Afgelopen woensdag in het WDR 5 programma Quarks (‘Wissenschaft und mehr’) een deskundige die stelde dat er een verborgen vervuiling op zee plaatsvindt en dat al vanaf de 30er jaren van de vorige eeuw.
Voor het verstoken van zware stookolie is een zogenaamde separator nodig, een apparaat dat vaste vloeistoffen van vloeibare stoffen scheidt. Volgens deze man moeten deze separatoren dagelijks gereinigd worden en de dikke zware smurrie die daarna overblijft, wordt ‘gewoon’ overboord gekieperd……..
Er is nog maar weinig aandacht voor deze vervuiling aldus de deskundige, welnu dat kan je wel stellen, ik heb er persoonlijk nooit over gehoord…..
Gezien het enorme aantal schepen dat sinds die tijd over de wereldzeeën is gevaren, moet de veroorzaakte vervuiling intussen gigantisch zijn…..
E.e.a. naar aanleiding van de scholierenstaking in Duitsland.
PS: over varen gesproken >> uit onderzoek is gebleken dat de atmosfeer op cruiseschepen zwaar vervuild is, een kleine troost voor mensen die zich kapot ergeren aan het steeds grotere gebruik van (foeilelijke) grote cruiseschepen, waarop je tegen een appel en een ei een reis kan boeken….. Voorts werd onlangs bekend gemaakt dat grote schepen lang niet allemaal overschakelen op een minder zwaar vervuilende brandstof als de eerder aangehaalde zware stookolie, als ze in Europese havens liggen…… (zeeschepen zijn verplicht om voor het binnenvaren van een zone, op een bepaalde afstand van de kust, over te schakelen op minder vervuilende olie, echter er is zoals gewoonlijk weer eens sprake van een zwaar disfunctionerende en onderbemenste inspectie…)
Hoorde vanmiddag rond 14.15 u. (CET) op BBC Scotland radio dat kinderen in Groot-Brittannië in vakanties honger lijden…….
Buiten de schoolvakanties worden die kinderen schandelijk genoeg gevoed door liefdadigheidsorganisaties en maar ‘mondjesmaat’ door de overheid……. Ofwel de kinderen gaan met een hongergevoel van huis, tot groot verdriet van hun ouders…….
Er wordt nu gepleit voor een tegemoetkoming in de inkomens van de arme ouders (waarvan een fiks aantal zelfs een baan heeft, een heel slecht betaalde zoals je begrijpt…), zodat hun kinderen ook tijdens de schoolvakanties goed gevoed kunnen worden……. (kan je het nog volgen anno 2018…???)
Echter de Tories of beter gezegd de Conservative Party, die al vele jaren een inhumaan neoliberaal beleid voert (dan wel voorstaat in oppositie), dezelfde partij die het onder May voor het zeggen heeft in de landelijke politiek, zijn zwaar tegen extra’s voor arme ouders, daar men plompverloren stelt dat de ouders het extra geld voor zichzelf gebruiken…… Terwijl meerdere wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat het extra geld juist wel naar de kinderen gaat…….
Uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals gezinnen met verslaafde ouders, echter die uitzonderingen zouden niet mogen bestaan, immers een verslaafde ouder kan zijn/haar kinderen niet goed opvoeden, op z’n minst zouden die ouders hulp moeten krijgen, of ze zouden uit de ouderlijke macht moeten worden gezet….. Echter ook op die zaken hebben de Tories bezuinigd (alsook eerdere Labourregeringen)…….
Let wel: als kinderen slecht gevoed worden, gaan ook de prestaties op school sterk achteruit en gaat het zelfs ten koste van hun hersencapaciteit….. Bovendien lopen die kinderen een trauma op voor het leven en worden ze gepest door kinderen uit beter gesitueerde gezinnen….. Daarmee worden de rechten van deze kinderen op grove schaal geschonden door dit inhumane beleid…..
Hoe is het gvd allemaal mogelijk in een rijk land als GB en dat anno 2018??!!!
Walgelijk!
Waarom heeft de EU Groot-Brittannië nooit veroordeeld voor dit schunnige beleid, waar kinderen het spreekwoordelijke kind van de rekening zijn?? Blijkbaar heeft men in de EU geen moeite met het afknijpen van de onderlaag en het traumatiseren van kinderen…… Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst, wanneer alleen de grote landen het nog voor het zeggen hebben in de EU…. Ook gezien deze zaak zou Nederland uit de EU moeten stappen….
Naast het feit dat de fascistische partijen in de EU een eigen fractie willen oprichten en gezien de groei van deze fascistische partijen (en de PVV) in de EU, bestaat de kans dat de EU op termijn zal worden bestuurd door fascisten……. (de nazi’s uit WOII zouden er hun vingers bij aflikken…..) Voorlopig onderneemt de EU niets tegen het fascisme, anders dan wat kritiek op en geblaas tegen landen als Hongarije en Polen…..
Het onnavolgbare belastingvretend orgaan SCP kwam vanmorgen met het bericht, dat de bewoners van verpleeghuizen gelukkig zijn, zij zouden zichzelf een 7,5 op de schaal van geluk geven…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Dit na alle bezuinigingen op deze zorg door hare VVD kwaadaardigheid Schippers en PvdA hufter Martin ‘die vrouw’ van Rijn…….. Een zwaar tekort aan personeel, waardoor douchen mag vaak nog maar één keer per week kan…….. Naar buiten gaan kan meestal alleen als vrijwilligers dit op zich willen nemen…… Er worden voorts veel fouten gemaakt, daar het personeel zwaar overwerkt is……
Het SCP constateert tegelijkertijd, dat veel van de verpleeghuisbewoners meer persoonlijke aandacht willen….. Het teken dat deze mensen eenzaam zijn en dat in een ellendige tijd van hun leven……
Hoe valt dit alles te rijmen met de belachelijke constatering van het SCP??!!!
Verpleeghuisbewoners zijn gelukkig………..
Wat een stel oplichters! Weg met dit totaal overbodige dure orgaan!!
TheCanary bracht op 16 september jl. een artikel waarin stuitend bewijs wordt geleverd over de BBC, die de Britse regering uit de ‘VN-wind’ houdt.
De VN heeft een rapport uitgebracht, waarin de bezuinigingen op het budget voor minder valide mensen, door de inhumane neoliberale regering May aan de paal wordt genageld. Volgens het rapport zijn deze bezuinigingen levensbedreigend en leiden tot moord, suïcide en euthanasie……*
De regering May insinueert met haar uitlatingen t.a.v. deze groep zwakkere mensen, dat het parasieten en uitnemers van de sociale zekerheid zijn, ze zouden leven op het belastinggeld van anderen………………….
Op 14 september jl. publiceerde de VN een audiobestand van de persconferentie over deze zaak, waarin het ook een volledig BBC interview overnam van 10 minuten, een interview met Theresia Degener, voorzitter van de VN commissie voor mensen met een handicap (UNCRPD).
‘Vreemd genoeg’ zond de BBC maar 20 seconden uit van dit interview…… U had het al begrepen: totaal niet vreemd, daar staatsomroep BBC vooral het regeringsbeleid verdedigt, hoe fout dat beleid ook is
Lees de uitstekende analyse van Steve Topple over deze ongelofelijke zaak (bij mijn noot (*) onder dat artikel nog een kleine aanvulling over het Nederlandse beleid op hetzelfde gebied, dat zoals u wellicht weet, weinig beter is (terwijl de reguliere pers hier, Rutte 2 de hemel in prijst..)……
The
BBC didn’t want you to hear the UN’s most damning interview about
the UK government in full. So here it is
A BBCinterview,
of which only 20 seconds out of more than 10 minutes were broadcast,
has come to light. And it has exposed the UN’s most scathing attack
on the Conservative government to date.
Published by
the UN, it reveals the organisation thinks that austerity is “life
threatening” to many disabled people in the UK. And it sees the
government’s actions potentially leading to “killings and
euthanasia”, because it has helped create a society where a whole
group of people are viewed as “parasites”. But it’s an
interview the BBC completely
dumbed down for its viewers.
A
‘human catastrophe’
In
August, the UN Committee on the Rights of Persons with Disabilities
(UNCRPD) met in Geneva, Switzerland. It was assessing if the UK
government meets its obligations under the UN Convention on the
Rights of Disabled People.
And
it was publicly unequivocal
in its opinion on how disabled people are treated by the Conservative
government. Its Chair, Theresia Degener, said in a statement
seen by The
Canary:
“Evidence
before us… reveals that [welfare] cut policies [have] led to human
catastrophe in your country, totally neglecting the vulnerable
situation people with disabilities find themselves in”.
But
on 14 September, the UN published the audio of
the committee’s concluding press conference. And it left in a
full BBCinterview with
Degener. John Pring at Disability
News Service (DNS)
discovered the audio; you can read his full analysis here and
listen to the full audio here.
Disabled people: ‘parasites’ who could be ‘killed’
In the BBC interview, one of the UN’s most scathing comments was about public attitudes towards disabled people. Degener said [20.43] that the government and the media “have some responsibility” for society seeing [20.12] disabled people as “parasites, living on social benefits… and [living on] the taxes of other people”. And she said [20.23] these “very, very dangerous” attitudes could [20.52] “lead to violence… and if not, to killings and euthanasia”. And she urged [21.10] the government to “stop” this (audio):
Overarching
concerns
You
can read The
Canary‘s
full analysis of the UNCRPD report here.
Broadly, it only noted two areas
which it considered “positive” in the Tory government’s
approach to disabled people. But it highlighted nearly 70 criticisms
over the Conservative government’s treatment of disabled people.
And it made over 90 recommendations to the government. It was
these concerns and recommendations that Degener referenced in
her BBC interview.
Degener said
[11.40] that
rights for disabled people in the UK were “going backwards”.
She said
[12.14] that
the Tories have implemented:
“a
policy of austerity… which discriminates against disabled people by
taking away benefits which were supposed to help disabled people to
live an independent life… [one] equal to others…”
Human
rights breaches
She
went on to explain how the UN believed successive Conservative-led
governments had breached “human rights laws” (audio):
Degener
continued by saying
[14.45] that
the UN believes that austerity has left disabled people reliant on
“voluntary” support; that disabled people cannot “participate
in culture and public life”; that schools are excluding disabled
children, leaving parents without “any support”. And she said
[15.55] the
loss of the Independent Living Fund (ILF) had led to disabled people
being “homeless”, “desperate”, and suffering mental health
issues. But she also noted
[16.34] “terrible”
reports of people taking their own lives “because of the cuts”.
The
UK government: ‘threatening’ disabled people’s lives
The BBCasked
[16.46] Degener
why the UN gave “the longest list of conclusions and
recommendations” it has ever given to a country. She said
[17.05] it
was because her committee had “set the bar very high”. But
she noted
[17.10] that,
while the UK “claims to be a world leader when it comes to
disability rights”, it is actually going backwards; and that this
“worries” the UN “a lot”. She then said
[18.25] government
policies had become “life threatening to many disabled people” (audio):
Overall,
the committee condemned the
UK’s attempts to misrepresent the impact of policies through
“unanswered questions”, “misused statistics”, and a “smoke
screen of statements”. It also said the government had introduced
policies and legislation which “fail to implement” disabled
people’s rights in “reality”.
The BBC response?
The BBC journalist told
[14.17] Deneger
that she can “edit” the interview. And edit it the BBC did,
as the only section broadcast was
20 seconds, containing some of Degener’s least contentious
comments. So The
Canary asked
the BBC why
it chose to edit the interview so heavily; only including a tiny
section of Degener’s responses.
A BBC spokesperson
told The
Canary:
“This
is misleading. We make editorial decisions about what is newsworthy
for inclusion in our coverage every day which often means using only
key parts of interviews. On the News at Six and Ten and radio
bulletins we very clearly reported on the UN report and its
criticisms of the UK’s record on protecting the rights of disabled
people, its concerns about the number of disabled living in poverty
and the effects of cuts to benefits – including relevant sections
of an interview with Theresa Degener”.
“We’re
disappointed that this report does not accurately reflect the
evidence we gave to the UN, and fails to recognise all the progress
we’ve made to empower disabled people in all aspects of their
lives. We spend over £50bn a year to support disabled people and
those with health conditions – more than ever before, and the
second highest in the G7. We’re committed to furthering rights and
opportunities for all disabled people, which is why it is encouraging
that almost 600,000 disabled people have moved into work in the UK
over the last four years.”
“We’re
also a recognised world leader in disability rights and equality,
which is why we supported the development of the UN convention”.
The
UK government and the media must take responsibility
The
UN has now reportedfourtimes in
the space of a year on human rights violations by the
Conservative-led government. As one disabled activist told The
Canary:
“If
this was happening in a Middle Eastern country, the US would probably
have invaded by now, under the guise of ‘humanitarian’ grounds”.
But
the government’s response to all these reports? To simply shrug
their shoulders and say they didn’t believe them. And now, we see
the BBC cherry-picking
the most palatable parts of an interview with the UN to broadcast.
There is no discernible reason why the BBC could
not have published the interview in full on its website. But as the
UN implied, the BBC and
the rest of the media must take some responsibility for disabled
people’s appalling situation. The full responsibility, however,
lies directly at the Conservative government’s door.
This
article was updated at 5.10pm on Friday 15 September to reflect a
statement from the BBC.
*Nu nog een VN rapport, waarin de Nederlandse bezuinigingen op het budget voor invaliden, chronisch zieken, ouderen en de GGZ zorg aan de kaak worden gesteld……… Intussen kan hier als bewezen worden geacht, dat deze bezuinigingen al tot een fiks aantal suïcides hebben geleid…… Met dank aan hare VVD kwaadaardigheid Schippers en PvdA opperschoft Martin ‘die vrouw’ van Rijn……. (en ja, de zorg over de schutting van de lokale politiek gooien, is een hele smerige manier van bezuinigen, die zoals gezegd veel mensen in diepe ellende heeft gestort……..
Het wanpresterend, demissionair kabinet Rutte 2 heeft topgraaier Rouvoet (o.a ‘Christen’Unie en Zorgverzekeraars Nederland) voorgedragen als ridder in ‘de strijd’ tegen vechtscheidingen…….. Rouvoet is aangesteld als voorzitter van het platform ‘Divorce Challenge…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ‘Logisch’ dat Engels, immers wat moet je maken van ‘Scheiding Uitdaging’, dat lijkt teveel op een promotie om zoveel mogelijk te scheiden!!
Waarom een, in feite christenfundi als Rouvoet, zich moet bemoeien met scheidingen van voor het grootste deel niet gelovige mensen, die uit elkaar wensen te gaan, is me totaal onduidelijk…..
Ja, Rouvoet ‘heeft zoveel voor de jeugd gedaan in het verleden’, dat Rutte 2 de keus wel aandurfde, immers bij vechtscheidingen zijn de kinderen ‘het slachtoffer……’ Wat heeft Rouvoet gedaan voor de kinderen op de biblelbelt (of bijbelbelt, ofwel bijbel-vuilnisbelt)?? Wat heeft hij gedaan voor de jongeren die daar mishandeld en (onder de bijbelgordel) misbruikt werden en worden??
Op die bijbelbelt worden voornoemde zaken bedekt met ‘de mantel der liefde’: de misbruikers/beulen (ouders en broers) worden door de kerkoudsten apart genomen, waarna ze beloven ‘het’ nooit meer te doen. De slachtoffers worden apart genomen en naast een aai over de bol, wordt hen vertelt dat ze e.e.a. ook aan zichzelf te danken hebben en dat ze nooit, maar dan ook nooit ‘uit de kerk mogen klappen’ over het gebeurde, waarna de mishandelingen en/of het misbruik (misbruik is ook een zware vorm van marteling, dus enorme mishandeling) ‘gewoon’ doorgaan/doorgaat…….
Rouvoet is zelf onderdeel van die bijbelbelt en heeft geen bliksem aan deze enorme misstand gedaan…..
Trouwens ik weet niet hoe het met u zit, maar ik zou als kind liever ouders hebben die in de clinch liggen, dan dor die ouders te worden misbruikt en/of mishandeld……….
Nu moet dezelfde Rouvoet dus vechtscheidingen tegengaan. De voorzitter van de zorgverzekeraars, voor het overgrote deel inhumane topgraaiers, die hij vertegenwoordigd (als ‘christen’), was wel zo leep om te stellen, dat hij geen oordeel wil vellen over scheidingen, dus of het wel terecht is dat men uit elkaar gaat……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, Rouvoet dat zou er nog bij moeten komen, jezus!!
Hoe kan men deze plork een dergelijke taak toebedelen en dat door een kabinet dat, zoals gezegd, demissionair is, een kabinet dat bestaat uit partijen die bogen op humaniteit en ‘liberalisme’ (terwijl het beleid ijskoud en inhumaan neoliberaal was en is…..).
Over Rutte 2 gesproken: men had daar beter de bezuinigingen op de Jeugd GGZ kunnen terugdraaien! De Jeugd GGZ waar van alles mis is, waar jongeren die zijn mishandeld en/of misbruikt, op wachtlijsten staan daar er teveel is bezuinigd op die GGZ zorg en dat door hare VVD kwaadaardigheid Schippers, uit hetzelfde Rutte 2 (met voorwerk van Rutte 1 en de CDA Balkenende kabinetten)……. En ja, ook de overheveling van deze zorg naar gemeenten is niets anders dan een ordinaire smerige en uiterst onverantwoordelijke bezuiniging, waar ook onderknuppel, Martin ‘die vrouw’ van Rijn en zijn PvdA verantwoordelijk voor kunnen worden gesteld……..
Het is duidelijk dat de VVD de ‘Christen’Unie weer een bot heeft toegeworpen, voor de steun van nog een disfunctionerend kabinet, ditmaal Rutte 3, waar het neoliberalisme, opgefleurd met het smerig nationalisme hoogtij zal vieren. Het griezelige nationalisme uitgedragen door CDA super-hypocriet van Haersma Buma…… Een kabinet dat alweer allesbehalve het volk zal dienen, iets dat een volksvertegenwoordiging nu juist wel zou moeten doen……..
Ongelofelijk………..
Men zou beter een kunnen uitzoeken,waarom zoveel mensen zo ongelukkig zijn (de cijfers die zouden aantonen dat we zo gelukkig zijn in Nederland, zijn dan ook gefundeerd op drijfzand). Echter dat doet men niet, immers dan zou onze huidige neoliberale maatschappij als grote oorzaak uit de bus komen en kijk, dat wil men al helemaal niet weten in Den Haag…….
Om de desastreuze gevolgen van het wanbeleid onder de afgelopen kabinetten en zeker dat onder hare VVD kwaadaardigheid Schippers, geheel ten overvloede nog eens te onderstrepen, werd gisteren bekend gemaakt dat één derde van de bijstandgerechtigden in feite psychiatrisch patiënt is……
Oké het heeft ook deels te maken met de smerige aangescherpte regelgeving, die het UWV de macht heeft gegeven mensen goed te keuren voor werk, terwijl ze dat helemaal niet zijn, ‘met dank’ aan de verantwoordelijke PvdA hufter Asscher……. Als Schippers heeft men bij het UWV ook lak aan psychische aandoeningen, allemaal aanstellerij……. Zo zei Schippers afgelopen jaar nog, dat je met een depressie ook bij de buurvrouw terecht kan……. (wat een ‘geweldige vakminister’ hè Kees Boonman!)
Zoals u uit het voorgaande al op kon maken, (godbetert) minister Schippers heeft in de jaren op Volksgezondheid enorm gekort op psychische hulp. Dit had o.a. tot gevolg dat de politie de laatste jaren werd overstelpt met mensen die in de war zijn en u weet het: als iemand zich enigszins anders gedraagt op straat, slaan bij de goegemeente de stoppen door…….
Uiteraard horen deze mensen begeleid te wonen, waar men in de gaten kan houden of de medicatie wordt genomen en men de veiligheid en hygiëne van deze mensen in de gaten kan houden en kan toezien op een voldoende en goede voedselinname. Zoals gezegd: op die zorg is enorm bezuinigd door Schippers, niet in de laatste plaats door een deel van de zorg over de schutting van de incapabele gemeenten te gooien……..
Eén van de andere gevolgen van het wanbeleid van Schippers, is een fikse stijging van het aantal suïcides……. Ja ja, Schippers staat tot de oksels in het bloed…….. Maar ach bewijs dat maar eens, het gaat tenslotte om ‘gekkies’ en zoals u weet: zelfs ‘de naakte cijfers’ interesseren het geteisem van Rutte 2 geen zier >> zie bijvoorbeeld de reactie van VVD bouwmaffialobbyist Schultz van Haegen op het gestegen aantal verkeersdoden, na de verhoging van de maximumsnelheid ……….
De combinatie bezuiniging op de GGZ met het inhumane, onrechtvaardige UWV beleid, heeft er intussen voor gezorgd dat een groot aantal mensen met psychische aandoeningen, die afgekeurd hadden moeten worden voor werk, in de bijstand verdween. Let wel, dit betekent tevens, dat een fiks aantal van die mensen geen stuiver en dus geen bijstand krijgt, daar ze werkloos werden (door hun psychische klachten), daarna even WW ontvingen, maar vervolgens niet in de bijstand verdwenen, daar hun partner 10 cent teveel verdient…… Gelukkig heeft die laatste groep dan nog een partner die echte armoede onder deze patiënten (met een beetje geluk) kan voorkomen…….
Hoogleraar psychiatrie Jim van Os was gistermorgen op Radio1 (rond 10.46 u.) te horen over deze zaak. Volgens van Os vallen deze bijstandsgerechtigden onder diverse wetten en regels en dat ook op lokaal niveau. Daar kan uiteraard alleen maar ellende van komen…. Van Os zei dat er weliswaar extra geld wordt vrijgemaakt, maar dat er verder niets veranderd (typisch Rutte 2, eerst iets naar de kloten helpen en als het dan misgaat, er [te weinig] geld tegenaan gooien…)……
Van Os wil dat men kleinschalig gaat werken en maatwerk levert, dat kan alleen als het UWV, de individuele gemeente en de GGZ gaan samenwerken…….. ha! ha! ha! ha! ha! Een prachtig plan, echter het UWV kennende zou het me ten zeerste verbazen, als deze organisatie daar aan mee zal werken. Mocht het UWV daar tegen de verwachting in toch onmiddellijk mee akkoord gaan, is het uitermate goed oppassen geblazen, daar het UWV deze samenwerking heel goed zou kunnen gebruiken, om alsnog velen van deze bijstandsgerechtigden af te doen als aanstellers……..
Zoals al vaker gesteld op deze plek, we moeten als de donder af van het neoliberale prestatiedenken, dat maakt mensen (en zelfs kinderen) letterlijk knettergek! Uiteraard gaat dit niet als je mensen in de financiële stront laat zitten: tijd voor echte schuldhulpverlening en verlaging in prijs van een groot aantal diensten en zaken zoals de huur en de premie voor de zorgverzekering, dit naast een permanent herstel van de vergoedingen voor de GGZ! (niet alleen een verlaging van de premie voor de zorgverzekering, maar ook met afschaffing van het eigen risico en de eigen bijdrage, waarmee NB GGZ patiënten onevenredig werden getroffen onder Schippers en PvdA zakkenwasser Martin ‘die vrouw’ van Rijn)
‘Groot-Brittannië’ (wat er nog groot is aan Brittannië is me niet geheel duidelijk, niet letterlijk en niet figuurlijk) heeft onder de neoliberale regering van de Tories (of: ‘Conservatieve’ Partij) een onmenselijk bezuinigingsprogramma uitgevoerd, waardoor het arme deel van de Britse bevolking onevenredig hard werd getroffen. Gevolg van deze bezuinigingen o.a.: een nooit eerder gezien aantal mensen, dat zich het leven heeft benomen, ofwel een ongeziene piek in het aantal suïcides……..
Vickie Cooper en David Whyte hebben een boek over deze inhumane bezuinigingen geschreven, onder de titel ‘The Violence of Austerity’. Dat geweld zien de schrijvers bijvoorbeeld in het grote aantal huisuitzettingen, die velen al niet meer opvallen, het is ‘een normaal verschijnsel’ in de Britse straten geworden…… Zoals ook daklozen, de voedselbanken, bedelen en de suïcide epidemie ‘een normaal verschijnsel’ zijn geworden in de Britse straten (hetzelfde geldt overigens voor Nederland: leve het ijskoude, inhumane neoliberalisme!!)……..
De onderlaag werd en wordt onevenredig hard geraakt met deze bezuinigingen. Verder wijst men in het boek op de vernederingen en degradatie die kinderen ten deel vallen, waarmee deze kinderen gestigmatiseerd worden (armoede zorgt bij kinderen voor een trauma, dat ze hun leven lang niet meer kwijt raken..).
Dagelijks gaan in GB meer dan 4 miljoen kinderen met honger naar school, waar men deze kinderen van voedsel voorziet…… Niet de situatie thuis wordt verbeterd, maar het gevolg van die armoede wordt met een pleister weggeplakt, een pleister die voor alle andere kinderen duidelijk zichtbaar is en waarmee ze hun onfortuinlijke leeftijdsgenoten pesten……… In de vakanties lijden deze kinderen dus ‘gewoon’ honger en dat anno 2017 in een rijk westers land……..
Twee andere schrijvers, David Stuckler en Sanjay Basu stelden in hun boek ‘The Body Economic: Why Austerity Kills?’, dat wanneer men bezuinigingen zou onderzoeken als medicijnen, deze zouden worden afgekeurd…………..
U begrijpt dat er niet veel uitleg nodig is, om aan te tonen, dat deze bezuinigingen op den duur, door misdaad, frustraties, geweld enz, de maatschappij een veelvoud zullen kosten, dan de opbrengsten die werden behaald met deze bezuinigingen (tenzij men ommuurde getto’s creëert, waar de onderlaag van de maatschappij wordt opgesloten, veel westerse politiekorpsen ‘lopen al stage in Israël, om zo te leren, hoe men getto’s in de hand kan houden en ‘terreur’ tegen kan gaan, ‘terreur’ veroorzaakt door ongebreidelde overheidsterreur….)….. Al moet ik toegeven dat mensen die zich uit wanhoop het leven hebben benomen, in de toekomst geen cent meer kosten en niet in opstand zullen komen…….
Het volgende artikel komt van the Canary:
An
eye-opening book has given the Tories’ austerity programme a whole
new meaning
Austerity
has been at the heart of politics in the UK since the 2008 global
financial crash; in particular since the Conservative party took
control in 2010.
And
the book The
Violence of Austerity from
Pluto Press persuasively shows why. Through its collection of essays,
editors Vickie Cooper and David Whyte argue that [p.2]:
People
most affected by austerity cuts are not only struggling under the
financial strain but are becoming ill, physically and emotionally,
and many are dying.
The
book lays out how the government justifies its “violent” policy;
who the policy affects and its impact; and it presents what really
lies behind the neoliberal agenda of austerity and how we can oppose
it.
Chillingly
normal
One
thing the book comments on is how violence occurs through apparently
harmless forms [p.3]:
The
routine order and administration involved in, for example, seeking
asylum or determining whether a person is legally homeless can have
lasting and damaging effects whereby the failure to properly support
people exacerbates and reproduces other violent circumstances in
their lives. These routine administration practices are not always
identified as violent; but they are.
It
argues that the way violence is carried out through legitimate means,
makes it seem normal [p.24]:
Perhaps
we have become so accustomed to the ease with which people are
evicted and become homeless, or to the food banks, the street-begging
and the epidemics
in suicides, that we do not make the most obvious observations: that
the age that we live in is one in which the political violence of the
state is becoming normalised.
And
because of this normalisation, people don’t always see the
violence.
Four-part
exploration
The
book explores how violence has occurred in four parts.
In
Part I, Deadly
Welfare,
the book looks at groups of people unduly hit by austerity. It also
highlights how government work programmes can enable employers to
ruthlessly exploit unpaid volunteers. But soaring suicide rates show
the worst impact of austerity, which has been on mental health.
Part
II walks through how austerity has amplified poverty. And it points
to some very visible examples, such as the rising number of food
banks. It touches on non-tangible impacts such as the stigma of
poverty, which is also discussed in Chapter Six of Part I, The
Degradation and Humiliation of Young People.
And the “othering” in the media has made this stigma worse. These
are all signs, the book argues, of symbolic violence.
Parts
II and III present an overview of how state regulation and state
control is slowly erasing social protections; while taking the means
to oppose austerity out of public control. For instance, the
shrinking social housing stock and lack of rent controls have led to
a violent process of evictions. And law enforcement are now policing
peaceful protestors by using counter-terrorism methods. Austerity is
also no longer just a policy, its been turned into law, forcing local
authority actors to carry out its violent agenda [p.185]:
Law-sterity
always involves the threat of the state imposing fines upon local
government officials, which can ultimately lead to prison sentences.
The
neoliberal agenda of austerity and what to do about it
Mary
O’Hara, who authors the first chapter, quotes David Stuckler and
Sanjay Basu who wrote the book The
Body Economic: Why Austerity Kills?.
They wrote in The
New York Timessaying:
If
austerity were tested like medication in a clinical trial, it would
have been stopped long ago…
But
the government remains committed to its austerity agenda. The editors
say its motive is to stabilise the economy in a way that
benefits the rich. It does this by growing inequality and
privatisation, which will end in the permanent disassembly of
the state.
This
is not something that members of the public have to accept however.
The book notes examples where countries have rejected austerity, like
Iceland, which happened on the back of public protest. And activists
have taken many successful legal actions against the government due
to its unreasonable measures.
The
book is enlightening and an education. And it’s a very accessible
read, so that ultimately
the violence of austerity is plain to see.
Gistermorgen was oud-PvdA-Kamerlid Wolbert te gast bij Ghislaine Plag op Radio1 (na 9.30 u.). Wolbert is per 1 juni jl. aangesteld als directeur van de Nederlandse Vereniging van Vrijwillig Levenseinde (NVVE).
Plag liet duidelijk merken dat ze het maar gezeik vindt, het gezeur over de baantjescarrousel (ik meen door pianofetisjist Baudet), een beschuldiging waar Wolbert ‘het slachtoffer’ van werd. Alsof die baantjesmachine niet bestaat……..
In het vervolg daarop, vroeg Plag aan Wolbert waar de interesse voor dit onderwerp (euthanasie, Ap) vandaan kwam, immers tot voor kort was Wolbert Kamerlid voor de PvdA. Nou dat zit zo: Wolbert was altijd al begaan met de zorg (ik neem aan dat de meeste nadenkende mensen van haar leeftijd dat zijn, maar goed..)……
Wolbert vertelde dat ze ook werkzaam was in de zorg, maar vertelde niet wat en hoe. Wolbert heeft volgens Wikipedia na docent te zijn geweest, gewerkt als ‘gedragswetenschapper’ bij Jeugdzorg Groningen………
Hoe ze dan meer dan 4 jaar lang zonder commentaar op Rutte 2 in de Kamer heeft kunnen zitten, is dan wel zeer verbazingwekkend, uiteraard een vraag die Plag niet stelde….. Immers de GGZ, inclusief GGZ Jeugd is door VVD kwaadaardigheid Schippers voor een fiks deel naar de kloten geholpen. Het aantal verwarde mensen op straat is gigantisch, de politie weet zich veelal geen raad, gevolg van fout beleid gesteund door de PvdA van Wolbert…..
Het aantal suïcides is na de bezuiniging van de GGZ en de totaal foute overheveling van de GGZ zorg naar gemeenten (in feite een extra bezuiniging, onder verantwoording van Schippers), fiks gestegen, maar ja ook al ligt het er dik bovenop, bewijs maar eens dat die stijging door de bezuinigingen komt, immers het gaat om ‘gekkies….’ En zoals u wellicht weet, Schippers heeft schijt aan de psychische zorg, zo stelde ze al eens dat je met een depressie prima bij de buurvrouw terecht kan…..
Jongeren met iets complexere psychische problemen hebben al snel te maken met wachttijden van een jaar of langer. Voor suïcidale jongeren is er veelal zelfs geen noodopvangplek……..
Dat brengt me terug bij de vereniging waar Wolbert nu topgraaier is, de NVVE. Hoe kan deze directeur goed functioneren als ze meer dan 4 jaar niets heeft gedaan om het aantal suïcides terug te dringen, door bijvoorbeeld herstel van de GGZ zorg te eisen….?? Waarom heeft Wolbert de media niet gezocht met het aan de paal nagelen van het wanbeleid op de ouderenzorg van o.a. haar partijgenoot Martin ‘die vrouw’ van Rijn?? Vergeet niet dat er ouderen zijn, die door dit wanbeleid verder vereenzaamden en zachtjes gezegd, de lust om verder te leven hebben opgegeven………
Ongelofelijk mensen, hoe kan deze dwaas zo’n baan toegewezen krijgen, schande!!
Of Wolbert zonnepanelen op haar huis heeft, zo vroeg Plag, na een wending in het gesprek. Daar gaf Wolbert geen antwoord op, maar begon te ratelen over dat ze zich altijd al heeft ingezet voor duurzaamheid (opvallende gelijkenis met de zorg, vindt u ‘ook niet?)……. Maar zo zei Wolbert, ik ben geen duurzaamheidsgoeroe……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard heeft deze grofgraaier geen zonnepanelen op haar dak, ook al heeft ze daarvoor met haar ‘baan’ in de Kamer genoeg belastinggeld verdiend, jammer dat Plag niet doorvroeg……… Nee Wolbert is geen duurzaamheidsgoeroe, maar een duurzaamheidsgnoe!
Oh ja, Wolbert kreeg een Willemsorde bij haar vertrek uit de Kamer, dit omdat ze tien jaar lang totaal onopgemerkt bleef, ‘goed hè??!!!’ Zeg nou zelf, dat is wel een lintje ‘en een dikbetaalde baan buiten de politiek waard’, ja toch???
Voor ‘de goede orde’: ondanks haar onzichtbaarheid in de Kamer, heb ik eerder al over Wolbert geschreven, klik daarvoor op het label met haar naam, direct onder dit bericht.
De neoliberale pooier en hoer voor het grote bedrijfsleven, Hans de Boer, kwam weer eens met een belachelijk lulpraatje waarmee hij het al slappe antibonusbeleid helemaal de nek wil omdraaien.
Volgens de inhumane ploert met ‘hippe bril’ moet Nederland de rem op bonussen laten varen, dat zou ons jaarlijks miljarden extra opbrengen en zou 17.000 banen opleveren…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Dat de bonuscultuur de bankencrisis van 2008 heeft veroorzaakt, een crisis die zovelen diep in de ellende heeft gestort, ja zelfs naar suïcide* heeft geleid, interesseert de Boer geen bliksem…..
Buiten dat liegt de Boer keihard, de zak heeft ‘t over banken en andere financiële in stellingen, die vanwege de Brexit naar Nederland zouden komen, terwijl dat maar zeer de vraag is. Deskundigen verwachten geen grote vlucht van banken uit Londen als de Brexit wordt doorgezet, hooguit zal men (kleine) extra kantoren openen op het ‘vasteland’, kantoren die waarschijnlijk naar Frankfurt of Parijs zullen gaan. Bij die ‘financiële hoofdsteden’ valt Amsterdam nu eenmaal in het niet. Vergeet verder niet dat Groot-Brittannië deze financiële instellingen grote belastingvoordelen heeft gegeven, daarnaast heeft de top van die instellingen dure huizen in GB, die men niet bepaald met plezier zal verkopen…….
Trouwens, veronderstel dat die banken wel voor Nederland zouden kiezen, dit zou onmiddellijk betekenen dat de financiële sector veel te groot zou worden voor een land als Nederland. Volgens Ewald Engelen, is de financiële sector in Nederland nog steeds 4 maten te groot gezien ons bruto nationaal product! Met meer banken en andere financiële instellingen ‘binnen onze grenzen’, zou dit nog verder oplopen……
De Boer zou beter de grote Nederlandse bedrijven manen een fatsoenlijk percentage aan belasting te betalen en de Nederlandse bedrijven die ‘een brievenbus’ in het buitenland hebben, deze in Nederland te vestigen. De Boer spreekt over miljarden, wel het belastingontduiken of -ontwijken door Nederlandse bedrijven, gecombineerd met het belachelijk lage percentage aan belasting dat middelgrote en grote bedrijven hier betalen, kost Nederland naar schatting 30 miljard (!!!) op jaarbasis…… ‘Voor de goede orde’, belasting ontwijken is zo misdadig als belastingontduiken, ook al is het middels uiterst kromme wetgeving toegestaan, een dergelijke wet is op zich al misdadig!!
Laten we hopen en bidden dat de Boer snel een fikse chronische aandoening krijgt, zijn geld in een jaar tijd kwijtraakt en voor de rest van z’n leven volledig aan de grond komt te zitten, dat heeft hij dubbel en dwars verdiend…….
* Vergeet niet dat de crisis door de opvolgende neoliberale kabinetten, dankbaar werd gebruikt om op van alles en nog wat te bezuinigen, zoals op de GGZ en de GGZ jeugd….. Ook de overheveling van de zorg naar de gemeenten is een enorme bezuiniging, onder het mom van de zorg met die overheveling beter maken voor de bevolking, doordat de gemeenten dichterbij de burger zouden staan, is een leugen van formaat! Uit en te na zijn hare VVD kwaadaardigheid Schippers en de rest van het kabinet gewaarschuwd voor de negatieve effecten van die overheveling en zoals u ongetwijfeld weet, die effecten zijn overduidelijk te zien…… Dezelfde crisis die mensen zo tot wanhoop bracht (doordat velen alles kwijtraakten) dat een aantal zich het leven heeft benomen. Werkloosheid, huisuitzettingen, faillissementen, armoede enz., allen zaken die door de bankencrisis een grote vlucht namen (met o.a. als gevolg: veel scheidingen, dan wel paren die v.w. de ellende uit elkaar gingen), zijn nu eenmaal zaken waar degenen die daardoor werden getroffen, op z’n zachtst gezegd, niet echt vrolijk van zijn geworden……
De gesel van de grote arme onderlaag in Griekenland, grootlobbyist van de banken en disfunctionerend minister van Financiën, die godbetert in het dictatoriale EU voorzitter is van de Eurogroep, PvdA oplichter Dijsselbloem, prees gisteren de Griekse regering met haar uitkleden van de enorm grote Griekse onderlaag….. Mensen die al zowat in hun blote kont staan, die niet meer instaat zijn medicijnen te kopen, zelfs kankermedicatie en pijnstillers voor terminale patiënten zijn voor een groot deel van de Griekse bevolking onbetaalbaar………… Tja, deze mensen gratis van medicijnen voorzien past niet in het ijskoude, inhumane neoliberale gebedenboek van de EU (en Dijsselbloem), de Grieken moeten en zullen bloeden!!
De Grieken hebben hun staatseigendommen, onder zware druk (zeg maar gerust chantage) overgedaan aan het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), een niet democratisch gekozen EU misdaadclub, die de zeggenschap voor 99 jaar heeft gekregen over de Griekse bezittingen, die het op elk moment mag verkopen voor een appel en een ei….. Zoals Griekenland door de EU al veel eigendommen is kwijtgeraakt, zoals een aantal vliegvelden, die tegen een dumpprijs zijn verkocht aan een steenrijke Duitse topgraaier……….. De opbrengst daarvan is totaal ontoereikend is, om de enorme schuldenlast van Griekenland ook maar enigszins te verminderen, nog net kan daar voor een paar maanden de rente op de schulden van worden voldaan……. Logisch, immers failliete boedel gaat nu eenmaal altijd ‘voor een prikkie van de hand……..’
Een schuldenlast die is gecreëerd door banken en andere financiële instellingen* uit Noordwest-Europa (en daar reken ik Frankrijk ook toe), die op de pof geld leenden aan de diverse corrupte Griekse regeringen. Zelfs een kind had kunnen weten, dat dit mis zo gaan, sterker nog: de controlerende organen voor die banken uit afzonderlijke EU landen, de centrale banken, als De Nederlandse Bank, hebben deze leningen goedgekeurd!!! Daar kan je in Nederland de disfunctionerende CDA kakzever Wellink als hoofddader aanwijzen…… (onbegrijpelijk, dat China deze hansworst, NB tijdens de mede door hem veroorzaakte bankencrisis, een toezichthoudende functie heeft gegeven bij haar centrale bank!)
Griekenland kreeg gisteren 8,5 miljard, althans die kreeg het niet, die gingen naar de schuldeisers, o.a. om de enorme rente op die Griekse schulden te kunnen betalen…….. Dijsselbloem was uiterst tevreden met het uitzuigen van de Griekse bevolking door hun slappe regering en de plannen van de Griekse regering nog meer bezuinigingen door te voeren….. U had uiteraard al begrepen, dat PvdA kloot Dijsselbloem tegen het kwijtschelden van de Griekse schuldenlast blijft, schulden die zelfs het IMF veel te groot vindt voor een (klein) land als Griekenland (al is die organisatie behoorlijk hypocriet, het zou de schuld van Griekenland bij het IMF kwijt kunnen schelden……..)……. (het IMF vormt samen met de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank [ECB], de zogenaamde trojka, die Griekenland
moet leegzuigen, al heeft Dijsselbloem als voorzitter van de Eurogroep ook flink wat te zeggen)
Dijsselbloem is blij……….
Alleen deze in feite door de EU gepleegde staatsgreep in Griekenland, zou voor de EU burgers het teken moeten zijn, dat hun regeringen zo snel mogelijk uit de EU en de euro moeten stappen!! Deze dictatoriale organisatie heeft geen mededogen en legt de (kleinere) EU landen een dictatoriaal bewind op als dat zo uitkomt, dat blijkt eens te meer…….
* Andere financiële instellingen als pensioenfondsen, die geleid door politiek aangestelde grofgraaiers, totaal verkeerde investeringen hebben gedaan. Lullig dat hier nooit over werd gesproken nadat de bankencrisis van 2008 losbarstte………
Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, de u hieronder terug kan vinden.
Toevoeging na plaatsing: geheel en al vergeten, dezelfde Dijsselbloem die er geen moeite mee heeft, dat grote Griekse bedrijven hier de Griekse belasting ontduiken………. De schoft!!