Afghaanse burgers gedood door NAVO

Vandaag op de site van BBC World Service, onder het menu ‘News’, de aankondiging: Afghan civilians ‘killed by Nato’. Het laatste deel tussen aanhalingstekens. Met andere woorden, de nieuwsredactie neemt dat laatste deel van de zin, op z’n zachtst gezegd, niet zo serieus. Alsof er nooit ‘onschuldige slachtoffers’ vallen bij dit soort aanvallen. Het gaat hier om een NAVO luchtaanval in de oostelijke Afghaanse provincie Kunar, die gisteren plaatsvond. Op dit bericht ben ik gaan zoeken op het net, naar het totaal aantal burger slachtoffers bij dergelijke aanvallen in de eerste helft van dit jaar, daar het bericht van de BBC wel sprak over 1.000 burgerslachtoffers en 2.000 gewonden, door acties van de opstandelingen, in die periode. Je kan lang zoeken, maar zelfs de VN rapportages spreken over slachtoffers door schermutselingen met de opstandige Taliban……..

Zo worden we dag in dag uit besodemieterd, niet alleen door de politiek, de media, de NAVO, maar zelfs door de VN….. Nog niet zo lang geleden, werd dit soort berichtgeving gekwalificeerd als…… propaganda!

Als iemand die cijfers wel kent, graag ook langjarige cijfers, laat me dat dan aub weten.

Terreur dreiging: oorzaak en gevolg…..

Is het nu eindelijk voor iedereen duidelijk? De VS richten bloedbad na bloedbad aan en waarschuwen intussen de halve wereld voor aanslagen. Snowden en andere klokkenluiders worden gedemoniseerd, zij stellen de VS voor als politiestaat, waar ze alle gelijk van de (hele) wereld hebben, maar om die demonisering te vervolmaken, pleegt de VS de ene terroristische aanslag na de andere, zodat er op zeker een reactie zal volgen. Alsof dat nog nodig is, de VS zwemt in het bloed van onschuldigen en verdachten, denken dat dit, een ieder die ermee te maken krijgt en het overleeft, onberoerd laat, zou te dom voor woorden zijn. De hoeveelheid onschuldigen die door handen van de VS zijn gevallen is zo groot, dat er natuurlijk een behoorlijk leger aan nabestaanden rondloopt, die t.z.t. wraak zullen nemen, of dat nu op de VS is, of op haar handlangers….

Gisteren waarschuwde de VS de wereld voor aanslagen in Pakistan en om haar waarschuwing nog meer kracht bij te zetten, stelde de VS dat de aanvallen met drones verhevigd zullen worden. Niet om Pakistan, of de de wereld een veilige plek te maken, maar om het militair industrieel complex te behagen, hoe meer ellende, hoe hoger de omzetten, hoe meer de burgerlijke vrijheden ingeperkt kunnen worden en het recht op privacy te grabbel kan worden gegooid…..

Nederland reageerde veel te slap op de ‘dreiging’ die de VS liet uitlekken over Jemen, dus werd Nederland nog eens extra gewaarschuwd, wij zouden bovenbaan het ‘wensenlijstje’ staan van Al Qaida in Jemen. Als een mak schaap volgde Nederland deze nieuwste dreiging, die door de VS werd ‘opgevangen’ en Nederland evacueerde het grootste deel van de ambassade….

In de Kots Nieuwsshow vanmorgen ene Glenn Schoen, een ‘terreurdeskundige’ (deze ‘terreurdeskundigen’ zijn er in Nederland intussen meer, dan dat er wereldwijd terroristen zijn). ‘Deskundige’ Schoen hekelde de vergelijking van terrorisme met vuurwapengeweld: de laatste 13 jaar zijn 300.000 mensen in de VS omgekomen door vuurwapengeweld en in dezelfde tijd 3.000 door terrorisme (het grootste deel door 9/11), volgens Schoen, worden daarbij de terrorisme slachtoffers in Irak en Afghanistan vergeten. Ten eerste zijn dit slachtoffers buiten de VS, ten tweede, is dat terrorisme aangejaagd door de VS, bijvoorbeeld met de illegale oorlog tegen Irak, ‘resultaat’ meer dan 1 miljoen slachtoffers (echte cijfers, bijgehouden door het aantal begrafenissen te tellen en door telling van slachtoffers in massagraven). Met andere woorden, die terreurslachtoffers zijn juist te danken aan de terreur van de VS!!!!

Een groot deel van de wereld zou dagelijks gewaarschuwd moeten worden voor de totalitaire terreurstaat, die zich VS noemt!!!

De kleurencode daarbij? Knalrood!!!

Terreur alarm, wat een toeval

De NSA en meerdere geheime diensten liggen wereldwijd zwaar onder vuur, daar zij volkomen schijt hebben regels en wetten van andere landen wereldwijd, trouwens ook in eigen land, worden de regels zwaar overtreden. Wat een ongeloóóóóóóófelijk toeval, dat de VS afgelopen vrijdag waarschuwde voor terroristische aanslagen van Al Qaida in Pakistan, het Midden Oosten en Noord-Afrika….. ha! ha! ha! ha! De VS rekenen ook Afghanistan tot het Midden-Oosten, in dat land vinden dagelijks aanslagen plaats (waar wij meestal niets over horen), hetzelfde geldt voor Pakistan, Irak, Jemen en Syrië (en vergeet de onrust en ellende in landen als Egypte en Libië niet) Natuurlijk zegt de overheid van de VS, dat zij deze info hebben verkregen door illegaal afluisteren en inbraken op computers. Uw Azijnpisser kan u voor de genoemde landen verzekeren, dat daar met de regelmaat van de klok aanslagen plaats zullen vinden, zonder dat ik daarvoor telefoons aftap, of in de computer van anderen hoef te kijken!

Thijs Berman, de kans op een burgeroorlog in Afghanistan is groot……. ha! ha! ha! ha!

Vanmiddag was ADHD keffer en PvdA EU parlementariër Thijs Berman bij BNR te beluisteren (van na 15.00-15.50 u.). Over Afghanistan zei Berman, dat de kans groot is op een burgeroorlog, wanneer de VS en de rest van de buitenlandse troepen Afghanistan verlaten….. ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd hoe deze zak de huidige toestand in Afghanistan noemt, gewapende vrede met een groot aantal incidenten?

Natuurlijk steunt Berman het beleid van het valse PvdA loeder Ploumen i.z. de nieuwe ‘ontwikkelingssamenwerking’. Bovendien heeft hij het ‘grootste respect’ voor missionarissen…….. Heel goed, dat ontwikkelingshulp en buitenlandse handel in één ministerie zijn verenigd, daar deze 2 altijd tegenovergestelde belangen dienden…… ha! ha! ha! ha! ha! Hoe noemt hij dan de ontwikkelingssubsidie, die Heineken kreeg, om suikerriet in Kenia te verbouwen, voor haar brouwerij aldaar?

Dat de EU nu ook aan micro financieringen in ontwikkelingslanden doet, maakt dat zijn hartje sneller klopt, jammer dat de ‘kundige politicus’ Berman nog niet doorheeft, dat het overgrote deel van dit soort financieringen, na verloop van tijd, als een molensteen aan de nek van de ontvangers hangt, zoals de praktijk heeft uitgewezen……

Dit leeghoofd is vooral heel blij met zichzelf, tot 3 keer toe, vertelde de zak, dat hij zo hard werkt. Gadverdamme, wat een pedante, onkundige griezel!

Defensie ontslaat personeel onbeschoft

Vanmorgen in GMN een woordvoerder van de militaire vakbond, die zich druk maakt over de onbeschofte manier, waarop werknemers, die soms al 20 jaar in dienst zijn en meerdere buitenlandse missies hebben gedraaid, hun ontslagbrief onder ogen kregen, een anonieme…… Terecht dat je daar pissig van wordt, maarrrrrrrr….. De militaire top heeft in het verleden vaak onterecht aan de bel getrokken, als het ging om steun voor de militairen in het buitenland, zoals in Afghanistan, deze top verweet het volk gebrek aan steun voor de militairen. Men verwarde opzettelijk kritiek op veelal zinloze missies, met zoals gezegd, gebrek aan steun voor de militairen, die daar het gore werk voor de politiek mogen opknappen. Je kan heel goed tegen een missie zijn, en wel de militairen steunen, gevreesd moet worden (voor de top en de militaire vakbonden), dat dit zelfs een houding is van het overgrote deel van de bevolking (nou ja, het nadenkende deel dan). Het is wel bijzonder wrang, als je hoort hoe de defensie top dan nu omgaat met diezelfde militairen, als deze ontslagen worden.

Excuseer: godgloeiendegodverdomme!!!!!!

Bussemaker vindt de situatie van de Afghaanse tolken ‘confronterend’, maar kan niet zeggen of ze welkom zijn in Nederland……

Afgelopen vrijdag bij Pauw&Witteman, de Nederlandse journalist Natalie Righton, zij sprak over de Afghanen, die voor het Nederlandse leger tolken en/of tolkten in Afghanistan. PvdA groot-kleuter en disfunctionerend minister van Buitenlandse Zaken Timmermans, liet eerder die dag weten, dat deze tolken geen voorkeursbehandeling krijgen, als het gaat om toegang krijgen tot Nederland, terwijl de 2de Kamer fractie van de PvdA er nog niet uit is. ‘Het kan best zijn, dat ze een target worden (van de Taliban, AP), maar dan vragen ze maar asiel aan’, aldus deze warme medemenselijke neoliberaal……. Let wel: deze tolken worden in Afghanistan als collaborateurs gezien en lopen een heel grote kans over een paar jaar, als de Taliban weer aan de macht is, dat zij gemarteld en geëxecuteerd zullen worden!

Volgens Righton hoeft Nederland niet bang te zijn voor een ‘tsunami’ aan tolken (mijn woorden), het Nederlandse leger heeft met name gebruik gemaakt van Nederlanders van Afghaanse afkomst, die dus al in Nederland wonen, het gaat volgens haar dan ook om hooguit een paar tolken. Righton, die natuurlijk graag wordt ingehuurd door de publieke zendgemachtigden, en dan ook afhankelijk is van overheidsgoedkeuring aangaande haar uitlatingen, zei verder, dat het voor Nederland natuurlijk wel erg moeilijk is, wie gaat er nog meer mee, als je deze paar tolken op voorhand asiel verleent? De vrouw, de kinderen, ouders en grootouders? Dan heb je al snel een heel grote groep, aldus deze journaliste, die eigenlijk vindt, dat deze tolken, dan ook ‘gewoon’ asiel moeten aanvragen, al is dat volgens haar heel moeilijk als je in Afghanistan woont, daar je in Afghanistan geen asiel voor Nederland kan aanvragen…….. Zie in deze ook de eerder genoemde opmerking die Timmermans maakte……

PvdA hypocriet en helleveeg Bussemaker zat ook aan tafel en zei stelde de uitlatingen van Righton wel ‘confronterend’ te vinden, maar wilde zelf geen commentaar op deze zaak geven, hoewel? Een paar seconden later stelt ze onverbloemd, dat deze tolken gewoon asiel moeten aanvragen, net als ieder ander, daarmee nog eens bevestigend, dat ze al jaren een ijskoude steen heeft, waar zich normaal gesproken een warm, kloppend hart bevindt…….

Eerlijk gezegd ken ik het werk van Righton niet, maar ik vond het wel tekenend, dat zij stelde, dat de Afghaanse overheid het nog voor het zeggen heeft, als het gaat om Kabul………..

Afghanistan, betaalde ‘survivaltochten’ voor legers

Een nieuw schandaal heeft zich ontvouwen betreffende Afghanistan. Naar nu blijkt, betaalde de VS Karzai en ‘warlords’ voor het mogen uitvoeren van taken in Afghanistan. Zelfs plastic tassen gevuld met geld werden overhandigd in o.a. het kantoor van ‘Afghanistan Tours’, geleid door de corrupte president van Kabul, Karzai. Ook Nederland heeft zich, zoals het zich nu laat aanzien, met deze praktijken beziggehouden……

Niet alleen hebben wij een paar leden van de toekomstige religieuze politie van dat land opgeleid, maar wij hebben hoogstwaarschijnlijk net als de VS, ook de diverse om de macht strijdende groepen in dit land, waar je nu al kan spreken van een burgeroorlog, voorzien van grote hoeveelheden geld, alsof dit geteisem al niet genoeg verdient aan de opiumhandel….

Zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/04/ethiopische-hongernood-van-2010-2011.html

Let wel! Dit betalen van Karzai en zijn ‘sidekicks’ is buiten de gigantische kosten, die deze zinloze oorlog ons   aan belastinggeld gekost heeft, op het hoogte punt, bijna 2 miljoen euro per dag……

Dan spreek ik nog niet over de tol aan mensenlevens en gehandicapten (geestelijk en/of lichamelijk), die ons deze waanzin oorlog heeft ‘opgeleverd…….’

Ethiopische hongernood van 2010-2011, eiste niet 130.000 maar minstens 260.000 doden

In het Radio1 nieuws van 01.00 u. vannacht, het bericht dat een onderzoek naar de hongersnood in Ethiopië stelt, dat deze hongersnood dubbel zoveel slachtoffers eiste, dan eerst geschat (deze hongersnood heerste overigens in de hele Hoorn van Afrika), de uitkomst van dit onderzoek spreekt van 260.000 i.p.v. 130.000 slachtoffers. Volgens de onderzoekers is het grote aantal slachtoffers te danken aan het bijzonder traag opgang komen van hulp uit ‘westerse’ landen, bovendien zorgden de ‘goede’ gelovige islamieten van al-Shabaab, dat veel van de hulpgoederen de hongerende bevolking niet bereikten, dat was namelijk de wil van allah……. Aan dat laatste konden westerse regeringen natuurlijk niets doen, zij waren veel te druk met het brengen van democratie en vrijheid in Irak en Afghanistan plus het opbouwen van die landen, middels zware bombardementen en het winnen van ‘hart en geest’ van de burgers in die landen, door willekeur, ontvoeringen, martelingen, executies en het beschieten van o.a. onschuldige burgers. Dit alles heeft intussen geresulteerd in een burgeroorlog in Irak en hetzelfde kan je van Afghanistan zeggen, met de zekerheid, dat de militante Taliban in Afghanistan aan de macht zal komen, zo gauw het westen dat land heeft verlaten………. In Afghanistan zijn overigens wel successen geboekt, nadat de opiumproductie plat lag onder de Taliban, is de productie nu weer naar ongekende hoogte gestegen en de ‘warlords’, die daar schathemelrijk van worden, zijn afgeladen met westerse wapens, echt een waanzinnig succes………

Bluestone 42, veel plezier met oorlog

De BBC is vorige week met een nieuwe serie op tv verschenen: ‘Bluestone 42’ (uitspreken als: four two). Bluestone 42 is een tragikomische serie, die over het ‘dagelijkse leven’ van een militair explosieven opruimingsteam in Afghanistan gaat. In 1970 kwam de film M*A*S*H uit, later uitgebouwd tot tv serie, ook een komische serie over artsen in de Korea oorlog, zich afspelend in een veldhospitaal. Het grote verschil met die serie is, dat men in de serie Bluestone 42 ook vrolijk op de bevolking knalt. 

Opvallend is, dat Britse hooggeplaatste militairen de serie als waarheidsgetrouw en goed beoordelen. Je kan deze serie dan ook niet anders beoordelen, dan een propaganda middel voor het militaire apparaat, de zinloze oorlog in Afghanistan en eventuele toekomstige zinloze oorlogen. In het geval van Afghanistan een oorlog (als de meeste andere oorlogen), die aan gigantisch veel Afghanen het leven heeft gekost, en bepaald niet alleen aan ‘vijandige opstandelingen’, bovendien ook aan een flink aantal Britse militairen (over de vele voor het leven geestelijk en/of lichamelijk verminkte mensen spreek ik niet eens), voor deze slachtoffers en nabestaanden is de serie ronduit een schoffering op ongekend niveau…….

Naast dit alles kan je de serie als een ronsel-vehikel zien, immers, het is allemaal niet zo erg en je kan een hoop lol hebben in een oorlog. Het is als met de ronselreclames van de Nederlandse Defensie, veel plezier, interessant werk en je ziet nog eens wat, waar de laatste jaren nog een extra component aan toegevoegd is: als militair, in een land waar je niets te zoeken hebt, kan je ook nog eens ontwikkelingswerker spelen…..