Laadpalen subsidie: met de elektrische auto richting een doodlopende weg

Staatssecretaris
Infrastructuur en Waterstaat, Stientje van Veldhoven, het valsgroene
gezicht van D66, heeft laten weten dat het rijk en de regio samen 30
miljoen aan belastinggeld zullen misbruiken voor het ‘neerplempen’
van 213 laadpalen per dag vanaf 2021, dit zoals je begrijpt t.b.v.
elektrische auto’s…..

Volgens
van Veldhoven zullen er in 2030 naar schatting 1,9 miljoen
elektrische auto’s (met ‘batterij’) rondrijden in Nederland, ofwel in
2030 zullen we op straat struikelen over laadpalen, waar we eerder
blij waren van het woud aan parkeermeters af te zijn…..

Elektrische
auto’s zijn vooral vervuilend als het gaat om productie van die auto
en de accu’s die benodigd zijn voor het elektrisch rijden….. Voor
de accu’s moet men bovendien grondstoffen in mijnen delven en dat werk in die mijnen
is om het zacht te zeggen ‘niet erg duurzaam’ (integendeel!!) en voor
de mijnwerkers, nu al niet zelden kinderen, is het zonder meer een
gevaar voor hun gezondheid…..

Daarnaast
is voor die mijnbouw Venezuela van groot belang daar dat land de
grootste voorraad aan coltan* heeft, al is dit ook in Venezuela een eindige grondstof. De Venezolaanse voorraad aan lithium is één van de
redenen waarom de VS dat land terroriseert met sancties, immers de
regering Maduro heeft volkomen terecht de mijnbouw en de oliewinning
genationaliseerd zodat er eindelijk fatsoenlijke winsten kunnen
worden gebruikt t.b.v. het Venezolaanse volk, in plaats van westerse (groot-) aandeelhouders….. (Venezuela is dan ook één van de
weinige landen die een echte volksvertegenwoordiging heeft, een
vertegenwoordiging die werkt in het belang van het volk en niet voor
de [grote] bedrijven…..)

Naast lithium is er ook kobalt nodig voor de accu’s, een grondstof waarvan de delving nog smeriger is……**

Voor die
1,9 miljoen elektrische auto’s in ons land zijn minstens 1,5 miljoen laadpalen
nodig en deze palen vallen bepaald niet onder de noemer ‘duurzame productie’,
ook daarvoor staat zwaar vervuilende industrie te draaien…..

Ongelofelijk
dat men zo blind deze doodlopende weg opgaat, daar is maar één
reden voor: de machtige autolobby, die zich vol overgave op deze
manier van elektrisch rijden heeft gestort en daarmee regeringen bestookt met pleidooien voor deze zogenaamd duurzame vorm van autorijden…..Dezelfde lobby die bijna maandelijks wel een keer te horen is op de radiostations in ons land of die in de ons omringende landen, waar men stelt dat waterstof juist niet de oplossing is, daar het maken van waterstof te vervuilend zou zijn (afgelopen week nog de uit de mond van de zogenaamd deskundige Remco de Boer op BNR), terwijl waterstof prima gemaakt kan worden met windenergie…… Wellicht toevallig maar wel opvallend: de planning van nieuwe grote windparken op zee zijn intussen of stopgezet dan wel lopen grote vertraging op…..***

Er is
maar één manier die werkelijk het verschil kan maken vergeleken met
plofmotoren en dat is elektrisch rijden met behulp van waterstof: als
we daar al 15 jaar geleden op hadden ingezet, zouden we nu al
pompstations hebben die op fikse schaal waterstof verkochten……
Sterker nog: door een vinding van TU Delft zouden we zelfs cassettes
met waterstofkorrels hebben kunnen kopen in de supermarkt: schuif die
cassette in je auto, water erbij en karren maar op een echt duurzame
elektrische manier…..****

Nog een
bijkomend voordeel van waterstof: zo’n auto zou veel lichter zijn
daar de accu’s die nu worden gebruikt ook nog eens letterlijk loodzwaar zijn,
voorts is de actieradius van een waterstof auto vele malen groter dan
de huidige elektrische auto’s en we zouden tevens geen woud aan laadpalen
nodig hebben….. 

Tot slot: men zou met waterstof zelfs vliegtuigen emissieloos kunnen maken.

Het
volgende artikel werd afgelopen woensdagmorgen gepubliceerd op
DeBeurs.nl:

Ruim
tweehonderd laadpalen per dag erbij in 2021

Gepubliceerd op 8 juli
2020 08:12

DEN HAAG (AFN) – Het Rijk en de
regio leggen samen 30 miljoen euro op tafel voor laadpalen voor
elektrische auto’s, vrachtauto’s en zelfs binnenvaart. Volgend jaar
moeten er elke dag 213 nieuwe oplaadpunten bijkomen, meldt
staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en
Waterstaat).

Van Veldhoven spreekt van “een
stroomversnelling” in de aanleg van een dekkend netwerk van
laadpunten. Dat moet ervoor zorgen dat elektrische voertuigen altijd
in de buurt zijn van een stopcontact en niet in niemandsland
stilvallen. Vanaf 2030 zijn alle nieuwe auto’s in Nederland
uitlaatgassenvrij en rijden er naar verwachting 1,9 miljoen
elektrische auto’s rond. Dat vergt zeker 1,7 miljoen laadpalen.

Het Rijk trekt daarvoor 15 miljoen
euro uit. De zes regio’s waarin bijvoorbeeld de grote steden of de
noordelijke provincies samenwerken, leggen hetzelfde bedrag bij. Ze
hebben afgesproken samen op te trekken bij de planning van het
netwerk en de aanbesteding van opdrachten. Dat moet werk en geld
schelen.

==================

* Hier stond eerder per abuis lithium, echter hier had moeten staan: coltan, daarvan heeft Venezuela de grootste voorraad. (mijn excuus, gecorrigeerd op 29 juli 2020) De grondstof lithium is ook van belang voor de accu’s van auto’s en wordt vooral in Bolivia gevonden.

**   De link verwijst naar het volgende artikel, zeker lezen: ‘De kracht van selectieve verontwaardiging: Kobalt en kinderarbeid 

***  Men wijst graag op het verzet bij de bevolking tegen windenergie op zee, daar dit de horizon zou vervuilen, terwijl je vanaf het strand niet verder kan zien dan 5 kilometer en die windparken veel verder op zee zijn gepland, t.w. 18,5 kilometer…… Trouwens het verzet tegen windmolens ook op land is niet zelden uiterst hypocriet, men wijst op de herrie, terwijl de herrie van verkeer voor lief wordt genomen, hetzelfde geldt voor de aanblik van windmolens, waar men geen moeite heeft met dagelijks tienduizenden auto’s met plofmotoren die zich door het landschap werken op ‘hééél mooie asfaltwegen….’ (e.e.a. betekent niet dat men windmolens moet plaatsen naast woonhuizen, of in de directe omgeving daarvan, plaats ze langs die ‘mooie asfaltwegen….’)

**** Zie: ‘Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

Zie ook:

Elektrisch rijden op accu’s: de dood in de pot

Elektrisch autorijden en het laden van de accu’s

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Shell vergroent zogenaamd het autorijden op benzine….. ha! ha! ha! ha! ha!

Wuppertal gaat experimenteren met ‘batterijbus’, ondanks uitstekend werkend trolleybussysteem‘ (zie hier de macht van lobby op de politiek, al komt er niet zelden ook nog ‘wat’ steekgeld ofwel corruptie bij kijken…..)

Voor meer berichten over autorijden, elektrische auto’s en/of Stientje van Veldhoven, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Beambte VS inlichtingendienst stelt dat er geen bewijs is voor beschuldiging dat Rusland de Taliban betaalde voor huurmoorden

Op 30 juni jl. plaatste ik al een bericht over de meer dan belachelijke claim van VS
geheime diensten dat Russische spionnen de Taliban betalen voor het
aanvallen van VS doelen en die van andere NAVO-partners*. Deze
constatering wordt nog eens bevestigd door een beambte van zo’n
geheime dienst….

Dezelfde beambte stelt voorts dat Trump daarom niet ingelicht zou zijn over
deze zaak, echter dat is m.i. precies zo onbetrouwbaar, daar het
gerucht over het inhuren van Taliban door Russische spionnen al
langer circuleerde in het Witte Huis en je maakt mijn niet wijs dat
Trump daar al die tijd niets over heeft gehoord…….. Trump heeft bevestigd dat hij niets over deze zaak wist, maar ja als je Trump nog gelooft is er definitief iets mis in je hersenpan……. 

Verder zei Trump dat e.e.a. een nieuwe hoax is om hem te beschadigen,
nieuw daar het nu in de openbaarheid komt en men in de VS a.s. november presidentsverkiezingen houdt…. (ofwel door Trump te beschadigen zouden minder mensen op hem stemmen, iets wat ik ook al niet geloof, immers zelfs als hij zijn achterban financieeel geheel uitkleedt zal deze achterban nog op hem stemmen als was hij de teruggekeerde jezus)

Het is intussen al wat dagen verder en ondanks dat veel van de reguliere mediaorganen het huurmoord verhaal erin houden is meer dan duidelijk dat e.e.a. inderdaad een enorme leugen is, waarvoor geen flinter aan bewijs kan worden geleverd…..

Het meest zieke is wel dat de VS eerder nog veel verder ging, toen Rusland de democratisch gekozen regering van Afghanistan op haar eigen verzoek te hulp schoot, de VS trainde en bewapende de Taliban zelfs….* (zie nogmaals dezelfde noot)

Fact
or fiction?

Intel
Official: Allegations of Russian Bounties to Taliban ‘Uncorroborated’

By
Mairead McArdle

Members
of the Taliban hand over their weapons in Jalalabad, Afghanistan June
25, 2020.
(Parwiz/Reuters)

 

June 30, 2020
Information
Clearing House

– A U.S. intelligence official claims that intelligence reports
alleging Russia offered bounty payments to Taliban militants to
target American forces in Afghanistan were “uncorroborated” and
hence not presented to President Trump as part of his briefings on
national security matters.

The unidentified
intelligence official told
CBS News’ Catherine Herridge that the National Security Agency
assessed that the intelligence collection report “does not match
well-established and verifiable Taliban and Haqqani practices” and
lacks “sufficient reporting to corroborate any links.” The report
reached “low levels” of the National Security Council but did not
travel further up the chain of command — and was not included in
briefings with the president or vice president — because it was
deemed “uncorroborated” and there was dissent in the intelligence
community about the veracity of the allegations.

Last week, reports
broke that U.S. intelligence found that at least one American
soldier, as well as a number of Afghan civilians, died as a result of
secret bounty payments that Russia paid to Taliban militants in
Afghanistan.

Several American
service-members died as a result of monetary rewards that a Russian
military intelligence unit offered to terrorist militants to target
U.S. and allied forces in Afghanistan, the
Washington
Post
(WaPo)
reported.

A similar report
in the
New
York Times

said that President Trump was briefed on the bounty allegations — a
claim the White House denied.

Trump said in a tweet
Sunday night that intelligence officials did not brief him on the
allegations because they did not find them “credible,” adding
that the information was “possibly another fabricated Russia Hoax.”

Nobody’s been
tougher on Russia than the Trump administration,” he added in
another tweet.

White House Press
Secretary Kayleigh McEnany said Monday that neither the
president nor the vice president were briefed on the matter and said
the intelligence about the alleged Russian bounty payments has
not been verified.

There is no
consensus within the intelligence community on these
allegations,” McEnany said. “There are dissenting opinions
from some in the intelligence community with regards to the veracity
of what’s being reported, and the veracity of the underlying
allegations continue to be evaluated.”

Members of Congress on
both sides of the aisle have demanded answers about the reports of
alleged Russian bounty payments.

Representative Liz
Cheney, who ranks third in House GOP leadership, called on the White
House to explain why the president and vice president were not
briefed on the intelligence as well as what has been done to protect
American forces and hold Russia accountable if the intelligence is
true.

House Speaker Nancy
Pelosi and Senate Minority Leader Chuck Schumer have both called for
briefings on the matter for all members of their respective
chambers.

The
administration’s disturbing silence and inaction endanger the lives
of our troops and our coalition partners,” Pelosi said.

The U.S. has long
accused Moscow of supporting the Taliban with weapons and other aid
but has never accused Russia of soliciting Taliban members with
bounties to kill U.S. forces and allies.

The Kremlin has denied
the reports that it solicited militants with bounties to target
American forces.

Source

See
also

US
claim of ‘Russian Bounty’ plot in Afghanistan is dubious and
dangerous

==================================

* Zie: Geheime dienst VS: Russische spionnen betalen Taliban voor aanvallen VS doelen in Afghanistan…. ha! ha! ha! ha!‘ (zie de links in dat bericht voor oudere artikelen op dit blog over de illegale oorlog van de VS en haar NAVO-partners tegen Afghanistan, een oorlog die gvd nu al 19 jaar lang duurt, voor nog veel meer berichten over die oorlog, klik op het label ‘Afghanistan’, direct onder dit bericht)

Zie ook:

VS vermoordde in Afghanistan weer 15 burgers waaronder 3 vrouwen en 3 kinderen……..

Moordenaar van Soleimani komt om bij neerhalen van VS spionage vliegtuig in Afghanistan

CIA
chief ‘behind Soleimani’s assassination’ killed in downed plane
in Afghanistan

CIA
chief ‘who orchestrated assassination of General Soleimani was among
those killed when US military plane crashed in Afghanistan’, Iranian
news agency claims

Arnon Grunberg bagatelliseert tevergeefs embedded zijn bij Nederlands leger in Afghanistan en Irak

Afghanistan oorlog: militaire top VS zei al voor het begin dat dit een niet te winnen oorlog is

Afghanistan: wie is de terrorist

Aedifica, een ‘zorgvastgoedbedrijf’ verstevigt haar greep op de gezondheidszorg

Wat het
Coronavirus ons heeft geleerd is dat de privatisering van de
gezondheidszorg een enrom grote fout is geweest: ziekenhuizen die
ofwel gedwongen werden opgedoekt vanwege de te hoge kosten, dan wel ziekenhuizen die simpelweg failliet
gingen, om over de sanering van verzorgings- en verpleegtehuizen nog
maar te zwijgen…… Door het verdwijnen van ziekenhuizen zijn
ambulances van een aantal regio langer onderweg dan verantwoord
is….. Voorts zal het een ieder wel duidelijk zijn geworden dat de 4
zorgverzekeraars die ‘we’ nog over hebben, terwijl concurrentie de
zorg aanmerkelijk goedkoper zou maken, intussen zelf een fiks deel
van de ‘zorgtaart’ opvreten en de zorg voor de bevolking alleen maar duurder hebben
gemaakt…..

Door het
verdwijnen van ziekenhuizen is er tevens een fiks tekort aan
IC-bedden ontstaan, wat zorgde voor grote problemen toen het
Cornavirus losbarstte in ons land….. Hoofdverantwoordelijken zijn
de laatste 2 kabinetten Balkenende, met de PvdA in Balkenende 4
en de 3 kabinetten Rutte, waar Rutte 2 ook nog eens zorgde voor het
op straat schoppen van 75.000 zorgmedewerkers, dit alweer met hulp van de zogenaamd linkse partij PvdA….. De laatste 2
kabinetten Rutte, de gezondheidszorg in het algemeen en de eerder aangehaalde zorgverzekeraars werden
in 2017 gewaarschuwd door de geheime diensten dat Nederland niet
voorbereid was op een pandemie, een waarschuwing die in ‘het grote
archief ‘ verdween, terwijl men natuurlijk juist actie had moeten ondernemen……

Niet
alleen de zorgverzekeraars verdienen zich scheel aan de ‘nieuwe’
zorgwet, ook vastgoedbedrijven verstevigen hun greep op de
gezondheidszorg, er valt immers een bak geld te verdienen aan
bijvoorbeeld de huur die een ziekenhuis moet moet opbrengen (zoals in
de koophuizenmarkt zijn ook de prijzen voor kantoren en in dit geval
ziekenhuizen veel te hoog….)

DeBeurs.nl
bracht gistermorgen een artikel over
‘zorgvastgoedbedrijf’ Aedifica, dat een groot aantal nieuwe aandelen
op de markt zal brengen, niet in de laatste plaats daar dit bedrijf
de nieuwbouw van een Belgische zorgcampus overneemt, waarvoor 39
miljoen euro wordt betaald….. Je snapt uiteraard dat Aedifica deze
campus alleen overneemt daar het zeker is dikke winsten te kunnen
maken met de verhuur van die campus, maar dat gaat wel ten koste van
het Belgische budget voor de gezondheidszorg….. Waar aandeelhouders groot belang hebben bij een zo laag mogelijke rente, beloven de bedrijven die daarvan mede profiteren hun aandeelhouders een fikse winst, zo belooft Aedifica een jaarlijkse netto huuropbrengst van 4,5% voor de Belgische ‘campus’, terwijl de kleine spaarders kunnen 

doodvallen…….

Aedifica verwacht €2,50 dividend voor 2017/2018 | DIVIDENDNIEUWS ... 

De hele
gezondheidszorg zou onder de landelijke overheid moeten vallen, kan
men meteen wat doen aan de klassenzorg die steeds verder wordt
opgetuigd…… Een goede gezondheidszorg is van groot belang om de
zorgkosten binnen de perken te houden, immers een slechte zorg levert
een groot aantal chronische kwalen op, al moet ik toegeven dat een
slechte zorg ook zorgt voor meer overlijdens van mensen op leeftijd,
kijk ‘dat scheelt weer in de zorgkosten….’ (en om in het jargon te
blijven: dat is een behoorlijk zieke redenering, waar de neoliberalen en grootaandeelhouders warm van worden!!)

Volksgezondheid zou geen verdienmodel moeten zijn, schande!!

Hier het bericht van DeBeurs.nl:


Handel in aandeel
Aedifica tijdelijk geschorst

Gepubliceerd op 9 juli 2020 08:52

De koers van het aandeel Aedifica vandaag

AMSTERDAM (AFN) – De handel in het
aandeel
van zorgvastgoedbedrijf Aedifica is tijdelijk geschorst. Dit vanwege
de plaatsing van aandelen.

Aedifica maakte eerder bekend een
nieuwe zorgcampus in België over te nemen. Daarmee is een
investering gemoeid van circa 39 miljoen euro.
In verband met de deal werden ook 435.596 nieuwe aandelen uitgegeven.
Deze worden geplaatst bij institutionele investeerders.

Het gaat om een campus van drie
gebouwen die plaats biedt aan 132 bewoners en verschillende
zorgfuncties combineert. De vestiging werd onlangs opgeleverd en
maakt op het vlak van duurzaamheid gebruik van de meest recente
infrastructuur en bouwmaterialen. Aedifica rekent op een
nettohuurrendement van zo’n 4,5 procent. Andere investeringen zullen
nog volgen.

===================================

Zie ook:

Aedifica ook in Engeland op pad van bejaarden uitbuiting

Black Lives Matter maar niet voor neokoloniaal Rutte 3: Coronahulp voor Antilliaanse slaveneilanden alleen na hervormingen

Ongelofelijk waar haalt Rutte 3 en m.n. CDA hufter Raymond Knops, staatssecretaris BiZa en ‘Koninkrijksrelaties’ het gore lef vandaan om tijdens de periode dat de wereld verontwaardigd bovenop de Black Lives Matter zaak zit, de Antilliaanse eilanden Curaçao, Aruba en Sint Maarten, eilanden waar Nederland voor 1863 de slavenhandel regelde, alleen hulp te geven vanwege de Coronacrisis als de politiek en het beleid daar worden hervormd…….. 

Het is als met PvdA opperploert Plasterk die na orkaan Irma alleen hulp wilde leveren als de regering van het eiland opstapte, wat een ongelofelijke schoft en chanteur moet je zijn om eisen te stellen als een eiland voor een groot deel in puin ligt en het de mensen aan van alles ontbreekt??!!! 

Bevolking Sint-Maarten getraumatiseerd na orkaan Irma' | NOS

Sint Maarten na orkaan Irma, grote vernielingen vanwege decennialang wanbeleid van kolonisator Nederland…….

Het voorgaande behalve dan de huizen van de Nederlandse belastingvluchtelingen, die allen in orkaanbestendige huizen wonen….. Nederland had al in de 80er jaren van de vorige eeuw de huizen van de eilandbewoners orkaanbestendig moeten maken, dit om slachtoffers en grote ellende na zo’n orkaan te voorkomen….. Anders gezegd: Nederland heeft decennialang een wanbeleid gevoerd op de Antilliaanse eilanden en dan durfde men na orkaan Irma en nu NB tijdens de Coronacrisis de huidige besturen te beschuldigen van een zelfde wanbeleid……. Moet je nagaan: CDA staatssecretaris Knops stelde wat het orkaanseizoen betreft dat de eilanden daarvoor niet klaar zijn en dat stak de witte christelijke ‘meneer…….’ (zo meer over Knops die de Antillen in zijn portefeuille heeft)

Uiteraard is de bevolking van deze Antilliaanse eilanden de klos van deze schunnige chantage en dat door een christen van het CDA……. Benieuwd hoe de bijbel van Knops en de rest van de CDA leden eruitziet, moet wel fiks afwijken van de normaal gebruikte bijbel, zeker als het om het nieuwe testament gaat…… De ijskoude inhumane visie van het CDA als het om de Antillen en vluchtelingen gaat past alleen in het oude testament van oog om oog en tand om tand….. (en dan is dat ook nog een kromme redenatie van deze CDA hufters)

Knops durfde op 3 juli jl. te zeggen dat de werkloosheid veel te hoog is op deze eilanden en dat kan natuurlijk niet, aldus de schoft…… De raffinaderij op Curaçao ligt al meer dan een jaar plat en door de Coronacrisis blijven de toeristen weg, de grootste inkomstenbron voor de Antillen, maakt volgens Knops niet uit, de werkloosheid is simpelweg veel te hoog…… Wat de eilanders dan zouden moeten doen maakt Knops uiteraard niet duidelijk, maar één ding is zeker: de Antillianen moeten niet proberen om bijvoorbeeld cannabis te telen op de eilanden, daar is het CDA mordicus tegen, voor hen bestaat er maar een toegestane drug: de dodelijkste harddrug in het westen: alcohol!!*

Raffinaderij Isla

Raffinaderij Isla op Curaçao 

Trouwens
weet niet waarom de raffinaderij op Curaçao is gesloten, maar het zal me
niet verbazen als dit onderdeel is van de illegale sancties van de VS,
die door de EU en daarmee door Nederland worden gesteund….. Ofwel: de
kans is groot dat deze raffinaderij, in handen van de Venezolaanse
oliemaatschappij Petróleos de Venezuela (PDVSA), een Venezolaans
staatsbedrijf, op last van Nederland is gesloten…….  

Het zal de welgestelde Nederlanders aan de reet roesten of Nederland nu wel of niet over de brug komt, juist de al arme gekleurde bevolking wordt hard getroffen, niet alleen door orkanen, of een epidemie, maar juist door het neokoloniale schoftenbeleid van Nederland…… 

Black Lives Matter (BLM)??? Niet voor de leden van Rutte 3 en een groot deel van de oppositiepartijen!!! 

Alweer moet je je schamen Nederlander te zijn……..

* Weet niet of het nog steeds het geval is, maar in het verleden gaf het CDA zelfs wijn weg met een eigen etiket!!!

==============================

Zie ook:

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren
‘ 

Rellen op Curaçao, de verantwoordelijken: Raymond Knops (CDA staatssecretaris) en Kajsa Ollongren (D66 minister)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis

Rutte
durft na Nederlandse chantage te zeggen dat Sint Maarten niet is
voorbereid op nieuw orkaanseizoen……. 8 maanden na orkaan Irma!

Sint Maarten bukt nog steeds onder de gevolgen van orkaan Irma, pas na bijna 8 maanden maakt Nederland wat geld over……..

Plasterk,
zijn laatste (mis-) daad: Sint Maarten chanteren…… Zoals Dickinson
(Texas) dit doet met op Israël kritische inwoners…..

Zwagerman uit de Sint Maarten bocht met 45 km/u………. Koenders (PvdA) bedelt bij VN……. 

Sint Maarten, Sint Eustatius en witte welgestelde Nederlanders te midden van orkaangeweld………

 

Plasterk (PvdA) de beste hulp voor Sint Maarten is werk in de toeristenindustrie……… AUW!!!

‘Plunderingen’ Sint Maarten houden sensatiepers bezig……..

Plasterk (PvdA) belooft dat elke ingezamelde cent voor het Rode Kruis naar Sint Maarten gaat…….. 

Sensatie Radio1: orkaan Irma genoeg voor dagenlang extra NOS ‘nieuws……..’ 

Sint Maarten: het jarenlang falende beleid van Nederland heeft orkaan Irma ‘de vrije hand gegeven…’

Pensioenakkoord: er is ons wederom een oor aangenaaid en het zoveelste bewijs dat er een grote bezem door de FNV moet worden gehaald

Hoe is het gvd mogelijk dat de FNV (als de andere zogenaamde vakbonden) voor het pensioenakkoord hebben gestemd?!! Alsof deze organisatie nog op een ledental staat van de 60er jaren van de vorige eeuw en niet steeds verder terugzakt in dat ledental……. Het is overigens onbestaanbaar dat de vakbonden in de 60er, 70er jaren van de vorige eeuw akkoord zouden zijn gegaan met dit meer dan belachelijke pensioenakkoord, waarvoor men zelfs jongeren misbruikte, als zouden zij tegen zijn; niets handiger dan een groep aanwijzen die zogenaamd tegen zou zijn, om een smerig plan door te drukken…. Jongeren opzetten tegen oudere generaties om een akkoord te krijgen, is een wel heel gore rotstreek!! 

De FNV kan dan ook niet langer serieus genomen worden, maar ja wat wil je, de FNV is in feite verworden tot een groot bedrijf waar een fiks aantal grofgraaiers hun centen ‘verdienen’, figuren waarvan er minstens een aantal gegarandeerd een balletje slaan op de golfbaan en reken maar dat dit niet zelden gebeurt met hun ‘vrinden’ uit het bedrijfsleven en de politiek…… 

Niets is in de toekomst nog zeker als het om het pensioen gaat waarvoor je je leven lang hebt moeten sparen…… Oh nee, dom van mij: zeker is dat de pensioenfondsen nog meer van door ons gespaarde gelden zullen vergokken op de beurs, immers ook daarvoor hebben de ‘vakbonden’ getekend…… 

Het pensioenakkoord? Een smerige streek van de politiek en het bedrijfsleven mede onder verantwoording van de zogenaamde vakbonden, waarmee gespaarde gelden op nog grotere schaal zullen worden gestolen om zoals gezegd mee te gokken op de aandelenbeurzen….. Meer dan schandalig!!!

De pensioenfondsen hadden er bij de politiek op moeten hameren dat de rente moet worden verhoogd, dit daar de rente expres laag wordt gehouden om de grootaandeelhouders, de welgestelden van deze wereld, van dienst te zijn, dit ten koste van de kleine spaarders en zoals we zien van de pensioenen waarvoor men het leven lang heeft gespaard…… Al zijn de pensioenfondsen intussen zelf verworden tot grootaandeelhouders, dit vanwege de toestemming gespaarde gelden te mogen vergokken op de beurs……

Nogmaals: Schunnig dat de FNV akkoord is gegaan met het nog meer geld vergokken op de beurs en o.a. daarvoor de leden meer dan een jaar lang onder druk hebben gezet dit waanzinnige akkoord te tekenen…… 

De FNV moet hervormd worden en alle figuren die banden hebben met de politiek dienen onmiddellijk ontslagen te worden, voorts dienen alle grofgraaiers eruit geschopt te worden en stel daarvoor mensen aan die akkoord gaan met een lager salaris, mensen die wel gedreven zijn om de arbeiders te vertegenwoordigen en voor hen te strijden!!

Tot slot nog dit: andere vakbonden dan de FNV zijn al jaren niet meer serieus te nemen, dus dat die getekend hebben was van meet af aan te voorspellen……

Het volgende Twitterbericht komt van Lieve Linkse:

Lieve Linkse @LieveLinkse

Met dank aan 64 vakbondsleden.

Image

12:50 PM · Jul 9, 2020Twitter Web App

Zie ook:

Koolmees (D66 minister Sociale Zaken) stelt pensioenplicht voor payroll uit, waar hij de vakbonden verwijt het pensioenakkoord niet te tekenen

Pensioenen >> de grootst bestaande Ponzifraude

Rutte boos op FNV en stelt te staan voor ‘een zeker inkomen’ na pensionering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bedrijfsartsen eindelijk met met humaan pleidooi tegen doorwerken na 65 jaar……‘ 

Bas Eickhout wil meer ‘Europa’ en meer regels voor dat doel……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (oplichter en EU ‘GroenLinks’ grofgraaier Eickhout o.a. over EU pensioenen)

Klijnsma heeft uw pensioenspaarpot gestolen en weggegeven aan de EU!!‘ 

SER wel voor een persoonlijk pensioen……….. Niet ‘te persoonlijk’ natuurlijk!‘ 

Ons pensioen en de Nederlandse Bank‘ (zie vooral de opmerking van Nelly onder dit bericht!!)

Voor nog meer berichten over pensioen, vakbonden, FNV, Koolmees, de neoliberale PvdA hufter Klijnsma (die ook een heel smerige rol speelde in het geheel en de FNV hervormde tot een nog slechtere vakbond dan het al was), de neoliberale EU GroenLinks grofgraaier Bas Eickhout (zie de link naar een bericht met hem hierboven) en/of pensioenleeftijd, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada

Ook
Canada heeft problemen met racisme bij haar politiediensten, het
laatste voorbeeld daarvan was een aanval op een ‘chief’
(‘opperhoofd’) Allan Adam van het Athabasca Chipewyan volk door de
‘mounted police’ (RCMP) van Wood Buffalo.

Het
gebeuren vond plaats op een parkeerplaats waar de chief werd
aangesproken op een nummerbord van diens auto, dat verlopen zou zijn,
waarop de chief meedeelde dat de agenten hem met opzet dwars zaten,
echt een reden om iemand helemaal in elkaar te slaan….. De
politieagenten hadden ‘pech’ daar het hele gebeuren werd vastgelegd
op een dashcam……

De ophef
in Canada over deze zaak die plaatsvond op 10 maart jl. is groot en
Trudeau sprak hier geheel hypocriet zijn ongenoegen over uit,
‘hypocriet’ daar hij bepaald geen goede verhouding heeft met de
oorspronkelijke volkeren (‘indianen’), zo heeft hij de aanleg van pijpleidingen
over heilige grond en wateren van Canadese oorspronkelijke volkeren
‘veilig gesteld’, door de overheid garant te stellen voor eventuele
verliezen op de aanleg, anders gezegd de overheid heeft alle risico’s bij de
aanleg van de pijpleiding overgenomen van particuliere
bedrijven……..

Intussen
heeft het hoofd van de politie in Alberta gesteld dat er geen
structureel probleem is met racisme bij de Canadese politie, terwijl
de praktijk dit wel degelijk laat zien, met een groot aantal
racistische incidenten…… Voorts stelt de politie dat de agenten terecht hebben gehandeld en op ‘gepaste manier’ (…..) optraden
tijdens het gebeuren, ofwel Adams kreeg daarmee nog een extra schop na…….

Het
Care2 team is een petitie gestart waarbij de landelijke overheid
wordt gevraagd een onderzoek in te stellen naar het hierboven
aangehaalde incident, dit als opening voor een groter onderzoek naar
racisme bij de Canadese politie.

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

Unfortunately, police brutality is not unique to the U.S.

Canadian
police violently assaulted a First Nations Chief on camera; end
police brutality against Indigenous people in Canada!

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/294/927/442/?z00m 

  • van: Care2
    Team

  • ontvanger: Canadian
    Federal Officials

State
violence against Indigenous people in Canada is not
new
. But the most recent, publicized case is especially
disturbing. Athabasca Chipewyan First Nation Chief Allan Adam was
violently arrested, beaten and put in a chokehold by mounted police
and it’s all caught on dashcam
video
.

In the video, Wood Buffalo RCMP officers are shown
tackling Chief Adam and punching him in the head, at one point
locking him in a chokehold and leaving him bloodied.

We demand a federal
investigation into how such police brutality could have occurred and
gone unpunished for this long!

 

The
encounter started on March 10th
when
officers in a Fort McMurray casino parking lot confronted Chief Adam
and his family over an expired license plate. Chief Adam accused
officers of harassment and was subsequently told he could not leave. 

https://www.thepetitionsite.com/nl/takeaction/294/927/442/?z00m

RCMP
claims it was necessary to arrest Chief Adam and that in resisting
arrest the officers “were required to use force.”

CBC
News obtained and published a 12-minute dashcam video of the arrest.
The video has shaken Canadians and highlighted ongoing national
discussion about police brutality in Canada.

Prime
Minister Justin Trudeau said on June 8th
that
he has “serious
questions
” about the arrest of Chief Adam, vowing to bring
in “significant, concrete and rapid measures” to address
systemic racism in policing. “We have obviously all seen
and been deeply alarmed by the pictures that Chief Adam shared,”
Trudeau said.

But politicians say things like this all the
time and never do anything. Not to mention Trudeau has not been a
friend to Indigenous people. That’s
why we are demanding a federal investigation into this violent arrest
of Chief Allan Adam by RCMP.

The
RCMP continues to claim their actions were appropriate. 

The
RCMP’s commanding officer in Alberta, Deputy Commissioner Curtiz
Zablocki, told a news
conference
in Edmonton, “I don’t believe that racism is
systemic through Canadian policing. I don’t believe it’s
systemic through policing in Alberta.”

This
is far from the only incident involving over-criminalization of
Indigenous people in Canada.
Tell the federal
government to address systemic racism against Indigenous people shown
by police forces such as the RCMP, starting with a federal
investigation into this incident.

================================= 

Bron naast het Care2 team: CBC Radio 1.

Zie ook:

Black Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme‘ 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt‘ 

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat
‘ 

Anti Antifa: 110% uiterst gewelddadige fascisten

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger 

Het label BLM, direct onder dit bericht, staat voor Black Lives Matter.

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf

Al in
het begin van de Coronacrisis in India, verloren meer dan 120 miljoen
mensen hun baan, dat aantal is intussen meer dan verdubbeld, al is het moeilijk om de echte cijfers te vinden, daar velen als een soort zzp’er hun inkomen haalden uit bijvoorbeeld een eigen ‘straatwinkeltje’ (vaak niet veel meer dan een kleedje op de grond, of een karretje waarop men gerechten of snacks maakt….)…. Voorts zijn een groot aantal mensen werkzaam in de huishouding bij de welgestelden (tegen een appel en ei als salaris…) waarbij zij geen arbeidscontract hebben en dus niet als werknemer of zelfs als werkzaam bekend staan bij de verschillende overheden…..

Een
sociaal opvangnet is er niet in India, hetzelfde land dat wel bezig is met een peperduur ruimtevaartprogramma, ofwel werkloosheid betekent in veel gevallen vrijwel onmiddellijk dikke armoede, waar velen ook nog eens veel te grote gezinnen moeten voeden, daar het geld voor anticonceptie ontbreekt, als de middelen daartoe al te koop zijn……. (nog een negatief effect daarvan is de moord op babymeisjes, daar men die een bruidsschat moet meegeven, niet voor niets dat zoveel mannen totaal seksueel gefrustreerd zijn en zelfs meisjes massaal verkrachten……)

Gezien de Coronacrisis en de daardoor enorm gegroeide werkloosheid is het ‘niet
vreemd’ dat simpele mensen dan vreemde dingen gaan doen, bijvoorbeeld het
jagen op beschermde wilde dieren als tijgers en poema’s, die ze vermoorden voor
voedsel en de organen of andere delen van deze dieren
verkopen aan zogenaamde artsen en apotheken in landen als China en Vietnam……. 

Ook is gerapporteerd dat de
eerste Indiase neushoorn ten prooi is gevallen aan mensen die ten
einde raad zijn en de onderdelen van dit dier voor een fikse som geld verkopen aan dezelfde soort landen…….

Het is
dan ook zaak dat de reli-fascistische Indiase regering eindelijk onder
ogen ziet dat het de bevolking moet helpen, i.p.v. verdeling, haat en angst te
zaaien: voedsel hulp is van het allergrootste belang en niet zaken als ruimtevaart….. Lees en
teken daarom ajb de volgende petitie van het Care2 team om de Indiase
regering te pressen actie te ondernemen, als het zou kunnen zelfs
gisteren al!!!

Desperate and hungry, they’re slaughtering endangered wildlife

In
India, big cats and other endangered wildlife are being murdered more
than ever

https://www.thepetitionsite.com/nl/283/428/633/?z00m

Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

 

The lockdowns necessitated by the
COVID-19 pandemic have been lifesaving, successfully slowing the
spread of the deadly virus all over the world. However, even while
they were completely essential, they have also brought some
unavoidable pains with them. One such pain is economic downturn and
unemployment. By April of 2020, India reported that
120
million
of
its citizens had lost their jobs, and in a country rife with poverty,
people have become desperate for food and income.
Unfortunately,
one consequence of that desperation has been the murder of endangered
wildlife and big cats.

Since the beginning of India’s
lockdown, at least eight big cats, the critically endangered tiger
and leopard, were captured and slaughtered for meat or parts to sell.
In one of India’s national parks, a rhino was killed so its horn and
other body parts could be sold for a handsome sum.
Now,
experts are worried that this poaching frenzy may push India’s
ecosystems beyond the point of recovery.

Sadly, the antiquated and crass techniques used by inexperienced
hunters have left animals wounded and suffering for days before they
finally perish.
India’s
government could solve this problem by providing financial relief so
no one needs to resort to such slaughter.
Sign
the petition to demand that India fund vital welfare programs to help
its people and save precious wildlife!

 

It
has become abundantly clear that global crises, like the COVID-19
pandemic that we find ourselves in now, disproportionately affect the
already vulnerable and disadvantaged. In southern India, that sad
fact is manifesting in the lives of at-risk people and animals alike
— folks who have lost work and the income necessary to feed
themselves and their families are being driven to
poaching
animals, many of which are highly endangered and on the brink of
extinction.

This is completely
avoidable. Demand that India’s federal government release emergency
funds to those in need so that they are not forced to make the
horrible decision — kill or die of hunger.

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team 

https://www.thepetitionsite.com/nl/283/428/633/?z00m 

P.S. When people are desperate,
they do unthinkable things.
Tell
India’s government to provide essential relief funds for humans, so
they can protect the animals!

============================

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis 

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder als laatst getoonde)

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrecht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland‘ (vanwege tekort aan IC bedden….)

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

Melvin
Goodman heeft op CounterPunch een artikel geschreven over de
militarisering van de VS. Daarvoor haalt hij de woorden aan van
Martin Luther King, die precies een jaar voordat hij werd vermoord op
4 april 1967, in een toespraak de volgende zaken met elkaar en racisme verbond:
-de politieke, economische en sociale crisis, -het militarisme plus de Vietnam Oorlog, -de ongelijkheid en
-het materialisme van de VS economie. Daarvoor stelde hij dat er een
beweging nodig was die de VS maatschappij naar sociale
rechtvaardigheid zou leiden, iets wat tot op de dag van vandaag nog
steeds niet is gebeurd…… (in feite tekende Martin Luther King met dergelijke toespraken zijn eigen doodvonnis…..)

Leiders
van burgerrechten van het politieke ‘midden’, zoals Ralph Bunch
vroegen King zijn toespraak radicaal aan te passen: en racisme niet
lange te verbinden aan de Vietnam Oorlog. Ter verduidelijking: in
verhouding werden meer zwarte jongeren uitgezonden naar Vietnam,
jongeren ook uit arme gezinnen die naast de dienstplicht ook werden gelokt met
‘ronselpraatjes…..’ De grote dagbladen van die tijd, zoals de New
York Times en de Washington Post bagatelliseerden de toespraak van
King en stelden dat het een stevige versimpeling was van de problemen
en dat deze de burgerrechtenbeweging en de anti-oorlog beweging
schade zouden toebrengen….. (ha! ha! ha! ha! het gore lef!!) 53 jaar later wordt er nog steeds
gestreden om sociale rechtvaardigheid te bewerkstelligen voor zaken die
racisme, militarisme en materialisme teweegbrengen…… (materialisme dat mede verantoordelijk is voor de klimaatverandering en daarmee voor de vernietiging van een fiks deel van de aarde…..)

King
stelde destijds al dat de VS de grootste leverancier is van geweld in
de wereld, zoals op deze plek vaak neergezet met de constatering dat
de VS de grootste terreurentiteit op onze planeet is, een entiteit
die vanaf het eind van WOII verantwoordelijk is voor de dood van ruim
meer dan 22,5 miljoen mensen…… De laatste 2 decennia is de
VS in feite continu verwikkeld in (illegale) oorlogen die het zelf is begonnen en waarbij meer dan 2,5 mensen zijn omgekomen,
ofwel vermoord door de VS met hulp van haar hielenlikkende
NAVO-partners (waaronder Nederland….)…. Vergeet hierbij niet dat
de VS onder Nobelprijswinnaar voor de Vrede, Obama niet alleen de
eerste licht gekleurde president was van de VS, maar hij was tevens de eerste
president die de VS de volledige 2 termijnen in illegale oorlogen
vasthield, ‘een prestatie vanjewelste…..’ (ter verduidelijking: een
walgelijke prestatie en nogmaals: dat werd bewerkstelligd door een
Nobelprijswinnaar, met de hulp en onder verantwoording van
oorlogsmisdadigers Hillary Clinton en Joe Biden als ministers van
buitenlandse zaken….)

King zei volkomen terecht dat de enorme hoeveelheid geld die
werd gespendeerd aan oorlogen zou moeten worden gebruikt om
sociaal welzijn te bewerkstelligen in de VS. In feite was
oud-president Eisenhower het eens met King, toen hij in 1953 in een
toespraak stelde dat elk wapen dat wordt gefabriceerd en elk
oorlogsschip dat van stapel loopt, diefstal is van degenen die
hongeren maar geen eten hebben en van hen die kou lijden maar geen
kleding hebben. Voorts liet hij in deze toespraak weten, enkele weken
na de dood van Stalin, dat de kosten voor de rivaliteit tussen de VS
en Rusland veel te groot waren, waarbij hij in feite doelde op de
onzinnige expres opgeklopte rivaliteit* (Ap). Eisenhower was ook degene die het militair-industrieel complex gebruikte om aan te geven dat dit een groot gevaar was voor de democratie. Wat
dat betreft is er weinig veranderd, gezien de verhoudingen van de VS
met China (en Rusland, al noemt Goodman in deze die rivaliteit niet),
waarvoor het ‘defensiebudget’ (lees: oorlogsbudget) volkomen uit de
klauwen is gelopen en nu zelfs meer dan 750 miljard dollar groot
is…….

Belachelijk
genoeg is het budget voor buitenlandse zaken uitgekleed ten koste van
dat oorlogsbudget, ofwel; de VS heeft lak aan diplomatie en dicteert
met het geweer in de hand, waarbij voor het grootste deel regeringen
onder druk worden gezet met economische sancties, waar de volkeren
die het aangaat zwaar lijden en waarbij alleen de laatste 23 jaar al
minstens een miljoen mensen zijn omgekomen (waaronder een groot aantal kinderen….)….. Als de opvolgende VS
administraties daarop werden (en de Trump administratie wordt) gewezen liegt men keihard dat
humanitaire goederen als voedsel en medicijnen niet onder de sancties
vallen, terwijl juist daardoor zoveel mensen omkomen….. Zo zijn in
Venezuela al minstens 50.000 mensen omgekomen door die sancties en
lijdt de bevolking in Syrië nu zelfs honger……

De
leugen dat humanitaire goederen niet onder sancties vallen is zo
overduidelijk dat het totaal belachelijk is, immers de bedoeling van
die sancties is de bevolking op te zetten tegen de regering die de VS
wil wippen…….

Goodman stelt dat het wel uiterst cynisch
is dat de militarisering van de VS pas goed van start ging na het
inklappen van de Sovjet-Unie, waar militairen meer politieke macht
kregen ten koste van beambten die zich bezig hielden met ontwapening
en het zoeken naar politieke oplossingen voor problemen elders. Ben het in
deze niet eens met Goodman, immers de VS heeft ook voor het omvallen
van de Sovjet-Unie op grote schaal (illegaal, dus zonder toestemming van een VN resolutie) oorlog gevoerd tegen een groot aantal
landen…..

Om
nog maar te zwijgen over de CIA organisatie van geheime militaire
acties in diverse buitenlanden, het organiseren van (veelal
gewelddadige) opstanden in landen die de VS niet welgevallig waren en
zijn, met zoals gezegd de bedoeling om het volk op te zetten tegen
haar veelal democratisch gekozen regering en uiteindelijk zelfs met
een door het Pentagon georganiseerde militaire inval in dat soort
landen, mochten voorgaande zaken niet lukken, zie bijvoorbeeld Irak,
Libië en Syrië…. (de opstand in Libië lukte doordat troepen van
terreurorganisatie NAVO, o.l.v. de VS de stellingen van het Libische
leger bombardeerden en daarmee o.a. de al inferieure luchtmacht van
Khadaffi aan de grond hielden…… Waar een inval in Irak en Syrië
volgde nadat de VS alweer zoals gezegd het wapen van sancties (en
opstanden) heeft geprobeerd te gebruiken, maar waar dat wel
mislukte…. 

Tot
slot nog dit: Trump heeft met zijn herhaalde oorlogsverklaring aan
‘the left’ in de VS nog eens laten zien dat Goodman met zijn artikel
het gelijk volkomen aan zijn kant heeft….. (een oorlogsverklaring
tegen burgerrechten organisaties als Black Lives Matter, milieu-actie
organisaties en vredesactivisten, al dan niet georganiseerd in organisaties die zich verzetten tegen het VS
imperialisme…)…. In feite heeft Trump met zijn uitlatingen de lont
aangestoken, die een burgeroorlog in de VS heel dichtbij heeft
gebracht…… (één voordeel mocht dat gebeuren: de VS zal dan een
groot deel van haar troepen uit het buitenland terug moeten trekken,
waardoor de wereld eindelijk wat adem kan halen, bevrijd van de
enorme terreur die de VS over een flink deel van de wereld heeft
gebracht en brengt)

Lees
het volgende artikel waarin je veel meer kan lezen over het
imperialisme van de VS dat ten koste gaat van de eigen bevolking en
vorm je eigen mening over e.e.a. Vergeet daarbij niet dat er intussen met meer dan voldoende bewijs kan worden aangetoond dat de
VS het Vierde Rijk is…… Een ‘rijk’ met bijvoorbeeld meer dan 800 militaire bases
over de wereld….. Voorts kan je ook aan het politie apparaat van de
VS zien dat de militarisering letterlijk doorsijpelt in de dagelijkse
‘burgerpraktijk…..’

July
1, 2020

De-Militarizing
the United States

by Melvin
Goodman

Photograph
by Nathaniel St. Clair

More than a half-century ago,
exactly one year before he was assassinated, Martin Luther King Jr.
brilliantly identified the keys to the American political, economic,
and social crisis that has worsened over the years.  At the
Riverside Church in New York City, King linked the militarism of the
Vietnam War; the racism of American society; and the inequality and
materialism of the American economy to demand a movement toward
social justice that we seek today.  The central civil rights
leaders of the time, including Ralph Bunch, asked King to radically
alter the speech and to dissociate racism from the Vietnam War. 
The central newspapers of the time, including the 
New
York Times
 and
the 
Washington Post,
maligned the speech, terming it an “oversimplification” that
would hurt both the civil rights movement and the anti-war movement.
Fifty-three years later, we are still trying to solve the ills of
racism, militarism, and materialism that beg for social justice.

King courageously referred to the
United States as the “greatest purveyor of violence in the world,”
and today we face two decades of permanent war that have cost blood
and treasure.  King believed the resources spent on the Vietnam
War should have been devoted to social welfare at home. 
President Dwight D. Eisenhower, in his Cross of Iron speech in 1953,
argued similarly that “every gun that is made, every warship
launched” is “theft from those who hunger and are not fed—those
who are cold and are not clothed.”  Eisenhower gave the speech
several weeks after the death of Joseph Stalin, warning of the
tremendous costs associated with the rivalry with the Soviet Union. 
We continue to exaggerate the threats from overseas (see China) to
justify bloated defense budgets that restrict economic and social
investment.

The reliance on military
instruments of power to implement foreign policy has expanded the
role of the Department of Defense at the expense of the Department of
State.  The State Department’s budget is less than one-tenth
of the defense budget, and smaller than the budget of the
intelligence community.  There are more soldiers and sailors in
military marching bands than there are Foreign Service Officers. 
The decline of the Agency for International Development, and
President Bill Clinton’s dissolution of the Arms Control and
Disarmament Agency and the United States Information Service have
contributed to the overall decline of civilian influence in national
security policy. John Quincy Adams warned against going abroad
“in search of monsters to destroy,” which is exactly what we have
done in Vietnam, Iraq, Afghanistan and elsewhere.

Ironically, the increased
militarization of U.S. policy began in the wake of the collapse of
the Soviet Union, which should have inspired a debate on the need for
a new national security strategy.  Instead, the administrations
of Bill Clinton, George W. Bush, and Barack Obama  catered to
the military, appointed too many general and flag officers to
positions that should be in the hands of civilians, and failed to
control spending on weapons of war.  Donald Trump went further
than his predecessors in this regard, although it turned out that his
generals became the “adults in the room,” and were replaced by
such civilian “Chicken Hawks” as John Bolton and Secretary of
State Mike Pompeo.  Trump’s hands-off style toward the
military has been worsened by his “war cabinet.”

Pompeo and former national security
adviser Bolton killed arms control and disarmament and thus provided
a tremendous boost to militarization of national security policy. 
They successfully lobbied for the destruction of the Iran nuclear
accord, the Intermediate-range Nuclear Forces Treaty, and the Open
Skies Treaty (OST); they dragged their heels on renewing the New START
Treaty, which expires in January 2021.  Their legacy may
eventually include the death of the Comprehensive Test Ban Treaty in
view of Trump’s interest in conducting the first U.S. nuclear test
since 1992, when Washington followed Moscow’s lead and joined a
moratorium on nuclear-weapons testing.  A U.S. resumption of
testing would be the death knell for the Nonproliferation Treaty,
which finds the non-nuclear signers impatient with the failure of
nuclear powers to disarm.

The militarization of the
intelligence community, particularly the Central Intelligence Agency,
has contributed to the misuse of force.  The CIA helped to make
a specious case for war against Iraq, citing nonexistent weapons of
mass destruction and nonexistent links between Saddam Hussein and
Osama bin Laden.  The CIA cherry-picked intelligence to support
the use of force and  corrupted the intelligence process to
convince Congress and the American people of the need for war. No
senior CIA official protested, let alone resigned, in the wake of the
misuse of intelligence or in response to the sadistic torture and
abuse program of the war on terror.  Meanwhile, the CIA has
become a paramilitary organization, and has stepped up its
recruitment of military veterans.  The hiring of military
veterans by the police is similarly noteworthy.

When the Pentagon ended up with
weapons of war that were no longer needed, the Clinton administration
found a way to distribute armored personnel carriers, submachine
guns, and even grenade launchers to urban police departments, which
began to look like forces of occupation and not community support.
The use of tear gas, which was developed by the U.S. Army for riot
control in 1919 and is prohibited by various international treaties,
was widely used against protestors in the wake of the murder of
George Floyd. National Guard helicopters were used in Washington to
rout peaceful protestors by using low flying techniques to create
dangerous downdrafts, a technique developed to rout insurgents in
such places as Iraq. Recent studies indicate that police departments,
which were given sophisticated military equipment in the 1990s, were
more likely to have violent encounters with the public, regardless of
local crime rates.  Militarized police units, moreover, were
more frequently deployed to African-American communities, even after
controlling for local crime rates.

In addition to the use of military
weapons and techniques to implement domestic security, there has been
police misuse of intelligence surveillance at home.  In January
2020, an African-American man in Detroit became the first U.S.
citizen to be arrested as a result of a false facial recognition
match.  Police departments have used facial recognition systems
for the past two decades, but recent studies have demonstrated that
the technology is not accurate for people of color due to a lack of
diversity in the images used to develop the underlying databases. 
The case in Detroit involved a combination of flawed technology and
poor police work.  Fortunately, the American Civil Liberties
Union is working to end the use of invasive surveillance technologies
as the Congress grapples awkwardly with police reform in the wake of
mindless police killings in Minnesota, Colorado, and Kentucky.

In the wake of the 9/11 attacks,
the New York police department hired a former deputy director for
operations at the CIA, David Cohen, as a deputy police commissioner
for intelligence.  Cohen immediately initiated police
surveillance of public events, and declared that the police
department was not required to have a “specific indication” of a
crime before investigating.  In granting the city’s
surveillance requests, a federal judge ruled that the dangers of
terrorism “outweigh any First Amendment cost.”  As a result,
the police department was authorized to conduct investigations of
political, social, and religious groups. The Pentagon and the
Department of Homeland Security orchestrated the use of drones in
fifteen cities to collect intelligence against peaceful protests
after the Floyd murder.  In a violation of the 1878 Posse
Comitatus Act, this information was passed to the FBI for law
enforcement purposes.

King’s voice was prescient in
linking the costs of overseas military adventurism; social and
economic inequality; and institutional racism.  His voice had
support over the past century.  

When Franklin D. Roosevelt
assumed the presidency in 1933, he told advisors that the United
States needed a new vision of domestic security, that we were
“trapped in the ice of our own indifference.”  When
Eisenhower left the presidency in 1961, he warned about the dangers
of unchecked and unmonitored congressional support for defense
spending, intelligence spending, and homeland security.  And in
1999, George F. Kennan, the author of our Cold War containment
strategy against the Soviet Union, warned about over-reliance on the
military in U.S. decision making. The sooner we grapple with the
militarization of our society at home and abroad, the sooner we will
be able to address the ills that militarism has wrought.

 

More articles by:Melvin
Goodman

Melvin A. Goodman is
a senior fellow at the Center for International Policy and a
professor of government at Johns Hopkins University.  A former
CIA analyst, Goodman is the author of Failure
of Intelligence: The Decline and Fall of the CIA
 and National
Insecurity: The Cost of American Militarism
. and A
Whistleblower at the CIA
. His most recent book is “American
Carnage: The Wars of Donald Trump” (Opus Publishing), and he is the
author of the forthcoming “The Dangerous National Security State”
(2020).” Goodman is the national security columnist
for counterpunch.org.

===============================

* Al was e.e.a. behoorlijk hypocriet, immers ook Eisenhower hield zich bezig met illegale oorlogsvoering en een fiks aantal kernproeven…..

Voor meer artikelen over burgerrechten, racisme, G. Floyd, Martin Luther King, militaire basis VS, Vierde Rijk, Eisenhower, Clinton, George W. Bush, Obama en/of imperialisme, klik op het desbetreffende label, direct onder diit bercht.

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Aura Timen van het RIVM was afgelopen maandag te horen in het NOS Radio1 Journaal, hier stelde deze ‘deskundige’ dat het RIVM verrast was door de snelle Corona-uitbraak, waarna ze poogde haar handen en die van haar ‘deskundige’ collega’s schoon te wassen in onschuld, door te stellen dat ook deskundigen in andere landen verrast waren, nog sterker daar voegde ze vervolgens heel Europa aan toe…..

 4 jaar geleden heeft de AIVD de staat en daarmee tevens het RIVM gewaarschuwd dat men niet klaar was voor een pandemie (en dat al na sluiting van een paar ziekenhuizen, ‘leve de nieuwe zorgwet’….’)….. Trouwens wat was er dan zo snel als je nagaat dat begin januari al bekend was dat men in China bij wijze van spreken op tilt stond vanwege het Coronavirus……

Timen zat gewoon keihard te liegen toen ze stelde dat het erop leek dat China alles onder controle had, het RIVM hield dat ‘nauwgezet in de gaten’ en alle mensen die uit China kwamen werden negatief getest… Daar rekende ze even buiten NOS correspondent Sjoerd den Daas, die stelde dat mensen die uit andere gebieden dan Wuhan kwamen niet eens werden getest…… (voor wat die testen waard zijn, want daarmee schijnt ook nogal het e.e.a. mis te zijn….) (op 15 januari 2021 toegevoegd: zie het label: PCR test)

Daarnaast heeft China de wereld volop gewaarschuwd voor het virus, Timen en haar collega’s moeten wel doof en blind zijn geweest om dit als ‘deskundigen op dat gebied te hebben gemist…..’ 

Overigens ook andere virussen kunnen zich razendsnel verspreiden en nee zelfs dat is geen nieuws, neem het jaarlijkse griepvirus…..

Om over de verdere blunders van het RIVM maar te zwijgen, immers waarom het advies geven dat grote evenementen door kunnen gaan, gevolgd door een advies het carnaval door te laten gaan* en dat weer gevolgd door een maximum van 100 mensen per evenement, om uiteindelijk uit te komen bij maximaal 3 personen, hoe ongeloofwaardig moet je zijn als je hebt gezien dat China in de stad Wuhan de heleboel op slot gooide…??!!!! 

Verpleeg- en verzorgingstehuizen konden aanvankelijk bezocht worden door familieleden, toen er een grote hoeveelheid bewoners van die tehuizen overleden, werd bezoek verboden…… Terwijl personeel en bezoek niet werden getest en het RIVM had kunnen weten dat virusdragers al een dag of 10 voor de eerste ziekteverschijnselen zich openbaren het virus kunnen overdragen…… Voorts moet die isolatie van mensen in deze tehuizen zonder meer hebben geleid tot een aantal gevallen van mishandeling door het personeel, immers geen controle meer van familieleden……. Verder veroorzaakte dit grote eenzaamheid bij de bewoners, die in een aantal gevallen nog maar een paar maanden te leven hadden….. Nu mag bezoek gelukkig wel weer, al is het daar terecht met een aantal beperkingen, die men ook zou moeten aanhouden bij een griepepidemie, daar de griepinjectie, om het zacht te zeggen, niet altijd doet wat het zou moeten doen: het voorkomen van een besmetting met het griepvirus……

Hetzelfde geldt eigenlijk voor het openbaar vervoer, eerst volledig veilig volgens het RIVM, daarna was het alleen als het hoogstnoodzakelijk was, pas vanaf 1 juni jl. met maskerplicht, alsof dat voor die tijd geen zin had en dan met de meer dan belachelijke 1,5 meter verplichting, terwijl je nu weer wel naast elkaar mag zitten in het openbaar vervoer,

ofwel ad hoc beleid in ‘optima forma…….’

Timen wilde haar handen en die van haar collega’s in desinfecterende onschuld wassen en Timen ook dat was een blunder en m.i. volledig mislukt: de zoveelste blunder op rij van dit overbodige peperdure instituut…..

Tot slot nog dit: vorige week beging het RIVM alweer een enorme blunder, dit instituut durfde te beweren dat het niet nodig was maatregelen te nemen tegen het nieuwe varkensgriepvirus in China, een virus dat kan overspringen op de mens, en weer kwam de dooddoener voorbij dat het RIVM de boel nauwgezet volgt…….. Kortom ga gerust slapen uw gezondheid is in goede handen bij het RIVM….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

* Dit voorafgegaan door het advies dat een wintersportvakantie in Oostenrijk geen probleem was, waardoor mensen het virus meenamen en tijdens het carnaval hebben verspreid, gevolg: een groot aantal besmettingen in Noord-Limburg en Brabant…….

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos‘ 

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link) 

Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ 

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder laatst getoonde)

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrecht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland‘ (vanwege tekort aan IC bedden….)

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten

Voor
(nog) meer berichten met/over het RIVM, Timen en of nog meer over het Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit
bericht.

Israël bombardeerde vorige week een Iraanse kerncentrale: geen aandacht in westerse media…..

Vorige
week donderdag werd de Natanz kerncentrale in Iran gebombardeerd,
zoals gewoonlijk wil Israël niet reageren op dit bericht, wat in de
praktijk betekent dat Israël het wel degelijk heeft gedaan…..

Israël
wil blijkbaar graag dat het Midden-Oosten in haar geheel ontploft,
zijn ze nu helemaal gek geworden??!!! Bovendien is het uiteraard levensgevaarlijk om een werkende kerncentrale te bombarderen, dit is dan ook zonder meer een ernstige oorlogsmisdaad!!

Onbegrijpelijk dat de reguliere westerse media geen aandacht aan deze zeer ernstige zaak hebben geschonken…..

De
fascistische apartheidsstaat Israël denkt onder en boven de wet te
staan: hoe lang staat de wereld nog toe dat deze terreurstaat door
gaat met haar bloedige etnische zuivering van de Palestijnse gebieden
en dat met methoden die ronduit een misdaad tegen de menselijkheid
zijn? Hoe lang laat de wereld het toe dat Israël naar goeddunken
doelen bombardeert alsof het daarvoor een resolutie van de VN heeft? En hoe lang laat de wereld toe dat Israël bloedige regimes volpropt
met wapens en desgevraagd zelfs chemische wapens levert, die Israël nog steeds
ontwikkelt en verkoopt…….. (Israël heeft als Egypte het verdrag tegen ontwikkeling, fabricage en verspreiding van chemische wapens dan ‘ook niet’ getekend…)

Kritiek
hebben op de uiterst gewelddadige fascistische apartheidsstaat Israël
heeft niets maar dan ook helemaal niets met antisemitisme te maken,
hoe dom of slecht moet je zijn om dat te zeggen??!!!! Elk ander land
dat handelde als Israël was al lang aangeklaagd bij het Internationaal Strafhof (ICC*) en was al lang en breed doelwit geweest van een fikse boycot…… Vandaar ook dat de
wereld al decennialang overtijd is met het voor het gerecht slepen
van Israël en als dat niet lukt bijvoorbeeld door tegenwerking van terreurstaat VS, dit land volledig te boycotten, zoals eerder de apartheidsstaat Zuid-Afrika werd geboycot en dat met groot succes!!!

Het is 2020 en het moet eindelijk afgelopen zijn met de verdrukking van het Palestijnse volk en met de illegale bombardementen die Israël uitvoert waar het maar uitkomt!! (illegale bombardementsvluchten en dat meestal door eerst het Libanese luchtruim te schenden, Libanon een land dat hier niets tegen kan ondernemen……)

Helaas kunnen wij de petitie niet tekenen, het staat ons echter vrij de fascistische apartheidsstaat Israël te boycotten, dus koopt geen artikelen uit dit uiterst gewelddadige land!! (en nogmaals: ook dat heeft niets met antisemitisme te maken!!)

Vanavond om 19.00 u. kan je ‘meedoen’ aan een discussie over de laatste oorlogsmisdaad van Israël tegen Iran, dit via: YouTube.

Israel just bombed Iran. How can we stop a war? 

Medea
Benjamin, CODEPINK

Last
Thursday, Israel bombed Iran. Not only did they attack Iran, but they
targeted and hit the Natanz nuclear facility located about 200 miles
outside of Tehran.
 


Last
Thursday, Israel exploded a massive bomb at the Iranian Natanz
nuclear site. It doesn’t get more dangerous than this and we have
to act fast to prevent Israel from starting and dragging the U.S.
into war.
Join
us tomorrow, Wednesday, July 8, for a discussion with NIAC’s Sina
Toossi on what’s happening

and tell the Senate to act FAST to affirm that TRUMP MAY NOT GO TO
WAR WITHOUT CONGRESSIONAL APPROVAL.
 

 

It
doesn’t get more dangerous than this. Iran could retaliate at any
moment and Netanyahu could achieve his goal of dragging the U.S. into
another disastrous Middle East war.
Act
now. Tell the Senate to support Sen. Tom Udall’s amendment to the
National Defense Authorization Act (NDAA) affirming that Trump may
NOT take the U.S. to war with Iran without Congressional approval.

Tomorrow,
Wednesday,
July 8th at 1:00 PM ET (10 AM Pacific) we will be hosting a webinar
discussion with researcher and analyst Sina Toossi of the National
Iranian-American Council
.
Sina and Medea will discuss the situation of Israel attacking Iran
right now: why now, what are they trying to accomplish, what’s at
risk, and what can we do to deescalate the situation and prevent war.
RSVP
right now
!

https://www.codepink.org/webinar_israel_bombing_iran?utm_campaign=iran_bombing&utm_medium=email&utm_source=codepink

The
explosion at the Natanz nuclear facility was the third incident of
its kind in Iran recently. 

There was also an explosion near the
Iranian Parchin military site in northeast Tehran and a fire at a
Tehran medical clinic that killed 19 people. A Middle Eastern
intelligence official told the New York Times that Israel was behind
the Natanz attack — Israel has not denied it — and it is possible
that Israel was behind the two other recent explosions as well. Iran
says that they have and will soon release the details of what
happened at Natanz, but one thing already seems to be clear: despite
the COVID-19 pandemic raging throughout the world, Israel seems
hell-bent on war. 

Trump
(and other U.S. presidents before him) have sent Israel the message
that if they go to war — even a war that they outright provoke —
the massive U.S. war machine will back them. “If we think for a
minute that the Trump administration isn’t ready and willing to go
to war, think again,” Senator Udall stated upon introducing his
amendment. On June 30, 2020, Brian Hook, the Trump administration’s
Special Representative for Iran, affirmed that “The military option
is always on the table.” “With this kind of continuing
saber-rattling,” Udall said, 

“We must send a clear message to the
president and his administration that initiating war against Iran is
beyond the powers this president or any president holds.”

The
Trump administration doesn’t actually have the sole power to go to
war. In 1973 Congress passed The War Powers Act to limit the
Executive branch’s power to drag the U.S. into an armed conflict.
The War Powers Act states that a president can only commit the U.S.
military to action abroad through a congressional declaration of war
or “a national emergency created by attack upon the United
States, its territories or possessions, or its armed forces.”

Without
the promise of U.S. military support, Netanyahu may think again about
starting a war with Iran.
Send
a message right now to your Senators
telling
them to VOTE YES to include, in the 2021 NDAA, Tom Udall’s
amendment to invoke the 1973 War Powers Act to prevent an
unconstitutional U.S. war with Iran and join us tomorrow,
July
8, at 1 PM ET for a discussion with NIAC’s Sina Toossi

Towards
peace and diplomacy, 
Medea,
Ariel, Ann, Angela, Asia, Carley, Caty, Cody, Emily, Jodie, Kelsey,
Leonardo, Makena, Mary, Michelle, Nancy, Paki, Teri, and Yousef

==============================

* De Palestijnen hebben Israël wel aangeklaagd bij het ICC echter het ziet er niet naar uit dat dit tot vervolging van Israël zal leiden…….

Voor meer berichten over Israël, Iran, Palestijnen en antisemitisme, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.