive amounts of carbon pollution in our
atmosphere. But they also keep a whole lot of carbon in their trunks,
branches, and in the ground, where it belongs. So when forests go up
in flames, hundreds and hundreds of years of stored carbon literally
go up in smoke. It’s a double whammy to our climate and to us all.

Right now, Indigenous and local
communities are having
their
land and homes stolen and burned; corporations are taking their land
in order to grow Big Agribusiness products like soy, beef and palm
oil.
That’s right,
the products you see in your grocery aisles are responsible for the
rainforest fires happening right now.
  

Tell
these corporate giants that rainforests are worth more than cookies
and chips.

Take Action Now

The worst part is that the global
brands driving this destruction have already promised to end
deforestation and eliminate the abuse and violation of human rights.
But instead, we’re
witnessing a world, already ravaged by a pandemic, being prepped for
plunder. It’s cynical, it’s opportunistic, and it’s
disgusting.   

With less than 9 years left to avoid
the most catastrophic consequences of the climate crisis, we’ve
reached a critical tipping point. Every acre of rainforest lost now
brings us closer to disaster.
We
must keep forests standing NOW.

It’s time these corporations used
their power to help change the course of our future and
stop
the destruction, exploitation, and abuse of rainforests, and of the
communities that protect and depend on them.

For forests, for people, for planet,

Robin
Averbeck
Forest Program Director
Rainforest Action Network

At RAN,
we take the “Network” in our name seriously. It is only
through your support that we are able to fund major campaigns
for the forests, their inhabitants and the natural systems that
sustain life. Please consider joining RAN as a Member by making
a gift today.

At
RAN, we take the “Network” in our name seriously. It is only through
your support that we are able to fund major campaigns for the forests,
their inhabitants and the natural systems that sustain life. Please
consider joining RAN as a Member by making a gift today.

425 Bush St, Suite 300, San Francisco, CA 94108, United States

==============================

* Het concept voor dit bericht heb ik gisteren gemaakt en toevallig vannacht na 1.00 u. (CET) op BBC World Service aandacht voor dit probleem in het programma ‘The Real Story’ (de brutaliteit van de BBC, zogenaamd een onafhankelijke zendgemachtigde, die bewezen grote aantallen fake news en andere leugens heeft gebracht….). Men sprak over het probleem obesitas in arme landen en dat obese mensen een groot risico lopen te overlijden als ze het Coronavirus oplopen….. Lullig genoeg viel niet één keer het woord ‘palmolie’, terwijl de verwerking van dit uiterst goedkope maar bijzonder slechte vet op grote schaal in maaltijden, snacks en zaken als chips in arme landen voor een groot deel verantwoordelijk is voor gezondheidsklachten als obesitas….. Ook in ons land wordt palmolie op grote schaal gebruikt, kijk maar eens op de lijsten met ingredienten van koek, snoep en bereide maaltijden, zelfs het ‘duurzame’ Ekoplaza gebruikt deze troep in een aantal voedingsmiddelen…  (wellicht op een later tijdstip nog een wat meer uitgebreid bericht over deze zaak)

Voor meer berichten over het Amazonegebied, Siberië, Palmolie, Indonesië, Borneo, Sumatra, bosbrand, intensieve martelveehouderij, methaangas, CO2 en/of de klimaatverandering, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Nadat men in het voorjaar nog applaudisseerde voor het zorgpersoneel, de supermarktmedewerkers (inclusief de schoonmakers) is er intussen alleen nog aandacht voor de zorgmedewerkers en schoonmaakpersoneel……. De zorgmedewerkers en schoonmaakpersoneel is intussen ‘een nieuwe haring met uitjes’ (in de vorm van een geldelijke bonus) beloofd voor hun inzet tijdens het hoogtepunt’ van de Coronacrisis, echter zoals het er nu uitziet moeten de supermarktmedewerkers het doen met ‘een oude haring, inclusief maden……’

Men sprak eerder wel over een geldelijke bonus voor dit personeel, echter daarover hoor je niets meer, gegarandeerd dat de top van de supermarkten hier niets van wensen te weten, ook al hebben ze hun omzetten fiks zien toenemen…… Je kan er donder op zeggen dat die grofgraaitoppen van supermarkten zichzelf wel grote bonussen toekennen voor de flink gestegen omzet, echter de medewerkers die het zware werk moesten en moeten doen, kunnen het vergeten (buiten die ‘stinkende oude haring’ dan, dit in de vorm van betekeningsloze waarderende woorden….)…. 

Veel mensen denken dat het supermarktwerk licht werk is, echter zeker de supermarktmedewerkers die mede de vakken moeten vullen, verrichten als de kassamedewerkers zwaar werk, waar deze medewerkers in de kleinere supermarkten niet zelden meerdere taken moeten vervullen en er tijdens de lange piek amper of geen personeel bijkregen…… 

Hoorde vorige week een specialist over verpleegkundigen zeggen dat deze moe op vakantie gaan, maar bij terugkomst allesbehalve zijn uitgerust, hetzelfde geldt voor de meeste supermarktmedewerkers, zij hebben zich uit de naad gewerkt en komen na 3 weken moe terug van vakantie, zelfs als ze niet weg zijn geweest……. ‘Voor de goede orde’: ook supermarktmedewerkers die niet op vakantie naar het binnen- of buitenland zijn geweest, komen doodmoe terug…… (dit daar op vakantie gaan naar binnen- of buitenland bij een aantal mensen al zorgt voor extra stress en daarmee extra vermoeidheid…)

Vergeet niet dat deze mensen naast het zware werk ook nog eens politieagentje hebben moeten spelen en daarvoor werden beledigd. Bovendien hebben deze medewerkers ook nog eens het grote risico gelopen besmet te worden met het Coronavirus……..

De hoogste tijd dan ook dat supermarktmedewerkers een bonus krijgen als de verzorgende een verplegende beroepen, me dunkt een bonus van minstens € 1.000,– is meer dan verdiend!!! Vergeet niet dat deze medewerkers al tegen een veel laag salaris moeten werken dan bijvoorbeeld verpleegkundigen, maar minstens zo’n zware baan hebben……. 

Vandaar dat het de hoogste tijd is dat de salarissen van supermarktmedewerkers fiks worden verhoogd, daar de betaling zwaar onder de maat is en voor velen op het onbeschoft lage minimumloon ligt…… (trouwens ook zorgmedewerkers en schoonmaakpersoneel zouden er structureel op vooruit moeten gaan!!)

Laat de disfunctionerende VVD sufferd en godbetert premier Rutte zich daar maar eens mee bemoeien, of vindt hij het normaal dat dergelijk belangrijk personeel voor het functioneren van de maatschappij uitgebuit blijft?? Triest genoeg is de vraag stellen, haar beantwoorden: ja dus…….

Bedenk maar eens wat het zou betekenen als morgen alle supermarktmedewerkers uitvallen……..

Geen applaus en stinkende ‘haringen’, maar echte waardering voor de supermarktmedewerkers!!

Zie ook:

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht naar veel meer artikelen over het virus en alles wat daarbij komt kijken)

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen‘ 

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed

Nadat
Zweden eerder werd beschimpt vanwege het niet doorvoeren van een
lockdown en er na enige tijd een groot aantal slachtoffers te betreuren was,
vooral ouderen in tehuizen, (zoals ook bij ons, waar de ‘intelligente
lockdown’ niets aan veranderde), blijkt nu dat Zweden het toch
wonderwel goed heeft gedaan, het aantal besmettingen is sterk
teruggelopen en ook het aantal doden is als in landen die wel een
lockdown doorvoerden, met een fiks aantal afgenomen……

Niet
vreemd dus dat het in Zweden economisch een heel stuk beter gaat dan in andere
westerse landen, zeker de thuismarkt doet het goed, niet vreemd als
je nagaat dat winkels, scholen, bioscopen, bars en andere horeca gewoon
open zijn gebleven……

Intussen zijn hier burgemeesters die zelfs ‘achter de voordeur’ willen kijken of er niet te veel mensen aanwezig zijn op een feestje, uiteraard is dit een zware aantasting van de privacy en je kan erop wachten dat dit leidt tot willekeur (bovendien is dit niet wettelijk onderbouwd)….. Burgemeesters mogen ook verplichten om op drukke plekken mondmaskers (of mondkapjes, wat je wilt) te dragen, hoewel een aantal wetenschappers deze ondingen betitelen als je reinste flauwekul….. Nu nog voor drukke plekken, maar reken maar dat wanneer het aantal Coronabesmettingen zal toenemen, men deze plicht zal uitbreiden….. Bovendien krijgen een aantal mensen (bijvoorbeeld COPD patiënten) en oude mensen het spaans benauwd van deze ondingen….. 

Zelfs de bazen van de mensen die worden misbruikt als boa’s doen een duit in het zakje: de boa’s zouden overal een mondmaskerplicht eisen, dit om willekeur tegen te gaan (zo werd vanmorgen bekendgemaakt)…… ha! ha! ha! ha! ha! Die bazen zouden moeten eisen dat hun personeel niet wordt ingezet voor het controleren van mondmaskers enz… Zeker daar het maar de vraag is wat de rechter zal doen als iemand die beboet is in beroep gaat, immers het is niet wetenschappelijk bewezen dat het dragen van die ondingen leidt tot minder besmettingen…… Zoals gezegd wetenschappers wijzen voor een deel het dragen van mondmaskers af…… (deze alinea toegevoegd 18.30.u)

Hetzelfde geldt volgens een aantal wetenschappers overigens ook voor de 1,5 meter maatregel, waartegen ook een groot aantal GGZ medewerkers protest hebben aangetekend. Zij wijzen verder ook de mondmaskers af en stellen dat deze maatregelen contraproductief werken, zeker voor hun cliënten, zij verwachten een groot aantal zelfdodiongen als men doorgaat op deze voor deze mensen letterlijk doodlopende weg….. Gezien de ervaringen in Zweden kan je eigenlijk niet anders dan hen gelijk geven…..

Kortom men houdt er hier de angst in en zoals bekend kan angst het slechtste in de mens naar boven brengen (zoals klikken en geweldpleging) en maakt het een flink deel van de bevolking tot makke schapen, die zonder na te denken alles slikken wat de overheid hen voorhoudt, of beter gezegd voorkauwt…..

Het volgende artikel komt van het rechtse Zero Hedge (en let op het percentage aan doden in Zweden in vergelijking tot andere landen, je kan die staat vergroten door op de 3 liggende zwarte streepjes rechtboven in je scherm te klikken en daar in te zoomen met percentages boven de 100%):

Sweden
Defeated The Coronavirus Without A Lockdown – Now Its Companies Are
Reaping The Benefits

by
Tyler Durden

Wed,
07/29/2020 – 05:30

Progressive
critics of the Trump Administration’s response to the coronavirus
pandemic like to point to Sweden and portray the Nordic country’s
decision to forego lockdowns as a travesty motivated by greed. Such
reductive, black-and-white interpretations are inevitably the result
of a childlike analysis where every hero needs to have a hero and a
villain. But although Sweden’s COVID-19 czar has admitted that he
would have changed certain elements of the country’s response if he
could go back in time,
the
country’s decision to skip lockdowns, and keep the country relatively
open, has paid off – even if Sweden does have a significantly higher
mortality rate than its neighbors (though still lower than all of the
worst-hit western European countries).

Sweden’s
death-to-infection ratio is relatively high, a reflection of a series
of early outbreaks in managed-care homes that led to widespread
fatalities among their elderly and vulnerable residents.

Here’s
how Sweden compares to the US, Brazil, the UK, and a handful of other
countries.

And as the US remains engulfed in
an election-year debate about how to handle the crisis, and whether
mandatory social distancing orders (like mask-wearing mandates) and,
if necessary, more lockdowns should be used to fight the outbreak –
views
differ widely across people of different political orientations
.
Even Dr. Fauci, who has said some of the worst-hit areas should
“think about” imposing stay at home orders if things get
worse, has worded his views very carefully so as not to sound like an
imperative. But as Q2 earnings season enters one of its most
consequential weeks in the US, the
FT
pointed out in a piece published earlier that Sweden’s biggest
companies have beaten analysts’ expectations across the board.

It was supposed to be a
terrible start to the summer. As a debate rages in Sweden over
whether its lighter-touch approach to managing coronavirus has been
the correct course,
most
European analysts were braced for dreadful quarterly earnings from
the Scandinavian country during the height of the pandemic.

But every day for the past
two weeks, Swedish company after Swedish company has beaten
expectations. From telecoms equipment maker Ericsson to consumer
appliances manufacturer Electrolux via lender Handelsbanken and
lockmaker Assa Abloy,
Swedish
companies have delivered profits well above what the market was
expecting, even if in some cases that merely meant a less precipitous
decline than analysts had feared.

“I have never seen
such a high proportion of companies coming in with better profits
than expected. It’s almost every company,” said Esbjorn
Lundevall, chief equity strategist at lender SEB. The bumper crop
begs the question of how many of the positive surprises are due to
Sweden’s more controversial approach to managing coronavirus.
Unlike the rest of Europe and North America, the country did not have
a lockdown and kept schools and many shops and businesses open – a
public health experiment that has attracted global scrutiny and drawn
both praise and censure.

“Keeping society open, schools open, doesn’t mean that we
haven’t been hit. But it does mean that we haven’t suddenly not
been able to leave our homes. That has undoubtedly helped companies,”
Alrik Danielson, chief
executive of Swedish bearings manufacturer SKF, told the FT.

The earnings have pressed some
economists to reconsider their GDP projections for the country.

To be sure, while all boats appear
to be rising in Sweden’s COVID-19 resistant economy, bolstered by
what experts described as a “psychological” disposition
among Swedes not to fear things like going to work, or school, or to
a restaurant, some industries have benefited more than others.

There’s a split, analysts say,
between companies between domestically focused Swedish companies
(ex.retail banks) while the country’s manufacturers like Volvo are
struggling with higher levels of “uncertainty” due to the
global outlook.

Sweden’s economy has performed so
well for a handful of reasons. One is its close economic relationship
with both China and the US. China’s economy had already slowed to its
weakest pace of growth in 29 years
when SARS-CoV-2 came bursting
out of Wuhan late last year. But thanks to Beijing’s heavy-handed
response to the outbreak, the mainland economy has
already returned to growth.

That’s good news for Sweden, which
exports many heavy and industrial goods, as well as foodstuffs and
other products to China, among other things.

The bigger worry, the FT points
out, is Europe, especially as
more clusters emerge in Spain, Belgium and elsewhere.

All industrial groups have
been helped by signs of recovery in China and a robust early rebound
in much of Europe, as well as large government support packages to
maintain jobs.

The big worry for them now
is about whether a second wave of coronavirus hits Europe and the US
in the autumn
.

“What is the
likelihood that you get more lockdowns? What is the likelihood that
this fear factor subsides?”
asked
Mr Danielson.
“That
is going to be the big question of how quick the recovery will be.
Now it’s about psychology, it’s about people.”

He is not alone in
thinking that Sweden has a subtle psychological advantage by dint of
having stayed more open and having people less scared of working,
shopping and socialising outside the home.

Whatever happens in western Europe,
Sweden’s outlook has improved dramatically over the last month. New
cases have grown rare…

…and
deaths are even rarer. 

 

========================================

Zie ook:

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen‘ 

Coronavirus: PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen 

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen 

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Een ritje met de tram, ofwel… machtsvertoon!‘ (van Leefse…..!!!, voormalig Blog van Aaltje E., voor nieuwe (en oude) berichten op dit blog en haar voormalig blog, zie onderaan deze pagina, maar beter nog volg je het blog Leefse…..!!!

Coronakort: ouderen zijn en worden slachtoffer van plicht en advies tot islolement, niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk‘ 

Voortijdig overlijden en psychisch leed door quarantaine en sociale isolatie

Terwijl het aantal besmettingen op de West bank toeneemt, heeft Israël een Palestijns COVID-19 testcentrum vernietigd

Ab Osterhaus (viroloog en farmaceut-lobbyist) wil mondkapjes en stelt dat 90% van de Nederlanders nog geen Coronabesmetting heeft gehad‘ 

Coronavirus: Duitsland biedt reizigers die onverantwoord op vakantie gingen naar risicogebieden bij thuiskomst een gratis test aan

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos‘ 

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder laatst getoonde)

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrecht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland‘ (vanwege tekort aan IC bedden….)

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

Het label OMT direct onder dit bericht staat voor het Outbreak Management Team (de naamkeuze alleen al…. ha! ha! ha!)

Jonge Jezidi’s die ten slachtoffer vielen aan ISIS, met de nek aangekeken door hun gemeenschap en het verantwoordelijke westen kijkt weg…..

Gistermorgen op Radio1 in het NOS Journaal op Radio1 een woordvoerder van Amnesty Nederland, Elke Kuijper, met een zwaar ontluisterend verhaal over Jezidi kinderen die door IS (ISIS) werden ontvoerd en daarna ofwel als meisje werden verkracht en uitgehuwelijkt, dan wel als jongen werden gemarteld, vermoord, of gedwongen als kindsoldaat te vechten, daar hen bij weigering de dood zou wachten…… De jongens en meisjes werden uiteraard gehersenspoeld met het religieuze gif van IS…..

Deze kinderen zijn voor een groot deel terug in de Jezidi gemeenschap waar ze vandaan kwamen, echter de meisjes van weleer die gedwongen een kind hebben gekregen, mogen die kinderen niet houden en hebben afstand moeten doen van hun kind…… Deze gesloten gemeenschap is toch al een probleem voor verkrachte meisjes daar deze niet langer als eerbaar worden gezien…… (zo hoorde ik enige tijd geleden op de BBC World Service) Ook de jongens die als kindsoldaat fungeerden zijn amper of niet welkom, zeker als hun ouders en naaste familie zijn omgekomen…..

Amnesty: crisis bij Yezidi-kinderen

Het westen en dan m.n. de VS (met hulp van NAVO-partners als Nederland) is verantwoordelijk is voor de illegale oorlog tegen Irak en is daarom direct verantwoordelijk is voor het ontstaan van IS, waar de VS zelfs aan heeft meegeholpen, om voor hen de kolen ‘uit het vuur te vechten’, zoals in Irak (als macht tegen de meerderheid aan sjiieten in dat land), Libië en Syrië……. 

Deze kinderen willen dolgraag weg uit Irak en uiteraard zou het beste zijn als het westen dat verantwoordelijk is voor hun ellende, deze jong volwassenen opneemt, echter zoals je al begrijpt, het westen doet net of deze kinderen, zoals de weeskinderen in Griekse vluchtelingenkampen, niet bestaan, waarom zouden ze verantwoordelijk zijn voor iets wat ze zelf veroorzaakt hebben….. ‘Zo is het toch….??’ Walgelijk!!! (één positieve uitzondering en dat is Duitsland, al wenst CSU schoft Seehofer, minister van binnenlandse zaken, er niet meer dan 1.000 op te nemen, terwijl een groot aantal Duitse steden veel verder willen gaan, maar dat heeft deze christen ploert verboden……)

Kuijper van Amnesty stelde nog dat lang niet alle kinderen terug zijn, ofwel die zijn nog in gevangenschap van hun martelbeulen en verkrachters….. Amnesty heeft regelmatig kritiek op de Syrische overheid en dat op basis van leugens, geproduceerd door de geheime diensten van de VS en andere NAVO-lidstaten, vandaar ook waarschijnlijk dat de woordvoerder niets losliet over de verblijfplaats van die laatste Jezidi kinderen: die zitten voor een fiks deel in Idlib en in gebied dat de VS heeft bezet in Syrië, tegen de Iraakse grens, een gebied waar IS wordt beschermd door het leger van de VS (dat daar de olie steelt van het Syrische volk……)….. 

Kijk gezien het voorgaande, zou je als Amnesty toe moeten geven dat het Syrische bewind het grootste gelijk van de wereld heeft met haar wil heel Syrië te bevrijden van de IS terreur en tja dat wil Amnesty niet…….. Terwijl het Syrische volk wordt gestraft door de illegale sancties van het westen tegen hun land, heeft Amnesty het vooral over de ‘vluchtelingen’ in Idlib die het humanitair moeilijk hebben, ‘vluchtelingen’ voor het overgrote deel bestaande uit militanten van terreurgroepen en hun familie…..

Oh en hierbij nogmaals en voor de zoveelste keer: onder Assad leefden alle geloven in harmonie naast elkaar, dat heeft het westen grondig verkloot!!! In de gebieden die werden bevrijd door het reguliere Syrische leger en waarnaar vluchtelingen terugkeerden, leeft men als voorheen weer harmonieus naast elkaar, vergelijk dat eens met Idlib waar het grootste deel van de oorspronkelijke bevolking is gevlucht na de illegale aanval van het reli-fascistische Turkse leger, die daarna de vluchtelingenkampen open hebben gezet zodat o.a. al-Nusra en IS militanten zich weer konden herenigen…………

Lees op de Amnesty website: ‘Irak: Gezondheidscrisis voor Yezidi-kinderen die slachtoffer werden van IS

Voor meer berichten over Jezidi’s, vluchtelingen, Irak, Syrië, Idlib en/of ISIS, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.