Benno Bruggink (NVWA) probeert tevergeefs de handen schoon te wassen van fipronil, zelfs op de Duitse radio! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hoorde vanmiddag op WDR 5 (rond 13.10 u.) hoe de totaal disfunctionerende persvoorlichter (beter: ‘persoplichter’) van de NVWA, Benno Bruggink probeerde z’n in fipronil gedrenkte handen schoon te wassen….

Volgens Bruggink vindt de één dat de NVWA veel te veel doet en de ander dat de NVWA veel te weinig doet…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! U begrijpt al wie vindt dat de NVWA veel te veel doet: de kippenbeulen, die zich boer durven te noemen.

Een dergelijke uitspraak doet vermoeden dat er een gelijk aantal mensen is die een ‘voor of tegen’ standpunt heeft. Echter de mensen die vinden dat de NVWA een waardeloos orgaan is, dat veel te weinig doet, zijn ver in de meerheid op de intensieve kippenhouders……… Die laatste mening klopt ook, immers de NVWA is zwaar onderbemenst en dan werken er nog eens figuren als Bruggink……..

Bruggink stelde na zijn uitspraak, dat ‘we daar mee moeten leven…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wanprestatie Bruggink vergeet even, dat hij zijn baas van Zoeren voor lul durfde te zetten, nadat deze op dinsdag in Nieuwsuur stelde, dat men tot het weekeinde beter geen eieren kan eten…….

Onbegrijpelijk dat Bruggink niet op staande voet werd ontslagen, het is duidelijk dat deze ploert fungeert als lobbyist voor de intensieve (martel) veehouderij en schijt heeft aan de volksgezondheid…….

Overigens zit men er in Duitsland veel dichter bovenop, men onderzoekt daar zelfs of fipronil niet te vinden is in kippenvlees, terwijl Bruggink en de vertegenwoordiger van de dierenmishandelaren al op maandag durfden te stellen, dat dit onmogelijk is………

Voorts beklaagd men zich in Duitsland over de slechte medewerking die men vanuit Nederland krijgt….. Kijk dat verbaasd me weer totaal niet, immers de NVWA bij monde van Bruggink doet alsof het om niets gaat, dat beetje gif kan geen kwaad, althans ‘niet voor volwassenen’. (op maandag durfde Bruggink nog te zeggen, dat kinderen minstens 1 ei in de week zouden kunnen eten….)…. Daarover gesproken: belachelijk dat men ouderen en andere mensen met een slechte gezondheid niet heeft gewaarschuwd……..

Nogmaals: fipronil is bepaald niet alleen als gif dat we dagelijks binnenkrijgen. Met andere woorden: er vindt een stapeling van gif plaats in ons lichaam en wat daar de uiteindelijke consequenties van zijn, laat zich raden: het is ongelofelijk slecht voor onze gezondheid! Daarom juist had de NVWA al een paar weken geleden een stop moeten hebben geëist op de uitlevering en verkoop aan particulieren van alle eieren….. Pas nadat België alarm sloeg, kwam het wanpresterende instituut NVWA in actie….. (en hoe! Jezus op een lek houtvlot…)

Overigens heb ik begrepen dat tot voor september vorig jaar, fipronil gewoon was toegestaan in de kippenhouderij………..

Zo ziet u maar: u kan beter geheel stoppen met het eten van vlees en zuivel, wie weet welke soorten gif ‘gewoon’ zijn toegestaan……..

Nagekomen: net in het nieuws van 17.00 u. het bericht op BNR dat PvdA hufter van Dam overweegt de boeren toch schadeloos te stellen……. met uw en mijn belastinggeld…….

Zie
ook: ‘
Gifeieren:
eet vooral een ‘lekker’ fipronil eitje voor uw niet te dagelijkse
maaltijd, aldus de NVWA……………………

       en: ‘Eieren
met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de
NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over
denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Gifeieren: dat beetje gif bij de rest die u al in uw lijf meedraagt, ‘kan geen kwaad…’

       en: ‘Schippers: Nederland heeft goed gereageerd op het fipronil-gifeieren-schandaal…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ben van der Burg (oud-schaatser) weet niet hoe vlees gemaakt wordt……….

Hoorde gisteren oud-schaatser, ondernemer en mede-presentator op BNR*, Ben van der Burg, spreken op die zender (na het afstemmen op BNR rond 11.49 u.).

Van der Burg (die zo af en toe ook met goede ideeën en pleidooien komt) maakte zich druk over de mensen die bang zijn voor kunstmatige intelligentie. Hoe hij daar over kwam te spreken weet ik niet, maar hij stelde dat hij ‘ook niet’ weet hoe vlees gemaakt wordt…….

Meneer van der Burg, hoe kan u zoiets zeggen, als je ziet dat bijna dagelijks de intensieve (martel) veehouderij in het nieuws is, als het niet met een gifschandaal is, zoals de gifeieren, is het wel met een brand in deze hel op aarde voor dieren, waar bij zo’n brand ongelofelijke aantallen dieren op een vreselijke manier omkomen……. Onlangs kwamen bij zo’n brand nog 24.000 varkens** om in 1 stal, een paar weken eerder 18.000 kippen in 1 stal…..

Meneer van der Burg, voor het vlees op uw bord wordt oerwoud in Brazilië verbrand, dan wel gekapt, om daar gentech soja te kunnen verbouwen…. Ja meneer van der Burg, zo krijgt ook u toch genetisch gemanipuleerd voedsel binnen, waarvan men de effecten voor de volksgezondheid op de lange termijn niet kent …….. Meneer van der Burg voor het vlees op uw bord wordt er over de wereld gesleept met die soja en andere ingrediënten voor diervoer, wordt er over de aarde gesleept met dieren, hun kadavers, of onderdelen daarvan…….

Dat slepen met voedsel, dieren en kadavers levert een enorme berg luchtvervuiling op, waarmee de klimaatverandering verder wordt aangejaagd……. Daarover gesproken meneer van der Burg: voor het stuk vlees op uw bord, worden in Nederland 500 miljoen dieren op jaarbasis groot en doodgemarteld….. Die dieren stoten een enorme hoeveelheid methaangas uit, één van de sterkste broeikasgassen, waarmee alweer de klimaatverandering verder wordt aangejaagd……..

Dan zijn er nog andere effecten, die door het produceren van vlees en het diervoer worden veroorzaakt: zoals een beslag op een enorme hoeveelheid drinkwater, ook in gebieden waar water schaars is. Verder is er voor elke kilo vlees gemiddeld 5 kilo groente nodig (vaak in ontwikkelingslanden geproduceerd), terwijl we een wereldvoedselprobleem hebben meneer van der Burg……….

Weet u nu hoe vlees wordt gemaakt, meneer van der Burg? Met vriendelijke groet.

PS: meneer van der Burg, hier mijn zienswijze op kunstmatige intelligentie: ‘Marcel Worring (hoogleraar UvA) robots vormen geen gevaar voor werkgelegenheid of mens………

*  Zag afgelopen week bij het zoeken van de naam van één van de BNR presentatoren, dat hare ijskoude fascistoïde kwaadaardigheid Rita Verdonk ook op de BNR ‘loonlijst’ staat (alle sprekers en presentatoren van BNR zijn zzp’er….). Dit naast zoals u ongetwijfeld weet, hare kortzichtige hufterigheid Zwagerman, zijne mislukte neoliberale schreeuwsufferd van Liempt en de dombo’s Hammelburg en Laseur. De laatste is tegenwoordig een fervent pleitbezorger voor exorbitante inkomens en voor het zwaar pakken van de arbeiders, werklozen en bijstandsgerechtigden…………..

** Zie: ‘24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

Zie ook: ‘Eieren met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dierenmishandeling promotie op Radio1…….

Vorige week donderdag (27 juli) op Radio1, rond 14.11 u., reclame voor een Claresse viskweker, ‘zeg maar’ een intensief martelende dierenbeul……..

De kweker van Claresse, een vissoort (stemde wat later af, dus weet niet of er meer kwekers van deze vis in Nederland te vinden zijn), is niet blij, daar hij geen biologisch ‘ASC’ keurmerk krijgt voor zijn vis. Dit ASC keurmerk is een oplichterstruc van: Initiatief Duurzame Handel, ‘wetenschappers’, de dierenbeulen ofwel ‘viskwekers’ en het Wereld Natuur Fonds (WWF).

Deze viskweek zou minder belastend zijn voor het milieu, daar de vis in een gesloten systeem wordt opgekweekt, met minder gebruik van vismeel en betere arbeidsvoorwaarden voor het personeel…… Voorts wordt er minder antibiotica gebruikt…….. Die arbeidsvoorwaarden, daar het keurmerk ook wordt gebruikt voor gekweekte vis uit het buitenland………. Uiteraard wordt met het kweken van vis het leegvissen van de zeeën tegengegaan, jammer dat de vissen daarvan alweer het slachtoffer zijn……….

Bosman, de presentator, begreep het niet: “Je ziet zo dat het duurzaam is”, aldus de versleten huppeltrut, alsof zij een studie heeft gemaakt naar het kweken van vis……

Wat is er duurzaam aan minder antibiotica? (hoeveel minder en hoeveel wordt er dan nog wel gebruikt?) Wat is er duurzaam aan minder vismeel gebruiken (hoeveel minder en hoeveel vismeel wordt er nog wel gevoerd?) Tot slot de betere arbeidsvoorwaarden: hoeveel beter zijn die arbeidsvoorwaarden en hoe slecht zijn ze nog? Al die zaken heeft Bosman op zeker niet bestudeerd voorafgaand aan het gesprek in de studio……. Ach allemaal gelul, immers hoe kan je vis ooit ecologisch verantwoord of duurzaam noemen, neem alleen al het gebruik van antibiotica……

Die antibiotica is nodig daar de dieren met veel te veel in een bassin zitten, waardoor er ziektes uitbreken, precies als in de intensieve martelveehouderij, waar jaarlijks nog steeds tonnen antibiotica worden gebruikt en dan is men ‘bezorgd’ over antibioticaresistentie……… Dan nog: hoe kan je vis duurzaam noemen, als de dieren zo weinig levensruimte hebben!

Kortom reclame voor een stel misselijkmakende dierenbeulen, dan wel figuren die daar pal achter staan, al dan niet vanuit hun beroep…… Dit alles mogelijk gemaakt met uw en mijn belastinggeld……….

Ze zouden die figuren, inclusief Bosman, eens een week lang op moeten sluiten in een ruimte die qua grootte even groot is, als waar de vissen in worden gehouden, benieuwd of ze daarna nog ooit het woord duurzaam durven te gebruiken…..

Het Wereld Natuur Fonds…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een stel oplichters!! (klik ook op het label WWF, direct onder dit bericht, voor meer fratsen van deze organisatie)

Benieuwd of Vroege Vogels ook reclame heeft gemaakt voor deze viskweek, het zou me niet verbazen…….

Zie ook:

Dierenmishandeling promotie geen probleem voor Reclame Code Commissie……….

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Antibiotica: wetenschappers luiden de noodklok, die jammer genoeg enigszins vals klinkt……..

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Visolie: de mensparasiet >> nu ook krill voor walvissen en pinguïns in voedsel voor de mens…….

Wageningen Universiteit levert wat overheid en bedrijven willen horen……… Onafhankelijk onderzoek? ha! ha! ha! ha!

Jan Jonker, Radbout Universiteit: vandaag is ‘Earth Overshoot Day’, wat betreft Nederland was dit al op 18 april jl……

Vandaag is het ‘Earth Overshoot Day’ (ook wel: Ecological Debt Day), dit betekent dat de mens vandaag al net zoveel aan grondstoffen en voedsel e.d. heeft gebruikt, als de aarde in 1 jaar tijd kan leveren en aan afvalstoffen kan verwerken……

Jan Jonker, hoogleraar aan de Radbout Universiteit, sprak hierover op op BNR (rond 8.50 u.). Uitermate schunnig is het feit, dat wat betreft Nederland deze dag al op 18 april van dit jaar was bereikt……..

En nog deed en doet de demissionaire regering Rutte 2, veel en veel te weinig om het tij te keren….. Ach ja, wie dan leeft (als de boel hier totaal verkankerd is) wie dan zorgt…….

Triest…….

24.000 varkens omgekomen in brand, varkenshouder kreeg eerder in Duitsland een verbod opgelegd voor het houden van dieren……

Gistermorgen in het 8.00 u. nieuws van BNR het bericht dat er 20.000 varkens waren omgekomen, bij een brand in een varkensstal………. Deze brand in Erichem (in de buurt van Geldermalsen) is de tweede brand in korte tijd, die de levens van duizenden dieren op een gruwelijke manier aan een eind bracht…… Onlangs kwamen 18.000 kippen om bij een brand in een megastal, dit zijn stallen die het best zijn aan te duiden als de hel op aarde voor weerloze dieren………

Deze stalbranden zijn te voorkomen en de verantwoordelijke boeren die dit overkwam zijn zonder meer moordenaars, daar ze het voor die brand verdomden een sprinklerinstallatie aan te brengen, puur en alleen vanwege de kosten……. Als dat niet uit kan, hadden ze hun bedrijf op moeten geven, immers een echte boer zorgt goed voor zijn/haar dieren!! Overigens zou een echte boer al nooit willen werken in de duurzame veehouderij, daar dit niets anders is dan dierenmishandeling op een enorme schaal……..

Op Radio1 gistermiddag na 15.30 u. aandacht voor deze vreselijke branden, waarbij een anonieme boer wiens stal een paar jaar gelden afbrandde en Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren hun standpunten verdedigden.

Ouwehand wist toen te melden dat het niet om 20.000 varkens ging, maar om 24.000 van deze arme dieren…….. Terecht merkte ze op dat de dieren een vreselijke dood zijn gestorven, waarbij ze aangaf hoe vreselijk het moet zijn, om deze dieren letterlijk te horen gillen in doodsnood >> de vreselijke pijn en de angst bij deze arme dieren……..

De politiek weigert de boeren maatregelen op te leggen, om dergelijke vreselijke ‘ongelukken’ te voorkomen…… Met name het CDA, de VVD en D66* weigeren systematisch moties te ondertekenen waarin e.e.a. wordt voorgesteld…….. Ouwehand merkte terecht op dat de politici van die partijen het prima vinden als dieren zo aan hun eind komen……….

Beste bezoeker, wat een ongelofelijke ploert en psychopaat moet je zijn, als je dit wel best vindt……. Overigens is ook de wanpresterend PvdA staatssecretaris van Dam verantwoordelijk voor dit enorme leed……… Dat zijn baas VVD Obersturmbannführer Kamp een schoft zonder hart is, zal intussen een ieder in dit land wel duidelijk zijn, van hem valt dan ook helemaal niets te verwachten………

Esther Ouwehand vertelde nog, dat de boer die de 24.000 varkens in de afgebrande stal hield, eerder in Duitsland een verbod op het houden van dieren werd opgelegd, dit wegens dierenmishandeling……. Je denkt misschien, hoe is het dan mogelijk dat hij in Nederland door kan gaan met het groot en doodmartelen van dieren en dat in een megastal….?? Simpel: daar de VVD, het CDA, D66, de PvdA, ‘Christen’Unie en SGP weigeren om een beroepsverbod in te stellen op het houden van dieren voor figuren die zich schuldig hebben gemaakt aan (zware) dierenmishandeling……….. Misschien ook wel logisch, daar ze anders inderdaad alle intensieve veehouders zouden moeten vervolgen wegens dierenmishandeling……

De houding van de zogenaamde christenen van het CDA, CU en SGP, is al helemaal niet te begrijpen, zij zouden als ‘rentmeester van god’ al tegen grote stallen moeten zijn, immers hun god draagt hen op in het grote boze sprookjesboek, de bijbel, goed met hun dieren om te gaan……. Als je beweert dat je goed kan zorgen voor je dieren in deze hel op aarde (in mega- of gigastallen), ben je naast een smerige dierenbeul, een gore leugenaar en oplichter, iets waar de god die ze aanbidden niet blij mee kan zijn, gezien de citaten daarover in de bijbel….. Overigens is het eten van vlees wel het bewijs dat god niet bestaat, immers hoe kan hij/zij/het het goed vinden dat mensen vlees eten, terwijl hij/zij/het de mens daar niet eens voor heeft uitgerust, immers hij/zij/het zou de mens hebben ‘geschapen!!’

Oh ja, de VVD, het CDA en D666 waren alle 3 tegen een motie die van Dam moest aanzetten actie te ondernemen tegen deze stalbranden……. Je zou ze godverdomme een half jaar op moeten sluiten in zo’n stal en dan net zo dicht op elkaar als de weerloze dieren, die ze zelfs bescherming tegen een nog vreselijker dood ontzeggen………

* D66, dezelfde partij die zich volkomen ten onrechte prijst als duurzaam en groen……

Later toegevoegd:

A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

Hier nog een deel van de tekst bij de petitie van Varkens in Nood voor een beroepsverbod op het houden van dieren door Straathof:

Varkenshouder Straathof is berucht. In 2009, 2013, 2014 en 2016 zijn er door dierenbeschermers en door de Duitse politie veel misstanden en wetsovertredingen aangetroffen in meerdere Duitse en Nederlandse stallen. In Duitsland kreeg Straathof al een beroepsverbod opgelegd. Met de brand in Erichem waarbij 24.000 varkens overleden, kwam Straathof weer negatief in het nieuws. Wanneer is genoeg genoeg? De maatschappelijke roep om een algeheel beroepsverbod voor Straathof is sinds de brand van afgelopen donderdag groot. Gehoor gevend aan de grote verontwaardiging is Varkens in Nood een petitie gestart.

Gifeieren: eet vooral een ‘lekker’ fipronil eitje voor uw niet te dagelijkse maaltijd, aldus de NVWA……………………

Nadat men in België al een paar weken bezig is eieren uit de roulatie te nemen, die besmet zijn met het uiterst giftige friponil, heeft de NVWA* gisteren pas ‘alarm geslagen….’ Friponil wordt o.a gebruikt in de strijd tegen kakkerlakken en schijnt nogal succesvol te zijn, dat is alleen mogelijk als het sterk giftig is.

Dit gif wordt o.a. gebruikt om bloedluis te bestrijden in de intensieve martel veehouderij en in dit geval zoals u al kon lezen, in de hel op aarde voor kippen, de immense stallen met deze arme dieren……… In ons land wordt dit smerige goedje verkocht door (houdt u vast) Chickfriend in Barneveld…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Met zo’n vriend heb je geen vijanden nodig!!

In België is dit gif aangetroffen op eieren, men heeft de bedrijven daar op slot gegooid en de eieren van de markt gehaald. In Nederland schijnt de NVWA pas een dag of vijf geleden te zijn begonnen met het onderzoek naar dit gif op eieren.

De vakorganisatie van de kippenbeulen, LTO schat dat er zo’n 100 bedrijven in Nederland sinds januari gebruik hebben gemaakt van dit gif van ‘Chickfriend’ en het is deze bedrijven tot nader order verboden kippen, mest of eieren af te voeren.

Volgens het lamme inspectieorgaan NVWA kan het binnenkrijgen van friponil geen enkel kwaad, zolang u maar niet meer dan 2 of 3 eieren per week eet…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Met andere woorden: friponil is wel degelijk een gevaar voor uw gezondheid!!

Ach ja, u weet het: de economie en daarmee het geld verdienen gaat nu eenmaal ver voor op de volksgezondheid, het grootste deel van de politieke partijen in de Kamer (‘volksvertegenwoordiging’) vindt dat de normaalste zaak van de wereld……… Zie ook de noot hieronder:

* Onder de gemuteerde Zeeuwse CDA kleiaardappel Balkenende werd het lamlendige inspectieorgaan NVWA opgericht, daarin verdwenen een aantal inspectieorganen, helaas zonder het benodigde personeel. Die teloor gegane inspectieorganen werkten ‘iets te goed’ naar de zin van het CDA (plus VVD, SGP en CU), partijen die vooral het belang van het bedrijfsleven behartigen……… Dat was lastig, deze inspecties die het ‘de ondernemers maar moeilijk maken om maximale winsten te maken over de rug van de consument of middels de moord op dieren…….’ U weet het: voor de genoemde partijen, inclusief PvdA en D66 gaat het geld verdienen ver voor op de volksgezondheid, ‘dat is namelijk de taak van een volksvertegenwoordiging…….’ (of snap ik ‘t niet helemaal…….)

Zie ook: ‘Eieren met fipronil nu toch acuut gevaar voor de volksgezondheid, aldus de NVWA……… Hoewel Bruggink van dezelfde NVWA daar anders over denkt…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Benno Bruggink (NVWA) probeert tevergeefs de handen schoon te wassen van fipronil, zelfs op de Duitse radio! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

8 miljoen eenden mogen niet zwemmen in ons land………

Onlangs moest ik al eens met het het schaamrood op de kaken toegeven, dat ik een concept had laten liggen. Dit keer moet ik bekennen in december van het vorig jaar een bericht over ‘vleeseenden’ (alleen het woord al….) te hebben geschreven*, waar ik vergat te wijzen op het feit dat deze arme dieren niet kunnen zwemmen, ze worden namelijk in gigantische schuren gehouden, voor de lijkeneters onder ons……….

Een kip houden zoals dit in Nederland en elders gebeurt, is al een enorme dierenmishandeling op een plaats, die je de hel op aarde voor deze arme dieren kan noemen…… Echter eenden hun vrijheid ontzeggen, dieren die enorme afstanden af kunnen leggen, is op zich al een zeer sadistische dierenmishandeling, nog buiten het feit dat ze net als kippen zo schunnig en inhumaan worden gehouden……..

Dier&Recht maakte mij attent op het ontbreken van zwemwater voor deze arme dieren.Jammer dat Dier&Recht niet pleit voor een verbod op het houden van watervogels en alle andere dieren in de intensieve veehouderij, m.a.w.: een verbod op de intensieve veehouderij. Ach deze petitie is een goed begin, lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

Hier de petitie:

Teken
de petitie voor zwemwater voor eenden!

Eenden
zijn watervogels. Hun natuurlijke gedrag bestaat uit rondzwemmen,
foerageren in het water, en zich onderdompelen om hun veren schoon te
houden. Wij vinden het van de gekke dat miljoenen eenden in Nederland
geen zwemwater hebben! Ze slijten hun korte leven in dichte,
propvolle stallen, rondscharrelend door stro, drinkend uit
drinknippels. Er moet zo snel mogelijk een einde komen aan deze
situatie. Eis samen met ons dat de regering alle eenden zwemwater
geeft.

             

Teken nu!

Acht
miljoen eenden mogen niet zwemmen

Gun alle eenden een waterbad

Jaarlijks
brengen in Nederland acht miljoen eenden hun leven door zonder ooit
water te zien. Ze kunnen niet zwemmen, zich nauwelijks wassen en hun
hele leven gaat voorbij zonder zelfs maar een keer kopje onder te
gaan. Hun zwemvliezen blijven ongebruikt.

Van armoe rommelen
ze dan maar wat in het stro van de gesloten stal waar ze verblijven,
of in de veren van hun soortgenoten – die daardoor gewond kunnen
raken. Hun verenpak wordt vies, hun ogen raken vervuild en hun
neusgaten verstopt. En dat terwijl eenden normaal een groot deel van
de dag bezig zijn met poetsen… Maar daar is wel water voor
nodig!

Eenden zijn watervogels, wat duidelijk te zien is aan
hun zwemvliezen en peddelvormige voeten. En watervogels hebben water
nodig om gezond te blijven. Een eend zonder zwemwater is een
ongelukkige eend. Gedrags- en welzijnsstudies hebben dat keer op keer
aangetoond.

Het is hard nodig dat in de stallen waterbaden
komen, waarin ze kunnen badderen en het liefst ook kunnen zwemmen.
Badwater voor eenden is absoluut noodzakelijk voor hun welzijn.

                      Ja, ik teken de petitie

P.S.
ben je nog niet overtuigd van de noodzaak van zwemwater voor eenden?
Je kunt ook eerst de column 
‘Alle
eendjes zwemmen in het water… maar weet je waarom dat nodig
is?’
 lezen. 

================================

* Zie: ‘Vogelgriep: in 1 week tijd al bijna 200.000 ‘geruimde vleeseenden…….’

Zie ook: ‘Pluimveesector: een enorm aantal kippen en eenden is intussen vermoord vanwege de vogelgriep……….

Megastal voor 18.000 varkens (!!!) krijgt groen licht van dierenmishandelingscollege en raad van Meierijstad……

Zeer tegen de zin van de bewoners heeft de gemeenteraad van gemeente Meierijstad gestemd voor een megastal t.b.v. 18.000 varkens……… Het leed voor de dieren in kleinere stallen is al onbeschrijfelijk, boer Verhagen wil dat overtreffen met het grootmartelen van 18.000 varkens in een stal……….

Het college dat voor deze varkenshel heeft gestemd bestaat uit wethouders: Witlox en van den Bogaard, beiden voor Team Meierijstad (als u denkt dat lokale partijen wel voor de belangen van bewoners opkomen, moet u toch eens zien wat die partijen doen als ze ‘de macht hebben…’), van Rooijen voor de VVD (die partij heeft schijt aan het welzijn van dieren en het gewone volk, dit zijn dan ook geen volksvertegenwoordigers, maar bedrijvenvertegenwoordigers, met uiteraard extra aandacht voor de welgestelden) , Goijaarts en van der Plas, beiden voor gods rentmeesterpartij CDA (god heeft de dieren geschapen om ze groot en dood te martelen, zo staat in de CDA bijbel te lezen en het CDA heeft schijt aan de volksgezondheid zoals moordenaars Klink en Verburg hebben laten zien bij de Q-koorts crisis ……) en Roozendaal voor de PvdA (de partij die nooit te beroerd is om het belang van de bevolking te verkwanselen voor die van het bedrijfsleven……..).

Over milieu moet u al helemaal niet beginnen bij B&W en de raad van Meierijstad, dan pakken ze meteen de hooivork en een hagelgeweer…….

Hier het bericht van Compassion in World Farming (CIWF) dat ik gisteren over deze zaak ontving:

Gemeenteraad
stemt voor megastal 18.000 varkens


Afbeeldingsresultaat voor megavarkensstal

De
gemeenteraad van Meierijstad heeft donderdagavond voor de komst van
de omstreden megastal voor 18.000 varkens gestemd. Een zeer
teleurstellende uitslag. Namens deondertekenaars van de petitie tegen
deze dierenhel (aanpasing in de tekst van mij, Ap) spraken wij in de
raadszaal en overhandigden we15.115 handtekeningen tegen de megastal.
Ook boden wij 18.000 bloemenzaden aan als ‘symbolisch alternatief’
voor de 18.000 varkens. Het protest en dat van de omwonenden leidden
tot veel ophef in de media. Toch stemde de meerderheid van de raad
(22 tegen 12) voor de komst van de megastal.

Natuurlijk
is de strijd nog niet gestreden. De omwonenden zullen tot de hoogste
rechtbank in beroep gaan en ook wij zetten de strijd tegen
megastallen voort. Geert Laugs, directeur CIWF
Nederland: 
Megastallen
betekenen megadierenleed en megavervuiling en passen gewoonweg niet
in de Nederlandse veehouderij.”

Protesten

De
plannen voor de bouw leidden al langere tijd tot grote protesten.
Vorig jaar werd de gemeente Sint-Oedenrode (die nu is opgegaan in
Meierijstad) al overladen met 
e-mails
van mensen uit het hele land met de oproep geen vergunning te
verlenen
.

Megadierenleed
en megavervuiling

In
een dergelijke megastal zullen 18.000 varkens leven die nooit naar
buiten kunnen. Naast het megadierenleed, is ook de impact op de aarde
‘mega’, zoals milieuvervuiling, verbruik van natuurlijke bronnen
en de uitstoot van broeikasgassen. Een stal met 18.000 vleesvarkens
produceert jaarlijks zo’n 
18.000
ton mest
 en
verbruikt ruim 
12
miljard liter water wereldwijd
.
Met dit water kun je ruim 4800 Olympische zwembaden vullen – of
16.000 keer het zwembad van Meierijstad. Wij streven naar een
duurzame, diervriendelijkere en kleinschaligere veehouderij –
megastallen passen hier niet bij.

Nederlanders
willen geen megastallen

Vanwege
de grote impact die ver buiten de gemeentegrenzen gaat, zijn
megastallen niet enkel een probleem voor de betrokken gemeente of
provincie. 
De
meeste Nederlanders willen dan ook geen megastallen.
 De
provincie Noord-Brabant heeft in 2010 zelfs besloten in principe geen
nieuwe megastallen meer toe te staan. De plannen voor de nieuwe stal
in Meierijstad dateren echter van vóór 2010.


A.u.b. lees en teken de petitie voor een permanent beroepsverbod op het houden van dieren door opperploert Straathof

Zie ook: ‘Varkensboer die 400 varkens doodhongerde krijgt taakstraf en mag 3 jaar (!!) geen dieren houden…….

       en: ‘Dierenmishandeling: brandweer liet kippenstal met 80.000 kippen (!!!) ‘gecontroleerd uitbranden…….’

      en: ‘Dé van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

      en: ‘Stalbranden: er hangt een prijskaartje aan passende maatregelen tegen stalbrand……. AUW!!!

IJsberg van 175 kilometer bij 50 kilometer losgebroken van Antarctica……….

Het bericht in de kop getoond, hoorde ik gisteren in het radionieuws van 13.30 u. op WDR5.

En dan nog zijn er mensen die beweren dat er in feite niets aan de hand is, dat de aarde eerder temperatuurstijgingen zag (alsof we toen ook met 7 miljard mensen leefden…) en uiteraard de grote leugen: dat de opwarming niet wordt veroorzaakt door de mens………

‘Terug naar die ijsberg’: met andere woorden een enorm gebied zal niet langer de zon weerkaatsen, zodat ook daar de watertemperatuur zal stijgen…… Om nog maar te zwijgen over de permafrost die steeds verder ontdooit en waarmee een enorme hoeveelheid van het sterke broeikasgas methaan vrijkomt….. Waar de Nederlandse veestapel van 500 miljoen dieren* nog een stevige poep methaangas aan toevoegt………

Daarnaast staan er al regelmatig grote gebieden van de steppes en bosgebieden in Siberië in brand, een brand die bijna niet te blussen is, alleen al vanwege de enorm grote gebieden die in brand staan. U snapt dat ook dit de opwarming verder aanwakkert……….

Dit bericht maakt eens te meer duidelijk dat de temperatuur aan het eind van deze eeuw zelfs de 3 graden Celsius dik zal overstijgen, of we dat nu wel of niet hebben afgesproken op de totaal mislukte klimaattop van Parijs waar, te zot voor woorden, zelfs de CO2 uitstoot belasten niet op de agenda mocht……….

Als we vandaag alle maatregelen zouden nemen, die in het vermaledijde klimaatakkoord van Parijs zijn afgesproken, dan nog zou de temperatuur met meer dan 2 graden Celsius stijgen, juist door alle cumulatieve effecten die ik zojuist noemde. Daar zijn er overigens meer van, neem de kap/verbranding van het Braziliaanse oerwoud. Deze vernieling en kaalslag voor hoofdzakelijk de teelt van gentech soja t.b.v. de intensieve martelveehouderij, doet de temperatuur stijgen door de enorme hoeveelheden CO2 die vrijkomen, waar de steeds verder vorderende kaalslag de regenval terugdringt (zoals gezegd ook een zaak die de opwarming van het klimaat op ons aller aarde verder doet stijgen…)….

500 miljoen dieren (ja, een half miljard dieren) worden hier jaarlijks over de kling gejaagd!! Waar een klein land al niet groot in kan zijn…………

Camiel Eurlings toont nogmaals het ware gezicht van CDA politici: arrogantie zonder grenzen………

Camiel Eurlings, de wanpresterend ex-minister en ex-topgraaier van KLM haalde afgelopen donderdag weer eens het nieuws: hij weigert af te treden als lid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC).

De belachelijke hansworst trof een schikking, na een aanklacht van zijn ex wegens mishandeling. Daardoor zou hij in feite af moeten treden als lid van het IOC, maar zoals gezegd dat vindt deze psychopaat niet nodig, ook al maakt hij het IOC, dat toch al lijdt aan imago problemen, daarmee verder te schande…….

Het is zoals vele van zijn partijcollega’s die de politiek verlieten, schijt aan de door het CDA zo bejubelde waarden en normen! Al moet ik zeggen dat het nog erger kan, neem de ex-ministers van het CDA Verburg en Klink: deze schoften zijn verantwoordelijk voor de dood van een aantal Q-koorts patiënten en voor de mensen die sindsdien chronisch Q-koorts ziek zijn. Deze twee weigerden de omwonenden van grote geitenboeren in te lichten, of deze bedrijven waren besmet met Q-koorts, ook al heeft een GGD arts uit Brabant hen meermaals gemaand dit wel te doen en afdoende maatregelen te treffen, zoals het binnenhouden van de dieren……..

Hare kwaadaardigheid Verburg (teven grootlobbyist van de intensieve martelveehouderij) werd godbetert benoemd tot lid van de VN voedselorganisatie FAO en Klink werd op zijn beurt als dank voor zijn misdaden benoemd tot bestuurslid van zorgverzekeraar VGZ, met de portefeuille…… zorg…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Mensen, bij die verzekeraar kan u beter niet verzekerd zijn!

Of neem de ‘humoristische’ CDA zwetskont en opperhufter Donner, hij werd als dank voor zijn misdadige ministerschap, waar hij tevens verantwoordelijk was voor de vreselijke Schipholbrand, benoemd tot onderkoning van Nederland, vicevoorzitter van lobbyorgaan en nep-rechtbank Raad van State….

Het ergst van al is misschien wel het feit, dat al deze CDA figuren niet zelf het fatsoen hadden af te zien van verdere bestuursfuncties na deze onvergefelijke feiten……….. Hetzelfde fatsoen dat Eurlings al lang had moeten tonen, door uit het IOC te stappen………