Saoedi-Arabië heeft op verzoek van de VS intensief haar islam ideologie (en die van ISIS) verspreid…..

Weer een
geval van je gelooft je ogen niet als je het leest: de
psychopathische Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman (MBS), de
oorlogsmisdadiger die verantwoordelijk is voor de gaande zijnde
genocide op sjiieten in Jemen*, werd maar liefst 75 minuten lang
gepromoot door de Washington Post (WaPo).

Tijdens
de promotie voor deze schoft stelde deze ‘MBS’ dat de VS en andere
westerse landen Saoedi-Arabië hebben gevraagd haar vorm van islam,
het wahabisme uit te dragen in landen die banden onderhielden met de
Sovjet-Unie, ofwel als instrument te dienen tegen het
‘communisme………’

E.e.a.
nadat Saoedi-Arabië het wahabisme ging uitdragen als reactie op
Nasser, de ‘socialistische’ president van Egypte, waar de term ‘nasserisme’ haar oorsprong vond. Nasser was de Egyptische president die tijdens zijn leven (en lang daarna) immens populair was in de arabische wereld……..

In de 80er jaren leidde dit tot de samenwerking van de VS met Saoedi-Arabië in de strijd tegen door de Sovjet-Unie gesteunde linkse bewind in Afghanistan, ofwel: dit leidde tot de strijd tegen de Russische troepen in dat land……. Met deze steun werd de Taliban als strijdgroep groot (en machtig) in Afghanistan, dezelfde Taliban, die de VS met de NAVO aan de leiband nu al bijna 17 jaar lang bestrijd zonder enig succes, sterker nog: de Taliban is niet ver verwijderd van het punt waarop de oorlog begon in 2001……. Een oorlog die aan een enorm aantal burgers het leven heeft gekost (ofwel: die zijn vermoord), lullig genoeg kan je daar (althans ikzelf) geen cijfers voor vinden**, men spreekt over tienduizenden, echter dat moet intussen de 250.000 al lang zijn gepasseerd…….

Lees
hoe ook het bouwen van moskeeën en madrassa’s (islam scholen) door Saoedi-Arabië
over een fiks deel van de wereld (zie het cijfer voor te bouwen moskeeën in Bangladesh in het volgende artikel), en daarmee de verspreiding van het
fanatieke wahabisme (de ideologie van IS…) voor een groot deel is te
danken aan de VS en andere westerse landen….. Overigens bleek uit de gelekte e-mails van Hillary Clinton, dat Saoedi-Arabië de grootste sponsor is van IS…….. I.p.v. Clinton te vervolgen (ook door de reguliere massa-media) voor het niet delen van deze informatie, het niet ingrijpen op deze informatie en haar innige banden met Saoedi-Arabië, maakt men zich druk om wie de e-mails heeft gelekt…… Ongelofelijk!!

Saudi
Crown Prince: America Asked Us to Spread Ideology of ISIS

March
29, 2018 at 1:01 pm

Written
by 
Darius
Shahtahmasebi

(ANTIMEDIA)  In
the latest continuation of western media’s shameless 
promotion of
a known war criminal, the
 Washington
Post
 (WaPo) sat
down with Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman (MBS) last Thursday
for a 75-minute discussion (even the 
Post itself
previously published an 
acknowledgment of
his crimes).

While
the Post’s write-up focuses mainly on the
allegation that MBS has Donald Trump’s son-in-law, Jared Kushner,
“in his pocket,” the war in Yemen, and the rights of women in the
Kingdom, most curious is the second-to-last paragraph of the report,
which states the following:

Asked
about the Saudi-funded spread of Wahhabism, the austere faith that is
dominant in the kingdom and that some have accused of being a source
of global terrorism, Mohammed said that investments in mosques and
madrassas overseas were rooted in the Cold War, 
when
allies asked Saudi Arabia to use its resources to prevent inroads in
Muslim countries by the Soviet Union.
” [emphasis
added]

What?
Allies asked Saudi Arabia to use its resources —
specifically, investments in mosques and madrassas overseas —to
prevent countries from forming alliances with the former Soviet
Union?

Of
course, it was already 
known that
Saudi Arabia was doing just that for decades, but this is the first
time the blame has been openly shifted to Western allies in an
interview with a major newspaper.

As the Week explained in
2015, Saudi Arabia has spent billions of dollars “
investing
heavily in building mosques, madrasas, schools, and Sunni cultural
centers across the Muslim world. Indian intelligence says that in
India alone, from 2011 to 2013, some 25,000 Saudi clerics arrived
bearing more than $250 million to build mosques and universities and
hold seminars.”

The
effects of this policy have been far-reaching. As even pro-war
pundit Fareed Zakaria has 
documented:

In
Southeast Asia, almost all observers whom I have spoken with believe
that there is another crucial cause [behind the ‘cancer’ of
Islamic extremism] – exported money and ideology from the Middle
East, chiefly Saudi Arabia. A Singaporean official told me, ‘Travel
around Asia and you will see so many new mosques and madrassas built
in the last 30 years that have had funding from the Gulf. They are
modern, clean, air-conditioned, well-equipped – and Wahhabi [Saudi
Arabia’s puritanical version of Islam].’

Recently,
it was reported that Saudi Arabia plans to contribute almost $1
billion to build 560 mosques in Bangladesh. The Saudi government has
denied this, but sources in Bangladesh tell me there’s some truth
to the report.”

Saudi
Arabia’s funding for extremism has even reached as far as the
Indian Ocean.
 According
to the 
New
York Times
,
Saudi Arabia has “
for
decades spread its conservative strand of Islam in the Maldives by
sending religious leaders, building mosques and giving scholarships
to students to attend universities.”
 Is
it a mere coincidence therefore that the 
South
China Morning Post
 reported that
Indian intelligence sources are claiming hundreds of Maldivians have
joined ISIS in Syria?

We
also know
 from
Hillary Clinton’s leaked emails that Saudi Arabia was almost
certainly one of ISIS’ prime sponsors — and that the Clinton camp
was well aware of this issue.

While
this is the first time a prominent figurehead like MBS has admitted
not only that Saudi Arabia spreads its Wahhabist strain of Islam
across the world but also that it was done at the request of its
western allies, there is proof that MBS’ claim is a well-kept
secret of former and current American administrations.

As
former U.S. ambassador Zalmay Khalilzad
 wrote
in September 2016
,
a Saudi official quietly admitted this little-known fact almost two
years ago:

He
[the Saudi official] explained that Saudi support for Islamic
extremism started in the early 1960s as a counter to Nasserism—the
socialist political ideology that came out of the thinking of Egypt’s
Gamal Abdel Nasser—which threatened Saudi Arabia and led to war
between the two countries along the Yemen border. This tactic allowed
them to successfully contain Nasserism, and the Saudis concluded that
Islamism could be a powerful tool with broader utility.

Under
their new and unprecedented policy of honesty, the Saudi leadership
also explained to me that their 
support for
extremism was a way of resisting the Soviet Union, often in
cooperation with the United States, in places like Afghanistan in the
1980s.
 In
this application too, they argued, it proved successful. Later it was
deployed against Iranian-supported Shiite movements in the
geopolitical competition between the two countries.” 
[emphasis
added]

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

===========================================

*  De VS is vanwege haar steun medeverantwoordelijk voor de Saoedische genocide in Jemen, zie: ‘VS doet planning van de Saoedische genocide in Jemen…..

** Niet vreemd dat er geen cijfers met het totaal aantal vermoordde burgerslachtoffers te vinden zijn, immers de reguliere westerse media en het grootste deel van de westerse politici hebben daar geen belang bij, zij hebben deze zinloze (illegale-) oorlog van meet af aan gepromoot en gesteund……..

Zie ook: ‘Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

‘Special Forces: een week in de hel’, ofwel het ordinair ronselen van kinderen voor het leger…..

Zag afgelopen maandag in het tv menu dat RTL7 (‘meer voor psychopathische mannen’) nog steeds* de serie draait met de titel ‘Special Forces: een week in de hel’. Het programma is een ‘documentaireserie’ en zo staat te lezen op tvgids.nl:

‘Documentaireserie over het selectieproces bij speciale eenheden. Om toegelaten te worden tot een speciale eenheid, moet de kandidaat de zwaarst denkbare lichamelijke en geestelijke beproevingen doorstaan. Er zijn 29 deelnemers. De training duurt 12 dagen en wordt gegeven door veteranen van onder meer de US Navy Seals, de UK SAS en de Russische Spetsnaz. Elke dag moeten de kandidaten zich door een nieuwe nachtmerrie heen vechten. Wie is sterk genoeg om de eindstreep te halen en wie wordt naar huis gestuurd?

‘Met andere woorden: het gaat hier om het op een sensationele manier ronselen van kinderen voor het leger, je weet wel, het leger dat o.a. vecht in illegale oorlogen zoals in Afghanistan en Irak…….

Ongelofelijk dat Nederland nog steeds een leger heeft waar je zelfs al op je 17de levensjaar in opleiding kan gaan. Een leeftijd van 25 jaar zou het minimum moeten zijn, immers pas op die leeftijd kan je echt inschatten wat het betekent om te tekenen voor een baan waarin je desnoods kinderen moet doodschieten, als je daar bevel toe krijgt (bijvoorbeeld door met zwaar geschut op een huis te schieten….) en waarbij je zelf aan flenters kan worden geschoten……

Moet je nagaan dan durft men hier een grote bek te hebben over ‘kindsoldaten’, terwijl ons leger daarmee afgeladen is….. (en ja als je 17, 18, 19, 20 en 21 jaar bent, kan je nog steeds spreken van een kind, sterker nog: velen bereiken de volwassenheid nooit, neem VVD topoplichter Rutte……

Overigens maakt niet alleen Nederland zich schuldig aan dergelijke ronselpraktijken, ook in Groot-Brittannië wordt op een sensationele manier reclame gemaakt voor het leger middels ‘documentaires…’ Uiteraard krijg je in deze ronselprogramma’s nooit neergeschoten militairen te zien, of de slachtoffers van militairen in landen waar Nederland, niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft……..

De hoogste tijd dat alle ronsel-reclames worden verboden en weg met de militaire voorlichters in onze scholen! (zijn ze nou helemaal besodemieterd??)

Dan nog wat: hoe is het mogelijk dat onze militairen worden getraind door psychopaten uit de VS, Groot-Brittannië en Rusland???

* Zie: ‘Special Forces: een week in de hel…… Commercieel ronselen voor oorlogvoerend orgaan ‘Defensie…..

Bang voor Amerika

Het
volgende schrijven ontving ik van Artwave Art (op Steemit).

De
schrijver, Vjbasil schrijft op welhaast poëtische manier over zijn angst (en die van velen) voor de VS (of zoals
men het meestal noemt: ‘Amerika’)

In
een relatief beknopt schrijven geeft Vsjabil aan waar het aan schort als het gaat om de grootste terreurentiteit op aarde, ofwel de VS. Verdere
woorden overbodig:

Bang
voor Amerika

vjbasil (47) in alldutch •  10
days ago

Ik
moet iets bekennen: Ik ben bang…

Ik
ben bang, doodsbang, en het wordt erger en erger.

Ik
ben doodsbang voor Amerika…

Het
begon in de jaren 90 toen Amerika voor de eerste keer Irak
binnenviel, Operation Desert Storm heette dat.

Daarvoor
had ik me er nooit zo in verdiept, maar ik kreeg toch de indruk dat
een aantal dingen niet klopte: wat had Amerika daar eigenlijk te
zoeken, 20.000 kilometer van hun eigen grondgebied? Olie belangen? Of
wilden ze laten zien hoe “precies” ze konden bombarderen?
Of spierballen tonen, of wapens demonstreren?

Ik
begon het ook raar te vinden dat Amerika maar overal in de wereld
militair aanwezig is.

Toen
ze in 2003 voor de tweede keer onder valse voorwendselen, en volgens
internationaal recht illegaal, Irak binnenvielen, veroverden,
verwoesten en in puin achterlieten begon ik langzaamaan de grote
lijnen te ontdekken:

Amerika,
een land bevolkt door mensen die elkaar uitbuiten en waar “respect”
(dat betekent bij hen niet respect, maar ontzag) zo ongeveer heilig
is.

Een
land waar de mentaliteit is dat alles opgelost kan worden met kracht,
dus meestal met geweld of agressie, een land dus waar letterlijk het
recht van de sterkste zegeviert.

Een
land waar regelmatig 
school-shootings voorkomen,
waarna een president voorstelt om leraren op scholen te bewapenen.


Een land dat zegt op te komen voor vrijheid en democratie en de normen en waarden van het vrije westen en de “westerse” democratie.

Een land dat zo gigantisch veel wapens heeft waarmee het in feite de hele wereld in gijzeling houdt.


Een land dat zichzelf graag ziet als het machtigste land van de wereld, of de politie agent van de wereld, de BAAS van de wereld eigenlijk.


Een land waar ik bang van wordt.

Als
er weer eens een Amerikaan tientallen mensen heeft doodgeschoten,
zomaar, of uit frustratie, of om god mag weten waarom, want het is
natuurlijk niet te bevatten dat een mens überhaupt een ander mens of
een ander levend wezen dit aan zou doen, dan brandt er altijd weer
een discussie los over het waarom en men vraagt: hoe kan dat nou en
waarom gebeurt dat toch zo vaak in Amerika?

Nooit
hoor je dan dat het inherent is aan de cultuur van de Amerikanen die
van kinds af aan worden opgevoed met verheerlijking en verering van
wapens en geweld.

Die
mentaliteit proberen ze helaas, heel sneaky, wereldwijd uit te
dragen.

De
meeste mensen lijken het niet zo in de gaten te hebben gelet op de
algemene waardering voor de zogenaamde “Hollywood films”,
maar als je eens goed stilstaat bij de inhoud van die Amerikaanse
films, dan zie je dat er vrijwel altijd wapens explosies en gevechten
in voor komen en als het eens geen actiefilm is dan zijn de
conflicten in de films toch vaak doordrongen met thema’s als macht,
strijd en winnen / verliezen.

De
films gaan meestal over de strijd tussen “goed” en “kwaad”
(vaak een David / Goliath thema); het draait om conflicten die
vrijwel altijd opgelost worden met geweld of wapens, of in meer
overdrachtelijke zin mentaal geweld, soms subtiel verstopt in de vorm
van manipulatie.

En
dan niet te vergeten de duizenden super agressieve “games”
waarbij kinderen al vanaf een jaar of

3
“op speelse wijze” leren schieten en moorden op tablet,
smartphone of game-console.

Wapens,
macht en winnen spelen zo’n centrale rol in de wereld van de
Amerikanen, dat ook kinderfilms er vol mee zitten.

Kijk
maar naar een op zich prachtige gemaakte Disney kinderfilm als “UP!”,
en zie: ook daar komt op een gegeven moment een heel luchtgevecht in
voor. Tom en Jerry zijn voortdurend met elkaar in gevecht en ga zo
maar door.

In
mijn ogen zijn Amerikanen gewoon doodenge figuren en het is
ongelooflijk hoe die oorlogshitsers de hele westerse wereld mee
krijgen in hun waanzin.

Ik
schaam mij er ook voor dat mijn land, Nederland, als een schoothondje
alles doet wat Amerika wil.

Dat
mijn land zich laat meeslepen in allerlei “vredesmissies”,
waarbij het gooien van bommen door de luchtmacht van mijn land op
doelen in een land waar wij niets te zoeken hebben gewoon wordt
gevonden.

In
de kranten en op het nieuws hoor je voortdurend dat Rusland
gevaarlijk en Poetin een agressor is, maar als ik Poetin zie, dan zie
ik een meestal rustige, beschaafd sprekende man die weinig tot geen
agressie uitstraalt.

Als
ik dan de Amerikaanse president Trump zie, dan zie ik een labiele,
impulsief schreeuwende, scheldende, domme man die voortdurend
uitingen van agressie en minachting vertoont.
Minachting voor
andere landen, voor vrouwen en eigenlijk minachting voor alles en
iedereen.

Een
man die anderen beledigt, schoffeert en bedreigt en voortdurend
verdeeldheid zaait.

Het
feit alleen al dat zo’n man aan de macht kan komen, geeft aan hoe de
Amerikanen in elkaar zitten.

Het
is me de laatste jaren duidelijk geworden dat het bij Amerikanen gaat
om competitie, winnen en verering van “lef”.

In
Europa heerst meer de cultuur van het vinden van consensus om van
daaruit te gaan samenwerken.

Dat
gaat meestal niet snel en flitsend en wordt door sommigen gezien als
een gemis aan “doorpakken” en lef.


Toch
heeft deze bedachtzame aanpak mijn voorkeur omdat samenwerken de
toekomst heeft.

Dit
in tegenstelling tot afzondering en isolement.

Amerika
isoleert zich van de rest van de wereld door het opzeggen van
handelsovereenkomsten, het invoeren van importheffingen en bovendien
het isoleren van andere landen door sancties en embargo’s op te
leggen.

Zoals
bij het opleggen van sancties aan Noord Korea, waarbij ook landen die
wél zaken met dit land blijven doen regelrecht en op zeer agressieve
wijze bedreigd worden.

Over
agressie gesproken, Amerika heeft legereenheden en basis over de hele
wereld, in feite is Rusland, maar ook China en de rest van Azië
omsingeld door Amerika.

Amerika
voert ook voortdurend oorlog in landen die duizenden kilometers van
Amerika zelf af liggen.

Je
vraagt je af: waar bemoeien ze zich mee?

Dat
zie ik Rusland, China of Korea, of welk ander land op de wereld toch
echt niet doen.


Verder
bombardeert Amerika allerlei plaatsen, gooit regimes omver, verwoest
infrastructuur van complete landen, zoals in Irak, Afghanistan, Libië
en wat te denken van wat ze allemaal hebben aangericht in Vietnam,
Korea, Japan en allerlei derde wereld landen in Afrika en
Zuid-Amerika.

Amerika
is het enige land dat ooit atoombommen heeft gegooid, namelijk in
1945 op de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki waarmee ze 
in
een paar seconden
 HONDERDDUIZENDEN
burgers hebben vermoord. Dit mag rustig een oorlogsmisdaad worden
genoemd!

Als
het ze om defensie, dus verdediging, te doen is, waarom bevinden hun
militairen zich dan niet gewoon allemaal op het Amerikaans
grondgebied dat ze in geval van een aanval zouden moeten verdedigen?

Ik
vind dat walgingwekkend en 
doodeng.

Doodeng
omdat ook wij hier in Nederland en de rest van Europa, als makke
lammetjes achter die Amerikaanse waanzin aanlopen, door Amerika
opgehitst worden tegen Rusland, Korea en Iran.

Terwijl
we de Noord Koreanen volgens mij juist zouden moeten helpen om van
hun armoede af te komen en zaken moeten doen met onze buren in
Rusland.

We
zitten als west Europa in feite vast aan Rusland en hebben in
cultureel opzicht ook veel meer met Rusland dan met Amerika.

De
culturele band tussen Rusland en de rest van Europa bestaat al
honderden jaren en die zie je terug in de architectuur, de muziek, de
literatuur, de manier van leven, kortom het gedrag van mensen: we
zijn allemaal Europeanen.


Als
ik naar Amerikaanse films of tv programma’s kijk, dan merk ik na een
tijdje dat ik de mensen in die films totaal niet begrijp.

Hoe
ze met elkaar omgaan, hoe ze uiting geven aan hun normen en waarden,
de vluchtige oppervlakkigheid van hun onderlinge omgang, het valse
sentiment dat er van afdruipt; het is een ego gerichte cultuur. 
Logisch
want Amerika is de bakermat van het Neo Liberalisme.

Plaats
voor solidariteit of zorgzaamheid voor mensen die het niet redden is
daar niet of nauwelijks: iedereen moet zijn eigen boontjes maar
doppen.

Met
als gevolg dat mensen die het niet redden vervallen in armoede en/of
criminaliteit.

The
American dream blijkt grotendeels onzin te zijn, maar toch is het
idee als het ware heilig en geloven de meeste Amerikanen erin,
terwijl er meer mensen armoede lijden en in gevangenissen zitten dan
in welk ander westers land ook.

Op
Orwelliaanse wijze zijn de inlichtingendiensten bezig de bevolking in
de gaten te houden, hierin bijgestaan door bedrijven als Facebook,
Google en andere Amerikaanse techgiganten, niet alleen in Amerika
zelf, maar wereldwijd. Ook in Nederland wordt binnenkort een wet
aangenomen waarin privacy van de bevolking ondergeschikt wordt
gemaakt; de zogenaamde “sleepwet””.

De
“war on terror” wordt ingezet als excuus, ook in Europa om
de privacy van de bevolking op grove wijze aan te tasten.

Allemaal
angstwekkend, vooral nu er de laatste tijd geluiden te horen zijn dat
Amerika plannen heeft om een oorlog te beginnen tegen Korea, Iran of
zelfs Rusland.

Als
Poetin dan zegt dat ie terug zal slaan als Amerika dergelijke acties
gaat uitvoeren, lezen we in de krant dat Poetin de agressor is.

Dood
en doodeng.

Laten
we dit enge land de rug toekeren en zaken gaan doen met Rusland,
Azië, Afrika, Zuid Amerika en de rest van de wereld.

Laat
Amerika maar in zijn eigen sop gaar koken!

Amerika
heeft nu, onder Trump, een koers ingezet waarmee het zich isoleert
van de rest van de wereld.

Het
wordt tijd dat we eens gaan denken: waar bemoeien die Amerikanen zich
mee, zo ver van hun eigen land?

Laat
ze zich terugtrekken op hun eigen grondgebied en daar elkaar maar
gaan afslachten met hun 
automatische
wapens, colts, shotguns, bommen
en
weet ik veel wat voor wapens ze nog meer vereren.

Maar
laat ze hier alsjeblieft ophoepelen met hun provocaties van onder
andere Rusland waarmee ze heel Europa in groot gevaar brengen!

Het
zou een verademing zijn als Europese regeringen ook eens een
kritischer houding zouden aannemen ten aanzien van dit krankzinnige,
enge en megalomane land.

Kijk
eens op een wereldbol en zie hoe klein de USA is ten opzichte van de
rest van de wereld.

Als
je ook nog eens bedenkt dan er ongeveer 300 miljoen Amerikanen zijn
en de totale bevolking van de wereld uit ongeveer 7 miljard mensen
bestaat, dan denk je toch: hoepel op en ga je met je eigen bemoeien!

En
hou op met het bedreigen van de rest van de wereld

Ik
wil niet bang moeten zijn!

uitgaven
aan “defensie” van de grote landen naast elkaar gezet:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

Afbeeldingsresultaat

Beluister het album Earthling van David Bowie, met daarop het nummer I’m Afraid of Americans.

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)

Ollongren (D66 minister) schiet een levensgrote bok met fake news show

Afgelopen maandag op de publieke tv bij de ‘onafhankelijke zendgemachtigde’ NOS, de fake news show, ofwel het programma: ‘Nieuws of Nonsens’ met D66 volksverlakker Ollongren in de hoofdrol. En dat ‘lekker snel’ nadat ze ons het democratisch gereedschap referendum door de neus boorde, vind je ‘ook niet?’

Waarschijnlijk dacht Ollongren met deze nonsens show haar critici de mond te snoeren, maar helaas voor haarzelf, ze zette zichzelf danig voor paal. Gevraagd naar een voorbeeld van fake news (nepnieuws) in Nederland, moest Ollongren het antwoord schuldig blijven, ze merkte op dat ze die niet kon geven……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! En dat van een flapdrol die al maanden loopt te zeuren over fake news en Russische manipulaties in o.a. ons land!!

Ondanks dat Ollongren geen voorbeeld van fake news kon geven, stelde ze toch dat we er allemaal last van hebben……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kortom: leeghoofd Ollongren maakte voor de zoveelste keer zelf fake news!

Vreemd trouwens dat Ollongren geen voorbeelden kon geven, daar de reguliere media het ene fake news bericht na het andere brengen, alleen voor de illegale oorlogen van de VS (met oorlogshond NAVO aan de lijn) tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië moeten duizenden voorbeelden te vinden zijn!! (voorbeelden die ook door de ‘onafhankelijke’ NOS werden gepubliceerd dan wel uitgezonden!) Ach je begrijpt ‘t al: fake news van de reguliere (massa-) media wordt niet als dusdanig gezien……. Sterker nog: dit fake news moet beschermd worden tegen de waarheid, die je o.a. op de sociale media kan vinden

De Nederlandse bevolking is met de belachelijke Nieuws of Nonsens show een fiks onzin oor aangenaaid en dat op eigen kosten! (via de belasting)

Zie ook: ‘Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws

       en: ‘Grapperhaus (CDA minister) lanceert een veelomvattende strategie tegen spionage en sabotage door ‘buitenlandse staten’

       en: ‘Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

       en: ‘Privacy: leugens, bedrog, Ollongren (D66 minister) en De Verleiders

       en: ‘Kajsa Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!

Voor meer voorbeelden van aanvallen op zogenaamd fake news en van doorgeprikt nieuws dat het etiket fake news had moeten krijgen:

             ‘Mediaorgaan Sinclair dwingt ‘TV ankers’ propaganda op te lezen‘ (Sinclair bedient rond de 70% van de VS bevolking van ‘lokaal nieuws’)

       en: ‘The Attack on ‘Fake News’ Is Really an Attack on Alternative Media‘ (via blog Stan van Houcke)

       en: ‘The Lie of the 21st Century: How Mainstream Media “Fake News” Led to the U.S. Invasion of Iraq

       en:  ‘FBI, de spin in het Russiagate web……..

       en: ‘Mocking Trump Doesn’t Prove Russia’s Guilt‘ (via blog Stan van Houcke)

      en: ‘CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (zie ook de andere links onder dat bericht)

       en: ‘WikiLeaks: Seth Rich Leaked Clinton Emails, Not Russia

       en: ‘Hillary Clinton en haar oorlog tegen de waarheid…….. Ofwel een potje Rusland en Assange schoppen!

       en: ‘Murray, ex-ambassadeur van GB: de Russen hebben de VS verkiezingen niet gemanipuleerd

      en: ‘‘Russische manipulaties uitgevoerd’ door later vermoord staflid Clintons campagneteam Seth Rich……… AIVD en MIVD moeten hiervan weten!!

      en: ‘Obama gaf toe dat de DNC e-mails expres door de DNC werden gelekt naar Wikileaks….!!!!

      en: VS ‘democratie’ aan het werk, een onthutsende en uitermate humoristische video!

      en: ‘Democraten VS kochten informatie over Trump >> Forgetting the ‘Dirty Dossier’ on Trump

      en: ‘Hillary Clinton moet op de hoogte zijn geweest van aankoop Steele dossier over Trump……..

      en: ‘Flashback: Clinton Allies Met With Ukrainian Govt Officials to Dig up Dirt on Trump During 2016 Election

      en: ‘FBI Director Comey Leaked Trump Memos Containing Classified Information

      en: ‘Publicly Available Evidence Doesn’t Support Russian Gov Hacking of 2016 Election

      en: ‘Russia Is Trolling the Shit out of Hillary Clinton and the Mainstream Media

      en: ‘CIA chef Pompeo waarschuwt voor complot van WikiLeaks om de VS op alle mogelijke manieren neer te halen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Russische ‘hacks’ door deskundigen nogmaals als fake news doorgeprikt >> Intel Vets Challenge ‘Russia Hack’ Evidence

      en: ‘Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Russiagate, of: hoe de media u belazeren met verhalen over Russische bemoeienis met de VS presidentsverkiezingen……..

       en: ‘‘Russiagate’ een complot van CIA, FBI, Hillary Clinton en het DNC………..

       en: ‘‘Russiagate’ een verhaal van a t/m z westers ‘fake news…..’

       en: ‘Campagne Clinton, smeriger dan gedacht…………‘ (met daarin daarin opgenomen de volgende artikelen: ‘Donna Brazile Bombshell: ‘Proof’ Hillary ‘Rigged’ Primary Against Bernie‘ en ‘Democrats in Denial After Donna Brazile Says Primary Was Rigged for Hillary‘)

       en: ‘Clinton te kakken gezet: Brazile (Democratische Partij VS) draagt haar boek op aan Seth Rich, het vermoorde lid van DNC die belastende documenten lekte

       en: ‘Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!

       en: ‘RT America één van de eerste slachtoffers in een heksenjacht op westerse alternatieve media en nadenkend links……

       en: ‘Rusland zou onafhankelijkheid Californië willen uitlokken met reclame voor borsjt…….

       en: ‘Alarm Code Geel: Lara Rense (NOS) voedt Rusland-haat

       en: ‘Obama wist van bewapenen en ondersteunen terroristen in Syrië…….

       en: ‘De Russiagate samenzweringstheorie dient de machthebbers………

Voor meer berichten met Ollongren in andere zaken, klik op het label met haar naam, direct onder dit bericht.

Sjoerd Sjoerdsma (D66 Tweede Kamer): voorgestelde samenwerking met Taliban is een klap in z’n gezicht…… OEI!!!

Hoorde gistermiddag de levend geworden D66 eikel Sjoerdsma rond 15.37 u. op Radio1.

De mislukte koekenbakker Sjoerdsma durfde te stellen dat de uitlating van de Afghaanse president Ghani, voor overleg met de Taliban en deze organisatie om te vormen tot politieke partij, een klap in zijn gezicht en die van de militairen is, die daar gevochten hebben……..

Het is nog steeds niet tot Sjoerdsma doorgedrongen dat Nederland met de missies in Afghanistan, mee heeft gewerkt aan de illegale oorlog, die de VS in 2001 tegen dat land begon….. Wat dat betreft hebben de opvolgende Nederlandse regeringen de eigen militairen een klap in het gezicht gegeven, door hen illegaal in een (niet te winnen) oorlog hebben gestuurd…… Sterker nog: Sjoerdsma’s eigen partij, D66, stond pal achter die missies!!

Waar haalt hufter Sjoerdsma het gore lef vandaan???

Oh ja, Sjoerdsma eist van Ghani dat hij alleen met de Taliban mag spreken als de Taliban akkoord gaat met zijn eisen (‘die van Nederland’)…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Benieuwd hoe bang de Taliban wordt als ze het hoofd van Sjoerdsma zien (hé Talibanmannen even de billen bij elkaar!):

Afbeeldingsresultaat

Zie ook: ‘BBC: the Taliban is at war with the government for 16 years…….

BBC: the Taliban is at war with the government for 16 years…….

Vanmiddag in het 12.00 u. (CET) radionieuws op BBC World Service, durfde de redactie de volgende zin wel aan*: “The Taliban is at war with the government for 16 years….”

Met andere woorden: de VS is Afghanistan ‘niet’ illegaal binnengevallen en voert daar ‘niet’ met hulp van NAVO landen (waaronder Nederland en Groot-Brittannië) een hopeloze, gewelddadige illegale oorlog tegen de Taliban…….

En dan durft men bij de BBC bijna dagelijks te spreken over het verfoeilijke ‘fake news’ op de sociale media (of ‘nepnieuws’, wat je wilt)……..

Ach ja, als de zogenaamd onafhankelijke BBC inderdaad zou stellen dat de VS met hulp van GB, middels een groot aantal oorlogsmisdaden, meer dan honderdduizend mensen heeft vermoord, terwijl er in feite niets is bereikt, zou ze daarmee haar broodheer, de Britse regering, voor de schenen schoppen…… Oh ik vergis me, er zijn wel degelijk ‘waanzinnige resultaten’: naast een enorm aantal doden, is de de opium productie door deze illegale oorlog van de VS/NAVO, tot recordhoogten gestegen……. (en is de Taliban machtiger dan ooit..)

* Dit n.a.v. het voorstel van Ghani, de corrupte president van Kabul, die wil overleggen met de Taliban, terwijl hij dit eerder afwees.

Eén ding is zeker: als de Taliban een politieke partij zou worden, zoals de Afghaanse president Ashraf Ghani wil, hebben de Nederlandse politietrainers in Kunduz, mannen opgeleid voor de religieuze politie in die provincie…… ‘Echt weer iets om trots op te zijn’, een feit om op te nemen in de Nederlandse geschiedenis ‘Canon!!’

Zie ook:

Afghaanse oorlog in het 17de jaar: Taliban nu sterker dan eerder sinds de VS de oorlog van 2001 begon

Afghanistan: VS gaat terreur vergroten

VS gaf sinds 2001 meer dan 5,9 biljoen dollar uit aan oorlogen, ofwel: $ 5,933.000.000.000…….

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..
       

VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

VS standrechtelijke executies: voor de zoveelste keer niet-verdachten slachtoffer drone-aanval >> 15 Afghaanse politieagenten vermoord….

Ten Broeke (VVD) steunt beslissing Trump de illegale oorlog in Afghanistan te laten voortduren en zo meer terreur te creëren……..

Afghanistan: de VS stelt de papaverteelt veilig voor de komende jaren………..

VS test grootste niet-nucleaire bom in testgebied….. Afghanistan!!‘ (o.a. Afghanistan is een testgebied voor de wapenfabrikanten en daaronder versta ik ook de fabrikanten van rollend, varend en vliegend oorlogstuig)

Military-Industrial Complex Stock Prices Surge After Trump’s Afghan War Speech

Luchtmacht VS gooide in augustus meer dan 500 bommen op Afghanistan……….

Trump gaat oorlog in Afghanistan winnen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

6 Reasons Why Trump’s Afghanistan “Policy” Is Not a Deep State Plot

14 Times Trump Warned Against Doing What He Just Did in Afghanistan

=======================

Verdere VS terreur:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……‘ (bericht van 5 oktober 2018)

Trumps buitenlandbeleid heeft de wereld naar de rand van WOIII gebracht…….

Volkomen
terecht waarschuwt Darius Shahtahmasebi de wereld voor het gevaar van
het ‘buitenlandbeleid’ dat de Trump administratie voert.

Met
veel voorbeelden geeft Shahtahmasebi aan dat de VS ons op de rand van
Wereldoorlog III heeft gebracht en er niet veel voor nodig is om deze
oorlog daadwerkelijk te laten losbarsten……

Waar blijven de demonstraties tegen het terreurbeleid van de VS, die ons steeds dichter bij WOIII brengen???

Verdere
woorden overbodig, lees en oordeel zelf:

How
Donald Trump’s Policies Have Brought Us to the Brink of World War 3

February
20, 2018 at 11:55 

Written
by 
Darius
Shahtahmasebi

(ANTIMEDIA Op-ed) — On
February 7, 2018, the U.S.-led coalition in Syria
 conducted
air and artillery strikes
 against
what were believed to be pro-government forces in response to an
“unprovoked attack” launched by these pro-regime troops. Not long
after, reports
 began
emerging
 that
significant numbers of Russian personnel were included in the over
100 dead and wounded. While Russia denied this at first, eventually,
the accepted version of events on both sides was that there were some
Russian nationals who did lose their lives in Syria. These Russians
are arguably mercenaries and contractors, not official troops.

This
is not the first time the U.S.-led coalition has struck
pro-government forces in Syria. Aside from Donald Trump’s 
grandiose
strike
 on
a Syrian airbase in April of last year, U.S. forces also 
conducted
multiple strikes
 against
Syrian and Iranian-backed forces as these factions began to encircle
the American military’s presence at a base in al-Tanf.

Donald
Trump has famously relaxed the
 Obama-era
restrictions
 on
calling in airstrikes, meaning commanders on the battlefield can call
in airstrikes at their disposal without any oversight. Previously, an
airstrike could not be launched on a whim and was required to go
through certain protocols before it could be delivered. Now, even
associated forces can call in American airstrikes on the battlefield.
The most infamous example of this is when Iraqi commanders called in
a U.S. strike that ended up killing well over
 200
civilians in a single bombardment
.

Barely
a week after Trump’s Syria strike in April, the U.S.
military
 dropped a
$450,000 bomb in Afghanistan dubbed the “Mother of all bombs”
(MOAB). It soon transpired that the decision to drop the bomb was not
made by Trump himself as commander-in-chief but by
 Gen.
John Nicholson
,
commander of the U.S. forces in Afghanistan.

It’s
time to ask yourself: Are you comfortable with commanders on the
battlefield calling in airstrikes even if those airstrikes could
potentially kill personnel on the ground belonging to another nuclear
power?

Last
Tuesday, Wisconsin Democrat Mark Pocan
 told
the 
Nation
 that “Congress
has never authorized force against Syrian, Turkish, Yemeni Houthi,
Russian, Iranian, or North Korean forces. Yet reportedly, a 
secret
administration memo may claim the legal justification to do just
that: attack Syrian, North Korean, and other forces without any
congressional authorization.” 
[emphasis
added]

According
to 
Lawfare
,
a lawsuit required the government to reveal a list of documents
relating to the April Syria strike, but not the actual documents
themselves. The court-ordered directions forced the government to
reveal that the seven-page secret memo Pocan was referring to was
drafted up by administration lawyers on April 6, 2017, just before
Trump’s infamous strike. The government’s declarations revealed
that only a few of the words on one of the memo’s pages are
classified, and they are related to facts, not legalities. Still, the
administration refuses to disclose the memo to the public, claiming
the document is exempt from the Freedom of Information Act.

I
am also concerned that this legal justification may now become
precedent for additional executive unilateral military action,
including this week’s U.S. airstrikes in Syria against pro-Assad
forces or even an extremely risky ‘bloody nose’ strike against
North Korea,”
 Senator
Tim Kaine (D-Va) said last week.

In
early February, the Pentagon released its much anticipated
2018
 Nuclear
Posture Review
.
From the 
Washington
Post’s 
Katrina
vanden Heuvel’s 
assessment:

The
review reaffirms the United States is ready to use nuclear weapons
first in an alarmingly wide range of scenarios. It remains ‘the
policy of the United States to retain some ambiguity regarding the
precise circumstances’ that might lead to a nuclear response. The
United States 
reserves the right to unleash
nuclear weapons first in ‘extreme circumstances’ to defend the
‘vital interests’ not only of the United States but also of its
‘allies and partners’ — a total of some 30 countries.
 ‘Extreme
circumstances,’ the review states explicitly, include 
significant
non-nuclear attacks,’ including conventional attacks on ‘allied
or partner civilian population or infrastructure.’ 
The
United States also 
maintains a ‘portion of
its nuclear forces’ on daily alert, with the option of launching
those forces ‘promptly.’ 
[emphasis
added]

The
U.S. has an active stockpile of at least 4,000 nuclear weapons,
rivaled only by Russia. 
According
to the Physicians for Social Responsibility (PSR)
,
a “limited” regional exchange of nuclear weapons could force one
billion people to the point of starvation, and a week-long “regional”
encounter could kill far more than died during World War II.

As
Albert Einstein
 famously
said
, “I
know not with what weapons World War III will be fought, but World
War IV will be fought with sticks and stones.”

Heuvel
correctly summarized the current nuclear strategy:

In
sum, the United States is building a new generation of nuclear
weapons and delivery systems, will deploy more usable nuclear weapons
in ‘forward’ areas, remains committed to possible ‘first use’
of nuclear weapons even against non-nuclear attacks in defense of 30
countries, retains missiles on active alert ready to launch, is
skeptical of the possibility of any progress in arms control and is
hostile to the global movement to make nuclear weapons illegal. All
this as tensions with Russia and China rise, relations with North
Korea remain literally explosive, and the nuclear deal with Iran
stays under constant assault from the president.

One
thing we do know is that the U.S. is
 openly
considering nuclear strikes
 in
response to cyber-attacks, which could be conducted by anyone from
lone-wolf hackers to
 Iran,
North Korea, Russia, or China. We also know that the Trump
administration has been weighing a “limited” 
strike
on North Korea
 for
some time now, even as North and South Korea pursue a peaceful
dialogue of their own. Even now, the U.S. continues
to 
position nuclear-capable
B-52 and B-2 bombers around the Korean peninsula. The B-2 is the most
advanced bomber in the United States air force, capable of dropping
the military department’s biggest bomb, which weighs in at around
14,000 kilograms.

This
is a recipe for disaster. Donald Trump isn’t bringing the troops
home and focusing on “making America great again.” According to
the
 Department
of Defense
,
American troop deployments to the Middle East had increased 33
percent by the end of last year.

It’s
time for both sides of the political coin to confront their delusions
and face reality. Donald Trump is by far the
 most
hawkish, trigger-happy president
 to
have ever been sworn into office, which is no easy feat considering
his predecessors. His policies are leading the United States down a
dangerous path that could see a miscalculated strike on Syria,
Russia, Iran, North Korea, or even China — whether by mistake or by
design. Considering that strikes have already been underway in Syria
against the Syrian government and its allies, including Russia, these
policies are likely to lead to something far more explosive down the
line.

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

=============================

PS: heb een bericht over de situatie in het Syrische Ghouta in voorbereiding. Ghouta waar de enorme westerse hysterie en hypocrisie in de reguliere media weer eens heeft toegeslagen, dit gesteund door het grootste deel van de westerse politici, terwijl men weet dat de moordenaars, verkrachters en martelbeulen van Al Qaida, al-Nusra (in feite ‘Al Qaida Syrië’) en als het even kan de White Helmets tekeer gaan tegen de bevolking……. Waar is de kritiek op terreurgroep Al Qaida gebleven?? Alle berichten over ‘de slachting’ in Ghouta komen dan ook van die terreurgroepen en van Al Qaida’s White Helmets, met door hen geregisseerde video’s en hoorspelen……. Bij deze (op 25 februari 2018): ‘Oost-Ghouta, wat je niet wordt verteld

VN: 2017 meer dan 10.000 burgerslachtoffers in Afghanistan >> het land dat Nederland veilig heeft verklaard……..

Gisteren bracht Jason Ditz op ANTIWAR de uitkomsten van een VN onderzoek waaruit blijkt dat er in 2017, meer dan 10.000 Afghanen het slachtoffer zijn geworden van de
voortdurende oorlog in hun land….. Zo zouden er 3438 burgers zijn
omgekomen, ofwel vermoord en 7015 Afghanen gewond zijn geraakt, waaronder uiteraard veel
zwaargewonden…… 

De VN komt wel met heel precieze cijfers, terwijl Afghanistan voor een groot deel in handen is van de Taliban. Gebieden die niet of
slecht zijn te controleren op het werkelijke aantal doden en
gewonden, dus ga er maar gerust vanuit dat het echte aantal
slachtoffers veel hoger licht……….

Beste
bezoeker: naar dat land zet Nederland vluchtelingen uit, dit daar het
land volgens de ambtsberichten van Buitenlandse Zaken ‘veilig
is…..’ Ja ik weet ‘t: het is geen onderwerp om over te lachen, anders zou je je daadwerkelijk
hartstikke dood lachen……… 

Moet je nagaan: in ‘onze regering’ zitten ook nog eens figuren die zich christelijk durven te noemen (ach ja, dom van mij, echte christenen moet je zoeken met een hele grote schijnwerper, misschien dat je dan geluk hebt…..)…….

Dezelfde regering (en de voorgaande regeringen) die maar al te graag Nederlandse militairen inzet voor de illegale oorlog die de VS tegen Afghanistan begon……. 

Als je denkt dat alle nabestaanden van de door de VN aangegeven meer dan 3.400 dodelijke slachtoffers hun geliefden wel zullen vergeten, heb je het mis, gegarandeerd dat daar minstens een paar mensen tussen zitten die wraak willen nemen op het westen voor hun verlies…… 

Tja en dan komen de terreuraanslagen in West-Europa weer om de hoek kijken, waarvan de autoriteiten, ‘opiniemakers, deskundigen’ en reguliere media durven te beweren, dat die aanslagen niets te maken hebben met de door het westen gevoerde illegale oorlogen (die zij niet als illegaal zien) in het Midden-Oosten en Afrika……. ‘Illegale oorlog’, zo ongeveer de ultieme vorm van terreur……. Voor nu nemen vooral de terreuraanslagen* tegen de autoriteiten en westerse doelen in Afghanistan toe.

Het voorgaande blijft uiteraard niet zonder consequenties: mensen ontvluchten niet voor niets Afghanistan, ze vluchten voor geweld dat door het westen wordt uitgeoefend en het geweld dat dit oproept >> dan durft buitenlandse Zaken te zeggen dat Afghanistan veilig is…..

UN:
Over 10,000 Afghan Civilian Casualties in 2017

February
16, 2018 at 5:54 am

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM— The
UN has offered their official accounting of Afghan civilian
casualties in 2017 on Thursday, with 
more
than 10,000 casualties including 3,438 killed, and 7,015 wounded
.
The overall toll was 9% lower than the previous year.

The
decrease was mostly the result of fewer civilian deaths in the course
of ground combat, likely because the fighting on the ground was not
in s densely populated areas in 2017 as it was in 2016.

Airstrikes,
however, rose quite a bit in 2017, mostly the result of President
Trump’s ordered escalation, and killed 295 people overall, a 7
percent increase over the prior year.


2018
is already shaping up to be a bad year, potentially worse than the
record deaths of 2016, with

January
and early February seeing a pronounced increase in high-profile
attacks in the capital city of Kabul, and many of those attacks
designed to inflict large numbers of casualties. With the US
escalation continuing apace, the airstrikes are also liable to
continue to rise.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

============================================

* Door ons terreuraanslagen genoemd, anders dan de aanslagen tegen burgers, kan je deze ook verzetsdaden noemen…… Vergeet niet dat de nazi-bezetting van Nederland tijdens WOII ook sprak van terreur, als ons verzet een aanslag pleegde…….

Trump Hopes a Traumatic “Major Event” Isn’t Needed to Unite America…. Ofwel Trump zoekt een oorlog ‘om het volk te verenigen….’

Trump Hopes a Traumatic “Major Event” Isn’t Needed to Unite America

(Klik op de link in de foto voor het Anti-Media artikel)

En als die gebeurtenis niet snel plaatsvindt zal Donald de aanzet daartoe zelf in gang zetten! (‘t is maar dat je het weet!)

Hier een paar lijsten met ‘enkele’ traumatische gebeurtenissen, waarvoor weliswaar de VS zelf verantwoordelijk was: VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….‘ en:  ‘List of wars involving the United States‘ (vanaf de oprichting van het middels een genocide gestolen land dat men de VS of ‘Amerika’ noemt…)

Dodelijke aanvallen in Afghanistan bewijzen ten overvloede nog eens het falende VS buitenlandbeleid

Het grote aantal Taliban aanslagen in Afghanistan van vorige week bewijst voor de zoveelste keer dat het buitenlandbeleid van de VS aan alle kanten faalt (behalve dan voor het militair-industrieel complex, de privé legers van VS origine en de aannemers in de VS… De laatsten verdienen aan de wederopbouw, van wat door de VS en NAVO partners is vernield…..)

Trouwens ongelofelijk dat ook Nederland nog steeds de illegale oorlog van de VS tegen de Taliban (ofwel Afghanistan) steunt. Een illegale oorlog voeren is één van de ultieme vormen van grootschalige terreur! Niet voor niets ook, dat vanaf halverwege dit jaar oorlog voeren tegen een ander land een oorlogsmisdaad is, die door het Internationaal Strafhof (ICC) vervolgd kan worden.

De VS en haar NAVO onderdanen hebben Afghanistan voor een fiks deel niet alleen in puin gelegd, maar het land ook in een grote chaos gestort. De krijgsheren hebben in eerste instantie de macht gekregen van de VS, waardoor de opium productie van bijna nul tot een enorme oogst is gegroeid, een waanzinnige prestatie……… (overigens een zaak die de VS onevenredig hard treft, gezien het enorme aantal heroïne doden….)

We denken dat we ongestraft de boel elders naar de kloten kunnen helpen, zonder dat dit negatieve gevolgen heeft voor onze leefgebieden, echter de terreur op de Europese straten bewijst het tegendeel….. Lullig dat de reguliere media dit niet wensen te zien en zelfs voor een groot deel durven te stellen dat westerse terreur elders geen terreur bij ons veroorzaakt……..

Intussen stuurt de VS steeds meer troepen naar Afghanistan en in het kielzog daarvan volgen meer troepen van NAVO landen, alsof ze blind zijn voor de ellende die ze aanrichten…….  Zelfs al zou het waar zijn dat Al Qaida autonoom 911 heeft veroorzaakte en daarmee verantwoordelijk is voor de 3.000 doden die daarbij vielen, is het de vraag of dit de meer dan 30.000 burgerdoden in Afghanistan waard is, de vraag stellen is……..

Schande dat wij als belastingbetalers mee moeten betalen aan deze grootschalige terreur en dan nog durven zeggen dat we te weinig uitgeven aan defensie (waarbij men ook nog eens de cijfers vergelijkt met die van de losgeslagen grootste terreurentiteit op aarde, de VS, die alleen deze eeuw al 4 illegale oorlogen is begonnen en er een paar heeft veroorzaakt, zoals de oorlog in Oost-Oekraïne, zaken die miljarden hebben gekost en kosten…….

Het aantal door de VS (en haar bondgenoten in terreur) vermoordde burgers in illegale oorlogen, ligt voor deze eeuw al op meer dan 2 miljoen mensen…….. Om nog maar te zwijgen over de moorden die door het gewelddadig westers handelen werden geïnitieerd (waar je ook de terreurslachtoffers in de EU toe kan rekenen)…….

A
Week of Deadly Attacks in Afghanistan Prove US Foreign Policy Is
Failing (Again)

January
29, 2018 at 11:10 pm

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM— The
past week in Afghanistan has been one of the deadliest in years, with
several major Taliban attacks across the country, including major
strikes in the capital city of Kabul,
 killing
hundreds of people
.

Last
Monday, Taliban stormed a luxury hotel, killing 22. Days later, ISIS
hit the charity Save the Children in Nangarhar, chasing the group out
of the country. Over the weekend, a Taliban ambulance bomb killed at
least another 103 and wounded hundreds more.
 This
Monday, another 11 troops were killed in Kabul
.

Afghan
security forces appear totally unready for such major attacks, even
in what are nominally their most secure cities, and the massive US
escalation in Afghanistan has clearly not put the militants on the
defensive, far from it.

The
Afghan War has been going badly for years, and this latest week is a
testament to just how bad things have gotten. President Trump is
even
 ruling
out diplomacy
 at
this point, which may suggest he believes the US is in too weak of a
position to negotiate.

Yet
the situation isn’t getting any better, and the US doesn’t appear
to have any plans for the war beyond just throwing more troops at it,
something which so far hasn’t accomplished much of anything.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo