Grote opschudding in de VS over een proef door het VS National Institutes of Health >> NIH (o.a. bekend van dr. Fauci >> Fraudski) met pups van beagles* waarvan men met opzet de kop fixeerde en hen zo blootstelde aan zandvliegen die hun kop aanvraten….. Om het geschreeuw van de pijn die deze arme dieren ondervonden niet te hoeven horen werden de stembanden van deze honden doorgeknipt….. (zie het artikel van ZeroHedge onder de petitie van PETA die weer onder mijn schrijven is opgenomen) Hoe krankzinnig en psychopathisch ziek in je kop moet je zijn om alleen al zo’n proef te bedenken??!!!
De inhumane en uiterst wrede dierproeven laat NIH in het buitenland doen, in dit geval in Tunesië…… Het is wel duidelijk waarom NIH dit doet, immers dergelijke barbaarse dierproeven zouden in de VS onmiddellijk door ‘de mediamand’ vallen, ofwel NIH weet dat deze proeven uitermate smerig en barbaars zijn, terwijl men tegelijkertijd wel moet weten dat ze totaal onzinnig zijn……
Peta komt nu met een petitie die Joe Biden vraagt om de nieuwe voorzitter die binnenkort moet worden gekozen, een wetenschapper te nemen die tegen dierproeven, dierproeven die totaal zinloos zijn daar men tegenwoordig computer modellen heeft die veel beter werken, voorts wordt er tegenwoordig onderzoek gedaan met menselijke cellen, uiteraard veel nauwkeuriger dan dieren die in een aantal opzichten niet de gewenste resultaten geven, alleen al daar de resultaten geboekt met dierproeven nu eenmaal afwijken van mensen!!!
De beste testen voor medicijnen (en cosmetica) worden geboekt met de Research Modernisation Deal (RMD), waarbij men o.a. menselijke cellen gebruikt, logisch dat men daar betere resultaten mee boekt!! ‘Het grote probleem is dat dierproeven goedkoper zijn, schande!! En dan te bedenken dat heel veel dierproeven totaal overbodig zijn, maar bijvoorbeeld worden gebruikt om studenten te tonen hoe je dieren moet martelen om een bepaald (onzinnig) resultaat te krijgen….. Om over dierpoeven t.b.v. cosmetica maar te zwijgen….. (naast die van de Bodyshop zijn de producten van het Kruidvat eigen merk niet getest op dieren)
Lees de petitietekst en het artikel van ZeroHedge en zegt het voort!! Het moet nu eindelijk eens afgelopen zijn met het zinloos martelen van dieren!! Eén en ander geeft ten overvloede nog eens aan dat Fauci een schoft, leugenaar en bedrieger is, hij nam afstand van deze dierproeven en doet net of hij van niets wist, echter het kan niet anders dan dat hij hier allang van op de hoogte moet zijn geweest!!
Helaas kunnen wij de petitie van PETA niet tekenen……. (als je familie of vrienden hebt in de VS wijs ze dan ajb op deze petitie!!)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Urgent: Beagles and Sandflies Are the Tip of an Ugly Iceberg
PETA<newsmanager@peta.org>
Action Alert
The American public has been appropriately outraged by highly publicized experiments on beagles in Tunisia,
funded by the U.S. National Institutes of Health (NIH)—but PETA has
exposed that such experiments are just the tip of the iceberg. NIH is
rotten to the core—squandering nearly half of its budget (more than $19 billion in 2020) on cruel, deadly, and pointless experiments on animals.
Watch the full NewsMax interview with PETA:
As
PETA was the first to reveal last year, NIH’s corrupt behavior includes
funneling nearly $50 million to government experimenter Elisabeth
Murray for her vile monkey fright experiments, in which she injects chemicals into monkeys’ brains and then frightens them with plastic snakes and spiders.
NIH
has been mired in failed “scientific research” tormenting and killing
animals. Following PETA’s campaign for new leadership at the agency, NIH
Director Francis Collins announced that he would be leaving his post at
this end of this year—and now we have a golden opportunity to
urge President Joe Biden to appoint a visionary director to lead NIH out
of the Stone Age of animal experiments and toward modern,
human-relevant, non-animal research methods.
Thank you for all that you do to help animals imprisoned in laboratories.
Sincerely,
Kathy Guillermo
Senior Vice President
Laboratory Investigations Department
PETA
☆ ☆ ☆
Animals are not ours to experiment on, eat, wear, use for entertainment, or abuse in any other way.
———————————————–
Fauci Funded ‘Cruel’ Puppy Experiments Where Sand Flies ‘Eat Them Alive’; Vocal Cords Severed
While recent attention has been focused on Dr. Anthony Fauci’s National Institutes of Health (NIH) funding the genetic manipulation of bat coronaviruses in the same town as the bat coronavirus pandemic emerged, a bipartisan group of lawmakers have demanded answers over ‘sick’ experiments on drugged puppies, according to The Hill.
“Our
investigators show that Fauci’s NIH division shipped part of a $375,800
grant to a lab in Tunisia to drug beagles and lock their heads in mesh
cages filled with hungry sand flies so that the insects could eat them
alive,” writes nonprofit organization the White Coat Waste Project.
“They also locked beagles alone in cages in the desert overnight for
nine consecutive nights to use them as bait to attract infectious sand
flies.”
The
White Coat Waste Project, the nonprofit organization that first pointed
out that U.S. taxpayers were being used to fund the controversial Wuhan
Institute of Virology, have now turned its sights on Anthony Fauci on
another animal-testing-related matter — infecting dozens of beagles with disease-causing parasites to test an experimental drug on them.
House
members, most of whom are Republicans, want Fauci to explain himself in
response to allegations brought on by the White Coat Waste Project that
involve drugging puppies.
According to the White Coat Waste Project, the
Food and Drug Administration does not require drugs to be tested on
dogs, so the group is asking why the need for such testing.
White Coat Waste claims that 44 beagle puppies were used in a Tunisia, North Africa, laboratory, and some of the dogs had their vocal cords removed, allegedly so scientists could work without incessant barking. -The Hill
The
concerned lawmakers are led by Rep. Nancy Mace (R-SC), who said in a
letter to the NIH that cordectomies are “cruel” and a “reprehensible
misuse of taxpayer funds.” Mace is joined by reps Cindy
Axne (D-Iowa), Cliff Bentz (R-Ore.), Steve Cohen (D-Tenn.), Rick
Crawford (R-Ark.), Brian Fitzpatrick (R-Pa.), Scott Franklin (R-Fla.),
Andrew Garbarino (R-N.Y.), Carlos Gimenez (R-Fla.), Jimmy Gomez
(D-Calif.), Josh Gottheimer (D-N.J.), Fred Keller (R-Pa.), Ted Lieu
(D-Calif.), Lisa McClain (R-Mich.), Nicole Malliotakis (R-N.Y.), Brian
Mast (R-Fla.), Scott Perry (R-Pa.), Bill Posey (R-Fla.), Mike Quigley
(D-Ill.), Lucille Roybal-Allard (D-Calif.), Maria E. Salazar (R-Fla.),
Terri Sewell (D-Ala.), Daniel Webster (R-Fla.) and Del. Eleanor Holmes
Norton (D-D.C.) via The Hill.
Hilariously, Snopes lists this story as “mixture”
because “it is unclear whether Dr. Anthony Fauci, director of the
National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) at NIH, personally approved the project.”
So the buck stops wherever…
How will Fauci spin this?
The Babylon Bee
@TheBabylonBee
Fauci Says Attacking Puppy Torture Is An Attack On Science
* In Groot-Brittannië is er momenteel veel verzet tegen het gebruik van beagles als proefdier (de demonstranten zijn uiteraard tegen elke dierproef), de politie bewaakt de transporten met beagles naar veelal universiteitslaboratoria….. Zie ook: ‘Zware dierenmishandeling bij dierproeven op beagles‘
In
de labels direct onder dit bericht ook dat van Carola Schouten opgenomen,
zij is demissionair ChristenUnie minister die niets wenst te doen tegen dierproeven op
primaten en andere zoogdieren….. Het label BPRC staat voor het
martelcentrum in Rijswijk voor dierproeven met apen (Biomedical Primate
Research Centre).
De bijzonder bolle Burgemeester Bruls van Nijmegen, voorzitter van het ‘Veiligheidsberaad’, heeft zich er gisteren in Buitenhof hard voor gemaakt dat werkgevers hun werknemers kunnen verplichten te vertellen of ze wel dan niet gevaccineerd zijn tegen COVID-19. Als daar een wetswijziging voor nodig is dan moet dat maar, aldus deze brulboei (“Liever vandaag dan morgen…”)…….
Te zot voor woorden, zeker als je hoort dat deze flapdrol verder stelde dat wanneer je zo principieel bent dat ook maar wat moet kosten, of met andere woorden wie niet gevaccineerd is moet dan maar de gevolgen dragen en waarbij hij in feite zegt dat deze ongevaccineerden niet moeten worden uitbetaald als ze vanwege hun niet gevaccineerd zijn worden geweigerd op het werk, alsof iedereen meer dan een ton per jaar verdient…..
Nogmaals: degenen
die geen COVID vaccinatie wensen zijn niet per se ‘antivaxxers’, maar
mensen die bezwaar hebben om als proefkonijn te dienen. De grote
farmaceuten vertrouwen NB hun eigen vaccin niet, zodat ze van de
regeringen waar hun vaccin wordt verspreid hebben geëist dat ze niet
aansprakelijk mogen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen op de
korte, de middellange en lange termijn, terwijl de normale testperiode t.b.v. van een vaccin ‘iets
langer is dan een jaar…’ De gemiddelde testperiode is 7 jaar, terwijl de gebruikte COVID-vaccins soms zelfs binnen een jaar voorlopig werden goedgekeurd en dat zijn ze nog steeds: voorlopig goedgekeurd, totdat men weet wat de bijwerkingen zijn op de middellange en lange termijn……
Voorts is er een groot
tekort aan verpleegkundigen, NB de reden voor de draconische
maatregelen tegen het virus, zoals daar zijn lockdowns, de
avondklok en nu het Coronapaspoort. Vergeet niet dat Rutte 2 en daarmee Rutte 3 al in 2016
werden gewaarschuwd door de AIVD en de MIVD dat Nederland niet
was voorbereid op een pandemie, juist vanwege het tekort aan IC
bedden, verpleegkundigen en intensivisten, daarna zijn de
bezuinigingen op de zorg gewoon doorgegaan….. Een aantal weken
terug hebben de regeringspartijen van het demissionaire kabinet laten
weten geen uitbreiding te wensen van de IC capaciteit, noch een
uitbreiding van het aantal verpleegkundigen….. (na aandrang van de
Kamer komt er een legertje verpleegkundigen die kunnen worden ingezet
in drukke tijden…..) Daarover gesproken: vanaf het aantreden van
Rutte 1 tot de uitbraak van het virus zijn er 1.100 van de 2.200 IC
bedden wegbezuinigd…… Er zouden er nu zelfs minder dan 1.000
zijn, zo liet men 26 oktober jl. op BNR weten……..
Ik ben geen fan van de fascistische AfD, allesbehalve, echter per toeval kwam ik een video tegen van Christine Anderson van die partij en een paar andere Europarlementariers, die volkomen gelijk hadden met hun kritiek op de afzonderlijke EU-lidstaten die mensen dwingen een vaccinatie te nemen daar ze anders ontslagen zullen worden….. De EU is daar overigens heel duidelijk over: discriminatie van ongevaccineerden is verboden!! Echter zoals zo vaak hebben afzonderlijke lidstaten schijt aan de wetgeving uit Brussel en hoewel Nederland zich vaak als het beste jongetje van de klas gedraagt, betreedt men nu ook in Nederland langzaam maar zeker het pad van de verplichting……. (het tegenovergestelde van verlichting….)
Niets in de reguliere media over de toespraak van Anderson en anderen over de vaccinatieplicht en het Coronapaspoort, waarschijnlijk daar het gaat om rechtse politici en omdat dit tegen de algemeen aangehouden doctrine ingaat, het is dan ook een schande dat niet veel meer andere EU parlementariërs zich hebben uitgesproken tegen deze belachelijke antidemocratische en mensenrechtenschendende maatregelen, terwijl steeds duidelijker wordt dat er veel dubbel gevaccineerden worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een COVID besmetting…… Zeker is dat gevaccineerden besmet kunnen raken met het vaccin en dat ze amper minder besmettelijk zijn dan gevaccineerden…..
Het is dan ook een schande dat men in de reguliere media doet aan zelfcensuur als het over het virus gaat en men zelfs mensen aanvalt die niet van zins zijn zich als proefdier te laten gebruiken, hetzelfde geldt uiteraard voor de politici die met haat spreken over ongevaccineerden!! In een democratie dienen politici en media geen haat te zaaien tegen minderheden en dat geldt ook voor de minderheid die niet gevaccineerd is……
Hieronder volgt eerst een artikel van Zero Hedge over de toespraak van Anderson en anderen en daarna de vertaling die 9 for News gaf van de tekst die Anderson uitsprak.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Watch: MEPs Protest “Oppressive” Vaccine Passports, Question Why “Political Elites Push This Agenda This Hard”
In the latest editions of This Week in the New Normal,
we mentioned a group of Members of the European Parliament who held a
press conference where they opposed mandatory vaccination and the “Green
Pass”.
On the 28th five of those same MEPs held another press conference, and
while the whole thing is worth watching (embedded above), the highlight
is definitely German MEP Christine Anderson who speaks for two of the truest minutes in the EU’s history:
‘Sikh For Truth’.
@SikhForTruth
Must Watch Very Powerful.
“In the entire history of mankind there has never been a political elite sincerely concerned about the wellbeing of regular people. What makes any of us think that it is different now. – Christine Anderson European Parliament.”
(hier een onderdeel uit de hierbovenstaande video waarin Christine Anderson haar ongenoegen uitspreekt over de vaccinatiepas, zie daarvoor in de video hierboven vanaf 2.33 min. tot 5.50 min, echter luister ook naar de rest van wat zij zegt en waarin Anderson waarschuwt dat we op deze manier naar een politiek systeem gaan als in China (en wat mij betreft als in de VS, Ap), overigens is de hele video het luisteren waard, je zou denken dat Timmermans in de video is te zien, echter dat is volgens mij niet het geval, deze daarop lijkende figuur applaudisseert overigens niet……)
All through Europe, governments have gone to great length to get people vaccinated. We were promised the vaccinations will be a “game changer”, and it will restore our freedom…turns out none of that was true. It does not render you immune, you can still contract the virus and you can still be infectious.
The only thing this vaccine did for sure was to spill billions and billions of dollars in the pockets of pharmaceutical companies.
I
voted against the digital green certificate back in April,
unfortunately it was adopted nonetheless, and this just goes to show
there is only a minority of MEPs who truly stand for European values.
The majority of MEPs, for whatever reasons unbeknown to me, obviously
support oppression of the people while claiming – shamelessly – to do it
for the people’s own good.
But it is not the goal that renders a system oppressive it is always the methods by which the goal is pursued. Whenever a government claims to have the people’s interest at heart, you need to think again.
In
the entire history of mankind there has never been a political elite
sincerely concerned about the well-being of regular people.
What makes any of us think that it is different now? If the age of
enlightenment has brought forth anything then, certainly this: never
take anything any government tells you at face value
Always question everything any government does or does not do. Always look for ulterior motives. And always ask cui bono?, who benefits?
Whenever
a political elite pushes an agenda this hard, and resort to extortion
and manipulation to get their way, you can almost always be sure your
benefit is definitely not what they had at heart.
As far
as I’m concerned, I will not be vaccinated with anything that has not
been properly vetted and tested and has shown no sound scientific
evidence that the benefits outweigh the disease itself in possible
long-term side effects, which to this day we don’t know anything about.
I will not be reduced to a mere guinea pig by getting vaccinated with an experimental drug, and
I will most assuredly not get vaccinated because my government tells me
to and promises, in return, I will be granted freedom.
Let’s be clear about one thing: No one grants me freedom for I am a free person.
So,
I dare the European Commission and the German government: Throw me in
jail, lock me up and throw away the key for all I care. But you will never be able to coerce me into being vaccinated if I, the free citizen that I am, choose not to be vaccinated.
————————————————–
Hier de vertaling zoals die door 9 for News wordt gegeven (de ‘vette tekst’ is van mijn hand, zoals die ook in de hierboven weergegeven Engelse tekst werd toegevoegd door ZeroHedge, voorts heb ik nog een paar zaken toegevoegd die men in 9 for News niet vertaalde, maar die wel degelijk belangrijk zijn):
Overal in Europa hebben overheden veel moeite gedaan om mensen
gevaccineerd te krijgen. Ze beloofden ons dat de vaccinaties ons onze
vrijheid zouden teruggeven. Daar was niets van waar. Ze maken je niet
immuun, je kunt het virus nog steeds oplopen en verspreiden.
Het vaccin heeft er wel voor gezorgd dat er miljarden in de zakken van farmaceutische bedrijven terecht zijn gekomen. (in de tekst van Anderson staat bovendien dat er miljarden zijn verspild; Ap)
Ik stemde in april tegen het digitaal groene certificaat, maar het
kwam er helaas toch. Dit laat zien dat er slechts een kleine minderheid
is die opkomt voor Europese waarden. De meerderheid van de
Europarlementariërs is duidelijk voorstander van de onderdrukking van
het volk, terwijl ze – schaamteloos – beweren dat het voor hun eigen
bestwil is.
(in de tekst van Anderson, maar niet in die van 9 for News is hier te lezen: Het is niet het doel dat een systeem onderdrukkend maakt het zijn altijd de methoden waarmee dat doel wordt nagestreefd. Als een regering claimt de interesses van het volk voor ogen te hebben, moet je opletten)
“Nooit eerder in de geschiedenis is er een politieke elite geweest
die oprecht bezorgd was over het welzijn van het gewone volk. Waarom zou
dat nu anders zijn?” (in de tekst van Anderson merkt zij hierna niet onbelangrijk nog op: als de eeuw van de verlichting iets heeft voortgebracht is het wel dit: neem nooit zomaar wat dan ook aan dat welke regering dan ook jou voorhoudt
Zet altijd vraagtekens bij alles wat de overheid doet of niet doet.
Welke bijbedoelingen heeft zij? En cui bono? Oftewel: wie heeft er baat
bij?
“Als een politieke elite een agenda zo hard doorduwt en haar
toevlucht neemt tot chantage en manipulatie om haar zin te krijgen, kun
je er vrijwel zeker van zijn dat ze niet het beste met je voor heeft.”
Anderson zei zich niet als een proefkonijn te laten vaccineren met
een experimenteel middel. (hier voegt Anderson in haar tekst toe: en ik zal me zeker niet laten vaccineren omdat mijn regering me vertelt en belooft dat ik als wederdienst vrijheid zal krijgen)
Laat me duidelijk zijn: niemand geeft me
vrijheid omdat ik een vrij persoon ben.
“Dus ik daag de Europese Commissie en de Duitse overheid uit: voor
mijn part gooien jullie me in de gevangenis, sluiten jullie me op en
gooien jullie de sleutel weg. Maar jullie kunnen me nooit dwingen om een
prik te halen als ik, de vrije burger die ik ben, ervoor kies om me
niet te laten vaccineren,” besloot de Duitse Europarlementariër.
==================================
Zie ook: ‘Vertelt Van Dissel een fabeltje?‘ Een Linkedin artikel van Chris Jongema waarin deze de vloer aandweilt met het wetenschappelijke gehalte van een uitlating die van Dissel deed over een recente studie in the Lancet (Tartof et al, Oct 4, 2021) die een
vaccineffectiviteit van 93% laat zien in het voorkomen van ziekenhuisopnames
voor zowel alfa- als de deltavariant….. Jongema zocht uit in hoeverre dit onderzoek onafhankelijk was en kwam erachter dat Pfizer het onderzoek betaalde en stuurde……
Postbezorgers hebben bij het hoofdkantoor van PostNL actie gevoerd voor een fatsoenlijk uurloon van € 14,– per uur, ongelofelijk dat deze postbezorgers een uurloon krijgen van € 10,80 per uur, terwijl topgraaier en CEO, hare kwaadaardigheid Herna Verhagen, naar huis gaat met € 1,4 miljoen per jaar!!
Voorts maakt Post NL gebruik van mensen die voorheen hun werk verrichtten in de sociale werkplaatsen, daarvoor krijgt het aan de beurs genoteerde bedrijf subsidie, een bedrijf dat zich ‘koninklijk’ mag noemen……
Het gore lef dat een andere grofgraaier uit de PostNL top had om de demonstranten voor te houden dat het personeel ook op een andere manier gewaardeerd wordt dan alleen met het salaris…….
Vergeet bij dit alles niet dat dat PostNL maar een paar doelen heeft: de postbezorging de nek omdraaien, de top met zoveel mogelijk salaris naar huis laten gaan en de aandeelhouders tevreden houden……. De postbezorging wordt door de AIVD, MIVD en politie gezien als een bijna oncontroleerbare dienst, immers communicatie middels smartphone en internet is heel makkelijk te controleren, vandaar dat deze dienst moet verdwijnen, of zo klein moet worden gemaakt dat men deze een stuk makkelijker kan controleren……
De postdienst wordt langzaam maar zeker de nek omgedraaid met de volgende maatregelen:
postbodes
zijn ingeruild voor mensen (‘bezorgers’) die zwaar worden uitgebuit, Daarbuiten maakt PostNL gebruik van mensen uit de sociale werkvoorziening en krijgt daarvoor NB subsidie van de overheid, subsidie voor een beursgenoteerd bedrijf dat wordt geleid door een schoft die 1,4 miljoen euro per jaar verdient……
de
postkantoren zijn weg, eens ons aller eigendom en voor de verkoop nog
opgeknapt op kosten van ons: de belastingbetalers……. Daarmee is ook
de service voor een fiks deel vernietigd, nu moet je naar winkels waar
men amper of geen tijd heeft voor deze service……
ruim
meer dan de helft van de brievenbussen is intussen verwijderd….. Eerder
was er in dorpen en steden een brievenbus binnen een straal van 500
meter daar is 1 kilometer van gemaakt, een afstand die voor veel ouderen
niet is aan te lopen, terwijl juist zij nog veel gebruikmaken van de post……
als ik me niet vergis zijn er nog maar een paar sorteercentra over in ons land……
in
plaats van te zorgen dat men de post blijft gebruiken, hebben Verhagen, plus de VVD ministers Kamp en nu demissionair minister Blok (plus de voorgangers van Kamp) en de onlangs opgestapte corrupte CDA staatssecretaris Keijzer ervoor gezorgd dat de postzegel steeds
duurder is geworden, waardoor men de post steeds minder gaat gebruiken
en als gevolg daarvan geeft Economische Zaken Post NL weer toestemming
de postzegel nog meer in prijs te verhogen, enz. enz…… Hoe verzin je het: een dienst duurder maken die slecht zou lopen, dat kan alleen maar leiden tot nog minder gebruik van die dienst, uiteraard moet je zo’n dienst innoverend zien uit te breiden, maar zoals gezegd: men wil de post de nek omdraaien….. Nog een wonder dat PostNL voor het eerst per 1 januari 2022 de prijs niet zal verhogen……
Postbezorger
Sandd zou per 1 januari 2019 beginnen met het bedienen van de consument en dat
tegen fiks concurrerende prijzen vergeleken met Post NL, echter ook daar
hebben Verhagen en de staatssecretaris van Economisch Zaken, hare CDA
kwaadaardigheid Keijzer, een stok voor gestoken en besloten dat Post NL
dat bedrijf mag overnemen (daarmee ingaand tegen de uitspraak van de
rechter en het advies van de Autoriteit Consument & Markt >> ACM)…..
Schandelijk genoeg gaven de vakbonden toestemming voor die overname:
‘zij zouden er nog van alles hebben uitgesleept voor het personeel…..’ Een fusie die van PostNL weer een monopolist maakt en dat onder zware druk van de neoliberale ploertenpartij VVD…..
Post
NL buit schoolkinderen uit via haar dochter de reclame verspreider
Netwerk VSP, een taak die makkelijk door de postbezorgers zou kunnen
worden gedaan, waarmee tevens het aantal postbezorgingen flink zou
stijgen, maar nee, Economische Zaken en Verhagen buiten daar liever
kinderen voor uit…..
Koninklijke PostNL B.V…… ha! ha! ha! ha! ha! Koninklijk een dienst de nek omdraaien en het personeel uitbuiten…… (natuurlijk heeft het koningshuis aandelen in PostNL en is daarmee mede verantwoordelijk voor schandelijke uitbuiting en het ‘ausradieren’ van de post……)
Lees het artikel van Doorbraak (waarvan je een link naar de nieuwste artikelen vindt onderaan deze pagina) en zegt het voort, teveel Nederlanders weten niet hoezeer het personeel van Post NL wordt uitgebuit, personeel dat het werk moet doen en zo wordt uitgebuit dat je het zonder meer als misdadig kan aanmerken……
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognise there language translated in English])
Postbezorgers openen de CAO-onderhandelingen met PostNL en eisen 14 euro per uur!
Geplaatst op
Zo’n 100 postwerkers en bondgenoten hebben vanmorgen in het
hoofdkantoor van PostNL hun eisen overhandigd aan de bazen van dat
bedrijf. Dat gebeurde in aanloop naar de CAO-onderhandelingen die morgen
starten.
Er waren postbezorgers uit het hele land (onder andere Den Haag,
Amsterdam, Hoorn, Nijmegen en Brabant) en ook verschillende #voor14
afdelingen waren vertegenwoordigd. Een van de belangrijkste eisen aan
PostNL is het verhogen van het minimumuurloon voor postbezorgers naar 14
euro. De strijd Voor 14 leeft duidelijk onder postwerkers.
Eisen
In de hal van station Den Haag HS waren strijdbare liederen van een
postbezorger te horen, met onder andere de dreiging om de post gewoon
retour te sturen als de bazen niet over de brug komen! Vervolgens ging
de mars, begeleid door muziek, vlaggen en spandoeken, richting het
PostNL hoofdkantoor. De actiematerialen van de Voor 14-beweging waren
nadrukkelijk zichtbaar. Naast 14 euro uurloon zijn de eisen onder andere
een bedrijfsfiets en bedrijfskleding en -schoenen van de zaak, 10
minuten doorbetaalde werkpauzes en minder werkdruk.
De oude CAO voor postbezorgers is op 30 september afgelopen. De
postbezorgers droegen tijdens de mars een grote envelop mee met daarin
een bord met hun 10 eisen. Samen met een envelop werd dat bord aan de
bazen overhandigd, die moeite hadden om opgewekt over te komen. Hun
gesloten lichaamstaal met gekruiste armen sprak boekdelen: wij willen
niet meedoen, maar ja, dat hoort nu eenmaal bij het circus van
CAO-”gespreksrondes”. De sfeer in de zaal van het hoofdkantoor was
geladen en strijdbaar. En het is te hopen dat de bazen de bui al zagen
hangen. Want als ze botweg weigeren om aan de eisen van de postwerkers
te voldoen, dan zijn ze nog niet jarig.
Hal van station Den Haag HS.
Diverse postwerkers kregen ruim de gelegenheid om hun zegje te doen.
Ze spraken rechtstreeks tot de managers tegenover hen en toonden geen
spoor van verlegenheid of ontzag. Dat was prachtig om te zien. Vol
zelfvertrouwen zetten ze op een rijtje wat er mis is bij PostNL en wat
er beter moet. Dat kwam allemaal heel overtuigend over. Van het magere
loon dat flink verhoogd moet worden tot de bedrijfsfiets die iedere
postbezorger natuurlijk al lang had moeten krijgen!
Bobo’s en hun imago’s
De bobo van PostNL die daarna sprak, kwam met afleidende praatjes
over het “mooie historische gebouw” waar we ons in bevonden. En met de
blabla dat hij waardering “ook heel belangrijk” vindt. En voor zover we
dat nog niet wisten: die waardering is “niet alleen” materieel, liet hij
weten. Dat was schoppen tegen het zere been van de postwerkers, want
natuurlijk moeten de bobo’s die waardering eerst en vooral in materiële
zin uiten: meer flappen, dus een minimumuurloon van minstens 14 euro.
Want nu verdienen postwerkers een schamele 10,80 euro per uur.
In het gebouw hangen aan de muur die typische imago-slogans die elk
bedrijf wel inzet om te werken aan de eigen beeldvorming. In dit geval
ging het om de teksten “Aandacht voor elkaar” en “Bijzondere momenten”.
In feite waren die spreuken alleen vanmorgen toepasselijk, tijdens de
actie. Want op dat moment hadden de postwerkers en hun bondgenoten
“aandacht voor elkaar”, en ging het om “bijzondere momenten” met
krachtige toespraken van postbezorgers. Maar voor en na deze actie is er
van “aandacht voor elkaar” en “bijzondere momenten” bar weinig te
merken binnen het bedrijf. Postbezorgers moeten hard werken, door weer
en wind, draaien overuren, moeten hun eigen fiets en kleding regelen en
zijn voor de bazen alleen een kostenpost waarop zoveel mogelijk moet
worden bezuinigd en waarbij de werkdruk zoveel mogelijk moet worden
opgeschroefd.
Dat moet nodig veranderen, en daarvoor bieden de CAO-onderhandelingen
volop mogelijkheden. Tijdens die onderhandelingen moet de druk op de
bobo’s zo hoog mogelijk worden. Daar ligt een belangrijke taak voor de
postwerkers zelf, voor Voor 14-activisten en voor iedereen die de
klassenstrijd een warm hart toedraagt!
‘Rechter niet akkoord met fusie PostNL en Sandd‘ (een artikel van Trouw) Ongelofelijk maar de top van PostNL o.l.v. hare kwaadaardigheid Verhagen trok zich hier niets van aan en kwam hier ook nog mee weg……
Animal Petitions kwam vorige week donderdag met een ‘scholingsartikel’ over de oliewinning uit de teerzanden in Canada, een ramp voor al het leven dat daar bestond voor die winning……. Daarbij komt nog het transport van de olie door Canada en de VS, een catastrofe voor de heilige gronden en wateren van de oorspronkelijke volkeren, daar de pijpleidingen daarvoor onherroepelijk gaan lekken, soms al in het eerste jaar na ingebruikneming…….. De gebieden met de gronden waar deze olie wordt gewonnen zijn voor vele decennia zo verontreinigd dat de natuur niet terugkomt en het dierlijk leven daar is verdwenen……
Deze teerzanden bevinden zich hoofdzakelijk in de Canadese provincie Alberta, in een gebied van 141.000 vierkante kilometer, genaamd de Athabasca oil deposit, in Nederland ook aangeduid als de Athabasca-oliezanden. De huidige oliewinning bedraagt 1,3 miljoen vaten per dag en er zouden nog 171 miljard vaten bitumen te winnen zijn (de ongeraffineerde olie is gemengd met zand en andere stoffen en wordt bitumen genoemd, niet te verwarren met de bitumen die wordt gebruikt als dakbedekking van schuren, enz). De voorraad is zo groot dat Canada de derde grootste hoeveelheid olie bezit na Venezuela en Saoedi-Arabië…..
Het landschap dat na de oliewinning overblijft is voor vele decennia onvruchtbaar en ook voor dieren eigenlijk ontoegankelijk, ofwel je houdt een mistroostige vlakte over waar alle leven is verdwenen…… Om de gebieden klaar te maken voor de winning van de teerzanden wordt alle bos gekapt en vedwijnen de stromen en natuurlijke vijvers (ik neem aan als onze vennen), een gebied waar talloze dieren bescherming en een goed leven vonden….. Tientallen miljoenen vogels van in totaal 130 soorten gebruikten het gebied voor voortplanting en andere zaken als een pauzeplek voor trekvogels….. De dieren die dit gebied gebruikten zien jaar na jaar het gebied krimpen waar ze nog terecht kunnen en hebben er zelfs voor gezorgd dat de ‘woodland caribou’ (‘boskariboe’) nu tot de bedreigde diersoorten behoort, hetzelfde geldt voor whooping cranes (trompetkraanvogels)….
Het klaarmaken van het gebied voor teerzandwinning is slechts de eerste stap in het vernietigende werk, volgende stappen kunnen een nog desastreuzer effect hebben op het gebied, zo is het winnen van olie uit deze bitumen een proces dat enorm veel water gebruikt, voor elke liter olie wordt ongeveer 2 tot 4 liter water gebruikt en gezien de enorme hoeveelheden die per dag worden geproduceerd kan je wel nagaan dat daarmee de stromen en vijvers geheel worden drooggelegd, wat ook weer gevolgen heeft voor het dierlijk leven en bijvoorbeeld de trekvogels die het gebied bezoeken….. Ongerepte waterwegen en stroompjes zijn veranderd in een landschap met putten die vol staan met giftige stoffen die overblijven na onttrekking van de olie uit de zanden…… In 2008 landden er 1.600 eenden in een vijver van oliemaatschappij Syncrude en werden in noodtempo dodelijk vergiftigd……
De winning van olie uit teerzanden is alleen winstgevend als de olieprijs hoog genoeg staat en dat is jammer genoeg al lang het geval en nu zelfs nog hoger dan in het laatste decennium gezien…… De Canadese premier Trudeau, een neoliberale schoft van het ‘hoogste niveau komt met mooie praatjes voorafgaand aan COP26, terwijl hij en zijn regering niet alleen verantwoordelijk zijn voor de wiining van teerzandolie, maar ook voor de aanleg van pijpleidingen voor de olie uit de teerzanden, zodat de vervuiling met olie ook andere plekken van Canada en de VS bereikt, zoals gezegd o.a. de heilige gronden en wateren van de oorspronkelijke volkeren, mensen aan wie Trudeau en andere politici, ook in de VS, schijt hebben, men ziet deze mensen als dieren waarmee je kan doen wat je wilt…… (ja desgevraagd stelt men het tegenovergestelde, echter als je de dagelijkse praktijk ziet, kan je niet anders concluderen dan dat men deze mensen niet voor vol aanziet…….) Het is zelfs zo dat de regering Trudeau op diens voorspraak de financiering van een pijpleiding overnam, nadat het bedrijf dat daarvoor verantwoordelijk was het moest laten afweten vanwege gebrek aan financiering door banken…….
Over COP26 gesproken: Trudeau is ook telkens weer verantwoordelijk voor het kappen van de laatste gebieden met oerbossen in Canada…. Onbegrijpelijk ook dat nog steeds zoveel Canadezen op deze schoft stemmen, overigens vergelijkbaar met de degenen die hier op de grijnzende hufter en godbetert premier Rutte stemmen, een wanpresterende schoft die al evenveel lak aan natuur en klimaat heeft, maar als je hem hoort spreken zou je denken dat hij de groenste premier ooit is…… In werkelijkheid is hij bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het steunen van de fossiele industrie met het schandalig hoge bedrag van 17,5 miljard euro per jaar, maar meer geld uittrekken voor de salarissen van verpleegkundigen is er niet bij, hij en zijn waardeloze kabinet wensen zelfs de IC capaciteit niet uit te breiden terwijl hij verantwoordelijk is voor de halvering van het aantal IC bedden dat Nederland had toen hij aantrad in zijn eerste kabinet…….. Al in 2016 werd Rutte 2 (en daarmee Rutte 3) door de AIVD en MIVD gewaarschuwd dat Nederland niet klaar was voor een pandemie, de redenen: te weinig IC bedden, verpleegkundigen en intensivisten…….
Hier het schrijven van Animal Petitions over de teerzanden in Canada en wat jezelf kan doen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen.
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Animal Petitions
Educational Series: Tar Sands are a Wildlife Catastrophe
Not far north of the contiguous U.S. border lies one of the
largest industrial projects in human history, situated on top of one of
the planet’s biggest petroleum deposits: the Canadian tar sands. In the
tar sands, massive pieces of machinery mine the earth for a low-quality
form of oil that would be impossible to recover economically using more
conventional methods. Billowing clouds rise from the smokestacks where
this fossil fuel is made into a product that can be shipped to markets
elsewhere via pipeline, train, or other forms of transport. Photos of
the tar sands often resemble something from a dystopian movie scene–but
what is easy to forget is that the land now dominated by tar sands
mining used to be prime wildlife habitat.
The Athabasca oil deposit covers over 50,000 square miles mostly
located in the Canadian province of Alberta. Although it has long been
known to contain vast amounts of tar-like petroleum, known as bitumen,
mixed in with sand and other sediments, for decades extracting this oil
on any kind of large scale seemed uneconomical. There was simply too
much oil in other parts of the world that was easier and less expensive
to get at. However, things changed as other oil deposits began to run
dry and energy prices rose in the early 2000s. By 2006, some of the
world’s largest energy companies were mining the tar sands for bitumen
oil. As production ramped up, so did the costs for both people and
animals.
Tar sands development affects wildlife at every stage. First,
building a tar sands mine requires destroying the forests and wetlands
that formerly covered the area, leaving devastation where once there
were old-growth trees, streams, and ponds that sheltered countless
creatures. Tens of millions of birds belonging to about 130 species use
the tar sands region for breeding or other purposes, and have seen their
habitat slowly shrink as mines expand. Whooping cranes, a critically
endangered species, are among the birds affected. Tar sand mining
activity has also shrunk and degraded the habitat of woodland caribou,
another critically endangered animal. These shy, majestic creatures are
very sensitive to habitat disturbance and have seen their populations
plummet 80% from 2000 levels in areas affected by tar sands development.
However, clearing land for tar sands extraction is only the first
step–and other stages of the process have even farther-reaching impacts
on both wildlife and people. Tar sands extraction is hugely
water-intensive, consuming about 2-4 gallons of fresh water for every
gallon of oil produced. Tar sands mining contributes to the depletion of
streams and wetlands, including along crucial flyways for migrating
birds. Pristine waterways that once dotted the landscape have been
replaced by toxic ponds full of tailings, or tar sands mining waste. In
2008, a flock of 1,600 migrating ducks landed on a pond owned by oil
company Syncrude and were quickly poisoned to death.
When tailings ponds leak into the water table and nearby streams, the
results can be equally deadly. Toxins from tar sands mining operations
have been linked to deformities in fish and cancer clusters among people
in downstream villages. The human communities most directly affected
belong to Indigenous First Nations who have inhabited the landscape for
thousands of years, living sustainably off the lands where they fish and
hunt. Today, because of tar sands development, streams and rivers that
provided for countless generations of local people are no longer safe
places to drink or fish.
By destroying forests and wetlands and poisoning water, tar sands
extraction has negatively affected one of the world’s last truly vast
expanses of intact forest and wetlands. However, the biggest impact of
all comes from the tar sands’ contribution to climate change, which
threatens people and wildlife in every corner of the planet. The large
amounts of energy required to extract bitumen and turn it into usable
fuel mean that the final product has a carbon footprint as much as 30%
bigger than conventional oil. Today, the tar sands and other Canadian
oil and gas operations are responsible for fully one-quarter of Canada’s
carbon emissions. Tar sands development has also helped solidify oil
dependence in both Canada and the United States–where most of the oil is
sent via pipeline or other means–at a time when the world should be
pivoting to clean energy.
The tar sands are a disaster for animals, the climate, and human
health. The good news, though, is that ordinary people are fighting
back. Opposition from communities who care about a healthy planet and
livable future has helped stop projects like the proposed Teck Mine, a
massive expansion of the tar sands cancelled in February 2020. Less than
a year later, President Biden overturned the permit for the Keystone XL
pipeline, which would have pumped more tar sands oil across the
Canadian border into the U.S. The Biden administration has declined to
cancel a similar permit for another major tar sands pipeline that
recently went into operation, Line 3 in Minnesota. However, larger
numbers of people are clearly waking up to the dangers of tar sands
extraction. Work on Line 3 was repeatedly delayed by nonviolent protests
led by Indigenous Anishinaabe people, whose land and waters are
adversely impacted by the pipeline and who literally blocked
construction with their bodies.
Science shows that we cannot preserve a livable climate while
continuing with massive fossil fuel development projects like the tar
sands–and fortunately, clear alternatives exist. Clean energy and
electric vehicle technologies are cheaper than ever before, and prices
are expected to continue falling over the long term. The days when we
needed oil to power our cars, trucks, and other vehicles are swiftly
coming to an end. By investing in clean technologies, we can choose a
future where projects like the tar sands become unnecessary and
irrelevant.
So, how can each of us play a role in ushering in this future?
Reducing your own oil consumption is clearly important, but is only part
of the picture. There are many ways you can support policies that
encourage clean energy and electric vehicles, whether by signing
petitions, contacting your elected officials directly, or even changing
how you bank. Major financial institutions like JP Morgan Chase and the
Canadian banks TD and RBC are among the biggest financiers of the tar
sands industry, enabling the construction of new mines and pipelines.
Consider investing in a local credit union instead–or, if that isn’t an
option for you, use your voice as a customer to let your bank know you
don’t want them to fund the tar sands.
Although what happens in the tar sands may affect the survival of
hundreds of animal species, only we humans have the power to shut down
this ecological disaster. Every one of us can do our part to stop the
tar sands, in the process helping to secure a better future for Canada’s
wild landscapes and the animals and people who depend on them.
‘COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Kortom
wij mogen betalen voor de vernietiging van ons thuis: de aarde en dan
durven de
reguliere media in ons land Rutte 3 het groenste kabinet ooit te nomen,
terwijl dit nog maar het spreekwoordelijke topje is van de
ijsberg…….
Over fake news (nepnieuws) gesproken!!
‘‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ (zie ook de links in dat bericht, o.a. over het feit dat Shell al eind 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen onderzoek wist dat de verbranding van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering veroorzaakt) En ja ‘ons’ koningshuis verdient aan de opwarming van de aarde en
daarmee niet alleen aan de vernietiging van de aarde, maar ook aan de luchtvervuiling die alleen in Nederland jaarlijks aan
18.000 mensen het leven kost en dat jaren eerder, meestal na een akelig
ziekbed, dezelfde luchtvervuiling die ervoor zorgt dat jaarlijks een
groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt…… ‘Goed hè dat koningshuis?’
‘Rutte (VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te helpen……‘ Wateroverlast
als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn waardeloze
kabinet de fossiele industrie jaarlijks steunen met 8,3 miljard euro!!
Intussen is dat cijfer flink achterhaald, in werkelijkheid blijkt dit 17,5 miljard euro te zijn………..
Waorani leider Nemonte Nenquimo roept de leiders van de negen landen die het Amazonegebied op hun grondgebied hebben en andere wereldleiders op het Amazonegebied te beschermen tegen de neoliberale plunderingen van dat woud en de vernietiging van dit voor de hele aarde zo belangrijke gebied.
Eén van die leiders zal zeker niet naar de oproep van Nemonte luisteren, de psychopathische fascistische president Bolsonaro van Brazilië….. Als deze schoft zijn zin krijgt zal hij binnenkort nieuwe wetten door het Braziliaanse parlement jagen die mijnbouwers en boeren een carte blanche geven om het Amazonewoud nog verder te vernielen, terwijl de bosbranden aangestoken door de witte neoliberale pooiers nog steeds door de bossen van het Amazonegebied razen….. Overigens geldt hetzelfde voor de Ecuadoraanse miljonair en president Guillermo Lasso, ook deze schoft gooit het liefst het Ecuadoraanse deel van het Amazonewoud open voor commerciële en natuurvernietigende activiteiten….. Activiteiten die zowel in het Braziliaanse en Ecuadoraanse deel van het woud niet alleen mensen maar ook enorme aantallen wilde dieren het leven kosten……
Erger nog is de genocide die op de oorspronkelijke volkeren wordt uitgevoerd, een genocide die 500 jaar geleden begon met de eerste witte Europeanen, deze is nog steeds niet gestopt, sterker nog deze wordt zelfs nieuw leven ingeblazen door figuren als Bolsonaro, Lasso, de mijnbouwmaatschappijen, oliemaatschappijen en de de grote westerse banken, die één en ander financieren zoals ING, Rabobank, ABN Amro en Van Lanschot….. Deze banken leenden vanaf 2015 tot 2020 het schunnig grote bedrag van 10,2 miljard euro aan bedrijven die zich bezighouden met ontbossing….. Pensioenfonds ABP van wie CDA topgraaier Wortmann deze week de wereld nog zand in de ogen strooide door te stellen dat ABP niet langer zal investeren in fossiele brandstoffen (vlak voor COP26…), heeft samen met verzekeraar Allianz 2,1 miljard geïnvesteerd in de ontbossing van het Amazonewoud…….
Niet alleen de banken maar ook de intensieve veehouderij houden de branden en andere ontbossing van het Amazonewoud in stand door hun grote vraag naar gentech sojabonen voor diervoer, terwijl de gewone soja (niet genetische gemanipuleerd) ook hier makkelijk kan worden verbouwd, maar waarom doet men dat niet? Juist: vanwege de prijs, het is goedkoper om het oerwoud in de fik te steken en op de vrijgekomen plek soja te verbouwen en zelfs met het transport van soja door zwaar vervuilende zeeschepen blijft de prijs nog onder die van in Nederland verbouwde soja…… Twee derde van de wereldsojateelt gaat naar diervoer, waarvan het kleine Nederland de nummer 2 importeur is (na China…)…..
Als we de prijs van het vernietigen van de aarde zouden meerekenen in de prijs van soja, zou deze minstens 20 keer goedkoper kunnen worden verbouwd in Nederland en de ons omringende landen, dan in Brazilië…… Maar nee, de grote maatschappijen die verantwoordelijk zijn voor deze schandelijke situatie, zijn vanaf morgen vertegenwoordigd op de klimaattop in Glasgow en mogen daar zelfs bij deze top aanzitten en meespreken (en de uitkomsten negatief beinvloeden), zij mogen veel langer deelnemen aan het overleg dan de milieugroeperingen die blij mogen zijn als ze 5% van de tijd mogen deelnemen aan de besprekingen……(de grote vervuilers mogen voor 95% van de tijd deelnemen aan de besprekingen……)
Lees het relaas van Nemonte, zie haar video en geeft het door, de hoogste tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan de vernieling van het Amazonewoud, waarvan delen nu al grotere CO2 uitstoters zijn dan dat ze nog CO2 kunnen opnemen…..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Nemonte to world leaders at COP26: “We are fighting to protect what we love.”
On the eve of the United Nations climate summit in Glasgow, where world leaders will be trying to “hammer out a deal to save the planet” we would like to, once again, share this powerful and timely message, written by Waorani leader, Nemonte Nenquimo, from the heart of the Amazon rainforest:
Dear
presidents of the nine Amazonian countries and to all world leaders that
share responsibility for the plundering of our rainforest,
My name is Nemonte Nenquimo. I am a Waorani woman, a mother, and a leader of my people. The Amazon rainforest is my home. I am writing you this letter because the fires are raging still. Because the corporations are spilling oil in our rivers. Because the miners are stealing gold(as they have been for 500 years), and leaving behind open pits and toxins. Because the land grabbers are cutting down primary forest so that the cattle can graze, plantations can be grown and the white man can eat. Because our elders are dying from coronavirus, while you are planning your next moves to cut up our lands to stimulate an economy that has never benefited us.
Because, as Indigenous peoples, we are fighting to protect what we love – our way of life, our rivers, the animals, our forests, life on Earth – and it’s time that you listened to us!
In
each of our many hundreds of different languages across the Amazon, we
have a word for you – the outsider, the stranger. In my language,
WaoTededo, that word is “cowori”. And it doesn’t need to be a bad word.
But you have made it so. For us, the word has come to mean (and in a
terrible way, your society has come to represent): the white man that
knows too little for the power that he wields, and the damage that he
causes.
You are probably not used to an Indigenous woman calling you ignorant and, less so, on a platform such as this. But for Indigenous peoplesit is clear: the less you know about something, the less value it has to you, and the easier it is to destroy. And by easy, I mean: guiltlessly, remorselessly, foolishly, even righteously.
And this is exactly what you are doing to us as Indigenous peoples, to
our rainforest territories, and ultimately to our planet’s climate.
It took us thousands of years to get to know the Amazon rainforest. To understand her ways, her secrets, to learn how to survive and thrive with her. And for my people, the Waorani, we have only known you for 70 years
(we were “contacted” in the 1950s by American evangelical
missionaries), but we are fast learners, and you are not as complex as
the rainforest.
When you say that the oil companies have marvellous new technologies that can sip the oil from beneath our lands like hummingbirds sip nectar from a flower, we know that you are lying because we live downriver from the spills.
When you say that the Amazon is not burning, we do not need satellite images to prove you wrong; we are choking on the smoke of the fruit orchardsthat our ancestors planted centuries ago.
When you say that you are urgently looking for climate solutions, yet
continue to build a world economy based on extraction and pollution, we
know you are lying because we are the closest to the land, and the first to hear her cries.
I never had the chance to go to university, and become a doctor, or a lawyer, a politician, or a scientist. My elders are my teachers. The forest is my teacher.
And I have learned enough (and I speak shoulder to shoulder with my
Indigenous brothers and sisters across the world) to know that you have lost your way, and that you are in trouble (though you don’t fully understand it yet) and that your trouble is a threat to every form of life on Earth.
You forced your civilisation upon us and now look where we are: global pandemic, climate crisis, species extinction and, driving it all, widespread spiritual poverty. In all these years of taking, taking, taking from our lands, you have not had the courage, or the curiosity, or the respect to get to know us. To understand how we see, and think, and feel, and what we know about life on this Earth.
I won’t be able to teach you in this letter, either. But what I can say
is that it has to do with thousands and thousands of years of love for
this forest, for this place. Love in the deepest sense, as reverence. This
forest has taught us how to walk lightly, and because we have listened,
learned and defended her, she has given us everything: water, clean
air, nourishment, shelter, medicines, happiness, meaning. And you are taking all this away, not just from us, but from everyone on the planet, and from future generations.
It is the early morning in the Amazon, just before first light: a time
that is meant for us to share our dreams, our most potent thoughts. And
so I say to all of you: the Earth does not expect you to save her, she expects you to respect her. And we, as Indigenous peoples, expect the same.
‘Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het veelal om mensen die nooit gerookt hebben en redelijk gezond,
of ronduit gezond hebben geleefd….. Zo bezien kunnen er ook onder de
rokers longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s, neem
bijvoorbeeld het grote aantal rokende beroepschauffeurs…..
‘Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales‘ Een staatsgreep die duidelijk werd georganiseerd en geregisseerd door
de CIA en de OAS (democracy for peace…. ha! ha! ha!) Ook de EU en Canada steunden deze coup die zoals later bleek te zijn ‘gelegtimeerd’ door leugens…… (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over
Bolivia….)
‘Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ Later bleek het werkelijke bedrag niet 8,3 miljard euro te zijn maar zelfs 17,5 miljard op jaarbasis!! Zie daarvooor de eerste link in deze rij. (zie de link hier direct boven), daarmee
worden ook de elektriciteitscentrales van subsidie voorzien, zoals die
stoken op steenkool voor de bijstook van biomassa in de vorm van hout
wat NB nog een fractie vuiler is dan de verbranding van steenkool….
‘BP launches biggest global campaign in a decade‘
(een smerige manier van Greenwashing, waarmee BP het doet voorkomen als
zou het een duurzaam bedrijf zijn……. ha! ha! ha! ha! ha!)
(Greenpeace GB heeft hiertegen actie gevoerd, o.a. middels een petitie)
Het vasthouden van Julian Assange, NB door het openbaren van oorlogsmisdaden door de VS begaan, is een schande van hier tot Tokio en hebben van Julians geest en fysieke gestel een schaduw gemaakt van wie hij eerst was, intussen zit hij al 2,5 jaar in isolatiefolter….. Wat dat betreft waren de laatste dagen eigenlijk totaal belachelijk: rechters moeten zich buigen over de kans dat Assange in de VS een vreselijke behandeling wacht, terwijl hij in Groot-Brittannië in feite al zo wordt behandeld…… Schunnig ook dat de reguliere media hem zo valselijk hebben besmeurd en hem in plaats daarvan niet hebben gesteund….
Vreemd genoeg zit er een lichtpunt aan het geheel en dat is het feit dat de VS door dit uitleveringsproces steeds weer door de mand valt als een enorme schender van mensenrechten, ofwel de VS bijt in feite in haar eigen duivels gevorkte staart…. Zo worden in de VS 80.000 gevangenen in isolatiefolter gehouden (een aantal van hen zelfs al meer dan tien jaar) en zijn er feiten naar buiten gekomen over de extra beveiligde gevangenis waar Julian zou kunnen belanden, waarvan de honden geen brood lusten…..
Het voorgaande nog naast het feit dat de belangrijkste getuige van de VS een veroordeelde pedofiel bleek te zijn, die bovendien werd gediagnosticeerd als sociopaat (deze figuur gaf toe dat de VS hem onder druk had gezet te getuigen tegen Julian in ruil voor immuniteit vanwege misdadig gedrag……)…… Ook Blinken, de VS minister van justitie, beging een fikse flater door te beweren dat de VS voor de vrijheid van pers staat, terwijl de zaak Assange in de dagelijkse praktijk juist het tegenovergestelde laat zien >> deze zaak wordt zelfs misbruikt om andere journalisten te waarschuwen geen klokkenluiders te helpen en zich niet met de oorlogsvoering van de VS te bemoeien, oorlogsvoering die telkens weer gepaard gaat met vreselijke oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid…. In feite zijn die oorlogen niets anders dan grootschalige terreur, die terreur kweken op de straten van de westerse EU landen en die grote vluchtelingenstromen opgang hebben gebracht!! Overigens de start van de illegale oorlogen die de VS deze eeuw is aangegaan moet je al zien als oorlogsmisdaden van formaat, daar ze zijn ‘gelegitimeerd’ met leugens, oorlogen waarin meer dan 5 miljoen mensen werden vermoord…..
Niet alleen de persbreidel in de VS is een probleem voor dat land, maar ook de schending van mensenrechten waar de VS diverse regimes van beschuldigt, is uiterst hypocriet: als er één land op de wereld is dat mensenrechten in het buitenland en in eigen land op grote schaal schendt is het de VS wel, zoals o.a. blijkt uit het gevangenissysteem in de VS waarvan de misstanden met de uitleveringszaak Assange naar buiten zijn gekomen, maar ook de omgang met gekleurde burgers is een aaneenschakeling van mensenrechtenschendingen en misdaden tegen de menselijkheid…… Hetzelfde geldt voor de omgang met vluchtelingen in de VS >> één grote schending van het VN vluchtelingenverdrag, waarbij men mensen en zelfs kinderen opsluit in gevangenissen die zonder meer lijken op concentratiekampen…..
Over de pers gesproken: zelfs het feit dat de belangrijkste getuige van de VS voor uitlevering
van Julian totaal ongeloofwaardig is geworden, hebben amper of niet de
reguliere westerse (massa-) media gehaald…… Het feit dat Julian
Assange zijn eigen proces niet mocht bijwonen werd door de westerse pers
afgedaan met de mededeling dat Assange vanwege medicinale problemen
zijn proces niet kon bijwonen, terwijl hij zelf had gevraagd het proces
persoonlijk bij te mogen wonen….. Ronduit misdadig zoals deze media de VS
zelfs de helpende hand bieden in de zaak Assange, terwijl het NB gaat om een
collega!!!
Nogmaals: het is een schande dat Julian Assange wordt vastgehouden puur en alleen voor het op keurige wijze uitvoeren van zijn werk als onderzoeksjournalist, echter hoe langer het proces duurt, hoe meer misdaden van de VS aan het licht komen >> de beschuldigingen tegen Julian komen als een boemerang terug en die hebben het gezicht van de VS in de wereld flink beschadigd…… Hoe dom kan een staat als de VS handelen….??!!! Welnu dat kan de VS prima, zie het uitgelekte plan van de CIA om Julian te ontvoeren en te vermoorden…… Dit nog naast het feit dat de CIA Julian en zijn advocaten hebben afgeluisterd in de Ecuadoraanse ambassade in Londen, ook al illegaal en een misdaad vanjewelste…..
Als je het mij vraagt, gezien het voorgaande, is het zeker dat Julian uitgeleverd zal worden, waarbij de rechters in feite een politieke uitspraak zullen doen en waarbij ze Assange uitleveren aan een land dat hem zelfs heeft willen vermoorden……. De belofte dat men Julian Assange humaan zal behandelen zijn door dezelfde aanklagers van de VS onderuitgehaald, daar ze stellen dat mocht de situatie van zijn gevangenhouding daartoe leiden, men Julian wel zo zal behandelen……
Hieronder is een uitstekend artikel van Caitlin Johnstone over deze zaak opgenomen, waarin ook zij wijst op de overduidelijke tegenstrijdigheden van het handelen van de VS in deze en alle smerige feiten over de VS die door het proces tot uitlevering hebben opgeleverd…..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
The
US appeal of a British court ruling on the Assange extradition case has
concluded, and the judges will probably not have a decision ready until at least January—a
full year after the extradition was denied by a lower court. Assange,
despite being convicted of no crime, will have remained in Belmarsh
Prison the entire time.
During that time the judges will be weighing arguments they’d heard about the cruel nature of the US prison system, which formed a major part of the reasoning
behind Judge Vanessa Baraitser’s rejection of the US extradition
request. They’ll be considering the draconian policy of Special
Administrative Measures, whose victims are cut off
from human contact and from the outside world. They’ll be considering
the brutality of the supermax ADX facility in Florence, Colorado whose
inmates are kept in solitary confinement for 23 hours a day, and where Assange could easily wind up imprisoned despite the prosecution’s flimsy assurances.
Assange
probably never set out on this journey with the goal of calling
attention to the abuses of the US prison system as his foremost
priority, but, as is so often the case with anything his journey
touches, those abuses keep getting pulled into the light of public
awareness anyway. His case is now no longer just about press freedom, US
war crimes, corrupt governments collaborating to stomp out inconvenient
truth tellers, and the malfeasance of US alphabet agencies, but about
the abusive nature of the US prison system as well.
If
Assange he is extradited and found guilty of publishing classified
material it will set a legal precedent that will effectively end
national security reporting. By Chris Hedges in Washington, D.C…. consortiumnews.com
And
this is a big part of what I find so endlessly captivating about the
life of this extraordinary individual. No matter what he’s doing, no
matter where he is, no matter how beaten down and silenced and
immobilized they may appear to have him, his life keeps exposing things.
Keeps bringing things into the light.
It’s
been a constant throughout his life as near as I can tell, from when he
was a young man using his technical prowess to help Australian police bring down distributors of online child pornography
in the mid-nineties. This curious impulse to bring what is hidden in
the dark out into the light where it can be seen is what gave birth to
WikiLeaks and all the major revelations about the criminality and corruption of the powerful which resulted from its publications.
And
as paradigm-shattering as those many bombshell revelations were, they
were arguably small potatoes compared to the criminality Assange exposed
by simply standing his ground until the most powerful institutions in
the world conspired to drag him from the Ecuadorian embassy and lock him
in Belmarsh Prison for telling the truth.
Assange created an innovative publishing platform which allowed whistleblowers to upload files anonymously on the premise
that corrupt power needs to be able to communicate secretly in order to
operate efficiently. Corrupt power responded by silencing,
immobilizing, isolating, imprisoning and torturing him. In so doing,
corrupt power exposed itself and its true nature far more than any
WikiLeaks drop ever could.
Since
Assange’s imprisonment there’s been a jaw-dropping deluge of
revelations about the malfeasance of the power structures which rule
over us which could not have been exposed to such an extent in any other
way.
It
was revealed that the US power alliance will openly jail journalists
for telling the truth with as much brazenness and despotism as any other
tyrannical regime, giving US-targeted nations the ability to rightly call out the hypocrisy of Washington’s concern trolling about human rights.
Hua Chunying 华春莹 ✔
@SpokespersonCHN
China government official
If the #US truly defends freedom, why won’t they allow others to tell the truth when they are making up lies? Why has Mr. #Assange been thrown in prison after being forced to shelter in the #Ecuadorian Embassy in London for 7 years?
It
was revealed that because he inconvenienced the most powerful
government in the world, Assange has been subjected to abuses which amount to psychological torture according to a UN special rapporteur on torture.
It was revealed that the CIA plotted to kidnap and assassinate
Assange, an earth-shaking discovery we wouldn’t have been able to
confirm for decades under normal circumstances, but due to a miraculous
combination of partisan feuding and their frantic compulsion to silence
him it was confirmed just a few short years after the fact.
It was revealed that the western news media are so propagandistic and morally bankrupt that they will viciously smear a dissident journalist
for years to manufacture consent for his arrest and imprisonment, and
then act completely guiltless when the most powerful government on earth
works to extradite him into its dungeons.
And
now we’re seeing the same US government which has been plotting this
man’s destruction and even death for many years humiliating itself by hilariously trying to argue
that he would be safe under their care, just so they can get their
claws into him. Like Count Olaf in Lemony Snicket’s A Series of
Unfortunate Events taking on whatever disguise might allow him to nab
the Baudelaire orphans.
Caitlin Johnstone
@caitoz
The Assange Persecution Is Western Savagery At Its Most Transparent
The Assange Persecution Is Western Savagery At Its Most Transparent
The
first day of the US appeal of the Julian Assange extradition case saw
grown adults arguing in a court of law that the US government could
guarantee that it would not treat the WikiLeaks founder…
caitlinjohnstone.substack.com
800 likes
440 people are talking about this
The
more they come after him, the more damage they do to themselves. It’s
like Assange is standing in a beam of sunlight surrounded by vampires,
and every time they reach in to grab him they wind up disintegrating
their own limbs.
Their
old tactics never seem to have the intended effect. The harder they
struggle to keep him from being able to expose their crimes, the more of
their own criminality they reveal.
It always reminds me of the lyrics to that Johnny Cash song:
“Well you may throw your rock and hide your hand, workin’ in the dark
against your fellow man/ But as sure as God made black and white, what’s
done in the dark will be brought to the light.”
And
the struggles of our world today really do seem to come down to a
battle between light and darkness. I say this not in any kind of
mystical or metaphysical sense, but in the sense that there are on all
levels forces which wish to bring the unseen out of hiddenness and
forces which have a vested interest in keeping things hidden.
On
the global level there are vast power structures which have a vested
interest in keeping their misdeeds out of public attention and making
sure we all remain confused and misinformed
about what’s really going on in the world. On a sociological level
there are individuals who have a vested interest in keeping their
personal actions out of the light and preventing anyone from clearly
seeing what they’re really up to. On an internal level we’ve all got
subconscious forces at play within ourselves whose existence depends on
avoiding the light of conscious perception.
And
on every level there’s a struggle to bring those things into the light.
On a global level there are forces working to expose the corruption and
tyranny of ruling power structures. On a sociological level there are
forces working to expose liars, manipulators, abusers, crooks and
psychopaths. On an internal level there are always forces working to
bring the endarkened aspects of ourselves into consciousness.
It’s
a struggle that’s happening on every level of our species, and Julian
Assange seems to be one of the very brightest points in that struggle.
It
appears to be a very reliable principle of the human condition that if
you firmly and sincerely resolve deep within yourself to desire truth
above all else and to seek it at all cost, it causes everything your
life touches to move into the light: the good, the bad, and the ugly.
Hidden psychological tendencies become seen, understood and resolved.
Abusive family dynamics, manipulative behavior patterns and everything
untruthful around you and in you all starts to move into the spotlight.
Some relationships end, others deepen. It upends your world while
grounding you in something far more meaningful than the sources in which
you’d formerly sought stability.
This
movement into truth can be devastating, humbling, humiliating or
downright terrifying, and sometimes all of them at once, because it’s a
relinquishing of control and a surrendering to whatever’s true, no
matter what that turns out to be, no matter how insecure or embarrassed
or inadequate it might make you feel at first. But looking back there’s
an immediate understanding that you wouldn’t have had it any other way.
I
don’t know Julian Assange personally, but I suspect he may have signed
an internal contract like this at some point in his life. The desire for
truth, come what may, whatever the cost, whatever the consequences.
Whether he did or did not, that has been the result of the luminescent
path his journey has blazed through humanity during his time on this
planet. And the world is a much better place for it.
_______________________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
‘Bellingcat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!‘
Daarmee heeft Bellingcat in feite aangetoond een denktank te zijn en
dan durft Bellingcat te beweren dat het een onafhankelijk orgaan is;
ach dat zegt genoeg over dit smerige propagandaorgaan, dat wordt
geroemd in de reguliere westerse media….. (en dat zegt op haar beurt
weer genoeg over die zogenaamde onafhankelijke media!!)
‘CNN met nog smeriger lastercampagne tegen Julian Assange‘ Met aandacht voor de schadelijke gijzeling van kunstschatten uit De
Krim door Nederland…… (en zie de links in dat bericht over de
schunnige behandeling van onderzoeksjournalist Julian Assange, die
intussen al meer dan 2,5 jaar in eenzame opsluiting zit [/////], een
vreselijke manier van geestelijke foltering die bovendien een negatief
effect heeft op de fysieke gezondheid……)
Het kan je bijna niet ontgaan zijn, de Chinese jagers en bommenwerpers die over Taiwan zouden hebben gevlogen, nepnieuws (fake news) dat door alle westerse media werd gebracht, je weet wel dezelfde media die niet kunnen stoppen met het verzoeken om censuur op de sociale media, juist vanwege nepnieuws en andere desinformatie…..
Taiwan heeft haar gebied op een belachelijk grote, internationaal niet erkend gebied geclaimd, gebied dat zich zelfs tot in bijna China voortzet…. Journalisten met kennis over China en Taiwan moeten dit weten en dat geldt ook voor degenen die werken voor alle reguliere westerse (massa-) media, echter men schijnt het belangrijker te vinden om de oorlogstrom te roeren en China te demoniseren, wat zover gaat dat men zich in die media nu al achter een oorlog over Taiwan tegen China heeft geschaard……
Het is al zo zot dat de VS troepen in Taiwan traint om zich te kunnen weren tegen ‘Chinese agressie’. In een Twitterbericht stelt Ian Goodrum dat begin deze maand marineschepen van 6 landen de Zuid-Chinese Zee zijn binnengevaren, schepen van landen aan de andere kant van de wereld…… In een volgende zin stelt Goodrum dat er wordt bericht dat Chinese oorlogsvliegtuigen over de door Taiwan ten onrechte geclaimde lucht defensie zone zijn gevlogen een zone die internationaal niet wordt erkend…. Daarop vraagt Goodrum: en raad eens welk van de 2 onderwerpen de media haalde? (zoals je zal begrijpen het laatste bericht over de Chinese luchtmacht, inclusief de leugen over het Taiwanese luchtruim)
De media en politiek draaien de boel volledig om en beschuldigen China van agressie tegen Taiwan, terwijl juist het westen de boel keer op keer op scherp zet en dat in een gebied waar het westen niets te zoeken heeft…… De boel op scherp zetten zoals de NAVO onder VS opperbevel de ene na de andere militaire oefening houdt langs de westgrens met Rusland, is datzelfde bondgenootschap af en aan bezig met oefeningen langs de territoriale wateren en het luchtruim van China…… Verder heeft de VS rond de 400 militaire bases rond de Oostelijke grenzen van China….. (China zou eens moeten proberen om zelfs maar één militaire basis in Mexico of Canada te bouwen…..)
De VS, Australië en Groot-Brittannië zijn zelfs een nieuw militair pact aangegaan, AUKUS, geheel gericht tegen China…..
Op 9 oktober jl. besteedde Caitlin Johnstone een artikel over deze zaak, waarin ze o.a. stelt dat oorlogshitsers als het aankomt op oorlogsvoering tegen een niet aan de VS gehoorzaam land, er in de media altijd Hitler bij halen als voorbeeld, alsof China na Taiwan te hebben ingelijfd, ze door zullen gaan en andere landen zal aanvallen en annexeren (beter had ze het Japan van voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog als voorbeeld genomen)…..
Overigens dient nog opgemerkt te worden dat Taiwan in feite bij China hoort (in feite is dat door het westen erkend, daar men in 1971 Taiwan uit de VN Veiligheidsraad heeft gezet en daarvoor in de plaats China heeft toegelaten). In de kop van haar artikel stelt Caitlin dat iedereen die achter het oorlog voeren staat voor Taiwan een maffe idioot is en daar is geen woord Spaans in te ontdekken!! Zeker als je bedenkt dat zo’n oorlog onherroepelijk een oorlog met gebruik van kernwapens zal zijn, ofwel Wereldoorlog III (WOIII), immers de VS heeft meermaals gesteld dat het het eerste gebruik van kernwapens niet uitsluit, terwijl de kernwapens tot voor een jaar of 7 werden gezien als afschrikkingswapen dat alleen ingezet zou worden als de tegenpartij dit zou doen…… (de VS heeft niet voor niets kernwapens ontwikkeld voor het slagveld [beter: slachtveld] ofwel voor inzet op een beperkt gebied, alsof een tegenpartij die door de VS [en haar NAVO-partners] wordt aangevallen en zoals China en Rusland intercontinentale raketten met kernkoppen heeft, deze niet zal inzetten…..)
Opvallend ook het staatje dat Caitlin gebruikt voor het hersenspoelen van VS burgers t.b.v. een oorlog tegen China mocht dat land Taiwan proberen in te nemen, waar het percentage voorstanders steeg van 19% in 1982 tot 52% juli dit jaar >> kortom dit hersenspoelen heeft wel degelijk veel effect en daarvoor zijn niet alleen politici verantwoordelijk maar vooral de reguliere (massa-) media in de VS, waar elke onafhankelijke berichtgeving voor het leeuwendeel vaarwel is gezegd……. Overigens ook hier doen de media maar al te graag mee aan dit hersenspoelen met oorlogspropaganda, met dank aan Donald Trump >> toen hij zijn handelsoorlog tegen China begon, had men nog wat voorbehoud in de rest van het westen en zelfs in de VS, maar tegen het eind van diens regeringsperiode was het overgrote deel van de westerse media en politiek overstag gegaan en deed men vrolijk mee met het demoniseren van China……
Het meest lullige van al is wel dat ondanks dat de situatie nu veel ernstiger is dan in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw, er i.t.t. tot destijds er nu amper mensen in het westen de straat opgaan om te demonstreren tegen de westerse agressie langs de grenzen van Rusland en China en dat door het westen dat o.l.v. de VS alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord in het Midden-Oosten, Afghanistan en Afrika….. Al heeft dat ongeïnteresseerd toezien veel te maken met het hiervoor aangehaalde hersenspoelen van de bevolking met anti-Chinese propaganda…..
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Taiwan has been in the news a lot lately, and it’s really bringing out the crazy in people.
The mass media have been falsely reporting that China has been encroaching on Taiwan’s “air defense zone”, which gets stretched into the even more ludicrous claim that China “sent warplanes flying over Taiwan”. In reality Chinese planes simply entered an arbitrarily designated area hundreds of miles from Taiwan’s coast it calls its “Air Defence Identification Zone”, which has no legally recognized existence
and contains a significant portion of China’s mainland. This is likely a
response to the way the US and its allies have been constantly sailing war ships into disputed waters to threaten Beijing.
As Moon of Alabama reports,
US warmongers inflamed this non-controversy even further by feeding a
story to the press about the already public information that there are
American troops in Taiwan training the military there, citing “concern”
about the danger posed by China.
Ian Goodrum
@isgoodrum
This past weekend, warships from six countries entered the South China Sea. Nearly all came from the other side of the world.
Chinese aircraft also briefly entered the “Taiwan ADIZ” — an air defense zone unrecognized by international law.
Guess which event is trending?
2,034 likes
566 people are talking about this
Now headlines are blaring about President Tsai Ing-wen responding to this non-event with the announcement that Taiwan will “do whatever it takes to defend its freedom and democratic way of life.” Former Australian Prime Minister Tony Abbott just visited Taipei to advocate that “democracies stand shoulder to shoulder” with Taiwan against China. The CIA has announced the creation
of a new spy center that will focus solely on China, which CIA Director
William Burns says will “further strengthen our collective work on the
most important geopolitical threat we face in the 21st century: an
increasingly adversarial Chinese government”.
A recent poll says that now more than half of Americans
would support sending US troops to defend Taiwan from an invasion by
the mainland, plainly the result of the aggressive propaganda campaign
that has greatly escalated public hysteria about China. In Australia the mass media are cranking out unbelievably insane 60 Minutes episodes ridiculously pushing the idea that China may attack Australia and that Australians should be willing to go to war to protect Taiwan. I’ve been having many disturbing interactions
with people online who emphatically support the idea of the US and its
allies going to war with China over Taiwanese independence.
This is clearly nuts, and anyone who buys into this line of thinking is a brainwashed fool.
This
isn’t some kind of complicated anti-imperialist issue, and it has
nothing to do with which side you take in the debate over what
government Taiwan belongs under. The US and its allies engaging in a
full-scale war with nuclear-armed China over Taiwan is a prospect that
should be vehemently opposed out of simple, garden variety
self-preservation.
Obviously
if Beijing decides to launch a military assault on Taiwan in its bid to
reunify China that would be a terrible thing which would cause a lot of
suffering. I don’t think that will happen unless western powers push
Taipei into declaring independence or otherwise upset the delicate
diplomacy dance in some major way, but if it does happen under any
circumstances that would be awful.
But
Taiwanese independence is not worth fighting a world war that could
kill millions, and potentially billions if things go nuclear. This
should be extremely obvious to everyone.
ian bremmer ✔
@ianbremmer
% of Americans who favor the use of US troops if China invaded Taiwan — going up up up
War
proponents will reference Hitler, as they literally always do whenever
there’s talk of war against someone the United States doesn’t like,
arguing that China taking Taiwan would be like the Nazis invading Poland
after which they’ll just keep invading and conquering until they are
stopped. But there’s no evidence that China has any interest in invading
Japan, much less Australia, still less everyone else, or that it has
any ambitions on the world stage beyond reunification and securing its
own economic and security interests.
The
idea that China wants to take over a bunch of foreign lands, make you
live under communism and give you a social credit score is the same kind
of foam-brained bigoted othering which told previous generations that
Black men want to take over your neighborhood so they can have sex with
your wives. It’s the sort of belief that can only find purchase in an
emotionally primitive mind that lacks the ability to put yourself in
someone else’s shoes and understand that not everyone wants what you
have.
The
jarring amount of pushback I’ve been getting for my very sane and
moderate position that we should not be willing to start World War Three
between nuclear powers over Taiwanese independence makes it abundantly
clear that many people don’t truly understand that starting a war means
you have to actually send actual human beings to go fight that war. All
the big brave warrior men bloviating about the need to stand up to China
know they’ll never find themselves on the front line of that conflict
because they’re too old, but they’ll happily send my kids and the kids
of countless of other mothers to go and fight in it. It’s like a video
game or a movie to them.
Propaganda
has made us so compartmentalized and detached from the realities of the
horrors of war. If people could really see what war is and what it
does, truly grok deep down in their guts how their own governments are
inflicting those horrors on people right now, they’d fall to
their knees in anguish and never again advocate for such things. No sane
person would support a war of this scale if they truly understood what
it would mean.
__________________________
My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
Hier nog wat voorbeelden van grootschalige VS terreur: ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘
Dit tot het jaar 2000, wat betreft deze eeuw zijn er intussen meer dan 5
miljoen moorden aan toegevoegd, moorden begaan door de
VS en NAVO-lidstaten, inclusief Nederland (waar terreurorganisatie NAVO
onder opperbevel
stond en staat van de VS…)….
Corporate Accountability is een petitie gestart tegen de lobby van bedrijven die regeringen als die van de VS, Groot-Brittannië, de EU en Australië in de hand hebben en daarbij de komende klimaattop COP26 die over een paar dagen in Glasgow van start gaat, kunnen saboteren met flauwe kul als ‘net zero’ beloften, ofwel doorgaan met de uitstoot van broeikasgassen gemengd met giftige stoffen, door de afvang van die uitstoot en deze ondergronds op te slaan. Onderzoeken laten zien dat dit niet werkt en dat daarbij komende generaties te maken kunnen krijgen met grootschalig weglekken van deze gassen…..
Jammer dat Corporate Accountability Australië niet noemt daar de laatste weken is uitgelekt dat dit land, samen met andere landen, heeft ingezet op het saboteren van COP26….* Deze klimaattop zou daarmee de zoveelste misser worden, waar eerdere klimaattoppen als die van Parijs en Madrid zelfs zo werden ‘belobbyd’ dat de resultaten uiterst bedroevend waren, dit bijvoorbeeld met vertegenwoordiging en lobby van de grote oliemaatschappijen die voor 95% van de tijd mochten deelnemen aan de vergaderingen en de milieugroeperingen amper 5% van de tijd mochten aanzitten bij de besprekingen……. Ofwel degenen die de wereld, ons aller thuis, naar de kloten helpen mochten voor vrijwel de volledige tijd deelnemen aan de besprekingen en daarmee hun invloed verzilveren, terwijl de beschermers van ons aller thuis amper mochten deelnemen, om over de zeer geringe invloed die ze daarmee uitoefenden op deze toppen nog maar te zwijgen…..
Waar ook weinig aandacht voor is, is het feit dat jaarlijks meer dan 8 miljoen mensen overlijden aan de gevolgen van lange blootstelling aan luchtvervuiling, terwijl de weergerelateerde rampen aangejaagd door de klimaatverandering ook steeds meer slachtoffers eisen…. Zaken die klimaatsceptici totaal onberoerd laten……
Verder moet je niet vergeten dat deze klimaattop als die van voor de Corona-uitbraak zelf een fikse aanjager is van de klimaatverandering, dit vanwege het transport van de deelnemers naar die top, meestal met het vliegtuig……
Voorts zijn er nog de feiten dat men het effect van oorlogsvoering, militaire oefeningen en de invloed op het klimaat door de intensieve veeteelt en landbouw nooit heeft meegenomen op deze klimaattoppen, terwijl dit onevenredig grote aanjagers zijn van de klimaatverandering……
Hoorde vanmorgen dat Shell in aanloop van COP26 plots komt met de belofte dat het bedrijf in 2030 ‘nog maar de helft’ wil uitstoten van wat het in 2015 uitstootte…… Hetzelfde jaar dat Shell beloften deed op de klimaattop van Parijs (COP21), mooie praatjes en beloften, terwijl later bleek dat Shell deze beloften op minstens 8 punten had gebroken……** Te vergelijken met de reclame campagne van deze koninklijke wereldvernietiger voor deelname aan een Noordzee windmolenpark in Schotse wateren, maar waarin uiteraard niet werd verteld dat Shell een vergunning had aangevraagd en heeft gekregen voor het boren naar gas en olie en ook dat in de kustwateren van Schotland……. Het is dan ook duidelijk dat Shell de belofte heeft gedaan die vanmorgen wereldkundig werd gemaakt, om de deelnemers aan COP26 alvast te masseren (ook dat is een smerige vorm van lobbyisme….)….. Als er één oliemaatschappij is die niet is te vertrouwen is het Shell wel***, ik wil dan ook graag de leus van Shell aanhouden die ze doen in bedrieglijke spotjes, maar dan iets aangepast, dus niet (Shell:) Go Well, maar: Shell Go to Hell!! (en neem alle aandeelhouders maar mee, zoals ons koningshuis!!)
Lees en teken de petitie ajb en geeft het door, laat regeringsleiders en andere deelnemers aan COP26 weten dat men eindelijk voor de bevolking en de aarde moet kiezen en niet voor de belangen van grote bedrijven!! (en het argument dat daardoor banen kunnen sneuvelen is uiterst vals, als de aarde zo goed als onbewoonbaar is gemaakt zal er nog amper werkgelegenheid overblijven!!)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Tell the U.S., U.K., and EU: side with people, not polluters, at the global climate talks!
In
just a few days, the U.N. global climate talks will begin. And while
these annual talks were postponed last year because of the global
COVID-19 pandemic, they are moving forward this year, despite the vast
global inequity to vaccine access. That means that Big Polluters, and
the primarily Global North governments that do their bidding, like the
U.S., U.K., and EU, will be at this meeting in force. Meanwhile, many
Global South delegates, activists, and the people dealing with the
biggest impacts of the climate crisis will not be able to attend.
Earlier today, we hosted a virtual press conference1
featuring climate movement leaders and elected officials from Africa,
Latin America, Europe, and the U.S. They unveiled new hard-hitting
research showing how Big Polluters are pulling the strings ahead of the
U.N. climate talks.2 And they shared high-impact,
people-centered, just solutions for addressing the climate crisis that
governments attending the upcoming talks need to hear.
This year at the global climate talks, many of the
communities disproportionately impacted by COVID-19 and the climate
crisis will not be represented, while the wealthiest, whitest, and most
polluting nations and entities (like Big Polluters) will be even more
disproportionately represented than they usually are.
“Net zero” pledges give polluters and polluting countries a free pass to
continue extracting fossil fuels, emitting methane, and destroying
rainforests.
*** Zo wisten de topgraaiers van Shell uit eigen onderzoek al eind 80er jaren van de vorige eeuw dat de verbranding van fossiele brandstoffen de oorzaak is van de toen al als snel bekend staande klimaatverandering….. Men heeft het rapport van het onderzoek nog een paar jaar aan het voortgezet onderwijs doen toekomen, maar besloot het daarna in een diepe donkere kluis op te bergen en ‘wetenschappers’ te betalen om de uitkomstenb van het onderzoek te ontkennen…… Eenzelfde manier van doen die Exxon en Total in de 70er jaren van die eeuw hanteerden, ook zij wisten uit eigen onderzoek hetzelfde en zonder dit aan iemand te laten zien, meteen opgeborgen op een bijzonder donkere plek, waarna ook zij wetenschappers betaalden om hetzelfde te doen: ontkennen dat de mens verantwoordelijk is voor de snelle klimaatverandering….. De verantwoordelijke top van Shell, Exxon en Total zouden als ze nog leven moeten worden vervolgd voor massamoord, maar ook de CEO’s en managers die na hen het stokje overnamen, immers zij moeten op de hoogte zijn geweest van die onderzoeken en hebben niets anders gedaan dan doorgaan met het vernietigende werk……
‘COP26: Nederlandse overheid steunt fossiele industrie met € 17,5 miljard per jaar‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) Kortom
wij mogen betalen voor de vernietiging van ons thuis: de aarde en dan durven de
reguliere media in ons land Rutte 3 het groenste kabinet ooit te noemen, terwijl dit nog maar het spreekwoordelijke topje is van de ijsberg…….
Over fake news (nepnieuws) gesproken!!
‘Rutte (VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te helpen……‘ Wateroverlast
als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn waardeloze
kabinet de oliemaatschappijen jaarlijks steunen met 8,3 miljard euro!!
Intussen blijkt dit 17,5 miljard euro te zijn, zie de derde link in
deze rij (van boven), die begint met: COP26: Nederlandse, enz………..
‘‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ En ja ‘ons’ koningshuis verdient aan de opwarming van de aarde en
daarmee aan de luchtvervuiling die alleen in Nederland jaarlijks aan
18.000 mensen het leven kost en dat jaren eerder, meestal na een akelig
ziekbed, dezelfde luchtvervuiling die ervoor zorgt dat jaarlijks een
groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt…… ‘Goed hè?’
Het is bijna niet te geloven: PostNL voert geen postzegel prijsverhoging door, ondanks dat het onzalige demissionaire kabinet Rutte 3 daar toestemming voor gaf…… PostNL heeft met haar prijsverhogingen, het sluiten van postkantoren, het verwijderen van een groot aantal brievenbussen en inlevering van dagen waarop de post wordt bezorgd de postbezorging in Nederland flink uitgekleed, ofwel velen gebruiken de post niet eens meer…… (wat betreft de postbezorging: let maar op als je dagelijks post zou moeten ontvangen, je die op een bepaalde dag buiten de maandag niet ontvangt, de maandag is de officiële dag waarop er geen post meer wordt bezorgd)…….. Dit was dan ook de bedoeling, ondanks dat Verhagen en destijds VVD minister Kamp de Belgische postbezorger Bpost buiten de deur hebben gehouden met het argument dat de postbezorging een te belangrijke dienst is om over te laten nemen door een buitenlandse partij….. Terwijl men de postmarkt eerder privatiseerde >> juist een tegenovergestelde van de woorden die hare kwaadaardigheid Verhagen en zijne VVD hufterigheid Kamp gebruikten…..
Ook de postkantoren, eens ons aller bezit en voor de privatisering met ons belastinggeld gerenoveerd, heeft de voorloper van PostNL zoals gezegd van de hand gedaan, hoe bedoelt u: de postbezorging is een te belangrijke dienst om over te laten aan een bedrijf buiten Nederland??!!! Deze overname en verkoop werden voor het grootste deel gedaan door door de voorlopers van PostNL: t.w. TPG Post en TNT post, als PostNL afgebeeld met een kroontje, ofwel een koninklijk bedrijf, anders gezegd ‘koning’ (ha! ha!) Willem Alexander heeft er geen probleem mee dat de post wordt uitgekleed en de medewerkers worden uitgebuit….. ‘Héééél koninklijk…..’
Het voorgaande, dus de belangrijkheid van postbezorging, is alweer totaal in tegenspraak met het gevoerde sterfhuisbeleid van PostNL zoals hiervoor beschreven…… Bpost is een bedrijf dat in tegenstelling tot PostNL niet afhankelijk is van aandeelhouders, bovendien is het een bedrijf dat middels innovaties haar postbodes aan het werk houdt, het is zelfs zo zot dat Bpost de door PostNL ontslagen postbodes een baan in België aanbood, inclusief huisvesting….. PostNL ontsloeg haar postbodes en creëerde een nieuwe functie: postbezorgers, mensen die geen fluit verdienen en erger nog PostNL nam mensen met ‘een vlekje’ in dienst, mensen die eigenlijk thuishoren in sociale werkplaats en krijgt daarvoor subsidie van de overheid!!! Ofwel een beursgenoteerd bedrijf dat subsidie ontvangt, hoe ziek wil je het hebben??!!! Overigens ook veel andere bedrijfstakken krijgen kapitalen aan subsidie, zo krijgt de steenrijke fossiele industrie maar liefst 17,5 miljoen euro Nederlandse subsidie op jaarbasis!!! Subsidie waar wij voor moeten betalen middels de belastingen…..)
Nu dus voor het eerst in vele jaren geen verhoging van de postzegelprijs en daar zijn de aandeelhouders niet blij mee…… Eén en ander heeft alles te maken met de hernieuwde belangstelling voor postbezorging door de Coronamaatregelen vorig jaar en niet door innovaties van dit waardeloze bedrijf….. De postzegelprijs was in 2010 nog € 0,44 (eurocent), deze is intussen met meer dan 100% gestegen tot € 0,96 nu….. Een schande van giga proporties, mede te danken aan de lamlendige kabinetten Rutte en topgraaier Herna Verhagen, die ondanks dat ze haar personeel uitbuit, jaarlijks zelf naar huis gaat met 1,4 miljoen euro!!! Het is een wonder dat er nog zoveel mensen gebruikmaken van de post, al gaat het vooral om ouderen, des te lulliger ook dat de brievenbussen voor een fiks deel zijn verwijderd en veel ouderen van anderen afhankelijk zijn om hun brieven en kaarten op de bus te doen….. Overigens dient nog opgemerkt te worden dat ook de tarieven voor aangetekende post giga in prijs zijn gestegen…..
PostNL heeft een dochter: Netwerk VSP dat reclame drukwerk rondbrengt,
dit laat Verhagen doen door schoolkinderen, ofwel nog goedkoper dan het
al door PostNL uitgebuite personeel, bovendien is dit werk wat de
postbezorgers er makkelijk bij kunnen doen*, maar ja dat vinden topgraaier Verhagen
en de rest van de dik betaalde top te duur, ook al verdient dat personeel het veel te lage minimumloon……
Topgraaier Verhagen is zo onbeschoft dat ze het gore lef heeft om met haar waanzinnig hoge inkomen zich uit te spreken tegen het verhogen is van het minimumloon naar € 14,– per uur……. Dit en het voorgaande over deze kwaadaardige trut geeft ten overvloede nog eens aan dat ze een (inhumane) psychopaat is……….
Het hieronder opgenomen artikel heb ik overgenomen van DeBeurs.nl. (het commentaar bij de foto is van mijn hand, zoals je waarschijnlijk al zou hebben begrepen)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
‘PostNL hield al rekening met ongewijzigde postzegelprijs’
(Hare kwaadaardigheid, oplichter en slavendrijver Herna Verhagen, Ap)
(ABM FN-Dow Jones) PostNL voert geen veranderingen door in de
postzegelprijs in 2022, maar dit is al opgenomen in de doelen voor 2024.
Dit stelde analist Marc Zwartsenburg van ING donderdag.
Zwartsenburg voorzag al een negatieve koersreactie op de gemiste kans
om de prijzen te verhogen. Desondanks is de analist van mening dat de
markt nog niet de hogere volumes in 2020/2021 heeft ingeprijsd en
daarmee uitgaat van een te lage startbasis als compensatie. “De
verwachtingen zijn nog steeds erg terughoudend voor de komende jaren
[en] liggen ver onder de eigen doelen voor 2022/2024”, aldus de analist.
Zwartsenburg merkte op dat het aandeel PostNL er de afgelopen tijd er
al niet goed bij lag. “De impact [van de ongewijzigde postzegelprijzen]
zal uiteindelijk waarschijnlijk beperkt zijn.”
ING heeft een koopadvies op PostNL met een koersdoel van 5,80 euro. Het aandeel daalde vanochtend met 2,5 procent tot 3,83 euro.
Bron: ABM Financial News
===============================
* Immers Post NL klaagt er altijd over dat de
postbezorging verder terugloopt, al is dat één op één te danken aan het
schunnig gevoerde sterfhuisbeleid van PostNL zelf….
Uit een bericht van Humane Society International (HSI) werd mij duidelijk dat men op de klimaattoppen tot nu toe niet eens rekening heeft gehouden met de uitstoot van de intensieve veehouderij, dacht even dat ik van m’n stoel donderde…..*
Volgens HSI worden er in de intensieve veehouderij wereldwijd jaarlijks meer dan 88 miljard dieren gehouden en vermoord….. Deze enorme veestapel is goed voor een uitstoot van CO2 die gelijk zou zijn aan alle weg-, lucht- en watervervoer over onze aarde en dan moet daar nog een gigantische hoeveelheid uitstoot met methaangas aan worden toegevoegd, let wel: methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2….. Ter vergelijking in de EU produceert de intensieve veehouderij jaarlijks meer CO2 uit dan alle autoverkeer opgeteld in datzelfde gebied…… Wat betreft de intensive veehouderij is het kleine Nederland goed voor het jaarlijks groot martelen van 600 miljoen dieren, waarvan er zo’n 500 miljoen in Nederland worden vermoord in slachthuizen en dat maar al te vaak na walgelijke martelingen……
Het is dus als met een andere grote uitstoter: oorlogsvoering en militaire oefeningen, waarover men ook nooit heeft gesproken op internationale klimaattoppen…… Deze 2 geven al aan dat de klimaattoppen als die van Parijs en Madrid in feite oplichterij zijn van de wereldbevolking: men doet net of het ernst is als het om het klimaat en de luchtkwaliteit gaat, maar intussen geeft men er geen donder om….. Neem ook de meer dan belachelijke beslissing van het kabinet Rutte 3 om de nieuwe kolencentrales pas in 2030 te sluiten, terwijl men daar intussen nog meer vervuilt dan eerder door het verbranden van hout, wat nog een fractie smeriger is dan het stoken van steenkool……. (PvdA oplichter Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie, de joker van de ‘green deal’, propageert het verbranden van hout als biomassa, wat meteen veel zegt over die ‘green deal….’)
Tel daarbij op dat de vertegenwoordiging van de oliemaatschappijen voor 95% van de tijd mogen deelnemen aan deze klimaattoppen, terwijl milieugroepen amper 5% van de tijd mogen deelnemen aan de gesprekken en je weet dat we met z’n allen een enorm oor aangenaaid krijgen……
De situatie is echter zo ernstig dat de doden van de Coronacrisis erbij in het niet vallen, zo sterven er jaarlijks alleen aan luchtvervuiling meer dan 8 miljoen mensen wereldwijd en zullen 150 miljoen mensen het leven verliezen als de wereldtemperatuur met een halve graad Celsius stijgt…… Kortom de politiek en grote bedrijven mogen niet langer wegkijken, we moeten de politici en CEO’s erbij houden en hen bij wijze van spreken aan de oren naar het spreekgestoelte slepen waar ze hun excuus moeten aanbieden en de gelofte moeten doen om per direct actie te ondernemen tegen de luchtvervuiling en idem om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen….
Het beste is uiteraard om deze politici met een ferme schop onder de reet op straat te schoppen en zelf het heft in eigen hand te nemen, immers als we moeten wachten op actie van de huidige politici, vrees ik dat we kunnen wachten tot sint juttemis, samen met de CEO’s van grote bedrijven zou een instituut als het Internationaal Strafhof (ICC) deze figuren bij bedrog inzake luchtvervuiling en klimaatverandering moeten berechten, immers deze CEO’s en politici zijn nu al verantwoordelijk voor veel te veel doden….. Kan het ICC meteen de welgestelden berechten die zich met de verspilling van tonnen aan CO2 de ruimte in laten schieten om een paar minuten op de aarde neer te kunnen kijken, hetzelfde geldt natuurlijk voor figuren als Jeff Bezos, Elon Musk en Richard Branson die e.e.a. mogelijk maken.
Lees en teken de petitie ajb en wijs de wereldleiders en de grote bedrijven op de verantwoording dat een klimaatakkoord niet alleen werkelijk een verschil zou moeten maken, maar zeker niet kan zonder aandacht te besteden aan twee van de grootste uitstoters van broeikasgassen: de intensieve veeteelt, oorlogsvoering en de militaire oefeningen die wat betreft de NAVO bijna het hele jaar doorgaan (langs de grenzen van Rusland en de territoriale wateren van China), en oh ja: zegt het voort!! (al was het alleen maar zodat deze oplichters over een aantal jaren niet kunnen zeggen dat ze het niet hebben geweten of met het meer dan schandelijke excuus komen: met de kennis van nu >> je weet wel excuses die VVD aartsleugenaar en premier Rutte maar al te vaak heeft gebruikt, zonder daarvoor bij verkiezingen te worden gestraft…….)
Jammer dat HSI niet wijst op oorlogsvoering en de oefeningen daarvoor, evenals het effect van luchtvervuiling op de volksgezondheid en door de klimaatverandering optredende weergerelateerde rampen, al zijn daarvoor al andere petities ingediend……
Tot slot nog het volgende voor klimaatsceptici: Exxon en Shell en naar nu blijkt ook Total wisten uit eigen onderzoek al in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw, dat de snelle klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen, ofwel door de menselijke hand….. (zie voor die wetenschap bij Total de link over de 17,5 miljard euro subsidie van de Nederlandse overheid voor de fossiele industrie en zie ook de links in dat bericht!!)
(On
the top right hand side of this page you can choose for a translation
in the language of your choice, first choose ‘Engels’ [English] so
you can recognise your own language [the Google translation is first
in Dutch, a language most people don’t understand, while on the other
hand most people recognize there language translated in English])
(als
je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak
die in deze
vertaalapp,
de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede
kwaliteit)
Add your name: Together, we can hold them accountable
We are eating our way to a climate crisis. More than 88 billion land animals are raised and slaughtered for food each year,
with industrial animal agriculture releasing greenhouse gas emissions
at levels on par with all cars, planes, trains and boats around the
world combined. With you by our side, we’re working to end the suffering
of animals on factory farms and expose the colossal impacts of
industrialized agriculture on climate change.
Leaders around the world will soon meet at the COP26 climate change conference to discuss solutions to the climate crisis, and with your help, we are delivering the message that it’s time to stop ignoring the cow in the room. Animal
agriculture has been sidelined from climate change discussions for too
long. We need world leaders to step up to the plate and address what’s
on it.
Reducing
our consumption of animal products is one of the best ways we, as
individuals, can help animals and reduce our climate footprint. But we need world leaders to take responsibility to drive this shift further and faster.
Please
join us in showing that we can all do our part to commit to a more
plant-powered diet. It is critical that they do their part to support
and drive a transition toward a more sustainable, planet-friendly food
system. By making this shift, we can prevent the suffering of animals on
factory farms and protect the world around them.
‘Rutte (VVD premier) ‘belooft’ de wateroverlast slachtoffers te helpen……‘ Wateroverlast
als gevolg van de klimaatverandering, terwijl Rutte en zijn waardeloze
kabinet de oliemaatschappijen jaarlijks steunen met 8,3 miljard euro!! Intussen blijkt dit 17,5 miljard euro te zijn, zie de derde link in deze rij (van boven), die begint met: COP26: Nederlandse, enz………..
‘‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen‘ En ja ‘ons’ koningshuis verdient aan de opwarming van de aarde en
daarmee aan de luchtvervuiling die alleen in Nederland jaarlijks aan
18.000 mensen het leven kost en dat jaren eerder, meestal na een akelig
ziekbed, dezelfde luchtvervuiling die ervoor zorgt dat jaarlijks een
groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt……