Polio in Afghanistan…..

Voor het eerst sinds 2001 is er polio ontdekt bij een drie jarig meisje in Afghanistan. De ‘regering’ Karzai heeft vaccinatie bevolen van alle kinderen onder de 5 jaar. Nu is het jammer dat Karzai alleen een deel van Kabul controleert, daar de meest fanatieke Taliban groepen, net als hun geloofsbroeders in Pakistan, tegen vaccinatie zijn, gelukkig zijn er wat stammen, die geen bezwaar tegen vaccinatie hebben………

Tijdens dit onderwerp op BBC World Service (een minuut of 20 geleden), vertelde een verslaggever, dat hij in een tentenkamp in Kabul was, waar nomadenstammen noodgedwongen al enige jaren verblijven………

Echt een waanzinnig succes hè, die westerse oorlog tegen Afghanistan…….

William Hague: Afghanistan is geen bedreiging meer voor de wereld……….. ha! ha! ha! ha! ha!

De Britse minister van Buitenlandse Zaken, William Hague was vanmorgen te gast in Hardtalk, van de BBC World Service. Over Afghanistan zei deze plork, dat wanneer je de huidige situatie daar, vergelijkt met 13 jaar geleden, de dreiging voor de wereld vanuit Afghanistan is verdwenen……. ha! ha! ha! ha! ha! En meneer Hague, wat dacht u van de jongens en jonge mannen, die familieleden, of zelfs hele families hebben verloren, door het westers ingrijpen in Afghanistan? Denkt u niet, dat een fiks deel van deze groep, niet allang heeft gezworen, op een of ander moment wraak te nemen op de deelnemende westerse landen, aan die onzinnige oorlog? Je kan rustig zeggen, dat ‘wij’ daar terrorisme hebben gezaaid, in grote hoeveelheden!!!

De situatie in Afghanistan is intussen rampzalig, de corrupte regering van misdaadbaas Karzai, die nog net een deel van Kabul controleert, heeft onlangs de positie van de vrouw officieel ondergeschikt verklaard aan de man en dorpsoudsten, wat nog meer zware mishandelingen, verkrachtingen en zelfs dode vrouwen en meisjes zal opleveren…….. De opium productie was in 2001 bijna geheel verdwenen, nu wordt er meer verdient aan opium, dan ooit tevoren…….. En de terroristen? Voor zover die echt aanwezig waren, zijn die verdwenen naar andere landen……

Daarnaast kan je nog een dikke boom opzetten over wat terrorisme is, wat het westen uitvoerde in Afghanistan, zou je met het grootste gemak terrorisme kunnen noemen. Voor de illegale oorlog van de VS en een aantal landen tegen Irak, die intussen aan meer dan 1 miljoen Irakezen het leven heeft gekost, is het woord terrorisme nog te vriendelijk……. Om over de standrechtelijke executies met drones door de VS in diverse landen nog maar te zwijgen…….. Vergelijk het aantal doden door terrorisme eens, met het aantal vermoorde burgers door westerse landen de laatste tien jaar, en je zal zien, dat dit aantal totaal uit evenwicht is, de weegschaal dondert om aan de westerse kant, zo zwaar beladen met lijken is die………

Nee, de oorlog tegen Afghanistan is een ‘waanzinnig succes!!!!!’

Afghaanse vrouwen verder onderdrukt

Gisteravond op BBC4, in ‘World News Today’, aandacht voor de positie van Afghaanse vrouwen, die steeds verder in het verdomhoekje komen. Oude wetten, zoals die in kleine gemeenschappen, worden geëerbiedigd door de Afghaanse overheid van Karzai. Vrouwen en dus ook meisjes mogen hardhandig gecorrigeerd worden door mannen en dorpsoudsten zijn weer oppermachtig, dit alles resulteert in mishandeling, verkrachting, het afsnijden van neuzen en zelfs de dood…..

Goed hè, wat elf jaar westerse interventie heeft opgeleverd! Hoeveel Nederlandse militairen zijn daar voor omgekomen en wat heeft het aan levens en vernieling daar en belastinggeld hier gekost? Was dat het allemaal waard? De angst, hier al vaker uitgesproken, voor de door ons opgeleide ‘politieagenten’, dat die straks onderdeel worden van de religieuze politie, wordt steeds groter…………

Trouwens wat doen die straaljagers van Nederland daar nog steeds? Was dat de afspraak voor het Nederlandse volk? En wat zijn de kosten van deze duidelijk zinloze inzet?

Harten en geesten gewonnen in Afghanistan……….

Met het schaamrood op de kaken, moet ik toegeven, dat ik dit bericht, vorige week ben vergeten op te nemen: Op 16 januari meldde het BNR nieuws van 13.00 u., dat er tijdens een NAVO bombardement in Afghanistan 8 burgerdoden waren gevallen……… Het totale aantal onnodige burgerdoden door NAVO ingrijpen, kan ik niet vinden, maar dat moet intussen een gigantische hoeveelheid zijn, dan spreek ik nog niet over het aantal gewonden…….

Eén ding is zeker, da NAVO heeft met deze ‘succesvolle’ actie, alweer flink wat harten en geesten gewonnen in Afghanistan!

Zijn ‘onze’ F16 straaljagers nog in Afghanistan en hoeveel burgerdoden hebben ‘wij’ daar gemaakt…?

Middendorp over Mali en buurtwerkers, die dat niet zijn………. ha! ha! ha! ha!

Gistermiddag op BNR (na 12.30 u.) de commandant der strijdmachten (de titel alleen al… ha! ha! ha! ha!) Middendorp, althans ik dacht hem te horen, toen ik iets te laat afstemde, de woorden zouden zo uit zijn mond kunnen komen). Hij legde hier uit, dat de missie in Mali niet te vergelijken is met Afghanistan, elke oorlog is net als een vingerafdruk uniek bij de commandant. Al is er minstens één overeenkomst (AP), namelijk het niet kunnen vinden van de vijand, zoals in Afghanistan toch ‘nogal eens’ gebeurde…..

Maar het belangrijkst vindt de commandant het voorkomen, van mensen- en drugshandel….. ha! ha! ha! ha! Als dat het belangrijkst is, kan hij beter terug gaan naar Afghanistan, een een leger op Nigeria afsturen!!

Eerder werd gesteld, dat het geen probleem was, dat onze militairen geen Frans spreken, terwijl één van de eerste dingen, die deze soldaten moeten doen is inlichtingen verzamelen, met name door contact te leggen met de……… plaatselijke bevolking! ha! ha! ha! ha! ha! Bij de NOS verwoordde Middendorp dat op de volgende manier: 

“Dat werk wordt gedaan door commando’s, die zowel in staat moeten zijn het vertrouwen van de bevolking te winnen, als zichzelf te beschermen tegen aanvallen. Zij worden geholpen door reservisten die zijn gespecialiseerd in culturele informatie van het gebied”.

Oh, ik snap het, met die ‘culturele informatie’ bedoelt Middendorp kennis van de Franse taal…… ha! ha! ha! ha! ha! Middendorp voegde er nog wel aan toe, dat die commando’s bepaald geen buurtwerkers zijn, “als ik terrorist was, zou ik daar geen ruzie mee maken….” ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ja mensen, dat is uw hoop in bange dagen, commandant der strijdkrachten Middendorp…………..

Mali, minder verschillen met Afghanistan, dan u tot nu toe werd ‘voorgespiegeld…’

Vanmorgen in het Radio1 journaal een deskundige, die zelf al twee keer op een militaire missie in het buitenland was. Hem werd gevraagd, of er inderdaad een groot verschil zit tussen de komende missie in Mali en de missie in Afghanistan (Uruzgan), zoals de politici u willen laten geloven. Deze man (het is ontzettend lastig om iets terug te vinden op de Radio1 site), zei dat er juist veel overeenkomsten zijn met de Afghanistan missie. Hij vertelde, dat er naar schatting een miljoen kinderen, vanwege de grote armoede in Mali, lijden aan ondervoeding, iets dat hen, mits ze overleven, de rest van hun leven parten zal spelen. Die grote armoede is dan ook een overeenkomst met Afghanistan, die armoede zorgt er voor, dat jongeren zich makkelijk laten ronselen, door opstandelingen, die daar dik in het geld zouden zitten, m.a.w. werkgelegenheid………. Daarom zou het eerste dat het westen en de VN zouden moeten doen, is inzetten op armoedebestrijding, juist dat gaat volgens deze deskundige niet gebeuren……

Deze deskundige vergeet echter één van de belangrijkste redenen voor het uitzenden van militairen: het opdoen van gevechtservaring en het uittesten van nieuwe wapensystemen!!!

Maar u weet het weer eens, die hele Mali-missie wordt de zoveelste flop, met een rol van het Nederlandse leger

Van Hijum: ‘uitgeprocedeerden moeten hoe dan ook terug….’

CDA knuppellul van Hijum was vorige week dinsdag te gast bij zijn geloofsgenoten van de EO (Radio1 na 14.00 u.). Hier kwam deze christen, om te (s)preken over uitgeprocedeerde asielzoekers, die hoe dan ook terug moeten, ook naar Somalië, Irak, Afghanistan en ga nog maar even door, want dat zegt van Hijum in feite. Landen, die volgens de Amsterdamse VVD boerenlul Teeven en de ambtenaren in de buitenlandse diensten, veilig zijn, om naar terug te keren. Ik wilde Iran aan het lijstje toevoegen, maar de uitzetting van homo’s naar dit dictatoriaal geregeerde land, is na een aantal schandelijke uitzettingen, gestopt. Hetero vrouwen kunnen wel terug natuurlijk, ook al kunnen die vreselijk mishandeld worden, als zij iets te veel enkel tonen, naar de zin van de religieuze politie…….. Maar in landen als Afghanistan kan het nog een tandje erger, je kan daar als vrouw zelfs gestenigd worden, als je verkracht bent (dat geldt overigens ook voor grote gebieden in Pakistan), ja dan had je maar geen vrouw moeten zijn! Nee, volkomen veilig hoor en heel christelijk om mensen terug te sturen, naar landen waar zij grote kans lopen om het leven te komen, zeker als die mensen na gevlucht te zijn, terugkomen in die landen………..

De huis tuin en keuken ‘historicus’ van de EO, de rechts-conservatieve Wim Berkelaar, zat ook te kakelen in de studio en net als christen van Hijum, wil hij die vieze asielzoekers niet in ons land, dat liet hij duidelijk genoeg weten aan van Hijum, die natuurlijk alle steun nodig heeft, met zijn zorg voor de naasten in nood, jezus wat een klootzakken!!!

Maar vandaag weer, met een uitgestreken gezicht, in de kerk gezien natuurlijk!

Opiumproductie groter dan ooit in Afghanistan

De VN maakte bekend, dat de huidige productie van ruwe opium in Afghanistan groter is dan ooit….. Echt een succes hè die oorlog daar, een ongelofelijk aantal burgerdoden (inclusief een groot aantal kinderen), de Taliban sterker dan ooit, als ‘bijkomende schade’ is Pakistan intussen praktisch in een burgeroorlog verwikkeld en als klap op de vuurpijl, nu dus de constatering, dat de opiumproductie op een absoluut record staat…… Toen Afghanistan door de VS en de rest van het westen werd aangevallen, lag de opiumproductie zo ongeveer op z’n reet, de Taliban verbood de teelt van papavers. De VN vreest dat na het verdwijnen van de westerse troepen, de productie nog meer zal toenemen, en dat ook regeringsfunctionarissen, naast ‘warlords’ hun graantje zullen meepikken…… ha! ha! ha! ha! Dat doen ze nu al, zelfs Karzai verdient aan de opiumproductie!!!!

Wel een beetje vreemd, die toevoeging van de VN, immers als het westen weg is uit Afghanistan, zal de Taliban weer aan de macht komen en zal de papaverproductie weer verboden worden…..

Overigens heeft Nederland een ‘flinke club’ analfabetische agenten opgeleid, à een half miljoen euro per persoon, die kunnen straks mooi als religieuze politie van de Taliban optreden en ‘stenigingen in goede banen leiden………’

De Hoop Scheffer: Nederland heeft redelijk gepresteerd in Afghanistan……. ha! ha! ha! ha!

Afgelopen zondag was het schoothondje van het Pentagon, de Hoop Schandknaap, op bezoek in Buitenhof. Deze enorme kwezel, die godbetert les mag geven aan studenten (hoe is ‘t godverdomme mogelijk en dan gek vinden, dat ons onderwijs veelal te wensen overlaat….), durfde te zeggen, dat Nederland redelijk heeft gepresteerd in Afghanistan…… Ja, geweldig hè, hoeveel burgerslachtoffers zijn er gevallen, door Nederlands handelen? De Taliban is oppermachtig, de warlords hebben zich, sinds het westen Afghanistan binnenviel, scheel verdient aan de papaver productie, waar ‘president’ Karzai en de Taliban ook lekker van ‘mee snoepen’ En ja we hebben wat scholen gebouwd, die nu voor ‘t grootste deel al niet meer als scholen worden gebruikt, nee we hebben ‘t waanzinnig gedaan. Daarna hebben we nog wat toekomstige religieuze politie opgeleid, tegen een godsvermogen en dan te bedenken, dat ze zelfs na die peperdure opleiding, niet kunnen lezen noch schrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat ‘redelijk’ i.p.v. ‘goed’ gepresteerd, komt doordat de Afghaanse maatschappij zo ver achter loopt op de onze, zegt de Hoop S…… Ja lul en daar was jij (inclusief alle andere leiders die achter deze inval stonden), door een leger van (echte) deskundigen, voor gewaarschuwd, waarschuwingen, die bij wijze van spreken werden uitgespeld. Nu zeggen, dat ‘we’ redelijk hebben gepresteerd, is een gotspe en een zware belediging voor de (burger)slachtoffers, die door Nederlands handelen vielen, dat geldt ook voor de ouders van Nederlandse militairen, die hun kind verloren in Afghanistan, en de militairen die psychisch en/of fysiek beschadigd terugkwamen, maar ach, wat wil je? De Hoop Scheffer, in dit gore stuk onderkruipsel zit geen greintje ethisch, of moreel besef, wat een godvergeten klootzak!

Dan te bedenken, dat deze ‘man’, die dit soort onzin durft te vertellen, door een groot aantal halve zolen, als een strategisch deskundige wordt gezien….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gelooft u mij maar, als we niet mee hadden gedaan aan die smerige oorlog en de illegale oorlog tegen Irak niet hadden gesteund, was de Hoop Schandknaap nooit secretaris-generaal (ha! ha! ha!) van de NAVO geworden, zeker weten!

Srebrenica, eindelijk ziet het Nederlands volk, wat de hele wereld al lang zag

Na 11 jaar, heeft de Hoge Raad geconcludeerd, dat Nederland fout zat in Srebrenica, althans wat betreft 3 mannen*, die voor de Nederlanders werkten en nadat ze van het Nederlandse terrein werden weggestuurd, door de Servische troepen werden vermoord. Een schandalige elf jaar later, na het begin van het proces tegen de Nederlandse overheid en wat de hele wereld al wist, dringt eindelijk tot het volk door: Nederland speelde een heel foute rol in Srebrenica, dat had de regering al jaren geleden kunnen weten, zoals de Hoge Raad vaststelde. De nabestaanden van deze mannen kregen geen excuus van de Nederlandse overheid, een excuus, dat nu eindelijk toch gemaakt zal moeten worden.

Weet u wat het lullige van dit alles is, in Afghanistan hebben we intussen al een heel leger collaborateurs achter gelaten, op wie niemand let, u kan zeker wel raden wat er gebeurt, als Nederland en de rest van het westen daar weg is…… Weet u nog wat hare PvdA kwaadaardigheid Bussemaker en haar partijgenoot, de zwaar disfunctionerend minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans, durfden te zeggen, toen een aantal van deze Afghanen asiel aanvroegen in ons land? Ze zoeken maar recht in eigen land….’, excuseer: godgloeiendegodverdomme!!

*Buiten deze specifieke zaak, schijnt het toentertijd om meer dan 100 personen te zijn gegaan.