EU met mooie woorden over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met een bedrag van 7 miljard euro………

PvdA EU
grofgraaier Timmermans stelt zich aan als was hij een puber als Greta
Thunberg, maar dan één op ADHD niveau, waarbij hij zich vals
voordoet als een milieuactivist met zijn ‘Green New Deal’*, terwijl
hij in het verleden fiks heeft meegeholpen de klimaatverandering aan
te jagen…..

Nu
blijkt dat de Europese Centrale Bank (ECB), de oliemaatschappijen een subsidie heeft gegeven van 7 miljard euro om onze planeet verder naar god te helpen….. Dit
nog naast de vele miljarden waarmee afzonderlijke lidstaten, als
Nederland, de wereldvernietigende fossiele brandstofmaffia
steunen, Nederland zelfs met een bedrag hoger dan de ECB steun, t.w. 8,3 miljard op jaarbasis….** 

Moet je nagaan: de directeur van de ECB, Christine Lagarde, liet enige tijd geleden nog weten dat ze alle wegen zou bewandelen om de klimaatverandering tegen te gaan, de smerige oplichter!!! (om over Rutte 3 nog maar te zwijgen, naar buiten toe zich voordoend als het groenste kabinet ooit, laat de praktijk ook in deze zaak zien dat het tegenovergestelde het geval is…..**

             Caricature de Christine Lagarde | Karikaturen, Lustige karikaturen ... 

               Voor wie haar niet kent, dit is oplichter Lagarde 

Oil
Change International is een kort onderzoek begonnen dat zal worden
aangeboden aan Lagarde, de topgraaier van de ECB, het
onderzoek neemt nog geen halve minuut tijd in beslag en doe dit ajb,
het moet afgelopen zijn met steun voor de wereldvernietigers van de
oliemaffia!!

Tell the European Central Bank to stop fueling the climate crisis

Romain
IOUALALEN, Oil Change International <info@priceofoil.org>

The
European Central Bank has approved over €7 billion to fossil fuel
companies since the start of the pandemic

Take
the survey & tell Europe’s central bank to take the climate
crisis seriously!

The
economic crisis resulting from the COVID-19 pandemic has given
immense power to central banks, which have spent hundreds of billions
to keep the world economy afloat. The European Central Bank (ECB)
alone approved a €750 billion stimulus program
in
March, followed by an additional €600 billion
in
June.

We
now have an opportunity to tell the ECB that people around the world
expect action, not just words. The ECB has launched an online
consultation process seeking opinions as they revise their new
strategy. Allies at Reclaim Finance, SumOfUs,
and
350
 have developed an
online survey to allow you to participate easily in this process.

Fill
out this online survey and it will be sent directly to the head of
the European Central Bank.

Since
the beginning of the COVID-19 crisis, European leaders have pledged
to make the recovery green and to focus efforts and resources on
climate-friendly solutions. However, the ECB continues to operate as
if the climate crisis did not exist. Since the beginning of the
crisis, it has already handed at least €7 billion to fossil fuel
companies, supported corporations active in coal, oil, and gas, and
resisted calls from the public to integrate strict climate
safeguards in its policies.

Christine
Lagarde, the President of the ECB, recently committed to “explore
every avenue” to fight climate change. As governments around the
world continue to massively support the fossil fuel industry through
stimulus packages, despite the industry’s abysmal climate, human
rights, and financial track record, the European Central Bank has a
responsibility to lead by example and to put its money where its
mouth is.

It’s
crucial that the ECB hears from as many concerned individuals as
possible. If we can push them to integrate strict climate
considerations in their policies, other central banks are likely to
follow suit. As the climate crisis intensifies, it is more urgent
than ever to deprive the fossil fuel industry of the oxygen
it
runs on: cheap public money.

Participate
in the survey to tell the ECB it needs to take the climate crisis
seriously.

Best,

Romain
Ioualalen
Senior Campaigner, Energy Transitions and Futures
Oil
Change International

MORE
INFORMATION:

ECB
unveils €750 billion stimulus against
coronavirus,
” 
Euractiv, 07-04-20.

Press
Release: Monetary policy decisions,
” European Central Bank,
06-04-20.

ECB’s
Lagarde to pursue ‘every avenue’ to fight climate
change,
” 
Euractiv, 07-09-20.

G20
Energy Policy Tracker,
” Energy Policy Tracker, 07-15-20.

Money
Is the Oxygen on Which the Fire of Global Warming Burns,
” 
The
New Yorker, 
09-17-20.

=========================================

*  ‘Green New Deal’, vast en zeker bedacht door Timmermans en zijn partijcollega de valsgroene volksverlakker Samsom…. ‘Bedacht’, nou nee, immers een paar (echt) progressieve Democraten in de VS, waaronder Alexcandria Ocasio-Cortez, spreken al veel langer over de ‘Green New Deal…..’ Wat een stel EU kneuzen en daarmee verdienen ze ook nog een enorme berg (mede door ons opgebracht) belastinggeld!!

** Zie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar

EU en Airbus laten oren hangen naar VS aantijgingen staatssteun

Airbus
heeft overeenstemming bereikt met de Franse en Spaanse overheid de
rentetarieven voor gegeven leningen te verhogen zodat de Trump
administratie niet langer kan spreken over ongeoorloofde staatssteun
voor de vliegtuigbouwer……

Vreemd
als je bedenkt dat de VS overheid de laatste jaren haar eigen
vliegtuigbouwers met miljarden heeft gesteund….. Uiteraard is dat
bekend bij de EU en bij Airbus, maar blijkbaar is men bang voor de VS
en haar beloofde sancties voor de ‘ongeoorloofde steun aan
Airbus….’

Vergeet
niet dat de meeste vliegtuigbouwers in de VS tevens
militaire vliegtuigen, raketten en drones fabriceren, het gaat hier
om enorme kapitalen en ook dat kan je zien als een vorm van
overheidssteun, dit nog naast directe steun van dezelfde
overheid….. 

 Cobi Boeing 26175 737 8 Max 

Het  Boeing 737 MAX 8 rampvliegtuig

Hoe kan vliegtuigbouwer Boeing overheidssteun ten
gevolge van de Coronacrisis weigeren, terwijl het bedrijf miljarden
heeft verloren met haar Boeing 737 Max 8 vliegtuigen? Simpel
daar het bedrijf eerder al met miljarden werd gesteund door de Trump
administratie……. Sterker nog: de Trump administratie kan het zich
niet veroorloven dat bedrijven als Boeing failliet gaan, juist
vanwege de productie van wapens als straaljagers, raketten en drones……

 First prototype of Boeing's Loyal Wingman drone - YouTube

 Eén van Boeings drones

Lullig genoeg heeft ook de Wereldhandelsorganisatie (WTO) een fikse duit in de zak gedaan door de VS in haar gelijk te stellen, echter ook hier geldt dat men het in de broek doet voor VS agressie……. De WTO besloot dat de VS maar liefst 7,5 miljard aan strafheffingen mocht opleggen aan import uit de EU, wat de VS heeft gedaan o.a. met extra heffingen op Nederlandse kaas….. 

De EU
heeft in de persoon van Eurocommissaris Phil Hogan n.a.v. het Airbus besluit van de VS
geëist haar sancties tegen een aantal producten uit de EU, zoals
Nederlandse kaas, met onmiddellijke ingang te stoppen….
 

Hoe is
het mogelijk dat de EU de VS laat wegkomen met chantage, terwijl dit
land jaarlijks ook nog eens eens enorme oorlogsmisdaden begaat, waar
de EU elke andere staat die iets dergelijks zou flikken sancties zou
opleggen……..
 

Het is
als met de Iran nucleaire deal (P5+1 nucleaire deal): de VS stapte uit en legde Iran enorme
sancties op, waarna de EU stelde Iran schadeloos te zullen stellen
voor die sancties, echter dat is nooit gebeurd en waarom niet? Puur
en alleen omdat men in de EU als de dood is voor VS sancties en daaruit voortvloeiende sancties tegen bedrijven uit de EU, een groot
aantal bedrijven die daardoor op de zwarte lijst van de VS
komen……. Daarbij loopt niet alleen de top van die bedrijven de
kans opgepakt te worden, mochten ze een voet op VS bodem zetten, dan
wel een land bezoeken dat goede relaties onderhoudt met de VS, maar
die daarnaast niet alleen opdrachten in/voor de  VS kunnen vergeten, maar ook de opdrachten kunnen vergeten in dezelfde landen die
goede relaties onderhouden met de VS……

Nu
blijft de vraag hoe Airbus de rentebetalingen nu wel zou kunnen
betalen, immers ook dat bedrijf werd hard getroffen door de
Coronacrisis…….

Het
volgende bericht komt van DeBeurs.nl en werd vanmorgen
gepubliceerd:

Airbus
probeert handelsconflict tussen EU en VS te beslechten

Gepubliceerd op 24 juli
2020 09:35

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/...

PARIJS (AFN/AFP) – De Europese
vliegtuigbouwer Airbus is met een belangrijke geste gekomen om het
Amerikaans-Europese handelsconflict over het bedrijf te beslechten.
De fabrikant heeft met de Franse en Spaanse regering overeenstemming
bereikt over een verhoging van de rentetarieven op verstrekte
financiering voor de ontwikkeling van nieuwe vliegtuigen.

De Europese Unie en de Amerikaanse
regering liggen al jarenlang overhoop over deze subsidies. Vorig jaar
stelde de Wereldhandelsorganisatie (WTO) de Amerikanen in het gelijk
en gaf toestemming om op 7,5 miljard dollar aan Europese export
strafheffingen te mogen invoeren. De Verenigde Staten maakten gebruik
van die mogelijkheid en kwamen onder meer met heffingen op kazen uit
Nederland.

Brussel heeft na de stap van Airbus
direct van zich laten horen. Eurocommissaris Phil Hogan eiste vrijdag
dat de Amerikanen stoppen met hun sancties, omdat Airbus nu weer in
lijn zou handelen met de voorschriften van de WTO. “Ongegronde
tarieven voor Europese producten zijn niet acceptabel en als gevolg
van de naleving in de Airbus-zaak staan ​​we erop dat de
Verenigde Staten deze ongerechtvaardigde tarieven onmiddellijk
opheffen”, aldus Hogan die bij de Europese Commissie gaat over
Handel.

Aantal belastingvrije schenkingen van een ton verdubbeld voor kinderen van rijke ouders, terwijl kinderen uit arme gezinnen hun loon mogen inleveren als paps of mams in de bijstand zit

Gistermorgen werd bekend gemaakt dat het aantal schenkingen van een ton aan kinderen is verdubbeld, schenkingen van ouders aan hun kinderen voor de aankoop van een huis, de ouders behalen daarmee een belastingvoordeel, immers deze gift is belastingvrij (en kunnen ze van de belastingaangifte aftrekken), waar de kinderen minstens 75% van het geld moeten besteden aan een koophuis….. Ofwel ze houden € 25.000,– over om over de balk te gooien, zonder dat de belastingdienst kan heffen op de totale schenking aan die kinderen……

Zelfs de Rabobank trekt aan de bel en stelt dat daarmee de huizenprijs nog verder wordt opgejaagd en de huurprijzen idem dito, al sprak de woordvoerder alleen over de vrije sector, worden ook de prijzen in de gewone huursector hoger, ‘immers de huizenprijs is gestegen……’ Terwijl die huurverhoging ook nog eens wordt gemeten aan de hand van de prijsverhogingen van een jaar eerder, lullig genoeg wordt daar de huurverhoging van dat jaar eerder in meegenomen en die is meestal verantwoordelijk voor de grootste prijsverhoging van dat jaar, zo worden huurders dubbel belazerd!!! Waar kopers jaarlijks een half procent minder hypotheekrenteaftrek in mindering mogen brengen op de belastingaangifte…… Hoe is dit met elkaar te rijmen??? Antwoord: dat is niet met elkaar te rijmen en is blijk van totaal ongelijke behandeling van huurders in vergelijking met kopers, waar die kopers NB voor het overgrote deel ook nog eens veel beter ‘in de slappe was’ zitten……

Gevolg van e.e.a. is dat de huizenbubbel verder wordt opgeblazen, zodat het voor gewone starters nog moeilijker wordt om een huis te huren of te kopen…..

Tot slot het verschil met kinderen uit een arm gezin: als een huurder van een sociale huurwoning in de bijstand zit en zoon- of dochterlief verdient buiten de deur, worden deze inkomsten van de bijstandsuitkering afgetrokken….. Zo kunnen kinderen van bijstandsouders het wel vergeten dat ze kunnen sparen voor de inrichting van een zelfstandige woonruimte, laat staan dat ze kunnen sparen voor een eigen huis…… Ook dit is dubbel onrechtvaardig en het zoveelste bewijs dat Nederland ‘een volwaardige klassenmaatschappij 2.0’ is…… 

Voor meer berichten over belastingaftrek, belastingvrij, hypotheekrenteaftrek, huurstijging, klassenmaatschappij, huizenbubbel, woningnood en/of sociale ongelijkheid, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronacrisis financiële ellende: de reclames voor de Staatsloterij, Postcode Loterij, Lotto en Krasloten zijn niet meer ‘van de buis’ te branden

Schandalig alle reclames voor gokken vooral op de tv, hoewel ook de radio meedoet met bijvoorbeeld de Krasloterij waar je ook loten kan krassen voor een BMW…… Trouwens schunnig genoeg sturen deze loterijen ook reclame op die gericht is aan de bewoners van….., waar dan je straat en huisnummer staat, die reclames krijg je in de bus ook al staat er met koeienletters te lezen dat je geen reclame wenst te ontvangen……. Daarnaast heb je nog de levensgrote reclames voor gokken die het straatbeeld vervuilen…… 

Niet voor niets al die reclames daar velen in Nederland door de Coronacrisis het water aan de lippen staat vanwege ontslag of het gebrek aan opdrachten voor zogenaamde zelfstandige ondernemers….. (ongelofelijk hoe weinig aandacht BNR plotsklaps geeft aan zzp’ers en al helemaal niet aan het enorme aantal van deze ‘zelfstandigen’ die failliet dreigen te gaan of dat al zijn…….*)

Hele volksstammen die in financiële problemen zitten laten zich verleiden om maar een gok te wagen, zoals één van die reclames aangeeft: “Het zal je maar gebeuren”, terwijl de kans op een fikse prijs bijzonder klein is >> walgelijk!!! Mensen raken daardoor nog meer in de financiële ellende en niet zelden is het devies: we hebben nu al zoveel uitgegeven als we nu stoppen met bijvoorbeeld de Staatsloterij, gaat ons de kans op een fikse prijs juist aan de neus voorbij……

Hier de kansberekening voor diverse gokbedrijven, zoals aangegeven op de site van RISKWORLD:

De kans om de Oudejaarsloterij (van de Staatsloterij, ofwel in naam van de staat belazerd worden, Ap) te
winnen is kleiner dan:

  • 22
    keer achter elkaar kop gooien met een munt;

  • Geraakt
    worden door een vallend vliegtuigonderdeel;

  • De
    kans dat je bij je allereerste potje poker (Texas hold ’em) een
    royal flush gedeeld krijgt. En dan nog is deze kans 6 keer zo groot;

  • De
    kans dat bij het lootjes trekken met z’n elven, iedereen zichzelf
    trekt;

  • De
    kans dat je de komende 10 jaar elk jaar een nieuwe smartphone moet
    kopen omdat de vorige stuk is en niet gerepareerd kan worden;

  • Overlijden
    door voedselvergiftiging;

  • Getroffen
    worden door de bliksem;

  • De kans dat je 8 keer achter
    elkaar 6 gooit met een dobbelsteen.

Waar
is de winstkans het grootst?

De kans op een hoofdprijs is
berekend door het aantal mogelijke cijfercombinaties te berekenen.
Dit betekent ook dat de kans afhankelijk is van het aantal loten dat
is verkocht.

De kans op de hoofdprijs is het
grootst bij de Bankgiro Loterij, 1 op 83.000. Daarna winkansen bij
andere loterij krimpen in vergelijking aanzienlijk:

  • Postcode
    Loterij: 245.000

  • Vriendenloterij:
    510.000

  • Miljoenenspel:
    1.12 miljoen

  • Staatsloterij:
    2.7 miljoen

  • De Lotto: 49 miljoen

Wanneer je mee doet aan een
Europese loterij slinkt de kans nog verder.

  • Eurojackpot:
    1 op 59 miljoen

  • Euromillions: 1 op 116 miljoen

Zelfs de kans om überhaupt meer
dan je eigen inleg terug te winnen is maar 12%

Spammen' doen ze bij de Postcodeloterij | De Volkskrant

De kale en ‘oh zo leuke’ oplichter van de Nationale Postcode Loterij, waaraan men schandalig genoeg ook nog eens ‘goede doelen’ verbindt, om ‘t zo een nog meer ‘legitiem karakter’ te geven……  

Onbegrijpelijk ook dat de staat nog steeds een loterij voert, terwijl men bij de opvolgende regeringen en partijen als VVD, CDA, PvdA, D66 en ChristenUnie dondersgoed weet dat de kans op een behoorlijke prijs bijzonder klein is en dat een groot aantal deelnemers bijkans verslaafd is aan gokken……. Zeker nu is het een gotspe dat de staat gokken stimuleert op radio, tv en op grote reclames in bushokjes enzovoort…..’

Excuses zijn vooral reclame voor Staatsloterij' | NOS  

Een still uit de oplichtersreclame van de Staatsloterij……..

 

Begrijp trouwens de STER niet dat die deze oplichtersreclames toestaat, hetzelfde geldt voor de Ombudsman, die er wat gokreclames betreft al helemaal het zwijgen toe doet……..

* Bij BNR was er voor en tijdens het begin van de Coronacrisis niets mooier dan kleine zelfstandigen (zzp’ers) en flexwerkers die zich laten uitbuiten door een uitzendbureau, of een baas die met een payroll bedrijf in zee is gegaan (het bedrijf doet het hele personeelsbeleid over aan een bedrijf dat de werknemers afknijpt en daar zelf een fiks bedrag aan overhoudt; hoe asociaal en schunnig wil je het hebben…..???) 

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren

Vanmorgen op BNR Sieta van Keimpema van ‘Farmers Defence Force’ of FDF (ha! ha! ha!) over de gaande zijnde en eventuele komende acties van de boze ‘boeren’.

Volgens van Keimpema hebben koeien en kalveren dit eiwitrijke voedsel nodig daar ze anders zullen sterven…… Waar haalt deze hufter het lef vandaan om met een dergelijke leugen te komen, zonder te vertellen waarom die dieren dit voedsel ‘nodig hebben…??’ Kalveren worden na de geboorte bij de moeder weggehaald en zelfs de eerste melk na de geboorte van een kalf wordt dit koekind onthouden (melk vol van de nodige voedingsstoffen en eiwitten t.b.v. een pasgeboren kalf), de biest, zo wordt deze eerste melk genoemd, gaat voor het overgrote deel naar de boerengezinnen, familie en vrienden….. 

Ofwel om het mogelijk te maken deze arme dieren van hun moeder te scheiden, moet men ze extra eiwitten toedienen, kijk en zo zit het verhaal wel heel anders in elkaar….. Kalveren zouden een paar maanden bij hun moeder moeten blijven dat bespaart heel wat leed, niet alleen bij het kalf maar ook bij de moeders die dagenlang staan te loeien als ze hun kalf kwijt zijn…… ‘Leuk hè’ de huidige melkveehouderij…….

Deze ‘boeren’ als de varkens- en kippenbeulen doen net of ze begaan zijn met het lot van hun dieren, terwijl ze te bedonderd zijn om maatregelen tegen brand te nemen in hun enorme stallen……..

Het meest vreselijke is wel het gesleep met kalveren, zo importeert Nederland jaarlijks tienduizenden kalveren, die vaak na een lange reis, bijvoorbeeld uit Ierland, uitgeput, dorstig en hongerig aankomen in ons land, waarbij een flink aantal kalveren de reis niet eens overleven…….

Geen kalveren op transport naar Turkije - Animals Today

Kalveren uit Nederland gaan zelfs op transport naar Turkije, je hoeft niet te vragen of dit gebeurt met oog voor dierenwelzijn dat ontbreekt ten enenmale…….. 

‘Volwassen koeien’ krijgen dit eiwitrijke voer zodat ze zoveel mogelijk melk geven, echter zonder dat voer gaan deze dieren niet dood, ofwel het gaat hier om ordinaire smerige leugens…… 

Moet je nagaan, dan durfde deze van Keimpema zich zogenaamd ook druk te maken over dierenwelzijn….. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een durf voor iemand die het prima vindt dat dieren zo snel mogelijk worden groot en doodgemarteld!! Ongelofelijk…… 

Voor dit eiwitrijke voedsel wordt oerwoud verbrand zodat men daar genetische gemanipuleerde soja kan telen en die gaat voor het overgrote deel naar diervoer, waarvan Nederland na China de nummer 2 importeur is….. (80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer……)

Voorkom dierenleed en stop met het eten van vlees en het gebruik van zuivel, zo zorg je er tevens voor dat de vraag naar soja drastisch in elkaar zakt en oerwoud gespaard kan worden, ook nog eens goed om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen…… Bovendien is
dit een probaat middel tegen de enorme uitstoot van stikstof, precies
datgene waar boeren zo tegen zijn en waarom de huizenbouw deels op de
reet ligt……
De dieren in de intensieve martelveehouderij stoten daarnaast ook nog eens een enorme hoeveelheid methaangas uit, een broeikasgas dat meer dan 80% sterker is dan CO2 en dat zoals je begrijpt de
klimaatverandering nog eens extra aanjaagt

Hoorde vorige week donderdag dat EU grofgraaiers SGP fundamentalist Bert-Jan Ruissen en de hysterische CDA boerentrien Annie Schreijer-Pierik tam tam maken in de EU en vanwege de stikstofmaatregel stellen dat dieren volgens EU regels gezond voer moeten krijgen….. En ja daaronder verstaan de 2 ook veevoer op basis van soja……. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een stel bedriegers, die het blijkbaar aan de christelijke reet zal roesten dat de wereld door de intensieve veehouderij naar de kloten wordt geholpen, ook al is die wereld volgens hun religie door hun god geschapen…… (daarnaast: alsof hen in de bijbel geboden wordt om dieren, volgens hun religie geschapen door de door hen aanbeden god, zo snel mogelijk groot en dood te martelen….)

En beste bezoeker, dan gaat het dit stikstofbesluit ook nog eens om een proef van 4 maanden………

De ‘boeren’ van de melkveehouderij en die van de intensieve veeteelt van tegenwoordig, behalve dan de ‘groene boeren’, zijn dierenbeulen ‘van de bovenste plank….’ Hoewel ook de dieren van de ‘groene boeren’ net zo smerig worden vermoord als die van hun ‘collega’s in de intensieve veehouderij, maar dan eet je wel 4 sterren gemarteld vlees….. In die slachthuizen schandaal na schandaal over het extra martelen van dieren vlak voor de slacht, waarop ze ook nog eens tot uren in een volgepropte vrachtwagen mogen wachten, de arme dieren hebben dit door en zijn dan in doodsangst, wat goed te horen is….. Van ChristenUnie minister en onmens Schouten mogen deze arme dieren ook nog eens tot 35 graden Celsius in zo’n smerige vrachtwagen wachten…… (moet je met een hond in je auto proberen…..)

Zie en hoor de verantwoordelijken liegen over de maatregelen die ze nemen, let op de vrachtwagen die je ziet wordt even later vergeleken met een vrachtwagen die een zogenaamd koelsysteem heeft: het verplaatsen van hete lucht door de volgepropte vrachtwagen:

Zie ook:

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……

Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

 ‘Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt

Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd

Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal

Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen

Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende

Stikstof: de feiten op een rij‘ (zie ook de links in dat bericht)

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland

Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden

Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling

Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
 

Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft 

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Voor meer berichten over de intensieve martelveehouderij, veetransporten, brand in dierenopslag, Carola Schouten en/of Schreijer-Pierik, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Trump roept jongeren op verstandig te zijn en veilig te blijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De psychopathische fascist en vol-idioot Trump heeft jongeren opgeroepen verstandig te zijn en veilig te blijven, dit vanwege alweer een omslag in zijn denken over het Coronavirus….. Ofwel een meer dan gestoorde idioot die de jeugd oproept verstandig te zijn ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

World's cartoonists on this week's events: Coronavirus - POLITICO

‘Wreedheidsvrije cosmetica’ maakt gebruik van het martelen en villen van dieren

Het Care
2 team in de VS is een petitie gestart tegen ‘wreedheidsvrije’
cometica fabrikanten, die weliswaar geen dierproeven meer uitvoeren
op dieren, maar voor de borsteltjes waarmee een ‘blos’ wordt
aangebracht (ben niet zo bekend met cosmetica zoals je ziet) wezels
en eekhoorns martelen en op vreselijke manieren vermoorden, zoals door ze dood te knuppelen, te verdrinken
of nog erger: elektrocutie via de anus….. (het gore lef om dan je merk als
‘wreedheidsvrij’ op de markt te zetten…..)

Ook wij
kunnen tekenen voor deze petitie, logisch daar veel
cosmetica wordt ingevoerd in ons land, bovendien kan je e.e.a. bestellen in de VS of via het smerige platform van Bezos, Amazon. Dus lees en teken de petitie
ajb en geeft het door! (en denk na als je zo’n borsteltje
koopt >> tip: mail of bel de Nederlandse vertegenwoordiger van het merk dat jij gebruikt en vraag of deze borsteltjes echt vegan zijn, daarvan
worden dit soort bedrijven behoorlijk zenuwachtig).

These
“cruelty-free” cosmetics are actually made by torturing and
skinning animals

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/390/482/502/

There is quite literally no reason
we should still be subjecting poor, defenseless animals to tests that
burn their skin and hair, poison them, make them painfully sick, and
so much worse. We now have technology that can provide highly
accurate analysis on new ingredients. In recognition of this, many
companies are going cruelty-free and halting all animal testing. But
as it turns out, the “cruelty-free” label is alarmingly
misleading.
While
some companies don’t test on animals, they still rip out their fur
and slice off their skin to make makeup brushes.

The term “cruelty-free”
strictly applies to animal testing and nothing else, and therein lies
a dangerous loophole. That’s why the label “vegan” is the
only way to ensure that innocent creatures aren’t tortured in any way
to create a product.
As
it is, squirrels are hunted, trapped, and then beaten to death or
drowned so that their fur can be used to apply your lovely shade of
blush.
Minks on fur
farms, inbred and sick, are kept in cramped cages for their whole
lives
only to be anally
electrocuted to death or killed in other gruesome ways that still
preserve their hides for your eyeshadow brushes.

The United States has some of the
strongest animal welfare laws in the world, and should lead the way
on this issue.
Sign
the petition and urge Sephora and Ulta, two of the largest beauty
supply stores in the U.S., to exclusively carry vegan makeup brushes.

Thank you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/390/482/502/

P.S.
There is no reason animals should have to suffer and die so people
can apply blush to their faces.
Sign
the petition.

=================================

Voor meer berichten over dierenmishandeling, proefdieren, dierenwelzijn, cosmetica, Amazon en of Bezos, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

De ‘nieuwste anti-Chinese propaganda’: de deportatie van Oeigoeren naar concentratiekampen

Afgelopen
week doken er foto’s op van ‘Oeigoeren’ die klaar staan voor
deportatie met treinen naar concentratiekampen…… Met deze claim
wordt China gedemoniseerd als een afspiegeling van nazi-Duitsland met
de deportaties van Joden, Roma, Sinti, homo’s en politieke gevangenen
naar concentratiekampen en de daarop volgende massamoorden op deze minderheden….

Nieuw?
Nee, de beelden zijn al van vorig jaar september maar blijkbaar
genoeg voor de CIA en ander westerse geheime diensten om China nog
meer als een kwaadaardige natie voor te stellen, zeker na alle
Coronahysterie en de claim dat China verantwoordelijk is voor die
virusuitbraak….. Inderdaad claims van geheime diensten die
een enorm archief hebben vol leugens, valse beschuldigingen, plus de daarbij behorende
haat- en angstzaaierij, propaganda bedoelt om buitenlandse regimes aan de kaak te stellen
die niet aan de leiband van Washington wensen te lopen……

Gaat het
om Oeigoeren die naar een concentratiekamp worden
afgevoerd? Dat is maar zeer de vraag, het enige bewijs is de claim
van de CIA en de geheime dienst van Australië en nogmaals die staan
bekend om hun leugens, verdraaiing van feiten, alles overgoten met
een dikke saus van angst en haatzaaierij…..



CaitlinJohnstone schreef een artikel over deze zaak en stelt terecht dat
de Chinese overheid geen lieverdje is, maar om dan vervolgens de CIA
en andere van dergelijke westerse geheime diensten te geloven, gaat om
‘in het jargon te blijven’ 10 stations te ver…… 

Vergeet bij dit alles niet dat de VS concentraiekampen heeft voor vluchtelingen, kampen die worden geleid door ICE, een uiterst omstreden organisatie, waarbij men ouders nog steeds hun kinderen afneemt (die vervolgens op grote schaal worden misbruikt door ICE beambten in de kampen en andere facilieiten waar deze kinderen worden opgesloten…)….. 

Lees het
artikel van Johnstone, waarin zij veel dieper op deze zaak ingaat en
bedenk daarna zelf wat wel of niet te geloven, maar onthoudt dat
geheime diensten vooral goed zijn in liegen, waarbij het eigenbelang
van deze diensten voorop staat, immers met veel van hun claims kregen
deze diensten, ook in het recente verleden, extra bevoegdheden en geld……. Anders gezegd: de geheime diensten hebben er alle belang bij om angst en haat te zaaien, daar ze hiermee (een groot) hun macht kunnen vergroten….. (en dan nogmaals: terwijl deze geheime diensten bekend zouden moeten staan als notoire leugenaars, bewijzen te over, neem alleen al de leugens voorafgaand aan de illegale oorlogen die de VS deze eeuw is begonnen, of wat dacht je van de belachelijke leugens dat Rusland de verkiezingen in de VS en referenda als die voor de Brexit heeft gemanipuleerd, geen flinter aan bewijs, maar nog steeds als waarheid gebracht door de reguliere westerse media en politiek!!)

I Don’t Always Believe CIA Narratives. But When I Do, I Believe Them About China

Caitlin
Johnstone <donotreply@wordpress.com>

My
social media notifications have been lighting up the last few days
with virulent Chinagaters sharing
a
video

which purports to show Uighur Muslims being loaded onto a train to be
taken to concentration camps. It’s
actually
an old video

that had already surfaced last year, but it is magically making the
rounds again as a new and shocking revelation in 2020 now that
western
China hysteria

has been officially kicked into high gear, at exactly the same time
the US enacts
one
of the most dangerous and incendiary escalations
 of
recent years in the South China Sea.


Carl Zha


@CarlZha

So this old video from of inmates transfer from Kashgar to Korla is making rounds on social media again. It 1st surfaced in Sept, 2019 but appeared to be older video from 2018 based on image analysis. Thread:

Embedded video 

628

(voor de video in dit Twitterbericht, zie het origineel)

Everyone
tagging me in this video presents it as a self-evident “gotcha”
moment, in exactly the same way Russiagaters spent years tagging me
in every HUGE BOMBSHELL WALLS ARE CLOSING IN item of thinly sourced
narrative fluff in their
debunked
conspiracy theory

that the Kremlin had infiltrated the highest levels of the US
government.

They
are one hundred percent certain that the video shows Uighurs being
loaded onto a train to go to a concentration camp, solely because
that is what the bit of text over the video tells them that that’s
what they are seeing. They aren’t looking at the actual data and
thinking critically about it, they’re looking at the narrative and
believing it on blind faith. Which, in a post-Iraq invasion world, is
an absolutely insane thing to do when presented with information
about a nation that is targeted by the US-centralized empire.

In
reality there’s nothing in the video which tells us that these are
Uighur people being sent to a “re-education camp” and not
merely a conventional prison transfer of convicted criminals, the
likes of which take place in the
far
more populous

US prison system all the time. 
It’s
an unknown
. We
are
told
by the BBC’s Andrew Marr

(the same Andrew Marr whose phony journalism Noam Chomsky
derided
years ago
)
that it has been “authenticated by western intelligence agencies
and by Australian experts”, which
in
practice are the same thing
,
and that’s really the extent of the evidence. Again, this is an
insane source to take on faith in a post-Iraq invasion world.

There
are in fact
an
abundance

of
reasons
to be
highly
skeptical

of the
establishment
narrative

about
what
is happening

to Uighurs in Xinjiang. But that isn’t the point that I am trying to
make here.


Caitlin Johnstone


@caitoz

This thread is a reproduction for posterity of a good thread by @OohTheChilliOil, an account deleted by Twitter for unknown reasons, on the “Uighur Genocide”. The only archives I’ve been able to find of this thread are damn near unreadable, so I’m piecing it back together here:

View image on Twitter

534

The
point I am trying to make here is that the only sane response to any
narrative that is being promoted by western intelligence agencies and
their media stenographers about governments which have resisted
absorption into the imperial blob is intense and unrelenting
skepticism. These organizations have such an
extensive
and well-known history

of lying about exactly this sort of thing that they have left us no
choice but to withhold belief from anything they say absent a
mountain of independently verifiable evidence if we want to have a
fact-based relationship with reality.

None
of this means that China has a wonderful government. It doesn’t even
mean that all the bad things we’re being told about what the Chinese
government is doing are false. It’s entirely possible that that video
shows exactly what we’re being urgently told to believe it shows.
There’s simply no way to be sure one way or the other in an
information ecosystem that is so severely tainted by propagandistic
narrative manipulation.

Surely
the Chinese government is far from sinless. It seems to be a constant
that power structures which keep secrets and use propaganda will
always wind up doing ugly things. 

But this doesn’t mean you go
believing whatever cold war-facilitating story we are fed by western
power structures about it. Not if we want to avoid being duped into
serving
as pro bono CIA propagandists
,
unwitting tools of a murderous war machine.

There
is
a
slow-motion third world war

underway between the US-centralized power alliance and the nations
like China which have resisted being absorbed into it, and that war
is being largely facilitated by propaganda. If one doesn’t wish to
become a propagandist themselves, one ought to withhold belief from
the stories they are told about the terrible, awful things the
unabsorbed nations are doing which require extensive sanctions,
subversion and interventionism in response.

This
doesn’t mean you believe the opposite of what you’re told, it simply
means you refrain from believing either way and remain agnostic until
presented with hard verifiable proof. 

Believing damaging narratives
about US-targeted governments is exactly as stupid as believing the
words of a known compulsive liar about someone you know he hates.

        

China
is such a curious anomaly in the narrative matrix. Many who are
normally skeptical of claims by western governments immediately
swallow anything they’re told about China. 

They not only believe all
such claims, it never even occurs to them to seriously question
them. Like they seem to be genuinely unaware that skepticism of
establishment China narratives is even an option. The claims just
slide right into the “believe” file in their mind,
completely unchecked by anything resembling critical thought.

I
argue with people all over the political spectrum about China online,
and an astonishing percentage of them have clearly put exactly zero
research into critically examining these claims, even if they’re
people who are normally relatively critical of western foreign
policy. 

They’re often completely unaware that whatever claims they’re
advancing are not just disputed but have large amounts of evidence
against them. This is because they’ve done no research whatsoever
into finding out what they were told is even true. They’ll do that
research on Iran, they’ll do it about Russia, they’ll do it about
Syria, but with China all skepticism immediately goes right now the
window. It’s the weirdest thing.

Always
be intensely skeptical of claims made about governments targeted by
the known liars who run the US-centralized empire. Always, always,
always, always. If you advance imperialist propaganda, then you are
just as culpable for the bloodshed and suffering they help facilitate
as the people who are actually launching the missiles.

Stay
skeptical, my friends.

___________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for my 
website,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on
Twitter,
checking out my podcast on either 
YoutubesoundcloudApple
podcasts
 or Spotify,
following me on 
Steemit,
throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying my books 
Rogue
Nation: Psychonautical Adventures With Caitlin Johnstone
 and Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

 

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| July 22, 2020 at 2:13 am | Tags:
caitlin
johnstone
,
china,
propaganda,
skepticism,
Uighur,
war
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2eC

=====================================

Voor meer berichten over China, Oeigoeren, CIA, propaganda, ICE en/of Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Duterte (president Filipijnen) laat overtreders Coronalockdown vermoorden door politie, de hoogste tijd voor sancties tegen deze bloedige fascist en zijn regering

Vanmorgen in het nieuws de maatregel die de Filipijnse president Duterte heeft uitgevaardigd tegen overtreders van de Coronalockdown: elke overtreder moet de politie doodschieten, ofwel vermoorden….. 

Opperschoft en fascist Duterte is al verantwoordelijk voor tienduizenden moorden op mensen die drugs zouden hebben gebruikt dan wel zouden hebben gedeald…… (verdenking is genoeg om je leven te verliezen en zelfs met een kleine hoeveelheid wiet voor eigen gebruik ben je vogelvrij……) Let wel: dit geldt niet voor verkopers en gebruikers van de meest dodelijke harddrug >> alcohol!!! 

Duterte Filipijnen president - cartoon - spotpen.nl

Hoe is het mogelijk dat het westen dat zo graag het inhumane sanctiemiddel gebruikt, Duterte zelfs niet heeft gedreigd met gevangenneming wegens misdaden tegen de menselijkheid, althans mocht hij zich onverhoopt in een westers land bevinden…..???

De armoede is groot in de Filipijnen en een groot deel van de bevolking woont in sloppenwijken waar afstand houden vanwege COVID-19 onmogelijk is…… Mensen die vaak zelfs voor water naar buiten moeten…..

Nogmaals: hoe is het mogelijk dat westerse landen al niet na zijn aantreden in 2016 sancties hebben opgelegd aan Duterte en zijn moorddadige regering, immers toen werd al snel duidelijk dat op zijn bevel al honderden drugsgebruikers enz. werden vermoord…… (en zijn grote beschermer, de eveneens fascistische psychopaat Trump nog niet aan het bewind was)  

Vergeet niet dat vluchten voor het overgrote deel van de Filipino’s niet mogelijk is, anders dan in het eigen land en zelfs dat is een hachelijke zaak in deze door een in feite dictator geleide politiestaat……

Rodrigo Duterte By takeshioekaki | Media & Culture Cartoon | TOONPOOL

Naast het voorgaande moet niet vergeten worden dat heel veel moslims hun leven niet zeker zijn in voor het overgrote deel katholieke Filipijnen, maar ja dat interesseert het westen al helemaal niet…….

Ach, e.e.a. geeft volkomen ten overvloede nog eens aan dat de westerse neoliberale politiek zo ongeveer de meest hypocriete en achterbakse is die je kan vinden op deze planeet……

Hoe is het gvd allemaal mogelijk??!!!!

Zie voor meer berichten over het Coronavirus en de aantasting van burgerrechten ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ (en zie de links in dat bericht, althans de oudere dan de laatst hieronder getoonde) 

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!
(ook aandacht voor het middel Remdesivir, dat amper werkt voor
Coronapatiënten, maar wat mensen met de vreselijke ziekte Ebola
achterlaat zonder dit middel dat voor hen wel
levensreddend kan zijn…..) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ (een aantasting van burgerrechten en schending van mensenrechten)

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ (ook hier aantasting van burgerrechten)


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ (plus een aantasting van mensenrechten)

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Voor meer berichten over Duterte en/of de Filipijnen, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Rechtse opmars: IND (overheid) maakt Soedanese vluchtelingen illegaal

Het is
de IND nu helemaal in de inhumane bol geslagen: Soedanese
vluchtelingen met een tijdelijke verblijfsvergunning (alleen dat is
al een schande!) worden ‘herbeoordeeld’. Alsof Soedan plotseling
voorvechter is geworden van mensenrechten, i.p.v. een dictatoriaal
geregeerd land, dat lak heeft aan de rechten van minderheden en
burgers die zich volkomen terecht tegen de dictatuur hebben gekeerd……

In het
hieronder opgenomen artikel van Doorbraak de getuigenis van Ali die
op z’n 16de levensjaar naar Nederland vluchtte en een tijdelijke
verblijfsvergunning kreeg voor 5 jaar, intussen is hij 21 en zijn
tijdelijke vergunning liep maart dit jaar af. Ali heeft ruimschoots
op tijd, september vorig jaar, een verblijfsvergunning voor
onbepaalde tijd aangevraagd. Echter tot zijn grote verbazing kreeg
hij hierop geen reactie van de Immigratie- en Naturalisatiedienst
(IND), terwijl deze dienst binnen 6 maanden moet reageren op zo’n
verzoek……. Sterker nog: zonder te reageren op zijn verzoek wordt Ali met ‘een pennenstreek’ illegaal gemaakt door de inhumane IND……

Het voorgaande nadat Ali meer dan
een half jaar later, in mei dit jaar, een brief kreeg van de IND
waarin stond vermeld dat de IND de tijdelijke verblijfsvergunningen
van Soedanese vluchtelingen gaat herbeoordelen, het gaat hierbij om
vluchtelingen uit Darfur, Blue Nile en Zuid-Kordofan……

Als je
zo’n brief krijgt van een dienst die bekend staat als inhumaan,
ijskoud en zich verlatend op de meer dan schunnige ambtsberichten van Buitenlandse Zaken, weet je één ding
zeker: je moet ‘oprotten……’ ‘Niet vreemd’ als je ziet dat Rutte 3
op gebied van vluchtelingen de oren laat hangen naar de fascistische
beweging PVV en idem partij FVD en dat nog intensiever in het jaar
voorafgaand aan de volgende Kamerverkiezingen……. 

Ongelofelijk dat dergelijke onverteerbare zaken plaatsvinden in een tijd dat er wereldwijd ophef is over het racisme en geweld tegen gekleurde minderheden, Black Lives Matter (BLM) heeft toch ook in Nederland de laatste maanden flink aan de weg getimmer, echter wat betreft de overheid voor niets….. Hoe durft VVD premier en aartsleugenaar Rutte te zeggen dat er in ons land geen sprake is van geïnstitutionaliseerd racisme??!!!! Terwijl dit overduidelijk wel aanwezig is, niet alleen bij de politie en het leger, maar zelfs bij overheidsinstanties als IND, Buitenlandse Zaken, plus ‘Justitie en Veiligheid’* (met de verantwoordelijke VVD kwaadaardigheid Broekers-Knol)…… 

Soedan,
inclusief de genoemde gebieden, is zonder meer onveilig, wat
Buitenlandse Zaken daar ook over zegt in haar ambtsberichten en het is een gotspe dat
vluchtelingen uit dat land niet eens recht hadden en hebben op een
verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd!! Het is als met Afghanistan
en Irak waarvan Buitenlandse Zaken ook durft te zeggen dat deze
landen veilig zijn, terwijl ze allesbehalve veilig zijn en het is dan ook om je dood te
schamen als Nederlander dat de overheid zo met mensen omgaat,
mensen die veelal geen familie meer hebben in Soedan, zoals de eerder
genoemde Ali en die bij terugzending moeten vrezen voor hun leven……**

Vanmorgen
maakte WDR bekend dat Duitsland nog eens 500 kinderen die geen ouders
meer hebben, overneemt uit de meer dan overvolle vluchtelingenkampen in Griekenland, waar Nederland er niet één
wenst over te nemen…. En daarvoor zijn Rutte en zijn inhumane
afbraakkabinet met hun door de komende verkiezingen ingegeven ultra rechtse houding verantwoordelijk!!! (Rutte wilde zelfs niet dat een land als Griekenland geld zou krijgen vanwege de Coronacrisis terwijl het land is afgeladen met vluchtelingen en dit door de totaal onverantwoorde deelname van ook Nederland aan de bloedige, moorddadige illegale oorlogen van de VS in het Midden-Oosten……. 

En dan te bedenken dat Nederland als één van de hoofdverantwoordelijken de Griekse bevolking totaal heeft uitgenomen n.a.v. de in 2008 in volle hevigheid losgebarsten bankencrisis, waarbij die bevolking het slachtoffer was van de totaal onverantwoordelijke banken uit ons deel van de EU, banken die schadeloos werden gesteld ten kost van die Griekse bevolking….. Rutte is een ploert die een kabinet van keiharde schoften leidt…… 

Het volgende bericht en de link daaronder nam ik over van Doorbraak (waarvan je de nieuwste berichten altijd onderaan deze pagina kan vinden)

Soedanese
vluchteling: “Na vijf jaar verblijfsrecht maakt de IND mij zonder
melding illegaal”

Geplaatst
op 17
juli 2020

De 21-jarige Ali is een van
de slachtoffers van het keiharde beleid van de IND met betrekking tot
vluchtelingen uit Soedan. De IND heeft onlangs honderden Soedanese
vluchtelingen met een kwetsbare verblijfsvergunning voor bepaalde
tijd een brief gestuurd met de mededeling dat hun verblijfsrecht
“herbeoordeeld” gaat worden. Tegen deze dreigende intrekking van
hun verblijfsvergunning voerden Soedanese vluchtelingen afgelopen
dinsdag actie.
Hieronder het verhaal van Ali, die ook deelnam aan de protestactie.

Ik was 16 jaar toen ik in
Nederland asiel aanvroeg”, vertelt Ali. “Ik heb geen familie meer
in Soedan. Mijn leven was in gevaar, en daarom vluchtte ik naar
Europa, op zoek naar veiligheid en bescherming.” Hij kreeg een
verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, voor 5 jaar. Na 5 jaar moet
zo’n verblijfsvergunning worden verlengd. De verblijfsvergunning
van Ali zou in maart 2020 verlopen. Het beste is om de verlenging van
de verblijfsvergunning voor bepaalde tijd al een half jaar voor het
verlopen ervan aan te vragen. “Daarom vroeg ik al in september 2019
een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd aan. De IND moet binnen
6 maanden op die aanvraag beslissen. Maar ik hoorde de hele tijd
niets van de IND. Toen werd het maart 2020. Ik dacht: nu zal de
verlenging toch wel snel gaan komen. Maar het werd april en er
gebeurde niets. Ik raakte steeds meer in paniek, want mijn
verblijfsvergunning was inmiddels al verlopen. Door de IND werd ik
dus illegaal gemaakt, zonder dat er een beslissing was genomen over
mijn aanvraag.”

Donderslag

Toen kwam er in mei als een
donderslag bij heldere hemel alsnog post van de IND. “Maar dat was
een heel andere brief dan ik had verwacht.” Uit de brief werd
duidelijk dat de IND het verblijfsrecht wil gaan afpakken van veel
vluchtelingen die uit de drie Soedanese gebieden Darfur,
Zuid-Kordofan en Blue Nile komen. Volgens de IND zou het in die drie
oorlogsgebieden namelijk veilig genoeg zijn geworden. “Daarom is
sinds 12 januari 2020 ook het beleid voor deze gebieden veranderd”,
liet de IND Ali weten. “Dit blijkt uit de brief die
staatssecretaris Broekers-Knol (VVD) op 18 december 2019 naar de Tweede
Kamer stuurde.”

Ook Ali behoort tot de categorie
vluchtelingen die uit de drie gebieden afkomstig is. Door de
“aanpassing” van het beleid werd Ali van de ene op de andere dag
geconfronteerd met een enorme bestaansonzekerheid. “Mijn leven was
al in gevaar in Soedan en nu is mijn leven ook in Nederland onveilig
geworden. Het klopt niet wat de IND beweert. Soedan is niet veilig.
Als ik zou moeten terugkeren, dan moet ik vrezen voor mijn leven. Ik
heb geen familie meer daar, ik ken niemand die mij daar kan helpen.”

Uitsluiting

Ali heeft ruim op tijd een aanvraag
voor verlenging van zijn verblijfsvergunning ingediend. Het lijkt er
sterk op dat de IND de beslistermijn van 6 maanden bewust heeft laten
verlopen, waardoor hij nu geen verblijfsrecht meer heeft. Dat heeft
verschrikkelijke gevolgen voor hem, want hij is nu maatschappelijk
uitgesloten. “Ik kan niet meer werken en ook mijn opleiding niet
meer afronden. Ik heb ook geen zorgverzekering meer. Ik kan niets
meer doen. Mijn leven is stilgevallen.” De IND maakt zijn leven
niet alleen kapot door te dreigen met deportatie naar Soedan, maar
ook door hem illegaal te maken, terwijl hij sinds september 2019 al
een aanvraag heeft lopen voor verlenging van zijn
verblijfsvergunning. 

Het is ronduit schandelijk en weerzinwekkend dat
de IND zijn verblijfsvergunning niet eens laat doorlopen totdat men
op die aanvraag een beslissing heeft genomen.

“Ik heb vijf jaar lang de
Nederlandse taal geleerd. Ik heb moeten inburgeren in de Nederlandse
samenleving. Ik heb zoveel moeite gedaan om hier een leven op te
bouwen en me te richten op de toekomst. Ik heb vrienden om me heen
gekregen en alles leek in orde. Maar nu heeft de IND me illegaal
gemaakt en ben ik rechteloos geworden. Zonder dat ze een beslissing
op papier hebben genomen. Zomaar, ineens. Hoe kan dit? Dit ga ik
nooit vergeten. Ik zal altijd blijven onthouden hoe de IND mij
stiekem zoveel pijn doet. En ook veel andere Soedanese vluchtelingen.
Er is nu een Black Lives Matter-beweging. In de Verenigde Staten
worden zwarte mensen doodgeschoten door de politie. Daar is veel
protest tegen. Maar wat gebeurt er in Nederland met de levens van
zwarte mensen, met Soedanese vluchtelingen, met mij, met anderen?”

Harry Westerink

Labels: Migratiebeleid,
Racisme,
Uitsluiting,
Vluchtelingen

================================

Zie ook:

Woede en verbijstering tijdens Soedanese protestactie over dreigende intrekking van verblijfsvergunningen (beeldverslag)‘ 

*  ‘Justitie en Veiligheid…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat is die ‘justitie en veiligheid nog waard????’ Schande!!!

** Al een fiks aantal
uit Nederland gedeporteerde vluchtelingen is van de radar verdwenen, ook al stelde
Nederland dat deze mensen na deportatie zouden worden ‘gemonitord’, het
is vrijwel zeker dat deze mensen intussen zijn vermoord en dat in een
flink aantal landen….. Het is als met Nederland voor WOII, waar het overgrote deel van de vluchtelingen uit nazi-Duitsland (Joden, Roma, Sinti, homo’s en politieke gevangenen) linea recta werden teruggestuurd, recht in de armen van de Gestapo (o.a. met toestemming van het koningshuis destijds…….)