Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……

Elisabeth
Woodworth schreef een artikel op Global Research (door mij
overgenomen van Information Clearing House) over het middel
Remdesivir, leidend tot de conclusie dat dit medicijn amper of niet werkt.

De
Yale School of Public Health heeft in een recente uitgave van 
de American Journal of Epidemiology (AJE) een dringende oproep gedaan om COVID-19 patiënten te behandelen met een combinatie van
hydroxychloroquine
(HCQ) + azithromycine (te geven in de beginfase van de ziekte). Ook de
beroemde Franse microbioloog Didier Raoult staat achter deze behandeling, vreemd dan ook dat de VS zoveel geld heeft ingezet op het
middel Remdesivir, terwijl het zoals in de kop gesteld amper werkt (het verkort
hooguit de periode die patiënten doorbrengen in het ziekenhuis…) 

Over
de kosten voor Remdevisir valt ook nog wel wat te zeggen, de
productie van dit product kost per kilo rond de $ 4,000.– (zo bleek uit een
eerder onderzoek dat op de BBC werd gemeld), terwijl men in de VS
per dosis voor een patiënt, maar liefst $ 3,200.– rekent, bevat één dosis in totaal 1 gram werkzame stof, wat de totale kosten op rond de $ 10.– per
patiënt brengt….. Ongelofelijk maar
het is overduidelijk dat het lid van de farmaceutische maffia, in dit geval Gilead
Sciences een enorme bak geld verdient aan dit niet werkende middel……..

Overigens
wordt het steeds duidelijker dat de arts die stelde COVID-19
patiënten te behandelen als mensen met hoogteziekte meer en meer
zijn gelijk haalt, er wordt intussen meer zuurstof therapie gegeven
aan Coronapatiënten dan dat men hen middels een gevaarlijke ingreep
gaat beademen, waarvan velen nog jaren last zullen hebben, althans
als ze de ziekte overleven……..

Beste
bezoeker, weet niet wat te denken van de combinatie HCQ +
azithromycine, het zal wel werken, maar de opmerking dat het vooral
aan patiënten moet worden gegeven die in het
beginstadium van de ziekte zitten, doet je wel twijfelen aan de werkzaamheid, immers veel mensen die de ziekte onder de leden hebben gaan met grote regelmaat te laat naar een arts, daar men in eerste instantie niet doorheeft dat men besmet is met COVID-19, dit ofwel daar de symptomen te zwak zijn ‘om de patient te waarschuwen’ voor deze besmetting, dan wel daar een paar van de symptomen niet kloppen met wat men de bevolking heeft laten weten…… Voor die patienten is de gecombineerde behandeling
met HCQ en
azithromycine
dus zinloos…..

Intussen
wordt er gesteld dat COVID-19 een andere naam zou passen: SARS-2,
ofwel een gemuteerd SARS virus. Volgens zeggen zou dit virus al in
maart 2019 zijn gesignaleerd in de Catalaanse hoofdstad
Barcelona…….. E.e.a. bleek uit monsters die men destijds uit het
riool had gehaald en die onlangs nog eens werden bekeken, voorts
bleek daar dat er al veel mensen moeten zijn die immuun zijn voor
COVID-19……

Een groot voorstander van de behandeling met Remdesivir is ‘dr’ Fauci, een figuur die verantwoordelijk is voor een groot aantal aids doden. Woodworth vraagt zich af of deze man onder grote druk staat van bovenaf of van de farmaceutische maffia, die zij niet als zodanig aanduidt……. ha! ha! ha! ha! ha! Het is gezien zijn historie wel duidelijk dat Fauci als ‘onze’ viroloog Osterhaus, grootlobbyist is van de farmaceutische industrie!!

Lees
het volgende artikel en bedenk dat sinds de uitbraak van het
Coronavirus veel van wat zogenaamd betrouwbare wetenschappers hebben
gezegd over dit virus niet kloppen, neem de adviezen van ‘wetenschappers’ als die
van het RIVM, die het ene na het andere tegenstrijdige advies gaven en geven!!

Hier
het artikel van Woodworth, dat wordt onderbouwd met een fiks aantal noten:

Remdesivir
for Covid-19: $1.6 Billion for a “Modestly Beneficial” Drug?

By
Elizabeth Woodworth

July 04, 2020
Information
Clearing House

 The
U.S. Department of Health and Human Services has recently “bought”
all of Gilead Science’s Remdesivir for $1.6 billion. “
500,000
doses at $3,200 per patient

– to be available to American hospitals but not for other
countries”[6] 

That’s
$1.6
billion tax dollars

for a virtually untested drug showing only marginal efficacy in the
hospital setting.

How
could such a thing happen?

Introduction

If you believe an
urgent call from the Yale School of Public Health that was recently
published in the
American
Journal of Epidemiology

the top epidemiology journal in America — hydroxychloroquine (HCQ)
+ azithromycin is the quickest and most effective way to halt the
Covid-19 pandemic.[1]

According to this Yale
statement, hydroxychloroquine – a cheap, natural anti-malarial
tree-bark known as quinine for 400 years – is highly effective
during Phase 1 of Covid-19, while the virus is loading into the body.

As the first line of
defense, it should be immediately, freely, and widely available to
symptomatic high-risk patients – through doctors’ offices,
outpatient clinics, and hospitals across the land.

Indeed, under the
directorship of
Dr.
Anthony Fauci
,
a National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) a
clinical trial had been launched on May 14 to look into it.[2]

The HCQ + azithromycin
protocol is being used successfully by France’s top, award-winning
microbiologist,
Dr.
Didier Raoult
.
 He is director of the Infectious and Tropical Emergent Diseases
Research Unit in Marseille (Institut Hospitalo-Universitaire) (IHU),
with 200 staff. 

Raoult, now almost a celebrity in France, has
recently published his protocol and results, showing an overall 1.1%
case fatality rate.[3]

The same protocol has
also been highly successful in China, India, Senegal, and Brazil.[4]

So why suddenly is the
U.S. government and the media ignoring recommendations from these top
specialists,[5] and waiting, instead, until people get very sick
and hospitalized to treat them with the relatively untested drug,
Remdesivir, which is administered intravenously?

Why has the U.S.
Department of Health and Human Services (DHHS) just bought up all the
Remdesivir it could order – 500,000 doses at $3,200 per patient –
to be available to American hospitals but not for other countries?[6]

To put Remdesivir’s
cost in perspective, the CDC reports that the flu vaccine costs from
$12-$18 a dose.[7]

The government, in
order to justify its mind-boggling price, would need to show
exceptional efficacy in saving lives. Efficacy, that is, once the
disease has been allowed, through failure to use the HCQ +
azithromycinearly preventive approach, to advance to Phase 2 (the
dangerous inflammatory period) and Phase 3 (ICU ventilator
intubation, often leading to death).[8]

What do
studies say about the efficacy of remdesivir?

There are three main
studies that have examined remdesivir as a treatment for Covid-19:

  1. The first, a
    study of seriously ill patients, was originally reported in the
    New
    England Journal of Medicine
    (NEJM) on
    April 10, 2020. Treated with “compassionate-use” remdesivir,
    clinical improvement was observed in 36 of 53 patients (68%).

The article was
co-authored by 56 people, some of whom were on the staff of
remdesivir’s producer, Gilead Sciences.[9] The study was
funded by Gilead, and writing assistance was provided by

David McNeel
,
also of Gilead.[10]

The following day,
April 11, the Science Media Centre published expert reactions to the
compassionate study from five British university professors. These
assessments were not encouraging: “the research doesn’t prove
anything at this point;” “the data is almost uninterpretable;”
the research should be treated “with extreme caution.”[11]

  1. A Wuhan, China
    randomized, double-blind, placebo-controlled trial of 237 patients
    was accidentally leaked by the World Health Organization (WHO) and
    published in
    The
    Lancet.
    It
    showed no statistically significant clinical benefits from
    remdesivir:

The antiviral
medicine remdesivir from Gilead Sciences failed to speed the
improvement of patients with Covid-19 or prevent them from dying,
according to results from a long-awaited clinical trial conducted in
China.” [12]

This Lancet
study
also found that some 14% of patients in the treatment group died
after 28 days, compared to 13% in the group that did not receive the
treatment.

And it further
reported that “remdesivir was stopped early because of adverse
events in 18 (12%) patients versus four (5%) patients who stopped
placebo early.”[13]

  1. The preliminary
    results of a NIAID remdesivir trial of 1063 patients showed a
    “modest” benefit in a controlled clinical trial:

The infected people
who received remdesivir, an experimental drug made by Gilead Sciences
that cripples an enzyme several viruses use to copy their RNA,
recovered in an average of 11 days versus 15 in patients who received
a placebo. ‘Although a 31% improvement doesn’t seem like a
knockout, 100% [success], it is a very important proof of concept,’
said Anthony Fauci, head of the National Institute of Allergy and
Infectious Diseases (NIAID).”[14]

Health
Policy Watch 
reported
that “the death rate was 8% in the group that received remdesivir
compared to 11.6% in the control group, although this result was not
statistically significant.” Dr. Fauci told reporters that “what
[this trial] has proven is that a drug can block the virus.”[15]

The excerpt below from
a June 24 article in the
British
Medical Journal 
assesses
the problems in the foregoing studies. (One of the four co-authors,
Fiona Godlee, is the editor-in-chief of the British Medical Journal [
BMJ]):

A serious
imbalance in covid-19 research strongly favours the study of drug
treatments over non-drug interventions, with many studies too small
or too weak to produce reliable results.  Equally concerning is
the release of partial or preliminary findings before peer
review—often through commercial press releases—that is distorting
public perceptions, ongoing evaluations efforts, and political
responses to the pandemic.

Remdesivir is
a key example. The antiviral drug, made by US company Gilead, was
unapproved at the start of the pandemic, but in early April the
New
England Journal of Medicine 
published
a small descriptive study of a compassionate use scheme for patients
with covid-19. Gilead funded the study, a third of the authors were
Gilead employees, and Gilead’s press release reported “clinical
improvement in 68% of patients in this limited dataset.”  Despite
being a non-randomised, uncontrolled, company funded study of just 53
patients, media headlines described “hopeful” signs and reported
“two thirds” of patients showing improvement.[16]

Two weeks
later, the
Lancet published
a randomised placebo controlled trial of remdesivir from China,
finding no statistically significant clinical benefit in the primary
outcome of time to clinical improvement. Twelve per cent of
participants taking remdesivir stopped treatment early because of
adverse events, compared with 5% taking placebo. The trial was
stopped before meeting recruitment targets.”[17]

To summarize, the only
study demonstrating even marginal efficacy for remdesivir shows it to
reduce hospital recovery times 31%, from 15 days to 11 days.

What is the
justification for spending $3,200 tax dollars per Covid-19 patient to
save four days in hospital, unless it is to shorten hospital stays,
thereby saving the average U.S. bed cost of approximately $2000 per
day, while delaying hospital saturation that could leave some people
untreated to die?

Leaving people
untreated to die could cause civil unrest, which may be the covert
political reason for spending the $1.6 trillion.

None of the studies
mention side effects of the drug. In the China study, kidney injury
led to discontinuation for one patient, and in its use for ebola,
liver risks were identified.[18]

How much does
it cost to produce remdesivir?

The Institute for
Clinical and Economic Review (ICER) is a non-profit organization
seeking to improve healthcare value through clinical and
cost-effective analyses.[19]

In a May 1, 2020
study, the ICER calculated that the cost of producing the remdesivir
“final finished product,” including the pharmaceutical
ingredients, formulation, packaging, and a small profit margin, was
$9.32 US for a 10-day course of treatment.  They rounded this up
to $10.[20]

Dr. Fauci’s
NIAID Clinical Trial Evaluating Hydroxychloroquine and Azithromycin
Closes Early

On June 20, 2020, nine
days before the Department of Health and Human Services announced its
$1.6 trillion purchase of remdesivir on June 29, its NIAID branch
closed a clinical trial that had been launched May 14 to investigate
whether the inexpensive combination, hydroxychloroquine plus
azithromycin, might be an effective treatment when given early in the
course of the disease.[21]

The Department of
Health and Human Services knew that hydroxychloroquine (aka
chloroquine) was effective against coronavirus because chloroquine
was tested against the SARS-1 virus during the outbreak in 2002. This
work was written up in 2005, under the auspices of the U.S. Centers
for Disease Control in Atlanta, which reports to the Department of
Human Health and Services.[22]

Truth, as the saying
goes, is stranger than fiction.

Who was
responsible for this debacle?

Dr. Fauci has served
in the National Institutes of Health under six presidents.

Were these bizarre
decisions carried out under his authority? Or were they forced upon
him from higher up?  Or has he become a victim of regulatory
capture[23] by the drug industry?

Whatever the answer,
this unprecedented fleecing of the American public should have been
shouted from the rooftops, had there been a functioning US media.

Notes

[1] Harvey
A. Risch, “Early Outpatient Treatment of Symptomatic, High-Risk
Covid-19 Patients that Should be Ramped-Up Immediately as Key to the
Pandemic Crisis,”
Amer.
J. Epid,
27
May 2020
(https://academic.oup.com/aje/advance-article/doi/10.1093/aje/kwaa093/5847586).
Risch is Professor at the Yale Schools of both Medicine and Public
Health.

[2] National
Institute of Allergy and Infectious Diseases, “NIH Begins Clinical
Trial of Hydroxychloroquine and Azithromycin to Treat COVID-19,” 14
May 2020
(https://www.niaid.nih.gov/news-events/nih-begins-clinical-trial-hydroxychloroquine-and-azithromycin-treat-covid-19).

[3] Jean-Christophe
Lagier, et al, “Outcomes of 3,737 COVID-19 patients treated with
hydroxychloroquine/azithromycin and other regimens in Marseille,
France: A retrospective analysis,”
Travel
Medicine and Infectious Disease
,
25 June 2020
(https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1477893920302817).
Rault has 2,300 indexed medical journals in print.

[4] The
group “COVEXIT.com – News About Hydroxychloroquine & Other
COVID-19 Treatments,” was founded March 29, 2020 by Jean-Pierre
Kiekens. It keeps daily track of successful Covid treatments
worldwide (https://www.facebook.com/groups/covexit)

[5] Elizabeth
Woodworth, “The Media Sabotage of Hydroxychloroquine Use for
COVID-19: Doctors Worldwide Protest the Disaster,”
Global
Research
,
30 June 2020
(https://www.globalresearch.ca/media-sabotage-hydroxychloroquine-covid-19-doctors-worldwide-protest-disaster/5717382).

[6] US
Department of Health and Human Services, “Trump Administration
Secures New Supplies of Remdesivir for the United States,” June 29,
2010
(https://www.hhs.gov/about/news/2020/06/29/trump-administration-secures-new-supplies-remdesivir-united-states.html).

[7] Centers
for Disease Control and Prevention, Vaccines for Children Program,
“CDC Vaccine Price List,” updated 1 July 2020
(https://www.cdc.gov/vaccines/programs/vfc/awardees/vaccine-management/price-list/index.html#adflu).

[8] Dr.
Raoult identified the three stages of Covid-19 while treating 3,737
patients with HCQ+azithromycin at his own clinic: “At the first
viral stage, one must give medicines against the virus, in the second
inflammatory phase, one needs to give medications against that
[inflammatory] reaction, and then in the third phase, it’s work to
be done in intensive care units.” Summarized from Didier Raoult,
at: “The Marx Brothers are Doing Science: the Example of RECOVERY,”
9 June 2020
(http://covexit.com/professor-raoult-compares-the-oxford-recovery-trial-academics-to-the-marx-brothers/).

[9] Jonathan
Grein, and 55 other authors, “Compassionate Use of Remdesivir for
Patients with Severe Covid-19,”
New
England Journal of Medicine
,
11 June 2020 (https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2007016),
Editor’s
Note: This article was published on April 10, 2020, at NEJM.org.”

[10] Jason
D. Goldman, et al., “Remdesivir for 5 or 10 days in Patients with
Severe Covid,”
New
England Journal of Medicine
,
no date in header
(https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa2015301?articleTools=true).
Sidebar:“This
article was published on May 27, 2020, at NEJM.org.”

[11] Prof.
Duncan Richards et al., “Expert reaction to a study about
compassionate use of remdesivir for patients with severe COVID-19,”
Science
Media Centre
,
11 April 2020
(https://www.sciencemediacentre.org/expert-reaction-to-a-study-about-compassionate-use-of-remdesivir-for-patients-with-severe-covid-19/).

[12] Ed
Silverman, et al, “New data on Gilead’s remdesivir, released by
accident, show no benefit for coronavirus patients. Company still
sees reason for hope,”
StatNews,
23 April 2020
(https://www.statnews.com/2020/04/23/data-on-gileads-remdesivir-released-by-accident-show-no-benefit-for-coronavirus-patients/).

[13] Yeming
Wang, et al., “Remdesivir in adults with severe COVID-19: a
randomised, double-blind, placebo-controlled, multicentre trial,”
The
Lancet
,
16 May 2020 (original online publication 29 April 2020)
(https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31022-9/fulltext).

[14] Jon
Cohen, “Large trial yields strongest evidence yet that antiviral
drug can help COVID-19 patients,”
Science,
29 April 2020
(https://www.sciencemag.org/news/2020/04/large-trial-yields-strongest-evidence-yet-antiviral-drug-can-help-covid-19-patients).

[15] Grace
Ren, “Conflicting Remdesivir Trial Results Released; Experts Urge
More Research,”
Health
Policy Watch
,
29 April 2020
(https://healthpolicy-watch.news/first-remdesivir-rct-shows-no-significant-clinical-benefit-for-severe-covid-19-patients-but-experts-urge-for-more-research/).

[16] Christopher
Rowland, “Gilead’s experimental drug remdesivir shows ‘hopeful’
signs in small group of coronavirus patients,”
Washington
Post
,
10 April 2020
(https://www.washingtonpost.com/business/2020/04/10/gileads-experimental-drug-remdesivir-shows-hopeful-signs-small-group-coronavirus-patients/).

[17] Ray
Moynihan et al.,“Commercial influence and covid-19,”
BMJ2020;369:m2456
(Published 24 June 2020) (https://www.bmj.com/content/369/bmj.m2456).

[18] Crystal
Phend, “Remdesivir Safety Forecast: Watch the Liver, Kidneys,”
Medpage
Today
,
19 May 2020
(https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/86582).

[19] https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_for_Clinical_and_Economic_Review

[20] Melanie
D. Whittington and Jonathan B. Campbell, “Alternative Pricing
Models for Remdesivir and Other Potential Treatments for COVID-19,”
Institute for Clinical and Economic Review, 1 May 2020
(https://icer-review.org/wp-content/uploads/2020/05/ICER-COVID_Initial_Abstract_05012020-3.pdf).

[21] National
Institute of Allergy and Infectious Diseases, “BULLETIN—NIH
Clinical Trial Evaluating Hydroxychloroquine and Azithromycin for
COVID-19 Closes Early,” 20 June 2020
(https://www.niaid.nih.gov/news-events/bulletin-nih-clinical-trial-evaluating-hydroxychloroquine-and-azithromycin-covid-19).

[22] Martin
J. Vincent et al., “Chloroquine is a potent inhibitor of SARS
coronavirus infection and spread,”
Journal
of Virology
,
22 August 2005
(https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1232869/).

[23] “Regulatory
capture is a theory that regulatory agencies may be dominated by the
interests they regulate and not by the public interest.” In: Will
Kenton, “Regulatory Capture,”
Investopedia,
23 October 2019
(https://www.investopedia.com/terms/r/regulatory-capture.asp).

The
original source of this article is Global Research

Copyright
© Elizabeth
Woodworth
, Global Research, 2020

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

==================================

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ 

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos‘ 

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!‘  

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

 

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder laatst getoonde)

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘  

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrecht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland‘ (vanwege tekort aan IC bedden….)

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

Voor (nog) meer berichten met/over het Coronavirus, dr. Fauci, Osterhaus en/of het RIVM, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Belastingdienst blijft jacht maken op de gewone mens

Weer een staaltje Kafka waar je steil van achterover slaat: ondanks dat er nu 2 staatssecretarissen zijn aangesteld voor het stoppen van de belastingdienst met de meer dan schandalige jacht op de gewone burgers, blijkt nu dat de belastingdienst met het geheime project 1043 burgers op basis van profilering en vermoedens als fraudeur bestempelde, hier ging het niet om toeslagen, maar om de inkomstenbelasting……. 

Staatssecretarissen Alexandra van Huffelen (Toeslagen en Douane) Hans Vijlbrief (Belastingdienst) tijdens een algemeen overleg over de Belastingdienst in de Tweede Kamer.Beeld ANP Foto overgenomen van Trouw

Burgers die op deze manier in beeld kwamen bij de belastingdienst, hebben fikse naheffingen gekregen op aftrekposten die eerder werden goedgekeurd…… Het onderzoek naar deze mensen moest mogelijk misbruik ontregelen, smoren en voorkomen, aldus Trouw en RTL Nieuws die het onderzoek naar deze zaak hebben gedaan…… Uitgangspunt was het hinderlijk volgen van potentiële misbruikers….. VVD nitwit Weekers*, destijds staatssecretaris, werd hiervan op de hoogte gesteld in 2013, blijkbaar vond hij het wel normaal dat de belastingdienst zich gedraagt als een politiekorps dat hangjongeren en kleine criminelen wil dwarszitten!!! Hoe is het gvd mogelijk??!!! 

Vergelijk dat eens met gewone medewerkers van de belastingdienst die jarenlang hebben geklaagd dat ze welgestelden waarvan ze vrijwel zeker wisten dat die de boel flesten, niet mochten onderzoeken…….. Terwijl men voor gewone burgers blijkbaar alleen een vermoeden hoeft te hebben om hen het vuur aan de schenen te leggen, alsof zij op jaarbasis zo’n 20 miljard aan belasting ontduiken….. Tel dat eens op bij de grote bedrijven die op dezelfde basis 30 miljard aan belasting ontduiken dan wel ontwijken en je komt tot het onvoorstelbare bedrag van bijna 50 miljard euro op jaarbasis….. (wat mij betreft is belastingontwijking gewoon een term voor het legaliseren van misdadige belastingontduiking!!)

Begrijp trouwens niet waarom CDA hufter Wopke Hoekstra niet wordt aangesproken op wat er allemaal gebeurt bij de belastingdienst, uiteindelijk is hij als minister van Financiën de hoofdverantwoordelijke!!

* Weekers moest op 31 januari 2014 aftreden vanwege disfunctioneren op het dossier belastingdienst……..

Verzekeraars mogen weer dividend uitkeren en eigen aandelen opkopen: ach en als de financiële crisis hen hard treft zijn wij weer de klos

Ongelofelijk
maar waar, de verzekeraars hebben van De Nederlandse Bank (DNB)
toestemming gekregen om weer dividend uit te keren en eigen aandelen
in te kopen. Volgens DNB hebben de verzekeraars amper last van de
Coronacrisis….. Blijkbaar beseffen de baas van DNB, Klaas Knot en z’n
clubje grofgraaiers niet dat de financiële crisis als gevolg van de
Coronacrisis nog in volle omvang moet losbarsten……

Kortom
als de verzekeraars straks in de problemen komen, hebben ze geen geld
meer op de plank om de gevolgen van die financiële crisis op te
vangen en mogen wij, de belastingbetalers, weer inspringen om te voorkomen
dat verzekeraars omdonderen…… Dit nog naast het feit dat de buffer van 3%, die ook de verzekeraars moesten aanleggen na de bankencrisis die in 2008 in alle hevigheid losbarstte, totaal ontoereikend is als er stront aan de knikker komt……

Het
voorgaande was vanmorgen in het nieuws op BNR en ook DeBeurs.nl
besteedde aandacht aan deze zaak, zoals dit mediaorgaan ook aandacht
schonk aan de boete van 500 miljoen euro die verzekeraar Aegon kreeg
opgelegd voor een schimmig financieel product, t.w.: ‘Uitkering
Beleggingspensioen’. Volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) die de boete heeft afgegeven moeten klanten de de risico’s van
zo’n variabel product kunnen en willen dragen en daar ontbrak het aan
bij velen…. Ofwel Aegon heeft particulieren opgelicht, echter die woorden durft de AFM niet te gebruiken…… (en dat was dan ook precies de bedoeling van Aegon bij het betalen van de boete, immers bij een rechtszaak zou e.e.a. meer dan duidelijk in de openbaarheid zijn gekomen……)

           

Het interesseert de aandeelhouders blijkbaar niet dat Aegon klanten heeft opgelicht en een dikke boete moet betalen, ‘benieuwd hoe de curve eruitziet’ als de verzekeraar op omvallen staat…..

De
negatieve effecten van dit ‘Beleggingspensioen’ traden op na
invoering van dit product, eind november 2016 wat voortduurde tot 1 januari 2018.
Aegon zou nu bezig zijn de negatieve gevolgen voor velen te
compenseren…… Benieuwd hoeveel ellende deze zaak heeft opgeleverd, immers er moeten klanten zijn die failliet gingen op dit product……

De boete
van 500 miljoen die de AFM Aegon heeft opgelegd, kan ik niet anders
zien dan als een schikking om hogere boetes te voorkomen, die 500
miljoen is dan ook de laagste straf die in dergelijke gevallen wordt
opgelegd, niet vreemd dus dat Aegon niet in beroep gaat…….

Wat een
smerig zootje mensen……..

AFM
legt Aegon boete van half miljoen op

Gepubliceerd op 6 juli
2020 18:16

AMSTERDAM (AFN) – De Autoriteit
Financiële Markten (AFM) heeft in mei een bestuurlijke boete van
500.000 euro opgelegd aan verzekeraar Aegon. Volgens de
toezichthouder zijn er fouten gemaakt bij de ontwikkeling van een
financieel product, het Uitkerend Beleggingspensioen (UBP). Daardoor
kon dat product terechtkomen bij consumenten voor wie het niet
geschikt is.

Het UBP is een complex
pensioenproduct met een variabele uitkering. De hoogte van de
uitkering is onder meer afhankelijk van de beleggingsresultaten en
gedurende de looptijd kan het product niet worden gewijzigd. Klanten
moeten de risico’s van zo’n variabel product kunnen en willen
dragen. Dit product werd eind november 2016 op de markt gebracht door
Aegon. De AFM stelde de overtreding vast vanaf die datum tot 1
januari 2018.

Het basisbedrag van de boete in
deze zaak is 500.000 euro en de AFM vindt dat bedrag in dit geval
passend. De toezichthouder waardeert het dat Aegon zich constructief
heeft opgesteld bij het onderzoek, maatregelen heeft getroffen om
herhaling te voorkomen en eventuele nadelige gevolgen van de
overtreding voor haar klanten ondervangt. Dit leidt echter niet tot
een verlaging van de boete. Aegon heeft geen bezwaar aangetekend
tegen het besluit van de AFM, waardoor dit op 24 juni 2020
onherroepelijk is geworden.

Srebrenica 25 jaar later en weer worden zaken verzwegen

Op 11 juli is het 25 jaar geleden dat onder ogen van ‘onze’ blauwhelmen mannen en jongens in de enclave Srebrenica werden afgevoerd om later te worden vermoord. Eén en ander wordt met een dikke campagne herdacht, niet in de laatste plaats om ook jongeren te laten weten wat er destijds is gebeurd. (en niet ten onrechte zoals ik uit de praktijk heb ervaren, kortom het geschiedenisonderwijs in Nederland is nog steeds naatje pet!!)

In de vele radiofragmenten waarin e.e.a. voorbijkwam, alweer geen aandacht voor het feit dat ‘moslim’ mannen uit de enclave, al een aantal maanden voor de val van die enclave, strooptochten ondernamen in de buurt van de enclave en daarbij zelf mensen hebben vermoord, alweer een zaak die ‘Dutchbat Srebrenica’ niet wist te stoppen…… En nee, dit is zeker geen reden om dan maar alle mannen en jongens van ik dacht boven de 12 te vermoorden, integendeel!!

Wat tijdens de herdenkingen van deze vreselijke massamoord (die al een paar dagen bezig zijn) zeker niet voorbij zal komen is het feit dat de oud-president van Servië, Slobodan Milošević in feite werd vrijgesproken door het Joegoslavië tribunaal, dat later weer werd ontkend door de voorzitter van het hof. Echter dat deze rechtszaak aan alle kanten stonk was en is meer dan duidelijk. Verder ben ik van mening dat Milošević is vermoord en dat zal niet voor niets zijn, immers als hij in leven was gebleven zou hij hoogstwaarschijnlijk zijn zaak voor het Internationaal Gerechtshof (het Hof van Justitie) of zelfs voor het Europese Hof voor de Rechten van de Mens, EHRM*) hebben gebracht….. 

Volgens artsen is Milošević een natuurlijke dood gestorven, een hartaanval zou hem hebben geveld…. Het was bekend dat Milošević een hartpatiënt was, waarvoor hij medicijnen kreeg, o.a tegen een te hoge bloeddruk. Vreemd genoeg vond men na zijn dood het middel rifampicine in zijn bloed, een middel dat de medicijnen voor de bloeddruk enz, teniet deed….. 

Om toch de handen in onschuld te wassen stelde men doodleuk dat Milošević die medicijnen zelf moet hebben geslikt om een behandeling in Rusland af te dwingen…… Een gevangene die iets afdwingt** door zijn leven in de waagschaal te zetten, is er dan werkelijk nog iemand die denkt dat Milošević het proces dat tegen hem werd gevoerd uiteindelijk zou hebben beoordeeld als eerlijk en onafhankelijk??? Als je daar zelf wel van overtuigd bent, hoe is het dan mogelijk dat de (NAVO/KFOR) verantwoordelijken die bombardementen goedkeurden en lieten uitvoeren op burgerdoelen in Servië en in 1999 op Servië en Kosovo nooit zijn veroordeeld door datzelfde Joegoslavië Tribunaal???? (bombardementen op burgerdoelen zijn zware oorlogsmisdaden volgens het Verdrag van Genève!!)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%BE_%D0%B1%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B5_%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5_%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%83_%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D1%83_%D1%83_%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BC_%D0%A1%D0%B0%D0%B4%D1%83.jpeg

(Novi Sad in brand na NAVO bombardementen in 1999)

Srebrenica is een heel trieste zaak, echter het zou eindelijk zaak zijn alles te vertellen en niet alleen wat ons als land goed uitkomt, zoals dit de laatste jaren gaat, belachelijk!!! Geschiedenis waaraan feiten ontbreken kan niet anders beoordeeld worden dan als geschiedvervalsing en daar wordt men steeds beter in en niet alleen in het onderwijs, maar ook in zowel de politiek als de reguliere media, media die beiden zo vaak de bek vol hebben over ‘fake news’ (nepnieuws) en manipulatie op/door de sociale media…….

*  EHRM, waar
de officiële verkorting de Engelse is, ofwel ECHR >> European
Court for Human Rights, en die gebruik ik in de labels, direct onder dit
bericht.

** ‘Een gevangene die iets afdwingt’, alleen dat is al te zot voor woorden, gevangenen kunnen niets afdwingen, tenzij een hele gevangenis in opstand komt…… 

Zie ook:

Srebrenica herdenking: een uiterst hypocriete gelegenheid, waar men de ogen sluit voor de genocide in Jemen en de etnische zuivering van Palestijnen‘ 

Peter Handke Nobelprijswinnaar Literatuur zorgt voor een enorme hysterie‘ 

Peter Handke, Nobelprijswinnaar Literatuur, onterecht onder vuur van overlevenden Srebrenica

Hooggerechtshof: Nederland verantwoordelijk voor dood 350 Bosnische mannen en jongens in Srebrenica‘ (ja ja……)

Wim Kok (PvdA), ‘een geweldige staatsman ging heen……’

Joris Voorhoeve blijft tevergeefs zijn Srebrenica straatje schoonvegen…..

«War in the Balkans» Een andere blik op Srebrenica

Hennis-Plasschaert alweer voor paal: Nederland moet Pakistaan, die z’n leven inzette om NL te helpen, schadeloos stellen……..

Koenders vergelijkt Aleppo met Srebrenica en Wessels (Midden-Oosten Platform) met Berlijn onder aanval Russen…….

Voorhoeve wast bloederige Srebrenica handen tevergeefs in onschuld……..

Ko Colijn zet definitief streep door ‘deskundigheid’ van Clingendael: goed idee die ‘safe havens’ van van Haersma Buma

Voor meer berichten over Srebrenica, Joegoslavië tribunaal, Servië, Kosovo, KFOR, NAVO, Milošević (Milosevic) en geschiedvervalsing, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb daar ook de namen toegevoegd van Karremans (de slappe Nederlandse bevelvoerder in Srebrenica) en Mladic (de verantwoordelijke oorlogsmisdadiger voor de massamoord op de mannen en jongens van Srebrenica).

Diesel ‘good 4 u’: BPM voor de Jaguar XJ diesel 350 pk met € 10.000,– verlaagd: ‘hoera voor duurzaam Rutte 3…..’

Hoorde op 27 juni jl. in de herhaling op BNR een stukje van hun autolobbyprogramma, bij mij is het devies niet te lang luisteren anders ontplof ik van pure ergernis.

In het fragment werd vermeld dat de Belasting van personenauto’s en motorrijwielen* (BPM) voor de Jaguar XJ met 350 pk, in de diesel uitvoering, met maar liefst € 10.000,– wordt verlaagd…… (de BPM voor een Ford Mustang gaat zelfs met € 16.000,– omlaag……) Heeft te maken met nieuwe meetmethoden en gegarandeerd dat de autolobby daarbij een dikke vinger in de pap had.   

Hier een fragment van AutoWereld.com waarin een paar zaken worden uitgelegd en waarin ook de BPM van de stinkjag en idem Mustang wordt besproken:

Een leuk voorbeeld is altijd de
Ford Mustang GT. Het topmodel van de Mustang-reeks – met
atmosferische 5,0-liter V8 – kost in de Verenigde Staten 35.000
dollar (omgerekend zo’n 31.000 euro), maar zat in Nederland door zijn
forse CO2-uitstoot op 111.000 euro. Door de aanpassingen aan de
BPM-berekening daalt die prijs opeens naar 95.000 euro. 


En dat zien we bij meer dorstige
benzineslurpers. Het komt door een gekke verandering in de BPM-tabel,
die uit vijf belastingschijven bestaat. De hoogste schijf is verhoogd
en daardoor betaal je niet langer 424 euro BPM voor iedere gram CO2
boven de 150 gram, maar 408 euro voor iedere gram boven de 180 gram.


Opties
tellen nu mee voor de CO2-uitstoot


Op verzoek van BNR
pikte JATO** nog een paar andere voorbeelden uit de prijslijst. Een
Porsche
Panamera
wordt 10.000 euro duurder en een Jaguar
XJ
met dieselmotor (die wordt kennelijk nog uit voorraad
geleverd) juist 10.000 euro goedkoper. De Peugeot
308
en Audi
Q5
– beide als diesel – gaan respectievelijk 5400 en 2600 euro
omhoog.


Het is onmogelijk om een lijn in de
prijsverhogingen en -verlagingen te ontdekken. Dat komt onder meer
doordat opties nu meetellen voor de CO2-uitstoot. Ga je helemaal los
op de optielijst? Dan betaal je ook meer BPM. Want alles dat zorgt
voor meer gewicht, meer rolweerstand of meer luchtweerstand heeft
invloed op de opgegeven CO2-uitstoot.

Hoe is het gvd mogelijk: zoals je kon lezen is zelfs de CO2 beprijzing van de uitstoot in prijs verlaagd voor een grote auto als de Jaguar XJ…… Te gek: voor de hoogste schijf voor zo’n ‘zuipschuit’ werd per gereden kilometer voor elke extra gram CO2 uitstoot boven de 150 gram CO2 een bedrag van € 424,– berekend, wat men heeft verlaagd naar € 408,– per extra gram en let op: dat is het bedrag voor elke gram CO2 die ligt boven de 180 gram kankerzooi uit de uitlaat per gereden kilometer…….. (er komt uiteraard niet alleen CO2 uit de knalpijp, maar een hele zwik aan kankerverwekkende troep) Te gek voor woorden dat men de norm heeft verhoogd van 150 gram per gereden kilometer naar 180 gram voor diezelfde kilometer….. 

Je zou van een ‘groen kabinet’ als Rutte 3 (dat is Rutte 3 allesbehalve) toch juist een verlaging verwachten van het aantal grammen per gereden kilometer, waarboven per gereden kilometer een bedrag van juist meer dan € 424,– zou moeten worden berekend…… Vergeet niet dat in ons land jaarlijks 18.000 mensen jaren eerder overlijden aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot en dat na een akelig en kostbaar ziekbed…… 

Ofwel autorijden veroorzaakt niet alleen een groot aantal slachtoffers die langdurige zorg nodig hebben t.g.v. een ongeluk met zo’n plofblik, maar schroeft de zorgkosten ook nog eens verder op met mensen die zwaar ziek worden van de geproduceerde uitstoot…… Voorts loopt een groot aantal kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot, wat uiteraard ook een fiks beslag legt op de zorgkosten en wat als bij volwassen slachtoffers ook nog eens ten koste gaat van de hoeveelheid tijd die artsen kunnen gebruiken voor andere patiënten….. (en dan loopt men te zeiken over roken….)

Volgens mij vallen die berekeningen over de BPM onder het ministerie van Financiën, ofwel onder verantwoording van CDA sufferd Wopke Hoekstra en het zou me niet verbazen als ook autolobbyist en VVD oplichter Cora van Nieuwenhuizen zich met deze zaak heeft bemoeid….. Al voor zij minister werd lobbyde ze vol overgave voor de auto-industrie, zo stelde ze meermaals dat de auto’s van nu (nogmaals: voor haar ministerschap) veel schoner en stiller zijn, ze heeft dit zelfs nog herhaald nadat de software fraude aan het licht kwam bij Volkswagen en andere autofabrikanten…… 

Ondanks dit alles wordt de norm voor de berekening verhoogd van 150 naar 180 gram per gereden kilometer (dat zijn meer dan 3 pakjes shag, maar dan gevuld met nog smeriger kankertroep), waar je de woorden van van Nieuwenhuizen volgend de norm juist naar beneden had moeten bijstellen (immers auto’s zouden veel schoner zijn), dus niet per 150 gram, maar bijvoorbeeld naar 130 gram per gereden kilometer……. Alleen dit feit al stinkt hevig naar de lobby van autofabrikanten……

Zoals je begrijpt heeft van Nieuwenhuizen volkomen lak aan alle mensen die ziek worden van auto-uitstoot en zelfs aan degenen die daardoor zijn overleden en overlijden…. Voor de ‘rechtgeaarde VVD’er is er dan ook maar één ding belangrijk: zoveel mogelijk geld verdienen, waarbij de volksgezondheid in feite een zaak is die niet ter zake doend is….. (voor de duidelijkheid: de VVD is in feite een misdaadorganisatie, niet alleen als het gaat om volksgezondheid versus geld verdienen, maar ook als je ziet hoeveel politici van deze partij door de ‘corruptie mand’ zijn gevallen of op andere manieren fraudeerden en telkens weer vallen resp. frauderen…..) 

Tot slot nog dit: men durft in de reguliere media te stellen dat Rutte 3 ‘het groenste kabinet ooit is…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

*  BPM is een indirecte belasting die moet worden betaald bij de registratie van een motorvoertuig, ofwel als je een nieuwe of tweedehands ingevoerde auto registreert voor de wegenbelasting. 

** JATO: Car Comparisons & Automotive Market Research, ofwel een organisatie die auto’s vergelijkt en onderzoek doet naar alle zaken die met het ontwikkelen en het op de markt brengen van een auto te maken hebben. Overigens doet deze organisatie ook onderzoek op andere gebieden zoals nu een onderzoek naar COVID-19. 

Voor meer berichten over autorijden, zorgkosten, van Nieuwenhuizen, Hoekstra, software fraude, lobbyisten, luchtvervuiling, BPM en volksgezondheid en economie (beter gezegd: volksgezondheid versus economie), klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Australische wetgeving dusdanig dat bedreigde diersoorten in zee ‘vogelvrij’ zijn, dit na enorme sterfte onder landdieren door bosbranden

Nadat
door bosbranden bijna een miljard dieren* het leven verloren
geeft Australië via slechte wetgeving grote visbedrijven de
mogelijkheid om ook bedreigd zeeleven te vernietigen…… Het Care 2
team is een petitie gestart om een eind aan deze belachelijke maas in
de wet te maken….

De
opvolgende Australische regeringen zijn verantwoordelijk voor het
grote aantal bosbranden, o.a. door toestemming voor steenkoolbedrijven
hun dodelijke product tegen afbraakprijzen te dumpen op de wereldmarkt** en dit zelfs
middels vergunningen waarmee een kanaal voor zeeschepen
gegraven mocht worden, let wel: dwars door het zwaar bedreigde Groot
Barrièrerif!!! Dagelijks exporteert Australië een miljoen ton
steenkool en die hoeveelheid wordt binnenkort nog eens fiks vergroot…..

De wanpresterende regering Morrison had na de bosbranden, met de wetenschap dat door
haar handelen zo enorm veel dieren om het leven zijn gekomen, nog
eens moeten kijken naar haar wetgeving……. (dom van mij: immers alsof die ijskoude inhuame neoliberale regering onder bewind van de enorme ploert Scott Morrison zich daarom bekommerd….)

Zie
hier een video van Sea Shepherd hoe het er aan toegaat in de visserij
en wat een vreselijk lot deze dieren treft, dierenmishandeling op ongekend grote schaal en dat dag in dag uit, 24 uur per
dag en 365 dagen per jaar….:

Een paar maanden
geleden nog werd een enorme hoeveelheid illegaal verkregen haaienvinnen inbeslaggenomen, wat nog eens aangeeft hoe geweldig de mens bezig is (de dierenbeulen snijden de vinnen van deze arme dieren en gooien ze daarna terug in zee, waar hen onherroepelijk een vreselijke dood wacht….):

Biggest shark fin seizure in Hong Kong history recovers 26 tonnes, mostly from endangered species, in shipments from Ecuador (walgelijk!!!)

Hong Kong’s Customs and Excise Department displays about 13 tonnes of dried shark fins seized from a pair of shipments from Ecuador. Nearly 90 per cent are believed taken from endangered species. Photo: Nora Tam

Overigens
speelt ook Nederland weer ‘een mooie rol’: de fundi-christelijke
onderneming Parlevliet & Van der Plas met haar visfabriek Margiris (een enorm zeeschip), intussen
onder Australische vlag, nu onder de naam Abel Tasman***, kreeg toestemming van de totaal onverantwoorde Australische regering Morrison om de wateren van Australië leeg te vissen…..

Lees en
teken de petitie ajb en geeft het door!

Australia is risking the lives of endangered animals just to make a buck!

(vissen zijn nog heel lang bij bewustzijn, zelfs als hun darmen uit hun lichaam worden gerukt en als ze ingevroeren worden……)

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/578/669/419/

This
legal loophole is making fishing companies rich while wiping out
entire marine species! Demand reform now!

Earlier this year, the world
watched in horror as
millions
of acres of land burned across Australia in one of the worst
bushfires in the country’s history. It is estimated that as many as
480 million
animals
were
killed, injured, or lost their homes in these fires.

With such a massive loss of life and biodiversity, you would think
that Australia would be doing everything in its power to protect the
rest of its wildlife.
But
a loophole in the Environment 

Protection and Biodiversity
Conservation (EPBC) Act is allowing the mass catch and slaughter of
critically endangered marine animals like the iconic hammerhead shark
or the bright, lively orange roughy.

The EPBC Act classifies critically
endangered animals as “no catch,” meaning they cannot be
sold or exported. But by reclassifying some of the more economically
valuable fish as something different, “conservation dependent,”
fishermen can catch and
sell as many as they like because these animals aren’t off-limits.

This loophole allows the government to pay lip service to the idea of
conservation, while allowing money-hungry companies to continue
pillaging and destroying precious marine populations. We need to tell
Australia that we see through their smoke and mirrors.
Sign
the petition to demand that the Australian Minister for the
Environment Susan Ley and Assistant Minister for Forestry and
Fisheries Jonathan Duniam amend the EPBC Act and close this dangerous
loophole!

Thank you,

Lauren
W.
The Care2 Petitions Team 

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/578/669/419/ 

P.S.
Why would the government call these species “conservation
dependent,” but then allow them to be caught and killed en
masse?
Sign
the petition today.
 

================================= 

*   Het Care2 team spreekt over een half miljard dieren, echter via diverse kanalen werd na de branden gemeld dat dit één miljard dieren moet zijn…… Al is een half miljard al zoveel dat je je er amper iets bij kan voorstellen (overigens worden er in Nederland jaarlijks rond de vijfhonderdmiljoen dieren uit de intensieve veehouderij vermoord……)

**  De VS doet hetzelfde, dit is o.a. de reden dat de Nederlandse gascentrales werden uitgeschakeld en men onder Balkenende met hulp van de PvdA (van de ‘duurzame’ EU oplichters Timmermans en Samson) besloot een vergunning af te geven voor de bouw van 4 nieuwe kolencentrales, terwijl gas veel schoner verbrandt dan steenkool…….

*** Leuk ook die naam: Abel Tasman, de figuur die verantwoordelijk is voor de massamoord op diverse inheemse volkeren…… Ach ja, Parlevliet & Van der Plas, echt een fijnchristelijke onderneming, oorspronkelijk uit het streng gereformeerde Katwijk…….

Zie ook:

Stad gevormd door vissersschepen ontdoet de Argentijnse kustwateren van vis en inktvis

Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal‘ 

Tonijn sterft langzaam maar zeker uit‘ (en dan wordt het vlees van deze mooie dieren ook nog eens verwerkt in sushi en kattenvoer…..)

Ghana: kustwateren leeggevist

Juncker heeft Senegal opgelicht met visserijverdrag

Greenpeace Klinckhamers vol lof over leegvissen zeeën….. Polderen tot het oneindige….. Vroege Vogels propaganda…..

Sylvia Borren (ex-Greenpeace) is blij dat Greenpeace met de grote vissers aan tafel zit……..

Overbevissing groter probleem dan gedacht >> Greenpeace: ‘u mag gerust een visje eten…….

Nederland vist de wereldzeeën leeg

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘ 

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..‘ 

Carola Schouten (CU minister) loog over wetenschappelijk onderzoek naar pulsvisserij…….‘ 

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Zalm, alles behalve gezond, al wil het Voedingscentrum (en de NVWA) daar niets van weten……..

———————————————-

Voor berichten over de bosbranden in Australië zie (en zie de links in dat bericht voor veel meer artikelen over die branden en de snelle door de mens ingang gezette klimaatverandering):

Australië: film ‘Dirty Power: Burnt Country’ maakt gehakt van regeringsbeleid en media misinformatie‘ 

Heb aan de labels ook Somalische piraterij toegevoegd, daar men in het westen wel een erg grote bek heeft over deze piraten, eerder vissers die zich echter op piraterij gingen richten omdat ze geen vis meer konden vangen in de kust voor Somalie, zo visten (en vissen waarschijnlijk nog) 12 Franse visfabrieken (enorme schepen) op die plek jarenlang 24 uur per dag en 365 dagen per jaar de wateren leeg……. De ingevroren vis werd regelmatig overgebracht op schepen die het naar Frankrijk vervoerden (wat dus zoals gezegd waarschijnlijk nog zal gebeuren…)….Overigens ook voor de kust van West-Afrika gebeurt hetzelfde, ook daar hebben de lokale kleine vissers zich nu op piraterij gericht, echter zij vallen die enorme visfabrieken aan en zoals te verwachten was, spreekt men daar in de westerse media en poltiek schande van, terwijl men met geen woord spreekt over het leegvissen van de kustwateren en het brodeloos maken van kleine vissers……

Michigan neemt wet aan waarmee het vrijwillig ‘microchipping’ van personen wordt toegestaan

Tja wat
kan daar op tegen zijn, denk je als je deze kop leest, immers het
‘microchipping’ gebeurt op vrijwillige basis. Als het om Nederland zou gaan zou
dit misschien opgaan, immers geen vakbond zou akkoord gaan met een
bedrijf dat als voorwaarde tot indienstneming van nieuwe medewerkers eist
dat deze zich een microchip laten inbrengen, als er al een bedrijf
zou zijn dat dit zou eisen…… (hoewel als je ziet dat de
FNV het pensioenakkoord heeft goedgekeurd*, een schande vanjewelste, behoef je
nergens meer van op te kijken…..)

In de VS
is dit een heel ander verhaal en een bedrijf dat op grond van deze
wet van haar werknemers eist dat ze zich laten ‘chippen’, zal uiteindelijk geen
strobreed in de weg worden gelegd…… Er wordt weliswaar gesteld dat werknemers niet gedwongen kunnen worden, maar reken maar dat dit binnen de kortste keren zal gebeuren, zeker als er op het sollicitatieformulier wordt gevraagd of je bezwaar hebt tegen zo’n chip. Als je dat wel hebt zal je verder niet worden uitgenodigd, ofwel het overgrote deel van de sollicitanten zal hier in feite onder druk mee akkoord gaan (zeker daar het nu moeilijk is een baan te vinden in de inhumane ijskoude neoliberale VS…)….

Het meest lullige is wel dat men stelt met deze microchip de privacy beter te kunnen waarborgen….. ha! ha! ha! ha! ha! Belachelijk en totaal ongeloofwaardig!! Verder wordt gesteld dat e.e.a. zal leiden tot een grotere efficiency en betere arbeidsproductiviteit >> precies dat is de bedoeling en niet het waarborgen van de privacy, immers met zo’n chip worden juist meerdere burgerrechten geschonden…….

Uit
walgelijke dierproeven blijkt dan ook nog eens dat deze microchips
kanker veroorzaken….

Het
monster Gates is voorstander van het chippen van de hele
wereldbevolking, tel dit op bij zijn pleidooi om mensen die in de nabije
toekomst gevaccineerd zijn tegen COVID-19, een vaccinatiepaspoort
moeten hebben, om nog deel te kunnen nemen aan de dagelijkse gang van
zaken en je snapt dat we ons uit alle macht moeten verzetten tegen
het chippen van mensen……..

Het
chippen van mensen zou verboden moeten worden, dit is de weg naar een
maatschappij waarmee vergeleken het boek 1984 van George Orwell nog
kinderspel is…..

Het volgende artikel over deze zaak
komt van Zero Hedge, dat het overnam van
GreatGameIndia.com:

Michigan
Passes Controversial Bill To Microchip Humans Voluntarily “To
Protect Their Privacy”

by
Tyler Durden

Sat,
07/04/2020 – 21:40

Via
GreatGameIndia.com,

The Michigan House of
Representatives has passed a controversial bill
to microchip humans
 voluntarily in the state under the guise
of protecting their privacy.

The Microchip Protection Act would allow Michigan employers to use
microchipping of their workers with their consent. However, research
has shown that RFID transponders causes cancer.

Michigan Passes Controversial Bill To Microchip Workers Voluntarily To Protect Their Privacy

The plan to microchip humans is
sponsored by Rep. Bronna Kahle under the guise of protecting the
privacy of workers. The stated objective of the bill is that it will
protect the privacy rights of Michigan workers and promote further
growth for job providers as it relates to microchipping – a
cutting-edge technology on the rise that increases workplace
efficiency.

With the way
technology has increased over the years and as it continues to grow,
it’s
important
Michigan job providers balance the interests of the company with
their employees’ expectations of privacy.

Microchipping has
been brought up in many conversations as companies across the country
are exploring cost-effective ways to increase workplace efficiency.
While these miniature devices are on the rise, so are the calls of
workers to have their privacy protected.”

– Rep. Bronna Kahle,
the Republican who sponsored the bill, said in a press
statement.

Radio-frequency identification
tags, commonly referred to as microchips, are beginning to seep into
the marketplace as new technological devices to help streamline
everyday business practices.
The
chips, roughly the size of a grain of rice, are implanted into the
hands of employees and act as a replacement for I.D. badges,
timecards, usernames and passwords

for security clearance, and even credit cards.

Despite this type
of technology not quite making its way into our state yet, I wouldn’t
be surprised if it becomes a standard business practice statewide
within the next few years,” Kahle said.

We should
absolutely take every step possible to get ahead of these devices.”

Under Kahle’s plan, Michigan
employers would be able utilize microchipping, but could not mandate
employees to have such devices implanted. Kahle said the measure
strikes a good balance between protecting workers’ rights and
providing businesses with flexibility to increase efficiency and
further grow.

However, research has shown that
RFID transponders causes cancer. Research has suggested 
90
percent
 of Americans are uncomfortable with microchipping
mostly due to studies that suggested a link between RFID transponders
and cancer
in lab animals.

In May, the plan to chip humans
globally through a digital ID was exposed in the Italian Parliament.
Sara Cunial, the Member of Parliament for Rome denounced Bill Gates
as a “vaccine criminal” and urged the Italian President to hand
him over to the International Criminal Court for crimes against
humanity. She also exposed
Bill Gates’ agenda in India
 and Africa, along with the
plans to chip the human race through the digital identification
program ID202
0.

================================

* Het pensioenakkoord waarmee pensioenfondsen nog veel meer gespaarde gelden mogen vergokken op de beurs, de reden dat al een gigantische hoop geld is verdwenen, geld gespaard door werknemers……. Wat dit voor werkgevers betekend heb ik nog niet kunnen vinden echter ik meen te hebben begrepen dat dezen minder hoeven bij te dragen aan de pensioenen voor werknemers. Als je daarover informatie hebt meldt dit dan ajb, of onder dit bericht, dan wel via mijn mail: trippleu@gmail.com

Voor meer berichten over privacy, burgerrechten, microchips, pensioenakkoord, pensioen, hervorming pensioenen, het FNV en/of het Coronavirus, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Black Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

Een 23
jarige man liep naar huis toen hij door de politie werd vermoord
omdat hij zwart was….. E.e.a. gebeurde na een telefoontje van een ‘verontruste
burger’ (hoogstwaarschijnlijk wit) die de politie waarschuwde voor
een verdachte man. Niet dat deze man met een mes rondliep of
duidelijk een vuurwapen bij zich had, nee de man luisterde naar
muziek, terwijl zijn gezicht niet zichtbaar was….. ‘Uiterst verontrustend zoals je begrijpt….’

McClain
stond bekend als een zachtaardige man, die hield van muziek en die
bijvoorbeeld tussen de middag viool speelde voor katten in een asiel. (‘ook al bijzonder verontrustend….’)

Elijah
McClain leed aan een vorm van anemie waardoor hij continu kou leed en
zich met meerdere lagen kleedde, waarbij hij een gezichtsmasker droeg. De
gearriveerde politie nam niet eens de moeite om te horen wie hij was
en waarom hij er zo uitzag, McClain kon zelfs zijn koptelefoon niet
afzetten toen men hem in een wurggreep nam….. 

Na 15 minuten, waarin
McClain zich probeerde te bevrijden uit die wurggreep, gaf men een
te hulp geroepen verpleegkundige opdracht hem een dosis ketamine te geven die zelfs
een 2 keer zo grote persoon als McClain zou hebben geveld.

McCain
werd afgevoerd naar het ziekenhuis, op weg daarnaartoe kreeg hij 2 keer
een hartaanval…….. Na 3 dagen was McClain hersendood……..

‘Geheel toevallig’
stonden de 3 ‘body camera’s’ van de aanwezige agenten uit tijdens het
gebeuren, waarbij één van de agenten de
waarschuwing kreeg diens bodycam uit te zetten…….

Kortom
weer een zwarte man vermoord vanwege diens kleur. Dit gebeuren vond
plaats eind augustus vorig jaar en nog steeds zijn de 3 agenten gewoon
werkzaam voor het corps van Aurora, in de staat Colorado…….

Lees en
teken de petitie ajb, het moet eindelijk afgelopen zijn met politie
agressie tegen gekleurde medemensen (óók in ons land), we leven gvd niet in de 17de
eeuw!!!

Police killed him while he was walking home

This
introverted 23-year-old was just walking home when he was murdered
for being Black. Charge these killer cops, now!

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

(zoals je ziet: ‘een uiterst gevaarlijke man….’)

“I’m an
introvert. I’m just different. That’s all. I’m so sorry. I have no
gun. I don’t do that stuff… You all are phenomenal. You are
beautiful. And I love you. Try to forgive me. I am a mood Gemini. I’m
sorry. I’m so sorry. Ow, that really hurt. You all are very strong.”

Those are the final words
of young Elijah McClain
,
a Black massage therapist who loved to play the violin for lonely
shelter cats to calm them down. After going out to buy his brother an
iced tea, he was walking home and listening to music when someone
called the police to report “suspicious behavior” because
they couldn’t see his face. Elijah had anemia, so he often felt cold
and wore many layers and a mask to stay warm.
When
three police officers arrived, they didn’t even wait for him to take
his headphones out of his ears before they pounced, locking him in a
chokehold.

As he sobbed and repeatedly
vomited, authorities injected the 23-year-old with twice the amount
of ketamine needed to subdue someone as small as him.
He
suffered two heart attacks, and by the time he arrived at a nearby
hospital, he was brain dead.
Police clearly don’t want
us to know about this
.
They claim that all three of their body cameras mysterious fell off,
but audio recorded at the scene captured one officer telling another,
“move your [body] camera, dude.”
To
this day, not one of these cops have been fired or charged with
murder.
All three are
still out patrolling the streets of Aurora, Colorado, even though
they have blood on their hands.
Sign
the petition to demand justice for Elijah!

According to the Sentinel Colorado, “McClain struggled with officers for nearly 15 minutes — repeatedly sobbing and vomiting — before he was sedated with 500 milligrams of ketamine and loaded into an ambulance. He survived two heart attacks en route to a nearby hospital, but he was pronounced brain dead three days later and died Aug. 30.”

Thank you for all that you do,

 Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

P.S.
Police from killed him just for wearing a mask while Black, even as
he forgave and praised them.
Demand
that these sadistic murderers finally face real justice now!

==============================

Zie ook:

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘ 

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man‘ (nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een terreurorganisatie neer te zetten…..) 

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme‘ 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt‘ 

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat
‘ 

Anti Antifa: 110% uiterst gewelddadige fascisten

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger 

Het label BLM, direct onder dit bericht, staat voor Black Lives Matter.

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het even mogelijk is een mooie (vreedzame) dag van.

Stemming Tweede Kamer ter opneming van 500 kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen: tegen!!

Onbegrijpelijk maar waar: een Kamermeerderheid heeft gisteren besloten dat Nederland niet 500 kinderen zal opnemen uit Griekse vluchtelingenkampen, ook al hebben al 100 gemeenten aangegeven deze kinderen op te willen nemen…… Kinderen zonder ouders die verkommeren in de vluchtelingenkampen, op o.a. Lesbos, over een verloren generatie gesproken…..

Onder de tegenstemmers ook de protestantse oud-zendeling Segers en de rest van die hypocriete fundi-christenen, hetzelfde geldt voor de SGP, als is die nog een slag fundamentalistischer. Over het CDA is het niet nodig te raden: mordicus tegen….. Kijk deze 3 partijen bestaan uit christenen van wie hun jezus in de bijbel heeft gezegd laat de kinderen tot mij komen, dezelfde jezus die zijn volgelingen voorhield dat mensen op de vlucht onderdak geboden moet worden, sterker nog dat je voor die mensen zelfs je eigen bed moet afstaan…… Niets hypocrieter dan een christen anno 2020 (ach gelul dat is al zolang deze bedachte godsdienst bestaat!!)

(‘ja waarom zou je deze duidelijk gevaarlijke meisjes opnemen, bovendien zijn ze fijn aan het kamperen……’)

Joël Voordewind van de ChristenUnie dacht zich na de stemming de handen in onschuld te kunnen wassen met de volgende woorden:

“Als het om dit soort gevoelige thema’s gaat, zijn we wel afhankelijk van deze coalitie. Niet in laatste plaats omdat als we besluiten om buiten de coalitie ‘zaken te doen’ op asielzaken, de andere coalitiepartijen dat ook zullen doen. Met een rechtse meerderheid in de Tweede Kamer is dat een onheilspellende gedachte.”  

Hoe durft de ploert??!!!

Vergeet niet dat alle vluchtelingen in Griekse kampen op de vlucht zijn gegaan voor de illegale oorlogen die het westen onder aanvoering van de VS is begonnen in het Midden-Oosten…. Bovendien is e.e.a volkomen in tegenspraak met het ook door Nederland getekende VN Vluchtelingenverdrag…….

Afwezig in de Kamer tijdens de stemming:

Laura Bromet van GL, waarschijnlijk niet belangrijk genoeg zo’n stemming over van die aso straatkinderen

Pia Dijkstra van D66 wist al dat ze tegen moest stemmen en bedacht zich toen maar niet te  gaan i.p.v. voor te stemmen……

Hier het Facebookbericht dat ik overnam van Gertjan van Beijnum (je kan via de rechter bovenkant van je browser inzoomen, zodat de stemmingen leesbaar worden; mijn excuus krijg het niet duidelijker weergegeven):

Gertjan van Beijnum

11 uur

Zoek je favoriete volksvertegenwoordiger… wat een stelletje egoïsten… 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst

Arg Tilburg 11 uur

De
stemming over de motie om 500 vluchtelingkinderen uit Griekenland naar
Nederland te halen (er hadden al 100 gemeentes toegezegd, dat ze wilden
opvangen). De motie is verworpen

12  2 opmerkingen1 keer gedeeld

Leuk   Opmerking plaatsenDelen


Opmerkingen
  • Nell van der Hamsvoord te treurig. Wat een armoede  

     

     Marian Noy O wat treurig om je voor te schamen, ‘laat de kinderen naar mij komen”! hebben ze de woorden vergeten?

Inderdaad om je dood te schamen dat je tot de Nederlanders behoort, gggvd!!!

Voor meer berichten over Lesbos, Segers, Voordewind, van der Staaij, christelijke hypocrisie, het vluchtelingenverdrag, het CDA, de ChristenUnie, de SGP en/of Griekenland, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden

‘Halleluja we mogen weer naar Engeland’ (de rest van Groot-Brittannië blijft op slot) en Britten uit dat deel van GB mogen weer op bezoek in ons land.

Het zoveelste bewijs dat men geen idee heeft wat te doen en er iets te snel hoera wordt geroepen in de reguliere media.

Hier wat cijfers: in de VS zijn 2.639.408 mensen besmet (bij opschrijven is dat aantal al weer fiks gestegen) en het land betreurt intussen 128.313 doden, dit met een bevolking van 328 miljoen. In Brazilië kent 1.319.274 besmettingen en zijn er 57.149 mensen overleden aan het virus, dit land heeft 209 miljoen inwoners. In Groot-Brittannië zijn 311.151 mensen besmet en zijn er 43.550 mensen overleden aan het virus, terwijl de bevolking bestaat uit 64 miljoen mensen.

Het voorgaande betekent dat Groot-Brittannië het in verhouding nog veel slechter doet dan de VS en Brazilië…… 

Hoe kan het RIVM dan de regering adviseren de grenzen met Engeland open te zetten, zeker daar er in GB dagelijks meer dan 100 mensen overlijden aan COVID-19…… Sterker nog: hoe kan VVD premier Rutte en zijn waanzinnige club mislukte politici bedenken om de grenzen met GB open te zetten? Je mag toch hopen dat men zelfs zonder hulp van het disfunctionerende RIVM een simpele rekensom kan maken en dan de conclusie trekt de grenzen niet te openen met dit land…. 

Wat je er ook van vindt, dus of je nu wel of niet de cijfers over het aantal besmettingen en doden gelooft en of je nu wel of niet vertrouwen hebt, dan wel niet gelooft in de maatregelen die werden en worden genomen, heb je te maken met een kabinet dat na vele flaters het land deels op slot zette en waar aartsleugenaar Rutte met een ernstige kop zijn lulpraatjes afstak….. Hoe kan dezelfde Rutte en zijn club sufferds dan wel besluiten dat Engeland veilig is??!!! 

Nogmaals: het zoveelste overbodige bewijs dat Rutte, de Jonge, Grapperhaus en het RIVM blijven door blunderen op het Coronadossier en nog vindt men in ons land dat Rutte het prima doet (opgeklopt door propaganda in de reguliere media, waar men deze mislukte muilezel de hemel in blijft prijzen……)

Wat een zootje, jezus op een mank paard!!

Dan nog het volgende:

Rutte 1, 2 en 3 hebben de zorg tot een puinhoop gemaakt en toch vindt men Rutte een geweldig premier……. Dit n.a.v. 2 Twitterberichten die Lieve Linkse een paar weken geleden plaatste (en lees het artikel in het Parool door op de tekst onder de foto te klikken):

En maar applaudisseren voor de zorgmedewerkers. En nog een loonsverhoging in natura eroverheen, één hele haring

Lieve Linkse @LieveLinkse

#Rutte, aan Uw handen kleeft bloed, heel veel bloed. Wat zeg ik, U staat in een grote plas bloed.
Stem nooit (meer)
@VVD

‘Rutte I, II en III zorgden alleen maar voor puinhopen in de zorg’

‘Kamer­stukken
van de afgelopen tien jaar ­laten zien dat er nogal wat klappen zijn
uitgedeeld aan de zorg door de VVD’, vindt Paroollezer Rick Vro…

parool.nl

Zie wat het voorgaande betreft ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ 

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos‘ 

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!‘  

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘  

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrecht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland‘ (vanwege tekort aan IC bedden….)

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘ 

Coronavirus:
Cora van Nieuwenhuizen (VVD minister) sluit vliegvelden voor reizigers
uit o.a. China, na 2 maanden virusellende in dat land
‘  

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen! 

Coronavirus: tradities van de Nederlandse (fascistische) onderbuik 

Coronavirus: Rutte heeft de regie…. ‘God zij dank!’ Deel 2‘ 

Coronavirus: Rutte heeft de regie, ‘god zij dank……’ 

Corona antivirusbescherming‘ (humor)

Coronavirus en de sluiting van koffieshops, waar supermarkten met een horecagelegenheid open mogen blijven 

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden‘ 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land‘    

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden

Coronavirus: Bruno Bruins (VVD ‘minister’ Volksgezondheid) slaat rood uit‘ (Volksgezondheid moet zijn: minister Medische Zorg)