Jesse Klaver (GroenLinks) heeft spijt van zijn moddergooien tegen Zihni Özdil

Zihni Özdil, Tweede Kamerlid van GroenLinks, is het slachtoffer geworden van karaktermoord, puur en alleen omdat hij zich volkomen terecht heeft uitgesproken tegen het (a)sociaal leenstelsel. Klaver wachtte met het onder druk zetten van Özdil tot na de EU verkiezingen, om de studenten en andere jongeren die (onterecht) op GroenLinks stemmen, niet tegen zich in het harnas te jagen, immers zeker de studenten zijn voor het grootste deel tegen dit achterlijke leenstelsel, dat een verdere stap is richting de vervolmaking van klassenmaatschappij 2.0…..

Sterker nog: Klaver durfde te zeggen dat men in GL niet gelukkig is met het asociaal leenstelsel, maar zegt niet dat dit stelsel afgeschaft moet worden, terwijl hij eerder pal achter dit stelsel stond, zelfs toen een jaar na invoering in 2015 bleek dat met de invoering van dit onzalige stelsel, zoals verwacht. jongeren uit arme gezinnen het massaal lieten afweten wat betreft studeren aan hogeschool of universiteit……

Nu schijnt Klaver enige spijt te hebben van zijn (en dat van andere GL leden) besmeuren van Özdil….. De verontwaardiging onder studenten en andere welwillende GL stemmers is zo groot dat Klaver niet anders kon dan zijn spijt uit te spreken over de gang van zaken, echter zonder zijn excuus aan te bieden aan Özdil……….

Klaver heeft laten zien dat hij een autocratisch beleid voert in GroenLinks, of zeg maar gerust een dictatoriaal beleid…… Deze zogenaamde Jessias is een vuile politieke opportunist, die zo snel mogelijk moet worden gestraft voor zijn smerige manipulaties, jammer dat daarvoor de volgende landelijke verkiezingen nog even op zich laten wachten…….

GroenLinks is een volksverlakkers partij, waar zelfs de woorden ‘groen en links’ voor het overgrote deel niet meer gelden. Zo stemde GroenLinks EU grofgraaier Bas Eickhout voor het langer toestaan van het kankerverwekkende glyfosaat dat te vinden is in Roundup……. Er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden van handelen dat tegen de eerdere ‘idealen’ van de partij ingaat, neem het gifschip Trafigura drama waar GL wethouder in Amsterdam, Marijke Vos een uiterst smerige rol speelde, of neem de Haagse Centrum Ring, waardoor er veel meer verkeer door arme dan door meer welgestelde wijken wordt geleid…… Of wat dacht je van het bijstandsgerechtigden uitrookbeleid voorgesteld door GL wethouder Groot Wassink, zie: ‘GroenLinks-wethouder Amsterdam gaat bijstandsgerechtigden op de grill leggen‘ (verder met aandacht voor ‘de zaak Özdil’)

Zie ook: ‘GroenLinks in zicht van EU verkiezingen plotseling tegen ‘Sociaal Leenstelsel’

GroenLinks-wethouder Amsterdam gaat bijstandsgerechtigden op de grill leggen

Rutger
Groot Wassink, wethouder ‘sociale zaken’, gaat ook over de
participatiewet en heeft in dat kader aangekondigd dat de
bijstandsgerechtigden ‘aan het werk moeten’. Het maakt Groot Wassink niet uit of deze (veelal oudere) mensen werkloos zijn geworden tijdens de lange bankencrisis door
desastreus beleid van Balkenende 4, Rutte 1 en 2, of dat een groot deel van de bijstandsgerechtigden in feite arbeidsongeschikt is…….
Het zal Groot Wassink aan de reet roesten dat veel arbeidsongeschikten de bijstand in moesten daar men de weg naar een fatsoenlijke arbeidsongeschiktheidsuitkering middels schoftenbeleid heeft afgesneden…….. Voor Groot Wassink geldt: befehl ist befehl…….

Ben je GroenLinks lid of stemmer, denk dan nog eens na of
dit wel een juiste keus was…. Zie wat dat betreft ook zaken als het asociale
leenstelsel, een stelsel waardoor jongeren uit de grote onderlaag het
af laten weten als het gaat om studeren, ondanks dat in 2015, dus een
jaar na invoering al bleek dat dit effect optrad, heeft GroenLinks pas vlak
voor de EU verkiezingen van vorige week (5 jaar na invoering…) haar
steun voor dit klassen bevorderend stelsel ingetrokken…….. 

Althans het voorgaande dacht ik, echter het ging hier om een gesprek in Trouw met GL Tweede Kamerlid Zihni Özdil, waarin deze het sociaal leenstelsel volkomen terecht afschilderde als asociaal….. Klaver heeft gewacht tot na de verkiezingen en zegt nu dat Özdil ‘ontoelaatbaar verdrag vertoonde’ en daarom moest opstappen….. (later wellicht meer over deze smerige zaak) Kortom Klaver heeft zich alweer als een vervelende op macht beluste sociopaat getoond en de boel gemanipuleerd door e.e.a. over de verkiezingen te tillen, de schoft….. Ongelofelijk dat studenten op deze plork stemmen…… 

Lees het ontluisterende artikel van Piet van der Lende zoals geplaatst op De Doorbraak. Ongelofelijk hoe men omgaat met mensen in de bijstand, een beleid van de lokale overheid ingegeven door het schoftenkabinet Rutte 2 (met een dikke rol van PvdA  ploertenpolitici als Asscher en Klijnsma!), een beleid dat mensen tot wanhoop drijft…..

Amsterdamse
GroenLinks-wethouder Groot Wassink dreigt een uitrookbeleid tegen
bijstandsgerechtigden te gaan voeren

Geplaatst
op 24 mei 2019

De
Amsterdamse GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink, die gaat over
de uitvoering van de 
Participatiewet,
heeft op 20 mei een brief naar de gemeenteraad gestuurd waarin hij
zijn plannen voor de nabije toekomst uiteenzet. De brief werd
begeleid met zijn commentaren in de pers, onder meer via een 
artikel
in Het Parool
,
waarbij hij zijn plannen toelichtte. In de media wordt gesproken over
een “militaire operatie” richting de Amsterdamse
bijstandsgerechtigden, maar het is enigszins onduidelijk of Groot
Wassink deze woorden in de mond heeft genomen.



Rutger Groot Wassink


In
de pers kwam naar voren dat alle 40.000 Amsterdamse
bijstandsgerechtigden op gesprek moeten komen. Maar in de brief staat
dat 30.000 bijstandsgerechtigden zullen worden opgeroepen. Het
verschil zit hem er waarschijnlijk in dat alle 40.000 baanlozen
telefonisch of schriftelijk zullen worden benaderd, maar dat men het
voornemen heeft om 30.000 van hen ook daadwerkelijk op te roepen. Ook
komt in de pers en de brief naar voren dat die gesprekken niet
vrijblijvend zijn. Op een al van andere politici bekende manier wordt
een kleine minderheid die zogenaamd niets zou willen, gebruikt als
argument om alle bijstandsgerechtigden intensiever en strenger aan te
pakken. Ook wordt het nodige effect verwacht van een uitrookbeleid:
mensen die niet zouden willen, of die niet op alle gesprekken komen
opdagen, of die door alle druk afzien van een uitkering, die moeten
zich maar zien te redden. Weg is weg. Nu al ervaren wij op
het 
Bijstandsbond-spreekuur dat
diverse mensen ervoor kiezen om met betaald werk te leven beneden het
sociale bestaansminimum. Want al dat gedoe met de
uitvoeringsorganisatie van de bijstand en het vreselijke regime waar
je onder zit, laat dat maar zitten, zo is hun houding. Daar hebben ze
geen zin in en daarom vragen ze ook geen aanvullende uitkering meer
aan, ook al hebben ze er recht op. Dat is het effect van het beleid:
meer werkende armen die onder of op het bestaansminimum leven.


Uitstroomcijfers

Ook
worden op een ouderwetse manier door de politiek zeer hoge
uitstroomcijfers van de uitvoeringsorganisatie vereist, waarbij de
klantmanager, die tegenover een mens van vlees en bloed zit, onder
druk komt te staan om mensen uit de bijstandsuitkering te werken. De
ambitieuze doelstelling is dat een stad als Amsterdam eigenlijk niet
meer dan 30.000 bijstandsgerechtigden zou mogen hebben. Maar waarom
mogen dat er niet meer zijn? Dat blijft in de brief van Groot Wassink
volkomen onduidelijk. Het gaat om mensen, hoor, niet om budgettering
met spreadsheets. Verder gaat er gekeken worden naar de
rechtmatigheid van de uitkeringen. Zeg maar: met de stofkam door het
bestand, op zoek naar die paar bijstandsgerechtigden die de kluit
belazeren. Daarvoor moeten dan wel 40.000 bijstandsgerechtigden voor
de zoveelste keer het hele hebben en houden van hun privéleven op
tafel leggen.

Daarnaast
belooft de wethouder coaches, loonkostensubsidies en banenplannen.
Maar de concrete banenplannen zijn vaag (afspraken met werkgevers
door een beroep te doen op hun goede wil?) of een druppel op een
gloeiende plaat. Moeten de mensen van de werkbrigade, waarvan de
eerste deelnemers trouwens alweer opnieuw in de bijstand zitten, nu
ook weer op gesprek komen? Tot nu toe loopt de afname van het aantal
bijstandsgerechtigden in Amsterdam achter bij het landelijk
gemiddelde. Nu blijkt de financieringssystematiek van de
Participatiewet zo te zijn dat in dat geval een gemeente te maken
krijgt met hoge boetes. Als Amsterdam qua uitstroom achterblijft
zoals het nu doet, vooral trouwens als gevolg van het relatief grote
aantal arbeidsongeschikten en langdurig baanlozen, dan kan het
boetebedrag oplopen tot 68 miljoen euro aan kortingen op het
bijstandsbudget. De gemeenten, en dus ook Groot Wassink, staan
daardoor onder grote druk van deze rechtse regering.


Neo-liberaal
arbeidsmarktbeleid

Het
‘nieuwe’ beleid van de GroenLinkser Groot Wassink is ondanks zijn
linkse signatuur geheel in overeenstemming met het neo-liberale
arbeidsmarktbeleid. Dat beleid staat haaks op mijn eigen visie.
Baanloosheid is naar mijn mening een gevolg van een tekort aan
voldoende banen, waarbij werkgevers hun eisen moeten aanpassen aan de
mogelijkheden van de arbeidskrachten. Er moet een actief
werkgelegenheidsbeleid worden gevoerd. Investeren in structureel werk
is daarbij de enige oplossing. Begin ook vooral eens op de Stopera
zelf, zou het advies moeten zijn aan de beleidsmakers in het
Amsterdamse stadhuis. Tijdelijke banen voor structureel werk moeten
direct worden omgezet naar vaste banen. Door loonkostensubsidies
vertikken werkgevers het om mensen vast en normaal betaald in dienst
te nemen. Verder moet de gemeente aan bijstandsgerechtigden concrete
opleidingen met diploma’s bieden. Geen dwangarbeidtrajecten en geen
disciplineringsgesprekken meer. Werkgevers moeten quota krijgen van
oudere mensen die ze in dienst nemen en houden.

Maar
dat gebeurt allemaal niet in het neo-liberale beleid. Daarbij wordt
er vanuit gegaan dat baanloosheid het gevolg is van gebreken van de
baanlozen, die dan ook gedisciplineerd moeten worden. Daarbij wordt
er niet geïnvesteerd in gedegen opleidingen die een diploma
opleveren. Werkgevers zijn ondanks de beperkte afspraken over
contingentering van arbeidsgehandicapten volledig autonoom in hun
personeelsbeleid. Gemeenten leggen de nadruk op het bijschaven
(jobcoaches, loonkostensubsidies, disciplineringstrajecten) en onder
druk zetten van baanlozen, waarbij de arbeidsmarkt zijn eigen gang
kan gaan en werkgevers bij de matching tussen vraag en aanbod hun
eisen vanzelf wel zullen bijstellen bij tekorten en zo de kansen van
de baanlozen vanzelf wel zullen worden vergroot. Gemeenten zouden dus
alleen maar een beroep hoeven te doen op de goede wil van de
werkgevers. Wanneer gaan we nu eens stoppen met het pamperen van de
bazen?


Sociaal
panopticum

Die
neo-liberale arbeidsmarkt en het daarbij horende beleid werkt niet
waar het gaat om de belangen van gedeeltelijk arbeidsongeschikten en
langdurig baanlozen. Dat is na 40 jaar neo-liberaal beleid
ondertussen wel duidelijk geworden. Recentelijk verschijnen er steeds
berichten over grote tekorten op de arbeidsmarkt. Werkgevers zouden
schreeuwen om personeel, en het aantal vacatures zou sterk stijgen.
Onlangs werd uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek
bekend dat in 2018 het aantal flexwerkers met 7.000 was afgenomen.
Een verwaarloosbare afname op een aantal flexwerkers van bijna 2
miljoen (exclusief zzp-ers). Doet door al die tekorten aan personeel
de markt zijn werk? Komen er substantieel minder flexwerkers, stellen
de werkgevers hun eisen bij, gaan de lonen sterk omhoog? Nee dus.


Onlangs
werd bekend dat de voor prijsstijgingen gecorrigeerde lonen de eerste
drie maanden van 2019 zijn gedaald, terwijl er meer vacatures dan
ooit zouden zijn en bedrijven de ene recordwinst na de andere boeken.
Uiteindelijk zijn de werkgevers ondanks de vele vacatures niet door
de markt en niet door de overheid gedwongen om hun eisen en
voorwaarden aan te passen. 

Hiervoor gaf ik al aan dat door het
huidige overheidsbeleid het aantal werkende armen groter zal worden.
Dat komt ook omdat mensen zich gedwongen zullen zien om de eisen van
de werkgevers en de aangeboden slechte arbeidsvoorwaarden en
omstandigheden maar te accepteren. En daarmee zijn we bij het
werkelijke doel van het neo-liberale arbeidsmarktbeleid: de grote
beschikbaarheid van zeer goedkope, gewillige en flexibele
arbeidskrachten die bereid zijn tegen slechte voorwaarden en
omstandigheden rot en zwaar werk te doen, desnoods levend onder het
sociale minimum. Je zou kunnen zeggen dat het neo-liberale
arbeidsmarktbeleid in dit opzicht heel effectief is. Met als prijs de
kansloosheid van duizenden baanlozen en gedeeltelijk
arbeidsongeschikten. Een leven onder het regime van een 
sociaal
panopticum
 staat
velen als schrikbeeld voor ogen. En hoezeer de wethouder ook spreekt
over een menselijk beleid, ook in Amsterdam is de bijstand
uiteindelijk een dergelijk panopticum, vooral op basis van
rijksregels met als doelstelling goedkope en gedisciplineerde
arbeidskrachten.


Controle

Wat
houdt dat sociaal panopticum in? Dat bestaat uit een voortdurende
controle op het doen en laten van specifieke groepen in de
maatschappij, in dit geval bijstandsgerechtigden, via moderne
technieken (bewakingscamera’s, koppeling van databanken,
registratie van individuele kenmerken via vingerafdrukken,
enzovoorts), waarbij mensen ook intensief worden gecontroleerd via
disciplineringsgesprekken en bij verdenking van fraude via allerlei
klassieke opsporingsmethoden, zoals buurtonderzoeken en schaduwen.
Verder bestaat er controle door organisaties met een stoet aan
bewakers in dienst, zoals conducteurs, stadswachten, buurtvaders,
verkeersregelaars, enzovoorts. De bevolking moet daarbij het gevoel
krijgen dat men voortdurend wordt waargenomen en dat door de
autoriteiten als afwijkend gedefinieerd gedrag zal worden bestraft. 

Dat wordt gecombineerd met een ideologisch offensief in soms wollige
en ogenschijnlijk fraai klinkende doelstellingen die de invoering en
ontwikkeling van het panopticum moet rechtvaardigen. Dat leidt tot
illegalisering en criminalisering van gedrag van mensen die de
bedoeling hebben om aan dat panopticum te ontsnappen. Leven in de
bijstand is af en toe je hele hebben en houden op tafel leggen, al je
privégegevens van je leven, dat vervolgens naast de zeer
gecompliceerde en uitgebreide regels van de bijstand wordt gelegd om
na te gaan of je op een detail soms iets hebt gedaan dat volgens de
definities van het panopticum ‘fout’ is.


Het
principe van de bijstand is dat in geval van andere inkomsten die
inkomsten moeten worden verrekend met de uitkering. Er is een
partnertoets, bij besparing van kosten moet je uitkering omlaag
(kostendelersnorm), er is verplicht vrijwilligerswerk (lees:
dwangarbeid) via “de tegenprestatie”, de uitkering is
voorwaardelijk door eisen op het gebied van 
uiterlijk,
gedrag, Nederlands spreken, enzovoorts. Mensen in de bijstand die
door alle persoonlijke problemen al gestrest, 
angstig en
depressief zijn, worden door het bijstandsregime alleen maar zieker.
En nu gaat Groot Wassink in ferme bewoordingen melden dat het aantal
bijstandsgerechtigden van 40.000 naar 30.000 moet worden gebracht,
dat iedereen zal worden opgeroepen, dat de gesprekken niet
vrijblijvend zijn, enzovoorts. Dat levert bij de duizenden
arbeidsongeschikte bijstandsgerechtigden nog meer stress, angsten en
slapeloze nachten op.

Het
sociaal panopticum doet zijn werk: ook al word je misschien niet vaak
opgeroepen, toch heb je voortdurend het gevoel constant te worden
waargenomen. Ieder ogenblik kan er een bericht komen dat een
ambtenaar in je ziel wil kijken. Het gaat ook om knagende
onzekerheid: ik weet niet of ik word opgeroepen, maar ieder ogenblik
kan mijn bestaansfundament ter discussie worden gesteld. Voortdurend
denk je erover na hoe aan dit panopticum te ontsnappen, voortdurend
loop je te malen over de grenzen van het panopticum. Kan ik een
klacht indienen? 

Kan ik een bezwaarschrift schrijven? Kan ik mij ziek
melden? Als ik een oproep krijg, wat kan ik dan verwachten, hoe moet
ik mij voorbereiden? En er zijn gevoelens van machteloosheid: als je
ziek of arbeidsongeschikt bent, dan is ontsnappen uiteindelijk
onmogelijk.


Megabanenmarkt

De
politieke situatie lijkt momenteel wel een beetje op de situatie ten
tijde van de megabanenmarkt jaren geleden. Toen zette PvdA-minister
Willem Vermeend de gemeente Amsterdam onder forse druk om een grotere
uitstroom uit de bijstand te realiseren, ook onder dreiging van
kortingen op het budget. GroenLinks-wethouder Frank Köhler (nu SP)
is indertijd nog op het dossier gevallen. Daarop trad PvdA-wethouder
Jaap van der Aa aan, die een vlucht naar voren bedacht: de
megabanenmarkt. Alle bijstandsgerechtigden werden opgeroepen om naar
een grote fabriekshal in het havengebied bij Sloterdijk te gaan, waar
ze werden doorgezaagd over mogelijkheden om aan het werk te gaan. Als
dat niet kon, dan werden ze opnieuw gekeurd, en er werden nieuwe
dossiers aangelegd met hetzelfde argument dat ook Groot Wassink
gebruikt: we wisten niet eens wat voor opleiding al die mensen
hadden. Met die nieuwe dossiers zou alles op orde zijn.

De
megabanenmarkt kostte uiteindelijk 200 miljoen euro. Het was een
grote mislukking. Het aantal bijstandsgerechtigden liep nauwelijks
terug. Na afloop van de megabanenmarkt werden de karren met
ongesorteerde nieuwe dossiers het centraal archief binnengereden en
in een hoekje gezet. De ambtenaren gingen weer gewoon door met hun
oude dossiers. Gaan de plannen van Groot Wassink eenzelfde mislukking
tegemoet? Gezien het falende neo-liberale arbeidsmarktbeleid lijkt me
dat niet onwaarschijnlijk. Dat komt ook omdat het maar niet tot de
bestuurders wil doordringen, ondanks een analyse in dit opzicht in de
brief van 20 mei, dat de bijstand steeds meer een verkapte
arbeidsongeschiktheidsregeling is geworden, onder meer omdat de
eigenlijke arbeidsongeschiktheidsregelingen bijna op slot zijn
gegaan. Er zijn ook arbeidsongeschikten in de bijstand die niet waren
verzekerd toen ze arbeidsongeschikt werden.

Het
grootste deel van de bijstandsgerechtigden kan gewoonweg niet betaald
werk verrichten, maar de bestuurders blijven hardnekkig spreken over
“langdurig werklozen”, alsof ze wel aan de betaalde arbeid zouden
kunnen. Groot Wassink heeft haast. “Iedere dag dat we wachten is
een dag dichter bij de volgende crisis”, aldus de wethouder. Nou,
Rutger, ik denk dat het niet gaat lukken. En als het al lukt, dan
alleen tot de volgende crisis.

Piet
van der Lende

Dit
is een iets geredigeerde versie van 
een
artikel
 dat
eerder op de weblog van de Bijstandsbond verscheen. In Het Parool
staat 
een
samenvatting
 van
het artikel.

BaanloosheidDwangarbeidKapitalismeLinkse
partijen

====================================

Zie ook:

Jesse Klaver (GroenLinks) heeft spijt van zijn moddergooien tegen Zihni Özdil

GroenLinks in zicht van EU verkiezingen plotseling tegen ‘Sociaal Leenstelsel’

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee

Men heeft in de reguliere westerse media en politiek een grote bek over manipulatie van verkiezingen door Rusland, een zaak waar men geen bewijs voor heeft, laat staan dat men kan beweren dat het de verkiezingen zou hebben beïnvloed.

Waar men niet naar kijkt en zelfs durft te ontkennen is het feit dat met lobbyisme, waaraan grote bedrijven jaarlijks honderden miljoenen uitgeven, de stem van EU parlementariërs wordt gekocht me dunkt dat gaat nog wel een heel stuk verder dan pogingen om verkiezingen te beïnvloeden….. (hetzelfde gebeurt ook nog eens in de afzonderlijke lidstaten en zelfs in de lokale politiek)

GroenLinks grofgraaier Bas Eickhout, die de Groenen tot hun lijsttrekker hebben gemaakt, doet stevig mee aan dit lobbyisme, zo besloot hij in de EU voor het langer professionele Roundup gebruik, Roundup met het kankerverwekkende glyfosaat, terwijl Roundup ook nog eens mede verantwoordelijk is voor het uitsterven van insecten……. Sinds het op de markt komen van Roundup, in de 70er jaren van de vorige eeuw, is twee derde van de insecten uitgestorven…….. (overigens ook op andere gebieden doet handelen van ‘GroenLinks’ politici de naam van de partij op z’n zachtst gezegd geen goed….)

Naast dit ronduit misdadige lobbyisme, hebben we ook nog eens peilingen, een manier van beïnvloeding van kiezers, die ook nog heel wat verder gaat dan bijvoorbeeld een ton steken in een verkiezingscampagne (wat m.i. ook misdadig is). Vergeet niet dat hele volksstammen niet begrijpen wat er gebeurt in de politiek, maar die eenvoudigweg tot de winnende partij van de verkiezingen willen behoren…… Daarnaast zijn peilingen de ondersteuning van valse verkiezingsbeloften, zelfs als de partij of lijsttrekker meermaals is betrapt op het brengen van keiharde leugens, neem de grijnzende VVD hufter Rutte…….

Voorts zijn er de reguliere media, die voor het overgrote deel het door het westen omarmde ijskoude, inhumane neoliberalisme omarmen, evenals de vele illegale oorlogen die de VS met hulp van de NAVO voert, dit daar de plutocratische eigenaren van de grote media daar belang bij hebben (zoals het in het bezit hebben van aandelen in wapenfabrieken en/of fabrieken van rollend, varend en vliegend oorlogstuig), wat betreft de publieke omroep mag het als algemeen bekend worden aangenomen dat men daar staand regeringsbeleid steunt, immers wiens brood men eet, diens woord men spreekt……..

Zie ook:

Merkel (premier Duitsland): nationalisme en patriottisme gaan goed samen met een sterke EU

WaPo waarschuwt voor Russische digitale controle over de hersenen van VS burgers

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

Britse regering weigert RT en Sputnik voor conferentie over persvrijheid….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

1984 het boek van George Orwell: niet langer fictie…….

Het westen vervolgt journalist Assange, Rusland laat journalist vrij na onrust over diens gevangenschap‘ (zie daarin ook de links naar andere berichten over Assange)

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Facebook stelt klimaatsceptisch Daily Caller aan als ‘factchecker…’ ha! ha! ha! ha! ha!

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland 

EU verkiezingen: haatzaaien en onterechte stemmingmakerij tegen oudere EU burgers

Ongelofelijk hoe men de laatste week telkens weer tegen oudere EU stemmers tekeergaat, alsof het hun schuld is dat de EU is verworden tot een kapitalen kostend orgaan dat niet voor de burgers maar voor de bedrijven werkt.

De grootste ploert die dit deed was PvdA grofgraaier Timmermans, hij schreeuwde het tijdens een debat uit: ‘jongeren’ (lees: kinderen) van 16 moeten stemrecht krijgen….. Ja, kinderen kan je nog indoctrineren met leugens, dezelfde leugens waar ouderen doorheen prikken…… Kortom Timmermans was daar bezig met het haatzaaien tegen ouderen, terwijl diezelfde ouderen voor een flink deel de trouwe achterban van de PvdA vormen…..*

De EU vergaart steeds meer macht en dat op manieren die niets meer met een democratisch proces te maken hebben, neem de invoering van de euro, waar bijna niemand anders om vroeg dan bedrijven….. Men wist dat met de euro de EU een staatsvorm moest worden die boven en over de soevereine staten beslissingen neemt en de lidstaten desnoods middels sancties, of zelfs het bijna overnemen van de regering bij de les moet houden…… (zie Griekenland, waar PvdA hufters Timmermans en Dijsselbloem een heel smerige rol speelden en waar de regering deels werd overgenomen door het Europees Stabiliteitsmechanisme, ESM)

De grondwet wilden we niet, maar werd ons desondanks door de strot geduwd, hetzelfde geldt voor het ‘associatieverdrag’ met Oekraïne, waar de zwaar corrupte dictator Porosjenko met de scepter zwaaide……

Neem de vrijhandelsverdragen CETA en TTIP, waar de eerste door de EU is getekend en waar de EU voor de tweede al sinds het aantreden van Trump met een peperdure lobby bezig is deze toch getekend te krijgen….. Deze verdragen zijn vooral niet in het belang van de burgers, maar voor de (grote) bedrijven, die met deze verdragen in de zak regeringen voor geheime rechtbanken (ISDS) kunnen dagen en zo regels die hun producten tegenhouden voor invoering in die landen, toch op die markten te krijgen…… Ervaringen met dit soort verdragen wijzen erop dat regeringen en daarmee de burgers voor meer dan 95% aan het kortste eind trekken……. Ondanks dat heeft de EU het CETA verdrag met Canada geratificeerd…….

Als het gaat om zwaar gif dat een groot gevaar vormt voor de volksgezondheid, beslist de EU dat dit gif nog een aantal jaren gebruikt mag worden, zelfs GroenLinks plork Eickhout stemde daarvoor….. Echter deze zaak is nog mager vergeleken met wat ons te wachten staat als TTIP wordt geratificeerd……

Men misbruikt het ‘vredessprookje’ als legitimering voor de EU, terwijl de EU lidstaten in NAVO verband oorlogvoeren op plekken waar deze landen niets, maar dan ook helemaal niets te zoeken hebben, illegale oorlogen die enorme stromen vluchtelingen opgang hebben gebracht, maar die niet welkom zijn in de EU…..

Intussen groeit de haat tussen Oost- en West-Europese EU-lidstaten en wat doet men in EU verband? Pleiten voor een EU leger en nog meer macht aan de EU-moloch…….

Stem a.s. woensdag op de Partij voor de Dieren (PvdD) een fatsoenlijke partij die tegen verdere machtsuitbreiding van de EU is, een partij die de EU macht wil afnemen en deze teruggeven aan de nu nog soevereine EU-lidstaten….. (nou ja wat er nog over is aan soevereiniteit…..) De EU moet macht inleveren, voordat de fascistische fractie in de EU zo groot is dat het zelfstandig de EU kan regeren…….. Fascisten hebben uit en te na bewezen dat ze nooit weer aan de macht mogen komen, neem WOII en alle fascistische regimes die voor of na die tijd de kop opstaken…..

* Hetzelfde gebeurde met de Brexit-soap die GB in haar greep houdt, ook daar stelde men dat ‘onnadenkende ouderen’ voor uittreding waren en dat die snel zouden uitsterven, daarnaast zouden er veel te weinig mensen hebben gestemd; nu blijkt uit peilingen dat een nieuw Brexit referendum dezelfde uitslag zal geven!! Nieuws dat men buiten de grenzen van GB amper of niet heeft gebracht, nee we moeten en zullen onder het juk van de EU leven……

GroenLinks in zicht van EU verkiezingen plotseling tegen ‘Sociaal Leenstelsel’

Ongelofelijk, het (A)Sociaal Leenstelsel werd in 2014 ingevoerd met steun van GroenLinks, ook de latere Jessias van GL, Klaver stemde voor dit schunnige uitbuiten van studenten, terwijl legio deskundigen te hoop liepen tegen dit onzalige stelsel.

Hare PvdA kwaadaardigheid Bussemaker was als minister van Onderwijs de hoofdverantwoordelijke voor de invoering van dit stelsel onder Rutte 2 en ook zij werd uit en te na gewaarschuwd voor de nare gevolgen, zoals jongeren uit arme milieus die zouden afzien van een studie….. Afgestudeerden blijven met een enorme restschuld zitten en dat bij jongeren die net aan het werkzame leven beginnen…….. Overigens studenten met welgestelde ouders gebruikten het Leenstelsel voor het verkrijgen van een goedkope lening, paps of mams dokken wel…..

Al de waarschuwingen ten spijt, Bussemaker en haar sidekick destijds, VVD kleuter Dekker, voerden dit Asociale leenstelsel in, zoals gezegd met hulp van o.a. ‘GroenLinks’.

Anderhalf jaar na de invoering bleek dat de waarschuwingen voor dit stelsel niet vergeefs waren gedaan en de voorspelde gevolgen bleken inderdaad te kloppen….. Geen reden voor Bussemaker, Dekker en GroenLinks plork Klaver, te pleiten voor het terugdraaien van deze schandalige uitbuiting (moet je nagaan: op de woningmarkt worden de studenten ook nog eens helemaal uitgezogen….)….

Nee, bijna 5 jaar later stelt GroenLinks, bij monde van oplichter Zihni Özdil, dat het ‘Sociaal Leenstelsel’, asociaal is en dat het vervangen moet worden voor het systeem zoals we dit voorheen kenden….. Belachelijk genoeg zegt Özdil dat hij wel snapt dat e.e.a. niet snel teruggedraaid kan worden…… ha! ha! ha! ha! ha! Nee, met de huidige Nederlandse politiek is dat onmogelijk, daar heb je een echte regering voor nodig, die ingrijpt waar en wanneer dat nodig is!

Geen probleem dus voor GroenLinks dat jongeren uit arme milieus het al minstens 4 jaar af laten weten als het om studeren gaat, ‘daar kan nog wel een jaar of vier bovenop’, zeg nu zelf……. Hoe langer men wacht met een reparatie, hoe langer studenten enorme schulden maken, waar nu zelfs een verhoging van de rente is opgelegd, terwijl de rente bij banken op een half procent ligt, mag je voor deze uitbuiting hele procenten betalen…….

Overigens schijnt Jessias Klaver nu zelf ook het sociaal leenstelsel te bestempelen als asociaal……. Zijn verdediging en die van Özdil is dat men maatregelen zou nemen om de asociale kanten van het Leenstelsel af te schaven, maar dat dit niet gebeurt…… Je handen in onschuld wassen, terwijl je zoals gezegd uit en te na bent gewaarschuwd, wat een stel oplichters……

Smerige oplichters, die in het kader van de verkiezingscampagne nog wat stemmen proberen te winnen bij studenten en gegarandeerd dat het lukt, zeker 80% van de studenten weet niet dat ‘GroenLinks’ achter deze schunnige vorm van uitbuiting stond…..

Jong en van plan om volgende week op GL, PvdA, D66, VVD, CDA en CU te stemmen? Niet doen, deze partijen naaien je een oor aan waar je bijstaat……

Zie ook:

Jesse Klaver (GroenLinks) heeft spijt van zijn moddergooien tegen Zihni Özdil

GroenLinks-wethouder Amsterdam gaat bijstandsgerechtigden op de grill leggen‘ (verder met aandacht voor ‘de zaak Özdil’)

Bayer gaat na overname Monsanto langzaam failliet

De kop is ‘iets te snel’ door de bocht, immers eer dat een bedrijf als Bayer failliet gaat, moet er veel meer betaald worden voor schadevergoedingen en boetes aan kankerslachtoffers, die ziek werden door het gebruik van Roundup (met het werkzame kankerverwekkende gif glyfosaat).

Echter de laatste uitspraak in de VS biedt hoop op een faillissement van smeerpijp Bayer, waar Monsanto (overgenomen door Bayer) en daarmee Bayer werd veroordeeld tot het betalen van 2 miljard dollar aan 2 slachtoffers die langdurig gebruik maakten van Roundup.

Het echtpaar Pilliod krijgt 55 miljoen aan schadevergoeding, waar de rechter ook een boete oplegde van 2 miljard dollar, echter deze boete mag niet meer dan 9 keer de grootte van de boete bedragen en het boete bedrag zal ongetwijfeld worden aangepast. De Pilliods liepen non-hodgkinlymfoon op, een kanker in het lymfeklierstelsel, een soort kanker die typisch optreedt na langdurig gebruik van glyfosaat…..

In de VS lopen er nog veel meer zaken tegen Bayer, om precies te zijn rond de 13.000!! Als het grootste deel van hen een dergelijke vergoeding krijgt, is het niet moeilijk te bedenken dat Bayer failliet zal gaan…… Vergeet niet dat met deze rechterlijke uitspraken de aandelen Bayer een fikse duikeling maken, zo verloor het bedrijf 18% van de koerswaarde, na de eerste door Bayer verloren uitspraak in deze zaak, ofwel alleen dat heeft het bedrijf al vele miljarden gekost…..

Laten we hopen dat Bayer failliet gaat, het zou meer dan verdiend zijn! Vreemd overigens dat het bedrijf na WOII mocht blijven bestaan, terwijl het voor en tijdens de oorlog mensproeven deed op concentratiekampgevangenen, vreselijke proeven waarbij veel van deze gevangenen zijn omgekomen……..

Voor meer berichten over Bayer, Monsanto of Roundup, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. Let
wel: na een aantal berichten wordt het laatst gelezen bericht telkens
herhaald, dan onder dat laatst gelezen bericht even opnieuw op het
gekozen label klikken, enz. enz.

PS: ben je van plan om op Groen-Links te stemmen bij de EU verkiezingen volgende week woensdag, bedenk dan dat Bas Eickhout, de GroenLinks grofgraaier in het EU parlement, stemde voor het langer toestaan van dit smerige, kankerverwekkende gif door land- en tuinbouw!!

Winand Quaedvlieg (CDA grootlobbyist in Brussel voor VNO-NCW en MKB Nederland): China speelt EU uit elkaar

De pedante neoliberale hufter Quaedvlieg, die in Brussel (EU) permanent grootlobbyist is voor VNO-NCW en MKB Nederland, was gistermorgen te horen op BNR na 9.00 u. Quaedvlieg stelt dat China de EU uit elkaar speelt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Daar heeft de EU China niet voor nodig dat kan het prima op eigen kracht!!

Quaedvlieg houdt zich vooral bezig met de politiek de les te lezen, deze hufter is dan ook van het CDA. Hij stelt dan ook dat de EU een gezamenlijke strategie moet ontwikkelen om China niet de kans te geven de EU verder uit elkaar te spelen…..

Overigens is zijn politieke visie rechtstreeks gekopieerd uit het ‘bedrijfs-psalmen boek’ van de VS. De hufter spreekt in andere stukken over ‘failed states’ en schurkenstaten, alsof de VS het heiligste land op de wereld is, terwijl dat middels een genocide verkregen land is verworden tot de grootste terreurentiteit op aarde, waar deze vereniging van terreurstaten sinds 1945 meer dan 22,5 miljoen mensen heeft vermoord, niet zelden met de hulp van andere NAVO lidstaten, waarover de VS dan wel het opperbevel voert…….. Zo heeft ons land o.a. politiek en militair meegeholpen aan de illegale oorlog in Irak, die aan ruim meer dan 1,5 miljoen mensen het leven heeft gekost…..

Lobbyisten als Quaedvlieg dienen ver van de politiek te blijven met hun zieke gedachten en machtsspelletjes. Lobbyisme in de politiek is niets anders dan een smerige vorm van corruptie! En hou maar op te stellen dat ngo’s ook lobbyen bij de politiek, immers dat gaat niet om eigen gewin en het bevoordelen van bedrijven, maar de politiek bij de les houden, de les van wat een volksvertegenwoordiging werkelijk zou moeten doen, i.p.v. toestaan dat bijvoorbeeld kankerverwekkend landbouwgif nog langer gebruikt mag worden……

Zo wordt in de EU vooral de lobby van bedrijven als Bayer gehoord, Bayer een bedrijf waar zelfs ‘GroenLinks’ EU topgraaier Bas Eickhout zijn oren naar laat hangen……. >> Ondanks de enorme insectensterfte, sinds het middel Roundup, met het werkzame gif glyfosaat, werd geïntroduceerd, ondanks de kankerverwekkende eigenschap van dit gif dat volgens onderzoek zo ongeveer ieder mens op de wereld in haar/zijn systeem heeft opgeslagen, stemde Eickhout voor het nog langer toestaan van dat gif….. Denk daar ajb aan als je later deze maand van plan bent om op ‘GroenLinks’ te stemmen en geeft het door!

Buienradar ontdekt dat heel Nederland vergeven is van glyfosaat, zoals de wereld steeds meer zwart kleurt door het fascisme

Naar nu blijkt is de site Buienradar bezig om weer te geven in hoeverre Nederland is vergeven van glyfosaat, het landbouwgif waarover een groot onderzoek in de VS heeft aangetoond dat iedereen sporen van dat kankerverwekkende gif in het systeem heeft…….

 Afgelopen zaterdag was heel Nederland glyfosaat-oranje ingekleurd op de site van Buienradar…….

Je had het waarschijnlijk al begrepen, Buienradar deed afgelopen zaterdag mee aan de algehele oranje hysterie, die ons land die dag in de greep had……

Figuurlijk gezien is dat laatste misschien wel even erg als het feit dat iedereen, zelfs mensen die eco-groente eten, sporen van glyfosaat in hun lichaam hebben…… Immers de zogenaamde oranje klanten van tegenwoordig zien de kleur oranje als de kleur van voetbal (ook het vreselijke ‘de oranje leeuwinnen…. gadver!) en andere sporten, daarnaast zien deze figuren oranje als de kleur van Nederland, lui die dan ook fiks nationalistisch zijn en vinden dat Nederland alleen van en voor de witte burgers is…….

Dit nationalisme is dan ook niets anders dan een vorm van fascisme en de aanhang van dit fascisme stemt op de PVV of het FVD……. (deze fascisten dan wel fascistenvrienden zijn trouwens ook te vinden onder de politici en de aanhang van VVD en CDA, plus de kiezers op deze 2 partijen)

Het voorgaande anno 2019, 64 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog, een oorlog die een aanvang nam door handelingen van dezelfde fascisten die vanaf 1920 steeds meer aanhang verzamelden, al zou je bijna denken dat er nu zelfs meer fascisten zijn dan in die 20er jaren van de vorige eeuw, zie de huidige situatie in Polen, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk, Italië, Brazilië en…. de VS!

Er is één verschil met de fascisten uit de vorige eeuw: niet de Joden worden vervolgd (hoewel in Oost-Europa de Jodenhaat nog nog fiks aanwezig is), maar de vluchtelingen en wat o.a. Nederland en Duitsland betreft, de burgers met wortels in Marokko en andere landen die in het verleden nodig waren om de winsten van bedrijven als die in de tuinbouw te maximaliseren, waarbij deze mensen werden uitgebuit tegen slavenlonen……. In Nederland en ons omliggende landen richt de haat en agressie zich bovendien tegen Oost-Europeanen, haat en agressie die steeds grotere vormen aanneemt……

Daarnaast verzamelen fascisten in de EU bij elke verkiezing meer stemmen, de enige uitzonderingen waren de laatste landelijke verkiezingen in Spanje en Groot-Brittannië, hoewel het wat GB aangaat maar de vraag is of de huidige situatie in dat land hetzelfde is als tijdens die verkiezingen…… Als je de cijfers van de verkiezingen in Spanje van afgelopen zondag moet geloven zijn de fascisten daar ongeveer gelijk gebleven, tenminste als je zoals de Partido Popular terecht tot de fascisten rekent.

In ons land is er daadwerkelijk een grote groep burgers die een dictator zou steunen……. Vanmorgen werd bekend gemaakt dat onder de Nederlanders 36% niet gelooft in de huidige ‘democratie’, wat niet wil zeggen dat deze mensen een dictator wensen, maar dat ze vinden dat het systeem waarin we leven niet voldoet aan de democratische waarden….. (en gelijk hebben ze!) Natuurlijk zullen zich onder deze groep van 36% ook aanhangers van een dictatuur bevinden. Gezien de populariteit van de leiders onder de aanhang van PVV en FVD, zullen deze mensen geen probleem hebben met een dictatuur waarin hun leider de hoogste functie vervult, die van dictator…….

Het blijft overigens een enorme schande dat  Bayer/Monsanto (met een dikke lobby in Brussel) door de EU 5 jaar langer toestemming heeft gekregen om glyfosaat, letterlijk kankerzooi, in de EU te verkopen, zelfs Bas Eickhout van ‘GroenLinks’ stemde daarvoor……. Eickhout die volkomen hypocriet meedeed aan een ‘debat’ in Maastricht, maar wijselijk de vuilbek hield over zijn volkomen anti-GL toestemming voor langer gebruik van glyfosaat, de mislukte zakkenwasser stelde dat er meer maatregelen genomen moeten worden tegen terrorisme……

Hé Eickhout, maatregelen tegen terrorisme beginnen met het stopzetten van de grootschalige westerse terreur in het Midden-Oosten, Afghanistan, Pakistan en Afrika (zoals het vernietigen van de Libische staat in 2011….)… Daarnaast moeten de geheime diensten hun werk doen als ze een terrorist in het vizier hebben, i.p.v. deze zijn/haar gang te laten gaan…..

Straks herdenken we weer de doden van de Tweede Wereldoorlog, waarvoor Bayer een bijdrage leverde in het experimenteren met medicijnen op concentratiekampgevangenen (die als proefdier werden gebruikt…)…. Zoals je hierboven ten overvloede nog eens kon lezen, is Bayer nog steeds bezig met haar vernietigend werk…..

Eén lichtpunt: Bayer heeft het Spaans benauwd daar Monsanto in de VS nu al voor de derde keer wordt vervolgd voor het vergiftigen van mensen met Roundup, waarin de werkzame stof bestaat uit glyfosaat….. Het gaat in de VS, zoals je weet, niet om misselijke bedragen als de rechter een bedrijf schuldig acht…. De aandeelhouders van m.n. Bayer zijn als de dood en hebben hun houding t.a.v. de fusie bijgesteld, sinds het samengaan van Bayer en Monsanto is er 35 miljard dollar aan marktwaarde in rook opgegaan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (benieuwd of het koningshuis aandelen Bayer heeft, het zou me in het geheel niet verbazen, immers de oude nazi-prins Bernard kon het altijd goed vinden met foute Duitse bedrijven, zoals IG Farben…)

GroenLinks wil niet dat Nederland het G5 netwerk van Huawei koopt, een soap met hilarisch domme uitlatingen

Geen nieuws in de kop, immers eerder liet van Ojik al weten dat GL tegen de aankoop is van het het G5 netwerk van het Chinese bedrijf Huawei en daarvoor een motie indiende (hielenlikkend in de zucht naar regeringsverantwoordelijkheid…..).

Vanmorgen in het ‘onvolprezen’ suffe programma ‘Spraakmakers’ op Radio1 en dan het onderdeel Standpunt NL de stelling: ‘Chinese bedrijven moeten uitgesloten worden bij de aanleg van het 5G-netwerk in ons land’. (er is maar één Chinees bedrijf dat dit levert en dat is zoals gezegd Huawei….) Aandacht voor de motie van GroenLinks, daar vanmiddag over deze motie wordt gestemd in de Kamer. Volgens de redactie van Standpunt NL werd China niet met name genoemd door GL. Als de redactie had opgelet en wat voorwerk had gedaan, had men geweten dat van Ojik China eerder wel degelijk met name noemde, niet alleen dat hij noemde zelfs het bedrijf Huawei….* (ach ja, Radio1….)

Een volkomen belachelijke motie, daar echte deskundigen allang hebben gesteld dat je middels dit netwerk niet kan spioneren dan wel saboteren…….. Het is dan ook meer dan duidelijk dat GL alle leugens van de Trump administratie over China (en Rusland) gelooft, de VS dat NB zelf dit netwerk wil leveren aan de EU lidstaten en landen buiten de EU….. Het is als met het Nord Stream 2 (NS2) project, waar de VS Duitsland zelfs heeft gedreigd met sancties als dit project wordt afgemaakt, puur en alleen omdat de VS een afzetmarkt nodig heeft voor haar zwaar gesubsidieerde schaliegas……..

Onbegrijpelijk als je de gasten in de studio en de meeste inbellers hoorde, zonder enig kennis van zaken werd gesteld dat China ons zal bespioneren en saboteren als we het G5 netwerk van Chinese makelij kopen. Het G4 netwerk werd overigens ook door een Chinees bedrijf geleverd en als met het G5 netwerk kon en kan China ons niet bespioneren en saboteren middels dat netwerk…….

Als China ons wel zou willen bespioneren, hebben ze het G4 of G5 netwerk niet nodig, genoeg kundige Chinese hackers die de computer infrastructuur (veelal zo lek als een mandje) op grote afstand in de EU binnen kunnen dringen en zo kunnen spioneren, zoals ze eerder deden met de blauwdruk van de JSF, die ze konden downloaden via de wijdopen staande computers van het Pentagon.

Over spionage gesproken: alsof de VS en de EU lidstaten zich daar niet schuldig aan maken…… Sterker nog: terwijl men weet dat de VS via o.a. Microsoft zelfs haar bondgenoten bespioneert, doet men daar niets tegen, terwijl de kennis door die spionage, zoals bedrijfsgeheimen worden doorgespeeld aan VS bedrijven, waar deze bedrijven zelfs bedrijven in de EU overnemen (terwijl ze zogenaamd niets weten over de verkregen bedrijfsgeheimen, een zaak die is te vergelijken in handel met voorkennis, waarmee grote winsten worden behaald op de beurs…).

AIVD topgraaier Dick Schoof liet nog eens zien een enorm leeghoofd te zijn door te stellen dat China ons zal bespioneren als ‘een Chinees bedrijf’ het G5 netwerk zal leveren…… (uiteraard is deze lobbyist van het militair-industrieel complex en de NAVO, ook lobbyist voor EU bedrijven die in de toekomst een evengoed G5 netwerk zullen kunnen leveren….)

GroenLinks heeft geen probleem om met de VVD te regeren, dat heeft deze partij van volksverlakkers ook met deze motie weer duidelijk gemaakt…….

* Zie: ‘Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Zie ook:

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

Grapperhaus (CDA minister) zou waarschuwing AIVD over G5 netwerk naast zich neer hebben gelegd: Kees Verhoeven (D66) pissig

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

EU resolutie door de VS opgesteld is aangenomen: Rusland en China zijn vijanden

Koen Bender (Mercurius Vermogensbeheer) zwets uit de nek over Chinees 5G netwerk en zonnepanelen….

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan die hieronder vermeld staan)

Russiagate gelovigen krijgen nieuwe klap: WikiLeaks kreeg de DNC mails van een klokkenluider, niet van Rusland…..‘ 

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

EU resolutie door de VS opgesteld is aangenomen: Rusland en China zijn vijanden

Koen Bender (Mercurius Vermogensbeheer) zwets uit de nek over Chinees 5G netwerk en zonnepanelen….

Voor meer berichten over het G5 netwerk, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Zag tot mijn ‘ontsteltenis’ dat ik in de kop de naam Huawei vergeten ben, herstelt op…. 1 november 2019…..

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Nee, ik heb gisteren het verkiezingsdebat niet gezien, daar ik dan zeker weet dat ik vervolgens niet kan slapen, vanwege de woede over uitspraken die worden gedaan door het hypocriete zootje van de grootste partijen (en enkele kleine partijen).

Vanmorgen bij BNR rond 8.10 u. hoorde ik een stukje van het debat terug: Jesse Klaver, de jessias van GroenLinks, in gesprek met Rob Jetten van D66. Klaver liet weten uit te kijken naar samenwerking met D66, een ‘progressieve samenwerking’ aldus Klaver……

Je gaat je dan echt afvragen of je al jaren in het land van ooit te hebben geleefd en de werkelijkheid uit het oog bent verloren….. Immers is D66 dan ook groen en links?? Ondanks dat dit kabinet het groenste kabinet ooit wordt genoemd (in het land van de blinden is zelfs een eenoog met 10% zicht koning…), staat dit kabinet en daarmee coalitiepartner D66 voor:

  • uitbreiding van megastallen en zelfs gigastallen (ten koste van de volksgezondheid, het milieu en het klimaat)
  • een uitbreiding van de maximumsnelheid (waar deze verhoging een onevenredig verhoogde uitstoot oplevert, ‘goed’ voor de opwarming van de aarde en slecht voor de luchtkwaliteit, waar alleen in Nederland jaarlijks al 18.000 mensen vroegtijdig overlijden na een akelig ziekbed… Bovendien loopt een groot aantal kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot) 
  • het laten doordraaien van de nieuwe kolencentrales tot 2030 (met miljarden subsidie aan belastinggeld van jou en mij voor de biomassa bijstook van hele bossen uit de VS, al vuil door bewerking en transport, terwijl de verbranding van hout in die centrales een nog slechtere uitstoot zou geven dan steenkool alleen…..)
  • het niet landelijk verplichten van milieuzones in steden 
  • het achterblijven van fietspad onderhoud en het belachelijke stoplichtsysteem waardoor fietsers en voetgangers extra lang in de giftige dampen van optrekkende auto’s en vrachtwagens staan (overigens onderneemt ook GL daar geen actie tegen…)
  • het steunen van nog meer asfalt, i.p.v. het openbaar vervoer te stimuleren en gratis te maken, zodat het OV werkelijk een alternatief voor de auto wordt
  • het toestaan van bedrijvenlobby in de politiek, ja zelfs bij klimaatvraagstukken…. Zo zaten er ook lobbyisten van de oliemaffia aan bij de klimaattafels, zoals bij de klimaattop in Parijs, ofwel de dood in de pot…..

Uiteraard zijn er (meer) overeenkomsten tussen D66 en GL, zo is de laatste partij veel minder groen dan je zou denken, op provinciaal- en lokaalgebied stemt GL niet zelden mee met initiatieven die bijvoorbeeld de luchtkwaliteit geen goed doen (om het maar voorzichtig te stellen, zie bijvoorbeeld de stadsring van Den Haag…)

Ook op onderwijs is GL het vaak eens met D66 (de onderwijspartij… ha! ha!), neem het meer dan schunnige (a)sociale leenstelsel, ook daar stemde GL mee in, gevolg: jongeren uit de grote onderlaag zijn aanzienlijk minder aan een studie begonnen, ofwel ook op onderwijs is de klassenmaatschappij terug van weggeweest…..

Kortom: ben je echt groen, links en tegen klassenmaatschappij 2.0 (hoewel je automatisch links bent, als je je verzet tegen de klassenmaatschappij), stem dan vooral niet op GroenLinks of D66!! (en zegt het voort!)

Zie ook:

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……‘ en in het verlengde van dit bericht: ”Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘ en: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ plus: ‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!