Het is godverdomme niet te geloven, maar het is weer zover: een tolk die voor- en ten behoeve van het Nederlandse leger werkte in Afghanistan, dreigt uitgezet te worden. Je hoeft bepaald geen Einstein te zijn, om te bedenken, dat deze man grote kans loopt vermoord te worden, hij is voor veel Afghanen immers een collaborateur…….. Gistermiddag vroeg Anne-Marie Snels van de militaire vakbond AFMP aandacht voor deze zaak. Op Radio1 sprak ze schande van het voornemen, deze tolk uit te zetten……. Ik was al eerder (voor het bericht in de onderstaande link) werkelijk in de veronderstelling, dat men, hier na het debacle en de massaslachting in Srebrenica, mee gestopt was (het uitzetten, of niet toelaten in ons land van deze tolken), ook toen was er stront over tolken, die niet met het vertrek van de Nederlandse troepen, mee mochten naar Nederland, er werd er zeker 1 vermoord……. Heel dom van mij natuurlijk: hoe kan ik denken, dat VVD bewindslieden als Teeven en Hennis-Plaschaert, ook maar enig begrip hebben voor het grote gevaar, dat deze tolken lopen, laat staan dat ze ook maar een greintje menselijke gevoelens zouden hebben…….. Dat geldt trouwens voor alle ministers en staatssecretarissen op deze posten, vanaf Srebrenica!
Tag: Afghanistan
About Afghanistan
Max van Weezel vindt de terrorisme beschuldiging, door de VS gedaan, aangaande Sabir K., geloofwaardig……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Het leeghoofd van de ‘onderzoeksjournalistiek’, van Weezel was lekker bezig afgelopen zaterdag. Op die dag plaatste ik al een bericht met een ongelofelijk domme uitspraak* van deze presentator, die godbetert het onderzoeksprogramma Argos mag presenteren. Echter na het plaatsen van dit bericht, deed deze waanzinnige hobbezak nog een ‘leuke’ uitspraak. Het programma draaide over het martelen van Sabir K. in Pakistan, onder toezicht van de VS, zoals dat wordt gedaan bij martelingen, de VS laat dat, onder eigen supervisie elders doen, daar het in de VS niet mag. Sabir K. wordt door de VS beschuldigd, in Afghanistan 30 van haar militairen te hebben vermoord……
De advocaat van Sabir K, André Seebregts, zat aan het eind van dit programma aan de telefoon met van Weezel. De laatste stelde, dat hij de terrorisme beschuldiging van de VS tegen Sabir K., erg geloofwaardig vindt, niet dat hij onderzoek had gedaan in Afghanistan, nee, hij had erover gelezen…….. (deze lul noemt zich ‘journalist!’). Daarnaast: als je de VS serieus neemt in haar beweringen, moet je wel ontzettend dom zijn, of de laatste 50 jaar in coma hebben gelegen….
Seebregts antwoordde met de stelling, dat Sabir K. niet wordt beschuldigd van het neerschieten van burgers, maar van militairen en zelfs als Sabir K. tegen de VS zou hebben gevochten in Afghanistan (iets dat Seebregts ontkent), hij daar als Afghaan alle recht toe had, immers de VS bezet zijn oorspronkelijke vaderland, Sabir K. is namelijk van Afghaanse afkomst….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nou u snapt ‘t al hè, daar was van Weezel het niet mee eens en waarom zou hij, nadat hij in de paar minuten, die hij te horen was, al zoveel blunders had begaan……. Dat presenteert een journalistiek onderzoeksprogramma, hoe is het godverdomme mogelijk!!!
*Zie: ‘Max van Weezel en ‘de wonderlijke lotgevallen van Sabir K………’‘
F16’s komen na twaalf jaar terug uit Afghanistan……
De doorlopende (!!!!) F16 missie in Afghanistan kwam afgelopen zaterdag ten einde, de ploeg kwam terug op Nederlandse bodem. Weet u nog, al het gezeur, dat we toch echt weer mee moesten doen, aan ‘opbouwmissies’ in Afghanistan? Intussen waren we daar nog ‘gewoon’ aanwezig!! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Het opperhoofd van het leger, Middendorp gaf wat commentaar in het Radio1 nieuws van 13.00 u., afgelopen zaterdag. De bijdrage van de Nederlandse F16’s was enorm, aldus de zwetskont. Zo bepaalden deze jagers waar de Taliban zat….. U weet wel dezelfdde Taliban waar nu mee overlegd wordt, want dat ze terug aan de macht komen is zeker!! Maar ook in gevechten hebben de toestellen hun ‘mannetje’ gestaan, aldus Middendorp….. Straaljagers die vechten met de Taliban? Heeft de Taliban die dan, straaljagers? ha! ha! ha! ha! Nee, natuurlijk niet! Met vechten bedoelt Middendorp dan ook het bombarderen en beschieten van doelen, waar de vijand met geweren en stokoude stingers* op de straaljagers kan schieten…… De verslaggever, een regeringsgetrouwe, zoals alle verslaggevers (en heel Radio1), vroeg Middendorp nog of er piloten om waren gekomen, ja dat was het geval, 1 piloot was omgekomen, aldus Middendorp. Lullig genoeg vroeg dezelfde verslaggever niet, hoe dat gebeurde…….. Bij dat bombarderen zijn diverse burgerslachtoffers gevallen, maar aangezien de verslaggever niet vroeg aan Middendorp, wat die F16 gevechten inhielden, hoefde hij ‘gelukkig’ niet naar die slachtoffers te vragen……
Nee die missie in Afghanistan is een waanzinnig succes, een gigantisch aantal doden en de situatie is niet veel anders, dan voor 2001! zodra de laatste westerling de deur dichttrekt, zijn Karzai de roverhoofdman en zijn 40 rovers, met al hun gestolen geld (geld voor een groot deel afkomstig uit het westen en de winsten op de opiumproductie) en goederen verdwenen, waarna de Taliban de boel weer ‘gewoon’ overneemt……….
*Stinger raketten, die de CIA aan de Taliban leverde in de 80er jaren, om het verzet van de Taliban tegen de Sovjet-Unie te versterken.
Hennis-Plasschaert wijst met de ICT vinger naar……. zichzelf!!! ha! ha! ha! ha! ha!
Gistermiddag durfde `Hare VVD sufheid Hennis-Plasschaert te zeggen (H.-P., u weet wel, die toplobbyist voor het militair-industrieel complex, met een extra zwak voor Lockheed Martin en hun peperdure wanproduct JSF), dat dit probleem al jaren speelt bij Defensie (de ICT is een zootje), met andere woorden ze wijst met haar vieze poten naar haar voorgangers, terwijl ze al sinds september 2012 disfunctioneert als minister van Defensie. Volgens deze nitwit, gaat ze nu ingrijpen, vanwege een rapport, dat begin dit jaar uitkwam…… Als dat rapport zo negatief was, waarom is er dan gewacht tot juli met ingrijpen. Maar erger nog: als ze zo goed op de hoogte was en is, moet ze onmiddellijk haar functie ter beschikking stellen, onbegrijpelijk, ze geeft zelf toe dat ze al vanaf het begin van haar aantreden op de hoogte was van de ellende en heeft daar met deze wetenschap, geen bliksem aan gedaan………..
Over hoeveel miljard beschikt deze totale kneus?????
Jezus christus!!!!
Dit bericht, met commentaar van Hennis-Plasschaert, was gistermiddag vanaf ongeveer 16.44 u. te horen op Radio1. Het onderwerp werd ingeleid door ‘politiek verslaggever’ van de NOS, Wilco Boom, deze begon onmiddellijk met de verdediging van Hennis-Plasschaert, volgens hem., komt dit vooral door ‘alle bezuinigingen’ op Defensie, de organisatie kraakt in haar voegen, zo zei de brave Rutte 2 propagandist……….. Dit terwijl, zoals gezegd, dit probleem al jaren bestaat, sterker de overheid is goed in het aanschaffen van peperdure computersystemen, die niet of bijzonder slecht werken, over bezuinigen gesproken……. Tijd voor een strafrechtelijk onderzoek, naar het vergeven door de overheid van contracten op ICT gebied en wie er bevoordeeld zijn, met het waarom, dus zijn er banden op wat voor manier dan ook, tussen de beslissers en de bedrijven (familie, kennissen, of aandelen bij die groepen, zo mag de partner van een minister bijvoorbeeld wel aandelen hebben in een bedrijf, dat overheidscontracten krijgt toegewezen). Me dunkt miljarden steken in een straaljager, die niet eens ‘jager’ mag worden genoemd, volgens de huidige normen, is echt iets anders dan bezuinigen. Of wat dacht u van de vele miljarden die zijn- en worden weggegooid, in de diepe donkere put, die Afghanistan heet (zo vliegen daar nog steeds Nederlandse F16’s met een heel team voor onderhoud…..), dat is toch echt het tegenovergestelde van bezuinigen. Ook al stelde Boom later wel, dat Hennis-Plasschaert als minister wel degelijk ook verantwoordelijk is, daar zij ook verantwoordelijk is voor haar voorgangers*, is het wel weer het zoveelste bewijs, dat het grootste deel van de pers aan de leiband loopt van de regering……
Een schandalige gang van zaken!!!
*Dat is geen kritiek, maar een vaststelling van een feit!
Thijs Berman vond dat de Afghaanse verkiezingen een redelijk geweldloos succes waren…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Hoorde gistermiddag voor 15.30 u. Thijs Berman bij BNR’s kolos Bernard Hammelburg, hier vertelde de topidioot, oh nee, één van de topidioten van de PvdA, dat er van het dreigement van de Taliban, dat ze de verkiezingen zouden verstoren met aanslagen, niet veel was terechtgekomen……. Gelukkig zat Natalie Righton, ook in de (of een andere) studio, die veegde Berman deskundig de mantel uit, alleen al op de tweede verkiezingsdag waren er 500 aanslagen, ‘t is dat ‘t zo triest is, anders…… Berman was nog niet uitgeluld, hij hoort zichzelf immers graag in staccato ouwehoeren en prees de politie en het leger van Afghanistan, die tijdens de verkiezingen de orde en rust, in het grootste deel van Afghanistan wisten te bewaren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja vandaar die 500 aanslagen en dan nog de geloofwaardigheid, van de beweringen, dat in ver afgelegen dorpen ook volop gestemd zou zijn…… Behoorlijk ongeloofwaardig, als je nagaat, dat roverhoofdman Karzai amper Kabul kan beveiligen…….. De gek wil bovendien dat we nog jaren in Afghanistan blijven, alsof daar, onder leiding van de daar bijzonder gehate westerlingen, een democratie gevestigd zou kunnen worden, jezus wat een flapdrol!
Bowe Bergdahl zou gedeserteerd zijn, aldus VS ‘deskundige’ Willem Post
De zwaar over een vette drol getilde VS ‘deskundige’ Post, kwam gistermorgen in de Kots Nieuwsshow uitleggen, hoe het zit met de afgelopen week vrijgekomen VS militair Bowe Bergdahl. Post kwam dus het standpunt van de Republikeinse kwaadsprekers uitleggen, die alleen al om het feit, dat er voor Bergdahl 5 Taliban ‘leden’ werden vrijgelaten, menen dat Bergdahl volkomen de grond in geboord moet worden……
Post had het niet over ‘leden’ van de Taliban, maar net als de voornoemde haatzaaiende republikeinen, over vijf ‘Taliban leiders’, hoewel het geen ‘leiders’ zijn, sterker nog: deze vijf Taliban ‘leden’ waren na jaren gevangenschap (gijzeling, na ontvoering, is een beter woord) nog steeds niet aangeklaagd…. ha! ha! ha! ha! ha!
Tja en als je als vrijwilliger naar Afghanistan gaat, zoals Bergdahl, en je durft je in mails te beklagen over feiten, als VS tanks, die over Afghaanse kinderen heen rijden, terwijl jouw missie als militair, van te voren aan jou werd uitgelegd als ‘opbouwmissie’, ben je in de VS al snel een grote verrader, deserteur, om niet te zeggen terrorist…….. Waar nog bijkomt, dat Bergdahl in Afghanistan, regelmatig buiten het militaire kampement van de natuur genoot, in z’n eentje wel te verstaan. Dat is met enig lullig gespreks-gedraai om te toveren in……. ‘desertie!’ U snapt het natuurlijk, deze alinea kwam niet uit de mond van Post, deze hield een praatje waar de republikeinse scherpslijpers trots op zouden zijn…..
Dit soort ‘deskundigen’ heeft intussen zo’n grote invloed, dat het door de hele publieke omroep, als zoete koek wordt overgenomen, zoals de ‘onafhankelijke’ zendgemachtigde NOS, deze meldde vanmorgen in het Radio1 nieuws van 9 uur, dat de ouders van Bergdahl met de dood zijn bedreigd, de FBI zou de zaak onderzoeken. Hier werd fijntjes aan toegevoegd, dat Bergdahl in 2009 was gedeserteerd. In het 10.00 u. nieuws was dit teruggebracht tot: ‘zou zijn gedeserteerd……..’ Waarschijnlijk na wat boze telefoontjes van wakkere luisteraars……
Excuseer: godgloeiendegodverdomme!
Aziz Sabouri dreigt uitgezet te worden naar Afghanistan
Aziz Sabouri, die al 15 jaar in Nederland woont, dreigt vanwege zijn 1F-status uitgezet te worden naar Afghanistan. Sabouri wordt verdacht van misdaden tegen de menselijkheid in Afghanistan, hij zou voor en tijdens de Russische bezetting, deel hebben uitgemaakt van de veiligheidsdienst in Afghanistan. De man woont al 15 jaar in Nederland en volgens zegge en schrijve 1 ambtsbericht van 14 jaar oud, zou de verdenking zo groot zijn, dat uitzetting gerechtvaardigd is. Volgens de Amsterdamse VVD boerenlul Teeven, is dit een ‘zorgvuldig onderzoek…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dit alles terwijl geen Nederlandse rechter zich over deze zaak heeft uitgesproken….
Hoe kan je iemand uitzetten naar een land, dat schijt heeft aan de mensenrechten, gevangenen martelt en waar zelfs de doodstraf wordt uitgevoerd……… Dit getuigt bepaald niet van beschaving en dat is weer een eufemisme, gezien deze zaak…….
Afghanistan: volgens de corrupte kiescommissie in dat land, stemden afgelopen zaterdag 7 van de 12 miljoen kiesgerechtigde Afghanen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus in een totaal corrupt land, waar controle op de verkiezingen, alleen in volkomen veilige gebieden gebeurde (een paar wijken in steden), zou meer dan de helft hebben gestemd…….. ha! ha! ha! ha! ha!
Bomaanslag op een markt in Noord-Afghanistan: 15 doden……. Nieuws dat niet geschikt is voor Radio1……..
Vanmorgen berichtte BBC World Service, dat er in Noord-Afghanistan een bomaanslag was gepleegd op een markt, de ‘teller’ staat op 15 doden. De NOS plaatste dit bericht om 10.05 u. op de website, maar repte er met geen woord over in de nieuwsuitzendingen op Radio1 van 11.00 u. en 12.00 u………
Logisch, Nederland vliegt nog steeds met F16 straaljagers in de zinloze oorlog die het westen daar voert en je bijt niet met dit soort berichten, in de hand die je voedt met belastinggeld………..
Ja, ja, we doen nog steeds mee aan de oorlog in Afghanistan, hoewel ons beloofd werd, dat het met de training van de religieuze politie, tegen een belachelijke bak belastinggeld, afgelopen zou zijn met de deelname van Nederland aan die ‘opbouwoorlog………’
Voor de zorg is er geen geld meer, geen geld voor hulpbehoevende gehandicapten en ouderen, maar wel gigantische bakken belastinggeld voor een zinloze oorlog!!!!
Rob de Wijk: drones zijn de musketten van nu…….
Vanmiddag bij BNR na 15.00 u. Rob de Wijk over drones. Met drones mensen ombrengen is internationaal toegestaan, aldus de Wijk. O, is dat zo? Dus de VS heeft van de Veiligheidsraad een ‘carte blanche’ gekregen, om naar behoeven overal ter wereld mensen standrechtelijk te executeren…… ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja er is veel verzet tegen bewapende drones, maar dat was ook tegen buskruit en de musket, dat zou allemaal veel te ver gaan……… Een musket vergelijken met een hightech wapen, dat vanaf duizenden kilometers kan worden bestuurd, gaat echt tien stations te ver, ongelofelijk!
Wat is er nog over van de altijd zo bejubelde ‘beschaving’ van het westen, als landen op grond van leugens en gefabriceerd bewijs worden aangevallen en mensen standrechtelijk worden geëxecuteerd, waarbij bovendien een ongelofelijk aantal onschuldige burgers vallen (in Irak nu al meer dan 1 miljoen!!!). Uiteindelijk zijn alle slachtoffers onschuldig, zolang ze niet veroordeeld zijn, vandaar dat ‘standrechtelijk………’
De Wijk weet niet hoeveel burgerslachtoffers er zijn gevallen door drones, terwijl hij een bureau heeft, dat dit soort zaken uit kan zoeken en uit zou moeten zoeken……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Volgens de Pakistaanse autoriteiten werden er in Pakistan sinds 2008 maar liefst 2.160 militanten vermoord met drones en 67 burgers. De Pakistaanse burgers in de grensstreek met Afghanistan, stellen dat er veel meer burgerslachtoffers zijn gevallen, dan hun autoriteiten aangeven. Maar zelfs al zouden die cijfers kloppen, hoe kan je het als beschaafd land in je kop halen, om zonder enige rechtspraak maar liefst 2.227 mensen te vermoorden?!!!!
Wie zijn de echte terroristen………?