NAVO uitgaven gaan ten koste van de gezondheidszorg, één van de redenen dat het Coronavirus zo hard kan toeslaan

InformationClearing House heeft een artikel van Sputnik overgenomen,
een artikel geschreven door Finian Cunningham, waarin deze betoogt
dat de enorme uitgaven die NAVO lidstaten doen, daar Trump hen continu
beschuldigt te weinig uit te geven aan ‘defensie’, ten koste gaan van de bestrijding van het Coronavirus. 

Ongelofelijk nog
steeds dat niemand van de landen die beschuldigd worden door Trump,
niet aanvoeren dat de VS bijvoorbeeld alleen deze eeuw al 4 illegale
oorlogen is begonnen….. Dit naast militaire steun van de VS voor oorlogen in Afrika
en de moord op een enorm aantal mensen middels drones (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht….)….. 

Daarnaast heeft de VS ook nog eens meer dan 800 militaire bases over de wereld, dat opgeteld bij de hiervoor genoemde zaken, kost een enorme bak geld, het budget van de VS voor defensie uh oorlogvoering is nu dan ook het belachelijk hoge bedrag van meer dan 700 miljard dollar….. Alsof de andere NAVO-lidstaten
ook maar waar het uitkomst oorlog moeten voeren of kunnen
voeren en overal en nergens militaire bases moeten bouwen, te zot voor woorden!!

Cunningham
stelt dat bijvoorbeeld landen als Italië en Spanje hun uitgaven aan
‘defensie’ fiks hebben verhoogd en dat dit ten koste is gegaan van de
gezondheidszorg zal maar weinigen verbazen……

Trump
blaast volgens Cunningham zo hoog van de toren, daar andere
EU-lidstaten vooral oorlogstuig kopen in de VS en precies daarvoor
zet Trump continu de andere NAVO-lidstaten onder druk meer uit te
geven aan defensie….. Voorts stelt Cunningham dat Trump pissig is dat de EU-lidstaten zo weinig medische zaken kopen in de VS…. Hier vergeet Cunningham even dat Trump heeft gesteld dat de beademingsapparatuur die in de VS wordt gefabriceerd, het land niet mogen verlaten. Een paar dagen geleden wijzigde Trump z’n standpunt enigszins met de mededeling dat er ook beademingsapparatuur mag worden geëxporteerd (maar ja wat deze volkomen gestoorde psychopaat morgen zal zeggen is nog een raadsel, echter een terugkomen op z’n laatste uitspraak behoort heel goed tot de mogelijkheden; Trumps wegen zijn, zoals die van de bedachte christelijke god, ondoorgrondelijk…..)

De
cijfers van het aantal Corona besmettingen en doden in Italië en Spanje, die
Cunningham noemt in zijn schrijven van NB 28 maart jl., is intussen
volledig achterhaald…… Zo zal dat cijfer van besmettingen en doden ook in andere EU-lidstaten nog fiks
groeien, terwijl het aantal doden in de VS nu al het hoogst is, o.a. doordat men zo heeft bezuinigd op de
gezondheidszorg en zelfs heeft bezuinigd op speciale medische organisaties die zich
bezig houden met besmettelijke ziekten, zoals de Centers for Disease Control and Prevention (CDC)…….
Trump dwingt bedrijven nu beademingsapparatuur te fabriceren, daar
men hier een enorm tekort aan heeft, alsof een bedrijf als GM daarvoor
verantwoordelijk is en niet zijn eigen terreuradministratie……..
Zo heeft New York 30.000 beademingsapparaten nodig terwijl het er
maar 7.000 heeft…..

En dan durft Trump de wereld, maar vooral China te beschuldigen veel te weinig te hebben gedaan en te doen, ongelofelijk! 

Onder het hieronder opgenomen artikel kan je klikken op een ‘dutch’ vertaling, dit neemt wel enige tijd in beslag.

Virus
Price for NATO Racket

By
Finian Cunningham

March 28, 2020
Information
Clearing House

 
In a White House briefing this week on the coronavirus pandemic,
President Trump went off script – as usual – to rant about NATO
allies “not spending enough” on military budgets and “playing
games” with the US over defence.

Virus Price for NATO Racket - Russia News Now 

Trump complained:
“They’re all playing games against us. They’ve been playing games
against us for years.”

It’s hard to know
what prompted Trump to dredge up this bugbear. It appears to be
related to his questionable notion that European countries are not
buying more medical equipment from the US. Trump routinely complains
that the European Union is taking advantage of the US in matters of
trade, or by being overly reliant on America for military defence.

However, just why
Trump should go on a rant about NATO at this precise moment seems
decidedly insensitive. Europe has become the global epicentre for the
coronavirus pandemic. Italy and Spain have the highest death tolls
worldwide, with nearly 7,000 and 3,500 fatalities, respectively.

Virus Price for NATO Racket - TheAltWorld

There are genuine
fears that the death rates across Europe will accelerate in the
coming weeks and months due to public health services being
overwhelmed.

The spectre of the
deadly virus is haunting the US too. World Health Organization
officials predict that America will become the new epicentre
following Europe’s outbreak. Potentially, the death toll in the US
could run into the millions.

Trump’s insensitive
comments about NATO allies show a lamentable lack of international
solidarity. They also betray a damning indictment of this president’s
role in boosting military spending by European NATO members – an
expenditure that is not only wasteful but which has left these
countries vulnerable to the present public health crisis.

What the coronavirus
and its Covid-19 disease have exposed is the reprehensible
underfunding of public health services by Western states. The lack of
hospital equipment such as ventilators and protective gear for
medical workers is greatly exacerbating the spread of the disease and
the death toll.

Virus Price for NATO Racket - Sputnik International

Spain is reportedly
now spending €430 million ($470m) to obtain medical equipment from
China in a desperate attempt to contain a runaway epidemic. Many
other countries are in the same predicament. Trying to hastily
increase medical facilities and personnel levels which have been let
deteriorate over years from chronic underfunding.

(The US is no better,
if not in a worse state of public health service neglect. New York
City needs 30,000 ventilators to treat virus patients but only has
7,000 machines.)

In this context, it’s
far from tangential to point out that Spain, Italy and other European
countries have been splurging billions of dollars more every year on
military procurement in recent times. That is because of Trump’s
hectoring of America’s allies to spend more on NATO. A lot of that
extra money actually ends up propping up the US military-industrial
complex in the form of purchases of warplanes and missile systems.

Trump wants – and
boasts about it too – European NATO members to spend an extra $400
billion on the military by the year 2024. His regular shaming of them
for allegedly “taking advantage” of the US for defence is part of
this extortionate shakedown.

Spain and Italy, for
example, increased their military budgets by 13.7 and 5.1 per cent
from 2017 to 2018. That works out at a total spend by Spain of $18.25
billion on its military in 2018. For Italy, the figure was $27.8bn.

The same pattern of a
spike in military spending is seen for other European states – all
in response to Trump’s boorish demands for these nations to
increase “NATO commitments”, which is a euphemism for subsidizing
America’s military-industrial complex.

The fact that European
nations have meekly acquiesced to Trump’s bullying speaks of the
servile nature of their governments towards Washington.

Just think: if Spain,
Italy or any other European nation had invested the billions of
dollars they wasted on the military to rather instead improve their
public health services then the current coronavirus crisis would in
all probability not be a crisis. It would be contained by a capacious
and well-funded public health system.

That is why Trump’s
bilious attacks on European so-called allies is so sickening. He is
not only kicking them when they are down. They are down in large
measure because of Trump’s bullying and racketeering over obscenely
wasteful military spending on NATO. How bitterly ironic too. Spending
excess billions on security and defence has left Europe (and America)
completely wide open to attack and disaster.

Finian
Cunningham
has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent.
 
Source

 As
world hunkers down, Trump moves full-speed against US foes

U.S.
Debt Clock

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

========================================

Zie ook:

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Politie schiet 13 jarige jongen dood bij handhaven avondklok i.v.m. Coronavirus

Coronavirus: VS sancties tegen andere landen zijn zeker nu met de Coronacrisis sadistisch en barbaars 

Nederland zou deel moeten uitmaken van de landen die tekenen voor een wereldwijde wapenstilstand 

Ton Wilthagen (universiteit Tilburg) wil dat de verkiezingen voor de Tweede Kamer worden uitgesteld

Coronavirus verspreiding door ziekenhuisverpleegkundigen en de onmogelijkheid voor velen in de VS om te stemmen vanwege het virus‘ 


Brekend Coronanieuws: eerste Nederlandse Coronapatiënten naar Duitsland


Viktor Orbán misbruikt Coronacrisis om het Hongaarse parlement en daarmee de democratie buitenspel te zetten

Coronavirus: Rutte’s beleid krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders……

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden

Israël vernielt een Palestijnse Coronavirus noodkliniek……..

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ 

Facebook kan geen Nederlandse ‘factcheckers’ vinden, terwijl het pertinente leugens van politici toestaat op haar platform

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Twitter ondermijnt met censuur Venezolaans regeringsbeleid op het Coronavirus‘   

CBS let op: in Duitsland is het consumentenvertrouwen wel onderuit gegaan door de Coronacrisis’

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Rusland,
China en Cuba (echt) solidair met Coronaslachtoffers: zij helpen
Italië, terwijl China zegt snel een vaccin te zullen hebben ontwikkeld

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

Coronavirus: geld gaat ver voor op de gezondheid van Amazon arbeiders‘ 

Coronacrisis: miljarden voor bedrijven en steun voor hypotheekhouders? Stop de huurverhoging per 1 juli a.s.!!

Coronavirus: Franse artsen dienen klacht in tegen de minister-president wegens liegen over virus

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden (en klik voor oudere Corona artikelen op de links in dat bericht) 

Voor meer berichten over de NAVO, illegale oorlogen (en/of het Coronavirus), klik op het betreffende label direct onder dit bericht.

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

DeBeurs.nl
meldde afgelopen donderdag dat afvalverwerker Renewi
maatregelen neemt om de kosten voor het verwerken van afval terug te
brengen en bekijkt investeringen kritisch, m.a.w.:
innovaties die de afvalverwerking ‘schoner maken’ worden voorlopig
niet meer gedaan, maakt ‘t uit dat dit ten koste gaat van de
volksgezondheid en het klimaat……. Zoals je al begrepen had uit de kop, heeft dit
alles te maken met de Coronacrisis, immers door de sluiting van de horeca is er minder afval dan normaal…… 

Het voorgaande, terwijl er meer huisvuil wordt aangeboden, daar de meeste werknemers, hun eventuele partners en kinderen thuiszitten, verder produceren ziekenhuizen een grotere stroom afval; benieuwd wat de balans van e.e.a. is ofwel of Renewi inderdaad minder afval heeft te verwerken…….)

Uiteraard
maakt de afvalverwerker gebruik van werktijdverkorting, betaald door
de Nederlandse en Belgische overheid, zodat deze overheden opdraaien
voor het overgrote deel van de salarissen, anders gezegd jij en ik mogen daar voor opdraaien…. Of het nu nodig is of
niet, een bedrijf als Renewi heeft genoeg juristen om ambtenaren en
politici om de tuin te leiden en het ‘niet anders kan’ dan deze
overheden moeten betalen, nogmaals: uit de door ons gevulde belastingpot……

Renewi
betaalt haar vuilnismannen (houd je vast): € 11,40 per uur, ofwel deze
mensen die uiterst zwaar en smerig werk doen hebben niet eens een vaste
baan en worden zwaar onderbetaald…… Het salaris van de directeur (of
CEO’s) is niet terug te vinden in de gegevens van Renewi, maar reken gerust dat dit een factor of 30 hoger ligt dan dat van een vuilnisman….

Renewi investeert in nieuw duurzaam wagenpark - Afvalgids

Vergeet bij dit alles niet dat bedrijven als Renewi een fikse lobby hebben
bij de politiek, zodat hun afvalstromen gewaarborgd blijven, ‘recyclen’
is leuk als het maar niet ten koste gaat van het bedrijfsmodel van de
afvalverwerkers…..
(bedrijven als Renewi hebben zelfs politici in de zak die fungeren als lobbyist voor deze smeerpijpen) Vandaar ook dat een afvalverwerker een jaar of wat geleden toestemming kreeg om in Harlingen, zeer tegen de zin van de bewoners, schandalig genoeg toestemming kreeg een afvalverbrandingsinstallatie te bouwen voor huisvuil uit…… Duitsland!!

Afvalverwerker
Renewi let scherper op kosten om coronacrisis

Gepubliceerd op 26 maart 2020 08:38

LONDEN (AFN) – Afvalverwerker
Renewi zet zich schrap voor de gevolgen van de coronacrisis. Het
bedrijf gaat ervan uit dat er door de crisis minder afval de
verwerken zal zijn, en neemt daarom maatregelen om de kosten met ruim
40 miljoen euro te verlagen.

Zo moeten vermijdbare uitgaven
worden beperkt en houdt Renewi investeringen kritisch tegen het
licht. Daarnaast maakt het bedrijf gebruik van de mogelijkheid in
Nederland en België om werktijdverkorting aan te vragen voor
werknemers. De overheid betaalt de salarissen grotendeels door.

De al aangekondigde overheidssteun
helpt volgens Renewi om de nadelige gevolgen van de corona-uitbraak
aanzienlijk te beperken. Desondanks verwacht het bedrijf er flink
door te worden geraakt en neemt het ook zelf maatregelen. Bij de
publicatie van de jaarcijfers op 4 juni, twee weken later dan
gepland, worden meer details bekendgemaakt

===========================

Zie ook:

Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden‘ 

Israël vernielt een Palestijnse Coronavirus noodkliniek……..

Facebook kan geen Nederlandse ‘factcheckers’ vinden, terwijl het pertinente leugens van politici toestaat op haar platform‘ 

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven

Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama ‘in wording’

‘Samen tegen Corona, da’s lief’ of……‘  

Twitter ondermijnt met censuur Venezolaans regeringsbeleid op het Coronavirus‘   

CBS let op: in Duitsland is het consumentenvertrouwen wel onderuit gegaan door de Coronacrisis’

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Rusland,
China en Cuba (echt) solidair met Coronaslachtoffers: zij helpen
Italië, terwijl China zegt snel een vaccin te zullen hebben ontwikkeld

Coronavirus hapsnapbeleid Rutte 3 en RIVM

Coronavirus: geld gaat ver voor op de gezondheid van Amazon arbeiders‘ 

Coronacrisis: miljarden voor bedrijven en steun voor hypotheekhouders? Stop de huurverhoging per 1 juli a.s.!!

Coronavirus: Franse artsen dienen klacht in tegen de minister-president wegens liegen over virus

Coronavirus: in tijden van crisis moet het kabinet totale openheid geven

Beursgenoteerde bedrijven hebben eigen aandelen ingekocht en hebben nu door de Coronacrisis steun nodig van de overheid‘ 

Grote bendes met apen vechten voor voedsel op de straten van Thailand

Coronavirus: Bruno Bruins slachtoffer van overwerken? ‘Slachtoffer’ van disfunctioneren zal je bedoelen!‘ 

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Coronavirus advies voor ouderen van ANBO directeur den Haan‘ 

VS roept alle burgers op terug te keren naar huis‘ (was dat maar waar: alle VS burgers, inclusief de militairen…)

Coronavirus: RIVM adviezen en daarmee het regeringsbeleid van Rutte 3: onvoldoende en misleidend

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronavirus: KLM ontslaat 2.000 mensen, schrapt vluchten met de Boeing 747 en krijgt een bak belastinggeld van de overheid‘ 


Coronavirus: ‘Ik hoef mijn geld niet terug’


CBS: consumentenvertrouwen ondanks Coronavirus niet gezakt sinds januari…. ha! ha! ha! ha!

Coronavirus onzin: groepsimmuniteit en het ad hoc beleid van Rutte‘  

Coronavirus: Bruno Bruins (minister Medische Zorg): geen reden om grote evenementen te verbieden 

Coronavirus en carnaval: ‘een gouden combinatie’ en BBC W.S. verslaggever voor Iran hekelt de aanpak van het virus in dat land(zie in dat bericht ook de links naar oudere berichten over het Coronavirus, ouder dan die hierboven getoond)

Bank UniCredit ontslaat 8.000 mensen en geeft aandeelhouders een cadeau van 2 miljard euro

De
Italiaanse bank UniCredit ontslaat 8.000 medewerkers door 500 van
haar filialen te sluiten. Tegelijkertijd geeft dit onderdeel van de financiële maffia 2 miljard euro aan aandeelhouders door het opkopen
van eigen aandelen….. Eén en ander werd bekendgemaakt door de
topgraaier van UniCredit, Jean Pierre Mustier.

Volgens
Mustier is dit nodig daar de omzet van de bank vanwege negatieve
rentestanden onder druk staat, wel zou de bank volgens het bericht
van DeBeurs.nl winst maken, echter dat zou vanwege de genoemde reden
moeilijk zijn….. Tja, dan ontsla je als bank personeel, waardoor de
koers van het aandeel omhooggaat, om dat nog verder te versterken
stel je als bank dat je eigen aandelen gaat inkopen……. Ofwel de
aandeelhouders zijn spekkoper en de medewerkers kunnen barsten…..

Tegelijkertijd
toont dit ten overvloede aan wat een desastreus beleid de ECB (de
centrale bank voor de EU) voert, eerst onder Draghi en nu onder
Christine Lagarde die geen relevante opleiding heeft voor haar taak, ofwel de zoveelste politieke benoeming op een uiterst belangrijke functie voor de hele EU bevolking….. De rente verlagen is goed voor de
aandeelhouders en een ramp voor de gewone mens, pensioenen worden
afgewaardeerd, personeel wordt op straat gedonderd en kleine
spaarders worden nog net niet gestraft, maar krijgen op z’n hoogst
0,01% rente, althans als die rente al niet op 0 staat, of zelfs
negatief is….. 

Ondanks het voorgaande blijft men maar geloven dat de EU
zaligmakend is, de EU een orgaan dat vooral ten dienste staat van het
bedrijfsleven, de inhumane neoliberale politiek die in het grootste
deel van de EU wordt gevolgd en natuurlijk in het belang van de welgestelde
burgers, ‘die zijn er tenslotte altijd het slechtst aan toe…’

Mijn excuus, bij plaatsing vergeten te vermelden dat het onderstaande artikel op DeBeurs.nl werd gepubliceerd.

Italiaanse
bank UniCredit schrapt 8000 banen

Gepubliceerd
op
3 dec 2019 om 09:23 | |
Onderwerpen: 
Italië 

MILAAN
(AFN/BLOOMBERG) – De Italiaanse bank UniCredit schrapt de komende
vier jaar 8000 banen en keert investeerders 2 miljard euro uit door
eigen aandelen in te kopen. Dat kondigde de topman Jean Pierre
Mustier dinsdag aan bij de presentatie van een strategische plan voor
de periode tot en met 2023.

De
bank uit Milaan schrapt daarmee in totaal 9 procent van het
personeelsbestand, onder meer door 500 filialen te sluiten. UniCredit
heeft in tijden van negatieve rentestanden moeite om de omzet omhoog
te krijgen. Mustier wil daarom geld vrijmaken voor aandeelhouders
door kosten omlaag te brengen en efficiënter te werken.

De
bezuinigingsoperatie zal naar verwachting 1 miljard euro aan
besparingen opleveren. De kosten van 1,4 miljard euro zullen worden
geboekt in 2019 en 2020.

Protesten Chili en Ecuador: geweld tegen demonstranten gesteund door massamedia

Bij
de protesten in Chili zijn intussen meer dan 1.500 demonstranten
gearresteerd en zijn 19 mensen omgekomen…. Deze protesten kwamen
opgang nadat de regering de tarieven voor de metro verhoogde, echter
dat was de spreekwoordelijke druppel voor de studenten, arbeiders en het arme
deel van het volk, om massaal de straat op te gaan….. 

Afbeeldingsresultaat voor Media Whitewashes Neoliberal Repression in Chile and Ecuador

De regering
zet het leger in tegen demonstranten en dat in een land waar de
fascistische junta onder Pinochet een enorm aantal studenten,
vakbondsleiders en politici van links heeft gemarteld, verkracht en vermoord, dit nadat een coup
een eind maakte aan het democratisch gekozen bewind van Salvador Allende, een coup
georganiseerd en geregisseerd door de CIA, dit tijdens de eerste 9/11
in het Chili van 1973….. Allende werd tijdens de coup vermoord……..

Afbeeldingsresultaat voor Media Whitewashes Neoliberal Repression in Chile and Ecuador

Het leger op straat, alsof martelbeul, verkrachter en massamoordenaar Pinochet nog leeft….

Ondanks
het voorgaande berichtten de massamedia in de VS en de rechts
geregeerde landen in Latijns-Amerika positief op de repressie tegen
de demonstranten, die in die media worden afgeschilderd als links
gewelddadig tuig…. Na de protesten van afgelopen vrijdag waarbij
meer dan een miljoen mensen de straat opgingen, heeft president
Sebastian
Piñera
de regering naar huis gestuurd en
beloofd tegemoet te komen aan de protesten…. Ja nu wel, waar
blijkt dat een overgrote meerderheid van het volk het inhumane en
ijskoude neoliberalisme meer dan zat is en de demonstranten ook het
vertrek van deze Piñera
eisen……

Afbeeldingsresultaat voor Media Whitewashes Neoliberal Repression in Chile and Ecuador

Hetzelfde
geldt voor de protesten in Ecuador, waar de oorspronkelijke volkeren
het land lam legden en een overwinning boekten in de bescherming van
haar gebieden in het oerwoud, waar men verder wilde gaan met de olievervuiling van leefgebieden, door nieuwe olieboringen en
winningen en daarnaast andere commerciële activiteiten te ontwikkelen als bomenkap voor de houtindustrie en landbouw…..

Wat
een verschil met de berichtgeving in die media als het om Venezuela
gaat, terwijl de demonstranten daar wel degelijk zwaar geweld
gebruikten tegen de politie en de ambtenarij….. Deze demonstranten
werden en worden verheerlijkt als waren het helden uit onze 80 Jarige Oorlog,
sterker nog: het aangewende geweld werd toegeschreven aan de politie
en het leger, terwijl het leger niet eens aanwezig was… Ook nadat
de waarheid uitkwam en bleek dat gewelddadige elementen zelfs vanuit
het buitenland werden aangevoerd, hoogstwaarschijnlijk door de CIA,
een terreurorganisatie die al zo vaak heeft gehakt met dezelfde bijl,
heeft men geen rectificaties geplaatst, nee men houdt de leugen
gewoon overeind….. Een situatie verdacht veel lijkt op de zaken
die plaatsvonden en vinden in Syrië en Oekraïne……

Het
volgende artikel werd geschreven door Lucas Koerner, waar hij m.n. ingaat op de verschillende manieren van verslaggeving, werd eerder
geplaatst op
Fairness
and Accuracy in Reporting

en door mij overgenomen van Geopolitic Alerts:

Media
Whitewashes Neoliberal Repression in Chile and Ecuador

By: Lucas
Koerner
 On: October
14, 2019
4,
2019

Afbeeldingsresultaat voor Media Whitewashes Neoliberal Repression in Chile and Ecuador

Paarden (en honden) inzetten tegen mensen, meer dan schunnig en alleen thuishorend in een fascistische dictatuur…
Santiago (FAIR)
– Throughout Latin America and the Caribbean, people are rising up
against right-wing, US-backed governments and their neoliberal
austerity policies.

Currently
in Chile, the government of billionaire Sebastian Piñera has
deployed the army to crush nationwide demonstrations against
inequality sparked by a subway fare hike.

In
Ecuador, indigenous peoples, workers, and students recently brought
the country to a standstill during 11 days of protests against the
gutting of fuel subsidies by President Lenin Moreno as part of an 
IMF
austerity package
.

One
might expect these popular rebellions to receive unreservedly
sympathetic coverage from international media that claim to be on the
side of democracy and the common people. On the contrary, corporate
journalists frequently describe these uprisings as dangerous
alterations of “law and order,” laden with “violence,”
“chaos” and “unrest.”

This
portrait contrasts remarkably with coverage of anti-government
protests in Venezuela, where generally the only violence highlighted
is that allegedly perpetrated by the state. In the eyes of
Western elite opinion, Venezuela’s middle-class opposition have
long been leaders of a legitimate popular protest against an
authoritarian, anti-American regime. Poor people rebelling against
repressive US client states are considered an unacceptable deviation
from this script.

Crackdown’
in Venezuela

Corporate
journalists have never been able to contain their enthusiasm for the
right-wing Venezuelan opposition’s repeated coup attempts, which
are regularly cast as a “pro-democracy” movement
(
FAIR.org5/10/19).

In
2017, Venezuela’s opposition-led four months of violent,
insurrectionary protests demanding early presidential elections,
resulting in 
over
125 dead

including protesters, government supporters, and bystanders. It was
the opposition’s fifth major effort to oust the government by force
since 2002.

Despite
the demonstrations featuring attacks on journalists, lynchings and
assassinations of government supporters, they were depicted as a
“uprising” against “authoritarianism” (
New
York  Times
6/22/17),
a “rebellion” in the face of “the government’s crackdown”
(
Bloomberg5/18/17)
and a David-like movement of “young firebrands” facing down a
sinister regime (
Guardian5/25/17).
Reporters frequently attributed the mounting death toll to state
security forces (
France
24
7/21/17;
Newsweek,
 6/20/17Washington
Post
6/3/17),
while generally ignoring opposition political violence reported to be
responsible for 
over
30 deaths
.

The
pattern was repeated in January when deadly clashes broke out across
the country in the days before and after opposition leader Juan
Guaidó declared himself “interim president” with the US’s
encouragement. Corporate outlets described the events as a “violent
crackdown” (
Independent1/24/19),
with security forces “spreading terror…to target critics”
(
Reuters2/3/19)
and “soldiers and paramilitary gunmen…hunting opposition
activists” (
Miami
Herald
, 1/27/19). 

International journalists based their accounts largely on
pro-opposition sources, suppressing inconvenient details that
complicated their Manichean narrative, such as the 
fact that
some 38% of protests were violent and at least 28% featured armed
confrontations with authorities.

Unlike
in Chile and Ecuador, corporate outlets have consistently vilified
Venezuelan President Nicolás Maduro—who won 6.2 million votes, or
31% of the electorate last year—as an “authoritarian”
(
FAIR.org4/11/198/5/19)
or a “dictator” (
FAIR.org4/11/19),
justifying the latest coup effort.

Chile
‘Riots’


In
recent days, Chileans have taken to the streets in mass
demonstrations against the Piñera administration, following a
further increase in Santiago’s exorbitant subway fare.

Beginning
as high school student-led protests, the movement has escalated into
a full-scale rebellion against the 
savagely
unequal neoliberal order
,
prompting the government to militarize the streets and impose a
curfew for the first time since the Western-backed Pinochet
dictatorship (1973–90).

Despite
the largest protests since the return of democracy, the international
corporate media have largely referred to them in pejorative terms
such as “riots” (
CNN10/19/19CNBC10/21/19),
“violent unrest” (
New
York Times
10/19/19)
and “chaos” (
NPR10/19/19Vice10/21/19),
providing a moral casus belli for war against the people.

Revealingly,
no major outlets have described the government’s brutal repression
as a “crackdown,” nor called into question the legitimacy of
Piñera, who was elected in 2017 with the backing of 26% of
registered voters.

It’s
true that international journalists are beginning to reference
allegations of human rights violations reported by Chile’s 
National
Human Rights Institute
,
including, as of October 23, 173 people shot and 18 dead, among them
at least 
five presumably
at the hands of authorities.

However,
the victims of state violence in Chile have not received anywhere
near the amount of attention international outlets have dedicated to
protester deaths in Venezuela, where the dead have been movingly
profiled (
New
York Times
6/10/17BBC5/14/17)—provided
they were not 
lynched
by the opposition
.

In
two emblematic cases, Manuel Rebolledo, 23, died on October 21 after
being 
run
over
 by
a navy vehicle near Concepción, while Ecuadorian national Romario
Veloz, 26, was shot dead the day before at a protest in La Serena.
Neither men have been mentioned by name in Western press reports.

It
would appear that the only worthy victims, in the eyes of US
corporate journalists, are those that have propaganda value from the
standpoint of Western foreign policy interests. Reporters
spontaneously empathize with neoliberal technocrats like Piñera,
even as they occasionally chide them for “excesses.”

Mr.
Piñera said that he is mindful of the broader grievances that fueled
the unrest… But he seemed to have difficulty coming to grips with
the real source of the population’s frustrations,” the 
New
York Times 
(10/21/19)
sympathetically observed, before going on to note that the president
has declared “war” against his own people.

The
paper of record suggested that Chileans might find the imposition of
martial law “jarring,” given that “the military had killed and
tortured thousands of people just decades ago in the name of
restoring order.” But despite the article being headlined “What
You Need to Know About the Unrest in Chile,” the 
Times did
not find it relevant to mention anywhere that state security forces
were currently maiming and killing demonstrators in the streets, and
allegedly
 torturing
detainees
.

The
dominant narrative fed to the public is that Piñera’s government
has been “inept” in responding to the protests
(
Economist10/20/19Reuters10/21/19New
York Times
10/21/19),
but never criminal or cruel.

No
Western newspapers have published scathing op-eds calling Piñera a
“dictator” and demanding their government take action to “restore
democracy,” as they have done regularly in the case of Venezuela
(
FAIR.org, 4/11/19).
Rather, they counsel the billionaire president to address
“inequality,” barring any reference to what is increasingly
coming to resemble 
state
terror
 (New
York Times
10/22/19Guardian10/23/19Bloomberg10/23/19).

Corporate
journalists continue  to whitewash Piñera, describing him as
“center-right”
(
Guardian10/21/19CNBC10/19/19Reuters10/21/19)
and concealing his personal 
ties to
murderous dictator Augusto Pinochet and those of his 
top
cabinet members
.

Police
in Chile blast protesters. Flickr | Carlos Andrés Gamero Esparza
(leondeurgel)

Ecuador
‘Violence’

Corporate
journalists have shown only marginally more sympathy to Ecuador’s
recent indigenous-led uprising against IMF-imposed austerity
measures, frequently described in headlines as “violent protests”
(
CNN10/8/19Guardian10/8/19USA
Today
10/9/19Financial
Times
10/8/19).

President
Moreno has yet to be labeled by the international media as
“authoritarian,” despite ordering soldiers to repress
demonstrators in the streets, imposing a curfew, suspending basic
civil liberties and arresting rival politicians.

Since
betraying his campaign promise to continue his predecessor Rafael
Correa’s left-wing policies. and embracing the oligarchy he ran
against, Moreno has become the darling of Western elite opinion
(
FAIR.org2/4/18).

Like
in Chile, corporate outlets have whitewashed Moreno’s
vicious 
crackdown,
which left seven dead, around a thousand arrested and a similar
figure wounded. However, corporate outlets have been even more
nefarious in obfuscating the origins of the crisis in Ecuador.

As
Joe Emersberger has recently exposed for FAIR (
10/23/19),
Western journalists’ favorite lie is that Moreno “inherited a
debt crisis that ballooned as his predecessor and one-time mentor,
former President Rafael Correa, 
took
out loans for a major dam
,
highways, schools, clinics and other projects” (
New
York Times
10/8/19).
In fact, the country’s debt-to-GDP level remains low, though it has
increased slightly under Moreno, due not to public works but to his
pro-elite policies.

Corporate
outlets have for the most part admitted that Moreno has presented no
evidence to back his ludicrous claims of Correa and Maduro supporters
orchestrating the protests; nonetheless, they have, with few
exceptions (
DW10/14/19Reuters10/12/19),
shamefully ignored Moreno’s draconian persecution of Correaist
politicians (including elected representatives), which he justifies
on the basis of the very same conspiracy theory. This coverage
contrasts sharply with the red carpet treatment regularly provided to
Venezuela’s US-friendly opposition politicians, regardless of how
many coups they perpetrate (
Reuters4/30/19LA
Times
4/30/19Guardian2/6/19).

Western
Media Gendarmerie

It
is not coincidental that Western journalists stand aghast at the
violence of the excluded and exploited in Chile and Ecuador while
rationalizing that spearheaded by Washington-backed opposition elites
in Venezuela.

This
bias has nothing to do with any actual amount of looting or arson.
Rather, it is the eruption of the racialized poor into polite
bourgeois society’s technocratic body politic that is viscerally
violent to local neocolonial elites and their Western
professional-class backers.

Ecuador’s
protests are the latest in a long line of anti-neoliberal uprisings,
which brought down three presidents between 1997 and 2005.

The
rebellion exploding in Chile is the largest in over a generation,
evidencing the terminal legitimacy crisis of the “low-intensity
democracy” crafted by Pinochet to maintain the neoliberal model
imposed at gunpoint. The Chilean uprising has genuinely terrified
elites, leading the right-wing president to wage war on his own
people. At stake is not just the stability of a key Western ally, but
more crucially, neoliberalism’s ideological narrative that has
upheld Chile as a “
success
story
.”

Corporate
journalists will most likely continue to muffle themselves vis-a-vis
repressive US client states, in the same way that they systematically
conceal the impact of Washington’s sanctions on Venezuela
(
FAIR.org6/26/19),
which are estimated to have already 
killed
40,000 Venezuelans
 since
2017.

If
the first casualty of war is truth, its self-anointed purveyors in
the international media have much blood on their hands indeed.

This
post originally ran on 
Fairness
and Accuracy in Reporting
.
Featured photo: Flickr | Carlos Andrés Gamero Esparza (leondeurgel)

Lucas
Koerner

Lucas
Koerner is an editor and political analyst at Venezuelanalysis.com.

RELATED: Chile
Demonstrations: State Violence Leads to 1,420 Arrests & 11 Deaths

=======================================

Zie ook:

Chili, de protesten en de verslaggeving

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten- en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia, waar het laatste land NAVO bases heeft…….

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Zie wat betreft Venezuela:

Venezuela is nog lang niet verslagen door de VS

VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen

Venezuela: ultieme couppoging van Guaidó mislukt

Trump vermoordde al 40.000 Venezolaanse burgers

VS dreigt Rusland, China en Iran met geweld vanwege hulp aan Venezolaanse volk……

The Monroe Doctrine is Back, and as the Latest US Attack on Cuba Shows, Its Purpose is to Serve the Neoliberal Order‘ (een artikel van CounterPunch)

Venezuela: in geheime zitting in Washington is gesproken over een militaire inval

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN

Beste bezoeker, dat was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

Femke Halsema (‘GroenLinks’ burgemeester Amsterdam) dreigt dakloze met straf

Nadat Halsema in het nieuws kwam vanwege haar zoon die zich had beschuldigd aan vandalisme, iets dat ze het liefst onder de ‘pet’ had gehouden (volgens anonieme bronnen in het OM en bij de politie), heeft deze kwaadaardige trol een dakloze gedreigd met strafrechtelijke vervolging en een hoge boete, daar hij de idee had een camping voor daklozen in te richten in het Vondelpark……..

Amsterdam heeft veel te weinig opvang voor alle daklozen in de stad, dus de idee om zeker in de zomermaanden een camping te beginnen voor deze mensen, is bepaald geen gek idee……

Blijkbaar houdt Halsema er verschillende ethische waarden op na, als het om haar kind gaat moet iedereen z’n kop houden en begrip tonen*, terwijl voor mensen die zijn vastgelopen in onze inhumane prestatiemaatschappij, een maatschappij die (onzelfstandige) chronisch psychische zieke mensen zelfstandig in huizen heeft gezet (bezuiniging op de GGZ), terwijl men van te voren had kunnen bedenken dat dit misgaat, daar mensen hun medicatie vergeten en daarbij geen acht slaan op wat de brievenbus aan informatie brengt….

Ofwel deze mensen worden uiteindelijk op straat gezet en daar vertonen ze dan verward gedrag, Amsterdam heeft daar zelfs een speciale ambulance voor, daar de politie terecht weigert deze mensen nog langer aan te houden……

Halsema moet zich de oren van de kop schamen dat ze zo militant tekeer gaat tegen een dakloze, die o.a. door haar schuld geen onderdak heeft in Amsterdam en dan moet je bedenken dat ze van GroenLinks is (een partij die meermaals in het Amsterdamse college van B&W zitting had en al lang iets aan de opvang van daklozen had kunnen doen)……. GroenLinks? AsgrauwRechts zal je bedoelen Azijnpisser! (en Halsema is bepaald niet alleen als het om fout handelen door politici van GroenLinks gaat, zo gauw men daar macht krijgt, omarmt men het inhumane neoliberalisme en blijft er van groen en links niets over, neem ook het handelen van oud-GL wethouder Marijke Vos en het Trafigura debacle, of wat dacht je van de strapatsen die Bram van Ojik heeft laten zien; klik voor de gein op het label met zijn naam, direct onder dit bericht……)

Als Halsema nog een greintje ethisch besef in haar donder heeft, treedt ze af!!

* Halsema plaatste een brief aan alle Amsterdammers in de Volkskrant, waarin ze om begrip van de lezer vroeg en de aandacht van de Telegraaf hekelde……. Waar Halsema had kunnen weten dat de zoon van de burgemeester nu eenmaal altijd in het nieuws zal komen na vandalistisch gedrag te hebben vertoond, zeker in een stad als Amsterdam………

Zie ook:

Femke Halsema (GL burgemeester Amsterdam) kondigt acties aan tegen krakers

Woningnood groot: 40.000 daklozen en verkoop sociale huurwoningen aan buitenlandse partijen, zonder verplichte verhuurdersbelasting

Dakloze gezinnen Den Haag: een enorme toename sinds 2015‘ (ook met GL in college)

Verwarde mensen verplicht 3 dagen opsluiten is een weg waarop we niet moeten gaan

Max van Weezel (presentator Argos): ik ben geen verwarde man……… ‘Een grap’ over verwarde mensen……

Boris Johnson zet Britse parlement buiten Brexit-spel

Op BBC Scotland na 11.00 u. het bericht dat Boris Johnson het parlement buiten het Brexit-spel heeft gezet met een verlenging van het zomerreces tot 14 oktober a.s., de dag van de Queen’s  Speech wordt daarom verzet naar die datum…. Johnson vraagt de koningin dan ook haar toespraak uit te stellen tot die datum, echter dat is een formaliteit…..

Het voorgaande met een beroep op de aanpak van misdaad, het onderwijs en de zorg, aldus Johnson, waar iedereen uiteraard weet dat de Brexit het werkelijke doel is, vanaf 14 oktober zijn er nog amper 2 weken over voor het parlement om op een ‘no-deal Brexit’ te reageren. Een reactie bijvoorbeeld door het aannemen van wetten die een no-deal onmogelijk zouden kunnen maken, kan eenvoudigweg niet in 2 weken tijd……

Onbegrijpelijk overigens de reactie in de EU op de Brexit, alsof Groot-Brittannië alleen maar geld ontvangt uit Brussel, terwijl er kapitalen verdwijnen richting Brussel/Straatburg (en ja dat is ook geld voor de meer dan achterlijke verhuizing van het EU parlement naar Straatsburg en terug naar Brussel…..)

Alsof men in de EU niet weet dat de Brexit de EU geld zal kosten…… (zo is de Nederlandse export naar GB maar liefst 17 miljard euro op jaarbasis…) De EU burgers zullen hier voor moeten dokken, de EU is zelfs niet van zins om de begroting naar beneden toe aan te passen, immers GB zal niet langer deel uitmaken van de EU, uiteraard bespaart dit geld, maar zoals gezegd de EU weigert aanpassingen te maken……

Het beroep op binnenlandse aangelegenheden door Johnson is een gotspe, de Conservatieven hebben juist gezorgd voor enorme bezuinigingen, die grote problemen hebben veroorzaakt in de zorg, de scholing en de bestrijding van de misdaad, uiteraard is oplichter Johnson daar van op de hoogte…..

Trouwens, behoorlijk vreemd dat een kabinet kan blijven zitten, terwijl daar intussen de derde premier aanschuift……. Te belachelijk voor woorden en een zaak die niets meer met democratie te maken heeft…….

Overigens blijf ik van mening dat GB inderdaad beter op een harde Brexit kan aansturen, daar het land anders een enorme bak geld moet betalen aan Brussel en dat alleen omdat de EU in feite GB wil straffen en een voorbeeld wil stellen aan andere politici die hun land uit de EU willen halen…… Jammer echter dat e.e.a. gebeurt onder het bewind van de notoire gek Johnson. Men stelt nu dat de gevolgen van een Brexit al merkbaar zijn in GB, terwijl er wereldwijd een teruggang is te zien in de economie, neem Duitsland……

Het zou me niet verbazen als de Brexit de Britse economie na een paar jaar goed zal doen, zie Zwitserland en Noorwegen die niet deelnemen aan de EU… Vergeet niet dat GB wel degelijk deel uitmaakt van Europa en ook wij dat land nodig hebben, zoals gezegd: Nederland exporteert jaarlijks voor 17 miljard euro naar GB……… Vergeet niet dat GB meer dan 64 miljoen inwoners heeft, een fikse markt ook voor producten uit de EU!

De totaal geflipte PvdA kneus Dijsselbloem had een grote bek over de Brexit, toen daar net sprake van was na het referendum en stelde dat GB gestraft moest worden, niet wetend dat Nederland voor zo’n enorm bedrag exporteert naar GB……. Nog steeds roemen de reguliere media (hier) deze domme PvdA hufter…….

Voor meer berichten over de Brexit, Johnson en/of Dijsselbloem, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Bouw- en Woningtoezicht Nederland beklaagt zich over AZ Stadion en totaal onvoldoende toezicht op de bouw

Vanmorgen in het Radio1 nieuws van 8.00 u. het bericht dat Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland (BWT NL) wakker is geschrokken door het instorten van een deel van het dak van voetbalclub AZ.

BWT Nederland stelt dat er veel te weinig inspecties zijn op nieuwbouwprojecten, waardoor het regelmatig fout gaat, zoals eerder het instorten van een parkeergarage, een inzakkend winkelcentrum en afvallende balkons van appartementscomplexen….. Ofwel de organisatie die verantwoordelijk is voor toezicht op nieuwbouw, stelt dat het haar werk niet doet…….

Het is als met alle inspecties in Nederland, zoals die door de NVWA (zie ook het eerdere bericht van vandaag over nertsenfokkers): het ontbreekt aan menskracht door het totaal onverantwoordelijk bezuinigen op inspecties….. De meest verantwoordelijke politieke partijen voor de schandalige bezuinigingen op die inspecties zijn: CDA, VVD, PvdA, D66 en ChristenUnie….. Partijen voor wie de centen ver voorgaan op de volksgezondheid, ook al verkondigt men het tegenovergestelde……

En dan durft men in de politiek ook nog te klagen over regeldruk, partijen met de grootste bek daarover: VVD en CDA…….

=========================

Beste Bezoeker, dit was het voor vandaag, hoop morgen meer berichten te plaatsen, echter mijn gezondheid laat momenteel te wensen over. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

VN beschuldigt Lib Dems in GB van een inhumaan bezuinigingsprogramma dat miljoenen mensen en kinderen heeft getroffen

Dit bericht lag al te lang op een berg concepten en ik had het eigenlijk voor de EU
verkiezingen willen publiceren, daar met de kennis van het hieronder opgenomen artikel de Britse liberaal democraten, ofwel de Lib Dems, een klap zouden krijgen tijdens die EU verkiezingen, echter
daar was geen sprake van, integendeel de partij steeg van 1 naar 15 zetels…..

In
het hieronder opgenomen artikel geschreven door James Wright en
gepubliceerd op The Canary, aandacht voor een rapport van de VN
Mensenrechtencommissie (UNHRC) waarin de vloer wordt aangeveegd met de
bezuinigingsmaatregelen van de regering Cameron en dan m.n. de rol
van de Lib Dems daarin: het mogelijk maken van deze
bezuinigingen…..

Philip
Alston, de speciaal rapporteur extreme armoede van de VN stelt dat
het resultaat van deze bezuinigingen bestaan uit de volgende zaken
die 14 miljoen Britten hebben getroffen: honger, dakloosheid en een
fikse verkorting van de levensverwachting……. Het was al langer bekend dat meer dan 4 miljoen kinderen in GB dagelijks met honger naar school moeten…… Het is voor deze kinderen een 
grote vernedering om op school pas te kunnen ontbijten, een ontbijt en later een warme maaltijd die de ouders niet kunnen betalen….. Natuurlijk is dat ontbijt ook een bron van pesterijen tegen die kinderen….. 

Het is ronduit schandalig dat de opvolgende Britse regeringen die ouders niet meer geld uitkeren zodat ze zelf hun kinderen te eten te kunnen geven….. Deze Britse regeringen zijn 1 op 1 verantwoordelijk voor de situatie waarin deze arme gezinnen verkeren en dan durfden deze regeringen (als de huidige) te stellen dat die ouders extra geld niet zullen besteden aan voedsel voor hun kinderen……. Nogmaals: schandalig!!! 

Wright
stelt dat deze bezuinigingsmaatregelen er met name verantwoordelijk voor zijn dat
men voor de Brexit koos, echter daar stel ik wel wat vraagtekens
bij…… Een flink deel van de arme Britten zijn bepaald geen
aanhanger van Ukip, de partij die pro-Brexit was, simpel door het
feit dat zij ofwel gekleurd zijn, dan wel dat ze behoren tot de
nieuwe Britten, de Oost-Europeanen, die tegen een schandalig laag
inkomen het zware werk doen in GB, een groep op wie Ukip bij
voortduring inhakt, daar zij ‘de banen van hardwerkende Britten
hebben gestolen……’

Wat
mij betreft is het zoveelste bewijs dat neoliberaal beleid leidt tot
grote armoede, ja zelfs honger en een stuk lagere levensverwachting
in de onderlaag van de maatschappij……… 

Vergeet niet dat in ook in Nederland rond de 4 miljoen mensen tegen, op of onder de armoedegrens
moeten leven, dat is 3 keer in armoede leven en dat is vooral voor
de kinderen in die groep, rond de 600.000 (en niet 400.000 zoals het
CBS je wil laten geloven), een traumatiserend leven….. Immers zij
worden op school herkend door hun leeftijdsgenoten, daar het hen aan
veel zaken ontbreekt en de school de reisjes e.d. voor die kinderen zelf moet betalen,
daar de ouders simpelweg geen geld hebben….. Overigens ook wordt in Nederland al gesproken over kinderen die zonder ontbijt naar school gaan……

Veel
van deze kinderen worden gepest op school, tel dat op bij het
ontbreken van zaken die voor leeftijdsgenoten van hen de normaalste
zaak van de wereld zijn (zoals op vakantie gaan) en het is niet
moeilijk te bedenken dat deze kinderen getraumatiseerd zijn dan wel
raken…… Daarnaast is er in gezinnen die in armoede moeten leven
veel vaker ruzie tussen de ouders, die bij god niet weten hoe ze de
touwtjes aan elkaar moeten knopen…… (het is dan ook volkomen
imbeciel te denken dat deze kinderen later gaan studeren, zeker niet
nadat het meer dan walgelijke asociale leenstelsel werd ingevoerd met
hulp van ‘GroenLinks’)

The
UN gives the Lib Dems a massive headache just a day before the EU
elections

James
Wright
   
22nd
May 2019

Afbeeldingsresultaat voor The UN gives the Lib Dems a massive headache just a day before the EU elections

(Philip Alston, still van Guardian video)

The
UN has given the Liberal Democrats a massive headache only a day
before the EU elections, which take place on 23 May in the UK.

Tragic”
policies

The
Human Rights Council report, released on 22 May, 
states that
“policies of austerity introduced in 2010” have had “tragic
social consequences”. Witsh the Lib Dems 
gaining support
through Remain protest votes, this report may serve as a stark
reminder. As part of David Cameron’s coalition, the Lib Dems
enabled an austerity regime that, according to UN special rapporteur
on extreme poverty 
Philip
Alston
has “crystal
clear” results:

14
million people living in poverty, record levels of hunger and
homelessness, falling life expectancy for some groups, ever fewer
community services, and greatly reduced policing, while access to the
courts for lower-income groups has been dramatically rolled back by
cuts to legal aid.

Ideological
prospect”

Lib
Dem leader Vince Cable 
was secretary
of state for business in David Cameron’s coalition government.
Speaking about the report, Alston 
continued:

The
imposition of austerity was an ideological project designed to
radically reshape the relationship between the Government and the
citizenry.

UK
standards of well-being have descended precipitately in a remarkably
short period of time, as a result of deliberate policy choices made
when many other options were available.

Alston
also 
said that
Brexit has “become a tragic distraction from the social and
economic policies that in the meantime are shaping” Britain. And
the Brexit vote might 
not have
happened if the Conservatives and Lib Dems hadn’t brought us
austerity. District-level analysis from the University of Warwick
actually 
indicates that
“slightly less harsh” spending cuts from the Conservative / Lib
Dem coalition could’ve swayed the referendum result. On top of
that, the Lib Dems 
promised an
EU referendum (in the event of further EU integration) in their 2015
manifesto and then 
voted Cameron’s
proposal for the 2016 poll through parliament.

The
Lib Dems, enablers of austerity and Brexit, are now chasing Remainers
in the EU elections. But voters should not forget the recent history
of the party. This UN report is nothing short of a stark reminder.

Featured
image via 
YouTube
– The Guardian

=====================================

Voor meer berichten over de armoede in GB, de Brexit, of de EU verkiezingen, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het
gekozen label klikken, enz. enz.

Aankoop Nederlandse staat Air France-KLM aandelen voor 740 miljoen euro

Gisteren werd bekend gemaakt dat Rutte 3 het aandelenpakket Air France-KLM van de Nederlandse staat heeft uitgebreid*, om zo de Franse staat af te kunnen troeven, die staat heeft 14% van deze aandelen in handen en Nederland wil uiteindelijk een even groot aandelenpakket. Deze aankoop werd met ruim 740 miljoen uit de belastingpot betaald.

Hoorde gistermiddag op BNR een econoom die stelde dat Nederland dit makkelijk kan betalen daar het goed gaat met onze economie…… Terwijl Rutte 3 op andere gebieden elke cent omdraait voor deze uit te geven, zeker als het om zaken gaat die de (gewone) bevolking ten goede komen…..

Dacht gisteravond nog even terug aan deze aankoop en de woorden dat het goed gaat met Nederland. Dat het economisch goed gaat met Nederland is hoofdzakelijk aan de Duitse en Britse economie te danken en niet aan het gevoerde (wan-) beleid van Rutte 1, 2 en 3…. Sterker nog: het beleid onder Rutte 1 en 2 was zo desastreus dat Nederland niet mee kon liften op de rug van Duitsland…… Ofwel: als de regering destijds alleen op de winkel had gepast, was de situatie ook nu nog veel beter geweest……

Over die huidige situatie gesproken: de econoom stelde dat de Nederlandse economie er veel beter voorstaat en zoals gezegd dat is te voornamelijk te danken aan de Duitse economie. Momenteel stagneren de Duitse (en Britse) economie en zoals we al zo vaak hebben gezien zal de Nederlandse economie de Duitse volgen……

740 miljoen euro voor een aandelenpakket van een in feite Frans bedrijf, zal weinig of geen zoden aan de dijk zetten…… De kans dat de Franse overheid evenredig haar aandelenpakket zal verhogen is bijzonder groot en gezien de de grootte van de Franse economie kan die heel wat verder gaan dan Nederland in het aanschaffen van aandelen……

‘Kortom’ de stap van Nederland om aandelen Air France-KLM aan te schaffen voor meer inspraak is een zinloze……. Bovendien is de kans groot dat we binnenkort weer in een depressie worden gedompeld, daarbij zal de waarde van deze aandelen fiks dalen…….

De goedkeuring voor de fusie van KLM met Air France werd in 2003 door het kabinet Balkenende 1 (en 2) afgegeven en die beslissing was een hele foute, deze fusie had nooit mogen worden goedgekeurd, nu zitten we simpel gezegd (en zoals eerder gezegd) met een Frans bedrijf (en de gebakken peren..)….. Air France voert een wanbeleid en jaar in jaar uit gaat het slecht met deze tak van het bedrijf, de kans is daarom groot dat de door Nederland gekochte aandelen, bij grote Air France verliezen, in waarde zullen dalen……

Doorgaand daarop: de koers van Air France-KLM is sinds gisteren met 3,25% gedaald, ofwel de Nederlandse burgers hebben intussen een strop van ruim 22 miljoen euro……

Eén ding is duidelijk: Hoekstra, de verantwoordelijke minister van volksverlakkers partij CDA, is een kluns! (al moeten we in deze de rol, van zijne PvdA groothufterigheid Dijsselbloem niet vergeten……)

* Zie: ‘Wopke Hoekstra slaat de Air France-KLM plank mis……

Belastingdienst kan (ook) de controle van mkb bedrijven niet aan en hoe is dat mogelijk…

Gistermorgen werd bekend gemaakt dat de belastingdienst de controle van mkb bedrijven niet aan kan, in 2013 vonden er nog 39.000 controles plaats, dit was in 2018 teruggelopen naar 20.000 controles (van de boeken)……..

De schuld wordt terecht gegeven aan de bezuinigingen van Rutte 1 en 2, echter gezien de gestage teruggang moeten al voordat de grote hausse aan personeel opstapte (vanwege die bezuinigingen, met een ‘iets’ te dikke vertrekpremie…), deze controles fiks zijn teruggebracht….. Uiteraard hadden de VVD, PvdA, CDA, D66, CU en SGP niets tegen minder controles op het bedrijfsleven……

Over het voorgaande gesproken: juist de VVD heeft de kat de bel aangebonden en beklaagde zich gisteren dat dit de belastingmoraal ondergraaft…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Terwijl juist de VVD voor verdere bezuinigingen op de belastingdienst stond en men ook bij die misdadigers partij wist dat er te weinig personeel was om alle aangiften en boeken te controleren….. Bovendien heeft VVD hufter Kamp, voor en ten tijde van de opheffing van het bankgeheim op de Antillen, daar welgestelde Nederlanders geholpen bij het verkassen van hun zwarte geld……

Ambtenaren van de belastingdienst beklagen zich al een paar decennia over het feit dat ze bij grote verdenking van belastingontduiking door welgestelden en bedrijven, ze toch niet verder mochten zoeken, daar er te weinig tijd zou zijn…….

Nogmaals men had al in de kabinetten van CDA kleiaardappel Balkenende en in de kabinetten Rutte kunnen weten dat de belastingdienst veel te weinig personeel had om goed te kunnen controleren, sterker nog men moet dit hebben geweten en toch heeft men de bezuinigingen doorgezet…… Niet zo vreemd, immers de grootste profiteurs van deze zaak zijn de welgestelden en de welgestelde ondernemers, voor wie die kabinetten zich het vuur uit de sloffen hebben gelopen……. (en we hebben toch echt nog steeds een volksvertegenwoordiging, ook al klopt dat woord al decennia niet meer…)

De VVD is een vuil hypocriete zootje en wat hebben de kabinetten Rutte er een troep van gemaakt, allemachtig!!

Denk hieraan als je in maart en mei in het stemhok staat en stem niet op één van de partijen die hierboven genoemd staan!

Zie ook:

Gijs van Dijk (PvdA Tweede Kamer) wil een speciaal WW fraude team….. OEI!!!

Belastingdienst in halleluja stemming: sinds 2000 in totaal 4 miljard euro aan ‘achterstallige’ belasting geïnd