EU wil medezeggenschap burgers de nek omdraaien, terwijl Macron schreeuwt om meer macht voor de EU…. Plus bekend nieuws over glyfosaat!

Middels
software die aangeduid wordt als OpenECI kunnen organisaties als
SumOfUs op een simpele manier petities indienen bij het EU parlement,
zoals vorig jaar de anti-glyfosaat petitie die door meer dan één miljoen EU burgers werd getekend*. Glyfosaat is een
kankerverwekkend middel dat in bestrijdingsmiddel Roundup wordt verwerkt. (zo nog ‘brekend nieuws’ daarover)

De EU
wil het European Citizens’ Initiative (ECI) veranderen, waardoor
petities indienen een welhaast tot een onmogelijke taak wordt gemaakt……

De
neoliberale ploert Macron, de huidige Franse president, schreef de EU burgers een paar dagen geleden een brief
waarin deze hufter stelt dat de EU meer macht moet krijgen, terwijl
hij in eigen land een desastreus beleid voert, een beleid dat er voor heeft gezorgd dat Frankrijk inmiddels bol staat
van de protesten…..  

Met het veranderen van het ECI zal de EU ook
machtiger worden, immers men behoeft dan geen rekening meer te houden
met de wens van verontruste burgers….. Hetzelfde geldt voor het vrijhandelsverdrag
CETA dat door de EU met Canada werd gesloten, daarmee gaan bedrijven voor
op de burgers van afzonderlijke EU landen, daar verboden van afzonderlijke EU landen op producten uit Canada, teniet worden gedaan, dit via een geheime rechtbank (ISDS)…… 

Deze geheime rechtbanken voeren zaken tegen landen die producten uit Canada verbieden (bijvoorbeeld op grond van een gevaar voor de volksgezondheid) en die verboden zullen met die rechtszaken voor 99% teniet worden gedaan……. (wellicht zijn er al rechtszaken gevoerd, maar door het geheime karakter horen we daar niets over….. Echter voor deze gang van zaken zijn meer dan voldoende bewijzen uit andere identieke vrijhandelsverdragen )

Het
wordt steeds duidelijker dat de EU burgers meer en meer worden gepakt door de EU, de hoogste tijd dat we terug gaan naar een EEG
2.0, waarmee de soevereiniteit van landen gewaarborgd blijft….. 
Weg met de EU!!

Het voorgaande zal zoals je begrijpt niet snel gebeuren, lees en teken daarom ajb de petitie van SumOfUs en geeft het door! (we hebben minder dan 2 weken de tijd om te tekenen…..)

Zojuist in het WDR nieuws van 13.00 u. het bericht dat de Europese rechter de EFSA, de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid, de opdracht heeft gegeven alle gegevens over glyfosaat vrij te geven, dat weigerde deze autoriteit die voor de EU burgers zou moeten werken…….. Hoe is het in godsnaam mogelijk??!!! 

Vergeet niet dat de enorme lobby van Bayer (nu ook eigenaar van Monsanto en daarmee van Roundup, met het werkzame bestanddeel glyfosaat) de EU politici bestookt met leugenachtige rapporten dat glyfosaat geen kwaad kan voor de volksgezondheid….. In werkelijkheid stapelen de verschillende soorten gif zich in je lichaam, soorten gif die afzonderlijk zogenaamd geen gevaar vormen voor de volksgezondheid, die echter zeker in totaliteit wel degelijk een ernstig gevaar vormen voor de volksgezondheid…… (al is glyfosaat, zoals eerder opgemerkt, op zichzelf al kankerverwekkend…..)

EFSA beriep zich op de bescherming van bedrijfsgeheimen, terwijl zoals gezegd deze autoriteit de gezondheid van EU burgers moet bewaken……. Ongelofelijk! 

Nogmaals: hoe kan een autoriteit die de volksgezondheid wat betreft voedselinname en de consumptie van dranken moet bewaken, gegevens over levensgevaarlijk gif voor diezelfde volksgezondheid achterhouden…??!!! Laat je niet langer belazeren door de EU en de grote bedrijven >> teken ajb!

 SIGN THE PETITION 

One
little reform. One huge, dangerous mistake.


Stop
the EU from voting our people power away!

It
should be easy for citizens like you and me to have a say in what the
EU decides. But this very second, 
our
power to participate is under threat.

The
European Parliament is about to vote on changes to the European
Citizens’ Initiative (ECI), the only tool that lets citizens have a
direct and formal say in EU decision-making.

As
part of our 2017 citizens’ initiative to ban the toxic weedkiller
glyphosate, our partners designed software (called OpenECI) to
simplify the impenetrable ECI process. 
Over
a million people — including thousands of SumOfUs members like you
— used it to push the EU to pass groundbreaking new food safety
laws
.
But now, the European Parliament wants to make that software illegal.

The
vote’s in less than two weeks, and as it stands, 
we’re
in danger of losing a valuable weapon in our arsenal against
corporate power.
 But
if enough of us band together now, we could stop this destructive
reform in its tracks.

Sign
here to stop the EU Parliament from voting away our democracy!

For
a citizen’s initiative to be so much as glanced at by the EU, it
needs one million or more supporters — but for years, the EU’s
convoluted system for the ECI made it near-impossible for a proposal
to gain traction.

Our
partners’ software changed that,
 making
it easier for any eligible citizen to participate. Thanks to the
streamlined process, our anti-glyphosate initiative was the first
successful ECI since 2012.

And
guess what? 
Just
last month, as a direct result of that initiative, the EU passed food
law reforms that will soon lead to far more corporate
transparency
about
the chemicals and pesticides that wind up on our plates.

We
can’t just stand by and let the European Parliament put up more
barriers to our people power.
 We’ve
got to speak up loud to ensure this important tool doesn’t get
voted away, so that we can continue to push for more corporate
accountability, fewer pesticides and a truly democratic EU. Will you
join us?

Tell
EU Parliament members that if they support the ECI changes, you won’t
support them!

David
Norton, SumOfUs.org

 SIGN THE PETITION 

===============================

* Lullig genoeg heeft de EU besloten deze letterlijke kankerzooi nog 5 jaar toe te staan in de landbouw….. Zelfs EU ‘GroenLinks’ grofgraaier Eickhout tekende daarvoor….. Vergeet dit niet als je van plan bent op GL te stemmen de komende 2 verkiezingen! Voor meer schoftenstreken van GL klik op het label GroenLinks, of in dit geval op Bas Eickhout, direct onder dit bericht. Na een aantal berichten volgt het laatst getoonde telkens weer, dan even opnieuw op het gekozen label klikken onder het laatst gelezen bericht, enz. enz.

Voor meer berichten over glyfosaat, Roundup, Monsanto, Bayer of ISDS, geldt hetzelfde als hier direct boven gesteld over het label Bas Eickhout.

Glyfosaat, kankerverwekkend gif in Roundup, gevonden in bijna alle bier en wijn

Het is
al lang bekend dat het kankerverwekkende glyfosaat in heel veel
landbouwproducten, vlees en zuivel wordt teruggevonden, een studie in
de VS heeft nu aangetoond (en daar kon je op wachten) dat dit
kankerverwekkende gif ook terug wordt gevonden in bijna alle merken
bier en wijn…….

Zoals in
de EU hebben bedrijven als Monsanto (nu van gifmenger Bayer) een
uiterst machtige lobby, die het keer op keer voor elkaar krijgt dat
de bevolking gewoon mag worden vergiftigd met glyfosaat, waarbij deze
doodsindustrie en haar lobbyisten (zelfs politici!) keer op keer het
gore lef hebben te stellen dat de hoeveelheden gif geen schade
aanrichten aan de volksgezondheid……

Wat deze
moordenaars (want daar gaat het in feite om, doelbewust mensen
vergiftigen) er nooit bij vertellen is dat de consument via andere
wegen ook andere soorten gif binnenkrijgt, waar al deze volgens deze
lobbyisten en bedrijven ‘niet gevaarlijke hoeveelheden gif’ zich stapelen in het
menselijk lichaam …….

Al deze
soorten gif (diverse soorten gif op verschillende levensmiddelen als groente en fruit), inclusief die je buiten binnenkrijgt door de uitstoot van
auto’s, schepen, vliegtuigen en industrie, plus die je in huis binnenkrijgt uit diverse bronnen, zoals die uit elektrische apparaten, stapelen zich zoals gezegd in je lichaam en kunnen niet alleen kanker
veroorzaken, maar bijvoorbeeld ook het immuunsysteem aantasten…..
Het zal me niet verbazen als men de komende jaren ontdekt, dat al
deze stoffen ook schade aanrichten in de hersenen en daardoor
psychische aandoeningen veroorzaken……

Ondanks de vele rapporten over het gevaar van glyfosaat, besloot de EU vorig jaar dat deze kankerverwekkende troep nog 5 jaar lang gebruikt mag worden in de landbouw en daar was EU grofgraaier van ‘GroenLinks’ (ha! ha! ha!) Bas Eickhout het mee eens…….Je kan er dan ook donder op zeggen dat ook bier en wijn uit de EU glyfosaat bevat….. 

Moet je nagaan, schreef ik niet eens over de grote insectensterfte >> het aantal insecten is sinds de 70er jaren van de vorige eeuw met twee derde afgenomen, ‘toevallig’ loopt dit gelijk op met de introductie van Roundup……. (en je weet het: zonder insecten kan ook de mens het vergeten!) 

Denk daaraan als je in maart en mei in het stemhok staat: GroenLinks, VVD, CDA, PvdA, D66, ChristenUnie en SGP waren voor de verlenging van de vergunning voor het gebruik van glyfosaat (en zijn dus allen lobbyisten van de grote gifmengers zoals Bayer…..)

Het
volgende bericht werd geschreven door Elias Marat en werd eerder
gepubliceerd op The Mind Unleashed en door mij overgenomen van Anti-Media:

Toxic
Weed Killer Found in Almost All Beer and Wine Brands (Including
Organic)

February
26, 2019 at 9:40 pm

Written
by 
Elias
Marat

(TMU) —
Most of the food that we eat makes a long and tortuous journey to our
tables, often over great distances or from unknown origins.

Whether
it’s factory-farmed eggs, processed chicken, fresh fruit from the
west coast, seafood from the east coast, or a glass of wine or
ice-cold beer, we often assume that what we’re eating is generally
healthy or at least won’t harm us if enjoyed in moderation.

However,
new
report
 by
public-interest watchdog group U.S. PIRG has revealed that most of
the top beers and wines in the United States are contaminated with
glyphosate, the main ingredient in Monsanto’s weed killer, Roundup.

Roundup
is a controversial herbicide that has been linked to cancer and other
health problems in studies by the World Health Organization and the
State of California, among others. In recent years, 
thousands
of people
 have
blamed Monsanto for being a key contributor to their cancer, leading
to calls across the world for the weed-killer to be banned.

The
advocacy group tested five wines and fifteen beers. The beer brands
tested included top-sellers Budweiser, Coors, Miller Lite, Sam Adams,
Samuel Smith Organic, and New Belgium. The wine brands tested
included Beringer, Barefoot and Sutter Home.

Out
of the 20 brands tested, glyphosate was found in 19 of them –
including in 3 out of 4 organic beers and wines.

Among
the beverages with the highest concentration of glyphosate was 2018
Sutter Home Merlot at 51.4 parts per billion (pbb) and Tsingtao, a
beer from China, with 49.7 pbb – a rather high level when compared
with the U.S. beer with the largest amount, which was Coors Light at
31.1 pbb.

Organic
beverages like 2016 Inkarri Malbec lagged behind at 5.3 pbb while
2017 Samuel Smith Lager had 5.7 pbb.

In
a statement, organic winery Frey Vineyards noted that while it
refrains from the use of both herbicides and pesticides, 
glyphosate
in trace amounts is now found in rainwater because of its application
to conventionally farmed agricultural land. Glyphosate in trace
amounts can be found in many food products across the United States.
We urge consumers to speak up to ban all use of glyphosate.”


Peak
Organic IPA was the sole adult beverage that had no trace of the
likely carcinogen.

The
group warned that while the level of contamination isn’t
necessarily deadly, the discovery raises potential health concerns.

The
report noted:

The
levels of glyphosate we found are not necessarily dangerous, but are
still concerning given the potential health risks. What is surprising
is that glyphosate found its way into almost every type of beer and
wine tested, including organic products. That indicates that
consumers who want to avoid glyphosate, due to its probably health
effects, would have a difficult time doing so. Considering the
ubiquity of glyphosate found in many foods tested by other scientists
and groups, and the amount of glyphosate sprayed throughout the
country, people are constantly exposed to glyphosate.”

While
industry representatives have sought to minimize the report in media
statements to 
USA
Today
,
PIRG stressed that it remains important for consumers to understand
the potential danger of imbibing pesticides on a regular basis.

Kara
Cook-Schultz of the U.S. PIRG Education Fund, who also authored the
study, noted:

No
matter the efforts of brewers and vintners, we found that it is
incredibly difficult to avoid the troubling reality that consumers
will likely drink glyphosate at every happy hour and backyard
barbecue around the country.”

The
U.S. Environmental Protection Agency (EPA), for its part, has
fiercely defended the use of glyphosates, telling 
USA
Today
 in
an email that it 
found
no meaningful risks to human health, including infants and children,
when the product is used according to the pesticide label,” 
and
that it has concluded at this stage that the herbicide is 
not
likely to be carcinogenic”
 to
humans.

The
EPA’s conclusion is sharply at odds with that reached by the World
Health Organization, which 
found
glyphosate to be a probable carcinogen
 in
2015 – a conclusion that the State of California 
concurred with
in 2017. Monsanto has tried to appeal the case paving the way for its
legal liability, along with parent company 
Bayer,
in thousands of lawsuits where consumers and farmers have blamed
Roundup for their incurable cancer.

In
October, the first court trial over Roundup’s link to cancer ended
with a victory for groundskeeper DeWayne Johnson, who was diagnosed
with terminal cancer at the age of 42 due to the herbicide. Now 46,
Johnson will be paid $78 million, but 
may
not live long enough
 to
receive the money.

And
starting Monday, a jury in San Francisco federal court began
the 
first
federal case
 on
Roundup’s links to a 70-year-old man’s cancer, which may pave the
way for hundreds of similar cases. On its first day, 
the
judge threatened
 to
“shut down” any discussion of Monsanto’s long track-record of
pressuring government regulators and manipulating cancer research.

Critics
have long accused Monsanto of using its wealth and power to force
regulators to declare glyphosate safe, including through 
outright
collusion
 with
EPA officials who killed past investigations by the agency.

Nevertheless,
PIRG hopes that their study will help inform consumers about what’s
at stake in the federal trial – and what goes into their bodies.
The group has called for the ubiquitous herbicide to be 
banned until
it can be proven safe, and for consumers to opt for organic products
whenever possible due to the significantly lower amounts of
glyphosate found in them.

Cook-Schultz
commented:

With
a federal court looking at the connection between Roundup and cancer
today, we believe this is the perfect time to shine a spotlight on
glyphosate … This chemical could prove a true risk to so many
Americans’ health, and they should know that it is everywhere –
including in many of their favorite drinks.”

By Elias
Marat
 /
Republished with permission / 
The
Mind Unleashed
 / Report
a typo

======================================

De afkorting ‘PIRG’, gebruikt in het artikel van Marat, ook direct onder dit bericht te vinden als label, staat voor: ‘Public Interest Research Group’ en werd in 1971 opgericht door Ralph Nader.

* Zie: ‘Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU): het is nodig dat glyfosaat nog 5 jaar gebruikt mag worden……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook:

Monsanto, naamsverandering in Bayer om misdaden te verdoezelen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tweejarig onderzoek toont aan dat regen in Argentinië tot 100% glyfosaat bevat, Monsanto weigert ieder commentaar…….

Monsanto’s kankerverwekkende glyfosaat aangetroffen in ontbijtproducten voor kinderen…….

Greenpeace vraagt Australische regering de verkoop van Roundup aan banden te leggen, nadat een VS rechter oordeelde dat het gif kankerverwekkend is…..

Monsanto wordt eindelijk vervolgd voor de verkoop van kankerverwekkend glyfosaat
Bayer/Monsanto: de vergiftiging van de aarde. Hoe kunnen fabrikanten van pesticiden en transgene zaden nog rustig slapen…..???

Obama, ‘kampioen natuur en milieu’ tekent lobbydocument Monsanto……..

Glyfosaat, een kankerverwekkend gif, nu ook gevonden in honing en graan……..

Voedselfraude in de VS >> als het aan de EU ligt binnenkort ook in onze supermarkten……

Bayer oefent druk uit op Nederland voor nieuw ‘bijengif…….’

TTIP: wat ons te wachten staat >> verboden labeling van o.a. genetisch gemanipuleerde voeding……

Van Dam (PvdA staatssecretaris), Monsanto lobbyist….. EU tekent waarschijnlijk voor nog 7 jaar lang vergiftiging mens en dier met glyfosaat………

Monsanto ‘liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor wereldvoedselprobleem……

Monsanto en EPA hebben samen Roundup veilig verklaart >> Alweer een ‘samenzweringstheorie’ verheven tot waarheid

Timmermans’ Europese Commissie dreigt in strijd met de regels het kankerverwekkend glyfosaat, opnieuw toe te laten op de EU markt………….

EU: verbiedt het uiterst gevaarlijke glyfosaat voorgoed!‘ (Helaas, te vroeg gejuicht…)

Glyfosaat, de leugens van Monsanto over dit kankerverwekkend gif……….

Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………

EPA tegenstrijdig over glyfosaat >> EU ‘politici’ laten als ware lobbyisten van o.a. gifmenger Monsanto het kankerverwekkende Roundup nog eens 5 jaar op ons los….

Corruptie: Europese Commissie maakt gemene zaak met Monsanto (over toestaan glyfosaat!‘)

Monsanto heeft moeite zich in Armenië te vestigen door de bemoeienis van System of a Down voorman!

Vietnam eist genoegdoening voor gebruik Agent Orange door VS in Vietnam oorlog

Zie daarnaast ook: Verbied gebruik glyfosaat tot er bewijzen zijn (De Standaard): http://www.standaard.be/cnt/dmf20170426_02852617 en Monsanto koopt wetenschap die de onschuld van glyfosaat bewijst:

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2017/03/27/monsanto-koopt-wetenschap-die-de-onschuld-van-glyfosaat-bewijst.

Voor (nog) meer berichten over glyfosaat en Roundup (het gif van Monsanto waarin vooral veel glyfosaat is te vinden), klik op de betreffende labels die je direct onder dit bericht terug kan vinden. Let wel: na een aantal berichten wordt het laatst getoonde telkens herhaald, dan even opnieuw op het betreffende label klikken onder dat laatst gelezen bericht, enz. enz.

Venezuela >> de media willen het socialisme definitief de nek omdraaien

Socialisme
begint de laatste jaren wat hipper te worden, als ik het hieronder
opgenomen artikel van Alan MacLeod op Fair moet geloven en weet je
wat: het zou best kunnen kloppen, vandaar misschien de belangstelling
voor de jessias van ‘GroenLinks’ Klaver…… Jammer dat die jonge
mensen dan niet zien dat ze een reuzen oor aangenaaid krijgen door
deze valse ‘linkse’ profeet, een ‘profeet’ van een partij die allesbehalve links is
en zich net zo hard laat meeslepen door de de leugens van de CIA en de reguliere massamedia
….. 

‘GroenLinks’ een partij die maar al te vaak instemt met maatregelen die een linkse en groene partij tegen de borst zouden moeten stuiten, zo staat deze partij achter het schunnige ‘sociale’ leenstelsel t.b.v. studenten…… Sterker nog: op provinciaal en lokaal gebied draait GL gewoon mee als onderdeel van het Nederlandse compromis baggerbestuur…..

Eén
ding is zeker: de reguliere westerse massamedia moeten niets van
links hebben, simpelweg daar hun bazen niets op hebben met links en
de bestaande neoliberale status quo gehandhaafd willen zien, waar ze zelfs de illegale oorlogen van de VS gesteund willen zien, niet in de laatste plaats daar men aandelen heeft in de wapenindustrie….. Wat
mooier als je tegen links bestuur bent dan als massamedia een cadeau als Venezuela door de VS in de
schoot geworpen te krijgen, Venezuela het door een economische oorlog van de VS
aan de grond geraakte land…. 

Met superlatieven spreekt men in die
media over de desastreuze economische politiek van het Maduro bewind,
alsof er nooit een economische oorlog heeft plaatsgevonden tegen
Venezuela, wat zeg ik, een oorlog die nog steeds plaatsvindt (nu met sancties
die zelfs door de EU zijn opgelegd…), terwijl zich een door de VS
opgezette opstand en staatsgreep voltrekt in dat land……

De BBC
liet zelfs een correspondent verklaren wat er op de straten in
Venezuela gebeurde, terwijl deze knurft in Miami zat….* (je
gelooft je oren niet….)

In het
hieronder opgenomen artikel van Alan MacLeod, gepubliceerd op Fair, een fiks aantal
voorbeelden van de bevooroordeelde en fake news (nepnieuws)
verspreidende reguliere massamedia in de VS (leugens en andere
desinformatie die overigens in de hele westerse massamedia terug zijn
te vinden):

FEBRUARY
8, 2019

Venezuela’:
Media’s One-Word Rebuttal to the Threat of Socialism

ALAN
MACLEOD

Collage of Venezuela and Socialism Headlines

Socialism—whatever
that means—is in vogue right now. A recent 
Gallup poll
(
8/13/18)
found that a majority of millennials view socialism favorably,
preferring it to capitalism. Democratic socialist Bernie Sanders is
the 
most
popular
 politician
in the United States, while new leftist Rep. Alexandria
Ocasio-Cortez’s (AOC) policies of higher taxes on the wealthy, free
healthcare and public college tuition are highly popular—even among
Republican voters (
FAIR.org, 1/23/19).

Alarmed
by the growing threat of progressive policies at home, the
establishment has found a one-word weapon to deploy against the
rising tide: Venezuela. The trick is to attack any political figure
or movement even remotely on the left by claiming they wish to turn
the country into a “socialist wasteland” (
Fox
News
, 2/2/19)
run by a corrupt dictatorship, leaving its people hungry and
devastated.

Leading
the charge have been 
Fox
News
 and
other conservative outlets. One 
Fox opinion
piece (
1/25/19)
claimed that Americans should be “absolutely disgusted” by the
“fraud” of Bernie Sanders and Democrats like Alexandria
Ocasio-Cortez, Elizabeth Warren and Cory Booker, as they “continue
to promote a system that is causing mass starvation and the collapse
of a country,” warning that is exactly what their failed socialist
policies would bring to the US. (Back in the real world, while
Sanders and Ocasio-Cortez identify as socialists, Warren is a
self-described 
capitalist,
and Booker is noted for his ties to Wall Street, whose support for
his presidential bid he has reportedly been 
soliciting.)
A second 
Fox
News
article
(
1/27/19)
continues in the same vein, warning that, “At the heart of
Venezuela’s collapse is a laundry list of socialist policies that
have decimated its economy.”

In
an article entitled “Bernie Sanders, Jeremy Corbyn and the Starving
Children of Venezuela,” the 
Washington
Examiner 
(6/15/17)
warned its readers to “beware the socialist utopia,” describing
it as a dystopia where children go hungry thanks to socialism.
The 
Wall
Street Journal
 (1/28/19)
recently condemned Sanders for his support of a “dictator,”
despite the fact Bernie has 
strongly
criticized
 Venezuelan
President Nicolás Maduro, and dismissed Maduro’s predecessor, Hugo
Chavez, as a “dead Communist dictator” (
Reuters, 6/1/16).

More
supposedly centrist publications have continued this line of attack.
The 
New
York Times

Bret Stephens (
1/25/19)
argued: “Venezuela is a socialist catastrophe. In the age of AOC,
the lesson must be learned again”—namely, that “socialism never
works,” as “20 years of socialism” has led to “the ruin of a
nation.” The 
Miami
Herald
 (2/1/19)
cast shame on Sanders and AOC for arguing for socialism in the face
of such overwhelming evidence against it, describing the left’s
refusal to back self-appointed president Juan Guaidó, someone
whom 
less
than 20 percent
 of
Venezuelans had even heard of, let alone voted for, as “morally
repugnant.”

This
useful weapon to be used against the left can only be sustained by
withholding a great number of key facts—chief among them, the US
role in Venezuela’s devastation. US sanctions, according to the
Venezuelan opposition’s economics czar, are responsible for a
halving of the country’s oil output (
FAIR.org,12/17/18).
The UN Human Rights Council has 
formally
condemned
 the
US and discussed reparations to be paid, with one UN special
rapporteur describing Trump’s sanctions as a possible “crime
against humanity” (London 
Independent1/26/19).
This has not been reported by any the 
New
York Times
Washington
Post
CNN or
any other national US “resistance” news outlet, which have been
only too quick to support Trump’s regime change plans
(
FAIR.org1/25/19).

Likewise,
the local US-backed opposition’s role in the economic crisis is
barely mentioned. The opposition, which controls much of the
country’s food supply, has 
officially
accepted responsibility
 for
conducting an “economic war” by withholding food and other key
goods.

For
example, the monolithic Empresas Polar
 controls
the majority
 of
the flour production and distribution crucial for
making 
arepa cornbread,
Venezuela’s staple food. Polar’s chair is Leopoldo Lopez,
national coordinator of Juan Guaidó’s Popular Will party, while
its president is Lorenzo Mendoza, who considered running for
president against Maduro in the 2018 elections that caused
pandemonium in the media (
FAIR.org5/23/18).

Conspicuously,
it’s the products that Polar has a near-monopoly in that are often
in 
shortest
supply
.
This is hardly a secret, but never mentioned in the copious stories
(
CNN5/14/14Bloomberg3/16/17Washington
Post
5/22/17NPR4/7/17)
focusing on bread lines in the country.

Also
rarely commented on was the fact that 
multiple international
election 
observer missions declared the
2018 elections free and fair, and that Venezuelan government spending
as a proportion of GDP (often considered a barometer of socialism) is
actually lower than the US’s, and far lower than most of
Europe’s,
according to
the conservative Heritage Foundation.

Regardless
of these bothersome facts, the media has continued to present
Venezuela’s supposedly socialist dictatorship as solely responsible
for its crisis as a warning to any progressives who get the wrong
idea. So useful is this tool that it is being used to attack
progressive movements around the world. The 
Daily
Express
 (2/3/19)
and 
Daily
Mail
 (2/3/19)
condemned UK Labour Party leader Jeremy Corbyn for his “defense”
of a “dictator,” while the 
Daily
Telegraph
 (2/3/19)
warned that the catastrophe of Venezuela is Labour’s blueprint for
Britain. Meanwhile, the Greek leftist party Syriza’s support for
Maduro (the official position of 
three-quarters of
UN member states) was condemned as “shameful”
(London 
Independent1/29/19).

Venezuela”
is also used as a one-word response to shut down debate and counter
any progressive idea or thought. While the panel on 
ABC’s The
View
 (7/23/18)
discussed progressive legislation like Medicare for All and
immigration reform, conservative regular Meghan McCain responding by
invoking Venezuela: “They’re starving to death” she explained,
leaving the other panelists bemused.

President
Trump has also used it. In response to criticism from Senator
Elizabeth Warren over his “Pocahontas” jibe, he replied that she
would “make our country into Venezuela” (
Reuters, 10/15/18).

The
weapon’s effectiveness can only be sustained through a media in
lockstep with the government’s regime-change goals. That the media
is fixated on the travails of a relatively small and unimportant
country in America’s “backyard,” and that the picture of
Venezuela is so shallow, is not a mistake. Rather, the simplistic
narrative of a socialist dictatorship starving its own people
provides great utility as a weapon for the establishment to beat back
the domestic “threat” of socialism, by associating movements and
figures such as Bernie Sanders, Alexandria Ocasio-Cortez and Jeremy
Corbyn with an evil caricature they have carefully crafted.

* Zie: BBC World Service radio >> fake news and other lies about Venezuela‘ (bericht van dit blog)

Zie ook:

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Venezuela: Abrams vindt een meerderheid in de VN Veiligheidsraad genoeg voor een gedwongen regeringswisseling



Venezuela: 4 belangrijke zaken aangaande humanitaire hulp waarover de reguliere media niet berichten

Trump en Bolton bedreigen openlijk de familie van Venezolaanse militairen

Venezuela: VS bedrijf dat wapens smokkelde is gelinkt aan CIA ‘Black Site’ centra

Congreslid Ilhan Omar fileert het monster Elliot Abrams, de speciale gezant van de VS voor Venezuela

Joel Voordewind (CU 2de Kamer) bakt de ‘Venezolaanse vluchtelingencrisis’ op Curaçao wel erg bruin en van Ojik (GL 2de Kamer) schiet een Venezolaanse bok

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Venezuela zou humanitaire hulp weigeren, het echte verhaal ziet er ‘iets anders’ uit

Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

Venezuela >> VS economische oorlogsvoering met gebruikmaking van o.a. IMF en Wereldbank

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

(de opgeblazen oorlogshitser en oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat Hezbollah werkzaam is in Venezuela en daar een leger heeft dat gezien zijn woorden amper onder doet voor de gezamenlijke NAVO troepen… ha! ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs voor deze belachelijke beschuldiging…)

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela

VS coup tegen Maduro in volle gang……..

Antiwar Hero Medea Benjamin Disrupts Pompeo Speech on Venezuela

Venezuela’s Military Chief, Foreign Allies Back Maduro

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Vast Majority of Democrats Remain Silent or Support Coup in Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (zie ook de video in dat artikel!)

Rex Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Gistermorgen op BNR rond 8.08 u. ‘GroenLinks’ oplichter van Ojik. Het was voor hem weer eens tijd het nieuws te halen, zeker gezien de verkiezingen komende maart en mei.

Na een fiks portie hersengymnastiek, waarmee van Ojik vooral Trump bestudeerde was hij eruit: Huawei mag niet in aanmerking komen voor de aanleg van het G5 netwerk, niet dat hij ook maar iets van die technologie begrijpt, zo gaf hij NB zelf aan, maar het leek hem beter geen bedrijf in de armen te nemen dat onderhorig is aan de Chinese communistische partij……..

Nee, van Ojik moet er niet aan denken, de spionage die de Chinese overheid kan uitvoeren met dit netwerk…. uh oh nee, hij had geen verstand van dit smartphone netwerk…… ha! ha! ha! ha! ha! Of hij dan bewijzen had die zijn veronderstellingen kunnen onderbouwen…. Nee, dat kan van Ojik niet, zoals hij al evenmin een bewijs kan vinden dat China dit nu al doet via het G4 netwerk, want ja ook dat netwerk werd door de specialist op dit gebied, Huawei geïnstalleerd…….

Van Ojik heeft al helemaal geen verstand van computers, hacken en WikiLeaks*, anders zou hij weten dat men voor spionage desnoods op 10.000 km. afstand computers kan hacken en zo achter gevoelige informatie kan komen….. Nee, Ojik heeft de idee dat alle leugencampagnes van westerse politici en de westerse reguliere media tegen Rusland en China waar zijn en daar wil hij graag een graantje van meepikken…….

Een Europees bedrijf moet het G5 netwerk aanleggen aldus van Ojik, waar hij Nokia en Ericsson noemde als bedrijven die dit ook kunnen….. Volgens zeggen zou echter het G5 netwerk van Huawei veel beter werken, daar het bedrijf al geruime ervaring heeft met het uitleggen van dergelijke netwerken,

Lullig voor van Ojik, maar deskundigen stellen dat je via zo’n netwerk niet eens kan spioneren…. Ofwel, van Ojik, lid van GroenLinks, waarvan de eerdere PSP (Pacifistisch Socialistische Partij) deel uitmaakt, is een vervelende angstzaaier, die het prima vindt dat de spanningen wereldwijd verder oplopen, spanningen die zelfs kunnen uitmonden in een WOIII……

Beste bezoeker onthoudt het voorgaande als je later dit jaar in de stemhokjes staat en geeft het door, GroenLinks is verworden tot een ‘lichte neoliberale partij’, die de boel belazert waar je bijstaat….. Zie ook: ‘‘Sociaal leenstelsel’ rente aftrek: CDJA probeert op valse grond stemmen te winnen voor de komende verkiezingen‘ (GroenLinks staat ook pal voor het asociaal leenstelsel….)

* De Vault 7 en 8 documenten op WikiLeaks, met gelekte officiële VS overheidsdocumenten waarin wordt uitgelegd welke werkwijzen de VS geheime diensten gebruiken om te spioneren en zelfs hoe anderen daarvoor de schuld in de schoenen te schuiven……..

PS: van Ojik gebruikte het woord communistische partij zo vaak dat het bijna niet anders kan of hij gelooft werkelijk dat deze partij een communistische partij is en dat is het uiteraard niet, het is niet meer dan een onderdeel van de ‘verlichte dictatuur’ die China bestuurt. Als van Ojik bang is voor spionage kan hij beter  naar de VS wijzen, dat aantoonbaar zelfs landen bespioneert waarmee het goede banden onderhoudt, neem de smartphone van Merkel….. Bovendien heeft de VS toegang tot Google, Facebook en Twitter…….. Ondernemers met innovatieve vindingen kunnen dan ook beter oppassen met wat ze op de computer of in de cloud bewaren, voor ze het weten duikt zo’n vinding plotseling in de VS op…….

Zie ook:

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ (daar meer links naar berichten over Ollongren en haar belachelijke fantasieën)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

Grapperhaus (CDA minister) zou waarschuwing AIVD over G5 netwerk naast zich neer hebben gelegd: Kees Verhoeven (D66) pissig

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

5G netwerk: VS en NAVO lezen EU de les in Praag



GroenLionks wil niet dat Nederland het G5 netwerk koopt, een soap met hilarisch domme uitlatingen

EU resolutie door de VS opgesteld is aangenomen: Rusland en China zijn vijanden

Koen Bender (Mercurius Vermogensbeheer) zwets uit de nek over Chinees 5G netwerk en zonnepanelen….

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……

Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘ (en in het verlende van dit bericht: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ plus: ‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

‘Sociaal leenstelsel’ rente aftrek: CDJA probeert op valse grond stemmen te winnen voor de komende verkiezingen

Afgelopen dinsdag haalden de ‘jongeren’ van het CDA, het CDJA het nieuws op 2 manieren, hier de eerste die mij ter ore kwam: het CDJA wil dat de rente op het (a)sociale leenstelsel voor studenten aftrekbaar wordt gemaakt op de belasting aangifte….. ha! ha! ha! ha! ha!

Het CDJA geteisem durft niet te stellen dat het asociale leenstelsel geheel moet worden afgeschaft en dan komt men met deze fooi…… Door het asociaal leenstelsel gaan veel minder jongeren studeren en zoals je waarschijnlijk al begrepen had betreft het hier jongeren uit de grote arme onderlaag van onze maatschappij….. (het grote aantal buitenlandse studenten in ons land houdt de hoeveelheid studenten nog enigszins op peil) Het CDJA dient zich dan ook de ogen uit de kop te schamen dat men in aanloop van de Staten en EU verkiezingen studenten probeert te winnen voor het misdadige CDA…..

Het ergst is misschien wel het feit dat eerder werd beloofd dat de rente op studentenleningen niet zou worden verhoogd, echter die belofte werd onder Rutte 3 (met steun van het CDA) gebroken….. Ach ja, wat wil je met een kabinet dat voor een groot deel valse beloften doet, of zelfs keihard liegt over een groot aantal zaken….. >> zie: ‘Ingrid van Engelshoven (D66 minister Onderwijs) wil stop op maximaal leenbedrag studenten‘ en: ‘Rutte 3 met high five na algemene beschouwingen, een high five voor het belazeren van het Nederlandse volk

Nu wil het CDJA dat wel akkoord is met het asociale leenstelsel en de tegen de eerdere belofte in de renteregels niet te wijzigen, de (zoals gezegd: tegen de afspraak in) verhoogde rentes aftrekbaar maken……. Het is dan ook al lang duidelijk dat studenten uit welgestelde gezinnen de maximale hoeveelheid geld lenen en dit geld misbruiken voor andere zaken, zij zullen dan ook profiteren van een aftrekbare rente op die leningen…… (ofwel paps of mams profiteren daarvan)

Grote verantwoordelijke voor al deze ellende is D66, de neoliberale partij die stelt onderwijspartij te zijn en zegt te strijden voor gelijkheid in de maatschappij (ha! ha! ha! ha! ha!)…… Vergeet daarnaast in het stemhokje niet de smerige rol in deze van de VVD, het CDA (uiteraard), de PvdA, ChristenUnie, SGP en zelfs een partij als ‘GroenLinks’ (beter: AsgrauwRechts), dat vierkant achter het sociaal leenstelsel stond en staat……. (veel studenten zijn fan van jessias Klaver, maar let op studenten, je wordt door GroenLinks belazerd waar je bij staat, denk daaraan als je gaat stemmen!)

Met het sociaal leenstelsel werd de zoveelste stap gemaakt naar een klassenmaatschappij 2.0 en dat godbetert anno 2017…….

Studenten laat je niet in de luren leggen door het CDJA!

Zie ook:

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Pechtold (D66) weg, de echte redenen

Pechtold verlaat de politiek, ofwel Pechtold ontvlucht het zinkend schip D66

Gerdi Verbeet (PvdA): jongeren moeten niet zeuren over grote prestatiedrang

D66 wil kinderen van 16 jaar stemrecht geven…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Verder over de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019:

Job Cohen (PvdA) maakt zich hypocriet druk om Nederlanders die niet gehoord worden >> verkiezingscampagne 2021 van start

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen

Rutte (VVD ‘premier’), VVD was te links: we moeten ‘het fatsoenlijke Bolkestein beleid’ volgen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Verkiezingsuitslag: FVD grote winnaar >> Nederlander gemiddeld dommer en meer fascistisch

Statenverkiezingen: ben je huurder? Stem dan niet op de VVD, het CDA, D66, PvdA, GroenLinks, PVV, FVD, ChristenUnie en SGP!

Statenverkiezingen: Jesse Klaver wil graag samenwerken met D66

Thierry Baudet (FVD) ging ook na de terreuraanslag gisteren door met verkiezingscampagne

‘Klimaatakkoord’ >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens ‘groen’ en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto’s……‘ en in het verlengde van dat bericht: ”Klimaatakkoord en Rutte’s belofte over de CO2 heffing >> Kees Boonman geeft toe veel te verzinnen‘ en: ‘Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren‘ plus: ‘Klimaatakkoord >> Rutte: er komt ‘een verstandige CO2 heffing’ voor bedrijven…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer): wil stop op groei Eindhoven en Rotterdam Airport

Kees Boonman (‘politiek commentator’) zwetst door en steekt Rutte terloops een veer in de vieze bips

Rutte wil het liefst raddraaiers in elkaar slaan, terwijl hij het vuurwerkgeweld voor en tijdens oud en nieuw keer op keer weigert aan te pakken

Rutte, zijne opperleugenachtigheid en ‘onze premier’ van misdadigers partij VVD, heeft laten weten dat hij de raddraaiers die tijdens oud en nieuw voor de zoveelste keer amok maakten, het liefst in elkaar wil slaan, daarmee ten overvloede aangevend totaal ongeschikt te zijn als premier…… (ook al drukte hij zich daarna en later voorzichtiger uit)

De zoveelste keer dat Rutte deze raddraaiers veroordeelt, terwijl hij en zijn afbraakkabinet (inclusief zijn voorgaande kabinetten) weigeren om alleen al vuurwerk te verbieden, ook al vallen daar jaarlijks een groot aantal slachtoffers door, zelfs dodelijke slachtoffers, zoals de twee van de afgelopen jaarwisseling…..

Het knalvuurwerk zorgt ervoor dat velen die dit afsteken in een agressieve staat raken (al helemaal als er teveel van de harddrug alcohol is gebruikt) en er maar wat nodig is, of die agressie wordt gebruikt tegen andere burgers en dienst- hulpverleners als politie, medische diensten en de brandweer…….

Al een aantal decennia worden deze dienst- en hulpverleners met oud en nieuw bestookt met donderslagen en vuurpijlen, geen reden voor Rutte en zijn mede misdadigers eindelijk actie te ondernemen tegen vuurwerk…… (onbegrijpelijk ook dat de politiebonden en de bonden van de hulpverleners niet veel meer de media zoeken met de eis dat alle vuurwerk verboden moet worden….)

Het hele vuurwerkgebeuren zorgt bovendien voor een enorme vervuiling van lucht, bodem en water met o.a. zware metalen en andere zwaar kankerverwekkende stoffen, inclusief fijnstof en het alweer zwaar kankerverwekkende ultrafijnstof (dat in de longen werkt als asbest)….

Bovendien branden er jaarlijks woonhuizen af door dit vuurwerk, dit alles, geweld, een aanslag op de volksgezondheid en de enorme materiële schade weegt niet op tegen de belastinginkomsten door de verkoop van vuurwerk…. Ofwel de opvolgende kabinetten laten zoals gewoonlijk de centen ver voorgaan op de fysieke en materiële schade……..

Vergeet daarnaast niet dat het vuurwerk afsteken door particulieren tijdens en voor de jaarwisseling veel meer gifstoffen produceert, dan de kolengestookte hoogovens van Tata Steel in IJmuiden in meer dan een jaar tijd uit stoten…… Alsof er geen klimaatverandering gaande is en Nederland niet tot de EU landen behoort met de slechtste luchtkwaliteit, ondernemen de opvolgende kabinetten niets tegen dit nog maar jonge en uiterst achterlijke gebeuren……. Nee, Rutte heeft een grote bek over de raddraaiers……..

Er wordt nu voorzichtig gesproken om alleen nog siervuurwerk toe te staan, echter dat is nog meer vervuilend dan ander vuurwerk……

De meer dan versleten ‘politiek commentator’ Kees Boonman liet vanmorgen, in het suffe programma Nieuwsweekend van omroep Max op Radio1, weten dat Rutte een uitstekend politicus is en een geweldige premier……. ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, Boonman……

In Den Haag speelde VVD burgemeester Krikke ook een belachelijke rol: na de ‘vuurtornado’s’ in Scheveningen, stelde zij dat ze de onderste steen boven wilde hebben en dat lukte: Krikke zelf had geen bezwaar tegen het onverantwoord hoog maken van de houtstapels met pallets…….

Het voorgaande is reden genoeg dunkt me om een burgemeester de laan uit te sturen, maar niet in Den Haag……  Verder is het te belachelijk voor woorden dat men zoveel hout verbrand, alsof hout geen giftige stoffen afgeeft bij verbranding, giftige stoffen en alweer fijnstof, bovendien is het een grote verspilling van grondstoffen…… Dit alles terwijl ‘GroenLinks’ (lees: AsgrauwRechts) en de valsgroene partij D66 coalitiepartners zijn in het college van burgemeester en wethouders……… Wedden dat er komend oud en nieuw in Scheveningen weer grote stapels hout zullen worden verbrand?

Voorlopig kunnen we andermaal constateren dat het waardeloze kabinet Rutte verantwoordelijk is voor alle slachtoffers die gewond raakten of zelfs overleden door vuurwerk en ander geweld (vuurwerk afsteken is al een vorm van zwaar geweld), daarnaast is het kabinet verantwoordelijk voor alle materiële schade en schade aan het milieu….. Ofwel moord en poging tot doodslag, plus het stimuleren van geweld (waarbij grote schade wordt veroorzaakt ook tegen het milieu), een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!

Hoe is ‘t mogelijk mensen en dat anno 2019………

Zie ook:

Vuurwerkslachtoffers: Rutte 3 hoofdverantwoordelijke….. ‘ 

Vuurwerk groenwasserij met Actie Knetterbal

Vuurwerk:
ook dit jaar zullen hulpverleners worden blootgesteld aan
kankerverwekkend vuurwerk, ‘het groenste kabinet ooit’ wenst hier niets
tegen te doen……

Vuurtornado’s en met oud en nieuw zie je pas goed waar de gemiddelde leeftijd van de Nederlander ligt: rond de 14 jaar

Rutte vindt ‘t onaanvaardbaar dat hulpverleners met vuurwerk worden bestookt, maar is tegen een vuurwerkverbod…. ha! ha! ha! ha! ha!

Vuurwerk: Rutte 3 plus burgemeesters en wethouders verantwoordelijk voor alle ellende met oud & nieuw!

VVD voor het bestoken van dienstverleners als politie met (zwaar) knalvuurwerk……..

Van der Steur vindt eigen nalatigheid op vuurwerkgeweld ‘onacceptabel….’ ha! ha! ha! ha! ha!

RIVM ziet maar weinig vervuiling vanwege vuurwerk in glazen weekeind-bol….. AUW!!!

RIVM voorspelde maar weinig luchtvervuiling op oudejaarsavond en tijdens de jaarwisseling……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!’

Rutte 2 ‘waakt over uw veiligheid’: vuurwerk mag tot 120 decibel knallen………. Alweer gaan de centen voor op de gezondheid……… Teken het Vuurwerkmanif’est!

Illegaal vuurwerk ‘ziet dip in verkoop….’ Vuurwerkterreur zat? Zet uw handtekening!

Vuurwerkverbod is dictatoriaal, aldus advocaat Willem Jan Ausma

Vuurpijlen zijn het best in voorkomen luchtvervuiling, ‘denkt’ hoogleraar Krol…….

2016, alweer een jaar dat begon met terreur……….

Vuurwerk afsteken is cultureel erfgoed…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Isabelle Diks (‘GroenLinks’ Tweede Kamer) wil meer geld voor de slagkracht van het leger en wil het leger onder toezicht van de Kamer…

Beste bezoeker, donderde vanmorgen vroeg keihard van m’n stoel toen ik Isabelle Diks van ‘GroenLinks’ (lees: AsgrauwRechts) rond 7.38 u. op BNR hoorde praten over Defensie en het leger.

Diks wou de media halen en hoe kan je dat beter doen dan als politicus van een partij, waarin ooit de pacifistische PSP opging, te pleiten voor verscherpt Kamer toezicht op het leger……. De maat is vol, daar elke ‘legertegel’ die het laatste jaar werd omgekeerd liet zien dat er van alles mis is, zo stelde Diks (die het woord ‘legertegel’ uiteraard niet gebruikte)….. Diks noemde nog wat voorbeelden als ratten in de kantine, ‘helmen van karton’, gasmaskers met chroom 6 en ga nog maar even door……. (Diks sprak met BNR’s Bas ‘jeetje’ van Werven en het viel me mee dat hij niet met z’n stokpaardje kwam: de overdreven leugen dat militairen pang pang moesten roepen, bij gebrek aan munitie….)

Diks neemt het op voor hare VVD akeligheid staatssecretaris Visser, die er niets aan kan doen dat er zoveel mis is op Defensie, zo memoreerde Diks…… ha! ha! ha! ha! ha! Hé Diks, de huidige staatssecretaris is verantwoordelijk voor het wanbeleid van haar voorgangers, zo werkt dat in dit land! Maar nee, niet voor Diks die ziet dat ‘Visser bezig is met beleid op die misstanden’ (zonder voorbeelden van dat beleid te noemen…) dus……

Laat het leger eerst maar eens wat doen aan de inefficiëntie en de aanschaf van flops als de JSF, een waardeloze straaljager, die deze aanduiding gezien de prestaties niet eens mag dragen, maar wel een enorm kapitaal kost!! (als de VS straks niet wil dat Nederland de JSF gebruikt, kunnen ze op afstand de toestellen blokkeren voor gebruik!!)

Uiteraard moest de rechtse bal van Werven even fijntjes wijzen op het feit dat het hier om het leger gaat en dat zij van GroenLinks is, dus zou Diks wel tegen meer geld voor Defensie zijn…… Nee hoor, ‘GroenLinks’ is het helemaal eens met de extra 8 miljard voor Defensie, daar ook GL vindt dat de slagkracht van het leger vergroot moet worden……. ha! ha! ha! ha! ha! Alsof Nederland de wereld moet reden ‘van de Russen……’ Overigens mag je van een partij als GL verwachten dat ze door alle anti-Russische propaganda heen kunnen prikken, ‘intellect genoeg’ (althans dat zou je denken…..)

Wel maakt het voorgaande duidelijk dat GroenLinks schijt heeft aan het feit dat geld op grote schaal wordt verspild door Defensie en dat alleen NAVO landen Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië al 3 keer meer uitgeven aan defensie uh oorlogsvoering dan Rusland aan defensie…… Alsof men dit niet weet bij GL…… Ach ja, het regeringspluche lokt, dus alle belemmeringen daartoe moeten uit de weg worden geruimd……

Trouwens, waarom moet ons leger vechten in de illegale oorlogen die de VS in het Midden-Oosten begon??? Blijkbaar is daar niets mis met de slagkracht van ons leger…….

Nogmaals: Dik is lid van een ‘progressieve linkse partij’ (ha! ha! ha!), die o.a. is opgebouwd uit de Pacifistisch Socialistische Partij (PSP)……….

Schande!!!

Grapperhaus (CDA minister Justitie) komt met fascistisch wetsvoorstel t.b.v. wapenvergunning

Dacht werkelijk dat ik erin bleef, toen ik afgelopen donderdagmorgen het nieuws hoorde dat CDA flapdrol en momenteel godbetert minister van Justitie Grapperhaus en zijn ‘Christen’Unie collega minister Schouten, van o.a. Natuur, met een wetsvoorstel zijn gekomen t.a.v. het afgeven van een wapenvergunning.

Het lijkt dit onzalige stel en de rest van het petkabinet Rutte 3 wel zinnig te vragen naar, houd je vast: religie, etnische afkomst, ras en politieke overtuiging, om daarna de afweging te maken of iemand wel of niet een dodelijk wapen in huis mag hebben……..

Dat al de voorgaande zaken niet kunnen voorkomen dat iemand met een pistool en/of geweer tekeer gaat in het openbaar dan wel achter de voordeur, blijkt wel uit het grote aantal doden dat jaarlijks in de VS valt als gevolg van wapengeweld, te weten 30.000……

Al moet ik toegeven dat witte agenten in de VS het vooral gemunt hebben op gekleurde mensen en het wat dat betreft zinnig zou zijn, hen het pistool af te nemen*.                         

In Nederland hebben al vaker agenten achter de voordeur van hun huis de rest van hun gezin doodgeschoten, om daarna zichzelf van kant te maken……. Veel politiepersoneel is ronduit rechts, zoals ik tijdens m’n leven maar al te vaak heb moeten ondervinden. Voorts is dit te zien in het door agenten pesten van collega’s met bijvoorbeeld een Marokkaanse of Hindoestaanse afkomst, zo zeer dat deze mensen de politie zijn ontvlucht…….. En dan wordt er geklaagd dat er zo weinig belangstelling is voor het politiewerk bij mensen met een andere dan Nederlandse afkomst….** Bovendien, het etnisch profileren wordt niet afgedwongen van boven en toch maken veel agenten zich daar schuldig aan…..

Ondanks dat huiselijk geweld, mogen die agenten hun dienstwapen mee naar huis nemen………. (even is er sprake geweest van beperking op het meenemen van het dienstwapen naar huis, maar dat werd in 2015 met een beroep op terreuraanslagen losgelaten)….

Bij jagers is het helemaal belachelijk, immers je hebt in feite te maken met een stel psychopaten dat kikt op het doodschieten van dieren en zoals je ongetwijfeld begrijpt, de scheidslijn tot het neerschieten van mensen is dan erg klein……

Dan de politieke overtuiging: terugkomend op het politiepersoneel zal wapenbezit niet ontzegd worden aan laten we zeggen PVV fascisten of andere extreemrechtse politieke voorkeuren…… Voorts zijn er de uiterst rechtse studenten weer-corpsen, die worden getraind in het omgaan met vuurwapens. De leden van die corpsen kunnen worden ingezet als de Nederlandse overheid dat nodig acht, bijvoorbeeld in tijd van oorlog, kunnen ze mooi het (echt) links denkend deel van Nederland opbrengen en in kampen opsluiten. (tot links behoort de PvdA al lang niet meer, hetzelfde geldt in feite voor ‘GroenLinks’ [als deze politici mee mogen regeren gaan ze met de meest achterlijke zaken akkoord, zoals ze lokaal en provinciaal al hebben bewezen])…….

Kijk want juist de groep echt linkse Nederlanders mogen geen wapens hebben, daar zijn ook de geheime diensten MIVD en AIVD het over eens……. Dan is daar nog de SP en zoals we voorafgaand aan de laatste Kamerverkiezingen konden zien, als het erop lijkt dat men groot genoeg is om te regeren, worden er als bij ‘GroenLinks’ allerlei compromissen gesloten en wordt het linkse gehalte fiks verdund met neoliberale compromissen….. Zie verder ook Harry van Bommel, een SP’er die tevens reserve officier is en dat is zoals je begrijpt al heel lang zo; me dunkt een teken aan de wand……

‘Religieuze overtuiging’ afhankelijk maken van het wel of niet mogen hebben van een wapenvergunning, ‘natuurlijk’ geen probleem als je christelijk of hindoestaans bent, maar wel als je moslim bent……. Zie wat ik net schreef over de politie en het treiteren van niet witte collega’s van Marokkaanse (of Turkse) komaf, veelal moslims….. De laatste 50 jaar zijn veel meer doden bij wapengeweld gevallen door witte, niet moslim wapenbezitters, dan andersom……..

Wat betreft religie en wapengeweld kan je nog kijken naar de VS, waar een president het zich niet kan veroorloven niet praktiserend christen te zijn, terwijl dit middels een genocide gestolen land een enorme geschiedenis van grootschalige terreur heeft, alleen al vanaf WOII maakte dit land tot nu toe meer dan 22 miljoen doden in landen waar het niets te zoeken had en heeft…*** Grootschalige ‘christelijke’ terreur! Wellicht moet Grapperhaus ook VS burgers en militairen aan z’n fascistenlijstje toevoegen……

Wat nog te zeggen over het ‘ras’ van mensen als factor voor het wel of niet toekennen van een wapenvergunning?? Ten eerst bestaat de mens niet uit rassen maar soorten, het menselijk ras is één! Ten Tweede als je dergelijke nonsens als bepalend acht, moet je toch echt eens kijken naar de (recente) geschiedenis: ‘het witte ras’ is verreweg de meest gewelddadige mens op aarde, zie wat dat betreft ook de zojuist genoemde VS en de grootscheepse terreur die dit land uitoefent op veel plekken in de wereld…….

Kortom dit wetsvoorstel komt uit een heel smerige fascistische koker….. Weet je wat het ergst van al is? Dat deze Grapperhaus gvd minister van Justitie mag spelen en intussen rondloopt met dit soort fascistische denkbeelden….. (hetzelfde geldt overigens voor Schouten) Ongelofelijk en totaal ongeloofwaardig!!

*   Zie de noot over Geen Stijl onder het volgende bericht (Geen Stijl waar men niet verder kan kijken dan de witte neus lang is): ‘Nike begint reclame campagne met Colin Kaepernick, de ‘American’ football speler die knielde tijdens het volkslied

**  Zo weet ik vanuit de lokale politiek dat er in het begin van deze eeuw een aantal agenten met een dergelijke komaf en die werkten op bureau Heemstraat (o.a. van de rellen in de Haagse Schilderswijk n.a.v. de moord op Mitch Henriquez) werden weggepest door hun witte collega’s…..

***VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

Voor meer berichten over Mitch Henriquez, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht.

‘Gematigde’ terreurgroepen in Syrië kregen Nederlands belastinggeld om te moorden, verkrachten, martelen en om te roven…….

Eindelijk werd vanmorgen bekend gemaakt dat Nederlandse steun voor de ‘gematigde rebellen’ verdween in wapens en militaire hardware voor terreurgroepen. Oké er wordt nog niet toegegeven dat alle gematigde rebellen in feite niets anders dan gewelddadige terreurgroepen zijn, maar het begin is er……. De specialiteiten van deze gematigde rebellen bestaan uit het vermoorden, verkrachten en verminken van slachtoffers (vooral onder de bewoners van gebieden die deze terreurgroepen veroverden…….)

Op BNR, vanmorgen rond 7.38 u. Joël Voordewind, de houwdegen van de ‘Christen’Unie, die zich opwond over deze zaak, daar hij dit al eerder kenbaar maakte aan de kabinetten Rutte 2 en 3. Je vraagt je dan af waarom de ‘zo principiële’ Voordewind niet uit zijn partij is gestapt daar die het Nederlandse beleid t.a.v. Syrië onder Rutte 2 gedoogde en onder Rutte 3 zelfs meedoet aan het kabinet, een kabinet dat al meer dan genoeg heeft gelogen over de oorlog in Syrië en daar grote bakken belastinggeld voor misbruikte, geld voor rollend oorlogstuig, naast wapens en munitie…..

Vergeet verder niet, dat deze ‘gematigde rebellen’ met medeweten van het westen (dus ook Nederland) beschikken over gifgas, niet alleen chlorine, maar ook sarin……. (ach ja, dat gifgas wordt mede door het voor de CU heilige Israël geproduceerd en verkocht)

Voordewind kan bovendien weten dat het reguliere Syrische leger (en voor het westen daarmee Assad) niet beschikt over chemische wapens, immers deze werden onder toezicht van de VN vernietigd…… Toch blijft Voordewind deze leugens steunen en herhalen….. Vreemd eigenlijk, die agressie van Voordewind tegen Assad, terwijl onder zijn regering alle geloven, dus ook de christenen, in vrede naast elkaar leefden.

‘GroenLinks’ volksverlakker van Ojik was rond 8.15 over deze zaak te horen op Radio1, hij schuift alle verantwoording voor het geld geven aan terreurgroepen af op de regering (of eigenlijk de opvolgende regeringen Rutte 2 en 3), alsof hij en zijn partij niet zelf konden controleren hoe het zit met die gematigde rebellen, immers er waren meer dan voldoende aanwijzingen dat er geen sprake is van zelfs maar één groep met ‘gematigde rebellen’ in Syrië…… Beste bezoeker, dat ziet van Ojik niet, daar hij nog steeds achter de hulp en steun staat voor de gematigde rebellen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Kortom van Ojik begrijpt het nog steeds niet…..

Van Ojik zei dat laatste NB nadat hij sprak over de verandering van naam die deze ‘rebellen groepen’ dragen, of het overstappen van terroristen van de ene naar de andere terreurgroep en het daarom moeilijk is om iets over deze groepen te zeggen, aldus van Ojik (dat is wel degelijk al een jaren mogelijk: immers er bestaan geen gematigde groepen met rebellen, het zijn allemaal terreurgroepen….)….. Ofwel van Ojik gelooft dat er ‘gematigde rebellen’ bestaan maar stelt tegelijkertijd dat het moeilijk is om het ‘gematigde gehalte’ van die groepen te meten……. Wat een enorme zwetskont, hoe is ‘t mogelijk??!!!

Zie ook (een kleine greep uit de berichten over dit onderwerp):

White Helmets oprichter overleden, het sein voor nog meer anti-Syrische propaganda

Massamedia treuren over de dood van een door de CIA gesteunde terrorist

MP Chris Williamson confronts UK government with apparent evidence of ‘staged’ chemical attack in Syria‘ De gifgasaanvallen die het reguliere Syrische leger zou hebben gepleegd, zijn onderdeel van ‘false flag’ operaties, ofwel men begaat een oorlogsmisdaad en schuift die de vijand in de schoenen. Zie: ‘False flag terror’ bestaat wel degelijk: bekentenissen en feiten over heel smerige zaken……….‘ 

VS terreuraanslag in Syrië op 3 tankwagens: 4 doden

Gifgasaanval Douma: OPCW rapport maakt korte metten met de westerse beschuldiging aan adres Syrië, waar de NOS een meer dan levensgrote bok schoot

VS heeft opstand en daarmee de oorlog in Syrië georganiseerd, zo toont WikiLeaks ten overvloede nog eens aan…….

White Helmets oprichter overleden, het sein voor nog meer anti-Syrische propaganda

Blok (VVD minister BuZa) loog alweer: Nederland wist dondersgoed dat de hulp voor ‘gematigde rebellen’ werd gebruikt voor grootschalige terreur

Stef Blok (VVD ‘minister’) probeert z’n handen met het bloed van Syriërs schoon te wassen >> steun aan terreurgroepen

Arrestatie Rutte, Koenders, Zijlstra en Blok wegens hulp aan terreurgroepen in Syrië van hoogste belang

Koenders steunt ‘gematigde Syrische terreur-oppositie’ via Saoedi-Arabië

Rutte en Koenders verantwoordelijk voor wapenleveranties aan IS!!

White Helmets is een terreurorganisatie, zie de bewijzen op Facebook: foto’s van de W.H. leden

White Helmets terreurgroep wordt vandaag met open armen ontvangen in Tweede Kamer…..‘ (zie ook de andere links in dat bericht)

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

CIA valt nogmaals door de mand als wapenleverancier van IS…….

US weapons supplied to Syrian rebels ended up with Islamic State: report

Tracing ISIS’ Weapons Supply Chain—Back to the US

ISIL weapons traced to US and Saudi Arabia

Al Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

VS centraal commando werkt in Syrië samen met IS en verklaarde Rusland de oorlog………

U.S Caught Red Handed Selling Arms to ISIS/AL-Qaeda (Part 1 of 2)

US TRAINED REBELS GIVE WEAPONS TO TERROR GROUP

Made in America: US-Trained ‘Moderate’ Rebels, With Blessing Of Americans, Seling US Weapons to ISIS

Exactly how the US trained and armed ISIS

Lt. General McInerney says Obama helped build ISIS with Weapons from Benghazi

Zie voorts de berichten over anti-Russische/Syrische propaganda:

Tulsi Gabbard (VS congres Hawaï): Trump is de beschermende Big Brother van Al Qaida

CNN en andere media met doorzichtige oorlogspropaganda tegen de Syrische regering

Voorbeeld BBC en AD propaganda inzake Idlib (Syrië)

John Bolton geeft terreurgroepen in Syrië de opdracht een false flag gifgasaanval uit te voeren

Assad heeft geen gifgas gebruikt tegen de Syrische bevolking!

Oost-Ghouta, wat je niet wordt verteld

BBC World Service en BNR met ‘fake news’ over Ghouta……..

Syrische nonnen spreken zich uit tegen de oorlogspropaganda van westerse mogendheden en de reguliere westerse (massa-) media

Syrië: nieuwe gifgasaanval als ‘false flag’ operatie tegen Syrisch bewind in voorbereiding……..

Ghouta: een gifgas false flag en VS chef Guterres eist staakt het vuren van pro-Syrische strijdgroepen op Oost-Ghouta……

Van Kappen (VVD) noemt ‘stapelaanwijzingen’ het bewijs en is blij met raketaanval VS op Syrische basis,  een aanval zonder enig echt bewijs voor Syrische schuld…….

Sico van der Meer (‘deskundige’ Clingendael) weet niet, dat Israël en Egypte grote hoeveelheden gifgas maken en op voorraad hebben……….

Koenders en SOHR melden gifgasaanval, reguliere media als NOS nemen bericht van SOHR (propaganda en ‘fake news’ orgaan) over

Rutte: raketaanval VS tegen Syrische basis was begrijpelijk en proportioneel, ook al is er geen bewijs voor Syrische schuld……..

Haley (VS ambassadeur bij VN) herhaalde in VN, voorafgaand aan raketaanval, het smerige spel van Powell in 2002, aanleiding tot illegale oorlog tegen Irak…….‘  

‘Koenders (PvdA BuZa): Assad is schuldig aan gifgasaanval en is een ‘criminele recidivist……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Esther de Lange (CDA): het afschieten door de VS van raketten op een Syrische basis ‘was even nodig………..’

Al Jazeera filmde een onderdeel van de ‘gifgasshow’ in Kahn Sheikhoun………..

Vlaamse pater roept op niet langer de westerse anti-Syrië propaganda te geloven!

VS bereid tot militair ingrijpen tegen de regering Assad >> aanleiding: gifgas leugens van o.a. de VS zelf…….

Bernard Hammelburg (BNR): Assad is een monster waar we mee moeten samenwerken………

Van Baalen (VVD) het is moeilijk te zien wie je moet steunen: Al Qaida, Al Qaida of Al Qaida……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Roger Waters (Pink Floyd) laat weten hoe White Helmets vips rekruteren met Saoedisch geld….

‘False flag terror’ bestaat wel degelijk: bekentenissen en feiten over heel smerige zaken……….‘ 

Sophie in ‘t Veld (D66): het afschieten door de VS van raketten op een Syrische basis ‘was even nodig………..’

VS geeft toe dat er geen bewijs is voor het gebruik van gifgas ‘door Assad’, ofwel: alweer ‘fake news’ van de massamedia doorgeprikt!

Genocidale aanval op sjiitische vluchtelingen uit Foua en Kefraya wordt door massamedia afgedaan als ‘een ongelukje’, of  volgens CNN zelfs als een ‘hiccup………

PS: nu loopt de hysterie weer op rond de aanstaande aanval van het Syrische leger op Idlib, terwijl niemand kijkt naar de terreur die de daar aanwezige terreurgroepen (‘gematigde rebellen’) uitoefenen op de oorspronkelijke bevolking…. Waar al helemaal niet naar wordt gekeken is het vasthouden van vluchtelingen door de terreurgroepen in Idlib, zoals ze dit keer op keer in het verleden hebben gedaan, mensen die wilden vluchten door corridors van het Syrische leger, werden doodgeschoten door sluipschutters van die ‘gematigde rebellen…’ 

Het aantal vluchtelingen in Idlib wordt zwaar overdreven en men vergeet voor het gemak dat onder die vluchtelingen zich vooral de gezinnen van terroristen bevinden……. 

Vandaag of morgen zal er gegarandeerd een gifgasaanval plaatsvinden in Idlib, daar heeft de VS bij wijze al om gesmeekt bij deze terreurgroepen (die zoals gezegd beschikken ver gifgas, met medeweten van de westerse regeringen)…….. Deze gifgasaanval zou wel eens het begin van een oorlog tussen de VS en Rusland kunnen inluiden, daar Putin al te vaak over z’n hart heeft gestreken, zelfs bij de moedwillige moord op zo’n 100 Russische vrijwilligers door terreurentiteit VS, of het neerhalen van een Russische jager door terreurstaat Turkije…… (ofwel als Putin niet volledig zijn gezicht wil verliezen zal Rusland moeten ingrijpen als de VS weer onterecht Syrische bases aanvalt, na de zoveelste false flag gifgasaanval…….)

GroenLinks Den Haag goed bezig met bestrijding ‘overlast’ van insecten: maaibeleid tijdens grote droogte

‘GroenLinks’ zit in het college van B&W van Den Haag en dat hebben de insecten gemerkt, alsof we een teveel aan insecten hebben, i.p.v. een teruggang met twee derde van het aantal insecten de laatste decennia, besloot gemeente Den Haag de bermen te maaien toen het al langdurig droog en warm was……

Het maaien van de bermen is niet alleen slecht voor de insecten maar ook voor de mens, daar de bermbegroeiing ook fijnstof en ultrafijnstof afvangt, bovendien neemt deze begroeiing nog eens CO2 en andere gifstoffen op van auto- en brommeruitstoot…..

Niet alleen ‘GroenLinks’ maakt deel uit van B&W Den Haag (met Bert van Alphen en Liesbeth van Tongeren), maar ook de zich als valselijk groen afficherende neoliberale partij D66 maakt deel uit van dit college…….

Hier wat foto’s die ik op 15 juli jl. maakte van de oplopende bermen langs het fietspad van de Escamplaan, ongeveer anderhalve week daarvoor werden de bermen gemaaid…… Op het moment dat de foto werd genomen tot minstens 2 weken daarna was het zo droog dat bij een beetje wind je het zand in de ogen waaide…….

‘Goed hè, GL in het college?’ En dan te bedenken dat Bas Eickhout de EU grofgraaier van GL stemde voor het 5 jaar langer toestaan van het kankerverwekkende gif glyfosaat, te vinden in o.a. Roundup……. Glyfosaat is één van de middelen die de enorme sterfte van insecten hebben bewerkstelligd…….

PS: lullig genoeg werden o.a. langs dit fietspad niet de uitstekende takken van bomen gesnoeid, zodat je met je fiets flink moet uitwijken op een groot aantal plaatsen en je soms maar weinig fietspad overhoudt om op te fietsen……