Van Rijn debiliseert in hoog tempo, of zou het ‘gewoon’ een gevalletje dementia praecox zijn????

Het is de zwaar wanpresterend staatssecretaris, superhufter Martin ‘die vrouw’ van Rijn nu helemaal in z’n gitzwarte brein geslagen. De klootzak presenteerde gisteren een plan waarmee hij de komende paar jaar ‘dementie op de kaart wil zetten’, kosten 16 miljoen!!! Mensen moeten begrijpen wat dementie is, want we zullen er steeds vaker mee te maken krijgen, aldus de over een muizendrol getilde klootzak…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, we zullen er steeds meer mee te maken krijgen, niet alleen vanwege een toenemend aantal ouderen, maar ook doordat van Rijn in het kader van de participatiemaatschappij, allang het plan in z’n gore kop heeft zitten, een groot deel van de verpleegtehuizen voor demente bejaarden te gaan sluiten, puur uit bezuinigingsoverwegingen…….. Logisch dat we dan meer met demente bejaarden op straat te maken zullen krijgen. Ik wed, dat de politie alvast een fles champagne heeft ontkurkt, bij het vooruitzicht dat ze straks niet alleen gewone verwarde psychiatrisch patiënten van de straat moeten halen, maar ook demente bejaarden, die na 10 meter al verdwalen op straat……

Mag u straks ‘participerend’ uw demente moeder uit de poep helpen, van Rijn zou dat door z’n vader laten doen, want de pedante PvdA oplichter maakt zelf natuurlijk geen vuile handen!!! Van Rijn maakt alleen figuurlijk heel vieze handen, zoals we allemaal weten! Nee, u mag komende jaren leren, hoe u uw demente familieleden kan helpen en hoe dementen te herkennen op straat. Al moet u dan niet vreemd opkijken, dat u als mantelzorger wordt beboet door dezelfde overheid, waar van Rijn de ene wanprestatie na de andere neerzet….. De enorme vals emotionele tyfuslul vertelde dat hij op weg was naar een supermarkt, waar men per ongeluk een demente bejaarde had overgedragen aan de politie, daar deze gestolen zou hebben. Nu leert deze supermarkt haar arbeiders, hoe dementie te herkennen en er mee om te gaan……..

Goed hè, u hebt uw leven lag betaalt voor zorg op uw oude dag en daar bedoel ik niet het pensioen mee, maar gewoon het betalen van belasting, om bijvoorbeeld demente bejaarden te helpen. Daar is belasting betalen voor bedoeld, meer dan voor een gesjeesde straaljager als de peperdure JSF!!! Vroeger werden deze mensen inderdaad door buren en familie opgevangen, maar sinds we meer en meer, in de hectische neoliberale, egoïstische, inhumane prestatiemaatschappij werden en worden geperst, hebben we daar geen tijd meer voor en betalen we er dus belasting voor, niet voor tientallen miljarden aan bijvoorbeeld overbodig asfalt!!!!

Het is duidelijk: ook de verpleegtehuizen voor demente bejaarden zullen voor het grootste deel worden gesloten!!

Zie ook: ‘Verpleeghuizen moeten afgeschaft worden, zegt grofgraai directeur Kars Hazelaar………….

Voor meer berichten over (bezuinigingen op) de zorg, de GGZ, verpleegtehuizen, van Rijn en/of de participatiemaatschappij, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht. Voor berichten over het peperdure straalvliegtuigje JSF (volgens de huidige normen, is het geen straaljager), klik op het label JSF.

Griekenland, de leugens en de waarheid…. Deel 850……

Weer één uit de lange rij met feiten, zoals die over de werkweek van de Grieken, die daar langer is dan in enig andere EU land, namelijk gemiddeld 42 uur!!! Dat cijfer is voor Nederland 30 uur……. Terwijl je het tegenovergestelde zou denken als je bijvoorbeeld het slapende EU parlementslid, Hans ‘horst wessel’ van Baalen hoort liegen over de Grieken, als je hem moet geloven, zijn de Grieken lui en zit men daar de hele dag achter cocktails te lachen, over de stupiditeit van andere EU landen.

Over die ‘lol’ gesproken, gisteren hoorde ik, dat het afgelopen jaar 10.000 Grieken zich het leven hebben benomen(!!!), vooral vanwege de financiële ellende waar men zich in bevond…….. Dat op 11 miljoen inwoners! Ter vergelijking: in 2013 benamen hier 1.854 mensen zich het leven*, terwijl wij meer dan 16 miljoen inwoners hebben….. Dat getal van 1.854 suïcides hier, was een absoluut record volgens het CBS…….. Overigens kan ik de Nederlandse cijfers over 2014 niet vinden, die moeten weer hoger liggen dan die van 2013, al zal dat nog steeds bijna in het niet vallen, vergeleken met het Griekse cijfer.

Dan heb je nog de zaken waar niet over wordt gesproken door politici in de EU (of Nederland) en de ‘gangbare media’, zoals het feit dat met de maatregelen die Griekenland wel heeft genomen onder chantage van de trojka (de Europese Commissie, de ECB en het IMF), het land nog verder in de ellende is weggezakt…….. Al moet ik eerlijk toegeven dat je een lichte ommedraai kan zien, er is de laatste week in de Nederlandse media wat meer aandacht voor alle negatieve effecten voor Griekenland, door de al getroffen maatregelen, die onder druk van de trojka werden doorgevoerd. Zelfs het IMF schijnt langzaam tot het besef te zijn gekomen, dat Griekenland door de chantage van de trojka, er veel slechter voorstaat, dan voor de bemoeienis van die trojka, waar het zelf deel van uitmaakt. Het besef begint door te dringen, dat de schuldenlast van Griekenland veel te groot is, voor dit land en men deze schulden onmogelijk kan afbetalen, zonder totaal failliet te gaan…… Er wordt in de gangbare media zelfs mondjesmaat gewezen op het feit, dat de Grieken wel degelijk veel maatregelen hebben getroffen…..

*  De Nederlandse cijfers zitten sinds 2007 in de lift, waar na de bankencrisis (die nog steeds voortduurt, al zijn de banken intussen met belastinggeld gered….), vooral de onmenselijke bezuinigingen op de GGZ, door hare VVD kwaadaardigheid en psychopaat Schippers, zijn een belangrijke reden voor het fiks gestegen aantal suïcides……… Bezuinigingen die overigens allang te niet zijn gedaan, door de enorme politie-inzet voor verwarde mensen, die buiten de GGZ zijn gevallen, door de belachelijke bezuinigingen van die VVD feeks. Overigens worden deze bezuinigingen ook te niet gedaan, door de veel hogere kosten voor crisisopvang van verwarde mensen, die niet verward zouden zijn, als deze achterlijke bezuinigingen niet waren doorgevoerd!! Vergelijk het met een lichamelijke kwaal, die niet wordt behandeld, uiteindelijk wordt de kwaal veel groter en zullen de kosten om die kwaal te lijf te gaan, veel hoger uitpakken, dan bij een directe behandeling na de eerste klachten, of bij het voorkomen van klachten (waar je bij de GGZ over kan spreken).

Voor meer berichten over de Griekse crisis, klik op het label Griekenland en/of schuldenlanden, onder
dit bericht. Voor meer berichten over oplichter, oorlogshitser en extra
speciaal lobbyist voor het militair-industrieel complex van Baalen, klik op het label met zijn naam. Bent u geïnteresseerd in de bezuinigingen op de GGZ en/of suïcide, klik dan op dat label.

Commissie Hoekstra verklaart verwarde mensen de oorlog, van der Steur steekt de ‘helpende hand’ toe……..

De commissie Hoekstra (o.l.v. Rein Jan Hoekstra CDA) kwam gisteren met een rapport uit, na onderzoek van de moord op Els Borst. Politie, het OM en de GGZ moeten het ontgelden in het rapport. Volgens de commissie falen deze instanties bij het inschatten van het gevaar, dat verwarde mensen kunnen vormen, voor de samenleving…….. Ja, ja mensen de jacht is geopend op verwarde mensen, bovendien geeft de commissie psychopathische burgers, die het liefst het heft in eigen handen nemen, de stok ‘om de hond mee te slaan….’ Alsof verwarde mensen elke maand iemand ombrengen…….

De commissie had moeten stellen, dat de politie en de GGZ niet hebben geluisterd naar de ouders van de verdachte, Bart van U. Als blijkt dat van U. inderdaad deze moorden beging, hebben de voornoemde twee instanties het doodsvonnis van de zus van de verdachte (en Els Borst) getekend. Overigens schijnt Bart van U. zelf, al voor deze moorden, heeft gevraagd om opname in een GGZ instelling…… Dat de GGZ, waar de verdachte al veel eerder in beeld was, alweer een grote misser maakte, heeft van alles te maken met de schandalige bezuinigingen op de GGZ, daarover straks meer.

Niet luisteren en dat weergeven als zou men niet zorgvuldig met deze mensen om zou zijn gegaan, zijn toch echt twee verschillende dingen. Je kan eerder stellen, dat de politie en de uitgeklede GGZ op hun tenen lopen en eigenlijk het werk, wat dit betreft niet meer aan kunnen. Desondanks moet je toch concluderen, dat het gelukkig maar heel weinig fout gaat…..

En het OM, dat ook heeft zitten slapen? Het is bij het OM al jaren mis, daarin hebben de ‘crimefighters’ (ha! ha!) Opstelten en Teeven, niets aan veranderd en zelfs een ‘mooie rol’ gespeeld, die tot een een nog groter aantal blunders hebben geleid…..

De echte pijn zit echter in het gore beleid van Rutte 2 en dan m.n. van de zwaar disfunctionerende VVD helleveeg Schippers, die veel te veel heeft bezuinigd op de GGZ. En zoals zo vaak al gezegd op deze plek, toen Schippers met haar bezuinigingsplannen voor de GGZ kwam, is ze van alle (deskundige) kanten gewaarschuwd, dat dit fout zou gaan. Ze heeft de bezuinigingen echter gewoon doorgedrukt, gesteund door PvdA en VVD, waar de politie en de GGZ nu de wrange vruchten van plukken!!!

Logisch dat Hoekstra niet wijst naar Schippers, het gaat wat betreft dit soort commissies er vooral om, zo veel mogelijk de politiek buiten schot te houden……..

Er zou een strafrechtelijk onderzoek ingesteld moeten worden, naar de handel en wandel van VVD stoephoer Schippers. Kan men meteen even kijken, wie van haar familie, vrienden en kennissen er belangen hebben in de farmaceutische industrie. Want deze industrie verdient zich nog steeds helemaal scheel in ons land en legt daarmee een groot beslag op de zorgkosten!!!

Eén ding kan je alvast wel stellen: Schippers staat tot haar liezen in het bloed. Afgelopen week, kwam er nog een rapport uit, waaruit bleek, dat het aantal suïcides sterk is gestegen en we nu 5 (gelukte) suïcides per dag hebben…….. Dit nog naast alle ellende die deze mensen moeten meemaken, door de totaal onverantwoorde bezuinigingen op de GGZ!!

Van der Steur, die nu minister van ‘Veiligheid en Justitie’ mag spelen, bood zijn excuses aan, voor de nabestaanden van Els Borst en de ouders van Bart van U., die zijn zus hoogstwaarschijnlijk heeft vermoord. Tegelijkertijd pleitte van der Steur in deze zaak, dat ook van verdachten DNA moet worden afgenomen…….. Laat van der Steur eerst maar eens zorgen, dat verontrustende signalen eindelijk eens worden opgepakt, voordat de rechten van verdachten verder worden aangetast. Rekent u maar, dat wanneer dit toch zal worden ingevoerd, het bepaald geen garantie is, op het voorkomen van deze zaken en mocht zich dat dan i.d.d. weer voordoet, zal van der Steur om het DNA van iedere Nederlander vragen. U weet toch hoop ik wel, dat dit soort gegevens alles behalve veilig zijn in overheidshanden, dat heeft de (recente) geschiedenis ‘net iets te vaak’ laten zien!!!

Het spijt me wel, maar gezien het voorgaande, kan ik niet anders concluderen, dan dat van der Steur misbruik maakt van deze zaak, om ons rechtssysteem verder uit te kleden…..

Zie ook: ‘Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

Schippers GGZ beleid: 5 mensen benemen zich per dag het leven in ons ‘geweldige’ land……..

Gistermiddag op Radio1 (na het nieuws van 14.00 u.) weer eens aandacht voor het grote aantal mensen, dat zich in Nederland het leven probeert te nemen. Zo worden er per dag 260 pogingen gedaan, waarvan er 5 ‘succesvol’ zijn…. Dat betekent dat er per jaar 94.900 mensen zijn in Nederland, die er geen gat meer in zien.

Er werd veel gesproken over falende hulp, of foute medicatie, en depressies werd als oorzaak genoemd…… Over open deuren gesproken….. Echter ik hoorde niemand over de werkelijke oorzaak praten: een onmenselijke prestatiemaatschappij, waar velen tussen de wal en het schip vallen en uiteindelijk geen andere uitweg zien, dan suïcide……

Mokkenstorm van 113Online was (alweer) in de studio om mee te kletsen, u weet wel de klotenklapper die maar blijft spreken van ‘zelfmoord…’ ha! ha! Hoe kan je jezelf vermoorden, alsof we allemaal christenen, of moslim zijn, waar dit als een doodzonde wordt gezien….. Moet u nagaan hoe onmenselijk en meedogenloos deze geloven zijn……. Mokkenstorm maakte het zo bont, dat hij op een gegeven moment de woorden zelfmoord en suicide in één zin noemde….. Is het niet om te janken? Deze klootzak is hoofd van een hulpverleningsorganisatie, die moet zien te voorkomen, dat mensen zich het leven benemen…… Belachelijk!!!

Mokkenstorm stelde voorts dat huisartsen te weinig tijd uittrekken voor patiënten in geestelijke nood en ziet dat als één van de oorzaken van het grote aantal suïcides. Volgens hem komen 1 van de 2 mensen, die een poging doen, zich het leven te benemen, een maand voor die poging bij de huisarts. Het lijkt godverdomme wel, of Mokkenstorm de regering uit de wind wil houden, immers hij moet op de hoogte zijn, van het achterlijke fenomeen ‘poortwachter’, waarbij de huisartsen vooral moeten voorkomen, dat hun patiënten worden doorverwezen naar specialisten……… Om over de eerder genoemde uiterst inhumane prestatiemaatschappij en de bezuinigingen op de GGZ nog maar te zwijgen……..

Daarover gesproken, de bezuinigingen op de GGZ: (alweer) heel opvallend was ook het uitblijven van commentaar (o.a. door Mokkenstorm) op het bijzonder inhumane beleid van VVD stoephoer Schippers, die de GGZ zover heeft terug bezuinigd, dat het wachten was op een groot aantal mensen, die zich het leven zouden benemen. Dat werd al voorspeld, toen deze kwaadaardige trol de eerste bezuinigingsvoorstellen bekend maakte…… Toentertijd werd ook voorspeld dat de politie de handen vol zou krijgen aan verwarde mensen op straat…….

Moet u nagaan: 94.900 pogingen tot suïcide per jaar en wat dit betekent voor de politie-inzet…… Terwijl de politie al veel vaker moet uitrukken, zoals gezegd, om verwarde personen van straat te halen. Benieuwd wat de jaarlijkse totale kosten voor politie-inzet in Nederland zijn, het zal me niet verbazen, als deze de bezuinigingen op de GGZ ver overtreffen………

Zie ook: ‘Schippers en van Rijn: Zelfdoding Enige Uitweg Uit Onaflosbare Schulden? Ons Neoliberale Inhumane Kabinet…….

        en: ‘CBS meldt 31.000 daklozen in ons puissant rijke land………. Lang leve Rutte 2!!

        en: ‘Zelfdodingen in 2015 gestegen naar 5 per dag……. Alweer een ‘geweldige prestatie’ van Rutte 2!!

        en: ‘Huisuitzettingen: 25 per dag (minstens)!!!

        en: ‘Schippers wil actie tegen verwarde personen……… AUW!!!

Voor meer berichten over suïcide, Mokkenstorm en/of GGZ, klik op het betreffende label, onder dit bericht. Dat kunt u ook doen op het label Schippers, al moet u daar dan wel ‘wat tijd’ voor uittrekken, het waardeloze schofterige beleid van Schippers en al haar smerige uitspraken, hebben al een groot aantal berichten opgeleverd, op deze plek…….

Samsom: om de problemen met de persoonsgebonden budgetten op te lossen, is er geen betere persoon dan van Rijn……. ha! ha! ha! ha! ha!

Je snapt vaak niet, met welk ‘goor lef’ politici bepaalde dingen durven te zeggen, die of de grootst mogelijke onzin zijn, dan wel overduidelijk leugens zijn…. De verklaring daarvoor, is dat de achterban van deze politici, alles wat hun politici ventileren als zoete koek slikken, zelfs de grootste leugens….. Afgelopen week was het o.a. alweer PvdA de beurt voor oplichter Samsom, die makkelijker liegt, dan de waarheid spreekt en wiens beloften na 5 minuten al beginnen te ontbinden. Deze enorme schoft durfde over de persoonsgebonden budget (PGB) catastrofe te zeggen, dat ‘er zaken zijn mis gegaan met de hervorming van het PGB (dat kon de lul uiteraard niet meer ontkennen), maar dat de beste persoon om de problemen op te lossen van Rijn is……..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Van Rijn wilde van meet af aan niet luisteren naar de deskundigen, die de ellende voorspelden, waar we nu al maanden mee geconfronteerd worden. Na deze waarschuwingen heeft deze ongelofelijk disfunctionerende staatssecretaris blunder op blunder gestapeld. Van Rijn heeft, geloof ik, tot nu toe 5 keer de Kamer verzekerd, dat de problemen waren verholpen, terwijl we intussen allemaal weten, dat dit totaal niet het geval was……… Martin ‘die vrouw’ van Rijn, zei afgelopen week, tijdens het zoveelste debat over de PGB’s, dat de problemen pas in 2016 (waarschijnlijk) zullen zijn opgelost…….. Hoe durft de enorme klootzak Samsom zijn partijgenoot van Rijn, nog de ‘beste persoon’ op deze problemen op te lossen????!!!!

Samsom roemde van Rijn nog, omdat deze de ongelofelijk ingewikkelde hervorming (lees: de ongelofelijk asociale hervorming, die maar één doel heeft: bezuinigen!) heeft ingezet en dat ‘daar iets mis zou gaan, was te verwachten…. ha! ha! ha! ha! Hé Samsom: daar was van Rijn het vorig jaar helemaal niet mee eens, toen hij werd gewaarschuwd, idioot!!!

Moet u nagaan, het PGB is nog maar één van de zaken, die wat betreft de zorg helemaal spaak lopen, hier een paar voorbeelden: -ouderen vervuilen, komen niet meer buiten, -psychiatrisch patiënten gaan niet meer naar therapie en slikken hun medicatie niet meer, buiten een gestegen aantal zelfdodingen, is een ander gevolg van de bezuiniging op de psychische zorg, verwarde personen op straat, dezen verbruiken vele uren politie-inzet……….

PvdA onbenul Asscher maakte het diezelfde dag  (afgelopen donderdag) zo mogelijk nog bonter, deze drollenpoetser zei alle vertrouwen te hebben in van Rijn en noemde hem een ‘uiterst kundige bewindsman…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

VVD top idioot, de lachende luldoos Rutte moest daar diezelfde dag aan toevoegen, dat van Rijn de juiste man op de juiste plek is…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, dat blijkt wel Rutte!!!

Overigens: met alle halfslachtige excuses die van Rijn in het debat gaf, durfde hij voor dit zoveelste debat over zijn zware disfunctioneren te zeggen, dat hij er niet over dacht om op te stappen…….

Laten we hopen, dat van Rijn, Samsom en de rest van de PvdA politici (plus de politici van andere partijen, die dit waardeloze beleid en uitkleding van de zorg steunen), allen een uiterst vervelende oude dag zullen hebben, beroofd van hun bij elkaar gegraaide (belasting-) geld, met minstens drie zware chronische ziekten komen te zitten, geen hulp krijgen en akelig aan hun einde komen, dat hebben ze wel verdiend!!!

Voor meer berichten met van Rijn, Samsom, het persoonsgebonden budget, en/of psychische zorg, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Tandartsen bevelen kunstgebit aan voor de grote onderlaag, ofwel leve de klassenmaatschappij!!!

Het is al weer even terug, 18 mei jl. om precies te zijn: in het BNR nieuws van 9.00 u., het bericht dat tandartsen zich grote zorgen maken over de gebitten van ouderen. Terecht stellen de tandartsen, iets wat hare VVD kwaadaardigheid Schippers niet wil weten, dat ontstekingen tot allerlei grote fysieke problemen kunnen leiden, zelfs tot een hartinfarct…….

Maarrrrrrrrr omdat het hier over de grote onderlaag van de ouderen gaat (het grootste deel) is het wel duidelijk, dat deze het geld niet hebben om de nodige eigen bijdragen voor kronen te betalen……. Want in tegenstelling tot wat de politiek en de (neoliberale) media u willen laten geloven, dat ouderen asociale uitvreters zijn, met minstens één huis in het buitenland, leeft het grootste deel van de ouderen in relatieve armoede, dan wel grote armoede. De tandartsen weten dit en daar hebben ze, wat betreft die slechte staat van het gebit, iets op gevonden: een kunstgebit voor die ouderen!!! Ja, ja, ze durven wel godverdomme!!

In plaats van een flink pissig aan de bel van Schippers te gaan hangen, die de tandartszorg voor een aardig stuk uit de basiszorg heeft wegbezuinigd, komen deze tandartsen dus zelf met een een smerig voorstel om Schippers beleid* te steunen…… Waarom hebben mensen, die of de capaciteit niet hadden om te leren, dan wel mensen die de kans nooit kregen, daar hun ouders te arm waren, geen recht op kronen???? Wat is dit godverdomme!!! De PvdA en andere partijen durven nog wel eens te spreken van een dreigende kloof in de maatschappij, tussen de welgestelden en de grote onderlaag. Een dreigende kloof??? Een volwaardige, bestaande klassenmaatschappij zal je bedoelen!!!

Het verschil tussen de zorg voor de ‘gewone’ mens en de welgestelden is allang een feit, de laatsten kunnen zich bijvoorbeeld privéklinieken veroorloven, desnoods in Zwitserland. Zelfs bij extreem dure medicatie, wordt al gesteld, dat deze nooit vergoed zal worden met ons zorgverzekeringssysteem. Zo berichte ik afgelopen week al over een ‘medicijn’ tegen longkanker (een middel dat de groei van kankercellen stopt, neem ik aan), dat in de VS is ontwikkeld**. Kosten per jaar $ 100,000.– !!! Uiteraard zal dit niet verstrekt worden aan mensen uit de onderlaag, er wordt dan gezegd, dat dit medicijn niet voor vergoeding in aanmerking komt. Terwijl iedere janlul natuurlijk wel weet, dat welgestelden zich dergelijke medicijnen kunnen veroorloven en als ze een dikbetaalde belastingadviseur hebben, kunnen ze het, met wat kunst en vliegwerk, wellicht deels op de belasting afschrijven.. Namaken doen wij ook al niet in Nederland en met het tekenen van het TTIP ‘verdrag’, zal dit voor de toekomst zeker niet meer mogelijk zijn……….

Een kunstgebit…… Waar halen deze (dik betaalde) tandartsen het gore lef vandaan????!!!

* Een waanzinnig beleid, goed beschouwd, immers met het wegbezuinigen van de tandartszorg door Schippers (en haar voorgangers), lopen de fysieke klachten juist op en zoals in het voorbeeld, een hartinfarct, worden de kosten uiteindelijk veel hoger, dan het wegbezuinigde bedrag!!! En dan durft hare VVD kwaadaardigheid Schippers te spreken over uit de pan rijzende zorgkosten……..

** Zie: ‘Kankermedicijn alleen voor miljonairs, zoals de farmaceuten arme landen zelfs goedkope medicijnen ontzeggen……

Zie ook: ‘Ouderen dankbaar doel van geldklopperij door de gemeenten………

Ouderen dankbaar doel van geldklopperij door de gemeenten………

De gemeenten proberen op alle mogelijke manieren, zoveel mogelijk geld uit de zakken van de inwoners te kloppen, terwijl de taak van de gemeenten toch echt het behartigen van de inwonersbelangen is. Gisteren werd bekend gemaakt, dat gemeenten de boa’s meer bekeuringsbevoegdheden willen geven* (i.t.t. een aantal berichten: er zijn nu al boa’s die boetes mogen uitschrijven) en deze boetes ten goede van de gemeentekas moeten komen. Maar ook op andere manieren, harken de gemeenten (onterecht) geld binnen: ouderen die slecht ter been zijn en nergens meer komen, moeten
toch om de 5 jaar hun identiteitskaart  vernieuwen. Een godvergeten schandaal en
pure geldklopperij! Het argument wordt gebruikt, dat je je ook in een
ziekenhuis moet kunnen legitimeren…..

Het voorgaande terwijl deze mensen allang in
de computers van de ziekenhuizen staan. Oude mensen, die vaak al geen,
of veel te weinig hulp krijgen, door het afknijpen van die hulp door dezelfde
gemeenten, moeten pasfoto’s laten maken, iets waar ze vaak zelfstandig
niet meer toe in staat zijn (het bezoeken van een fotograaf, daar ze te slecht ter been zijn). Daarna moeten ze ook nog eens een
vingerafdruk zetten op het gemeentehuis en zullen ze weer iemand bereid
moeten vinden, hen te helpen daar te komen, het circus herhaalt zich nog eens voor het afhalen….. Wat een stelletje
schoften, dat is niet de burger van dienst zijn, maar de burger
dwarszitten en uitknijpen op een schunnige manier!!!

De gemeenten laten hun oren hangen naar de rijksoverheid, zo werd en wordt bijvoorbeeld  de overheveling van (landelijke) overheidstaken, godbetert inclusief een forse bezuiniging op de budgetten, zonder noemenswaardig protest uitgevoerd door die gemeenten. Terwijl het, zoals gezegd, toch echt de taak van deze volksvertegenwoordiging is, op te komen voor de belangen van de inwoners….. Met andere woorden: die gemeenten behartigen allang niet meer de belangen van de inwoners, die hen hebben gekozen om voor hun belangen te werken…….

De gemeenten volgen blindelings de leugenachtige politiek uit Den Haag en dan m.n. die van de zittende regering, die op haar beurt stelt, dat zaken niet anders gezien kunnen worden, dan zoals door henzelf is bepaald…… Neem de maatregelen die worden genomen, vanwege ‘de uit de pan rijzende zorgkosten’, de farmaceuten hebben toestemming van hare VVD kwaadaardigheid Schippers om gewoon door te gaan, met het omgerekend berekenen van goudprijzen, voor de werkzame stoffen in medicijnen…… Daar mogen de burgers voor bloeden met belachelijk hoge eigen bijdragen en een veel te dure zorgverzekering…… Dit terwijl Schippers die ‘uit de pan rijzende zorgkosten’ al minstens 30 keer heeft genoemd, sinds ze (wanpresterend) minister van Volksgezondheid is…..

* Zie: ‘Boetes moeten de pijn van de rijksbezuinigingen op het gemeentebudget verzachten….. Dat wordt een potje boetejacht!!!

Boetes moeten de pijn van de rijksbezuinigingen op het gemeentebudget verzachten….. Dat wordt een potje boetejacht!!!

De gemeenten willen het totaal achterlijke verschijnsel van boa’s voorzien van meer politiebevoegdheden….. Zo moeten boa’s meer boetes kunnen uitschrijven en zouden die boetes ten goede moeten komen van de gemeenten zelf…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Of de boa’s zoal niet genoeg gehaat worden!! Alle jezussen op een stokje!! In de berichtgeving gisteren, nadat dit ‘heugelijke voornemen’ van gemeenten bekend was gemaakt, werd er gesteld dat boa’s wel parkeerboetes kunnen uitschrijven, maar dat ze geen middelen hebben, om door rood rijdende automobilisten aan te houden……. Ja geef ze godverdomme ook nog semi-politie auto’s met de hele rataplan erop en eraan…… Met dit gegeven werd even voorbijgegaan aan de fietsers, want die kunnen nu al bekeurd worden door boa’s.

Men sprak van de oneerlijkheid, als een automobilist wordt beboet voor fout parkeren, terwijl 20 meter verderop een auto door rood rijd. Voor fietsers geldt dit nog sterker: onbenulligheden als door rood fietsen (als er geen hond aankomt, of omdat dit vaak veiliger is, dan vertrouwen op een verkeerslicht, waar praktisch altijd wel één auto door rood scheurt), of op de stoep fietsen, worden fietsers beboet, terwijl tijdens het legitimeren (aan iemand die godbetert niet eens politieagent is) en het uitschrijven van die boete, zoals eerder gezegd, automobilisten door rood razen, of (telefonerend) ‘gewoon’ veel te hard rijden. boa’s krijgen dan ook terecht met ‘groot onbegrip’ (nog zacht gesteld) te maken, als ze boetes uitschrijven.

Door boa’s de kas van de gemeenten te laten spekken, ligt grote willekeur op de loer en is de jacht op kleine verkeersovertreders geopend (veelal fietsers), terwijl de telefonerende automobilisten (met ‘t onding aan de oren) keihard door rood rijden…….

Boetes uitschrijven is en blijft een politietaak en het is dan ook een schande, dat boa’s politietaken over hebben kunnen nemen…….. De invoering van de Nationale Politie heeft kapitalen aan belastinggeld gekost, terwijl meer en meer duidelijk wordt, dat deze invoering op een grote mislukking uitdraait……. Kap met deze zinloze actie en geef het geld uit aan meer politie op straat. Overigens zouden de stoplichten in bewoond gebied allen van (werkende) roodlichtcamera’s moeten worden voorzien, waarna de boetes daadwerkelijk worden verzonden, dat moet in deze tijd van automatisering een fluitje van een cent zijn….

Vergeet daarnaast niet, dat deze boa’s vaak worden gerekruteerd, uit het grote aantal langdurig werklozen. Mensen die lange tijd met grote frustraties te maken hadden, dit feit alleen is (bijna) een garantie op willekeur!!!

Tenslotte nog een opmerking over de boetes zelf: deze boetes zijn voor iedereen gelijk, daarmee kan je rustig stellen, dat er sprake is van klassenjustitie in Nederland. Immers, waarom moet een bijstandsgerechtigde, die amper € 900,– netto in de maand krijgt, evenveel betalen dan iemand met een netto-inkomen van bijvoorbeeld € 2.000,– per maand?? Ik geloof dat de boete voor door rood fietsen tegenwoordig € 85,– is, dat betekent voor de uitkeringsgerechtigde bijna 10% van zijn/haar inkomen, terwijl dat voor iemand die € 2.000,– per maand ontvangt, iets meer is dan 4%!!! Dit is totaal onrechtvaardig en heeft niets meer met ‘recht doen’ te maken……. Om over de netto-inkomens van boven de € 2.000,– p.m. maar helemaal te zwijgen……..

Zie ook:

Tamara van Ark (staatssecretaris VVD) gaat mensen met schulden ‘helpen’ verkeersboetes te betalen

De Rouwe, CDA’s nieuwste leeghoofd over verkeersboetes

Ouderen dankbaar doel van geldklopperij door de gemeenten………‘ 

Voor meer berichten over boetes,boa’s, klassenjustitie en/of Nationale
Politie, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Cameron gaat uitkeringen verlagen, het aantal Britten dat in armoede leeft, is nog veel te laag…..

Hoorde zojuist op BNR, dat Cameron de uitkeringen wil verlagen, dat dit 30% van de bevolking treft, die de verwarmingskosten al niet meer kunnen betalen, geen geld hebben voor goede voeding en voor kleding, zal hem aan z’n gore inhumane reet roesten……… Meer dan 3 miljoen kinderen in GB zijn ondervoed, dagelijks gaan zo’n 4 miljoen kinderen daar zonder ontbijt naar school….. De kosten voor de zorg, door ondervoeding bedragen in GB 7,3 miljard pond per jaar……. Dit zijn kosten voor de hele bevolkingsgroep die ondervoed is, dus zowel voor kinderen als volwassenen. Dit cijfer dateert uit 2011, aangezien de situatie voor de onderlaag verder is verslechterd, moet dit bedrag nu nog hoger liggen…..

Nu gaat Cameron de armoede dus nog verder aanjagen………

Goed hè, van die ‘conservatieven’ (lees; inhumane neoliberalen), vind je ook niet, Kees Boonman??? Dat geldt overigens ook voor de ‘liberaal democraten’ die met Cameron regeerden, tot de verkiezingen van vorige week………..

Rutte 2 zorgt ervoor dat dagelijks zo’n 20.000 Nederlandse kinderen ondervoed, vuil en met kapotte kleding naar school moeten……..

Volgens onderzoek van RTL Nieuws bij 160 scholen, komen zo’n 1.100 kinderen kinderen dagelijks hongerig, ongewassen en met kapotte kleding naar school. RTL meldt dat dit overal in Nederland voorkomt, op dorpsscholen en in achterstandswijken, dus zowel op het platteland, als in de grote steden. Het komt voor, dat er per school zelfs 20 van deze kinderen zijn geteld….. RTL schreef 5.000 scholen aan, waarvan er 250 meewerkten aan het onderzoek. Zoals gezegd 160 scholen meldden deze zaken, dat is meer dan 60% van de meewerkende scholen. Als je 60% van 5.000 scholen neemt, kom je op 3.000 scholen, dat zou betekenen, dat (sterk) afgerond naar beneden 20.000 kinderen in Nederland dagelijks ondervoed, vuil en slecht gekleed naar school moeten……… Vergeet daarbij niet, dat de 90 scholen, van de 250 meewerkende scholen, waar ogenschijnlijk niets aan de hand is, niet zegt dat deze kinderen daar niet te vinden zijn….. Immers scholen doen zich graag beter voor, dan ze in werkelijkheid zijn, al is het alleen maar, om ouders niet af te schrikken bij de keuze van de school voor hun kind…….

Volgens Sprokkereef van Jeugdzorg Nederland, lid van de ‘taskforce’* Kindermishandeling, die veel van dit soort meldingen te zien krijgt, speelt armoede een grote rol (hoe is ‘t mogelijk??!), maar ook zaken als ‘alcohol problemen’ (lees: verslaving aan de harddrug alcohol) spelen een rol. Sprokkereef stelt dat ook welgestelde ouders, die een te druk leven hebben, de reden kunnen zijn, dat hun kinderen een zak chips eten als ontbijt……. Waarom Sprokkereef dit toevoegt, is mij onduidelijk, immers, die kinderen zullen goed gekleed zijn en lijden geen honger (met een zak chips in de maag…)… Dat die kinderen verwaarloosd worden, is duidelijk, maar het is toch van een iets andere orde, dan de problemen, waar RTL m.n. op onderzocht…….. Waar niet over wordt gesproken, is het feit dat slecht voedsel, dus voedsel geproduceerd met verkeerde vetten en teveel zout, dan wel suiker, relatief goedkoop zijn, daarmee krijgen kinderen in arme gezinnen slecht voedsel te eten. Eén van de gevolgen kan obesitas zijn, dit was vroeger een probleem voor de welgestelden, maar wereldwijd is obesitas meer een meer een groot probleem voor de arme bevolkingsgroepen……..

Sprokkereef is dus ook lid van de taskforce Kindermishandeling, waar men terecht grote aandacht schenkt aan kindermishandeling (verwaarlozing is ook kindermishandeling!), maar men kijkt niet naar de oorzaak van de ellende: het waardeloze afbraakbeleid van Rutte 2. Zo heeft Rutte 2 het record gevestigd, als het gaat om armoede**: meer dan 4 miljoen mensen in Nederland, leven tegen, op, of onder de armoedegrens. Een leven in armoede is al traumatiserend voor kinderen, zeker als e.e.a. gepaard gaat met grote financiële problemen, die bijvoorbeeld resulteren in huisuitzettingen. Volwassenen die jaren achtereen in deze ellende leven, zijn ‘een makkelijke prooi’ voor geestelijke aandoeningen, als grote depressies en psychoses, maar ook overmatig gebruik van de harddrug alcohol, kunnen het gevolg van een uitzichtloos bestaan zijn….. Zaken die zeker hun uitwerking hebben op de kinderen van deze volwassenen, niet alleen kunnen ze zorgen voor de genoemde verwaarlozing, maar ook voor fysiek geweld……

Sprokkereef is regelmatig in het nieuws, maar nog nooit heb ik hem horen klagen over het meer dan waardeloze regeringsbeleid en de grote bezuinigingen op de (jeugd-) zorg. Neem de bezuinigingen op de GGZ, door deze bezuinigingen is het verlenen van hulp gebonden aan eigen bijdragen en als er nu iets is, waar mensen, die geen cent te makken hebben, een hekel aan hebben, is het wel eigen bijdragen, vandaar dat die zorg dan maar wordt vergeten……. Ook hier een overtreffende trap: mensen met geestelijke aandoeningen, zijn vaak geneigd hun medicatie over te slaan, door toezicht kan dit voorkomen worden. Als je deze mensen dan ook nog eens extra gaat belasten en het toezicht wegbezuinigd, is het wachten op rampen!!! Dit nog naast een totaal ontoereikend armoedebeleid, sterker nog: i.p.v. de armoede te verminderen, zorgt Rutte 2 voor aanwas van armoede!!!

Onlangs werd bekend gemaakt, dat de overheveling van de jeugdzorg naar de gemeenten, voor grote problemen heeft gezorgd en dat dit ten koste gaat van die zorg….

Ach ja, Sprokkereef zal wel een gigantisch inkomen hebben en u weet het: ‘wiens brood men eet, diens woord men spreekt……’

* Gadver, wanneer wordt dit akelige woord uit de Golfoorlog van begin 90er jaren, eindelijk taboe verklaard??!

** En vele andere records, waaronder die voor het aantal huisuitzettingen, faillissementen, werklozen (meer dan 1 miljoen, het echte cijfer), enz. enz.

Voor meer berichten over kindermishandeling, jeugdzorg en/of Sprokkereef, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.