Rutte ‘teleurgesteld’: Trump trekt VS uit klimaatakkoord van Parijs >> veel hysterie om weinig of niets……….

Het kan u niet ontgaan zijn, het feit dat Trump de daad bij z’n leugenachtige woorden heeft gevoegd en het besluit bekend maakte, dat de VS zich terugtrekt uit het klimaatakkoord van Parijs. Volkomen hysterisch reageren de media en politici op deze foute stap van Trump.

Het klimaatakkoord van Parijs staat voor te weinig en kwam derhalve veel te laat. Men kon NB niet eens de beprijzing van CO2 uitstoot ter sprake brengen op de klimaattop die tot dit akkoord leidde…….

Ook de intensieve veeteelt kwam niet ter sprake, terwijl die zorgt voor: -een enorme uitstoot van het sterke broeikasgas methaan, -de sloop van oerwouden (t.b.v. onder andere sojateelt voor diervoer >> 80% van de wereldsojaproductie gaat naar de intensieve veeteelt…), -een enorme luchtvervuiling en uitstoot van CO2, door het vervoer van diervoer, dieren, kadavers en ‘eindproducten……..’

Maatregelen om de oceanen te beschermen, onze grootste bron van zuurstofproductie, kwamen al evenmin ter sprake en zoals de koraalriffen van Australië laten zien, de verzuring en opwarming van de oceanen gaan in steeds rapper tempo……..

Men sprak af, dat de temperatuur aan het eind van deze eeuw niet verder mag stijgen dan 2 graden Celsius. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat zelfs met een directe doorvoering van alle maatregelen uit het klimaatakkoord, de stijging van 2 graden C. fiks zal worden overtroffen, men spreekt nu al voorzichtig van een stijging die de 8 graden C. zal benaderen of zelfs zal overschrijden…….

Kortom een berg hysterie over een akkoord dat volkomen tekort schiet, het uitstappen van de VS stelt dan ook weinig of niets voor……

Ik kan deze hysterie dan ook niet anders zien, dan een enorme volksverlakkerij: men probeert net als na het sluiten van het akkoord de wereldburgers duidelijk te maken, dat men de klimaatopwarming in de hand heeft en men rustig kan gaan slapen…….

Oh ja, PvdA trol Dijksma kwam met het totaal versleten cliché op de proppen, dat de uitstap van de VS uit het akkoord “Een historische vergissing is….” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat zegt het enorme leeghoofd, terwijl ze de afgelopen 4,5 jaar niets anders gedaan heeft, dan de klimaatverandering verder aanjagen, zowel middels het steunen van de intensieve martelveehouderij, als de subsidie van meer dan 3 miljard voor nieuwe kolencentrales, om daar bossen uit de VS in te verstoken…… Ook de stijging van de maximumsnelheid was geen probleem voor hufter Dijksma en haar oplichterspartij PvdA!!

Zelfs de grijnzende VVD hufter Rutte stelde teleurgesteld te zijn over de beslissing van Trump…… Zonder de VS wordt het moeilijker de doelstellingen van Parijs te halen, aldus de oplichter…. Zoals u heeft kunnen lezen, ook met de VS waren de doelstellingen van het klimaatakkoord onhaalbaar!! Onder Rutte is er niets gedaan om de klimaatverandering af te remmen, integendeel, zoals u hierboven kon lezen! Daarnaast heeft Nederland zo ongeveer de slechtste luchtkwaliteit in de EU…… Maar Rutte is ‘teleurgesteld…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vuile hypocriet!

Zie ook: ‘Klimaatakkoord: over de veehouderij en de oceaan‘ (lezen en zien mensen, een uitstekende analyse!)

       en: ‘Ben Bot (CDA) durft Trump en de VS de klimaatles te lezen……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Vrachtwagen met 80 stieren gekanteld, oorzaak: het vreselijke, ongecontroleerde gesol met dieren in dit land!

Gisteren kantelde er een vrachtwagen met stieren, toen deze (uiteraard te hard) de bocht van de A2 naar de A15 nam……… In de vrachtwagen zaten 80 stieren, van wie er één om het leven kwam, ‘de chauffeur was gelukkig ongedeerd’, zo berichtten Radio1 en BNR gistermiddag……….

Afbeeldingsresultaat voor vrachtwagen met koeien gekanteld

In vrachtwagen op bovenstaande foto zaten 80 stieren van het formaat op de volgende foto:

Twee van de runderen staan bij elkaar op de A2.

Hoe is het godverdomme mogelijk, dat je alleen zoveel van deze dieren in één vrachtwagen mag vervoeren??? Bovendien was ‘t ook gisteren daar al behoorlijk warm, moet je nagaan hoe warm het in het onderdeel van die oplegger moet zijn geweest. Trouwens te zot voor woorden, dat men in een vrachtwagen voor deze dieren een tweede laag mag aanbrengen! Logisch ook dat zo’n onding bij het minste geringste omslaat………

De chauffeur staat natuurlijk onder tijdsdruk, wellicht al in de file gestaan, dus ‘die trapt ‘m even op de staart……’

Het gesol met dieren moet eindelijk eens echt doeltreffend worden aangepakt, de NVWA had al lang voor dit soort vrachtwagens een verbod moeten eisen, al bij de voorgangers van PvdA trol Dijksma, of haar opvolger en partijgenoot, de al even incompetente van Dam, die nu als staatssecretaris verantwoordelijk is…….

Maak een end aan het gesol met dieren: stop met het eten van vlees, slecht voor uzelf, het milieu, het oerwoud in o.a. Brazilië, de klimaatverandering (slecht in de zin, dat de klimaatverandering met de geproduceerde methaangassen uit deze doodsindustrie verder aangejaagd wordt) en natuurlijk vooral voor de dieren!!

Hier een paar films die gaan over onze omgang met dieren, zal proberen de tijd te vinden, daar later nog een apart bericht aan wijden:

‘5 Inspiring New Films That Will Change the Way We Eat’

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, bijvoorbeeld over andere veetransporten, klik op het betreffende label dat u hieronder aantreft.

Mond-en klauwzeer herdacht met huilende boer…………

In OVT (Radio1) afgelopen zondag aandacht voor een uitbraak van mond-en klauwzeer (MKZ) in 2001.

Na grote uitbraken van deze ziekte in 1947 en 1951, werd een inentingsplicht ingesteld tegen MKZ. Nadeel: het vlees van die koeien, zowel als zuivelproducten konden niet worden afgezet in de VS en Japan. Vandaar dat de boeren aandrongen op het stoppen met injecties geven tegen deze ziekte en de EU heeft inenting zelfs verboden……. Dit resulteerde o.a. in 2001 in een uitbraak van die ziekte………

Katholiekenlikker en hufter-presentator Palm waarschuwde voor een audiofragment (logisch ‘t is radio) daar de boer in het fragment zijn emoties niet meer de baas kon……

De bewuste boer zat te snikken, zijn koeien werden geruimd, terwijl er niet eens mond-en klauwzeer werd geconstateerd onder zijn koeien. Volgens de boer snapten zijn koeien dit ook niet……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee en als ze het denkvermogen zouden bezitten om zich dit soort zaken af te vragen, zouden ze ook niet begrijpen dat de mens het rund dusdanig heeft weten te veranderen, dat je kan spreken van een monsterachtige dagelijkse melkproductie per koe…….

Ook zouden koeien niet begrijpen waarom hun kroost bij hen wordt weggehaald, kort na de geboorte……..  Al helemaal zou er onbegrip bestaan bij die koeien, waarom ze meestal maar 5 jaar oud mogen worden, voor ze doodgemarteld worden (de beesten raken in doodsangst als ze bij het slachthuis zijn afgeleverd….)….. Immers na 4, maximaal 5 jaar neemt de melkproductie af en worden de koeien vermoord, terwijl ze 20, niet zelden zelfs 25 jaar oud kunnen worden……

Behoorlijk hypocriet die tranen van de bewuste boer………

Nogmaals (en ongelofelijk): inenting tegen MKZ is nog steeds door de EU verboden, alleen bij een dreigende uitbraak mag er onder voorwaarden ingeënt worden……. Alweer een reden om uit dit dictatoriale, smerige bondgenootschap te stappen >> NEXIT NU!!

Je moet nooit op de stoel van god gaan zitten, zo liet ‘intellectueel’ Palm monkelend weten, toen men sprak over een toneelstuk, waarin een boer z’n koeien expres infecteert vanwege de schadevergoeding die de overheid betaalt. Waar hij aan toevoegde, dat de redenaties van gereformeerden altijd weer geweldig zijn…….. Alsof katholieken dit soort streken niet uit zouden halen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Mond-en-klauwzeer‘ WikipediA.

       en: ‘MKZ (Mond- en Klauwzeer)‘ AgriHolland

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u hieronder terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘MKZ’. Voor meer berichten met Palm, klik op het label OVT.

Intensieve veeteelt zet leven bedreigde diersoorten op het spel……!!!

Afgelopen woensdag ontving ik van Compassion In World Farming (CIWF) een petitie tegen het platbranden en/of kappen van bos en oerwoud, waardoor bedreigde diersoorten die het al zo moeilijk hebben, volledig worden uitgeroeid…….

Die wouden worden gekapt, of platgebrand, om daar groente te telen, groente die voor meer dan 70% wordt gebruikt om diervoer te maken t.b.v. de intensieve martelveehouderij…….. Zo gaat 80% van de wereldsojaproductie naar deze intensieve veeteelt in de vorm van diervoer…….. ‘Leuk weetje’: Nederland is na China de nummer 2 importeur* van hoofdzakelijk genetisch gemanipuleerde soja….. ‘Echt iets om trots op te zijn!’ Deze soja is overigens genetisch gemanipuleerd om in tropisch gebied te kunnen groeien…………

Rond de 1 miljard mensen lijden honger op onze kleine aarde. Als we het wereldvoedselprobleem willen oplossen, zullen we met z’n allen moeten stoppen met het eten van vlees, immers om 1 kilo vlees te produceren, is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een enorme plas drinkwater (ook al een schaars goed)!!! Vlees eten is slecht voor uw lichaam, zo kan dit maag en darmkanker veroorzaken, is het slecht voor andere organen als hart, lever, nieren en huid.

Bovendien kunnen we met een vegetarisch ‘dieet’: -een eind maken aan enorm dierenleed, -de klimaatverandering nog enigszins afremmen in groei, daar het geproduceerde methaangas in deze doodsindustrie de klimaatverandering verder aanjaagt, immers methaangas is één van de sterkste broeikasgassen op aarde, -het vrijkomen tegengaan van opgeslagen CO2 in bomen, dit door de kap van deze bomen (bij het verbranden van wouden komt nog veel meer rotzooi vrij en zoals we in Zuidoost-Azië zien, wordt daarmee het leven van veel mensen, zelfs op fikse afstand, zwaar bemoeilijkt door de enorme luchtvervuiling), -het verdwijnen van oerwoud sterk tegengaan. Oerwouden zijn belangrijk voor o.a. het opnemen van CO2, waarmee de klimaatverandering wordt afgeremd. Oerwouden zouden zuurstof produceren, niet onbelangrijk voor ons, maar wetenschappers zijn het daarover onderling oneens.

Eén ding is zeker, deze wouden zijn belangrijk voor de dieren (en de mensen) die daarin leven, zoals u in het artikel van CIF kan lezen. Wat betreft de mensen: in Brazilië leven nog veel stammen in volkomen harmonie met het oerwoud, deze stammen worden verdreven zodat men ook daar gebieden kan ontginnen voor o.a. sojateelt. Dit verdrijven gaat zoals te verwachten gepaard met enorm geweld, waarbij al veel moorden zijn gepleegd op de praktisch weerloze oorspronkelijke bewoners van Zuid-Amerika (ja, de genocide op deze mensen gaat door tot op de dag van vandaag….)………**

Mensen lees en teken de petitie ajb en geeft het door aan familie, vrienden en bekenden!

Compassion in World Farming

FARM ANIMALS SUFFERING AND WILDLIFE AT STAKE

Over
the years Compassion supporters have secured many major victories in
our battle against factory farming. But, as time goes on, more of the
true extent of the damage caused by this cruel and wasteful farming
system is revealed.

Factory
Farming is driving extinction.

All
around the world, elephants, jaguars, penguins and other endangered
species are under threat of extinction as their habitats are
destroyed to grow crops. And vast quantities of these crops are being
fed to factory farmed animals. Please 
join
Compassion’s major new global campaign
 to
stop the factory farming machine in its tracks, before it is too
late.

STOPTHEMACHINE

Factory
farming is a destructive machine. It churns out vast quantities of
cheap meat, milk and eggs, from animals suffering in cruel, caged and
crowded systems. In turn, these animals are fed on pesticide- and
fertilizer-soaked crops, grown on land that was formerly vital
habitat for some of the world’s most endangered species.

There
is a way we can stop this. We need to provide farmers with financial
incentives to move away from factory farming, and 
we
need the EU Commissioner for the Environment, Karmenu Vella, to
demand this
.

Send an email

This
is urgent. For the animals suffering in factory farms, and for the
animals struggling to survive as their habitats are
destroyed.Please, 
help
to STOPTHEMACHINE
.

Thank
you for your support. 

==========================

*  Diervoer voor de intensieve veehouderij: in ons land worden jaarlijks 500 miljoen dieren (een half miljard!!) groot en dood gemarteld…….

** Zie: ‘Koenders: genocide anno 2017 >> Braziliaanse stammen Amazoneregenwoud krijgen doodvonnis opgelegd……..

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels die u hieronder terugvindt.

We leven een leugen, tijd om wakker te worden en de kont tegen de krib te gooien!

Afgelopen donderdag ontving ik van Information Clearing House o.a. een artikel geschreven door Spencer Cathcart. Het is een transcript van de video die Cathcart maakte over hoe wij de machthebbers in deze wereld dienen. We denken vrij te zijn en als individu uniek te zijn, echter in het groot zijn we de brandstof die de grote bedrijven nodig hebben om het systeem dat hen de macht bezorgt, in stand te houden.

We worden opgevoed om ons te ontwikkelen, we worden onderwezen, niet om een verschil te kunnen maken of om anders te zijn. We mogen studeren om ons werk te kunnen doen, maar we worden niet onderwezen om ons af te vragen waarom we dat doen en wat daar de uiteindelijke prijs van is (om de macht van weinigen te kunnen bestendigen, vernietigen we onze aarde en alles wat daarop leeft…)…..

We werken om ons leven te kunnen leiden, maar hebben niet de tijd om dit leven te leiden……

De machthebbers hebben ons geld gegeven, waardeloze stukjes papier, als tegenprestatie hebben wij de machthebbers onze aarde gegeven. Zij bepalen waarvoor de aarde gebruikt wordt en als gewillige schapen helpen we de aarde vervuilen en vergiftigen (en daarmee onszelf) en breken haar af, dezelfde aarde die in feite ons huis is…….

In handen van de machthebbers zijn wij de brandstof die het smerige neoliberale systeem op poten en draaiend moeten houden, niet de grond en de middelen zijn de bron van de macht die een in feite kleine elite bezit, nee wij zijn die bron……

Zoals op deze plak al vaker gesteld, de mensheid is een plaag die de aarde teistert, een plaag die zoals gezegd de aarde uitput en vergiftigt….. Door de manier waarop we grootgebracht zijn en zijn onderwezen, beseffen we niet, dat we uiteindelijk alle leven op aarde, dus ook dat van onszelf, onmogelijk maken……

Mensen een geweldige en duidelijke analyse, lees het en zegt het voort! De hoogste tijd dat we ons organiseren en de kleine elite en hun hielenlikkers in de politiek te verstaan geven dat de tijd voor verandering is aangebroken! De hoogste tijd dat we een eind aan de eindeloze oorlogen afdwingen….. Het is de hoogste tijd dat we een eind maken aan de honger in de wereld: het grootste deel van ons voedsel gaat naar de dieren die we dag in dag uit groot en doodmartelen, dit om een ongelofelijk domme manier van voedselproductie in stand te kunnen houden: de intensieve veehouderij……..

Rond de miljard mensen lijdt honger op onze kleine aarde, terwijl we voedsel genoeg verbouwen om de hele wereld te kunnen voeden, echter dat is niet in het belang van de elite die werkelijk aan de touwen trekt…….. De hoogste tijd dat we een eind maken aan het vergiftigen en vernietigen van onze wereld….. Lamme klimaatakkoorden halen niets uit, het is tijd voor een radicale aanpak waarmee we de klimaatverandering nog enigszins in bedwang kunnen houden…….

Tot slot: de hoogste tijd dat we geluk en niet al maar meer materiële zaken nastreven (waar we uiteindelijk toch niet gelukkig van worden), of zoals Cathcart het verwoord: we hebben ons de kunst van het moorden eigen gemaakt, laten we ons nu de kunst in het plezier van leven eigen maken! Het leven is geen film, waarvan het script al is geschreven, wijzelf zijn de schrijvers (als we dat willen)!

Onder het artikel kan u klikken voor een ‘Dutch vertaling’.

The
Lie We Live
 

Video
By Spencer Cathcart

March
03, 2016 “
Information
Clearing House

– At this moment you could be anywhere, doing anything. Instead
you sit alone before a screen. So what’s stopping us from
doing what we want? Being where we want to be? 

Each
day we wake up in the same room and follow the same path, to live the
same day as yesterday. Yet at one time each day was a new
adventure. Along the way something changed. Before our days were
timeless, now our days are scheduled.
 

Is
this what it means to be grown up? To be free? But are we really
free?

 

Food,
water, land.

 

The
very elements we need to survive are owned by corporations. There’s
no food for us on trees, no freshwater in streams, no land to build a
home. If you try and take what the Earth provides you’ll be
locked away. So we obey their rules.

We
discover the world through a textbook. For years we sit and
regurgitate what we’re told. Tested and graded like subjects
in a lab. Raised not to make a difference in this world, raised
to be no different. Smart enough to do our job but not to
question why we do it. So we work and work, left with no time to
live the life we work for. Until a day comes when we are too old
to do our job. It is here we are left to die. Our children take our
place in the game.
 

To
us our path is unique, but together we are nothing more than fuel.
The fuel that powers the elite. The elite who hide behind the
logos of corporations. This is their world. And their most
valuable resource is not in the ground. It is us.
 

We
build their cities, we run their machines, we fight their wars. After
all, money isn’t what drives them. It’s power. Money is
simply the tool they use to control us. Worthless pieces of
paper we depend on to feed us, move us, entertain us. 


They gave us money and in return we gave them the world. Where
there were trees that cleaned our air are now factories that poison
it. Where there was water to drink, is toxic waste that
stinks. Where animals ran free, are factory farms where they are
born and slaughtered endlessly for our satisfaction. Over a
billion people are starving, despite us having enough food for
everybody. Where does it all go? 70% of the grain we grow is fed
to fatten the animals you eat for dinner. Why help the starving? You
can’t profit off them.

We
are like a plague sweeping the earth, tearing apart the very
environment that allows us to live. We see everything as
something to be sold, as an object to be owned. But what happens
when we have polluted the last river? Poisoned the last breath of
air? Have no oil for the trucks that bring us our food? When
will we realize money can’t be eaten, that it has no value?

We
aren’t destroying the planet. We are destroying all life on
it. Every year thousands of species go extinct. And time is
running out before we’re next. If you live in America there’s
a 41% chance you’ll get cancer. Heart disease will kill one
out of three Americans.  We take prescription drugs to deal
with these problems, but medical care is the third leading cause of
death behind cancer and heart disease. We’re told everything
can be solved by throwing money at scientists so they can discover a
pill to make our problems go away. But the drug companies and
cancer societies rely on our suffering to make a profit. We
think we’re running for a cure, but really we’re running away
from the cause. Our body is a product of what we consume and the food we eat is designed purely for profit.  We fill ourselves with toxic chemicals. The bodies of animals infested with drugs and diseases.But we don’t see this. The
small group of corporations that own the media don’t want us to.
Surrounding us with a fantasy we’re told is reality. 


It’s
funny to think humans once thought the earth was the center of the
universe.  But then again, now we see ourselves as the center of
the planet. We point to our technology and say we’re the
smartest. But do computers, cars, and factories really illustrate how
intelligent we are? Or do they show how lazy we’ve become. We
put this “civilized” mask on. But when you strip that away what
are we?
 

How quickly we forget only within past hundred years did we allow women to vote; allow blacks to live as equals. We act as if we
are all-knowing beings, yet there is much we fail to see. We
walk down the street ignoring all the little things. The eyes who
stare. The stories they share. Seeing everything as a background
to ‘me’.
 

Perhaps
we fear we’re not alone. That we are a part of a much bigger
picture. But we fail to make the connection. We’re okay
killing pigs, cows, chickens, strangers from foreign lands. But not
our neighbours, not our dogs, our cats, those we have come to love
and understand. We call other creatures stupid yet we point to
them to justify our actions. But does killing simply because we
can, because we always have, make it right? Or does it show how
little we’ve learned.  That we continue to act out of primal
aggression rather than thought and compassion.


One
day, this sensation we call life will leave us. Our bodies will rot,
our valuables recollected. Yesterday’s actions all that
remain. Death constantly surrounds us, still it seems so distant
from our everyday reality. We live in a world on the verge of
collapse. The wars of tomorrow will have no winners. For
violence will never be the answer; it will destroy every possible
solution.
 

If
we all look at our innermost desire, we will see our dreams are not
so different. We share a common goal. Happiness. We tear
the world apart looking for joy, without ever looking within
ourselves. Many of the happiest people are those who own the
least.  But are we really so happy with our iPhones, our big
houses, our fancy cars?
 

We’ve
become disconnected. Idolizing people we’ve never met. We
witness the extraordinary on screens but ordinary everywhere else. We
wait for someone to bring change without ever thinking of changing
ourselves.
 

Presidential
elections might as well be a coin toss. It’s two sides of the same
coin. We choose which face we want and the illusion of choice, of
change is created. But the world remains the same. We fail
to realize the politicians don’t serve us; they serve those who
fund them into power. 

We
need leaders, not politicians. But in this world of followers,
we have forgotten to lead ourselves. Stop waiting for change and
be the change you want to see. We didn’t get to this point by
sitting on our asses. The human race survived not because we are
fastest or the strongest, but because we worked together.
 

We
have mastered the act of killing. Now let’s master the joy of
living.

 

This
isn’t about saving the planet. The planet will be here whether we
are or not. Earth has been around for billions of years, each of
us will be lucky to last eighty. We are a flash in time, but our
impact is forever.
 

I
often wished I lived in an age before computers, when we didn’t
have screens to distract us.

But
I realize there’s one reason why this is the only time I want to be
alive. Because here today, we have an opportunity we never had
before. The internet gives us the power to share a message and
unite millions around the world. While we still can we must use
our screens to bring us closer together, rather than farther apart.
 

For
better or worse, our generation will determine the future of life on
this planet. We can either continue to serve this system of
destruction until no memory of our existence remains. Or we can
wake up. Realize we aren’t evolving upwards, but rather falling
down…we just have screens in our faces so we don’t see where
we’re heading.
 

This
present moment is what every step, every breath and every death has
led to. We are the faces of all who came before us. And now it is our
turn. You can choose to carve your own path or follow the road
countless others have already taken.
 

Life
is not a movie. The script isn’t already written. We are the
writers.
 

This
is Your Story, Their Story, Our Story.

Written
by Spencer Cathcart – http://theliewelive.blogspot.com

Click
for
 SpanishGermanDutchDanishFrench,
translation- Note- 
Translation
may take a moment to load.

========================

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u hieronder terug kan vinden.

Mijn excuus voor de vormgeving.

Dijksma (PvdA), ‘ook met Trump in het Witte Huis kunnen we het klimaatakkoord van Parijs voor elkaar krijgen…..’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

PvdA leeghoofd en enorme volksverlakker Dijksma was afgelopen donderdag in Standpunt NL (Radio1) te horen. Ze was daar te gast vanwege haar aanstaande bezoek aan de VS, waar ze o.a. in Californië een handelsdelegatie met duurzame bedrijven ‘leidt’.

Volgens PvdA trol Dijksma, kunnen we ook met Trump in het Witte Huis het lamlendige klimaatakkoord van Parijs voor elkaar krijgen. Het klimaatakkoord van Parijs, u weet weel het akkoord waar politici en grote bedrijven als Shell zich voor op de borst slaan, terwijl daar niet eens een fatsoenlijke prijs op CO2 uitstoot werd besproken., sterker nog: het stond niet eens op de agenda, daar anders teveel partijen het zouden laten afweten………

Niet alleen vanwege het niet beprijzen van CO2 uitstoot is dit klimaatakkoord een aanfluiting: een aantal wetenschappers heeft al vorig jaar uitgerekend, dat de stijging van de temperatuur op aarde tegen het eind van deze eeuw, de 2% dik zal overstijgen. Terwijl andere deskundigen intussen hebben gewezen op de cumulatieve effecten van zaken die de klimaatverandering aanjagen, effecten die zich nu al beginnen te voltrekken en de verhoging van de temperatuur nog verder zullen opjagen!!

Zo komt er op grote schaal methaangas vrij door het ontdooien van de permafrost. Methaangas is een uiterst sterk broeikasgas en met de verdere opwarming (o.a. door dit methaangas) zal de opwarming van de aarde zich nog sneller voltrekken, waardoor er meer permafrost ontdooit enz. enz……. Hetzelfde geldt voor het smelten van de poolkappen, waardoor zonlicht niet langer weerkaatst wordt en de temperatuur verder kan stijgen, waardoor de poolkappen nog verder krimpen qua oppervlak enz. enz…….. Vergeet niet, dat deze cumulatieve effecten op de klimaatverandering zich bij wijze van spreken, voor onze ogen voltrekt……

Over broeikasgas gesproken: Nederland is één van de grootste producenten van methaangas, door onze immens grote intensieve martelveehouderij. Jaarlijks worden er in ons land maar liefst 500 miljoen dieren, ja u leest het goed: een half miljard (!!) dieren, groot en doodgemarteld. In haar vorige functie als staatssecretaris van Economische Zaken, ging Dijksma ook over die smerige doodsindustrie binnen onze grenzen, waar ze de intensieve veehouderij verder heeft helpen vergroten en daarmee de uitstoot van methaangas aangejaagd!!

Daarbij moet nog genoemd worden, dat voor de intensieve veehouderij o.a. oerwoud in Brazilië wordt gekapt, dan wel platgebrand, dit om de teelt van soja mogelijk te maken…… Soja t.b.v. de enorme veestapel in ons land, zo gaat 80% van de wereldsojaproductie naar veevoer, waarvan Nederland (na China) de tweede importeur is….. Ook deze zaak jaagt de klimaatverandering verder aan……

Bovendien heeft Dijksma zich destijds ingezet voor het afschaffen van de melkquota, waardoor boeren al voor het ingaan van die afschaffing, massaal meer koeien kochten en de boete voor lief namen…… Dijksma klopte zich op de borst vanwege de afschaffing van de melkquota, waar deze imbeciel even vergat, dat het mestprobleem waar Nederland al mee te maken had, alleen maar vergroot zou worden……….  En zo geschiedde, nu krijgen boeren subsidie als ze koeien afstoten, terwijl ze zelf jaren liepen te schreeuwen om afschaffing van de melkquota………

Met andere woorden: Dijksma heeft persoonlijk een dikke steen bijgedragen aan het opjagen van de klimaatverandering…….. Nu is de enorme dombo Dijksma staatssecretaris Infrastructuur en Milieu. Als zodanig heeft ze zich niet verzet tegen de verhoging van de maximumsnelheid, waarmee de uitstoot van CO2 fiks is toegenomen……. Tegen het verder asfalteren van Nederland heeft ook Dijksma zich niet verzet en is daarmee mede hoofdverantwoordelijk voor de groeiende luchtvervuiling en het versnellen van de klimaatverandering……….

U begrijpt uit het voorgaande, Dijksma mede hoofdverantwoordelijk is voor de 18.000 Nederlanders die jaarlijks na een akelig ziekbed vroegtijdig overlijden aan kanker t.g.v. het jarenlang inademen van auto-uitstoot……. Daarmee is ze ook nog eens mede verantwoordelijk voor het grote aantal kinderen dat jaarlijks long- en/of luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot….. Als gevolg van dit alles is Dijksma mede verantwoordelijk voor de immer rijzende zorgkosten en voor een hele berg ellende elders op de wereld, ellende veroorzaakt door de nu al duidelijk merkbare klimaatverandering………

Dijksma durfde afgelopen donderdag te zeggen, dat zijzelf ‘vergroend’ is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Of ze dan ook een duurzame auto reed. Ja, alleen gaat het wel om de dienstauto die enigszins duurzaam is, zo antwoordde de PvdA oplichter…… Alsof ze het geld niet heeft om een fatsoenlijke elektrische auto te kopen, jezus!!

Tijdens haar oplichterspraatje noemde Dijksma keer op keer de E-Tuk, een elektrische Tuk Tuk. Het bedrijf dat deze vervoermiddelen maakt, gaat ook mee op ‘klimaatmissie’. Heel leuk die E-Tuk, maar helaas is er bijzonder weinig belangstelling voor dit soort vervoer. Nederlanders vallen nu eenmaal niet graag op in een lullige vervoermiddel als de Tuk Tuk. Al moet ik zeggen dat het streven nobel is.

Dijksma gaat hypocriet Nederland aanprijzen als duurzaam land en zichzelf als groen politicus, beiden zijn de grootste kul. Nederland is bijna het vuilste jongetje in de EU klas en de emissies zijn hier de laatste jaren gestegen, i.p.v. gedaald…….. Wat betreft het groene gehalte van Dijksma, daarvoor verwijs ik naar al het voorgaande. Maakt Dijksma allemaal niet uit, ze herhaalt haar leugens desnoods 100 keer, in de hoop dat men haar dan zal geloven……..

Zoals gezegd: Dijksma is een smerige oplichter!!

Het klimaatakkoord van Parijs zal voor een groot deel inderdaad wel gehaald worden, ook met Trump (zo zullen er nog weinig banken zijn, die nieuwe kolencentrales in de VS willen financieren), lullig genoeg is het klimaatakkoord van Parijs volkomen ontoereikend!!

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u hieronder terug kan vinden.

Esther de Lange (CDA), god is tegen rekeningrijden………..

Hare CDA hufterigheid en EU grofgraaier de Lange was afgelopen zaterdag te gast in Kots Kamerbreed (Radio1).

Toen ik afstemde op Radio1, hoorde ik haar nog net parmantig zeggen, dat het CDA tegen de kilometerbeprijzing voor auto’s is, ofwel: het CDA is tegen rekeningrijden…… Logisch daar hun god het liefst wil dat we de wereld en de medemens zo snel mogelijk zijn/haar kant op helpen, door zoveel mogelijk rond te crossen, of dat nu in een auto, een schip of een vliegtuig is, ‘burn it!’

God’s rentmeester de Lange en andere oplichters van het CDA weten dat de rond de 18.000 mensen die jaarlijks overlijden (na een akelig ziekbed) ten gevolge van langdurige auto-uitstoot inademing, allemaal welkom zijn in de hemel, dus die moeten niet zeuren!! En ach die grote hoeveelheid kinderen, die jaarlijks te kampen krijgen met long- en/of luchtwegklachten, groeien daar vast wel overheen, zo moet de kronkel gedachtegang bij deze ‘rentmeesters’ zijn………

Het is als het geheim houden van de boerderijen waar Q-koorts heerste’ door CDA ministers Verburg (‘mijn boerenhart huilt’) en suflul Klink (waarmee zij moorden hebben begaan…)…….. ‘Boerderijen’ waar dierenbeulen een belachelijk aantal geiten houden, …… Schijt aan de volksgezondheid zo heeft jezus hen geleerd, afbeulen die schepping van zijn vader en daarna doodmartelen! Geld über alles, ‘zo is immers in de bijbel te lezen!’

Nee, de Lange vindt het niet eerlijk om autorijden voor woon-werkverkeer extra te belasten…… Dat is onzin natuurlijk, immers autogebruik wordt anders belast, zo zal de wegenbelasting bij rekeningrijden worden afgeschaft….. Hetzelfde CDA dat niets moet hebben van het openbaar vervoer…… Onder CDA beheer, u weet wel met de gemuteerde Zeeuwse kleiaardappel Balkenende, is het reizen met openbaar vervoer fiks verslechterd. Het openbaar vervoer is voor velen dan ook totaal geen alternatief voor de auto. Te zot voor woorden, zo moet je bijvoorbeeld vanuit veel plaatsen de laatste trein al vlak na middernacht nemen, daar je anders niet thuiskomt…………

En ach, de klimaatverandering: dat is de wil van god, zo is het CDA ook voor een verdere uitbreiding van de intensieve martelveehouderij. Een half miljard dieren jaarlijks groot en doodmartelen? Dat aantal moet nog veel groter worden, zo vindt men bij het CDA! En de enorme hoeveelheid geproduceerd methaangas (een uiterst sterk broeikasgas) door deze doodsindustrie? Ach wat maakt ‘t uit? Geld verdienen gaat bij de ‘christenen’ van het CDA nu eenmaal ver voor op al het andere, zoals het afremmen van de klimaatverandering!!

Heeft tuig als de Lange geen kinderen en geen mededogen met mens en dier?

Ongelofelijk godverdomme!!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op het label dat u hieronder terugvindt.

Wijffels (CDA) leest Nederland de ‘groene’ van Haersma Buma les……….

Oproer gistermorgen, nadat CDA topgraaier Wijffels het duurzame gehalte van CDA houten klaas van Haersma Buma volkomen terecht de grond in boorde. In het kort gezegd stelt Wijffels dat van Haersma Buma een waardeloze vent is, als het om klimaat, milieu en duurzaamheid gaat.

Tja, daar is niets teveel mee gezegd. Van Aersma Buma heeft meermaals aangegeven, dat hij bezorgd is om het klimaat, maar dat elke maatregel die wordt genomen, om de klimaatverandering beperkt te houden (en daarmee ook nog eens de milieuvervuiling tegen te gaan), niet kan rekenen op zijn steun. Luchtvervuiling is ook al geen probleem voor het CDA,……. De centen gaan bij het CDA nu eenmaal ver voor op het voortbestaan van de mensheid en dus ook op de volksgezondheid………

Met de enorme luchtvervuiling in Nederland, overlijden jaarlijks meer dan 18.000 mensen vroegtijdig, dit na een akelig ziekbed…… Rond de 18.000 overlijdens zijn ieder jaar alleen al te betreuren door langdurige inademing van auto-uitstoot……… Auto-uitstoot die ook nog eens door CO2 de klimaatverandering verder aanjaagt……. Echter ook de intensieve martelveehouderij draagt daaraan een enorme steen bij, deze doodsindustrie zorgt voor een enorme uitstoot aan methaangas, één van de krachtigste broeikasgassen op aarde…..

Zoals u wellicht weet, staat het CDA, de partij van gods eigen rentmeesters, geheel achter deze smerige doodsindustrie. Het liefst zou het CDA nog veel meer gigastallen willen zien in ons land (gigastallen zijn nog veel groter dan megastallen….). God heeft immers de dieren geschapen om ze door de mens in een zo kort mogelijk leven, zoveel mogelijk op te laten brengen. Zo zijn koeien van 4 jaar al betrekkelijk oud, inde ogen van melkveehouders, 6 jaar halen ze niet eens, terwijl deze wonderlijke dieren 15 tot 25 jaar oud kunnen worden…… Om nog maar te zwijgen over vleeskuikens die men als kippen verkoopt, zij worden voordat ze 7 weken oud zijn doodgemarteld. In de korte tijd van hun leven stijgt hun gewicht van een gram of 15 naar 2.200 gram!! Plofkippen noemt men deze groot en doodgemartelde dieren……….

Hans de Boer, de pooier van het inhumane neoliberale grote bedrijfsleven (VNO-NCW en… CDA!), werd gistermorgen op BNR gevraagd naar de uitlating van Wijffels over van Haersma Buma. Natuurlijk wilde de Boer niets weten van de woorden die Wijffels had gebruikt. Bovendien zo stelde de Boer, kan Wijffels niets weten over de onderhandelingen, daar hij zelf van Haersma Buma de opdracht heeft gegeven niet met de pers of Wijffels te praten…… Alsof van Haersma Buma niet uit en te na heeft laten weten, wat hij vindt van milieumaatregelen……..

Behoorlijk laatdunkend over Wijffels en de politiek aangaande de klimaatverandering, stelde de Boer, dat er geen symboolpolitiek gevoerd moet worden waarmee Nederland armer en de wereld warmer wordt………. Ja ja, deze rentmeester van god durft hè?? Jezus!! Hier gebruikte de Boer een uitspraak van de inhumane grijnzende VVD schoft Zijlstra…..

Volgens de Boer moet het beleid ergens in het midden worden gezocht, ook zo’n cliché van hier tot Jericho, al is het woord dan meestal ‘de waarheid’ (die ergens in het midden ligt…)…….

Volgens de Boer is het bedrijfsleven uitstekend instaat om zelf maatregelen te nemen, die het milieu en het klimaat ten goede komen, zo liet hij al een aantal keren eerder weten….. U had het waarschijnlijk al begrepen: uiteraard met dikke overheidssubsidies, ‘maar dat spreekt voor zich…’

Het bedrijfsleven is dan ook ‘al zo duurzaam bezig’ dat we zelfs als we morgen alle maatregelen uit het Parijse klimaatakkoord doorvoeren, de temperatuur met dik meer dan 2 graden zal stijgen aan het eind van deze eeuw…… Overigens is dit ook alweer achterhaalt, daar er nu wetenschappers zijn, die gezien alle cumulatieve effecten die door de nu al bereikte verhoging van de temperatuur (zoals ontdooien permafrost en de poolkappen) zelfs van dik meer dan 4 graden temperatuurstijging spreken en dat al ver voor het eind van de eeuw……….*

Kockelman de neoliberale hufter die Standpunt NL (Radio1) presenteert had voor zijn programma zijn ‘vriend’ de Boer uitgenodigd en vol trots noemde de flapdrol e.e.a. in de aankondiging van zijn programma (na 9.30 u.). Dit keer was het onderwerp de economie, Kockelman en de redactie hadden uitlatingen van opperhufter de Boer in een stelling verwerkt: ‘Nederland moet ambitieuzer zijn’

Hier de tekst op de Standpunt website die zo uit ‘de pen’ van de Boer zou kunnen komen:

“Het gaat weer goed met de economie. De crisis is eindelijk achter de rug. Het is tijd om slagen te maken, tenminste dat vindt werkgeversorganisatie VNO-NCW. Als het weer goed is moeten we het dak repareren. Het wordt hoog tijd om meer ambitie te tonen in Nederland. Als we de export meer stimuleren is dat goed voor Nederland en de werkgelegenheid.



Er moet veel meer aandacht komen voor groeimarkten in Afrika en Azië. De handel moet veel meer worden gestimuleerd.  Daarnaast moet er veel meer aan vergroening gedaan worden. Schonere energie is een belangrijk uitgangspunt voor de werkgevers. Een belangrijke opdracht wat VNO-NCW betreft voor de formatietafel. Mooie plannen die goed zouden zijn voor Nederland maar zou het ook gaan lukken. Politici denken vaak aan de korte termijn”.



Kortom suf geouwehoer, dat we al minstens 20 keer eerder hebben gehoord…….. ‘Er moet meer aandacht komen voor groeimarkten’, alsof bedrijven het moeilijk hebben met het dumpen van hun goederen op de markten van ontwikkelingslanden…… Veel landbouwers en boeren in die landen zijn al failliet gegaan, daar ze niet kunnen produceren tegen de dumpprijzen van de EU markt, waar de landbouw ook nog eens dik wordt gesubsidieerd………. Het meest lullig van al is wel het feit, dat juist bedrijven uit ontwikkelingslanden, die niet door westerlingen worden gerund, met veel moeite exportvergunning krijgen voor EU landen………

Uiteraard zal de Boer desgevraagd zeggen, dat importbeperkingen voor ontwikkelingslanden moeten worden weggenomen, terwijl de grote werkgevers achter de schermen deze beperkingen juist bepleiten…… Al zeker 20 jaar, keert dit onderwerp telkens weer terug op de agenda, waar na een aantal ‘mooie woorden’ de plannen in diepe bureauladen verdwijnen…….

En dan nog durven lullen over vergroening: ‘schonere energie is een belangrijk uitgangspunt voor de werkgevers…….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, mits het rijk dikke subsidies op tafel legt, iets dat hij in feite in hetzelfde stuk toegeeft: het zou een belangrijk punt zijn voor de ‘formatietafel…’

Oplichter!!

De Boer kwam met nog en bebaard cliché: het Nederlandse bedrijfsleven moet handelen als de dominee en de koopman………

Kockelman had er werkelijk weer veel plezier in, dus de zak zat een fiks deel van de uitzending te grinniken, als hij antwoord kreeg van de Boer op zijn voorzetten……

Trouwens een belachelijke stelling, wie kan daar in feite tegen zijn…… Dan nog: ‘Nederland moet ambitieuzer zijn’, is dat op het gebied van duurzaamheid en klimaatverandering?? Of moeten we de export nog verder stimuleren??? Alsof Nederland niet al veel te ambitieus is, zeker als het gaat om handel en ontwikkelingshulp, het beleid van Ploumen t.a.v. ontwikkelingshulp is totaal mislukt, aldus Oxfam Novib. Nederlandse bedrijven die in ontwikkelingslanden een bedrijf zijn begonnen, kregen geld uit ontwikkelingshulp, geld dat nu voor een groot deel is verdwenen……. Wat een walgelijke vertoning!!

Van Aersma Buma werd nog gevraagd naar de formatiebesprekingen. Hij was zo bang, dat hij keer op keer stelde, hierover niets te willen zeggen, als de dood dat hij iets los zou laten over die besprekingen…….. Daar mag ‘zoals het een democratie betaamt’, natuurlijk niets over gezegd worden…….

* Zie o.a.: ‘Earth could hit 1.5 degrees of global warming in just nine years, scientists say

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u hieronder aantreft.

Dijksma’s (PvdA) erfenis: 160.000 ‘melkkoeien’ weg, voor groot deel naar de slacht; ‘zo zien we steeds minder koeien’, aldus Bosman…………..

Op Radio1 afgelopen vrijdag (na 15.30 u.) een gesprek over de boeren en dan m.n. het feit dat er 160.000 melkkoeien weg moeten. Presentator Bosman (die in hoog tempo haar verstand verliest) sprak met de bons van LTO Vakgroep Melkveehouderij, Kees Romijn. Deze hield de luisteraar nog eens even voor, dat het heel normaal is, dat de belastingbetaler opdraait voor de foute beslissingen van de EU, PvdA trol Dijksma en de melkboeren……..

Jaren schreeuwden de boeren moord en brand over de melkquota en verdomd de gigantische lobby buiten en binnen de politiek zegevierde, het melkquotum werd afgeschaft per 1 april 2015. Veel boeren namen daar in 2014 al een voorschot op en schaften extra koeien aan, om daarmee hun productie bij afschaffing meteen ten volle te kunnen benutten. De boete daarvoor namen ze voor lief. Niemand (en Dijksma al helemaal niet) had rekening gehouden met het feit, dat die extra koeien ook schijten en er daardoor te veel mest zou worden geproduceerd, in verhouding met de weidegrond van de boeren……….*

Later in 2015 ging de melkprijs de diepte in en kwamen de boeren met grote verliezen te zitten, waar ze niet alleen teveel mest produceerden, maar ook nog eens teveel ammoniak en methaangas uitstootten…… In paniek schreeuwden (en schreeuwen) de boeren alweer moord en brand, of de overheid maar even wilde dokken voor de geleden en nog te lijden verliezen, dus ook voor het ‘afstoten’ van koeien (meestal vermoord na onmenselijke hoeveelheden melk te hebben moeten geven….)……….

De boeren kregen uiteindelijk hun zin, de belastingbetaler mag opdraaien voor de geleden verliezen…. Al moet ik zeggen, dat dit deels terecht is, gezien de kapitale fout van PvdA leeghoofd Dijksma….

Presentator Bosman maakte tijdens het gesprek de opmerking, dat we zo steeds minder koeien te zien krijgen…… Alsof ze niet weet, dat een groot aantal koeien de stal niet meer verlaat en we deze koeien toch al niet te zien krijgen, dat moet ze weten, ze heeft minstens 2 keer eerder over deze ‘problematiek’ gesproken in haar programma…….. Bovendien een vreemde opmerking, als je nagaat, dat deze 160.000 koeien zijn aangeschaft t.b.v. de grotere melkproductie, na afschaffing van de melkquota in 2015, m.a.w. ze zijn amper te zien geweest, terwijl haar opmerking (‘steeds minder’) anders doet vermoeden………

Moet u nagaan, was men onlangs ook nog eens verbaasd, dat Nederland i.p.v. 43% minder methaanuitstoot, zoals de overheid meldde, 20% minder methaangas produceert dan in 1990……. Daarnaast zou het me verbazen, als zelfs die 20% vermindering behaald zou zijn, immers de veestapel is vanaf 1990 alleen maar verder gegroeid…… Nu martelen we jaarlijks 500 miljoen dieren groot en dood in Nederland…. Ja u hoort het goed, een half miljard dieren en dan durft men te zeggen, dat Nederland vol is met 17 miljoen mensen………

Als we als mens willen overleven op de aarde, zullen we moeten stoppen met vleeseten en het gebruiken van zuivelproducten. De doodsindustrie, die men aanduidt als ‘intensieve veehouderij’ zorgt niet alleen voor ziekten, die wij als mens al bijna niet meer de baas kunnen, neem antibiotica resistentie, Q-koorts, vogelgriep, enz., maar maakt ons ook ziek door het eten van vlees, neem maag- en darmkanker…… Deze kanker is nog maar 1 van de ziekten, die veelal wordt veroorzaak door het eten van vlees, voorts kan vleeseten organen aantasten als hart, lever, nieren en huid………

Daarnaast vernielt de mens met de intensieve veehouderij de natuur, zoals grote delen van het Braziliaanse oerwoud, daar men daar genetisch gemanipuleerde soja teelt voor de wereldwijde intensieve veehouderij…….. 80% van de wereldsojaproductie gaar naar diervoer…….

Dat brengt me bij het volgende punt, de enorme transportbewegingen over aarde, niet alleen met bijvoorbeeld soja en mais t.b.v. de diervoederindustrie, maar ook het inhumane gesleep met dieren, hun kadavers, dan wel delen van die kadavers en de eindproducten in de supermarkten…….. Alleen die transporten jagen de klimaatverandering al verder aan…..

Wat betreft de luchtvervuiling door vervoer van diervoer, dieren of ‘eindproducten’, leveren die beesten zoals u kon lezen, ook een gigantische hoeveelheid methaangas……. Methaangas is een uiterst sterk broeikasgas en jaagt de voornoemde klimaatverandering nog verder aan………

Voor 1 kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een grote plas drinkwater (dat wereldwijd steeds schaarser wordt), een gegeven dat we niet vol kunnen houden met een steeds verder groeiende wereldbevolking……… 5 kilo groente voor 1 kilo vlees, terwijl we nu al een wereldvoedselprobleem hebben, hoe zot kan ‘t zijn..??!!!

* De melkveehouders moeten de mest die hun koeien produceren, kwijt kunnen op het weidegrond die ze bezitten.

Zie ook: ‘Kees Romijn (ex-voorzitter Melkveehouderij): de Nederlandse melkveehouderij is de duurzaamste ter wereld….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Marianne Zwagerman, klimaatscepticus van een enorm dom formaat…….. ‘De klimaatverandering wordt niet door de mens veroorzaakt…..’

Alsof Zwagerman een intellectueel is en men, als deze inhumane neoliberale ploert haar vuilbek opendoet, moet luisteren naar wat ze zegt, zo behandeld het Radio1 programma ‘De Ochtend’ haar uitspraak over de klimaatverandering…..

Leeghoofd Zwagerman (die zich ‘klimaat optimist’ durft te noemen) schijnt een paar weken geleden te hebben beweert, dat degenen die geloven dat de  klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt, lijden aan massahysterie……

Blijkbaar nam men deze woorden in het programma ‘De Ochtend’ serieus en heeft men daar deze week een terugkerend thema aan gewijd. Gistermorgen stapte een verslaggever van Radio1 in de auto van Zwagerman, een Range Rover, ze houdt nu eenmaal van grote, sterke auto’s, zo liet de keffende kenau weten.

Zwagerman vertelde dat ze in Hilversum op het mediapark haar brandstof verslindende auto uit protest (tegen overheidssubsidie voor elektrische auto’s) op een plaats zet, voor het laden van elektrische auto’s. Elektrisch rijden is volgens Zwagereman grote flauwe kul, immers de klimaatverandering wordt niet veroorzaakt door het gebruik van fossiele brandstoffen……..

Radio1 had zowaar een halfzachte ‘wetenschapper’ gevonden, die het deels wel met Zwagerman eens was……. De zakkenwasser stelde nog wel, dat hij eigenlijk niet twijfelt aan de menselijke rol in de klimaatverandering, maar dat de CO2 bijdrage daaraan een dubieuze factor is……

Waarom wordt ons belastinggeld verkwist voor deze grootscheepse volksverlakkerij, terwijl zelfs oliemaatschappijen Shell en Exxon Mobile al decennia lang geleden tot de slotsom waren gekomen, dat met de verbranding van fossiele brandstoffen, de klimaatverandering wordt aangejaagd!!!!

Daarnaast: jaarlijks overlijden er rond de 18.000 mensen vroegtijdig aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en dat na een akelig ziekbed. Voorts loopt een groot aantal kinderen jaarlijks long- en/of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot……. Uiteraard heeft onmens Zwagerman daar schijt aan, zij crost lekker rond in haar vieze stinkbak en woont zelf in een natuurgebied (ik dacht in een ‘woonark’ in of bij de Vinkeveense Plassen…..)…… Je zou bijna oproepen de banden van haar vieze stinkbak lek te prikken, als deze weer onterecht op een laadplek voor elektrische auto’s staat, of deze gewoon in de fik te steken, maar dat doe ik niet……

Overigens is de keus voor elektrische auto’s een hele foute geweest, doorgedrukt middels lobby van de auto-industrie. Beter was waterstof geweest, daarvoor hoeven niet ongelofelijk milieuonvriendelijke accu’s gemaakt te worden…… Maar ja beter iets dan niets……..

Ook op ander gebied draagt Nederland een fikse steen bij aan de klimaatverandering: middels de intensieve martelveehouderij, daar wordt een enorme hoeveelheid methaangas geproduceerd. Methaangas is een uiterst sterk broeikasgas en zoals dit woord al aangeeft, een grote aanjager van de klimaatverandering…….

Gisteren werd nog bekend gemaakt, dat de hoeveelheid methaangas die wordt uitgestoten t.o.v. 1990, niet met 43% is verminderd, zoals de overheid liet weten, maar met 20%……. Waar ik bij op moet merken, dat me zelfs die 20% vermindering sterk lijkt, immers de intensieve veehouderij is fiks gegroeid sinds 1990. De laatste jaren worden er in Nederland 500 miljoen dieren (een half miljard!!) groot en doodgemarteld en dat op jaarbasis………

Zie ook: ‘Radio1, Martijn Grimmius verdedigt klimaatsceptici als Zwagerman……….

Voor meer berichten met Zwagerman, of andere berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.