Gistermiddag maakte de Duitse bonskanselier Merkel bekend dat Navalny is vergiftigd met Novitsjok en regeringswoordvoerders maakten bekend morgen te zullen overleggen met NAVO-lidstaten, i.p.v. EU-lidstaten, dit om verdere sancties tegen Rusland te bespreken……
Blijkbaar zijn de artsen die Navalny in Berlijn behandelen ook deskundigen op recherche en microbiologisch niveau, immers zij hebben blijkbaar kunnen zien dat de gebruikte novitsjok uit de zak van Putin komt…. Wat een gezwets!!
Novitsjok is uiterst dodelijk en ook Skripal en zijn dochter kunnen daar volgens echte deskundigen niet mee zijn besmet, daar ze anders al lang morsdood zouden zijn geweest….. Vergeet verder niet dat Rusland niet mocht deelnemen aan het onderzoek naar de vergiftiging van Skripal, ofwel van een onafhankelijk onderzoek is destijds totaal geen sprake geweest!!
Een foto gemaakt tijdens onderzoek naar aanslag op Skripal, opvallend die militairen, immers men heeft geen militairen nodig om dergelijke stoffen te onderzoeken…..
Vreemd ook dat WDR5 in het nieuws van 18.00 u. meteen de NAVO noemde, immers deze immense terreurorganisatie wil liever vandaag dan morgen onder aanvoering van de VS een aanval openen op Rusland……
Wat voor belang zou de Russische overheid hebben bij het vergiftigen van Navalny? Alsof Rusland al niet genoeg wordt gedemoniseerd in het westen en alsof Navalny ook maar enigszins een bedreiging is voor Putin, Navalny is bepaald geen oppositieleider, zoals men al voorzichtig begint te berichten in het westen…..Trouwens als Rusland Navalny inderdaad had vergiftigd, was men daar nooit zo gek geweest om Navalny te laten vertrekken….
Hier is duidelijk sprake van een false flag operatie*, waarschijnlijk van de CIA, om op deze manier Duitsland te dwingen te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2 (NS2), een gaspijpleiding van Rusland door de Oostzee naar Duitsland en dit als sanctie van Duitsland tegen Rusland…… Eén en ander daar de VS haar overtollige zwaar gesubsidieerde schaliegas in de vorm van LNG wil verkopen aan de EU-lidstaten…….
Ach en verder was het van meet af aan duidelijk dat Rusland zou worden beschuldigd van een aanslag op Navalny, Rusland zal en moet hangen en daarvoor is tegenwoordig alles geoorloofd, van smerige propaganda leugens tot ronduit haatzaaien tegen dat land………
Vandaag werd bekend gemaakt dat VVD volksverlakker en minister van BuZa Blok geschokt is en om opheldering zal vragen aan Rusland….. ha! ha! ha! ha! Men zal het in Moskou wel in de broek hebben gedaan nadat dit bekend werd gemaakt!
Finian
Cunningham heeft een artikel geschreven over de westerse hysterie
rond Hongkong en de Chinese (‘communistische’) laars die de
vrijheid en democratie in die semi-autonome stad zou vermorzelen……
De boel
werd nog verder opgejut in het westen na de arrestatie van Jimmy Lai
eerder deze week, Lai is een media eigenaar, dus de reguliere
westerse media schreeuwden moord en brand over de aantasting van de
vrijheid van meningsuiting……….. Waarbij men de nieuwe Chinese
veiligheidswet hekelt die het mogelijk maakt om met gewelddadige protesten
hard aan te pakken en organisatoren op te pakken en in China (bedoeld
wordt buiten Hongkong) te berechten……
Lai is overigens al weer vrijgelaten, wat men in de VS en Groot-Brittannië uiteraard betreurt, immers nu kan men niet meer kankeren over het gebrek aan vrijheid van meningsuiting in Hongkong…….. Vergeet daarnaast niet dat Lai heeft deelgenomen aan een aantal van de uiterst gewelddadige protesten en het geweld in zijn kranten verdoezelde, of zelfs heeft gelogen dat extreem geweld niet door demonstranten werd gebruikt, maar werd uitgeoefend door de politie van Hongkong…..
Al een
paar jaar waren er met grote regelmaat protesten in Hongkong tegen de
Chinese overheid in Peking (of Bejing, wat je wilt), protesten die
vooral de laatste anderhalf jaar steeds gewelddadiger werden en
waarbij tegenstanders van die protesten o.a. in brand werden
gestoken, dan wel op andere manier zo mishandeld dat ze ofwel
overleden dan wel zwaar gewond in het ziekenhuis belandden……. Dit nog buiten
de enorme vernielingen die werden aangericht, niet alleen in en tegen
overheidsgebouwen, maar zelfs in winkels van mensen die tegen de
protesten waren…… Voor deze zaken is geen ander woord te bedenken dan (heftige) terreur, zaken die men verzweeg in de westerse media en politiek…..
Het is
duidelijk dat de VS zoals op zoveel andere plekken over de wereld
deze ‘pro democratische protesten’ organiseerde en financierde, uiteraard
met hulp van Groot-Brittannië, de voormalige kolonisator die deze
‘kolonie’ allesbehalve democratisch bestuurde (waar hetzelfde GB nu
plotsklaps de grote verdediger is van de democratie in
Hongkong…..)
Ciunningham merkt volkomen terecht op, dat wanneer dergelijke zwaar gewelddadige
protesten (zoals gezegd: gecombineerd met heftige terreur) zouden plaatsvinden in de VS of GB, men de leiders van deze protesten
al lang en breed achter de tralies had gezet………
Begreep
al lang niet waarom men blindelings de leugens geloofde van de
westerse media, terwijl toch ook hier de berichten op de sociale media doorsijpelden dat
de demonstranten in Hongkong bijzonder gewelddadig waren….. Je behoefde bepaald
geen Einstein te zijn om te voorspellen dat China uiteindelijk zou
ingrijpen, juist vanwege dat geweld!! (nogmaals: geweld voor een
groot deel tegen medeburgers die het niet met de demonstranten eens
waren*)
Dat ingrijpen door de Chinese overheid was dan ook precies de bedoeling van de CIA en MI6 die de protesten in Hongkong hebben opgejut, immers China moet en zal de nieuwe grote vijand zijn van het westen en met het ingrijpen van de Chinese overheid in Hongkong kon men China nog meer demoniseren en haat zaaien tegen dat land……
Met het voorgaande kon men meteen de economie van China treffen door diverse zaken uit China botweg te verbieden en dat gebaseerd op leugens, neem het G5 netwerk van Huawei…… De reguliere westerse (massa-) media deden en doen maar al te graag braaf mee aan dit spel en hielden de ‘demonstranten’ in Hongkong de handen boven de uiterst gewelddadige kop, door zo min mogelijk of helemaal niets te melden van wat er echt gebeurde tijdens de protesten, het ongebreidelde geweld van demonstranten ook tegen medeburgers…..
Lees het
artikel van Cunningham, eerder gepubliceerd op Sputnik en door mij
overgenomen van Information Clearing House en zegt het voort, de
hoogste tijd dat de leugens over Hongkong worden doorgeprikt, leugens
zoals die ook in ons land de reguliere media halen (inclusief bij de
zogenaamde onafhankelijke NOS) en worden herhaald………
Hong
Kong: ‘Freedom’… to Subvert
By Finian
Cunningham
August 10, 2020
“Information
Clearing House”
– The arrest of Hong Kong media mogul Jimmy Lai has sent Western news
outlets into a tizzy. We are told that “free speech” is under
attack by the Chinese authorities who are supposedly rolling back
democracy on the semiautonomous island city.
Lai was arrested in
the offices of his media company and led away in handcuffs by
police officers. He is charged with “colluding with foreign
powers” in undermining Beijing’s sovereign authority.
Western media are claiming that his arrest is an example of the
alleged abuse of a new security law imposed on Hong Kong by the
Beijing central government. That law proscribes activities deemed to
be seditious or subversive.
For well over a year
now, Hong Kong has been in upheaval from protests against the central
government in Beijing. Those protests have involved massive violence
and destruction of public property, including the torching to
death of innocent bystanders.
Law and order in Hong
Kong is the sovereign responsibility of Beijing ever since Britain
handed back its former colony to China in 1997.
The street protests
under the guise of “pro-democracy” movement are but a
Trojan Horse for Britain and the United States to interfere in
China’s internal affairs and destabilize Beijing’s sovereignty.
Washington and London
have stepped up sanctions and reprimands against the Chinese
government in line with boosting the protests. The leaders of the
Hong Kong demonstrations have been hosted by American and British
officials. Some of them even live in exile in London. There can be no
clearer evidence that the United States and Britain are exploiting
Hong Kong as an entry point for weakening China, just as they
did in past centuries as imperial powers during the Opium Wars.
The geopolitical
tensions with China have become ever-sharper over the self-inflicted
disastrous mismanagement of the coronavirus pandemic in the US and
Britain. Those two countries are the world “leaders” in
terms of death toll from the disease. But there is also the bigger
background picture of Washington becoming increasingly hostile
towards Beijing (and Moscow) owing to what it calls “great
power competition”. In this context, Britain is serving as
Washington’s snarly lapdog for snapping at the heels of China (and
Russia).
So, how about Jimmy
Lai? The 71-year-old media magnate was born on the Chinese mainland.
His once wealthy family is reputed to
have lost their privileges when communist rule was established in
1949. Lai sounds like a perfect cipher for Western ambitions of
regime change in Beijing.
Western media, not
surprisingly, have lionized him
as a “leading pro-democracy advocate”.
One of his
newspapers, Apple Daily, is described by
Associated Press as a “feisty pro-democracy tabloid that often
condemns China’s Communist Party government.”
That’s quite
astounding understatement. Lai has personally taken part in unlawful
demonstrations and his media outlets have acted brazenly as agents of
provocation, or sedition.
Earlier this year,
Apple Daily ran a front page appeal by its owner to US President
Donald Trump, beseeching the
American leader to intervene in Hong Kong to “save us” from
the Chinese government.
Last year just as
protests were erupting in Hong Kong, Lai was feted in
Washington by Vice President Mike Pence and Secretary of State Mike
Pompeo. The agenda of their discussions included China’s security
affairs.
Now let’s
run this scenario again with a slight change of actors and location.
Imagine if a media mogul in Seattle was publishing newspaper
headlines every day condemning the federal government in Washington
and openly calling for repudiation of US sovereignty. Imagine if this
American media mogul flew to Beijing and was photographed holding
private discussions with top government officials about law and order
affairs.
There is more than a
fair chance, to say the least, that said media mogul would be
arrested by US federal officers and pilloried for being a traitor.
The double standards
and arrogance of the US and British media are staggering in
their coverage and commentary regarding Hong Kong. Hong Kong was
ruled from London as a colony for nearly 150 years without even a
token of democracy. Yet all of a sudden, we are led to believe,
Britain has discovered concern for “democracy” in Hong
Kong, while the Americans apparently cherish “freedom” in
the Chinese territory – freedom, that is, to subvert the
government in Beijing.
Finian
Cunningham has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent. — “Source“
–
===================================
* Eén
en ander is te vergelijken met de Hongaarse opstand van 1956, niemand
die noig spreekt over het enorme geweld van de de ‘opstandelingen’
tegen voor een groot deel medeburgers, veel mensen werden door de
‘opstandelingen’ aan lantarenpalen opgehangen……. De
opstandelingen waren dan ook voor het grootste deel de fascisten die
Hongarije voor WOII regeerden en hun slachtoffers waren de mensen die
hoopten met het ‘communisme’ van de Sovjet-Unie een meer
rechtvaardige staat te realiseren, een staast waar geen plaats was
voor de fascisten die voor en tijdens WOII zoveel leed brachten over
de minderheden van het volk en hun politieke tegenstanders…….
Gistermorgen vroeg in het Radio1 nieuws en het nieuws op BNR het bericht dat ‘honderden asielzoekers in asielzoekerscentrum (AZC) Budel in gevecht waren geraakt’, een ‘mooi bericht’ voor fascisten als PVV baas Wilders en FVD plork Baudet…..
Op Radio1 verscheen al snel een correctie het zou om 15 asielzoekers gaan die slaags waren geraakt, echter BNR hield het eerdere bericht erin, niet voor niets daar veel luisteraars van dit station op z’n zachtst gezegd ‘extreem rechts’ zijn…….* (Jurgen van de Berg, godbetert presentator van het ‘onafhankelijke NOS journaal’ op Radio1, probeerde ook nog even het eerdere verhaal erin te houden door te stellen dat er waarschijnlijk wel honderden toeschouwers waren, alsof dat hetzelfde is als meedoen en of dat zelfs maar de waarheid zou zijn….)
Nu nog kan je deze berichten terugvinden op Google, ofwel de leugenaars die dit bericht brachten zijn niet van zins hun woorden openlijk te corrigeren……. Uiteraard houdt ook de Telegraaf deze leugen in leven…..**
Het is overigens een wonder dat er niet veel meer vechtpartijen ontstaan in AZC’s als je ziet hoe lang mensen daar moeten wachten op een beslissing of ze mogen blijven, sterker nog veel asielzoekers met een status moeten noodgedwongen langer blijven in deze AZC’s….. (gegarandeerd als dit Nederlanders zou overkomen dat men met grote regelmaat op de vuist zou gaan….)
En weer kon er haat worden gezaaid tegen asielzoekers, voor het overgrote deel vluchtelingen uit landen waar het westen illegaal oorlog voert……
* Niet alleen luisteraars maar bijvoorbeeld ook fascistoïde BNR columnisten als schreeuwlelijk Zwagerman en de bolronde sufferd Hammelburg, waar die laatste intussen iedereen die kritiek heeft op de huidige inhumane neoliberale maatschappij en dit durven te ventileren op de sociale media, wegzet als kakkerlakken…… Wie gebruikten dit soort woorden ook al weer eerder in de geschiedenis?? Oh ja: nazi’s en andere fascisten!!
** Marianne Zwagerman, columnist voor BNR durfde gisteren te stellen dat men (in linkse kringen, Ap) de Telegraaf verantwoordelijk houdt voor WOII….. Uiteraard probeerde deze fascist de rol van de Telegrof tijdens WOII te bagatelliseren, terwijl deze krant een uiterst dubieuze roil speelde tijdens deze oorlog….. De Telegrof stond achter de Duitse bezetting van ons land, niet voor niets werd deze krant na de oorlog verboden, echter daar wist prins Bernhard, de zelfbedachte stadhouder van Hitler in ons land, een paar jaar later een eind aan te maken…….
‘Putin’
zou westerse Corona onderzoeken pikken middels hacken, zo werd afgelopen week gemeld, waarbij men onmiddellijk stelde dat Rusland daarom
zover is gekomen dat men daar een vaccin zou hebben ontwikkeld dat al
wordt getest op mensen…..’Beetje vreemd’ dan dat Rusland gegevens
van een onderzoek heeft gehackt, waarmee nog lang geen testen worden
gedaan op mensen…. Het artikel waarin wordt gesteld dat Rusland
gegevens over COVID-19 rond de wereld verzamelt komt van het National
Cyber Security Centre (NCSC), echter zoals gezegd zonder enig bewijs
daarvoor….
Overigens heeft men in Rusland 26 afzonderlijke onderzoeken lopen naar een vaccin voor COVID-19 en dat zijn bepaald geen onderzoeken die zijn begonnen na het zogenaamd hacken door Russische ‘trollenfabrieken’ (ha! ha! ha!) die geleid zouden worden door Putin zelf…..
Aaron
Maté maakte gehakt van deze beschuldiging in een Twitterbericht, waarin hij zegt dat
het nieuws vergaren een stuk makkelijker is als we ervan uitgaan dat
Rusland alles hackt, zelfs Atari spelcomputers en dat het eigenlijk
alleen nieuws is als anonieme
bronnen van de
Britse en VS geheime diensten melden dat Rusland iets niet hackt….
ha! ha! ha! ha!
Om het
voorgaande nog eens te bevestigen, hoorde ik afgelopen vrijdagmorgen op Radio1 een
plork ‘uitleggen’ dat Rusland continu bezig is het westen te hacken,
o.a. om aan informatie over het Coronavirus te komen, terwijl je hem
daarvoor op de blauwe ogen moet geloven. Al sprak hij nog wel over
ongeveer 10 Russische hackers die e.e.a. zouden doen en niet over een
trollenboerderij of fabriek……
Deze joker stelde dat iedereen hiermee bezig zou zijn, ook deze
figuur kwam niet verder dan te stellen dat men e.e.a. heeft gevonden
door juist de hackers te hacken en uiteraard zijn de bewijzen daarvoor geheim…… Ofwel of we de geheime diensten maar willen
geloven, terwijl die aantoonbaar al zo vaak hebben gelogen……….
Schandalig genoeg wordt Jeremy Corbyn, de voormalige leider van labour door ITV beschuldigt van het gebruiken van door Russen gehackte documenten voor de verkiezingen van 2019, zo zou de Britse regering Johnson hebben bevestigd, en ook hier weer: zonder een flinter aan bewijs….. De leugens dat hij antisemiet zou zijn, leugens van de reguliere Britse media, inclusief de zogenaamd onafhankelijke BBC, hebben Corbyn vorig jaar de verkiezingen gekost….. Zonder meer een zware misdaad, waarvan ook de huidige Britse regering op de hoogte is en dan Corbyn nog een schop na durven geven, schandalig!!!
Volkomen
terecht komt Caitlin Johnstone in het hieronder opgenomen artikel
tot de conclusie dat Rusland zal en moet hangen en dat daarvoor alles
is gelegitimeerd, de grootste leugens en verdraaiingen volgen elkaar
in een redelijk tempo op sinds Rusland zogenaamd de
presidentsverkiezingen van 2016 in de VS zou hebben gemanipuleerd,
nogmaals zonder enig steekhoudend bewijs…… Media en politiek
(zoals hare D66 kwaadaardigheid Ollongren) houden deze leugens erin zodat het makke schapenvolk in een vorm van
hersenspoeling alle leugens en fantasieverhalen gelooft, immers als
je iets maar lang genoeg herhaalt wordt het ‘waarheid’ bij degenen
die deze info ‘verwerken…..’
Vandaar
ook het grote verzet van de westerse politiek tegen de sociale media, omdat daar deze leugens,
halve waarheden en verdraaiingen worden doorgeprikt, niet voor niets
dat naast politici vooral de westerse reguliere media schreeuwen om
actie tegen de sociale media, immers het fake news van die reguliere (massa) media wordt keer op keer ontmaskerd en dat valt ook de gebruikers van die media op en in grote getale zijn afgehaakt……
Hier het
artikel van Johnstone die dieper op deze zaak ingaat, het lezen meer
dan waard (en zo gebeurd):
OMG*
you guys Putin hacked our coronavirus vaccine secrets!
Today
mainstream media is reporting what is arguably the single dumbest
Russiavape story of all time, against some very stiff competition.
“Russian
hackers are targeting health care organizations in the West in an
attempt to steal coronavirus vaccine research, the U.S. and Britain
said,” reportsThe
New York Times.
“Hackers
backed by the Russian state are trying to steal COVID-19 vaccine and
treatment research from academic and pharmaceutical institutions
around the world, Britain’s National Cyber Security Centre (NCSC)
said on Thursday,” Reuters
reports.
“Russian
news agency RIA cited spokesman Dmitry Peskov as saying the Kremlin
rejected London’s allegations, which he said were not backed by
proper evidence,” adds Reuters.
To make news gathering easier, we should just always assume that Russia has tried to hack everything stored on every computer ever — emails, recipes, Atari consoles — and only report it when anonymous US & UK intel officials determine that Russia has NOT hacked something https://twitter.com/nytimes/status/1283756670938742785 …
First
of all, how many more completely unsubstantiated government agency
allegations about Russian nefariousness are we the public going to
accept from the corporate mass media? Since 2016 it’s been
wall-to-wall narrative about evil things Russia is doing to the
empire-like cluster of allies loosely centralized around the United
States, and they all just happen to be things nobody can actually
provide the public with hard verifiable evidence of.
Ever
since the shady
cybersecurity firm Crowdstrike admitted
that it never actually saw hard proof
of Russia hacking the DNC servers, the already
shaky and always unsubstantiated
narrative that Russian hackers interfered in the US presidential
election in 2016 has been on thinner ice than ever. Yet because the
mass media converged on this narrative and repeated
it as fact
over and over again they’ve been able to get the mainstream
headline-skimming public to accept it as an established truth,
priming them for an increasingly idiotic litany of completely
unsubstantiated Russia scandals, culminating most recently in the entirely
debunked claim
that Russia paid Taliban-linked fighters to kill coalition forces in
Afghanistan.
Secondly,
the news story doesn’t even claim that these supposed Russian hackers
even succeeded in doing whatever they were supposed to have been
doing in this supposed cyberattack.
“Officials
have not commented on whether the attacks were successful but also
have not ruled out that this is the case,” Wired
reports.
Thirdly,
this is a “vaccine” which does not even exist at this point
in time, and the research which was supposedly hacked may never lead
to one. Meanwhile, Sechenov First Moscow State Medical
University reports
that it has “successfully completed tests on volunteers of the
world’s first vaccine against coronavirus,” in Russia.
Fourthly,
and perhaps most importantly, how
obnoxious and idiotic is it that coronavirus vaccine “secrets”
are a even a thing??? This
is a global pandemic which is hurting all of us; scientists should be
free to collaborate with other scientists anywhere in the world to
find a solution to this problem. Nobody has any business keeping
“secrets” from the world about this virus or any possible
vaccine or treatment. If they do, anyone in the world is well within
their rights to pry those secrets away from them.
This
intensely stupid story comes out at the same time British media are blaring
stories about Russian interference
in the 2019 election, which if you actually listen carefully to the
claims being advanced amounts to literally nothing more than the
assertion that Russians talked about already leaked documents
pertaining to the UK’s healthcare system on the internet.
“Russian
actors ‘sought to interfere’ in last winter’s general election by
amplifying an illicitly acquired NHS dossier that was seized upon by
Labour during the campaign, the foreign secretary has said,” reports The
Guardian.
“Amplifying”.
That’s literally all there is to this story. As we learned with the ridiculous
US Russiagate narrative,
Russia “amplifying” something in such allegations can mean
anything from RT reporting on a major news story to a Twitter account
from St Petersburg sharing an article from The
Washington Post. Even
the foreign
secretary’s claim itself explicitly admits
that “there is no evidence of a broad spectrum Russian campaign
against the General Election”.
“The
statement is so foggy and contradictory that it is almost impossible
to understand it,” responded
Russia’s foreign ministry to the allegations. “If it’s
inappropriate to say something then don’t say it. If you say it,
produce the facts.”
Documents
in 2019 Election”. The completely
bogus allegation
that the NHS documents came to Jeremy Corbyn by way of Russian
hackers is not made anywhere in the article itself, but for the
headline-skimming majority this makes no difference. And headline
skimmers get as many votes as people who read and think critically.
All
this new cold war Russia hysteria is turning people’s brains into
guacamole. We’ve got to find a way to snap out of the propaganda
trance so we can start creating a world that is based on truth and a
desire for peace.
CaitlinJohnstone heeft weer eens een heerlijk
sarcastisch stuk geschreven, waarin ze afgeeft op kinderen en
volwassenen ophemelt, echter zoals je al begrepen had, ze bedoelt het tegenovergestelde.
Children
arrive in this world unthinking and empty-headed, like idiots. We
have to teach them how to be smart and knowledgeable thinkers like
us.
A
small child can run around and play happily with a stick or a leaf,
because children are stupid and they don’t yet know how to stare at
their phones tensely waiting for a stranger on social media to
respond to your clever comment telling them why their opinion is
wrong.
Children
are too naive to know anything about opinions and ideas. They need us
to teach them how to move their interest and attention away from the
things that are happening around them and focus instead upon the
thoughts in their heads, until the outer world loses its color and
they can live without distraction in the inner world of mental noise.
Grown-ups
are much better and smarter than children, because we know all the
different words for things, and we also know the opposites of those
words, and we also know how to make the words and their opposites
fight with each other in our heads while we push salty starchfat into
our mouths and watch talk shows.
Children
don’t even know anything about politics. They are too small and
simplistic to understand that we live in a country that is run by a
Good Party and a Bad Party, and the Bad Party does bad things and the
Good Party also does bad things but only because the Bad Party made
them do it.
We
have to teach children about the Good Party and the Bad Party, and
teach them how to hate the Bad Party because they don’t yet know that
there are different kinds of people and that you’re supposed to hate
some of them. Children don’t even know how to hate until we teach
them, that’s how stupid they are.
When
you try to teach children about war they always cry like little
bitches. Like pansies. They act like sending large groups of people
in our country to go kill other groups of people in another country
is crazy and disordered, when obviously it is they who are crazy and
disordered. We need to teach children how to be sane and normal by
any means necessary, including hitting them.
One
time my child wanted some food and I told him we don’t have enough
money for food, and he said we should just go to the “money
making machine” and get some money. He was talking about an ATM,
the imbecile. I laughed in his face. I laughed and laughed and
laughed because he didn’t understand how money works. I tried to
teach him how people don’t get to eat unless they have the right kind
of numbers in their bank accounts, but he kept looking at me like I
was saying something strange. Then we just laid around thinking about
how hungry we were until we fell asleep.
It’s
hard work being a parent. You get this weird little baby critter who
doesn’t know how to do anything, and then you have to spend years of
your life teaching them how to think, how to want, how to hate, how
to fight, how to take, and how to stop sitting around all blissed out
like a dumbass stoner all the time. You have to teach them and
shape them so that they can take part in this wonderful society that
we grown-ups built for them, and they don’t even understand what a
gift you’re giving them, they just cry about it like ungrateful
little jerks.
In
the end though it’s just what you’ve got to do in order to mold
children into smart and sensible grown-ups, like us.
Voor meer artikelen van Caitlin Johnstone (op dit blog) klik op het label met haar naam, direct onder dit bericht. Hier de link naar de site van Johnstone.
Het westen staat bijkans op de kop vanwege het aannemen van de veiligheidswet in China, waardoor burgers uit Honkong kunnen worden uitgeleverd aan China. Behoorlijk hypocriet daar men kon weten dat China een dergelijke wet zou doorvoeren, echter ook hier weer hebben de zogenaamde onafhankelijke reguliere westerse (massa-) media van meet af aan de demonstranten in Hongkong gesteund en hebben niet of nauwelijks bericht over het uiterst gewelddadige optreden van die demonstranten in Hongkong tegen de uitleveringswet…… Moet je nagaan: deze demonstranten gingen zelfs door met hun gewelddadige protest nadat de ‘burgemeester’ van Hongkong, Carrie Lam de eerder aangekondigde uitleveringswet introk…….
Deze demonstranten beweren voor een democratisch politiek systeem te zijn, echter mensen die een andere mening hebben, kregen en krijgen te maken met enorm geweld van deze ‘demonstranten’, niet alleen werden tegenstanders van deze demonstranten het ziekenhuis ingeschopt, men heeft zelfs een tegenstander, een winkelier als ik me niet vergis, in brand gestoken, ofwel deze demonstranten zijn in het geheel geen voorstanders van democratie, integendeel: tegenstanders moet de mond worden gesnoerd en daarvoor gaat men zelfs zover dat men deze tegenstanders letterlijk wil uitschakelen……
Ga maar na wat de zogenaamde westerse democratieën zouden doen als zij met dergelijk geweld te maken zouden hebben….. Ook dan had men de poppen aan het dansen gekregen en zou de verontwaardiging niet zijn te weren van de koppen en de rest van de artikelen in diezelfde westerse media….. Zie alleen al hoe men bericht over zogenaamde antiglobalisten*, die hun kont tegen de krib gooien als de machtige westerse landen weer een grote theekrans beleggen…..
Het voorgaande, terwijl die ‘antiglobalisten’ hooguit geweld gebruiken tegen bepaalde zaken als VS ketens van ‘vreettenten’, of banken en niet tegen de burgers van een stad waar e.e.a. plaatsvindt…… En ja men gebruikt geweld tegen de politie of groepen burgers als deze zich schuldig maken aan geweld tegen deze antiglobalisten…… (in werkelijkheid zijn veel burgers het eens met de ‘antiglobalisten…’) Zie wat e.e.a. betreft ook de woorden en geweld tegen mensen die het zat zijn dat gekleurde mensen zwaar ongelijk worden behandeld en als in de VS door de politie worden vermoord vanwege hun kleur…….
Kortom de demonstranten in Hongkong hadden kunnen weten wat de reactie van China zou zijn op hun zogenaamde schreeuw om ‘democratie’, zeker daar ze doorgingen met het ongebreidelde geweld nadat Lam de uitleveringswet introk…… Geweld? Zeg maar gerust: terreur!!
Nogmaals: de feiten hierboven aangehaald worden niet door de westerse media en politiek genoemd, nee als Rusland, moet ook China gedemoniseerd worden bij de westerse volkeren……. Het is voorts vrijwel zeker dat ook in Honkong de CIA de gemoederen heeft opgehitst tegen de autoriteiten, zoals de CIA dat in veel landen doet en dat bijvoorbeeld wat betreft Iran heeft toegegeven….. Steun bestaande uit: -het organiseren van demonstraties met de bedoeling dat ze uitlopen in een opstand, -het financieren van de demonstranten -het geven van training in hoe overheidsdiensten als politie, leger en zelfs tegenstanders aan te vallen, plus desnoods de levering van wapens en explosieven………
* De zogenaamde antiglobalisten zijn juist de ware globalisten, immers zij willen eerlijke handel en bejegening van de volkeren in arme landen, iets waar de machtige westerse landen het alleen in woord zo af en toe mee eens zijn, terwijl ze in werkelijkheid de bestaande status quo willen bewaren, een status quo die zich kenmerkt door: -oneerlijke handel, o.a. het dumpen van landbouwproducten op markten van ontwikkelingslanden waardoor de kleine boeren daar brodeloos zijn geworden en worden, -het uitbuiten van de arbeiders in arme landen, -het door westerse bedrijven zwaar vervuilen van lucht, bodem en water in arme landen, -het in stand houden van corruptie in arme landen, corruptie die de (grote) westerse bedrijven goed uitkomt, dit daar men met het geven van geld aan politici en amtenaren toestemming krijgt om het milieu te vervuilen, land te pikken van kleine boeren en arbeiders uit te nemen en zo kan ik nog nog wel even doorgaan……
Voor meer berichten over Honkong, klik op dat label, direct onder dit bericht. Het label BLM staat voor Black Lives Matter, zie ook de berichten onder die link.
Al in
het begin van de Coronacrisis in India, verloren meer dan 120 miljoen
mensen hun baan, dat aantal is intussen meer dan verdubbeld, al is het moeilijk om de echte cijfers te vinden, daar velen als een soort zzp’er hun inkomen haalden uit bijvoorbeeld een eigen ‘straatwinkeltje’ (vaak niet veel meer dan een kleedje op de grond, of een karretje waarop men gerechten of snacks maakt….)…. Voorts zijn een groot aantal mensen werkzaam in de huishouding bij de welgestelden (tegen een appel en ei als salaris…) waarbij zij geen arbeidscontract hebben en dus niet als werknemer of zelfs als werkzaam bekend staan bij de verschillende overheden…..
Een
sociaal opvangnet is er niet in India, hetzelfde land dat wel bezig is met een peperduur ruimtevaartprogramma, ofwel werkloosheid betekent in veel gevallen vrijwel onmiddellijk dikke armoede, waar velen ook nog eens veel te grote gezinnen moeten voeden, daar het geld voor anticonceptie ontbreekt, als de middelen daartoe al te koop zijn……. (nog een negatief effect daarvan is de moord op babymeisjes, daar men die een bruidsschat moet meegeven, niet voor niets dat zoveel mannen totaal seksueel gefrustreerd zijn en zelfs meisjes massaal verkrachten……)
Gezien de Coronacrisis en de daardoor enorm gegroeide werkloosheid is het ‘niet
vreemd’ dat simpele mensen dan vreemde dingen gaan doen, bijvoorbeeld het
jagen op beschermde wilde dieren als tijgers en poema’s, die ze vermoorden voor
voedsel en de organen of andere delen van deze dieren
verkopen aan zogenaamde artsen en apotheken in landen als China en Vietnam…….
Ook is gerapporteerd dat de
eerste Indiase neushoorn ten prooi is gevallen aan mensen die ten
einde raad zijn en de onderdelen van dit dier voor een fikse som geld verkopen aan dezelfde soort landen…….
Het is
dan ook zaak dat de reli-fascistische Indiase regering eindelijk onder
ogen ziet dat het de bevolking moet helpen, i.p.v. verdeling, haat en angst te
zaaien: voedsel hulp is van het allergrootste belang en niet zaken als ruimtevaart….. Lees en
teken daarom ajb de volgende petitie van het Care2 team om de Indiase
regering te pressen actie te ondernemen, als het zou kunnen zelfs
gisteren al!!!
Desperate and hungry, they’re slaughtering endangered wildlife
In
India, big cats and other endangered wildlife are being murdered more
than ever
Miranda
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>
The lockdowns necessitated by the
COVID-19 pandemic have been lifesaving, successfully slowing the
spread of the deadly virus all over the world. However, even while
they were completely essential, they have also brought some
unavoidable pains with them. One such pain is economic downturn and
unemployment. By April of 2020, India reported that 120
million of
its citizens had lost their jobs, and in a country rife with poverty,
people have become desperate for food and income. Unfortunately,
one consequence of that desperation has been the murder of endangered
wildlife and big cats.
Since the beginning of India’s
lockdown, at least eight big cats, the critically endangered tiger
and leopard, were captured and slaughtered for meat or parts to sell.
In one of India’s national parks, a rhino was killed so its horn and
other body parts could be sold for a handsome sum. Now,
experts are worried that this poaching frenzy may push India’s
ecosystems beyond the point of recovery.
Sadly, the antiquated and crass techniques used by inexperienced
hunters have left animals wounded and suffering for days before they
finally perish. India’s
government could solve this problem by providing financial relief so
no one needs to resort to such slaughter. Sign
the petition to demand that India fund vital welfare programs to help
its people and save precious wildlife!
It
has become abundantly clear that global crises, like the COVID-19
pandemic that we find ourselves in now, disproportionately affect the
already vulnerable and disadvantaged. In southern India, that sad
fact is manifesting in the lives of at-risk people and animals alike
— folks who have lost work and the income necessary to feed
themselves and their families are being driven to poaching
animals, many of which are highly endangered and on the brink of
extinction.
This is completely
avoidable. Demand that India’s federal government release emergency
funds to those in need so that they are not forced to make the
horrible decision — kill or die of hunger.
Afgelopen zondag een demonstratie van Anti Antifa op het Plein in Den Haag. Deze psychopathische fascisten (voor 110%!!) wilden eens even laten zien dat ze schijt hebben aan racisme….. Als je een paar minuten zoekt op het net zie je op de diverse emblemen duidelijk dat dit tuig uiterst gewelddadig is……. (diverse emblemen: deze fascisten zijn zelfs te vinden in Australië, al is dat geen nieuws, zeker niet nadat een neonazi uit Australië vorig jaar maart moslims vermoordde in Nieuw Zeeland…..)
Onbegrijpelijk dat gemeente Den Haag deze fascisten ruim baan gaf, zoals gezegd even zoeken en ze hadden kunnen weten waar dit geteisem voor staat: geweld tegen alles wat links is en wat opkomt voor mensenrechten…. Tuig dat discriminatie en racisme als een normale zaak ziet, zeg maar ‘volwassen’ zwarte piet liefhebbers van boven de 22 jaar……..
Hier voor bezoekers van dit blog met een sterke maag een link naar het Twitteraccount van Anti Antifa, fascistisch geteisem dat de Nederlands taal veelal niet op een normaal niveau beheerst……..
Zie hier: 110% fascisten krijgen toestemming om hun gif ten toon te spreiden
Zoals het embleem laat zien gaat het hier om uiterst gewelddadig geteisem……
Als je tegen onrecht en discriminatie bent, ben je blijkbaar ‘rood tuig’, ach ja dat was al zo voor en nadat Hitler in het Duitsland van 1933 de macht overnam……
Het hakenkruis is nog net verborgen achter het nieuwe kenteken van neonazi’s
Hier een Duitse demonstratie van deze fascisten
De Duitse variant, duidelijk getuigend van een fiks neonazi-gehalte, zie alleen al het lettertype, eertijds zo geliefd in nazi-Duitsland en bij de Nederlandse aanhangers van de NSDAP, leden van zusterpartij NSB……
Ja ja, ook in Zwitserland fascisten, wat zeg ik neonazi’s, het embleem laat niets te fantaseren over……
Onbegrijpelijk overigens dat Google duidelijke fascistische oproepen tot geweld tolereert op haar platform……
2020: wat nog te zeggen anders dan opsluiten die fascisten, dit geteisem heeft al veel te veel ellende gebracht over de wereld…………………………
Voor berichten over de demo’s en rellen in de VS, klik op het label BLM (Black Lives Matter), direct onder dit bericht.
De
neoliberaal rechtse westerse regeringen en hun reguliere (massa-) media hebben al weken geleden
gewaarschuwd voor China als ‘haai’ die door de
Coronacrisis in zwaar weer geraakte bedrijven zou willen overnemen voor een appel en ei, zonder ook maar één
voorbeeld te noemen…..
Investeringsmaatschappijen
hebben de laatste 15 jaar al veel bedrijven om zeep geholpen, door
goeddraaiende onderdelen van bedrijven voor kapitalen te verkopen en het overblijfsel vol te hangen met
schulden, zodat deze failliet gaan…. Op die manier verdwijnen bedrijven vaak naar lagelonenlanden….. Nu blijkt uit onderzoek van Intertrust dat juist die investeringsmaatschappijen op goedkoop
overname pad zijn, het gaat hier om groepen die opereren vanuit Europa, Azië en Noord-Amerika (en reken maar: vooral uit de VS)….. Als dit op grote schaal zal gebeuren, zoals de verwachting is, zullen
nog veel meer mensen hun baan verliezen, lullig voor het grootste
deel van de bevolking in diverse westerse landen…..
Geloof
maar niet dat de reguliere westerse media en politiek hierover aan de bel zullen trekken,
zoals ze hebben gedaan met hun loze beschuldigingen aan het adres van
Peking, beschuldigingen met maar één doel: China demoniseren en dat op een manier die niet anders kan worden gezien dan als onvervalste propaganda tegen dat land…..
Het
volgende schrijven werd eerder geplaatst op DeBeurs.nl:
‘Meer
overnamedeals investeringsmaatschappijen door crisis’
Gepubliceerd op 10 juni 2020 08:40
AMSTERDAM (AFN) –
Investeringsmaatschappijen verwachten de komende tijd meer
overnamedeals te doen rond bedrijven die in de financiële problemen
zijn gekomen door de coronacrisis. Dat meldde financieel
dienstverlener Intertrust op basis van eigen onderzoek. Daarbij
interviewde Intertrust ongeveer 150 beheerders van
private-equityfondsen in Europa, Noord-Amerika en Azië.
Van die groep denkt 92 procent dat
er een toename komt van overnames in de komende twaalf maanden van
bedrijven die financieel in zwaar weer verkeren of bijna bankroet
zijn.
Door de crisis zijn veel bedrijven hard geraakt en in waarde
gedaald en dat maakt ze interessant voor durfkapitalisten.
“Ondanks de uitdagingen
waarvoor de markt zich gesteld ziet, blijkt uit de studie dat er in
de sector nog steeds sprake is van een zekere mate van positiviteit.
Een derde (32 procent) van de respondenten denkt dat het klimaat voor
private equity als geheel zal verbeteren en ongeveer de helft (47
procent) zegt optimistisch te zijn dat de sector in staat zal zijn om
de pandemie te doorstaan en er uiteindelijk sterker uit tevoorschijn
zal komen in de komende twee jaar”, aldus Intertrust.
===============================
PS: vanmorgen maakten de Telegraaf en het AD bekend dat China bezig is met het bespioneren van farmaceutische bedrijven voor het recept van een vaccin tegen COVID-19, je reinste kul daar China allang bezig is met het testen van een vaccin op mensen….. (zal aan deze nieuwe anti-Chinese propaganda op een later tijdstip een bericht wijden)
De Trump
administratie heeft zo slecht op de Coronacrisis gereageerd dat het
aantal slachtoffers in de VS die van alle andere zwaar getroffen
landen overtreft. Om de aandacht van het disfunctioneren op COVID-19
af te leiden zoekt die administratie schuldigen buiten de VS en is
met een nieuwe anti-Chinese propagandacampagne begonnen……
Eén en ander wordt gecombineerd met de lastercampagne van Trump tegen de Wereld Gezondheidsorganisatie
(WHO), waarin hij deze organisatie o.a. beschuldigt van het
achterhouden van informatie….. Lullig voor Trump en z’n
psychopathisch gewelddadige maten, maar 16 VS specialisten zijn
verbonden aan (’embedded with’) de WHO in Genève, die van nieuwe feiten, inzichten en adviezen, als
de rest van het WHO team in die stad, als eerste op de hoogte worden gebracht van
wat deze organisatie aan informatie ontvangt en zijn uiteraard ook betrokken bij
wat de WHO naar buiten brengt!!
Niet het
voorgaande, maar de weerstand van de Democraten tegen het liegen van Trump over de WHO zorgden ervoor dat de Trump administratie een ander zwart schaap zocht en daarvoor was China het
aangewezen land….. Let wel: vanaf het begin heeft Trump China de
schuld gegeven, althans toen het tot z’n botte hersenen doordrong dat
COVID-19
geen gewone verkoudheid was, zoals hij in eerste instantie heeft
gezegd…..
Echter ook Mexico werd al aangewezen als land dat de VS aan het Coronavirus heeft geholpen……. De Russen hebben een grote zending van hulpgoederen aan het totaal onvoorbereide VS gezonden, inclusief deskundigen op het gebied van virologie, waarna de Trump administratie het gore lef had Rusland te beschuldigen van spionage met de opzet te zien hoe kwetsbaar de VS is door de Coronacrisis en dat te gebruiken voor een aanval op de VS……* ha! ha! ha! ha! Ongelofelijk onbeschoft overigens, een land beschuldigen dat de VS in een noodsituatie te hulp schiet……
Moon of
Alabama is de publicist van het hieronder opgenomen artikel dat ik
overnam van Information Clearing House. Daarin o.a. meer over de
agressie tegen China, die doet denken aan de aanloop naar de illegale
oorlog van de VS tegen het Irak van Saddam Hoessein, ‘een hele berg
slecht gebakken leugens’ over massavernietigingswapens, waar deze term wordt ingewisseld voor het Coronavirus……
Zo wordt
er (ook buiten de VS) gesteld dat het Coronavirus is te danken aan
het eten van vleermuizen, gelul van een dronken aardbei, daar op de
‘wet markets’ van Wuhan geen vleermuis is te vinden, daarvoor moet je
naar de zuidelijk gelegen provincie Yunnan en niet in het centraal
gelegen Wuhan (in de provincie Hubei)…… Bovendien zien wetenschappers geen verband tussen
COVID-19 en het veel eerder geconstateerde vleermuisvirus…..
Daarnaast is het aanhalen van ‘wet markets’ belachelijk, deze markten zijn precies zo ‘nat’ als markten elders in de wereld….. Goed
dat in het artikel nog eens wordt uitgelegd wat een ‘wet market’ is:
de Chinezen hebben nog lang niet zoveel supermarkten als wij in het
westen, een groot deel van het Chinese volk is dan ook aangewezen op
markten, die heel wat minder nat zijn dan men je wil doen geloven,
sterker nog (en zoals gezegd): ze lijken precies op onze markten en de markt in Wuhan heeft dezelfde ‘hygiëne problemen’ als markten in Nederland, ofwel deze markten voldoen aan alle hygiëne maatregelen…… (zo kunnen de Chinese lokale overheden het zich niet permitteren deze markten niet op hygiëne te controleren, immers dat zou onmiddellijk woede opwekken bij de bevolking!)
Gelukkig
is één positief effect van de Coronacrisis dat de markten waar men wel wilde
dieren verkoopt ter consumptie, na de uitbraak van het
Coronavirus, verboden zijn en blijven, hetzelfde geldt nu in Vietnam
en in andere landen in dat deel van de wereld wordt een verbod op
deze markten overwogen……
Ik ben
het overigens niet geheel eens met het artikel van Moon of Alabama waarin wordt gesteld dat China opnieuw met VS propaganda van de VS wordt
aangevallen, immers het lijkt er juist zwaar op dat de VS zoals gezegd meer en meer met de
beschuldigende vinger naar Rusland wijst….* (natuurlijk met steun van de Democraten die nu al gillen dat Rusland de presidentsverkiezingen van a.s. november in de VS manipuleert….)
The
New Anti-China Campaign Is Built On Lies
By
Moon Of Alabama
April 20, 2020
“Information
Clearing House”
– To avoid self-examination of the failures that let the U.S. exceed
the covid-19 casualty numbers of every other nation the powers that
be decided to blame someone else.
Trump’s first attempt
was to blame the World Health Organization for not providing all
information. But 16 U.S. administration officials were
embedded with the WHO in Geneva. They relayed real time updates
of all information the WHO received.
As the Democrats and
the media did
not join Trump in blaming the WHO another scapegoat was needed.
Everyone then agreed that it China would be the most convenient
target.
The intensity of the
current anti-China campaign reminds one of the run up to the war on
Iraq. The people who now claim that ‘China lied, people died’ are the
very same who ran the Iraq WMD campaign. But all the reports
claiming Iraqi weapons of mass destruction were just fantasy. The
reports of Chinese culpability are similar nonsense.
“Donald
Trump sent critical medical supplies to China as Americans continue
to suffer. He needs to follow his supposed motto of America First,”
American Bridge President Bradley Beychok said in a statement. “We’re
making sure that voters across Michigan, Pennsylvania, and Wisconsin
know full well not only how badly Trump botched this crisis, but also
how badly he bent the knee to China in the midst of it as
well.”
…
“We are more than happy to let the American
public decide whom they trust, President Trump or Beijing Joe Biden,
to get tough on China,” said Brian O. Walsh, president of America
First, in response to the new ad campaign by American Bridge.
American Bridge said the ad is the first of its new offensive
campaign targeting Trump, his company, business associates and adult
children over their ties to China and other foreign investments.
The group
said it plans on rolling out microtargeted digital ads on that theme
as part of “an all-out assault on Trump and his family over their
corruption — in China and other countries — involving foreign
bribes, political favors, shady real estate investments, and parties
with dictators.”
This will be bad for
other important political issues:
The anti
China hawkishness is going to drown out progressive momentum for
universal healthcare and cancelling student debt. Like Russiagate,
this new yellow peril will lead to greater military spending and more
war. Sad so many who should know better can’t see that.
Some lawmakers want
to allow random people to sue China over the ‘damage it caused’.
Other seek
to default on the $1.2 trillion of debt the U.S. owns China.
To blame China the
hawks are accusing it of three issues:
Lack
of public hygiene
Insufficient
information
Creating or
spreading the virus by accident
The “wet market”
in Wuhan did not have hygiene problems. A “wet market” is comparable to a
farmers market (vid). It is “wet” in that it provides
fresh products like fruits, vegetables, meat and fish. A “dry
market” provides the complementary products like rice, flour,
tea and sugar. China has yet to be overrun by super market chains.
Some 40% of the Chinese people source their daily food at the wet
markets.
The wet market in
Wuhan was not the source of the epidemic. It did not and does not
sell bats. The epidemic started in December at a time when bats
hibernate. The first known case was
not related to the market at all.
The U.S. claims that
China did not inform it sufficiently. The timeline
as published by China and confirmed by media reports does not support
that claim.
On January 3 the head
of the U.S. Center of Disease Control (CDC) was personally informed by his
Chinese counterpart that there was an outbreak of pneumonia of
unknown cause in Wuhan. On January 8 the “unknown cause”
was identified as a novel coronavirus. A full genome sequence of the
virus was published on January 12 and preliminary testing kits were
developed and made available in Wuhan. By January 13 another test
and test protocol had been developed in Germany and on January 17
the WHO adopted its
refined version.
In the U.S. the CDC
insisted on developing its own test and failed by contaminating
its test components. It then failed for more than a month to
correct the issue.
The German Federal
Health Ministry was recently asked if it perceived a lack of
information from China or saw reason to criticize China over its changing
case numbers. It responded
(in German, my translation):
“The
federal government is not aware that China held back any data.”
… “Considering the interim development the adoption of
different definitions of cases during the epidemic in China is
comprehensible.”
Another claim is that
China somehow created the virus or let it escape from a laboratory in
Wuhan where it was researching bat viruses.
Edward
Holmes, a biologist at the University of Sydney and a fellow of the
respected Royal Society in London, said the Wuhan laboratory blamed
by some for the pandemic does have specimens of the bat virus RaTG13,
the closest relative of Covid-19 source SARS-CoV-2, but the two are
not genetically linked.
RaTG13
strains, he says, are from the southern Chinese province of Yunnan,
not the central city of Wuhan, the pandemic’s initial
epicenter.
…
Genome tracing has revealed that the bat virus
RaTG13 has at least 20 years of genetic divergence, or evolutionary
change, from SARS-CoV-2, and possibly as much as 50 years, ruling it
out as the source of the pandemic.
The claims against
China made by both U.S. parties do not have a factual basis.