Dierenmishandeling op enorme en ongekende schaal schaal: de leerhandel

Dierenrechtenorganisatie PETA geeft nogmaals (en eigenlijk ten overvloede)
een bewijs dat de mens een niets ontziende en uiterst gewelddadige
parasiet is, verdere woorden van mij zijn overbodig, behalve dan het volgende: lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

Onderzoek
onthult gruwelijke, schokkende mishandeling in wereldwijde leerhandel

PETA
Nederland <info@peta.nl>

Na
een ingrijpend internationaal onderzoek hebben journalist Manfred
Karremann en PETA Duitsland nieuwe videobeelden vrijgegeven die de
wreedheid in de wereldwijde leerhandel onthullen. Het leed is enorm
en dieren hebben nu uw hulp nodig.
 

Koeien,
schapen en andere dieren lijden onder wekenlange slopende transporten
naar locaties aan de andere kant van de wereld voordat ze
uiteindelijk worden gedood voor leer.
En
de stress van het transport – vaak verergerd door langdurige
vertragingen bij grenscontroleposten – leidt niet alleen tot intens
lijden, maar ook tot een verhoogd risico op het verspreiden van
ziekten die op mensen kunnen worden overgedragen.

In
veel landen worden de dieren gedood zonder eerst te worden verdoofd.
Koeien, schapen en geiten worden gewoon tegen de grond gedrukt, en
soms worden ze vastgebonden en wordt hun de keel afgesneden met een
mes. Door slecht opgeleide arbeiders of door het gebruik van botte
messen is hun dood pijnlijk en kan deze enkele minuten duren. Uit
opnames uit Libië en Libanon blijkt dat arbeiders de keel van
schapen en koeien doorsnijden in het volle zicht van de andere dieren
en ze op een stapel gooien om ze al kronkelend en trappend uit te
laten bloeden.

Klik
hier

om de beelden te bekijken en te weten te komen hoe je dit soort
wreedheid kunt helpen stoppen.

Met
vriendelijke groet,

PETA

—————————————–

Een ingrijpend onderzoek van
journalist Manfred Karremann, uitgebracht door PETA Duitsland,
onthult de extreme wreedheid die dieren zoals koeien en schapen in de
leerhandel moeten verdragen. Dit is er aangetroffen:

  • Dieren
    worden op lange, slopende reizen de halve wereld over verscheept
    voordat ze worden gedood voor leer.

  • Tijdens
    het transport worden de dieren blootgesteld aan de weerselementen,
    wordt hun voldoende voedsel en water ontzegd en kunnen ze vallen en
    doodgetrapt worden. Zelfs zwangere dieren worden gedwongen de
    levende export te doorstaan.

  • Gewonde
    en stervende dieren worden vaak illegaal geslacht, ook als ze
    zwanger zijn.

  • In
    veel landen worden dieren gedood zonder eerst te worden verdoofd. Ze
    worden gewoonweg vastgebonden en hun keel wordt doorgesneden met een
    bot mes. Het kan enkele minuten duren voordat ze dood zijn.

  • Door gebrekkige etikettering
    op lederen producten is het bijna onmogelijk om de oorsprong van
    dieren en hun huid te achterhalen. Aanduidingen als “Made in
    Italy” duiden niet nauwkeurig de oorsprong van dierenhuiden aan,
    waardoor consumenten niet kunnen weten
    waar
    of van
    welk dier
    het leer in hun handtassen, schoenen of meubels echt vandaan komt.

De halve
wereld over verscheept voor de leerproductie

Jaarlijks worden meer dan 1,4
miljard koeien, schapen en geiten en miljoenen andere dieren gedood
voor leer. In landen als Turkije floreert de handel in huiden,
waardoor de wrede export van levende dieren sterk toeneemt. In 2018
werden 900.000 levende koeien en bijna 281.000 levende schapen
geïmporteerd in Turkije vanuit landen als Australië, Brazilië,
Duitsland, Frankrijk, Ierland, Oostenrijk en Spanje.

Deze dieren worden geëxporteerd
voor de slacht naar landen als Turkije om te voldoen aan de vraag
naar vers halal vlees ter plaatse en de wereldwijde vraag naar leer.
Na de slacht worden hun huiden over de hele wereld verscheept.

Onderzoekers konden enkele van de
routes die dieren moeten doorstaan documenteren.
Wekenlang
worden Braziliaanse koeien vervoerd op schepen die op weg zijn naar
Turkije.
Daar gaan
sommige dieren met vrachtwagens verder naar Irak. Een andere route
leidt
via Frankrijk en
Bulgarije naar Turkije
.
En Duitse en
Oostenrijkse koeien konden tot aan Libanon worden getraceerd.

Dieren
vervoerd zonder voldoende voedsel of water op schepen en vrachtwagens

Meestal krijgen de dieren tijdens
de zware, vaak
wekenlange
reizen
onvoldoende
voedsel en water. Ze worden zonder bescherming blootgesteld aan hitte
en kou en staan dicht tegen elkaar in hun eigen uitwerpselen. Tijdens
het transport verdringen ze elkaar en veroorzaken ze verwondingen.
Als ze vallen, kunnen ze worden doodgetrapt.

Dieren
in de internationale leerindustrie worden gewoonlijk gehouden,
vervoerd en gedood in vuile, overvolle omstandigheden waarin
verwoestende zoönosen kunnen ontstaan en zich kunnen verspreiden.
Het kan dagen duren om dieren over de landsgrenzen te vervoeren. 

En
door wereldwijde veiligheidsproblemen, zoals de coronaviruspandemie,
moeten dieren nog langere reizen en meer leed ondergaan. De stress
van het transport – vaak verergerd door langdurige vertragingen –
leidt niet alleen tot onmetelijk leed maar ook tot een verhoogd
risico op het verspreiden van ziekten, waarvan sommige kunnen worden
overgedragen op mensen.



Gedood
zonder verdoving voor leerproductie

In veel landen worden de dieren
gedood zonder eerst te worden verdoofd. Koeien, schapen en geiten
worden gewoon tegen de grond gedrukt, soms worden ze vastgebonden en
wordt hun de keel afgesneden met een mes. Door slecht opgeleide
arbeiders of door het gebruik van botte messen is hun dood pijnlijk
en kan deze enkele minuten duren. Uit opnames uit Libië en Libanon
blijkt dat arbeiders de keel van schapen en koeien doorsnijden in het
volle zicht van de andere dieren en ze op een stapel gooien om ze al
kronkelend en trappend uit te laten bloeden.

Gewonde
dieren worden illegaal gedood in slachthuizen

Hoewel het in Turkije verboden is
om gewonde of stervende dieren naar het slachthuis te vervoeren,
blijkt uit de beelden dat arbeiders met geweld een zwak, schijnbaar
stervend rund uit een gelede vrachtwagencombinatie sleurden en
vervolgens zijn keel in het slachthuis doorsneden. Zelfs zwangere
dieren moeten dit soort ellende doorstaan. En als ze zich tijdens het
transport verwonden, worden ook zij naar het slachthuis gesleept en
samen met hun ongeboren baby’s gedood. De huid van ongeboren
kalveren, bekend als ‘slunk’, wordt in landen als China als
bijzonder waardevol voor leer beschouwd en bereikt ook landen over de
hele wereld via de wereldwijde leerhandel.

Koeien
worden met geweld van schepen gesleept met kranen

Wanneer de dieren na dagen of weken
eindelijk hun bestemming bereiken, is hun vacht vaak bedekt met een
dikke laag uitwerpselen en urine. Sommigen zijn zo zwak of gewond dat
ze niet meer de kracht hebben om op te staan. Ze worden met kranen
omhoog gehesen, waarbij ze met hun hele gewicht aan één poot
hangen. Aangezien een volwassen koe meer dan 450 kilo weegt, kan dit
ondragelijk pijnlijke ontwrichtingen en botbreuken veroorzaken.

https://www.peta.nl/wp-content/uploads/2020/07/Global-Leather-Trade-10.jpg

De
oorsprong van leer is vaak onbekend

Vanwege ontoereikende
etiketteringsvereisten voor leerproducten en niet-transparante
handelsroutes is het meestal onmogelijk om de oorsprong van de dieren
en hun huiden te achterhalen. Consumenten kunnen niet weten of hun
schoenen of handtassen zijn gemaakt van de huid van een koe, een hond
of een kangoeroe of in welk land het dier is geslacht. Aanduidingen
als “Made in Italy” onthullen geen informatie over de oorsprong
of de verwerking van de huid – alleen waar het eindproduct is
geproduceerd.

Leer is
een ramp voor mens en natuur

Leer veroorzaakt niet alleen
dierenleed, het is ook een van de meest milieubelastende producten
ter wereld. Elke dag worden onvervangbare regenwouden geruimd om
koeien te laten grazen en hun voer te telen. De methaanemissies van
de dieren dragen ook enorm bij aan klimaatverandering. Daarnaast
worden tal van chemicaliën zoals chroom en formaldehyde gebruikt in
het looiproces, wat een gevaar vormt voor zowel het milieu als de
mens. Eindproducten zoals schoenen, handtassen en kleding bevatten
vaak sporen van chroom-6, een kankerverwekkend zwaar metaal.

Wat je
kunt doen

Ongeacht de oorsprong van leer is
het altijd verbonden met dierenleed en aantasting van het milieu.
Terwijl we honden en katten als onze metgezellen behandelen, staan
miljoenen dieren zoals koeien, schapen en geiten tot aan hun knieën
in hun eigen uitwerpselen en worden ze gekweld door elektrische
schokken, de halve wereld over vervoerd in krappe vrachtwagens en
uiteindelijk gedood.
Controleer
in het belang van dieren alsjeblieft altijd het etiket, en als er
‘leer’ of het bijbehorende symbool ervoor op staat, laat het
artikel dan in de winkel liggen.
Kies
in plaats daarvan voor duurzaam synthetisch leer en vegan
alternatieven gemaakt van innovatieve materialen zoals gerecycled
plastic, kurk of zelfs ananasbladeren, champignons, druiven,
appelschillen of ander fruitafval.

Wil je
meer doen om het doden van dieren voor hun huid te stoppen?

H&M kan niet zeggen dat het
vindt dat geen enkel dier ooit zou moeten lijden in naam van de mode
als het nog steeds leer verkoopt, dat vaak afkomstig is van koeien
die opsluiting, extreme drukte en ziekte moeten doorstaan en niet
voldoende voedsel en water krijgen.

Innovatieve vegan leeropties die de
stijl en de look van leer nabootsen zijn goed verkrijgbaar, en meer
consumenten dan ooit dragen vegan vanwege hun zorg voor het milieu en
dieren. Vraag H&M om alleen vegan leer te verkopen.

Kom in actie


Deel op Facebook

Deel op Twitter

VS bezig geheime basis uit te breiden als voorbereiding op oorlog met China en/of Noord-Korea

Dat de
VS met vuur speelt als het gaat om wereldpolitiek zal niemand nog
verbazen, ook al doen de reguliere westerse media, politici en
rechtse denktanks nog zo hun best om de schuld daarvoor te leggen bij
de NB door de VS zelf als vijanden aangemerkte landen als Rusland,
Iran, China en Noord-Korea……

De VS
houdt al een paar jaar oorlogsschepen in de buurt van de Zuid-Chinese
zee, zo zou het nu weer een paar ‘supervliegdekschepen’ in de buurt
hebben en dat alles tegen ‘Chinese expansie’ (ha! ha! ha!
ha!). China heeft niet voor niets wat rotseilandjes in deze zee
geclaimd, zeker als je ziet dat de VS een groot aantal militaire
bases rond de oostkant van China heeft ingericht, inclusief in Zuid-Korea……* De VS stelt
dan ook zoals gezegd en volkomen hypocriet dat China expansie politiek bedrijft in de
Zuid-Chinese Zee, terwijl de VS zelfs op veel grotere afstanden
van de eigen territoriale wateren eilanden heeft geclaimd, zoals Hawaï (totaal belachelijk dat dit VS grondgebied is, dit is niets anders dan een smerig koloniaal overblijfsel!!).

Het is niet meer dan logisch dat China een groot deel van de Zuid-Chinese Zee claimt, al was het alleen al als buffer tegen de grote aanwezigheid van VS bases rond die zee en alle marine manoeuvres van de VS in die zee….

Hier
een afbeelding waarop een aantal militaire bases van de VS zijn te
zien, bases die ingezet kunnen worden in een oorlog tegen China en/of
Noord-Korea, in totaal zou het om meer dan 250 VS bases gaan (let op de basis onder het woord China, dit zou een basis in Vietnam moeten zijn, zie nogmaals: *):

 

Een
ander eiland, of beter gezegd eilandje dat zich bevindt tussen Hawaï
en Japan is een ‘geheim eiland’, geheim wat betreft de VS basis op dat eiland met de naam ‘Wake-eiland’. De VS is bezig de
militaire basis op dat eiland, waarop ook een militair vliegveld,
fiks uit te breiden…… Dit eiland zou buiten het bereik liggen van
Chinese en Noord-Koreaanse raketten…… Alleen dat feit al geeft
aan dat de VS werkelijk rekening houdt een oorlog tegen één van
deze twee landen te beginnen…….

De VS
dat zo vaak de vuilbek vol heeft over het bewaren van de stabiliteit,
waar het andere landen beschuldigt deze stabiliteit te ondermijnen, terwijl het zelf illegale oorlogen begint die elke stabiliteit
in de regio van zo’n oorlog totaal destabiliseert,…… Neem dit soort uitlatingen tegen Iran, dat
nooit een expansie oorlog is begonnen, terwijl de VS in de buurt van
Iran, alleen deze eeuw maar liefst 3 illegale oorlogen is gestart….

Onbegrijpelijk
dat andere westerse landen als makke schapen, of beter nog als
debiele schapen achter de VS aansjokken en deze uiterst agressieve
terreurentiteit keer op keer haar gang laten gaan, dat heeft sinds
het eind van WOII aan ruim meer dan 22,5 miljoen mensen het leven
gekost, waarvan in deze eeuw ruim meer dan 2,5 miljoen
(massamoorden waaraan ook andere NAVO-lidstaten, tevens VS hielenlikkers zoals Nederland hebben deelgenomen…..)……

Satellite
Images Show US Airfield Expansion At Secretive Island Outpost
Just Outside Chinese Missile Reach

by
Tyler Durden

Wed,
07/15/2020 – 22:50

Considered one of the most
strategically important unincorporated US island outposts in the
world, Wake Island is also among the most restricted territories
claimed by the US (also claimed by the Marshall Islands), given it
remains a key American military outpost located about halfway between
Hawaii and Japan.

It has historically served as a
vital staging ground for US aircraft operating in the Western Pacific
and as a remote line of defense, and is more recently
witnessing
military build-up as part of the US Navy’s “pivot toward the
Pacific” 

especially given rising US-China tensions and the controversial
presence of two US supercarriers in the disputed South China Sea.

US fighters over the remote Wake Island

Fresh satellite imagery republished
by
The
Drive
shows
significant expansion
to facilities, including to the airfield
,
which has a nearly 10,000 foot runway. Military publications have
previously
note that
 “Wake is the only 10,000-foot runway for a
4,000-mile stretch of Pacific Ocean.”

The report
details that images “
The
War Zone 
obtained
from Planet Labs dated June 25th, 2020 shows that substantial
improvements to the base have occurred recently. Based on archival
satellite imagery, the major expansions to the airfield began early
this year and are still underway today.”

Planet Labs satellite imagery marked by The Drive showing areas where the airfield has undergone expansion or improvement.
 

Advanced
American bombers routinely land and operate from Wake Island,
supporting operations in the South Pacific. 

Indo-Pacific News  @IndoPac_Info

Replying to @IndoPac_Info

America’s remote outpost deep in the Pacific, situated roughly between Japan and Hawaii, Wake Island serves as a reserve airfield should American airpower have to fallback from the far reaches of Western Pacific during a peer state conflict.

Image 
Image

Image

     Image

12:52 PM · Jul 8, 2020

42    See Indo-Pacific News’s other Tweets

“Beyond its clear logistical
utility, acting as a major hub where there isn’t another for
thousands of miles,
it
sits outside the range of China’s and North Korea’s medium-range
ballistic missiles, and largely at the end, if not entirely out of
range
, of their
intermediate-range ballistic missiles (IRBMs),” a separate
report
noted

“Guam, which is situated about
1,500 miles further west, is well within the range of these weapons.”

Indo-Pacific News   @IndoPac_Info  Jul 8, 2020

Replying to @IndoPac_Info

New satellite imagery that The War Zone obtained from Planet Labs dated June 25th, 2020 shows that substantial improvements to the base have occurred recently. Based on archival satellite imagery, the major expansions to the airfield began early this year and are still underway.

Image

Indo-Pacific News   @IndoPac_Info

The new
satellite images shows the large eastern apron area’s big expansion,
as well as an enlarged secondary apron area on the west end on the
runway. The runway itself has been completely rebuilt. 

 

Image

12:52 PM · Jul 8, 2020

23       See Indo-Pacific News’s other Tweets

But Wake
Island would be out of reach in any rapid conflict with either China
or North Korea, which would target nearer bases up to and including
Guam with long-range cruise missiles.

   

Thus
Wake Island would be considered a first line fall-back position in
any hot war with major US enemies in Asia. Conscious of this, it
appears the Pentagon is busy rapidly improving the remote atoll.

===============================

* Volgens mij heeft de VS ook weer een nieuwe militaire basis ingericht in wat men tijdens de illegale Vietnamoorlog aanduidde als Noord-Vietnam en dat in de buurt van de grens met China, kan daar op het net echter geen bevestiging voor vinden. Op het kaartje tussen mijn schrijven boven in dit bericht, zie je een VS basis die in Vietnam moet liggen (onder het woord ‘China’).

Zie ook: “The Coming War On China”  –  Watch John Pilger’s Powerfully Relevant Documentary:

 

GSK koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Met een deel van de
kop boven dit bericht, bracht DeBeurs.nl vanmorgen het nieuws dat farmaceut GlaxoSmithKline (GSK) een belang van 10% heeft gekocht in
biotchnologie bedrijf CureVac, een vaccin ontwikkelaar die momenteel
als één van de vele bezig is met de ontwikkeling van een vaccin
tegen het Coronavirus.

Met deze
investering is een bedrag gemoeid van 142 miljoen euro, GSK gaat
logischerwijs samenwerken met CureVac op het gebied van de
ontwikkeling van vaccins op basis van mRNA technologie, echter de
zoektocht naar een vaccin tegen het Coronavirus valt daarbuiten, waarmee CureVac al
een flink eind op weg is, hetzelfde geldt voor een vaccin tegen
hondsdolheid.

Afgelopen
juni nog heeft de Duitse overheid een belang van 23 procent gekocht
in CureVac, de zoveelste overheid die zich deels heeft ingekocht in de
farmaceutische industrie en dan m.n. voor de ontwikkeling van een vaccin tegen
COVID-19. De psychopathische Trump administratie heeft zich zelfs
ingekocht in buitenlandse farmaceuten die zich bezig houden met de
ontwikkeling van een vaccin tegen dat virus en op zo’n manier
dat de eerste vaccins die werken bij voorbaat toe zullen komen
aan de VS en dat geldt voor de eerste maanden waarin het vaccin wordt
geproduceerd……

De
grootste hap van die VS investering gaat naar AstraZeneca,
waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Cambridge, deze farmaceut doet mee aan de ontwikkeling van een vaccin in Oxford. Toevallig heeft ook Rutte 3 zich voor een
vaccin tegen COVID-19 ingekocht bij de universiteit van Oxford, waar farmaceut AstraZeneca een dikke vinger in de pap heeft…. Benieuwd of het ministerie van
Volksgezondheid (van de disfunctionerende CDA volksverlakker Hugo de
Jonge) op de hoogte is van de ‘Trump-clausule’ en gezien alle
wanprestaties op dit dossier vrees ik dat de Jonge een zoveelste
reusachtige bok heeft geschoten met een enorme investering uit door ons betaald belastinggeld…….

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar coronavaccin CureVac

Gepubliceerd op 20 juli
2020 09:29 | | Onderwerpen: Duitsland 

FRANKFURT (AFN/RTR) – De Britse
farmaceut GlaxoSmithKline (GSK) investeert 130 miljoen pond,
omgerekend 142 miljoen euro, voor een belang van 10 procent in de
Duitse biotechnoloog CureVac, die bezig is met de ontwikkeling van
een vaccin tegen het coronavirus. De partijen gaan samenwerken op het
gebied van vaccins.

Verder zal CureVac ook andere
betalingen ontvangen van GSK. De samenwerking betreft vaccins op
basis van zogeheten mRNA-technologie/////////. De experimentele
vaccins van CureVac tegen het coronavirus en hondsdolheid vallen
buiten de transactie.

In juni werd nog bekend dat de
Duitse overheid voor 300 miljoen euro een belang van 23 procent heeft
genomen in CureVac

========================================

Zie ook:

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!
(ook aandacht voor het middel Remdesivir, dat amper werkt voor
Coronapatiënten maar wat mensen met de vreselijke ziekte Ebola
achterlaat zonder dit middel dat voor hen wel
levensreddend kan zijn…..) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ 

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest
‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt

Trump liet vorige week triomfantelijk weten dat hij ervoor heeft gezorgd dat het Chinese bedrijf Huawei het uitrollen van een G5 netwerk in een aantal landen kan vergeten, landen met daaronder Groot-Brittannië waar de misdadige regering Johnson e.e.a. een dag eerder liet weten……. 

Uiteraard wordt nu ook de situatie in Hongkong gebruikt om Huawei zwart te maken. Eerder stelde men dat Huawei een werktuig zou zijn in handen van de Chinese overheid, terwijl echte deskundigen meermaals hebben laten weten dat de regering van China en Huawei zelf, niet kunnen spioneren via dit netwerk, zelfs als men dat zouden willen……  Uiteraard kan je via elk netwerk spioneren, echter zo’n netwerk is alleen de weg naar de server, computer (in de breedste zin) of smartphone die men wil hacken, maar hacken met een netwerk is schier onmogelijk….. 

Blijkbaar is het voorgaande langzaam doorgedrongen bij regeringen die continu bezig zijn met het demoniseren van China en Rusland, alsof zij en niet de westerse landen zelf de ene na de andere illegale oorlog van de VS steunen, oorlogen waarin alleen deze eeuw al ruim meer dan 2,5 mensen zijn vermoord…….

Juist daarom is Hongkong ineens de grote boosdoener, terwijl de uiterst gewelddadige demonstraties daar zijn opgezet door de CIA, juist met de bedoeling dat China zou ingrijpen en ja dat is gelukt….. Welk land zou het pikken als demonstranten andere burgers aanvallen, het ziekenhuis inslaan en zelfs in brand steken of dat laatste hebben geprobeerd…… Nee, de reactie van China, en dat met wetgeving, is de reden voor het afzeggen van contracten voor het G5 netwerk in meerdere landen….

In Wall Street is men intussen doende om grootaandeelhouders van techbedrijven als Huawei warm te maken voor de leverantie van dit G5 netwerk maar dan van bedrijven uit de VS, niet dat daar al een bruikbaar netwerk voorhanden is, maar er wordt met stoom en kokend water aan gewerkt….. Overigens zullen ook de klanten niet blij zijn met de keus voor een andere leverancier van het G5 netwerk, daar al duidelijk is dat de prijs heel veel hoger ligt en zal liggen bij andere leveranciers dan Huawei…… (dat daarnaast het beste bedrijf is op dat gebied)

Uiteraard is dit ook nog eens een gevaarlijke situatie, men maakt zich al bezorgd over negatieve effecten op de volksgezondheid door dit G5 netwerk, laat staan als men in een razend tempo dergelijke techniek op de markt probeert te brengen……

We leerden vroeger op school dat handelsoorlogen uitermate slecht zijn voor de maatschappij en dat deze niet zelden de opmaat waren naar een gloeiendhete oorlog…… Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat men nu weer openlijk durft te stellen dat men geen producten uit China moet kopen….. 

Verder heeft de Trump administratie meermaals laten weten dat haar burgers producten uit de VS moeten kopen, waarbij men ook de EU heeft gedemoniseerd en handelsbelemmeringen heeft opgelegd, echter deze oproep is weinig effectief daar de consument in de VS, als die overal elders, toch naar de prijs kijkt voor deze iets aanschaft…… Importverhogingen helpen daar amper of niet tegen, daar veel grote bedrijven in de VS afhankelijk zijn van de halffabricaten productie in China en daarmee ook de prijzen moet verhogen die men in de VS voor de eigen producten berekent.

Het pleidooi van de Trump administratie, inclusief de leugen dat men via het G5 netwerk kan spioneren, heeft één voordeel voor China: de VS en een deel van de andere westerse landen zullen achter gaan lopen op nieuwe technologie en innovaties (en dat nog sterker als men op deze doodlopende weg doorgaat….)…. Echter e.e.a. kan wel tot gevolg hebben dat de VS een koude dan wel warme oorlog zal proberen uit te lokken met China……..*

Toevallig vanmorgen een bericht op Information Clearing House (ICH) dat ingaat op deze zaak en waar de kop aangeeft waar het om gaat: GB schiet in haar eigen voet met het niet plaatsen van het Huawei G5 netwerk (echter vergeet niet dat GB afhankelijk is van een handelsverdrag met de VS vanwege de Brexit):  

UK
Shoots Self In Foot for Uncle Sam

By
Finian Cunningham

Information Clearing House Headlines 17 July 2020 – The New Dark Age

July 16, 2020
Information
Clearing House

– In a dramatic U-turn, the British government is scrapping Chinese
telecom giant Huawei’s involvement in modernizing its internet
infrastructure. And the Trump White House is crowing with glee.

US Secretary of State
Mike Pompeo hailed London’s decision as “protecting free-world
values”. What values might they be? Bullying, intimidation,
subservience, empire-building?

The Trump
administration has been piling pressure on the British to back away
from earlier plans to partner with Huawei for developing its 5G
wireless network. American sanctions and a media campaign vilifying
Chinese technology as a national security threat seems to have won
the day.

Boris Johnson’s
government overturned
its previous decision
in January to partner with Huawei. British
telecom operators have now been ordered to stop using Huawei’s
technology and to rip out existing 5G equipment over a seven-year
period.

The British government
admits that this reversal will result in delays for modernizing the
country’s telecoms services – seen as vital for economic
development – and will add huge costs of up to £2 billion ($2.5
bn) for eventual replacement. Something which taxpayers and consumers
will no doubt have to pay for.

So much for the
much-vaunted Anglo-American “special relationship”. It’s
special alright. Uncle Sam calls the shots – and Britain shoots
itself in the foot.

It should be obvious
that the whole debacle has nothing to do with alleged “national
security concerns” and everything to do with Washington
strong-arming for commercial and strategic advantage.

Huawei, the world’s
largest telecoms equipment maker, is supplanting American technology
across the world. And Washington is endeavouring to blacklist the
company in order to give its own firms a competitive advantage. The
Trump administration has accused Huawei – without evidence – of
offering a backdoor to the “Chinese Communist Party” for global
surveillance.

It takes a lot of
brass neck for the Americans to punt that particular line given the
actual global spying that its tech giants have enabled the US-based
National Security Agency (NSA) to conduct, as revealed by whistleblower
Edward Snowden.

The battle over
technology and commerce is only part of the bigger strategic struggle
which Washington views as vital to sustaining its presumed global
power. American capitalism and power view the world as a zero-sum
contest. All perceived competitors must be vanquished or controlled
so that American power can prevail as an all-dominant entity.

To that end,
Washington must necessarily portray the world in polarizing Cold War
terms of “us against them”, or of so-called “allies against
enemies”.

As Chinese and Russian
diplomats have repeatedly pointed out, Washington seems incapable of
shedding its Cold War ideology of “containment” and “great
power rivalry”. For American capitalism, the idea of mutual
partnership and cooperation is simply and utterly anathema.

The fight with China
over the telecoms industry is just one front among many others in
America’s wider strategic conflict against Beijing.

Washington needs to
kill the competition with draconian interventions, either with
propaganda, sanctions or arm-twisting. Because the bigger picture is
about subjugating others to accept Washington’s political, economic
and military diktat.

China and Russia are
not amenable about that designated subordinate role desired by
Washington. Hence the Cold War revival and indeed intensification.
Ultimately, war is the potential endpoint.

In classic zero-sum
mode, Washington is demanding that its ostensible allies in Europe
must shun Chinese telecoms and Chinese commerce in general. The same
applies to trade with Russia as exemplified by America’s bullying
over the Nord
Stream 2
gas pipeline (NS2).

It is no coincidence
that as Britain was set to announce its “decision” (that is,
Washington’s decision) on Huawei, Trump’s national security
adviser Robert O’Brien was lobbying other European governments to
likewise ditch plans to partner with the Chinese firm for 5G
development
.

Germany, France, Spain
and Sweden, among other EU members, appear to be moving ahead with
their Huawei partnership plans. They have so far rebuffed
Washington’s alleged fears over national security.

Not so Britain and
other members of the US-led Five Eyes nations: Australia, New Zealand
and Canada. They, not surprisingly, appear to have swallowed the
“national security” propaganda and anti-China bigotry with gusto.

Indeed so subservient
is Britain to Washington, the government in London seems willing to
damage its own economy and the wellbeing of its own people in order
to suck up a little favour from Uncle Sam.

The “free world”?
Yeah, freedom to be a vassal.

Finian
Cunningham
has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.

Source

=================================

* Zie: ‘Is The U.S. Up for a Naval War with China?‘(een artikel van ICH, zie ook de video’s in dat artikel!!) en verdrer: ‘Why the US Has No Chance of Winning Either a ‘Cold’ or a ‘Hot’ War Against China‘ (een artikel van Sputnik, overigens ook overgenomen door ICH)

Zie ook:

Hongkongs vrijheid in gevaar, ofwel de vrijheid om te moorden en vernielen….

Hongkong: Chinese veiligheidswet leidt tot hypocriet westers protest in media en politiek‘ 

Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..‘ 

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd‘ 

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is…….. 

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

5G netwerk: VS en NAVO lezen EU de les in Praag

WaPo waarschuwt voor Russische digitale controle over de hersenen van VS burgers

Grapperhaus (CDA minister) zou waarschuwing AIVD over G5 netwerk naast zich neer hebben gelegd: Kees Verhoeven (D66) pissig

GroenLinks wil niet dat Nederland het G5 netwerk van Huawei koopt, een soap met hilarisch domme uitlatingen

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Voor meer berichten over het G5 netwerk, Huawei, handelsoorlog, spionage, Snowden en/of NS2, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

‘Putin’
zou westerse Corona onderzoeken pikken middels hacken, zo werd afgelopen week gemeld, waarbij men onmiddellijk stelde dat Rusland daarom
zover is gekomen dat men daar een vaccin zou hebben ontwikkeld dat al
wordt getest op mensen…..’Beetje vreemd’ dan dat Rusland gegevens
van een onderzoek heeft gehackt, waarmee nog lang geen testen worden
gedaan op mensen…. Het artikel waarin wordt gesteld dat Rusland
gegevens over COVID-19 rond de wereld verzamelt komt van het National
Cyber Security Centre (NCSC), echter zoals gezegd zonder enig bewijs
daarvoor….

Overigens heeft men in Rusland 26 afzonderlijke onderzoeken lopen naar een vaccin voor COVID-19 en dat zijn bepaald geen onderzoeken die zijn begonnen na het zogenaamd hacken door Russische ‘trollenfabrieken’ (ha! ha! ha!) die geleid zouden worden door Putin zelf…..

Aaron
Maté maakte gehakt van deze beschuldiging in een Twitterbericht, waarin hij zegt dat
het nieuws vergaren een stuk makkelijker is als we ervan uitgaan dat
Rusland alles hackt, zelfs Atari spelcomputers en dat het eigenlijk
alleen nieuws is als
anonieme
bronnen
van de
Britse en VS geheime diensten melden dat Rusland iets niet hackt….
ha! ha! ha! ha!

Om het
voorgaande nog eens te bevestigen, hoorde ik afgelopen vrijdagmorgen op Radio1 een
plork ‘uitleggen’ dat Rusland continu bezig is het westen te hacken,
o.a. om aan informatie over het Coronavirus te komen, terwijl je hem
daarvoor op de blauwe ogen moet geloven. Al sprak hij nog wel over
ongeveer 10 Russische hackers die e.e.a. zouden doen en niet over een
trollenboerderij of fabriek……

Deze joker stelde dat iedereen hiermee bezig zou zijn, ook deze
figuur kwam niet verder dan te stellen dat men e.e.a. heeft gevonden
door juist de hackers te hacken en uiteraard zijn de bewijzen daarvoor geheim…… Ofwel of we de geheime diensten maar willen
geloven, terwijl die aantoonbaar al zo vaak hebben gelogen……….

Schandalig genoeg wordt Jeremy Corbyn, de voormalige leider van labour door ITV beschuldigt van het gebruiken van door Russen gehackte documenten voor de verkiezingen van 2019, zo zou de Britse regering Johnson hebben bevestigd, en ook hier weer: zonder een flinter aan bewijs….. De leugens dat hij antisemiet zou zijn, leugens van de reguliere Britse media, inclusief de zogenaamd onafhankelijke BBC, hebben Corbyn vorig jaar de verkiezingen gekost….. Zonder meer een zware misdaad, waarvan ook de huidige Britse regering op de hoogte is en dan Corbyn nog een schop na durven geven, schandalig!!!

Volkomen
terecht komt Caitlin Johnstone in het hieronder opgenomen artikel
tot de conclusie dat Rusland zal en moet hangen en dat daarvoor alles
is gelegitimeerd, de grootste leugens en verdraaiingen volgen elkaar
in een redelijk tempo op sinds Rusland zogenaamd de
presidentsverkiezingen van 2016 in de VS zou hebben gemanipuleerd,
nogmaals zonder enig steekhoudend bewijs…… Media en politiek
(zoals hare D66 kwaadaardigheid Ollongren) houden deze leugens erin zodat het makke schapenvolk in een vorm van
hersenspoeling alle leugens en fantasieverhalen gelooft, immers als
je iets maar lang genoeg herhaalt wordt het ‘waarheid’ bij degenen
die deze info ‘verwerken…..’

Vandaar
ook het grote verzet van de westerse politiek tegen de sociale media, omdat daar deze leugens,
halve waarheden en verdraaiingen worden doorgeprikt, niet voor niets
dat naast politici vooral de westerse reguliere media schreeuwen om
actie tegen de sociale media, immers het fake news van die reguliere (massa) media wordt keer op keer ontmaskerd en dat valt ook de gebruikers van die media op en in grote getale zijn afgehaakt……

Hier het
artikel van Johnstone die dieper op deze zaak ingaat, het lezen meer
dan waard (en zo gebeurd):

Putin
Hacked Our Coronavirus Vaccine” Is The Dumbest Story Yet

by
Caitlin
Johnstone

OMG*
you guys Putin hacked our coronavirus vaccine secrets!

Today
mainstream media is reporting what is arguably the single dumbest
Russiavape story of all time, against some very stiff competition.

“Russian
hackers are targeting health care organizations in the West in an
attempt to steal coronavirus vaccine research, the U.S. and Britain
said,”
reportsThe
New York Times
.

“Hackers
backed by the Russian state are trying to steal COVID-19 vaccine and
treatment research from academic and pharmaceutical institutions
around the world, Britain’s National Cyber Security Centre (NCSC)
said on Thursday,”
Reuters
reports
.

“Russian
news agency RIA cited spokesman Dmitry Peskov as saying the Kremlin
rejected London’s allegations, which he said were not backed by
proper evidence,” adds Reuters.


Aaron Maté



@aaronjmate

To make news gathering easier, we should just always assume that Russia has tried to hack everything stored on every computer ever — emails, recipes, Atari consoles — and only report it when anonymous US & UK intel officials determine that Russia has NOT hacked something https://twitter.com/nytimes/status/1283756670938742785 


The New York Times



@nytimes

Breaking News: Russian hackers are targeting health care organizations in the West in an attempt to steal coronavirus vaccine research, the U.S. and Britain said https://nyti.ms/2DLneYd 




1,067

I
mean, there are just so many layers of stupid.

First
of all, how many more completely unsubstantiated government agency
allegations about Russian nefariousness are we the public going to
accept from the corporate mass media? Since 2016 it’s been
wall-to-wall narrative about evil things Russia is doing to the
empire-like cluster of allies loosely centralized around the United
States, and they all just happen to be things nobody can actually
provide the public with hard verifiable evidence of.

Ever
since the
shady
cybersecurity firm Crowdstrike
admitted
that it never actually saw hard proof

of Russia hacking the DNC servers, the
already
shaky and always unsubstantiated

narrative that Russian hackers interfered in the US presidential
election in 2016 has been on thinner ice than ever. Yet because the
mass media converged on this narrative and
repeated
it as fact

over and over again they’ve been able to get the mainstream
headline-skimming public to accept it as an established truth,
priming them for an increasingly idiotic litany of completely
unsubstantiated Russia scandals, culminating most recently in the
entirely
debunked claim

that Russia paid Taliban-linked fighters to kill coalition forces in
Afghanistan.

Secondly,
the news story doesn’t even claim that these supposed Russian hackers
even succeeded in doing whatever they were supposed to have been
doing in this supposed cyberattack.

“Officials
have not commented on whether the attacks were successful but also
have not ruled out that this is the case,”
Wired
reports
.

Thirdly,
this is a “vaccine” which does not even exist at this point
in time, and the research which was supposedly hacked may never lead
to one. Meanwhile, Sechenov First Moscow State Medical
University
reports
that it has “successfully completed tests on volunteers of the
world’s first vaccine against coronavirus,” in Russia.

Fourthly,
and perhaps most importantly,
how
obnoxious and idiotic is it that coronavirus vaccine “secrets”
are a even a thing???
 This
is a global pandemic which is hurting all of us; scientists should be
free to collaborate with other scientists anywhere in the world to
find a solution to this problem. Nobody has any business keeping
“secrets” from the world about this virus or any possible
vaccine or treatment. If they do, anyone in the world is well within
their rights to pry those secrets away from them.


Caitlin Johnstone


@caitoz

Watch this. They’re literally just saying Russians talked about already leaked documents on the internet. That’s the whole entire news story. https://twitter.com/SkyNews/status/1283734568005181441 


SkyNews



@SkyNews

The government says Russian actors were involved in amplifying sensitive government documents relating to the UK-US free trade agreement during last year’s election@SamCoatesSky has more

Read more here: https://trib.al/tzGUfgc

Embedded video

281

(voor de video in dit Twitterbericht, zie het origineel)

This
intensely stupid story comes out at the same time British media are
blaring
stories about Russian interference

in the 2019 election, which if you actually listen carefully to the
claims being advanced amounts to literally nothing more than the
assertion that Russians talked about already leaked documents
pertaining to the UK’s healthcare system on the internet.

“Russian
actors ‘sought to interfere’ in last winter’s general election by
amplifying an illicitly acquired NHS dossier that was seized upon by
Labour during the campaign, the foreign secretary has said,”
reports
The
Guardian
.

“Amplifying”.
That’s literally all there is to this story. As we learned with the
ridiculous
US Russiagate narrative
,
Russia “amplifying” something in such allegations can mean
anything from RT reporting on a major news story to a Twitter account
from St Petersburg sharing an article from
The
Washington Post
. Even
the
foreign
secretary’s claim itself explicitly admits

that “there is no evidence of a broad spectrum Russian campaign
against the General Election”.

“The
statement is so foggy and contradictory that it is almost impossible
to understand it,”
responded
Russia’s foreign ministry to the allegations. “If it’s
inappropriate to say something then don’t say it. If you say it,
produce the facts.”


ITV News Politics



@ITVNewsPolitics

Jeremy Corbyn refuses to answer questions about Russian involvement in last year’s general election. Leaked government documents highlighted by Mr Corbyn during the campaign were almost certainly “amplified” online by Russia, the UK Government has said https://www.itv.com/news/2020-07-16/almost-certain-russia-tried-to-interfere-in-uk-general-election-says-dominic-raab 

Embedded video

278

Instead
of producing facts you’ve got the Murdoch press
pestering
Jeremy Corbyn on his doorstep

over this ridiculous non-story, and popular right-wing outlets like
Guido Fawkes
running
the blatantly false headline

“Government Confirms Corbyn Used Russian-Hacked

Documents
in 2019 Election”. The
completely
bogus allegation

that the NHS documents came to Jeremy Corbyn by way of Russian
hackers is not made anywhere in the article itself, but for the
headline-skimming majority this makes no difference. And headline
skimmers get as many votes as people who read and think critically.

All
this new cold war Russia hysteria is turning people’s brains into
guacamole. We’ve got to find a way to snap out of the propaganda
trance so we can start creating a world that is based on truth and a
desire for peace.

__________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for my 
website,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on
Twitter,
checking out my podcast on either 
YoutubesoundcloudApple
podcasts
 or Spotify,
following me on 
Steemit,
throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

 

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| July 17, 2020 at 12:31 am | Tags:
coronavirus,
hack,
hackers,
Russia,
Russiagate,
vaccine
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2eh

==========================

* OMG staat voor Oh My God.

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder als laatst getoonde)

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Reclame voor 0% alcohol bier dubbel efficiënt

Reclame maken voor bier met 0% alcohol is uiterst efficiënt, immers men kan hier tv reclame voor maken zonder zich aan de regel te houden dit niet te doen voor 10 uur ‘s avonds (al vraag ik me af of deze regel nog wordt gevolgd, zelf volg ik de reclames niet, en zie hooguit fracties daarvan als ik er zonder dat te willen tijdens het ‘zappen’ mee wordt geconfronteerd).

Uitermate efficiënt, immers met dit ‘wenbier’ trek je pubers en die willen uiteraard het liefst bier met alcohol, anders gezegd ‘zonder dat de fabrikanten dat willen’ (uiteraard willen ze dat juist wel) maken ze deze pubers lekker met bierreclames…… Met andere woorden: ook middels deze reclames maakt men in feite alcoholreclame voor pubers……. Daarnaast richt men zich met deze reclames ook op moslimjongeren, immers die mogen dit bier ook drinken.

Alcoholvrij bier: een goed idee? » BGN Gewichtsconsulent Leidsche ...

Trouwens totaal belachelijk dat er nog steeds reclames voor alcohol mogen worden uitgezonden, of dit nu voor of na 22.00 u. is…… Alcohol is de harddrug die verreweg de meeste slachtoffers maakt, alleen in ons land overlijden er al gemiddeld 12 mensen per dag aan de gevolgen van langdurig alcohol gebruik (zware leverschade, hart- of herseninfarcten, dan wel kankers veroorzaakt door alcohol)……… Het genoemde cijfer is ook nog eens van een aantal jaren geleden, anders gezegd dit aantal moet intussen alweer zijn gestegen…..

Buiten het voorgaande overlijden er ook nog eens mensen ten gevolge van alcohol gebruik door anderen, zoals in het verkeer, of tijdens geweldplegingen van dronken personen, om over de vele (zwaar) gewonden die daardoor vallen nog maar te zwijgen….. 

Trouwens, waarom zou je als volwassene bier drinken zonder alcohol, omdat je dan net doet of je echt bier lekker vindt, of is het interessant??? (wat ik me bij pubers nog wel kan voorstellen) Hiermee bedoel ik niet ‘bier’ dat als Radler wordt verkocht, dat is wat mij betreft gewoon frisdrank.

De ‘zuinige vier’: zo worden de landen waaronder Nederland genoemd, die geen Coronahulp zonder voorwaarden willen geven

De ‘onafhankelijke NOS’ en o.a. WDR noemen de landen Nederland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk, ‘de zuinige vier’, terwijl het uiteraard gaat om uiterst asociaal gedrag van de 4 regeringsleiders…… Asociaal en schunnig gedrag om tijdens de Coronacrisis van landen te eisen dat ze hun regeringsbeleid aanpassen aan het uiterst inhumane en ijskoude neoliberalisme dat o.a. in de 4 genoemde landen wordt aangehangen en als ze dat niet doen, hulp kunnen vergeten…… Chantage noemt men dit in de dagelijkse werkelijkheid, uitermate misdadige chantage!! (waar juist snel handelen is geboden…..)

We moeten ons
als Nederlanders schamen voor het gedrag van de disfunctionerende (juist
ook op het Coronadossier) VVD aartsleugenaar Rutte, die godbetert onze
minister-president is…… Onbegrijpelijk dan ook dat de reguliere zogenaamd onafhankelijke media deze potsenmaker prijzen als was hij jezus zelf en dat hij het geweldig doet……. (en niet zonder succes: in de peilingen doet Rutte het uitstekend…..)

Nogmaals: zuinig? Diep asociaal!!  

Gelukkig zit er nog een goede kant aan dit asociale gedrag: de kans dat de EU uit elkaar valt groeit met de dag en dat dankzij Rutte!! (uiteindelijk zal deze plork wel akkoord gaan, zoals hij ook toegaf nadat hier in het referendum over toetreding tot de EU van Oekraïne [‘Associatieverdrag’] de meerderheid van het volk tegenstemde….)

Zie ook:

Rutte (VVD minister-president) helpt de EU om zeep

Apple en Ierland winnen zaak in een typisch staaltje ‘kromspreken’ van de EU rechter

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
de afzonderlijke landen zich tot de nek in de schulden steken: ‘DASLIEF’
of…..

Wat betreft het Coronavirus zie:

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis‘ (en zie de links in dat bericht voor meer artikelen over COVID-19)

Oliemaatschappijen in Australië maken misbruik van de Coronacrisis om hun smerige wereldvernietigende agenda door te drukken

De
oliemaatschappijen en hun machtige lobby proberen in Australië hun
gore agenda door te drukken en zo toestemming te genereren voor het
winnen van gas en olie op moeilijke locaties als in diepzee, zoals in de ‘Grote Australische Bocht…….’* 

Bij gas-
en oliewinning gaat altijd een grote hoeveelheid methaangas verloren,
een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo sterk is dan CO2….
Toevallig werd afgelopen week bekend gemaakt dat in 2017 een nooit eerder
gemeten record aan methaangas werd gevonden in de atmosfeer: 600
miljoen ton en de verwachting is dat dit in 2019 nog ver werd
overtroffen….. (de cijfers voor dat jaar zijn nog niet bekend)
 

Te gek voor woorden dan ook dat de Australische National
Covid-19 Coordination Commission
(NCCC) bestaat uit CEO’s en directeuren van (grote) bedrijven….. Zij moeten zorgen dat de economie van Australië een ‘kickstart’ krijgt en zullen bepalen in welke bedrijven de Australische regering moet investeren om die ‘kickstart’ mogelijk te maken…… Niet moeilijk te verzinnen welke industrieën dat zullen zijn, op zeker dat oliemaatschappijen en de steenkoolmaffia bij de eersten zullen behoren die overheidsgeld (door de belastingbetalers bij elkaar gebracht) krijgen…….. Sterker nog: de Australische premier Scott Morrison heeft de leden van de NCCC samengesteld en zoals je wellicht weet, deze plork is grote voorstander van het leegtrekken van de Australische bodem, of dat nu op land of onder de zee is…..   

Juist nu is het van belang in te zetten op duurzame energie en een duurzame industrie, dat geldt in nog grotere mate voor Australië, waar bij de enorme bosbranden zoveel natuur en dieren (rond de miljard dieren….) vernietigd werden….. Premier Morrison is een klimaatscepticus en hij is dan ook mede verantwoordelijk voor het graven van een kanaal dwars door het Groot Barrièrerif, zodat enorme kolenschepen nog meer steenkool kunnen afvoeren, per dag wordt er al 1 miljoen ton steenkool geëxporteerd door Australië en dat 365 dagen per jaar…… 

Steenkool dat door Australië en de VS wordt gedumpt op de wereldmarkt, zodat arme landen kiezen voor kolencentrales, i.p.v. duurzame vormen van energie als wind en zon…… Trouwens niet alleen arme landen namen deze beslissing, Balkenende 4 (CDA en PvdA) keurden de bouw van 4 nieuwe kolencentrales goed, daar de steenkool zo goedkoop was (en is)…….. 

Zie de
video van Greenpeace Australië en wijs anderen op deze video!

Why fossil fuel executives get to reshape the country

Steph
at Greenpeace Australia Pacific <actau@mail.greenpeace.org>

The
fossil fuel lobby is trying to take advantage of this pandemic,
pushing for a dangerous gas expansion that will line their pockets
and drive up dangerous emissions.

Can
you share this video to help expose their plans, and explain why a
gas expansion is a rubbish idea?

WATCH & SHARE

Image

Right
now, powerful fossil fuel executives are trying to hijack our
recovery from COVID-19.

And
I need your help to stop them

By
now, you may have heard of the
National
Covid-19 Coordination Commission
,
or the NCCC. They’re the small hand-picked group of corporate CEOs
and directors who’ve been brought together to guide Australia out
of this pandemic, and will recommend industries to invest in to
kickstart the economy. 


This
commission should be our chance to create thousands of blue-collar
jobs in renewables and zero-emissions manufacturing. But instead,
Scott Morrison hand-picked the commissioners, which means that fossil
fuel execs and lobbyists dominate the group. And they’re advocating
for massive amounts of public money to prop up fossil fuels,
particularly gas. Surprise, surprise.

Let’s
not mince words:
throwing
public money at dangerous gas extraction would be disastrous for the
fight against climate change. 


Like
coal and oil, fossil gas produces dangerous greenhouse emissions that
lead to chaotic climate change, making bushfires worse and putting
our Reef at risk.

Even
worse, fossil gas projects leak methane, a gas that is 86 times more
damaging to the climate than carbon dioxide.

But
it’s not all bad news.

We’ve already started fighting back.

Nev
Power, the head of the commission, has already stepped back from the
board of a major gas company due to conflicts of interest. He was
then grilled in the Senate, and has since tried to distance himself
from his fossil gas interests.

This
means our opponents are vulnerable to criticism,
so
now’s the time to ramp up the pressure.

Our
analysis shows that not enough Australians know about this murky and
secretive fossil-fuel stacked commission, or that gas is a fossil
fuel that will drive catastrophic climate change and push their
energy bills through the roof.

That’s
where you come in.

I’ve
made this explainer video on the NCCC and why gas is a rubbish idea.
The more people who see this video, the more there’ll be who won’t
be fooled by the fossil fuel lobby’s propaganda and self-interest.

Can
you share this video on social media to expose the NCCC and their gas
agenda?

WATCH & SHARE

Share
on Facebook.

Watch
on YouTube.

This
recovery isn’t just a risk. It’s an incredible opportunity to
make record investments in renewables, that will provide thousands of
jobs across the country.

It’s
a chance to #buildbackbetter with towns and cities powered by the
wind and sun, that put people and our planet before the profits of
fossil fuel execs.

I
know it’s hard to imagine what our country could look like months
from now – let alone years. But together, we can stop our opponents
from destroying our future for their self-interest, whilst building
the clean and green country we all deserve.

Are
you in?
Share
this video to push back against the NCCC’s gas agenda.

WATCH & SHARE

Let’s
do this together.

Yours
in the fight,

Steph
for Greenpeace Australia Pacific

PS:
Want to do more? You can
sign
this petition

demanding the Scott Morrison disband and replace the NCCC.

==============================

* Zie: ‘Australië staat olieboringen toe in de Grote Australische Bocht, inclusief seismische ontploffingen‘ (en dat tijdens de grote bosbranden; voorts zie de links in dat bericht voor meer artikelen over die bosbranden en smerige toestemming tot vernieling van natuur enz.)

Zie ook: 

Australische autoriteit geeft toestemming voor dumpen van 1 miljoen ton giftig havenslib in Groot Barrièrerif (Werelderfgoed) 

Scott
Morrison (premier Australië) moest bezoek aan door bosbrand getroffen
gebied afbreken en vertrok met de staart tussen de benen
 

Australië
staat in brand terwijl de regering milieuactivisten straft voor het
zich uitspreken tegen de oorzaken van de klimaatverandering
 

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen 

Australië slaat alarm over koraalriffen…….. AUW!!! 

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie

 

Voor meer berichten over Australië, het Groot Barrièrerif, steenkool, methaangas, duurzame energie bosbrand en/of klimaatverandering, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Brasscheck
TV kwam in juni met een video waarin wordt aangegeven dat de
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) haar kop laat hangen naar de grote
farmaceuten. Het team van Brasscheck vraagt zich af of de WHO nog wel
te vertrouwen is als men bijvoorbeeld ouders het advies geeft hun
kinderen zo min mogelijk suiker te geven (in frisdrank en snoep) en
aan de andere kant elke vaccinatie voor gebruik op kinderen als
hoogstnoodzakelijk voor te stellen, precies wat de grote lobby van de
farmaceuten de overheden wereldwijd duidelijk maken en niet voor niets >> er worden kapitalen verdiend aan die vaccinaties…….

Het is
dan ook duidelijk dat de adviezen van de WHO in feite te koop zijn…… En nee niet door de grote suikerfabrikanten, immers iedereen met een
beetje verstand weet dat geraffineerde suikers allesbehalve goed zijn
voor het lichaam, wat nog eens dubbel telt voor kinderen….. Bovendien hebben die suikerfabrikanten de supermarkten en de reclames op tv, waarin kinderen lekker worden gemaakt met de smerigste troep die men als snoep mag verkopen, waar niet zelden slachtafval in is verwerkt, daar men niet weet waar naar toe met de troep van zoveel slachtingen in ons land…….. Onbegrijpelijk dat deze reclames nog steeds mogen worden uitgezonden……

Het onderzoek naar de WHO van filmmaker Lilian Franck, die zij in de film trustWHO laat zien, geeft een verbijsterend beeld over de WHO, o.a. aangegeven door klokkenluiders en andere kritische personeelsleden van de WHO….. (mensen die veelal eerder al werden ontslagen door de top van de WHO) Corruptie en ondoorzichtigheid van een organisatie die de mens ten dienste zou moeten staan, maar die is geïnfiltreerd door lobbyisten van de farmaceutische maffia (mijn woorden, Ap) en andere organisaties die baat hebben bij bepaalde adviezen van de WHO, zoals het op een zo groot mogelijke schaal vaccineren van kinderen voor een aantal ziekten…… Vaccinaties die men telkens weer uitbreidt met nieuwe cocktails, terwijl er voor een aantal van deze stoffen niet bekend is wat ze op de lange duur doen in het menselijk lichaam, of die effecten zijn wel bekend maar worden verzwegen of afgedaan als praatjes van mensen die zo dom zijn om in samenzweringstheorieën te geloven…..

Gesprekken in de film met de top van de WHO eindigen in stilzwijgen en vertrek van deze figuren uit de ruimte waar zij werden geïnterviewd spreken boekdelen……..

Uiteraard is deze film juist nu tijdens de Coronacrisis van groot belang, vandaar ook dat we de adviezen van de WHO uiterst kritisch moeten bekijken, adviezen die zoals je begrijpt voor een groot deel worden gestuurd door de farmaceutische industrie……

Zie de
trailer en als je het kan betalen zie de film op iTunes >> vorm je eigen oordeel! (onder de trailer nog een link
met meer info over deze gedocumenteerde film)

The
corporate takeover of WHO

Can
the WHO be trusted?

For sale to the
highest bidder

The World Health organization warns
families that it’s not healthy for children to consume more than 6
teaspoons of sugar.

But an unlimited number of
vaccinations?

That’s A-O-K.

A film about the corporate takeover
of WHO.

Click here for more
info about the film
.

Click here to support
Brasscheck

=================================

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

 

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit! (ook aandacht voor het middel Remdesivir, dat amper werkt voor Coronapatiënten maar wat mensen met de vreselijke ziekte Ebola achterlaat zonder dit middel dat voor hen wel levensreddend kan zijn…..) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Voor meer berichten over de WHO, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, moet nog wat mantelzorgen, morgen meer berichten. Maak er als het even mogelijk is een mooie dag van (het weer helpt al vast mee).

Volwassenen zoals wij en domme kinderen

CaitlinJohnstone heeft weer eens een heerlijk
sarcastisch stuk geschreven, waarin ze afgeeft op kinderen en
volwassenen ophemelt, echter zoals je al begrepen had, ze bedoelt het tegenovergestelde.

Lezen
mensen!!

Grown-Ups
Like Us

by
Caitlin
Johnstone

Children
arrive in this world unthinking and empty-headed, like idiots. We
have to teach them how to be smart and knowledgeable thinkers like
us.

A
small child can run around and play happily with a stick or a leaf,
because children are stupid and they don’t yet know how to stare at
their phones tensely waiting for a stranger on social media to
respond to your clever comment telling them why their opinion is
wrong.

Children
are too naive to know anything about opinions and ideas. They need us
to teach them how to move their interest and attention away from the
things that are happening around them and focus instead upon the
thoughts in their heads, until the outer world loses its color and
they can live without distraction in the inner world of mental noise.

Grown-ups
are much better and smarter than children, because we know all the
different words for things, and we also know the opposites of those
words, and we also know how to make the words and their opposites
fight with each other in our heads while we push salty starchfat into
our mouths and watch talk shows.

Children
don’t even know anything about politics. They are too small and
simplistic to understand that we live in a country that is run by a
Good Party and a Bad Party, and the Bad Party does bad things and the
Good Party also does bad things but only because the Bad Party made
them do it.

We
have to teach children about the Good Party and the Bad Party, and
teach them how to hate the Bad Party because they don’t yet know that
there are different kinds of people and that you’re supposed to hate
some of them. Children don’t even know how to hate until we teach
them, that’s how stupid they are.

When
you try to teach children about war they always cry like little
bitches. Like pansies. They act like sending large groups of people
in our country to go kill other groups of people in another country
is crazy and disordered, when obviously it is they who are crazy and
disordered. We need to teach children how to be sane and normal by
any means necessary, including hitting them.

One
time my child wanted some food and I told him we don’t have enough
money for food, and he said we should just go to the “money
making machine” and get some money. He was talking about an ATM,
the imbecile. I laughed in his face. I laughed and laughed and
laughed because he didn’t understand how money works. I tried to
teach him how people don’t get to eat unless they have the right kind
of numbers in their bank accounts, but he kept looking at me like I
was saying something strange. Then we just laid around thinking about
how hungry we were until we fell asleep.

It’s
hard work being a parent. You get this weird little baby critter who
doesn’t know how to do anything, and then you have to spend years of
your life teaching them how to think, how to want, how to hate, how
to fight, how to take, and how to stop sitting around all blissed out
like a dumbass stoner all the time. You have to teach them and
shape them so that they can take part in this wonderful society that
we grown-ups built for them, and they don’t even understand what a
gift you’re giving them, they just cry about it like ungrateful
little jerks.

In
the end though it’s just what you’ve got to do in order to mold
children into smart and sensible grown-ups, like us.


Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for my 
website,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on
Twitter,
checking out my podcast on either 
YoutubesoundcloudApple
podcasts
 or Spotify,
following me on 
Steemit,
throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.


 

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2


Caitlin
Johnstone

| July 13, 2020 at 12:00 pm | Tags:
caitlin
johnstone
,
capitalism,
children,
grown-ups,
Politics,
war
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2e0

=======================================

Voor meer artikelen van Caitlin Johnstone (op dit blog) klik op het label met haar naam, direct onder dit bericht. Hier de link naar de site van Johnstone.