Friesland Campina en Rabobank komen met vals groen label voor melkveehouders…….

Mensen afgelopen zondag was het weer zover in huize Azijnpisser, luisterend naar Vroege Vogels schoot me de koffie in het verkeerde keelgat, door de reactie daarop droop de koffie van de ramen naar beneden. Op dat moment werd zonder enige vorm van kritiek het bericht opgelepeld, dat Friesland Campina en de Rabobank een melk-keurmerk voor biodiversiteit gaan voeren……

Ja je leest het goed: ‘biodiversiteit’, daar zit al het woord ‘bio’ in verwerkt, een woord dat ook te vinden is op sommige pakken eco-melk. Melk van koeien is altijd biologisch, ‘maar goed…….’

De boeren die meedoen kunnen dan weliswaar koeien hebben die veelal in loopstallen te vinden zijn, maar ze houden rekening met weidevogels…….Het is een godvergeten schandaal dat daar niet al lang wettelijke regels voor zijn gesteld en er geen verbod op maaien werd verordend tijdens de broedtijd van weidevogels!!

In feite wordt met dit keurmerk foute melk groen gemaakt………. Alle koeien, die toch al worden gemarteld tijdens hun leven, bijvoorbeeld als het kalf wordt weggehaald bij de moeder (nog buiten de belachelijk grote uiers voor superproductie…), zouden in Nederland moeten leven op bedrijven die het predicaat eco-melk voeren, dat verlicht het zware leven en veel te korte leven van deze dieren nog enigszins………. Kort leven? Ja, als een koe minder melk gaat produceren, meestal na 4, 5 jaar, wordt het als beloning voor de enorme melkproductie vermoord, hetzelfde dier dat makkelijk 20 jaar oud kan worden………..

Dit keurmerk voor ‘biodiversiteit’, is willens en wetens de klant een rad voor de ogen draaien, schandalig!

Zie ook: ‘Grootschalige dierenmishandeling in Nederlandse slachthuizen….. NVWA plaatst klagende dierenarts over………

       en: ‘Jaco Geurts (CDA, boer, afgestudeerd rentmeester) met grote bek op kritiek van The Caring Vets t.a.v. intensieve veehouderij…………..

Verder over de rol van de Rabobank:

Zie: ‘Rabobank: ‘Growing a better world together…’ AUW!!!

  en: ‘ABN Amro (daarmee ook u en ik) en Rabobank investeren in bosbrand en zware luchtvervuiling……..

  en: ‘Suikerquota verdwijnen: goed volgens de Rabobank, zo kan de concurrentie groeien en kunnen we de wereld volproppen met geraffineerd suikergif…..

 en: ‘Rabobank ‘Growing a better world together’, zonder aandacht voor mensenrechten……..

Jaco Geurts (CDA, boer, afgestudeerd rentmeester) met grote bek op kritiek van The Caring Vets t.a.v. intensieve veehouderij…………..

Zoals u wellicht weet, gebruik ik het woord ‘rentmeester’ nogal eens, als het gaat om hypocriete ‘christenen’, die zich allesbehalve gedragen als ‘een rentmeester van god’. Wie schetst mijn verbazing, toen ik op de CDA internetpagina met gegevens over hun Tweede Kamerlid Geurts zag staan, dat hij ‘afgestudeerd rentmeester’ is…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hier de bewuste passage:

Na zijn middelbare schoolopleiding (MTS Werktuigbouwkunde richting bedrijfskunde) was hij zo’n twaalf jaar werkzaam in de machinebouw als werkvoorbereider en inkoper. Door te trouwen met een boerendochter kon hij ook in het boerenbedrijf aan de slag. Als veehouder en als belangenbehartiger van boeren is hij vertrouwd geraakt met alle aspecten van de agrarische sector. Daarnaast is hij tussendoor afgestudeerd als rentmeester.



Even verderop staat te lezen:   ”Hij zet zich graag in voor de belangen van boeren en ondernemers en voor een duurzame toekomst voor de agrarische sector’



Nu de reden voor het aanhalen van deze christelijke hypocriet Geurts: De organisatie van dieren/veeartsen genaamd ‘The Caring Vets’, heeft het helemaal gehad met de intensieve martelveehouderij en alles wat daar mee te maken heeft, zoals: -de omgang met dieren, -de marteling van veel te lange dierentransporten (op hete dagen vaak zonder of veel te weinig water!!), -de vele keren dat bekend wordt gemaakt dat men in slachthuizen uitermate schunnig met dieren omgaat, -het scheiden van moeder koe en kalf, zwaar traumatiserend vooral voor de moeder en -het mestprobleem.

Volgens deze artsen is de intensieve veehouderij zonder meer dieronvriendelijk. Ze snappen dan ook niet meer dat de NVWA zoveel dierenleed gewoon toestaat en niet ingrijpt nadat veeartsen verontrustende rapporten hebben ingediend, zoals veearts Blom dit afgelopen weekeinde in de NRC vertelde….. Bij NRC zit ik aan m’n max van nepnieuws, dus mocht dat voor u ook gelden, hier de link naar een NOS artikel, waarin ook over Blom wordt gesproken. Blom stelt dat de intensieve veehouderij een race naar de bodem is en daar heeft hij het gelijk volkomen het aan zijn kant!!

Bij uitzondering stemde ik gisteen tussen de rmiddag af op Radio1 (vanwege leeghoofd Veenhoven luister ik zelden naar Radio1 tussen 12.00 en 14.00 u.) en kwam ik terecht in een discussie tussen CDA Tweede Kamer oplichter Geurts en Arabella Burgers van The Caring Vets. Geurts was duidelijk goed pissig.

Teruggeluisterd vertelde Burgers o.a. dat dieren 5 hoofdrechten hebben waaronder het vrij zijn van honger, dorst, angst, stress, pijn, enz. enz.

Burgers vertelde o.a. over de varkenshel voor zeugen (vast in stangen) in de intensieve veehouderij, het onverdoofd couperen van varkensstaarten bij biggen (dat couperen mag eigenlijk allang niet meer, maar de dierenarts kan daar een uitzondering op maken en velen doen dit ook, al dan niet onder druk), kappen van kippensnavels, vervoer van zieke en gewonde dieren, niet zelden op zo’n manier dat ze dood uit de kratten komen……

Burgers stelde dat veel dierenartsen wordt geleerd vooral het belang van de boer en de economische belangen te behartigen en de ogen te sluiten voor (zwaar) dierenleed, dat nu eenmaal niet te voorkomen is……..

Burgers zou 5.000 collega’s in de hoek hebben gezet, want de dierenartsen van de NVWA doen hun werk met ziel en zaligheid, aldus Geurts. Ze zijn bewakers van volksgezondheid, van dierenwelzijn en zeker van onze voedselveiligheid. Burgers zou maar naar 1 casus hebben gekeken, een zaak uit 2013. De NVWA zou wel degelijk hebben gereageerd op de klachten van veearts Blom, aldus rentmeester Geurts. Het gaat maar om 1 zaak, hetzelfde zou ook de de PvdA disfunctionerend staatssecretaris en volksverlakker van Dam hebben gezegd, wat zo te horen zwaar telt voor Geurts…. ha ha ha! ha! ha! ha!

Bewakers van de volksgezondheid? ha! ha! ha! ha! ha! Het eten van vlees is slecht voor uw maag, darmen (beiden vanwege kanker), lever, nieren, hart en huid!! (zie ook de laatste link in dit bericht)

Bewakers van dierenwelzijn? ha! ha! ha! ha! ha! (zie het voorgaande en de eerste van de 4 laatste links in dit bericht)

Klootzak Geurts stelt dat Burgers 6 jaar geleden voor het laatst in een varkensstal is geweest en daarom geen recht van spreken heeft (m.a.w. het is nu heel anders in die stallen…. ha! ha! ha! ha!). Dit terwijl er intussen 100 dieren/veeartsen zijn, die zich hebben aangesloten bij The Caring Vets, waarvan een aantal voor de NVWA werkt, deze artsen staven de bevindingen van Blom……. Buiten dat, wie het nieuws over de intensieve veehouderij volgt (vaak moeilijk te vinden in de reguliere media), weet dat Blom en Burgers bepaald niet uit de nek lullen!!

Geurts is pissig en noemt naast de 5.000 collega’s (waarvan een aantal het eens is met Burgers en Blom), ook nog eens alle veehouders…….. Jammer genoeg ontkende Burgers dat ze met haar kritiek alle intensieve veehouders bedoelde, immers in de intensieve martelveehouderij zijn nu eenmaal alle ‘boeren’ (lees: dierenbeulen) schuldig aan zware dierenmishandeling!!!

Geurts, een ‘rentmeester van god……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie ook: ‘Beef Farmer Sends His Cows to Sanctuary, Not Slaughter‘ Een artikel van het Care2 team, lezen mensen!!

       en: ‘Slachthuis Izegem, de hel voor dieren, weer open na cursus van 2 weken………… 

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen ‘gecontroleerd uitbranden…….’

       en: ‘Intensieve veehouderij en dieselauto’s verzuren bodem en zorgen zelfs voor grote vogelsterfte……

       en: ‘Intensieve veeteelt zet leven bedreigde diersoorten op het spel……!!!

       en: ”Grootschalige dierenmishandeling in Nederlandse slachthuizen….. NVWA plaatst klagende dierenarts over………

       en: ‘Friesland Campina en Rabobank komen met vals groen label voor melkveehouders…….

Grootschalige dierenmishandeling in Nederlandse slachthuizen….. NVWA plaatst klagende dierenarts over………

Afgelopen zaterdag ontving ik een artikel van Varkens in Nood, waarin de melding dat NRC misstanden heeft onthuld in Nederlandse slachterijen. Na de gruwelijke beelden in het slachthuis van het Belgische Tielt, durfde de NVWA te stellen, dat dit in Nederland ‘ondenkbaar’ is……..

De NVWA reageerde daarop met een artikel getiteld: ‘Nederlandse slachterijen overtreden structureel de wet’, de link vindt u in het artikel van Varkens in Nood, dat u hieronder aantreft.

De NVWA is een controleorgaan dat door een kabinet onder CDA ‘rentmeester van god’ Balkenende werd geïnstalleerd. Diverse overheidscontroleorganen gingen op in de NVWA, maar wel met een fikse bezuiniging op menskracht. Met andere woorden: de overheidsinspecties zijn fiks teruggeschaald.

Vandaar ook, dat we met schandalen te maken kregen als bloed dat uit veewagens stroomde, dieren met zaken als gebroken poten t/m dode dieren bij aankomst. Veewagens die uren in de hete zon stonden (en nog steeds komen te staan), niet alleen bij grensovergangen, maar ook bij slachthuizen, waar de dieren geen water kregen/krijgen… Veetransporten waar amper of geen controle op wordt gepleegd…….

De NVWA die stelde dat zaken als in Tielt onmogelijk zijn, is niet alleen onderbemenst, maar houdt schandalen zelfs onder de pet en ging zover, dat het één van haar dierenartsen, die barbaarse zaken meldde, telkens weer overplaatste naar een ander slachthuis………

Varkens in Nood

NRC
onthult misstanden in Nederlandse slachterijen

Varken

Al
vele jaren klaagt Varkens in Nood over de controle van de NVWA bij
slachterijen. Niet vreemd, want uitgelekte interne rapporten van de
eigen accountants en van Ernst&Young lieten al vele jaren geleden
zien dat het goed mis is. We publiceerden onder andere het
artikel 
‘Het
toezicht op ons voedsel faalt’
 bij Follow
the Money.


Naar
aanleiding van de misstanden in Tielt was de reactie van de
NVWA dat dit soort misstanden in Nederland ondenkbaar zijn. Daar
reageerden wij op met het artikel 
‘Nederlandse
slachterijen overtreden structureel de wet’
.

Dankzij
gedegen onderzoek is NRC er inderdaad achter gekomen dat
overtredingen aan de orde van de dag zijn en dat van hogerhand het
structureel mishandelen van dieren in tal van Nederlandse
slachterijen gedoogd wordt. Dierenartsen en keurmeesters die wel iets
voor de dieren willen betekenen, worden tegengewerkt, als watjes
weggezet en hun carrière loopt gevaar als ze een einde willen maken
aan structurele dierenmishandeling.


Gerelateerde afbeelding

Lees
hier de artikelen van het NRC:
Hoe
zieke biggen en vieze kippen op je bord belanden >>
30
jaar dierenleed, voedselfraude en slecht toezicht >>​

Hier de link voor donaties aan Varkens in Nood.

Zie ook: ‘NVWA greep na misstanden niet in bij slachthuizen‘ (NRC 23 juni jl. >> als u geen abonnee bent van NRC, mag u 5 artikelen per maand gratis zien, daarna volgt een uiterst domme blokkering)

   

Mensen we moeten stoppen met het eten van vlees, niet alleen vanwege het enorme (barbaarse) leed wat we dieren aandoen, maar ook om de groeiende wereldbevolking te kunnen blijven voeden. We hebben nu al een probleem om de hele wereldbevolking te voeden, dat probleem zal met een groeiende wereldbevolking alleen maar groter worden……. Daarnaast is vlees eten slecht voor organen als huid, hart, nieren, lever, maag en darmen (voor de laatste 2 vooral kanker, momenteel de nr.1 kanker in de wereld).

De doodsindustrie, die eufemistisch ‘vleesindustrie’ wordt genoemd, zorgt voor: -enorme dierenmishandeling (zoals u hierboven kon lezen). -ontbossing van oerwouden (om daar soja en mais voor de intensieve veehouderij te verbouwen; 80% van de wereldsojaproductie is voor de intensieve veehouderij..). -het aanjagen van de klimaatverandering (methaangas is een uiterst sterk broeikasgas en dat komt in enorme hoeveelheden vrij in de intensieve veehouderij). -een enorme luchtvervuiling (door het vervoer van onderdelen voor diervoer, zoals soja, maar ook het vervoer van dieren, kadavers en ‘eindproducten’ die u onder andere in de supermarkten kan vinden). -het opjagen van de zorgkosten (vleesconsumptie is, zoals hiervoor gesteld, ongezond). -het verzuren van bossen en daarmee grote vogelsterfte (dit door de [over-] bemesting) >> ‘Intensieve veehouderij en dieselauto’s verzuren bodem en zorgen zelfs voor grote vogelsterfte…..

Mensen zo zijn er meer zaken te bedenken, zoals overbevissing. Wellicht weet u het niet, maar in de intensieve veehouderij wordt ook nog eens miljoenen tonnen aan vismeel gebruikt voor diervoer.

Kortom, doe de dieren, uzelf, uw kinderen en de aarde een plezier: stop met het eten van lijken!

Zie ook: ‘Jaco Geurts (CDA, boer, afgestudeerd rentmeester) met grote bek op kritiek van The Caring Vets t.a.v. intensieve veehouderij…………..

       en: ‘Friesland Campina en Rabobank komen met vals groen label voor melkveehouders…….

       en: ‘Beef
Farmer Sends His Cows to Sanctuary, Not Slaughter

Een artikel van het Care2 team, lezen mensen!!

       en:
Slachthuis
Izegem, de hel voor dieren, weer open na cursus van 2
weken………… 

 
     
en:
Dierenmishandeling:
brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen ‘gecontroleerd
uitbranden…….’
 
     
en:
Intensieve
veeteelt zet leven bedreigde diersoorten op het spel……!!!
 
     
en:
Grootschalige
dierenmishandeling in Nederlandse slachthuizen….. NVWA plaatst
klagende dierenarts over………
 
     
en:
Friesland
Campina en Rabobank komen met vals groen label voor
melkveehouders…….

Corrupte Braziliaanse president Temer, laat inheemse stammen uitmoorden………… Koenders (PvdA) nog steeds doodstil…..

In Brazilië heeft de uiterst corrupte regering Temer de subsidie voor FUNAI stopgezet*, een organisatie die stammen (veelal stammen die nooit contact hadden met de ‘beschaafde wereld’) in het oerwoud moet beschermen tegen het geteisem dat de oerwouden platgooit dan wel verbrandt teneinde daar een paar jaar bijvoorbeeld soja te kunnen telen voor o.a. onze gigantische veestapel (Nederland is nummer 2 importeur van gentech soja). Dat is dan ook de reden, dat de wezenloze PvdA sierkwast Koenders z’n mond over deze zaak houdt.

Gisteren ontving ik van Survival International, een petitie met daarin een schreeuw om hulp van sjamaan Davi Kopenawa Yanomami, lees het onthutsende verhaal van Yanomami, teken de petitie en geef het ajb door:

Davi
Yanomami asks: “Please help us”

A
genocide is unfolding in our country, Brazil. 

Our
government is destroying us indigenous peoples, our country’s first
people. In the name of profit and power, our land is being stolen,
our forests burned, our rivers polluted and our communities
devastated. Our uncontacted relatives, who live deep in the forest,
are being attacked and killed. 

Our
government is axing the protection of our land, it is changing the
law to allow agribusiness and mining to take over, and it is trying
to silence our opposition. This is the most aggressive attack we have
experienced in our lifetimes. 

But
we won’t be silenced. We do not want the riches of our land to be
stolen and sold. For as long as we can remember, we have looked after
our lands. We protect our forest, as it gives us life. 

We
indigenous brothers and sisters of more than 200 different tribes are
coming together in protest. From the heart of the Amazon rainforest,
we are crying out to you. At this time of emergency, we need you.
Please tell our government that our land is not for
stealing. 

Please
help us! And help our planet. 

Davi
Kopenawa Yanomami, Yanomami leader and shaman 

Send a pre-written email

If the button doesn’t work for you, please write your own email using the details below.
If you have time to adapt the text it’ll make even more impact.

To: gabinetepessoal@presidencia.gov.brCc: gabinetemj@mj.gov.brpresidencia@funai.gov.br
Bcc: 
advocacy@survivalinternational.org (optional,
but useful for our records)
Subject:
Stop the attack on indigenous peoples 

Your
Excellency,

Your government is putting indigenous peoples’
lives and lands in extreme danger.

I am outraged by the
proposed bills and constitutional amendments, including PEC 215,
which could block the protection of indigenous territories, and
escalate violent land conflicts which are already killing Indians
nationwide.

And I am extremely concerned that you are holding
back funding for the government teams protecting uncontacted tribes’
land from invasions. Their presence is often the only barrier to the
genocide of indigenous people.

I urge you to ensure
immediately that your government upholds Brazilian and
international law and protects the lands of indigenous peoples
nationwide.

Sincerely,

===============================

* Zie; ‘Koenders: genocide anno 2017 >> Braziliaanse stammen Amazoneregenwoud krijgen doodvonnis opgelegd…….

Republikein Moon slacht kip ter verduidelijking van anti-abortus standpunt en stelt dat god de man macht over dieren (en vrouwen) heeft gegeven……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kreeg vorige week een petitie (voor de VS) toegestuurd van het Care2 team. Dit n.a.v. een knettergekke republikeinse politicus, die tegen abortus is en die om zijn standpunt te verduidelijken, op YouTube een kip vermoordde…….

De gek stelde onder meer, dat god de mens boven het dier heeft gesteld en deze naar behoeven mag vermoorden t.b.v. het eigen welbevinden (door het lijk op te eten)…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wat vreemd dan, dat diezelfde god, die volgens de gelovigen, zoals in dit geval Mike Moon, onze ingewanden niet heeft aangepast voor het eten van vlees!!

Moon had nog het gore lef te zeggen, dat god van ons eist dieren netjes groot te brengen, voor ze te vermoorden……. Het is in Nederland bar en boos wat betreft het groot brengen van dieren, neem de megastallen, een ware hel op aarde voor dieren, echter in de VS gaat dit nog een keer zover, daar lacht men over wat wij megastallen noemen……

Uiteraard is zijn weerstand tegen het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen over hun eigen lichaam, uitermate schandalig. Zeker als je bedenkt dat het overgrote deel van de republikeinen zelfs gekant is tegen voedselbonnen. Met andere woorden: eenmaal geboren mogen de kinderen sterven, zoals de republikeinen het ook normaal vinden om kinderen voor het leger te ronselen. om in landen waar de VS niets te zoeken heeft, illegale oorlogen te voeren…… Oorlogen waarbij deze kinderen niet alleen in grote getale om het leven komen, maar ook een ongelofelijk aantal kinderslachtoffers maken, van baby’s tot tieners……….

Ach ja, niemand hypocrieter dan een gelovige!!

Missouri
Lawmaker Beheads Chicken … to Make a Point About Abortion

By: Robin
Marty

June 14, 2017

Debate
continues to rage between pro-life and pro-choice activists about
when life begins and must be protected. One topic that hasn’t
been considered? The similarities between abortion and chicken
slaughter. Well, now, thanks to one Missouri legislator, that is up
for discussion.

In
what was no doubt the most bizarre moment of last week, anti-abortion
GOP state legislator Mike Moon prepared for the new “nothing but
abortion” special session of the Missouri legislature by killing a
chicken — and posting the video on Youtube.

When
the governor called for the second special session this year, I was
right in the middle of my summer job. But like any good career
politician, when I get the call 
(breaks
to behead chicken)
,
I’m going back to work,” Rep. Moon said on his video, according
to the 
Missouri
Times
. ”God
gave us man dominion over life. He allows us to raise animals
properly and care for them and then process them for food so we can
sustain life. And that’s what I’m doing here with this chicken.
So we’ve been called back to this special session for the primary
purpose of supporting life, protecting the unborn specifically. I
think we need to get to the heart of the matter here 
(pulls
out chicken’s heart)
.
So today, I’m filing a bill that will lead to the stopping of
abortion in the state of Missouri and I hope you’ll support it.”

Moon
later told reporters that he wasn’t really trying to compare
butchering a chicken to abortion, despite the video’s message.

In
an interview with the News-Leader, Moon said he doesn’t understand
how people could infer that he was making a comparison between
terminating a fetus and butchering a bird,” reports Will Schmidt of
the 
Springfield
News-Leader
. ”Moon
acknowledged that he was trying to convey a message about abortion:
in his mind, his fellow Republicans have not been willing to take a
‘hard vote’ on banning abortion. When Moon grabbed the chicken’s
heart — while talking about ‘getting to the heart of the matter’
— that was his way of saying that regulating abortions to make
sure they occur in clean facilities is not enough. He wants abortion
to stop in Missouri and filed a bill to try and make that happen.”

Moon’s
example may have been horrifying and completely unnecessary, but he
is far from the only politician to compare abortion and animal
welfare — often to the detriment of the pregnant people wanting a
termination.

Previously,
an 
Alabama
legislator
 complained
that people could be fined hundreds of thousands of dollars for
destroying a bald eagle egg, yet women can’t be thrown in jail for
terminating their pregnancies.

Abortion
opponents in Massachusetts have complained that vet offices
require a 
license
to operate
,
while abortion clinics do not, stating, “Don’t you want to treat
a woman who was in a crisis better than a dog or cat?”

And
the 
Illinois
legislature
 used
to be a big fan of sending abortion restriction bills through the
farming and agriculture committee, essentially equating those
who could get pregnant to livestock.

While
Moon may have been the most explicit of them all when he said
directly stated, ”God gave man dominion over life,” he is
only saying what so many far-right social conservative lawmakers
believe: it is a man’s job to make decisions about “life.”

So
thank you to Moon for teaching us a real — albeit extremely graphic
— lesson about what is really at the “heart” of the
anti-abortion movement: man’s complete and utter control, be it
over livestock or women.

=================================

Zie ook: ‘Verkrachte meisjes en vrouwen is verboden abortus te laten plegen (Honduras), met dank aan paus Franciscus……..

      en: ‘Pechtold (D66) moet er niet aan denken met de ChristenUnie te regeren……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dierenmishandeling: psychopaten gaan tekeer op Belgische kippenfokkerij……..

Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen ‘gecontroleerd uitbranden…….’

Afgelopen vrijdag weer een ongelofelijk bericht op Radio1. In het nieuws van 10.30 u. meldde de nieuwslezer, dat in Woudenberg een kippenhel met 80.000 kippen in brand stond.

Volgens de brandweer kwamen er geen giftige stoffen vrij, dus geen gevaar voor de volksgezondheid…… Een pertinente leugen daar alle rook die vrijkomt bij brand, (zwaar) giftige stoffen bevat……

Niets over het lot van deze arme dieren, maar wel de toevoeging, dat de brandweer de barbaarse mega kippenstal gecontroleerd liet uitbranden…….. Zo werd de al bestaande hel voor deze dieren veranderd in een echte hel!!

Afbeeldingsresultaat voor brand in kippenstal woudenberg

Woudenberg, wedden dat de betreffende boer goed gereformeerd is en ‘s zondags in de kerk zit, als was hij/zij een echte rentmeester van god……… Een ‘rentmeester’ die te bedonderd was, om fatsoenlijke brandpreventiemaatregelen te nemen…….. Waar denkt de mens het recht vandaan te halen, dieren op zo’n schandelijke, inhumane manier te kunnen mishandelen en misbruiken??

80.000 kippen……

Afbeeldingsresultaat voor megakippenstal

Lullig genoeg was dit nieuws afgelopen zondag niet te horen in het VARA programma Vroege Vogels, terwijl de kip nog steeds een vogel is…….. Ach ja, presentator en hufter Bentveld is zelf lijkenvreter…….

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

Dierenmishandeling: psychopaten gaan tekeer op Belgische kippenfokkerij……..

Weer haalde België afgelopen donderdag het nieuws met een schandaal op een kippenfokkerij. Radio1 meldde in het nieuws van 11.30 u. dat op een kippenfokkerij, met een verborgen camera beelden waren gemaakt van psychopathisch geteisem (de vleesindustrie zit er bomvol mee) dat met kuikens gooide tot ze dood waren en dat er kuikens werden verdronken in een emmer water……….

Rekent u maar niet dat het er hier anders aan toegaat, ‘wij’ weten het nu eenmaal beter te verbergen. Hoewel het bekend is dat men hier nog steeds haantjes in de hakselmachine gooit…..

Het zoveelste bewijs, dat de mensheid goed ziek is. Wie heeft de mens het recht gegeven dieren te misbruiken voor eigen gewin?? Er is een gigantische doodsindustrie opgetuigd, om de mens, die van nature geen vleeseter is, dagelijks van een stuk kadaver te voorzien…. In Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren (ja, een half miljard!!) groot en doodgemarteld

God zou de mens de beschikking over dieren hebben gegeven, ook om ze op te eten……..Vreemd dan, dat diezelfde god, die de mens zou hebben geschapen, de mens niet heeft aangepast voor het eten van vlees!!!

Door het eten van vlees, kan je maag en/of darmkanker oplopen. Vlees is slecht voor de volgende organen: de huid, zoals gezegd maag en darmen, nieren, hart en lever, met die laatste lopen tevens de hersenen gevaar (zie ook de gekkenkoeienziekte, ofwel BSE). Bovendien vergroot vleeseten het wereldvoedselprobleem, ga maar na voor een kilo vlees is gemiddeld 5 kilo groente nodig en een hele grote plas drinkwater……….

Voor het diervoer worden jaarlijks enorme stukken oerwoud gekapt, of verbrand, zodat daar soja kan worden geteeld……. 80% van de wereldsojaproductie gaat naar dieren, waar een groot deel van die soja genetisch is gemanipuleerd….. Zo krijgt u als EU vleeseter toch genetisch veranderd voedsel binnen….  Nederland is na China de nummer 2 importeur van die soja……. Waar een klein land al niet groot in kan zijn……….

Dan nog de enorme luchtvervuiling die met deze doodsindustrie gepaard gaat, niet alleen door het vernielen van oerwoud, maar ook door het vervoer van producten t.b.v. de diervoederindustrie, of wat dacht u van het vervoer van de arme dieren zelf (ook al gepaard gaand met een enorme martelgang), dan wel hun kadavers, delen daarvan of de eindproducten, die u in de supermarkt of bij de slager kan kopen.

Voorts zorgt de intensieve dierhouderij voor een enorme uitstoot van methaangas, één van de sterkste broeikasgassen op de wereld….. Daarmee levert Nederland ook nog eens een fikse bijdrage aan de klimaatverandering (nogmaals: daar in de Nederlandse doodsindustrie jaarlijks 500 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld…)…

Als de mensheid werkelijk wil overleven, zal het moeten stoppen met de consumptie van vlees!

Rutte: we waren er bijna uit, we waren zo dichtbij >> Het punt waarop we Jesse Klaver een loer konden draaien…… Rrrrrrrrrrutte!

Als een mokkend kind, liet de grijnzende VVD hufter Rutte, die godbetert minister president mag spelen, gisteren weten, dat hij het niet eerlijk vond, nog net niet stampvoetend stak hij z’n wezenloze lulverhaal af. Het ‘verhaal’ over de weigering van GroenLinks volksverlakker Klaver in te stemmen met het voorgestelde vluchtelingenbeleid van de zwaar over een hondendrol getilde PvdA zakkenwasser Tjeenk Willink.

Met een van onderdrukte woede gevulde stem, zei de VVD zakkenwasser dat ‘we er  bijna uit waren’, waarbij hij meermaals het word ‘dichtbij’ gebruikte. De infantiel liet een ‘RRRRRR’ horen, dit om aan te geven hoe boos hij ‘wel niet’ was…..  En dan om zo’n kleinigheid, aldus Rutte……..

Mensen, dat ik, zoals u ongetwijfeld weet, ‘niet echt enthousiast ben’ over Klaver, neemt niet weg, dat ik bewondering had voor z’n beslissing niet akkoord te gaan met het voorstel aangaande het vluchtelingenbeleid van Tjeenk Willink, waar het CDA, VVD en zelfs D66 zich achter schaarden. ‘Een kleinigheid’: de opvang van vluchtelingen in Noord-Afrika, waar vooral Libië als ‘Neêrlands hoop in bange dagen’ moet fungeren…… Het moet om een vergelijkbare opvang gaan als in Turkije……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

U weet wel: mensen van de grens weg schieten, mensen opvangen in provisorische gevangenissen, waar geen hond wordt toegelaten en waar de mensen in barre omstandigheden moeten leven…..

In Libië komt daar nog eens bij, dat de door het westen goedgekeurde regering (2 Libische terreurgroepen…..) akkoord moeten gaan met het voorstel van Tjeenk Willink (niet nieuw, eerder lieten o.a. het CDA, PvdA, D66, CU en SGP weten achter zo’n smerige ‘deal’ te staan…..). Er zijn nu al slavenmarkten in Libië, reken maar dat men in Libië straks kapitalen gaat eisen van de EU, waardoor alweer die vluchtelingen de pineut zullen zijn……. Eén ding is zeker, na een verdrag met de EU zal men alleen vluchtelingen willen opvangen, die door de EU als vluchtelingen worden aangemerkt.

Moet u nagaan, zo is de VS met hulp van een aantal NAVO landen illegale oorlogen begonnen tegen Afghanistan, Irak, Libie en nu weer tegen Syrië, mensen die uit de eerste 2 landen komen, worden godverdomme niet eens aangemerkt als vluchteling in de smerige Turkije-deal (trouwens hoe zit dat met Libische vluchtelingen…??)…… Als er een verdrag met Libië wordt gesloten, zullen eenzelfde soort regels in acht worden genomen…… Alleen opvang van de groepen die in de EU toegelaten kunnen worden, zodat de andere vluchtelingen straks nog blij mogen zijn, als ze als slaaf worden gebruikt, daar ze anders worden vermoord (althans als hun familie geen losgeld kan betalen…….. Libiërs zullen al helemaal niet meer kunnen vluchten……..Dit alles is dan weer niet vreemd in een door de NAVO naar god geholpen land, een land dat o.a. door de VS volgepropt is met wapens en moordende terreurgroepen…………..

Nee, daar hebben Rutte, zijn misdadigers partij VVD, CDA opperhufter van Haersma Buma en D666 veilingmeester Pechtold schijt aan…….

Waarover ik weer bijna van m’n stoel pleurde, was de uitlating van Rutte daarna. Volgens de disfunctionerende jan lul waren ‘GroenLinks’, het CDA, D666 en de VVD er dan best uitgekomen op milieugebied…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof Rutte 2 zoveel heeft gedaan voor het milieu, onder druk kon men in dit kabinet niet anders dan concessies aanwijzen voor windenergie, dat was overigens alsnog 10 jaar te laat, ‘maar goed……’

Verder heeft Rutte 2 -de klimaatverandering verder in de hand gewerkt, door de opening van nieuwe kolencentrales (met oh schande de bijstook van bossen uit de VS!!), kolencentrales die Kamp nog een 3,5 miljard aan subsidie heeft verstrekt, -de maximumsnelheid verhoogt (de luchtkwaliteit is de laatste jaren verder verslechterd, -de intensieve veehouderij prima bedient, waarmee de uitstoot van methaangas (een uiterst sterk broeikasgas >> klimaatverandering…) verder werd vergroot, dit nog eens versterkt met het debacle van de melk quota afschaffing……… Er is zoveel mest geïnjecteerd in de bodem, dat op de zandgronden bomen en vogels sterven, daar de ammoniak uit het grote Nederlandse mestoverschot de grond verzuurt en kalk af heeft gebroken……….. Zie: ‘Intensieve veehouderij en dieselauto’s verzuren bodem en zorgen zelfs voor grote vogelsterfte……

Over de intensieve veehouderij gesproken, daarvoor is nu juist het CDA grootlobbyist!! Reken maar niet dat zij op dat gebied ook maar één millimeter zullen toegeven………

Mensen ik kan nog een aantal voorbeelden geven, waaruit blijkt dat Rutte 2 en daarmee de VVD alleen maar heeft gezorgd voor een verdere toename van de CO2 uitstoot en het milieu verder heeft verkankerd, maar het lijkt me wel duidelijk dat de VVD nu juist de partij is die de eerste 50 jaar de bek moet houden over verduurzaming en vergroening…… Overigens hebben het CDA en D66 dit wanbeleid uit en te na gesteund!!

Kortom Rutte is een oplichter en een enorme hypocriet!

N.a.v. het gemaakte toontje van Rutte, zou je bijna denken, dat Rutte nieuwe verkiezingen wil…….

Zie ook: ‘Asscher laat zien hoe de PvdA ‘is hervormd’ na de verkiezingsnederlaag: GL is slap en opvang vluchtelingen moet in Noord-Afrika………

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u hieronder terug kan vinden.

Intensieve veehouderij en dieselauto’s verzuren bodem en zorgen zelfs voor grote vogelsterfte……

Afgelopen zondag in Vroege Vogels een alarmerend bericht, over zandgronden in het oosten van ons land, waar verzuring door overbemesting vanuit de intensieve martelveehouderij heeft gezorgd voor grote kalktekorten……..

Niet alleen bomen worden het slachtoffer van dit grote tekort aan kalk, maar ook vogels sterven door dit tekort. Zo zijn de eierschalen van  veel vogelsoorten te dun, zodat de eieren uitdrogen. Erger nog is het feit, dat bepaalde vogels, zoals koolmezen, letterlijk door hun poten zakken, kort nadat ze uit het ei zijn gekomen, sterker nog ze breken hun poten in het nest en overlijden daardoor…….

Ook dieselauto’s helpen mee aan deze verzuring….. In de jaren 80 hebben we gestreden tegen de verzuring van bossen, dat leek goed gelukt, echter de verzuring met ammoniak uit de intensieve martelveehouderij en stikstofoxide (NOx) van dieselauto’s*, lijken langzaam maar zeker een streep door de rekening te trekken………

De verantwoordelijken zouden voor het gerecht moeten worden gedaagd: alle bestuurders die de intensieve veehouderij hebben gepromoot met lobbywerk, zoals VVD knupppellul Kamp, zijn sidekicks PvdA trol Dijksma en haar vervanger, idem van PvdA huize, volksverlakker van Dam. Uiteraard heeft ook hare VVD kwaadaardigheid Schultz van Haegen een fikse steen bijgedragen door de verhoging van de maximumsnelheid……

Dezelfde Schultz van Haegen die (samen met haar partijcollega ploert Barbara Visser), nog steeds durft te beweren, dat de lucht in Nederland veel schoner is dan ooit tevoren, terwijl onder het bewind van Schultz van H. de luchtvervuiling juist is toegenomen, zo werd een paar maanden geleden bekend gemaakt……….. Nu werkt PvdA schoft Dijksma trouwens als staatssecretaris onder Schultz van Haegen en heeft ze het gore lef Trump af te branden vanwege de terugtrekking uit het volkomen tekortschietende milieuakkoord van Parijs…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, eens een stom vervelende leeghoofdige oplichter……..

* Moderne diesel personenauto’s stoten meer dan 2 keer zoveel van dit NOx uit dan vrachtwagens….!! Je hoort niets meer over het Volkswagen software schandaal (hoewel intussen veel meer automerken door de mand zijn gevallen>>), maar 30 verschillende, moderne personenauto’s met dieselmotoren bleken na echte tests 2 keer zoveel troep uit te stoten dan vrachtwagens……. Zie: ‘Nieuwe dieselauto’s veel vervuilender dan moderne trucks en bussen‘. Moet u nagaan, dan durft de RDW te stellen dat de helft van de 30 kleine moderne dieselauto’s voldoen aan de normen…….. Zie: ‘Uitstoot dieselauto’s

Ben Bot (CDA) durft Trump en de VS de klimaatles te lezen……..

Een staaltje hypocrisie waar je steil van achterover slaat: het pleidooi van oud-CDA-minister van BuZA, Ben Bot tegen het zich uit het klimaatakkoord terugtrekken van de VS, door het beest Trump….

Veel ‘mooie praatjes’ afgelopen vrijdag op Radio1 rond 15.40 u. van opperhufter Bot. Bot is vertegenwoordiger van een partij, die in feite nog minder wil den dan in het klimaatakkoord is afgesproken. De EU fractie van het CDA, de EVP heeft weten te voorkomen, dat de intensieve veehouderij* in het klimaatakkoord terecht kwam, evenals de bescherming van onze oceanen (het tegengaan van verzuring en verdere opwarming van de oceanen), de oceanen: één van de grootste bronnen van zuurstof op aarde……

Vervolgens stelde Bot, dat China de VS ‘van de troon wil stoten’ (ha! ha! ha!), vandaar de pro-klimaatakkoord geluiden uit China, waar men zelfs al voorloopt wat betreft het nemen van maatregelen n.a.v. dit waardeloze akkoord…. Een akkoord waarin niet wordt gesproken over de beprijzing van CO2, noch over het beschermen van de oceanen…….. Op zeker dat het CDA tegen beschermingsmaatregelen is voor de oceanen en gegarandeerd dat hetzelfde CDA  achter de beslissing stond, de CO2 beprijzing uit het akkoord te houden, een beprijzing die nu werkelijk een lachertje is, beter gezegd zelfs een oplichterstruc…….

Het CDA is mede verantwoordelijk voor het feit, dat de CO2 uitstoot in Nederland de laatste jaren verder is toegenomen, i.p.v. afgenomen…… Logisch, ‘we zijn, wat betreft de luchtvervuiling, nu eenmaal graag het slechtste jongetje van de EU klas…….’ Schijt aan de rond de 18.000 vroegtijdige overlijdens, die hier jaarlijks te betreuren zijn t.g.v. van jarenlange inademing van auto-uitstoot (vroegtijdige overlijdens na een akelig ziekbed…)… Door diezelfde uitstoot loopt ook nog eens een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten op……..

Bot is even vergeten, dat China een groot deel van het jaar opgescheept zit met de gevolgen van de vuile lucht, woestijnvorming (met grote gevolgen voor de gezondheid van aan paar honderd miljoen Chinese burgers), waarbij het land ook nog regelmatig wordt geplaagd, door steeds heftiger wordende tyfoons (en alle gevolgen van deze stormen, zoals overstromingen…)…. Dat en niets anders is de reden, dat men in China meer doet dan vele andere landen op onze kleine aarde!!

Als Bot zo begaan is met de vervuiling van het milieu, de klimaatverandering en het welzijn van dieren, waarom is hij dan nog lid van het uiterst rechtse, totaal onverantwoordelijke en inhumane CDA??!!!

* In Nederland worden jaarlijks 500 miljoen dieren (een half miljard!!) groot- en doodgemarteld, daarbij komt een enorme hoeveelheid methaangas vrij, één van de sterkste broeikasgassen op onze aarde, waarmee de klimaatverandering verder wordt aangejaagd…….

Zie ook: ‘Klimaatakkoord: over de veehouderij en de oceaan

       en: ‘Rutte ‘teleurgesteld’: Trump trekt VS uit klimaatakkoord van Parijs >> veel hysterie om weinig of niets……….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels die u onder dit bericht aantreft.

PS, naast het onderwerp klimaatakkoord, doet Bot zich ook nog eens voor als een bedachtzaam staatsman en dat voor een partij, die achter de fascistische maatregelen tegen vluchtelingen staat, die de Hongaarse zusterpartij van het CDA, de Fidesz o.l.v. de corrupte fascist Orbán heeft genomen……… Bot moet zich doodschamen dat hij nog lid is van het meer dan smerige CDA!!