Vroege Vogels presentator Menno Bentveld moet in de supermarkt kwijlen als hij biefstuk ziet…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

In Vroege Vogels vorige week zondag aandacht voor paddenstoelen, met name voor de biefstukzwam.

Bentveld, de presentator was net terug van vakantie en merkte tijdens het gesprek met een deskundige op, dat hij moest ‘watertanden’ bij het zien van de biefstukzwam, niet als paddenstoeleneter, maar als lijkenvreter……..

Afbeeldingsresultaat voor biefstukzwam

Meermaals heeft Bentveld NB in Vroege Vogels laten weten dat hij een fervente lijkenvreter is. Zo had hij al eens het eten van vergaste of neergeschoten ganzen in het programma….. Moet u nagaan in Vroege Vogels…. In een andere aflevering was hij echt kwaad, toen bleek dat een oestervisser (normaal toch, zo’n dierenbeul in VV??) geen oesters overhad, zodat hij er niet een paar had kunnen eten, dit daar hij naar buiten was geweest met een andere gast………*

Vroege Vogels is een natuurprogramma met de aandacht vooral op dieren en hun welzijn gericht. Hoe is het mogelijk, dat een figuur als Bentveld nog steeds dit programma mag presenteren??

Voor de zendgemachtigde die Vroege Vogels brengt, de VARA (spreekbuis van de PvdA), zijn de luister- en kijkcijfers leidend, niet de moraal en niet de ethische kant van een dergelijk programma…… Nee, vooral niet spreken over de vreselijke gevolgen van vlees eten voor: -de dieren, -de mens zelf (we zijn niet gebouwd als carnivoren, bovendien vergroot de drang naar vlees het wereldvoedselprobleem) en -de natuur…….

Voor iedere kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een enorme sloot drinkwater. Groente die voor het grootste deel in ontwikkelingslanden en landen als Brazilië wordt verbouwd…… Ontwikkelingslanden kampen zoals u wellicht weet, voor een groot deel met een drinkwatertekort en de teelt van groente als soja voor diervoer gaat ten koste van drinkwater voor de bewoners van die landen….. Voor de verbouwing van (gentech) soja in Brazilië wordt een steeds groter deel van het Amazonewoud gekapt dan wel verbrand….. Zo heeft de corrupte Braziliaanse regering Temer de rechten van de oorspronkelijke bewoners in het Amazonewoud, meestal aangeduid als ‘indianen’, verder teruggebracht, met vergunningen voor bomenkap in de gebieden waar deze mensen wonen…….

Dan nog alle gesleep: -met die groente voor diervoer, -met dieren, -met de kadavers van dieren en delen daarvan, levert een enorme luchtvervuiling op en daarmee wordt de klimaatverandering fiks aanjaagt (dat gebeurt overigens ook al door de kap of verbranding van oerwoud t.b.v. diervoer)…… De uitstoot van methaangas in de intensieve veehouderij is een andere grote aanjager van diezelfde klimaatverandering, daar methaangas een sterk broeikasgas is……….. Zo wordt in Nederland jaarlijks een half miljard (!!!) dieren groot en doodgemarteld in de intensieve veehouderij………

Ondanks dat mag kloothommel Bentveld, die meermaals heeft aangegeven carnivoor te zijn, Vroege Vogels presenteren, een figuur die bovendien voor het programma en zijn vakanties, zelf al een fikse bijdrage levert aan de klimaatverandering met al zijn vliegreizen over de wereld………

Hufter Bentveld wordt met belastinggeld betaald (en niet te weinig!!)………………

Hoe is ‘t in godsnaam mogelijk??

Trouwens onbegrijpelijk dat de luisteraars van Vroege Vogels niet massaal in protest komen, tegen deze hypocriete patjepeeër……..

* Zie: ‘Vroege Vogels met lof voor valkenier en presentator Bentveld kleuterboos, daar hij geen oesters kreeg………..

Voor meer berichten waarin Bentveld een dieronvriendelijke rol speelt, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht…..

Schippers: Nederland heeft goed gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Veronderstel: je ziet dat onder jouw verantwoording de volksgezondheid in gevaar is gekomen (terwijl je verantwoordelijk bent voor de bewaking van die volksgezondheid), dordat een groot aantal mensen een verboden gif binnenkregen*, vervolgens zeg je daar ‘gewoon’ over dat Nederland goed heeft gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Typisch de zwaar wanpresterend demissionair minister van Volksgezondheid, hare VVD kwaadaardigheid Schippers, die alleen al vanwege het enorme aantal suïcides sinds haar bezuinigingen op de GGZ, tot haar kin in het bloed staat……

Dat Nederland niets met een tip over fipronil heeft gedaan en zelfs de buurlanden niet heeft gewaarschuwd, ‘is logisch’. daar er geen gevaar voor de Volksgezondheid was, aldus Schippers…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Precies zoals de NVWA een paar weken geleden stelde: kinderen kunnen gerust één ei per week eten en volwassenen 2 tot 3, iets dat men een paar dagen later schielijk moest tegenspreken…….

Zoals de NVWA eerder durfde te stellen, dat kippenvlees vrij zou zijn van fipronil…….. Duitsland liet meteen een onderzoek instellen naar fipronil in kippenvlees, nadat men veel te laat op de hoogte was gebracht door Nederland……….

Meerdere organisaties zoals het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) waren overigens ook op de hoogte van het gebruik van fipronil in eieren………

Eindelijk gaf men gisteren toe, dat de NVWA zwaar onderbemenst is….. CDA kloothommel Balkenende en zijn ‘christelijk’ anti-duurzaam geteisem hebben eerst een aantal goedwerkende inspecties (dus lastig voor o.a. boeren en de levensmiddelenindustrie) samengevoegd in de NVWA, uiteraard met een reductie van het aantal medewerkers. Daarna hebben de volgende kabinetten Balkenende de NVWA nog verder uitgekleed van personeel en middelen…….. (nog beter voor bedrijven, boeren en tuinders, ondanks alle voedselschandalen ten tijde van de kabinetten Balkenende, of neem het Q-koorts schandaal)

Dat genoemd hebbend: het Q-koorts schandaal voltrok zich onder verantwoording van 2 CDA ministers, die weigerden iets te doen, ondanks de waarschuwingen van een GGD arts uit Brabant, die meerdere keren aan de bel trok bij de ministeries die over volksgezondheid en landbouw gaan, respectievelijk onder verantwoording van CDA minister Klink en CDA minister Verburg……. Ministers die daarmee verantwoordelijk zijn voor de dood van een flink aantal mensen (moord!) en een levenslange chronische ziekte bij velen die destijds besmet raakten……..

Over het wanbeleid van het CDA op dit gebied gesproken: gistermorgen was de Groningse ponybeffer Bleker te horen over fipronil op BNR (rond 8.13 u.). U snapt ‘t al: fipronil kan helemaal geen kwaad en echt mensen het viel me verdomd nog mee dat deze grootoplichter niet zei dat dagelijks wat fipronil goed is voor de gezondheid!

Trouwens onbegrijpelijk dat men nu juist deze bewezen oplichter over dit onderwerp aan het woord laat op een nationale zender……… De klootzak durfde te stellen dat de Nederlander totaal niet ongerust is over fipronil, daar hij eergisteren nog in een pannenkoekhuis was geweest, waar volop pannenkoeken werden gegeten………… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Echt een steekhoudend bewijs, voor zo’n belachelijke opmerking…….’ Bij deze spreek ik de vurige hoop uit, dat Bleker een fikse voedselvergiftiging oploopt door eieren die over de datum zijn, daarna door al het bestaande gif in zijn lichaam niet meer kan functioneren en aan de bedelstaf raakt!!

De ‘mooiste’ streek van de afgelopen dagen flikte PvdA onbenul en disfunctionerend staatssecretaris van Dam, die eenvoudigweg stelde dat men niet bij hem, maar bij Schippers moest zijn voor de fipronil kwestie……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, wat heeft hij nu te maken met fipronil kippen en eieren, als staatssecretaris van o.a. Landbouw…………

Wat een zootje mensen, nogmaals, als u zeker wilt zijn over uw voedsel, kan u beter helemaal stoppen met het eten van vlees en zuivel, u zal zien dat er een pak van u afvalt, geen zorgen over antibiotica, hormonen en andere troep als fipronil, maar het meest geruststellend is wel, dat u nooit meer hoeft te denken aan het dier dat werd afgemaakt voor het ‘heerlijk’ stuk vlees dat u naar binnen werkt……… Daarnaast is vlees slecht voor een groot deel van uw organen en is het kankerverwekkend. Organen als lever, nieren, maag, darmen, lever en uw huid, kunnen fikse schade oplopen door het eten van vlees!! (schade aan uw lever kan ook schade berokkenen aan uw hersenen, neem de gekke koeien ziekte)

Bovendien spaart u daarmee het oerwoud in Brazilië en andere natuurgebieden, waar men groente verbouwd voor o.a. de 500 miljoen dieren (ja een half miljard!) dat hier jaarlijks wordt groot en doodgemarteld……… Nederland is de nummer twee importeur van soja op de wereld**, dit is voornamelijk genetisch gemanipuleerde soja uit het Braziliaanse Amazonewoud, uh uit gebied dat voorheen Amazonewoud was…… Zo is gentech voedsel weliswaar verboden in de EU, maar krijgt u het via uw lapje kadaver toch binnen…….

Even nog terug naar het fipronil-schandaal, de één na de ander zegt nu dat het geen tijd is voor ‘blaming en shaming…’ ha! ha! ha! ha! ha! Nee vooral niet naar de verantwoordelijken zoeken, niet zoeken naar degenen die schijt hebben aan de volksgezondheid…. Dit ondanks dat het fipronil-schandaal zich steeds verder over de EU verspreidt, zo zijn nu ook in Denemarken gifeieren gevonden, nee, de consument moet in slaap gesust worden, zodat deze zo snel mogelijk weer een fiks aantal eieren gaat eten……. Vergeet voorts niet dat naast het fipronil-schandaal, er praktisch geen ei zonder salmonella bacteriën is te vinden……..

WDR meldt net in het 13.00 u. nieuws dat ook in Zwitserland en zelfs Hongkong fipronil eieren uit de EU zijn gevonden……

* Bovenop al het gif dat je al in je lichaam hebt…. Waarbij de meeste mensen toch al dagelijks ander gif binnenkrijgen, gif dat volgens de EU normen ‘geen kwaad kan….’

** 80% van de wereldsojaproductie gaat naar diervoer……

Zie
ook: ‘
Gifeieren:
eet vooral een ‘lekker’ fipronil eitje voor uw niet te dagelijkse
maaltijd, aldus de NVWA……………………

 
     
en:
Eieren
met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de
NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over
denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

 
     en: ‘Gifeieren:
dat beetje gif bij de rest die u al in uw lijf meedraagt, ‘kan geen
kwaad…’

 
     en: ‘
Benno
Bruggink (NVWA) probeert tevergeefs de handen schoon te wassen van
fipronil, zelfs op de Duitse radio! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Temer (Braziliaanse president) niet vervolgd voor enorme corruptie, dit ter bescherming van de democratie…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

BBC World Service bracht gisternacht het nieuws (radionieuws van 1.30 u. CET) dat een Braziliaanse Congres commissie heeft geadviseerd Temer niet te vervolgen wegens corruptie……..

Volgens de nieuwslezer was één van de belangrijkste redenen voor deze commissie om Temer niet te vervolgen, het beschermen van de democratie………..  ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! x 7.000! Hoe kan je de democratie beschermen, door een bewezen zwaar corrupte VS marionet niet te vervolgen……..

Temer heeft schijt aan de democratie, dat heeft hij uit en te na bewezen, daarnaast lopen er zoveel corruptiezaken tegen deze schoft, dat hij zelf de tel is kwijtgeraakt……. Het land raakt steeds verder verdeeld, de economie draait zo mogelijk nog slechter dan pakweg een half jaar geleden, het oerwoud wordt in nog rapper tempo naar god geholpen, waar de armoede onder het Braziliaanse volk gestaag groeit onder deze misdadige topgraaier……..

WDR5 meldde vanmiddag in het nieuws van 14.00 u. dat Temer ‘het beschermde deel’ van het Amazone oerwoud wil verkleinen, hiermee kan hij de steun van lokale en regionale leiders ‘kopen…’ ‘Het beschermde deel’ van het oerwoud tussen aanhalingstekens, aangezien deze bescherming geen bliksem voorstelt……… Een nieuwe stap in de al een paar eeuwen durende genocide op de oorspronkelijke bevolking van Zuid-Amerika.

Koenders: genocide anno 2017 >> Braziliaanse stammen Amazoneregenwoud krijgen doodvonnis opgelegd……..

Tot m’n grote schaamte moet ik toegeven, dat ik een belangrijke petitie heb laten liggen. Op 30 april jl. kreeg ik deze petitie toegestuurd door Survival International.

De Braziliaanse regering Temer (u weet wel de zwaar corrupte misdadiger die met behulp van de CIA de vorige president, Dilma Rousseff, wist te lozen), heeft het budget ingetrokken, waar 19 teams van FUNAI mee betaald worden. FUNAI beschermt stammen in het Amazoneregenwoud, ook die nog niet in contact zijn geweest met de moderne ‘beschaafde wereld’.

Deze bescherming is nodig, daar de kolonisten (niet zelden grote firma’s) het Braziliaanse oerwoud verrampenerenen daarbij schijt hebben aan deze stammen, hen verdrijven en niet zelden ‘eenvoudigweg vermoorden….’ Wat een paar honderd jaar ‘beschaving’ teweeg kan brengen……

Anno 2017 is er nog steeds geen eind gekomen aan de genocide op de oorspronkelijke bewoners van het Amazonegebied en de wereld kijkt weg!! Van ‘onze’ PvdA minister van Buitenlandse Zaken, de knikkende praalezel Koenders kunnen we uiteraard niets verwachten, immers kritiek op de Braziliaanse regering zou ‘ons’ wel eens geld kunnen kosten……. Hetzelfde geldt voor zijn partijcollega Ploumen, die de ontwikkelingssamenwerking voor een fiks deel de nek heeft omgedraaid….

Lees en teken de petitie a.u.b. en geeft het door!!!

60
seconds for uncontacted tribes

We’ve
just received the alarming news that Brazil
s
government is withdrawing several of its teams that protect
uncontacted tribes’ land. This is the biggest threat to uncontacted
tribes for a generation, abandoning them to large-scale invasions and
exposing them to devastating diseases.

The
move could condemn whole peoples to extinction, including the
Kawahiva Indians whose territory is already under attack by
politicians keen to reduce its size. 

Uncontacted
tribes’ lands are guarded by just 19 government teams. Funding for
these dedicated teams is being held back, although the money required
to maintain them is equal to the average salaries and benefits paid
to just two Brazilian
 congressmen
per year. 

Braz-unc-gm-12_460_landscape

Indigenous
activist Sonia Guajajara said: “By cutting FUNAI’s budget, the
government is declaring the extinction of indigenous people.” 

Join
us today in urging the Brazilian government to uphold
national and international law that protects uncontacted
tribes, and demand that their teams receive the funding they require
to operate fully. 

Send a pre-written email

Door op de link te klikken, komt u op de site van Survival International. Daar kan u middels uw mail, of Facebook uw bezorgdheid laten weten.

=========================

* Hectares regenwoud verdwijnen per dag, o.a. voor de sojateelt t.b.v. de Nederlandse intensieve martelveehouderij. Van augustus 2015 tot en met juli 2016 verdween er bijna 8.000 vierkante kilometer Braziliaans regenwoud……. Zie: ‘Veel meer regenwoud Brazilië gekapt‘ (Trouw)

Zie ook: ‘Intensieve veeteelt zet leven bedreigde diersoorten op het spel……!!!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

VN stelt Saoedische VN-ambassadeur aan als directeur van de VN-Mensenrechtenraad……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Werkelijk ongelofelijk mensen: afgelopen juni werd de Saoediër Faisal Trad, de VN-Ambassadeur van Saoedi-Arabië, aangesteld als hoofd van de VN-Mensenrechtenraad. Saoedi-Arabië, het land, dat meer mensen onthoofd dan IS (= ISIS), om dat record te breken, moet je goed ‘je best doen………’ In juni werd Trad al benoemd in zijn nieuwe functie, maar vandaag werd e.e.a. pas bekend gemaakt………

Ook de vrouw van de Saoedische mensenrechtenactivist en blogger Raïf Badawi, die in zijn land tot 10 jaar gevangenisstraf, 240.000 euro boete en 1.000 stokslagen werd veroordeeld, heeft heftig protest aangetekend tegen deze benoeming……..

De VN begint steeds meer een parodie op zichzelf te worden. Neem ook de benoeming van CDA oplichter en intensieve veehouderij lobbyist Verburg tot hoofd van de FAO. Zij zou moeten werken aan het wereldvoedselprobleem, maar is alleen bezig met wereldwijd de intensieve veehouderij verder te promoten. Al is dit verder niet van belang voor dit bericht, toch enige uitleg: De mens zal moeten stoppen met vleeseten, willen we de hele wereldbevolking blijven voeden, daar de ‘productie van vlees’ zwaar improductief is, zo heb je voor elke kilo vlees, gemiddeld 5 kilo groente en een enorme bak water nodig. Bovendien wordt door dit vleeseten, de klimaatverandering nog verder aangejaagd, waardoor grote gebieden onttrokken worden aan de productie van voedsel, door bijvoorbeeld woestijnvorming. Daarnaast worden grote gebieden van het Amazonewoud gekapt of platgebrand voor het verbouwen van genetisch gemanipuleerde soja (80% van de wereld sojaproductie gaat naar veevoer…….). Om over alle vervuilende transporten met dit veevoer, vlees, of dieren nog maar te zwijgen…….. Uiteraard zijn vooral de dieren de sjors in dit verhaal, zij worden groot en doodgemarteld; alleen al in Nederland zijn dat op jaarbasis een half miljard (500.000.000) dieren!!!

Voor meer berichten over Saoedi-Arabië, Raïf Badawi, mensenrechten, doodstraf, martelen, VN-mensenrechtenraad, FAO, Verburg en/of vleeseten, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Moody’s: Brazilië nadert ‘junk status…..’

De Ondernemer.nl meldde gisteren dat Moody’s de status voor Brazilië heeft verlaagd naar Baa3, één stap boven de ‘junk status….’ (wat ‘n klote woord!!). Volgens deze privé dictator (Moody’s), die godbetert regeringen aan de rand van de afgrond heeft gebracht en brengt (hoe is ‘t godverdomme mogelijk???!!!), moet Brazilië hervormingen doorvoeren en de overheidsuitgaven aan banden leggen…… Hier bedoelt het schoftentuig van Moody’s mee, dat de arbeidsvoorwaarden sterk moeten worden versoberd en de salarissen aan banden moeten worden gelegd (terwijl de werknemers na decennia corruptie en wanbeheer eindelijk wat meer gingen verdienen)….. Natuurlijk moet Brazilië geen geld uitgeven aan betere huisvesting voor het armste deel van de bevolking (moeten ze maar niet arm zijn!!) en moet er geld naar het bedrijfsleven en onzinnige zaken als het WK Voetbal en de Olympische Spelen…..

Daarover gesproken: eigenlijk zouden het IOC en de FIFA voor het Internationaal Strafhof moeten worden gesleept, vanwege het toekennen van hun onbeschoft dure kampioenschappen, aan een arm land!!! Moody’s zou zich niet anders met de politiek van een land moeten bemoeien, dan via waarschuwingen voor dit soort onzalige peperdure ‘sportfeesten’ en het vernielen van de natuur en het milieu, zoals Brazilië (met hulp van grote westerse bedrijven) op grote schaal met het Amazonewoud doet!!!!!

Het afwaarderen van de Braziliaanse status door Moody’s, is ronduit misdadig, niet alleen vanwege de inmenging die Moody’s tegelijk doet in de binnenlandse politiek van Brazilië (als een ander land dat zou doen, zou de internationale verontwaardiging enorm zijn…), maar ook gezien het valse karakter van die afwaardering….. Immers Brazilië heeft net als ieder ander land te maken met de wereldwijde crisis, in gang gezet door de bankenmaffia in 2008. Bovendien verliest Brazilië inkomsten door de lage olieprijs. Door de afwaardering door Moody’s krijgt Brazilië te maken met uitzonderlijk hoge rentes, als het geld leent, waardoor het land nog verder de stront indraait!!! Een godgeklaagd schandaal!!!

Zie ook:

FIFA wil macht spelersmakelaars aanpakken

FIFA macht over rechtspraak >> klasse justitie terug van nooit weggeweest!!

Ceferin nieuwe topgraaier UEFA wil stabiliteit……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Koenders nalatig: Laura de B. mag als verkrachtingsslachtoffer blij zijn, dat ze nu al vrijkomt………..

Sepp Blatter, capo di tutti capi, ongeschonden herverkozen……… AUW!!!

FIFA corruptie ellende en weer wordt Blatter niet gepakt………

WK voetbal beschermd door speciale troepen, ingehuurd door de FIFA………

Sepp Blatter: ‘ach iedereen maakt wel eens fouten………..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

WK voetbal 2022 in Qatar niet in de zomer

Voetbal: subsidie en ‘sponsoren’

Voor meer berichten over/met Moody’s, kredietbeoordelaars, Brazilië, Amazonegebied, FIFA, IOC, WK voetbal 2014, Olympische Spelen (van de laatste twee, ook vanwege de hoge kosten) en/of de bankencrisis, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht. (soms is het nodig even ‘door te scrollen’, vanwege voor dit bericht, niet relevante berichten).

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Gisteren maakten 200 Nederlandse ‘topkoks’, waaronder Braakhekke* bekend, dat zij tegen een eventueel jachtverbod zijn. ‘Oogsten’ uit de natuur is heel duurzaam volgens dit hersenloze tuig, dat niet wil begrijpen, dat vleeseten de mens (plus de dieren en de aarde) heel veel kwaad doet…. Wat betreft de mens, zijn het met name de organen als hart en nieren, plus de darmen, die veel te lijden door vleesconsumptie……….

Als u nagaat, dat nu al 80% van de wereld sojaproductie naar de intensieve martelveehouderij gaat, hoeft u ‘geen Einstein’ te zijn, om te bedenken wat dit zal betekenen, als straks het grootste deel van de wereld, zoveel vlees gaat eten, zoals wij dat in het westen doen. Nu al worden voor die sojaproductie grote delen van het Amazonewoud gekapt, of platgebrand…….. Hetzelfde zie je overigens in Zuidoost-Azië……

Dan heb ik het tot nu toe alleen nog maar over soja gehad, ook drinkwater wordt steeds schaarser en voor elke kilo vlees, is niet alleen gemiddeld het vijfvoudige nodig aan groente voor die arme dieren, maar het kost voor runderen bijvoorbeeld ook nog eens meer dan 15.000 liter zoetwater……… Vergeet niet, dat alleen in nederland al 500.000.000 dieren per jaar worden groot en doodgemarteld….. En dan durven die ‘topkoks’ jagen voor te stellen, als een duurzaam alternatief voor de intensieve martelveehouderij. Als iedere wereldbewoner beschikking zou krijgen over ‘gejaagd vlees’, zou binnen een jaar het grootste deel van de wilde dieren op onze aarde, over de kling zijn gejaagd!!

In Standpunt NL had men aan dat bejagen van dieren, een stelling verbonden, meestal luister ik niet naar dit onderdeel, maar toen ik afstemde op Radio1, hoorde ik net een jager, die met zijn pleidooi begon…… Deze enorme klotenklapper, met een herseninhoud van een mier (als is dat een belediging voor de mier), durfde te zeggen, dat hij plezier heeft in het schieten op dieren, zo van: ‘je bent ook lekker buiten……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Deze zakkenwasser snapt er geen snars van, met zijn uitlating gaf hij tegenstanders van de jacht volkomen gelijk, tegenstanders die stellen dat jagers alleen jagen om de kik van het doden van levende wezens!!!

U weet waarschijnlijk wel, welke psychische aandoening is verbonden aan het plezier hebben in schieten op levende wezens….. juist! Psychopathie!! Dat wetende kan je gerust stellen, dat jagers (met wapens in huis) ook gevaarlijk zijn voor hun menselijke omgeving, er hoeft maar een zekering in die kwaadaardige hersenen door te branden en hup je hebt een bloedbad!

Dat het deze janlul totaal aan hersens ontbreekt, bleek wel, toen hij opmerkte, dat de ganzen overlast is te danken aan het verbod op het jagen van deze mooie dieren……. ha! ha! ha! ha! Daarom moeten ze nu zelfs vergast worden, zei de berenlul…… De idioot denkt dus echt, dat men pas met ingang van dit jaar mag jagen op ganzen…….. Het groeiend aantal ganzen is juist te danken aan het bejagen van deze dieren!!! Inderdaad er mag allang gejaagd worden op ganzen, alleen is er dit jaar een uitbreiding van de ‘jachttijd’ ingevoerd……..

Door bejaging ontstaat er ruimte voor andere ganzen, die het ‘territorium’ van hun vermoorde soortgenoten binnen de kotste keren inpikken. Verjagen is dan ook de enige oplossing en daar is tegenwoordig een heel scala aan mogelijkheden voor in de handel, er zijn zelfs bedrijven, die zich hierin hebben gespecialiseerd…..

Ganzen zouden ‘overlast’ veroorzaken, alsof deze dieren pas sinds kort in ons land verblijven en pas 20 jaar geleden zijn ontstaan….. Bovendien vergeleken met de overlast die de mens veroorzaakt voor het milieu en de natuur, ja zelfs voor de complete aarde in het algemeen, kan de ‘overlast’ van ganzen niet eens in de schaduw staan……… Of gaan we binnenkort ook mensen bejagen, omdat er teveel zijn??? Misschien kunnen de topkoks alvast wat recepten voorbereiden met mensenvlees!!

*  Aan het formaat van de volvette oliebol Braakhekke, kunt u al zien, hoe ‘geweldig en gezond’ zijn kookkunsten zijn!!

Zie ook:

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Hert neemt jager te grazen!

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!

Annie Schreijer-Pierik, de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..

Voor meer berichten over jagers, ganzen, vleeseten en/of wapenbezit, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht, het label KNJV staat voor ‘Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging’.

Wereldbank laat weer eens het ware, uiterst inhumane neoliberale gezicht zien: El Salvador wordt gedwongen miljarden te betalen aan groot vervuiler OceanaGold……

De Wereldbank steunt de miljardenclaim van OceanaGold, het Canadees / Australisch goudmijnbedrijf, dat door El Salvador het land uit werd geschopt, daar het intussen 90% van de zoetwatervoorraad in dat land had vervuild met haar smerige productie methode.

Beste lezer ik zal het maar toegeven, in het verleden, weliswaar meer dan 38 jaar geleden, was ik zo naïef, dat ik werkelijk dacht, dat de Wereldbank er was om kleine landen te helpen, niet alleen om de financiën op een ‘fatsoenlijke’ manier op orde te krijgen, maar deze landen ook bij te staan tegen de verregaande corrupte praktijken van grote bedrijven, die in die arme landen, makkelijk machthebbers om kunnen kopen……. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, dom hè???!! Zoals eens te meer blijkt, is het juist andersom, de Wereldbank maakt arme landen klaar voor de neoliberale kapitalistische waarden, die wij in het westen omarmen. Niet om die landen echt het westerse welvaartspeil te brengen (of men daar nu wel of niet blij om moet zijn….), nee deze landen mogen mee snoepen van de grote taart, door gebruik te maken van de aanwezige uiterst goedkope arbeid en/of hen de grondstoffen zo goedkoop mogelijk te ontfutselen.

Even terzijde: wat dacht u van de kap van het Amazonewoud? In het westen worden tranentrekkende pleidooien gehouden, dat dit afgelopen moet zijn, terwijl we maar al te graag de genetisch gemanipuleerde soja, voor onze immense veestapel laten verbouwen in dit kwetsbare ecosysteem, waardoor er nog meer van dit oerwoud wordt gekapt, dan wel verbrand (80% van de wereld sojaproductie, gaat naar vee……)…. Zoals aan de andere kant van de wereld, de oerwouden in Zuidoost-Azië worden gekapt, om daar palmbomen te planten, om onze onverzadigbare ‘honger’ naar palmolie te stillen. U moet voor de gein eens kijken op de verpakkingen van het supermarktvoedsel dat u zich aanschaft, dan zal u zien, in hoeveel producten palmolie is verwerkt (beter laten staan in de winkel)….. De grote bedrijven beloven en zeggen zelfs dat ze duurzaam bezig zijn, maar ondertussen doen ze zo goed als niets, tegen het belachelijk grote gebruik van palmolie of soja, waarvoor de oerwouden worden gekapt, of verbrand………

Terug naar El Salvador: nu staat de Wereldbank dus achter een kolossaal rijk bedrijf, dat tegen veel te weinig vergoeding voor El Salvador en met een gigantische vervuiling voor dat land en haar inwoners, dit land ook nog eens financieel kapot wil maken. Uiteraard is de opzet, dat El Salvador op de knieën gaat en OceanaGold smeekt a.u.b. terug te komen, met nog minder bescherming voor de natuur en de watervoorraden…..

Mensen, lees en teken a.u.b. de petitie van SumOfUS, waarin deze organisatie de Wereldbank oproept de claim van OceanaGold als ongegrond te verklaren en zegt het voort!

Zie ook: ‘Wereldbank dwingt ontwikkelingslanden waterbedrijven te privatiseren…… Een petitie!’

Sharon Dijksma (PvdA) opent gesubsidieerde stal: zonder laazen kom je nergens…….. Nee, dat is duidelijk! ha! ha! ha! ha! ha!

Het hufterige domme dikkerdje van de PvdA Dijksma ‘opende’ gisteren een ‘duurzame’ stal voor koeien ha! ha! ha! ha! Alsof koeien houden voor melk of vlees, ook maar iets met duurzaamheid te maken hebben!!! De enorme kuttekop werd door de verslaggever gevraagd of ze laarzen bij zich had. Nou dat had ze hoor, ‘in de kofferbak staat altijd een paar, want zonder laazen (echt ik kon geen ‘r’ ontdekken in dit uitgesproken woord) kom je nergens in dit vak’, zo liet ze hééééél interessant weten…… ha! ha! ha! ha! ha!

De stal met aanpassingen voor gescheiden afvoer van urine en poep, was gebouwd met maar liefst € 480.000,– subsidie van de overheid….. Of ze meer van dit soort subsidies verstrekte, vroeg de verslaggever. Nou nee, zo verzekerde Dijksma, er gaat maar weinig subsidie naar de veesector….. Het is maar wat je weinig of veel vindt natuurlijk, voorlopig gaat er jaarlijks een fiks aantal miljarden aan Nederlandse en EU subsidie, naar de veesector in ons land (daar reken ik overigens ook alle kosten bij, die niet worden
doorberekend aan de veesector, maar die wel opgebracht worden door de
belastingbetaler*)……….. Zelfs megastallen krijgen subsidie in Nederland**, terwijl de PvdA bedriegers met de mond beleiden, tegen de intensieve martelveehouderij te zijn……

Dijksma liet nog even weten, dat ze trots is op het feit, dat Nederland de tweede exporteur van dierlijke producten ter wereld is….. Nou echt iets om trots op te zijn, ook al verkankeren we daar het milieu mee, niet alleen hier, maar zelfs het Amazonewoud wordt gekapt, om daar genetisch gemanipuleerde soja voor onze veesector te verbouwen…. Even voor de goede orde: 80% van de wereld sojaproductie gaat naar de veesector!!

U was als vleeseter toch niet in de veronderstelling, dat u naast kadavers, die slecht voor uw darmen en organen zijn, geen genetisch gemanipuleerd voedsel binnen zou krijgen, of wel…???

* Hier een rij van deze kosten, opgesteld door Roos Vonk:

  • bodemverontreiniging door landbouwgif en mest
  • waterverontreiniging
  • bijensterfte door bestrijdingsmiddelen
  • plaggen en maaien landschap om specifieke vegetaties te behouden
  • bestrijding van ganzen-‘plagen’ die ontstaan door teveel raaigras t.g.v. mest
  • aantasting biodiversiteit
  • klimaatverandering door broeikasgas-emissies
  • ondermijning lokale productie in derde wereld
  • verdwijnen van bos en lokale landbouwgrond in andere werelddelen t.b.v. productie diervoeder
  • volgens het Planbureau Leefomgeving bestaat het inkomen van een landbouwbedrijf gemiddeld voor een kwart uit subsidie
  • subsidie t.b.v. luchtwassers (nationaal en provinciaal)
  • jaarlijkse melkpremie van 3,55
    eurocent per kilo melk; met een quotum van 550.000 kilo melk per jaar is
    dat een jaarlijkse inkomenssteun per boer van 19.525 euro. (Inmiddels
    is ook dit quotum vervallen)
  • slachtpremie
  • maispremie
  • subsidie op mestvergisting
  • subsidie om hulp in te roepen voor het krijgen van subsidie (ja, die bestaat ook!)
  • campagnes promotie vlees/zuivel Europa
  • handelsmissies ter promotie van Nederlands vlees en zuivel of van Nederlandse stalsystemen voor intensieve veehouderij
  • ruimen van koeien (mkz), varkens (varkenspest), kippen (vogelgriep), geiten (Q-koorts)
  • schadevergoeding, vervangende dieren
  • vaccineren dieren
  • kosten gezondheidszorg door multiresistente bacteriën (bv. ESBL) vanuit veeindustrie>
  • gevolgen van fijnstof
  • hart- en vaatziekten en darmkanker als gevolg van te hoge vleesconsumptie
  • ambtelijke middelen, bv. beleidsontwikkeling, reconstructiewet en reconstructieplannen, meststoffenwet
  • controles door o.a. de Voedsel
    en WarenAutoriteit (VWA) (voor zover nog betaalbaar) o.a. op sjoemelen
    met dieren en vlees i.v.m. volksgezondheid en dierenwelzijn
  • boetes bij rechtszaken die NL meestal verliest van Europa i.v.m. overtredingen milieuwetten

In deze lijst staat niet de subsidie vermeld, die boeren tot voor kort kregen t.b.v. ‘natuurbeheer’, waarvan na onderzoek bleek, dat die boeren weliswaar de subsidies jarenlang opstreken, maar zo goed als niets aan natuurbeheer hadden gedaan……

** Zie: ‘Megastal Grubbenvorst mag blijven van uw koning en Piet Hein ‘Schipholbrand’ Donner……..

Voor meer ‘avonturen’ van Dijksma, de intensieve martelveehouderij en/of genetische manipulatie, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Duurzame varkenshouderij……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Gisteren had BNR ‘Duurzaam’ een duurzame varkensstal in de uitzending…… ha! ha! ha! ha! Het houden van een hele berg dieren in een veel te kleine stal kan nooit duurzaam zijn, ook al zorgt men, zoals in de uitzending werd vermeld, dat de stank wordt afgezogen en laat men daar van mijn part huishoudens op koken… Voor een kilo vlees is bovendien veel te veel water nodig (er ontstaat wereldwijd een steeds groter drinkwater tekort*) en zo’n kilo of vijf aan groenten, zoals mais en soja (waar vaak genetisch gemanipuleerde voor wordt gebruikt, die in de tropen kan groeien, wat weer de kap van het Amazonewoud in een nog grotere versnelling zet). Maar dan nog, hoe durf je een hele berg varkens, levende en intelligente dieren, in een veel te kleine stal te proppen, wat nou duurzaam???

Dit zegt ook weer veel over de duurzaamheid van het BNR programma met die naam. Een volle Telegraaf dochter, die de passie preekt, er was dan ook geen kritische vraag in dit onderwerp te horen, ongelofelijk en onbegrijpelijk!

Maar ja wat wil je, de sponsor van het programma is Essent, pionier in duurzaamheid, zoals de bijgaande reclame gaat…… Pionier in zwaar vervuilende kolencentrales en via de eigenaar ook nog eens kernenergie leverancier!!!

* Zie: ‘Steeds grotere watertekorten wereldwijd…..